AAI_PVA Ingurumena zaintzeko programa
- Egoera:
Nori dago zuzenduta
Enpresak
Betekizunak
-
Enpresa guztiek ez dituzte dokumentu berdinak bidali behar
Dokumentu zerrendatik prestatu dagozkizunak.
Erakundeak
Deitzen duen erakundea
- Industria, Trantsizio Energetikoa eta Jasangarritasuna / Ingurumen Sailburuordetza > Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritza
Ebazten duen erakundea
- Industria, Trantsizio Energetikoa eta Jasangarritasuna > Ingurumen Sailburuordetza
AAI_PVA Ingurumena zaintzeko programa
2025erako IZP entrega: irekia 2025eko urtarrilaren 1etik 2026ko martxoaren 31ra. Prozedura honetan 2025eko emisioei buruzko txostenak eta agiriak aurkeztu beharko dira.
- Dokumentuek atal honetako ereduei jarraituko diete, jatorrizko ereduen formatuak errespetatuz (Excel kalkulu-orria, etab.). IPPC enpresek IZPko dokumentazio guztia entregatu beharko dute INGURUNET aplikazioa erabiliz (Ez dira beste aplikazio batzuk kontuan hartu beharko, horiek IPPC EZ diren enpresek erabil ditzakete kasu batzuetan)
-
Laburpen-taulak eskuragarri dagoen ereduari jarraitu beharko dio.
-
Ingurumenarengan eragina duten mantentze-lanen erregistroak aurkeztu beharko dira, hala nola, ur eta aire-iragazkiak arazteko sistemak mantentzea, patioak, teilatuak eta erretenak garbitzea, ingurumen-gorabeherak, etab.
-
1.- Sektore guztientzako jarraibide orokorrak
Jakinarazi ez diren eta erabiltzen diren produktu berrien segurtasun datuen fitxak (SDF) aurkeztu beharko dira, adieraziz zein prozesu/lanetan erabiltzen diren eta aurretik erabiltzen zen produktu bat ordezkatzen duten edo ez. Era berean, erabiltzeaz utzi diren produktuak identifikatuko dira, horretarako arrazoia azalduz (ordezkapena, lan berria, etab.)
2.- Gainazaleko tratamenduen sektorearentzako berariazko jarraibideak:
Aurretik entregatu ez diren segurtasun datuen fitxak (SDF) aurkeztu beharko dira, edo baita, nahiz eta aurretik entregatu izan, ez badira aurretik adierazitako bainu edo lerrotan erabiltzen ari, edo foku desberdinek xurgatzen badituzte.
Aurkezten den SDF berri bakoitzari (edo bainu edo lerro batean lehen aldiz erabiltzen badira) ondoko datuak erlazionatu beharko zaizkio:
- Zein lerrotan erabiltzen den
- Lerro bakoitzaren barruan, bainu zehatza adierazi eta honen erabilpena (desugerketa, metalizatua…)
- Erabilpen tenperatura
- Bainu bakotzeko diluzioa
- Ia airearekin irabiatzen den edo ez.
- Xurgapen sistema (bai/ez)
- Zein fokotatik emititzen den (ingurumen baimen bateratuko dagokion atalean oinarritutako izendapena)
Era berean, adierazi beharko da jakinarazitako SDFtatik zeintzuei utzi zaien erabiltzeari.
Erabiltzeaz utziko diren edo utzi diren SDFak jakinarazteko ondoko datuak aurkeztu beharko dira:
- SDF
- Lerroa
- Kuba
- Fokoa
- Erabilpen amaieraren data
-
Egindako kontrol bakoitzarekin ingurumen lankidetzako erakundeak (ECA) IPPC jardueraren titularrari txostena eta emisioen control taula (Excel edo csv formatoan) bidali beharko dio. IPPC jarduerak informazio hau bidali beharko du ingurumen zaintza programan (PVA). Taula bateratu bakar bat aurkeztu beharko da emisioen kontrol taularen eredua segitzen duena.
-
Erabili Disolbatzaileen urteko adierazpenean agertzen den eredua.
-
Erabili Disolbatzaileen urteko adierazpenean agertzen diren ereduak.
-
Erabili Disolbatzaileen urteko adierazpenean agertzen den eredua.
-
Erregistro hau aurkeztu beharko da baldin eta zentroak, Europar Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2008/98/CE Zuzentarauean oinarrituta zenbait txatarra motek hondakin izateari noiz uzten dioten ezartzeko irizpideak ematen dituen Kontseiluaren 2011ko martxoaren 31ko 333/2011 (UE) Erregelamenduko 5. artikuluak ezarritakoarekin bat eginez, hondakin izateari utzi dion burdinezko, altzairuzko edo aluminiozko txatarra jasotzen ba
-
Erreferentziazko urtean sortutako tratamendu-kontratu berriak entregatu beharko dira.
-
Hondakin arriskutsuen hasierako ekoizleek minimizazio-plan bat aurkeztu beharko dute lau urtean behin, sortutako hondakin arriskutsuen kopurua eta horien arriskugarritasuna murrizteko egingo dituzten praktikak barneratuko dituena. Plana aurkeztetik salbuetsita daude urtean 10 tona baino gutxiago sortzen dituzten hondakin arriskutsuen hasierako ekoizleak, instalazio- eta mantentze-enpresak, eta EMAS ziurtagiria edo beste sistema baliokide bat duten hasierako ekoizleak, baldin eta ziurtagiriek hondakin mota horiek minimizatzeko neurriak jasotzen badituzte, eta dagokion informazioa balidatutako ingurumen-adierazpenean jasota badago. Aipatutako salbuespen-araubideren bati helduz gero, dagokion egiaztagiria aurkeztu beharko da.
-
Erreferentziazko urtean sortutako tratamendu-kontratu berriak entregatu beharko dira.
-
Abenduaren 27ko 1055/2022 Errege Dekretuaren IV. eranskineko 2. paragrafoan jasotako informazioa Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demografikorako Ministerioaren Ingurumen Kalitatearen eta Ebaluazioaren Zuzendaritza Nagusira bidali izanaren egiaztagiria aurkeztu beharko duzu, ontzien urteko adierazpenari buruzkoa. Gogoratu aurretik Produktu Ekoizleen Erregistroan – Ontzien Atalean, MITERDko Hondakinen Ekoizpen eta Kudeaketaren Erregistroan
inkribatu beharko zarela.
-
Erabili Ontzien hondakinak prebenitzeko enpresa planan (PEP) agertzen den eredua. (Tramitazioa >Administrazioari komunikazio-egintza)
-
Erabili Ontzien hondakinak prebenitzeko enpresa planaren jarraipenean agertzen den eredua. (Tramitazioa >Administrazioari komunikazio-egintza)
-
Hurrengo Aginduan aipatutako dokumentu bakarra aurkeztu beharko da. Agindua, 2020ko urtarrilaren 23koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitzako sailburuarena, zeinaren bidez jarraibide tekniko bat onartzen baita, Kutsaduraren prebentzio eta kontrol integratuari buruzko Legearen testu bategina onartzen duen abenduaren 16ko 1/2016 Legegintzako Errege Dekretuan xedatutakoa interpretatzeari eta aplikatzeari buruzkoa, lurzoruaren eta lurpeko uren egoera zehazteko oinarrizko txosten bat eskatzeari lotua.
-
ZABORTEGI-GASEN ISURPENEN MURRIZKETARI BURUZKO GIDADOKUMENTUAn ezarritakoan kontuan hartu behar da.
-
Dokumentua egiteko honako dokumentu honetan dagoen eredua erabili behar da: ZABORTEGIEN BALANTZE HIDRIKOAK EGITEKO GIDADOKUMENTUA.
-
Gutxienez zuziaren funtzionamendu denbora, metanoaren kontzentrazio tartea eta denbota tarte horretako gertakariak jaso beharko dira.
-
Erabili Tresna elektriko eta elektronikoen hondakinei (TEEH) buruzko urteko memorian agertzen den eredua
-
Enpresa behartuta baldin badago, indarrean dagoen dagoen ingurumen aseguruaren polizaren kopia erantsi beharko da, edo eguneratutako finantza-bermea.
-
Ingurumen-arriskuen analisiaren ondorioz enpresak sortu ditzakeen kalteen konponketen kostua 300.000,00 €-ren gainetik eta 2.000.000,00 €-ren azpitik balioztatu baldin bada, enpresa finantza-bermea osatzez salbuetsita geratuko da baldin eta enpresa ISO14001 edo EMAS sistemari iraunkorki eta jarraian atxekituta badago. Kasu honetan ISO14001 edo EMAS ingurumen kudeaketa sistemak indarrean daudenaren ziurtaguriaren kopia eguneratua aurkeztu beharko da.
-
Enpresa guztiek ez dituzte dokumentu berdinak bidali behar
Dokumentu zerrendatik prestatu dagozkizunak.
- Artxibo bakoitzak ezin du 20MBko edukiera gainditu. Artxiboren batek aipatutako edukiera gaindituko balu, 20MB edukiera gainditzen ez duten beharrezkoak izango diren adina dokumentuetan zatituko da. Artxibo, argazki zein planoen tamaina ahalik eta gehien murriztuko da, beti ere pantailan ikusteko bereizmen nahikoa izango dutelarik (ez gehiegizko ez eta bereizmen murritzik). Kolorea beharrezkoa den elementuetara mugatuko da, plano, diagrama, etab., non koloreak berak informazioa ematen duen. Logotipoetan, orrialde-buru zein oinarrian ez da kolorerik erabiliko.
- IZP dokumentuen izena honela egin behar da: kodea (101, 102, ..., 161) (aurkeztu beharreko dokumentuen zerrendan agertutako kodeari dagozkion hiru digitu ), gidoi bat eta korrelatibo bat (3 digitu), fitxtegia zatitzea beharrezkoa bada (20 Mb baino gehiago badu).
- Informazioa osotasunean edo zatika ikusteko aukera mugatzen duen babesdun artxiborik ez da sortuko. Adibidez, 101 fitxategia 53 Mbkoa bada, 3 fitxategitan zatitu (bakoitza 20 Mb baino gutxiagokoa izan behar da) eta horrela kodifikatu behar da: 101-000; 101-001 eta 101-002.
Beste tramite batzuk
- Bete itzazu eskatutako inprimakiak, inprimakirik badago.
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
Jakinarazpen eta komunikazioetarako datuak aldatu ahal izateko, bete ezazu tramitazio elektronikoaren aplikazioan dagoen inprimakia.
Jakinarazpen eta komunikazioetarako datuak, hizkuntza eta tramitazio kanala alda ditzake, baldin eta espedientea zabalik badago.
- Bete itzazu eskatutako inprimakiak, inprimakirik badago.
- Presta ezazu eskatutako dokumentazioa formatu digitalean.
- Sartu zaitez tramitazio elektronikorako aplikaziora. Identifikazio elektronikorako bitarteko bat izan behar duzu.
Dokumentazioa aurkezteko edo zuzentzeko, bete ezazu tramitazio elektronikoaren aplikazioan dagoen inprimakia.
Dokumentazioak ezarritako betekizunak betetzen ez baditu, organo eskudunak 10 eguneko epea emango dizu akatsak zuzentzeko.