Egoitza elektronikoa

Kontsulta

Kontsulta erraza

Zerbitzuak


Azken aldizkaria RSS

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

201. zk., 2022ko urriaren 20a, osteguna


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da

IRAGARKIAK

Beste iragarki ofizial batzuk

BIZKAIKO GARRAIO PARTZUERGOA
4537

IRAGARKIA, Bilbo Metropoliko Trenbidearen lineetako zarataren eta bibrazioen aurkako 2021-2024 aldirako Ekintza Plana behin betiko onartzeari buruzkoa.

Jakinarazten da, Bizkaiko Garraio Partzuergoaren Zuzendaritza Nagusiak, abuztuaren 19ko 192/2022 Ebazpenaren bidez honakoa onartu duela:

Bilboko Hiri Trenbidearen trenbideetako zarata eta bibrazioen aurkako Ekintza Planaren behin betiko onarpena, 2021-2024 aldia.

Bilboko metropoli-trenbidearen 2021-2024 aldiko lineetako zarataren eta bibrazioen aurkako ekintza-plana onartzeko izapidetutako espedientea ikusi da.

2021eko azaroaren 22an, Bilboko metropoli-trenbidearen lineetako zarataren eta bibrazioen aurkako ekintza-plana egiten ari zen (2021-2024 aldian); hala, herritarrek parte hartzeko prozesu bat egin zen, eta ondorio nagusiak Ekintza Plana dokumentuaren 2. eranskinean jaso ziren.

2022ko otsailaren 4an, zarata-fokuen pertsona edo erakunde titularrei eta ekintza-plan hau onartzeko prozesuan inplikatutako gainerako administrazioei kontsulta egiteko epea ireki zen. Epe hori amaitzean, Bizkaiko Foru Aldundiaren eta Santurtziko Udalaren alegazioak jaso ziren.

Halaber, Bizkaiko Garraio Partzuergoaren Kontseilu Nagusiak, 2022ko apirilaren 28an egindako bilkuran, hartu zuen hurrengo

ERABAKIA

Lehenengoa.– Bilbo Metropoliko Trenbidearen lineetako zarataren eta bibrazioen aurkako Ekintza Plana hasieran onestea / 1513/2005 Errege Dekretuaren eta 213/2012 Erkidegoko Dekretuaren betearazpena. 2021-2024 aldia. Ekintza-plan honen ondoriozko gastuak dagokion organoak onartuko ditu, planean aurreikusitako jarduketa bakoitzaren kontratazio-espedientea onartzen den unean.

Bigarrena.– Agiri hori igortzea zarata-fokuen pertsona edo erakunde titularrei eta tartean diren gainerako administrazioei, kontsulten ondorioetarako, eta, hala badagokio, txosten bat egitea 30 egun balioduneko epean, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuan jasotako eskumenen arabera egokitzat jotzen dutenari buruz.

Hirugarrena.– Aipatutako dokumentua hilabetez jendaurrean jartzeko aginduko da; horretarako, Bizkaiko Aldizkari Ofizialean eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko da iragarkia. Epe hori eta aurreko puntuan aipatutako kontsulta-epea igaro eta erreklamaziorik edo alegaziorik aurkeztu ez bada, hasierako onarpen hau behin betiko bihurtuko da automatikoki, eta Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailera eta Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailera bidaliko da.

Gauzak horrela, hasierako onarpenaren eta jendaurreko informazio-epearen irekieraren iragarkia Bizkaiko Aldizkari Ofizialean argitaratu zen (96. zk.) 2022ko maiatzaren 20an, eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian (99. zk.) 2022ko maiatzaren 24an.

Ekainaren 20an amaitu zen alegazioak aurkezteko epea, eta Bizkaiko Garraio Partzuergoko Azterlan eta Plangintza Zerbitzuak 2022ko abuztuaren 17an egindako txostenaren arabera, honako hau adierazi behar da:

1.– Aurkeztutako Alegazioak.

Ekainaren 20an honako alegazio eta jakinarazpen hauek aurkeztu/jaso ziren:

1) Ekainaren 6an, J.C.G. jaunak posta bidali zuen, Trenbidearen hiribideko 12. zenbakian zarataren aurkako ekintza-planaren barruan hartu beharreko neurriei buruzko informazioa eskatzeko. Ondoren, eskaera osatu zen, neurketak eta neurriak eta jarduketak ezartzeko eta Audiotec enpresak egindako entsegu akustikoaren txostena gehitzeko idazki baten bidez.

2) Ekainaren 13an, bidaltzailearen identifikaziorik gabeko posta elektronikoa jaso zen, eta Domingo Iturrate Dohatsuaren eremuaren 1. eta 7. zenbakien artean aztertzeko eskatu zen, zarataren aurkako jarduerak egin zitezen.

3) Ekainaren 14an J.B.A.ren posta jaso zen Larrabasterrako geltokitik Plentziarako irteeran sortzen den zaratari buruz. Bertan, trenbide-aldaketak daude, baita 0:00etatik aurrerako mantentze-lanek eragindakoak ere.

4) Ekainaren 20an, Etxebarriko Udalaren idazki bat jaso zen, Fuenlabrada, Metacal eta Pedro Lobato Alkatea kaleetako bideetatik hurbilen dagoen bizitegi-eremuan zarataren neurketak egiteko, 14. zona lehentasunezko jarduketen barruan sartzeko eta 2. linea Basauriraino zabaltzearen ondorioz aldatutako eragin akustikoen ebaluazioa egiteko eskatuz.

2.– Alegazioei erantzutea.

Jasotako idatziei emandako erantzun orokor gisa, Metro Bilbaoren titulartasuneko lineen ondorioz zarataren eraginpean dauden zonetan jarduteko lehentasunak ezartzeari dagokionez, azpimarratzekoa da 4. artikuluan zehaztutakoa, Lehentasunezko Ekintza Planak definitzeko eskumenari buruz, hori trenbide-azpiegituraren kudeatzaileari baitagokio.

Hala ere, toki-administrazioak ZIBE zona izendatzen duen neurrian, prest egongo da inpaktuaren ebaluazioa koordinatzeko eta azpiegituraren kudeatzailearen jardun-irizpideen barruan aplika daitezkeen neurri zuzentzaileak zehazteko.

Trenbidearen etorbidea, 12.

Idazkian aipatzen den arloa Ekintza Planaren 7. eremuan dago, eta hori lehentasunezkoa da bibrazioen arazoari dagokionez.

Hala ere, eremu hori zarataren arazoentzako jarduketa-eremu gisa identifikatuta dago oraindik, eta, beraz, kontuan hartuko da etorkizunean ere zarataren aurkako jarduerak egiteko.

Aurkeztutako txosten teknikoaren arabera, honako hau azaltzen da:

– 213/2012 Dekretuaren 4. artikuluaren arabera, Bilboko Hiri Trenbidearen lineetan neurri zuzentzaileak zehazteko eragin akustikoa ebaluatzeko eskumena azpiegituraren erakunde kudeatzaileari dagokio.

– 213/2012 Dekretu horretan zehaztutakoaren arabera, zarata-foku finkatuen inpaktuaren egiaztapena zarata-fokuaren urteko funtzionamenduaren batez bestekoetan oinarritzen diren kalitate akustikoko helburuetatik abiatuta egiten da.

Hala ere, aurkeztutako txosten teknikoak analisien osagarri edo kontraste gisa kontuan hartuko den baliozko informazioa ematen du, laginketa-denborari eta ebaluatutako urrats-kopuruari dagokienez dituen mugak eta neurketa akustikoetan oinarritzen diren eta ziurgabetasun-maila duten ebaluazio-metodologia bera kontuan hartuta.

Azkenik, azpimarratu behar da jasotako kexa kontuan hartuko dela 2021-2024 aldiko Ekintza Plan horren 4. atalean zehaztutako arreta-prozeduran oinarri hartuz.

Domingo Iturrate dohatsua.

Idazkian aipatzen den eremua Planean deskribatutako 5. eremuan dago. Eremu hori lehentasunezkotzat jo da minihesiak edo pantaila akustikoak jartzeko bideragarritasun-azterketa bat egiteko, eta bertan zehaztuko da neurri zuzentzaile horien egokitasuna. Azterketa hori egin ondoren eta aldekoa bada, haren garapenaren plangintza egingo da.

Neurri zuzentzaileak gauzatzeko irizpideak ezartzeari dagokionez, neurri horiek ez dute soilik kontuan hartzen esposizio akustikoaren maila, baita aukera-gaiak (eremu horietan aurreikusita dago obra egitea dakarren jardueraren bat egitea edo irtenbideak aztertzeko azterlan pilotuak egitea), eta neurria ezartzeko bideragarritasun teknikoa ere.

Larrabasterra geltokiaren irteera, PLEra norabidean.

Idazkian aipatzen den arloa Planean deskribatutako 2. eremuan kokatzen da, zeina lehentasunezkotzat jotzen baita jarduerak garatzeko, baina Planaren esparruan ez da esplizituki jasotzen idazkian adierazitako eragozpenaren izaera. Horretarako, bi jarduketa egingo dira:

– Plana 2. eremurako gauzatzean, Larrabasterra eremuan landuko da gai hori, aipatutako koordinazio instituzionalaren eskutik.

– Jasotako kexa kontuan hartuko da 2021-2024 aldiko Ekintza Plan horren 4. atalean zehaztutako arreta-protokoloaren arabera.

Pedro Lobato-Metacal-Fuenlabrada.

Idatzian aipatutako arloa Ekintza Planaren 14. eremuan dago, eta ez da lehentasunezkotzat jotzen 2021-2024 aldi honetan definitutako irizpideetan oinarrituta.

Zarata neurtzeko eskaera 2021-2024 aldiko Ekintza Planaren 4. atalean ezarritako kexei erantzuteko protokoloaren arabera egingo da.

Aurreko guztia kontuan hartuta, eta Bizkaiko Garraio Partzuergoaren Kontseilu Nagusiak 2022ko ekainaren 23an egindako bileran 1513/2005 Errege Dekretua eta 213/2012 Dekretu Autonomikoa (2021-2004 aldia) betetzeko Bilboko metropoli-trenbidearen zarataren eta bibrazioen aurkako ekintza-plana behin betiko onartzeko berariaz eskuordetu didan ahalmenaren arabera, eta ebazpen honen arrazoitzat Bizkaiko Garraio Partzuergoaren Azterlan eta Plangintza Zerbitzuaren txostena hartuz, honako hau

EBATZI DUT:

Lehenengoa.– Bilboko metropoli-trenbidearen (2021-2024) zarata eta bibrazioen aurkako ekintza-planari aurkeztutako alegazioak ebaztea, ondoren adierazten den moduan:

1.– 2022ko ekainaren 6an J.C.G.k bidalitako idazkiari erantzunez, proposatzen da jakinaraztea idazkian aipatzen den arloa Ekintza Planaren 7. eremuan dagoela, eta hori lehentasunezkoa dela bibrazioen arazoari dagokionez. Hala ere, eremu hori zarataren arazoentzako jarduketa-eremu gisa identifikatuta dago oraindik, eta, beraz, kontuan hartuko da etorkizunean ere zarataren aurkako jarduerak egiteko.

2021-2024 aldiko Ekintza Plan horren 4. atalean zehaztutako arreta-protokoloaren arabera erantzungo zaio kexari.

2.– Domingo Iturrate Dohatsuaren kaleko 1-7 zenbakiari buruzko 2022ko ekainaren 13ko idazkiari dagokionez, proposatzen da erantzutea aipatzen den eremua Planean deskribatutako 5. eremuan dagoela, eta Plan honetan lehentasunezkotzat jo dela minihesiak edo pantaila akustikoak jartzeko bideragarritasun-azterlan bat egiteko, non neurri zuzentzaile horien egokitasuna zehaztuko den.

3.– J.B.A.ri ekainaren 14an jasotako idazkiari erantzunez, kexa 2021-2024 aldiko Ekintza Planaren 4. atalean zehaztutako arreta-protokoloaren arabera erantzungo dela jakinaraztea proposatzen da.

4.– Ekainaren 20an Etxebarriko Udalak bidalitako idazkiari erantzunez, kexa 2021-2024 aldiko Ekintza Planaren 4. atalean zehaztutako arreta-protokoloaren arabera erantzungo dela jakinaraztea proposatzen da.

Bigarrena.– Emisio-guneek jasotako alegazioak eta jendaurreko informazio-aldian jasotakoak Ekintza Plana dokumentuan sartzea.

Hirugarrena.– Bilboko Hiri Trenbideko lineetako zarata eta bibrazioen aurkako Ekintza Plana behin betiko onartzea. 1513/2005 Errege Dekretua eta 213/2012 Dekretu Autonomikoa (2021-2024 aldia) betetzea, aurreko puntuan aipatutako alderdiak sartuta.

Laugarrena.– Agiri horren behin betiko onarpena EHAAn eta BAOn argitaratzea.

«Bilboko Hiri Trenbidearen trenbideetako zarata eta bibrazioen aurkako Ekintza Plana. 2021-2024 aldia.» agiria Bizkaiko Garraio Partzuergoko web orrian www.ctb.eus dago argitaratuta, Zaratei buruzko arautegiari lotutako agiriak atalean.

Bilbao, 2022ko urriaren 4a.

Zuzendari nagusia,

GORKA UGALDE MARTÍNEZ.


Azterketa dokumentala