HAUTAKETA PROZESUAREN GARAPENA
Atal honetan jorratzen dira hautaketa-prozesuaren alderik garrantzitsuenak,
izangaiek kontuan hartu behar dituztenak.
Onartuen eta baztertuen pertsonen zerrendak
Hautaketa-prozesuan onartu diren eta bazter utzi diren pertsonen izenak
jendaurrean jartzen dituzten zerrendak dira.
Eskabideak aurkezteko epea amaitu ondoren,
gehienez
hilabeteko epean,
Langileriaren Kudeaketa zuzendariak ebazpena emango du,
onartutakoen
eta baztertutakoen behin-behineko zerrenda
onesteko. Adierazitako ebazpena Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian
argitaratuko da, eta bertan adieraziko da zerrendak non jarriko diren
jendaurrean. Edonola ere, zerrenda horiek Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan
erakutsiko dira, bai eta Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak Interneten
duen helbidean ere: http://www.irakasle.net.
Komeni da nork bere izena onartuen pertsonen zerrendan dagoela egiaztatzea.
Behin-behineko
onartuen
pertsonen
zerrendarekin batera, behin-behineko baztertutakoen zerrenda eta beztertua
geratzeko arrazoia ere argitaratuko dira.
Zerrenda horien aurka, erreklamazioa aurkez daiteke hamar
egun balioduneko epean, ebazpena argitaratu eta hurrengo egunetik
aurrera, edo prozesutik kanpo uztea ekarri duen akatsa konpondu. Horrez gain,
euren datu pertsonaletan akatsen bat antzeman duten izangaiek epe bera izango
dute akatsok zuzentzeko. Erreklamazioak Langileriaren Kudeaketa zuzendariari
bidaliko zaizkio eta Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan edo Herri
Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen
azaroaren 26ko 30/1992 Legeak 38.4. artikuluan aipatzen dituen bulegoetan
aurkeztuko dira.
Interesdunak adierazitako epean konpontzen ez badu prozesutik kanpo uztea ekarri
duen akatsa, eskabidean atzera egin duela ulertuko da.
Aurkeztutako erreklamazioak aztertu ondoren, Langileriaren Kudeaketa zuzendariak
ebazpena emango du onartutakoen eta baztertutakoen behin betiko zerrenda
onartzeko. Ebazpen hori Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko
da, eta bertan adieraziko da non jarriko den ikusgai onartutakoen eta
baztertutakoen zerrenda osoa eta ziurtatua. Edonola ere, zerrenda horiek
Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan erakutsiko dira, baita Hezkuntza,
Unibertsitate eta Ikerketa Sailak Interneten duen helbidean ere:
http://www.irakasle.net.
Egiazta ezazu onartuen behin betiko zerrendan agertzen zaren, zerrenda hori
izango da-eta probak egiteko unean erabiliko dena.
Ebazpen horren aurka interesdunek gora jotzeko errekurtsoa jarri
ahal izango diote Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saileko Administrazio
eta Zerbitzuen sailburuordeari, hilabeteko epean, ebazpena argitaratu eta
hurrengo egunetik kontatzen hasita.
Onartuen pertsonen zerrendan agertzeak ez du esan nahi Agindu honen bidez
deitzen den prozedurak eskatutako baldintzak beteta izatea aitortzen zaienik
interesdunei.
Hautaketa-batzordeak
eta Epaimahaiak
Hautaketa-batzordeek eta Epaimahaiek egingo dute izangaien aukeraketa.
Epaimahaiak
Epaimahaien osaera EHAAn erakutsiko da, onartutako eta baztertutako pertsonen
behin betiko zerrenda argitaratu ostean.
Espezialitate bakoitzean beharrezko ikusten den beste epaimahai izendatu ahal
izango da. Epaimahai bakoitzean
epaimahaiburu
bana eta launa epaimahaikide. Denek izan beharko dute irakasleen kidegoetako
jarduneko karrerako funtzionario edo hezkuntzako ikuskari. Izangaiek zein
kidegotara iritsi nahi duten, kidego horren sailkapen-maila bera edo handiagoa
duten kidegoetakoak izango dira epaimahaikideak, eta gehienak kidego horretakoak
izango dira.
-
Epaimahaiburua:
Sail honek izendatuko duena
- Lau kide: aurrean aipatu diren funtzionarioen arten zozketaz hautatutako
direnak.
- Kidegoan antzinatasunik txikiena duen kidea arituko da idazkari, epaimahaiak
besterik erabaki ezean.
Prozedura
berari jarraiki, epaimahaikide titular bakoitzaren ordezkoa izendatuko da.
Epaimahaiei
dagokie:
a)
Hautaketa-prozesuko aldien garapena, deialdi honetan xedatutakoaren arabera.
b)
Oposizio-aldiko probaren kalifikazioa.
c)
Hautaketa-batzordeei agindutako eginkizunak, halako batzordeak eratu behar ez
direnean.
Epaimahaiek euren lanetara aholkulari espezialistak sartzea proposa dezakete,
baita laguntzarako funtzio teknikoak egiteko laguntzaileak ere. Haien lana
espezialitate teknikoetan laguntza ematea baino ez da izango. Langileriaren
Kudeaketa zuzendariak izendatuko ditu.
Hautaketa-batzordeak
Aurkeztutako eskabide-kopurua dela-eta, epaimahai bat baino gehiago eratu
beharko balitz espezialitate baterako edo batzuetarako, hautaketa-batzordeak
eratuko dira dagozkion espezialitateetarako.
Hautaketa-batzordeei dagokie:
a) Epaimahaien arteko koordinazioa.
b) Epaimahaien jarduera-irizpideak zehaztea eta epaimahaien
jarduera-irizpideak homogeneizatzea. Horretarako, probak hasi baino lehen,
epaimahaiek probaren A eta B zatia kalifikatzeko jarraitu beharko dituzten
balorazio-irizpideak finkatu beharko dituzte, eta hala badagokio, B2 ariketa
ordezten duen txostena baloratzeko irizpideak.
Agiri horiek Langileriaren Kudeaketa zuzendaritzara igorriko dira
hautaketa-prozesua amaitutakoan.
c) Epaimahaiek oposizio-aldian emandako puntuak lehiaketa-aldiko puntuei
batzea, izangaiak sailkatzea eta oposizio-lehiaketa gainditzen dutenen izenak
aldarrikatzea.
d) Hautatuak izan diren eta hautaketa-prozesua gainditu duten izangaien
zerrendak prestatzea, eta deialdia egin duen organoari zerrenda horiek
helaraztea.
Hautaketa-prozesuak iraun bitartean, arau hauek aplikatzerakoan sor
litezkeen zalantza guztiak hautaketa-batzordeek ebatziko dituzte, eta aurreikusi
ez diren egoeretan zer egin behar den erabakiko dute.
Oposizioa eta lehiaketa
Hautaketa-prozesuak bi aldi izango ditu: lehiaketa-aldia eta oposizio-aldia.
Lehiaketa
Lehiaketa-aldian
parte hartzen dutenen aurkeztutako merezimenduak baloratuko dira, deialdi
honetako I. eranskinean aurreikusten den bezala.
Horretarako, baremoetan adierazten diren egiaztagiriak erantsiko dizkiete
izangaiek eskabideei.
Izangaiek gehienez ere 10 puntu lortu ahal izango dituzte, lehiaketa
aldian, merezimenduen balorazioarengatik.
Merezimenduen balorazioa egiteko, deialdiaren I. eranskinean ageri diren
baremoei jarraiki, izangaiek baremo horretan seinalatzen diren frogagiriak
aurkeztu beharko dituzte; eskaerak aurkezteko epean adierazitako
dokumentazioaren bidez egoki justifikatutako merezimenduak soilik baloratuko
dira.
Izangaiak
izango dira aurkeztutako dokumentazioaren berariazko arduradunak.
Dokumentazioren bat manipulatuz gero edota faltsutzerik eginez gero, ezingo dute
deialdi honetan parte hartu, eta, horrez gain, aurre egin beharko diote
faltsutze horretatik eratorritako erantzukizunari.
Administrazioak
edozein unetan beharrezkotzat jotzen duen dokumentazioaren egiaztatzea eskatzeko
eskubidea izango du.
Izangai bakoitzari dagokion
puntuazioaren ezarpena, epaimahaiek delegatuta, hurrengoek egingo dute:
-
Batzorde
Barematzaileak, dagokion espezialitatearekin lotutako kideak izango dira:
presidente bat, Hezkuntzako ikuskatzailea izango dena; eta lau epaimahaikide,
dagokion espezialitateko Maisu-maistren kidegoko karrerako funtzionarioak izango
direnak. Langileen Kudeaketarako zuzendariak izendatuko ditu: I. eranskineko II.5
eta III.1 ataletako merezimenduak.
Batzorde horiek Hezkuntza
Sailburuordetzari edota Lanbide Heziketako Sailburuordetzari atxikitako
zuzendaritzen eta zerbitzuen aholkularitza baliatu ahal izango dute.
-
Langileriaren Kudeaketarako Zuzendaritzaren Unitateek: Gainontzeko merezimenduak.
Onartutakoen
eta baztertutakoen behin betiko zerrenda onartu ondoren, Langileriaren
Kudeaketarako zuzendariaren ebazpenaren bidez iragarriko da izangaiek lehiaketa-aldian
lortutako behin-behineko puntuazioa; informazio hori Hezkuntzako Lurralde
Ordezkaritzetan eta Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren web orrian (http://www.irakasle.net)
jakinaraziko da.
Horretarako
interesa duten pertsonek, Langileriaren Kudeaketarako zuzendariari erreklamazio
idatzi bat bidal diezaiokete; jakinarazpena egiten denetik hamar laneguneko epea
izango dute horretarako.
Behin
erreklamazioak ebatzita, lehiaketa-aldian lortutako behin betiko puntuazioak
jakinaraziko dira, Langileriaren Kudeaketarako Zuzendariaren ebazpenaren bidez;
ebazpen hori hezkuntzako lurralde ordezkaritzetan eta Hezkuntza, Unibertsitate
eta Ikerketa sailaren web orrian (http://www.irakasle.net)
iragarriko da.
Ebazpen horren
aurka –prozedura ez da ebazpen horrekin amaitzen–, ez dago errekurtsoa jartzerik;
interesa duten pertsonek deialdi honen 10. oinarrian aurreikusten den amaierako
ebazpenaren aurkako gorako errekurtsoa jarri ahal izango dute.
Oposizioa
Aurreko probak:
1.-
Gaztelaniaren ezagutza-maila egiaztatzeko proba
Oposizio-aldiko probak egin aurretik, nazionalitate espainiarrekoak ez diren
izangaiek proba baten bidez egiaztatu beharko dute gaztelaniaren ezagutza,
hizkuntza hori behar bezala ulertzeko eta ahoz eta idatziz erabiltzeko gai
direla egiaztatzeko. Proba hori baloratzeko epaimahaia izendatuko duen
ebazpenean zehaztuko dira probaren tokia, data eta ordua.
Proba
egitetik salbuetsita daude titulu hauetakoren bat dutenak: Atzerriko Hizkuntza
gisa Espainieraren Goi Mailako Diploma (urriaren 31ko 1137/2002 Errege Dekretuak
ezarria), Atzerritarrentzako Espainieraren Gaitasun Ziurtagiria
(hizkuntza-eskola ofizialek emana) edo Filologia Hispanikoan edo Erromanikoan
lizentziaduna izatearen titulua; betiere, dagokion egiaztagiria erantsi badiote
eskabideari.
Proba
hori egitetik salbuetsitzat joko dira, halaber, nazionalitate espainiarra ez
duten izangaiak, baldin eta jatorria kontuan hartuta, gaztelaniaz dakitela
ondoriozta badaiteke, bai eta aurreko deialdietan proba hori gainditu dutela
egiaztatzen dutenak ere.
Izangaiei egindako deialdian zehaztuko dute epaimahaiek gaztelaniaren ezagutza
egiaztatzeko probaren edukia.
Horretarako,
aintzat hartuko da urriaren 31ko 1137/2002 Errege Dekretua (azaroaren 8ko BOEa).
Epaimahaiburu
batek eta lau kidek osatuko duten epaimahaiak baloratuko du atal honetan
aipatzen den proba. Langileriaren Kudeaketa zuzendariak Euskal Autonomia
Erkidegoko
Bigarren Hezkuntzako irakasleen kidegoko jarduneko funtzionarioen artean
izendatuko ditu epaimahaikideak, Gaztelania eta Literaturaren espezialitatean.
Proba “gai” ala
“ez gai”rekin kalifikatuko da, eta “gai” kalifikazioa atera beharko da, oposizio-aldiko
probak egin ahal izateko.
Proba
bukatu eta kalifikatu ondoren, Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan
eta
Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren web-orrian (http://www.irakasle.net)
erakutsiko dira ateratako emaitzak.
Interesdunek
gora jotzeko errekurtsoa aurkeztu ahal izango diote Langileriaren Kudeaketa
zuzendariari, hilabeteko epean, emaitzak erakutsi eta hurrengo egunetik
kontatzen hasita.
Proba hau
baztertzailea da, eta, hortaz, probara aurkeztu behar izan eta aurkeztu ezean
edo “gai” kalifikazioarekin gainditu ezean, izangaia hautaketa-prozesutik
kanpora geratuko da.
2.-
Hizkuntza-eskakizunak egiaztatzeko proba
Euskal Autonomia Erkidegoko unibertsitatez kanpoko irakaskuntzako irakasleen
kidegoei buruzko otsailaren 19ko 2/1993 Legearen 53. artikuluan xedatutakoaren
arabera, 2. hizkuntza-eskakizuna horretarako berariaz egingo diren proben
bitartez egiaztatuko da.
Hala
ere, hizkuntza-eskakizun bakoitzari dagokionez, ez dituzte probak egin beharko
martxoaren 9ko 47/1993 Dekretuak araututako 2. HE dutela egiaztatzen duten
izangaiek, ez eta hizkuntza-eskakizun horiekin homologaturik edo parekaturik
dauden hizkuntza-egiaztagiririk dutela egiaztatzen duten izangaiek, aipatutako
Dekretuko hirugarren xedapen gehigarrian (martxoaren 10eko 42/1998 Dekretuak
emandako idazketan) eta Euskararen Gaitasun Agiriaren eta irakasle postuetarako
hizkuntza-eskakizunen baliokidetzak finkatu, eguneratu eta berresten dituen
urriaren 6ko 263/1998 Dekretuan aurrez ezarritakoaren arabera.
Martxoaren 9ko 47/1993 Dekretuak 11. artikuluan xedatutakoarekin bat etorriz,
proba horien edukia, forma eta probak baloratzeko modua ezartzen dituzte
Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuaren 1998ko urriaren 22ko Aginduak
eta
Hezkuntza sailburuordearen dagokion Ebazpenak, Hezkuntzako hizkuntza-eskakizuna
2009an egiaztatzeko probetarako deia egiten duenak.
Aurreko puntuan
adierazitako araudiaren arabera izendatutako epaimahaiek baloratuko dute proba
hori.
Edozein
hizkuntza-eskakizunetan, kalifikazioa “gai” ala “ez gai” izango da, eta “gai”
kalifikazioa lortu beharko da oposizio-aldiko probak egitera pasatzeko.
Proba
bukatu eta kalifikatu ondoren, ateratako emaitzak Hezkuntzako Lurralde
Ordezkaritzetan eta Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren web-orrian
jarriko dira ikusgai. Emaitzak argitara eman eta hiru laneguneko epean,
interesdunek idatzizko erreklamazioa aurkeztu ahal izango dute, kalifikazioa
berrikusteko. Horretarako, dagokion azterketako epaimahaiburuari egin beharko
dio erreklamazioa, eta lurralde horretako hezkuntza-ordezkaritzan aurkeztu
beharko du.
Proba
baztertzailea da, eta, beraz, eskatutako hizkuntza-eskakizunik ez duten
izangaiak —2.1.f) oinarriak aurreikusi duen erregimen iragankorraren arabera
egiaztatzetik salbuetsita ez daudenak— probara aurkezten ez badira edo,
aurkeztuz gero, “gai” kalifikazioa jasotzen ez badute, hautaketa-prozesutik
kanpora geratuko dira.
Langileriaren
Kudeaketarako zuzendariak epe bat irekiko du hautaketa-prozesuaren barruan, eta
horren berri emango da Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetako iragarki-tauletan
eta Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren web-orrian (http://www.irakasle.net),
2. HE hizkuntza-eskakizuna egiaztatuta duten izangaiek egiaztagiria eman dezaten,
dagoeneko Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sail honen eskura dauden
egiaztagiri hauek izan ezik:
-
Hezkuntzako 2. hizkuntza-eskakizuna
- EGA
- Euskal
Autonomia Erkidegoko hizkuntza-eskola ofizialetako euskararen gaitasun-ziurtagiria.
Oposizio aldiko probak
Oposizio-aldiko probaren edukiak alderdi hauek hartuko ditu aintzat: izangaiak
irakaskuntzan aritzeko behar dituen berariazko ezagutzak, izangaien gaitasun
pedagogikoa eta irakasteko behar diren teknikak menderatzea.
6.2.1.2.
Oposizio-aldiko proba
Oposizio-aldiak
proba bakarra izango du, eta kanporatzaileak izango ez diren bi zatitan
egituratuta egongo da. Epaimahaiak probaren azken nota globala besterik ez du
argitara emango.
Proba
eta proba horren bi zatiak ondoren adierazten denari lotuko zaizkio:
A
zatia:
zatiaren helburua izango da izangaiak irakaskuntzan aritzeko behar diren
ezagutzak dituela frogatzea. Zati horretan, epaimahaiak ausaz ateratako
gai-multzo baten artetik izangaiak gai bat aukeratu eta garatu behar du idatziz.
Gai-kopurua espezialitate bakoitzeko gai-zerrendari dagozkien gaien kopuru
osoaren proportzionala izango da, honako irizpide hauen arabera:
a) 25 gai baino gehiago ez duten espezialitateetan, hiru gairen artean
aukeratu beharko da.
b) 25 gai baino gehiago eta 51 gai baino gutxiago duten
espezialitateetan, lau gairen artean aukeratu beharko da.
c) 50 gai baino gehiago duten espezialitateetan, bost gairen artean
aukeratu beharko da.
Proba hori prestatzeko gai-zerrendak deialdiaren II. eranskinean
zehaztuta daude.
Izangaiek bi ordu izango dituzte zati hori egiteko.
Lehen
zati honek zerotik hamar puntura arteko kalifikazioa izango du eta %40 izango da
oposizio aldiaren azkeneko kalifikazioan izango duen pisua.
B
zatia: zatiaren helburua izango da izangaiaren gaitasun pedagogikoa eta
irakaskuntzan aritzeko teknikak nola menderatzen dituen egiaztatzea. Proba
horretan, izangaiak programazio didaktiko bat aurkeztu eta defendatu eta unitate
didaktiko bat prestatu eta ahoz azaldu beharko du. Trebetasun instrumental edo
teknikoak barne hartzen dituzten espezialitateetan, bigarren zati honek ariketa
praktikoa izango du barruan.
B.1)
Programazio didaktiko baten aurkezpena eta defentsa
Espezialitate guztietarako, Pedagogia Terapeutiko eta Entzumena eta
Hizkuntzarako izan ezik, programazio didaktikoak parte hartzen den
espezialitateko eta Euskal Herrian indarrean den arlo, irakasgai edo modulu
baten curriculumari egingo dio erreferentzia, eta horretan helburuak, edukiak,
ebaluazio-irizpideak eta metodologia zehaztu beharko dira, baita berariazko
hezkuntza-premiak dituzten ikasleen arreta ere. Programazio hori espezialitate
baten curriculumaren garapenari buruzkoa izango da, Haur Hezkuntza edo Lehen
Hezkuntza osatzen duten maila bateko ikasturte batean zehar.
Programazio didaktikoa egiteko, hau hartu beharko da kontuan:
Lehen Hezkuntza:
Lehen mailako eta Bigarren mailako zikloak: Urriaren 16ko 175/2007 Dekretua,
Euskal Autonomia Erkidegoko Lehen Hezkuntzako curriculuma ezartzen duena
(2007-11-13ko EHAA).
Hirugarren
mailako zikloa: Kontuan hartuko dira bai abuztuaren 11ko 237/1992 Dekretua,
Euskal Autonomia Erkidegoko Lehen Hezkuntzako curriculuma ezartzen duena
(1992-08-27ko EHAA), maiatzaren 7ko 97/1996 Dekretuaren bidez aldatua
(1996-05-20ko EHAA), bai urriaren 16ko 175/2007 Dekretua, Euskal Autonomia
Erkidegoko Lehen Hezkuntzako curriculuma ezartzen duena (2007-11-13ko EHAA).
- Haur-hezkuntza:
Kontuan hartuko dira bai abenduaren 29ko 1630/2006 Errege-dekretua, bai maila
horretarako Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa saileko web-orrian (www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net)
argitaratuta agertzen dena.
Pedagogia Terapeutikoa espezialitatean, programazioa ikasturte bateko jarduera-programa
baten eta izangaiak hautatutako Haur Hezkuntza edo Lehen Hezkuntzako maila baten
garapenari buruzkoa izango da. Hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleen
artean kasu zehatz bat garatuko da, eta ikasle baten edo ikasle-talde txiki
baten premietan oinarritu beharko da, erreferentzia gisa eskola-testuingurua eta
horren ikasgelaren edo ikastetxearen hezkuntza-planteamenduak hartuta. Gutxienez
15 unitate didaktikotan antolatu beharko da, batik bat arlo instrumentaletakoak,
eta zenbakituta egongo dira.
Entzumena eta Hizkuntza espezialitatean, programazioa ikasturte bateko jarduera-programa
baten eta izangaiak hautatutako Haur Hezkuntza edo Lehen Hezkuntzako maila baten
garapenari buruzkoa izango da. Hezkuntza-premia bereziak eta/edo komunikazioan
eta hizkuntzan atzerapen handiak dituzten ikasleen artean kasu zehatz bat
garatuko da, eta ikasle baten edo batzuen premietan oinarritu beharko da,
erreferentzia gisa eskola-testuingurua eta horren ikasgelaren edo ikastetxearen
hezkuntza-planteamenduak hartuta. Gutxienez 15 unitate didaktikotan antolatu
beharko da, eta zenbakituta egongo dira.
Espezialitate guztietan, programazio didaktikoak DIN-A4 formatuko 50 folio
izango ditu gehienera ere, alde bakarretik idatzita, espazio bikoitzean, eta
“arial” motako letran idatzita, 12 puntuko tamainan. 15 unitate didaktiko izan
beharko ditu gutxienez, eta zenbakituta egon beharko dute. Ez da eranskinik
sartuko.
7.1.
oinarrian ezarrita dagoen moduan entregatuko da programazio didaktikoa, eta
izangaiari programazioa defendatzeko deitzen zaionean defendatuko du
epaimahaiaren aurrean.
Izangaiak ez du berariazko denborarik edukiko programazio didaktikoa aurkeztu
eta defendatu aurretik prestatzeko (publikoa izango da), eta ezingo du material
osagarririk erabili horretarako. Izangaiak emandako programazio didaktikoaren
kopia berdina bakarrik izango du.
B.2)
Unitate didaktiko bat prestatu, aurkeztu eta, behar izanez gero, defendatzea
Unitate
didaktiko bat prestatu eta epaimahaiaren aurrean ahoz azaltzea. Izangaiak
aurkeztutako programazioari lotuta egongo da unitate didaktikoa. Izangaiak bere
programaziotik ausaz aterako dituen hiru unitate didaktikoren artean aukeratuko
du unitate didaktikoaren edukia.
Unitate
didaktiko hori prestatzerakoan, honako alderdi hauek zehaztu beharko dira: lortu
nahi diren ikaskuntza-helburuak, edukiak, gelan planteatuko diren irakaskuntza-
eta ikaskuntza-jarduerak eta ebaluazio-prozedurak. Halaber, oinarrizko
gaitasunak eta horien garapen-maila zehaztu beharko dira.
Unitate
didaktikoa azaltzeko (publikoa izango da), izangaiak berrogeita bost minutu
izango ditu prestatzeko, eta egokitzat jotzen duen material osagarria (berak
ekarri beharko du) erabili ahal izango du, bai eta gidoi bat ere (folio batekoa
gehienez). Azalpena bukatzean, epaimahaiari emango dio erabilitako gidoia.
6.2.2.2.2. oinarriko baldintzak betetzen dituztenek txosten bat eskatu ahal
izango dute B.2) ariketaren ordez. Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak
horretarako izendatzen dituzten batzordeek egingo dute txostena.
Txostena
aukeratzeak ez du esan nahi probaren B.1) zatia egin beharko ez denik; hau da,
ez denik programazio didaktikoa aurkeztu beharko zehaztutako epean eta ez denik
epaimahaiaren aurrean defendatu beharko, programazioa defendatzeko pertsona
bakoitzari deitzen zaionean.
B.1) eta
B.2) zatiak gauzatzeko modua: izangaiak aldez aurretik aurkeztutako programazio
didaktikoaren aurkezpena eta ahozko defentsa egingo du azalpenaren hasieran,
hogeita hamar minutuan gehienez. Jarraian, eta gehienez berrogeita bost minutuko
denboran, unitate didaktikoa azalduko du, B.2) ariketaren ordez txostena
aukeratzea onartu den kasuetan izan ezik. Bere azalpena bukatu ondoren,
epaimahaiak galderak edo jarduerak egin ahal izango dizkio, azalpenaren edukiari
buruz. Ez du hamabost minutu baino gehiago iraungo eztabaidak. Guztira, pertsona
bakoitzak ordubete eta hogeita hamar minutu izango ditu gehienez jarduera horiek
guztiak egiteko.
B.3)
Ariketa praktikoa
Musikako
espezialitatean, ariketa praktiko bat egingo da. Epaimahaiak emandako kantu bat
ahoz interpretatzea izango da ariketa hori. Izangaiak 20 minutu izango ditu
pieza prestatzeko, eta instrumenturik gabe interpretatuko du. Izangaiak
eramandako sardexka-diapasoi bat erabili ahal izango da.
Epaimahaiek izangaiak deituko dituzte B.1 eta B.2 ariketak egin aurretik,
ariketa hori egin dezaten.
Izangai
bakoitzak B.1) eta B.2) ariketetan egindako azalpenaren ondorengo eztabaidan,
ariketa praktikoari buruzko galderak ere egin ahal izango dizkio epaimahaiak.
Hizkuntzen
espezialitateen proba espezialitate bakoitzari dagokion hizkuntzan egingo da
osorik.
Bigarren zati honek zerotik hamar puntura arteko kalifikazioa izango du eta %60
izango da oposizio aldiaren azkeneko kalifikazioan izango duen pisua.
B.1),
B.2) eta, dagokion kasuan, B.3) ataletan deskribatutako probaren B zatiko
ariketa bakoitza 0 puntutik 10era baloratuko da. Bigarren zati horretako ariketa
bakoitzak izango duen garrantzia honela neurtuko da: B.1) eta B.2) ataletan
aurreikusitako ariketak soilik egiten diren espezialitateetan, bi ariketek
oposizio-aldiko kalifikazioaren %30eko balioa izango dute;
musika-espezialitatean, horretan 3 ariketa egiten baitira zati honetan, hiru
ariketek kalifikazioaren %20ko pisua izango dute oposizio aldian.
Oposizio-probaren amaierako nota globala 0tik 10 puntura bitartekoa izango da.
Horretan beharrezkoa izango da izangaiek bost puntu edo gehiago lortzea
lehiaketa-aldian sartzeko.
Oposizio-aldiko
eta lehiaketa-aldiko puntuazioen ponderazioa, puntuazio globala lortzeko,
hau izango da: %60 oposizio-aldirako eta %40 lehiaketa-aldirako.
B.2) ariketaren ordez
hezkuntza-administrazioaren txostena aukeratzea (deialdiaren
6.2.2.2.
atala)
6.2.2.2.1. B.2)
ariketaren —hau da, unitate didaktiko baten prestaketa eta ahozko azalpenaren—
ordez, txosten bat aukeratu ahal izango da. Txosten horretan kontuan hartuko
dira unitate didaktiko bati buruz izangaiak dituen ezagutzak. Deialdiaren 5.6
oinarrian hautaketa-organoei ematen zaizkien funtzioen arabera epaitu, baloratu
eta kalifikatuko du epaimahaiak txostena, eta puntu hauek egiaztatu beharko dira
gutxienez: unitate didaktikoetan lortu nahi izan diren ikaskuntza-helburuak
zehaztea, haien edukiak, gelan planteatzen diren irakaskuntza- eta ikaskuntza-jarduerak,
ebaluatzeko prozedurak eta gaitasunen garapena.
6.2.2.2.2. Bi
baldintza hauek betetzen dituzten irakasleek egin ahal izango dute B.2.
ariketaren ordez aipatutako txostena egiteko eskaera:
-
Maisu-maistren
kidegoko bitarteko funtzionario gisa eskaerak aurkezteko epea bukatzen den
egunean zerbitzu aktiboan egotea.
-
Maisu-maistren
kidegoko bitarteko funtzionario gisa lanpostu berean gutxienez 6 hilabete etenik
gabe eman dituela egiaztatzea, 2008ko irailaren 1aren eta 2009ko otsailaren
28ren artean.
Seme-alabek 3 urte
bete arte seme-alabak zaintzeko aldi baterako lan-etetearen egoeran dauden
pertsonek ere edukiko dute txostena eskatzeko aukera, betiere azken baldintza
hau betetzen badute, emandako zerbitzuen aldia egoera honen babesean dagoena
dela interpretatuta.
Hautaketa-prozesuan
parte hartzeko eskaera-idazkian horretarako dagoen laukian adierazi beharko dute
izangaiek aukera hori, eta eskaera aurkeztu ondoren ezin izango dute aldatu.
6.2.2.2.3. Halaber,
hautaketa-prozesuan onartutakoen eta baztertutakoen behin-behineko zerrenda
onartzen duen ebazpenean ere emango da argitara B.2) ariketaren ordez txostena
egitea eskatu duten eta aukera hori onartu zaien parte-hartzaileen behin-behineko
zerrenda, bai eta baldintzak ez betetzeagatik eskaera atzera bota zaiena ere.
Zerrenda horiek Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan eta Hezkuntza,
Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren interneteko helbidean (http://www.irakasle.net
edo http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net) emango dira argitara.
Izangaiek
erreklamazioa aurkeztu ahal izango dute behin-behineko zerrenden aurka, hamar
laneguneko epean, argitara eman eta hurrengo egunetik kontatzen hasita.
Erreklamazioak Langileriaren Kudeaketarako zuzendariari bidaliko zaizkio, eta
Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetan edo Herri Administrazioen Araubide
Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992
Legeak 38.4 artikuluan aipatzen dituen bulegoetan aurkeztuko dira.
Erreklamazioak
berrikusi ondoren, Langileriaren Kudeaketarako zuzendariak ebazpena emango du,
eta ebazpen horren bidez onartuko da B.2) ariketaren ordez txostena egitea
eskatu duten eta eskaera onartu edo atzera bota zaien izangaien behin betiko
zerrenda. Azken kasu horretan, nahitaez egin beharko dute probaren B.2) atala.
Goian aipatutako tokietan argitaratuko da zerrenda.
Interesdunek gora
jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango diote Administrazio eta Zerbitzuetako
sailburuordeari ebazpen horren aurka, hilabeteko epean, argitara eman eta
hurrengo egunetik kontatzen hasita.
Aukera hori kontuan
hartzeko, 6.2.2.2.2. atalean adierazitako baldintzak mantendu beharko dira.
6.2.2.2.4. B.2)
ariketaren ordez txostena egiteko eskatzen dutenek unitate didaktiko bat
aurkeztuko dute, indarrean dagoen curriculumaren eta lehiaketa-oposizioan parte
hartzen duten espezialitatearen arabera programatua. Langileriaren Kudeaketa
zuzendariari bidaliko zaio unitatea, eta aurkeztuko dute 7.1. oinarrian
ezarritako epearen barruan.
Unitate
didaktikoarekin batera, puntu hauek adierazi beharko dituzte, aparteko idazki
batean: orain ematen duten espezialitatea, zein espezialitatetan egiten duten
oposizioa eta eskolak ematen dituzten ikastetxea eta maila.
Aurkezten den unitate
didaktikoak lotura edukiko du izangaiak aurkeztu beharko duen programazioarekin,
deialdiaren B.1) atalean xedatutakoaren arabera. Unitate didaktiko horren
plangintzan, puntu hauek zehaztuko dira gutxienez: lortu nahi diren ikaskuntza-helburuak,
edukiak, gelan garatu beharreko irakaskuntza- eta ikaskuntza-jarduerak,
ebaluatzeko prozedurak eta gaitasunen garapena.
Hizkuntzen
espezialitateetan, unitate didaktikoa espezialitate bakoitzari dagokion
hizkuntzan egingo da.
Izangai hauek ere
adierazitako epean aurkeztu beharko dute unitate didaktikoa:
- Behin-behingoz
hautaketa-prozesutik kanpo dauden eta B.2) ariketaren ordez txostena egitea
eskatu zuten izangaiek, betiere ebazteko zain dagoen erreklamazioa aurkeztu
badute kanpoan utzitakoen behin-behineko zerrendaren aurka.
- B.2) ariketaren
ordez txostena egitea eskatu duten eta eskaera behin-behingoz atzera bota zaien
izangaiek, betiere ebazteko zain dagoen erreklamazioa aurkeztu baldin badute
eskaera atzera bota zaien izangaien behin-behineko zerrendaren aurka.
Eskatzen den unitate
didaktikoa epean entregatu ezean edo osatu diren batzordeen edozein eskaerari
kasurik egin ezean, ezin izango dute prozesuarekin jarraitu, eta, ondorioz,
izangai horiei berehala utziko zaie lehiaketa-oposiziotik at.
6.2.2.2.5. Hezkuntza,
Unibertsitate eta Ikerketa Sailari eta izangaiari berari lotuta ez dauden
arrazoiengatik txostena ematerik ez baldin badago, izangaiak probaren B.2)
ariketa egingo du.
6.2.2.2.6. Espezialitate bakoitzean horretarako osatu diren batzordeek egingo dute txostena.
Langileriaren Kudeaketarako zuzendariak izendatuko ditu batzorde horiek, eta
bakoitza bost kidek osatuko dute: batzordeburu bat (hezkuntzako ikuskari bat)
eta lau epaimahaikide (kidegoko eta dauden batzordearen espezialitateko
karrerako funtzionarioak).
Ordezkaritza handiena
duten sindikatuek ordezkari bat izendatu ahal izango dute batzorde bakoitzean,
behatzaile gisa.
Langileriaren
Kudeaketa zuzendariaren ebazpenaren bidez osatuko dira aipatutako batzordeak,
eta ebazpena Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetako iragarki-tauletan eta
Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren web-orrian (http://www.irakasle.net
edo http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net) argitaratuko da.
Batzordekideak ohiko
jardueretatik liberatuta egongo dira, eta emandako funtzioa besterik ez dute
beteko. Halaber, dietak ordainduko zaizkie, joan-etorrien eta mantenuaren
ondorioz sortzen diren gastuak finantzatzeko, bai eta zerbitzuarengatik
dagozkien kalte-ordainak ere.
Aurkeztutako unitate
didaktikoak eta unitate didaktikoaz hitz egiteko deituko zaien izangaien
elkarrizketaren emaitzak ikusita, batzordeak txostena emango du. Gainera,
egokitzat jotzen den kasuetan, Hezkuntza Ikuskaritzak bisita bat egin ahal
izango dio izangaiari ikastetxean, eta programatutako unitate didaktikoa gelan
nola garatzen duen ikusiko du.
Izangai bakoitzak
unitate didaktiko bati buruz dituen ezagutzak baloratzeko asmoz, batzorde
bakoitzak emango dituen banakako txostenek puntu hauek izango dituzte oinarri:
1.-Ikaskuntzaren
helburuak zehaztea.
* Helburuak teknikoki
ondo formulatuta daude, koherenteak dira eta curriculum ofizialaren helburu
orokorrenak gauzatzen dituzte.
* Behar den mailara
eta ikasleen ezaugarrietara egokituta daude.
2.- Edukiak.
* Edukien hautaketa
bat dator helburuen proposamenarekin.
* Curriculum
ofizialaren barruan daude eta egokiak dira proposatzen den mailarako.
* Haien formulazioa
askotarikoa da, eta irizpide epistemologikoei, testuinguruaren araberako
irizpideei eta irizpide funtzionalei ematen diete erantzuna.
3.- Irakaskuntza- eta
ikaskuntza-jarduerak.
* Jardueren
programazioa lagungarri da helburuak lortzeko eta proposatutako edukiak
garatzeko.
* Motibagarriak,
askotarikoak, zailtasunaren arabera mailakatuak eta ikasle gehienek egin ahal
izateko modukoak dira.
* Aurreikuspenen
arabera, hainbat baliabide didaktiko erabiliko dira.
4.- Ebaluatzeko
prozedurak.
* Bat datoz
proposatutako helburu, eduki eta jarduerekin.
* Askotarikoak eta
malguak dira, ikasleen aniztasunera egokituta daude, eta berreskuratzeko
mekanismoak aurreikusten dituzte.
5. Gaitasunen garapena.
* Ikasleak eskuratu
behar dituen oinarrizko gaitasunak lortzen laguntzen du unitate didaktikoak.
* Unitate didaktikoan
identifikatutako gaitasunen lorpen-maila.
Aipatutako alderdi
bakoitzaren balorazioa egingo da, eta hau adieraziko da: EZ edo BAI (eta, kasu
horretan, oso ondo, ondo, nahiko edo ez nahiko).
Batzordeak emandako
txostenak gutun-azal itxietan bidaliko zaizkio Langileriaren Kudeaketarako
Zuzendaritzari, eta Zuzendaritzak epaimahaiei helaraziko dizkie.
6.2.2.2.7. Epaimahaiak
0tik 10era bitarteko kalifikazioarekin epaitu, baloratu eta kalifikatuko du
txostena, eta probaren B.2) ariketari ematen zaion garrantzi bera emango dio,
oposizio-aldiaren azken kalifikazioa kalkulatzeko.
6.2.2.2.8. Beste
autonomia-erkidego batzuetako hezkuntza-administrazioetan zerbitzuak ematen
dituzten eta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioak deitutako hautaketa-prozesuan
parte hartu nahi dutenek
txostena ematea aukeratu ahal izango dute -horren ardura Euskal Autonomia
Erkidegoko Administrazioak hartuko du bere gain-, baldin eta deialdi honetan
ezartzen diren baldintzak betetzen badituzte, eta hala adierazi behar dute
eskabideak aurkezteko epean. Eskabidean adierazi beharko dute, halaber, zer
autonomia-erkidegotan ematen dituzten zerbitzuak. Izangai hauek unitate
didaktikoa aurkeztu behar dute, gainontzeko izangaiak bezala, 6.2.2.2.4.
oinarriak adierazten duen arabera.
Lanpostuen esleipena
Erreklamazioak
ebatzi ondoren, hautaketa-organoek Langileriaren Kudeaketarako zuzendariari
bidaliko diote aukeratutako eta gainditutako izangaien behin betiko zerrenda,
eta horrek aditzera emango du, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian,
Hezkuntza Lurralde Ordezkaritzetako iragarki-tauletan eta Hezkuntza,
Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren web orrian (http://www.irakasle.net)
argitara emango den ebazpenaren bidez.
Interesdunek Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuari gora jotzeko
errekurtsoa aurkeztu ahal izango diote ebazpen horren aurka, hilabeteko epean,
argitara eman eta hurrengo egunetik kontatzen hasita.
Hautatutako
izangaiek hogei egun naturaleko epea izango dute ondorengo agiriak Hezkuntzako
Lurralde Ordezkaritzetan aurkezteko, hautaketa-prozesua gainditu duten izangaien
behin betiko zerrendak Euskal Herriko Agintaritza Aldizkarian argitara eman eta
hurrengo egunetik kontatzen hasita.
Ezarritako epean, eta ezinbesteko kasuetan izan ezik, agiririk aurkezten ez
dutenek, edo agiri horien azterketatik bigarren oinarrian adierazitako
baldintzetariko baten jabe ez direla ondorioztatzen bada, karrerako funtzionario
izendatua izateko eskubide guztiak galduko dituzte, hasierako eskabidean
faltsukeria egin izanagatik merezi dezaketen erantzukizunaren kaltetan izan gabe.
Praktiketako
funtzionarioak izendatzea.
Hezkuntza,
Unibertsitate eta Ikerketa sailburuak praktiketako funtzionario izendatuko ditu
hautatutako izangaiak, dagokien kidegora sartzeko edo iristeko behar diren
baldintzak betez gero. Izangai horiek esleituko zaizkien destinoetan egin
beharko dituzte praktikak, eta destino horietara lotzen ez diren izangaien
kasuetan, hautaketa-prozesuari uko egiten diotela ulertuko da.
Praktika-alditik
salbuetsita egoteak, praktikak egiteko luzapena lortzeak edota hautaketa-prozesutik
eratorritako eskubideei uko egiteak ez du gainerako izangaiei esleitutako
lanpostuetan aldaketarik ekarriko, ez eta hautatutako pertsonen zerrendan ere.
Karrerako funtzionario gisa gutxienez ikasturte
batean zehar zerbitzuak eman dituztela ziurtatzen duten izangai hautatuak
praktika-aldiaren ebaluaziotik salbuetsita egongo dira.
Praktiketako
funtzionario izendatzen dituztenetik karrerako funtzionario izendatu bitartean,
izangaiei egokituko zaien araubide juridiko eta administratiboa praktiketako
funtzionarioena izango da, baldin eta irakaskuntzako lanpostu batean aritzen
badira.
Praktika-aldirako lortutako destinoak behin-behinekoak izango dira.
Praktiketako funtzionario izendatu dituzten izangaiek lanpostu-hornikuntzarako
deituko diren hurrengo lehiaketetan parte hartu beharko dute, Hezkuntza,
Unibertsitate eta Ikerketa sailak zuzenean kudeatutako ikastetxeren batean eta
hautaketa-prozesu honetan parte hartu duten espezialitatean euren behin betiko
destinoa lortu arte.
Destinoen esleitzea
hautaketa-prozesuan lortutako puntuazioaren arabera egingo da.
Praktika-aldia.
Praktika-aldiaren
xedea aukeratutako izangaiek irakaskuntzarako duten gaitasuna egiaztatzea da.
Praktika-aldiak irakaskuntza-jarduneko sei hilabete iraungo du, kasu bereziak
izan ezik, orduan gutxienez hiru hilabete baino gehiago jarraian irautea
eskatuko baita.
Horren garapena
Administrazio eta Zerbitzuen sailburuordeak emandako ebazpenaren araupean izango
da, betiere, Ikastetxeen Zuzendaritzak eta Hezkuntza Berriztatzeko Zuzendaritzak
emango dituzten proposamenak aintzat harturik.
Aldi hori 2009-2010
ikasturtearekin batera hasiko da.
Kalifikazio-batzordeek
izendatutako irakasle adituek zainduko dute praktika-aldia. Batzorde horien
osaera praktika-aldia arautuko duen ebazpenean xedatuko da.
Praktika-aldian
lanpostuan sartzeko eta trebatzeko ekitaldiak, kalifikazio-batzordeek
programatutakoak, egin ahal izango dira. Horrez gain, batzordeek izangaiei
amaierako txostena egiteko eskatu ahal izango diete, topatutako zailtasunak eta
jasotako laguntzak balora ditzaten.
Praktika-aldia
amaitzean izangai guztiek “Gai” edo “Ez gai” kalifikazioa jasoko dute. Dagokion
kalifikazio-batzordeak emango du aipatutako balorazioa, betiere adierazitako
ebazpenaren irizpideei jarraiki. Edonola ere, balorazioa egitean irakasle-tutoreak,
praktikak egiteko erabili den ikastetxeko zuzendariak eta programatutako
trebakuntzako ekitaldien arduradunek egindako txostenak aintzat hartuko dira.
“Ez gai”
kontsideratzen diren izangaiak hurrengo promozioko izangai aukeratuekin batera
sartu ahal izango dira lanera; praktika-aldia behin bakarrik errepikatuko da.
Kasu horretan, sartu diren promozio horretan, euren espezialitatean aukeratutako
azken izangaiaren hurrengo tokia beteko dute zerrendan.
Hurrengo urtean
deituko ez balitz kidego eta espezialitate bererako hautaketa-prozesurik, “ez
gai”-tzat zer ikasturtetan jo dituzten, hurrengo ikasturtean egingo dute
praktika-aldia.
Lanean hasten ez
direnek edo bigarrenez “Ez gai” kalifikazioa jasotzen dutenek karrerako
funtzionarioaren izendapena jasotzeko eskubide guztiak galduko dituzte.
Arrazoidun ebazpen baten bidez, deialdia egin duen agintariak eskubide horien
galera aldarrikatuko du.
Karrerako
funtzionarioak izendatzea.
Behin agiriak
egiaztatuz gero, Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuak hauxe
argitaratuko du Euskal Herriko Agintaritza Aldizkarian: praktika-aldia gainditu
duten izangaien eta praktikaren ebaluaziotik salbuetsita zeuden izangaien
karrerako funtzionarioen izendapena. Praktiketako funtzionario zer ikasturtetan
izendatu dituzten, hurrengo ikasturtearen hasierako egunetik aurrerako indarra
izango du izendapenak.
|