HAUTAKETA PROZESUAREN GARAPENA
Atal honetan jorratzen dira hautaketa-prozesuaren alderik garrantzitsuenak,
izangaiek kontuan hartu behar dituztenak.
Onartuen eta baztertuen pertsonen zerrendak
Hautaketa-prozesuan onartu diren eta bazter utzi diren pertsonen izenak
jendaurrean jartzen dituzten zerrendak dira.
Eskabideak aurkezteko epea amaitu ondoren,
gehienez
hilabeteko epean,
Langileriaren Kudeaketa zuzendariak ebazpena emango du,
onartutakoen
eta baztertutakoen behin-behineko zerrenda
onesteko. Adierazitako ebazpena Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian
argitaratuko da, eta bertan adieraziko da zerrendak non jarriko diren
jendaurrean. Edonola ere, zerrenda horiek Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan
erakutsiko dira, bai eta Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak Interneten
duen helbidean ere: http://www.irakasle.net.
Komeni da nork bere izena onartuen pertsonen zerrendan dagoela egiaztatzea.
Behin-behineko
onartuen
pertsonen
zerrendarekin batera, behin-behineko baztertutakoen zerrenda eta beztertua
geratzeko arrazoia ere argitaratuko dira.
Zerrenda horien aurka, erreklamazioa aurkez daiteke hamar
egun balioduneko epean, ebazpena argitaratu eta hurrengo egunetik
aurrera, edo prozesutik kanpo uztea ekarri duen akatsa konpondu. Horrez gain,
euren datu pertsonaletan akatsen bat antzeman duten izangaiek epe bera izango
dute akatsok zuzentzeko. Erreklamazioak Langileriaren Kudeaketa zuzendariari
bidaliko zaizkio eta Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan edo Herri
Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen
azaroaren 26ko 30/1992 Legeak 38.4. artikuluan aipatzen dituen bulegoetan
aurkeztuko dira.
Interesdunak adierazitako epean konpontzen ez badu prozesutik kanpo uztea ekarri
duen akatsa, eskabidean atzera egin duela ulertuko da.
Aurkeztutako erreklamazioak aztertu ondoren, Langileriaren Kudeaketa zuzendariak
ebazpena emango du onartutakoen eta baztertutakoen behin betiko zerrenda
onartzeko. Ebazpen hori Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko
da, eta bertan adieraziko da non jarriko den ikusgai onartutakoen eta
baztertutakoen zerrenda osoa eta ziurtatua. Edonola ere, zerrenda horiek
Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan erakutsiko dira, baita Hezkuntza,
Unibertsitate eta Ikerketa Sailak Interneten duen helbidean ere:
http://www.irakasle.net.
Egiazta ezazu onartuen behin betiko zerrendan agertzen zaren, zerrenda hori
izango da-eta probak egiteko unean erabiliko dena.
Ebazpen horren aurka interesdunek gora jotzeko errekurtsoa jarri
ahal izango diote Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saileko Administrazio
eta Zerbitzuen sailburuordeari, hilabeteko epean, ebazpena argitaratu eta
hurrengo egunetik kontatzen hasita.
Onartuen pertsonen zerrendan agertzeak ez du esan nahi Agindu honen bidez
deitzen den prozedurak eskatutako baldintzak beteta izatea aitortzen zaienik
interesdunei.
Hautaketa-batzordeak
eta Epaimahaiak
Hautaketa-batzordeek eta Epaimahaiek egingo dute izangaien aukeraketa.
Epaimahaiak
Epaimahaien osaera EHAAn erakutsiko da, onartutako eta baztertutako pertsonen
behin-behineko zerrenda argitaratu ostean.
Espezialitate bakoitzean beharrezko ikusten den beste epaimahai izendatu ahal
izango da. Epaimahai bakoitzean
epaimahaiburu
bana eta launa epaimahaikide. Denek izan beharko dute irakasleen kidegoetako
jarduneko karrerako funtzionario edo hezkuntzako ikuskari. Izangaiek zein
kidegotara iritsi nahi duten, kidego horren sailkapen-maila bera edo handiagoa
duten kidegoetakoak izango dira epaimahaikideak, eta gehienak kidego horretakoak
izango dira.
-
Epaimahaiburua: Sail honek izendatuko duena
- Kide bat: ordezkaritzarik zabalena duten sindikatuek proposatuko dutena
- Hiru kide: aurrean aipatu diren funtzionarioen arten zozketaz hautatutako
direnak.
- Kidegoan antzinatasunik txikiena duen kidea izango da idazkari.
Prozedura
berari jarraiki, epaimahaikide titular bakoitzaren ordezkoa izendatuko da.
Epaimahaiei
dagokie:
a)
Hautaketa-prozesuko aldien garapena, deialdi honetan xedatutakoaren arabera.
b)
Oposizio-aldiko probaren kalifikazioa.
c)
Hautaketa-batzordeei agindutako eginkizunak, halako batzorderik ez badago.
Epaimahaiek euren lanetara aholkulari espezialistak sartzea proposa dezakete,
baita laguntzarako funtzio teknikoak egiteko laguntzaileak ere. Haien lana
espezialitate teknikoetan laguntza ematea baino ez da izango. Langileriaren
Kudeaketa zuzendariak izendatuko ditu.
Hautaketa-batzordeak
Aurkeztutako eskabide-kopurua dela-eta, epaimahai bat baino gehiago eratu
beharko balitz espezialitate baterako edo batzuetarako, hautaketa-batzordeak
eratuko dira dagozkion espezialitateetarako.
Hautaketa-batzordeei dagokie:
a) Epaimahaien arteko koordinazioa.
b) Epaimahaien jarduera-irizpideak zehaztea eta epaimahaien
jarduera-irizpideak homogeneizatzea. Horretarako, epaimahaiek jarraitu beharko
dituzten balioespen-irizpideak finkatu beharko dituzte, probak hasi baino lehen.
c) Epaimahaiek oposizio-aldian emandako puntuak lehiaketa-aldiko puntuei
batzea, izangaiak sailkatzea eta oposizio-lehiaketa gainditzen dutenen izenak
aldarrikatzea.
d) Hautatuak izan diren eta hautaketa-prozesua gainditu duten izangaien
zerrendak prestatzea, eta deialdia egin duen organoari zerrenda horiek
helaraztea.
Hautaketa-prozesuak iraun bitartean, arau hauek aplikatzerakoan sor
litezkeen zalantza guztiak hautaketa-batzordeek ebatziko dituzte, eta aurreikusi
ez diren egoeretan zer egin behar den erabakiko dute.
Oposizioa eta lehiaketa
Hautaketa-prozesuak bi aldi izango ditu: lehiaketa-aldia eta oposizio-aldia.
Lehiaketa
Lehiaketa-aldian
parte hartzen dutenen aurkeztutako merezimenduak baloratuko dira, deialdi
honetako I. eta II. eranskinetan aurreikusten den
bezala.
Horretarako, baremoetan adierazten diren egiaztagiriak erantsiko dizkiete
izangaiek eskabideei.
Izangaiek gehienez ere 10 puntu lortu ahal izango dituzte, lehiaketa
aldian, merezimenduen balorazioarengatik.
Merezimenduen balorazioa egiteko, deialdiaren I. eta II. eranskinean ageri diren
baremoei jarraiki, izangaiek baremo horietan seinalatzen diren frogagiriak
aurkeztu beharko dituzte; eskaerak aurkezteko epean adierazitako
dokumentazioaren bidez egoki justifikatutako merezimenduak soilik baloratuko
dira.
Izangaiak
izango dira aurkeztutako dokumentazioaren berariazko arduradunak.
Dokumentazioren bat manipulatuz gero edota faltsutzerik eginez gero, ezingo dute
deialdi honetan parte hartu, eta, horrez gain, aurre egin beharko diote
faltsutze horretatik eratorritako erantzukizunari.
Administrazioak
edozein unetan beharrezkotzat jotzen duen dokumentazioaren egiaztatzea eskatzeko
eskubidea izango du.
Izangai bakoitzari dagokion
puntuazioaren ezarpena, epaimahaiek delegatuta, hurrengoek egingo dute:
-
Batzorde
Barematzaileak, dagokion espezialitatearekin lotutako kideak izango dira:
presidente bat, Hezkuntzako ikuskatzailea izango dena; eta lau epaimahaikide,
karrerako funtzionarioak izango direnak: Bigarren Hezkuntzako irakasleak,
Lanbide Heziketako irakasle teknikoak, edota hizkuntza-eskola ofizialetako
irakasleak, kasuaren arabera. Langileen Kudeaketarako zuzendariak izendatuko
ditu: I. eranskineko II.5 eta III.1 ataletako merezimenduak eta II. eranskineko
II, III.2.1., III.2.2. eta III.2.3. ataletakoak.
Batzorde horiek Hezkuntza
Sailburuordetzari edota Lanbide Heziketako Sailburuordetzari atxikitako
zuzendaritzen eta zerbitzuen aholkularitza baliatu ahal izango dute.
-
Langileriaren Kudeaketarako Zuzendaritzaren Unitateek: Gainontzeko merezimenduak.
Onartutakoen
eta baztertutakoen behin betiko zerrenda onartu ondoren, Langileriaren
Kudeaketarako zuzendariaren ebazpenaren bidez iragarriko da izangaiek lehiaketa-aldian
lortutako puntuazioa; informazio hori Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan eta
Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren web orrian (http://www.irakasle.net)
jakinaraziko da.
Horretarako
interesa duten pertsonek, Langileriaren Kudeaketarako zuzendariari erreklamazio
idatzi bat bidal diezaiokete; jakinarazpena egiten denetik bost laneguneko epea
izango dute horretarako.
Behin
erreklamazioak ebatzita, lehiaketa-aldian lortutako behin betiko puntuazioak
jakinaraziko dira, Langileriaren Kudeaketarako Zuzendariaren ebazpenaren bidez;
ebazpen hori hezkuntzako lurralde ordezkaritzetan eta Hezkuntza, Unibertsitate
eta Ikerketa sailaren web orrian (http://www.irakasle.net)
iragarriko da.
Ebazpen horren
aurka –prozedura ez da ebazpen horrekin amaitzen–, ez dago errekurtsoa jartzerik;
interesa duten pertsonek deialdi honen 10. oinarrian
aurreikusten den amaierako ebazpenaren aurkako gorako errekurtsoa jarri ahal
izango dute.
Oposizioa
Aurreko probak:
1.-
Gaztelaniaren ezagutza-maila egiaztatzeko proba
Oposizio-aldiko probak egin aurretik, nazionalitate espainiarrekoak ez diren
izangaiek proba baten bidez egiaztatu beharko dute gaztelaniaren ezagutza,
hizkuntza hori behar bezala ulertzeko eta ahoz eta idatziz erabiltzeko gai
direla egiaztatzeko. Proba hori baloratzeko epaimahaia izendatuko duen
ebazpenean zehaztuko dira probaren tokia, data eta ordua.
Proba
egitetik salbuetsita daude titulu hauetakoren bat dutenak: Atzerriko Hizkuntza
gisa Espainieraren Goi Mailako Diploma (urriaren 31ko 1137/2002 Errege Dekretuak
ezarria), Atzerritarrentzako Espainieraren Gaitasun Ziurtagiria
(hizkuntza-eskola ofizialek emana) edo Filologia Hispanikoan edo Erromanikoan
lizentziaduna izatearen titulua; betiere, dagokion egiaztagiria erantsi badiote
eskabideari.
Proba
hori egitetik salbuetsitzat joko dira, halaber, nazionalitate espainiarra ez
duten izangaiak, baldin eta jatorria kontuan hartuta, gaztelaniaz dakitela
ondoriozta badaiteke, bai eta aurreko deialdietan proba hori gainditu dutela
egiaztatzen dutenak ere.
Izangaiei egindako deialdian zehaztuko dute epaimahaiek gaztelaniaren ezagutza
egiaztatzeko probaren edukia.
Horretarako,
aintzat hartuko da urriaren 31ko 1137/2002 Errege Dekretua (azaroaren 8ko BOEa).
Epaimahaiburu
batek eta lau kidek osatuko duten epaimahaiak baloratuko du atal honetan
aipatzen den proba. Langileriaren Kudeaketa zuzendariak Euskal Autonomia
Erkidegoko
Bigarren Hezkuntzako irakasleen kidegoko jarduneko funtzionarioen artean
izendatuko ditu epaimahaikideak, Gaztelania eta Literaturaren espezialitatean.
Proba “gai” ala
“ez gai”rekin kalifikatuko da, eta “gai” kalifikazioa atera beharko da, oposizio-aldiko
probak egin ahal izateko.
Proba
bukatu eta kalifikatu ondoren, Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan
eta
Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren web-orrian (http://www.irakasle.net)
erakutsiko dira ateratako emaitzak.
Interesdunek
gora jotzeko errekurtsoa aurkeztu ahal izango diote Langileriaren Kudeaketa
zuzendariari, hilabeteko epean, emaitzak erakutsi eta hurrengo egunetik
kontatzen hasita.
Proba hau
baztertzailea da, eta, hortaz, probara aurkeztu behar izan eta aurkeztu ezean
edo “gai” kalifikazioarekin gainditu ezean, izangaia hautaketa-prozesutik
kanpora geratuko da.
2.-
Hizkuntza-eskakizunak egiaztatzeko proba
Euskal Autonomia Erkidegoko unibertsitatez kanpoko irakaskuntzako irakasleen
kidegoei buruzko otsailaren 19ko 2/1993 Legearen 53. artikuluan xedatutakoaren
arabera, 1. eta 2. hizkuntza-eskakizunak horretarako berariaz egingo diren
proben bitartez egiaztatuko dira, aukeratzen den espezialitatearen arabera.
Hala
ere, hizkuntza-eskakizun bakoitzari dagokionez, ez dituzte probak egin beharko
martxoaren 9ko 47/1993 Dekretuak araututako 1. HE edo 2. HE dutela egiaztatzen
duten izangaiek, ez eta hizkuntza-eskakizun horiekin homologaturik edo
parekaturik dauden hizkuntza-egiaztagiririk dutela egiaztatzen duten izangaiek,
aipatutako Dekretuko hirugarren xedapen gehigarrian (martxoaren 10eko 42/1998
Dekretuak emandako idazketan) eta Euskararen Gaitasun Agiriaren eta irakasle
postuetarako hizkuntza-eskakizunen baliokidetzak finkatu, eguneratu eta
berresten dituen urriaren 6ko 263/1998 Dekretuan aurrez ezarritakoaren arabera.
Martxoaren 9ko 47/1993 Dekretuak 11. artikuluan xedatutakoarekin bat etorriz,
proba horien edukia, forma eta probak baloratzeko modua ezartzen dituzte
Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuaren 1998ko urriaren 22ko Aginduak
eta Hezkuntza sailburuordearen 2007ko urriaren 25eko Ebazpenak, Hezkuntzako
hizkuntza-eskakizuna 2008an egiaztatzeko
probetarako deia
egiten duenak.
Aurreko puntuan
adierazitako araudiaren arabera izendatutako epaimahaiek baloratuko dute proba
hori.
Edozein
hizkuntza-eskakizunetan, kalifikazioa “gai” ala “ez gai” izango da, eta “gai”
kalifikazioa lortu beharko da oposizio-aldiko probak egitera pasatzeko.
Proba
bukatu eta kalifikatu ondoren, ateratako emaitzak Hezkuntzako Lurralde
Ordezkaritzetan eta Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren web-orrian (http://www.irakasle.net)
jarriko dira ikusgai. Emaitzak argitara eman eta hiru laneguneko epean,
interesdunek idatzizko erreklamazioa aurkeztu ahal izango dute, kalifikazioa
berrikusteko. Horretarako, dagokion azterketako epaimahaiburuari egin beharko
dio erreklamazioa, eta lurralde horretako hezkuntza-ordezkaritzan aurkeztu
beharko du.
Proba
baztertzailea da, eta, beraz, eskatutako hizkuntza-eskakizunik ez duten
izangaiak —2.1.f) oinarriak aurreikusi duen erregimen iragankorraren arabera
egiaztatzetik salbuetsita ez daudenak— probara aurkezten ez badira edo,
aurkeztuz gero, “gai” kalifikazioa jasotzen ez badute, hautaketa-prozesutik
kanpora geratuko dira.
Langileriaren
Kudeaketarako zuzendariak epe bat irekiko du hautaketa-prozesuaren barruan, eta
horren berri emango da Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetako iragarki-tauletan
eta Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren web-orrian (http://www.irakasle.net),
1. HE edo 2. HE hizkuntza-eskakizuna egiaztatuta duten izangaiek egiaztagiria
eman dezaten, dagoeneko Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sail honen eskura
dauden egiaztagiri hauek izan ezik:
-
Hezkuntzako 1. hizkuntza-eskakizuna
-
Hezkuntzako 2. hizkuntza-eskakizuna
- EGA
- Euskal
Autonomia Erkidegoko hizkuntza-eskola ofizialetako euskararen gaitasun-ziurtagiria.
Oposizio aldiko probak
Txanda librerako eta ezinduei erreserbaturiko txandarako oposizio aldia
Oposizio-aldiko
probaren edukiak alderdi hauek hartuko ditu aintzat: izangaiak irakaskuntzan
aritzeko behar dituen berariazko ezagutzak, izangaien gaitasun pedagogikoa eta
irakasteko behar diren teknikak menderatzea.
6.2.1.2.
Oposizio-aldiko proba
Oposizio-aldiak
proba bakarra izango du, eta kanporatzaileak izango ez diren bi zatitan
egituratuta egongo da. Epaimahaiak probaren azken nota globala besterik ez du
argitara emango.
Proba
eta proba horren bi zatiak ondoren adierazten denari lotuko zaizkio:
A
zatia: zatiaren helburua izango da izangaiak irakaskuntzan aritzeko behar
diren ezagutzak dituela frogatzea. Zati horretan, epaimahaiak ausaz ateratako
gai-multzo baten artetik izangaiak gai bat aukeratu eta garatu behar du idatziz.
Gai-kopurua espezialitate bakoitzeko gai-zerrendari dagozkien gaien kopuru
osoaren proportzionala izango da, honako irizpide hauen arabera:
a) 25
gai baino gehiago eta 51 gai baino gutxiago duten espezialitateetan, lau gairen
artean aukeratu beharko da.
b) 50
gai baino gehiago dituzten espezialitateetan, bost gairen artean aukeratu
beharko da.
Proba
hori prestatzeko gai-zerrendak V. eranskinean zehaztuta daude.
Izangaiek bi ordu izango dituzte zati hori egiteko.
Lehen
zati honek zerotik hamar puntura arteko kalifikazioa izango du eta %40 izango da
oposizio aldiaren azkeneko kalifikazioan izango duen pisua.
B
zatia: zatiaren helburua izango da izangaiaren gaitasun pedagogikoa eta
irakaskuntzan aritzeko teknikak nola menderatzen dituen egiaztatzea. Proba
horretan, izangaiak programazio didaktiko bat aurkeztu eta defendatu eta unitate
didaktiko bat prestatu eta ahoz azaldu beharko du. Trebetasun instrumental edo
teknikoak barne hartzen dituzten espezialitateetan, bigarren zati honek ariketa
praktikoa izango du barruan.
B.1)
Programazio didaktiko baten aurkezpena eta defentsa
Programazio didaktikoa parte hartzen den espezialitateari lotutako arlo,
irakasgai edo modulu baten curriculumari buruzkoa izango da (Euskal Autonomia
Erkidegoan arlo, irakasgai edo modulu horri buruz indarrean dagoen curriculumari
buruzkoa), eta helburuak, edukiak, ebaluazio-irizpideak eta metodologia azaldu
beharko ditu, bai eta hezkuntza-laguntzako premia bereziak dituzten ikasleei
eman beharreko arreta ere.
Irakasleak ikasturte bat garatuko du programazioan, espezialitatea emateko
eskumena duen hezkuntza-maila edo –etapa bateko ikasturte bat.
Bigarren
Hezkuntzako irakasleen kidegoan sartu nahi duten izangaien kasuan, Derrigorrezko
Bigarren Hezkuntzako, Batxilergoko edo Lanbide Heziketako Prestakuntza
Zikloetako etapari buruzko programazioa izan daiteke. Derrigorrezko Bigarren
Hezkuntzari buruzko programazioa bada, Euskal Autonomia Erkidegoko Oinarrizko
Hezkuntzako curriculuma sortu eta ezartzeko urriaren 16ko 175/2007 Dekretuan
(2007ko azaroaren 13ko EHAA) proposatutako curriculuma abiapuntu hartuta egin
beharko da programazioa.
Bigarren
Hezkuntzako irakasleen kidegoko Psikologia eta Pedagogia espezialitatean,
izangaiek aukera hauek izango dituzte: programazioa egitea, Euskal Autonomia
Erkidegoko Bigarren Hezkuntzako institutu-tipo batean kokatutako orientazioko
eta tutoretza-ekintzako plan bat garatzea edo hezkuntza-orientazioko edo
orientazio psikopedagogikoko talde batean esku-hartze programa bat egitea. Kasu
horietan, plana eta programa espezialitateko gai-zerrendarekin
lotutako berariazko hamabost esku-hartze planetan antolatu beharko dira.
Lanbide
Heziketako irakasle teknikoen kidegoko gizartearentzako zerbitzuak
espezialitatean, izangaiek programazio hori egitea edo ikastetxe batean esku-hartze
programa bat garatzea aukeratu ahal izango dute, eremu hauetako batean:
gizarteratzea, gizarte- eta kultura-animazioa edo Haur Hezkuntza, edo hezkuntza-orientazioko
talde bateko esku-hartze programa bat egitea. Kasu horietan, espezialitateko gai-zerrendarekin
lotutako berariazko hamabost esku-hartze planetan antolatu beharko dira
programak.
Hizkuntza-eskola ofizialetako irakasleen kidegoan sartu nahi duten izangaien
kasuan, 2007-2008 ikasturtean ezarritako oinarrizko mailako eta tarteko mailako
hizkuntza-irakaskuntzei buruzkoa bada programazioa, abenduaren 29ko 1629/2006
Errege Dekretuan jasota dagoen curriculuma edo Hezkuntza, Unibertsitate eta
Ikerketa Sailaren web-orrian (http://www.irakasle.net)
maila horietarako argitaratuta dagoen curriculuma kontuan hartuta egingo da.
Programazio didaktikoak DIN-A4 formatuko 50 folio izango ditu gehienera ere,
alde bakarretik idatzita, espazio bikoitzean, eta “arial” motako letran idatzita,
12 puntuko tamainan. 15 unitate didaktiko izan beharko ditu gutxienez, eta
zenbakituta egon beharko dute. Ez da eranskinik sartuko.
Deialdiaren 7.1. oinarrian ezarrita dagoen moduan
emango zaio programazio didaktikoa epaimahaiari, eta izangaiari programazioa
defendatzeko deitzen zaionean defendatuko du epaimahaiaren aurrean.
Izangaiak ez du
berariazko denborarik edukiko programazio didaktikoa aurkeztu eta defendatu
aurretik prestatzeko, eta ezingo du material osagarririk erabili horretarako.
Izangaiak emandako programazio didaktikoaren kopia berdina bakarrik izango du.
B.2) Unitate
didaktiko bat prestatu, aurkeztu eta, behar izanez gero, defendatzea
Unitate didaktiko bat
prestatu eta epaimahaiaren aurrean ahoz azaltzea. Izangaiak aurkeztutako
programazioari lotuta egongo da unitate didaktikoa. Izangaiak bere
programaziotik ausaz aterako dituen hiru unitate didaktikoren artean aukeratuko
du unitate didaktikoaren edukia.
Unitate
didaktiko hori prestatzerakoan, honako alderdi hauek zehaztu beharko dira: lortu
nahi diren ikaskuntza-helburuak, edukiak, gelan planteatuko diren irakaskuntza-
eta ikaskuntza-jarduerak eta ebaluazio-prozedurak. Gainera, unitatea
Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzari edo hizkuntza-eskola ofizialei buruzkoa
denean, gaitasunen garapena (HEO) edo oinarrizko gaitasunen garapena (DBH) eta
ikasleek gaitasun horietan eduki beharreko lorpen-maila zehaztu beharko da.
Bigarren
Hezkuntzako irakasleen kidegoaren eta Lanbide Heziketako irakasle teknikoen
kidegoaren berariazko lanbide-heziketako espezialitateetan, lan-unitateei
buruzko unitate didaktikoa prestatu ahal izango da, horretarako lanbide
bakoitzari dagozkion gaitasun-unitateekin lotutako amaierako gaitasunekin lotura
eginda.
Psikologia eta Pedagogia eta Gizartearentzako Zerbitzuak espezialitateetan,
orientazioko eta tutoretza-ekintzako plan bat edo esku-hartze programa bat
garatzea aukeratu dutenek B.2) ariketa planaren edo programaren barruko
berariazko esku-hartze plan bati buruzkoa izango da.
Unitate
didaktikoa azaltzeko (publikoa izango da), izangaiak prestatzeko denbora izango
du, eta egokitzat jotzen duen material osagarria (berak ekarri beharko du)
erabili ahal izango du, bai eta gidoi bat ere (folio batekoa gehienez). Azalpena
bukatzean, epaimahaiari emango dio erabilitako gidoia.
Deialdiaren 6.2.1.4.2. oinarriko baldintzak betetzen
dituztenek txosten bat eskatu ahal izango dute B.2) ariketaren ordez. Hezkuntza,
Unibertsitate eta Ikerketa Sailak horretarako izendatzen dituzten batzordeek
egingo dute txostena.
Txostena
aukeratzeak ez du esan nahi probaren B.1) zatia egin beharko ez denik; hau da,
ez zaionik programazio didaktikoa epaimahaiari eman beharko zehaztutako epean
eta ez denik epaimahaiaren aurrean defendatu beharko, programazioa defendatzeko
pertsona bakoitzari deitzen zaionean.
B.1) eta
B.2) zatiak gauzatzeko modua: izangaiak aldez aurretik aurkeztutako programazio
didaktikoaren aurkezpena eta ahozko defentsa egingo du azalpenaren hasieran,
hogeita hamar minutuan gehienez. Ondoren, unitate didaktikoa azalduko du,
berrogeita bost minutuan gehienez, B.2) ariketaren ordez txostena aukeratzea
onartu den kasuetan izan ezik. Bere azalpena bukatu ondoren, epaimahaiak
galderak edo jarduerak egin ahal izango dizkio, azalpenaren edukiari buruz. Ez
du hamabost minutu baino gehiago iraungo eztabaidak. Guztira, pertsona bakoitzak
ordubete eta hogeita hamar minutu izango ditu gehienez jarduera horiek guztiak
egiteko.
B.3)
Ariketa praktikoa
Behean
adierazita dauden espezialitateetan, probaren B zatian ariketa praktiko bat dago,
izangaiek lortu nahi duten espezialitateko prestakuntza zientifikoa dutela eta
arloak, irakasgaiak edo moduluak irakasteko behar dituzten lan-teknikak
menderatzen dituztela egiaztatzeko.
Epaimahai bakoitzak erabakiko du nola ezarriko duen ariketaren eduki praktikoa,
hurrengo paragrafoetan espezialitate bakoitzerako zehazten diren premisak
kontuan hartuta.
Ekitaldi
kolektibora deituko dituzte epaimahaiek izangaiak, banakako probak egin aurretik,
ariketa horiek egiteko.
Izangai
bakoitzak B.1) eta B.2) ariketetan egindako azalpenaren ondorengo eztabaidan,
ariketa praktikoari buruzko galderak ere egin ahal izango dizkio epaimahaiak.
B.3.1. Bigarren Hezkuntzako irakasleen kidegoa
Gorputz-hezkuntza:
ariketa praktikoaren bitartez, izangai bakoitzak alderdi hauekin guztiekin edo
alderdi hauetakoren batekin lotutako ariketak diseinatzeko duen gaitasuna
egiaztatu beharko da: erresistentzia, malgutasuna, abiadura, indarra eta
erlaxazioa, bai eta ariketa horiek pertsonalki egiteko gaitasuna ere.
Teknologia eta berariazko lanbide-heziketarekin lotutako espezialitateak:
epaimahaiak hiru suposizio praktiko proposatuko ditu, eta izangaiak suposizio
horietako bat ebatzi beharko du. Espezialitateko gai-zerrendarekin lotuta egongo
dira suposizioak.
B.3.2. Lanbide Heziketako irakasle teknikoen kidegoa
Espezialitate guztietan, ariketa praktikoak egingo dira, izangai bakoitzak
aukeratu duen espezialitateari buruzko ezagutza praktikoetan duen gaitasuna
egiaztatzeko. Espezialitateko gai-zerrendarekin lotuta egongo dira ariketak.
B.3.3.
Hizkuntza-eskola ofizialetako irakasleen kidegoa
Hiru
zati izango ditu ariketa praktikoak:
1.-
Alderantzizko itzulpena
2.-
Itzulpen zuzena
3.-
Testu garaikide baten azterketa (gehienez 25 lerro) hainbat mailatan (pragmatikoa,
semantikoa, morfosintaktikoa eta fonologikoa), maila bakoitzak testuaren esanahi
osoan duen garrantziaren arabera.
% 40
balioko du alderantzizko itzulpenak, % 10 itzulpen zuzenak eta % 50 testu
garaikidearen azterketak.
Lau ordu
iraungo du gehienera ere ariketak.
Hizkuntzen
espezialitateen proba espezialitate bakoitzari dagokion hizkuntzan egingo da
osorik.
Bigarren zati honek zerotik hamar puntura arteko kalifikazioa izango du eta %60
izango da oposizio aldiaren azkeneko kalifikazioan izango duen pisua.
B.1), B.2) eta,
dagokion kasuan, B.3) ataletan deskribatutako probaren B zatiko ariketa bakoitza
0 puntutik 10era baloratuko da. Bigarren zati horretako ariketa bakoitzak izango
duen garrantzia honela neurtuko da: B.1) eta B.2) ataletan aurreikusitako
ariketak soilik egiten diren espezialitateetan, bi ariketek oposizio-aldiko
kalifikazioaren %30eko balioa izango dute; zati horretan hiru ariketa egiten
diren espezialitateetan, ariketa bakoitzak oposizio-aldiko kalifikazioaren %20ko
balioa izango du.
Oposizio-probaren
amaierako nota globala 0tik 10 puntura bitartekoa izango da. Lehiaketa-aldian
sartzeko, izangaiek oposizio-aldian bost puntu edo gehiago lortu beharko dituzte.
Oposizio-aldiko
eta lehiaketa-aldiko puntuazioen ponderazioa, puntuazio globala lortzeko,
hau izango da: %60 oposizio-aldirako eta %40 lehiaketa-aldirako.
B.2) ariketaren ordez
hezkuntza-administrazioaren txostena aukeratzea (deialdiaren 6.2.1.4. atala)
6.2.1.4.1. B.2)
ariketaren —hau da, unitate didaktiko baten prestaketa eta ahozko azalpenaren—
ordez, txosten bat aukeratu ahal izango da. Txosten horretan kontuan hartuko
dira unitate didaktiko bati buruz izangaiak dituen ezagutzak. Deialdiaren 5.6
oinarrian hautaketa-organoei ematen zaizkien funtzioen arabera epaitu, baloratu
eta kalifikatuko du epaimahaiak txostena, eta puntu hauek egiaztatu beharko dira
gutxienez: unitate didaktikoetan lortu nahi izan diren ikaskuntza-helburuak
zehaztea, haien edukiak, gelan planteatzen diren irakaskuntza- eta ikaskuntza-jarduerak,
ebaluatzeko prozedurak eta gaitasunen garapena.
Gainera, unitatea Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzari edo hizkuntza-eskola
ofizialei buruzkoa denean, gaitasunen garapena (HEO) edo oinarrizko gaitasunen
garapena (DBH) eta ikasleek gaitasun horietan eduki beharreko lorpen-maila
zehaztu beharko da.
6.2.1.4.2. Bi
baldintza hauek betetzen dituzten irakasleek egin ahal izango dute B.2.
ariketaren ordez aipatutako txostena egiteko eskaera:
-
Irakasleen
kidegoko bitarteko funtzionario gisa zerbitzu aktiboan dagoenak eskaerak
aurkezteko epea bukatzen den egunean.
-
Irakasleen
kidegoko bitarteko funtzionario gisa lanpostu berean gutxienez 6 hilabete etenik
gabe eman dituela egiaztatzen duenak, 2007ko irailaren 7tik 2008ko martxoaren
7ra arte.
Seme-alabek 3 urte
bete arte seme-alabak zaintzeko aldi baterako lan-etetearen egoeran dauden
pertsonek ere edukiko dute txostena eskatzeko aukera, betiere azken baldintza
hau betetzen badute, emandako zerbitzuen aldia egoera honen babesean dagoena
dela interpretatuta.
Hautaketa-prozesuan
parte hartzeko eskaera-idazkian horretarako dagoen laukian adierazi beharko dute
izangaiek aukera hori, eta eskaera aurkeztu ondoren ezin izango dute aldatu.
6.2.1.4.3. Halaber,
hautaketa-prozesuan onartutakoen eta baztertutakoen
behin-behineko zerrenda onartzen duen ebazpenean ere emango da argitara B.2)
ariketaren ordez txostena egitea eskatu duten eta aukera hori onartu zaien
parte-hartzaileen behin-behineko zerrenda, bai eta baldintzak ez betetzeagatik
eskaera atzera bota zaiena ere. Zerrenda horiek Hezkuntzako Lurralde
Ordezkaritzetan eta Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren interneteko
helbidean (http://www.irakasle.net)
emango dira argitara.
Izangaiek
erreklamazioa aurkeztu ahal izango dute behin-behineko zerrenden aurka, hamar
laneguneko epean, argitara eman eta hurrengo egunetik kontatzen hasita.
Erreklamazioak Langileriaren Kudeaketarako zuzendariari bidaliko zaizkio, eta
Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan edo Herri Administrazioen Araubide
Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992
Legeak 38.4 artikuluan aipatzen dituen bulegoetan aurkeztuko dira.
Erreklamazioak
berrikusi ondoren, Langileriaren Kudeaketarako zuzendariak ebazpena emango du,
eta ebazpen horren bidez onartuko da B.2) ariketaren ordez txostena egitea
eskatu duten eta eskaera onartu edo atzera bota zaien izangaien behin betiko
zerrenda. Azken kasu horretan, nahitaez egin beharko dute probaren B.2) atala.
Goian aipatutako tokietan argitaratuko da zerrenda.
Interesdunek gora
jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango diote Administrazio eta Zerbitzuetako
sailburuordeari ebazpen horren aurka, hilabeteko epean, argitara eman eta
hurrengo egunetik kontatzen hasita.
Aukera hori kontuan
hartzeko, 6.2.1.4.2. atalean adierazitako baldintzak
mantendu beharko dira.
6.2.1.4.4. B.2)
ariketaren ordez txostena egiteko eskatzen dutenek unitate didaktiko bat
aurkeztuko dute, indarrean dagoen curriculumaren eta lehiaketa-oposizioan parte
hartzen duten espezialitatearen arabera programatua. Langileriaren Kudeaketa
zuzendariari bidaliko zaio unitatea, eta Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan
aurkeztuko dute, 7.1. oinarrian ezarritako epearen
barruan.
Unitate
didaktikoarekin batera, puntu hauek adierazi beharko dituzte, aparteko idazki
batean: orain ematen duten espezialitatea, zein espezialitatetan egiten duten
oposizioa eta eskolak ematen dituzten ikastetxea eta maila.
Aurkezten den unitate
didaktikoak lotura edukiko du izangaiak aurkeztu beharko duen programazioarekin,
deialdiaren B.1) atalean xedatutakoaren arabera. Unitate didaktiko horren
plangintzan, puntu hauek zehaztuko dira gutxienez: lortu nahi diren ikaskuntza-helburuak,
edukiak, gelan garatu beharreko irakaskuntza- eta ikaskuntza-jarduerak,
ebaluatzeko prozedurak eta gaitasunen garapena.
Gainera, unitatea Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzari edo hizkuntza-eskola
ofizialei buruzkoa denean, gaitasunen garapena (HEO) edo oinarrizko gaitasunen
garapena (DBH) zehaztu beharko da ere bai.
Hizkuntzen espezialitateetan, unitate didaktikoa
espezialitate bakoitzari dagokion hizkuntzan egingo da.
Izangai hauek ere
adierazitako epean aurkeztu beharko dute unitate didaktikoa:
- Behin-behingoz
hautaketa-prozesutik kanpo dauden eta B.2) ariketaren ordez txostena egitea
eskatu zuten izangaiek, betiere ebazteko zain dagoen erreklamazioa aurkeztu
badute kanpoan utzitakoen behin-behineko zerrendaren aurka.
- B.2) ariketaren
ordez txostena egitea eskatu duten eta eskaera behin-behingoz atzera bota zaien
izangaiek, betiere ebazteko zain dagoen erreklamazioa aurkeztu baldin badute
eskaera atzera bota zaien izangaien behin-behineko zerrendaren aurka.
Eskatzen den unitate
didaktikoa epean entregatu ezean edo osatu diren batzordeen edozein eskaerari
kasurik egin ezean, ezin izango dute prozesuarekin jarraitu, eta, ondorioz,
izangai horiei berehala utziko zaie lehiaketa-oposiziotik at.
6.2.1.4.5. Hezkuntza,
Unibertsitate eta Ikerketa Sailari eta izangaiari berari lotuta ez dauden
arrazoiengatik txostena ematerik ez baldin badago, izangaiak probaren B.2)
ariketa egingo du.
6.2.1.4.6.
Espezialitate bakoitzean horretarako osatu diren batzordeek egingo dute txostena.
Langileriaren Kudeaketarako zuzendariak izendatuko ditu batzorde horiek, eta
bakoitza bost kidek osatuko dute: batzordeburu bat (hezkuntzako ikuskari bat)
eta lau epaimahaikide (kidegoko eta dauden batzordearen espezialitateko
karrerako funtzionarioak).
Ordezkaritza handiena
duten sindikatuek ordezkari bat izendatu ahal izango dute batzorde bakoitzean,
behatzaile gisa.
Langileriaren
Kudeaketa zuzendariaren ebazpenaren bidez osatuko dira aipatutako batzordeak,
eta ebazpena Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetako iragarki-tauletan eta
Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren web-orrian (http://www.irakasle.net)
argitaratuko da.
Batzordekideak ohiko
jardueretatik liberatuta egongo dira, eta emandako funtzioa besterik ez dute
beteko. Halaber, dietak ordainduko zaizkie, joan-etorrien eta mantenuaren
ondorioz sortzen diren gastuak finantzatzeko, bai eta zerbitzuarengatik
dagozkien kalte-ordainak ere.
Aurkeztutako unitate
didaktikoak eta unitate didaktikoaz hitz egiteko deituko zaien izangaien
elkarrizketaren emaitzak ikusita, batzordeak txostena emango du. Gainera,
egokitzat jotzen den kasuetan, Hezkuntza Ikuskaritzak bisita bat egin ahal
izango dio izangaiari ikastetxean, eta programatutako unitate didaktikoa gelan
nola garatzen duen ikusiko du.
Izangai bakoitzak
unitate didaktiko bati buruz dituen ezagutzak baloratzeko asmoz, batzorde
bakoitzak emango dituen banakako txostenek puntu hauek izango dituzte oinarri:
1.-Ikaskuntzaren
helburuak zehaztea.
* Helburuak teknikoki
ondo formulatuta daude, koherenteak dira eta curriculum ofizialaren helburu
orokorrenak gauzatzen dituzte.
* Behar den mailara
eta ikasleen ezaugarrietara egokituta daude.
2.- Edukiak.
* Edukien hautaketa
bat dator helburuen proposamenarekin.
* Curriculum
ofizialaren barruan daude eta egokiak dira proposatzen den mailarako.
* Haien formulazioa
askotarikoa da, eta irizpide epistemologikoei, testuinguruaren araberako
irizpideei eta irizpide funtzionalei ematen diete erantzuna.
3.- Irakaskuntza- eta
ikaskuntza-jarduerak.
* Jardueren
programazioa lagungarri da helburuak lortzeko eta proposatutako edukiak
garatzeko.
* Motibagarriak,
askotarikoak, zailtasunaren arabera mailakatuak eta ikasle gehienek egin ahal
izateko modukoak dira.
* Aurreikuspenen
arabera, hainbat baliabide didaktiko erabiliko dira.
4.- Ebaluatzeko
prozedurak.
* Bat datoz
proposatutako helburu, eduki eta jarduerekin.
* Askotarikoak eta
malguak dira, ikasleen aniztasunera egokituta daude, eta berreskuratzeko
mekanismoak aurreikusten dituzte.
5.- Gaitasunen
garapena (Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzari eta hizkuntza-eskola ofizialei
buruzko unitate didaktikoetarako soilik).
* Unitate didaktikoak
gaitasunak (HEO) edo oinarrizko gaitasunak (DBH) garatzeko ematen duen laguntza.
* Ikasleak eskuratu
behar duen gaitasunen (HEO) edo oinarrizko gaitasunen (DBH) lorpen-maila.
Aipatutako alderdi
bakoitzaren balorazioa egingo da, eta hau adieraziko da: EZ edo BAI (eta, kasu
horretan, oso ondo, ondo, nahiko edo ez nahiko).
Batzordeak emandako
txostenak gutun-azal itxietan bidaliko zaizkio Langileriaren Kudeaketarako
Zuzendaritzari, eta Zuzendaritzak epaimahaiei helaraziko dizkie.
6.2.1.4.7. Epaimahaiak
0tik 10era bitarteko kalifikazioarekin epaitu, baloratu eta kalifikatuko du
txostena, eta probaren B.2) ariketari ematen zaion garrantzi bera emango dio,
oposizio-aldiaren azken kalifikazioa kalkulatzeko.
6.2.1.4.8. Beste
autonomia-erkidego batzuetako hezkuntza-administrazioetan zerbitzuak ematen
dituzten eta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioak deitutako hautaketa-prozesuan
parte hartu nahi dutenek
edukiko dute txostena ematea nahi duten. Horren ardura jatorrizko
Administrazioak hartuko du bere gain, baldin eta hezkuntza-administrazio horrek
txosten hori ematea aurreikusita badauka bere deialdian. Bestalde, Txostena
onartzeko, irakasleek deialdi honetan ezartzen diren baldintzak bete behar
dituzte, eta hala adierazi behar dute eskabideak aurkezteko epean. Eskabidean
adierazi beharko dute, halaber, zein autonomia-erkidegotan ematen dituzten
zerbitzuak.
Ikasturte honetan zerbitzuak
ematen dituzten hezkuntza-administrazioei txostena emateko eskatu beharko diete
irakasle horiek.
Era berean, aipatutako
txostena Euskal Autonomia Erkidegoan txostena egiteko erabiltzen diren baldintza
eta parametroen arabera egin beharko da, deialdi honetan ezarritakoaren arabera,
eta Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailari bidali beharko dio
pertsonalaren arloan eskuduntzak dituen jatorrizko Administrazioaren organoak.
Goragoko talde bateko
kidegoetara sartzeko oposizio-aldia
Proban, kontuan
hartuko dira izangaiak irakasgaiari buruz dituen ezagutzak, bai eta dituen
baliabide didaktiko eta pedagogikoak ere. Lortu nahi duen espezialitateko gai
baten ahozko azalpena eman beharko du, epaimahaiak ausaz aukeratutako zortzi
gaietako bat aukeratuta. Deialdi honetako V. eranskinean ageri den kidegoko eta
espezialitateko gai-zerrendako gaiak izango dira. Gaiaren aurkezpen didaktiko
batekin osatuko da azalpena, izangai bakoitzak libreki aukeratuko duen ziklo edo
maila bateko gaiaren aurkezpen didaktikoarekin.
Konkordantzia badago
izangaiaren titulazio akademikoaren eta lortu nahi duen espezialitatearen artean,
epaimahaiak ausaz aukeratutako bederatzi gairen artean aukeratuko du gaia
izangaiak. Bigarren Irakaskuntzako Institutuetako eta Goi Mailako Lanbide
Heziketako Institutuetako unibertsitatez kanpoko sare publikoko irakasleak
lanpostuen zerrenda berriaren arabera birbanatzeko prozesua arautzen duen
urtarrilaren 18ko 7/2000 Dekretuaren III. eranskinean
(urtarrilaren 21eko EHAA) jasota dagoen espezialitateen eta tituluen taularen
arabera zehaztuko da konkordantzia.
Izangai bakoitzak bi
ordu izango ditu prestatzeko, eta egokitzat jotzen duen material osagarria
erabili ahal izango du (berak ekarri beharko du), bai
eta gidoi bat ere. Epaimahaiari emango dio gidoia azalpena bukatzean. Berrogeita
bost minutu iraungo du gehienez azalpenak, eta, amaitu ostean, epaimahaiak
galderak edo jarduerak egin ahal izango dizkio, azalpenaren edukiari lotuta.
Eztabaidak hamabost minutu iraungo du gehienez.
Gorputz-hezkuntzako,
Teknologiako eta berariazko lanbide-heziketako espezialitateetan, txanda
librerako eta urritasunen batengatik erreserbatutako txandarako B.3) ariketan
deskribatutako ezaugarri berak izango dituen ariketa praktiko bat izango du
probak.
Hizkuntzen espezialitateen proba espezialitate bakoitzari dagokion hizkuntzan
egingo da osorik.
Proba zero puntutik hamarrera
baloratuko da, eta izangaiek, gutxienez, bost puntu lortu beharko dituzte
gainditzeko. Proba gainditzeko, izangaien gaiari buruzko ezaguerak eta baliabide
didaktiko eta pedagogikoak baloratuko dira.
Oposizio- eta
lehiaketa-aldietako puntuazioen ponderazioa, puntuazio globala lortzeko, hau
izango da: %55 oposizio-aldirako eta %45 lehiaketa-aldirako.
Talde bereko beste kidego
batzuetara eta kidego horietako destino osagarrien mailetara sartzeko oposizio-aldia
Zati hauek izango ditu
probak:
a)-Jatorrizko kidegoan
duten espezialitate bera lortu nahi duten izangaiek 6.2.1.2.
oinarriko B.1) atalean ezarritakoaren arabera izangaiak prestatuko duen
programazio didaktiko baten azalpena egin beharko du ahoz, eta, ondoren, ahozko
eztabaida egongo da. 7.1. oinarrian agertzen den
datan eta tokian aurkeztu beharko du programazio didaktikoa.
Prestaketari eta
material osagarria erabiltzeari buruzko baldintzak 6.2.1.2.
oinarrian adierazitako berak izango dira. Hala ere, probaren garapenari,
aurkezpena egiteko denborari eta programazioaren ahozko defentsari dagokionez,
berrogeita bost minutu iraun ahal izango du, eta, ondoren, epaimahaiak eztabaida
ireki ahal izango du azalpenaren edukiari buruz. Hamabost minutu izango ditu
gehienez epaimahaiak galderak eta jarduerak egiteko.
b)-Espezialitate
bateko titularrak izan eta beste espezialitate bat lortu nahi dutenek goragoko
talde bateko kidegoetara sartzeko 6.2.2. oinarrian
xedatutakoaren arabera egingo da proba, izangai bakoitzak gai bat aukeratzeko
modua izan ezik. Izan ere, epaimahaiak ausaz aukeratuko dituen bederatzi gairen
artean aukeratu beharko du gaia. Deialdi honetako V. eranskinean agertzen den
kidegoaren eta espezialitatearen gai-zerrendakoak izango dira gaiak.
Bai kasu
batean, bai bestean, hizkuntzen espezialitateen proba espezialitate bakoitzari
dagokion hizkuntzan egingo da osorik.
Proba zero puntutik hamarrera
baloratuko da, eta izangaiek, gutxienez, bost puntu lortu beharko dituzte
gainditzeko. Proba gainditzeko, izangaien gaiari buruzko ezaguerak eta baliabide
didaktiko eta pedagogikoak baloratuko dira.
Lanpostuen esleipena
Erreklamazioak
ebatzi ondoren, hautaketa-organoek Langileriaren Kudeaketarako zuzendariari
bidaliko diote aukeratutako eta gainditutako izangaien behin betiko zerrenda,
eta horrek aditzera emango du, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian,
Hezkuntza Lurralde Ordezkaritzetako iragarki-tauletan eta Hezkuntza,
Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren web orrian (http://www.irakasle.net)
argitara emango den ebazpenaren bidez.
Interesdunek Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuari gora jotzeko
errekurtsoa aurkeztu ahal izango diote ebazpen horren aurka, hilabeteko epean,
argitara eman eta hurrengo egunetik kontatzen hasita.
Hautatutako
izangaiek hogei egun naturaleko epea izango dute ondorengo agiriak Hezkuntzako
Lurralde Ordezkaritzetan aurkezteko, hautaketa-prozesua gainditu duten izangaien
behin betiko zerrendak Euskal Herriko Agintaritza Aldizkarian argitara eman eta
hurrengo egunetik kontatzen hasita.
Ezarritako epean, eta ezinbesteko kasuetan izan ezik, agiririk aurkezten ez
dutenek, edo agiri horien azterketatik bigarren oinarrian adierazitako
baldintzetariko baten jabe ez direla ondorioztatzen bada, karrerako funtzionario
izendatua izateko eskubide guztiak galduko dituzte, hasierako eskabidean
faltsukeria egin izanagatik merezi dezaketen erantzukizunaren kaltetan izan gabe.
Deialdiaren 12.3 oinarrian aurreikusitako zerbitzuak egiaztatuta, praktiketako
funtzionario izendatuak izateko edota karrerako funtzionario izendatu arte
jatorrizko kidegoan jarraitzeko aukeren artean hauta dezaketen izangaiek aukera
hori idatziz egin beharko dute, Langileriaren Kudeaketarako zuzendariari
bidalitako instantziaren bidez; horretarako hamar laneguneko epea izango dute,
gainditutako eta onartutako pertsonen behin betiko zerrenda Euskal Herriko
Agintaritza Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik kontatzen hasita.
Praktiketako
funtzionarioak izendatzea.
Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuak praktiketako funtzionario
izendatuko ditu hautatutako izangaiak, dagokien kidegora sartzeko edo iristeko
behar diren baldintzak betez gero eta praktikak egiteko betebeharretatik
salbuetsita ez badaude, edo salbuetsita izanik ere, praktikak egitea erabaki
baldin badute. Izangai horiek esleituko zaizkien destinoetan egin beharko
dituzte praktikak, eta destino horietara lotzen ez diren izangaien kasuetan,
hautaketa-prozesuari uko egiten diotela ulertuko da.
Praktika-alditik
salbuetsita egoteak, praktikak egiteko luzapena lortzeak edota hautaketa-prozesutik
eratorritako eskubideei uko egiteak ez du gainerako izangaiei esleitutako
lanpostuetan aldaketarik ekarriko, ez eta hautatutako pertsonen zerrendan ere.
Goragoko
talde bateko kidegoetara sartzeko txandakoak, eta
talde bereko beste kidego batzuetara eta kidego horietako destino
osagarrien mailetara sartzeko txandakoak praktika-aldia
egitetik salbuetsita egongo dira.
Aukeratutako izangaietatik, karrerako funtzionario gisa ikasturte batean,
gutxienez, zerbitzuak eman izana egiaztatzen dutenek edukiko dute, esleitutako
destinoan hasiz, praktiketako funtzionario izendatuak izateko aukera. Aukera
horretaz baliatzen diren izangaiek ez dute ebaluazioa egin behar izango, eta
karrerako funtzionario izendatu arte egon beharko dute egoera horretan.
Praktiketako funtzionario izendatzeko aukera erabiltzen ez dutenak beren
jatorriko kidegoetan egongo dira, promozioko gainerako izangaiekin batera
karrerako funtzionario izendatu arte.
Praktiketako funtzionario izendatzen dituztenetik karrerako funtzionario
izendatu bitartean, izangaiei egokituko zaien araubide juridiko eta
administratiboa praktiketako funtzionarioena izango da, baldin eta
irakaskuntzako lanpostu batean aritzen badira.
Praktiketako aldirako lortutako destinoak behin-behinekoak izango dira.
Praktiketako funtzionario izendatu dituzten izangaiek eta, praktika-aldia
egitetik salbuetsita izanik, jatorrizko euren kidegoetan jarraitu nahi izan
duten izangaiek lanpostu-hornikuntzarako deituko diren hurrengo lehiaketetan
parte hartu beharko dute, Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak zuzenean
kudeatutako ikastetxeren batean bere behin betiko destinoa lortu arte.
Destinoen esleitzea hautaketa-prozesuan lortutako puntuazioaren arabera egingo
da.
Goragoko talde bateko
kidegoetara sartzeko txandan hautatutako pertsonek
lehentasuna izango dute haiek lortzeko, txanda librekoen eta ezinduei
erreserbaturiko txandakoen aurretik.
Talde bereko beste kidego
batzuetara eta kidego horietako destino osagarrien mailetara sartzeko
txandan hautatutako pertsonek lehentasuna izango dute haiek lortzeko, beste
txandetakoen aurretik.
Praktika-aldia.
Praktika-aldiaren
xedea aukeratutako izangaiek irakaskuntzarako duten gaitasuna egiaztatzea da.
Praktika-aldiak irakaskuntza-jarduneko sei hilabete iraungo du, kasu bereziak
izan ezik, orduan gutxienez hiru hilabete baino gehiago jarraian irautea
eskatuko baita.
Horren
garapena Administrazio eta Zerbitzuen sailburuordeak emandako ebazpenaren
araupean izango da, betiere, Ikastetxeen Zuzendaritzak eta Hezkuntza
Berriztatzeko Zuzendaritzak emango dituzten proposamenak aintzat harturik.
Aldi
hori 2008-2009 ikasturtearekin batera hasiko da.
Kalifikazio-batzordeek izendatutako irakasle adituek zainduko dute praktika-aldia.
Batzorde horien osaera praktika-aldia arautuko duen ebazpenean xedatuko da.
Praktika-aldian
lanpostuan sartzeko eta trebatzeko ekitaldiak, kalifikazio-batzordeek
programatutakoak, egin ahal izango dira. Horrez gain, batzordeek izangaiei
amaierako txostena egiteko eskatu ahal izango diete, topatutako zailtasunak eta
jasotako laguntzak balora ditzaten.
Praktika-aldia
amaitzean izangai guztiek “Gai” edo “Ez gai” kalifikazioa jasoko dute. Dagokion
kalifikazio-batzordeak emango du aipatutako balorazioa, betiere adierazitako
ebazpenaren irizpideei jarraiki. Edonola ere, balorazioa egitean irakasle-tutoreak,
praktikak egiteko erabili den ikastetxeko zuzendariak eta programatutako
trebakuntzako ekitaldien arduradunek egindako txostenak aintzat hartuko dira.
“Ez gai”
kontsideratzen diren izangaiak hurrengo promozioko izangai aukeratuekin batera
sartu ahal izango dira lanera; praktika-aldia behin bakarrik errepikatuko da.
Kasu horretan, sartu diren promozio horretan, euren espezialitatean aukeratutako
azken izangaiaren hurrengo tokia beteko dute zerrendan.
Hurrengo
urtean deituko ez balitz kidego eta espezialitate bererako hautaketa-prozesurik,
“ez gai”-tzat zer ikasturtetan jo dituzten, hurrengo ikasturtean egingo dute
praktika-aldia.
Lanean
hasten ez direnek edo bigarrenez “Ez gai” kalifikazioa jasotzen dutenek
karrerako funtzionarioaren izendapena jasotzeko eskubide guztiak galduko dituzte.
Arrazoidun ebazpen baten bidez, deialdia egin duen agintariak eskubide horien
galera aldarrikatuko du.
Karrerako
funtzionarioak izendatzea.
Behin
agiriak egiaztatuz gero, Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuak hauxe
argitaratuko du Euskal Herriko Agintaritza Aldizkarian: praktika-aldia gainditu
duten izangaien eta praktikak egitetik salbuetsita zeuden izangaien karrerako
funtzionarioen izendapena. Praktiketako funtzionario zer ikasturtetan izendatu
dituzten, hurrengo ikasturtearen hasierako egunetik aurrerako indarra izango du
izendapenak.
Goragoko talde bateko
kidegoetara sartzeko txandan hautatutako pertsonek,
Euskal Hezkuntza Administrazioan eskatutako kidego eta espezialitateko behin
betiko lanpostuak betetzen ari badira, postu horietan jarraitzea erabaki ahal
izango dute, eta, beraz, ez diete eragingo deialdiaren 12.6 eta 12.7
oinarrietako aurreikuspenek.
|