Inkesten web kanalaren chatbot-a
Deskribapena
Adimen artifizial sortzailea erabiltzaileekin elkarrizketa bat denbora errealean izateko eta Eustatek Euskadiko herritarrei edo enpresei egindako inkesta bat betetzean zalantzak sortzen laguntzeko erabiltzen duen tresna informatikoa.
- Erakundea:
- Ekonomia, Lana eta Enplegua - Eustat, Euskal Estatistika Erakundea.
- Arduraduna:
- Belen Muñiz Villanueva.
- Kontaktua:
- Harremanetarako datuak.
- Erakunde arduraduna arlo teknikoan:
- Eustat, Euskal Estatistika Erakundea.
- Domeinua edo gaia:
- Herritarrentzako arreta.
- Algoritmo edo sistemaren egoera:
- Pilotoa.
- Ezarpen-data:
- 2025
- Bazkide/enpresa hornitzailea:
- WeAreClickers SL.
Informazio gehiago
Sistema algoritmikoa zer daturekin entrenatzen ari den eta erabiltzen ari denean zer datu prozesatzen diren azaltzen da.
| Datu-multzoaren izenburua | URL (publikoa bada) | Ereduan datuak erabiltzearen helburua |
|---|---|---|
| Inkesta betetzeko eskuliburua | Ezagutzaren datu-basea | |
| EUSTATen terminoen glosarioa eta inkestaren eremuarena. | https://www.eustat.eus/estadisticas/opt_1/temalista.html | Ezagutzaren datu-basea |
| Bete beharreko galdetegien txantiloia | https://www.eustat.eus/estadisticas/opt_1/temalista.html | Ezagutzaren datu-basea |
| Inkestatuaren galderak | Erabiltzen ari diren datu prozesatuak |
Sistemak sarrerako datuak automatikoki nola prozesatzen dituen azaltzen da, ereduaren emaitzak sortzeko.
- Erabilitako teknologia:
- OpenAIren GPT txata
- Algoritmo mota:
- Sortzailea (Transformers)
- Algoritmoaren deskribapena:
- OpenAIren hizkuntza-eredu hedatua (LLM) erabiliko dugu, erabiltzailearekin elkarreragin dezan eta uneko inkestari buruzko informazioa eman diezaion. Horretarako, aldez aurretik bere ezagutza-oinarria osatuko duen datu-multzo bat pasatzen zaio, eta eredua konfiguratzen da informazio horri buruz soilik erantzun dezan.
- Código fuente y auditoría independiente:
- Iturburu-kodea ez da 2. bertsiotik argitaratzen. Une honetan erabilera irekikoa da, baina ez du bere iturburu-kodea argitaratzen.
Hala badagokio, berdintasuna eta diskriminaziorik eza sustatzeko neurriren bat ezarri behar izan den azaltzen da, adina, jatorria, nazionalitatea, hizkuntza, erlijioa, sinesmena, iritzia, jarduera politikoa eta abar direla-eta.
Ez da beharrezkotzat jo alborapen bidegabeko neurriak ezartzea, ereduaren erabilerak ez baitu aurreikusten adierazitako tipologiaren alborapena izan dezakeen emaitzarik. Eta halakorik gertatuz gero, ereduak berak ezartzen ditu alborapenen aurrean babesteko tresnak (esaldi iraingarririk edo diskriminatzailerik ez sortzea, estereotipoak saihestea...). Irisgarritasunari dagokionez, sistema Eustaten webgunearen bidez erabiltzen da, eta webgune horrek zaindu behar du betetzen direla 1112/2018 Errege Dekretuak, webguneen erabilerraztasunari buruzkoak, ematen dituen gutxieneko erabilerraztasun-baldintzak.
Azaldu egiten da arduradunak nola dauden jakinaren gainean edo nola kontrolatzen duten sistema, eta ziurtatu behar da ez duela ondorio kaltegarririk edo desiorik sortzen.
Eustaten chatbot-a gure langileek probatu eta entrenatu dute, inkesta betetzerakoan egokiak diren galderei soilik erantzun diezaieten saiatzeko. Hala ere, sistema sortzailea da, eta, beraz, emandako ezagutza-oinarritik ondoriozta daiteke, eta aurreikusi gabeko galderei erantzun. Halaber, elkarrizketen log bat sortzea aurreikusten da, inkestaren arduradunak berrikusiko duena chatbotaren erantzunak hobetzeko eta berehala ezabatuko dena. Galderetatik abiatuta erantzunak sortzeko eredua OpenAIn langileak indartuz ikasiz lortzen da. Chatbotarekin arazorik izanez gero, inkestatuak Eustatekin harremanetan jar daiteke ohiko bideak erabiliz (posta elektronikoa, formularioa...).
Sistemarekin eta horiek arintzeko erabilitako metodoekin lotutako arrisku ezagunak.
- Deskribapena
- Arrisku batzuk identifikatu dira eta horiek arintzeko neurriak hartu dira (lauki honetan zehaztutako arriskuen arabera):
- Egindako galderak eta erantzunak gainbegiratuz, ereduari galdera komunak ulertzen nola lagundu ikusiko da.
- Ereduaren ezagutza-oinarria minimizatu da, "asma" ez dezan, eta erantzunetan bertan dagoenera baino ezin da mugatu.
- WeAreClickesekin kontratu bat sinatu da eta OpenAIrekin datuak prozesatzeko akordio bat, elkarrizketak erabiltzaileari erantzuteko soilik erabil daitezen (ez modeloak entrenatzeko).
- Eustaten log-ak gainbegiratzea eta urtero probak egitea ezarri da, chatbotaren erantzunen gutxieneko kalitatea bermatzeko.
- Arrisku ezagunak:
- Galderak ez ulertzea.
- Erantzun okerrak, faltsuak edo bidegabeko ekintzak egitera bultzatzen dutenak (adibidez, malwarea deskargatzea).
- Hornitzaileak datuak tratatzea (OpenAI)
- Etengabeko gainbegiratzea behar dute, oinarritzen den LLM eredua etengabeko bilakaeran baitago.
Azken aldaketako data:
