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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

54. zk., 2009ko martxoaren 18a, asteazkena

N.º 54, miércoles 18 de marzo de 2009


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Bestelako Xedapenak

Otras Disposiciones

Industria, Merkataritza eta Turismo Saila
Industria, Comercio y Turismo
1532
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AGINDUA, 2009ko otsailaren 25ekoa, Industria, Merkataritza eta Turismo sailburuarena; honen bidez, «Merkagune-Herri Merkataritza» merkataritza-lankidetzako zonako estrategiak sustatzera bideratutako laguntzen programa arautzen duen Industria, Merkataritza eta Turismo sailburuaren 2007ko urriaren 4ko Agindua —2008ko uztailaren 9ko Aginduak aldatu zuena— bigarren aldiz aldatzen da.

ORDEN de 25 de febrero de 2009, de la Consejera de Industria, Comercio y Turismo, de segunda modificación de la Orden de 4 de octubre de 2007, de la Consejera de Industria, Comercio y Turismo, modificada por la Orden de 9 de julio de 2008, por la que se regula el programa de ayudas destinadas a incentivar las estrategias zonales de cooperación comercial «Merkagune-Comercio Urbano».

Enpresa Lehiakortasuneko eta Gizarte Berrikuntzako 2006-2009 Planak, merkataritza-sektoreari buruzko artikuluetan, espazio- eta lurralde-lankidetzako politikak bultzatzeko premia adierazten du, hirugarren sektore osoan lankidetza publiko eta pribatuko egiturak sortzearren, honako bi helburu hauek lortze aldera: udalerrietako merkataritza-jarduera biziberritzea eta hiri-inguruneei balioa ematea.

El Plan de Competitividad Empresarial e Innovación Social 2006-2009, señala en su articulado relativo al sector comercial, la necesidad de impulsar políticas de cooperación espacial y territorial encaminadas a la creación de estructuras de colaboración público-privada en el conjunto del sector terciario, con un doble objetivo: revitalizar la actividad comercial de los municipios y poner en valor los entornos urbanos.

Helburu horrekin Industria, Merkataritza eta Turismo sailburuaren 2007ko urriaren 4ko Agindua sortu zen; horren bitartez, «Merkagune-Herri Merkataritza» merkataritza-lankidetzako zonako estrategiak sustatzera bideratutako laguntzen programa arautzen da.

Con este objetivo surgió la Orden de 4 de octubre de 2007, de la Consejera de Industria, Comercio y Turismo, por la que se regula el programa de ayudas destinadas a incentivar las estrategias zonales de cooperación comercial «Merkagune-Comercio Urbano».

Agindu hori 2008ko uztailaren 9ko Aginduak aldatu zuen. Adierazitako Agindua bere lehenengo aplikazioaren esperientzian eta arauaren hainbat alderdi hobetzeko premian oinarritzen da batez ere.

Esta Orden fue modificada por la Orden de 9 de julio de 2008, basada principalmente en la experiencia de su primera aplicación y en la necesidad de mejorar ciertos aspectos de la norma.

Agindu honen indarraldiaren bigarren ekitaldia igarotakoan, berriro ere nahitaezkotzat jotzen da aginduaren helburuaren eraginkortasunaren mesederako izango diren zenbait aldaketa egitea, hots, gure udalerrietako merkataritza-jardueran ondorio suspertzaileak eragiten dituzten lankidetza-egiturak —publikoak nahiz pribatuak— bultzatzea.

Tras el segundo ejercicio de vigencia de esta Orden, una vez más se considera necesaria la realización de ciertos cambios que redunden en una mayor eficacia de su objetivo, que no es otro que favorecer las estructuras de colaboración público-privadas que produzcan efectos revitalizadores en la actividad comercial de nuestros municipios.

Funtsean, aldaketa horiek bi alderditan gauzatuko dira. Alde batetik, diruz lagun daitezkeen proiektu berriak eta gastuak sartuko dira, tokiko erakundeek beren udalerriko merkataritza garatzen eta finkatzen laguntzeko daukaten jardun-aukera sorta handitzeko. Beste alde batetik, aurrekontu-aldaketek eragiten dute udalerri bakoitzean diruz lagun daitezkeen gehieneko zenbatekoak (arauaren zazpigarren artikuluak ezartzen ditu) berriro banatu eta kalkulatu behar izatea nahitaez.

Básicamente estos cambios se ciñen a dos aspectos. Por un lado la inclusión de nuevos proyectos y gastos subvencionables, con el fin de ampliar el abanico de posibilidades de actuación desde las entidades locales en su contribución al desarrollo y afianzamiento comercial de su municipio. Por otro lado, las variaciones presupuestarias hacen necesaria una redistribución y un nuevo cálculo de los importes máximos subvencionables por municipio que establece el artículo séptimo de la norma.

Horrenbestez, honako hau

Y, en virtud de ello,

EBATZI DUT:

DISPONGO:

I. KAPITULUA

CAPÍTULO I

XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

Lehenengo artikulua.- 6. artikulua aldatu da, eta honela geratu da idatzita:

Artículo primero.- Se modifica el artículo 6, quedando redactado en los siguientes términos:

«6. artikulua.- Diruz lagun daitezkeen proiektuak eta gastuak.

«Artículo 6.- Proyectos y gastos subvencionables.

Honako hauek dira diru-laguntza jaso dezaketen inbertsio-proiektuak:

Se consideran proyectos de inversión susceptibles de ayuda:

1.- 15.000 biztanle baino gehiago dituzten udalerrietako Merkataritza Biziberritzeko Planak gauzatzeko azterlanak (halakorik ez duten udalerrietan), edo 7 urte baino gehiago dituzten azterlanak eguneratzekoak, baldin eta plana berriz lantzea gomendatzen duen hirigintzako, merkataritzako eta gizarte- zein ekonomia-arloko baldintza eta zirkunstantziarik badago.

1.- Estudios para la elaboración de Planes de Revitalización Comercial en municipios mayores de 15.000 habitantes que no dispusieran de él, o para la actualización de aquellos estudios que, además de tener una antigüedad superior a 7 años, se den las condiciones y circunstancias de índole urbanístico, comercial y socioeconómico que aconsejen su reelaboración.

2.- Agindu honen I. eta II. eranskinetan bildutako udalerrietako merkataritza biziberritzeko azterlanak, aztertu den merkataritza-eremua biziberritzen eta bultzatzen lagunduko dutenak.

2.- Estudios para la revitalización comercial de municipios contemplados en los anexos I y II de la presente Orden que contribuyan a revitalizar y potenciar el área comercial objeto del estudio.

Bi kasuetan, diru-laguntza jasotzeko, azterlanek honako eduki hauek bildu beharko dituzte gutxienez:

En ambos casos, los estudios, para ser subvencionables, deberán contemplar, como mínimo, los siguientes contenidos:

- Udalerriko identifikazio-parametroen azterketa.

- Análisis de los parámetros identificativos del municipio.

- Zonako merkataritza-azterketa.

- Análisis comercial de la zona.

- Zonako espazio-azterketa.

- Análisis espacial de la zona.

- Udal-hornidurako sistemen azterketa, salgaien zamalanei buruzko ordenantzen gaineko alderdiak barne.

- Análisis de los sistemas de aprovisionamiento municipal, incluidos los aspectos relativos a las ordenanzas de carga y descarga de mercancías.

- Eskaeraren azterketa.

- Análisis de la demanda.

- Diagnostikoa.

- Diagnóstico.

- Jardun-proposamenak, honako hauek zehaztuta: helburuak, ekintzak eta jardun horiek gauzatzea ahalbidetuko duten adierazleak.

- Propuestas de actuación concretando objetivos, acciones e indicadores que posibiliten su ejecución.

3.- Merkataritza biziberritzeari buruzko azterlanen osagarri diren azterlanak, honako honetara bideratuak: lehenengo azterlanetan bildu ez diren, baina Agindu honetan ezarritako helburuak betetzeko egiaztatutako garrantzia duten alderdiak aztertzera, edo merkataritza biziberritzeko adierazitako azterlanetan bildutako proposamenak garatzera.

3.- Estudios complementarios a los de revitalización comercial, destinados, bien a analizar aspectos no incluidos en los primeros, pero con relevancia demostrada para el cumplimiento de los objetivos establecidos en la presente Orden; o bien al desarrollo de propuestas recogidas en los citados estudios de revitalización comercial.

4.- 1., 2. eta 3. paragrafoetan aipatu diren azterlanetan aurreikusten diren eta Agindu honetan aipatutako lankidetza-hitzarmenetan urtero azaltzen diren inbertsioak eta jardunak garatzeko laguntza teknikoa.

4.- Asistencia técnica para el desarrollo de las inversiones y actuaciones previstas en los estudios referidos en los apartados 1, 2 y 3, y reseñadas, anualmente, en los acuerdos de colaboración referidos en esta Orden.

Laguntza hori ez da diruz lagungarritzat hartuko laguntza teknikoa herri-merkataritzako gerenteen edo Merkaguneei atxikitako kabineteetako merkataritza-aholkularitza teknikoen bitartez gauzatzen duten udalerrietan.

Dicha asistencia no será subvencionable en aquellos municipios donde se esté desarrollando la asistencia técnica a través de gerentes de comercio urbano o asesorías técnicas comerciales de gabinetes vinculados a Merkagunes.

Laguntza hori merkataritza-banaketako langile espezializatuek gauzatu beharko dute. Langile horiek gauzatu behar dituzten zereginetarako behar bezalako prestakuntza, eta, hala badagokio, esperientzia izango dute.

Esta asistencia deberá ser desarrollada por personal especializado en distribución comercial, y con la formación, y en su caso, experiencia adecuada a las tareas a desempeñar.

5.- Agindu honen 5. artikuluan adierazitako esparru-akordioan bildutako hirigintza-azpiegiturak egokitzeko proiektuetarako 5. artikuluko 1.a) idatz-zatiak aipatzen dituen Udalek egindako inbertsioak, honako helburu hauek dituztenak: udalerriko merkataritza-jarduerak aurrera egitea eta merkataritza gauzatzen den ingurunea hobetzea.

5.- Inversiones en proyectos de adecuación de infraestructuras urbanísticas recogidos en el acuerdo-marco, mencionado en el artículo 5 y realizados por los Ayuntamientos a que se refiere el apartado 1.a) del artículo 5 de la presente Orden que tengan por objeto tanto el progreso de la actividad comercial del municipio, como la mejora del entorno donde se desarrolla el comercio.

Agindu honi dagokionez, lagungarritzat hartuko dira udalerriko hirigintza-azpiegituren merkataritza-egokitzapenerako egin beharreko inbertsioak, hiri-ekipamendua eta argiteria barne, baldin eta honako hauetara bideratuta badaude:

A efectos de la presente Orden, se considerarán susceptibles de ayudas aquellas inversiones necesarias para la adecuación comercial de las infraestructuras urbanísticas del municipio, incluyendo además el equipamiento urbano y la iluminación, siempre y cuando las actuaciones vayan dirigidas a:

- Merkataritzako ardatzak edo kaleak oinezkoentzako bihurtzera, baita horiek garatzera edo birmoldatzera ere, betiere azken 7 urteetan ez badute laguntzarik jaso Sail honetako Merkataritza Biziberritzeko Planen bitartez.

- Peatonalización de ejes o calles comerciales, incluso su desarrollo o remodelación siempre y cuando no hayan sido objeto de ayuda a través de los Planes de Revitalización Comercial de este Departamento en los 7 últimos años.

- Bideak kale partekatu bihurtzera.

- Transformación de viales en calles de coexistencia.

Agindu honi dagokionez, honako hauek hartuko dira kale partekatutzat: ibilgailuak eta oinezkoak aldi berean ibil daitezkeen eremuak, betiere oinezkoek ibilgailuen trafikoarekiko lehentasuna izanik. Esate baterako, honako ezaugarri hauek izan ditzakete: plano bakarreko zoladura, trafikorako eremuetakoa eta paseatzeko eremuetakoa bereizita; trafikoa antolatua eta abiadura mugatua, 20 km/h ingurura; kaleak ornamentazio-elementuak izan ohi ditu -hala nola zuhaitzak, lore-askak, oztopo-harriak, zutoinak, etab.-, trafikoa gutxitzeko eta oinezkoen lehentasun-giroa indartzeko.

A los efectos de esta Orden, se considerará como calle de coexistencia: aquellos espacios de tránsito simultáneo de vehículos y peatones, en los que los peatones tengan prioridad sobre el tráfico rodado, pudiendo ser alguna de sus características, a modo de ejemplo: pavimentado de plano único diferenciando los firmes entre las zonas de rodadura y las de paseo, el tráfico organizado y su velocidad limitada, en torno a los 20 km/h, la calle dotada de elementos ornamentales que disuadan el tráfico y refuercen el ambiente de prioridad peatonal, tales como árboles, jardineras, pilones, bolardos, etc.

- Hiri-ingurunean herriz herriko eta aldizkako merkataritza gauzatzeko berariazko guneak egokitzea.

- Acondicionamiento de áreas específicas para el desarrollo del comercio ambulante y ocasional ubicadas en entorno urbano.

Agindu honi dagokionez, jardun jakin batzuk hartuko dira herriz herriko merkataritza-eremuen garapentzat, hain zuzen ere adierazitako merkataritza-jarduera eguneratzen eta duintzen dutenak eta hiri-ekonomiak animatzeko modu gisa merkataritza horri balioa ematen diotenak, honako hauek, esate baterako:

A los efectos de esta Orden, se considerará como desarrollo de áreas de comercio ambulante y ocasional una serie de actuaciones que actualicen y dignifiquen la mencionada actividad comercial y la valoricen como forma de animación de las economías urbanas, tales como:

- Salmenta mota horri lotutako jarduerak egiteko eremuak egokitzea.

- Adecuación de las superficies sobre las que se desarrollaran las actividades de esta tipología de ventas.

- Merkataritza-jarduera horretarako ekipamendu eta azpiegitura iragankorrak: karpak, egitura desmuntagarriak edo antzekoak.

- Equipamiento e infraestructuras, no permanentes o efímeras, destinadas a dar servicio a esta actividad comercial: carpas, estructuras desmontables o similares.

- Laguntza-zerbitzuak hornitzea, hala nola: argindarra, ura, ekipamendu elektronikoa eta abar.

- Dotación de servicios de apoyo tales como: electricidad, agua, equipamiento electrónico, etc.

Horretaz gain, honako jardun hauek ere diruz lagungarritzat hartuko dira:

Además serán subvencionables las siguientes actuaciones:

- Merkataritza-seinaleak.

- Señalética comercial.

- Banaketa erregulatzeko biltegiak eta merkataritza-hornikuntzako udal- edo eskualde-arloko plataformak garatzea.

- Desarrollo de almacenes reguladores de distribución y plataformas municipales o comarcales de abastecimiento comercial.

- Merkataritza-ardatzen hiri-paisaia eta paisaia estetikoa hobetzeko helburua duten eta jarduerarik gabeko lokalei lotuta dauden paramentu bertikalak edo antzekoak, iragankorrak.

- Paramentos verticales o similares, no permanentes, cuyo objetivo sea la mejora del paisaje urbano y estético de los ejes comerciales y que estén vinculados a locales sin actividad.

- Inbertsioak eremu horretako merkataritza-jardueraren sustapena eragiten duten merkataritza-dentsitate txikiko ardatzetan.

- Inversiones en ejes de baja densidad comercial que supongan un fomento de la actividad comercial en dicha área.

Agindu honi dagokionez, honako hauek hartuko dira merkataritza-dentsitate txikiko ardatz gisa: udalerriaren Merkataritza Biziberritzeko planean bilduta dauden merkataritza-kaleak, betiere, eskabidea egiten denean kale horietan gutxienez lokalen % 25ek ez badu jarduera ekonomikoaren garapenik.

A efectos de esta Orden, se considerarán ejes de baja densidad comercial aquellas calles comerciales, recogidas en el plan de Revitalización Comercial del municipio, en las que, en el momento de la solicitud, exista al menos un 25% de locales sin desarrollo de actividad económica.

Baldintza hori dagokion udal-ziurtagiriaren bitartez egiaztatuko da.

Esta condición será acreditada mediante el pertinente certificado municipal.

Aipatutako merkataritza-inbertsioak honela gauzatuko dira:

Las citadas inversiones comerciales se realizarán a través de:

1.- Lokalak erosiz eta birgaituz, betiere lokal horiek Agindu honetako I. eranskinean bildutako udalerrietako Hirigune Historikoetan, edo hiri-birmoldaketako plan berezietan bilduta dauden area zaharkitu edo degradatuetan kokatuta badaude.

1.- Adquisición de locales y rehabilitación de los mismos cuando éstos estén ubicados en Cascos Históricos de los municipios recogidos en el anexo I de la presente Orden, o en áreas obsoletas o degradadas, recogidas en planes especiales de reconversión urbana.

2.- Lokalak birgaitzea.

2.- Rehabilitación de locales.

Nolanahi ere, lokal horiek sektorearen eskura jarri beharko dira, merkatuan dauden baldintzekin alderatuta, abantailazko baldintzetan. Merkataritza-jarduera ekintzaile berri batek (merkataritza-alorrean esperientziarik gabea) gauzatu behar badu, erakunde eskatzaileak proiektuaren gaineko hiru urteko babes-mekanismoa definituko du.

En cualquier caso, dichos locales deberán ser puestos a disposición del sector en condiciones ventajosas, respecto a las existentes en el mercado. En el caso de que la actividad comercial se desarrolle por un nuevo emprendedor, o una nueva emprendedora, (sin experiencia comercial) se definirá, por parte de la entidad solicitante, un mecanismo de tutela de 3 años sobre el proyecto.

- Inbertsioak Agindu honetan esanbidez bilduta egon ez arren, inguruneko merkataritzari balioa ematen laguntzen dietelako Sailak modu positiboan kalifikatzen dituen hirigintza-eremuetan.

- Inversiones en las áreas urbanísticas que, aún no estando recogidas expresamente en esta Orden, se califiquen positivamente por este Departamento por su contribución a la puesta en valor comercial del entorno.

BEZa, tasak, lanbide-ordainsariak, etekin industriala, gastu orokorrak eta kostu horretan sartuta ez dagoen beste kontzeptu oro ez dira diruz lagungarritzat hartuko.

No se consideran subvencionables el IVA, las tasas, los honorarios profesionales, el beneficio industrial, los gastos generales ni cualquier otro concepto que no integre estrictamente dicho coste.

Oro har, ez dira diruz lagungarritzat hartuko gerora udalerriari itzulketa ekonomikoa ekarriko dioten jardunak eta/edo inbertsioak, aurreko atalean adierazitako merkataritza-lokalak erosteko eta birgaitzeko egindako inbertsioak izan ezik.

Con carácter general no serán subvencionables aquellas actuaciones y/o inversiones que posteriormente signifiquen un reintegro económico al municipio, a excepción de las inversiones de adquisición y rehabilitación de locales comerciales indicadas en el apartado anterior.

Diru-laguntza jasoko duten inbertsioak irmo esleitu beharko dira laguntza eskatzen den ekitaldiko martxoaren 31 baino lehen.

Las inversiones objeto de subvención deberán estar adjudicadas en firme con anterioridad al 31 de marzo del ejercicio siguiente al que se solicite la ayuda.

Dena den, behar bezala justifikatutako arrazoiak tarteko, betiere onuradunari egozteko modukoak ez badira, diruz lagundutako jarduerak ez badira esleitu ezarritako epean, Merkataritza zuzendariak gehienez ere hiru hilabetez luzatu ahal izango du jarduera horiek egiteko epea, baldin eta ezarritako epea amaitu baino lehen eskatzaileak behar bezala eskatzen badu luzatzea».

No obstante, cuando por causas debidamente justificadas, y no imputables al beneficiario, se demore el plazo de adjudicación de las actividades subvencionadas, el Director de Comercio podrá conceder una prórroga máxima de tres meses para la realización de la misma, siempre que dicha prórroga sea debidamente solicitada en fecha anterior al límite establecido».

Bigarren artikulua.- 7. artikuluko 2. paragrafoa aldatu da, eta honela geratu da idatzita:

Artículo segundo.- Se modifica el apartado 2 del artículo 7, quedando redactado en los siguientes términos:

«7. artikulua.- Laguntzen zenbatekoa.

«Artículo 7.- Cuantía de las ayudas.

2.- Nolanahi ere, deialdi eta udalerri bakoitzeko emango den gehieneko diru-laguntza honela kalkulatuko da: udalerriaren biztanle kopuruaren araberako diru-laguntza, bider udalerri horren merkataritza-dentsitatearen koefizientea:

2.- En cualquier caso, el límite máximo de subvención por convocatoria y municipio será el resultado de multiplicar la subvención por tramo de población, por el coeficiente de densidad comercial del municipio referenciado:

Biztanleria-tarteak Tartearen diru-laguntza

Intervalo de población por habitantes Subvención tramo

1.000 - 1.999 40.000 euro

1.000 - 1.999 40.000 euros

2.000 - 4.999 56.000 euro

2.000 - 4.999 56.000 euros

5.000 - 9.999 80.000 euro

5.000 - 9.999 80.000 euros

10.000 - 14.999 120.000 euro

10.000 - 14.999 120.000 euros

15.000 - 29.999 200.000 euro

15.000 - 29.999 200.000 euros

30.000 - 59.999 240.000 euro

30.000 - 59.999 240.000 euros

60.000 - 99.999 320.000 euro

60.000 - 99.999 320.000 euros

100.000 - 249.999 640.000 euro

100.000 - 249.999 640.000 euros

250.000tik gora 960.000 euro

Más de 250.000 960.000 euros

Agindu honi dagokionez, urteko deialdi bakoitzaren Ebazpena argitaratzen den egunean Eustatek argitaratua duen azken merkataritza- eta biztanleria-errolda erabiliko da erreferentzia gisa.

A efectos de esta Orden, se utilizará como referencia el último censo comercial y de población publicado por el Eustat a día de la publicación de la Resolución de cada convocatoria anual.

Udalerri bateko merkataritza-dentsitatea: txikizkako saltokien kopurua x 1.000 / biztanle kopurua.

Densidad comercial de un municipio: núm. de comercios minoristas x 1.000 / núm. de habitantes.

Merkataritza-dentsitatearen koefizientea: udalerriaren merkataritza-dentsitatea/EAEko merkataritza-dentsitatea.

Coeficiente de densidad comercial: densidad comercial del municipio/densidad comercial de la CAPV.

Deialdia egiteko Ebazpen bakoitzean EAEko merkataritza-dentsitatea jakinaraziko da».

En cada Resolución de convocatoria se notificará la densidad comercial de la CAPV».

AZKEN XEDAPENAK

DISPOSICIONES FINALES

Lehenengoa.- Agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen den egunaren biharamunean jarriko da indarrean.

Primera.- La presente Orden entrará en vigor el día siguiente de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Bigarrena.- Agindu honen aurka administrazioarekiko auzi-errekurtsoa aurkeztu ahal izango da Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzietako Salan, Agindu hau argitaratzen den egunaren biharamunetik aurrera, bi hilabeteko epean.

Segunda.- Contra la presente Orden podrá interponerse recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, en el plazo de dos meses a contar desde el día siguiente al de publicación de la presente Orden.

Vitoria-Gasteiz, 2009ko otsailaren 25a.

En Vitoria-Gasteiz, a 25 de febrero de 2009.

Industria, Merkataritza eta Turismo sailburua,

La Consejera de Industria, Comercio y Turismo,

ANA AGIRRE ZURUTUZA.

ANA AGIRRE ZURUTUZA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental