HAUTAKETA PROZESUAREN GARAPENA
Atal
honetan jorratzen dira hautaketa-prozesuaren alderik garrantzitsuenak, izangaiek
kontuan hartu behar dituztenak.
Onartuen eta baztertuen pertsonen zerrendak
Hautaketa-prozesuan onartu diren eta bazter utzi diren pertsonen izenak
jendaurrean jartzen dituzten zerrendak dira.
Eskabideak aurkezteko epea amaitu ondoren, gehienez hilabeteko epean,
Langileriaren Kudeaketa zuzendariak ebazpena emango du, onartutakoen eta baztertutakoen behin-behineko zerrenda onesteko. Adierazitako ebazpena Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian
argitaratuko da, eta bertan adieraziko da zerrendak non jarriko diren
jendaurrean. Edonola ere, zerrenda horiek Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan
erakutsiko dira, bai eta Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak Interneten
duen helbidean ere: http://www.irakasle.net.
Komeni da nork bere izena onartuen pertsonen zerrendan dagoela egiaztatzea.
Behin-behineko
onartuen pertsonen zerrendarekin batera, behin-behineko baztertutakoen zerrenda eta beztertua
geratzeko arrazoia ere argitaratuko dira.
Zerrenda horien aurka, erreklamazioa aurkez daiteke hamar
egun balioduneko epean, ebazpena argitaratu eta hurrengo egunetik
aurrera, edo prozesutik kanpo uztea ekarri duen akatsa konpondu. Horrez gain,
euren datu pertsonaletan akatsen bat antzeman duten izangaiek epe bera izango
dute akatsok zuzentzeko. Erreklamazioak Langileriaren Kudeaketa zuzendariari
bidaliko zaizkio eta Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan edo Herri
Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen
azaroaren 26ko 30/1992 Legeak 38.4. artikuluan aipatzen dituen bulegoetan
aurkeztuko dira.
Interesdunak adierazitako epean konpontzen ez badu prozesutik kanpo uztea ekarri
duen akatsa, eskabidean atzera egin duela ulertuko da.
Aurkeztutako erreklamazioak aztertu ondoren, Langileriaren Kudeaketa zuzendariak
ebazpena emango du onartutakoen eta baztertutakoen behin betiko zerrenda onartzeko. Ebazpen hori Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko
da, eta bertan adieraziko da non jarriko den ikusgai onartutakoen eta
baztertutakoen zerrenda osoa eta ziurtatua. Edonola ere, zerrenda horiek
Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan erakutsiko dira, baita Hezkuntza,
Unibertsitate eta Ikerketa Sailak Interneten duen helbidean ere:
http://www.irakasle.net.
Egiazta ezazu onartuen behin betiko zerrendan agertzen zaren, zerrenda hori
izango da-eta probak egiteko unean erabiliko dena.
Ebazpen horren aurka interesdunek gora jotzeko errekurtsoa jarri
ahal izango diote Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saileko Administrazio
eta Zerbitzuen sailburuordeari, hilabeteko epean, ebazpena argitaratu eta
hurrengo egunetik kontatzen hasita.
Onartuen pertsonen zerrendan agertzeak ez du esan nahi Agindu honen bidez
deitzen den prozedurak eskatutako baldintzak beteta izatea aitortzen zaienik
interesdunei.
Hautaketa-batzordeak eta Epaimahaiak
Hautaketa-batzordeek eta Epaimahaiek egingo dute izangaien aukeraketa.
Epaimahaiak
Epaimahaien osaera EHAAn erakutsiko da, onartutako eta baztertutako pertsonen
behin betiko zerrenda argitaratu ostean.
Espezialitate bakoitzean beharrezko ikusten den beste epaimahai izendatu ahal
izango da. Epaimahai bakoitzean epaimahaiburu bana eta launa epaimahaikide.
Denek izan beharko dute irakasleen kidegoetako jarduneko karrerako funtzionario
edo hezkuntzako ikuskari. Izangaiek zein kidegotara iritsi nahi duten, kidego
horren sailkapen-maila bera edo handiagoa duten kidegoetakoak izango dira
epaimahaikideak, eta gehienak kidego horretakoak izango dira.
-
Epaimahaiburua: Sail honek izendatuko duena
- 4 kide: aurrean aipatu diren funtzionarioen arten zozketaz hautatutako
direnak. Salbuespen gisa, titularren kopuru txikiagatik zozketa egiterik ez
dagoen espezialitateetan, zuzenean izendatuko dira.
- Kidegoan antzinatasunik txikiena duen kidea izango da idazkari.
Prozedura berari jarraiki, epaimahaikide titular bakoitzaren ordezkoa izendatuko
da.
Epaimahaiei dagokie:
a) Hautaketa-prozesuko aldien garapena, deialdi honetan xedatutakoaren
arabera.
b) Oposizio-aldiko probaren kalifikazioa.
c) Hautaketa-batzordeei agindutako eginkizunak, halako batzorderik ez
badago.
Epaimahaiek euren lanetara aholkulari espezialistak sartzea proposa dezakete,
baita laguntzarako funtzio teknikoak egiteko laguntzaileak ere. Haien lana
espezialitate teknikoetan laguntza ematea baino ez da izango. Langileriaren
Kudeaketa zuzendariak izendatuko ditu.
Hautaketa-batzordeak
Aurkeztutako eskabide-kopurua dela-eta, epaimahai bat baino gehiago eratu
beharko balitz espezialitate baterako edo batzuetarako, hautaketa-batzordeak
eratuko dira dagozkion espezialitateetarako.
Hautaketa-batzordeei dagokie:
a) Epaimahaien arteko koordinazioa.
b) Epaimahaien jarduera-irizpideak zehaztea eta epaimahaien
jarduera-irizpideak homogeneizatzea. Horretarako, epaimahaiek probaren A eta B
zatia kalifikatzeko jarraitu beharko dituzten balorazio-irizpideak finkatu
beharko dituzte, eta hala badagokio, B2 ariketa ordezten duen txostena
baloratzeko irizpideak.
Agiri horiek Langileriaren Kudeaketa zuzendaritzara igorriko dira
hautaketa-prozesua amaitutakoan.
c) Epaimahaiek oposizio-aldian emandako puntuak lehiaketa-aldiko puntuei
batzea, izangaiak sailkatzea eta oposizio-lehiaketa gainditzen dutenen izenak
aldarrikatzea.
d) Hautatuak izan diren eta hautaketa-prozesua gainditu duten izangaien
zerrendak prestatzea, eta deialdia egin duen organoari zerrenda horiek
helaraztea.
Hautaketa-prozesuak iraun bitartean, arau hauek aplikatzerakoan sor litezkeen
zalantza guztiak hautaketa-batzordeek ebatziko dituzte, eta aurreikusi ez diren
egoeretan zer egin behar den erabakiko dute.
Borondatezko parte-hartzea
Maiatzaren 3ko 2/2006 Hezkuntzari buruzko Lege Organikoak aipatzen dituen
irakasleen kidegoetara sartzeko eta espezialitate berriak eskuratzeko araudiaren
eta aipatutako legearen hamazazpigarren xedapen iragankorrean agertzen den
sartzeko behin-behineko erregimena arautzen duenaren 7.7 artikuluan
ezarritakoaren arabera, beren borondatez epaimahairen batean kide gisa parte
hartu nahi dutenek aurkeztu beharko dute idatzi bat, Langileriaren Kudeaketa
zuzendariari zuzendua, deialdian parte hartzeko eskabideak aurkezteko epe eta
toki berdinean.
Oposizioa eta lehiaketa
Hautaketa-prozesuak bi aldi izango ditu: lehiaketa-aldia eta oposizio-aldia.
Lehiaketa
Deialdiaren I.
eta II. eranskinetan aipatzen diren merezimenduak
baloratzeko dokumentazio guztia (jatorrizkoa edo fotokopia konpultsatua),
deialdiaren 8.1. oinarriaren arabera, izangaiek
entregatu beharko dute 2010eko otsailaren 15aren eta 26ren artean.
Eskabideak
aurkezteko epea bukatzen den egunera arte egindako merezimenduak bakarrik
barematuko dira.
Lehiaketa-aldian
parte hartzen dutenen aurkeztutako merezimenduak baloratuko dira, deialdi
honetako I. eta II. eranskinetan aurreikusten den
bezala. Horretarako, baremoetan adierazten diren egiaztagiriak erantsiko dizkiete
izangaiek eskabideei.
Izangaiek gehienez ere 10 puntu lortu ahal izango dituzte, lehiaketa
aldian, merezimenduen balorazioarengatik.
Izangaiak
izango dira aurkeztutako dokumentazioaren berariazko arduradunak.
Dokumentazioren bat manipulatuz gero edota faltsutzerik eginez gero, ezingo dute
deialdi honetan parte hartu, eta, horrez gain, aurre egin beharko diote
faltsutze horretatik eratorritako erantzukizunari.
Administrazioak
edozein unetan beharrezkotzat jotzen duen dokumentazioaren egiaztatzea eskatzeko
eskubidea izango du.
Izangai bakoitzari dagokion
puntuazioaren ezarpena, epaimahaiek delegatuta, hurrengoek egingo dute:
- Batzorde
Barematzaileak, dagokion espezialitatearekin lotutako kideak izango dira:
presidente bat, Hezkuntzako ikuskatzailea izango dena; eta lau epaimahaikide,
karrerako funtzionarioak izango direnak: Bigarren Hezkuntzako irakasleak edota
Lanbide Heziketako irakasle teknikoak, kasuaren arabera. Langileen Kudeaketarako
zuzendariak izendatuko ditu: I. eranskineko II.5 eta III.1 ataletako
merezimenduak eta II. eranskineko II, III.2.1., III.2.2. eta III.2.3.
ataletakoak.
Batzorde horiek Hezkuntza
Sailburuordetzari edota Lanbide Heziketako Sailburuordetzari atxikitako
zuzendaritzen eta zerbitzuen aholkularitza baliatu ahal izango dute.
- Langileriaren Kudeaketarako Zuzendaritzaren Unitateek: Gainontzeko merezimenduak.
Onartutakoen eta baztertutakoen behin betiko zerrenda onartu ondoren,
Langileriaren Kudeaketarako zuzendariaren ebazpenaren bidez iragarriko da
izangaiek lehiaketa-aldian lortutako puntuazioa; informazio hori Hezkuntzako
Lurralde Ordezkaritzetan eta Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren web
orrian (http://www.irakasle.net)
jakinaraziko da.
Horretarako interesa duten pertsonek, Langileriaren Kudeaketarako zuzendariari
erreklamazio idatzi bat bidal diezaiokete; jakinarazpena egiten denetik hamar
laneguneko epea izango dute horretarako.
Behin erreklamazioak ebatzita, lehiaketa-aldian lortutako behin betiko
puntuazioak jakinaraziko dira, Langileriaren Kudeaketarako Zuzendariaren
ebazpenaren bidez; ebazpen hori hezkuntzako lurralde ordezkaritzetan eta
Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailaren web orrian (http://www.irakasle.net)
iragarriko da.
Ebazpen horren aurka –prozedura ez da ebazpen horrekin amaitzen–, ez dago
errekurtsoa jartzerik; interesa duten pertsonek deialdi honen 10.2 oinarrian
aurreikusten den amaierako ebazpenaren aurkako gorako errekurtsoa jarri ahal
izango dute.
Oposizioa
Aurreko probak:
1.- Gaztelaniaren ezagutza egiaztatzeko proba, nazionalitate espainiarrik ez
duten izangaientzat
Oposizio-aldiko probak egin aurretik, nazionalitate espainiarrekoak ez diren
izangaiek proba baten bidez egiaztatu beharko dute gaztelaniaren ezagutza,
hizkuntza hori behar bezala ulertzeko eta ahoz eta idatziz erabiltzeko gai
direla egiaztatzeko. Proba hori baloratzeko epaimahaia izendatuko duen
ebazpenean zehaztuko dira probaren tokia, data eta ordua.
Proba egitetik salbuetsita daude titulu hauetakoren bat dutenak:
Atzerriko Hizkuntza gisa Espainieraren Goi Mailako Diploma (urriaren 31ko
1137/2002 Errege Dekretuak ezarria), Atzerritarrentzako Espainieraren Gaitasun
Ziurtagiria (hizkuntza-eskola ofizialek emana) edo Filologia Hispanikoan edo
Erromanikoan lizentziaduna izatearen titulua; betiere, dagokion egiaztagiria
erantsi badiote eskabideari.
Proba hori egitetik salbuetsitzat joko dira, halaber, nazionalitate
espainiarra ez duten izangaiak, baldin eta jatorria kontuan hartuta, gaztelaniaz
dakitela ondoriozta badaiteke, bai eta aurreko deialdietan proba hori gainditu
dutela egiaztatzen dutenak ere.
Izangaiei egindako deialdian zehaztuko dute epaimahaiek gaztelaniaren
ezagutza egiaztatzeko probaren edukia. Horretarako, aintzat hartuko da urriaren
31ko 1137/2002 Errege Dekretua (azaroaren 8ko EAOa).
Epaimahaiburu batek eta lau kidek osatuko duten epaimahaiak baloratuko du
atal honetan aipatzen den proba. Langileriaren Kudeaketa zuzendariak Euskal
Autonomia Erkidegoko Bigarren Hezkuntzako irakasleen kidegoko jarduneko
funtzionarioen artean izendatuko ditu epaimahaikideak, Gaztelania eta
Literaturaren espezialitatean.
Proba “gai” ala “ez gai”rekin kalifikatuko da, eta “gai” kalifikazioa
atera beharko da, oposizio-aldiko probak egin ahal izateko.
Proba bukatu eta kalifikatu ondoren, Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan
eta Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren web-orrian (http://www.irakasle.net
edo http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net) erakutsiko dira ateratako emaitzak.
Interesdunek gora jotzeko errekurtsoa aurkeztu ahal izango diote Langileriaren
Kudeaketa zuzendariari, hilabeteko epean, emaitzak erakutsi eta hurrengo
egunetik kontatzen hasita.
Proba hau baztertzailea da, eta, hortaz, probara aurkeztu behar izan eta
aurkeztu ezean edo “gai” kalifikazioarekin gainditu ezean, izangaia
hautaketa-prozesutik kanpora geratuko da.
2.- Hizkuntza-eskakizunak egiaztatzeko proba
Euskal Autonomia Erkidegoko unibertsitatez kanpoko irakaskuntzako
irakasleen kidegoei buruzko otsailaren 19ko 2/1993 Legearen 53. artikuluan xedatutakoaren arabera, 1. eta 2. hizkuntza-eskakizunak horretarako berariaz egingo diren proben bitartez egiaztatuko dira, aukeratzen
den espezialitatearen arabera.
Edonola ere, hizkuntz eskakizunei dagokienez, ondorengo pertsonak egongo dira
proba horiek egitetik salbuetsita: martxoaren 9ko 47/1993 Dekretuak arautzen
dituen HE1 edo HE2 izatea egiaztatzen dutenak; hizkuntza-eskakizun horien
baliokideak diren hizkuntz ziurtagiri homologatuetakoren bat egiaztatzen dutenak,
lehen aipatutako martxoaren 9ko Dekretuak (martxoaren 10eko 42/1998 dekretuak
emandako erredakzioan) hirugarren xedapen gehigarrian, urriaren 6ko 263/1998
dekretuak, EGA euskararen gaitasun agiriaren eta irakasleen
hizkuntza-eskakizunen arteko baliokidetasunak zehaztu, gaurkotu eta berresten
dituenak, apirilaren 8ko 64/2008 Dekretuak, euskara egiaztatzeko titulu eta
ziurtagiriak baliokidetzeari eta beroriek hizkuntzetarako esparru komun
europarrera egokitzeari buruzkoak, eta aurrekoa aldatzen duen otsailaren 24ko
48/2009 Dekretuak xedatutakoaren arabera.
Martxoaren 9ko 47/1993 Dekretuak 11. artikuluan xedatutakoarekin bat
etorriz, proba horien edukia, forma eta probak baloratzeko modua ezartzen
dituzte Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuaren 1998ko urriaren 22ko
Aginduak eta Hezkuntzako sailburuordearen 2009ko azaroaren 12ko Ebazpenak, 2010. urtean hezkuntzako hizkuntza-eskakizunak egiaztatzeko
azterketetarako deia egiten duenak.
Aurreko puntuan adierazitako araudiaren arabera izendatutako epaimahaiek
baloratuko dute proba hori.
Edozein hizkuntza-eskakizunetan, kalifikazioa “gai” ala “ez gai” izango
da, eta “gai” kalifikazioa lortu beharko da oposizio-aldiko probak egitera
pasatzeko.
Proba bukatu eta kalifikatu ondoren, ateratako emaitzak Hezkuntzako
Lurralde Ordezkaritzetan eta Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren web-orrian
(http://www.irakasle.net edo http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net) jarriko dira
ikusgai. Emaitzak argitara eman eta hiru laneguneko epean, interesdunek
idatzizko erreklamazioa aurkeztu ahal izango dute, kalifikazioa berrikusteko.
Horretarako, dagokion azterketako epaimahaiburuari egin beharko dio
erreklamazioa, eta lurralde horretako hezkuntza-ordezkaritzan aurkeztu beharko
du.
Proba baztertzailea da, eta, beraz, eskatutako hizkuntza-eskakizunik ez
duten izangaiak —2.1.f) oinarriak aurreikusi duen erregimen iragankorraren
arabera egiaztatzetik salbuetsita ez daudenak— probara aurkezten ez badira edo,
aurkeztuz gero, “gai” kalifikazioa jasotzen ez badute, hautaketa-prozesutik
kanpora geratuko dira.
Langileriaren Kudeaketarako zuzendariak epe bat irekiko du
hautaketa-prozesuaren barruan, eta horren berri emango da Hezkuntzako Lurralde
Ordezkaritzetako iragarki-tauletan eta Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa
Sailaren web-orrian (http://www.irakasle.net edo http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net),
1. HE edo 2. HE hizkuntza-eskakizuna egiaztatuta duten izangaiek egiaztagiria
eman dezaten, dagoeneko Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sail honen eskura
dauden egiaztagiri hauek izan ezik:
- Hezkuntzako 1. hizkuntza-eskakizuna
- Hezkuntzako 2. hizkuntza-eskakizuna
- EGA
- Euskal Autonomia Erkidegoko hizkuntza-eskola ofizialetako euskararen
gaitasun-ziurtagiria.
Oposizio aldiko probak
Txanda librerako eta urritasunen bat dutenentzat erreserbatutako txandarako
oposizio-aldia
Oposizio-aldiko
probaren edukiak alderdi hauek hartuko ditu aintzat: izangaiak irakaskuntzan
aritzeko behar dituen berariazko ezagutzak, izangaien gaitasun pedagogikoa eta
irakasteko behar diren teknikak menderatzea.
Oposizio-aldiak
proba bakarra izango du, eta kanporatzaileak izango ez diren bi zatitan
egituratuta egongo da. Epaimahaiak probaren azken nota globala besterik ez du
argitara emango.
Proba
eta proba horren bi zatiak ondoren adierazten denari lotuko zaizkio:
A
zatia: zatiaren helburua izango da izangaiak irakaskuntzan aritzeko behar
diren ezagutzak dituela frogatzea. Zati horretan, epaimahaiak ausaz ateratako
gai-multzo baten artetik izangaiak gai bat aukeratu eta garatu behar du idatziz.
Gai-kopurua espezialitate bakoitzeko gai-zerrendari dagozkien gaien kopuru
osoaren proportzionala izango da, honako irizpide hauen arabera:
a) 25
gai baino gehiago eta 51 gai baino gutxiago duten espezialitateetan, lau gairen
artean aukeratu beharko da.
b) 50
gai baino gehiago dituzten espezialitateetan, bost gairen artean aukeratu
beharko da.
Proba
hori prestatzeko gai-zerrendak deialdiaren V. eranskinean zehaztuta daude.
Izangaiek bi ordu izango dituzte zati hori egiteko.
B
zatia: zatiaren helburua izango da izangaiaren gaitasun pedagogikoa eta
irakaskuntzan aritzeko teknikak nola menderatzen dituen egiaztatzea. Proba
horretan, izangaiak programazio didaktiko bat aurkeztu eta defendatu eta unitate
didaktiko bat prestatu eta ahoz azaldu beharko du. Trebetasun instrumental edo
teknikoak barne hartzen dituzten espezialitateetan, bigarren zati honek ariketa
praktikoa izango du barruan.
B.1.-
Programazio didaktiko baten aurkezpena eta defentsa
Programazio didaktikoa parte hartzen den espezialitateari lotutako arlo,
irakasgai edo modulu baten curriculumari buruzkoa izango da (Euskal Autonomia
Erkidegoan arlo, irakasgai edo modulu horri buruz indarrean dagoen curriculumari
buruzkoa), eta helburuak, edukiak, ebaluazio-irizpideak, metodologia eta
gaitasunak eskuratzeari egiten dion ekarpena azaldu beharko ditu, bai eta
hezkuntza-laguntzako premia bereziak dituzten ikasleei eman beharreko arreta
ere.
Irakasleak ikasturte bat garatuko du programazioan, espezialitatea emateko
eskumena duen hezkuntza-maila edo –etapa bateko ikasturte bat.
Bigarren
Hezkuntzako irakasleen kidegoan sartu nahi duten izangaien kasuan, Derrigorrezko
Bigarren Hezkuntzako, Batxilergoko edo Lanbide Heziketako Prestakuntza
Zikloetako etapari buruzko programazioa izan daiteke.
Deialdi
honen VI. eranskinean zehazten diren curriculumak
hartu beharko dira kontuan programazio didaktikoa egiteko orduan.
Bigarren
Hezkuntzako Irakasleen Kidegoko Hezkuntza Orientabidea espezialitatean,
izangaiek Tutoretza Orientabide eta Jarduerako plan bat egingo dute, Euskal
Autonomia Erkidegoko Bigarren Hezkuntzako institutu batean kokatua, edo esku
hartzeko programa bat Hezkuntza Orientabideko edo Orientabide Psikopedagogikoko
talde batean. Kasu hauetan esku hartzeko hamabost plan espezifikotan,
espezialitatearen gaiei lotuak, antolatu beharko dira plana eta programa.
Lanbide
Heziketako Irakasle Teknikoen Kidegoko Gizartearentzako Zerbitzuak
espezialitatean, izangaiek esku hartzeko programa bat egingo dute ikastetxe
batean, ondorengo esparruetako batean: Gizarte Integrazioa, Gizarte- eta Kultura-animazioa
edo Haur Hezkuntza, edo esku hartzeko programa bat hezkuntza-orientabideko talde
batean. Kasu hauetan esku hartzeko hamabost plan espezifikotan,
espezialitatearen gaiei lotuak, antolatu beharko dira programak.
Programazio didaktikoak DIN-A4 formatuko 50 folio izango ditu gehienera ere,
alde bakarretik idatzita, espazio bikoitzean, eta “arial” motako letran idatzita,
12 puntuko tamainan. 15 unitate didaktiko izan beharko ditu gutxienez, eta
zenbakituta egon beharko dute. Ez da eranskinik sartuko. Programazio
didaktikoaren azala eta aurkibidea ez dira 50 folioen barruan zenbatuko.
Deialdiaren 7.1. oinarrian ezarrita dagoen moduan
emango zaio programazio didaktikoa epaimahaiari, eta izangaiari programazioa
defendatzeko deitzen zaionean defendatuko du epaimahaiaren aurrean.
Izangaiak ez du
berariazko denborarik edukiko programazio didaktikoa aurkeztu eta defendatu
aurretik prestatzeko (publikoa izango da), eta ezingo du material osagarririk
erabili horretarako. Izangaiak emandako programazio didaktikoaren kopia berdina
bakarrik izango du.
B.2.- Unitate
didaktiko bat prestatu, aurkeztu eta, behar izanez gero, defendatzea
Unitate didaktiko bat
prestatu eta epaimahaiaren aurrean ahoz azaltzea. Izangaiak aurkeztutako
programazioari lotuta egongo da unitate didaktikoa. Izangaiak bere
programaziotik ausaz aterako dituen hiru unitate didaktikoren artean aukeratuko
du unitate didaktikoaren edukia.
Unitate
didaktiko hori prestatzerakoan, honako alderdi hauek zehaztu beharko dira: lortu
nahi diren ikaskuntza-helburuak, edukiak, gelan planteatuko diren irakaskuntza-
eta ikaskuntza-jarduerak, ebaluazio-prozedurak eta gaitasunen garapena.
Bigarren
Hezkuntzako irakasleen kidegoaren eta Lanbide Heziketako irakasle teknikoen
kidegoaren berariazko lanbide-heziketako espezialitateetan, lan-unitateei
buruzko unitate didaktikoa prestatu ahal izango da, horretarako lanbide
bakoitzari dagozkion gaitasun-unitateekin lotutako amaierako gaitasunekin lotura
eginda.
Hezkuntza
Orientabidea eta Gizartearentzako Zerbitzuak espezialitateetan, Tutoretza
Orientabide eta Jarduerako Planak edo Esku Hartzeko Programak dituzten esku
hartzeko plan espezifikoetako bati buruzkoa izango da B.2) ariketa.
Unitate
didaktikoa azaltzeko (publikoa izango da), izangaiak berrogeita bost minutu
izango ditu prestatzeko, eta egokitzat jotzen duen material osagarria (berak
ekarri beharko du) erabili ahal izango du, bai eta gidoi bat ere (folio batekoa
gehienez). Azalpena bukatzean, epaimahaiari emango dio erabilitako gidoia.
Deialdiaren 6.2.1.4.2. oinarriko baldintzak betetzen
dituztenek txosten bat eskatu ahal izango dute B.2) ariketaren ordez. Hezkuntza,
Unibertsitate eta Ikerketa Sailak horretarako izendatzen dituzten batzordeek
egingo dute txostena.
Txostena
aukeratzeak ez du esan nahi probaren B.1) zatia egin beharko ez denik; hau da,
ez zaionik programazio didaktikoa epaimahaiari eman beharko zehaztutako epean
eta ez denik epaimahaiaren aurrean defendatu beharko, programazioa defendatzeko
pertsona bakoitzari deitzen zaionean.
B.1) eta
B.2) zatiak gauzatzeko modua: izangaiak aldez aurretik aurkeztutako programazio
didaktikoaren aurkezpena eta ahozko defentsa egingo du azalpenaren hasieran,
hogeita hamar minutuan gehienez. Ondoren, unitate didaktikoa azalduko du,
berrogeita bost minutuan gehienez, B.2) ariketaren ordez txostena aukeratzea
onartu den kasuetan izan ezik. Bere azalpena bukatu ondoren, epaimahaiak
galderak edo jarduerak egin ahal izango dizkio, azalpenaren edukiari buruz. Ez
du hamabost minutu baino gehiago iraungo eztabaidak. Guztira, pertsona bakoitzak
ordubete eta hogeita hamar minutu izango ditu gehienez jarduera horiek guztiak
egiteko.
B.3.-
Ariketa praktikoa
Behean
adierazita dauden espezialitateetan, probaren B zatian ariketa praktiko bat dago,
izangaiek lortu nahi duten espezialitateko prestakuntza zientifikoa dutela eta
arloak, irakasgaiak edo moduluak irakasteko behar dituzten lan-teknikak
menderatzen dituztela egiaztatzeko.
Epaimahai bakoitzak erabakiko du nola ezarriko duen ariketaren eduki praktikoa,
hurrengo paragrafoetan espezialitate bakoitzerako zehazten diren premisak
kontuan hartuta.
Epaimahaiek izangaiak deituko dituzte, B.1) eta B.2) ariketak egin aurretik,
ariketa praktiko hori egiteko.
Izangai
bakoitzak B.1) eta B.2) ariketetan egindako azalpenaren ondorengo eztabaidan,
ariketa praktikoari buruzko galderak ere egin ahal izango dizkio epaimahaiak.
B.3.1.- Bigarren
Hezkuntzako irakasleen kidegoa
Gorputz-hezkuntza:
ariketa praktikoaren bitartez, izangai bakoitzak alderdi hauekin guztiekin edo
alderdi hauetakoren batekin lotutako ariketak diseinatzeko duen gaitasuna
egiaztatu beharko da: erresistentzia, malgutasuna, abiadura, indarra eta
erlaxazioa, bai eta ariketa horiek pertsonalki egiteko gaitasuna ere.
Musika:
izangaiak erritmo-zati bat irakurri beharko du (hogeita hamar bat konpas izango
dituena), baita musika-zati bat, ahotsarekin edo berak ekarritako musika-tresna
batekin, interpretatu ere: kasu batean zein bestean epaimahaiak entregatutako
partitura batetik abiatuz. Gainera, epaimahaiak proposatutako musika-pieza bat
eta horren aplikazio pedagogikoa aztertu beharko ditu.
Teknologia eta berariazko lanbide-heziketarekin lotutako espezialitateak:
epaimahaiak hiru suposizio praktiko proposatuko ditu, eta izangaiak suposizio
horietako bat ebatzi beharko du. Espezialitateko gai-zerrendarekin lotuta egongo
dira suposizioak.
B.3.2.- Lanbide Heziketako irakasle teknikoen kidegoa
Espezialitate guztietan, ariketa praktikoak egingo dira, izangai bakoitzak
aukeratu duen espezialitateari buruzko ezagutza praktikoetan duen gaitasuna
egiaztatzeko. Espezialitateko gai-zerrendarekin lotuta egongo dira ariketak.
Hizkuntza modernoen espezialitateen proba espezialitate bakoitzari dagokion
hizkuntzan egingo da osorik.
Txanda honen oposizio-aldiko probaren kalifikazioa
Probaren
bi zatietako bakoitzaren kalifikazioa 0tik 10 puntura bitartekoa izango da.
Oposizio-aldiko
kalifikazio globala lortzeko, A zatia amaierako kalifikazioaren %40 izango da,
eta B zatia, amaierako kalifikazioaren %60.
B.1),
B.2) eta, dagokion kasuan, B.3) ataletan deskribatutako probaren B zatiko
ariketa bakoitza 0 puntutik 10era baloratuko da. Bigarren zati horretako ariketa
bakoitzak izango duen garrantzia honela neurtuko da: B.1) eta B.2) ataletan
aurreikusitako ariketak soilik egiten diren espezialitateetan, bi ariketek
oposizio-aldiko kalifikazioaren %30eko balioa izango dute; zati horretan hiru
ariketa egiten diren espezialitateetan, ariketa bakoitzak oposizio-aldiko
kalifikazioaren %20ko balioa izango du.
Oposizio-probaren
amaierako nota globala 0tik 10 puntura bitartekoa izango da. Lehiaketa-aldian
sartzeko, izangaiek oposizio-aldian bost puntu edo gehiago lortu beharko dituzte.
Kalifikazioen ponderazioa
Oposizio-aldiko
eta lehiaketa-aldiko puntuazioen ponderazioa, puntuazio globala lortzeko,
hau izango da: %60 oposizio-aldirako eta %40 lehiaketa-aldirako.
B.2) ariketaren ordez
hezkuntza-administrazioaren txostena aukeratzea
B.2) ariketaren —hau
da, unitate didaktiko baten prestaketa eta ahozko azalpenaren— ordez, txosten
bat aukeratu ahal izango da. Txosten horretan kontuan hartuko dira unitate
didaktiko bati buruz izangaiak dituen ezagutzak. Deialdiaren 5.6 oinarrian
hautaketa-organoei ematen zaizkien funtzioen arabera epaitu, baloratu eta
kalifikatuko du epaimahaiak txostena, eta puntu hauek egiaztatu beharko dira
gutxienez: unitate didaktikoetan lortu nahi izan diren ikaskuntza-helburuak
zehaztea, haien edukiak, gelan planteatzen diren irakaskuntza- eta ikaskuntza-jarduerak,
ebaluatzeko prozedurak eta gaitasunen garapena.
Bi baldintza hauek
betetzen dituzten irakasleek egin ahal izango dute B.2. ariketaren ordez
aipatutako txostena egiteko eskaera:
- Irakasleen
kidegoko bitarteko funtzionario gisa zerbitzu aktiboan dagoenak eskaerak
aurkezteko epea bukatzen den egunean.
- Irakasleen
kidegoko bitarteko funtzionario gisa lanpostu berean gutxienez 6 hilabete etenik
gabe eman dituela egiaztatzen duenak, 2009ko irailaren 8tik 2010eko martxoaren
8ra arte.
Seme-alabek 3 urte
bete arte seme-alabak zaintzeko aldi baterako lan-etetearen egoeran dauden
pertsonek ere edukiko dute txostena eskatzeko aukera, betiere azken baldintza
hau betetzen badute, emandako zerbitzuen aldia egoera honen babesean dagoena
dela interpretatuta.
Hautaketa-prozesuan
parte hartzeko eskaera-idazkian horretarako dagoen laukian adierazi beharko dute
izangaiek aukera hori, eta eskaera aurkeztu ondoren ezin izango dute aldatu.
Halaber, hautaketa-prozesuan
onartutakoen eta baztertutakoen behin-behineko
zerrenda onartzen duen ebazpenean ere emango da argitara B.2) ariketaren ordez
txostena egitea eskatu duten eta aukera hori onartu zaien parte-hartzaileen
behin-behineko zerrenda, bai eta baldintzak ez betetzeagatik eskaera atzera bota
zaiena ere. Zerrenda horiek Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan eta Hezkuntza,
Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren interneteko helbidean (http://www.irakasle.net edo http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net)
emango dira argitara.
Izangaiek
erreklamazioa aurkeztu ahal izango dute behin-behineko zerrenden aurka, hamar
laneguneko epean, argitara eman eta hurrengo egunetik kontatzen hasita.
Erreklamazioak Langileriaren Kudeaketarako zuzendariari bidaliko zaizkio, eta
Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan edo Herri Administrazioen Araubide
Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992
Legeak 38.4 artikuluan aipatzen dituen bulegoetan aurkeztuko dira.
Erreklamazioak
berrikusi ondoren, Langileriaren Kudeaketarako zuzendariak ebazpena emango du,
eta ebazpen horren bidez onartuko da B.2) ariketaren ordez txostena egitea
eskatu duten eta eskaera onartu edo atzera bota zaien izangaien behin betiko
zerrenda. Azken kasu horretan, nahitaez egin beharko dute probaren B.2) atala.
Goian aipatutako tokietan argitaratuko da zerrenda.
Interesdunek gora
jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango diote Administrazio eta Zerbitzuetako
sailburuordeari ebazpen horren aurka, hilabeteko epean, argitara eman eta
hurrengo egunetik kontatzen hasita.
Aukera hori kontuan
hartzeko, deialdiaren 6.2.1.4.2. atalean adierazitako
baldintzak mantendu beharko dira.
B.2) ariketaren ordez
txostena egiteko eskatzen dutenek unitate didaktiko bat aurkeztuko dute,
indarrean dagoen curriculumaren eta lehiaketa-oposizioan parte hartzen duten
espezialitatearen arabera programatua. Langileriaren Kudeaketa zuzendariari
bidaliko zaio unitatea, eta deialdiaren 7.1. oinarrian ezarritako moduan eta epearen barruan
aurkeztuko dute.
Unitate
didaktikoarekin batera, puntu hauek adierazi beharko dituzte, aparteko idazki
batean: orain ematen duten espezialitatea, zein espezialitatetan egiten duten
oposizioa eta eskolak ematen dituzten ikastetxea eta maila.
Aurkezten den unitate
didaktikoak lotura edukiko du izangaiak aurkeztu beharko duen programazioarekin,
deialdiaren B.1) atalean xedatutakoaren arabera. Unitate didaktiko horren
plangintzan, puntu hauek zehaztuko dira gutxienez: lortu nahi diren ikaskuntza-helburuak,
edukiak, gelan garatu beharreko irakaskuntza- eta ikaskuntza-jarduerak,
ebaluatzeko prozedurak eta gaitasunen garapena.
Hizkuntza modernoen espezialitateetan, unitate
didaktikoa espezialitate bakoitzari dagokion hizkuntzan egingo da.
Izangai hauek ere
adierazitako epean aurkeztu beharko dute unitate didaktikoa:
- Behin-behingoz
hautaketa-prozesutik kanpo dauden eta B.2) ariketaren ordez txostena egitea
eskatu zuten izangaiek, betiere ebazteko zain dagoen erreklamazioa aurkeztu
badute kanpoan utzitakoen behin-behineko zerrendaren aurka.
- B.2) ariketaren
ordez txostena egitea eskatu duten eta eskaera behin-behingoz atzera bota zaien
izangaiek, betiere ebazteko zain dagoen erreklamazioa aurkeztu baldin badute
eskaera atzera bota zaien izangaien behin-behineko zerrendaren aurka.
Eskatzen den unitate
didaktikoa epean entregatu ezean edo osatu diren batzordeen edozein eskaerari
kasurik egin ezean, ezin izango dute prozesuarekin jarraitu, eta, ondorioz,
izangai horiei berehala utziko zaie lehiaketa-oposiziotik at.
Hezkuntza,
Unibertsitate eta Ikerketa Sailari eta izangaiari berari lotuta ez dauden
arrazoiengatik txostena ematerik ez baldin badago, izangaiak probaren B.2)
ariketa egingo du.
Espezialitate
bakoitzean horretarako osatu diren batzordeek egingo dute txostena.
Langileriaren Kudeaketarako zuzendariak izendatuko ditu batzorde horiek, eta
bakoitza bost kidek osatuko dute: batzordeburu bat (hezkuntzako ikuskari bat)
eta lau epaimahaikide (kidegoko eta dauden batzordearen espezialitateko
karrerako funtzionarioak). Espezialitate bereko irakasleak ez daudelako
ezinezkoa bada, kideko espezialitateetako karrerako funtzionarioekin osa
daitezke batzordeak, eta aholkulari espezialistak izenda daitezke, kasu horretan.
Ordezkaritza handiena
duten sindikatuek ordezkari bat izendatu ahal izango dute batzorde bakoitzean,
behatzaile gisa.
Langileriaren
Kudeaketa zuzendariaren ebazpenaren bidez osatuko dira aipatutako batzordeak,
eta ebazpena Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetako iragarki-tauletan eta
Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren web-orrian (http://www.irakasle.net edo http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net)
argitaratuko da.
Batzordekideak ohiko
jardueretatik liberatuta egongo dira, eta emandako funtzioa besterik ez dute
beteko. Halaber, dietak ordainduko zaizkie, joan-etorrien eta mantenuaren
ondorioz sortzen diren gastuak finantzatzeko, bai eta zerbitzuarengatik
dagozkien kalte-ordainak ere.
Aurkeztutako unitate
didaktikoak eta unitate didaktikoaz hitz egiteko deituko zaien izangaien
elkarrizketaren emaitzak ikusita, batzordeak txostena emango du. Gainera,
egokitzat jotzen den kasuetan, Hezkuntza Ikuskaritzak bisita bat egin ahal
izango dio izangaiari ikastetxean, eta programatutako unitate didaktikoa gelan
nola garatzen duen ikusiko du.
Izangai bakoitzak
unitate didaktiko bati buruz dituen ezagutzak baloratzeko asmoz, batzorde
bakoitzak emango dituen banakako txostenek puntu hauek izango dituzte oinarri:
1.-Ikaskuntzaren
helburuak zehaztea.
* Helburuak teknikoki
ondo formulatuta daude, koherenteak dira eta curriculum ofizialaren helburu
orokorrenak gauzatzen dituzte.
* Behar den mailara
eta ikasleen ezaugarrietara egokituta daude.
2.- Edukiak.
* Edukien hautaketa
bat dator helburuen proposamenarekin.
* Curriculum
ofizialaren barruan daude eta egokiak dira proposatzen den mailarako.
* Haien formulazioa
askotarikoa da, eta irizpide epistemologikoei, testuinguruaren araberako
irizpideei eta irizpide funtzionalei ematen diete erantzuna.
3.- Irakaskuntza- eta
ikaskuntza-jarduerak.
* Jardueren
programazioa lagungarri da helburuak lortzeko eta proposatutako edukiak
garatzeko.
* Motibagarriak,
askotarikoak, zailtasunaren arabera mailakatuak eta ikasle gehienek egin ahal
izateko modukoak dira.
* Aurreikuspenen
arabera, hainbat baliabide didaktiko erabiliko dira.
4.- Ebaluatzeko
prozedurak.
* Bat datoz
proposatutako helburu, eduki eta jarduerekin.
* Askotarikoak eta
malguak dira, ikasleen aniztasunera egokituta daude, eta berreskuratzeko
mekanismoak aurreikusten dituzte.
5.- Gaitasunen
garapena.
* Unitate didaktikoak
gaitasunak garatzeko ematen duen laguntza.
* Unitate
didaktikoan identifikatutako gaitasunak eskuratzeko maila.
Aipatutako alderdi
bakoitzaren balorazioa egingo da, eta hau adieraziko da: EZ edo BAI (eta, kasu
horretan, oso ondo, ondo, nahiko edo ez nahiko).
Epaimahaiak 0tik
10era bitarteko kalifikazioarekin epaitu, baloratu eta kalifikatuko du txostena,
eta probaren B.2) ariketari ematen zaion garrantzi bera emango dio, oposizio-aldiaren
azken kalifikazioa kalkulatzeko.
Beste
autonomia-erkidego batzuetako hezkuntza-administrazioetan zerbitzuak ematen
dituzten eta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioak deitutako hautaketa-prozesuan
parte hartu nahi dutenek txostena ematea aukeratu ahal izango dute -horren
ardura Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioak hartuko du bere gain-, baldin
eta deialdi honetan ezartzen diren baldintzak betetzen badituzte, eta hala
adierazi behar dute eskabideak aurkezteko epean. Eskabidean adierazi beharko
dute, halaber, zer autonomia-erkidegotan ematen dituzten zerbitzuak. Izangai
hauek unitate didaktikoa aurkeztu behar dute, gainontzeko izangaiak bezala,
deialdiaren 6.2.1.4.4. oinarriak adierazten duen
arabera.
Goragoko talde bateko
kidegoetara sartzeko oposizio-aldia
Proban, kontuan
hartuko dira izangaiak irakasgaiari buruz dituen ezagutzak, bai eta dituen
baliabide didaktiko eta pedagogikoak ere. Lortu nahi duen espezialitateko gai
baten ahozko azalpena eman beharko du, epaimahaiak ausaz aukeratutako zortzi
gaietako bat aukeratuta. Deialdi honetako V. eranskinean ageri den kidegoko eta
espezialitateko gai-zerrendako gaiak izango dira. Gaiaren aurkezpen didaktiko
batekin osatuko da azalpena, izangai bakoitzak libreki aukeratuko duen ziklo edo
maila bateko gaiaren aurkezpen didaktikoarekin.
Konkordantzia badago
izangaiaren titulazio akademikoaren eta lortu nahi duen espezialitatearen artean,
epaimahaiak ausaz aukeratutako bederatzi gairen artean aukeratuko du gaia
izangaiak. Bigarren Irakaskuntzako Institutuetako eta Goi Mailako Lanbide
Heziketako Institutuetako unibertsitatez kanpoko sare publikoko irakasleak
lanpostuen zerrenda berriaren arabera birbanatzeko prozesua arautzen duen
urtarrilaren 18ko 7/2000 Dekretuaren III. eranskinean (urtarrilaren 21eko EHAA) jasota dagoen espezialitateen eta tituluen taularen
arabera zehaztuko da konkordantzia.
Izangai bakoitzak bi
ordu izango ditu prestatzeko, eta egokitzat jotzen duen material osagarria
erabili ahal izango du (berak ekarri beharko du), bai
eta gidoi bat ere. Epaimahaiari emango dio gidoia azalpena bukatzean. Berrogeita
bost minutu iraungo du gehienez azalpenak, eta, amaitu ostean, epaimahaiak
galderak edo jarduerak egin ahal izango dizkio, azalpenaren edukiari lotuta.
Eztabaidak hamabost minutu iraungo du gehienez.
Gorputz-hezkuntzako,
Musikako, Teknologiako eta berariazko lanbide-heziketako espezialitateetan,
txanda librerako eta urritasunen batengatik erreserbatutako txandarako B.3)
ariketan deskribatutako ezaugarri berak izango dituen ariketa praktiko bat
izango du probak.
Hizkuntza modernoen espezialitateen proba espezialitate bakoitzari dagokion
hizkuntzan egingo da osorik.
Txanda honen oposizio-aldiko probaren kalifikazioa
Proba zero puntutik
hamarrera baloratuko da, eta izangaiek, gutxienez, bost puntu lortu beharko
dituzte gainditzeko. Proba gainditzeko, izangaien gaiari buruzko ezaguerak eta
baliabide didaktiko eta pedagogikoak baloratuko dira.
Kalifikazioen ponderazioa
Oposizio-aldiko
eta lehiaketa-aldiko puntuazioen ponderazioa, puntuazio globala lortzeko,
hau izango da: %55 oposizio-aldirako eta %45 lehiaketa-aldirako.
Lanpostuen esleipena
Hautaketa-organoek Langileriaren Kudeaketarako zuzendariari bidaliko dizkiote
aukeratutako eta gainditutako izangaien behin-behineko zerrendak, eta honek
aditzera emango ditu, Hezkuntza Lurralde Ordezkaritzetako iragarki-tauletan eta
Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren web orrian (http://www.irakasle.net
edo http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net) argitara emango den ebazpenaren bidez.
Izangaiek erreklamazioa aurkeztu ahal izango dute zerrenda horien kontra, egon
daitezkeen akatsengatik, hiru laneguneko epean, argitara eman eta hurrengo
egunetik kontatzen hasita.
Erreklamazioak ebatzi ondoren, hautaketa-organoek Langileriaren Kudeaketarako
zuzendariari bidaliko dizkiote aukeratutako eta gainditutako izangaien behin
betiko zerrendak, eta horrek aditzera emango ditu, Euskal Herriko Agintaritzaren
Aldizkarian, Hezkuntza Lurralde Ordezkaritzetako iragarki-tauletan eta Hezkuntza,
Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren web orrian (http://www.irakasle.net edo http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net)
argitara emango den ebazpenaren bidez.
Interesdunek Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuari gora jotzeko
errekurtsoa aurkeztu ahal izango diote ebazpen horren aurka, hilabeteko epean,
argitara eman eta hurrengo egunetik kontatzen hasita.
Hautaketa-organoek,
espezialitate bakoitzerako hautatu dituzten izangaien zerrendarekin batera,
beste zerrenda ordenatu bat ere prestatuko dute hautatutako izangai ordezkoekin,
zerrendakide-kopuru bera izango duena, aurkez daitezkeen errekurtsoak onetsiz
gero, edo hautatze-prozeduratik eratorritako eskubideei 2010eko abuztuaren 15a
baino lehenago uko egin izanagatik, hautatutako izangairen batek izaera hori
galtzen badu edo.
Hautatutako izangaiek hogei egun naturaleko epea izango dute Aginduaren
Deialdian ezartzen diren agiriak Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan aurkezteko,
hautaketa-prozesua gainditu duten izangaien behin betiko zerrendak Euskal
Herriko Agintaritza Aldizkarian argitara eman eta hurrengo egunetik kontatzen
hasita.
Ezarritako epean, eta ezinbesteko kasuetan izan ezik, agiririk aurkezten ez
dutenek, edo agiri horien azterketatik bigarren oinarrian adierazitako
baldintzetariko baten jabe ez direla ondorioztatzen bada, karrerako funtzionario
izendatua izateko eskubide guztiak galduko dituzte, hasierako eskabidean
faltsukeria egin izanagatik merezi dezaketen erantzukizunaren kaltetan izan gabe.
Deialdiaren 2.3. oinarrian aipatzen diren pertsonek
bi aukera dituzte: praktiketako karrerako funtzionario izendatuak izatea edo,
karrerako funtzionario izendatu arte, haien jatorrizko kidegoetan jarraitzea.
Idatziz adierazi beharko dute beraien aukera; idatzia bidali beharko diote
Langileriaren Kudeaketarako zuzendariari, hamar laneguneko epean, prozesua
gainditu duten eta onartuak izan diren izangaien behin betiko zerrenda Euskal
Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara eman eta hurrengo egunetik kontatzen
hasita.
Praktiketako funtzionarioak izendatzea.
Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuak praktiketako funtzionario
izendatuko ditu hautatutako izangaiak, dagokien kidegora sartzeko edo iristeko
behar diren baldintzak betez gero eta praktikak egiteko betebeharretatik
salbuetsita ez badaude, edo salbuetsita izanik ere, praktikak egitea erabaki
baldin badute. Izangai horiek esleituko zaizkien destinoetan egin beharko
dituzte praktikak, eta destino horietara lotzen ez diren izangaien kasuetan,
hautaketa-prozesuari uko egiten diotela ulertuko da.
Praktika-alditik
salbuetsita egoteak edota praktikak egiteko luzapena lortzeak ez du gainerako
izangaiei esleitutako lanpostuetan aldaketarik ekarriko, ez eta hautatutako
pertsonen zerrendan ere.
Goragoko
talde bateko kidegoetara sartzeko txandakoak praktika-aldia
egitetik salbuetsita egongo dira.
Aukeratutako izangaietatik, karrerako funtzionario gisa ikasturte batean,
gutxienez, zerbitzuak eman izana egiaztatzen dutenek, praktika-aldiko
ebaluaziotik salbuetsita egongo dira.
Praktiketako funtzionario izendatzen dituztenetik karrerako funtzionario
izendatu bitartean, izangaiei egokituko zaien araubide juridiko eta
administratiboa praktiketako funtzionarioena izango da, baldin eta
irakaskuntzako lanpostu batean aritzen badira.
Praktiketako aldirako lortutako destinoak behin-behinekoak izango dira. Praktiketako
funtzionario izendatu dituzten izangaiek eta, praktika-aldia egitetik
salbuetsita izanik, jatorrizko euren kidegoetan jarraitu nahi izan duten
izangaiek lanpostu-hornikuntzarako deituko diren hurrengo lehiaketetan parte
hartu beharko dute, Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak zuzenean
kudeatutako ikastetxeren batean bere behin betiko destinoa lortu arte.
Destinoen esleitzea hautaketa-prozesuan lortutako puntuazioaren arabera egingo
da.
Goragoko talde bateko
kidegoetara sartzeko txandan hautatutako pertsonek
lehentasuna izango dute haiek lortzeko, txanda librekoen eta ezinduei
erreserbaturiko txandakoen aurretik.
Praktika-aldia.
Praktika-aldiaren
xedea aukeratutako izangaiek irakaskuntzarako duten gaitasuna egiaztatzea da.
Praktika-aldiak irakaskuntza-jarduneko sei hilabete iraungo du, kasu bereziak
izan ezik, orduan gutxienez hiru hilabete baino gehiago jarraian irautea
eskatuko baita.
Horren
garapena Administrazio eta Zerbitzuen sailburuordeak emandako ebazpenaren
araupean izango da, betiere, Ikastetxeen Zuzendaritzak eta Hezkuntza
Berriztatzeko Zuzendaritzak emango dituzten proposamenak aintzat harturik.
Aldi
hori 2010-2011 ikasturtearekin batera hasiko da.
Kalifikazio-batzordeek izendatutako irakasle adituek zainduko dute praktika-aldia.
Batzorde horien osaera praktika-aldia arautuko duen ebazpenean xedatuko da.
Praktika-aldian
lanpostuan sartzeko eta trebatzeko ekitaldiak, kalifikazio-batzordeek
programatutakoak, egin ahal izango dira. Horrez gain, batzordeek izangaiei
amaierako txostena egiteko eskatu ahal izango diete, topatutako zailtasunak eta
jasotako laguntzak balora ditzaten.
Praktika-aldia
amaitzean izangai guztiek “Gai” edo “Ez gai” kalifikazioa jasoko dute. Dagokion
kalifikazio-batzordeak emango du aipatutako balorazioa, betiere adierazitako
ebazpenaren irizpideei jarraiki. Edonola ere, balorazioa egitean irakasle-tutoreak,
praktikak egiteko erabili den ikastetxeko zuzendariak eta programatutako
trebakuntzako ekitaldien arduradunek egindako txostenak aintzat hartuko dira.
“Ez gai”
kontsideratzen diren izangaiak hurrengo promozioko izangai aukeratuekin batera
sartu ahal izango dira lanera; praktika-aldia behin bakarrik errepikatuko da.
Kasu horretan, sartu diren promozio horretan, euren espezialitatean aukeratutako
azken izangaiaren hurrengo tokia beteko dute zerrendan.
Hurrengo
urtean deituko ez balitz kidego eta espezialitate bererako hautaketa-prozesurik,
“ez gai”-tzat zer ikasturtetan jo dituzten, hurrengo ikasturtean egingo dute
praktika-aldia.
Lanean
hasten ez direnek edo bigarrenez “Ez gai” kalifikazioa jasotzen dutenek
karrerako funtzionarioaren izendapena jasotzeko eskubide guztiak galduko dituzte.
Arrazoidun ebazpen baten bidez, deialdia egin duen agintariak eskubide horien
galera aldarrikatuko du.
Behar
bezala justifikatutako arrazoiak, Langileriaren Kudeaketarako Zuzendaritzak
kontuan hartu dituenak, direla-eta praktika-fasera ikasturte bat beranduago
sartu behar duten horiek idatziz eskatu beharko dute hogei egun naturaleko epean,
aukeratutako izangaien behin betiko zerrendak argitara eman eta hurrengo
egunetik kontatzen hasita. Eskaerarekin batera justifikagiriak ere aurkeztu
beharko dituzte.
Karrerako
funtzionarioak izendatzea.
Behin
agiriak egiaztatuz gero, Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuak hauxe
argitaratuko du Euskal Herriko Agintaritza Aldizkarian: praktika-aldia gainditu
duten izangaien eta praktikak egitetik salbuetsita zeuden izangaien karrerako
funtzionarioen izendapena. Praktiketako funtzionario zer ikasturtetan izendatu
dituzten, hurrengo ikasturtearen hasierako egunetik aurrerako indarra izango du
izendapenak.
Goragoko talde
bateko kidegoetara sartzeko txandan hautatutako pertsonek, Euskal Hezkuntza
Administrazioan eskatutako kidego eta espezialitateko behin betiko lanpostuak
betetzen ari badira, postu horietan jarraitzea erabaki ahal izango dute, eta,
beraz, ez diete eragingo 12.6 eta 12.7 oinarrietako aurreikuspenek. |