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Boletin Oficial del País Vasco

2. zk., 2015eko urtarrilaren 5a, astelehena

N.º 2, lunes 5 de enero de 2015


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

OGASUN ETA FINANTZA SAILA
DEPARTAMENTO DE HACIENDA Y FINANZAS
23
23

AGINDUA, 2014ko abenduaren 26koa, Ogasun eta Finantzetako sailburuarena, Euskal Autonomia Erkidegoko Fakturazio Elektronikoaren zerbitzua eta Fakturen Kontularitza Erregistroa arautzen dituena.

ORDEN de 26 de diciembre de 2014, del Consejero de Hacienda y Finanzas por el que se regula el Servicio de Facturación Electrónica y el Registro Contable de Facturas de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

Faktura elektronikoa sustatzeko eta sektore publikoan fakturen kontularitza-erregistroa sortzeko abenduaren 27ko 25/2013 Legeak faktura elektronikoaren erabilera eta fakturen kontularitza-erregistroa arautzen ditu, administrazio publikoetan.

La Ley 25/2013, de 27 de diciembre, de impulso de la factura electrónica y creación del registro contable de facturas en el Sector Público regula el uso de la factura electrónica y el registro contable de facturas en las Administraciones Públicas.

Lege horretan ezartzen da administrazio publikoari ondasunak edo zerbitzuak eman dizkioten hornitzaile guztiek faktura elektronikoa jaulki eta bidali ahalko dutela. Zenbait erakunde, ordea, faktura elektronikoa erabiltzera eta dagokion sarrera-puntu orokorrean aurkeztera behartuta egongo dira. Hala ere, administrazio publikoek fakturazio elektronikoaren betebehar horretatik kanpo utz ditzakete, erregelamendu bidez, 5.000 eurora arteko fakturak eta hornitzaileek administrazio publikoen atzerriko zerbitzuei luzatutakoak.

En dicha Ley se establece que todos los proveedores que hayan entregado bienes o prestado servicios a la Administración Pública podrán expedir y remitir factura electrónica. En todo caso, determinadas entidades estarán obligadas a ello, pudiendo excluir reglamentariamente de la obligación de facturación electrónica a las facturas cuyo importe sea de hasta 5.000 euros y a las emitidas por los proveedores a los servicios en el exterior de las Administraciones Públicas.

Era berean, ezartzen da administrazio publiko bakoitzak fakturen kontularitza-erregistro bat izango duela, jarraipena errazteko, eta erregistro horren kudeaketaz kontularitzako eginkizunak esleituak dituen organoa arduratuko dela. Autonomia erkidegoek kontularitza-erregistroan fakturen idatzoharrak egiteko betebeharretik kanpo utz ditzakete 5.000 eurora arteko fakturak eta atzerriko zerbitzuei luzatutakoak.

Asimismo, establece que cada Administración Pública dispondrá de un registro contable de facturas que facilite su seguimiento, cuya gestión corresponderá al órgano que tenga atribuida la función de contabilidad. Las Comunidades Autónomas podrán excluir reglamentariamente de la obligación de anotación en el registro contable de facturas a aquellas cuyo importe sea de hasta 5.000 euros, así como a las emitidas a los servicios en el exterior.

Horregatik, behar-beharrezkoa da hornitzaileek Euskal Autonomia Erkidegoari egiten dizkioten faktura elektronikoak jasotzeko eta fakturen kontularitza-erregistroan dagokion oharra idazteko prozedura arautzea.

Por ello resulta necesario regular el procedimiento para la recepción de facturas electrónicas que los proveedores emitan a la Administración de la Comunidad Autónoma de Euskadi así como para su anotación en el correspondiente registro contable de facturas.

Ondorioz, Ogasun eta Finantza Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzeko apirilaren 9ko 192/2013 Dekretuak esleitutako ahalmenez baliatuz, honako hau

En su virtud, y en uso de las facultades atribuidas por el Decreto 192/2013, de 9 de abril, por el que se establece la estructura y funciones del Departamento de Hacienda y Finanzas,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
XEDAPEN OROKORRAK
DISPOSICIONES GENERALES

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

Agindu honen xedea da Euskal Autonomia Erkidegoan Fakturazio elektronikoaren zerbitzua eta fakturen kontularitza-erregistroa sortzea eta arautzea.

La presente Orden tiene por objeto la creación y regulación del Servicio de facturación electrónica y del registro contable de facturas de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

2. artikulua.– Aplikazio-eremua.

Artículo 2.– Ámbito de aplicación.

Agindu hau Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrari eta haren erakunde autonomoei eta partzuergoei aplikatuko zaie.

La presente Orden es de aplicación a la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi, a sus Organismos Autónomos y Consorcios.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
FAKTURAZIO ELEKTRONIKOAREN ZERBITZUA
SERVICIO DE FACTURACIÓN ELECTRÓNICA

3. artikulua.– Xedea.

Artículo 3.– Objeto.

Euskal Autonomia Erkidegoaren faktura elektronikoaren zerbitzua sortu da hornitzaileek fakturak modu elektronikoan aurkez ditzaten eta haien tramitazioaren egoera kontsulta dezaten.

El Servicio de facturación electrónica de la Comunidad Autónoma de Euskadi es el servicio puesto a disposición de los proveedores para que presenten facturas electrónicas y consulten el estado de tramitación de las mismas.

4. artikulua.– Faktura elektronikoaren erabilera.

Artículo 4.– Uso de la factura electrónica.

1.– Abenduaren 27ko 25/2013 Legearen 4. artikuluan adierazitako erakundeak behartuta daude faktura elektronikoa egin eta igortzera, baldin eta faktura Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrari, haren erakunde autonomoei eta partzuergoei egindako zerbitzuengatik edo entregatutako ondasunengatik bada.

1.– Las entidades indicadas en el artículo 4 de la Ley 25/2013, de 27 de diciembre, estarán obligadas a expedir y remitir factura electrónica, por los servicios prestados y bienes entregados a la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi, a sus Organismos Autónomos y a sus Consorcios.

2.– Fakturazio elektronikotik salbuetsita geratzen dira 5.000 euro edo gutxiagoko fakturak, eta Euskadiren kanpoko ordezkaritzei egindakoak.

2.– Se excluye de la obligación de facturación electrónica a las facturas cuyo importe sea igual o inferior a 5.000 euros, así como a las recibidas por las Delegaciones de Euskadi en el exterior.

5. artikulua.– Fakturazio elektronikoaren zerbitzura sartzeko eta zerbitzua erabiltzeko baldintzak.

Artículo 5.– Condiciones de acceso y uso del Servicio de facturación electrónica.

Faktura elektronikoak aurkezteko, hornitzaileek izena eman beharko dute fakturazio elektronikoaren zerbitzuan, honako helbide elektronikoaren bitartez: https://euskadi.eus/. Horretarako, beharrezkoa da onartutako ziurtagiri digital bat izatea eta zerbitzuaren erabilera-baldintzak onartzea.

Para presentar facturas electrónicas los proveedores deberán darse de alta en el Servicio de facturación electrónica accediendo al mismo a través de la dirección electrónica https://euskadi.eus/. Para ello es necesario estar en posesión de certificado digital reconocido y aceptar las condiciones de uso del servicio.

6. artikulua.– Fakturazio elektronikoaren zerbitzuaren funtzionamendua.

Artículo 6.– Funcionamiento del Servicio de facturación electrónica.

Euskal Autonomia Erkidegoaren Fakturazio elektronikoaren zerbitzuak zerbitzu hauek eskaintzen dizkie hornitzaileei:

El Servicio de facturación electrónica de la Comunidad Autónoma de Euskadi proporciona a los proveedores los siguientes servicios:

a) Fakturak egin, sinatu eta igortzen ditu (faktura elektronikoak plataforma erabiliz egiten badira):

a) Expedición, firma y remisión de las facturas electrónicas cuando las facturas se expidan en la propia plataforma.

b) Hornitzaileak aurrez egindako faktura elektronikoak igortzen ditu

b) Remisión de las facturas electrónicas expedidas previamente por los proveedores.

c) Web gisako interfaze bat, hornitzaileek, hala nahi izanez gero, aurkeztu nahi dituzten fakturak kudeaketa ekonomikorako dituzten sistemetatik modu automatikoan igorri ahal izateko.

c) Una interfaz de servicios web, con la cual podrán remitir de forma automática desde sus sistemas de gestión económica las facturas que deseen presentar, en el caso que deseen automatizar el envío de facturas.

d) Faktura elektronikoak gordetzen ditu, fakturazio arloan indarrean dagoen araudia betetzen dela bermatuta.

d) Conservación de las facturas electrónicas, garantizando el cumplimiento de la normativa vigente en materia de facturación.

e) Euskal Autonomia Erkidegoko Fakturazio elektronikoaren zerbitzuaren bidez aurkeztutako fakturen idatzoharra automatikoki egingo da Administrazio Elektronikoari buruzko otsailaren 21eko 21/2012 Dekretuaren 21. artikuluan araututako erregistro elektronikoan, hartu-agiri elektroniko bat emanez, non dekretu horretako 23. artikuluan adierazitako datuak jasoko diren.

e) Anotación automática de las facturas presentadas a través del Servicio de facturación electrónica de la Comunidad Autónoma de Euskadi en el registro electrónico regulado en el artículo 21 del Decreto 21/2012, de 21 de febrero, de Administración Electrónica, proporcionando un acuse de recibo electrónico en el que consten los datos establecidos en el artículo 23 del mismo Decreto.

f) Fakturen tramitazioaren egoerari buruzko informazioa:

f) Información sobre los siguientes estados de tramitación de las facturas:

1) Erregistratua: Fakturazio Elektronikoaren Zerbitzuak faktura elektronikoa jaso du eta sarrera eman dio administrazioan.

1) Registrada: la factura electrónica ha sido recibida en el Servicio de facturación electrónica y ha sido registrada administrativamente.

2) Fakturen kontularitza-erregistroan erregistratua: faktura elektronikoa dagokion kontularitza-erregistroan erregistratu da.

2) Registrada en el registro contable de facturas: la factura electrónica ha sido registrada en el registro contable de facturas correspondiente.

3) Onartua: dagokion organo eskudunari igorri zaio, eta onartu egin du faktura.

3) Aceptada: el órgano gestor al que se ha dirigido la factura ha aceptado la misma.

4) Baztertua: dagokion organo eskudunari igorri zaio, eta baztertu egin du faktura, horretarako arrazoia emanda.

4) Rechazada: el órgano gestor al que se ha dirigido la factura la ha rechazado indicando el motivo de rechazo.

5) Kontabilizatua: administrazioak onartu egin du fakturaren araberakoa ordaintzera behartuta dagoela.

5) Contabilizada: la obligación de pago derivada de la factura ha sido reconocida.

6) Ordaindua: faktura ordainduta dago.

6) Pagada: la factura ha sido pagada.

7. artikulua.– Faktura elektronikoaren formatua.

Artículo 7.– Formato de la factura electrónica.

1.– Faktura elektronikoak abenduaren 27ko 25/2013 Legearen 5. artikuluan eta bigarren xedapen gehigarrian ezarritakora egokituko dira, eta, hortaz, nahitaezkoa izango da izapidetzeko ardura duten administrazio-organoen kodeak betetzea.

1.– Las facturas electrónicas se ajustarán a lo establecido en el artículo 5 y en la disposición adicional segunda de la Ley 25/2013, de 27 de diciembre, siendo obligatorio cumplimentar los códigos de los órganos administrativos a los que corresponde su tramitación.

2.– Administrazio-organoen kodeak https://euskadi.eus/ helbide elektronikoan daude argitaratuta, eta administrazio-unitate komunen DIR3 direktorioaren kodifikazioaren araberakoak dira.

2.– Los órganos administrativos están publicados en la dirección electrónica https://euskadi.eus/ y se ajustan a la codificación del directorio DIR3 de unidades administrativas comunes.

3.– Fakturan kudeaketa-organoaren kodea baino ez da zehaztu beharko, tramitazio-unitatearen eta kontularitza-bulegoaren kodeak automatikoki esleitzen baititu Fakturazio elektronikoaren zerbitzuak.

3.– Sólo será necesario indicar en la factura el código del órgano gestor, ya que los códigos de unidad tramitadora y oficina contable los asigna automáticamente el Servicio de facturación electrónica.

III. KAPITULUA
CAPÍTULO III
FAKTUREN KONTULARITZA-ERREGISTROA
REGISTRO CONTABLE DE FACTURAS

8. artikulua.– Xedea.

Artículo 8.– Objeto.

1.– Fakturen kontularitza-erregistroaren helburua da jasotako faktura guztien jarraipena egitea, kontularitza aldetik behar bezala kontrolatzen direla eta legez ezarritako ordainketa-epeak betetzen direla bermatzeko.

1.– El registro contable de facturas tiene como finalidad el seguimiento de todas las facturas recibidas al objeto de garantizar su control contable y el cumplimiento de los plazos de pago legalmente establecidos.

2.– Kontularitza-erregistroan idatzoharra egiteko betebeharretik kanpo uzten dira paperean egindako 5.000 euro edo gutxiagoko fakturak –baldin eta funts aurreratuen araubideari jarraituz ordaintzen badira– eta Euskadiren kanpoko ordezkaritzetatik jasotakoak.

2.– Se excluyen de su anotación en el registro contable las facturas recibidas en papel por importe igual o inferior a 5.000 euros y que se paguen por el régimen de fondos anticipados, así como las recibidas por las Delegaciones de Euskadi en el exterior.

3.– Euskadiko Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak, haren organismo autonomoek eta partzuergoek nork bere fakturen kontularitza-erregistroa izango dute, eta erregistro hori bakoitzaren kudeaketa ekonomikorako sisteman txertatuta edo sistemarekin lotuta egongo da.

3.– La Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi, así como cada uno de sus Organismos Autónomos y Consorcios dispondrán de su propio registro contable de facturas que estará integrado o interrelacionado con su sistema de gestión económica.

4.– Ikastetxe publikoek eta Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Sailaren mendeko laguntza-zerbitzuek ere nork bere fakturen kontularitza-erregistroa izango dute, kudeaketarako autonomia baitute.

4.– Los centros educativos públicos y los servicios de apoyo dependientes del Departamento de Educación, Política Lingüística y Cultura, dispondrán asimismo de su propio registro contable de facturas, en virtud de su autonomía de gestión.

9. artikulua.– Fakturen kontularitza-erregistroaren funtzionamendua.

Artículo 9.– Funcionamiento del registro contable de facturas.

Fakturen kontularitza-erregistroak egiteko hauek izango ditu:

El registro contable de facturas cumplirá con los siguientes requerimientos:

a) Jasotako fakturen idatzoharra berehala egitea. Faktura elektronikoen kasuan, Euskal Autonomia Erkidegoko Fakturazio elektronikoaren zerbitzuak modu elektronikoan igorritakoen idatzoharra egitea.

a) Anotación inmediata de las facturas recibidas. En el caso de las facturas electrónicas se anotarán las remitidas por medios electrónicos desde el Servicio de facturación electrónica de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

b) Idatzoharra egin ondoren, faktura dagokion organo eskudunaren esku jartzea, tramita dezan.

b) Puesta a disposición de los órganos competentes para su tramitación de las facturas anotadas.

c) Onartu edo baztertu diren ohartaraztea.

c) Anotación de la aceptación o rechazo de las mismas.

d) Euskal Autonomia Erkidegoko Fakturazio elektronikoaren zerbitzuari fakturen tramitazioaren egoerari buruzko informazio hau igorriko zaio: fakturen kontularitza-erregistroan erregistratua, onartua, baztertua, kontabilizatua eta ordaindua.

d) Envío al Servicio de facturación electrónica de la Comunidad Autónoma de Euskadi de la información sobre los siguientes estados de tramitación de las facturas: registrada en el Registro contable de facturas, aceptada, rechazada, contabilizada y pagada.

10. artikulua.– Fakturen kontularitza-erregistroko idatzoharrak.

Artículo 10.– Anotación en el registro contable de facturas.

1.– Fakturen kontularitza-erregistroak identifikazio-kode bana esleituko die fakturei. Erakunde bakoitzak bere kodea izango du, urtea eta modu korrelatiboan esleitutako zenbaki batek osatua.

1.– El registro contable de facturas asignará un código identificativo a cada factura anotada en el mismo, que será correlativo por entidad y año.

2.– Faktura elektronikoen kasuan, Euskal Autonomia Erkidegoko Fakturazio elektronikoaren zerbitzuak faktura elektronikoaren datu guztiak bidaliko dizkio kontularitza-erregistroari.

2.– En el caso de facturas electrónicas, el registro contable recibirá desde el Servicio de facturación electrónica de la Comunidad Autónoma de Euskadi información de la factura electrónica con todos sus datos.

3.– Paperean egindako fakturetan, jasotako faktura bakoitzeko informazio hau idatziko da:

3.– En el caso de facturas en papel, se anotará la siguiente información por cada factura recibida:

● Faktura zer egunetan egin den

● Fecha de expedición de la factura

● Administrazio-erregistroan zer egunetan sartu den

● Fecha de entrada en el registro administrativo

● Faktura egitera behartuta dagoenaren identifikazio fiskaleko zenbakia

● Número de identificación fiscal del obligado e expedir factura

● Faktura egitera behartuta dagoenaren izen-abizenak edo sozietatearen izen osoa

● Nombre y apellidos/ razón o denominación social completa del obligado a expedir factura

● Fakturaren zenbakia, eta, kasuaren arabera, seriea

● Número, y serie en su caso, de factura

● Zenbatekoa, BEZa barne

● Importe IVA incluido

● Dagokion kudeaketa-organoaren kodea

● Código del órgano gestor correspondiente

AZKEN XEDAPENETATIK LEHENENGOA.– Euskal Herriko Diruzaintza Nagusiari buruzko irailaren 30eko 211/1997 Dekretua garatzen duen 2000ko martxoaren 30eko Aginduaren aldaketa.
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA.– Modificación de la Orden de 30 de marzo de 2000, de desarrollo del Decreto 211/1997, de 30 de septiembre, de la Tesorería General del País Vasco.

Honen bidez Euskal Herriko Diruzaintza Nagusiaren irailaren 30eko 211/1997 Dekretua Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioan eta bere erakunde autonomoetan funts aurreratuen araubideari dagokionez garatzen duen 2000ko martxoaren 30eko Aginduaren Hirugarren Xedapen Gehigarria aldatzen da. Xedapen hori funts aurreratuen kontura ordain daitezkeen gastuen gehienezko zenbateko unitarioari buruzkoa da, eta honela geratu da idatzita:

Se modifica la Disposición Adicional Tercera de la Orden de 30 de marzo de 2000, de desarrollo del Decreto 211/1997, de 30 de septiembre, de la Tesorería General del País Vasco en lo que respecta al régimen de los fondos anticipados en la Administración de la Comunidad Autónoma de Euskadi y sus Organismos Autónomos, que hace referencia al importe unitario máximo de gastos con cargo a los fondos anticipados, que queda redactada como sigue:

«211/1997 Dekretuaren 15.2 artikuluaren ondorioetarako, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioko sailetako organo nagusiek gehienez 5.000 euroko gastuei dagozkien ordainketak egin ahal izango dituzte. Muga horren ondorioetarako, berez bakarra den gastua ezin izango da zatitu. Gastutzat hartuko da batera egin daitezkeen antzeko prestazio guztiei dagokiena».

«A los efectos del artículo 15.2 del Decreto 211/1997, los órganos centrales de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma sólo podrán realizar pagos correspondientes a gastos de importe inferior o igual a 5.000 euros. A los efectos de este límite, no podrá fraccionarse un único gasto en varios pagos. Se entenderá por gasto el correspondiente a todas las prestaciones homogéneas susceptibles de realizarse conjuntamente».

AZKEN XEDAPENETATIK BIGARRENA.– Ahalmena.
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA.– Habilitación.

Ahalmena ematen zaio Kontrol Ekonomikoko Bulegoko zuzendariari agindu hau garatzeko behar diren neurriak har ditzan.

Se faculta al Director de la Oficina de Control Económico a adoptar las medidas necesarias para el desarrollo de la presente Orden.

AZKEN XEDAPENETAKO HIRUGARRENA. Indarrean sartzea.
DISPOSICIÓN FINAL TERCERA.– Entrada en vigor.

Agindu hau argitara eman eta hurrengo egunean sartuko da indarrean, faktura elektronikoak egin eta igortzeko betebeharrari buruz 4. artikuluan ezarritakoa izan ezik, hori 2015eko urtarrilaren 15ean sartuko baita indarrean.

La presente Orden entrará en vigor al día siguiente de su publicación, excepto el artículo 4 en lo que respecta a la obligación de expedir y remitir factura electrónica que lo hará el 15 de enero de 2015.

Vitoria-Gasteiz, 2014ko abenduaren 26a.

En Vitoria-Gasteiz, a 26 de diciembre de 2014.

Ogasun eta Finantzetako sailburua,

El Consejero de Hacienda y Finanzas,

RICARDO GATZAGAETXEBARRIA BASTIDA.

RICARDO GATZAGAETXEBARRIA BASTIDA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental