Kontsulta

Kontsulta erraza

Zerbitzuak


Azken aldizkaria RSS

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

154. zk., 2011ko abuztuaren 16a, asteartea

N.º 154, martes 16 de agosto de 2011


    Bestelako formatuak:
  • PDF

Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismo Saila
Industria, Innovación, Comercio y Turismo
3945
3945

AGINDUA, 2011ko uztailaren 27koa, Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismoko sailburuarena, Merkataritza Banaketaren sektorean Berrikuntza eta Bikaintasuna garatzera bideratutako laguntza-programa arautzen duena.

ORDEN de 27 de julio de 2011, del Consejero de Industria, Innovación, Comercio y Turismo, por la que se regula el programa de ayudas destinadas al desarrollo de la Innovación y la Excelencia en el sector de Distribución Comercial.

Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismo Sailak Euskal Merkataritza Egokitzeko 2015 Planean bildutako berrikuntza eta lehiakortasuneko helburuak lortzearen aldeko apustua egin du, eta argi ikus daiteke hori jarraian zehazten den Aginduaren garapenean.

La apuesta del Departamento de Industria, Innovación, Comercio y Turismo por lograr los objetivos de innovación y competitividad recogidos en el Plan de Adaptación del Comercio Vasco 2015, queda patente en el desarrollo de la Orden que a continuación se detalla.

Laguntza-ildo berritzailea da, hain zuzen ere aitzindaria baita merkataritzaren sektorean, eta euskal merkataritzaren lehiakortasuna bultzatzea du helburu, merkataritzara egokitutako etengabeko hobekuntza-prozesuen bitartez: Merkataritza Bikaina.

Se trata de una línea de ayudas innovadora por su carácter pionero en el sector del comercio, dirigida al impulso de la competitividad del comercio vasco a través de procesos de mejora continua adaptados al comercio: Comercio Excelente.

Ziurtatzeko prozesuak jada hasi dituzten eta beren merkataritza-kudeaketa, eta, beraz, beren emaitzak hobetzen jarraitu nahi duten merkataritza-enpresei zuzentzen zaie nagusiki.

Está principalmente dirigida a las empresas de comercio que ya han iniciado procesos de certificación y que desean continuar mejorando su gestión comercial y como consecuencia, sus resultados.

Aginduan ezarritako helburuak lortzeko, sektoreak Euskalit Euskal Autonomia Erkidegoko kalitaterako Fundazioaren lankidetza dauka.

Para la consecución de los objetivos establecidos en la orden, el sector cuenta con la colaboración de Euskalit - Fundación para la Calidad del País Vasco.

Era berean, agindu honek merkataritzaren hedapenera eta sentsibilizaziora zuzendutako laguntzen ildoa jasotzen du, Euskal Merkataritza Egokitzeko 2015 Planean ezarritako ildo estrategikoen inguruan.

La presente Orden igualmente recoge la línea de ayudas dirigida a la divulgación y sensibilización comercial, en torno a las líneas estratégicas establecidas en el Plan de Adaptación del Comercio Vasco 2015.

Horren arabera, honako hau

En su virtud,

XEDATU DUT:

DISPONGO:

I. KAPITULUA

CAPÍTULO I

XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

1. artikulua.- Xedea.

Artículo 1.- Objeto.

Agindu honen helburua da Merkataritza Banaketaren sektoreko Merkataritza Berrikuntzarako eta Bikaintasunerako programa arautzea, EAEko merkataritza-enpresetan kudeaketaren hobekuntza eta berrikuntza sustatu eta bultzatzea helburu duten laguntza multzo baten bitartez. Laguntzen helburua da ere Euskal Merkataritza Egokitzeko 2015 Planarekiko koherentziari jarraiki merkataritza-sektorearen enpresa-lehiakortasuna bultzatzen duten tresnen sustapena eta hedapena erraztea.

El objeto de la presente Orden es regular el programa para la Innovación Comercial y la Excelencia en el sector de Distribución Comercial, mediante un conjunto de ayudas cuyo objetivo es incentivar y apoyar la mejora de la gestión y la innovación en las empresas comerciales de la CAPV, así como facilitar el fomento y la divulgación de las herramientas que impulsen la competitividad empresarial del sector comercial en coherencia con el Plan de Adaptación del comercio vasco 2015.

2. artikulua.- Baliabide ekonomikoak.

Artículo 2.- Recursos económicos.

1.- Aurreko artikuluan adierazitako helburura zuzendutako baliabide ekonomikoek sorburu hau izango dute: Euskal Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorretan horretarako ezarritako aurrekontu-kredituak.

1.- Los recursos económicos destinados a la finalidad del artículo anterior procederán de los correspondientes créditos presupuestarios establecidos al efecto en los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Agindu honetan araututako laguntzen guztizko zenbatekoa dagokion deialdi-ebazpenean esleituko da, proiektu-ildo bakoitzera bideratutako gehieneko diru-kopurua adieraziz: UNE 175.001 araua, Merkataritza Bikaina, Programaren koordinazioa eta jarraipenaren finantzaketa eta Merkataritzako berrikuntzaren eta lehiakortasunaren hedapen eta sustapenerako jarduerak; hala ere, zenbateko hori aldatu ahal izango da, eskatutako laguntzen guztizko zenbatekoa kontuan hartuta, Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismo Sailaren beste laguntza-programa batzuk egikaritu ondoren agortu gabe geratzen diren aurrekontu-baliabideen arabera. Merkataritza eta Turismoko sailburuordearen ebazpenaren bitartez emango da horren berri.

El importe global de las ayudas reguladas en la presente Orden se consignará en la correspondiente resolución de convocatoria, indicando el importe económico máximo destinado a financiar cada línea de proyecto: norma UNE 175.001, Comercio Excelente, Financiación de la coordinación y seguimiento del Programa y Actividades para la divulgación y fomento de la innovación y competitividad comercial; no obstante, éste podrá ser modificado teniendo en cuenta la cuantía total de las ayudas solicitadas, en función de las disponibilidades presupuestarias no agotadas que resulten de la ejecución de otros programas de ayudas del Departamento de Industria, Innovación, Comercio y Turismo. De dicha circunstancia se dará publicidad mediante Resolución de la Viceconsejera de Comercio y Turismo.

2.- Programa hau indarrean dagoen bitartean ekitaldi ekonomiko batean diru-laguntzak emateko ezarritako kreditua agortuz gero, arlo honetako Sailburuordetza eskudunak egoera horren berri emango du administrazio-ebazpen baten bidez, eta, ebazpen horretan kreditua noiz agortu den azaldu beharko du. Ebazpen hori Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko da eta ez da onartuko une horretatik aurrera aurkezten den eskaerarik.

2.- Mientras se encuentre vigente el presente programa, si en un ejercicio económico se agota el crédito consignado para la concesión de las ayudas, al objeto de dar publicidad a esta circunstancia, por la Viceconsejería competente en esta materia se emitirá resolución administrativa en la que se señalará la fecha en que se ha producido el agotamiento del citado crédito, publicándose la misma en el Boletín Oficial del País Vasco, no admitiéndose solicitud alguna que se presente a partir de tal momento.

3.- Dagoeneko aurkeztu diren eta izapide-fasean dauden eskabideak, esleitutako aurrekontu-hornidura agortu izanagatik erantzun ezin direnak, ezetsi egingo dira arrazoi hori dela-eta, organo eskudunaren administrazio-ebazpenaren bitartez.

3.- Las solicitudes que estuvieran ya presentadas y en tramitación, y que no pudieran ser atendidas por agotamiento de la dotación presupuestaria asignada, serán denegadas, por tal motivo, mediante resolución administrativa del órgano competente.

Aurrekontu-krediturik ezean, aurreko ekitaldi ekonomikoan aurkeztutako inbertsio-proiektuek laguntzarik jaso ez badute, eta aurrez ikusitakoaren arabera laguntza ukatu bazaie, hurrengo ekitaldiko aurrekontu-kredituei esleitu ahal izango zaizkie, baldin eta aipatutako proiektuek Agindu honetan ezarritako betebeharrak betetzen badituzte. Kasu horretan, beste eskaera bat aurkeztu beharko dute, baina ukatutako lehen eskaeraren eguna gordeko da lehentasunak ezartzeko. Hala ere, hedapen-jarduerei dagokienez, eskabidearen ekitaldian bertan egin beharko dira.

Los proyectos de inversión presentados en el ejercicio económico precedente que no hayan obtenido ayudas por falta de crédito presupuestario y que hayan sido denegados en la forma anteriormente prevista, se podrán imputar a los créditos presupuestarios del ejercicio siguiente, siempre que los citados proyectos cumplan con los requisitos establecidos en la presente Orden, para lo cual deberán presentar una nueva solicitud, si bien, a los efectos de prioridad, se conservará la fecha de la primera solicitud denegada, excepto para las actividades divulgativas, que siempre deberán desarrollarse en el ejercicio de la solicitud.

4.- Laguntzak ordena jakin bati jarraiki emango dira, espedientea noiz osatzen den kontuan hartuta, alegia.

4.- La concesión de las ayudas se irá realizando ordenadamente en función del momento en el que el expediente esté completo.

3. artikulua.- Laguntzen modalitatea.

Artículo 3.- Modalidad de las ayudas.

Agindu honetan aurreikusitako laguntzak itzuli beharrik gabeko diru-laguntzen bitartez ordainduko dira.

Las ayudas contempladas en la presente Orden se materializarán a través de subvenciones no reintegrables.

4. artikulua.- Beste laguntza batzuekiko bateragarritasuna.

Artículo 4.- Compatibilidad con otras ayudas.

1.- Agindu honetan ezarritako laguntzak bateragarriak izango dira helburu berbera aintzat hartuta administrazio publikoek edo erakunde pribatuek emandako beste edozein laguntzarekin.

1.- Las ayudas establecidas en la presente Orden serán compatibles con cualesquiera otras ayudas otorgadas por Administraciones Públicas o por entidades privadas en las que se contemple la misma finalidad.

2.- Diru-laguntzaren zenbatekoak -beste administrazio publiko batzuen edo beste erakunde pribatu edo publiko batzuen laguntzekin edo diru-laguntzekin batera- ezin izango du aurkeztutako aurrekontuaren % 100 gainditu.

2.- El importe de la subvención no podrá, en concurrencia con otras ayudas o subvenciones de otras administraciones públicas o entes privados o públicos, superar el 100% del presupuesto presentado.

3.- Gainfinantzaketa gertatuz gero, eman beharreko diru-laguntza murriztu egingo da, diruz lagundutako proiektua gauzatzeko aurreko paragrafoan ezarritako guztizko kostuaren mugaraino.

3.- En el supuesto de que se produjera una sobrefinanciación, se procederá a la reducción de la subvención a conceder hasta el límite del coste total de ejecución del proyecto subvencionado establecido en el párrafo anterior.

5. artikulua.- Onuradunak.

Artículo 5.- Beneficiarios.

1.- UNE 175001 Arauko eta Merkataritza Bikaineko diru-laguntzetarako Agindu honetan aurreikusitako laguntzak eskatu ahal izango dituzte honako hauek:

1.- Podrán solicitar las ayudas previstas en la presente Orden para subvenciones a la Norma UNE 175001 y Comercio Excelente:

A) Merkataritza-bikaintasuna eta kalitatearen sustapena beren helburuen artean biltzen duten eta jendea biltzeko ahalmen handia eta lidergoa bermatzeko sektorean ordezkaritza-maila altua duten erakunde traktoreak.

A) Las organizaciones tractoras que tengan entre sus objetivos la promoción de la calidad y la excelencia comercial y tengan un alto grado de representatividad sectorial, de modo que garanticen un alto poder de convocatoria y liderazgo.

Agindu honi dagokionez, honako hauek hartuko dira erakunde traktoretzat:

Se consideran organizaciones tractoras, a los efectos de esta Orden:

1.- Beren jarduera Euskal Autonomia Erkidegoko hiru Lurralde Historikoetan garatzen duten eta zeregin hori gauzatzeko baliabide egokiak dituzten merkatarien Enpresa Elkarteak.

1.- Las Organizaciones Empresariales de comerciantes que desarrollen su actividad en los tres Territorios Históricos de la Comunidad del País Vasco y cuenten con los medios adecuados para desempeñar esta tarea.

2.- Euskal Autonomia Erkidegoko hiru Lurralde Historikoetako Merkataritza, Industria eta, hala badagokio, Nabigazioko Ganbera Ofizialak.

2.- Las Cámaras Oficiales de Comercio, Industria y, en su caso, de Navegación, de los tres Territorios Históricos de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

B) Kalitatearen sustapena eta enpresa-bikaintasuna helburu duten eta kalitate-planen garapenean gutxienez 10 urteko esperientzia metatu duten irabazi-asmorik gabeko erakundeak eta fundazioak, betiere Euskal Autonomia Erkidegoan kokatuak.

B) Las organizaciones y fundaciones sin ánimo de lucro, radicadas en la Comunidad Autónoma del País Vasco, que tengan como objetivo la promoción de la calidad y la excelencia empresarial y una experiencia acumulada, en el desarrollo de planes de calidad, de al menos 10 años.

2.- Berrikuntzako eta merkataritza-lehiakortasuneko hedapen-jarduerak egiteko Agindu honetan aurreikusitako laguntzak eskatu ahal izango dituzte honako hauek:

2.- Podrán solicitar las ayudas previstas en la presente Orden para la realización de actividades divulgativas de innovación y competitividad comercial:

A) EAEko merkatariren elkarteek eta taldeek edo elkarte mistoek, baita horien federazioek edo taldeek ere, betiere ekainaren 17ko 148/1997 Dekretuan arautzen den Merkatarien Elkarteen Erroldan inskribatuta badaude.

A) Las asociaciones y agrupaciones de comerciantes o asociaciones mixtas de la CAPV y las federaciones o las agrupaciones de las mismas, siempre y cuando estén inscritas en el Censo de Asociaciones de Comerciantes regulado en el Decreto 148/1997, de 17 de junio.

B) EAEko hiru Lurralde Historikoetako Merkataritza Ganberek.

B) Las Cámaras de Comercio de los tres Territorios Históricos de la CAPV.

3.- Agindu honetan araututako laguntzak eman eta, hala dagokionean, ordaintzeko, ezinbestekoa izango da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak eta haren erakunde autonomiadunek emandako izaera bereko laguntzen edo diru-laguntzen esparruan hasi den eta oraindik tramitazioan dagoen edozein itzulketa- edo zehapen-prozedura amaitzea.

3.- La concesión y, en su caso, el pago de las ayudas reguladas en la presente Orden quedarán condicionados a la terminación de cualquier procedimiento de reintegro o sancionador que, habiéndose iniciado en el marco de ayudas o subvenciones de la misma naturaleza, concedidas por la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi y sus organismos autónomos, se halle todavía en tramitación.

4.- Honako hauek ezin izango dituzte Agindu honetan araututako laguntzak baliatu: diru-laguntza edo laguntza publikoak lortzeko aukera galtzearekin administratiboki edo penalki zehatuta dauden erakundeak, eta horretarako ezgaitzen dituen legezko debekuren bat dutenak, sexu-arrazoiengatiko diskriminazioan erori direnak ere barnean hartuta, betiere Emakumeen eta Gizonen arteko berdintasunerako Legearen arabera.

4.- No podrán concurrir a las ayudas reguladas en la presente Orden aquellas entidades que se hallen sancionadas administrativa o penalmente con la pérdida de la posibilidad de obtención de subvención o ayudas públicas, ni las que estén incursas en prohibición legal alguna que las inhabilite para ello, con inclusión de las que se hayan producido por incurrir en discriminación por razón de sexo, en virtud de la Ley para la igualdad de Mujeres y Hombres.

6. artikulua.- Diru-laguntza jaso dezaketen jarduerak.

Artículo 6.- Actividades subvencionables.

Agindu honen arabera laguntzeko moduko jardueratzat hartuko dira honako hauek:

Se considerarán actividades susceptibles de apoyo a efectos de la presente Orden:

1.- 5. artikuluko A idatz-zatiaren 1. paragrafoko 1) eta 2) puntuetan adierazitako erakunde traktoreentzat, Merkataritza txikirako zerbitzuaren kalitateari buruzko UNE 175001 arauaren ezarpen eta lehen ziurtapenerako proiektuak, eta Merkataritza Bikaineko Programen garapena: erdiko maila, brontzezko Q-a, merkataritzaren bikaintasunerantz aurrera egiteko erreferentziazko esparruan bilduak, betiere honako baldintza hauek betetzen badira:

1.- Para las organizaciones tractoras enunciadas en los puntos 1) y 2) del párrafo 1 apartado A del artículo 5.º, los proyectos de implantación y primera certificación de la Norma UNE 175.001, de Calidad de Servicio para el Pequeño Comercio, y el desarrollo de los Programas de Comercio Excelente: nivel intermedio, Q bronce, recogidos en el marco de referencia para el avance hacia la excelencia en el comercio, cuando se cumplan los siguientes requisitos:

a) Merkataritza-enpresa nagusiak, ETEak izan ala ez, 2008ko abuztuaren 6ko Batzordearen 800/2008 zenbakiko Erregelamenduaren 1. eranskinean xedaturikoaren arabera (Europar Batasunaren Aldizkari Ofizialean argitaratua. L214, 2008ko abuztuaren 8koa), edo hori ordezkatzen edo aldatzen duten xedapenetan ezarritakoaren arabera.

a) Las empresas comerciales participantes, tengan la condición de Pyme, conforme a lo dispuesto en el anexo 1 del Reglamento (CE) n.º 800/2008 de la Comisión de 6 de agosto de 2008, publicado en el Diario Oficial de Unión Europea L 214, de 8 de agosto de 2008 o las disposiciones que la sustituyan o modifiquen.

b) UNE 175.001 Araua ezarriko den merkataritza-establezimendua edo merkataritza-bikaintasuneko sistema txertatuko duen enpresa Euskal Autonomia Erkidegoan kokatua egotea.

b) El establecimiento comercial en el que se va a implantar la Norma Une 175.001 o la empresa que va a incorporar el sistema de excelencia comercial se encuentre ubicada en la Comunidad Autónoma del País Vasco.

c) Kalitatea eta merkataritza-bikaintasuna kudeatzeko sistemen ezarpena bultzatu eta sustatzera bideratutako prestakuntza-programak Euskalitek Merkataritza Bikaina Programarako homologatutako prestatzaileek ematea, eta Programaren helburuekin bat datorren prestakuntza-metodologia edukitzea.

c) Los programas formativos orientados a apoyar y promocionar la implantación de sistemas de gestión de la calidad y la excelencia comercial sean impartidos por formadores homologados por Euskalit para el Programa Comercio Excelente, y que dispongan de una metodología formativa acorde a los objetivos del Programa.

Era berean, UNE 175.001 Arauaren ziurtapenerako, enpresa ziurtatzaileek zeregin horretarako ziurtatuak egon beharko dute.

Asimismo, para la certificación de la Norma UNE 175.001, las empresas certificadoras deberán estar acreditadas para esa función.

d) Ziurtatzaileen kontratazioa, baita prestatzaile homologatuen kontratazioa ere, aldez aurretik gutxienez hiru eskaintza eskatu ondoren egingo da. Horietan honako irizpide hauek balioetsiko dira: merkataritza-jardueraren ordutegiekiko bateragarritasuna, programaren helburuekin bat datorren prestakuntza-metodologia, eta eskaintza ekonomiko hobea.

d) La contratación de las certificadoras, así como de los formadores homologados, se realice previa solicitud, al menos, de tres ofertas, entre las que se valorarán los criterios siguientes: compatibilidad con los horarios de la actividad comercial, una metodología formativa acorde a los objetivos del programa y mejor oferta económica.

e) Oro har, laguntza-eskabidea aurkezten den urteko abenduaren 31 baino lehen gauzatu beharko dira proiektuak, eta Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismo Sailak koordinatu eta ikuskatuko du proiektuen gauzatzea.

e) Los proyectos, con carácter general, deberán ejecutarse antes del 31 de diciembre del año en que se presente la solicitud de la ayuda y la ejecución de los mismos estará sometida a la coordinación e inspección del Departamento de Industria, Innovación, Comercio y Turismo.

2. - Kalitatearen sustapenerako eta bikaintasunerako fundazioen kasuan, honako jarduera hauek finantzatuko dira:

2.- A las fundaciones de promoción de la calidad y Excelencia, se financiarán las actividades siguientes:

a) Erakunde traktore onuradunek egindako jardunak koordinatzeko zereginak.

a) Las tareas de coordinación de las actuaciones desarrolladas por las organizaciones tractoras beneficiarias.

b) Ezarpen- eta prestakuntza-ekintzak garatzeko jarraibide eta irizpide homogeneoak ezartzea.

b) El establecimiento de pautas y criterios homogéneos para el desarrollo de las acciones de implantación y formación.

c) Inplikaturiko eragileek erabilitako material, dokumentu eta ereduak aztertzea eta baliozkotzea.

c) El análisis y validación de los materiales, documentos y modelos utilizados por los agentes implicados.

d) Euskal Autonomia Erkidegoko saltokietan Kalitatea eta bikaintasuna Kudeatzeko Sistemen ezarpena sustatzeko eta hartarako laguntza emateko prestakuntza-programen edukiak aztertzea eta baliozkotzea.

d) El análisis y validación de los contenidos de programas formativos orientados a apoyar y promocionar la implantación de Sistemas de Gestión de la Calidad y la excelencia en comercios radicados en la Comunidad Autónoma del País Vasco.

e) Erakunde traktoreek prestakuntza- eta ezarpen-ekintzak jarraitu eta baliozkotzea, baita horrek dakartzan prozedurak ere. Era berean, erakunde traktoreek garatutako ekintzak eta onartutako sistema berrikustea eta, hala badagokio, egokitzea.

e) El seguimiento y validación de las acciones de formación e implantación por parte de las organizaciones tractoras, así como de los procedimientos que ello conlleva. Asimismo, la revisión y adecuación, en su caso, del sistema aprobado y las acciones desarrolladas por las organizaciones tractoras.

f) Tutoreak homologatzea. Tutoreak enpresa traktoreek kontratatu ahal izango dituzte saltokiaren jarraipen osoa egiteko, merkataritza bikaina programaren barruan.

f) La homologación de los tutores, que podrán ser objeto de contratación por las empresas tractoras para realizar el seguimiento íntegro del comercio, dentro del programa comercio excelente.

g) Prestatzaileen homologazioa. Prestatzaileak enpresa traktoreek kontratatu ahal izango dituzte prestakuntza-programak ezartzeko.

g) La homologación de los formadores, que podrán ser objeto de contratación por las empresas tractoras para la impartición de los programas formativos.

h) Merkataritza Bikainerako Erreferentziazko Esparruaren garapen eta eguneratze etengabea eta haren hedapena.

h) Desarrollo y actualización permanente del Marco de Referencia para Comercio Excelente y su difusión.

i) «Bikaintasuna da gure Helburua» eta Merkataritzako Brontzezko Q-a errekonozimenduen kanpo-ebaluazioak diseinatzea, kudeatzea, koordinatzea eta egitea.

i) El diseño, gestión, coordinación y realización de evaluaciones externas para la consecución de los reconocimientos «La Excelencia es nuestro Objetivo» y Q Bronce de Comercio.

j) Merkataritza Ebaluatzaileen Klubaren (Comex Kluba) diseinua, kudeaketa, koordinazioa eta prestakuntza.

j) El diseño, gestión, coordinación y formación del Club de Evaluadores de Comercio (Club Comex).

3.- Merkataritza-berrikuntzaren hedapen eta sustapeneko jarduerek diru-laguntza jaso ahal izango dute honako kasu hauetan:

3.- Las actividades de divulgación y fomento de la innovación comercial serán subvencionables cuando:

a) Horien helburua izatea jardunaldi teknikoak, mahai-inguruak, tailerrak eta mintegiak garatzea, betiere Agindu honen helburuari erantzuten badiote, iraupena 10 ordutik gorakoa ez bada, eta laguntza eskatzen duen erakundeak antolatzen baditu.

a) Tengan como objeto el desarrollo de jornadas técnicas, mesas redondas, talleres y seminarios, siempre que respondan al objetivo de la presente Orden, su duración no superen las 10 horas y sean organizadas por la entidad solicitante de la ayuda.

b) Batez ere merkataritza-enpresaburuentzat edo merkataritza-sektorean enplegatutako langileentzat izatea.

b) Que se destinen mayoritariamente a empresarios y empresarias comerciales o a personal empleado en el sector comercial.

c) 10 merkataritza-enpresetako langileek parte hartzea gutxienez, enpresariak edo langileak diren alde batera utzita.

c) Que como mínimo participe personal perteneciente a 10 empresas comerciales diferentes, pudiendo ser indistintamente personal empresarial o asalariado.

d) Bestelako elkarteek edo merkatari-taldeek edo horitako kideek emanak ez izatea. Era berean, ez dute diru-laguntzarik jasoko bestelako Erakunde Publikoek garatzen edo finantzatzen badituzte.

d) Que no se impartan por otras Asociaciones o Agrupaciones de comerciantes o integrantes de las mismas. Tampoco serán subvencionables si están desarrolladas o financiadas por otros Entes Públicos.

e) Laguntza eskatzen den ekitaldi ekonomikoan garatzea.

e) Que se desarrollen a lo largo del ejercicio económico de la solicitud de ayuda.

7. artikulua.- Laguntzen zenbatekoa.

Artículo 7.- Cuantía de las ayudas.

1.- 6. artikuluko 1. paragrafoan zerrendatutako jarduerak egiten dituzten erakundeen kasuan:

1.- Para las entidades que realicen actividades relacionadas en el párrafo 1 del artículo 6:

a) Merkataritza txikirako zerbitzuaren kalitateari buruzko UNE 175.001 Arauaren ezarpengatik eta lehen ziurtapenagatik, diru-laguntzaren zenbatekoak ez du gaindituko kanpoko aholkularitza-gastuen % 80, eta gehieneko zenbatekoa ez da 1.100 eurotik gorakoa izango ziurtagiria lortzen duen merkataritza-establezimendu bakoitzeko.

a) Por la Implantación y primera certificación de la Norma UNE 175.001 de Calidad en el Servicio para el Pequeño Comercio, la cuantía de la subvención no superará el 80% de los gastos externos de consultoría, ni la cuantía máxima sobrepasará los 1.100 euros por establecimiento comercial que obtenga el certificado.

b) Merkataritza Bikaina ezartzeko proiektuak: erdiko maila, brontzezko Q-a. Diru-laguntzaren zenbatekoak ez du gaindituko kanpoko aholkularitza-gastuen % 90, eta bikaintasun-prozesuan enpresaren justifikatutako aurrerapen-mailen arabera zehaztuko da, betiere laguntzak eskatzen diren ekitaldian.

b) Proyectos de implantación de Comercio Excelente: nivel intermedio, Q bronce. La cuantía de la subvención no superará el 90% de los gastos externos de consultoría y quedará determinada en función de los niveles de avance justificado en el proceso de Excelencia por la empresa, en el ejercicio en el que se solicitan las ayudas.

1.- Merkataritzaren hobekuntza-prozesuaren jarraipen osoa tutorearen aldetik: 400 euro gehienez ere enpresa bakoitzeko, honela banakatua: % 25 autodiagnostikoa egiteagatik. % 25 ziurtapenerako prestakuntza-prozesuaren gutxienez % 50 justifikatzeagatik. Gainerako % 50 ziurtapena lortu ondoren.

1.- Seguimiento integro del proceso de mejora del comercio por parte del Tutor: máximo de 400 euros por empresa, que se desglosará de la siguiente manera: un 25% por la realización del autodiagnóstico. Un 25% por la justificación de al menos el 50% del proceso de formación para la certificación. El 50% restante tras la obtención de la certificación.

2- Autodiagnostiko baimendua: 200 euro gehienez ere enpresa bakoitzeko

2.- Autodiagnóstico tutorizado: máximo de 200 euros por empresa.

3.- Tutoretzapeko prestakuntza: 2.580 euro gehienez ere enpresa bakoitzeko; honako arlo hauetako bakoitzak % 20ko garrantzia dauka:

3.- Formación tutorizada: máximo de 2.580 euros por empresa, con un peso de un 20% de cada una de las áreas siguientes:

- Enpresa-estrategia

- Estrategia Empresarial

- Langileen kudeaketa

- Gestión de personal

- Baliabideen kudeaketa

- Gestión de recursos

- Prozesuen eta bezeroen kudeaketa

- Gestión de procesos y clientes

- Emaitzak

- Resultados

Hortaz, 3 atalengatik emango den gehieneko diru-laguntzaren zenbatekoa 3.180 euro izango da.

Por tanto, el importe máximo a subvencionar por los 3 apartados será de 3.180 euros.

Urtean bertan dagokion ziurtagiria lortzeko behar diren modulu guztiak garatzen ez badira, baliabideen libramendu partzial bat egin ahal izango da, ekintzen eta ezarpen-prozeduren jarraipenaz eta baliozkotzeaz arduratzen den Erakundearen ziurtapena jaso ondoren.

En el supuesto de que en el año no se desarrollen la totalidad de los módulos necesarios para obtener la correspondiente certificación, se podrá hacer un libramiento parcial de recursos, previa certificación de la Entidad encargada del seguimiento y validación de las acciones y procedimientos de implantación.

Zuzkidura ekonomikoaren zati bat modulu batetik bestera mugitu ahal izango da, betiere prestakuntzarako behar diren orduen gorakada batekin justifikatzen bada; nolanahi ere, ezin izango da inoiz gainditu aurreko idatz-zatian ezarritako muga ekonomikoa.

Se podrá transferir parte de la dotación económica de uno módulo a otro, siempre que se justifique por un incremento de horas de dedicación para su preparación; en cualquier caso, nunca se podrá sobrepasar el límite económico establecido en el apartado anterior.

2.- Kalitatea sustatzeko Fundazioen kasuan

2.- Para las Fundaciones de promoción de la Calidad.

Bikaintasunerako bidean merkataritzaren kudeaketaren eta berrikuntzaren hobekuntza-prozesuetan esku hartzen duten elementuen funtzionamendua eta koordinazioa bermatzera bideratutako eta Industria, Berrikuntza, merkataritza eta Turismo Sailak onartutako jardueren % 100ek diru-laguntza jaso ahal izango dute. Kontzeptu horrengatiko zenbateko finkoa 60.000 euro izango da gehienez ere; diru- kopuru honako kontzeptu hauentzako izango dira: Programan parte hartzen duen pertsonalaren gastuak ordaintzeko: orduko 60 euro; programaren kudeaketarako aplikazio informatikoa eguneratzeko: 2.000 euro; ebaluatzaileen dietak ordaintzeko: eguneko 80 euro; Era berean, 1.040 euroko diru-laguntza aldakorra jasoko dute ebaluatutako enpresa-proiektu bakoitzeko.

Será subvencionable el 100% de las actividades desarrolladas y aprobadas por el Dpto. de Industria, Innovación Comercio y Turismo destinadas a garantizar el funcionamiento y coordinación de los elementos intervinientes en los procesos de mejora de la gestión y la innovación del comercio en su avance hacia la excelencia. El importe fijo por este concepto será de un máximo de 60.000 euros. Esta cantidad se destinará a: financiación del coste del personal dedicado al programa, a razón de 60 euros por hora; actualización de la aplicación informática para la gestión de la información, por un importe máximo de 2.000 euros; y al pago de las dietas de los evaluadores, a razón de 80 euros/día. Así mismo, recibirán una subvención variable de 1.040 euros por proyecto empresarial evaluado.

Helburu hori lortzeko, kalitatearen garapenerako erakundeek proiektua egoki kontrolatu eta garatzeko eta haren jarraipenerako beharrezkoak diren giza baliabide eta baliabide material guztiak hornituko dituzte, eta Agindu honen bidez diruz laguntzen diren ekintzetan esku hartzen duten elementu guztiak koordinatuta funtzionatzea bermatzeko beharrezkoak diren ekintzak egingo dituzte.

Para la consecución de este objetivo, las organizaciones para el desarrollo de la calidad pondrán a disposición del proyecto los medios humanos y materiales necesarios para su adecuado control, desarrollo y seguimiento, realizando las acciones precisas para garantizar el funcionamiento coordinado de todos los elementos intervinientes en las acciones que se subvencionan mediante la presente Orden.

3.- 6. artikuluko 3. idatz-zatiko jarduerak egiten dituzten erakundeen kasuan:

3.- Para las entidades que realicen actividades del apartado 3 del artículo 6.

Diru-laguntzen zenbatekoa diru-laguntza jaso dezaketen gastuen kostuaren % 80raino iritsiko da. Gastu horien kalkuluan honako hauek hartzen dira kontuan:

El importe de las subvenciones alcanzará hasta el 80% del coste de los gastos que resulten subvencionables. En el cómputo de estos se consideran:

- Hizlarien kontratazio-gastuak, gehienez 70 euroraino ordu bakoitzeko.

- Los de contratación de ponentes hasta un máximo de 70 euros por hora.

- Egin beharreko jardueraren sustapen-gastuak.

- Los gastos de promoción de la actividad a realizar.

- Jardueraren euskarri dokumentazioaren edo argitaratzearen gastuak.

- Los de edición o documentación soporte de la actividad.

- Bestelako edozein gastu arrunt, jarduera egiteari zuzenean egotz dakizkiokeenak, erakunde eskatzaileko langileen gastuak izan ezik.

- Cualquier otro de naturaleza corriente, directamente imputable a la realización de la actividad, excluidos los gastos de personal de la entidad solicitante.

- Jarduera bakoitzeko diru-laguntza jaso dezaketen gastuen guztizko zenbatekoa ez da 1.700 eurotik gorakoa izango (700 euro hitzaldiagatik, eta 1.000 euro gainerako gastuentzat).

- El total de gastos subvencionables por actividad no superará los 1.700 euros (700 euros de ponencia y 1.000 euros para el resto de gastos).

- 5.000 euroko gehieneko diru-laguntza ezartzen da urtean laguntza eska dezaketen jarduera guztientzat.

- Se establece una subvención máxima a conceder de 5.000 euros para todas las actividades objeto de solicitud anual de ayuda.

4.- Ez da inola ere diru-laguntzarik emango erakunde traktoreek merkataritza-enpresei emandako ohiko zerbitzuetarako, haien ohiko ustiapen-gastuekin zerikusia duten zerbitzuetarako, ezta auditorearen egonaldi, mantenu eta joan-etorriagatiko dietetarako ere. Era berean, ez dira diruz lagun daitezkeen gastutzat hartuko Balio Erantsiaren gaineko Zergaren eta bestelako zergen kontzeptupean aplikatutako zenbatekoak.

4.- No serán subvencionables, en ningún caso, los servicios habituales prestados a las empresas comerciales por las organizaciones tractoras, o los relacionados con los gastos de explotación normales de las mismas, ni los gastos de dietas por estancia, manutención ni desplazamiento del auditor. Tampoco se considerarán como gastos subvencionables las cantidades soportadas en concepto de Impuesto sobre el Valor Añadido u otros impuestos.

II. KAPITULUA

CAPÍTULO II

PROZEDURA

PROCEDIMIENTO

8. artikulua.- Prozeduraren hasiera.

Artículo 8.- Iniciación del procedimiento.

Agindu honek araututako laguntzak urtean behin egingo diren deialdien bidez iragarriko dira eta publizitatearen, lehiaren eta objektibotasunaren printzipioei jarraituz emango dira.

Las ayudas reguladas en la presente Orden serán objeto de convocatoria pública anual y se otorgarán bajo los principios de publicidad, concurrencia y objetividad.

Deialdia Merkataritza eta Turismoko sailburuordearen ebazpen bidez egingo da, eta, bertan, ekitaldiko diru-laguntzak emateko bideratutako aurrekontu-izendapenaren zenbatekoa zehaztuko da, baita eskabide-eredua non emango den eta eskabideak aurkezteko epea eta tokiak ere.

La convocatoria se realizará por resolución de la Viceconsejera de Comercio y Turismo, y precisará el importe de la consignación presupuestaria destinada para el otorgamiento de subvenciones en ese ejercicio, los sitios donde se facilite un modelo de solicitud así como el plazo y lugar de presentación.

9. artikulua.- Eskabideak eta agiriak.

Artículo 9.- Solicitudes y documentación.

1.- Erakunde interesdunek Merkataritza Zuzendaritzara zuzendutako inprimakian erakundea ordezkatzeko legezko ahalmena daukan pertsonak sinatutako eskabide bat aurkeztu beharko dute. Eskabidea urteko Deialdiaren Ebazpenean zehaztutako lekuetan aurkeztuko da, eta, oro har, honako dokumentazio honekin batera aurkeztuko da:

1.- Las entidades interesadas deberán presentar una solicitud firmada por la persona que posea capacidad legal para representar a la organización en instancia dirigida a la Dirección de Comercio, que se presentará en los lugares especificados en la Resolución de Convocatoria anual, y deberá ir acompañada de la siguiente documentación con carácter general:

a) Eskatzailearen ordezkaritza-ahalordearen eta NANaren fotokopia.

a) Fotocopia del poder de representación de la persona solicitante y de su DNI.

b) Erakundearen eraketa-eskrituraren, estatutuen eta erregistroko inskripzioaren fotokopiak.

b) Fotocopias de la escritura de constitución, estatutos e inscripción registral.

c) Identifikazio Fiskaleko Txartelaren fotokopia.

c) Fotocopia de la Tarjeta de Identificación fiscal.

d) Gizarte Segurantzarekiko zerga-betebeharrak eguneratuak izan beharko dituzte erakunde onuradunek. Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismo Sailak automatikoki egiaztatuko du betebehar hori betetzen dela, abenduaren 23ko 5/2010 Legearen -2011ko ekitaldirako Euskal Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorrak onartzen dituenaren- azken xedapenen artetik hirugarrenaren 1. paragrafoan -azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuak onartutako Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bateginaren 50. artikulua aldatzen duenean- xedaturikoari jarriki.

d) Las entidades beneficiarias tendrán que estar al corriente de sus obligaciones con la Seguridad Social. El cumplimiento de dicho requisito se verificará automáticamente por el Departamento de Industria, Innovación, Comercio y Turismo, de conformidad con lo dispuesto en el párrafo 1 de la disposición final tercera de la Ley 5/2010, de 23 de diciembre, por la que se aprueban los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi para el ejercicio 2011, que modifica el artículo 50 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco aprobado por el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre.

e) Euskal Autonomia Erkidegoaren Aurrekontu Orokorren pentzutan diru-laguntzak eskuratu dituztenek zerga-arloko betebeharrak bete dituztela egiaztatzeari buruzko Ogasun eta Finantza sailburuaren 1991ko urriaren 7ko Dekretuan edo hori ordezkatzen duen araudian ezarritako kasuak betetzen direnean, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioak zuzenean eskatuko die zerga-arloan eskudunak diren organoei laguntzen eta diru-laguntzen eskatzaileek zerga-betebeharrak bete dituztela ziurtatzen duen agiriak emateko, abenduaren 23ko 5/2010 Legearen -2011ko ekitaldirako Euskal Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorrak onartzen dituenaren- azken xedapenen artetik hirugarrenaren 1. paragrafoan -azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuak onartutako Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bateginaren 50. artikulua aldatzen duenean- xedaturikoari jarriki.

e) Cuando se den los supuestos establecidos en el Decreto de 7 de octubre de 1991, del Consejero de Hacienda y Finanzas, sobre la acreditación del cumplimiento de obligaciones tributarias por los beneficiarios de las subvenciones con cargo a los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi, o en normativa que le sustituya, la Administración de la Comunidad Autónoma de Euskadi solicitará directamente a los órganos competentes en materia tributaria la expedición de certificación acreditativa del cumplimiento de las obligaciones tributarias por las entidades solicitantes de las ayudas y subvenciones, de conformidad con lo dispuesto en el párrafo 1 de la disposición final tercera de la Ley 5/2010, de 23 de diciembre, por la que se aprueban los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi para el ejercicio 2011, que modifica el artículo 50 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco aprobado por el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre.

f) Honako alderdi hauek egiazkoak direla adierazten duen erantzukizun-aitorpena:

f) Declaración responsable respecto a la veracidad de los siguientes aspectos:

- Proiektu berarentzako beste erakunde publiko edo pribatuen aldetik jasotako laguntzak.

- Las ayudas que para el mismo proyecto haya solicitado y/o recibido de otras instituciones públicas o privadas.

- Enpresa eskatzailea administratiboki eta penalki zehatua ez izatea, eta horretarako ezgaitzen duen legezko debekurik ez duela, sexu-arrazoiengatik diskriminazioan erortzeagatik gertatu direnak barnean hartuta, betiere emakumeen eta gizonen arteko berdintasunerako Legearen arabera, azaroaren 11ko 1/1997 Legegintza Dekretuaren 50. artikuluari jarraiki.

- Que la empresa solicitante no haya sido sancionada administrativa o penalmente, ni que esté incursa en prohibición legal alguna que la inhabilite para ello, con inclusión de las que se hayan producido por incurrir en discriminación por razón de sexo, en virtud de la Ley para la igualdad de Mujeres y Hombres, según el artículo 50 del Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre.

2.- Horretaz gain, kalitate-ziurtagiriak eskuratzeko proiektuak egiten dituzten erakundeek honako hauek aurkeztu beharko dituzte:

2.- Las organizaciones que realicen proyectos para la obtención de certificaciones de calidad deberán presentar además,:

a) Proiektuaren memoria zehaztua, eta garatu beharreko jarduerak.

a) Memoria detallada del proyecto y las actividades a desarrollar.

b) Horretaz gain, erakunde traktoreek partaidetza-konpromisoa jasotzen duen dokumentu bat aurkeztu beharko dute proiektuan biltzen diren merkataritza-enpresen titularrek sinatua, eta parte hartzen duen enpresa bakoitzaren aurrekontu zehaztua gaineratu beharko da bertan, autodiagnostikoa egin ondoren, ekitaldi ekonomiko bakoitzerako, enpresa bakoitzak hartutako konpromisoak adieraziz, baita saltoki bakoitzeko solaskidearen izena ere.

b) Las organizaciones tractoras deberán además presentar un documento que recoja el compromiso de participación firmado por los titulares de las empresas comerciales que se incluyan en el proyecto, incluyendo el presupuesto detallado de cada empresa participante, con los compromisos adquiridos por cada una de ellas tras la realización del autodiagnóstico, para cada ejercicio económico, así como el nombre del interlocutor de cada uno de los comercios.

Era berean, dagokion ziurtagiria lortuz gero, kalitatearen edo merkataritza-bikaintasunaren logotipoa establezimenduan ongi ikusteko moduko tokian jartzeko konpromisoa bilduko da. Logotipoa Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismo Sailak emango dio establezimenduari, establezimenduak ziurtagiria lortu ondoren.

Se incluirá también el compromiso de colocar en un lugar visible del establecimiento, en el caso de obtener la certificación correspondiente, el logotipo de calidad o excelencia comercial que, tras la obtención de dicho certificado, entregará el Departamento de Industria, Innovación, Comercio y Turismo.

c) Erakunde traktoreek beren proiektuaren barnean hartutako saltokien jarduera ekonomikoen zergaren (JEZ) alta-dokumentuen kopiak aurkeztu beharko dituzte. Era berean, proiektuaren partida guztien aurrekontu banakatua aurkeztuko dute, partida bakoitzaren BEZaren zenbatekoa adierazita.

c) Las organizaciones tractoras presentarán copias de los documentos de alta en el IAE de los comercios que se incluyan en su proyecto. Añadirán, igualmente, un presupuesto de las diferentes partidas desglosadas del proyecto, indicando, en cada una de ellas, el importe del IVA.

3.- Merkataritzako berrikuntzaren eta lehiakortasunaren hedapen eta sustapenerako jarduerak antolatzen dituzten erakundeek, artikulu honen 1. paragrafoan adierazitakoaz gain, honako dokumentu hauek aurkeztu beharko dituzte:

3.- las entidades que organicen actividades de fomento y divulgación de la innovación y competitividad comercial presentarán además de la documentación del párrafo 1 de este artículo:

a) Laguntza eskatzeko xede izan den jarduera bakoitzaren azalpen-memoria, jardueraren arrazoiak, zirkunstantziak eta interesa azalduz, baita jarduera gauzatzeko jasotako diru-sarreren eta gauzatze horrek eragindako gastuen aurrekontu xehatua, jarduera gauzatzeko epeak eta datak, hizlariak, bertaratuko den aurreikusitako jende kopurua eta abar ere.

a) Memoria explicativa de cada actividad para la que se solicita la ayuda, indicando razones, circunstancias e interés de la actividad, presupuesto detallado de los ingresos y gastos de ejecución, plazos y fechas de ejecución, ponentes, previsión de asistentes, etc.

b) Dagokion Merkataritza, Industria eta Nabigazioko Ganbera Ofizialaren ziurtagiri eguneratua, erakunde eskatzailea Merkatarien Elkarteen Erroldan erregistratuta dagoela adierazten duena.

b) Certificado actualizado de la Cámara Oficial de Comercio, Industria y Navegación correspondiente, relativa a la inscripción de la entidad solicitante en el Censo de Asociaciones de Comerciantes.

c) Merkatarien Elkartearen edo Taldearen, edo elkarteen Federazioaren idazkariaren ziurtagiria; bertan, merkataritza-sozietate elkartuen, edo hala badagokio, elkarteen zerrenda -eskaerak egiteko epea hasi baino hilabete lehenago eguneratua- azalduko da, baita aurreko ekitaldian bildutako kuotak ere. Enpresen zerrenda sexuaren arabera banakatuta azalduko da nahitaez, hau da, alde batetik, elkartutako saltokien enpresetako emakumezko titularrak azalduko dira, eta bestetik, enpresetako gizonezko titularrak. Sozietate elkartuek nortasun juridikoa badute, sexuaren araberako bereizketa sozietatea osatzen duten pertsonei buruzkoa izango da.

c) Certificación del/de la Secretario/a de la Asociación, Agrupación de Comerciantes o Federación de asociaciones en la que conste listado nominal de empresas comerciales asociadas, o en su caso asociaciones, actualizado al mes anterior al del inicio del plazo de solicitud y las cuotas recaudadas en el último ejercicio. La relación de empresas deberá reflejarse desagregada por sexo, es decir, indicará los titulares que son mujeres de empresas de comercios asociados y los titulares de empresas que son hombres. Cuando las empresas asociadas tengan personalidad jurídica, la desagregación por sexo se referirá a las personas que integren la sociedad.

4.- Nolanahi ere, Merkataritza Zuzendaritzak beharrezko irizten dion dokumentazio edota informazio osagarri guztia eskatu ahalko dio erakunde eskatzaileari, aurkeztutako eskaera behar bezala ulertu, ebaluatu eta izapidetzeko; arau honetan esanbidez aurreikusten ez den guztiari dagokionez, berriz, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legean xedatutakoa aplikatuko da.

4.- En cualquier caso, la Dirección de Comercio podrá requerir a la entidad solicitante cuanta documentación y/o información complementaria considere necesaria para la adecuada comprensión, evaluación y tramitación de la solicitud presentada, señalándose que, en lo no expresamente previsto en la presente norma, resultará de aplicación lo dispuesto en la Ley de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

5.- Jadanik Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismo Sailaren eskura dauden indarreko dokumentuak ez dira nahitaez aurkeztu beharko. Kasu horretan, eskabidean adierazi beharko da zer egunetan eta zer organo edo bulegotan aurkeztu diren aipatutako dokumentuak, azaroaren 26ko 30/1992 Legearen 35. artikuluaren f) idatz-zatian ezarritako baldintzei jarraiki.

5.- No será preceptiva la presentación de aquellos documentos vigentes que ya se encuentren en poder del Departamento de Industria, Innovación, Comercio, y Turismo. En este supuesto, se hará constar en la solicitud la fecha y órgano o dependencia en que se presentaron, en los términos y con los requisitos establecidos en el apartado f), del artículo 35 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre.

6.- Erakunde eskatzaileek laguntza jasotzeko eskaera aurkeztu ahal izango dute horrekin batera aurkezten den dokumentazioarekin, haiek aukeratu duten hizkuntza ofizialean. Gainera, laguntza-eskabidetik eratorritako jardunetan eta prozedura osoan, erakunde eskatzaileak aukeraturiko hizkuntza baliatuko da, euskararen erabilera normalizatzeko azaroaren 24ko 10/1982 oinarrizko Legean ezarritakoaren arabera.

6.- Las entidades solicitantes podrán presentar la solicitud de ayuda, junto con la documentación exigida, en el idioma oficial de su elección. Así mismo, en las actuaciones derivadas de la solicitud de ayudas, y durante todo el procedimiento, se utilizará el idioma elegido por la entidad solicitante, según lo establecido en la Ley 10/1982, de 24 de noviembre, Básica de Normalización del Uso del Euskera.

7.- Eskabidea bitarteko elektronikoen bitartez ere egin ahal izango da, honako hauekin bat etorriz: administrazio-prozeduretan bitarteko elektroniko, informatiko eta telematikoen erabilera arautzen duen abenduaren 18ko 232/2007 Dekretuarekin (22. EHAA, 2008ko urtarrilaren 31koa), Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren eta haren erakunde autonomiadunen erregistroen sarrera, antolaketa eta funtzionamenduari buruzko apirilaren 29ko 72/2008 Dekretuarekin (102. EHAA, 2008ko maiatzaren 30ekoa) eta E-Administraziorako Plataforma Teknologikoa -Platea- ezartzen duen dokumentua onartzen duen Informatika eta Telekomunikazio zuzendariaren 2006ko otsailaren 9ko Ebazpenarekin.

7.- La solicitud se podrá efectuar también por medios electrónicos, de conformidad con el Decreto 232/2007 de 18 de diciembre, por el que se regula la utilización de medios electrónicos, informáticos y telemáticos en los procedimientos administrativos (BOPV n.º 22, de 31 de enero de 2008), el Decreto 72/2008, de 29 de abril, de creación, organización y funcionamiento de los registros de la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi y sus Organismos Autónomos (BOPV n.º 102, de 30 de mayo de 2008) y la Resolución de 9 de febrero de 2006, de la Directora de Informática y Telecomunicaciones, aprobando el documento que establece la Plataforma Tecnológica para la E-Administración-Platea.

Eskabidea eskuratzeko eta Administrazioan aurkezteko, Internet erabiliko da, zehazki http://www.euskadi.net/comercio helbidean, bertako funtzionaltasunen bitartez.

El acceso a la solicitud y su presentación en la Administración se realizará a través de Internet, en la dirección http://www.euskadi.net/comercio mediante las funcionalidades ubicadas en dicha dirección web.

Eskatzailearen baimendutako sinaduraz gain, eskabidearekin batera aurkeztu beharreko dokumentazio guztia eta Administrazioak eska dezakeen dokumentazioa aurkeztuko da eskabidearekin batera, turismo-arloko administrazio-prozeduretan bitarteko elektronikoen, informatikoen eta telematikoen erabilera arautzen duen abenduaren 18ko 232/2007 Dekretuan xedaturikoaren arabera.

La solicitud incorporará, además de la firma reconocida de la persona solicitante, toda aquella documentación que haya de acompañar a la solicitud y la que pueda ser requerida por la Administración en los términos dispuestos en el Decreto 232/2007 de 18 de diciembre, por el que se regula la utilización de medios electrónicos, informáticos y telemáticos en los procedimientos administrativos

10. artikulua.- Zuzentzea.

Artículo 10.- Subsanación.

Aurkeztutako eskabidean Merkataritza Zuzendaritzak oker, akats edo zehaztugabetasunen bat atzematen badu, eskatzaileari jakinaraziko dio eta 10 eguneko epea emango dio akatsa zuzen dezan; era berean, hori egin ezean eskaeran atzera egin duela ulertuko dela adieraziko dio. Epe hori igarotakoan zuzendu ez badu, Lurralde-ordezkariak ebazpena emango du eskatzaileak eskaeran atzera egin duela adierazteko, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legearen 42. eta 71.1 artikuluetan aurreikusitakoaren arabera.

En caso de que la Dirección de Comercio advirtiera la existencia de algún error, defecto o inexactitud en la solicitud presentada, lo comunicará al solicitante concediéndole un plazo de 10 días para que proceda a su subsanación, con indicación de que, si así no lo hiciera, se le tendrá por desistido de su petición. Transcurrido dicho plazo sin haber procedido a la subsanación, el Delegado Territorial dictará resolución declarando el desistimiento, en los términos previstos en los artículos 42 y 71.1 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

11. artikulua.- Eskabideen azterketa eta ebaluazioa.

Artículo 11.- Análisis y evaluación de las solicitudes.

1.- ndustria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismo Sailaren Lurralde Ordezkaritzetako zerbitzu teknikoek aztertu eta ebaluatuko dituzte merkataritza-berrikuntzaren hedapen eta sustapeneko jardueretarako aurkeztutako eskabideak, eta Merkataritza Zuzendaritzaren zerbitzu teknikoek aztertu eta ebaluatuko dituzte aurkeztutako gainerako eskabideak. Bi zerbitzu tekniko horiek behar bezala ulertu eta ebaluatzeko beharrezkotzat jotzen duten dokumentazio eta/edo informazio gehigarri guztia eskatu ahal izango dute.

1.- Corresponderá a los servicios técnicos de las Delegaciones Territoriales del Departamento de Industria, Innovación, Comercio y Turismo el análisis y evaluación de las solicitudes presentadas para actividades de divulgación y fomento de la innovación comercial, y corresponderá a los servicios técnicos de la Dirección de Comercio el análisis y evaluación de las demás solicitudes presentadas. Ambos servicios técnicos podrán requerir cuanta documentación y/o información complementaria consideren necesaria para su adecuada comprensión y evaluación.

2.- Eskabide bakoitza aztertu eta ebaluatu ondoren, ebazpen-proposamena emango du Merkataritzako zuzendariak; bertan, eskatutako diru-laguntza onartu edo ukatu den adieraziko du esanbidez, baita diru-laguntzaren zenbatekoa ere.

2.- Analizada y evaluada cada solicitud, se elevará propuesta de resolución a la Directora de Comercio, con pronunciamiento expreso sobre la concesión o denegación de la subvención solicitada e indicando su cuantía.

12. artikulua.- Laguntza emateko ebazpena.

Artículo 12.- Resolución de concesión de la ayuda.

1.- Merkataritzako zuzendariak, aurreko artikuluan adierazitako proposamena aztertu ondoren, espedientea noiz osatu den eta hurrengo sei hilabeteko epean, ebatziko ditu eskabideak, Agindu honen 2. artikuluko 4. paragrafoan xedatutakoaren arabera. Horretarako, sei hilabeteko epea izango du, dagokion deialdia argitaratu eta hurrengo egunetik zenbatzen hasita.

1.- La Directora de Comercio, a la vista de la propuesta mencionada en el artículo anterior, resolverá cada expediente ordenadamente, en el plazo de seis meses a partir del momento en que el expediente esté completo, conforme se dispone en el párrafo 4 del artículo 2 de la presente Orden.

2.- Erakunde eskatzaile bakoitzari jakinaraztea bazter utzi gabe, laguntza emateko ebazpena Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko da, laguntzaren onuradunak eta emandako diru-laguntzaren zenbatekoa adierazita, azaroaren 11ko 1/1997 Legegintza Dekretu bidez onartutako Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Beteginaren 49.2 artikuluan xedatutakoari jarraiki.

2.- Sin perjuicio de la notificación individual a las entidades solicitantes, las resoluciones de concesión de ayuda se publicarán en el Boletín Oficial del País Vasco, indicando los beneficiarios de las mismas y el importe de la subvención concedida, de conformidad con lo dispuesto en el artículo 49.2 del Texto refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, aprobado por el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre.

3.- Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legearen 44. artikuluan xedatutakoari jarraiki, ebazpena emateko epea amaitu eta enpresa interesdunari jakinarazi ez bazaio, eskatutako laguntza eman dela ulertuko da.

3.- De conformidad con lo dispuesto en el artículo 44 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común, una vez transcurrido el plazo previsto para dictar la resolución sin que ésta se haya notificado a la empresa interesada, se entenderá que se concede la ayuda solicitada.

III. KAPITULUA

CAPÍTULO III

PROGRAMA GAUZATZEA

EJECUCIÓN DEL PROGRAMA

13. artikulua.- Diru-laguntza justifikatzea eta ordaintzea.

Artículo 13.- Justificación y pago de la subvención.

Diru-laguntzak 2 alditan ordainduko dira. Emandako zenbatekoaren % 50 aldez aurretik ordainduko da, 17.a) artikuluan aurreikusitako epea amaitutakoan, betiere erakunde eskatzaileak diru-laguntzari uko egin ez badio.

El abono de las subvenciones se realizará en 2 plazos. Se procederá al pago anticipado del 50% del importe concedido una vez transcurrido el plazo previsto en el artículo 17.a), sin haber mediado renuncia.

1.- UNE 175.001 Arau eta Merkataritza Bikaina ezartzeko proiektuak justifikatzeko:

1.- Para la justificación de proyectos de implantación de la UNE 175.001 y Comercio Excelente:

- UNE 175.001 eta merkataritza bikaina ezartzeko laguntzen erakunde onuradunek gainerako% 50a jasoko dute dagokion ereduen ezarpena justifikatzen duen dokumentazioa aurkeztu ondoren, lortutako kalitate eta merkataritza-bikaintasuneko ziurtagirien arabera eta eragindako gastuen zenbatekoaren eta justifikazioaren arabera.

- Las entidades beneficiarias de ayudas a la implantación de la UNE 175.001 y comercio excelente percibirán el 50% restante tras la presentación de la documentación que justifique la implantación de los correspondientes modelos, en función de los certificados de calidad y excelencia comercial obtenidos y de la cuantía y justificación de los gastos originados.

- Erakunde traktoreek gastuak justifikatzen dituzten fakturak eta faktura horien kopia konpultsatuak aurkeztu beharko dituzte, proiektuaren gauzatzea amaitu eta bi hilabeteko epean, eta, nolanahi ere, laguntzen eskabidea aurkeztu den ekitaldiaren hurrengo ekitaldiko otsailaren 28an beranduenez. Edonola, 2011 urteko deialdian, salbuespen bezala, justifikazioa egiteko epea ekitaldi horretako abenduaren 31an bukatuko da.

- Las organizaciones tractoras deberán presentar en el plazo de dos meses desde la finalización de la ejecución del proyecto, y en todo caso, no más tarde del 28 de febrero del ejercicio siguiente al que se presente la solicitud de ayudas, las facturas justificativas de los gastos y copias compulsadas de las mismas. No obstante, en la convocatoria correspondiente al año 2011, con carácter excepcional, la justificación se deberá realizar con anterioridad al 31 de diciembre del mismo ejercicio.

- Kalitatea sustatzeko fundazioek, berriz, egindako ekintzak justifikatzeko memoria eta izandako gastuen justifikazioa aurkeztu ondoren jasoko dute gainerako zenbatekoa. Laguntzen eskabidea aurkezten den ekitaldiaren ondorengo ekitaldiko otsailaren 28an beranduenez aurkeztu beharko da dokumentazio hori. Edonola, 2011 urteko deialdian, salbuespen bezala, justifikazioa egiteko epea ekitaldi horretako abenduaren 31an bukatuko da.

- Las fundaciones para el fomento de la calidad percibirán el importe restante, tras la presentación de la memoria final justificativa de las acciones realizadas y la justificación de los gastos originados. Esta documentación habrá de presentarse no más tarde del 28 de febrero del ejercicio siguiente al que se presente la solicitud de ayudas. No obstante, en la convocatoria correspondiente al año 2011, con carácter excepcional, la justificación se deberá realizar con anterioridad al 31 de diciembre del mismo ejercicio.

- Halaber, ordainketa izapidetzen den egunean, Euskal Autonomia Erkidegoaren Aurrekontu Orokorren pentzutan diru-laguntzak eskuratu dituztenek zerga-betebeharrak bete dituztela egiaztatzeari buruzko Ogasun eta Finantza sailburuaren 1991ko urriaren 7ko Aginduan ezarritakoa betetzen denean, Agindu honetako 9.1.e) artikuluan ezarritako eran egingo da egiaztapena.

- Así mismo, en la fecha en que se tramite el pago, cuando se den los supuestos establecidos en la Orden de 7 de octubre de 1991, del Consejero de Hacienda y Finanzas sobre acreditación del cumplimiento de obligaciones tributarias por los beneficiarios de subvenciones con cargo a los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi, la referida acreditación se realizará en la forma establecida en el artículo 9.1.e) de la presente Orden.

2.- Hedapen-jarduerak garatzen dituzten erakundeek diru-laguntzaren gainerako ordainketa jasotzeko, honako dokumentazio hau aurkeztu beharko dute dagokion Lurralde Ordezkaritzan: garatutako jardunak azaltzen dituen memoria xehatua, jarduera bakoitzera bertaratu diren merkataritza-enpresetako pertsonen zerrenda, zerrenda bakoitzean, alde batetik, enplegatu kopurua eta titular kopurua bereizita, eta bestetik, gizon eta emakume kopurua, eta gauzatutako proiektuen jarduerak izandako diru-sarrerak eta gastuak justifikatzen dituen dokumentazioa (jatorrizko fakturak edo fotokopia konpultsatuak, partiden araberako kitapen-ziurtagiriak, dokumentazio grafikoa, etab.).

2.- Para que las organizaciones que desarrollan actividades divulgativas reciban el pago restante de la subvención, deberá presentar ante la Delegación Territorial correspondiente, una memoria detallada con las actuaciones desarrolladas; la relación de personas de empresas comerciales asistentes a cada actividad, distinguiendo en dicha relación de una parte el número de personas empleadas y número de titulares y de otra parte número de hombres y de mujeres, así como la documentación justificativa de ingresos y gastos (facturas originales o fotocopias compulsadas, certificaciones de liquidación por partidas, documentación gráfica etc.) de la actividad de los proyectos materializados.

- Diru-laguntza emateko kontuan hartutako eta aurkeztutako aurrekontuari dagokionez, aurkeztutako proiektua edo proiektuak justifikatzerakoan % 25 baino gutxiagoko beheranzko desbideratzea gertatzen bada, emandako diru-laguntzaren zenbatekoa gutxitu egingo da; izan ere, diru-laguntza kalkulatzeko aurrekontuko zenbatekoari aplikatutako ehuneko berbera aplikatuko zaio benetan gauzatutako zenbatekoari.

- Si en la justificación del proyecto o proyectos presentados, se produjera una desviación a la baja inferior al 25% respecto del presupuesto presentado y tenido en cuenta para la concesión de la subvención, se procederá a una minoración de la cuantía de la subvención concedida, de tal manera que se aplicará a la cantidad realmente ejecutada el mismo porcentaje que se aplicó a la cantidad presupuesta para el cálculo de la subvención.

- Beheranzko desbideratzea % 25 edo hortik gorakoa bada, diru-laguntza jasotzeko eskubidea galdu ahal izango du onuradunak, salbu eta diru-laguntza ematean kontuan izan ziren helburu guztiak bete direla justifikatzen badu. Bigarren kasu horretan, diru-laguntzaren zenbatekoa murriztu egingo da aurreko paragrafoan aurreikusitako moduan.

- Una desviación a la baja igual o superior al 25% podrá dar lugar a la pérdida del derecho a la subvención, excepto en el caso de que se justifique que se han cumplido los objetivos para los cuales se concedió la ayuda económica. En este segundo supuesto, se procederá a la minoración de la cuantía de la subvención en la forma prevista en el párrafo anterior.

- Jarduera batzuk gehiegi justifikatzeak ezin izango du konpentsatu beste batzuk gutxiegi justifikatzea.

-La justificación en exceso de unas actividades no puede compensar la justificación deficitaria de otras.

Nolanahi ere, diruz lagundutako jardunak egiteko azken data deialdiaren urteari dagokion abenduaren 31 izango da, eta justifikatzeko data deialdiaren hurrengo ekitaldiko otsailaren 28a izango da beranduenez. Edonola, salbuespen bezala, 2011 urteko deialdian justifikazioa ekitaldi horretako abenduaren 31an bukatuko da.

En todo caso, la fecha límite para realizar las actuaciones subvencionadas será el 31 de diciembre correspondiente al año de la convocatoria y la fecha límite de justificación el 28 de febrero del ejercicio siguiente al de la convocatoria, excepto para la convocatoria correspondiente al año 2011, en la que el plazo de justificación concluirá el 31 de diciembre del mismo ejercicio.

14. artikulua.- Kalitate-ziurtagiriak ezartzeko laguntzak jasotzen dituzten erakunde traktoreen betebeharrak.

Artículo 14.- Obligaciones de las organizaciones tractoras beneficiarias de ayudas para la implantación de certificados de calidad.

a) Laguntza horiek eskuratzen dituzten erakunde traktoreek beren proiektuaren barnean hartutako saltokietan Berrikuntza eta Bikaintasun Plana ezartzea sustatzeko konpromisoa hartu beharko dute.

a) Las organizaciones tractoras que se acojan a estas ayudas deberán asumir el compromiso de promocionar la implantación del Plan de Innovación y Excelencia en los comercios incluidos en su proyecto.

b) Aurreko idatz-zatian adierazitako helburuarekin, erakunde traktoreek, eskabidearekin eta gainerako dokumentazioarekin batera, urteko proiektu bat aurkeztuko dute, honako hauek bilduta: helburuak, parte hartzen duten saltokietan Plana arian-arian ezartzen laguntzeko aurreikusitako ekintzak, proiektuaren arduradunen izenak, proiektua gauzatzeko egutegia, jarraipen-prozesua eta kostuak.

b) Con el objetivo expuesto en el apartado anterior, las organizaciones tractoras presentarán, junto con la solicitud y demás documentación, un proyecto anual con indicación de objetivos, acciones previstas para apoyar la progresiva implantación del Plan en los comercios participantes, nombre de los responsables del proyecto, calendario de ejecución, proceso de seguimiento y costes.

c) Proiektu bakoitzak kudeaketa-organoa izango du, Lurralde Historiko bakoitzeko pertsona batek (proiektuaren partaide batek, alegia) osatuko duena. Kudeaketa-organoak prestakuntzaren jarraipena egingo du eta Merkataritza Zuzendaritzak ezarritako koordinazio-jarraibideak beteko ditu, eta Zuzendaritzarekiko solaskidea izango da.

c) Cada proyecto contará con un órgano gestor, que estará compuesto, al menos, por una persona en cada Territorio Histórico que forme parte del mismo, que seguirá la formación y asumirá las pautas de coordinación que dicte la Dirección de Comercio, asumiendo el papel de interlocutor con la misma.

d) Erakunde traktoreek enpresa partaideekin komunikazio-maila handia izango dute; izan ere, komunikazioa da proiektua ezartzerakoan esperientzia komunak eta sinergiak trukatzeko oinarria.

d) Las organizaciones tractoras mantendrán un alto grado de comunicación con las empresas participantes, base de intercambio de experiencias comunes y sinergias en la implantación.

e) Programaren helburuak lortzeko behar diren giza baliabide eta baliabide material guztiak jarriko dituzte proiektuaren esku.

e) Pondrán a disposición del proyecto todos los medios humanos y materiales necesarios para la consecución de los objetivos del programa.

f) Ezarpena eta ziurtatzea Euskal Autonomia Erkidegoko edozein hizkuntza ofizialetan egiteko aukera ziurtatuko dute.

f) Asegurarán que tanto la implantación como la certificación se puedan desarrollar en cualquiera de los dos idiomas oficiales de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

g) Horrez gain, modu aktiboan parte hartuko dute prestakuntzako, jarraipeneko eta ezartzen diren esperientziak trukatzeko ekintzetan.

g) Además, participarán activamente en las acciones de formación, seguimiento e intercambio de experiencias que se establezcan.

15. artikulua.- Hedapen-jarduerak antolatzen dituzten erakundeen betebeharrak.

Artículo 15.- Obligaciones de las entidades organizadoras de actividades divulgativas

Hedapen-jarduerak antolatzeko Agindu honetako diru-laguntzak jasotzen dituzten erakunde onuradunek honako betebehar hauek izango dituzte:

Las entidades beneficiarias de las subvenciones reguladas en la presente Orden para la organización de actividades divulgativas deberán cumplir en todo caso las siguientes obligaciones:

a) Idazki bidez jakinarazi beharko dute dagokion Lurralde Ordezkaritzan diruz lagundutako jardueretan egiten den aldaketa oro, aldaketa hori egiteko aurreikusitako dataren aurretik.

a) Comunicar por escrito a la Delegación Territorial correspondiente, cualquier modificación de las actividades subvencionadas con antelación a la fecha prevista para su realización.

b) Gutxienez zazpi egun balioduneko epean jakinarazi beharko dute diruz lagundutako jarduerak zein lekutan, egunetan eta ordutan egingo diren.

b) Comunicar con una antelación mínima de 7 días hábiles, el lugar, fecha y hora de celebración de las actividades subvencionadas.

c) Diruz lagundutako jardunen hedapenean argi eta garbi azaldu beharko du Eusko Jaurlaritzaren Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismo Sailak ematen duela babesa jarduera horiek zabaltzeko erabiltzen diren euskarri guztietan.

c) En la difusión de las actuaciones subvencionadas deberá hacerse constar de manera explícita el apoyo del Departamento de Industria, Innovación, Comercio y Turismo del Gobierno Vasco, en todos aquellos soportes que se utilicen para su divulgación.

16. artikulua.- Kalitatea eta merkataritza-bikaintasuna sustatzeko Fundazioen betebeharrak.

Artículo 16.- Obligaciones de las Fundaciones de promoción de la calidad y Excelencia comercial.

a) Kalitatea eta merkataritza-bikaintasuna sustatzeko Fundazioek jardun-proiektu bat aurkeztuko eskabidearekin eta Agindu honen 8. artikuluan adierazitako gainerako dokumentazioarekin batera. Proiektu horretan esanbidez adieraziko dituzte urteko helburuak, aurreikusitako ekintzak, horien arduradunak, gauzatzeko egutegia, jarraipen-prozesua eta kostuak.

a) Las Fundaciones de promoción de la calidad y excelencia comercial presentarán, junto con la solicitud y demás documentación reseñadas en el artículo 8.º de la presente Orden, un proyecto de actuación con indicación expresa de los objetivos anuales, acciones previstas, responsables de las mismas, calendario de ejecución, proceso de seguimiento y costes.

b) Egindako jardueren eta lortutako helburuen azken memoria landu eta aurkeztuko dute, eskabidea egin eta hurrengo urteko urtarrilaren 31 baino lehen.

b) Elaborarán y presentarán una memoria final de las actividades realizadas y de los objetivos alcanzados, antes del 31 de enero del año siguiente a aquel en que se realice la solicitud.

17. artikulua.- Erakunde onuradun guztien bestelako betebeharrak.

Artículo 17.- Otras obligaciones de todas las entidades beneficiarias.

a) Emandako diru-laguntza onartu beharko dute. Diru-laguntzaren berri ematen dien jakinarazpena jaso eta hamabost eguneko epean erakunde onuradunek ukoa idazki batean adierazten ez badute, onartu egiten dutela ulertuko da.

a) Aceptar la subvención concedida. En este sentido, si en el plazo de quince días tras la fecha de recepción de la comunicación por la que se notifica la concesión de la subvención, las entidades beneficiarias no renuncian expresamente y por escrito a la misma, se entenderá que ésta queda aceptada.

b) Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismo Sailaren esku jartzea onartutako proiektuen garapena eta egikaritzea egiaztatzeko eskatzen den dokumentazio guztia.

b) Poner a disposición del Departamento de Industria, Innovación, Comercio y Turismo la documentación requerida para la verificación del desarrollo y ejecución de los proyectos aprobados.

c) Diru-laguntza eskatu den xede jakin horretarako erabili beharko dute eta eskatzen zaien informazio osagarri guztia bidali beharko dute Merkataritza Zuzendaritzara, hark egoki iritzako egiaztapenak egin ditzan, diruz lagundutako jardunen garapenari eta gauzatzeari dagokionez.

c) Utilizar la subvención para el concreto destino para el que ha sido concedida, y aportar a la Dirección de Comercio cuanta información complementaria les sea solicitada, para que ésta pueda realizar las comprobaciones que estime oportunas en relación con el desarrollo y ejecución de los proyectos subvencionados.

d) Behin betiko fakturek artxibatuta eta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren eskura egon behar dute, 5 urtez.

d) Las facturas definitivas deberán estar archivadas y a disposición de la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco durante un periodo de 5 años.

e) Erakunde onuradunen betebeharra da Kontrol Ekonomikoko Bulegoak edo Herri Kontuen Euskal Epaitegiak eskatzen dion informazio guztia ematea, betiere laguntzen zertarakoaren fiskalizazio-eginkizunen jardunean ari badira.

e) Las entidades beneficiarias estarán obligadas a facilitar cuanta información les sea requerida por la Oficina de Control Económico y el Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, en el ejercicio de sus funciones de fiscalización del destino de las ayudas.

f) Hedapen-euskarrietan ezin izango da hizkuntza edo irudi sexistarik erabili (Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Legearen 3. artikulua), baldin eta jardueretarako publizitatea edo material didaktikoak egiten badira. Zuzenean sortzen dituzten dokumentuetan ere hizkuntzak inklusiboa izan beharko du.

f) No utilizar en ningún soporte de difusión, lenguaje o imágenes sexistas (artículo 3 de la ley de Igualdad de Mujeres y Hombres), en caso de realizar publicidad o materiales didácticos para las actividades. De igual modo en los documentos que directamente generen, el lenguaje deberá ser inclusivo.

g) Diruz lagundutako jardunen hedapenean argi eta garbi azaldu beharko du Eusko Jaurlaritzaren Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismo Sailak ematen duela babesa jarduera horiek zabaltzeko erabiltzen diren euskarri guztietan.

g) En la difusión de las actuaciones subvencionadas deberá hacerse constar de manera explícita el apoyo del Departamento de Industria, Innovación, Comercio y Turismo del Gobierno Vasco, en todos aquellos soportes que se utilicen para su divulgación.

h) Erakunde onuradunek bi hizkuntza ofizialak erabili beharko dituzte nahitaez diruz lagundutako jarduerak argitaratzean, iragartzean eta horiei buruzko publizitatea egitean.

h) Las entidades beneficiarias tendrán la obligación de utilizar las dos lenguas oficiales en la publicación, anuncio y publicidad de las acciones relacionadas con la actividad subvencionada.

18. artikulua.- Diru-laguntza emateko baldintzak aldatzea.

Artículo 18.- Alteración de las condiciones de la subvención.

1.- Diru-laguntzak emateko kontuan izan diren baldintzak aldatzen badira, eta, edozein kasutan ere, beste edozein administraziotatik edo erakunde publiko zein pribatutatik, laguntza edo diru-laguntza gehiago lortzen bada, diru-laguntza emateko erabakia aldatu ahal izango da, betiere arau honetan onuradun izateko ezarririko gutxieneko baldintzak betetzen badira.

1.- Toda alteración de las condiciones tenidas en cuenta para concesión de las subvenciones, y, en todo caso, la obtención concurrente de ayudas o subvenciones otorgadas por otras Administraciones o entes públicos o privados, podrá dar lugar a la modificación de la resolución de concesión, siempre que se salvaguarden los requisitos mínimos en la presente norma para ser beneficiario de ésta.

2.- Horretarako, Merkataritza Zuzendaritzak dagokion ebazpena emango du, eta, bertan, emandako diru-laguntzen zenbatekoak egokitu egingo dira. Dena den, planteaturiko aldaketek diru-laguntza gehitzea badakarte, aldaketa horiek onartu ahal izango dira, baina horrek ez du zertan ekarriko hasieran emandako diru-laguntzaren zenbatekoa aldatu beharra.

2.- A estos efectos, la Dirección de Comercio dictará la oportuna resolución en la que se reajustarán los importes de las subvenciones concedidas. No obstante, si las modificaciones planteadas pudieran suponer un incremento de la subvención resultante, podrán admitirse las citadas modificaciones, sin que ello suponga modificación alguna en el importe de la subvención concedida inicialmente.

3.- Era berean, erakunde onuradunak aldez aurretik eskatuta eta justifikatuta, ekintzak justifikatzeko dokumentazioa aurkezteko epea atzeratu ahal izango du laguntzak eman zituen administrazio-organoak. Nolanahi ere, epe hori ez da inoiz ere eskabidea egin den ekitaldiaren hurrengo ekitaldiko martxoaren 31tik haratago luzatuko, hedapen-jardueren gastuak justifikatzeari dagokionez izan ezik.

3.- Asimismo, previa solicitud y justificación por parte de la entidad beneficiaria, se podrá conceder por el órgano administrativo que otorgó las ayudas un aplazamiento para presentar la documentación justificativa de las acciones, que no podrá exceder, en ningún caso del 31 de marzo del ejercicio siguiente a la solicitud, salvo para el caso de la justificación de los gastos de las actividades divulgativas.

19. artikulua.- Ikuskapenak.

Artículo 19.- Inspecciones.

Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismo Sailak egoki iritzitako ikuskapenak eta egiaztapenak egingo ditu diruz lagundutako proiektuen garapenari eta gauzatzeari dagokionez, eta erakunde onuradunek eskatzen zaien informazio osagarri guztia aurkeztu beharko dute.

El Departamento de Industria, Innovación, Comercio y Turismo realizará las inspecciones y comprobaciones que estime oportunas en relación con el desarrollo y ejecución de los proyectos subvencionados, debiendo aportar las entidades beneficiarias cuanta información complementaria les sea solicitada.

20. artikulua.- Baldintzak ez betetzea.

Artículo 20.- Incumplimiento.

1.- Erakunde onuradunak, Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bateginaren 53. artikuluan ezarritakoaz gain, ez baditu betetzen Agindu honetan nahiz aplika daitezkeen gainerako arauetan ezarritako betekizunak eta Ebazpenean ezartzen diren baldintzak, organo eskudunak, interesdunak esateko zer duen entzun ondoren, Ebazpen bat emango du, bertan honako hauek adierazita: diru-laguntza jasotzeko eskubidea galdu duela dagokion erakundeak eta, hala badagokio, jasotako diru-laguntza eta aplika daitezkeen legezko interesak Euskal Herriko Diruzaintza Nagusiari itzuli behar dizkiola, Euskal Autonomia Erkidegoaren Aurrekontu Orokorren Pentzutan ematen diren Diru-laguntzen Bermeei eta horiek Itzultzeari buruzko abenduaren 17ko 698/1991 Dekretuan eta Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen adierazitako Testu Bateginean ezarritakoaren arabera, betiere dagozkion gainerako ekintzak bazter utzi gabe. Diru-kopuru horiek diru-sarrera publikotzat hartuko dira, ondorio guztietarako.

1.- En los supuesto en los que la entidad beneficiaria incumpliera, además de lo establecido en el artículo 53 de Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, cualesquiera de los requisitos establecidos en la presente Orden y demás normas aplicables, así como las condiciones que en su caso se establezcan en la Resolución, el órgano competente, previa audiencia a la interesada, declarará mediante Resolución la pérdida del derecho a la subvención y, en su caso, la obligación de reintegrar a la Tesorería General del País Vasco las ayudas percibidas y los intereses legales correspondientes, conforme a lo dispuesto en el Decreto 698/1991, de 17 de diciembre, sobre Garantías y Reintegros de las Subvenciones con Cargo a los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi, y en el citado Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, sin perjuicio de las demás acciones que procedan. Las citadas cantidades tendrán la consideración de ingresos públicos a todos los efectos.

2.- Diru-laguntzarako eskubidea galtzeko edo diru-laguntza itzultzeko prozedura administrazioko arau-haustea eragin duten gertakarien ondorioz hasten bada, organo eskudunari jakinaraziko zaizkio gertakari horiek, dagokion zehapen-prozedurari hasiera eman diezaion.

2.- Si el procedimiento de pérdida del derecho a la subvención o de reintegro se hubiera iniciado como consecuencia de hechos que pudieran ser constitutivos de infracción administrativa, se pondrán en conocimiento del órgano competente para la iniciación del correspondiente expediente sancionador.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA

DISPOSICIÓN DEROGATORIA

Agindu hau indarrean jartzen denean, honako hauek indargabetuta geratuko dira: merkataritza-lehiakortasunaren sustapen eta hedapenera bideratutako laguntzen programa arautzen duen Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismoko sailburuaren 2010eko ekainaren 3ko Agindua, eta merkataritza-banaketaren sektoreko Berrikuntza eta Bikaintasunerako laguntzen programa arautzen duen Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismoko sailburuaren 2010eko irailaren 10eko Agindua.

A la entrada en vigor de la presente Orden quedarán derogadas la Orden de 3 de junio de 2010, del Consejero de Industria, Innovación, Comercio y Turismo, por la que se regula el programa de ayudas destinadas al fomento y divulgación de la competitividad comercial, y la Orden de 10 de septiembre de 2010, del Consejero de Industria, Innovación, Comercio y Turismo, por la que se regula el programa de ayudas a la Innovación y Excelencia en el sector de la distribución comercial.

AZKEN XEDAPENAK

DISPOSICIONES FINALES

Lehenengoa.- Agindu hau, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen den egunaren biharamunean jarriko da indarrean.

Primera.- La presente Orden entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Bigarrena.- Agindu honen aurka administrazioarekiko auzi-errekurtsoa aurkeztu ahal izango da Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzietako Salan, Agindu hau argitaratzen den egunaren biharamunetik aurrera bi hilabeteko epean.

Segunda.- Contra la presente Orden podrá interponerse recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco en el plazo de dos meses a contar desde el día siguiente al de publicación de la presente Orden.

Vitoria-Gasteiz, 2011ko uztailaren 27a.

En Vitoria-Gasteiz, a 27 de julio de 2011.

Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismoko sailburua,

El Consejero de Industria, Innovación, Comercio y Turismo,

BERNABÉ UNDA BARTUREN.

BERNABÉ UNDA BARTUREN.


Azterketa dokumentala


Análisis documental