SARRERA
Atal honetan oinarrizko zenbait kontzeptu aipatzen da, deialdian ageriko diren
kontzeptuak, alegia. Ondoko kontzeptuak argitu nahi dira, bereziki:
hizkuntza-eskakizunak (definizioak, eginkizunak, baliokidetasunak), Irakasleen
Kidegoa, eta abar.
Enplegu Publikoa
6/1989 Legeak, Euskal Funtzio Publikoari buruzkoak, 23.1 artikuluan ezarri
duenez, Administrazio Publiko bakoitzeko langileekin bete ezin diren giza
baliabideen premiak, aurrekontu-izendapena dutenak, enplegu publikorako
eskaintzaz beteko dira.
Horrenbestez, enplegu publikorako eskaintza izango da Administrazio Publikoek
euren baitan hutsik dauden lanpostuak betetzeko erabiltzen duten prozedura.
Herri Administrazioa gizartearen interes orokorren kudeatzaile izaki,
Administraziora sartzeko prozedurek honako printzipioak bete beharko dituzte:
publizitatea, berdintasuna, merezimendua eta gaitasuna; horregatik,
hautaketa-prozesua legez ezarritako bidetik eraman behar da aurrera, oinarrizko
urrats hauek emanez:
-
Enplegu Publikorako Eskaintza onestea: hortxe zehazten dira bete beharreko
plazen kopurua eta ezaugarriak. Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian
argitaratzen da.
-
Irakasleen Kidegoetan sartzeko hautaketa-proben deialdia egiteko
Agindua: hautaketa-prozesuaren definizio orokorra da, eta plaza guztietan du
eragina. Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen da.
-
Eskabideak aurkeztea.
-
Onartuen eta baztertuen zerrendak
-
Oposizio-aldia
-
Lehiaketa-aldia
-
Euskararen balorazioa
-
Amaierako kalifikazioak
-
Praktiketako funtzionarioak izendatzea
Maisu-Maistren
Kidegoa
Irakaskuntzako
funtzionarioak kidegoetan
antolaturik daude,
irakasten dituzten
ikasgaien arabera
eta kidegoetara
iristeko eskatzen den
titulazio mailaren
arabera.
Irakaskuntzako
euskal funtzio
publikoaren antolamenduaren
arabera, Maisu-Maistren
kidegoa “B” sailkapen-multzoaren
barruan daude.
Hizkuntza-eskakizunak
Hizkuntza-eskakizuna da lanpostu jakin baten zeregin guztiak euskaraz egin ahal
izateko behar den hizkuntza-ezagutzaren maila. Lanpostua lortzeko eta bertako
lana betetzeko beharrezko diren euskararen ezagutza mailek zehazten dituzte
irakaskuntzako lanpostuetako hizkuntza-eskakizunak.
Irakaskuntzako lanpostuei bi hizkuntza-eskakizun ezartzen zaizkie:
1.
hizkuntza-Eskakizuna (HE1): euskaraz edo euskara irakasten ez duten irakasleek
betetzeko irakaskuntzako lanpostuei ezarriko zaie, baina euskara
harreman-hizkuntza legez erabiltzeko behar den hizkuntza gaitasuna bermatuko da.
2.
hizkuntza-Eskakizuna (HE2): euskaraz edo euskara irakasten duten irakasleek
betetzeko irakaskuntzako lanpostuei ezarriko zaie, eta euskara
harreman-hizkuntza eta irakaskuntza-hizkuntza legez erabiltzeko behar den
hizkuntza gaitasuna bermatuko da.
Hizkuntza-eskakizuna derrigorrezkoa ala derrigortasun-datarik gabea izan
daiteke:
· Derrigorrezkoa baldin bada, derrigorrezkotasun data izango du, eta data
horretatik aurrera lanpostu horretara iristeko eta horretan aritzeko, kasuan
kasuko hizkuntza-eskakizuna betetzea eskatuko da.
· Derrigortasun-datarik gabea bada, euskararen ezagutzak merezimenduen artean
izango duen balorazioa finkatzeko balioko du.
Eskainitako lanpostu guztiek derrigorrezko 2. hizkuntza-eskakizuna dute
esleituta.
2.
hizkuntza-eskakizuna egiaztatzea, martxoaren 9ko 47/1993 Dekretuak,
irakasle-lanpostuetako hizkuntza-eskakizunak zehazteko irizpideak eta
derrigortasun-datak ezartzeko denak, bere 7. artikuluan –otsailaren 19ko 2/1993
Legeak, Unibertsitatekoez kanpoko Irakaskuntzarako Irakasleen Kidegoei
buruzkoak, bere hamabosgarren xedapen gehigarrian xedatu duenarekin lotuta-
aurreikusi duenaren arabera.
Dena
den, aipatutako 47/1993 Dekretuaren lehen xedapen gehigarrian ezarritakoaren
arabera, Euskal Autonomia Erkidegoko Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa
Sailaren menpeko ikastetxe publikoetako bitarteko eta aldi baterako irakasle
kontratatuek, Dekretu hori indarrean sartzen denean (1993ko apirilaren 3a)
funtzionarioaren izaera lortzen badute, hiru urteko epe bat izango dute,
kreditatzeko jabetza hartzen dutenetik, euskaraz irakasten badute eta berehalako
derrigortasuneko 2. hizkuntza eskakizuneko lanpostuetan hasten badira.
Hautaketa-prozesu honetan hizkuntza-eskakizuna egiaztatzeko honako bideei
jarraituko zaie:
a) Hautaketa-prozesuan HE2 egiaztatzeko berariaz egingo diren probak gainditzea.
b) Zein egokitzen den, HE2 egiaztatzeko agiria aurkeztea.
c)
Hizkuntza-eskakizunarekin homologaturik dagoen hizkuntza-egiaztagiriren bat
dutela adierazteko dokumentazioa aurkeztea.
Hizkuntza-eskakizunekin homologaturik dauden egiaztagiri eta tituluak
Irakaskuntzako Euskal Administrazioan hizkuntza-eskakizunak egiaztatzeko
ondorioetarako, honako titulu eta egiaztagiriak irakaskuntzako
hizkuntza-eskakizunen baliokidetzat hartuko dira:
·
HE2:
a) Eusko Jaurlaritzaren Euskararen Gaitasun Agiria, EGA
b) Euskaltzaindiaren "D" titulua
c) Nafarroako Gobernuaren EGA egiaztagiria (eta Gobernu horrek bere eremuan
ezarri dituen EGAren baliokideak).
d) Labayru Ikastegiaren egiaztagiria (3. maila), 82/9/9 baino lehenago aterata.
e) EAEko Hizkuntza Eskola Ofizialetako Euskararen Gaitasuneko Egiaztagiria.
f) Madrilgo Hizkuntza Eskola Ofizial Zentraleko Euskararen Gaitasuneko
Egiaztagiria.
g) Euskal Filologia Lizentzia.
h) Euskal Filologia espezialitateko Irakasle Diplomatura.
i) Bizkaiko Irakasleen Unibertsitate Eskola Publikoan 1985az geroztik euskal
adarrean lortutako Irakasle Diplomatura.
j) Gipuzkoako Irakasleen Unibertsitate Eskola Publikoan 1985az geroztik euskal
adarrean lortutako Irakasle Diplomatura.
k) Donostiako Elizbarrutiko Irakasleen Eskolan 1984az geroztik euskal adarrean
lortutako Irakasle Diplomatura.
l) Eskoriatzako Irakasleen Eskolan 1984az geroztik euskal adarrean lortutako
Irakasle-Diplomatura.
m) EIT
n) EAEko Administrazio Orokorreko 3. hizkuntza-eskakizuna.
ñ) Kultura Sailak emandako 3. mailako ziurtagiria
2.
hizkuntza-eskakizuna
Hura
daukaten irakasleak,
besteak beste,
honetarako gauza
izango dira:
· HE1erako zehaztutakoa
euskaraz egiteko.
· Haren ikasgaiko
edo alorreko
irakaskuntzak euskaraz
emateko ikasleei,
bakarka, zein
taldeka, dela
azalpena magistrala
eginez, dela
gelan eztabaida
sortuaz eta
jasotako galderei
erantzunez.
· Eskolak prestatzeko
edo ikasleek
irakurtzeko probetxugarriak
izan daitezkeen euskarazko
argitalpenak, programa
ofizialak, testu
liburuak, kontsulta
liburuak, artikuluak eta
abar ulertzeko.
· Irakasgaien zerikusia
izanik eskolak
prestatzeko probetxugarria
izan daitekeen ahozko
materiala euskaraz
ulertzeko (besteak
beste, pelikulak,
bideoak, zintak,
irratsaioak).
· Programa orokorrak eta
bakoitzaren alorreko
programazioa euskaraz
idazteko.
· Eskolak emateko
behar diren
fitxak, apunteak,
materialak, ariketak,
ebaluazioko ariketak
eta abar
euskaraz idazteko.
· Ariketen zuzenketa,
txostenen idazketa
eta ikasleen lana
balioztatzeko beste
edozein jarudera
euskaraz egiteko. |