Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Saila

Aireporturako lurrazpiko sarrerari buruzko informazio azterlana. Tartea: Sondikako-Ola.

 

Ebazpena, 2017ko martxoaren 21ekoa, Garraio Azpiegituraren zuzendariarena, zeinaren bidez jendaurrean jartzen baita aireporturako lurrazpiko sarrerari buruzko informazio azterlana. Tartea: Sondikako-Ola.

Gaur egun, Txorierrin Deustu-Lezama linea dago, Ente Público de la Red Ferroviaria Vasca-Euskal Trenbide Sareak (ETS) kudeatuta. Halaber, Artxandako tunela eraikitzeko proiektua ari da gauzatzen. Artxanda mendiaren azpiko bide bikoitzeko trenbide tunel horri esker, maiztasun handiagoa egongo da gaur egun baino, aranean ustiapena hobetuko da eta Loiuko aireporturako sarbidea erraztuko da.

Olatik Sondikako lur azpiko geltoki berrira arteko trazatu saihesbide bat (egungo aire zabaleko geltokiaren ondoan) definitu behar da, eta horri esker, zaku-hondoa den eta Txorierriko linearen funtzionalitate eta ustiapena zigortzen duen Sondikako egungo trazatua ezabatuko litzateke.

“AIREPORTURAKO SARBIDEAREN LURPEKO IRTENBIDEARI BURUZKO INFORMAZIO-AZTERLANA. TARTEA: OLA-SONDIKA” azterlan honen helburua da Artxandako tunel berriaren eta Sondikako lurpeko geltoki berriaren arteko trenbide bikoitzeko trenbide-saihesbidea egiteko egin beharreko obrak zehaztea. Batetik, Sondikako Ola auzoan geltoki berri bat proiektatu da aire zabalean; bestetik, konpondu behar da Lutxanako Cocheras de Arriagas-erako sarbiderako konexioa eta Lezamarako trenbiderako konexioa, baita burdinbide bakarreko gaur egungo trenbidearen problematika ere. ETSk etorkizunerako aurreikusten duen trafikoaren hazkundeari eta ustiapen-araubideari erantzun behar die saihesbideak.  

Sondikako lurpeko geltokitik, trazatua, zeina beste informazio-azterlan batean zehaztu beharko baita, Loiuko aireportuko pisten azpitik igarotzen da aireportuko terminalarekin konektatzeko.

  1. Memoria (PDF, 4 MB)
  2. Eraskinak
    1. Aurrekariak (PDF, 190 KB)
    2. Argazki erreportajea (PDF, 3 MB)
    3. Kartografia eta topografia (PDF, 12 MB)
    4. Geologia eta geoteknia (PDF, 66 MB)
    5. Plangintza (PDF, 757 KB)
    6. Trazadura (PDF, 3 MB)
    7. Hidrologia eta drainatzea (PDF, 407 KB)
      1. Arroak (PDF, 6 MB)
      2. Emariak (PDF, 29 KB)
      3. Kalkuluak (PDF, 4 KB)
      4. Ponpatzea (PDF, 613 KB)
    8. Lur mugimenduak (PDF, 166 KB)
    9. Azpiegiturak (PDF, 1 MB)
    10. Tunelak (PDF, 1 MB)
    11. Geltokiak (PDF, 917 KB)
    12. Instalazioak (PDF, 47 KB)
    13. Eragindako zerbitzuak (PDF, 106 KB)
    14. Eragindako zerbitzuak, hirugarrenek egin beharrekoak (PDF, 107 KB)
    15. Bideen berritzea (PDF, 2 MB)
      1. Sarbide berria (PDF, 622 KB)
    16. Eragindako ondasun eta eskubideak (PDF, 8 MB)
    17. Erakundeen arteko koordinazioa (PDF, 50 MB)
    18. Obraren plana (PDF, 106 KB)
    19. Segurtasuna eta osasuna (PDF, 23 MB)
    20. Ezaugarri orokorrak (PDF, 19 KB)

Gaur egun, Txorierri trenbidez komunikatzeko Deusto-Lezama trenbidea dago, Euskal Trenbide Sareak kudeatzen duena. Bilbao-Lezama trenbideak eta Sondikako geltokia dagoen Lutxana-Sondika trenbide-adarrak osatzen dute azterketa-eremutik gertu dagoen trenbidea. Bi tarte horiek bat egiten dute Berreteagako trenbide-triangelua deritzon lekuan; gaur egun, izen bereko trakzioko azpiestazio elektrikoa dago hor.

Ola eta Sondikaren artean proposatutako saihesbideak Sondikako geltoki berria Artxandako tunelaren trenbide bikoitzeko trazatuaren Ola auzoko irteerarekin konektatuko du, Artxandako Tunela Eraikitzeko Proiektuaren arabera, eta Sondikako lurpeko geltoki berritik aurrera Loiuko aireportuarekin konektatuko du; horretarako ETSk beste informazio-azterlan bat egin beharko du.

Ingurumen-inpaktuaren azterketa honen xedea Sondikako Ola auzoaren eta Sondikako hiriguneko lurpeko geltoki berriaren arteko trazatuaren saihesbideak eragindako ingurunearen azterketa da, baita tunel bidez egindako aireporturanzko jarraipenaren azterketa ere. Azken horrek beste informazio-azterlan bat beharko du.

Azken aldaketako data: 2017/04/25