Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saila

Javier Hurtado sailburua: Gipuzkoako erosketen "ekimenak bat egin du tokiko merkataritzan kontsumoa sustatzeko Jaurlaritzaren programekin"

2021-04-21

  • Javier Hurtado sailburuak "Gipuzkoan zehar erosketak" programa aurkeztu du Donostia Moda Jaialdiaren edizio honetan, pandemiaren eraginak markatuta.
  • Ekimen honen bidez, Covid-19ren inpaktuak gehien eragiten dien merkataritza-sektoreak suspertu nahi dira

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo sailburuak "erosketak Gipuzkoan" programa aurkeztu du prentsaurrekoan, Donostia Moda Festivalen barruan. Gipuzkoako saltokietan erosketak sustatzeko programa bat da, pizgarri ekonomikoak ditu aurretik tokiko merkataritzan kontsumitu dutenentzat, eta erosketa-txartel bihurtuko da. Jarduera honen bidez, halaber, tokiko merkataritzak gure herri eta hiriei bizia emateko eta hiri- eta gizarte-kohesiorako duen garrantzi handia balioetsi nahi da.

Hurtadok azpimarratu duenez, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak hurbileko merkataritzari laguntzeko programak jarri ditu martxan, batez ere kaltetuenak diren sektore horiei laguntzeko, salmentetan % 14 galdu duten ehungintzari, esaterako. "COVID ezohiko laguntzez gain (10 milioi euro eman zizkioten merkataritzari 2020an), 16 milioi euroko laguntza zuzenak ezarri ditugu ehungintzarako eta oinetakoetarako 2021ean. Eta ildo beretik, Euskadi bonu denda aurkeztu genuen. Otsailean amaitu zen epea, eta ia 500.000 bonu trukatu ziren Euskadi osoan, eta gutxienez 15 milioi euroko inpaktu ekonomikoa izan zuen."

Ekintza horiei ohiko laguntzak gehitu behar zaizkie, hala nola merkataritza-ekintzailetza, merkataritza-establezimenduen modernizazioa, dinamizazioa eta merkataritza-lehiakortasuna. Baita beste proiektu batzuekin ere, hala nola Retaileko Euskal Eskolarekin, Eus-Commerce eraldaketa digitalerako soluzioen programarekin edo Berriz enpresaren enpresa-jarraitutasuna bermatzeko programarekin.

 

Ekimen horiek guztiek merkataritzak dituen erronka garrantzitsuei erantzuten diete, hala nola digitalizazioari edo kontsumo-ohituren aldaketari, eta pandemiak bizkortu besterik ez du egin. Sailburuak datu hau eman du: Sailaren Merkataritza Behatokiak argitaratutako Euskal Kontsumitzailearen Barometroaren arabera, Euskadin 10 pertsonatik 6k beren kontsumo-ohiturak nabarmen aldatu dituzte pandemiagatik, eta hurbileko merkataritzako erosketak % 35 egin du gora. "Horri beste faktore batzuk gehitzen badizkiogu, hala nola euskal gizartearen zahartzea, esan dezakegu bide bat irekitzen dela hurbileko merkataritzaren rol sozial berri baterantz, gizarteak baliotsuagotzat eta beharrezkoagotzat joko duena.