Enfokamer: Euskadiko merkataritzaren behatokia

AMIA txostena

AMIA txostena

Txosten honek AMIA azterketa egiten du urtero Euskal AEko merkataritza-sektorearen bilakaerari buruz, euskal merkataritza-sektoreko hainbat eragilerekin lankidetzan, hala nola garapen-agentziekin, merkataritza-ganberekin, merkataritza-federazioekin edo merkataritza-bulego teknikoen sarearekin, euskal merkataritzaren ahuleziei, mehatxuei, indarrei eta aukerei buruz dituzten iritziak jasotzeko.

2022. urteko datuak

Ahuleziak

Adinean aurrera doazen eta/edo belaunaldi-erreleborik ez duten enpresariak dituen sektorea: Euskadiko txikizkako merkataritza-sektorea kudeatzen duten pertsonen batez besteko adin altua; horrek zaildu egiten du negozioa egokitzea edo garatzea, eten teknologikoagatik edo oso urruti ez dagoen erretiroarekiko interesik ezagatik. Batez besteko adina 50 urtekoa1 da. Euskal merkataritza-establezimenduen % 70,71 45 urtetik gorako pertsona batek kudeatzen du.

Enpresaren estrategiarik edo plangintzarik eza edo sektorearen profesionalizaziorik eza: urteko kudeaketa-planik ez izatea, lortu beharreko ekintzak eta helburuak zehaztuta. Litekeena da estrategiarik eza desinformazio orokorraren ondorio izatea, joera berriei, produktu berriei, bezeroen ezagutza faltari, beharrei eta abarri dagokienez. Horren ondorioz, askotan, merkataritzak ezin du kudeaketa profesionalizatua eraman.

ahuleziak ikonoa

Lehiakortasunaren galera hornidura-prezioen eta ustiapen-kostuen igoeraren ondorioz: euskal denden % 72,3k2 erosketa-prezioak igo dituzte 2022ko hirugarren hiruhilekoan. Soldaten, energiaren, logistikaren eta lehengaien igoerek nabarmen jaitsi dute salmenten gaineko marjina, igoera horien % 100 azken prezioetara aldatu ez duten saltokien kasuan.

Mehatxuak

Basamortutze komertziala: saltokiak ixtearen ondorioz, lokal hutsak ugaritzen ari dira, eta horrek murriztu egiten du lehenago jarduera betean zeuden zonaldeetako merkataritza-erakargarritasuna.

mehatxuak ikonoa

Aldaketa soziodemografikoak: biztanleriaren mugimenduak, gero eta nagusiagoa den biztanleria zahartuak, jaiotza-tasaren beherakadak eta, ondorioz, biztanleriaren murrizketak kontsumoan eta kontsumitzeko moduan eragina duten aldaketak eragiten dituzte.

Mix komertziala pobretzea: mix ideala eskaintza batek osatzen du, bezeroak behar duen guztia eskura izan dezan (zerbitzuak, elikadura, pertsonaren eta etxearen ekipamendua, osasuna eta aisialdia). Saltoki kopuruaren jaitsierak eragina du eskaintzaren aniztasunean eta osotasunean.

Indarguneak

Konfiantza handia tokiko merkataritzan: bezeroaren konfiantza funtsezko elementua da enpresa-estrategia bat eratzeko. Konbentzitu egin behar dira, hunkitu, eta, batez ere, egiten zaizkien promesak bete. Enpresak bere bezeroen konfiantza lortu behar du, eta, gero, konfiantza horri eutsi behar dio, azkenean etekina ateratzeko. Helburua? Bezeroak enbaxadore bihurtzea. Euskal kontsumitzaileen % 89k3 uste du erosten duen merkataritzan konfiantza handia edo oso handia duela.

indarguneak ikonoa

Metatutako esperientzia: sektorean ibilbide luzea duten enpresarien presentzia handia. Euskal saltokien batez besteko antzinatasuna 24 urtekoa da 1.

Kokapen ona, hurbiltasuna eta gertutasuna: merkataritza-enpresa txiki eta ertainek presentzia egokia dute populazio-zentro garrantzitsu guztietan, inguruko biztanleei hornidura arina eskainiz. Euskal biztanleriaren % 1,384 bakarrik bizi da merkataritza-dentsitate txikiko eremuetan. Kontsumitzaileen etxeetatik gertu, lehen erreferentea dira premiazko erosketa bat edo ordezkapen bat egiteko orduan.

Aukerak

Ingurumen-jasangarritasuna eta tokiko produktuen eskaintza: pandemiak erakutsi zuen garrantzitsua zela tokiko ekoizleak izatea produktuen hornidura ziurtatzeko. Elikagaiena bezalako sektore batzuetan, alderdi horrek are garrantzi handiagoa hartzen du. Tokiko produktuen eskaintzak Quickcommerce-an oinarritutako logistika sortzen ari den aztarna ekologikoa minimizatzen laguntzen du, ingurumenaren iraunkortasunari lagunduz. Ekocommerce eta zero kilometroko produktua aukeratzen duten bezeroak oso leialak eta konfiantzazko saltokietako "militanteak" dira.

aukerak ikonoa

Connect-Commerce: mezularitza-aplikazioak erabiltzea, hala nola whatsApp, bezeroekin zuzenean komunikatzeko bitarteko gisa eta salmenta-kanal potentzial gisa.

Laguntza instituzionala: administrazio publikoak, merkataritzak hirietako ekonomian eta bizitzan duen garrantziaz jabetuta, dinamizaziora, prestakuntzara, profesionalizaziora, ekintzailetzara, modernizaziora, digitalizaziora eta enpresa-erreleboetara zuzendutako proiektu ugari bultzatzearen aldeko apustua egiten ari dira, sektoreak doan jaso ditzakeen dirulaguntzen eta aholkularitzaren bidez. Era berean, merkataritzaren sustapenari eta laguntzari lotutako erakundeei laguntzen ari zaie.

Euskal Merkataritzaren Barometroa 2022. Enfokamerrek egina.

Euskal merkataritzaren egoerari buruzko txostena, 2022ko III. hiruhilekoa. Enfokamerrek egina.

Euskal Kontsumoaren Barometroa 2022. Enfokamerrek egina.

Euskal merkataritzaren egiturari buruzko txostena. Enfokamerrek egina.

Ilustración sobre el histórico

Sar zaitez dokumentu osora eta aurreko txostenen edukira.

Txosten guztiak kontsultatzea Flecha derecha

Merkataritzaren behatokia logotipoa

Kontaktua

Helbidea

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saila Donostia-San Sebastián, 1 - 01010 Vitoria-Gasteiz

Facebook X Instagram Pinterest Linkedin