Kontsumo-ohiturak aztertzea
Kontsumo-ohiturei buruzko inkesta
(Estatistika ofiziala: 132616)
Ikerketa honek EAEn bizi diren kontsumitzaileen ohiturak aztertzen ditu aurrezteko ahalmenari, kontsumorako joerari, azpisektore komertzialen araberako gastuari, erabilitako erosketa-kanal nagusiei, ordainketa-metodoei, kontsumo-eredu berriei, online-offline erosketari eta abarri dagokienez, eta euskal saltokiei sendotzen ari diren joeren bilakaeraren argazkia ematen die, merkatuaren eskaeretara egokitu ahal izan daitezen.
2024. urteko datuak
Euskal herritarren kezka nagusia etxebizitzari buruzkoa da, kontsultatutako pertsonen % 32,6k adierazten duen bezala. Aurreko olatuan laugarren postuan zegoen alderdi hori, inflazioaren, osasunaren edo lan-merkatuaren beraren atzetik, baina une honetan eztabaidaren erdigunean dago. Oso gertu, osasun-arloa, Osakidetza eta osasun-zerbitzu publikoekin lotutako arazoak bigarren postuan daude euskal herritarren kezken zerrendan, biztanleriaren % 29,0k izendatuta. Ondoren datoz lan-merkatua eta horren ondoriozko arazoak: enplegua, lan-baldintzak, soldaten balio-galera, etab. ( % 23,3).

Egin klik irudian infografia osoa ikusteko
Kontsumitzailearen konfiantza
Euskal Kontsumitzaileen Konfiantza Adierazleak 101,0 puntu lortu ditu 2024an, eta horrek agerian uzten du, hobekuntza txiki bat izan arren, herritarrek ziurgabetasun eta itxaropen giroan kokatuta jarraitzen dutela. Enfokamer Behatokiaren datuen historikoari dagokionez, ICCVk hobera egin du aurreko bi urteekin alderatuta, inflazioaren eta nazioarteko testuinguru oso hegazkorraren ondorioz erosteko ahalmenaren galerak eragin handia izan baitu, nahiz eta 2021ean ez bezalako balioetara iritsi. Paradoxa da, herritarren egungo egoerari buruzko pertzepzioa serie historikoaren daturik onena lortzeraino hobetzen den arren, itxaropenak ez duela gora egiten eta aurreko parametroetatik urrun mantentzen dela.

Egin klik irudian infografia osoa ikusteko
Kontsumoaren bilakaera
Atzemandako maiztasunean eta gastuan oinarrituta, Kontsumoaren Adierazleak egonkortasun-bide bat erakusten du azken urteetan, eta apur bat suspertu da iazkoarekin alderatuta. Horrela, adierazlea 93,4 puntutan kokatzen da 0tik 200 puntura bitarteko aldakortasun-tartean, gastuaren hazkundeak bultzatuta. Adin-taldeen arabera, Kontsumoaren adierazlea handiagoa da gazteenen artean, 18 eta 39 urte bitartekoen artean, eta zertxobait jaisten da adin horretatik aurrera. Gizonen kasuan ere zertxobait handiagoa da emakumeen kasuan baino (100,4 eta 97,5 puntu, hurrenez hurren).

Egin klik irudian infografia osoa ikusteko
Berriz ere, merkataritza-formatuko eta erosketa-kanaleko bi tipologia daude, aurreko urtearekin alderatuta, bezeroen gastua handitzen dutela dirudienak. Alde batetik, tokiko merkataritzaren edo merkataritza tradizionalaren gastua % 22,3k igo duela dio, eta % 10,9k, aldiz, murriztu egin du azken urtean, eta +%11,45eko balantze positiboa eragin du.
Bestalde, online kanalak, kontsumitzaile guztiek erabiltzen ez badute ere, argi eta garbi positiboa ematen du: +%10,40.
Online erosketa
Kanal digitaleko kontsumoari dagokionez, Euskal AEko bi kontsumitzailetik batek online erosketaren bat egin du aurreko hiruhilekoan, zehazki, guztizkoaren % 48,2k eta % 9,1ek aldi hori baino lehen. Bestalde, galdetutakoen % 42,7k oraindik ez du esperientziarik Internet bidezko erosketan.
Interneteko kontsumoa kontsumitzailearen adinak baldintzatzen du, hein handi batean. Hala, belaunaldi gazteenen artean, online erosketa-tasa 39 urtetik beherako hamar kontsumitzailetik zortziri dagokie aurreko hiruhilekoan ( % 79,3 18-29 urtekoen artean eta % 76,1 30-39 urtekoen artean). Kontsumitzailearen adinak gora egin ahala, online erosi duen biztanleria-tasak behera egiten du, eta minimoa lortzen du 70 urtetik gorako kontsumitzaileen kasuan ( % 8,4). Hala ere, 50 eta 59 urte bitarteko biztanleen artean, bi pertsonatik batek Interneten kontsumitu du aztertutako aldian: % 48,5ek.
Badirudi onlineko erosketak ere korrelazioa duela aldagai geografikoarekin; izan ere, hiriburu ez diren euskal udalerrietan bizi den biztanleria da, eta udalerri horien inguruneek merkataritza-zuzkidura txikiagoa izaten dute; horien artean, onlineko erosketa zertxobait handiagoa da.
Euskal herritarren online erosketako hamar eragiketatik sei erosketako webgune generalistetan egiten dira, hala nola Amazon, Privalia, AliExpress, Zalando, Miravia eta abarretan, erabiltzaileen % 60,4k adierazten duen bezala. Bestalde, erosketa-eragiketen % 39,6 denda, marka edo merkataritza-entseinen webguneetan egingo lirateke.

Egin klik irudian infografia osoa ikusteko
Herritarren balorazioa
EAEko herritarrei eskatu zaie beren ingurune hurbileko edo udalerriko merkataritza-sektoreari buruz egiten duten balorazioa adierazteko, 0 puntuko gutxieneko eskalan eta 10 puntuko gehieneko eskalan oinarrituta nota bat igorriz. Lortutako emaitzen arabera, esan dezakegu, oro har, euskal herritarrak pozik daudela beren inguruko merkataritzarekin, 7,2 puntuko batez besteko nota emanez. Biztanle gehienek, % 57,8k, 7 eta 8 puntu arteko puntuazioa ematen dute.

Egin klik irudian infografia osoa ikusteko
Sar zaitez dokumentu osora eta aurreko edizioetako edukira