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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

188. zk., 2019ko urriaren 3a, osteguna

N.º 188, jueves 3 de octubre de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
4496
4496

EBAZPENA, 2019ko irailaren 11koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita EAEko Errepideen Hirugarren Plan Orokorraren (2017-2028) ingurumen-adierazpen estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 11 de septiembre de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula la declaración ambiental estratégica del Tercer Plan General de Carreteras del País Vasco (2017-2028).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren 2017ko uztailaren 11ko Ebazpenaren bidez, EAEko Errepideen Hirugarren Plan Orokorraren (2017-2028) (aurrerantzean, plana) ingurumen-azterlan estrategikoaren irismeneko dokumentua egin zen, bai Euskal Herriko ingurugiroa babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorrean bai Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean jasotakoari jarraikiz.

Mediante Resolución de fecha 11 de julio de 2017, el Director de Administración Ambiental formuló el documento de alcance del estudio ambiental estratégico del Tercer Plan General de Carreteras del País Vasco 2017-2028 (en adelante, Plan), en virtud de lo dispuesto tanto en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, como en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Kasuan kasuko aldizkari ofizialetan argitara eman ziren iragarkiekin, Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura Sailak jendaurreko informazioan jarri zituen EAEko Errepideen Hirugarren Plan Orokorraren (2017-2028) aurrerapena eta ingurumen-azterketa estrategikoa 45 egunez bederen, egin beharreko alegazioak aurkeztu ahal izateko. Jendaurreko informazioaren izapidea bete ostean, Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura Sailak ziurtatu du 30 alegazio-txosten jaso dituela.

Mediante anuncios publicados en los correspondientes boletines oficiales, el Departamento de Desarrollo Económico e Infraestructuras del Gobierno Vasco sometió a información pública el avance del Tercer Plan General de Carreteras del País Vasco 2017-2028, junto con el estudio ambiental estratégico, durante un plazo mínimo de 45 días, en orden a la presentación de cuantas alegaciones se estimasen oportunas. Una vez culminado el trámite de información pública, el Departamento de Desarrollo Económico e Infraestructuras certifica que se han recibido un total de 30 informes-alegaciones durante este trámite.

Aldi berean, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 22. artikuluan ezarritakoaren arabera, Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura Sailak 2018ko urrian egin zien kontsulta ukitutako administrazio publikoei eta interesdunei, arauaren 19. artikuluan ezarritakoaren arabera, baita organo sustatzailearen iritziz interesekoak ziren beste administrazio eta erakunde batzuei ere, eta 45 eguneko epea eman zien, egoki iritzitako txostenak eta alegazioak aurkez zitzaten.

Paralelamente, en aplicación del artículo 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, el Departamento de Desarrollo Económico e Infraestructuras del Gobierno Vasco consultó en octubre de 2018 a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas que habían sido previamente consultadas de conformidad con el artículo 19 de la norma, y a otras administraciones y organismos que el órgano promotor consideró de interés, dando un plazo de 45 días para la emisión de los informes y alegaciones que se estimaran pertinentes.

Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura Sailak izapideotan aipatu gaiei erantzun die eta kontuan hartu ditu eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei kontsulta egiteko izapidetik eratorritako ingurumen-arloko gai zenbait ingurumen-azterketa estrategikoa egiteko garaian

El Departamento de Desarrollo Económico e Infraestructuras del Gobierno Vasco ha dado respuesta a las cuestiones planteadas en los trámites anteriores y en la elaboración del Estudio Ambiental Estratégico se han tenido en cuenta varios de los aspectos ambientales derivados del trámite de consulta a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas.

2019ko uztailaren 3an, ingurumen-adierazpen estrategikoaren eskaera egin zuen Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura Sailak, otsailaren 27ko 3/1998 Legean, abenduaren 9ko 21/2013 Legean eta Planen eta Programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzeko urriaren 16ko 211/2012 Dekretuan xedatutakoarekin bat.

Con fecha 3 de julio de 2019, el Departamento de Desarrollo Económico e Infraestructuras del Gobierno Vasco completó la solicitud de declaración ambiental estratégica, de conformidad con lo dispuesto tanto en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, así como en el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas.

Eskabidearekin batera, dokumentu hauek aurkeztu ziren:

La solicitud se acompaña de la siguiente documentación:

– Azken plan-proposamena: memoria, planoak eta beste agiri batzuk.

– Propuesta final del Plan: que incluye los documentos relativos a la memoria y planos, entre otros.

– Planaren ingurumen-azterketa estrategikoa (2019ko martxokoa).

– Estudio ambiental estratégico del Plan fechado en marzo de 2019.

– Jendaurrean erakusteko aldiaren eta entzunaldiaren emaitza deskribatzeko hainbat dokumentu, baita jasotako txostenak eta alegazioak aintzat hartzeko moduari buruzko idazkia ere.

– Diversos documentos descriptivos del resultado de la información pública y de la audiencia, así como escrito en relación a cómo se han tomado en consideración los informes y alegaciones recibidos.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumen-efektu nabarmenak izan ditzaketen planen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea, eta ingurumenaren babes-maila handia bermatzea, garapen jasangarri bat sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir los planes que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumen-efektuen analisia, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.1 artikuluan xedatutakoa aplikatuz, ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar zaie administrazio publiko batek abian jarritako edo onetsitako planei, baldin eta lege-xedapen batek edo erregelamenduzko xedapen batek beharturik prestatu eta onartu badira, betiere ingurumen-eraginaren ebaluazioa egitera legez behartutako proiektuak baimentzeko esparrua ezartzen badute eta arlo jakin batzuei erreferentzia egiten badiete, hala nola lurralde-antolamenduari.

En aplicación de lo dispuesto en el artículo 6.1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, serán objeto de una evaluación ambiental estratégica ordinaria los planes que se adopten o aprueben por una administración pública y cuya elaboración y aprobación venga exigida por una disposición legal o reglamentaria, cuando establezcan el marco para la autorización de proyectos legalmente sometidos a evaluación de impacto ambiental y se refieran a determinadas materias, entre las que se encuentra la ordenación del territorio.

Orobat, otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 46.1 artikuluan ezarritakoari jarraituz, ingurumen-inpaktuaren baterako ebaluazio bat egin behar da; hau da, arauaren I. eranskineko a) letran jasotako planen ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar da, eta ebaluatu beharreko plan horien artean daude, besteak beste, EAEko Errepideen Hirugarren Plan Orokorra (2017-2028), ingurumen-inpaktuaren azterketa egin behar zaion proiektu bat baimentzeko marko bat ezartzen baitu Planak.

Asimismo, según lo estipulado en el artículo 46.1 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, procede realizar una evaluación conjunta de impacto ambiental, entendida como evaluación ambiental estratégica, en relación con los planes contemplados en el apartado A) del Anexo I de la norma, siendo así que, entre dichos planes se encuentra el Tercer Plan General de Carreteras del País Vasco 2017-2028, por cuanto que el Plan establece el marco para la autorización de proyectos legalmente sometidos a evaluación de impacto ambiental.

Halaber, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 17. artikuluan eta hurrengoetan eta Planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzeko urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 8. artikuluan eta hurrengoetan adierazitakoaren arabera, bai Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura Sailak, organo substantibo gisa, bai Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak, ingurumen-organo gisa, beharrezko den guztia xedatu dute Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura burutu ahal izateko, ingurumen-ikerketa estrategiko baten bidez, zeinaren irismena aurrez ezarri baita, kontsulta publikoen eta ukitutako administrazio publikoen eta interesdunen parte-hartze prozeduraren bitartez.

En aplicación, asimismo, de lo dispuesto en el artículo 17 y siguientes de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, así como en los artículos 8 y siguientes del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, tanto el Departamento de Desarrollo Económico e Infraestructuras del Gobierno Vasco, como órgano promotor, como la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco, como órgano ambiental, han dispuesto lo necesario para llevar a cabo el procedimiento de evaluación ambiental estratégica del Plan, mediante la elaboración de un estudio ambiental estratégico, cuyo alcance se ha determinado previamente, mediante la celebración de consultas públicas y mediante la participación en el procedimiento de las administraciones públicas afectadas y de las personas interesadas.

EAEko Errepideen Hirugarren Plan Orokorraren (2017-2028) ingurumen-ebaluazio estrategikoaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-ebaluazio estrategikoa egokia dela eta indarrean dagoen araudiari egokitzen zaiola, ingurumen-adierazpen estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –organo eskuduna otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta apirilaren 9ko 77/2017 Dekretuaren arabera, zeinaren bidez ezartzen baita Ingurumen eta Lurralde Politika Saileko egitura organiko eta funtzionala–. Adierazpen horretan, ingurumen-arloko alderdiak Planaren proposamenean sartzearen alde egiten da, eta Plana aplikatzeak dakartzan ingurumen-efektu nabarmenen aipamena jasotzen, azkenik onartuko den Planean sartu behar diren azken zehaztapenak sartuta, ingurumen-efektuetarako bakarrik.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental estratégica del Tercer Plan General de Carreteras del País Vasco 2017-2028, y a la vista de que el estudio ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar la presente declaración ambiental estratégica, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos del Plan sobre el medio ambiente, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse al Plan que finalmente se apruebe, a los solos efectos ambientales.

Orain arte azaldutakoari jarraikiz, espedienteko txostena aztertu da, eta xedapen hauek guztiak ikusi dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Herriko Ingurugiroa Babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen Ebaluazioari buruzkoa; 211/2012 Dekretua, urriaren 16koa, Planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura arautzekoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzekoa; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horiek horrela, hau

En virtud de todo lo hasta aquí expuesto, una vez analizados los informes obrantes en el expediente y vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasun Sailak sustatu EAEko Errepideen Hirugarren Plan Orokorraren (2017-2028) ingurumen-adierazpen estrategikoa formulatzea, baldintza hauetan:

Primero.– Formular la declaración ambiental estratégica del Tercer Plan General de Carreteras del País Vasco 2017-2028, promovido por el Departamento de Desarrollo Económico e Infraestructuras del Gobierno Vasco, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren ezaugarriak eta helburuak.

A) Objeto y objetivos del Plan.

Planaren xede nagusia hau da: 2017-2028 aldirako Planaren xede den sarean gutxienez egin beharreko aurreikuspenak, helburuak, lehentasunak eta hobekuntzak zehaztea, autonomia-erkidegoko errepide-sareak behar bezala koordinatuta daudela bermatzeko.

El cometido final del Plan es determinar las previsiones, objetivos, prioridades y mejoras a realizar como mínimo en la Red Objeto del Plan (ROP) en el periodo 2017-2028, asegurando la debida coordinación de las redes de carreteras de la Comunidad Autónoma.

Planaren printzipio estrategikoak:

Principios estratégicos del Plan:

– Herritarrei datozen urteetako bizi-mailaren araberako errepide-sarea eskaintzea.

– Ofrecer a los ciudadanos una red viaria acorde con el nivel de vida de los próximos años.

– Enpresa-ehunarentzat etengabe egokitzen ari den lurreko komunikazio-sarea jartzea, Euskadiko bide-konexioak mantentzeko eta ahal den neurrian hobetzeko.

– Facilitar al tejido empresarial una red de comunicaciones terrestres en continua adecuación para mantener y mejorar, en la manera de lo posible, la conectividad del País Vasco.

– Lurraldea eta bertako udalerrien arteko komunikazioa orekatzea.

– Equilibrar el territorio y la comunicación entre sus localidades.

– Bide-sarearen hobekuntza eta ingurumenarekiko errespetua eta babesa bateragarri egitea.

– Compatibilizar la mejora de la red viaria con el respeto y protección del Medio Ambiente.

– Errepideen erabiltzaileen bide-segurtasuna handitzea eta istripu-arriskua gutxitzea.

– Incrementar la seguridad vial y reducir el riesgo de accidentes para los usuarios de las carreteras.

Funtsezko helburuak:

Objetivos sustantivos:

– Lurraldean, ibilbide desberdinak egin behar dituzten oinarrizko funtzioetarako errepide-sare egokia jartzea.

– Dotar al territorio de una red de carreteras acorde con las funciones básicas que deben cumplir los distintos itinerarios.

– Euskadiko eta Europar Batasuneko (EB) garraio-politikan errepide-sareak duen garrantzia kontuan hartzea: Euskadiko garraio-sistemaren ekonomia-, gizarte- eta ingurumen-jasangarritasuna bere osoan indartzea.

– Considerar el papel de la red de carreteras en el marco de la política de transportes del País Vasco y de la Unión Europea (UE): potenciar la sostenibilidad económica, social y medioambiental del sistema de transportes del País Vasco en su globalidad.

– EAEko bide-sarea Europa Barnako Errepide Sarean (TEN) sar dadin laguntzea.

– Favorecer la integración de la red viaria de la CAPV en la Red Transeuropea (TEN).

– Bide-sarearen egitura hobetzea, lurraldea ekialdetik mendebaldera eta iparraldetik hegoaldera zeharkatzen duten lotura-korridore handien bidez.

– Mejorar la articulación de la red viaria con los grandes corredores de conexión (Este - Oeste y Norte - Sur) que atraviesan el territorio.

– Kanpo-loturak (muga-konexioak) eta bertako nodo nagusiekiko (nodoak) loturak (portuak, aireportuak, logistika-plataformak) hobetzea.

– Mejora de las relaciones externas (conexiones fronterizas) y con los puntos nodales principales (puertos, aeropuertos, plataformas logísticas).

– Lurraldea modu egokian egituratzea, antolamendu-ildo nagusiei jarraikiz.

– Vertebrar el territorio de forma equilibrada, de acuerdo con las directrices generales para su ordenación.

– Zona bakoitzean, antzeko azpiegitura-hornidurak jartzea, betiere bakoitzaren alderdi bereizgarriak kontuan hartuta, besteak beste: orografia eta herriguneetako biztanleria-dentsitatea.

– Alcanzar unos niveles de dotación de infraestructuras similares para cada zona, teniendo en cuenta aspectos determinantes, como la orografía y la densidad de los asentamientos de población.

– Lurraldeko zona guztietan irisgarritasun-maila egokia jartzea; bereziki, egoera okerragoa den edo ekonomia-hedapen garrantzitsua duten zonetan.

– Proporcionar un nivel adecuado de accesibilidad a todas las zonas del territorio, actuando, preferentemente, sobre aquellas peor dotadas o de relevante expansión económica.

– Bide-sarea zerbitzua ematen duen zona bakoitzeko baldintzen arabera egokitzea eta ingurumen- eta hirigintza-inpaktuak txikiagotzea.

– Adecuar la red viaria a los condicionantes de cada zona servida, minimizando los impactos medioambientales y urbanísticos.

– Jarduerak errepide-gaietan eskumena duten beste erakunde eta instituzio batzuekin koordinatzea eta horiei lehentasuna ematea, bai Euskadin, bai autonomia-erkidego mugakideetan.

– Coordinar y priorizar actuaciones con otros organismos e instituciones con competencias en materia de carreteras, tanto en el País Vasco como de las CCAA limítrofes.

– Inbertsio-programazio bat baimentzea, inbertsio horiei eraginkortasunik handiena ateratzea bermatuko duena.

– Permitir una programación de inversiones, que garantice la máxima eficacia de las mismas.

– Lurralde-antolamenduan, hirigintzan, ingurumenean eta antzeko beste gai batzuetan eskumenak dituzten beste erakunde eta instituzioekin jarduerak koordinatzea.

– Coordinar actuaciones con otros Organismos e Instituciones con competencias en materia de Ordenación del Territorio, Urbanismo, Medioambiente, etc.

Planak hainbat ingurumen-helburu ditu, ingurumen-babeseko askotariko araudietan eta tresnetan dutenak jatorria. Hauek dira horietako batzuk: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 8koa, EAEko Ingurugiroa babestekoa; 42/2007 Legea, abenduaren 13koa, Natura-ondarearen eta Biodibertsitatearena; Europar Batasunaren Ingurumeneko Zazpigarren Ekintza Programa; 2020rako EAEko Ingurumen Esparru Programa; 2002-2020 aldirako Garapen Jasangarrirako EAEko Ingurumen Estrategia; 2030erako Biodibertsitateko Eusko Jaurlaritzaren Estrategia; 2020rako Geodibertsitateko EAEko estrategia; 2050erako Klima-aldaketaren EAEko Estrategia, eta Planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura arautzen duen urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 2. artikuluan jasotako garapen jasangarriko printzipioak.

El Plan integra una serie de objetivos ambientales que provienen de diferentes normativas e instrumentos para la protección ambiental. Se han incorporado criterios recogidos en la Ley 3/98, de 8 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, de la Ley 42/2007, de 13 de diciembre, de Patrimonio Natural y Biodiversidad, del Séptimo Programa de acción en materia de medio ambiente de la Unión Europea, del Programa marco ambiental de la CAPV 2020, de la Estrategia Ambiental Vasca de Desarrollo Sostenible 2002-2020, de la Estrategia de Biodiversidad del Gobierno Vasco 2030, de la Estrategia de Geodiversidad de la Comunidad Autónoma del País Vasco 2020, de la Estrategia Vasca de cambio climático 2050 y Principios de desarrollo sostenible recogidos en el artículo 2 del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas.

Hirurtekoka egingo dira jarduerak, 2028 urtearen denbora-horizontearekin. Hiru motakoak dira:

Las actuaciones se desarrollarán en trienios, con el horizonte temporal de 2028. Se dividen en tres tipos:

Obra nagusia:

Obra principal:

– Azpiegitura berriak.

– Nuevas infraestructuras.

– Galtzadak bikoiztea.

– Duplicación de calzada.

– Dauden egituren ahalmena areagotzea.

– Ampliación de la capacidad de las estructuras existentes.

– Sarbideak berrantolatzea eta kontrolatzea.

– Reordenación y control de accesos.

– Loturak eraikitzea eta berrantolatzea.

– Construcción y reordenación de enlaces.

Egokitzea:

Acondicionamiento:

– Sarea egokitzea.

– Acondicionamiento de la red.

– Egungo sarearen bide-trazadura hobetzea eta plataforma handitzea.

– Mejora del trazado y ampliación de la plataforma de la red actual.

– Sarbideak hobetzeko eta egokitzeko obrak.

– Obras de mejora y adecuación de accesos.

– Bide geldoak eraikitzea.

– Construcción de vías lentas.

– Sareko zeharbideak hobetzea.

– Mejora de las travesías de la red.

Hiri-saihesbideak eraikitzea.

Construcción de variantes urbanas.

Errepideen Hirugarren Planaren sarea zertxobait luzeagoa da EAEko Errepideen Bigarren Planarena baino; izan ere, bigarren planak ez zituen kontuan hartu errepide jakin batzuk, esaterako, Bilboko Hegoaldeko Saihesbide Metropolitarra, AP-8a eta AP-1a (Vitoria-Gasteiz-Irun autobidea, Eibartik).

La longitud de red del Tercer Plan de Carreteras es algo mayor que la que se recogía en el Segundo Plan de Carreteras del País Vasco, debido a la inclusión de carreteras que el antiguo Plan no recogía, como son la Variante Sur Metropolitana de Bilbao, la AP-8 y la AP-1, Autopista de Vitoria/Gasteiz-Irún por Eibar.

Plan honetan jaso diren jarduketa batzuk EAEko Errepideen Bigarren Plan Orokorrean jada jasota zeuden; are gehiago, batzuen proiektuaren ingurumen-ebaluazioa eginda dago jada. Ingurumen-azterketa estrategikoaren arabera, hirugarren planean jasotako jarduera berriak hauek dira:

Varias de las actuaciones que se recogen en este Plan forman parte del Segundo Plan General de Carreteras del País Vasco, incluso algunas de ellas han sido ya evaluadas ambientalmente a nivel de proyecto. De acuerdo con el Estudio Ambiental estratégico (EsAE), las nuevas actuaciones previstas en el Tercer Plan se resumen a continuación:

– N-622 Igorrerako loturetatik Etxabarri-Ibiñako loturetara, sarbideak berrantolatzea.

– N-622 Reordenación de accesos de enlace de Yurre a enlace de Etxabarri-Ibiña.

– N-622 Etxabarri-Ibiñako loturetatik A-3600era (Letonako lotura), sarbideak berrantolatzea.

– N-622 Reordenación de accesos enlace de Etxabarri-Ibiña a Int. A-3600 (enlace de Letona).

– A-124 * Ibilbide-saihesbidearen hasiera/Ibilbide-saihesbidearen amaiera (Pagos de Leza).

– A-124 * Inicio de variante de trazado-fin variante de trazado (Pagos de Leza).

– A1 A-1 eta A-2134 errepideen arteko erdi-lotura lotura oso bihurtzea.

– A1 Conversión en enlace completo del semienlace de la A-1 con la A-2134.

– N-622 Igorreko lotura eta N-622 errepidearen erdiko tartea Etxebarri-Ibiñako loturara arte birmoldatzea.

– N-622 Remodelación de enlace de Yurre y tramo intermedio de la N-622 hasta el enlace de Etxabarri-Ibiña.

– A-1/AP-1 AP-1 autobiaren Armiñongo loturatik abiatzen den adarraren eta A-1 Madril-Irun errepidearen arteko bat-egitea hobetzea.

– A-1/AP-1 Mejora de la confluencia entre el ramal procedente del enlace de Armiñón de la autopista AP-1 y la calzada MadridIirún de la A-1.

– A-1/AP-1 A-1 Irun-Madril errepidearen eta AP-1 autobiderako Armiñongo sarbide-adarraren arteko bidebanatzea hobetzea.

– A-1/AP-1 Mejora de la bifurcación entre la calzada Irún-Madrid de la A-1 y el ramal de incorporación a la autopista AP-1 en el enlace de Armiñón.

– A-132 Azazetako zeharbidea, sarbide osagarria eskuineko aldean (Bolue-Unibertsitatea).

– A-132 Travesía de Azaceta acceso complementario margen derecha Bolue-Universidad.

– Lamiako-Uribekosta ibaipekoa- Ballonti ardatza.

– Subfluvial de Lamiako Uribekosta-Eje Ballonti.

– BI-630 Bi-636-Malabrigo.

– BI-630 Bi-636-Malabrigo.

– N-636 Elorrio-Kanpazar.

– N-636 Elorrio-Kanpazar.

– N-637 Kukularra-Enekuri (bide-korda kentzea).

– N-637 Kukularra-Enekuri (eliminación del trenzado).

– N-637 Gurutzetako lotura.

– N-637 Enlace de Cruces.

– N-637 Edukiera handitzea Errontegin.

– N-637Ampliación capacidad Rontegi.

– AP-8 AP-8rako sarbide berria / Eubako lotura.

– AP-8 Nuevo acceso AP-8 / enlace de Euba.

– AP-8 Okangoko erdi-lotura.

– AP-8 Semienlace Okango.

– Boroa poligonoko lotura, 2020-2022.

– Enlace Polígono Boroa 2020-2022.

– N-240 Usansolo-Bedia lotura.

– N-240 Enlace Usansolo-Bedia.

– BI-630 Malabrigo-Traslaviña.

– BI-630 Malabrigo-Traslaviña.

– BI-630 Traslaviña-Turtzioz.

– BI-630 Traslaviña-Truzios.

– BI-630 la Escrita-Ambasaguas.

– BI-630 la Escrita-Ambasaguas.

– N-634 El Casal-Las Carreras.

– N-634 El Casal-Las Carreras.

– N-634 El Gallo-Irubide.

– N-634 El Gallo-Irubide.

– N-634 Etxebarrirako sarbideak.

– N-634 Accesos a Etxebarri.

– BI-633 Zubibarri-Iruzubieta.

– BI-633 Zubibarri-Iruzubieta.

– BI-636 Balmaseda.

– BI-636 Balmaseda.

– N-240 Elexondo-Barazar.

– N-240 Elexondo-Barazar.

– N-636 Elorrio-Kanpazar (hirugarren erreia).

– N-636 Elorrio-Kanpazar (Tercer carril).

– N-634 Las Carrerasko saihesbidea.

– N-634 Variante de las Carreras.

– AP-8 Txenperenearen eta Irungo hegoaldeko errondaren arteko erdi-lotura.

– AP-8 Semienlace de Txenperenea con Ronda Sur de Irún.

– GI-20 Sarbide berriak (Illunbe, Marrutxipi, Zorroaga...)

– GI-20 Nuevos accesos (Illunbe, Marrutxipi, Zorroaga...)

– N-634 Sarbideak berrantolatzea Aginaga (Usurbil) eta Lasarte-Oria artean.

– N-634 Reordenación de accesos entre Aginaga (Usurbil) y Lasarte-Oria.

– GI-638 Bihurguneak zuzentzea eta hobetzea Deba eta Mutriku artean.

– GI-638 Rectificación de curvas y mejora Deba-Mutriku.

Aurreikusitako ondorioak:

Afecciones previstas:

Aipatu jardueretatik, hauek nabarmentzen dira ingurumen-eragina dela-eta:

De las actuaciones citadas anteriormente se destacan por su incidencia ambiental:

– B25 jarduera, La Escrita-Ambasaguas: BI-630 errepidean, zati batzuek plataforma-gabetasunak dituzte, plataformaren eta errepidearen zabalera 7 eta 8 metro baino gutxiagokoa delako, baita erradio-gabetasunak ere, 50 metroko luzeran baino gehiagoan 130 metrotik beherako erradioa duten bideengatik. Bideak Armañongo KEBa eta Natura Parkea inguratzen ditu; horien muga errepide-ertza bera da. Ibilbidea iparrerantz aldatuz gero lehen 1.300 metrotan, Natura Sarean sartutako eremuak eta Natura Parkea zuzenean kalte ditzake. Habitatek nozituko dituzte eraginok, proposatzen den ibilbidearen arabera, elkarrengandik hurbil daudenez. Oso kontuz diseinatu behar dira ibilbideak eta sekzioak, ingurumenean txertatzea lehenetsita.

– Actuación B25 La Escrita-Ambasaguas: los tramos de la BI-630 tienen necesidades por insuficiencias de plataforma, ya que presentan anchura de plataforma y calzada inferiores a 7 y 8 metros y por insuficiencia de radios, que viene por aquellas vías que tienen radio inferior de 130 metros en una longitud superior a 50 metros. La vía envuelve por su flanco exterior el ZEC de Armañón y Parque Natural de Armañón, sus límites se encuentran al borde del trazado. Cualquier diseño de trazado hacia el norte, en sus primeros 1.300 metros, podría afectar directamente a zonas Red Natura y el Parque Natural. Las afecciones sobre los hábitats vendrán dadas por el diseño de trazado que se plantee, debido a la cercanía de los mismos. Es necesario recurrir a soluciones de trazados y secciones diseñadas muy cuidadosamente con el criterio de favorecer la integración ambiental.

– B31 jarduera, Zubibarri-Iruzubieta: ezponda berriak egin beharko dira Artibai ibaiaren KBEan, baita ibai-gurutzaketak ere. Oraingo errepidea KBEarekiko paraleloa da, eta eremu horretako elementu gakoek arrisku handia dute eraginak nozitzeko. Oso kontuz diseinatu behar dira ibilbideak eta sekzioak, ingurumenean txertatzea lehenetsita.

– Actuación B31 Zubibarri-Iruzubieta: la actuación requiere de nuevos taludes y cruces sobre el cauce del ZEC del Río Artibai. La carretera actual contiene un paralelismo importante con el ZEC y el riesgo de afección sobre elementos clave del mismo es significativo. Es necesario que recurrir a soluciones de trazados y secciones diseñadas muy cuidadosamente con el criterio de favorecer la integración ambiental.

Bistan denez, Errepideen Hirugarren Plan Orokorreko B25 eta B31 jarduera berriak naturagune babestuak (Natura 2000 Sarekoak) ukitzen dituzten eremuetan egin nahi dira: Armañon KBEa (ES2130001), Armañon Natura Parkea (ES213011) eta Artibai ibaia KBEa; gainera, planean jasotako gainerako jarduketen eraginak nozitu ditzakete naturaguneek, eta naturaguneok hala daude izendatuta, nazioarteko hitzarmenen eta akordioen arabera (naturagune babestuak, Ramsar hezeguneak, Euskal kostaldeko geoparkea, interes geologikoko lekuak eta Batasunaren intereseko habitatak). Halaber, kudeaketa-plan onartuak dituzten Batasunaren intereseko fauna-espezie batzuek eragina jasan dezakete euren habitatetan.

Como puede apreciarse, las nuevas actuaciones denominadas B25 y B31 planteadas en el Tercer Plan General de carreteras se van a desarrollar en zonas coincidentes con espacios naturales protegidos (espacios de la Red Natura 2000: ZEC Armañón (ES2130001), Parque Natural de Armañón ES213011, ZEC Río Artibai); además, el resto de actuaciones previstas en el Plan pueden afectar a espacios naturales formalmente designados de conformidad con lo dispuesto en los Convenios y Acuerdos internacionales (espacios naturales protegidos, humedales Ramsar, Geoparque de la Costa vasca, lugares de interés geológico), y con diversos hábitats de interés comunitario. Asimismo, se encuentran especies faunísticas de interés comunitario y con planes de gestión aprobados que podrían verse afectadas por la afección a sus hábitats.

Era berean, jarduerak egin asmo dagoen gune batzuetan lurzorua kutsa dezaketen jarduerak dituzten edo izan dituzten partzela inbentariatuak daude.

En varias de las zonas donde se prevé actuar existen parcelas inventariadas que soportan o han soportado actividades potencialmente contaminantes del suelo.

Kulturaren ikuspegitik, jarduketa-eremuan bada Euskal Kultura Ondarearen maiatzaren 9ko 6/2019 Legean jasotako elementurik. Errepide-zatietako batzuk elementu arkeologiko eta arkitektoniko batzuekiko paraleloak dira; hala, errepidea hobetzeko jarduerek horien kontserbazio-egoeran eragina izan dezakete.

Desde el punto de vista cultural, en el ámbito de actuación se destaca la presencia de diversos elementos recogidos en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco. Se ha constatado la presencia de tramos de carretera que discurren paralelos a estos elementos arqueológicos y arquitectónicos y que las posibles actuaciones de mejora de la carretera podrían repercutir en las condiciones de conservación de los mismos.

Jarduketen eragin nagusiak egin beharreko proiektuen obra-fasekoak izango dira (azpiegiturak egokitzeagatik eta berriak eraikitzeagatik), eta funtzionamendu-fasekoak: hesi-efektua, uren gaineko eragina (lurrazalekoetan eta lurpekoetan), habitat naturalen eta beroietako espezieen gaineko eragina, lurzorua artifizialtzea, emisio atmosferikoak, paisaia-inpaktua, zaratak, kultura-ondareko elementuen gaineko eraginak, etab.

Los principales impactos de las actuaciones se producirán tanto en la fase de obras (tanto de adecuación de infraestructuras ya existentes como la construcción de nuevas infraestructuras) de los proyectos a ejecutar, como en la fase de funcionamiento: destacan el efecto barrera, afecciones sobre las aguas (tanto superficiales como subterráneas), afecciones a los hábitats naturales y especies que en ellos albergan, artificialización del suelo, emisiones atmosféricas, impacto paisajístico, molestias relacionadas con el ruido, afección a elementos del patrimonio cultural...

Errepide-zati batzuk dauden lurzorua Nekazaritza eta Basogintzako Lurralde Plan Sektorialean balio estrategiko handiko gisa katalogatuta dago.

Se constata la presencia de tramos de carretera que discurren a través suelo catalogado de alto valor estratégico en el Plan Territorial Sectorial Agroforestal.

Ingurumen-azterketa estrategikoan aztertu dira aipatu elementuon gaineko inpaktuak, oraingo ebaluazio-eskalan. Inpaktuok desagerrarazteko neurriak txertatu dira, eta, ezinezkoa denerako, minimizatzeko eta zuzentzeko neurriak. Alabaina, proiektuak zehazteko garaian, azkenean egingo diren jarduketen araberako neurriak finkatu ahalko dira.

Los impactos sobre los citados elementos han sido analizados en el EsAE en la escala de evaluación donde nos encontramos, y se han incorporado medidas para su posible eliminación y, de no ser posible, medidas para su minimización y corrección. No obstante, será durante el desarrollo concreto de los proyectos donde se puedan definir otra serie de medidas más acordes con las actuaciones que finalmente se ejecuten.

B) Ingurumen-adierazpen estrategiko hau bat dator ingurumen-azterketa estrategikoaren ondorio nagusiekin, eta uste da nahikoa justifikatu dela Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren 2017ko uztailaren 11ko Ebazpenaren bidez emandako irismen-dokumentuan aurkeztutako ingurumen-irizpideak integratzea.

B) La presente declaración ambiental estratégica se muestra de acuerdo con las principales conclusiones del estudio ambiental estratégico y considera que se ha justificado suficientemente la integración de los criterios ambientales que se presentaron en el documento de alcance emitido mediante Resolución de 11 de julio de 2017 del director de Administración Ambiental.

Ingurumen-organo honek emandako irismen-dokumentuan eskatutako sakonera, xehetasun-maila eta espezifikazio-gradua bermatuz egin da EAEko Errepideen Hirugarren Plan Orokorraren ingurumen-azterketa estrategikoa. Planifikazio-prozesuan ingurumen-eragin posibleak kontuan hartzen direla bermatzeko, uste da nahikoa zorrozki heldu zaiela ingurumen-izapidean adierazitako irizpide guztiei. Edonola ere, ingurumen-organoarentzat interes berezikoa da planaren jarduera-ildoak lurraldearen batasuna xede izatea, fauna-igarobideak eraikiz eta egokituz. Hala, bat etorriko da EAEko Lurralde Antolamenduaren Gidalerroen Berrikuspenaren proposamenekin.

El estudio ambiental estratégico del Tercer Plan General de Carreteras del País Vasco se ha realizado asegurando la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación requerido en el documento de alcance emitido por este órgano ambiental. Se considera que todos los aspectos señalados en la tramitación ambiental se han abordado de manera suficientemente rigurosa para asegurar que se han tenido en cuenta las posibles repercusiones en el medio ambiente durante el proceso de planificación. No obstante, el órgano ambiental considera de especial interés que el Plan tenga como línea de actuación actuaciones tendentes a la desfragmentación del territorio mediante la construcción y adaptación de pasos de fauna, en concordancia con las propuestas señaladas en el documento de Revisión de las Directrices de Ordenación del Territorio de la CAPV.

C) EAEko Errepideen Bigarren Plan Orokorra izapidetzean, ez da gehitu ingurumen-azterketa estrategikoa zabaltzeko eskatzen duen jarduketa berririk, eta ez da atzeman birdefinitu edo kendu behar den Planaren jarduketarik.

C) Durante la tramitación del Tercer Plan General de Carreteras del País Vasco no se han añadido nuevas actuaciones que requieran una ampliación de la evaluación ambiental estratégica ni se ha detectado ninguna actuación del Plan que deba ser redefinida o suprimida.

D) Indarreko araudiaren arabera hartuko dira neurri babesleak, zuzentzaileak, konpentsatzaileak eta segimendukoak, baita ebazpen honen arabera ere, hala nola egin beharreko proiektuei egindako edo egin beharko zaizkien ebaluazio-prozeduretan onartzen diren zehaztapenen arabera eta, aurrekoa galarazten ez dutenetan, ingurumen-azterketa estrategikoan aurreikusitakoaren arabera ere bai.

D) Las medidas protectoras, correctoras, compensatorias y de seguimiento se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en esta Resolución, de acuerdo con las determinaciones aprobadas en los procedimientos de evaluación a los que se hayan sometido o deban someterse los proyectos a desarrollar y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo previsto en el estudio ambiental estratégico.

E) Ingurumen-jarraipenaren plana.

E) Plan de seguimiento ambiental.

Ingurumen-azterketa estrategikoak ingurumen-zaintzako programa bat jasotzen du. Programa horren xedea da beharrezko zaintza- eta kontrol-sistemak ezartzea, egiaztatu ahal izateko planaren aurreikuspenak betetzen direla, eta, horien barruan, planteatutako jarduketen ingurumen-exijentziak mantentzen direla. Dena dela, interesgarria litzateke ingurumen-zaintzako programak adierazle hauek barne hartzea:

El estudio ambiental estratégico recoge un programa de vigilancia ambiental que tiene como objeto establecer los sistemas de vigilancia y control que permitan comprobar el cumplimiento de las previsiones del plan y dentro de ellas el mantenimiento de las exigencias ambientales de las actuaciones planteadas. No obstante, sería de interés que el programa de vigilancia ambiental incorporase los siguientes indicadores:

– Komunikazio- eta garraio-azpiegituretara bideratutako azalera-ehunekoa, udalerriaren azalera osotik.

– Porcentaje de superficie destinada a infraestructuras de comunicación y transporte en relación con la superficie total del municipio.

– Lurzorua artifizialtzea: eraldatu behar den eremu berriaren azalera, azalera artifizialdu osotik.

– Artificialización del suelo: superficie nueva que se debe transformar en relación a la superficie total artificializada.

– Habitat naturalek, erdi-naturalek eta naturalduek hartzen duten azaleraren ehunekoa.

– Porcentaje de superficie ocupada por hábitats naturales, seminaturales y naturalizados.

– Kalitatean edo kontserbazio-egoeran hobera egin duten habitat naturalen azalera.

– Superficie de hábitats naturales que han mejorado su calidad o estado de conservación.

– Babes bereziko kategorian sartutako azalera.

– Superficie incluida en la categoría de especial protección.

– Kutsatuta egon daitezkeen eta erabilera berrietarako leheneratu diren lurzoruen azalera.

– Superficie de suelos potencialmente contaminados y recuperados para nuevos usos.

F) Planaren ondoriozko planen eta proiektuen ingurumen-ebaluaziorako arau orokorrak.

F) Directrices generales para la evaluación ambiental de los planes y proyectos derivados del Plan.

Planaren ondoriozko planen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioan, aintzat hartuko dira lurraldearen baldintzatzaileak eta Ingurumen Administrazioaren zuzendariak 2017ko uztailaren 11n emandako Ebazpenaren bidez eginiko irismen-dokumentuan adierazten diren ingurumen-irizpideak. Besteak beste, natura-ingurunearen konektagarritasuna areagotu behar da, hala nola korridore ekologikoak, Naturagune Babestuen eta Natura 2000 Sarearen kontserbazioa eta Batasunaren intereseko habitatak errespetatzea bermatu, eta lehentasuna eman behar zaio kalteak prebenitzeari, konpentsatzeari beharrean. Gainera, paisaia-faktorea txertatu behar da egin nahi diren jarduketetan, eta ingurumen-balioen kontserbazioa, planean.

En la evaluación ambiental de los planes y proyectos que se deriven del Plan se tendrán en cuenta los condicionantes del territorio, así como los criterios ambientales indicados en el documento de alcance emitido mediante Resolución de 11 de julio de 2017 del director de Administración Ambiental. Entre otros aspectos se debe incidir en favorecer la conectividad del medio natural, asegurar la existencia y el mantenimiento de corredores ecológicos, la conservación de los Espacios Naturales Protegidos y la Red Natura 2000, respetar los hábitats de interés comunitario, priorizar la prevención de los daños frente a su compensación, integrar el factor paisaje en las actuaciones a desarrollar; deberá integrarse de un modo efectivo en el Plan la conservación de los valores ambientales.

Horiek horrela, eta proiektuei egin beharko zaizkien ebaluazio-prozeduretan ebatz daitekeena gorabehera:

En relación a lo anterior y sin perjuicio de lo que pudiera determinarse en los diferentes procedimientos de evaluación a los que deban someterse los proyectos:

– Inola ere ez da gauzatuko Natura 2000 Sareko eremuen eta Naturagune Babestuen kontserbazio-helburuak betetzea arriskuan jar dezakeen proiekturik.

– En ningún caso se deberán ejecutar aquellos proyectos que pudieran comprometer de forma significativa los objetivos de conservación de los espacios Red Natura 2000 y de los Espacios Naturales Protegidos.

– Kontuan hartu beharko da espezie mehatxatuak kudeatzeko planetan faunari eta florari buruz xedatu dena.

– Se deberán tener en cuenta lo establecido en los diferentes planes de gestión de especies amenazadas, tanto para la fauna como para la flora.

– Kontuan hartu beharko da araudia, kasuan kasukoa, jabari publiko hidraulikoari, babes-eremuei eta uholdeguneei eragiten dieten planaren ondoriozko jarduketetan.

– En las actuaciones derivadas del Plan que afecten al dominio público hidráulico, a sus zonas de protección y a zonas inundables, se deberá tener en cuenta la normativa de aplicación en cada caso.

– Kontuan hartu beharko da 100 eta 500 urteko errepikatze-denborako uraldi-gune guztietan egon daitekeen eragina, ibilbideen eta proiektuen diseinua baldintzatu baitezake.

– Se deben tener en cuenta la afección a la totalidad de zonas inundables por avenidas de 100 y 500 años de periodo de retorno, puesto que el diseño de los trazados y de los proyectos podría estar condicionado.

– Edonola ere, proposatzen diren jarduketak bateragarriak izan beharko dira uholde-arriskua kudeatzeko planetan jasotako zehaztapenekin.

– En todo caso, se deberá asegurar la compatibilidad de las actuaciones que se propongan con las determinaciones contenidas en los Planes de Gestión del Riesgo de Inundación.

– Kasuan kasuko neurriak hartu beharko dira, azpiegiturek eragindako zarata ahalik eta txikiena izateko.

– Se deberán desarrollar medidas específicas en cada caso para minimizar los efectos producidos por el ruido de las infraestructuras.

– Euskal Autonomia Erkidegoko lurralde-antolamenduan paisaia babestu, kudeatu eta antolatzearen gaineko ekainaren 3ko 90/2014 Dekretuaren 7 artikuluarekin bat, EAEko administrazio publikoak eta sektore publikoko erakundeek paisaia-integrazioko azterlana atxikiko diete beren eskumeneko obra-proiektuei edo jarduerei, paisaian eragin esanguratsua izan dezaketenean.

– De acuerdo con el artículo 7 del Decreto 90/2014, de 3 de junio, sobre protección, gestión y ordenación del paisaje en la ordenación del territorio de la Comunidad Autónoma del País Vasco, la Administración Pública de la Comunidad Autónoma del País Vasco y las entidades de su sector público incorporarán, como documentación adicional de los proyectos de obras o actividades de su competencia que puedan tener un impacto significativo sobre el paisaje, el correspondiente Estudio de integración paisajística.

– Proiektua egikaritu ahal izateko materialak induskatu behar badira, indusketa-plan bat idatzi beharko da. Halaber, proiektua egikaritzean, obretako jardunbide egokien eskuliburua ezarri beharko da, eta honako hauek behar bezala egin beharko dira: lurren eta soberakinen kudeaketa, hondakinen sorkuntza eta kudeaketa, induskatutako lurzoruen kontrola, eta airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa.

– En el caso de que la ejecución del proyecto requiera la excavación de materiales será necesario redactar un plan de excavación. Asimismo, en la ejecución del proyecto deberá establecerse un manual de buenas prácticas en obras, realizar una adecuada gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados y protección de la calidad del aire y de la calidad acústica.

Halaber, EAEko Errepideen Hirugarren Plan Orokorra garatzeko proiektuak egiterakoan eragiten bazaio lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak jasan dituzten lurzoruen inbentarioan jasota dagoen kokaleku bati, lurzoruaren kalitatearen adierazpena izapidetu beharko da, baldin eta Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 23. artikuluan jasotako kasuren bat gertatzen bada.

Asimismo, si durante la ejecución de los proyectos asociados al desarrollo del Tercer Plan de Carreteras del País Vasco se afectara a un emplazamiento recogido en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, en el caso de que se dé alguno de los supuestos recogidos el artículo 23 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, será necesaria la tramitación de la declaración de calidad del suelo.

Bigarrena.– EAEko Errepideen Hirugarren Plan Orokorra (2017-2028) onartzeko, bi urteko gehieneko epea ezartzen da, ingurumen-adierazpen estrategiko hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen denetik aurrera. Epe hori igarota, proiektua onartu ez bada, ingurumen-adierazpen estrategiko honen indarraldia amaituko da, eta ez da gehiago eraginkorra izango. Kasu horretan, sustatzaileak berriro hasi beharko du Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren izapidea, non eta ez den ingurumen-adierazpen estrategikoaren epea luzatzea adosten. Hori guztiori, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 27. artikuluarekin bat etorriz.

Segundo.– Imponer un plazo máximo de dos años para la aprobación del Tercer Plan General de Carreteras del País Vasco 2017-2028, a contar desde la publicación de la presente declaración ambiental estratégica en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Transcurrido dicho plazo sin haberse procedido a la aprobación del mismo, la presente declaración ambiental estratégica perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios. En tal caso, el promotor deberá iniciar nuevamente el trámite de evaluación ambiental estratégica del Plan, salvo que se acuerde la prórroga de la vigencia de la declaración ambiental estratégica. Y todo ello de acuerdo a lo establecido en el artículo 27 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Hirugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea.

Tercero.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Laugarrena.– Ebazpen honen edukiaren berri ematea Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura Sailaren Garraio Plangintzaren Zuzendaritzari.

Cuarto.– Comunicar el contenido de la presente Resolución a la Dirección de Planificación del Transporte del Departamento de Desarrollo Económico e Infraestructuras del Gobierno.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko irailaren 11.

En Vitoria-Gasteiz, a 11 de septiembre de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental