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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

164. zk., 2014ko irailaren 1a, astelehena

N.º 164, lunes 1 de septiembre de 2014


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN ETA LURRALDE POLITIKA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE Y POLÍTICA TERRITORIAL
3698
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AGINDUA, 2014ko uztailaren 23koa, Ingurumen eta Lurralde Politikako sailburuarena, enpresei ingurumena babesteko inbertsioak egiteko diru-laguntzak emateko baldintzak arautzen dituen urriaren 19ko 260/2010 Dekretuan ezarritako diru-laguntzetara biltzeko 2014ko deia egiten duena.

ORDEN de 23 de julio de 2014, de la Consejera de Medio Ambiente y Política Territorial, por la que se convocan, para el ejercicio 2014, las subvenciones previstas en el Decreto 260/2010, de 19 de octubre, por el que se regula la concesión de subvenciones a empresas para la realización de inversiones destinadas a la protección del medio ambiente.

2010eko urriaren 21eko Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu zen urriaren 19ko 260/2010 Dekretua, enpresei ingurumena babesteko inbertsioak egiteko diru-laguntzak emateko baldintzak arautzen dituena. Dekretu horren bidez, indarreko EBko arauak gainditzen dituzten ingurumenaren babes-mailak lortzera bideratutako inbertsioak egitera bultzatu nahi dira enpresak, inbertsio horiei zuzenean lotutako azterlanak barne hartuta eta bereziki kontuan hartuz ekoberrikuntzako proiektuak, berrikuntza babesteko Erkidegoko helburuaren arabera.

Con fecha 21 de octubre de 2010 tuvo lugar la publicación en el Boletín Oficial del País Vasco del Decreto 260/2010, de 19 octubre, por el que se regula la concesión de subvenciones a empresas para la realización de inversiones destinadas a la protección del medio ambiente. El citado Decreto pretende incentivar, básicamente, las inversiones encaminadas a alcanzar un nivel de protección del medio ambiente que permita a la empresa beneficiaria superar las normas comunitarias vigentes, incluyendo los estudios directamente vinculados a estas inversiones.

Urriaren 19ko 260/2010 Dekretuaren 11. artikuluan xedatutakoaren arabera, urtero, dagokion deialdiaren agindua argitaratuko da, artikuluan bertan ezarritako edukiarekin argitaratu ere. Ildo horretan, agindu honek, aipatutako dekretuan bildutako mandatua betez, honako hauek xedatzen ditu: diruz lagunduko diren lerroak; lerro bakoitzerako aurrekontuko baliabideak; eskabideak aurkezteko epea; eskabidearekin batera aurkeztu beharreko dokumentazioa; bai eta proiektuko edota produkzio-zentroko emango den gehieneko eta gutxieneko zenbatekoa ere.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 11 del Decreto 260/2010, de 19 octubre, anualmente se procederá a la publicación de la pertinente Orden de Convocatoria con el contenido que en el citado artículo se contempla. En este sentido, la presente Orden, en cumplimiento del mandato contenido en el Decreto mencionado, viene a establecer: las líneas concretas objeto de ayuda; las concretas disponibilidades presupuestarias para una de las líneas; el plazo de presentación de solicitudes; la documentación que se ha de entregar al presentar la solicitud; así como la cuantía máxima de las subvenciones a otorgar por proyecto y/o centro de producción.

2013ko deialdian sartu zen berritasunetako bat prozesu osoa telematikoki izapidetuko dela da; hau da, diru-laguntza eskatzea zein ondoren justifikatzea bide telematikoz besterik ez da egingo. Hori honako hauen babesean: urriaren 19ko 260/2010 Dekretua, ingurumena babesteko inbertsioak egiteko enpresei diru-laguntzak emateko baldintzak arautzeko dena (21. artikulua), eta otsailaren 21eko 21/2012 Dekretua, Administrazio Elektronikoari buruzkoa.

Una de las novedades que ya se introdujo en la convocatoria de ayudas 2013 consistió en la tramitación electrónica del procedimiento, esto es, tanto la solicitud de subvención como la posterior justificación, se realizará exclusivamente por medios telemáticos, y ello al amparo de lo dispuesto en el artículo 21 del Decreto 260/2010, de 19 octubre, por el que se regula la concesión de subvenciones a empresas para la realización de inversiones destinadas a la protección del medio ambiente y en el Decreto 21/2012, de 21 de febrero, de Administración Electrónica.

Deialdia telematikoki besterik ez kudeatzeak zenbait aldaketa dakar, hala nola eskaera-inprimakia ez dela Euskal Herriko Aldizkari Ofizialean publikatuko, egoitza elektronikoan egongo delako eskuragarri, edo zenbait dokumentazio ez dela aurkeztu behar izango.

La gestión de la convocatoria exclusivamente por medios telemáticos conlleva determinados cambios como que el formulario de solicitud no se publicará en el Boletín Oficial del País Vasco, sino que se encontrará disponible en la sede electrónica o que determinada documentación se encuentre exenta de presentación.

Agindu honetan arautzen den deialdian, eta aurrekontu-zuzkidura aurreko urte batzuetakoa baino txikiagoa denez, ez da prozedura arruntaren deialdirik egingo. Prozedura sinplifikatuaren deialdia egiten da, eta prozedura horren bidez, ekitaldi honetan, diruz lagunduko dira 260/2010 Dekretuan ezarritakoa betetzen duten inbertsio guztiak, Agindu honen 5. artikuluan zehaztutako mugekin.

En la convocatoria regulada en esta Orden, y dada la dotación presupuestaria inferior a otros años, no se va a convocar procedimiento ordinario. Se convoca un procedimiento simplificado mediante el cual se subvencionarán en este ejercicio todas aquellas inversiones que cumplan lo establecido en el Decreto 260/2010, con las limitaciones que se detallan en el artículo 5 de la presente Orden.

Ingurumen eta Lurralde Politika Saileko egitura organiko eta funtzionalarekin bat etorriz, deialdiaren kudeaketa Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzari dagokio. Zuzendaria izango da Balorazio Epaimahaiaren lehendakaria, hark izendatuko ditu, epaimahai hori osatzeko, Ingurumen eta Lurralde Politika Sailari atxikitako bi funtzionario.

Conforme a la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial, la gestión de la convocatoria corresponde a la Dirección de Administración Ambiental. Será su Directora quien asumirá el papel de Presidenta del Tribunal de Valoración, y designará a dos personas funcionarias adscritas al Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial para constituir el citado Tribunal.

Azkenik, aipatutako urriaren 19ko 260/2010 Dekretuko 13. artikuluaren arabera, urteko deialdiaren aginduan, Ihobe Ingurumenaren Kudeaketarako Sozietate Publikoa, S.A. izendatu ahal izango da, enpresei ingurumena babesteko inbertsioak egiteko diru-laguntzak kudeatzeko; Eusko Jaurlaritzako Ingurumen eta Lurralde Politika Sailaren menpeko erakunde laguntzailea da, xedapen hauetan ezarri bezala: Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintza Dekretua eta abenduaren 17ko 698/1991 Dekretua.

Por último, el artículo 13 del citado Decreto 260/2010, de 19 de octubre, determina que en la correspondiente orden anual de convocatoria se podrá designar, para la gestión de las subvenciones a empresas para la realización de inversiones encaminadas a la protección del medio ambiente, a la Sociedad Pública de Gestión Ambiental Ihobe, S.A., dependiente del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial del Gobierno Vasco como Entidad Colaboradora en los términos que se establecen en el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, así como en el Decreto 698/1991, de 17 de diciembre.

2014ko deialdiko laguntzen kudeaketa ahalik eta gehien optimizatzeko, agindu honen bidez Ihobe, S.A. izendatzen da erakunde laguntzaile, eta erakunde laguntzaile gisa izango dituen zereginak finkatzen dira.

A fin de intentar optimizar al máximo la gestión de las ayudas objeto de la convocatoria correspondiente al año 2014, mediante la presente Orden se procede a la designación de Ihobe, S.A, como entidad colaboradora, fijándose las funciones a desarrollar por la misma en su condición de entidad colaboradora.

Horregatik guztiagatik, Ingurumen eta Lurralde Politika Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 9ko 196/2013 Dekretuak esleitutako eskuduntzen eta Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintza Dekretuaren arabera, honako hau

Por lo que antecede, en virtud de las atribuciones que me son conferidas en el Decreto 196/2013, de 9 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial y de conformidad, asimismo, con lo establecido en el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco.

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

1. artikulua.– Eskabideak aurkezteko epea.

Artículo 1.– Plazo de presentación de solicitudes.

Eskabideak aurkezteko epea hilabetekoa izango da agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean zenbatzen hasita.

El plazo de presentación de solicitudes será de un mes, a partir del día siguiente al de la publicación de la presente Orden en el Boletín Oficial del País Vasco.

2. artikulua.– Eskabideak aurkeztea.

Artículo 2.– Presentación de solicitudes.

1.– Eskabideak kanal elektronikoz aurkeztu beharko dira, https://www.euskadi.net/zerbitzu_elkartzea/2014/prot/y22-izapide/eu helbidean. Bertan egongo da eskuragarri eskabide-inprimakia, eta kalkulu-orriaren eredua, erantzukizunpeko adierazpenaren eredua, bai eta eskabidea telematikoki aurkezteko azalpenak ere.

1.– Las solicitudes habrán de presentarse por medios electrónicos en https://www.euskadi.net/agrupacion_servicios/2014/prot/y22-izapide/es. En dicho sitio se encontrará disponible el formulario de solicitud y el modelo de hoja de cálculo, el modelo de declaración responsable, así como información encaminada a facilitar la presentación de las solicitudes de forma telemática.

2.– Eskaerari jarraian adierazten den dokumentazioa erantsi beharko zaio:

2.– La solicitud se deberá acompañar de la siguiente documentación:

– Proiektuaren datuen inprimakia.

– Formulario Datos del proyecto.

– Datu ekonomikoen inprimakia (kalkulu-orrian).

– Formulario Datos económicos (en hoja de cálculo).

– Erantzukizunpeko adierazpena, erakundean botereak dituen pertsonak sinatua.

– Declaración responsable, firmada por persona con poderes en la entidad.

– Eskabidea erakundearen ziurtagiriarekin barik beste batekin egiten bada, ordezkatzeko ahalorde-agiria aurkeztu beharko da, erantzukizunpeko adierazpenena sinatzen duen pertsonak emandakoa, eta enpresa eratzeko eskriturak.

– Si la solicitud se realiza con certificado diferente al certificado de entidad, se deberá presentar: poder de representación otorgado a la persona que firme la declaración responsable, escrituras de constitución de la empresa.

– Eskabide telematikoa egiten duena ez bada erantzukizunpeko adierazpena sinatzen duena, paragrafo honetako c) atalean aipatutakoa, ordezkaritza-agiri bat erantsi beharko da, web orrian dagoen ereduaren arabera.

– Si la persona que realiza la solicitud telemática es distinta de aquella que firma la declaración responsable citada en el apartado c) de este apartado, se deberá adjuntar un otorgamiento de representación según el modelo disponible en la web.

– Jarduera-lizentzia, baldin eta instalazioak halakorik behar badu.

– Licencia municipal de actividad, en caso de que la instalación deba disponer de ella.

– Zerga-betebeharrak betetzen dituela egiaztatzen duen agiria, eta gizarte segurantzako kuotak ordainduta dituela egiaztatzen duena. Ez dira zertan aurkeztu beharko, baldin eta eskabidean eskatzaileak berariaz baimena ematen badu organo kudeatzaileak datuok egiaztatu ditzan.

– Certificado acreditativo del cumplimiento de las obligaciones tributarias y certificado acreditativo del pago de las cuotas de la seguridad social. No será necesario presentarlos si en la solicitud la persona solicitante consiente expresamente que se verifiquen por el órgano gestor.

– Aukeran, eta inprimakiko puntuak argitzeko asmoz, proiektua azaltzeko txosten bat, aurrekontuak edo eskatzaileak nahi duen dokumentazioa aurkeztu ahal izango dira.

– Opcionalmente, y en aras a aclarar puntos del formulario, se podrá presentar una memoria explicativa del proyecto, presupuestos, u otra documentación que el solicitante estime de interés.

3.– Diru-laguntza bat hartu ahal izateko, beharrezkoa da eskatzailea hirugarren interesdun gisa alta emanda egotea Ogasun eta Finantza Saileko Kontrol Ekonomikoko Bulegoko datu-basean. Eskatzailea ez badago datu-base horretan eta bertan egotea beharrezkoa bada, tramitazio-aldian organo kudeatzaileak eskatzaileari eskatuko dio bertan alta eman dezala, 10 eguneko epean. Tramite horri buruzko informazioa honako helbide elektroniko honetan dago: http://www.ogasun.ejgv.euskadi.net/r51-341/eu/contenidos/autorizacion/alta_terceros/eu_7999/hirugarrenaren_alta.html

3.– Para resultar beneficiario de una subvención es necesario que el solicitante esté dado de alta como tercero interesado en la base de datos de la Oficina de Control Económico del Departamento de Hacienda y Finanzas. Si el solicitante no se encuentra en dicha base de datos y es necesario que esté, durante el proceso de tramitación el órgano gestor requerirá al solicitante para que se de alta en ella, en un plazo de 10 días. La información sobre este trámite se encuentra en la siguiente dirección electrónica: http://www.ogasun.ejgv.euskadi.net/r51-341/es/contenidos/autorizacion/alta_terceros/es_7999/alta_terceros.html

3. artikulua.– Eskabidea zuzentzea.

Artículo 3.– Subsanación de la solicitud.

Diru-laguntzaren eskabidean betetzen ez badira aurreko artikuluko baldintzak edo aplikagarri den berariazko legedian eskatutakoak, interesdunari eskakizuna egingo zaio hamar egun balioduneko epean akatsa zuzentzeko edo aurkeztu ez dituen nahitaezko agiriak eramateko. Era berean, jakinarazi egingo zaio, horrela egiten ez badu, eskaeran atzera egin duela ulertuko dela, horretarako deialdia ebazteko organo eskumendunak ebazpena eman ondoren.

Si la solicitud de subvención no reuniese los requisitos exigidos en el artículo anterior y los exigidos, en su caso, por la legislación específica aplicable, se requerirá a la persona interesada para que en el plazo de diez días hábiles subsane la falta o acompañe los documentos preceptivos con indicación de que, si así no lo hiciera, se le tendrá por desistida de su petición, previa resolución dictada al efecto por el órgano competente para resolver la convocatoria.

Hain zuzen ere, eta Administrazio Elektronikoari buruzko otsailaren 21eko 21/2012 Dekretuak 30. artikuluan ezartzen duenez, jakin baldin badakigu eskatzaileari iritsi zaiola jakinarazpena, baina hamar egun natural geroago oraindik ez baldin bada edukira sartu, ulertuko dugu jakinarazpena ukatu egin duela. Izapidea eginda dagoela ulertuko da eta prozedurak aurrera jarraituko du, non eta ez den garbi geratzen, ofizioz edo interesdunak eskaturik, teknikoki ezinezkoa izan zaiola edukira sartzea.

En concreto, tal y como establece el artículo 30 del Decreto 21/2012, de 21 de febrero, de Administración Electrónica, si transcurren diez días naturales desde la puesta a disposición de una notificación electrónica sin que se haya accedido a su contenido, se entenderá que la notificación ha sido rechazada y se tendrá por efectuado el trámite siguiéndose el procedimiento, salvo que de oficio o a instancia de persona destinataria se compruebe la imposibilidad técnica o material del acceso.

4. artikulua.– Bazterketak.

Artículo 4.– Exclusiones.

Ez dira diruz lagunduko dagokion eskaera aurkeztu aurretik hasitako inbertsioen proiektuak.

No serán objeto de subvención los proyectos relativos a inversiones iniciadas con anterioridad a la presentación de la solicitud correspondiente.

5. artikulua.– Diruz lagun daitezkeen lerroak.

Artículo 5.– Líneas concretas objeto de ayuda.

Laguntzak prozedura sinplifikatuaren bidez emango dira, urriaren 19ko 260/2010 Dekretuaren 5. artikuluarekin bat etorriz.

La concesión de las ayudas se sustanciará a través del procedimiento simplificado de conformidad con el artículo 5 del Decreto 260/2010 de 19 de octubre.

2014ko ekitaldirako, diruz lagun daitezkeen lerro hauen deialdia egingo da:

Para el ejercicio 2014 son objeto de convocatoria las siguientes líneas subvencionales:

a) Indarrean diren ingurumen-babeserako arauak gainditzera bideratutako inbertsioen aurretik egin beharreko ingurumen bideragarritasuneko eta bideragarritasun teknikoko azterketak egiteko laguntzak. Lerro horren barruan diruz lagunduko dira, besteak beste:

a) Ayudas para realizar estudios de viabilidad técnico ambiental previos a inversiones destinadas a superar las normas de protección medioambiental vigentes. Se subvencionarán dentro de esta línea, entre otros:

● Biogasa produzitzeko azterlanak eta hondakindegietan hondakinak tratatzeko instalazioetan hondakinen deskonposizioak sortutako metanoaren oxidazioaren potentziala zehaztea, eta aprobetxatzeko eta/edo berriz erabiltzeko aukerak ebaluatzea.

● Estudios de producción de biogás y definición del potencial de oxidación del metano generado por la descomposición de residuos en vertederos e instalaciones de tratamiento de residuos y evaluación de las posibilidades de aprovechamiento y/o reutilización.

● Eraikuntzako eta eraispenetako hondakinak balorizatzeko instalazioetatik datozen agregakin birziklatuek honako hauetan nola aplikatu daitezkeen zehazteko azterlanak:

● Estudios dirigidos a analizar posibles aplicaciones ligadas de áridos reciclados procedentes de instalaciones de valorización de residuos de construcción y demolición distintas a las siguientes:

○ Material granular gisa aplikatzea zementu-zorua egiteko, errepideen bide-zoruen geruza estrukturalak eraikitzean, Euskal Autonomia Erkidegoko Errepide Sareko bide-zoruak dimentsionatzeko Arauaren dagozkion eranskinetan ezartzen denez. Arau hori Herri Lan eta Garraioetako sailburuaren 2012ko azaroaren 13ko agindu bidez onartu zen.

○ Aplicación como material granular para la ejecución de suelocemento en la construcción de capas estructurales de firmes de carreteras, según se establezca en los anexos correspondientes de la Norma para el dimensionamiento de Firmes de la red de Carreteras del País Vasco, aprobada por Orden de 13 de noviembre de 2012 del Consejero de Vivienda, Obras Públicas y Transportes.

○ Material granular gisa aplikatzea legar-zementua egiteko, errepideen bide-zoruen geruza estrukturalak eraikitzean, Euskal Autonomia Erkidegoko Errepide Sareko bide-zoruak dimentsionatzeko Arauaren dagozkion eranskinetan ezartzen denez. Arau hori Herri Lan eta Garraioetako sailburuaren 2012ko azaroaren 13ko agindu bidez onartu zen.

○ Aplicación como material granular para la ejecución de gravacemento en la construcción de capas estructurales de firmes de carreteras según se establezca en los anexos correspondientes de la Norma para el dimensionamiento de Firmes de la red de Carreteras del País Vasco, aprobada por Orden de 13 de noviembre de 2012 del Consejero de Vivienda, Obras Públicas y Transportes.

○ Material granular gisa aplikatzea morteroak eta pozzolana-adreiluak egiteko, kasuan-kasuan aplikatzekoa den arau teknikoan ezartzen den bezala.

○ Aplicación como material granular en la fabricación de morteros y ladrillos puzolánicos según se establezca en la norma técnica que sea de aplicación en cada caso.

○ Material granular gisa aplikatzea hormigoi estrukturala zein ez-estrukturala egiteko, hormigoizko aurrefabrikatuak barne.

○ Aplicación como material granular en la fabricación de hormigón de índole tanto estructural como no estructural, incluyendo los prefabricados de hormigón.

● Hondakindegirako edo balio ekonomiko eskaseko erabileretara bideratutako plastiku- eta kautxu-hondakinen erabilera aurreratuak eta baliozko erabilerak bultzatzeko azterlanak (sektore nautikoa, hiriko altzariak, amortiguazioa, piezen estrusioa produktu berriak egiteko...). Azterlan horietan, haiek komertzializatzeko behar diren arau teknikoak jaso beharko dira.

● Estudios dirigidos a fomentar usos avanzados y de valor de residuos de plástico y de caucho (sector náutico, mobiliario urbano, amortiguación, extrusión de piezas para fabricar nuevos productos...) destinados a vertedero o a usos de escaso valor económico. Dichos estudios deberán contemplar el cumplimiento de las normas técnicas necesarias para su comercialización.

b) Enpresa onuradunari aplikatzekoak diren arauak gainditzen dituen mailako ingurumen-babesa lortzera bideratutako inbertsioak finantzatzeko laguntzak, edo, aplikatzeko araurik egon ezean, ingurumenaren babesa hobetzekoak diren laguntzak. Hain zuzen ere, deialdi honetan, animalienak ez diren errausketa-labeetan sortutako emisio atmosferikoak gutxitzera eta/edo tratatzera bideratutako ekipoetan egiten diren inbertsioak bakarrik lagunduko dira diruz.

b) Ayudas para financiar inversiones encaminadas a alcanzar un nivel de protección del medio ambiente que permita a la empresa beneficiaria superar las normas que le sean de aplicación o mejorar la protección del medio ambiente en ausencia de normas aplicables. En concreto, en la presente convocatoria únicamente se subvencionarán las inversiones en equipos destinados a reducir y/o tratar las emisiones atmosféricas generadas en los crematorios que no sean de animales.

c) Ingurumenaren alorreko kanpo aholkularitzako zerbitzuen kanpoko kostuak finantzatzeko ETEentzako laguntzak. Deialdi honetan, hurrengo azpilerroak soilik lagundu ahal izango dira diruz:

c) Ayudas a las PYMEs para financiar los costes externos derivados de servicios de asesoramiento externo en materia medioambiental. En la presente convocatoria únicamente se subvencionarán las siguientes sublíneas:

c.1.– EMAS Ingurumenaren Kudeaketako Europako Sistemaren Erregistroan inskribatzeko laguntzak, bai aldez aurreko aholkularitza baita ziurtapen-erakundearen kostuak ere.

c.1.– Ayudas a la inscripción en el Registro del Sistema Europeo de Gestión Medioambiental (EMAS), tanto la consultoría previa como los costes de la entidad de certificación.

c.2.– EMAS erregistroa berritzeko laguntzak. Ez da berrikuntzarako laguntzarik emango bulegokoak baino ez diren jardueretarako (bankuak, aseguruak, higiezinen agentziak, aholkularitzak, etab.), ezta erregistroa berritzearekin lotuta ez dauden urteko auditorietarako ere.

c.2.– Ayudas a la renovación del registro EMAS. No se concederán ayudas para la renovación para actividades dedicadas exclusivamente a oficina (bancarias, seguros, inmobiliarias, asesorías, etc.) ni para las auditorías anuales no relacionadas con la renovación del registro.

c.3.– UNE-EN ISO 14.006 Ekodiseinuko Arauaren, I motako edo III motako ekoetiketen edo karbono-lorratzaren ziurtagiriak ezarri eta egiaztatzeko laguntzak. Ez dira emango bulego jardueren karbono-lorratza kalkulatu eta egiaztatzeko dirulaguntzak (bankuak, aseguru-etxeak, higiezinen agentziak, aholkularitza-agentziak, eta abar).

c.3.– Ayudas a la implantación y certificación en Norma de Ecodiseño UNE-EN ISO 14.006, ecoetiquetas (tipo I o tipo III) o huella de carbono. No se concederán ayudas para la implantación y certificación de huella de carbono de actividades dedicadas exclusivamente a oficina (bancarias, seguros, inmobiliarias, asesorías, etc.).

c.4.– Hondakinen planak idazteko laguntzak, eta, zehazki:

c.4.– Ayudas para la redacción de planes de residuos, en concreto:

● Eraikuntzako eta eraispenetako hondakinak kudeatzeko plana eraikuntzako eta/edo birgaitzeko lanetan, eraikuntza eta eraispenetako hondakinen eta gremio-jardunbide egokien kudeaketarako planak erredaktatzeko eta ezartzeko eskuliburuaren II. mailaren arabera diseinatuta (Ihoberen web orrian dago eskuragarri eskuliburua).

● Plan de Gestión de RCDs en obras de edificación y/o rehabilitación, diseñados según nivel II del Manual para la redacción e implantación de plan de gestión de residuos de construcción y demolición y buenas prácticas gremiales, disponible en la página web de Ihobe.

● Hondakinak prebenitzeko plana metalaren transformazioko, plastikoaren transformazioko, produktu metalikoen eta makineriako sektoreetan, Ekoscan metodoan oinarritua (Ihoberen web orrian dago).

● Plan de prevención de residuos en los sectores de transformación del metal, transformación de plástico, productos metálicos y maquinaria basada en el método base Ekoscan, disponible en la página web de Ihobe.

c.5.– Kutsagarriak izan daitezkeen jarduerak izan dituen lurzoruaren kalitatea aitortzeko laguntzak, ikerketa bultzatzen duenak ez duenean zertan hori derrigor egin behar.

c.5.– Ayudas para la declaración de calidad del suelo de solares que hayan soportado actividades potencialmente contaminantes cuando quien promueva la investigación no esté obligado a ello.

6. artikulua.– Diru-laguntzaren zenbatekoa.

Artículo 6.– Cuantía de la Subvención.

1.– Honako hauen arabera zehaztuko da zenbatekoa:

1.– La cuantía se determinará en función de:

a) Proiektuen inbertsioen zenbateko garbiak.

a) Los importes de inversión neta de los proyectos.

b) Lerro bakoitzean erabilgarri dagoen aurrekontuaren esleipenaren eta diruz lagundu beharreko proiektuen kopuruaren arteko zatiketa.

b) La división de la asignación presupuestaria disponible para cada línea entre el número de proyectos a subvencionar.

2.– Gehieneko zenbatekoak izango dira:

2.– La cuantía máxima será de:

a) Ingurumen-azterketetarako laguntzen kasuan, hamar mila (10.000) euro proiektuko eta/edo produkzio-zentro bakoitzeko.

a) En el caso de las ayudas para estudios ambientales, diez mil (10.000) euros por proyecto y/o centro de producción.

b) Ingurumen-inbertsioetarako laguntzen kasuan, diru-laguntzak gehienez berrogeita hamar mila (50.000) eurokoak izango dira, proiektuko eta/edo produkzio-zentro bakoitzeko.

b) En el caso de ayudas a inversiones ambientales, las subvenciones no podrán exceder la cuantía máxima de cincuenta mil (50.000) euros por proyecto y/o centro de producción.

c) Kanpo-aholkularitza-zerbitzuetarako laguntzen kasuan, diru-laguntzak gehienez izango dira:

c) En el caso de ayudas a servicios de asesoramiento externo, las subvenciones no podrán exceder la cuantía máxima de:

c.1.– EMAS Ingurumenaren Kudeaketako Europako Sistemaren Erregistroan inskribatzeko laguntzak, sei mila (6.000) euro proiektuko eta/edo produkzio-zentro bakoitzeko.

c.1.– Ayudas a la inscripción en el Registro del Sistema Europeo de Gestión Medioambiental (EMAS): seis mil (6.000) euros por proyecto y/o centro de producción.

c.2.– EMAS erregistroa berritzeko laguntzak, hiru mila (3.000) euro proiektuko eta/edo produkzio-zentro bakoitzeko.

c.2.– Ayudas a la renovación del registro EMAS: tres mil (3.000) euros por proyecto y/o centro de producción.

c.3.– Ekodiseinuko UNE-EN ISO 14.006 Araua, ekoetiketak (I mota edo III mota) edo karbono-aztarna ezartzeko eta ziurtatzeko laguntzak: lau mila (4.000) euro proiektuko eta/edo produkzio-zentro bakoitzeko.

c.3.– Ayudas a la implantación y certificación en Norma de Ecodiseño UNE-EN ISO 14.006, ecoetiquetas (tipo I o tipo III) o huella de carbono: cuatro mil (4.000) euros por proyecto y/o centro de producción.

c.4.– Hondakinen planak idazteko laguntzak: bi mila (2.000) euro proiektuko eta/edo produkzio-zentro bakoitzeko.

c.4.– Ayudas para la redacción de Planes de Residuos: dos mil (2.000) euros por proyecto y/o centro de producción.

c.5.– Kutsagarriak izan daitezkeen jarduerak izan dituen lurzoruaren kalitatea aitortzeko laguntzak: hamar mila (10.000) euro proiektuko eta/edo produkzio-zentro bakoitzeko.

c.5.– Ayudas para la declaración de calidad del suelo de solares que hayan soportado actividades potencialmente contaminantes: diez mil (10.000) euros por proyecto y/o centro de producción.

3.– Inola ere ez dira gaindituko urriaren 19ko 260/2010 Dekretuan ezarritako gehieneko portzentajeak.

3.– En ningún caso se sobrepasarán los porcentajes máximos establecidos en el anexo del Decreto 260/2010, de 19 octubre.

7. artikulua.– Aurrekontu-zuzkidura.

Artículo 7.– Dotación presupuestaria.

1.– Ingurumena babesteko inbertsioak egiteko enpresei zuzendutako diru-laguntzen deialdi honetarako aurrekontuko diru-dotazioa, guztira, bostehun mila (500.000) eurokoa izango da, honela banatuta:

1.– El importe total de la dotación presupuestaria para la presente convocatoria de subvenciones a empresas para la realización de inversiones destinadas a la protección del medio ambiente asciende a quinientos mil (500.000) euros que se desglosarán del siguiente modo:

a) Arauak gainditzera bideratutako inbertsioekin zuzenean lotutako ingurumen-azterlanetarako laguntzak: laurogei mila (80.000) euro.

a) Ayudas para estudios medioambientales directamente vinculados a las inversiones destinadas a superar las normas: ochenta mil (80.000) euros.

b) Ingurumenaren babes-maila bat lortzera bideratutako inbertsioak finantzatzeko laguntzak –zeinaren bidez enpresa onuradunak aplikatzekoak zaizkion arauak gainditu ahal izango dituen edo, aplikatzeko moduko araurik izan ezean, ingurumenaren babesa hobetuko den–: hirurehun mila (300.000) euro.

b) Ayudas para financiar inversiones encaminadas a alcanzar un nivel de protección del medio ambiente que permita a la empresa beneficiaria superar las normas que le sean de aplicación o mejorar la protección del medio ambiente en ausencia de normas aplicables: trescientos mil (300.000) euros.

c) Ingurumen arloko kanpo aholkularitza-zerbitzuetarako ETEei ematen zaizkien laguntzen esparruan, ehun eta hogei mila (120.000) euro, honela banatuta:

c) En el marco de las ayudas a las PYMEs para servicios de asesoramiento externo en materia medioambiental, ciento veinte mil (120.000) euros repartidos de la siguiente manera:

c.1.– EMAS Ingurumenaren Kudeaketako Europako Sistemaren Erregistroan inskribatzeko laguntzak, hogeita hamar mila (30.000) euro.

c.1.– Ayudas a la inscripción en el Registro del Sistema Europeo de Gestión Medioambiental (EMAS): treinta mil (30.000) euros.

c.2.– EMAS erregistroa berritzeko laguntzak: hamabost mila (15.000) euro.

c.2.– Ayudas a la renovación en el registro EMAS: quince mil (15.000) euros.

c.3.– Ekodiseinuko UNE-EN ISO 14.006 Araua, ekoetiketak (I mota edo III mota) edo karbono-aztarna ezartzeko eta ziurtatzeko laguntzak: hogeita bost mila (25.000) euro.

c.3.– Ayudas a la implantación y certificación en Norma de Ecodiseño UNE-EN ISO 14.006, ecoetiquetas (tipo I o tipo III) o huella de carbono: veinticinco mil (25.000) euros.

c.4.– Hondakinak prebenitzeko planak idazteko laguntzak: hogei mila (20.000) euro.

c.4.– Ayudas para la redacción de Planes de Prevención de Residuos: veinte mil (20.000) euros.

c.5.– Kutsagarriak izan daitezkeen jarduerak izan dituen lurzoruaren kalitatea aitortzeko laguntzak: hogeita hamar mila (30.000) euro.

c.5.– Ayudas para la declaración de calidad del suelo de solares que hayan soportado actividades potencialmente contaminantes: treinta mil (30.000) euros.

2.– Eskabiderik ez dagoelako edo daudenek baldintzak betetzen ez dituztelako adierazitako prozedura edo lerroren baterako esleitutako zenbatekoa agortzen ez bada, soberakina beste esleipen-prozedura edo lerro bati esleitutako zenbatekoari gehitu ahal izango zaio. Horretarako, Ingurumeneko sailburuordeak ebazpena eman beharko du, Balorazio-epaimahaiaren proposamenari kasu eginik, eta aurkeztutako eskaera kopurua kontuan hartuta.

2.– En el caso de que por falta de concurrencia de solicitudes o incumplimiento de requisitos no se agotara la cantidad asignada para alguna de las líneas señaladas, la cantidad excedente podrá incrementar la cantidad asignada a otra línea de adjudicación, mediante Resolución del Viceconsejero de Medio Ambiente a propuesta del Tribunal de Valoración, y en función del número de solicitudes presentadas.

8. artikulua.– Erakunde laguntzailea.

Artículo 8.– Entidad Colaboradora.

1.– Agindu honetan arautzen diren diru-laguntzak kudeatzeko, Ihobe, S.A. sozietate publikoa entitate laguntzaile izendatzen da, xedapen hauetan ezarri bezala: Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategina onetsi zuen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzazko Dekretuan eta Euskal Autonomia Erkidegoaren Aurrekontu Orokorren pentzutan ematen diren diru-laguntzen bermeei eta horiek itzultzeari buruzko erregimen orokorra arautzen duen eta horien kudeaketan parte hartzen duten entitate laguntzaileek bete beharreko baldintzak, erregimena eta eginbeharrak ezartzen dituen abenduaren 17ko 698/1991 Dekretuan.

1.– Para la gestión de las subvenciones que se regulan en la presente Orden, se designa a la Sociedad Pública Ihobe, S.A., como Entidad Colaboradora en los términos que se establecen en el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, así como en el Decreto 698/1991, de 17 de diciembre, por el que se regule el régimen de garantía, reintegro y gestión por medio de entes públicos de derecho privado, sociedades públicas y organismos autónomos.

2.– Ihobe, S.A.k, erakunde laguntzailea den aldetik, funtzio hauek beteko ditu:

2.– Ihobe, S.A., en calidad de Entidad Colaboradora realizará las siguientes funciones:

a) Aurkeztutako dokumentazioa gainbegiratzea eta, hala badagokio, hutsegiteak zuzentzea proposatzea organo kudeatzaileari.

a) Supervisar la documentación presentada y, en su caso, proponer su subsanación al órgano gestor.

b) Eskabidea egiten duten pertsonek laguntzak eskuratu ahal izateko ezarritako baldintzak eta betekizunak betetzen dituzten egiaztatzea.

b) Verificar el cumplimiento por parte de las personas solicitantes de las condiciones y requisitos establecidos para acceder a las ayudas.

c) Balorazio Epaimahaiarekin lankidetzan aritzea, eskabideak aztertzeko eta ebaluatzeko lan materialetan.

c) Colaborar con el Tribunal de Valoración en los trabajos materiales de estudio y revisión de las solicitudes.

d) Jarduera burutzen den egiaztatzea, eta diru-laguntzaren emakidan azaltzen den helburua betetzen den egiaztatzea.

d) Verificar la realización de la actividad y el cumplimiento de la finalidad que determine la concesión de la subvención.

e) Diru-laguntza jasotzen duten pertsonek eskatutako luzapenak bidezkoak diren ala ez baloratzea.

e) Valorar la procedencia de las prórrogas solicitadas por las personas beneficiarias.

f) Erakunde onuradunei laguntzak ordaindu aurretik, diruz lagundutako ekintzak egin izana eta ekintzen kostua ziurtatzen duen agiriak egiaztatzea.

f) Comprobar los documentos acreditativos de la ejecución y costo de las acciones subvencionadas con anterioridad al pago de las ayudas a las entidades beneficiarias.

g) Ingurumen eta Lurralde Politika Sailari proposatzea diru-laguntzak behar bezala kudeatzeko administrazio-neurriak edo bestelako neurriak har ditzala, pertsona onuradunak agindu honetan ezarritako baldintza eta betekizunak ez betetzeagatik hartu behar direnak barne.

g) Proponer al Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial la adopción de las medidas administrativas o de otra naturaleza para la correcta gestión de las subvenciones, incluidas aquellas que correspondan por incumplimiento por parte de la persona beneficiaria de las condiciones y requisitos establecidos en la presente Orden.

9. artikulua.– Errekurtsoak.

Artículo 9.– Recursos.

Agindu honen aurka, berraztertzeko errekurtsoa jarri ahal izango zaio Ingurumen eta Lurralde Politikako sailburuari, hilabeteko epean, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legearen 116. artikuluan eta ondorengoetan xedatutakoaren arabera; bestela, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa aurkeztu ahal izango da Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusian, bi hilabeteko epean, agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik hasita, Administrazioarekiko Auzien Jurisdikzioa arautzen duen uztailaren 13ko 29/1998 Legean xedatutakoarekin bat.

Contra la presente Orden podrá interponerse recurso potestativo de reposición ante la Consejera de Medio Ambiente y Política Territorial en el plazo de un mes de conformidad con lo dispuesto en el artículo 116 y siguientes de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común, o bien recurso contencioso-administrativo ante el Tribunal Superior de Justicia del País Vasco en el plazo de dos meses a contar desde el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco, de conformidad con lo dispuesto en la Ley 29/1998, de 13 de julio, de la Jurisdicción Contencioso-Administrativa.

LEHENENGO XEDAPEN GEHIGARRIA.– Balorazio Epaimahaiaren osaera.
DISPOSICIÓN ADICIONAL PRIMERA.– Configuración del Tribunal de Valoración.

Ingurumen eta Lurralde Politika Sailaren egitura aldatu denez, ingurumena babesteko inbertsioak egiteko enpresei diru-laguntzak emateko baldintzak arautzen dituen urriaren 19ko 260/2010 Dekretuaren 14. artikuluan araututa dagoen epaimahaiko kideak honako hauek izango dira: Ingurumen Administrazioaren zuzendaria, epaimahaiburu, eta Ingurumen eta Lurralde Politika Sailari atxikitako bi pertsona funtzionario, bokal biak. Azken horiek Ingurumen Administrazioaren zuzendariak izendatuko ditu.

El Tribunal de valoración regulado en el artículo 14 del Decreto 260/2010, de 19 octubre, por el que se regula la concesión de subvenciones a empresas para la realización de inversiones destinadas a la protección del medio ambiente, estará compuesto, como consecuencia de la estructura del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial, por la Directora de Administración Ambiental, en calidad de Presidenta del Tribunal de valoración, y dos personas funcionarias adscritas al Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial designadas por la citada Directora de Administración Ambiental, en calidad de Vocales del Tribunal.

BIGARREN XEDAPEN GEHIGARRIA.– Aurrekontu baliabideak.
DISPOSICIÓN ADICIONAL SEGUNDA.– Disponibilidad presupuestaria.

Zenbateko osoa handitu ahal izango da, eskatutako diru-laguntzen guztizko zenbatekoa kontuan harturik, betiere Ingurumen eta Lurralde Politika Sailaren beste laguntza programa batzuk gauzatzean agortu ez den aurrekontu baliabiderik izanez gero, eta laguntzei buruzko ebazpena eman baino lehen. Ingurumeneko sailburuordearen ebazpen bidez emango da horren berri.

El importe global podrá ser incrementado, teniendo en cuenta la cuantía total de las ayudas solicitadas, en función de las disponibilidades presupuestarias no agotadas que resulten de la ejecución de otros Programas del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial y con carácter previo a la resolución de las mismas. De dicha circunstancia se dará publicidad mediante la correspondiente Resolución del Viceconsejero de Medio Ambiente.

AZKEN XEDAPENA
DISPOSICIÓN FINAL

Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

La presente Orden surtirá efectos desde el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2014ko uztailaren 23a.

En Vitoria-Gasteiz, a 23 de julio de 2014.

Ingurumen eta Lurralde Politikako sailburua,

La Consejera de Medio Ambiente y Política Territorial,

ANA ISABEL OREGI BASTARRIKA.

ANA ISABEL OREGI BASTARRIKA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental