Zuzenean - Herritarrei Arreta emateko Eusko Jaurlaritzaren Zerbitzuak ia 900.000 kontsultari eman zien arreta 2018an, aurreko urtean baino % 4 gehiagori (Gobernu Bilera 2019-02-12)
2019.eko otsailak 12
- 3 euskal hiriburuetako bulegoek jarraitzen dute kontsultarako herritarrek gehien erabiltzen duten kanala izaten
- Kontsulta-gai ohikoenak, aurten ere, etxebizitzaren, gizarte-gaien eta hezkuntzaren ingurukoak izan dira
ZUZENEAN - Herritarrei Arreta emateko Eusko Jaurlaritzaren Zerbitzuak, iaz, 887.878 kontsultari erantzun zien. Alegia, egunean, batez beste, 3.547 kontsultari; horietatik, arreten % 55,7 aurrez aurre izan zen, % 40,8 telefono bidez (012 zenbakian), % 3,1 www.euskadi.eus online postontziaren bidez eta % 0,32 Telegram berehalako mezularitzaren bidez.
Kontsulta-kopuru osoak gora egin du, % 4,04, 2017aren aldean. Horrela, 2018an, Eusko Jaurlaritzak aurreko urtean baino 34.460 kontsulta gehiago erregistratu ditu. Nabarmentzekoa da www.euskadi.eus online postontziaren erabileraren igoera finkatu dela: kanal horren bidez, 28.055 kontsulta egin dira, aurreko urtean baino % 23,81 gehiago. Halaber, nabarmentzekoa da berehalako mezularitza-zerbitzuaren erabileran egon den igoera, 2018an % 17,53 areagotu baitzen.
2018-2017KO DATUAK, GUZTIRA
ZUZENEAN ZERBITZUAREN ERABILERA
(Kanalaren arabera)
|
ARRETAK, GUZTIRA |
ARRETAK EGUNEAN |
ARRETAK, GUZTIRA |
ALDAKUNTZA |
KANALA |
2018 |
2018 |
2017 |
2018/2017 |
Aurrez aurre |
494.656 (% 55,71) |
1.977 |
466.945 (% 54,71) |
+27.711 (+% 5,93) |
012 telefono bidez |
362.338 (% 40,81) |
1.447 |
361.406 (% 42,35) |
+932 (+% 0,26) |
Postontzi elektronikoaren bidez |
28.055 (% 3,16) |
112 |
22.660 (% 2,66) |
+5.395 (+% 23,81) |
Telegram bidez |
2.829 (% 0,32) |
11 |
2.407 (% 0,28) |
+422 (+% 17,53) |
GUZTIRA |
887.878 (% 100) |
3.547 |
853.418 (% 100) |
+34.460 (+% 4,04) |
Herritar gehienak ZUZENEAN zerbitzura informazioa eskatzera edo izapideren bat egitera doaz. Erabiltzaileek kontsultak egiteko erabiltzen dute batez ere telefono-zerbitzua, eta administrazio-izapideak egiteko aurrez aurreko kanala nahiago dute. Kontsultak edo izapideak batik bat honako 10 gai hauen inguruan egin ziren:
- Exebizitza
- Gizarte-gaiak
- Hezkuntza
- Lana eta Enplegua
- Jarduera ekonomikoak
- Segurtasuna eta barne-arazoak (Trafikoa)
- Administrazio publikoa
- Euskara
- Osasuna
- Garraioa eta mugikortasuna
Hizkuntza dela eta, erabiltzaileek jarraitu zuten nagusiki gaztelania erabiltzen, ZUZENEAN zerbitzuan kontsultak egiteko. % 83,6k gaztelania erabili du eta % 12,9k euskara. Nabarmentzekoa da gaztelaniak jarraitzen duela lau kanaletan hizkuntza erabiliena izaten:
2018-2017KO DATUAK, GUZTIRA
ZUZENEAN ZERBITZUAREN ERABILERA
(Hizkuntzaren arabera)
HIZKUNTZA |
ARRETAK, GUZTIRA |
ARRETAK, GUZTIRA |
ALDAKUNTZA |
2018 |
2017 |
2018/2017 |
|
Gaztelania |
742.085 (% 83,6) |
707.484 (% 82,9) |
+34.601 |
Euskara |
114.187 (% 12,9) |
122.892 (% 14,4) |
-8.705 |
Zehaztu gabe |
31.606 (% 3,6) |
23.042 (% 2,7) |
+8.565 |
GUZTIRA |
887.878 (% 100) |
853.418 (% 100) |
+34.460 |
2018KO DATUAK, GUZTIRA
KANALAREN ERABILERA
(Hizkuntzaren arabera)
|
AURREZ AURRE |
012 TELEFONO BIDEZ |
POSTONTZI ELEKTRONIKOAREN BIDEZ |
TELEGRAM BIDEZ |
HIZKUNTZA |
||||
|
||||
Gaztelania |
442.632 |
271.782 |
25.231 |
2.440 |
Euskara |
52.024 |
58.950 |
2.824 |
389 |
Zehaztu gabe |
|
31.606 |
|
|
GUZTIRA |
494.656 |
362.338 |
28.055 |
2.829 |
Lurraldeen arabera, ZUZENEAN zerbitzuaren aurrez aurreko arreta-kopuru handiena Bizkaian izan zen, Bilboko bulegoetan. Guztira, 265.576 kontsulta egin ziren Bizkaian, aurreko urtean baino 18.705 gehiago.
2018-2017KO DATUAK, GUZTIRA
ZUZENEAN ZERBITZUAREN ERABILERA
(Lurralde historikoaren/hiriburuaren arabera)
LURRALDEA |
ARRETAK, GUZTIRA |
ARRETAK, GUZTIRA |
ALDAKUNTZA |
2018 |
2017 |
2018/2017 |
|
Bizkaia/Bilbo |
265.546 (% 53,68) |
246.841 (% 52,9) |
+18.705 |
Gipuzkoa/Donostia |
117.351 (% 23,72) |
115.408 (% 24,7) |
+1.943 |
Araba/Vitoria-Gasteiz |
111.759 (% 22,59) |
104.696 (% 22,4) |
+6.790 |
GUZTIRA |
494.656 (% 100) |
466.945 (% 100) |
+27.711 |
Sexuaren arabera, erabiltzaileetan, beste urte batez, emakumeek gizonek baino gehiago erabili zuten ZUZENEAN. Guztira, 520.378 emakumek jo zuten ZUZENEAN zerbitzura eta 333.427 gizonek. Alegia, erabiltzaileen % 58,6 emakumea da eta % 38 gizona. Nabarmentzekoa da 2018an emakumeek aurreko urtean baino 26.249 kontsulta gehiago egin zituztela.
2018-2017KO DATUAK, GUZTIRA
ZUZENEAN ZERBITZUAREN ERABILERA
(Sexuaren arabera)
SEXUA |
ARRETAK, GUZTIRA |
ARRETAK, GUZTIRA |
ALDAKUNTZA |
2018 |
2017 |
2018/2017 |
|
Gizona |
333.427 (% 38) |
332.833 (% 39) |
+594 |
Emakumea |
520.378 (% 58,61) |
494.129 (% 57,90) |
+26.249 |
Zehaztu gabe |
34.073 (% 3,84) |
26.456 (% 3,10) |
+7.617 |
GUZTIRA |
887.878 (% 100) |
853.418 (% 100) |
+34.460 |
2018KO DATUAK, GUZTIRA
KANALAREN ERABILERA
(Sexuaren arabera)
|
AURREZ AURRE |
012 TELEFONO BIDEZ |
POSTONTZI ELEKTRONIKOAREN BIDEZ |
TELEGRAM BIDEZ |
SEXUA |
||||
|
||||
Gizona |
204.384 |
115.534 |
12.443 |
1.066 |
Emakumea |
289.439 |
214.386 |
15.612 |
941 |
Zehaztu gabe |
833 |
32.418 |
|
822 |
GUZTIRA |
494.656 |
362.338 |
28.055 |
2.829 |
BALORAZIOA
Erabiltzaileen % 65ek baieztatu du Herritarrei Arreta emateko Eusko Jaurlaritzaren Zerbitzua ezagutzen duela. Horietatik, % 81ek erabiltzen duela baieztatzen du, batik bat informazioa bilatzeko edo izapideren bat egiteko.
ZUZENEAN zerbitzua erabiltzen dutenen % 95ek dio oso pozik edo nahiko pozik edo pozik dagoela Eusko Jaurlaritzak ematen duen zerbitzuarekin. Gainera, erabiltzaileek 8,9 punturekin balioesten dute bai erabilgarritasuna bai jasotako informazioaren argitasuna. Halaber, zerbitzuaren azkartasunaren inguruko balioespen positiboa egiten dute: ZUZENEAN zerbitzuko bulegoetan arreta jaso duten erabiltzaileen % 41ek 5 minutu baino gutxiago itxaron behar izan du.
ZUZENEAN
ZUZENEAN Herritarrei arreta emateko zerbitzu integrala, publikoa eta doakoa da; 2008an sortu zen. Denbora honetan, zerbitzua herritarrek beren euskal administrazio publikoarekin harremanetan egoteko tresna gisa finkatu da. Gaur egun, lau kanalen bidez ematen du arreta: aurrez aurre (hiru hiriburuetako bulegoetan), telefono bidez (012), online postontziaren bidez (www.euskadi.eus) eta berehalako mezularitzaren bidez (Telegram, 688 67 12 34 zenbakiaren bitartez).
Eusko Jaurlaritzak, legegintzaldi honetan, herritarrek administrazioarekin izandako elkarreraginean jaso duten kalitatea eta barne-kudeaketaren beraren kalitatea hobetzeko erronka hartu du bere gain, bai eta zerbitzu horretan esku hartzen duten eragileen koordinazioa hobetzekoa ere. Gainera, 2020rako Berrikuntzako eta Gobernamendu Publikoko Plan Estrategikoak bere sei jardun-ardatzen barruan aurreikusten duen ekimenetako bat, zehazki, ZUZENEAN garatu eta hobetzea da eta, horretarako, pertsonei zerbitzuetara jotzeko aukera erraztea eta kanal anitzeko zerbitzu eraginkorra bermatzea.