Kontsumo-arloko erreklamazioak, kexak eta salaketak

Deskribapena


Kontsumoko erreklamazioa idazki bat da, kontsumitzaile eta erabiltzaile batek aurkezten duena, Administrazioari jakitera emateko dauzkan eskubideak edo interes partikularrak urratu direla ondasun bat erosterakoan edo enpresa, merkataritzako establezimendu edo zerbitzu-emaile baten zerbitzua jasotzerakoan. Erreklamazio horren bidez, hau eskatzen da: kontratuaren xedea betetzea, ordezkatzea edo horren ordaina ematea, adiskidetasuneko akordiorik lortu ez bada.

Salaketa bat da Administrazioari gertakari bat kontsumoaren alorreko administrazioko arau-hauste bat izan daitekeela adierazteko egintza. Administrazioak, ikuskapen- eta kontrol-zerbitzuen bidez beharrezko egiaztapenak egin ondoren, beharrezko erabakiak hartu edo zehapenak jarriko ditu, jarduera arau-hausleak zuzendu eta prebenitzeko.

Kexa bat da merkataritzako enpresa edo establezimenduari bidal diezaiokezun komunikazioa, erositako produktuarekin edo jasotako zerbitzuarekin gustura ez zaudela adierazteko. Bere helburua ez da administrazioko arau-hauste bat egin dela adieraztea edo gatazka konpontzea nahi duzula eskatzea, baizik eta bezeroari eman beharreko zerbitzua hobetzea, soilik.


Kontsumoko erreklamazioaren aurkezpena

Erreklamazio bat idazki bat da, kontsumitzaile eta erabiltzaile batek aurkezten duena, Administrazioari jakitera emateko dauzkan eskubideak edo interes partikularrak urratu direla ondasun bat erosterakoan edo enpresa, merkataritzako establezimendu edo zerbitzu-emaile baten zerbitzua jasotzerakoan. Erreklamazio horren bidez, hau eskatzen da: kontratuaren xedea betetzea, ordezkatzea edo horren ordaina ematea, adiskidetasuneko akordiorik lortu ez bada.

Aurkez dezakezu:

Xedea

Merkatuan eskuragarri jarri diren produktuak eta zerbitzuak erabiltzearen ondorioz, kontsumitzaile eta erabiltzaileen eta enpresa, merkataritza-establezimendu eta profesionalen arteko gatazkak administrazio-bidez (epaitegitik kanpo) ebaztea.

Nori dago zuzenduta


Kontsumitzaile eta erabiltzaile den edonork, hots, enpresa, merkataritzako establezimendu edo zerbitzu-emaile batengandik azken hartzaile gisa ondasunak edo zerbitzuak eskuratu dituen edonork.

Erakundeak


Kudeatzen duen erakundea

  • Kontsumobide - Kontsumoko Euskal Institutua > Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuko Zuzendaritza

Ebazten duen erakundea

  • Kontsumobide - Kontsumoko Euskal Institutua > Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuko Zuzendaritza

Kontaktu-informazioa


Harremanetarako datuak

Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutua

Ordutegia

Astelehenetik ostiralera 8.30tik 14.00ak arte.

Lurralde-Zerbitzuak

Araba

Santiago hiribidea, 11. 01002 Vitoria-Gasteiz.

Telefonoa: 945 06 21 61

Faxa: 945 06 21 42

Posta elektronikoa: kb-araba@kontsumobide.eus

 

Bizkaia

Alameda Rekalde kalea, 39 A - Behekoa. 48008 Bilbao

Telefonoa: 94 403 15 00

Faxa: 94-403 19 67

Posta elektronikoa: kb-bizkaia@kontsumobide.eus


Gipuzkoa

Easo kalea, 10 5.a 20006 Donostia/San Sebastián

Teléfono: 943 02 25 47

Faxa: 943 02 25 72

Posta elektronikoa: kb-gipuzkoa@kontsumobide.eus

Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutua

Ordutegia

Astelehenetik ostiralera 8.30tik 14.00ak arte.

Lurralde-Zerbitzuak

Araba

Santiago hiribidea, 11. 01002 Vitoria-Gasteiz.

Telefonoa: 945 06 21 61

Faxa: 945 06 21 42

Posta elektronikoa: kb-araba@kontsumobide.eus

Bizkaia

Alameda Rekalde kalea, 39 A - Behekoa. 48008 Bilbao

Telefonoa: 94 403 15 00

Faxa: 94-403 19 67

Posta elektronikoa: kb-bizkaia@kontsumobide.eus


Gipuzkoa

Easo kalea, 10 5.a 20006 Donostia/San Sebastián

Teléfono: 943 02 25 47

Faxa: 943 02 25 72

Posta elektronikoa: kb-gipuzkoa@kontsumobide.eus

Aurkezteko beste leku batzuk

Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 16.4 artikuluan aurreikusita dagoen bitartekoren bat erabiliz.

Kodea(k)

  • Kontsumoko erreklamazioaren aurkezpena: 0003701

Erreklamazioaren aurkezpena


Ebazpena eta errekurtsoak


Ebazteko epea

3 hilabete

Isilbidearen ondorioak

Gaitzetsiak