Enfokamer: Euskadiko merkataritzaren behatokia

Kontsumoko Big Data txostena

Kontsumoaren egoerari buruzko hileko txostena (Big Data)

Txosten honek Euskal AEko eta bere hiru lurralde historikoetako kontsumoaren hileko bilakaeraren azterketa egiten du, Estatuko bilakaerarekin alderatuta, Caixabanken eta Sabadell Taldearen datafonoek bildutako datu agregatuetan (Big Data) oinarrituta. Bederatzi jarduera-talderen araberako urte arteko eta hil arteko bilakaera aztertzen da, baita atzerriko txartelekin egindako kontsumoa eta batez besteko tiketaren bilakaera ere.

2024ko Uztailako datuak

Merkataritza-jardueraren adierazlea

Hilabete honetan, merkataritza-jarduerak, txartelekin egindako ordainketaren arabera, honako ehuneko hau izan du Euskal AEn, duela urtebetekoarekin alderatuta:

Merkataritza-jardueraren adierazlea

Iturri: Banco Sabadell taldea

Batez besteko tiketa

Batez besteko erosketa-tiketaren adierazleak Sabadell taldeko datafonoetan ordaindutako eragiketa guztien batez besteko balioa eskaintzen du (eurotan). Gainera, batez besteko tiketa erakusten da (eurotan) aurreko hilaren aldean, eta aldakuntza (%-tan) aurreko urteko aldi beraren aldean.

Euskal AEko batez besteko erosketa-tiketa, hilabete honetan, honako hau izan da:

Batez besteko tiketa

Fuente: Grupo Banco Sabadell

Etxeko kontsumoak gora egin du uztailean

Espainiarren kontsumoak urte arteko %3,6ko hazkundearekin itxi zuen uztaila (ekainean baino 0,7 p. gehiago), kontsumo presentzialak bultzatuta. Kontsumo horren hazkunde-tasak bizkortu egin ziren hilabetean zehar, urte arteko %1,3ra iritsi arte (ekainean baino 1,7 p. gehiago). Bestalde, merkataritza elektronikoko gastua sendo mantendu zen (uztailean %13 eta ekainean %12), eta ordainagirien gastua urte arteko %3,9ra jaitsi zen (ekainean baino 4,3 p. gutxiago).

Gastuaren kategoriaren araberako kontsumoak igoera handienarekin itxi zuen hilabetea kategoria gehienetan, eta horien artean nabarmentzekoak dira lehen premiako ondasunetan egindako gastua (uztailean %6,1 eta ekainean %2,4) eta txikizkako merkataritzan egindakoa (uztailean %2,3 eta ekainean %0,1). Bestalde, aisialdiko eta ostalaritzako gastua %2,1 hazi zen urte batetik bestera (ekainean baino 6,1 p. gutxiago), jatetxe-arloko fakturazioa urte arteko %0,1 jaitsi zelako (ekainean baino 9,4 p. gutxiago).

Atzerritarren kontsumoak zertxobait moteldu zuen urte arteko %13ko hazkundea (ekainean baino 2 p. gutxiago), eta hori ohiko moteltzea izan zen udako hilabeteetan.

Kontsumoak gora egin du irailean

Iturri: CaixaBank Research, CaixaBanken barne-datuetatik abiatuta.

Ilustración sobre el histórico

Sar zaitez dokumentu osora eta aurreko txostenen edukira.

Txosten guztiak kontsultatzea Flecha derecha

Merkataritzaren behatokia logotipoa

Kontaktua

Helbidea

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saila Donostia-San Sebastián, 1 - 01010 Vitoria-Gasteiz

Facebook X Instagram Pinterest Linkedin