Ebaluazioa
WISC/WAIS
Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC-IV)
Ebaluazioa
0 hilabete eta 6 urte bitarteko eta 11 hilabete eta 16 urteko haur eta nerabeak ebaluatzen ditu. Lehen Hezkuntza (6-11 urte), Bigarren Hezkuntza (12-15 urte) eta Batxilergoa (lehen maila, 16 urte) biltzen ditu.
Helburua
Trebetasun kognitiboen maila edo haien funtzionamendu neuropsikologikoa zehaztea: Gaitasun handien diagnostikoa; Atzerapen arin edo ertainaren diagnostikoa; Ikasketa nahasmenen diagnostikoa; Disfuntzio neuropsikologikoak. Arreta nahasmenak, TDAH adibidez, eta gutxiengo etnikoen diagnostikoa egiteko erabil daiteke. Hautemate arrazonamenduaren eta prozesatze abiaduraren indizeak bereziki egokiak dira horretarako. Proba horrek adimen gaitasunak ebaluatzen ditu; adimenaren ikuspegiak defenditzen du adimen gaitasunak modu hierarkikoan antolatzen direla, adimen trebetasun orokorrak diren (Ahozko ulermena eta Arrazonamendu pertzeptiboa) hainbat eremu kognitibotara loturik dauden gaitasun espezifikoekin eta prozesatze kognitiboaren trebetasunekin (Lan Memoria eta Prozesatze Abiadura); harreman estua dute gaur egungo arrazonamendu jariakorraren eta kristalizatuaren eta Laneko Memoriaren adimen teoriekin.
Formatua
Ahozko eta ez-ahozko test motako probak dira; batzuk manipulatiboak dira.
EGILEAK:
David Wechsler eta gaur egun, Psychological Corporation
Jatorrizko testaren argitalpen data:
WISC: 1949
WISC-R: 1974
WISC-III: 1991
WISC-IV: 2003
Testak gaztelaniazko egokitzapenean izan duen argitalpen data:
WISC: 1974
WISC-R: 1993
WISC-III: (ez egokitua)
WISC-IV: 2005