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Boletin Oficial del País Vasco

247. zk., 2022ko abenduaren 28a, asteazkena

N.º 247, miércoles 28 de diciembre de 2022


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

HERRI-KONTUEN EUSKAL EPAITEGIA
TRIBUNAL VASCO DE CUENTAS PÚBLICAS
5684
5684

ERABAKIA, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2022ko urriaren 27ko bilkuran hartua Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Barne-Araubidearen Erregelamendua onesten duena.

ACUERDO del Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, de aprobación definitiva del Reglamento de Régimen Interno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, adoptado en sesión de 27 de octubre de 2022.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2022ko urriaren 10ean egindako bilkuran

El Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas en sesión celebrada el día 27 de octubre de 2022, ha adoptado el siguiente

ERABAKI DU:
ACUERDO:

Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Barne-Araubidearen Erregelamendua onestea, Erabaki honen eranskin modura ageri dena.

Aprobar el Reglamento de Régimen Interno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas que figura como anexo al presente Acuerdo.

HKEEren 1/1988 Legearen 13.2 atalak aurreikusten duena betez, txostenaren ondorioak dagozkion aldizkari ofizialetan argitaratzeko xedatzea.

Disponer, de conformidad con lo previsto en el artículo 52.1 de la Ley 30/1995, su publicación en los boletines oficiales correspondientes.

Vitoria-Gasteiz, 2022ko urriaren 27a.

Vitoria-Gasteiz, a 27 de octubre de 2022.

La Presidenta del TVCP,

La Presidenta del TVCP,

ANA HELGUERA LÍBANO.

ANA HELGUERA LÍBANO.

HKEEren idazkari nagusia,

El Secretario General del TVCP,

JULIO ARTETXE BARKIN.

JULIO ARTETXE BARKIN.

ERANSKINA
ANEXO
HERRI KONTUEN EUSKAL EPAITEGIAREN BARNE-ARAUBIDEAREN ERREGELAMENDUA
REGLAMENTO DE RÉGIMEN INTERNO DEL TRIBUNAL VASCO DE CUENTAS PÚBLICAS
ZIOEN AZALPENA
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS

Eusko Legebiltzarraren otsailaren 5eko 1/1988 Legeak, martxoaren 1eko 6/2012 Legeak eta urriaren 28ko 6/2021 Legeak aldatua, Herri Kontuen Euskal Epaitegia sortu zuen, Euskal Sektore Publikoaren ekonomia- eta finantza-jarduerak fiskalizatzeko organo goren gisa, zuzenean Eusko Legebiltzarraren mende.

La Ley 1/1988 de 5 de febrero del Parlamento Vasco, modificada por Ley 6/2012 de 1 de marzo y Ley 6/2021 de 28 de octubre, creó el Tribunal Vasco de Cuentas Públicas como supremo órgano fiscalizador de las actividades económico-financieras del Sector Público Vasco, dependiente directamente del Parlamento Vasco.

Urriaren 28ko 6/2021 Legearen lehenengo eta bigarren xedapen gehigarrien bidez, Eusko Legebiltzarrak agindu zuen Epaitegiak erakundearen barne-araubidearen erregelamendua onar zezala, lege hori argitaratu eta 12 hilabeteko epean.

A través de las Disposiciones adicionales primera y segunda de la Ley 6/2021, de 28 de octubre, el Parlamento Vasco estableció el mandato de que en el plazo de 12 meses desde la publicación de la citada Ley, el Tribunal aprobara el Reglamento de régimen interno de la institución.

Legegileak ezarritako agindu hori betetzeko, barne-araubideko erregelamendu hau onartzen da, 6/2021 Legearen bigarren xedapen gehigarrian xedatutakoaren arabera, eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren 1/1988 Legearen III. ataleko bigarren eta hirugarren kapituluen garapena jasotzen du.

En cumplimiento de ese mandato impuesto por el legislador, se aprueba el presente Reglamento de régimen interno, en los términos de lo dispuesto por la Disposición adicional segunda de la Ley 6/2021, conteniendo el desarrollo de los capítulos segundo y tercero del título III de la Ley 1/1988 del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas / Herri-Kontuen Euskal Epaitegia.

Barne-araubideko erregelamendu-arau hau onartzeko eskumena Herri Kontuen Euskal Epaitegiari berari dagokio, 1/1988 Legearen azken xedapenetako lehenengoaren bidez. Xedapen horrek ezartzen du Eusko Legebiltzarrak duela legearen arau osagarriak onartzeko eskumena, III. ataleko bigarren eta hirugarren kapituluak garatzeko arauak izan ezik, horiek onartzea Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osoko Bilkurari baitagokio, 1/1988 Legearen 21.4 artikuluak berresten duen moduan.

La competencia para la aprobación de la presente Norma reglamentaria de régimen interno, está atribuida al propio Tribunal Vasco de Cuentas Públicas a través de la Disposición final primera de la Ley 1/1988, la cual establece la competencia del Parlamento Vasco para aprobar las normas complementarias de la Ley, a excepción de las de desarrollo de los Capítulos Segundo y Tercero del Título III de la misma, cuya aprobación compete al Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, tal y como reitera el artículo 21.4 de la Ley 1/1988.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren 1/1988 Legeak aitortzen dizkion eskumenez eta ahalmenez baliatuz, Epaitegiaren Osoko Bilkurak erregelamendu hau onartu du. Erregelamendu horrek zioen azalpena eta bi atal ditu, eta, bertan, Epaitegiaren antolamendua eta funtzionamendua ez ezik, erakundearen ekonomia- ondare- eta langile-araubideak garatzen dira.

En virtud de la competencia y facultades conferidas por la Ley 1/1988 del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas / Herri-Kontuen Euskal Epaitegia, el Pleno del Tribunal aprueba el presente Reglamento que consta de una Exposición de motivos y dos Títulos, cuyo contenido desarrolla tanto la Organización y Funcionamiento del Tribunal como los regímenes económico, patrimonial y de personal de la Institución.

Lehenengo atalak, Herri Kontuen Euskal Epaitegiak antolatzeko duen ahala erabiliz, bere egitura propioa eratzen du, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren 1/1988 Legeak ezarritako mugen barruan. Lege horrek Herri Kontuen Euskal Epaitegiko organoak sortzen ditu, eta Osoko Bilkurari ahalmena ematen dio organo horien edukia eta eginkizunak garatzeko eta legean adierazitako organoen mendeko beste zerbitzu batzuk sortzeko.

El Título primero, en ejercicio de la potestad organizativa del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, configura su propia estructura dentro de los límites establecidos por la Ley 1/1988 del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, que crea los órganos del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas y habilita al Pleno para desarrollar el contenido y funciones de los mismos y para crear otros servicios en dependencia de los órganos enumerados en la Ley.

Bigarren atalak Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren ekonomia-, ondare- eta langile-araubidea garatzen du, eta behar bezala jasotzen ditu erakundearen beharrezko independentzia eta izaera berezia, Legebiltzarraren mendeko organoa delako eta Estatutuak garrantzia aitortzen diolako.

El Título segundo desarrolla el régimen económico, patrimonial y de personal del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, contemplando adecuadamente, la independencia necesaria y la especial naturaleza de la Institución, por el carácter de órgano dependiente del Parlamento y a su vez de relevancia estatutaria.

Erregelamendu horrek Epaitegia arautzen duen Legean ezarritako arau-edukia eta garapena osatu nahi ditu, onartutako fiskalizazio-prozedurei buruzko arau edo jarraibideekin edo Epaitegiko organoek onar ditzaketenekin batera, beren jardunean premia-, efikazia-, proportzionaltasun-, segurtasun juridiko-, gardentasun- eta efizientzia-printzipioen aplikazioa hobetzeko balio dezaten, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 129. artikuluan ezarritakoaren arabera.

Este Reglamento pretende completar el desarrollo y contenido normativo establecido en la Ley reguladora del Tribunal, de forma que, junto con aquellas normas o instrucciones sobre los procedimientos de fiscalización aprobadas o que puedan ser aprobadas por los órganos del Tribunal, sirvan para mejorar la aplicación de los principios de necesidad, eficacia, proporcionalidad, seguridad jurídica, transparencia y eficiencia en el ejercicio de sus funciones, de acuerdo con lo establecido en el artículo 129 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren administrazioko zuzenbideari lotutako jarduerak arautzean, erregelamendu honek Euskal Sektore Publikoari buruzko maiatzaren 12ko 3/2022 Legean jasotako antolamendu- eta funtzionamendu-printzipioak hartu ditu kontuan, lege horren bigarren xedapen gehigarrian ezarritako baldintzetan.

En la regulación de las actividades del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas sujetas al derecho administrativo, este Reglamento ha considerado los principios de organización y funcionamiento recogidos en la Ley 3/2022, de 12 de mayo, del Sector Público Vasco, en los términos establecidos en la Disposición adicional segunda de dicha Ley.

I. TITULUA
TITULO I
ANTOLAKETA ETA FUNTZIONAMENDUA
ORGANIZACIÓN Y FUNCIONAMIENTO
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I

1. artikulua.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiko kideak.

Artículo 1.– Miembros del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

1.– Herri Kontuen Euskal Epaitegia Eusko Legebiltzarraren Osoko Bilkurak hautatutako zazpi kidek osatzen dute, urriaren 28ko 6/2021 Legeak aldarazitako Herri Kontuen Euskal Epaitegiari buruzko 1/1988 Legearen 14. eta 15. artikuluetan xedatutakoaren arabera.

1.– El Tribunal Vasco de Cuentas Públicas está compuesto por siete miembros elegidos y elegidas por el Pleno del Parlamento Vasco, tal y como disponen los artículos 14 y 15 de la Ley 1/1988 del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas / Herri-Kontuen Euskal Epaitegia, modificada por Ley 6/2021 de 28 de octubre.

2.– Kideak hautatzen direnetik, haien agintaldia sei urtekoa izango da, Legeak aurreikusitako salbuespenezko kasuetan izan ezik. Epaitegiko kide izateari uzteko arrazoiak eta berriro hautatzeko araubidea eta mugak Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren otsailaren 5eko 1/1988 Legearen -6/2021 Legeak aldarazitakoa- 16. eta 17. artikuluetan aurreikusitakoak dira.

2.– Desde la efectividad de su elección, el mandato de los y las miembros tendrá una duración de seis años, salvo supuestos excepcionales previstos por la Ley. Las causas de pérdida de la condición de miembro del Tribunal y su régimen y límites para la reelección, son las previstas en los artículos 16 y 17 de la Ley 1/1988, de 5 de febrero, del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas / Herri-Kontuen Euskal Epaitegia modificada por la Ley 6/2021.

3.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiko kideek berezkoak dituzten inpartzialtasun- eta duintasun-printzipioen arabera beteko dituzte beren eginkizunak, eta kargu publiko izaera dute, Herri Kontuen Euskal Epaitegiari buruzko otsailaren 5eko 1/1988 Legearen 16. artikuluan xedatutakoaren arabera. Hori dela eta, Kargu publikoen jokabide kodea eta haien interes gatazkak arautzen dituen 1/2014 Legean jasotako betebeharren mende daude, lege horren 2 e) eta f) artikuluan xedatutakoaren arabera.

3.– Los y las miembros del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, ejercerán sus funciones de acuerdo con los principios de imparcialidad y dignidad inherentes a las mismas y tienen la naturaleza de cargos públicos, tal y como dispone la Ley 1/1988, de 5 de febrero, del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas / Herri-Kontuen Euskal Epaitegia en su artículo 16, por ello se encuentran sujetos a las obligaciones contenidas en la Ley 1/2014 reguladora del código de conducta y de conflictos de intereses de los cargos públicos, según dispone su artículo 2.e) y f).

Kargu publikoen katalogoaren ondorioetarako, Eusko Legebiltzarraren espezialitate eta eskumenei erreparatu behar zaie, Epaitegia haren mendeko organoa baita, 156/2016 Dekretuak seigarren Xedapen gehigarriaren 3. puntuan ezartzen duenaren arabera.

A los efectos del catálogo de cargos públicos, hay que estar a las especialidades y competencias del Parlamento vasco por tratarse el Tribunal de un órgano dependiente de este, según establece en su Disposición adicional sexta punto 3 el Decreto 156/2016.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II

2. artikulua.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiko organoak.

Artículo 2.– Órganos del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

1.– Herri Kontuen Euskal Epaitegia honako organo hauetan egituratzen da, otsailaren 5eko 1/1988 Legearen 18. artikuluak xedatutakoaren arabera:

1.– El Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, según dispone el artículo 18 de la Ley 1/1988, de 5 de febrero, se estructura en los siguientes órganos:

a) Lehendakaritza.

a) Presidencia.

b) Lehendakariordetza.

b) Vicepresidencia.

c) Osoko Bilkura.

c) Pleno.

d) Idazkaritza Nagusia.

d) Secretaría General.

2.– Aurreko epigrafean adierazitakoez gain, bere helburuak betetzeko, Epaitegiak organo laguntzaileak sortu ahal izango ditu, hala nola, aurreko epigrafean zerrendatutako organoren baten mendeko zerbitzuak, komisioak eta ponentziak, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren otsailaren 5eko 1/1988 Legearen 18. artikuluaren 2. puntuan ezarritakoaren arabera, titulu honetako III. kapituluan arautzen den bezala.

2.– Además de los expuestos en el epígrafe anterior, para el cumplimiento de sus fines, el Tribunal podrá crear órganos auxiliares, tales como servicios, comisiones y ponencias en dependencia de alguno de los órganos enumerados en el epígrafe anterior, según establece el punto 2 del artículo 18 de la Ley 1/1988, de 5 de febrero, del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas / Herri-Kontuen Euskal Epaitegia, tal y como se regula en el capítulo III del presente Título.

3.– Bestalde, Osoko Bilkurak, Epaitegiaren kide anitzeko organo den aldetik, batzordeak edo ponentziak sortu ahal izango ditu. Batzorde edo Ponentzia horiek kide anitzeko edo kide bakarreko funtzionamendua izango dute, eta horiek sortzeko erabakiak zehaztuko ditu haien iraupena, antolaketa eta eskumenak.

3.– Por su parte, el Pleno como órgano colegiado del Tribunal, también podrá crear comisiones o ponencias, con funcionamiento bien colegiado o bien unipersonal, compuestos exclusivamente por miembros del Pleno, con la duración, organización y competencias que determine el acuerdo de creación de los mismos.

3. artikulua.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiko Lehendakaritza.

Artículo 3.– Presidencia del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

1.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiko Lehendakaritza okupatzen duen kidea Lehendakariak izendatuko du egintza formalean, dekretu bidez. Izendapena eraginkorra izango da karguaz jabetzen den egunetik aurrera eta Lehendakariaren Dekretua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu ondoren.

1.– El o la miembro que ocupe la Presidencia del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, será nombrada/o en acto formal por el Lehendakari, mediante Decreto. El nombramiento será efectivo desde la fecha en que haya tomado posesión de su cargo y una vez publicado el Decreto del Lehendakari en el Boletín Oficial del País Vasco.

2.– Lehendakariaren Dekretu bidezko izendapena Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osoko Bilkurak proposatuko du, eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiko lehendakaritzarako kideen gehiengo osoz kideetako bat hautatuko du. Aukeratutako pertsonak jarduneko lehendakariaren zereginak hartuko ditu bere gain, Osoko Bilkurak lehendakariari proposamena egiten dion egunetik izendapena indarrean jarri arte.

2.– El nombramiento por Decreto del Lehendakari lo será a propuesta del Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, que elegirá para la Presidencia del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas a uno o una de sus miembros por mayoría absoluta de sus componentes. La persona elegida asumirá las tareas de la Presidencia en funciones, desde la fecha de la propuesta del Pleno al Lehendakari, hasta la efectividad del nombramiento.

3.– Lehendakariaren agintaldia hiru urtekoa izango da, nola eta ez duen kargua uzten Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren otsailaren 5eko 1/1988 Legearen 19.4 artikuluan ezarritako arrazoiren baten ondorioz.

3.– La duración del mandato de la persona que ocupe la Presidencia, es de tres años, salvo que cese anteriormente por alguna de las causas que la Ley 1/1988, de 5 de febrero, del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas / Herri-Kontuen Euskal Epaitegia, establece en su artículo 19.4.

Nolanahi den ere, agintaldia amaitu delako kargua uzten badu, jarduneko karguan jarraituko du, harik eta Epaitegiaren Osoko Bilkurak batzordekide bat lehendakari izendatzeko hautatu eta proposatzen duen arte.

No obstante, cuando el cese se produzca por expiración del mandato seguirá ejerciendo el cargo en funciones, mientras el Pleno del Tribunal no haya elegido y propuesto para su nombramiento como Presidente o Presidenta, a uno o una de sus miembros.

4.– Epaitegiaren Lehendakaritzak honako eskumen eta egiteko hauek izango ditu:

4.– La Presidencia del Tribunal tendrá atribuidas las siguientes competencias y funciones:

a) Idazkaritza Nagusia okupatuko duen pertsonaren izendapena proposatzea Osoko Bilkurari, onar dezan.

a) Proponer al Pleno para su aprobación, la designación de la persona que vaya a ocupar la Secretaría General.

b) Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren ordezkaritza judiziala eta judizioz kanpokoa, eta, ondorio horietarako, besteak beste, honako egiteko hauek gauzatuko ditu:

b) La representación judicial y extrajudicial del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas y a estos efectos, entre otras llevará a cabo:

• Epaitegiak bere eginkizunak betetzean egiten dituen txosten guztiak sinatu.

• La suscripción de todos los informes que se realicen por el Tribunal en el ejercicio de sus funciones.

• Eusko Legebiltzarraren Osoko Bilkurak hala eskatzen duenean, Legebiltzarraren aurrean agertu, igorritako txostenak argitzeko. Lehendakaritza okupatzen duen pertsona ager daiteke, beharrezkotzat joz gero, fiskalizazio-jarduketak zuzendu dituen kidearekin edo egokitzat jotzen duen Epaitegiko teknikariarekin batera.

• La comparecencia ante el Parlamento en aclaración de los informes remitidos cuando así sea requerido por el Pleno del Parlamento Vasco. La persona que ocupe la Presidencia puede comparecer si lo estima necesario, acompañado/a por el o la miembro que haya dirigido las actuaciones fiscalizadoras y/o por el personal técnico del Tribunal que crea conveniente.

• Fiskalizatuen aurrean agertu, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osoko Bilkurak beharrezkotzat jotzen badu.

• La comparecencia ante los fiscalizados, si el Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas lo estima necesario.

c) Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren zerbitzu tekniko eta administratiboak zuzentzea.

c) La dirección de los servicios técnicos y administrativos del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

d) Epaitegiaren funtzionamendurako beharrezkoak diren obrak, ondasunak, zerbitzuak, hornidurak eta gainerako prestazioak kontratatzea eta hitzarmenak baimentzea, 1/1988 Legearen 25.2 artikuluan xedatutakoa aplikatuz.

d) La contratación de las obras, bienes, servicios, suministros y demás prestaciones necesarias para el funcionamiento del Tribunal, así como la autorización de convenios, en aplicación de lo dispuesto en el artículo 25.2 de la Ley 1/1988.

e) Gastuak baimentzea eta xedatzea, bai eta Epaitegiari dagozkion ordainketak agindu eta diru-sarrerak formalizatzeko agiriak baimentzea ere.

e) La autorización y disposición de los gastos, así como ordenar los pagos que correspondan al Tribunal y autorizar los documentos de formalización de ingresos.

f) Osoko Bilkurari lanpostuen zerrendak eta horien aldaketak proposatzea, bai eta enplegu publikoaren eskaintzak ere, onar ditzan.

f) La propuesta al Pleno de las relaciones de puestos de trabajo y sus modificaciones, así como de las ofertas de empleo público, para su aprobación.

g) Lanpostuak betetzeko hautaprobetarako deialdia egitea; oro har, Lehendakaritzaren eskumena da Herri Kontuen Euskal Epaitegiko lanpostuak aldi baterako eta behin betiko betetzea.

g) La convocatoria de pruebas selectivas para la cobertura de puestos y, en general, es competencia de la Presidencia la provisión temporal y definitiva de los puestos de trabajo del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

h) Funtzionarioak izendatu eta kentzea, eta nahitaezko erretiroak, borondatezko erretiroak eta ezintasunagatiko erretiroak deklaratzea.

h) El nombramiento y separación del personal funcionario, y la declaración de las jubilaciones forzosas, las voluntarias y las que lo sean por incapacidad.

i) Behin-behineko langileak izendatu eta kargutik kentzea, hala badagokio, Herri Kontuen Euskal Epaitegiko kideek proposatuta, lanpostuen zerrendan aurreikusitakoaren eta haien funtzioen izaeraren arabera.

i) El nombramiento y cese del personal eventual, a propuesta, en su caso, de los y las miembros del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, de acuerdo con lo previsto en la relación de puestos de trabajo y la naturaleza de sus funciones.

j) Epaitegiko zerbitzura diharduten langileen gaineko diziplina-ahala erabiltzea.

j) El ejercicio de la potestad disciplinaria sobre el personal al servicio del Tribunal.

k) Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osoko Bilkurako buru izatea, kide anitzeko organoa baita, eta, ondorio horietarako, eginkizun hauek hartuko ditu bere gain, besteak beste:

k) Presidir el Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, órgano colegiado, y a estos efectos, entre otras llevará a cabo las siguientes funciones:

• Osoko Bilkuraren ordezkari izatea.

• Ostentar la representación del Pleno.

• Bilkuretarako deialdiak egitea eta gai-zerrenda zehaztea, gainerako kideen eskaerak kontuan hartuta, baldin eta zazpi egun natural lehenago egin badira. Bilkuretako buru izatea, eztabaidak bideratzea eta eztabaida horiek bertan behera uztea, horretarako arrazoirik badago.

• Acordar la convocatoria de las sesiones y la fijación del orden del día, teniendo en cuenta, en su caso, las peticiones de los y las demás miembros, siempre que hayan sido formuladas con una antelación de siete días naturales. Presidir las sesiones, moderar el desarrollo de los debates y suspenderlos por causas justificadas.

• Berdinketak bere botoarekin ebaztea, erabakiak hartu ahal izateko.

• Dirimir con su voto los empates, a efectos de adoptar acuerdos.

• Organoaren erabakien aktak eta ziurtagiriak ikus-onestea.

• Visar las actas y certificaciones de los acuerdos del órgano.

• Organoko lehendakari izateak berez dakartzan gainerako eginkizun guztiak betetzea.

• Ejercer cuantas otras funciones sean inherentes a su condición de Presidente o Presidenta del órgano.

• Epaitegiaren Osoko Bilkurak bere eskumenak baliatuz hartzen dituen erabakiak betearazteko beharrezkoa dena xedatzea.

• Disponer lo necesario para la ejecución de los acuerdos que adopte el Pleno del Tribunal en ejercicio de sus competencias.

l) Epaitegiko idazkari nagusiak emandako egintzen aurkako gora jotzeko administrazio-errekurtsoak ebaztea, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren otsailaren 5eko 1/1988 Legearen 27.2.a) artikuluan ezarritakoaren arabera.

l) Resolver los recursos administrativos de alzada contra los actos dictados por el Secretario o la Secretaria General del Tribunal, tal y como establece el artículo 27.2.a) de la Ley 1/1988, de 5 de febrero, del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas / Herri-Kontuen Euskal Epaitegia.

m) Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren otsailaren 5eko 1/1988 Legeak esleitzen dizkionak.

m) Las que le atribuya la Ley 1/1988, de 5 de febrero, del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas / Herri-Kontuen Euskal Epaitegia.

n) Epaitegiaren Osoko Bilkurak esleitzen dizkionak.

n) Las que le atribuya el Pleno del Tribunal.

5.– Lehendakaritzaren eskumenak ebazpenen bidez gauzatzen dira, normalean Idazkaritza Nagusiak proposamena egin ondoren. Idazkaritza Nagusiari eskuordetu ahal izango dio eskumen hori, baldin eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren ekonomia-, ondare- eta langile-erregimenarekin zerikusia duten gaiak badira.

5.– Las competencias de la Presidencia se instrumentalizan a través de Resoluciones, generalmente previa propuesta de la Secretaría General, a la que podrá delegar el ejercicio, siempre que se trate de materias relacionadas con el régimen económico, patrimonial y de personal del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

6.– Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Zerbitzua Lehendakaritzaren baitakoa da. Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren esparruan emakumeen eta gizonen berdintasunerako politikak bultzatu, planifikatu, aholkatu eta ebaluatzea du eginkizun. Zerbitzu horrek HKEEren Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Plana garatuko du eta beharrezkoak diren giza baliabideak, baliabide ekonomikoak eta materialak hornitzeko proposamena egingo du; proposamen hori Osoko Bilkurak onartu beharko du. Era berean, emakumeen eta gizonen berdintasunaren arloko prestakuntza-plana egin eta gauzatuko du.

6.– El Servicio de Igualdad de Mujeres y Hombres depende de la Presidencia. Sus funciones comprenden el impulso, planificación, asesoramiento y evaluación de las políticas de igualdad de mujeres y hombres en el ámbito del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas. Este Servicio elaborará el Plan para la Igualdad de mujeres y hombres del Tribunal, con la propuesta de dotación de los necesarios recursos humanos, económicos y materiales, que deberá ser aprobado por el Pleno. Asimismo, elaborará y ejecutará el correspondiente plan de formación en el ámbito de la igualdad de mujeres y hombres.

4. artikulua.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiko Lehendakariordetza.

Artículo 4.– Vicepresidencia del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

1.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiko Lehendakariordetza okupatzen duen kidea Lehendakariak izendatuko du egintza formalean, dekretu bidez. Izendapena eraginkorra izango da karguaz jabetzen den egunetik aurrera eta Lehendakariaren Dekretua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu ondoren.

1.– El o la miembro que ocupe la Vicepresidencia del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, será nombrado o nombrada en acto formal por el Lehendakari, mediante Decreto. El nombramiento será efectivo desde la fecha en que haya tomado posesión de su cargo y una vez publicado el Decreto del Lehendakari en el Boletín Oficial del País Vasco.

2.– Lehendakariaren Dekretu bidezko izendapena Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osoko Bilkurak proposatuko du, eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiko Lehendakariordetzarako kideen gehiengo osoz kideetako bat hautatuko du. Aukeratutako pertsonak jarduneko lehendakariordearen zereginak hartuko ditu bere gain, Osoko Bilkurak lehendakariari proposamena egiten dion egunetik izendapena indarrean jarri arte.

2.– El nombramiento por Decreto del Lehendakari lo será a propuesta del Pleno del Tribunal, que elegirá para la Vicepresidencia del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas a uno o una de sus miembros por mayoría absoluta de sus componentes. La persona elegida asumirá las tareas de la Vicepresidencia en funciones, desde la fecha de la propuesta del Pleno al Lehendakari, hasta la efectividad del nombramiento.

3.– Lehendakariaren agintaldia hiru urtekoa izango da, nola eta ez duen kargua uzten Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren otsailaren 5eko 1/1988 Legearen 19.4 artikuluan ezarritako arrazoiren baten ondorioz.

3.– La duración del mandato de la persona que ocupe la Vicepresidencia es de tres años, salvo que cese anteriormente por alguna de las causas que la Ley 1/1988, de 5 de febrero, del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas / Herri-Kontuen Euskal Epaitegia, establece en su artículo 19.4.

Nolanahi den ere, agintaldia amaitu delako kargua uzten badu, jarduneko karguan jarraituko du, harik eta Epaitegiaren Osoko Bilkurak batzordekide bat lehendakariorde izendatzeko hautatu eta proposatzen duen arte.

No obstante, cuando el cese se produzca por expiración del mandato seguirá ejerciendo el cargo en funciones, mientras el Pleno del Tribunal no haya elegido y propuesto para su nombramiento como Vicepresidente o Vicepresidenta a uno o una de sus miembros.

4.– Epaitegiaren Lehendakariordetzak honako eskumen eta egiteko hauek izango ditu:

4.– La Vicepresidencia del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas tendrá atribuidas las siguientes competencias y funciones:

a) Lehendakaritza okupatzen duen pertsona automatikoki ordezkatzea, kargua hutsik dagoenean, kanpoan denean edo kargutik kentzen denean, inolako adierazpenik egin beharrik gabe. Osoko Bilkurako lehendakariaren eginkizunetan ere ordezkatuko du.

a) La sustitución automática de la persona que ocupe la Presidencia, en los casos de vacante, ausencia y suspensión del mismo, sin necesidad de declaración alguna al respecto, sustituyéndole también en las funciones de Presidente o Presidenta del Pleno.

b) Lehendakariari bere eginkizunetan laguntzea.

b) La asistencia a la Presidencia en sus funciones.

c) Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren otsailaren 5eko 1/1988 Legeak esleitzen dizkionak.

c) Las que le atribuya la Ley 1/1988, de 5 de febrero, del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas / Herri-Kontuen Euskal Epaitegia.

d) Epaitegiaren Osoko Bilkurak esleitzen dizkionak.

d) Las que le atribuya el Pleno del Tribunal.

e) Lehendakaritzaren eskumenekoak izanik, hark eskuordetzen dizkionak.

e) Las que, siendo de competencia de la Presidencia, le sean delegadas por esta.

5. artikulua.– Osoko Bilkura.

Artículo 5.– Pleno.

1.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren otsailaren 5eko 1/1988 Legearen 21. artikuluak ezartzen duenez, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osoko Bilkura kide anitzeko organoa da, eta kideek eta idazkari nagusiak osatzen dute; idazkari nagusiak Osoko Bilkuran hitza du baina ez du botorik.

1.– Tal y como establece el artículo 21 de la Ley 1/1988, de 5 de febrero, del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas / Herri-Kontuen Euskal Epaitegia, el Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, es un órgano colegiado integrado por los y las miembros y por la persona que ocupa la Secretaría General que actúa en el Pleno con voz pero sin voto.

2.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiko lehendakaria izango da Epaitegiaren Osoko Bilkurako buru, eta Osoko Bilkurako idazkaria, berriz, Herri Kontuen Euskal Epaitegiko idazkari nagusia.

2.– Preside el Pleno del Tribunal la persona que ocupa la Presidencia del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas y realiza la función de secretario o secretaria del Pleno, la persona que ocupa la Secretaría General del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

Berritzea egin ondoren, Epaitegiko kideek egiten duten lehenengo Osoko Bilkurako burua kiderik zaharrena izango da. Osoko Bilkura horretan, idazkari-lanak idazkari nagusiak beteko ditu, eta, idazkari nagusia oraindik izendatu ez bada, kide anitzeko organoa osatzen duen edozein kide. Izendapena gai-zerrendako lehen puntu gisa egingo da.

El primer pleno que los y las miembros del Tribunal celebren tras la renovación será presidido por el o la miembro de mayor edad. En dicho pleno realizará la función de secretario o secretaria, la persona que ocupe la Secretaría General, y si esta última aún no ha sido designada, cualquiera de los o las miembros que componen el órgano colegiado. La designación se llevará a cabo como primer punto del orden del día.

3.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osoko Bilkurako kideek honako eskubide hauek dituzte:

3.– Los y las miembros del Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, tienen derecho a:

• Deialdiak gutxienez 48 ordu lehenago jasotzekoa, bileren gai-zerrendarekin batera. Gai-zerrendako gaiei buruzko informazioa epe berean egongo da kideen eskura.

• Recibir las convocatorias con una antelación mínima de 48 horas, conteniendo el orden del día de las reuniones. La información sobre los temas que figuren en el orden del día estará a disposición de los y las miembros en igual plazo.

• Bilkuretako eztabaidetan parte hartzekoa.

• Participar en los debates de las sesiones.

• Botoa emateko eskubideaz baliatzekoa, boto partikularra ematekoa, eta botoaren esanahia eta arrazoiak adieraztekoa.

• Ejercer su derecho al voto y formular su voto particular, así como expresar el sentido de su voto y los motivos que lo justifican.

• Galde-eskeak egitekoa.

• Formular ruegos y preguntas.

• Esleitutako eginkizunak betetzeko behar den informazioa lortzekoa.

• Obtener la información precisa para cumplir las funciones asignadas.

• Kide anitzeko organoko kide izateari lotutako beste edozein eginkizun.

• Cuantas otras funciones sean inherentes a su condición de miembro de órgano colegiado.

4.– Hona hemen Osoko Bilkurako kideen betebeharrak:

4.– Los deberes de los y las miembros del Pleno son entre otros los siguientes:

• Deitutako osoko bilkuretara edo batzordeetara joatea eta Osoko Bilkuran eztabaidatzeko gai-zerrendako gaiak prestatuta eramatea.

• Asistir a cuantas reuniones plenarias o comisiones fueren convocadas llevando los asuntos del orden del día preparados para el debate en el Pleno.

• Abstentzio- edo errekusazio-kausaren bat duten gaietan parte ez hartzea.

• Abstenerse de intervenir en aquellos asuntos en los que concurra causa de abstención o recusación.

• Osoko Bilkuraren eztabaidak isilpean gordetzea.

• Guardar secreto de las deliberaciones del Pleno.

• Osoko Bilkurak agintzen dizkion erantzukizunak gauzatzea eta lanak zuzentzea, erregelamendu honen 7.2 artikuluan xedatutakoaren arabera.

• Ejecutar las responsabilidades y la dirección de los trabajos que les encomiende el Pleno, en virtud de lo dispuesto en el artículo 7.2 del presente Reglamento.

5.– Hona hemen Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osoko Bilkuraren eskumenak:

5.– Son competencia del Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas las siguientes:

a) Lehendakariari proposatuko zaizkion kideak hautatzea, lehendakaria eta lehendakariordea izenda ditzan. Epaimahaia berritu ondoren, kideek egiten duten lehenengo Osoko Bilkurak aukeratuko ditu Herri Kontuen Euskal Epaitegiko lehendakaria eta lehendakariordea, hurrengo hiru urteetarako.

a) La elección de los y las miembros que vayan a proponerse al Lehendakari para nombramiento de Presidente o Presidenta y Vicepresidente o Vicepresidenta. El primer Pleno que los y las miembros celebran tras la renovación del Tribunal elegirá al Presidente o Presidenta y Vicepresidente o Vicepresidenta del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas para los tres años siguientes.

b) Epaimahaiko idazkari nagusia izendatzea eta kargutik kentzea, lehendakariak proposatuta.

b) La designación y cese de la persona que ocupe la Secretaría General del Tribunal, a propuesta de la Presidencia.

c) Epaitegiaren egiteko fiskalizatzailearen ondoriozko txostenak edo memoriak onartzea, hori onartzeko eskumena duen organo bakarra izanik.

c) La aprobación de los informes o memorias resultado de la función fiscalizadora del Tribunal, siendo el único órgano competente para dicha aprobación.

d) Herri Kontuen Euskal Epaitegiko kideen artean lan-arloen eta txostenen banaketa onartzea, eta fiskalizazio-lanen kalitate-kontrolak haien artean banatzea. Gainera, Osoko Bilkurak arlo bakoitzari esleitutako langile kopurua onartuko du, Lehendakaritzak egindako proposamenarekin bat etorriz.

d) Aprobación del reparto de las áreas de trabajo y ponencias entre los y las miembros del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, así como la distribución de los respectivos controles de calidad de los trabajos de fiscalización. Además, el Pleno aprobará el número de efectivos asignado a cada una de las áreas, de conformidad con la propuesta efectuada por la Presidencia.

e) Urteko lan-programa onartzea, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren otsailaren 5eko 1/1988 Legearen 11. artikuluan ezarritakoaren arabera.

e) Aprobación del programa anual de trabajo, conforme a lo establecido en el artículo 11 de la Ley 1/1988, de 5 de febrero, del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas / Herri-Kontuen Euskal Epaitegia.

f) Fiskalizazio Prozeduren Eskuliburua eta fiskalizazio-prozesuak arautzen dituzten arauak onartzea.

f) Aprobación del Manual de procedimientos de fiscalización y las normas que rigen los procesos de fiscalización.

g) Barne Erregimeneko Erregelamendua onartzea, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren otsailaren 5eko 1/1988 Legearen III. tituluko bigarren eta hirugarren kapituluak garatuz.

g) Aprobación del Reglamento de régimen interno en desarrollo de los Capítulos segundo y tercero del Título III de la Ley 1/1988, de 5 de febrero, del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas / Herri-Kontuen Euskal Epaitegia.

h) Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Plana onartzea.

h) Aprobación del Plan para la igualdad de mujeres y hombres del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

i) Lanpostuen zerrenda onartzea, aurrekontu-mugei dagokienez, bai eta Epaitegiaren lan-eskaintza publikoa ere, horren ondoriozko oinarri-arauekin.

i) Aprobación de la relación de puestos de trabajo en sus límites presupuestarios y la oferta de empleo público del Tribunal con las bases que de ella se deriven.

j) Epaitegiaren atribuzio-gatazkak eta eskumen-arazoak ebaztea.

j) La resolución de los conflictos de atribuciones y cuestiones de competencia en el Tribunal.

k) Kontuen Epaitegiarekin, Kanpo Kontroleko Organoekin edo beste edozein erakunde publiko edo pribaturekin fiskalizazio-arloan lankidetza-akordioak edo hitzarmenak egiteko baimena ematea.

k) La autorización de acuerdos de colaboración y/o convenios con el Tribunal de Cuentas, Órganos de Control Externo o cualquier otra institución pública o privada, en materia de fiscalización.

l) Osoko Bilkurako kideen abstentzio- eta errekusazio-auziak ebaztea.

l) Resolver sobre los incidentes de abstención y recusación de los y las miembros del Pleno.

m) Datuen babesaren arloko Tratamendu Jardueren Erregistroa eta segurtasun-politika onartzea.

m) La aprobación del Registro de actividades de tratamiento en materia de protección de datos y de la política de seguridad.

n) Lehendakariak edo lehendakariordeak emandako administrazio-egintzen aurka jarritako erregu-errekurtsoak ebaztea. Erregu-errekurtsoaren ebazpenak administrazio-bidea agortuko du, eta gora jotzeko errekurtso administratiboari aplikatu beharreko araudiaren arabera arautuko da, Herri Kontuen Euskal Epaitegiari buruzko otsailaren 5eko 1/1988 Legearen 27.b) artikuluan ezarritakoaren arabera.

n) Resolver los recursos de súplica que se planteen contra los actos administrativos dictados por la Presidencia o la Vicepresidencia. La Resolución del recurso de súplica agotará la vía administrativa y se regirá por la normativa aplicable al recurso de alzada administrativo, tal y como establece el artículo 27.b) de la Ley 1/1988, de 5 de febrero, del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas / Herri-Kontuen Euskal Epaitegia.

Oro har, Osoko Bilkuraren eskumenak dira Herri Kontuen Euskal Epaitegiko beste organo batzuei esleitu ez zaizkien guztiak.

En general son competencias del Pleno, todas las que no estén atribuidas a otros órganos del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

6.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osoko Bilkurak ekonomiaren, langileen eta ondarearen araubideari buruz ematen dituen egintzek agortu egiten dute administrazioarekiko auzien jurisdikzioaren aurreko bidea.

6.– Los actos que dicte el Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, en relación a las materias de régimen económico, de personal y patrimonial, agotan la vía previa a la jurisdicción contencioso-administrativa.

7.– Osoko bilkurak deitzea, eratzea eta egitea.

7.– Convocatoria, constitución y celebración de las sesiones del Pleno.

Lehendakaritzari dagokio Osoko Bilkurarako deia egitea, bere ekimenez edo gutxienez bi kidek idatziz eskatzen duten guztietan. Eskabide horretan jasoko da Osoko Bilkuraren eskumenekoak izanik, aztertzeko proposatzen den gaien zerrenda. Kasu horretan, Osoko Bilkurarako deia egiteko gehieneko epea hamabost egunekoa izango da, eta deialdia egin eta hurrengo lau egunetan egin beharko da bilkura.

Corresponde a la Presidencia la convocatoria del Pleno, a iniciativa propia o siempre que lo soliciten por escrito, al menos, dos miembros del mismo, debiendo figurar en la solicitud la relación de asuntos que siendo competencia del Pleno se propongan tratar. El plazo máximo para convocar el Pleno en este supuesto es de quince días, debiendo celebrarse la sesión en los cuatro días siguientes a la convocatoria.

Lehendakariak ezarriko du bilkurako gai-zerrenda, eta Osoko Bilkurako kideen eskura jarriko du, eztabaidatzeko eta erabakiak hartzeko beharrezko dokumentazioarekin batera, bilkura egin baino berrogeita zortzi ordu lehenago gutxienez. Deialdia eta jakinarazpena Idazkaritza Nagusiak egingo ditu.

La persona que ostente la Presidencia fijará el orden del día de la sesión, poniéndolo a disposición de los y las miembros del Pleno, junto con la documentación necesaria para las deliberaciones y acuerdos a adoptar, con una antelación mínima de cuarenta y ocho horas respecto a la fecha de su celebración. La convocatoria y su notificación serán efectuadas por la Secretaría General.

Edozein kidek eskatu ahal izango du Osoko Bilkuran aztertzeko gairen bat sartzeko; kasu horretan, deitzen den hurrengo bilkuraren gai-zerrendan agertuko da. Gai-zerrendan ageri diren gaiak baino ezin izango dira aztertu eta bozkatu.

Cualquier miembro podrá solicitar la inclusión de alguna cuestión para ser tratada en el Pleno, en cuyo caso figurará en el orden del día de la siguiente sesión que se convoque. Solo podrán ser tratados y votados los asuntos que figuren en el orden del día.

Bilkurako gai-zerrendan aurreikusi gabeko gaiak sartu ahal izateko, honako baldintza formal hauek bete behar dira: Osoko Bilkurako kide guztiek egon behar dute bertan, eta gehiengoaren aldeko botoa behar da; gainera, presa arrazoitua deklaratu behar da, eta sartu nahi den gaia nahitaez Osoko Bilkuraren eskumenekoa izango da.

Para poder incluir asuntos no previstos en el orden del día de la sesión deben cumplirse los siguientes requisitos formales: deben estar presentes todas las personas miembros del Pleno, y que exista voto favorable de la mayoría, además debe ser declarada la urgencia motivada y el asunto que se proponga incluir necesariamente deberá ser de la competencia del Pleno.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiko kideak nahitaez joan behar dira arauz deitutako osoko bilkuretara, nola eta ez dagoen behar bezala justifikatutako arrazoirik.

La asistencia de los y las miembros del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas a los Plenos convocados reglamentariamente es obligatoria, excepto causa debidamente justificada.

Osoko Bilkura ezin izango da eratu, ezta jardun ere, lehendakaria eta idazkaria bertan ez badaude, edo horiek erregelamendu bidez ordezkatzen dituena, eta, nolanahi ere, kideen gehiengo osoa bertan ez badago. Hala ere, behar bezala eratuta geratu ahal izango da, kide guztiak bertan badaude eta aho batez hala erabakitzen dutenean. Kasu horretan, gai-zerrenda ekitaldi berean zehaztuko da, nahiz eta deialdiaren baldintzak bete ez.

El Pleno no podrá constituirse ni actuar sin la asistencia de su Presidente o Presidenta y su secretario o secretaria, o de quien reglamentariamente les sustituya, y en todo caso de la mayoría absoluta de sus miembros. No obstante, podrá quedar válidamente constituido, cuanto estén presentes todos sus miembros y así lo acuerden por unanimidad, fijándose en este caso el orden del día en el mismo acto, aunque no se hubiesen cumplido los requisitos de la convocatoria.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren zerbitzura diharduten langileei dei egin dakieke Osoko Bilkuretara joateko. Langile horiek gai jakin bati buruzko eztabaidetan parte hartuko dute, gaia aztertzeko bertaratzea eskatu bazaie, eta hitza izango dute, baina botorik ez.

A las sesiones del Pleno puede ser convocado el personal al servicio del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, que asistirá a las deliberaciones del asunto concreto para cuyo análisis se hubiera requerido su presencia, con voz pero sin voto.

Osoko Bilkuraren bilkurak aurrez aurre edo telematikoki egin ahal izango dira. Modu telematikoan egiten diren bileretan kideak toki desberdinetan egon ahal izango dira, baldin eta baliabide elektronikoen bidez bermatzen bada – halakotzat hartuko dira telefono bidezkoak eta ikus-entzunezkoak – haien identitatea, adierazpenen edukia, horiek gertatzen diren unea eta aldiberekotasuna, bai eta haien arteko elkarreragina eta interkomunikazioa denbora errealean eta bileran zehar bitartekoak eskuragarri izatea ere. Osoko Bilkurako idazkariari dagokio, behar den laguntza teknologikoarekin, baldintzak eta erabilitako baliabideak egokiak direla bermatzea eta egiaztatzea.

La celebración de las sesiones del Pleno podrá ser presencial o telemática. En las reuniones que se celebren con carácter telemático sus miembros podrán encontrarse en distintos lugares siempre y cuando se asegure por medios electrónicos, considerándose también como tales los telefónicos y audiovisuales, la identidad de estos, el contenido de sus manifestaciones, el momento y simultaneidad en que estas se producen, así como la interactividad e intercomunicación entre ellos y ellas en tiempo real y la disposición de los medios durante la reunión. Corresponde al secretario o secretaria del Pleno, con el apoyo tecnológico requerido, garantizar y acreditar la adecuación de los requisitos y medios empleados.

8.– Erabakiak hartzea.

8.– Adopción de acuerdos.

Osoko Bilkuraren erabakiak bertaratutako kideen gehiengoz hartuko dira, eta, nolanahi ere, gutxienez bi kideren aldeko botoarekin, legeek gehiengo handiagoa eskatzen dutenean izan ezik. Berdinketarik egonez gero, Osoko Bilkurako lehendakariaren edo haren ordezkoaren kalitatezko botoak ebatziko du.

Los acuerdos del Pleno se adoptarán por mayoría de sus miembros presentes, y, en todo caso, con el voto favorable de al menos dos de sus miembros, salvo que las Leyes exijan una mayoría superior. Dirimirá los posibles empates, el voto de calidad del Presidente o Presidenta del Pleno o la persona que la sustituya.

Erabakiak ohiko bozketaren bidez hartuko dira, nola eta bertaratutakoren batek, arrazoiak emanez, gai jakin baterako isilpeko bozketa egitea eskatzen ez duen eta Osoko Bilkurak hala erabakitzen duen. Osoko Bilkurako kide bakoitzaren botoa aldekoa, aurkakoa edo abstenitzekoa izan daiteke.

La adopción de los acuerdos se llevará a cabo mediante votación ordinaria, salvo que alguno o alguna de los presentes de forma motivada lo solicite, y el Pleno acuerde, la votación secreta para un asunto concreto. El sentido del voto de cada miembro del Pleno puede ser a favor, en contra o se puede abstener.

Gai edo txosten batean gehiengoaren erabakiaren aurka bozkatu duen Osoko Bilkurako kideak Osoko Bilkurak hartutako erabakiarekin edo haren oinarriekin ados ez dagoela adierazi ahal izango du boto partikular baten bidez, desadostasunak adieraziz. Boto partikularra disidentea izango da Osoko Bilkurak hartutako azken erabakiarekin bat ez badator, edo konkurritzailea izan daiteke gehiengoaren argudioarekin bat ez badator, baina bai hartutako azken erabakiarekin.

El o la miembro del Pleno que haya votado en contra de la decisión de la mayoría en un asunto o informe, podrá hacer constar su opinión discrepante con el acuerdo adoptado por el Pleno o con su fundamentación, mediante un voto particular, en el que exprese sus discrepancias. El voto particular será disidente si discrepa de la decisión final tomada por el Pleno, o puede ser concurrente si no coincide con la argumentación mayoritaria, pero sí con la decisión final adoptada.

Bozketa fiskalizazio-txosten baten onarpenari buruzkoa denean, boto partikularra txostenaren edukiari erantsiko zaio.

Cuando la votación esté referida a la aprobación de un informe de fiscalización, el voto particular se incorporará al contenido del informe.

Boto partikular bat emateko asmoa edo Osoko Bilkurako beste kide baten botoarekiko atxikimendua akordioa hartzen den unean adierazi behar da, eta Osoko Bilkurako idazkariak horren berri eman beharko du bilkuraren aktan. Halaber, boto partikularra idatziz formalizatuko da bost egun balioduneko epean, eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiko Idazkaritza Nagusian aurkeztu behar da idazki bidez.

La intención de formular un voto particular o la adhesión al de otro u otra miembro del Pleno debe expresarse en el momento de la adopción del acuerdo, y se deberá hacer constar por el secretario o la secretaria del Pleno en el acta de la sesión. Asimismo, debe formalizarse por escrito en el plazo de cinco días hábiles, presentándose por escrito ante la Secretaría General del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

9.– Aktak.

9.– Actas.

Osoko Bilkurak egiten duen bilkura bakoitzaren akta egingo du idazkariak. Akta horretan, nahitaez, honako hauek zehaztuko dira: bertaratutakoak, bileraren gai-zerrenda, bilera non eta noiz egin den, eztabaiden puntu nagusiak, bozketak eta hartutako erabakien edukia.

De cada sesión que celebre el Pleno se levantará acta por el secretario o secretaria, que especificará necesariamente las personas asistentes, el orden del día de la reunión, las circunstancias del lugar y tiempo en que se haya celebrado, los puntos principales de las deliberaciones, así como el resultado de las votaciones y el contenido de los acuerdos adoptados.

Kide anitzeko organoak egindako bilkura guztiak grabatu ahalko dira. Bilkuretako aktarekin batera, grabaziotik ateratako fitxategia eta idazkariak emandako ziurtagiria aurkeztu ahal izango dira, grabazioaren benetakotasunari eta osotasunari buruzkoa, bai eta bilkurako dokumentu gisa euskarri elektronikoan erabiltzen diren dokumentu guztiena ere.

Las sesiones que celebre el órgano colegiado podrán grabarse. El fichero resultante de la grabación, junto con la certificación expedida por el secretario o la secretaria, referido a la autenticidad e integridad del mismo y de cuantos documentos en soporte electrónico se utilizasen como documentos de la sesión, podrán acompañar al acta de las sesiones.

Osoko Bilkurara bertaratutako kideek bileran egindako adierazpen jakin batzuk aktan jasotzeko nahia adierazi ahal izango dute bilkuran. Horretarako, hiru egun naturaleko epea izango dute, bilkura egin eta hurrengo egunetik zenbatzen hasita, Idazkaritza Nagusian adierazpen horien edukia idatziz aurkezteko. Adierazpen horiek bat etorri beharko dute bileran adierazitakoarekin.

Los y las miembros asistentes al Pleno podrán señalar en la sesión su voluntad de que figuren en acta determinadas manifestaciones realizadas en el seno de la reunión. A estos efectos, dispondrán de un plazo de tres días naturales, a contar desde el siguiente al de la celebración de la sesión, para entregar por escrito en la Secretaría General el contenido de tales manifestaciones, que deberán coincidir con lo expresado durante la reunión.

Osoko Bilkurako idazkariak lehendakariaren oniritziarekin sinatutako aktak Osoko Bilkurak onartuko ditu, egiten diren bilkuran bertan edo hurrengoan. Idazkariak bitarteko elektronikoen bidez bidaliko die akta Osoko Bilkurako kideei, eta horiek, bide berberak erabiliz, testuarekiko adostasuna edo eragozpenak adierazi ahal izango dituzte, onar daitezen.

Las actas firmadas por el secretario o la secretaria del Pleno, con el visto bueno del Presidente o Presidenta, serán aprobadas por el Pleno, bien en la misma sesión o en la siguiente que se celebre. El secretario o la secretaria remitirá el acta a través de medios electrónicos, a los y las miembros del Pleno, quienes podrán manifestar por los mismos medios su conformidad o reparos al texto, a efectos de su aprobación.

Akta onartzea eragotzi gabe, idazkariak hartutako erabakiak ziurtatu ahal izango ditu akta onartu aurretik, eta ziurtagirian berariaz jaso beharko du inguruabar hori.

Sin perjuicio de la aprobación del acta, el secretario o la secretaria podrá certificar acuerdos que se hayan adoptado con anterioridad a la aprobación del acta, haciendo constar expresamente tal circunstancia en el certificado.

Egindako bilkurak grabatzea edo euskarri elektronikoko dokumentuak erabiltzearen aldeko hautua egiten bada, fitxategi elektronikoen osotasuna eta benetakotasuna bermatzeko moduan gorde beharko dira, bai eta kide anitzeko organoko kideek fitxategi horietarako sarbidea izateko moduan ere.

Cuando se hubiese optado por la grabación de las sesiones celebradas o por la utilización de documentos en soporte electrónico, deberán conservarse de forma que se garantice la integridad y autenticidad de los ficheros electrónicos correspondientes y el acceso a los mismos por parte de los y las miembros del órgano colegiado.

6. artikulua.– Idazkaritza Nagusia.

Artículo 6.– Secretaría General.

1.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiko idazkari nagusia izendatzea eta kargutik kentzea, Lehendakaritzaren proposamenez, Osoko Bilkurak erabakiko du eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko aginduko du; une horretatik aurrera izango dute indarra.

1.– La designación y el cese de la persona que ocupa la Secretaría General del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas será acordada por el Pleno, a propuesta de la Presidencia que ordenará su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco, a partir de la cual se harán efectivas.

Idazkari nagusiaren kargurako beste izendapen bat egin arte iraungo du izendapenak.

El nombramiento durará hasta que un nuevo nombramiento para el cargo de Secretario o Secretaria General se produzca.

2.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiko idazkari nagusiaren kargua kargu publikoa da, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren otsailaren 5eko 1/1988 Legearen 16. artikuluan xedatutakoaren arabera, eta kargu publikodunen jokabide-kodea eta haien interes-gatazkak arautzen dituen 1/2014 Legean jasotako betebeharren mende dago, Lege horren 2.e) eta f) artikuluan xedatutakoaren arabera.

2.– El cargo de Secretario o Secretaria General del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, tiene la naturaleza de cargo público, tal y como dispone la Ley 1/1988, de 5 de febrero, del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas / Herri-Kontuen Euskal Epaitegia en su artículo 16 y se encuentra sujeto a las obligaciones contenidas en la Ley 1/2014 reguladora del código de conducta y de conflictos de intereses de los cargos públicos, según dispone su artículo 2.e) y f).

Kargu publikoen katalogoaren ondorioetarako, Eusko Legebiltzarraren espezialitate eta eskumenei erreparatu behar zaie, 156/2016 Dekretuak seigarren xedapen gehigarriaren 3. puntuan ezartzen duenaren arabera.

A los efectos del catálogo de cargos públicos, hay que estar a las especialidades y competencias del Parlamento Vasco, según establece en su disposición adicional sexta punto 3 el Decreto 156/2016.

3.– Idazkari edo Idazkaritza Nagusiko kargua betetzen duenari dagozkio, Lehendakaritzaren zuzendaritzapean, honako eskumen eta eginkizun hauek:

3.– A la persona que ocupe el cargo de Secretario o Secretaria General le corresponden, bajo la dirección de la Presidencia, las siguientes competencias y funciones:

a) Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren zerbitzu teknikoak eta administratiboak kudeatzea eta honako arlo hauetan aplikatzekoa den araudia betetzen dela zaintzea: administrazio-kontratazioa, gardentasuna, datuen babesa, administrazio elektronikoa eta Epaitegiaren zerbitzuen funtzionamendu egokiari eragiten dioten beste gai batzuk.

a) Gestionar los servicios técnicos y administrativos del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, velando por el cumplimiento de la normativa aplicable en materia de contratación administrativa, transparencia, protección de datos, administración electrónica y otras materias que afecten al adecuado funcionamiento de los servicios del Tribunal.

b) Herri Kontuen Euskal Epaitegiko organoei eta kideei laguntza juridikoa, teknikoa eta administratiboa ematea.

b) La asistencia jurídica, técnica y administrativa a los órganos y a los y las miembros del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

c) Sinadura bidez Epaitegiak emandako ziurtagiriak baimentzea, erabakien eta ebazpenen fede publikoaren gordailuzain gisa.

c) Autorizar con su firma los certificados que expida el Tribunal, como depositaria de la fe pública de los acuerdos y resoluciones.

d). Osoko Bilkuraren erabakiak eta lehendakariaren ebazpenak betearazteko behar diren jarduerak egitea.

d) Llevar a cabo las actuaciones necesarias para ejecutar los acuerdos del Pleno y las Resoluciones de la Presidencia.

e) 1/1988 Legearen 13.3 artikuluan aipatzen den urteko memoria-proiektua egitea, ondoren Osoko Bilkurak onar dezan.

e) Elaborar el proyecto de memoria anual a que hace referencia el artículo 13.3 de la Ley 1/1988, para su posterior aprobación en Pleno.

f) Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren gai orokorrak eta gobernu-gaiak zuzentzea eta kudeatzea, eta, zehazkiago, artxiboak kontratatzea, erregistratzea eta zaintzea.

f) Dirigir y gestionar los asuntos generales y de gobierno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, y más concretamente, la contratación, registro, y custodia de archivos.

g) Kontuak emateko erregistroak kudeatzea.

g) La gestión de los registros de rendición de cuentas.

h) Sistema informatikoak eta teknologikoak zuzentzea, planifikatzea eta ezartzea.

h) La dirección, planificación y la implantación de sistemas informáticos y tecnológicos.

i) Bulegoak eta instalazioak zaintzea eta mantentzea.

i) La vigilancia y el mantenimiento de las dependencias e instalaciones.

j) Herri Kontuen Euskal Epaitegiko giza baliabideen plangintza. Eta Osoko Bilkurak eta Lehendakaritzak onartutako planen aplikazioa gainbegiratzea.

j) La planificación de los recursos humanos en el Tribunal Vasco de cuentas Públicas. Y la supervisión de la aplicación de los planes aprobados por el Pleno y la Presidencia.

k) Giza baliabideak kudeatzea, Osoko Bilkurak edo lehendakariak horri buruz hartzen dituen erabakiak gauzatzeko beharrezkoak diren jarduerak gauzatuz.

k) La gestión de recursos humanos, llevando a cabo las actuaciones necesarias para ejecutar los acuerdos que al respecto adopte el Pleno o la Presidencia.

l) Langileen prestakuntza kudeatzea, Epaitegiko Prestakuntza Batzordearen laguntzarekin.

l) La gestión de la formación del personal, con la asistencia de la Comisión de Formación.

m) Herri Kontuen Euskal Epaitegiko langileen burutza.

m) La jefatura del personal del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

n) Epaitegiaren aurrekontuaren aurreproiektua egitea, Osoko Bilkurak onar dezan, bai eta likidazioa eta kontuen aitorpena ere, Legebiltzarrera bidaltzeko.

n) La elaboración del anteproyecto de presupuesto del Tribunal para su aprobación por el Pleno así como su liquidación y la rendición de cuentas para su remisión al Parlamento.

o) Oro har, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren ekonomiaren eta aurrekontuaren kudeaketa, haren kontabilitatea bere ardurapean duela.

o) En general la gestión económico-presupuestaria del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, teniendo a su cargo y responsabilidad la contabilidad del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

p) Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren jarduera ekonomikoaren kontu-hartzailetzako eta barne-kontroleko eginkizunak betetzea; Epaitegiaren zerbitzuko langileen artean eskuordetu ahal izango ditu eginkizun horiek.

p) El ejercicio de las funciones interventoras y de control interno de la actividad económica del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, que podrá delegar en el personal al servicio del Tribunal.

q) Idazkari nagusiari dagokio, halaber, Epaitegiaren Osoko Bilkurako idazkari-lanak egitea; zehazki:

q) A la persona que ocupe la Secretaría General, le corresponde también llevar a cabo las funciones de secretario o secretaria del Pleno del Tribunal y en concreto:

• Lehendakaritzari eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiko kideei aholkularitza ematea.

• Prestar asesoramiento a la persona que ostente la Presidencia y a los y las miembros del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

• Osoko bilkuretako gai-zerrenda prestatzea eta bideratzea, lehendakariaren jarraibideen arabera.

• Preparar y cursar el orden del día de las reuniones del Pleno, de acuerdo con las instrucciones de la Presidencia.

• Osoko bilkuretara joatea, hitzarekin baina botorik gabe.

• Asistir con voz y sin voto a las sesiones del Pleno.

• Kide anitzeko organoaren jarduketen legezkotasun formala eta materiala zaintzea, eta eratzeko eta erabakiak hartzeko prozedurak eta arauak errespetatzen direla bermatzea.

• Velar por la legalidad formal y material de las actuaciones del órgano colegiado y garantizar que los procedimientos y reglas de constitución y adopción de acuerdos son respetadas.

• Osoko Bilkura bakoitzeko aktak idaztea, honako hauek adieraziaz: bertaratutakoak, bileraren tokia, eguna eta ordua, eztabaidatutako gaiak eta hartutako erabakiak bozketa moldea zehaztuaz eta bozketen emaitza.

• Redactar las actas de cada sesión de Pleno, indicando los asistentes, lugar, fecha y hora de la reunión, las cuestiones debatidas y los acuerdos adoptados con la forma de votación y resultado de las votaciones.

• Sinadurarekin, Osoko Bilkuraren erabakien ziurtagiriak jaulkitzea eta baimentzea, lehendakariaren oniritziarekin eta, hala badagokio, eztabaiden sekretua gordeta.

• Expedir y autorizar con su firma las certificaciones de los acuerdos del Pleno, con el visto bueno de la Presidencia, respetando, en su caso, el secreto de las deliberaciones.

Eta, oro har, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Idazkaritza Nagusiaren eskumeneko izango dira Osoko Bilkurak esleitzen dizkionak eta Lehendakaritzak eskuordetzen dizkionak, betiere Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren otsailaren 5eko 1/1988 Legearen III. tituluko hirugarren kapituluan aipatzen diren gaiak badira.

Y en general serán competencias de la Secretaría General del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, las que le atribuya el Pleno, y las que le sean delegadas por la Presidencia, siempre que se trate de las materias a que se refiere el Capítulo tercero del Título III de la Ley 1/1988, de 5 de febrero, del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas / Herri-Kontuen Euskal Epaitegia.

4.– Idazkaritza Nagusia okupatzen duen pertsonaren postua hutsik badago, edo pertsona hori kanpoan, lizentziarekin edo gaixorik badago, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osoko Bilkurak, lehendakariaren proposamenez, horretarako ezarritako baldintzak betetzen dituen funtzionario bat izendatuko du eginkizun horiek betetzeko.

4.– En caso de vacante, ausencia, licencia o enfermedad de la persona que ocupa la Secretaría General, ejercerá sus funciones un funcionario o funcionaria que reuniendo los requisitos establecidos para ello, designe el Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas a propuesta de la Presidencia.

III. KAPITULUA
CAPITULO III

7. artikulua.– Lan arloak eta ponentziak.

Artículo 7.– Áreas de trabajo y ponencias.

1.– Epaitegiak fiskalizazioaren arloan esleituta dituen eginkizunak betetzeko eskumena Osoko Bilkurak du, eta berak banatuko ditu erantzukizunak kideen artean, lana arloka edo txostenka bereiziz. Banaketa horrek ez du aldatzen Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osoko Bilkurak fiskalizazioaren alorrean duen eskumena.

1.– Para el cumplimiento de las funciones que el Tribunal tiene encomendadas en materia de fiscalización, cuya competencia reside en el Pleno, este distribuirá responsabilidades entre los y las miembros, dividiendo el trabajo por áreas o ponencias. Dicho reparto no altera la competencia en materia de fiscalización que sigue residiendo en el Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

2.– Kide txostengile bakoitzaren erantzukizunak Epaitegiaren Osoko Bilkurak Urteko Lan Programa onartzearekin batera zehaztuko dira; bertan, kide bakoitzak txostengile gisa egingo dituen txostenak, kalitate-kontrolak eta bestelako lanak adierazi beharko dira.

2.– Las responsabilidades de cada miembro ponente quedarán establecidas junto con la aprobación del Programa Anual de Trabajo por el Pleno del Tribunal, en el cual se deberán expresar los informes, controles de calidad y otros trabajos de los que cada miembro se vaya a ocupar en calidad de ponente.

8. artikulua.– Batzordeak.

Artículo 8.– Comisiones.

1.– Herri Kontuen Euskal Epaitegian organo laguntzaile gisa izaera iraunkorra duten batzordeak honako hauek dira: Auditoretza Batzorde Teknikoa (aurrerantzean, ABT), Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Batzordea, Prestakuntza Batzordea, Euskara Batzordea, Informazioaren Segurtasunerako Batzordea, Agiriak Garbitzeko Batzordea eta Segurtasun eta Osasun Batzordea.

1.– Las comisiones que como órganos auxiliares tienen carácter permanente en el Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, son: la Comisión Técnica de Auditoría (en adelante, CTA), la Comisión de igualdad de mujeres y hombres, la Comisión de formación, la Comisión de euskera, el Comité de seguridad de la información, la Comisión de expurgo y el Comité de seguridad y salud.

2.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osoko Bilkurak, beharrezkotzat jotzen duenean, aurrekoez bestelako zerbitzu eta eginkizunak sortu ahal izango ditu. Batzorde horiek sortzeko akordioan zehaztu beharko dira helburua, langileak eta baliabideak, eta zerbitzua edo eginkizuna mugagabea edo aldi baterakoa den.

2.– El Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, cuando lo estime necesario, podrá crear otros servicios y comisiones distintos de los anteriores. En el acuerdo de creación deberá especificar la finalidad, el personal y los medios que se integran y el carácter indefinido o temporal del servicio o comisión.

3.– Oro har, batzorde, ponentzia eta beste zerbitzu batzuen osaera, bai eta kontratazio-mahaien eta langileak hautatzeko epaimahaiena ere, gizonen eta emakumeen ordezkaritza orekatuaren printzipioari egokitu behar zaizkio, Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/2005 Legean ezarritakoaren arabera.

3.– En general, la composición de comisiones, ponencias y otros servicios, así como de mesas de contratación y tribunales de selección de personal, debe ajustarse al principio de representación equilibrada de hombres y mujeres, de acuerdo con lo establecido en la Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la Igualdad de Mujeres y Hombres.

9. artikulua.– Auditoretzako Batzorde Teknikoa.

Artículo 9.– Comisión Técnica de Auditoría.

1.– Auditoretzako Batzorde Teknikoa (ABT) kide anitzeko organo laguntzaile bat da, izaera teknikoa eta aholku-emailea duena. Honako hauek osatzen dute: Epaitegiko Lehendakaritzak lan-arlo bakoitzeko kide arduradunaren proposamenez izendatutako auditoretzako aholkulari-postuak betetzen dituzten pertsonek, Epaitegiko lehendakariak – kide anitzeko organoaren presidentetza-eginkizunak ere beteko ditu – eta idazkari nagusiak – kide anitzeko organoaren idazkaritza-eginkizunak beteko ditu –.

1.– La Comisión Técnica de Auditoría (CTA) es un órgano colegiado auxiliar de carácter técnico y consultivo, formado por las personas que ocupen los puestos de asesor/a en auditoría designadas por la Presidencia del Tribunal a propuesta del o de la miembro responsable de cada una de las áreas de trabajo, por el o la Presidenta del Tribunal que ejercerá también las funciones de Presidencia del órgano colegiado y por el Secretario o la Secretaria General, que desempeñará las funciones de secretaría del órgano colegiado.

2.– Auditoretzako Batzorde Teknikoaren eginkizunak Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Fiskalizazio Prozeduren Eskuliburuan ezarritakoak dira, eta, bereziki, honako hauek ziurtatzea: fiskalizazio-prozedura teknikoak mamitu eta normalizatzea, txostenen kalitate-kontrola, fiskalizazio-jarduketen homogeneotasuna, eta horiei guztiei aplika dakizkiekeen irizpide eta arau komunak hartzen, prozeduren eta emaitzen kalitatea ebaluatzen eta hobetzen laguntzea, bai eta Osoko Bilkurak esleitzen dizkion gainerakoak ere.

2.– La CTA tiene como funciones las establecidas en el Manual de procedimientos de fiscalización del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas y, en particular, asegurar la elaboración y normalización de los procedimientos técnicos de fiscalización, el control de calidad de los informes, la homogeneidad de las actuaciones fiscalizadoras y contribuir a la adopción de criterios y normas comunes aplicables a todas ellas y a la evaluación y mejora en la calidad de los procedimientos y resultados, así como aquellas otras que le pueda asignar el Pleno.

10. artikulua.– Beste Batzorde iraunkor batzuk.

Artículo 10.– Otras comisiones permanentes.

1.– Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Batzordea honako hauek osatuko dute: Lehendakaritza saileko pertsona batek, Batzordeko idazkari gisa jardungo duen beste batek, eta gutxienez hiru bokalek, Herri Kontuen Euskal Epaitegiko langileen artetik Idazkaritza Nagusiko titular denak proposatuko dituenak. Batzorde horren eginkizuna izango da Epaitegiko Osoko Bilkurak onartutako Berdintasun planaren betetze-mailaren jarraipena egitea. Urtero, planaren garapenari buruzko ebaluazio-txostena aurkeztuko dio Osoko bilkurari, Berdintasun planean jasotako helburuak eta neurriak nola gauzatu eta lortu diren adieraziaz.

1.– La Comisión de igualdad de mujeres y hombres estará integrada por una persona del área de Presidencia, otra que ejerza la secretaría de la Comisión, y un mínimo de tres personas vocales que serán propuestas por la persona titular de la Secretaría General entre el personal al servicio del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas. Esta Comisión tendrá como función realizar el seguimiento sobre el grado de cumplimiento del Plan de igualdad aprobado por el Pleno del Tribunal. Anualmente elevará al Pleno un informe de evaluación sobre su desarrollo, indicando la situación en que se encuentran la ejecución y consecución de los objetivos y medidas incluidos en el Plan de igualdad.

2.– Prestakuntza Batzordea kontsulta-organo paritarioa da, idazkari nagusiak eta gutxienez hiru kidek osatua, horietako bat Idazkaritza Nagusiko titular denak proposatua, eta bi Epaitegiko langileen ordezkariek proposatutakoak. Epaitegiko langileen prestakuntza kudeatzea eta Idazkaritza Nagusiari arlo horretan laguntzea ditu eginkizun.

2.– La Comisión de formación es un órgano consultivo paritario formado por el Secretario o la Secretaria General, y un mínimo de tres vocales, uno propuesto por la persona titular de la Secretaría General, y dos propuestos por la representación del personal al servicio del Tribunal. Tiene como funciones gestionar la formación del personal y asistir a la Secretaría General en esta materia.

3.– Euskara Batzordea organo aholku-emaile paritarioa da, idazkari nagusiak eta gutxienez hiru kidek osatua, bat Idazkaritza Nagusiko titular denak proposatua, eta bi Epaitegiko langileen ordezkariek proposatutakoak. Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren eremuan euskararen erabilera sustatzea du eginkizun.

3.– La Comisión de euskera es un órgano consultivo paritario formado por el Secretario o la Secretaria General y un mínimo de tres vocales, uno propuesto por la persona titular de la Secretaría General, y dos propuestos por la representación del personal al servicio del Tribunal. Tiene como función impulsar el uso del euskera en el ámbito del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

4.– Epaitegiko Informazioaren Segurtasun Batzordeari dagokio Segurtasun Eskema Nazionala arautzen duen urtarrilaren 8ko 3/2010 Errege Dekretuan aurreikusitako eginkizunak garatzea. Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Informazioaren Segurtasun Politikan aurreikusitako kideek osatzen dute.

4.– El Comité de seguridad de la información del Tribunal tiene encomendado el desarrollo de las funciones previstas en el Real Decreto 3/2010 de 8 de enero, por el que se regula el Esquema Nacional de Seguridad. Integran el mismo los y las miembros previstos en la Política de Seguridad de la Información del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

5.– Agiriak Garbitzeko Batzordea organo aholku-emailea da. Idazkari nagusiak eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiko langileen artetik Idazkaritza Nagusiko titular denak proposatutako hiru kidek osatzen dute, gutxienez. Honako eginkizun hauek ditu: dokumentazioa ebaluatzeko eta aukeratzeko irizpide orokorrak ezartzea, horiek garbitzeko; irizpide horiek Osoko Bilkurari edo, hala badagokio, lehendakariari proposatzea, onar ditzan; eta irizpide horiek behar bezala aplikatzen direla kontrolatzea.

5.– La Comisión de expurgo es un órgano consultivo formado por el Secretario o la Secretaria General y un mínimo de tres vocales propuestos por la persona titular de la Secretaría General entre el personal al servicio del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas. Tiene como función establecer los criterios generales de evaluación y selección de documentación para su expurgo, proponerlos para su aprobación al Pleno o en su caso a la Presidencia y controlar su correcta aplicación.

6.– Segurtasun eta Osasun Batzordea kide anitzeko organo paritarioa da, Epaitegian lan-arriskuen prebentzioaren arloan egiten diren jarduerei buruzko kontsulta erregularra eta aldizkakoa egiteko. Idazkari nagusiak eta gutxienez hiru kidek osatzen dute. Horietako bi langileen ordezkariek proposatuko dituzte, prebentzio-ordezkari eta batzordeko kide gisa eta 3.a Idazkaritza Nagusiko titular den pertsonak proposatuko du.

6.– El Comité de seguridad y salud es un órgano paritario y colegiado de participación, destinado a la consulta regular y periódica de las actuaciones en materia de prevención de riesgos laborales en el Tribunal. Está formado por el Secretario o la Secretaria General y un mínimo de tres vocales, dos de ellos propuestos por la representación del personal, como delegados de prevención y vocales del comité y el resto propuestos por la persona titular de la Secretaría General.

7.– Prestakuntza Batzordean, Euskara Batzordean eta Garbiketa Batzordean batzordeburua Epaitegiko Idazkaritza Nagusia betetzen duen pertsona edo hark izendatzen duena izango da, eta Batzordeko idazkariaren funtzioak beteko ditu egiten den lehenengo bileran hautatutako batzordekideetako batek. Batzordeetako kide guztiak, proposatu ondoren, Lehendakaritzaren Ebazpen bidez izendatuko dira.

7.– En las comisiones de formación, de euskera y en la comisión de expurgo, será Presidente o Presidenta de la Comisión, la persona que ocupa la Secretaría General del Tribunal o quien esta designe y las funciones de secretario o secretaria de la Comisión las realizará una de las personas integrantes de la misma elegida en la primera reunión que se celebre. Todos los miembros de las comisiones, una vez propuestos, serán designados mediante Resolución de Presidencia.

Batzordeek telematikoki egiten dituzten bileretan – halakotzat joko dira, halaber, telefono bidezkoak eta ikus-entzunezkoak –, parte-hartzaileak hainbat tokitan egon ahal izango dira, baldin eta bermatzen bada, bitarteko elektronikoen bidez, parte-hartzaileen nortasuna, haien adierazpenen edukia, adierazpen horiek egiten diren unea eta aldiberekotasuna, bai eta haien arteko elkarreragina eta interkomunikazioa denbora errealean eta bileran zehar duten baliabideen eskuragarritasuna ere. Idazkaritza Nagusiari dagokio, behar den laguntza teknologikoarekin, baldintzak eta erabilitako baliabideak egokiak direla bermatzea eta egiaztatzea.

En las reuniones que se celebren por las comisiones con carácter telemático considerándose también como tales los telefónicos y audiovisuales sus participantes podrán encontrarse en distintos lugares siempre y cuando se asegure por medios electrónicos, la identidad de las personas participantes, el contenido de sus manifestaciones, el momento y simultaneidad en que estas se producen, así como la interactividad e intercomunicación entre ellos en tiempo real y la disposición de los medios durante la reunión. Corresponde a la Secretaría General, con el apoyo tecnológico requerido, garantizar y acreditar la adecuación de los requisitos y medios empleados.

II. TITULUA
TÍTULO II
EKONOMIA, ONDARE ETA PERTSONALEKO ARAUBIDEA
RÉGIMEN ECONÓMICO Y PATRIMONIAL Y DE PERSONAL
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I

11. artikulua.– Araubide ekonomikoa.

Artículo 11.– régimen económico.

1.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiak aurrekontua mamitu eta onartzen du. Idazkaritza Nagusiari dagokio aurrekontuaren aurreproiektua idaztea eta Osoko Bilkurara bidaltzea, onar dezan. Aurreproiektuarekin batera, azalpen-memoria bat, langileen plantilla eta uneko ekitaldiko aurrekontuaren likidazioaren aurrerapen bat aurkeztuko dira. Osoko Bilkurak onartu ondoren, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrari bidaliko zaio, Aurrekontu Orokorretan atal independente gisa sar dezan eta, ondoren, gerora Eusko Legebiltzarrak onar dezan.

1.– El Tribunal Vasco de Cuentas Públicas elabora y aprueba su presupuesto. Corresponde a la Secretaría General la redacción del anteproyecto de presupuesto, remitiéndolo al Pleno para su aprobación. Dicho anteproyecto irá acompañado de una memoria explicativa, de la plantilla de personal, y de un avance de la liquidación del presupuesto del ejercicio corriente. Una vez aprobado por el Pleno, se enviará a la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi, para su incorporación en los Presupuestos Generales como sección independiente y posterior aprobación por el Parlamento Vasco.

2.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren aurrekontuak genero-ikuspegia txertatuko du, bereziki diseinu-fasean.

2.– El presupuesto del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas integrará la perspectiva de género, en particular en su fase de diseño.

3.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiko organoei dagokie aurrekontu hori gauzatzea, Eusko Legebiltzarrak onartu ondoren.

3.– La ejecución de este presupuesto, una vez aprobado por el Parlamento Vasco, corresponde a los órganos del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

4.– Epaitegiko lehendakariari dagokio gastuak eta ordainketak agintzea, onartutako aurrekontuko kredituen arabera. Lehendakaritzak Idazkaritza Nagusiari eskuordetu ahal izango dio gastuak baimentzeko ahalmena, betiere hark zehazten duen zenbatekoan.

4.– Corresponde a la Presidencia del Tribunal, ordenar los gastos y los pagos de acuerdo con los créditos del presupuesto aprobado. La Presidencia podrá delegar en la Secretaría General la autorización de gastos en la cuantía que determine.

5.– Epaitegiko aurrekontuaren aldaketak baimentzea Osoko Bilkuraren eskumena izango da, programa berekoak diren kapitulu bereko kredituen arteko transferentziak izan ezik, horiek Epaitegiko Lehendakaritzari baitagozkio.

5.– La autorización de las modificaciones del presupuesto del Tribunal será competencia del Pleno, salvo las transferencias entre créditos de un mismo capítulo pertenecientes a un mismo programa, que competen a la Presidencia del Tribunal.

6.– Idazkaritza Nagusiak aurrekontuaren gauzatze-egoeraren berri emango du hiru hilean behin.

6.– La Secretaría General informará del estado de ejecución del presupuesto con periodicidad trimestral.

7.– Herri Kontuen Euskal Epaitegia Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioari dagokion kontabilitate publikoaren araubidearen mende dago, Eusko Legebiltzarraren baitako estatutu-organo bat izateak berekin duen berezitasunarekin.

7.– El Tribunal Vasco de Cuentas Públicas está sujeto al régimen de contabilidad pública que rija para la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, con las especialidades de tratarse de un órgano estatutario dependiente del Parlamento Vasco.

8.– Osoko Bilkurari dagokio, Idazkaritza Nagusiak proposatuta, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren aurrekontuaren likidazioa eta dagozkion urteko kontuak onartzea. Horiek Legebiltzarrera urtero bidali behar den Memoriaren parte izango dira.

8.– Corresponde al Pleno, a propuesta de la Secretaría General, aprobar la liquidación del presupuesto del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas y las cuentas anuales correspondientes, que formarán parte de la Memoria que debe remitirse anualmente al Parlamento.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II

12. artikulua.– Ondare- eta kontratazio-araubidea.

Artículo 12.– Régimen patrimonial y de contratación.

1.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiak bere eskumenak eta ahalmenak erabiliko ditu atxikita dituen, atxikitzen zaizkion edo edozein tituluren bidez eskuratzen dituen ondasun edo eskubideen gainean. Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren ondarearen titulartasuna Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioari dagokio.

1.– El Tribunal Vasco de Cuentas Públicas ejerce sus competencias y facultades sobre los bienes o derechos que tenga adscritos, se le adscriban o adquiera por cualquier título. La titularidad del patrimonio del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas corresponde a la Administración de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

2.– Herri Kontuen Euskal Epaitegian kontratatzeko eskumena bere organo propioek gauzatzen dute, Sektore Publikoko Kontratuen azaroaren 8ko 9/2017 Legeak ezarritako kontratazio publikoaren araubidearen esparru orokorrarekin bat etorriz, zehazki haren berrogeita laugarren xedapen gehigarriarekin.

2.– El ejercicio de la competencia para la contratación en el Tribunal Vasco de Cuentas Públicas se lleva a cabo por sus propios órganos, de conformidad con el marco general del régimen de contratación pública, establecido por la Ley 9/2017, de 8 de noviembre de contratos del sector público, concretamente por la disposición adicional cuadragésimo cuarta de la misma.

3.– 1/1988 Legearen 25.2 artikuluak Herri Kontuen Euskal Epaitegia gaitzen du, kontratazioari eta ondare-araubideari dagokienez, Euskal Autonomia Erkidegoko zeinahi organori edo haren mendeko bitarteko propioari beharrezko laguntza teknikoa eskatu ahal izateko.

3.– La Ley 1/1988 en el artículo 25.2, habilita al Tribunal Vasco de Cuentas Públicas para que en materia de contratación y régimen patrimonial, pueda requerir la asistencia técnica necesaria a cualquier órgano de la Comunidad Autónoma o medio propio dependiente del mismo.

4.– Kontratazio-arloko errekurtso bereziari dagokionez, Sektore Publikoko Kontratuei buruzko azaroaren 8ko 9/2017 Legearen 44. artikuluan aurreikusitako kasuetan, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osoko Bilkurak atxikipena eskatu ahal izango dio Eusko Legebiltzarreko Kontratuen inguruko Errekurtsoen Administrazio Auzitegiari, zeinak, hala badagokio, horien berri izango baitu, Eusko Legebiltzarraren kontratazio-arauek laugarren xedapen gehigarrian aurreikusitakoaren arabera (arau horiek Legebiltzarreko Mahaiak onartu zituen 2022ko apirilaren 26an).

4.– En relación con el recurso especial en materia de contratación en los casos previstos en el artículo 44 de la Ley 9/2017, de 8 de noviembre, de Contratos del Sector Público, el Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas podrá solicitar la adhesión al Tribunal Administrativo de Recursos Contractuales del Parlamento Vasco que, en su caso, conocerá de los mismos, según prevén las normas de contratación del Parlamento Vasco en su Disposición adicional cuarta, aprobadas por acuerdo de la Mesa del Parlamento de 26 de abril de 2022.

III. KAPITULUA
CAPÍTULO III.

13. artikulua.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiko langileak.

Artículo 13.– Personal al servicio del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

1.– 1/1988 Legeak Herri Kontuen Euskal Epaitegiari esleitzen dizkion eginkizunak betetzeko, Osoko Bilkurak, ekitaldi bakoitzeko aurrekontuarekin batera, aurrekontu-plantilla osatzen duten plazen zerrenda onartuko du.

1.– Para llevar a cabo las funciones que la Ley 1/1988 encomienda al Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, el Pleno aprobará junto con el presupuesto de cada ejercicio, la relación de plazas dotadas que conforman la plantilla presupuestaria.

2.– Herri Kontuen Euskal Epaitegiko Lanpostuen Zerrenda Epaitegiaren barne-egitura arrazionalizatu eta antolatzen duen tresna da, eta langile-beharrak zehazten ditu, lanpostuak betetzeko eskatzen diren baldintzak definituz eta horietako bakoitza sailkatuz. Aurrekontuetan diruz hornituta dauden guztiak barne hartu beharko ditu, funtzionarioentzat eta behin-behineko langileentzat gordetakoak bereiziz.

2.– La Relación de Puestos de Trabajo del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, es el instrumento que racionaliza y ordena la estructura interna del Tribunal y determina las necesidades de personal, definiendo los requisitos exigidos para el desempeño de los puestos de trabajo y clasificando cada uno de ellos. Deberá incluir la totalidad de los existentes que se hallen dotados presupuestariamente, distinguiendo los reservados a funcionarios y a personal eventual.

Lanpostuen zerrendak eta horien aldaketak Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osoko Bilkurak onartuko ditu, aurrez lehendakariak proposatuta eta haren aginduz, eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko dira.

Las relaciones de puestos de trabajo, así como sus modificaciones, se aprobarán por el Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas, previa propuesta de la Presidencia y por orden de esta se publicarán en el Boletín Oficial del País Vasco.

3.– Indarreko legeriaren arabera, dauden langileekin bete ezin diren giza baliabideen beharrizanak, aurrekontuan diru-izendapena dutenak, enplegu publiko bidez eskainiko dira. Eskaintza hori Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osoko Bilkurak onartuko du, eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko da, Lehendakaritzaren aginduz.

3.– De conformidad con la legislación vigente, las necesidades de recursos humanos con asignación presupuestaria que no puedan ser cubiertas con los efectivos de personal existentes, serán objeto de oferta de empleo público que será aprobada por el Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas y se publicará en el Boletín Oficial del País Vasco por orden de la Presidencia.

14. artikulua.– Langileen araubide juridikoa.

Artículo 14.– Régimen jurídico del personal.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiko langileen araubide juridikoa euskal funtzio publikoaren legeria orokorrean ezarritakoa da, dagozkion berezitasunekin; izan ere, Herri Kontuen Euskal Epaitegia Eusko Legebiltzarrari funtzionalki lotutako organoa da, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren otsailaren 5eko 1/1988 Legeak berariaz ezartzen duen bezala.

El régimen jurídico del personal del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas es el establecido en la legislación general de la función pública vasca con las especificidades necesarias por tratarse el Tribunal Vasco de Cuentas Públicas de un órgano vinculado funcionalmente al Parlamento Vasco, tal y como expresamente establece la Ley 1/1988, de 5 de febrero, del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas / Herri-Kontuen Euskal Epaitegia.

XEDAPEN GEHIGARRIA
DISPOSICIÓN ADICIONAL

Herri Kontuen Euskal Epaitegiak, bere organoen bidez, erregelamendu hau garatzeko, aplikatzeko eta betearazteko beharrezkoak diren barne-arauak onartu ahal izango ditu, bai eta egoki diren zirkularrak eta jarraibideak ere.

El Tribunal Vasco de Cuentas Públicas a través de sus órganos podrá aprobar las normas internas precisas en desarrollo, aplicación y ejecución del presente Reglamento, así como las circulares e instrucciones que resulten pertinentes.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA
DISPOSICIÓN DEROGATORIA

Indargabetuta geldituko dira Erregelamendu honetan xedatutakoari aurka jartzen zaizkion erabaki haiek.

Quedan derogadas las disposiciones que se opongan a lo dispuesto en el presente Reglamento.

AZKEN XEDAPENA
DISPOSICIÓN FINAL

Indarrean sartzea.

Entrada en vigor.

Erabaki hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean jarriko da indarrean.

Este Reglamento entrará en vigor al día siguiente de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.


Azterketa dokumentala


Análisis documental