Egoitza elektronikoa

Kontsulta

Kontsulta erraza

Zerbitzuak


Azken aldizkaria RSS

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

249. zk., 2025eko abenduaren 26a, ostirala


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da

BESTELAKO XEDAPENAK

MUGIKORTASUN JASANGARRIAREN SAILA
5514

EBAZPENA, 2025eko abenduaren 4koa, Garraio Azpiegituren zuzendariarena, zeinaren bidez onartzen baita «Vitoria-Gasteizko tranbia Zabalganara zabaltzeko eraikuntza-proiektua (Aldaia adarra)».

Zabalgana auzoa da Vitoria-Gasteizko jendetsuena, ia 30.000 biztanle baititu, eta gero eta gehiago diren biztanle gazteek osatzen dute; izan ere, batez besteko adina 35,7 urtekoa da, eta biztanleriaren % 25ek baino gehiagok 18 urte baino gutxiago ditu. Horregatik guztiagatik, Zabalgana tranbia-linea baten bidez erdigunearekin lotzea udalaren eta auzoen eskaria da duela urte batzuetatik hona.

Tranbia-hedapen berriaren helburu nagusia da garraio publikoaren sarea hobetzea, eta gaitasun handiko garraiobideak elkarren artean hurbiltzea, hala nola tranbia eta EIB, auzoaren konektibitatea optimizatuz; izan ere, mugimendu-fluxu handia dago hiriaren erdigunerantz, bertan biltzen baitira merkataritza- eta negozio-guneak.

Azkenik, Vitoria-Gasteizko tranbia Zabalganara zabaltzeko lanak 3 eraikuntza-proiektutan banatzen dira:

– Vitoria-Gasteizko tranbia Zabalganara zabaltzeko eraikuntza-proiektua – Erdialdeko adarra: Lovaina plazatik – tranbia-sarearekin lotzen den lekutik – Zabalgana hiribidea eta Nazio Batuen hiribidea lotzen dituen biribilguneraino doa. Bertan, bi adarretan banatzen da: Mariturri adarra hegoalderantz eta Aldaia adarra mendebalderantz.

– Vitoria-Gasteizko tranbia Zabalganara zabaltzeko eraikuntza-proiektua- Mariturri adarra: Giza Eskubideen Hiribidea biribilgunean hasten da, Sofia Erregina Etorbidea 1 parean dagoen geltokiraino.

– Vitoria-Gasteizko tranbia Zabalganara zabaltzeko eraikuntza-proiektua- Aldaia adarra: zati komuna Nazio Batuen hiribidean banatzen den biribilgunetik metro gutxira hasten da, Nazio Batuen hiribidearen 47. zenbakiaren parean dagoen geltokiraino.

Vitoria-Gasteizko tranbia Zabalganara (Aldaia adarra) zabaltzeko eraikuntza-proiektuaren xedea da Zabalganarako tranbia zabaltzeko tartea planifikatu, diseinatu, definitu eta baloratzea, Zabalgana etorbidearen eta Aldaia geralekuaren artean, Nazio Batuen hiribidean zehar, 1.000 metro baino gutxiagoko luzera duela, zabalera metrikoa. Aireko lineako zutoinen zimenduak, ainguraketa-buloiak, tranbia- eta bide-seinaleztapeneko kanalizazioak eta kutxetak, komunikazioak, hornidura elektrikoa eta elektrifikazioa sartzen dira, baina ez dira sartzen instalazio horien lineak, ezta katenaria-zutoinen eta horien ainguraketa-plaken hornidura ere.

Vitoria-Gasteiztik Zabalganarako tranbia bere osotasunean zabaltzeko eraikuntza-proiektuaren helburua tranbia-sistema Zabalganarantz zabaltzea da, Lovaina plazako egungo trazadurarekiko loturan hasita. Handitze hori inguruko geltokirantz doa, Vitoria-Gasteizko kale nagusiak zeharkatuz, Zabalgana etorbidera iritsi arte. Bertan, bi adarretan banatuko da.

Azpiegitura berriak 5,5 km inguruko luzera izango du. Ibilbideak zati komun bat izango du hiriaren erdigunetik, Lovainan, Zabalgana etorbidera iritsi arte. Bertan, bi adarretan banatuko da, Zabalganarantz; bata Aldaiara eta bestea Mariturrira. Lehenengo kilometroak zati komunari dagozkio, eta tranbien igarotze-maiztasuna 7,5 minutukoa izango da. Mariturrirako eta Aldaiarako adarretan, zerbitzuen maiztasuna 15 minutukoa izango da, bi zerbitzutatik bat adar bakoitzera joango baita.

Linea berrian zehar, 11 geraleku proiektatuko dira bidaiarien zerbitzurako: 5 errepide komunean, 4 Mariturrirako adarrean eta 2 Aldaiarako adarrean. Azpimarratzekoa da Lovainako geralekua, egungo lineekin interkonexio-puntu gisa balioko duena, baina bide independenteetan, eta, beraz, erabiltzaileek ontzi-aldaketa egin beharko dute.

Lehen aipatu bezala, tranbia-linea horren eraikuntza hiru proiektutan banatzen da. Jarraian, tranbia Vitoria-Gasteiztik Zabalganara luzatzeko eraikuntza-proiektua idazteko kontuan hartu beharreko alderdiak zehaztuko dira: Aldaia adarra.

Arestian aipatu den bezala, proiektuak Aldaia adar ia osoa hartzen du, 1,0 km-tik beherako luzerarekin. Trazadura Nazio Batuen Etorbidean hasten da, Zabalgana biribilgunetik abiatzen den desbideraketarekin lotuta, Erdialdeko Adarra eraikitzeko proiektuaren zati gisa ezarrita.

Puntu horretatik, tranbia-azpiegitura etorbidearen erdibitzailetik igarotzen da, eta berrantolatu egiten da zirkulazioaren noranzkoaren araberako errei bakarra mantentzeko, biribilguneetarako sarbideetan izan ezik, horietan errei gehigarriak jartzen baitira. Ibilbide horretan zehar bi geraleku ezarri dira: lehenengoa, tartearen hasieran, Zabalgana HLHIren aurrean, eta bigarrena, etorbidearen amaieran, 47 zenbakiaren parean, non adarraren geltoki terminala kokatzen den.

Azken puntu horretan, trazadurak geldialdiaren aurreko bretelle bat izango du, linearen terminal-puntu horretan tranbien martxa alderantzikatzeko maniobrak egin ahal izateko.

Proiektuaren lizitazio oinarriaren aurrekontuaren zenbatekoa zazpi milioi zazpiehun eta hirurogeita hiru mila seiehun eta hirurogeita sei euro eta berrogeita hamabost zentimokoa da (7.763.666,55) BEZa barne; Kontrata bidezko exekuzio-aurrekontua, BEZa barne, hamaika milioi ehun eta hirurogeita hemezortzi mila bederatziehun eta hiru euro eta berrogeita sei zentimo da (11.178.903,46), eta Administrazioak horren berri izateko aurrekontua: bederatzi milioi laurehun eta hamabost mila seiehun eta hirurogeita hiru euro eta hemeretzi zentimo (9.415.663,19) BEZa kanpo.

Obrak egiteko hamahiru (13) hilabeteko epea aurreikusten da.

Euskal Trenbide Sareko (ETS) Zerbitzu Teknikoek egiaztatu dute proiektu honek bere xedeari erantzuten diola eta Sektore Publikoko Kontratuen Legeak eta Administrazio Publikoen Kontratuen Legearen Erregelamendu Orokorrak eskatutako baldintzak betetzen dituela, kontrata bidez egikaritzeko behar diren alderdi nahikoak jasotzen baititu; halaber maila formalean berrikusi du proiektua eta berresten du bete egiten duela Sektore Publikoko Kontratuen Legean eta Herri Administrazioen Kontratuen Legearen Erregelamendu Orokorrean ezarritakoa, maila formalean, beharrezko dokumentuak eta indarrean dagoen araudia sartzeari dagokionez, edukiari, sinadurei eta alderdi formalei, beharrezko kalkulu-oinarri eta -hipotesiei eta Sektore Publikoko Kontratuen Legearen 233.1 artikuluan zerrendatutako edukiari dagokienez.

Organo honek eskumena du euskal trenbide sareko obren proiektuak onartzeko, hala xedatzen baita Mugikortasun Jasangarriaren Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen azaroaren 19ko 382/2024 Dekretuaren 11.2.b) artikuluan.

Aipatutako xedapenak, horiekin bat datozenak eta oro har aplikatu beharrekoak ikusita, hau,

EBAZTEN DUT:

Lehenengoa.– « Vitoria-Gasteizko tranbia Zabalganara zabaltzeko eraikuntza-proiektua (Aldaia Adarra)» onartzea. Lizitazioaren oinarrizko aurrekontua, BEZa barne, hamaika milioi ehun eta hirurogeita hemezortzi mila bederatziehun eta hiru euro eta berrogeita sei zentimo da (11.178.903,46), eta obrak egiteko epea hamahiru (13) hilabetekoa izango dela aurreikusi da.

Bigarrena.– Eraikuntza-proiektu hau onartzeak berekin dakar obrak onura publikokoak edo interes sozialekoak direla deklaratzea, okupatzeko beharra adieraztea eta dagokion eraikuntza-proiektuaren beraren eranskinean zerrendatuta dauden erasandako ondasunak eta eskubideak lehenbailehen okupatu behar direla adieraztea.

Ebazpen hau ez da behin betikoa administrazio-bidean, eta, beraren aurka, interesdunek gora jotzeko errekurtsoa aurkez diezaiokete Azpiegituren eta Mugikortasun Jasangarriaren sailburuordeari, hilabeteko epean, ebazpena jakinarazi edo argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera zenbatzen hasita. Idazki hori organo honi edo Azpiegituren eta Mugikortasun Jasangarriaren sailburuordeari bidali beharko zaio.

Administrazio publikoek administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jarri ahal izango dute, bi (2) hilabeteko epean, Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiko administrazioarekiko auzien aretoan, hargatik eragotzi gabe aldez aurretik errekerimendua egitea, Administrazioarekiko Auzien Jurisdikzioa arautzen duen uztailaren 13ko 29/1998 Legearen 44. artikuluan zehaztutako moduan eta epean.

Jendaurrean jartzen da, guztiek horren berri izan dezaten.

Vitoria-Gasteiz, 2025eko abenduaren 4a.

Garraio Azpiegituren zuzendaria,

MARÍA DOLORES DE JUAN DE MIGUEL.


Azterketa dokumentala