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118. zk., 2022ko ekainaren 20a, astelehena

N.º 118, lunes 20 de junio de 2022


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
2762
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EBAZPENA, 2022ko maiatzaren 20koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez Cycobask – Irungo Bentak eremurako (Gipuzkoa) Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzen baita.

RESOLUCIÓN de 20 de mayo de 2022, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de Cycobask. Ventas en Irun (Gipuzkoa).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2022ko martxoaren 11n, Irungo Udalak eskabide bat aurkeztu zuen Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzan, hasiera emateko Cycobask – Irungo Bentak eremurako Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren (aurrerantzean, Plana) ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedurari. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu zituen; besteak beste, Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan ezarritako edukiarekin.

Con fecha 11 de marzo de 2022, el Ayuntamiento de Irun completó ante la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular la solicitud del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial de Ordenación Urbana de Cycobask. Ventas, en Irun (en adelante, el Plan). La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikulua aplikatuz, 2022ko apirilaren 6an Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea hasi zuen, kontsulta eginez ukitutako Administrazio publikoei eta interesdunei, eta espedientean jaso dira jasotako erantzunak. Era berean, Irungo Udalari jakinarazi zion hasiera eman ziola prozedurari.

En aplicación del artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, con fecha 6 de abril de 2022, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. A su vez, se informó al Ayuntamiento de Irun del inicio del procedimiento.

Espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egoki jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaituta, eta espedientean jasotako dokumentazio teknikoa aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizada la documentación técnica del expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 60. artikuluari jarraikiz, ingurumen-ebaluazioko prozeduraren mende jarriko dira, nahitaez, ingurumenean eragin nabarmenak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuak, eta horien aldaketak eta berrikuspenak, ingurumena babesteko maila handia bermatzeko eta garapen jasangarria sustatzeko asmoz.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 60 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, se someterán preceptivamente al correspondiente procedimiento de evaluación ambiental los planes, programas y proyectos, y sus modificaciones y revisiones, que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, con el fin de garantizar un elevado nivel de protección ambiental y de promover un desarrollo sostenible.

Cycobask – Irungo Bentak eremurako Hiri Antolamenduko Plan Berezia abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 72.2 artikuluan jasotako kasuen artean sartzen da; bertan, ezartzen da zer plan eta programak behar duten ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua, zehazteko plan edo programak ez duela ingurumenean eragin nabarmenik –ingurumen-txosten estrategikoaren arabera– edota plan edo programak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duela, ingurumenean eragin nabarmenak izan ditzakeelako.

El Plan Especial de Ordenación Urbana de Cycobask. Ventas en Irun, se encuentra entre los supuestos del artículo 72.2 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura 75. artikuluan dago araututa, abenduaren 9ko 10/2021 Legearen II.C eranskinean ezarritako irizpideekin bat.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en el artículo 75, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo II.C de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre.

Planaren dokumentazio teknikoa eta Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdiekin bat datorrela, honako ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak (huraxe baita organo eskuduna, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txostenean, Planak ingurumenean ondorio nabarmenak izan ditzakeen baloratzen da, eta, beraz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen edota, alderantzizko kasuan, baldintzak ezarri behar dituen, Plana garatzean ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica del Plan y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 10/2021 Legea, abenduaren 9koa, Euskadiko Ingurumen Administrazioarena; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Cycobask – Irungo Bentak eremurako Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, ondoren adierazten diren baldintzetan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de Cycobask. Ventas en Irun, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Antolamendu-eremua Cycobask enpresa zenaren lurzati pribatuari zegokiona da, 10.722 m2-ko azalerakoa, Irungo Bentak auzoan kokatua, eta mugakide diren lursail publikoen zati bat ere barne hartzen du (3.893 m2), konfigurazioa hobetzeko helburuarekin. Eremuan indarrean dagoen hirigintza-araudia Irungo Hiri Antolamenduko Plan Orokorrak (aurrerantzean, HAPO) osatzen du. Plan hori 2015eko urtarrilaren 28an onartu zen behin betiko (2015eko martxoaren 3ko GAO, 41. zk.), eta jarduera ekonomikoetarako hiri-lurzoru gisa sailkatzen du eremua. Eremuaren zati handi bat, lurzati pribatuari dagokiona, lurzatiko industriatzat jotzen da xehatuki.

El ámbito de ordenación se corresponde con la parcela privada de la antigua empresa Cycobask, con una superficie de 10.722 m2, ubicada en el barrio de Ventas de Irun, e incluye también parte de los terrenos públicos colindantes (3.893 m2) con el objeto de mejorar su configuración. La normativa urbanística vigente en el ámbito está constituida por el Plan General de Ordenación Urbana (en adelante, PGOU) de Irun, aprobado definitivamente con fecha 28 de enero de 2015 (BOG n.º 41, de 3 de marzo de 2015), que clasifica el ámbito como suelo urbano de actividades económicas. Gran parte del ámbito, correspondiente con la parcela privada, se califica pormenorizadamente como Industria en Parcela.

Cycobaskek jarduera 2009. urtean utzi zuenetik enpresa bakar bat ere ez denez bertan ezarri, lurzati pribatuaren kalifikazio eta antolamendu xehatua egokitzea da Plan honen helburua, bertan jarduera ekonomiko bat baino gehiago ezarri ahal izateko eta lurzatiaren perimetro-bideak berrantolatzeko.

No habiéndose implantado en el ámbito ninguna empresa desde el cese de la actividad de Cycobask en el año 2009, el objetivo del presente Plan es adecuar la calificación y ordenación pormenorizada de la parcela privada con el objeto de permitir la implantación de más de una actividad económica en la misma, así como reordenar el viario perimetral de la misma.

Jarraian, Planak proposatutako antolamendua laburbiltzen da:

A continuación, se resume la ordenación propuesta por el Plan:

– Aldatu egin da lurzati industrialaren kalifikazio xehatua: «Industria Kolektiboa - 2. maila». Azalera 10.257,40 m2-koa da; hots, HAPOn zehaztutakoa baino pixka bat txikiagoa.

– Se modifica la calificación pormenorizada de la parcela industrial a «Industria Colectiva - Grado 2», con una superficie de 10.257,40 m2, ligeramente menor a la definida en el PGOU.

– Lurzati industrialaren barruan lurzati pribatu bat dago, 9.140 m2-ko azalerarekin. Lurzati horretan, gaur egun dagoena baino 5.898 m2 gutxiagoko eremu eraikigarri bat antolatzen da, eta haren gehieneko lerrokadurak bete egiten ditu Mokozorrotz errekastorako, AP-8rako eta GI-2134rako gutxieneko tarteak. Gainerako lurzatia 3.242 m2-ko bide pribatu gisa antolatu da, eremu eraikigarriaren iparraldeko eta hegoaldeko aurrealdeetan bi aparkaleku pribatu gisa banatuta.

– Dentro de la parcela industrial se define una parcela privada con una superficie de 9.140 m2. En esta parcela se ordena una zona edificable de 5.898 m2 menor a la existente actualmente, cuya alineación máxima cumple con los retiros mínimos a la regata Mokozorrotz, a la AP-8 y a la GI-2134. El resto de la parcela se ordena como viario privado de 3.242 m2, distribuidos como dos zonas de aparcamiento privado en los frentes norte y sur de la zona edificable.

– Eraikin berriaren gehieneko altuera orokorra 10,50 m-koa izango da, biribilgunearen ondoan izan ezik, bertan txikiagoa izango baita. Eraikinaren profila BS+1 izango da, solairuarteak egiteko aukerarekin. Eraikuntza multzoa +23ko kotan kokatuko da, egungoa baino apur bat beherago, eta ez da aurreikusten sestra azpiko solairurik.

– La altura máxima generalizada de la nueva edificación será de 10,50 m, excepto junto a la rotonda, donde será menor. El perfil de la edificación será PB+1 con la posibilidad de ejecutar entreplantas. El conjunto edificatorio se dispondrá a una cota de +23, ligeramente más baja que la actual, no previéndose plantas bajo rasante.

– Lurzatiaren azpibanaketa horizontalari dagokionez, lurzoru eraikigarriaren okupazioa gehienez ere 1.500 m2-ko edo hortik gorako hiru sortatakoa izatea proposatu da, bertan hainbat enpresa ezarri ahal izateko.

– Se propone la subdivisión horizontal máxima de la parcela en tres lotes mayores o iguales a 1.500 m2 de ocupación de suelo edificable, para permitir la implantación de varias empresas.

– Egokitu egin da HAPOn proposatutako bide-trazadura, eta trazadura berri bat antolatu da GI-2134 errepidearen biribilgunetik, lurzati pribatuaren barrutik joango dena, errekastoarekiko paraleloan. Bide horren eta errekastoaren artean, berdegune bat antolatu da, ibilguaren 5 m-ko erreserbarekin bat datorrena.

– Se adecúa el trazado viario propuesto en el PGOU, ordenando un nuevo trazado desde la rotonda de la GI-2134 que discurrirá por el interior de la parcela privada, paralelo a la regata. Entre este vial y la regata se ordena una zona verde que responde a la reserva de 5 m del cauce.

– Bideak berrantolatuz, handitu egin da eremuko espazio libreen (LJ) azalera, 1.527,70 m2-ko eta 1.236,70 m2-ko bi lurzatitan banatuta, hurrenez hurren.

– Mediante la reordenación del viario, se incrementa la superficie de los espacios libres (LJ) del ámbito, distribuidos en dos parcelas de 1.527,70 m2 y 1.236,70 m2 respectivamente.

– Bestalde, 455,20 m2 banaketa-bide gisa (VD) eta 1.138,00 m2 tokiko bide gisa (VL) antolatu dira.

– Por su parte, se ordenan 455,20 m2 como Viario de Distribución (VD), y 1.138,00 m2 como Viario Local (VL).

Plan Berezia dagozkion eraikuntza-proiektuen eta urbanizazio-obra osagarrien bidez garatuko da.

El Plan Especial se desarrollará a través de los correspondientes proyectos de edificación y obras complementarias de urbanización.

Alternatibei dagokienez, 0 aukera edo esku-hartzerik eza aztertu da, eta garapenerako 1. eta 2. alternatibak. 1. alternatiba HAPOn eremurako ezarritako zehaztapenak aplikatzearen ondoriozkoa da, eta horrek haren kalifikazio xehatuari eustea ekarriko luke, baita biribilgunearen ondoko egungo espazio librea zeharkatuko lukeen bide-ardatz bat egikaritzea ere. Bestalde, 2. alternatiba bat dator Plan honetako proposamenarekin.

En relación con las alternativas, se analiza la alternativa 0 o no intervención, y las alternativas 1 y 2 de desarrollo. La alternativa 1 deriva de la aplicación de las determinaciones establecidas para el ámbito en el PGOU, lo que supondría mantener la calificación pormenorizada del mismo, y ejecutar un eje viario que atravesaría el espacio libre actual junto a la rotonda. Por su parte, la alternativa 2 se corresponde con la propuesta del presente Plan.

0 eta 1 alternatibak baztertu egin dira; batez ere, ez luketelako lurzoru industrialaren antolamendua optimizatzen utziko eta horrek zaildu egingo lukeelako eremuan jarduera berriak ezartzea, azken urteotan gertatzen ari den bezala. Planak 2. alternatibaren alde egin du, beraz.

Se rechazan las alternativas 0 y 1 fundamentalmente porque no permitirían optimizar la ordenación del suelo industrial, dificultando la implantación nuevas actividades en el ámbito, tal y como viene sucediendo en los últimos años. El Plan adopta, por tanto, la alternativa 2.

B) Proposatutako Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75.3 artikuluarekin bat etorriz, lege horren II.C eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira; hain zuzen ere, Plana ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren mendean jarri behar den ala ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan propuesto y de conformidad con el artículo 75.3 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo II.C de la citada Ley, a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki alderdi hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparru bat: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, Planak jasotzen dituen zehaztapenek ez dute baldintzatzailerik ezartzen, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legeetan zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, las determinaciones que contiene el Plan no establecen condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zer neurritan eragiten duen beste plan edo programa batzuetan, hierarkizatuta daudenetan barne: Planaren antolamendu-eremua globalki jarduera ekonomikoetarako kalifikatutako hiri-lurzorua da eta bizitegi-lurzoruak dituzten lursailak ditu mugakide, guztira 14.615 m2-ko azalerarekin. Eremu horretan, Cycobask enpresa zenaren pabiloia dago, zeina gaur egun ez baiten erabiltzen. Planak lurzatiaren kalifikazio eta antolamendu xehatua aldatzea planteatzen du, jarduera ekonomiko bat baino gehiago ezarri ahal izateko eta Irungo HAPOk antolatutako bidea egokitzeko. Planak, bere ezaugarriak kontuan hartuta, ez du beste plan edo programa batzuetan ingurumen-eragin nabarmenik izango. Ez da aurkitu bateraezintasunik hierarkikoki nagusia den plangintzarekiko.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el ámbito de ordenación del Plan es un suelo urbano calificado globalmente como de actividades económicas, junto terrenos de suelo residencial colindantes, con una superficie total de 14.615 m2. Dicho ámbito alberga el pabellón de la antigua empresa Cycobask actualmente en desuso. El Plan plantea modificar la calificación y ordenación pormenorizada de la parcela con objeto de permitir la implantación de más de una actividad económica y adecuar el viario ordenado por el PGOU de Irun. Teniendo en cuenta las características del Plan, este no causará efectos ambientales reseñables sobre otros planes o programas. No se han detectado incompatibilidades con el planeamiento jerárquicamente superior.

c) Planaren egokitasuna ingurumen-alderdiak integratzeari dagokionez; bereziki, garapen jasangarria sustatzeko: Plana egokitzat jo da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-alderdiak integratzeko. Aldez aurretik hiri-lurzoru gisa kalifikatutako lurzorua okupatzea dakar, eta garapen berriak aukera ematen du energia-aurrezpena eta -efizientzia sustatzeko neurriak jasotzeko.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible. Supone la reordenación de suelo previamente calificado como urbano y el nuevo desarrollo permite incorporar medidas encaminadas a potenciar el ahorro y la eficiencia energética.

d) Planari lotutako ingurumen-arazo nabarmenak: Plana gauzatzeak ez du ingurumen-arazo nabarmenik sortuko, betiere eragindako eremuan egin beharreko esku-hartzeak eta jarduerak gauzatzen badira besteak beste segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari, kutsadura akustikoari, lurzoru kutsatuei eta kultura-ondarearen babesari dagokienez indarrean dagoen araudia betez.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan: no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos, contaminación acústica, suelos contaminados y protección del patrimonio cultural.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da Europar Batasuneko edo Espainiako ingurumen-legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina paira lezakeen eremuaren ezaugarriak:

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada:

Planaren antolamendu-eremuak Cycobask zenaren poligonoaren lurzatia eta haren lursail mugakideak hartzen ditu; hots, 14.615 m2-ko azalera, guztira. Irungo udalerriaren hego-mendebaldeko muturrean dago, eta hauek ditu mugakide: iparraldean eta ekialdean, herrigunea; hegoaldean, AP-8 autobidearen ezponda; eta mendebaldean, Mokozorrotz errekastoa.

El ámbito de ordenación del Plan se corresponde con la parcela del antiguo polígono de Cycobask y sus terrenos limítrofes, con una superficie total de 14.615 m2. Se sitúa en el extremo suroeste de la localidad de Irun, limitando al norte y este con el núcleo urbano, al sur con el talud de la autopista AP-8 y al oeste con la regata Mokozorrotz.

Gaur egun erabiltzen ez diren Cycobask zenaren pabiloiek hartzen dute ia eremu osoa. Ildo horretan, eremuko ingurumen-balio garrantzitsuenak Mokozorrotz errekastoaren presentziara, mendebaldeko mugaren ondoan, eta errekastoaren bazterrean garatzen den ibaiertzeko landarediaren orla estura mugatzen dira.

El ámbito se encuentra ocupado casi en su totalidad por los pabellones de la antigua Cycobask, actualmente en desuso. En este sentido, los valores ambientales más relevantes del ámbito se limitan a la presencia de la regata Mokozorrotz junto a su límite occidental y la estrecha orla de vegetación de ribera que se desarrolla junto a la misma.

Azterketa-eremua Kantauri Ekialdeko Mugape Hidrografikoari dagokion Bidasoaren Unitate Hidrologikoan dago. Eremutik kanpo, mendebaldeko mugan, Mokozorrotz errekastoa igarotzen da, zeinak AP-8 autobidea lurpean zeharkatzen duen, hegoaldean, eta eremuaren ondoan agerian jarraitzen duen, harik eta GI-2134 errepidearen biribilgunearen azpian lurperatzen den arte. Errekasto hori Jaizubia-A ur-masa gisa dago identifikatuta, 0 mailakotzat kategorizatzen du EAEko Ibai eta Errekak Antolatzeko Lurralde Plan Sektorialak, eta 1 eta 10 km2 arteko isurtze-arroa du. Tarte horretan, harri-lubetak ditu dago Mokozorrotz errekastoak bi ertzetan, eta harri-lubeta horien gainean daude eraikinak hartzen dituzten plataformak.

El área de estudio se encuentra en la Unidad Hidrológica del Bidasoa, perteneciente a la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental. Fuera del ámbito, a lo largo de su límite oeste, discurre la regata Mokozorrotz, que atraviesa soterrada la AP-8, al sur, y continúa descubierta junto al ámbito, para volver a soterrarse bajo la rotonda de la GI-2134. Dicha regata se identifica como la masa de agua Jaizubia-A, y se encuentra categorizada por el Plan Territorial Sectorial (PTS) de Ordenación de los ríos y arroyos de la CAPV como de nivel 0, con una cuenca afluente de entre 1 y 10 km2. En este tramo la regata Mokozorrotz está encauzada mediante escolleras en ambas márgenes que soportan las plataformas en las que se implantan las edificaciones existentes.

Eremua Zumaia-Irun lurpeko ur-masaren gainean dago, eta ez dago interes hidrogeologikoko inongo eremutan kokatuta. Kantauri Ekialdeko Mugape Hidrografikoko Plan Hidrologikoko Eremu Babestuen Erregistroaren arabera, eremua mantenugaien ekarpenarekiko sentikorrak diren eremuak hartzeko eremu batean dago, eta Mokozorrotz ibilgua babes bereziko ibai-tartetzat hartzen da, ingurumen motakoa, Irungo Bidasoa ibaia eta Bidasoaren ibaiadarrak izenarekin identifikatua (TIME01 kodea).

El ámbito se asienta sobre la masa de agua subterránea Zumaia-Irun y no se incluye en ninguna Zona de interés Hidrogeológico. Atendiendo al Registro de Zonas Protegidas del Plan Hidrológico de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental, el ámbito se incluye en un área de captación de zonas sensibles al aporte de nutrientes, y el cauce Mokozorrotz se considera un tramo fluvial de protección especial, de tipo medioambiental, identificado como «Río Bidasoa en Irun y afluentes del Bidasoa» (código TIME01).

Eremua Irungo ikuspen-arroan dago kokatuta, oso paisaia-balio txikia du, eta oso arrunta da. Paisaia ez dago katalogatuta. Zehazkiago, eremuaren inguruan hiri- eta industria-osagaiak dituen paisaia nagusitzen da.

El ámbito se localiza en la cuenca visual de Irun, con un valor paisajístico muy bajo y caracterizado como muy cotidiano. Se trata de un paisaje no catalogado. Concretamente, en el entorno del ámbito domina un paisaje con un componente urbano e industrial.

Eremua ingurune urbanizatu bat da, eta bertan dagoen landaredia eraikinaren ondoan eta GI-2134 errepidearen biribilgunearen aurrean dauden lorategi-espazioetara mugatzen da. Espazio horietan zuhaitz-aleak eta zuhaixka apaingarriak daude, funtsean. Bestalde, interes berezia du errekastoaren eskuinaldeko ezpondako landarediak, eremuaren barruan; bertan, ibaiertzeko basoko berezko hainbat espezie daude. Azkenik, adierazi behar da GeoEuskadin eskuragarri dagoen kartografiak eremuaren hegoaldean libre dauden lursailak intereseko habitat gisa identifikatzen dituela, altitude baxuko sega-belardi pobre modura (HIC 6510); hala ere, lursail horietan baratzeak eta txabolak daude gaur egun.

El área se corresponde con un entorno urbanizado en el que la vegetación existente se limita a los espacios ajardinados junto a la edificación y frente a la rotonda de la GI-2134 que albergan fundamentalmente ejemplares arbóreos y arbustivos ornamentales. Por otro lado, presenta especial interés la vegetación del talud de la margen derecha de la regata, dentro del ámbito, en el que se identifican especies propias del bosque ripario. Finalmente, señalar que la cartografía disponible en GeoEuskadi identifica los terrenos libres al sur del ámbito como el hábitat de interés comentario de Prados pobres de siega a baja altitud (HIC 6510), sin embargo, estos terrenos están actualmente ocupados por huertas y chabolas.

Mokozorrotz errekastoa arrain hiruarantzaren (Gasterosteus aculeatus) interes bereziko eremu gisa dago identifikatuta.

La regata Mokozorrotz se identifica como el área de interés especial del pez espinoso (Gasterosteus aculeatus).

Ez dago interes geologikoko tokirik, ez eta naturagune babesturik, natura-intereseko beste espaziorik edo EAEko korridore ekologikoen sareko elementurik. Hezegunerik ere ez dago.

No consta la presencia de lugares de interés geológico, no se presentan coincidencias con espacios naturales protegidos, otros espacios de interés naturalístico o elementos de la red de corredores ecológicos de la CAPV. Tampoco coincide con zonas húmedas.

Bestalde, eremuan ez da kultura-ondasun izendatutako kultura-ondarearen elementurik identifikatu.

Por otro lado, en el ámbito tampoco se identifica ningún elemento del patrimonio cultural declarado como bien cultural.

Ingurumen-arriskuei dagokienez, Mokozorrotz errekastoa, Bidasoa ibaiarekin eta haren ibaiadar nagusiekin batera, Irun-Hondarribia uholde-arrisku potentzial adierazgarria duen eremu gisa dago identifikatuta (ES017-GIP-BID-01 kodea). Eremuaren ondoko ibilguaren bideratze-maila handia dela eta, uholdeek urez bete ditzaketen lursailak errekastoaren egungo ibilgura mugatzen dira, eta ez da lurzatian eraginik identifikatzen.

Respecto a los riesgos ambientales, la regata Mokozorrotz junto con el río Bidasoa y sus afluentes principales se identifican como el Área con riesgo potencial significativo de inundación (ARPSI) «Irun-Hondarribia» (código ES017-GIP-BID-01). Debido al elevado grado de encauzamiento del cauce junto al ámbito, los terrenos inundables por avenidas se limitan al cauce actual de la regata, no identificándose afecciones en la parcela.

Horrez gain, Planaren eremuan lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan jasotako lurzati bat dago, mota industrialekoa; 20045-00053 lurzatia, zehazki. Ingurumen Dokumentuan jasotako informazioaren arabera, 2014an zegozkion lanak egin ziren, eta Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren 2015eko ekainaren 12ko Ebazpenarekin burutu ziren lanok. Ebazpen horren bidez, Cycobask SA enpresa zenak (Andrearriaga ibilbidea 37, Bentak industrialdea, Irungo udal-mugartea, Gipuzkoa) okupatutako kokalekuei dagokien lurzoruaren kalitatea adierazi zen, 1/2005 Legean (otsailaren 4koa, Lurzorua ez kutsatzeko eta kutsatutakoa garbitzekoa) xedatutako prozedurari jarraituz. Adierazpen horren arabera, erabilera «industrial» eta «urbanorako» eraldatutako lurzorua da, eta bateragarria da gaur egun hirigintza-plangintzan jasotako erabilera industrialarekin.

Adicionalmente, dentro del ámbito del Plan se identifica la parcela 20045-00053 de tipo industrial, incluida en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo. De acuerdo con la información aportada por el Documento Ambiental, en el año 2014 se realizaron los trabajos pertinentes que concluyeron con la emisión de la Resolución de 12 de junio de 2015 de la Directora de Administración Ambiental, por la que se declara la calidad del suelo correspondiente al emplazamientos antes ocupado por Cycobask, S.A. Andrearriaga Ibilbidea, n.º 37 del Polígono Industrial Ventas, en el término municipal de Irun (Gipuzkoa), de acuerdo con el procedimiento regulado en la Ley 1/2005, de 4 de febrero, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo. Dicha Declaración manifiesta que se trata de un suelo alterado para los usos «industrial» y «urbano», siendo compatible con el uso industrial recogido actualmente en el planeamiento urbanístico.

Beste arrisku batzuei dagokienez, oso baxua da eremuan dauden akuiferoek kutsaduraren aurrean duten zaurgarritasuna.

Por lo que respecta a otros riesgos, la vulnerabilidad a la contaminación de los acuíferos sobre los que se asienta el ámbito es muy baja.

Egoera akustikoari dagokionez, gaur egungo zarata-iturri nagusiak AP-8 autobideko eta GI-2134 errepideko trafikoa, ADIF eta Euskotreneko trenbide-lineak, eremuarekin mugakide diren kaleak eta inguruko industriak dira. Horri dagokionez, Gipuzkoako Foru Aldundiaren Zarataren Mapa Estrategikoen arabera, eremua AP-8 errepidearen zortasun akustikoko eremuaren barnean dago. Aurkeztutako azterketa akustikoaren emaitzen arabera, eremuan gainditu egiten dira B motako eremu akustikoetarako ezarritako kalitate akustikoko helburuak (industria-erabilerako lurzorua nagusi den lurralde-eremuak), gaur egun gau-garaian.

En relación con la situación acústica, en la actualidad la principal fuente de ruido es el tráfico de la AP-8, la GI-2134, las líneas ferroviarias de ADIF y Euskotren, las calles colindantes con el ámbito y las industrias cercanas. A este respecto, de acuerdo con los Mapas Estratégicos de Ruido de la Diputación Foral de Gipuzkoa el ámbito se incluye en la Zona de Servidumbre Acústica de la carretera AP-8. Según los resultados del estudio acústico presentado, en el ámbito se superan los objetivos de calidad acústica (OCAs) establecidos para las áreas acústicas tipo B (ámbitos del territorio con predominio de suelo de uso industrial) en situación actual durante el periodo noche.

Deskribatutakoa kontuan hartuta, Planean biltzen diren jarduketen inpaktuak eraikinak eraistearen, urbanizatzeko obra osagarriak egitearen eta eraikin berriak eraikitzearen ondoriozkoak izango dira. Jarduketa horien ondorioak hainbat izango dira: lurzorua okupatzea; hondakinak, lur-mugimenduak eta soberakinak sortzea; makinen joan-etorriak, kalteak lurzoruetan istripuzko isurketengatik, emisio atmosferikoek eta akustikoek herritarrengan eragindako eragozpenak, eta abar.

Teniendo en cuenta lo descrito, los impactos de las actuaciones que se enmarcan en el Plan serán los derivados de la demolición de las edificaciones, la ejecución de las obras complementarias de urbanización y la construcción de las nuevas edificaciones, que darán lugar a la ocupación del suelo, producción de residuos, movimientos de tierras y generación de sobrantes, trasiego de maquinaria, afección a los suelos por vertidos accidentales, molestias sobre la población por emisiones atmosféricas y acústicas, etc.

Lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak dituzten edo izan dituzten lurzoruen inbentarioan sartutako lursailean egindako esku hartzeari jarraipen berezia egin beharko zaio, kutsatuta egon daitezkeen lurzoruak behar bezala kudea daitezen.

La intervención sobre la parcela incluida en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo requerirá un seguimiento particular en orden a una correcta gestión de los suelos potencialmente contaminados.

Proposatutako antolamenduak Mokozorrotz errekastoaren ertzaren ondoan okupaziorik gabeko zerrenda bat mantentzea aurreikusten du. Edonola ere, dagozkion neurriak hartu beharko dira arrain hiruarantzaren habitat potentzialari kalterik ez egiteko; besteak beste, lurrak mugitzean uren kalitatea murriztearen edo gerta daitezkeen istripuzko isurketen ondorioz.

La ordenación propuesta prevé el mantenimiento de una franja libre de ocupación junto a la margen de la regata Mokozorrotz. En todo caso, será necesario tomar las medidas oportunas que eviten la afección al hábitat potencial del pez espinoso como consecuencia de la posible disminución de la calidad de las aguas durante los movimientos de tierra, el riesgo de vertidos accidentales, etc.

Uholde-arriskuari dagokionez, gutxi dira urpean gera daitezkeen lursailak eta errekastoaren ibilgura mugatzen dira. A priori, ez da eremu horretan jarduketarik planteatzen, eta urbanizatutako eta eraikitako espazioetatik kanpo geratuko da; beraz, uste da Plana gauzatzeak ez duela arrisku hori areagotuko. Nolanahi ere, garapenean drainatze jasangarriko sistemak sartu beharko dira, Euskal Autonomia Erkidegoko Ibai eta Errekak Antolatzeko Lurralde Plan Sektorialaren E.4 epigrafearen eta Jabari Publiko Hidraulikoaren Erregelamenduaren 126 ter artikuluaren 7. apartatuaren arabera.

Respecto al riesgo de inundabilidad, los terrenos inundables son reducidos y se limitan al cauce de la regata. A priori, no se plantean actuaciones en esta zona, quedando fuera de los espacios urbanizados y edificados, por lo que se considera que la ejecución del Plan no supondrá un incremento de este riesgo. En todo caso, el desarrollo deberá incluir sistemas de drenaje sostenible de acuerdo con el epígrafe E.4 del Plan Territorial Sectorial de Ordenación de Márgenes de los Ríos y Arroyos de la Comunidad Autónoma del País Vasco y el apartado 7 del artículo 126 ter del Reglamento del Dominio Público Hidráulico.

Eremuaren ezaugarriak eta proposatutako jarduketak aintzat hartuta, eta betiere indarrean dagoen legeria betetzen bada, gehienbat natura-ondareari, zaratari, hondakinei eta isurketei buruzkoa, pentsatzekoa da eraginak txikiak izango direla.

Teniendo en cuenta a las características del ámbito y las actuaciones propuestas, se considera que, siempre que se cumpla con la legislación vigente y, en especial, la relativa al patrimonio natural, ruido, residuos y vertidos, las afecciones serán de escasa magnitud.

Zaratari dagokionez, aurkeztutako azterlan akustikoaren emaitzei erreparatuta, ikusten da aurreikusitako etorkizuneko agertokian gainditu egiten direla etorkizuneko industria-erabilerarako eremuetarako ezarritako kalitate akustikoko helburuak (B motako eremu akustikoa), gaualdian, bai kanpoan, bai hegoaldera begira dagoen fatxadan. Alternatiba gisa, azterlan akustikoak AP-8tik urrutien dagoen eraikina kokatuz aztertzen ditu espero diren maila akustikoak; hala ere, lortutako emaitzak antzekoak izango lirateke, eta ez lirateke kalitate akustikoko helburuak betetzera iritsiko. Neurri zuzentzaile gisa, neurriz kanpoko neurritzat hartzen du fokua pantailaratzea, eta, beraz, eremua Babes Akustiko Bereziko Eremu izendatzea eta fatxadan isolamendu akustikoa betetzea planteatzen du.

En relación con el ruido, atendiendo a los resultados del estudio acústico presentado, se observa que en el escenario futuro previsto se superan los objetivos de calidad acústica (OCAs) establecidos para las áreas de uso industrial (área acústica tipo B) futuras, durante el periodo noche, tanto en exterior, como en la fachada con orientación sur. Como alternativa, el estudio acústico analiza los niveles acústicos esperados ubicando la edificación más alejada de la AP-8, sin embargo, los resultados obtenidos serían similares, no llegando a cumplir los OCAs. Como medida correctora, considera el apantallamiento del foco como una medida desproporcionada, por lo que plantea la declaración del ámbito como Zona de Protección Acústica Especial (ZPAE) y el cumplimiento del aislamiento acústico en fachada.

Hori dela eta, ingurumen-dokumentu estrategikoak planteatzen dituen neurri zuzentzaileak eta jasangarritasun-neurriak aplikatuz gero, eta aurrerago zehazten diren prebentzio-, babes- eta zuzenketa-neurriak ere aplikatuta, ez da espero jarduketek ingurumenean inpaktu nabarmena izango dutenik, Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legean aurreikusitakoari jarraikiz.

En consecuencia, y con la aplicación de las medidas correctoras y de sostenibilidad que plantea el documento ambiental estratégico y las medidas preventivas, protectoras y correctoras que más adelante se detallan, no se espera que de dichas actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente, en los términos previstos en la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Cycobask – Irungo Bentak eremurako Hiri Antolamenduko Plan Bereziari dagokionez ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, betiere ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que el Plan Especial de Ordenación Urbana de Cycobask. Ventas se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dagoen araudiaren arabera ezarriko dira, Ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta Planean bertan adierazitakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el documento ambiental estratégico y en el propio Plan.

Aplikatzeko neurrien artean, Plana garatzeko proiektu eta jarduketen ondoriozkoak nabarmendu behar dira, obra-faseari eta jardueraren funtzionamendu-faseari lotutakoak. Besteak beste, neurri hauek hartu beharko dira:

Entre las medidas a aplicar, destacan las que se derivan de los proyectos y actuaciones para el desarrollo del Plan, relativas tanto a la fase de obras como a la fase de funcionamiento de la actividad. Entre otras, deberán adoptarse las siguientes medidas:

– Hautemandako arriskuekin lotutako neurriak:

– Medidas relativas a los riesgos detectados:

• Kutsagarriak izan daitezkeen kokapenen presentzia: lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak dituzten edo izan dituzten lurzoruen inbentarioan sartutako lurzatiko jarduketei dagokienez, 20045-00053 lurzoruaren kalitateari buruzko adierazpenean xedatutakoa beteko da. Adierazpen hori 2015eko ekainaren 12ko Ebazpenaren bidez eman zuen Ingurumen Administrazioko zuzendariak.

• Presencia de emplazamientos potencialmente contaminantes: en relación con las actuaciones en la parcela incluida en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, se cumplirá con lo dispuesto en la declaración de calidad del suelo de la parcela 20045-00053 emitida por Resolución de 12 de junio de 2015, de la Directora de Administración Ambiental.

Kokalekuan une oro hormigoizko zola egongo dela bermatu beharko da, eta, kenduz gero, hasierako egoerara itzuli beharko da, edo, bestela, sortutako egoera berriarekin arriskuen analisia berregin beharko da.

Se deberá garantizar la presencia en todo momento de la solera de hormigón en el emplazamiento, y en el caso de eliminarse, esta deberá reponerse a su estado inicial o, en su defecto, rehacer el análisis de riesgos con la nueva situación generada.

Kokagunean materialak hondeatu behar izanez gero, hondeaketa-plan bat idatzi beharko da, ingurumen-organoak onartu beharrekoa. Plan horrek hondeatu beharreko materialak kudeatzeko bide egokia zehaztu beharko du, eta, kanpokoa bada, ezaugarritzearen bidez egin beharko du hori, aintzat hartuz 49/2009 Dekretua, otsailaren 24koa, Hondakinak hondakindegietan biltegiratuta eta betelanak eginda ezabatzea arautzen duena.

En caso de que se lleve a cabo la excavación de materiales en el emplazamiento, será necesario redactar un plan de excavación que deberá ser aprobado por el órgano ambiental. Dicho plan de excavación contemplará la vía de gestión adecuada de los materiales a excavar, que, si es externa, deberá ser determinada mediante su caracterización según lo establecido en el Decreto 49/2009, de 24 de febrero por el que se regula la eliminación de residuos mediante depósito en vertedero y la ejecución de rellenos.

Horrez gain, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legean xedatutakoa beteko da. Zehazki, Autonomia Erkidegoko ingurumen-organoari kontsulta egin beharko zaio, arrazoietan oinarritutako ebazpen baten bidez dagoen deklarazioaren baliozkotasunari buruzko irizpena eman dezan eta, hala badagokio, baliozkotasun horri eusteko baldintzak ezar ditzan.

Sin perjuicio de lo señalado, se estará a lo dispuesto en la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo. Concretamente, se deberá consultar al órgano ambiental de la Comunidad Autónoma a efectos de que, mediante resolución motivada, dictamine sobre la validez de la declaración existente y establezca en su caso las condiciones para mantener dicha validez.

• Uholde-arriskua: Planak kontuan hartu behar du Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoko Plan Hidrologikoaren araudian eta Euskal Autonomia Erkidegoko Ibai eta Errekak Antolatzeko Lurralde Plan Sektorialeko E.2 apartatuan jasota dagoen uholdeen babesari buruzko berariazko araudian xedatutakoa, baita Jabari Publiko Hidraulikoaren Erregelamenduaren 14 bis artikuluan jasotakoa ere.

• Riesgo de inundabilidad: el Plan debe tener en cuenta lo establecido en la normativa del Plan Hidrológico de la Demarcación del Cantábrico Oriental vigente y en la normativa específica sobre protección contra inundaciones del apartado E.2 del Plan Territorial Sectorial (PTS) de Ordenación de los Ríos y Arroyos de la Comunidad Autónoma del País Vasco, así como en el artículo 14 bis del Reglamento del Dominio Público Hidráulico (RDPH).

EAEko Ibai eta Errekak Antolatzeko Lurralde Plan Sektorialaren E.4 epigrafean eta Jabari Publiko Hidraulikoaren Erregelamenduaren 126 ter artikuluaren 7. apartatuan ezarritakoarekin bat etorriz, Planak drainatze jasangarriko hiri-sistemak jasoko ditu, hirigintza-garapen berria gauzatzearen ondorioz gerta litezkeen jariatze-uren gehikuntzak minimizatzeko.

De acuerdo con lo establecido en el epígrafe E.4 del PTS de Ordenación de los Ríos y Arroyos de la CAPV y en el apartado 7 del artículo 126 ter del RDPH, el Plan incluirá sistemas urbanos de drenaje sostenible que minimicen eventuales aumentos de escorrentía por la ejecución del nuevo desarrollo urbanístico.

• Ustiaketako zarata: Planean aurreikusitako etorkizuneko hirigintza-garapenak eremu akustiko horretan aplikatzekoak diren kalitate akustikoko helburuak bete beharko ditu, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko Dekretuaren (urriaren 16ko 213/2012 Dekretua) 31.2 artikuluan xedatutakoaren arabera.

• Ruido en explotación: el futuro desarrollo urbanístico previsto en el Plan deberá cumplir los objetivos de calidad acústica que le sean de aplicación a esta área acústica de acuerdo con lo establecido en el artículo 31.2 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Nolanahi ere, eraikinaren barnealdean kalitate akustikoaren helburuak betetzera bideratutako neurriak hartu beharko dira, eraikinaren erabileren eta motaren arabera. Fatxadaren isolamendu horiek behar bezala justifikatuta egon beharko dira eraikuntza-proiektuan.

En todo caso, se adoptarán las medidas orientadas a cumplir con los objetivos de calidad acústica en el interior de la edificación, en función de los usos y el tipo de edificación; estos aislamientos de fachada deberán quedar específicamente justificados en el proyecto de edificación.

Aldaketaren xede den lurzatia AP-8 errepidearen zortasun akustikoko eremuan dagoenez, azaroaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 30.3 artikuluarekin bat etorriz, «Zortasun akustikoko eremuan hiri-garapen bat egiten baldin bada, artikulu honetako 2. paragrafoan aipatutako ikerketa akustikoari buruzko agiriak bidali beharko dizkio toki administrazioak hiri-garapenaren titular den pertsonari edo erakundeari, betiere, dagokion hirigintza-tresna hasiera batez onartu aurretik. Aipatutako agiri horiek jaso ondoren, dekretu honetan aurreikusitako hots-kutsaduraren erregulazioari buruzko nahitaezko txostena egingo du hiri-garapenaren titularrak».

Dado que la parcela objeto de la modificación coincide con la zona de servidumbre acústica de la carretera AP-8, de acuerdo con el artículo 30.3 del Decreto 213/2012, de 16 de noviembre, «la Administración Local, cuando se produzca un desarrollo urbanístico en la zona de servidumbre acústica, deberá remitir la documentación relativa al estudio acústico al que se refiere el párrafo 2 de este artículo a la persona o entidad titular de la misma, de forma previa a la aprobación inicial del correspondiente instrumento urbanístico, para que emita informe preceptivo en relación con la regulación de la contaminación acústica prevista en el presente Decreto».

– Ingurune hidrikoa babesteko neurriak:

– Medidas relativas a la protección del medio hídrico:

• Jabari publiko hidraulikoan edo zaintza-eremuan edozein obra edo lan egin aurretik, arroaz arduratzen den organismoaren administrazio-baimena eskuratu beharko da.

• La ejecución de cualquier obra o trabajo en dominio público hidráulico o sus zonas de protección, precisará de autorización administrativa previa del Organismo de cuenca.

• Jabari Publiko Hidraulikoan eta hura babesteko zortasun-eremuan ahal dela ez da egingo zuzeneko afektaziorik, ez eta zeharkako afektaziorik ere, sor litezkeen solido esekien edo arrastatutako edo jariatutako kutsatzaileen ondorioz. Jalkitzeko eta iragazteko luzetarako hesiak jarriko dira, horien bitartez ingurune hidrikora askoz ekarpen solido gutxiago egiteko. Neurri horiek nahikoak ez badira, neurri gehigarriak diseinatuko dira, hala nola dekantazio-putzuak instalatzea.

• Se evitarán tanto afecciones directas al Domino Público Hidráulico y su zona de servidumbre de protección, como indirectas derivadas del aporte de sólidos en suspensión o contaminantes por arrastre de escorrentías que pudiesen generarse. Se colocarán barreras longitudinales de sedimentación y filtrado que permitan evitar gran parte de los aportes de sólidos al medio hídrico. En caso de que estas medidas resulten insuficientes se diseñarán medidas adicionales como puede ser la instalación de balsas de decantación.

– Intereseko landaredia babesteko neurriak:

– Medidas relativas a la protección de la vegetación de interés:

• Mokozorrotz errekastoaren ertzeko landarediari eragitea saihestuko da. Obrak egiten hasi aurretik, zehaztasunez balizatuko dira afektazioetatik salbu geratu behar duten landareak, bai eta inausitako zuhaitzak ere, bota ez ditzaten. Zuzeneko okupaziorik aurreikusten ez den eremuetan ahal dela ez da landarerik moztuko, ez garbituko.

• Se evitará la afección a la vegetación de ribera de la regata Mokozorrotz. Con anterioridad al comienzo de las obras se balizará con precisión la vegetación que debe quedar libre de afecciones, así como aquellos árboles que puedan verse afectados por podas con objeto de evitar su tala. Se evitará la tala y desbroce de la vegetación en aquellas zonas donde no se prevea una ocupación directa.

• Obrek kaltetutako eremuak leheneratzea: proiektua gauzatzearen ondorioz kaltetutako eremu guztiak leheneratuko dira. Landareztatze-lanak ahalik eta lasterren egingo dira, higadura-prozesuak, solidoak drainatze-sarera arrastatzea eta espezie aloktono inbaditzaileen kolonizazioa ekiditeko. Jasangarritasun-irizpideak lehenetsiko dira, espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua gutxitzearren. Landareztatze- eta lorategi-lanetan, ez dira inola ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esaterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia eta Cortaderia selloana. Leheneratze-lanetan erabilitako landare-lurrak flora inbaditzaileko propagulurik ez duela bermatuko da.

• Restauración de los espacios afectados por las obras: se restaurarán todas las áreas que hayan sido afectadas por la ejecución del proyecto. La revegetación se realizará lo antes posible, para evitar procesos erosivos, arrastres de sólidos a la red de drenaje y la colonización de especies alóctonas invasoras. Se priorizarán criterios de sostenibilidad, de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de revegetación y ajardinamiento. Se garantizará que la tierra vegetal utilizada en las labores de restauración no contiene propágulos de flora invasora.

• Gune libreen tratamendua: gune libreak landareztatzeko, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak egindako Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua argitalpenean jasotakoari jarraituko zaio. Espezie autoktonoak erabiliko dira; ibilguaren ondoan haltzadi kantauriarraren ezaugarriei emango zaie lehentasuna, eta eremuaren gainerako berdeguneetan, berriz, harizti baso mistoari.

• Tratamiento de los espacios libres: la revegetación de los espacios libres se desarrollará de acuerdo con el «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco. Se emplearán especies autóctonas, primando las características del complejo de la aliseda cantábrica junto al cauce y el robledal bosque mixto en el resto de las áreas verdes.

– Beste prebentzio-neurri eta neurri zuzentzaile batzuk:

– Otras medidas preventivas y correctoras:

Aurretik adierazitakoari kalterik egin gabe, garapen-proiektuak gauzatzean aplikatu beharreko neurriak loturik egongo dira obrak egiteari, lurrak eta soberakinak kudeatzeari, hondakinak sortu eta kudeatzeari, induskatutako lurzoruak kontrolatzeari eta urak, airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babesteari buruzko jardunbide egokien eskuliburuarekin. Planak azkenean onartzen dituen zehaztapenei erantsi beharko zaizkie horiek guztiak.

Sin perjuicio de las anteriores, las medidas a aplicar en la ejecución de los proyectos de desarrollo guardarán relación con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados, protección de las aguas, de la calidad del aire y de la calidad acústica. Deberán incorporarse a las determinaciones que finalmente adopte el Plan.

• Obrako langileek erabili beharreko jardunbide egokien eskuliburua. Gai hauei lotutako alderdiak izango ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, ur-isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta zarata gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa duten jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea eta abar.

• Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, evitar vertidos a las aguas, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

• Planak proposatzen duen antolamenduaren ondoriozko obrak, bai eta lurzoruaren okupazioa dakarten gainerako eragiketa osagarriak ere, proiektua egikaritzeko behar-beharrezkoa den gutxieneko eremuan gauzatuko dira. Kontratistaren instalazio-eremuak proiektatzerakoan –makineria-parkea, obra-txabolak, obrako materialak aldi baterako gordetzeko gunea etalandare-lurra eta hondakinak aldi baterako pilatzeko tokiak barne–, ingurumenari ahalik eta gutxien eragiteko irizpidea hartuko da kontuan.

• Las obras derivadas de la ordenación que propone el Plan, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo, se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución. Las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de tierra vegetal y de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental.

• Hondakinak sortzea eta kudeatzea: Ekonomia zirkularrerako hondakin eta lurzoru kutsatuei buruzko apirilaren 8ko 7/2022 Legeak xedatutakoaren arabera eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutakoaren arabera kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketetatik eratorritakoak barne.

• Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 7/2022, de 8 de abril, de residuos y suelos contaminados para una economía circular y normativas específicas que les sean de aplicación.

Eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak Eraikuntza- eta Eraispen-hondakinen kudeaketa arautzen duen ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuari jarraituz kudeatu beharko dira olio erabiliak.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

Obretan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarrean dagoen legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko.

Los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

Irungo Udalari eta Ingurumen Jasangarritasuneko Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak detektatzearen ondoriozko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko Legearen (ekainaren 25eko 4/2015 Legea) 22.2 artikulua betez.

Cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Irun y a la Viceconsejería de Sostenibilidad Ambiental, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

• Kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erratz-makinak erabiliko dira.

• Los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

• Lurzoruak eta lurpeko urak babestea: prebentzio-neurriak eta neurri zuzentzaileak ezarriko dira obra-faserako, istripuzko isurien eragina saihesteko, bereziki makineria mantentzeko lanetan (material xurgatzaileak erabiltzea, isuriak eragindako lurrak kentzean eta kudeatzea, etab.). Pilaketa-eremuak, instalazio osagarriak edo makineria-parkea gainazal iragazgaitzetan kokatuko dira. Ahal dela, iragazgaiztu gabeko eremuetan ez da egingo makineria mantentzeko lanik.

• Protección de los suelos y las aguas subterráneas: se establecerán las medidas preventivas y correctoras para la fase de obras para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante el mantenimiento de maquinaria (utilización de materiales absorbentes, retirada y gestión de tierras afectadas por el vertido, etc.). Las zonas de acopio, instalaciones auxiliares o parque de maquinaria se localizarán en superficies impermeables. Se evitará el mantenimiento de maquinaria en zonas no impermeabilizadas.

• Obrako zarata: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko den makineria egokitu egin beharko da kanpoan erabiltzeko makineriaren emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko hainbat makinak ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu egin du) eta arau osagarrietan ezarritakora.

• Ruido en obras: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Eguneko lan-ordutegian egingo dira obrak.

Se respetará un horario de trabajo diurno.

• Paisaian integratzea: ingurunearen ingurumen-ezaugarriak kontuan izanda, eta garapen berria inguruko paisaian integratzeko asmoz, zenbait eraikuntza-baldintza zehaztuko dira (materialak, koloreak, morfologia, altuerak, bolumenak, etab.), bat etorriko direnak inguruneko eraikinen eta estetikaren tipologiarekin.

• Integración paisajística: teniendo en cuenta las características ambientales del entorno y con el objetivo de integrar el nuevo desarrollo en el paisaje de la zona, se definirán unas condiciones edificatorias (materiales, colores, morfología, alturas, volúmenes, etc. que estén en consonancia con la tipología edificatoria y estética del entorno.

• Eraikuntzaren jasangarritasuna: eraikuntza eta eraikingintza jasangarriagoak egiteko behar diren ezaugarriei dagokienez, eraikuntza jasangarrirako gidetan jasotako ingurumen-neurri eta -jardunbide egokiak erabiliko dira (https://www.ihobe.eus/argitalpenak), eraikinen aurrezpen eta efizientzia energetikoa eta energia berriztagarrien erabilera bultzatzeko. Neurriok, gutxienez, arlo hauetan izan beharko dute eragina:

• Sostenibilidad en la edificación: en cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en las Guías de Edificación Ambientalmente Sostenibles https://www.ihobe.eus/publicaciones con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

* Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

* Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

* Energia. Energia-kontsumoa murriztea eta/edo energia gutxiago sortzea iturri berriztaezinen bidez.

* Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

* Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa murriztea.

* Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

* Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

* Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

* Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

* Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

* Barne-kalitatea. Barneko airearen kalitatea, konforta eta osasuna hobetzea.

* Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta, betiere, Ebazpen honetan zehaztutako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten Cycobask - Irungo Bentak eremurako Hiri Antolamenduko Plan Bereziak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren mende jarri behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que el Plan Especial de Ordenación Urbana de Cycobask. Ventas en Irun, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Irungo Udalari ebazpen honen edukiaren berri ematea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Irun.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.– Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75.5 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-txosten estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezkoak dituen efektuak izateari utziko dio, baldin eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu ondoren ez bada Cycobask – Irungo Bentak eremurako Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartzen lau urteko epean. Kasu horretan, berriro eman beharko zaio hasiera Planaren ingurumen-ebaluazioaren prozedurari, ingurumen-organoari indarraldia luzatzeko eskatzen zaionean salbu. Hala gertatuz gero, ingurumen-organoak, hala badagokio, ingurumen-txosten estrategikoaren beste indarraldi bat xedatuko du, erregelamenduz ezarritako moduan.

Quinto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 75.5 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial de Ordenación Urbana de Cycobask. Ventas en Irun, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental del Plan salvo que solicite la prórroga de su vigencia al órgano ambiental. En este supuesto, el órgano ambiental otorgará, en su caso, un nuevo plazo de vigencia del informe ambiental estratégico en los términos que se determinen reglamentariamente.

Vitoria-Gasteiz, 2022ko maiatzaren 20a.

En Vitoria-Gasteiz, a 20 de mayo de 2022.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental