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162. zk., 2020ko abuztuaren 19a, asteazkena

N.º 162, miércoles 19 de agosto de 2020


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
3337
3337

EBAZPENA, 2020ko abuztuaren 3koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Astigarragako (Gipuzkoa) «Txalaka-Oialume» 16. HJE Hirigintza Jarduerarako Eremuko P-2, P-6 eta P-1 lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 3 de agosto de 2020, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana referido a las parcelas P-2, P-6 y P-1 del Ámbito de Intervención Urbanística, AIU 16 «Txalaka-Oialume», en Astigarraga (Gipuzkoa).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2020ko otsailaren 10ean, Astigarragako Udalak eskabide bat bete zuen, «Txalaka-Oialume» 16. HJE Hirigintza Jarduerarako Eremuko P-2, P-6 eta P-1 lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura hasteko (aurrerantzean, Plana), Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoari jarraikiz.

Con fecha de 10 de febrero de 2020, el Ayuntamiento de Astigarraga completó ante el órgano ambiental la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial de Ordenación Urbana referido a las parcelas P-2, P-6 y P-1 del Ámbito de Intervención Urbanística, AIU 16 «Txalaka-Oialume», en adelante el Plan, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Eskabide horri atxiki zitzaizkion Planaren zirriborroa eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritakoaren araberako edukia duen ingurumen-dokumentu estrategiko bat. Gainera, dokumentu horretan, dokumentu hori egin duten pertsonak identifikatu dira, sinatuta dago, eta amaiera-data dauka.

Dicha solicitud se acompañaba del borrador del Plan y de un documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre. Además, este documento identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de su conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak zenbait erakunderi eskatu zien egoki iruditzen zitzaizkien oharrak egiteko, oinarritzat har bailitezke ingurumen-organo horrek bere ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko, eta, beharrezko ikusiko balitz, ingurumen-inpaktu estrategiko arruntaren ebaluazioa egiteko. Halaber, eskatu zien iritzia emateko, espedienteari erantsi beharko litzaiokeen ingurumen-azterlan estrategikoak nolako irismena, xehetasun-maila eta zehaztasuna izan beharko lukeen zehazteko. Legez ezarritako epea bukatuta, zenbait erantzun jaso dira kontsultak egiteko izapide horretan, eta haien emaitza espedientean jasota dago.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental del correspondiente informe ambiental estratégico correspondiente y, en el caso de que se considerase necesaria una evaluación de impacto ambiental estratégica ordinaria, su opinión en orden a determinar la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación que debería tener el estudio ambiental estratégico que debería incorporarse al expediente. Finalizado el plazo legal establecido, se han recibido respuestas a dicho trámite de consultas con el resultado que obra en el expediente.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek aukera izan zezaten egoki ikusten zituzten ingurumen-arloko oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez analizados los informes recibidos, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da oinarriak ezartzea ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen planen, programen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautzeko; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental con el fin de promover un desarrollo sostenible.

«Txalaka-Oialume» 16. HJE Hirigintza Jarduerarako Eremuko P-2, P-6 eta P-1 lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Berezia (aurrerantzean, Plana) abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan sartzen da; bertan xedatzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua behar duten planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo planen edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

El Plan Especial de Ordenación Urbana referido a las parcelas P-2, P-6 y P-1 del Ámbito de Intervención Urbanística, AIU 16 «Txalaka-Oialume», en adelante el Plan, se encuentra entre los supuestos referidos en el artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean araututa dago, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –eskumena duen organoa baita otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera–. Txostenak Planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egin, eta Plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien gaineko iritzia ematen du, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren babes- eta zuzenketa-neurrien inguruan ere, Planak ingurumenean ondorio txarrik izan ez dezan.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las medidas protectoras y correctoras, en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– «Txalaka-Oialume» 16. HJE Hirigintza Jarduerarako Eremuko P-2, P-6 eta P-1 lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko (aurrerantzean, Plana) ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, Astigarragako Udalak sustatua, jarraian adierazten diren zehaztapenekin:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana referido a las parcelas P-2, P-6 y P-1 del Ámbito de Intervención Urbanística, AIU 16 «Txalaka-Oialume», en adelante el Plan, promovido por el Ayuntamiento de Astigarraga, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: Helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Plan honek «Txalaka-Oialume» 16. HJEko lurzati hauei eragiten die: P1, P2 (A7 azpilurzatia) eta P6 (L6, L7, L19, L21, L22 eta L23 azpilurzatiak). Lurzoru horrek, indarreko plangintzaren arabera, ekonomia jardueretarako hiri-lurzoruko kalifikazioa du. Kasu guztietan, lurzati finkatuak dira, guztiz edo zati batez eraikita jada eta urbanizazioa gauzatuta eta Udalari lagata, eta haren hirigintza-karga guztiak jada ordainduta.

El presente Plan afecta a las parcelas P1, P2 (subparcela A7) y P6 (subparcelas L6, L7, L19, L21, L22 y L23), incluidas en el AIU 16 «Txalaka-Oialume», suelo calificado, según el planeamiento vigente, como urbano para actividades económicas. En todos los casos, se trata de parcelas consolidadas, ya edificadas total o parcialmente y con la urbanización ejecutada y cedida al Ayuntamiento, junto con todas sus cargas urbanísticas ya satisfechas.

Planaren helburua da Astigarragako HAPOk P-1 lurzatiari esleitutako hirigintzako eraikigarritasuna arautzea, gauzatzeko gelditzen zen eraikigarritasuna «Txalaka-Oialume» 16. HJE bereko P-2 eta P-6 lurzatien azpilurzatietako batzuetan transferituz; hori guztia, eremuko aprobetxamendu osoa handitu gabe. Hala bada, gehitu beharreko eraikigarritasuna oraingo bolumetriaren barruan hartuko da, dagoen pabiloiaren barneko eremuak beteta.

El objeto del Plan es regularizar la edificabilidad urbanística asignada por el PGOU de Astigarraga a la Parcela P-1, mediante la transferencia de la edificabilidad pendiente de ejecutar en algunas subparcelas de las parcelas P-2 y P-6 del mismo AIU 16 «Txalaka-Oialume»; todo ello, sin aumentar el aprovechamiento global del área; así, el incremento necesario de edificabilidad se absorberá dentro de su volumetría actual, colmatando los espacios interiores del pabellón existente.

Era horretan, proposatutako antolamenduak:

De esta forma, la ordenación propuesta:

– P-6 eta P-2 lurzatietan egindako eraikuntza finkatzen du, aprobetxamendua gauzatuta, eta hazteko aukera ezabatzen du, solairuarteei dagokien geldikinarekin.

– Consolida la edificación realizada en las parcelas P-6 y P-2 con su aprovechamiento materializado, eliminando la posibilidad de crecimiento con el remanente correspondiente a los altillos y entreplantas.

– P-1 lurzatiaren aprobetxamendu-muga handitzen du adierazitako bi lurzatien geldikinekin.

– Amplia el techo de aprovechamiento de la Parcela P-1 con los derechos de los remanentes de las dos parcelas señaladas.

P-6 eta P-2 lurzatietan finkatutako eraikuntzak, berriz, oraingo lerrokadurei muturreko lerrokadura gisa eusten die, baina eraikin-profila aldatzen du Honela gelditzen da:

La edificación consolidada en las parcelas P-6 y P-2 por su parte, mantiene sus alineaciones actuales como alineaciones extremas, si bien modifica su perfil edificatorio quedando establecido en:

• I/I profila (beheko solairua/sotoko solairua).

• Perfil I/ I (planta baja/ planta sótano).

P-1 lurzatian, berriz, eraikin-profil honen eraikina ahalbidetzen da:

Por otro lado, en la parcela P-1 se posibilita un edificio con un perfil edificatorio de:

• II/I profila (beheko solairua + 1 goiko solairua / sotoko solairua).

• Perfil II / I (planta baja + 1 planta alta / planta sótano).

Eraikin horren inguruko lurzoru ez-eraikia, batez ere, jardueraren sarbide eta aparkalekuetara bideratuko da.

El suelo no edificado circundante a esta edificación quedara dedicado fundamentalmente a accesos y aparcamiento de la actividad.

Plan honetan antolatu beharreko eremua «Txalaka-Oialume» 16. HJEn dago, Astigarragako udalerriko hegoaldean, Ergobia auzoan, eta muga hauek ditu: iparraldean, Txalaka-Ergobia 15. HJErekin; mendebaldean, Donostiatik Hernanirako GI-2132 foru-errepidearekin; hegoaldean, Oialume eta Martindegi auzoekin (Hernani), eta ekialdean, Oialume bidea bide publikoarekin.

El ámbito objeto de ordenación en el presente Plan se inserta en el AIU.16 «Txalaka-Oialume», localizado al sur del municipio de Astigarraga, en el barrio de Ergobia; limitando: al norte, con el AIU.15 Txalaka-Ergobia; al oeste, con la carretera Foral de Donostia a Hernani, GI-2132; al sur, con el barrio de Oialume y Martindegi, del municipio de Hernani, y al este, con el camino público Oialume bidea.

Hiri-lurzoru finkatua denez, lurzatiek ibilgailu-sarbidea eta behar diren azpiegituren sareak dituzte: saneamendua (ur beltzen eta euri-uren sarea), ura banatzeko sarea, eta gainerako sareak (elektrizitatea, telefonia, gasa eta argiteria publikoa).

Al tratarse de un suelo urbano consolidado, las parcelas disponen de acceso rodado y cuentan con las redes de infraestructuras necesarias, saneamiento (red de fecales y pluviales), red de distribución de agua, red eléctrica, telefonía, gas y alumbrado público.

Planaren eremuan ez da hauteman interes geologikoko eremurik, ezta naturagune babesturik ere, eta ez dago EAEko igarobide ekologikoen sarearen barruan. Ez dago, ezta ere, kultura-ondareko elementu kalifikatu edo inbentariaturik.

En el ámbito del Plan no se detecta ningún área de interés geológico, ni espacios naturales protegidos y no se encuentra dentro de la red de Corredores ecológicos de la CAPV. Tampoco se identifican en dicho ámbito elementos del patrimonio cultural calificados o inventariados.

Horrenbestez, ziurta daiteke inpaktu adierazgarrienak giza habitataren kalitatearen gainekoak izango direla, Planari loturiko eraikuntza-proiektua gauzatzearen ondorioz. Obra-fase horretan, adierazgarrienak izango dira hondakinak sortzea, airearen kalitateari erasatea eta kutsadura akustikoa eragitea.

Por todo ello, se puede asegurar que los impactos más reseñables serán los relacionados con la afección sobre la calidad del hábitat humano, asociados a las actuaciones que se desarrollarán como consecuencia de la realización del proyecto de edificación asociado al desarrollo del Plan. Los más importantes tendrán que ver con la generación de residuos y con las afecciones a la calidad del aire y a la contaminación acústica que se producirán en esta fase de obras.

B) Planaren ezaugarri teknikoak eta ingurumenekoak aztertu ondoren, eta Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluaren arabera, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira plan edo programa bati ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion zehazteko.

B) Una vez analizadas las características técnicas y ambientales del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo V de la citada Ley para determinar si un plan o programa debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako alderdi hauek kontuan hartuta:

1.– Características del Plan, considerando en particular los siguientes aspectos:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektu edo beste jarduera batzuetarako esparrua. Aurkeztutako agiriak ikusita, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos y otras actividades. A la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zenbaterainoko eragina duen Planak beste plan edo programa batzuetan. Planak lurzatien arteko hirigintza-eraikigarritasunaren transferentzia baino ez du ahalbidetzen; beraz, ez du eraginik izango beste plan edo programa batzuetan.

b) La medida en la que el Plan influye en otros planes o programas. El Plan se limita a permitir una transferencia de edificabilidad urbanística entre parcelas, por lo que no causará efecto alguno sobre otros Planes o Programas.

c) Plana egokia den edo ez ingurumen-oharpenak integratzeko, bereziki garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin bat eginik. Planaren garapenean lurzoru artifizializatua erabiliko denez, hiri-lurzoruaren okupazio jasangarria bultzatuko da. Halaber, aurkeztu den dokumentazioan, obran ingurumen-jardunbide egokiak egiteko eskuliburua aipatzen da. Hori dela eta, Plana egokia da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-arloko alderdiak integratzeko.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible. Mediante el desarrollo del presente Plan, al utilizar suelo ya artificializado, se propiciará la ocupación sostenible de suelo urbano. Así mismo, en la documentación aportada se contempla la existencia de un manual de buenas prácticas ambientales en obra. Por todo ello, se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible.

d) Planarekin edo programarekin lotutako ingurumen-arazo garrantzitsu batzuk: ingurumen-inpaktu nagusiak Planari lotutako proiektuen obra-fasean gertatzen diren jarduketei lotutakoak izango dira. Horiek guztiek giza habitataren kalitatea murriztea ekarriko dute, kutsadura atmosferikoa areagotuko dutelako, bai partikulen igorpenagatik, bai zaratengatik, eta hondakin gehiago sortuko direlako.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan o programa. Los principales impactos sobre el medio ambiente estarán asociados a las diferentes actuaciones que se produzcan en la fase de obras de los proyectos asociados al Plan. Todas estas actuaciones determinarán una disminución de la calidad del hábitat humano debido al incremento de la contaminación atmosférica, ya sea debida a la emisión de partículas o al incremento de los niveles sonoros y un aumento en la generación de residuos.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da ingurumen arloko Europar Batasuneko edo Espainiako legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Nolako ingurumen-efektuak sor daitezkeen eta zer ezaugarri dituen eragina jasan lezakeen eremuak:

2.– Efectos ambientales que pueden generarse y características del área probablemente afectada:

Eremuak ez dauka ingurumena babesteko araubideren baten mende dagoen espaziorik (Natura 2000 Sarea, esaterako) edo natura-balioa duen elementu garrantzitsurik, ezta kultura-ondasun izendatutako kultura-ondareko elementurik ere.

El ámbito carece de espacios con algún régimen de protección ambiental, como Red Natura 2000, o con elementos relevantes por sus valores naturales; tampoco dispone de elementos del patrimonio cultural declarados bienes culturales.

Planaren eremua Urumea ibaiaren 100 urteko errepikatze-denborako uholdeek urperatu dezaketen eremuan dago, baina lehentasunezko fluxu-gunetik kanpo. Halaber, eremua Urumea 2 uholde-arrisku handiko eremuan jasota dago (ES017-GIP-URU-01), eta 1. mailako lehentasun-neurriak behar ditu, 2015-2021 Uholde Arriskua Kudeatzeko Planean jasota, zeina urtarrilaren 15eko 20/2016 Errege Dekretuaren bidez onetsi zen, zeinak Kantauri Mendebaldeko Demarkazio Hidrografikoaren eta Espainiako zatiko Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Uholde-arriskua Kudeatzeko Planak onartzen dituen.

El ámbito del Plan se sitúa en zona inundable por avenida del río Urumea correspondiente a un periodo de retorno de 100 años, aunque fuera de su Zona de Flujo Preferente; así mismo, el ámbito queda incluido en el ARPSI Urumea 2 (ES017-GIP-URU-01), que requiere medidas de prioridad 1 recogidas en el Plan de Gestión del Riesgo de Inundación 2015-2021, aprobado por Real Decreto 20/2016, de 15 de enero, por el que se aprueban los Planes de gestión del riesgo de inundación de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Occidental y de la parte española de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental.

Hala bada, ingurumen-efektuen ezaugarriak eta planak eragindako eremuarenak kontuan hartuta, esan daiteke ez dela hauteman Plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-efektu adierazgarririk, baldin eta eragindako eremuan egiten diren esku-hartzeak eta jarduerak gauzatzean indarrean dagoen araudia betetzen bada segurtasunari eta osasunari, ingurumenari eta kutsadura akustikoari dagokienez, besteak beste.

Así pues, considerando las características de los efectos ambientales y del ámbito afectado por el presente Plan, puede concluirse que el mismo no plantea efectos ambientales destacados, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente y contaminación acústica.

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko araudiaren arabera gauzatuko dira, ebazpen honetan ezarritakoarekin bat, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta Planean jasotakoaren arabera. Planari loturiko proiektua betetzeko hartu behar diren neurri nagusiak honako hauek dira:

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan. Las principales medidas que deben adoptarse para la ejecución del proyecto asociado al Plan, se exponen a continuación:

– Proiektua gauzatzean, ahalegina egin behar da obrako langileek jardunbide egokien gida bat erabil dezaten.

– Se deberá procurar que en la ejecución del proyecto se utilice un Manual de buenas prácticas por parte del personal de obra.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egitean eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak kudeatzeko, Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoa bete beharko da.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuak dituzten ontziek uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak bete behar dituzte (dekretu horren bidez, Hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko araudia onartzen da), eta itxita egon beharko dute baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Olio erabiliak, berriz, Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn Erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisioak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta garbi mantendu beharko dira kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Uholdeak izateko arriskuari dagokionez:

– En relación con el riesgo de inundabilidad:

Kontuan hartuta P-1 lurzatia 100 urteko errepikatze-denborako uholdeek urpean geldi daitekeen eremuan dagoela, lehentasunezko fluxu-gunetik kanpo uholde-arriskua duten eremuetako erabilerei dagokienez, Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Plan Hidrologikoaren 40.4 artikuluan xedatutakoa bete beharko da. Hala, aparkaleku berriak lurpeko garaje eta sotoetan proposatuz gero, gogoratzen dugu horiek ezin izango direla baimendu, non eta ez den bermatzen esparrua iragazgaitza dela 500 urteko errepikatze-denboran eta ebakuazio-bideak eta haizebideak dituztela aipaturiko uholde-kotatik gora.

Teniendo en cuenta que la parcela P-1 se sitúa en zona inundable por avenidas de 100 años de periodo de retorno, ha de considerarse que, en relación con los usos situados en zonas inundables exteriores a la Zona de Flujo Preferente, se deberá dar cumplimiento a lo dispuesto en el artículo 40.4 del Plan Hidrológico de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental. Así, en el caso de que los nuevos aparcamientos se propongan en garajes subterráneos y sótanos, se recuerda que los mismos no podrán ser autorizados, salvo que se garantice la estanqueidad del recinto para la avenida de 500 años de periodo de retorno y dispongan de respiraderos y vías de evacuación por encima de la cota de dicha avenida.

– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarria:

– Edificación y construcción sostenible:

IV Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoaren lehentasunetako bat zen (17. lehentasuna) eraikingintzan eta eraikuntzan baliabideak euren bizi-ziklo osoan modu efizienteagoan erabiltzea eta ziklo-amaieran hondakinak aprobetxatzea. Horrenbestez, kontuan izan beharko dira EAEko etxebizitza-arloko eraikingintza eta birgaikuntza jasangarriko gidan jasotako gomendioak. (Eusko Jaurlaritza-2015), eraikinetan energia-aurrezpena eta energiaren efizientzia areagotzeko eta energia berriztagarriak bultzatzeko.

Conforme a la prioridad establecida en el IV Programa Marco Ambiental 2020, prioridad 17, respecto a fomentar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y en especial en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, deberán considerarse las recomendaciones de la Guía de Edificación y Rehabilitación Sostenible para la Vivienda en la Comunidad Autónoma del País Vasco. Gobierno Vasco-2015, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables.

Ezarri beharreko neurriek jardun-eremu hauetan izan behar dituzte ondorioak, aplikagarritasunaren arabera, kasu zehatz bakoitzerako:

Las medidas a implementar deberán incidir en las siguientes áreas de actuación, en función de su aplicabilidad, para el caso concreto:

Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortzen den energiaren kontsumoa eta/edo sorkuntza murriztea.

Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

Lehengai berriztaezinen kopurua murriztea.

Reducción del consumo de materias primas no renovables.

Materialak garraiatzeko prozesuak murriztea.

Reducción de los procesos de transporte de materiales.

Hondakin solido gutxiago sortzea.

Reducción en la generación de residuos sólidos.

Lurzoruaren okupazioa murriztea.

Reducción en la ocupación del suelo.

Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

Reducción del consumo de agua potable.

Ur gris gutxiago sortzea.

Reducción en la generación de aguas grises.

Gasen, hautsen, beroaren eta argiaren emisioak murriztea.

Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

Pertsonen garraio-prozesu gutxiago egitea eta mugikortasuna hobetzea.

Reducción de los procesos de transporte de personas y mejora de la movilidad de las mismas.

Barneko airearen kalitatea hobetzea.

Mejora de la calidad del aire interior.

Konforta eta osasuna hobetzea.

Mejora del confort y de la salud.

Bigarrena.– Bildutako zehaztapenei jarraikiz, ebazpen honetan ezarritako baldintzak betez, eta, betiere, ezarritako babes-neurriak eta neurri zuzentzaileak Planean txertatzen badira, ez da aurreikusten «Txalaka-Oialume» 16. HJE Hirigintza Jarduerarako Eremuko P-2, P-6 eta P-1 lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Bereziak eragin kaltegarri nabarmenik izatea ingurumenaren gainean, eta, ondorioz, ez da beharrezkoa ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egitea.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos recogidos y con el cumplimiento de las condiciones establecidas en esta Resolución y siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas, no se prevé que el Plan Especial de Ordenación Urbana referido a las parcelas P-2, P-6 y P-1 del Ámbito de Intervención Urbanística, AIU 16 «Txalaka-Oialume» vaya a producir efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, no es necesario que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Astigarragako Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Astigarraga.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarraldia galdu eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean,«Txalaka-Oialume» 16. HJE Hirigintza Jarduerarako Eremuko P-2, P-6 eta P-1 lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartzen ez bada. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial de Ordenación Urbana referido a las parcelas P-2, P-6 y P-1 del Ámbito de Intervención Urbanística, AIU 16 «Txalaka-Oialume», en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko abuztuaren 3a.

En Vitoria-Gasteiz, a 3 de agosto de 2020.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental