Enfokamer: Euskadiko merkataritzaren behatokia

Kontsumoko Big Data txostena

Kontsumoaren egoerari buruzko hileko txostena (Big Data)

Txosten honek Euskal AEko eta bere hiru lurralde historikoetako kontsumoaren hileko bilakaeraren azterketa egiten du, Estatuko bilakaerarekin alderatuta, Caixabanken eta Sabadell Taldearen datafonoek bildutako datu agregatuetan (Big Data) oinarrituta. Bederatzi jarduera-talderen araberako urte arteko eta hil arteko bilakaera aztertzen da, baita atzerriko txartelekin egindako kontsumoa eta batez besteko tiketaren bilakaera ere.

2025eko apirilako datuak

Merkataritza-jardueraren adierazlea

Hilabete honetan, merkataritza-jarduerak, txartelekin egindako ordainketaren arabera, honako ehuneko hau izan du Euskal AEn, duela urtebetekoarekin alderatuta:

Merkataritza-jardueraren adierazlea

Iturri: Banco Sabadell taldea

Batez besteko tiketa

Batez besteko erosketa-tiketaren adierazleak Sabadell taldeko datafonoetan ordaindutako eragiketa guztien batez besteko balioa eskaintzen du (eurotan). Gainera, batez besteko tiketa erakusten da (eurotan) aurreko hilaren aldean, eta aldakuntza (%-tan) aurreko urteko aldi beraren aldean.

Euskal AEko batez besteko erosketa-tiketa, hilabete honetan, honako hau izan da:

Batez besteko tiketa

Fuente: Grupo Banco Sabadell

Kontsumoak hazkunde-erritmo ona mantentzen du, itzalaldia gorabehera

Espainiarren kontsumoak balazta zapaldu zuen martxoan, urte arteko %2,2ko hazkundearekin (otsailean baino 2,7 p. Apirilaren 28ko itzalaldiak Espainiako etxe guztien kontsumoa %34 jaitsi zuen. Ondorengo egunetan, kontsumoa asko suspertu da, eta eragin garbia %15 jaitsi da, itzalaldiaren egunean gertatu behar zena. Horrek hamarren bat baino gutxiagoko inpaktu puntuala dakar hiruhileko BPGan, 400 milioi euro baino gutxiago. Xehetasun gehiago nahi izanez gero, ikus horri buruz argitaratutako ohar laburra.

Kontsumoaren galga gorabehera, lehen premiako ondasunetan egindako gastua %7,3 hazi zen (otsailean baino 1,3 p. g Espainiarren kontsumoak hazkunde-erritmo ona mantendu du apirilean, Aste Santuak bultzatuta, eta 28an itzalaldia izan arren, urte arteko %3,9 hazi baita (martxoan baino 1,7 p. gehiago). Datuak, batez ere, kontsumo presentziala hobetu izanari erantzuten dio, urte arteko %2,6raino (martxoan baino 2,8 p. gehiago). Hala ere, apirileko datua Aste Santuaren eraginpean dago, eta apirilean aurten eta martxoan izan denez, urte arteko tasak desitxuratzen ditu. Datua bi hilabeteetako batez bestekoa izateko egokituta, martxoko eta apirileko hazkundea urte arteko %3,6koa izan zen batez beste, eta kontsumo presentzialarena urte arteko %1,2koa.

Martxoan eta apirilean, oro har, lehen premiako ondasunetan egindako gastua %6,7 igo da urte batetik bestera, eta aisialdiko eta ostalaritzako gastua %4,5, urte batetik bestera.

Atzerritarren kontsumoa %9,0 hazi zen batez beste aldi berean.

Kontsumoak gora egin du irailean

Iturri: CaixaBank Research, CaixaBanken barne-datuetatik abiatuta.

Ilustración sobre el histórico

Sar zaitez dokumentu osora eta aurreko txostenen edukira.

Txosten guztiak kontsultatzea Flecha derecha

Merkataritzaren behatokia logotipoa

Kontaktua

Helbidea

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saila Donostia-San Sebastián, 1 - 01010 Vitoria-Gasteiz

Facebook X Instagram Pinterest Linkedin