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108. zk., 2021eko ekainaren 3a, osteguna

N.º 108, jueves 3 de junio de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
3195
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EBAZPENA, 2021eko apirilaren 23koa, Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez Adinberri erreferentziako zentro berria definitzeko Pasaiako Arau Subsidiarioen aldaketa puntualaren ingurumen-txosten estrategikoa egiten baita.

RESOLUCIÓN de 23 de abril de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico de la Modificación puntual de las Normas Subsidiarias de Pasaia para definir el nuevo centro de referencia Adinberri.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2020ko otsailaren 5ean, Pasaiako Udalak eskabidea bete zuen ingurumen-organoan, Adinberri erreferentziako zentro berria definitzeko Pasaiako Arau Subsidiarioen aldaketa puntualaren ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu zituen, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha 5 de febrero de 2020, el Ayuntamiento de Pasaia completó ante el órgano ambiental la solicitud para la emisión del informe ambiental estratégico de la Modificación puntual de las Normas Subsidiarias de Pasaia para definir el nuevo centro de referencia Adinberri, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuz, 2021eko otsailaren 11n, Eusko Jaurlaritzako orduko Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak administrazio publiko ukituei eta interesdunei kontsulta egiteko izapidea hasi zuen; izapide horretan jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Era berean, izapidearen hasieraren berri eman zitzaion Pasaiako Udalari.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, con fecha 11 de febrero de 2021, la entonces Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de Pasaia el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egokitzat jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaitu eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean dago Adinberri erreferentziako zentro berria definitzeko Pasaiako Arau Subsidiarioen aldaketa puntuala; izan ere, artikulu horretan ezartzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin beharra, haiek ingurumenerako eragin garrantzitsuak ekar litzaketelako.

La Modificación puntual de las Normas Subsidiarias de Pasaia para definir el nuevo centro de referencia Adinberri, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikulutik 32. artikulura bitartean dago araututa, V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak (eskumena duen organoa da, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana garatu, eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Adinberri erreferentziako zentro berria definitzeko Pasaiako Arau Subsidiarioen aldaketa puntualaren gaineko ingurumen-txosten estrategikoa egitea (aurrerantzean, Plana), honako hauek kontuan hartuta:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la Modificación puntual de las Normas Subsidiarias de Pasaia para definir el nuevo centro de referencia Adinberri, en adelante, el Plan, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Pasaiako Arau Subsidiarioen aldaketa puntual honen helburua da hirigintza-arlotik aukera ematea pertsona nagusiei arreta emateko erreferentziako zentro bat udalerrian ezartzeko.

El objetivo de la presente Modificación puntual de las NNSS de Pasaia es posibilitar urbanísticamente la implantación de un centro de referencia de atención para personas mayores en el municipio.

Inguruan modu egokian integratuko den ekipamendua izatea lortu nahi da, Trintxerpeko bizitegi-eremuaren eta portuko eremuaren artean lotura gisa funtzionatzea eta, gainera, kale mailan irekia izatea oinezkoen zirkulazioari dagokionez. Bidenabar, Euskadi Etorbidean, Hospitalillo parean, mugarri arkitektoniko interesgarria izatea da asmoa.

Se pretende que sea un equipamiento que esté integrado de forma adecuada en el entorno, que sirva de nexo de unión entre la zona residencial de Trintxerpe y la zona portuaria y que, además, resulte permeable a nivel de calle para las circulaciones peatonales. Asimismo, también se intentará que sirva como remate arquitectónico de interés para Euskadi Etorbidea, a la altura de la zona del Hospitalillo.

Aipatutako zentroaz gain, eta, horren azpian, lur azpiko aparkaleku bat eraikitzea ere proiektatu da, zuzkidura-erabileraren eta lurzati mugakideen aparkaleku-beharrizanak konpontzeko.

Además del citado centro y bajo el mismo, se proyecta también la construcción de un aparcamiento subterráneo para resolver las necesidades de aparcamiento del uso dotacional y de las parcelas colindantes.

Zentro berriak ekipamendu komunitarioko erabilera izango du, zehazki, ekipamendu sanitario eta asistentziala izango da. Horretarako, indarrean dagoen Antolamendu Plan Bereziko (2018ko martxoaren 13ko erabakiaren bidez onartua) E.3.3. lurzatia bereizi egin da Pasaiako Portuko Zerbitzu Eremutik, hots, estatuaren portu-jabaritik, eta Pasaiako Portu Agintaritzaren ondarera igaro da; eutsi egin zaie eraikigarritasun-baldintzei, baimendutako bolumetriari eta aipatu Plan Berezian ezarritako antolamendu xehatuko beste zehaztapen batzuei.

El nuevo centro se incluirá como Uso de Equipamiento Comunitario, concretamente, como Equipamiento Sanitario y Asistencial. Para posibilitarlo, se ha desafectado la parcela denominada E.3.3. del vigente Plan Especial de Ordenación (aprobado por acuerdo de 13 de marzo de 2018) de la Zona de Servicio del Puerto de Pasaia, por tanto, del dominio portuario estatal, incorporándose al patrimonio de Autoridad Portuaria de Pasaia, manteniéndose las condiciones de la edificabilidad, volumetría permitida y otras determinaciones de ordenación pormenorizada establecidas en el citado Plan Especial.

Aldaketa honek berriro zedarrituko du Herrera hirigintza-jarduerarako eremua (HJE), E.3.3. eremua HJE horretatik bereiziz eta Hospitalillo 2.0 HJE izeneko eremu berrian sartuz; horrek barne hartzen ditu Pasaiako Portuko Plan Berezian zehaztuta zeuden hirigintza-zehaztapen xehatuak. Horrenbestez, Pasaiako Arau Subsidiarioen hirigintza-jarduerarako eremu berri hori, hots, Hospitalillo 2.0 HJE, Pasaiako Portuko Zerbitzu Eremutik bereizitako lursail horiez osatuta egongo da.

La presente Modificación redelimita el AIU Herrera, excluyendo la zona E.3.3. de esta AIU y la incluye en una nueva área denominada AIU Hospitalillo 2.0 que recoge las determinaciones urbanísticas pormenorizadas que ya estaban definidas en el Plan Especial del Puerto de Pasaia. Por tanto, este nuevo Ámbito de Intervención Urbanística de las NNSS de Pasaia AIU Hospitalillo 2.00 estará formado íntegramente por los terrenos desafectados de la Zona de Servicio del Puerto de Pasaia.

Planak honako antolamenduko oinarrizko zehaztapen eta aprobetxamendu-, eraikigarritasun-, jabari- eta erabilera-baldintza hauek ezarri ditu:

El Plan establece las siguientes determinaciones básicas de ordenación y condiciones de aprovechamiento, edificabilidad, dominio y uso:

– Euskadi Etorbidera begira egongo den aurrealdeak zuzkidura-izaera izango du.

– Se define un frente a Euskadi Etorbidea de carácter dotacional.

– Eraikin berriaren gehieneko lerrokadura lurzatiaren ertza izango da; erdialdean, espazio handi bat utziko du libre, ekipamendurako; gehienez 26 metroko altuera onartuko da.

– El nuevo edificio tendrá como alineación máxima el borde de la parcela, liberando un gran espacio libre central que sirva para equipamiento, admitiéndose una altura máxima de 26 metros.

– Sestra gainean, 15.000 m2-ko aprobetxamendua baimentzen da.

– Se permite un aprovechamiento de 15.000 m2 sobre rasante.

– Oro har, sestra azpian, gehienez 3 solairuko aparkalekua baimenduko da hiri-eremu osoan.

– Se admite de manera general un máximo de 3 plantas de aparcamiento bajo rasante bajo la totalidad del área urbana.

– Lur azpiko aparkalekua Adinberriren alboko eremuekin batu ahalko da.

– El aparcamiento subterráneo podrá unirse con las áreas colindantes a Adinberri.

– Ibilgailuen sarbideak ipar-hego orientazioa duen bidean kokatuko dira, Adinberri zonaren (Plan Bereziko E.3.3) eta indarrean dagoen Plan Bereziko E.3.4. zonaren artean.

– Los accesos rodados se ubicarán en el vial de orientación Norte-Sur situado entre las zonas Adinberri (E.3.3. del Plan Especial) y la E.3.4. del Plan Especial vigente.

Hektarea bat baino gutxiagoko azalera duen hiri-lurzoru baten eremuan eraikuntza-proiekturako eta hirigintzako obra osagarrietarako esparrua ezartzen du Planak.

El presente Plan establece el marco para el proyecto de edificación y de urbanización complementaria de un suelo urbano con una superficie inferior a 1 ha.

B) Proposatutako Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, hain zuzen ere zehazteko ea planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez.

B) Una vez analizadas las características del Plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del Plan, considerando en particular:

a) Planak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokionez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legeetan zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zenbateraino eragiten duen beste plan edo programa batzuetan, bai eta hierarkizatuta daudenetan ere: aldaketa honek berriro zedarrituko du Herrera HJE, E.3.3. eremua HJE horretatik bereiziz eta Hospitalillo 2.0 HJE izeneko eremu berrian sartuz; horrek barnean hartzen ditu Pasaiako Portuko Plan Berezian zehaztuta zeuden hirigintza-zehaztapen xehatuak. Plana bat dator eremuari eragiten dioten lurralde-antolamenduko planekin. Ez da aurkitu plangintza nagusiarekiko bateraezintasunik.

b) La medida en que el Plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: la presente Modificación redelimita el AIU Herrera, excluyendo la zona E.3.3. de esta AIU y la incluye en una nueva área denominada AIU Hospitalillo 2.0 que recoge las determinaciones urbanísticas pormenorizadas que ya estaban definidas en el Plan Especial del Puerto de Pasaia. El Plan es acorde con los planes de ordenación territorial que afectan al ámbito. No se han detectado incompatibilidades con el planeamiento jerárquicamente superior considerado.

c) Plana egokia den ingurumen-arloko alderdiak barne hartzeko, bereziki, garapen jasangarriaren sustapena: plana egokia da garapen jasangarria sustatzera bideratutako ingurumen-alderdiak barnean hartzeko; hain zuzen ere, Planak ez dakar lurzoru urbanizaezin berriak okupatzea, eta, gainera, lur azpiko aparkalekua egiteari esker, lurzati mugakideek aparkaleku-erabilera ez izatea ekarriko du. Bestalde, Planak hobetu egingo du bertako hiri-paisaiaren kalitatea, birgaitu egingo duelako portu- eta hiri-eremu degradatu bat, hiri-sarera gehituz. Halaber, kontuan hartuz planaren eremuan lurzorua kutsatzen duten jarduerak izan dituzten bi kokagune daudela, plana garatzeak lurzatia aurreikusitako zuzkidura-erabileretarako birgaitzea dakar, baita kutsatutako lurzoruak modu egokian kudeatzea ere.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible, en particular, el Plan no supone ocupación de nuevos suelos no urbanizados, además, la realización del aparcamiento subterráneo permite liberar el uso de aparcamiento de las parcelas colindantes. Por otra parte, el Plan mejorará la calidad del paisaje urbano del entorno al rehabilitarse una zona portuaria y urbana degradada incorporándose a la trama urbana. Asimismo, teniendo en cuenta que el ámbito del plan coincide con dos emplazamientos que han soportado actividades contaminantes del suelo, el desarrollo del plan supone la recuperación de la parcela para usos dotacionales previstos y la gestión adecuada de los suelos contaminados.

d) Planari loturiko ingurumen-arazo adierazgarriak: ez da hauteman Plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, baldin eta, ukitutako eremuan egiten diren esku-hartzeak eta jarduerak gauzatzen badira, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, lurzoru kutsatuei, hondakinen kudeaketari, kutsadura akustikoari eta kultura-ondarearen babesari dagokienez indarrean dagoen araudia betez.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, suelos contaminados, gestión de residuos, contaminación acústica y la protección del patrimonio cultural.

Apartatu horretan, honako alderdi hauek nabarmendu behar ditugu:

Destacar en este apartado los siguientes aspectos:

– Fatxada-mailako eta zenbait altueratako zarata-mailek gainditu egiten dituzte kanpoalderako aplikatu beharreko kalitate akustikoko helburuak, hala oraingo egoeran nola 20 urteren buruan.

– Los niveles de ruido a nivel de fachada y a diferentes alturas superan los Objetivos de Calidad Acústica aplicables para el espacio exterior, tanto para el escenario actual como a 20 años vista.

– Lurzorua kutsa dezaketen jarduerak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan jasotako bi lurzati daude. Gaur egun lurzoruaren kalitate-adierazpenaren prozedura izapidetzen ari da.

– Presencia de dos parcelas incluidas en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades potencialmente contaminantes del suelo. En la actualidad se está tramitando el procedimiento de Declaración de Calidad del Suelo.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da Europako nahiz Espainiako ingurumen-arloko legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina pairatu dezakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Planaren eremua Hospitalillo 2.00 HJE hirigintza-jarduerarako eremua da, Pasaiako Portuko Zerbitzu Eremutik bereizitako lurrez osatua. Hiri-lurzoru bat da, 4.747 m2-koa, Ipar Herrera poligonoaren ekialdeko mugan kokatua, oneratzeko prozesuan dagoen eremu industrial batean. Gaur egun lur azaleko aparkaleku bat eta biltegi bat daude.

El ámbito del Plan corresponde al ámbito de intervención urbanística (AIU) Hospitalillo 2.00 formado por los terrenos desafectados de la Zona de Servicio del Puerto de Pasaia. Se trata de un suelo urbano de 4.747 m2 situado en el extremo oriental del polígono de la Herrera Norte en un área industrial en proceso de regeneración. En la actualidad se encuentra ocupado por un aparcamiento en superficie y un almacén.

Eremuaren iparraldean, Euskadi Etorbidea hiri-bidea dago, ekialdean aparkalekuari jarraipena ematen dio Hospitalilloko kaiak, eta, hegoaldean eta mendebaldean, lurzatiak muga egiten du gaur egun jarduera ekonomikoetara bideratutako beste eremu batzuekin.

Al norte del ámbito se encuentra la vía urbana Euskadi Etorbidea, al este se da continuidad al aparcamiento que se extiende en el muelle Hospitalillo, y al sur y al oeste la parcela limita con otras áreas destinadas actualmente a actividades económicas.

Hirigintza-jarduerarako eremua erabat antropizatutako ingurune batean dago, ez da espazio babestu baten parte, ezta inbentarioetan jasotako interes naturaleko beste leku batzuen parte ere, eta ez dago EAEko korridore ekologikoen sareko egitura-elementuen artean. Bidenabar, ez dago inbentarioetan jasotako kultura-ondareko elementurik.

El ámbito de intervención urbanístico se encuentra en un área totalmente antropizada, no forma parte de ningún espacio protegido, ni de otros lugares de interés naturalístico inventariados, ni es coincidente con elementos estructurales de la Red de corredores ecológicos de la CAPV. Asimismo, tampoco es coincidente con elementos del patrimonio cultural inventariados.

Paisaiari dagokionez, Herrera, gaur egun, multzo ordenagabea da; askotariko biltegiak bata bestearen ondoan, erabiltzen ez diren orubeak eta bide-sistema.

Paisajísticamente La Herrera se caracteriza en la actualidad por ser un conjunto desordenado en el que se suceden almacenes de diferente tipología con solares inutilizados y espacios viarios.

Egoera akustikoari dagokionez, gaur egun, eremuak Trintxerpeko eta San Pedroko bizitegietara iristeko trafikoak eragindako zarata pairatzen du, baita portuan garatzen diren jarduera ekonomikoek sortutako zarata ere, kalitate-helburu aplikagarriak gaindituz aztertutako hiru tarteetan (goizez, arratsaldez eta gauez), Euskal Autonomia Erkidegoko hots- kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren arabera.

En cuanto a la situación acústica, la zona actualmente se ve afectada por el ruido producido por el tráfico de acceso a las zonas residenciales de Trintxerpe y San Pedro, así como por el ruido generado por las actividades económicas que se desarrollan en el puerto, superándose los objetivos de calidad aplicables, según el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la CAPV, para los tres periodos analizados (día, tarde y noche).

Ingurumen-arriskuei dagokienez, Planaren esparruan, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitzako sailburuaren 2017ko abenduaren 21eko Aginduan jasotako bi lurzati identifikatu dira. Agindu horren bidez, lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak jasaten edo jasan dituzten lurzoruen inbentarioa eguneratu zen. Lurzatien identifikazio-kodeak honako hauek dira: 20064-00029 eta 20064-00063 (instalazio industrialak).

En lo referente a los riesgos ambientales, en el ámbito del Plan se han identificado dos parcelas incluidas en la Orden de 21 de diciembre de 2017, del Consejero de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, de actualización del inventario de suelos que soporten o hayan soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo. Se trata de las parcelas con los códigos de identificación: 20064-00029 y 20064-00063 (instalaciones industriales).

Bidenabar, aipatu behar da eremuak ez duela higadura- edo uholde-arriskurik, ezta akuiferoak kutsatzearekiko urrakortasunik ere.

Señalar, asimismo, que el ámbito no presenta riesgo de erosión, de inundabilidad, ni vulnerabilidad a la contaminación de acuíferos.

Testuinguru horretan, Planetik eratorritako jarduketen inpaktuak eraikin berria eta aparkalekua eraikitzeko eta urbanizatzeko lanei lotutakoak izatea espero da (eraikinak eraistea, lurrak mugitzea eta hondeatzea, eraikuntza-lanak) eta sosegu publikoan ere izango dute eragina (populazioaren osasunean ondorioak zarata eta kutsatzaileen immisioagatik); hala, nabarmendu behar da hiri-hondakinen eta hondeaketa-soberakinen bolumen handia sortuko dela, eta kutsatuta egon daitezkeen lurzoruen presentziak arriskua ekar dezakeela.

En este contexto, los impactos de las actuaciones derivadas del Plan serán previsiblemente los relacionados con las labores de urbanización y construcción de la nueva edificación y aparcamiento (demolición de edificaciones, excavación y movimiento de tierras, trabajos de edificación) y sus efectos sobre el sosiego público (efectos en la salud de la población por la inmisión de contaminantes y ruidos), es destacable la generación de un volumen alto de residuos urbanos y excedentes de excavación, y el riesgo por la presencia de suelos potencialmente contaminados.

Bereziki gogoan hartu behar dira kutsatuta egon daitezkeen lurzoruen gainean egingo diren jarduketak eta garapen berriaren egoera akustikoa.

Especialmente, es necesario considerar las actuaciones que se llevarán a cabo sobre suelos potencialmente contaminados y la situación acústica del nuevo desarrollo.

Kutsatuta egon daitezkeen lurzoruei dagokienez, inbentarioan identifikatutako bi lurzatiek lurzoruaren kalitatearen ikerketa xehatuko txostena dute. Bidenabar, indusketa selektiboko plan bat egin da, Pasaiako portuko Hospitalillon lur azpiko aparkaleku bat eraikitzeko.

A este respecto, en cuanto a los suelos potencialmente contaminados, las dos parcelas identificadas en el Inventario cuentan con un Informe de Investigación Detallada de la calidad del suelo. Asimismo, se ha llevado a cabo un Plan de excavación selectiva para la construcción de un aparcamiento subterráneo en el área del Hospitalillo del puerto de Pasaia.

Zaratari dagokionez, aurkeztutako agirien arabera, fatxadan eta hainbat solairutan, zarata-mailak gainditu egiten ditu kanpoalderako aplikatu beharreko kalitate akustikoko helburuak (KAH), hala oraingo egoeran nola 20 urteren buruan, eguneko tarte guztietan. Zarata-foku nagusiak gertuko bideak eta Planaren eremutik gertuko trenbide-trafikoa dira.

En lo referente al ruido, de acuerdo a la documentación presentada, los niveles el ruido a nivel de fachada y diferentes alturas superan los Objetivos de Calidad Acústica (OCAs) aplicables para el espacio exterior, tanto para el escenario actual como a 20 años vista en los diferentes periodos del día. Los principales focos de ruido se corresponden con los viales cercanos y el tráfico ferroviario próximo al ámbito del Plan.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri esanguratsurik izan ez dezan eta Adinberri erreferentziako zentro berria definitzeko Pasaiako Arau Subsidiarioen aldaketa puntualaren ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, betiere, ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que la Modificación puntual de las Normas Subsidiarias de Pasaia para definir el nuevo centro de referencia Adinberri, se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dagoen araudiaren arabera beteko dira, ebazpen honetan ezarritakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-agiri estrategikoan eta planean bertan jasotakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan.

– Lurzoruaren kalitatea aurreikusitako erabilerekin bateragarria dela bermatzeko neurriak.

– Medidas destinadas a garantizar la compatibilidad de la calidad del suelo con los usos previstos.

Adierazi den moduan, Planaren eremuko bi lurzati lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan sartuta daude (kodeak: 20064-00029 eta 20064-00063). Horrenbestez, Planaren ezaugarriak kontuan hartuz, eta Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 23. artikuluan xedatzen duena betez, ingurumen-organoak ebazpen bidez eman beharko ditu dagozkien lurzoruaren kalitatearen deklarazioak, aipatutako ekainaren 25eko 4/2015 Legean araututako prozedurari jarraikiz.

Como se ha indicado, el ámbito del Plan coincide con 2 parcelas incluidas en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo (parcelas con códigos 20064-00029 y 20064-00063). Por tanto, teniendo en cuenta las características del Plan y conforme a lo indicado en el artículo 23 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, el órgano ambiental deberá emitir mediante Resolución las correspondientes declaraciones de calidad del suelo, de acuerdo con el procedimiento regulado por la citada Ley 4/2015, de 25 de junio.

Ekainaren 25eko 4/2015 Lege horren 31.4 artikuluan adierazitakoaren arabera, honako hauek egin baino lehen eman beharko du lurzoruaren kalitatearen deklarazioa ingurumen-organoak: lurzorua kutsa dezakeen jarduera edo instalazio bat dagoen edo egon den lursailaren edo lursailen antolamendu xehea jasotzen duten hirigintza-bitartekoak behin betiko onartu baino lehen, edo bitarteko horiek aldatu baino lehen, eta, ahal dela, prozedura horien hasierako faseetan.

Conforme a lo indicado en el artículo 31.4 de dicha Ley 4/2015, de 25 de junio, la declaración de calidad del suelo deberá remitirse por el órgano ambiental con anterioridad a la aprobación definitiva de los instrumentos urbanísticos que incluyan la ordenación pormenorizada de la parcela o parcelas que soporten o hayan soportado una actividad o instalación potencialmente contaminante del suelo o con anterioridad a la modificación de dichos instrumentos y, preferentemente, en las fases iniciales de los respectivos procedimientos.

Hala ere, leku horretan guztian edo zati batean lurzoruaren kalitatea ikertzea eragozten duten egoerak gertatzen badira, kasuan kasuko antolamendu-bitartekoa behin betiko onartu ahal izango da, lurzoruaren kalitatearen deklaraziorik gabe. Kasu horretan, Hirigintzako Ekintzen Programari hasierako onespena eman aurretik egin beharko da deklarazio hori; edo, horrelako programarik ezean, lekua barne hartzen duen kudeaketa-esparruko birpartzelazio- eta urbanizazio-proiektuei hasierako onespena eman aurretik.

No obstante, en el supuesto de que, en el emplazamiento, en todo o en parte, concurriesen circunstancias que impidieran llevar a cabo las investigaciones de la calidad del suelo, podrá procederse a la aprobación definitiva del instrumento de ordenación de que se trate sin la declaración de calidad del suelo. En este caso, dicha declaración deberá emitirse con anterioridad a la aprobación inicial del Programa de Actuación Urbanizadora o, en su defecto, de los proyectos de reparcelación y urbanización del ámbito de gestión en cuya delimitación se incluya el emplazamiento.

Horri dagokionez, sustatzaileak aurkeztutako informazioaren arabera, eremu horretan lurzoruaren kalitatea ikertzeko zenbait espediente izapidetu dira Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Sailean. Horrenbestez, lurzoruaren kalitateari buruzko ebazpenetan ezarritako erabilera-mugak eta baldintzak bete beharko dira.

A este respecto, de acuerdo con la información aportada por el promotor, en este ámbito se han tramitado varios expedientes de investigación de calidad del suelo ante el Departamento de Medio Ambiente del Gobierno Vasco. En este sentido, deberá cumplirse con las restricciones de uso y condiciones establecidas en las correspondientes Resoluciones de calidad del suelo.

Bidenabar, 23. artikuluan jasotako jarduketaren baten ondorioz egin behar diren lur-mugimenduak egiteko, ingurumen-organoak aldez aurretik onartu beharko du gaikako hondeaketa-plan bat, kasuan kasuko lurzoruaren kalitatearen deklarazioaren prozeduran.

Asimismo, los movimientos de tierra que deben ejecutarse como consecuencia de algunas de las actuaciones recogidas en el artículo 23 exigirán la previa aprobación, por parte del órgano ambiental de un plan de excavación selectiva, en el marco del correspondiente procedimiento de declaración de la calidad del suelo.

– Airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babesteko neurriak.

– Medidas para la protección de la calidad del aire y de la calidad acústica.

Neurri egokiak ezarri beharko dira Planean aurreikusi den etorkizuneko hirigintza-garapenean eremu akustiko horretan aplikatu behar diren kalitate akustikoaren helburuak betetzeko, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 31.2 artikuluan xedatutakoaren arabera, hargatik eragotzi gabe arau horren 43. eta 45. artikuluetan ezarritakoa.

Se deberán establecer las medidas oportunas para que en el futuro desarrollo urbanístico previsto en el Plan se cumplan los objetivos de calidad acústica que le sean de aplicación a esta área acústica, de acuerdo con lo establecido en el artículo 31.2 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, ello sin prejuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45 de dicha norma.

Bestalde, behar diren neurriak hartuko dira ahalik eta hauts gutxien harrotu eta hedatzeko materialak ekoizpen-gunetik produktu amaituen biltegira eramatean (karga estaltzea, ureztatzea, makina mugikorrak eta bideak garbitzea, etab.).

Por otra parte, se adoptarán las medidas necesarias para minimizar la emisión y dispersión de emisiones de polvo en el transporte de materiales desde la zona de producción al almacén de producto acabado (cubrición de carga, riegos, limpieza de maquinaria móvil y viales, etc.).

– Paisaian integratzeko neurriak:

– Medidas de integración paisajística:

Lorategiz hornitzeko lanetan, biodibertsitate autoktonoa sustatzeko jarduerak bultzatuko dira, jasangarritasun-irizpideak lehenetsiz jarduera horietan, eta espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua murriztuta. Horretarako, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak egindako «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendio eta neurriak hartuko dira kontuan. Gidak aukerak ematen ditu birlandatu behar den ingurunearen arabera, eta inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak identifikatzen ditu, landaketa horietan ez erabiltzeko.

En las labores de ajardinamiento se potenciarán las actuaciones encaminadas a fomentar la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad, y de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. A tal fin se utilizarán las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco que aporta alternativas según los ambientes a revegetar y, especialmente, identifica especies alóctonas con potencial invasor que han de ser en todo caso evitadas en las plantaciones.

Landareztatze- eta lorategi-lanetan ez dira inola ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esaterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia eta Cortaderia selloana. Cortaderia selloana eta eremuan egon litezkeen bestelako espezieak kentzeko eta lur-mugimenduen bidez hedatzea ekiditeko behar diren neurriak hartuko dira; betelanetan, landareztatze-lanetan eta urbanizazioko lorategi-lanetan erabiliko diren mailegu-lurren eta landare-lurren jatorria eta osaera kontrolatu beharko da.

En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de revegetación y ajardinamiento. Se adoptarán medidas para eliminar y evitar la propagación de Cortaderia selloana u otras posibles especies presentes en el ámbito durante los movimientos de tierras y mediante el control de la procedencia y composición de los materiales de préstamo y la tierra vegetal a emplear en los rellenos, la revegetación y el ajardinamiento de la urbanización.

– Eraikingintzaren jasangarritasuna:

– Sostenibilidad en la edificación:

Eraikingintza eta eraikuntza jasangarrienetarako behar diren ezaugarriei dagokienez, «EAEko etxebizitza-arloko eraikingintza eta birgaikuntza jasangarriko gidan» (Eusko Jaurlaritza, 2015eko abendua) jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, honako hauetan izan beharko dute eragina:

En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en la «Guía de Edificación y Rehabilitación Sostenible para la vivienda en la CAPV» (Gobierno Vasco, diciembre de 2015), con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

● Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

● Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

● Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortutako energiaren ekoizpena eta/edo energiaren kontsumoa murriztea.

● Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

● Edateko ura. Edateko ur gutxiago kontsumitzea.

● Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

● Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

● Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

● Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

● Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

● Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

● Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta, betiere, ebazpen honetan ezarritako babes- eta zuzenketa-neurriak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten Adinberri erreferentziako zentro berria definitzeko Pasaiako Arau Subsidiarioen aldaketa puntualak ondorio kaltegarri esanguratsurik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras recogidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que la Modificación puntual de las Normas Subsidiarias de Pasaia para definir el nuevo centro de referencia Adinberri, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Pasaiako Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Pasaia.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena – Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluan xedatutakoaren arabera, honako ingurumen-ebaluazio estrategikoak indarraldia galduko du eta berezkoak dituen efektuak sortzeari utziko dio, baldin eta, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuta, gehienez lau urteko epean onartuko ez balitz Adinberri erreferentziako zentro berria definitzeko Pasaiako Arau Subsidiarioen aldaketa puntuala. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Quinto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Modificación puntual de las Normas Subsidiarias de Pasaia para definir el nuevo centro de referencia Adinberri, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko apirilaren 23a.

En Vitoria-Gasteiz, a 23 de abril de 2021.

Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental