Enfokamer: Euskadiko merkataritzaren behatokia

Txikizkako merkataritzaren barometroa

Txikizkako merkataritzaren barometroa

(Estatistika ofiziala: 142535)

Sektore anitzeko azterlan honek elikaduraren, etxeko ekipamenduaren, pertsonaren ekipamenduaren eta osasunaren eta edertasunaren sektoreen egoera berezia aztertzen eta irudikatzen du, eta, urtero, establezimenduen ezaugarri fisikoak aztertzen ditu, baita enpleguarekin eta negozioetako langileen eta arduradunen profilarekin lotutakoak ere. Merkataritzak teknologia berriekin duen harremana, salmenten bilakaerari eta laguntzak eskuratzeari buruzko pertzepzioa edo alokairuen bilakaera ere aztertzen dira. Bestalde, merkataritzak bezeroekin duen harremana ere beste ikerketa-arlo bat da, sare sozialen erabileran, emandako zerbitzu gehigarrietan, kontsumitzailearen gustuen pertzepzioan edo hizkuntza ohikoenetan oinarrituta. Azkenik, merkataritza-banaketaren sektoreko iraunkortasuna aztertzen da.

2024. urteko datuak

Egindako azken barometroak erakusten digu 2024an euskal merkataritzak esperientzia handiko profila duela, 22 urteko batez besteko antzinatasunarekin eta tamaina txikiko establezimenduak dituela, eta horien salmenta-azalera asko aldatzen dela aztertutako azpisektorearen arabera, nahiz eta baliorik ohikoena 40m2-koa izan.

MikroETEetan oinarritutako sektore atomizatua da, eta, batez ere, pertsona bat edo bi ditu ETE bakoitzak. Sektore horretan, % 4,9k baino ez ditu 10 langile baino gehiago, baina sektorearen tamaina handituz joan da barometroaren azken boladetan.

2024 Infografia Merkataritzaren barometroa 1 zatia

Egin klik irudian infografia osoa ikusteko

Emakumeen presentziak gizonezkoena bikoizten jarraitzen du, eta agerian uzten du sektore ekonomiko oso feminizatua dela. Zehazki, euskal merkataritzako enplegatuen % 63,4 emakumeak dira. datu hori ehuneko 1,4 puntu igo da aurreko olatuarekin alderatuta.

Euskal merkataritzaren % 42,7 sortu berria da. % 14,5ak adierazi du enpresa-kate edo -talde baten parte dela, baina baita sortu berria ere, baina enpresa-ekimen ekintzailearekin identifikatzen da, eta ez langileekin. Familia-ondorengotzatik datozen establezimenduen tasa % 27,4koa da, eta egonkor mantendu da aurreko urtearen aldean. Era berean, % 15,9k adierazi du eskualdaketa lortu duela.

EAEko txikizkako merkataritza-establezimenduen % 13k dio online saltzen duela. Online salmenta batez ere modaren sektorean ageri da, % 23,1ek e-Commerce baitu, eta txikizkako beste merkataritza baten sektorean, establezimenduen % 17,4k web-kanalean transakzionatzen baitu.

2024 Infografia Merkataritzaren barometroa 2 zatia

Egin klik irudian infografia osoa ikusteko

Parte hartzen duten saltokien % 61,6k alokairu-erregimenean du lokala. Gaur egun, alokairu-preziorik ohikoena hilean 1.000 €-koa da, eta 1 edo 2 langileko enpresen metro koadroko prezioa 11,45 €-koa. Datu hori aldatu egiten da establezimenduaren tamainaren eta kokapenaren arabera. Saltokiaren % 71,2k jendaurreko ordutegian irekitzen ditu ateak. Olatu honetan, etengabeko arretako ordutegia duen merkataritza-tasak egonkor jarraitzen du.

Euskararen erabilera eta iraunkortasuna

Saltoki gehienek (%55,4) diote gai direla bezeroak euskaraz artatzeko, baina lurraldearen kokapenak eragin erabakigarria du arlo horretan.

Gainera, sektorea iraunkortasunarekin eta ingurumenaren zaintzarekin konprometituta dagoela esan daiteke. Establezimenduen % 82,7k adierazi dute iraunkortasun-ekintzak egiten dituztela, eta datu hori gorantz doa aurreko barometroarekin alderatuta.

2024 Infografia Merkataritzaren barometroa 3 zatia

Egin klik irudian infografia osoa ikusteko

Digitalizazioa

Digitalizazioak aurrera egiten du merkataritza-sektorean, gizarteko beste esparru batzuetan bezala, baina oraindik hobetzeko tartea dago. Konektagarritasuna, saltokiko terminalak erabiltzeko sarbidea eta kudeaketa komertzialerako software-tresnak ere oso hedatuta daude. Profesionalizazioaren adibide dira, halaber, gehienek beren jarduerari buruz egiten dituzten analisiak eta finantza-kontrolak.

Merkataritza-sektorean kudeaketa-softwarearen ezarpenak hazten jarraitzen du. Saltokien % 79,1ek du aplikazio mota hori, eta zifra hori ehuneko 4,2 puntuz hazi da azken Barometroarekin alderatuta.

Era berean, bi establezimendutik batek baino gehiagok sare sozialak erabiltzen ditu komunikatzeko eta entzuleei aurkezteko, marka eraikitzeko eta haren ikusgarritasuna sustatzeko, azken batean. Instagram, Facebook eta WhatsApp sektore askok erabiltzen dituzten tresnak dira, baina bereziki Modan eta Osasunean eta Edertasunean.

2024 Infografia Merkataritzaren barometroa 4 zatia

Egin klik irudian infografia osoa ikusteko

Euskadiko turismo-jarduera nabarmen hazi da, eta merkataritza-sektoreak kontuan hartzen duen zerbait da. Barometroaren olatuetan, turismoak bere merkataritzan duen eragina identifikatu gabe duten saltokien kopurua murriztu egin da. % 42,8k neurri handiagoan edo txikiagoan identifikatzen du turismoak bere joan-etorrian duen garrantzia, eta guztizkoaren % 6,7 da. Oro har, turismoak euskal merkataritzan duen pisuak gorantz jarraitzen du aurreko olatuekin alderatuta, hazkunde neurritsuarekin.

2024ko balantzeari dagokionez, sektoreak, oro har, egonkortasunari buruz hitz egiten du.

Ilustración sobre el histórico

Joan barometro osora eta aurreko edizioetako informaziora.

Txosten eta laburpen guztiak kontsultatzea Flecha derecha

Merkataritzaren behatokia logotipoa

Kontaktua

Helbidea

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saila Donostia-San Sebastián, 1 - 01010 Vitoria-Gasteiz

Facebook X Instagram Pinterest Linkedin