Lenguas y traducción. Boletín de septiembre de 2020
NOTICIAS
NOVEDADES
-
Monografías
-
Revistas
-
Artículos de Revistas
LEGISLACIÓN
CURSOS, CONGRESOS, ETC.
WEB ORRIAK
BESTELAKOAK
NOTICIAS
Zailtasunen gainetik, euskal kultura “baikor” aitzina segitzeko
Euskal Herriko Historia online ikastaroak urriaren 8an iraganen dira
Hizkuntza eskubideen defentsan giza katea eginen dute urriaren 10ean
Gazteak eta euskararen erabilera lau herritan aztergai (Gara, 2020-10-05)
Euskararen bigarren heriotza. (Berria, 2020-10-04)
Maddi Sarasua, en tête à Musculdy
Antton Curutcharry: “Nous devons arriver à rendre l’euskara beaucoup plus normal”
Koldo Zuazoren omenezko ekitaldia eta liburu eskaintza
Hitz Adina Mintzo, hizkuntza gutxituak ezagutzeko aukera Gasteizen
Toribio Etxeberria sarien 30. urteurrena
Euskarazko spam neuronala, hau bai kalitatea!
Euskarara itzulitako liburu gomendioak
Euskal literaturaren aukera berriak
Unai Elorriagak Kritikaren saria hartu dau Iturria lanagaitik
Ekimena martxan, euskara Twitcheko hizkuntzen artean egon dadin
Miriam Isasi, Gala Knörr, Alberto Lomas eta Zuhar Iruretagoiena hautatu ditu Montehermosok
Euskarazko praktiken komunitate bat sortu eta aholkularitza eskainiko du Lanabesek
NOVEDADES
Monografías
Aznarez Alkat, Josune. Uskararen eleak: euskararen biziraupena erronkariarren eguneroko hizkeran = Las palabras del uskara: pervivencia del euskera en el habla cotidiana del Valle de Roncal. Arre, Pamiela, 2020
Berrindartu eta jauzi [Baliabide elektronikoa]: euskararen biziberritze prozesua berrikusi eta berrikasi ondoren, berrindartzeko eta jauzi egiteko sortu diren aukeren analisia eta estrategia proposamena. Durango: Euskaltzaleen Topagunea, 2020. Interneten
Biichlé, Luz; Dinvaut, Annemarie. Mieux vivre en langues: de la maltraitance à la bientraitance linguistiques. Paris, L’Harmattan, 2020
Elustondo, Miel Anjel. Abdón González de Alaizaren alfabetoa: (eta euskarazko lehenengo komiki-aldizkaria "Txistu"). Gasteiz: Arabako Foru Aldundia, Kultura eta Kirol Saila, 2019
Elvira, Javier. La inteligencia verbal: el lenguaje como reforzador cognitivo. Barcelona, Visor, 2020
Estudios interdisciplinares en traducción literaria y literatura comparada. Granada, Comares, 2020. Aurkibidea / Sumario
García Roca, Anastasio (Ed.) Estudios interdisciplinares transcontinentales de literatura. Granada, Comares, 2020
Junyent, Carme; Zaballa, Bel. El futur del català depèn de tu. Barcelona, La Campana, 2020
Jorajuria, Peio. Emil Larre 1926-2015: lekukotasun, kantu eta idazki. Bilbo, Euskaltzaindia, 2020
Larrondo Ureta, Ainara; Peña Fernández, Simón; Meso Ayerdi, Koldobika (coords.) Periodismo hiperconectado. Claves para la profesión en un contexto de retos y oportunidades. Leioa, Euskal Herriko Unibertsitatea, 2020. Descárgalo
Lefebvre-Scodeller, Cindy; Wecksteen, Corinne; Mariaule, Michaël. La traduction anglais-français: manuel de traductologie pratique. Louvain-la-Neuve, De Boeck, 2020
Madina, Itziar. Eñaut Etxamendiren obra narratiboa (1964-2011): hurbilpen kritikoa. Bilbo, Euskaltzaindia, 2020
Multiperspectives in analysis and corpus design. Granada, Comares, 2020
Otegi, Karlos (koord.). Euskal Literaturaren Antologia. Testuak eta argibideak 2. Errenazimentutik Ilustraziora. XVII eta XVIII mendeak (Euskal Literaturaren Antologia II). Bilbo, Euskaltzaindia, 2020
Perfiles estratégicos de traductores e intérpretes en la transmisión de la información experta multilingüe en la sociedad del conocimiento del siglo XXI: La transmisión de la información experta multilingüe en la sociedad del conocimiento del siglo XXI. Granada, Comares, 2020
Raigon Rodríguez, Antonio. La competencia intercultural en el aula de lengua extranjera. Granada, Comares, 2020
Rodríguez, Alfredo. Urre Aroa: seis poetas de Tierra Naba. Arre, Pamiela, 2020
Román Pérez, Raquel de (Coordinadora). Información en abierto y propiedad intelectual en la universidad. Granada, Comares, 2020
Publicaciones periódicas
(Disponibles para consulta en la biblioteca del IVAP)
Larrun, 255 zk. Burujabetza teknologikoa hezkuntzan. Teknologia ez da neutrala
(online)
AIZU, 450. zenbakia. 2020ko iraila-urria
Bertsozalea berripapera, 215 zk. iraila 2020
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 3, Número 2 (2020)
e-Hizpide, 96 zk. (2020)
EntreLínguas, Vol. 6, Número 1 (2020)
Eusko News & Media, 753 Zenbakia (2020-09-21 / 2020-10-14)
Glottopoll, nº 34. Les langues de France 20 ans après.
Hermeneus: Revista de la Facultad de Traducción e Interpretación de Soria, nº 21 (2019)
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, nº 48 (2020)
Principe de Viana, Número 275 (2019) Las bibliotecas de Navarra / Nafarroako liburutegiak
Senez, 51 zk. (2020)
Articulos de revistas
(Disponibles para consulta en la biblioteca del IVAP)
Aldalur Azpillaga, Amalur. Kazetarien manifestua: Arduradun politiko euskaldunak behar ditugu. Argia astekaria, 2702 zk. (2020-10-04)
Ansó Ros, Judith. Actitudes y papel de los padres en la transmisión y en el aprendizaje del español como lengua minoritaria en dos tipos de enseñanza bilingüe en Finlandia. Revista española de lingüística aplicada (RESLA), Vol. 32, Número 2 (2019) págs. 391-418
Berhokoirigoin, Jenofa. Bruno Carrere: euskal hirigune elkargoko presidenteordea
"Senti da trantsizio ekologiko eta energetikoaren aldeko nahikari handia elkargoaren partetik". Argia astekaria, 2702 zk. (2020-10-04)
Bereziartua Mitxelena, Gorka. Antonio Scuratiren 'M' trilogiako bigarren liburua. Mussoliniren zer eta nola guztiak. Argia astekaria, 2701 zk. (2020-09-27)
Elustondo, Miel Anjel. 'Txistu', 1927. Euskarazko lehen komikia. Argia astekaria, 2701 zk. (2020-09-27)
García Pujals, Alberto; David Lasagabaster Herrarte, David. El efecto de la evaluación y la retroalimentación en la autonomía, la motivación y el aprendizaje del español como L3. Revista española de lingüística aplicada (RESLA), Vol. 32, Número 2 (2019) págs. 455-485
Illintxeta, Reyes. Ibai Osinaga. Kantuan beti, aurreiritzi eta pandemien gainetik
"Euskaraz egiten diren gauza asko oso txarrak dira, baina ezin da publikoki esan" Argia astekaria, 2702 zk. (2020-10-04)
Irureta Azkune, Onintza. Hizkuntzalaritza klinikoko I. jardunaldia. Afasiadun euskaldunen bizi kalitatea hobetu nahian. Argia Astekaria, 2700 zk. (2020-09-20)
Lekunberri Ansola, Amaia. Eva Perez-Pons Andrade. Ahots berria euskal poesian
"Erabat kontzienteki idatzi dut gorputzaren inguruan eta gorputzetik". Argia astekaria, 2701 zk. (2020-09-27)
Letona Biteri, Xabier. Euskarazko "hedabide lerratuak", hazten eta txikitzen aldi berean. Argia astekaria, 2702 zk. (2020-10-04)
Ortiz de Urbina, Carlos. Los amigos no de número de la Real Sociedad Bascongada en Álava (1760-1807). Boletín de la Real Sociedad Bascongada de Amigos del País, Tomo 75, Nº 1-2, 2019, págs. 237-273
Pascual Escagedo, Consuelo. El papel del oyente en la adquisición de la competencia conversacional en ELE: Propuesta didáctica para la enseñanza de los turnos de apoyo conversacionales a estudiantes italianos de ELE de nivel C1. Revista española de lingüística aplicada (RESLA), Vol. 32, Número 1 (2019) págs. 220-247
Peñagarikano Goikoetxea, Gorka. Iruñean, euskarazko eskaintza haur eskoletan: Herri haur eskolarik ez da izango, denentzako euskarazko plazarik ere ez. Argia astekaria, 2699 zk. (2020-09-13)
Pérez, Ander. Alberto Barandiaran [elkarrizketatua] Kultur transmisioa hezkuntzan: "Esperientziarena da euskal kulturak irabazteko duen bataila" Argia astekaria, 2700 zk. (2020-09-20)
Ramonda, Kris. Extensive Reading and class readers: the case for no choice. ELT journal, Volume 74, Issue 3 (July 2020)
(online)
Aguilar Caballos, María Paz… [et al.] Aplicación de la metodología de revisión por pares en docencia bilingüe. Revista de innovación y buenas prácticas docentes, Vol. 9, Nº. 1, 2020, or. 37-41 Testu osoa
Barnés, Héctor G. La invención del español, la RAE y los intereses ocultos. Educere: Revista Venezolana de Educación, Nº. 76, 2019, págs. 859-862. Texto completo
Benito Moreno, Carlota de. Los corpus del español desde la perspectiva del usuario lingüista. Scriptum Digital, nº 8 (2019) pdf (Castellano)
Bereziartua Etxebarria, Garbiñe; Boillos, Mari Mar. Euskarazko alfabetatze akademikoa helburu: irakaskuntza sistematizatzeko urratsak. El Guiniguada: Revista de investigaciones y experiencias en Ciencias de la Educación, Nº 29 (2020), pp. 148-163 Testu osoa
Bourdais, Aurélie; Guichon, Nicolas. Représentations et usages du traducteur en ligne par les lycéens. Alsic: Apprentissage des langues et systèmes d’information eta communication, vol. 23 (2020) Texte intégral
Colorado Prieto, Natalia. Virginia WoolfThe Translations of "A Room of One's Own" and "Three Guineas" to Construct a Feminine Genealogy. Epos: Revista de filología, Nº 35, 2019, or. 81-108 Testu osoa
Di Lacerda, Jacqueline Rose; Figueiredo, Francisco José Quaresma de. Ensino de Inglês para fins específicosum estudo sobre os recursos tecnológicos e metodológicos do curso ESP-T para profissionais da saúde. ESPecialist, Vol. 41, Nº. Extra 2, 2020. Texto completo
Doncel Abad, David; Cabrera-Álvarez, Pablo. Comunidades Autónomas bilingües, identidades y desempeño educativo según PISA 2015. Revista de educación, Nº 387, 2020. Testu osoa
Gallardo Richards, Emma. Estudio lingüístico del epistolario de Dionisio Torruella Alujas (1895-1896) en el marco de la enseñanza del español en la Cataluña decimonónica. Scriptum digital, nº 8 (2019) Pdf (castellano)
García Izagirre, Txeru. Apuntes bibliográficos y documentales del euskera como lengua hablada en Barakaldo. Revista de Folklore, nº 459, mayo 2020. Texto completo
Gutiérrez Moreno, Mario Fernando; Escobar Altare, Andrea. Integración de la narración y la argumentación en la renarración de textos narrativos. Ocnos: revista de estudios sobre lectura, vol. 19, nº 1 (2020) Texto completo 1 2
Jauregi, Joannes. Itzulpenari neurria hartzen. Senez, 51 zk. (2020)
Montalbán Martínez, Nicolás. La potenciación de la competencia traductológica en alumnos universitariosuna propuesta híbrida. Epos: Revista de Filología, Nº 35, 2019, págs. 181-206. Texto completo
Mrva, Jan. Multilingüismo receptivo en la Península Ibérica desde la perspectiva actual. Etudes romanes de Brno, Nº. 1, 2020, or. 25-39 Testu osoa (pdf)
Olmo, Karlos del. Maite Imaz: terminólogo baten zeharkako jakintza. Senez, 51 zk. (2020)
Satar, Müge; Wigham, Ciara R. Delivering task instructions in multimodal synchronous online language teaching. Alsic: Apprentissage des langues et systèmes d’information eta communication, vol. 23 (2020) [Texte intégral]
Villalta Gómez, Chayenne; Plata Ramírez, José Miguel. Las relaciones de poder en el aula de Inglés como lengua extranjera: género y enseñanza/aprendizaje. Entre lenguas: revista del Centro de Investigaciones en Lenguas Extranjeras, Nº. 20, 2019, or. 11-30. Testu osoa
Tesis doctorales
La traducción de la entonación y la prosodía en las voces superpuestas (voice-over inglés-español): estrategias, recursos y prácticas profesionales. translating intonation and prosody in english-spanish voice-over: strategies, resources and professional practices.
Autor: Rodríguez Fernández-Peña, Alfonso Carlos
Universidad de Oviedo
Departamento: Filología anglogermánica y francesa
Fecha de Lectura: 24/07/2020
Dirección: Mateo Martínez-Bartolomé, Marta
Competencia intercultural y lengua extranjera: propuesta de actuación
Autor: Torrijos Martí, Isabel
Universidad: Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir
Departamento: Escuela de Doctorado de la Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir
Fecha de Lectura: 24/07/2020
Dirección: Ramón Garcia, Emilio
LEGISLACIÓN
Comunidad Autónoma Vasca
RESOLUCIÓN de 16 de septiembre de 2020, del Director de HABE, por la que se convocan subvenciones dirigidas a los euskaltegis privados y centros homologados de autoaprendizaje del euskera para el curso 2020-2021, y se regulan las condiciones y el procedimiento para su concesión.
RESOLUCIÓN de 16 de septiembre de 2020, del Director de HABE, por la que se convocan subvenciones dirigidas a los euskaltegis de los ayuntamientos o de las entidades de ellos dependientes, euskaltegis públicos de titularidad municipal, para el curso 2020-2021, y se regulan las condiciones y el procedimiento para su concesión.
ORDEN de 9 de septiembre de 2020, del Consejero de Cultura y Política Lingüística, por la que se regula la evaluación y certificación de los niveles de competencia lingüística en euskera, y se fijan los criterios para las convocatorias de ayudas al alumnado de los cursos de euskera para adultos.
RESOLUCIÓN 71/2020, de 17 de agosto, del Director de la Secretaría del Gobierno y de Relaciones con el Parlamento, por la que se dispone la publicación del Convenio entre la Comunidad Foral de Navarra y la Comunidad Autónoma del País Vasco para la difusión de los servicios de EITB en Navarra.
RESOLUCIÓN de 1 de septiembre de 2020, de la Viceconsejera de Política Lingüística, por la que se adjudican las subvenciones correspondientes a 2020 en el marco de la convocatoria Euskalgintza.
ORDEN de 25 de agosto de 2020, de la Consejera de Educación, por la que se convocan las ayudas dirigidas a la subvención de materiales didácticos en euskera para niveles no universitarios (Convocatoria EIMA).
ORDEN de 21 de julio de 2020, del Consejero de Cultura y Política Lingüística, por la que se regula y convoca la concesión de subvenciones para fomentar el uso y la presencia del euskera en los centros de trabajo del sector privado ubicados en la Comunidad Autónoma de Euskadi, durante el año 2020 (Lanhitz).
España
Resolución de 8 de septiembre de 2020, de la Dirección General de Industrias Culturales, Propiedad Intelectual y Cooperación, por la que se publica la autorización del Ministro de Cultura y Deporte a la Sociedad Española de Derechos de Autor, Entidad de Gestión de Derechos de Propiedad Intelectual, para actuar como entidad de gestión de los derechos reconocidos en la Ley de Propiedad Intelectual. PDF (BOE-A-2020-10489 - 6 págs. - 245 KB)
Orden CUD/842/2020, de 9 de septiembre, por la que se designan los jurados para la concesión de los Premios Nacionales al Fomento de la Lectura, a la Mejor Labor Editorial Cultural, de Periodismo Cultural, de ilustración, del Cómic, de Historia de España, a la Mejor Traducción, a la Obra de un Traductor, de las Letras Españolas y de Literatura en las modalidades de Narrativa, de Poesía, de Poesía Joven "Miguel Hernández", de Ensayo, de Literatura Dramática y de Literatura Infantil y Juvenil, correspondientes al año 2020. PDF (BOE-A-2020-10538 - 11 págs. - 294 KB)
Resolución de 2 de septiembre de 2020, del Instituto Cervantes, por la que se convocan plazas de Director del Instituto Cervantes en el exterior. PDF (BOE-A-2020-10665 - 8 págs. - 288 KB)
CURSOS, CONGRESOS, CONVOCATORIAS, ETC.
Pello Mari Otaño bertso-paper lehiaketaren VII. edizioa.
Bertso-paperak e-mailez soilik aurkeztu ahal izango dira lehiaketara. Horretarako, helbide elektroniko honetara bidali beharko dira urriaren 11 baino lehen: info@hernandorena.eus
Jakingarri guztiak hemen dituzue kontsultagai.
“Arratiako Kalenturak”, Ipuin Erotiko Lehiaketa
Lanak eta datuak, honako helbide honetara bidaliko dira: Zertu Kultur Elkartea, Herriko Plaza 24, 48142 Artea (Bizkaia). Posta elektronikoz helbide honetara: begitu@topagunea.com
“Lauaxeta Olerki Lehiaketa”, martxan da Mungian
Betebeharreko baldintzen gaineko datu guztiak, hemen eskuratu ahal dituzue.
EUSKALTZAINDIA
Unitate didaktikoaren aurkezpena, Donostian, LV Euskararen Ikergunean
- Data: 2020-10-09
- Ordua: 11:00
ASMOZ FUNDAZIOA
Euskal genealogiari buruzko oinarrizko ikastaroa
- Datak: 2020/10/19 – 2020/11/20
- Iraupena: 20 ordu
- Hizkuntza: Gaztelania
- Modalitatea: Online
Euskararen erabilera ez-sexista
- Datak: 2020/10/26 – 2020/11/27
- Iraupena: 20 ordu.
- Hizkuntza: Euskara.
HIZNET · Hizkuntza Plangintza Graduondokoa?
- Hasiera data: 2020ko azaroaren 6a
- Bukaera data: 2021ko uztailaren 23a
WEB
BESTELAKOAK
basqueculture.eus euskara eta euskal kultura, artea eta sormenari buruzko webgunea
HITZ ADINA MINTZO. Hizkuntza gutxituak ezagutzeko zikloa. (2020-2021)
- Urriak 14, kurdueta eta amazig (berbereen hizkuntza), Karlos Zurutuza kazetariarekin.
- Urriak 21. Sorabiera, Alemaniako hizkuntza eslaviar gutxitua, Ivan Igartua EHUko hizkuntzalari eta eslavistarekin.
- Azaroak 16. Lakota hizkuntza, Aitor Estebanekin.
- Abenduak 16. Nasa Yuwe hizkuntza, Kolonbiako mintzaira indigena. Hizlariak: Ane Ortega eta Arkaitz Zarraga, Munduko Hizkuntza Ondarearen Unesco Katedrako kideak.
- Urtarrilak 29. Gasteizen egiten ari diren AnHitzak programaren berri, honen koordinatzaile Ruben Sanchezekin.
- Otsailak 17. Mankanyera, afrikar hizkuntza, Guinea Bissaukoa, bertako Jorge Naur Mango Barairekin (egun Gipuzkoan bizi da).
- Martxoak 17. Geureari begira, Pirinioetako euskalkiak, zuberera eta erronkariera, Argitxu Camus eta Alberto Angosekin.
- Apirilak 21. Kalaallisut, Groenlandiako Inuit herriaren hizkuntza. Txerra Rodriguez eta Eider Palmou hizlari.
Fecha de última modificación: