Egoitza elektronikoa

Kontsulta

Kontsulta erraza

Zerbitzuak


Azken aldizkaria RSS

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

214. zk., 2025eko azaroaren 6a, osteguna


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da

BESTELAKO XEDAPENAK

SPRI-ENPRESEN GARAPENERAKO EUSKAL AGENTZIA
4727

EBAZPENA, 2025eko urriaren 28koa, SPRI-Enpresa Garapenerako Euskal Agentziako zuzendari nagusiarena, zeinaren bidez onartzen baitira 2025. urterako «Smart Industry – Teknologia Kuantikoak» laguntzen programa arautzen duten oinarriak onarpena eta agintzen baita deialdia.

SPRI-Enpresen Garapenerako Euskal Agentzia, Eusko Jaurlaritzako Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasunaren Sailaren mendeko zuzenbide pribatuko erakunde publikoa, bere arduratzen laguntzen Euskadiko enpresetan txertatzen Euskal Autonomia Erkidegoan enpresa eta industria arloko jarduera bultzatzera bideratutako jardunbideak bideratzeko eta lehiakortasuneko bektore gisa honako hauen arteko trantsizioak: teknologia digitala, energia-ingurumena eta demografia-gizartea. Horretarako, enpresen jarduera ekintzailean inbertsioa, berrikuntza, nazioartekotzea eta jarduera sustatzea bultzatzen ditu.

Ildo horretatik, SPRI-Enpresen Garapenerako Euskal Agentziak hainbat ekintza garatu ditu Euskadi 2025 Eraldaketa Digitalerako Estrategia (EEDE2025) bultzatzeko. Ekintza horien artean, aipatzekoak dira Euskadiko enpresetan eraldaketa digitala eta teknologia kuantikoak bultzatzera bideratutako laguntza-programa askotarikoak.

Horrekin lotuta, dagoeneko abian jarritako beste ekimen batzuen osagarri gisa, «Smart Industry – Teknologia Kuantikoak» izeneko programa hau jarri da abian. Programa horren lehentasunezko helburua izan da garapen esperimentaleko proiektuak babestea, teknologia jorratzen dutenak kuantikoak «hornitzaile teknologikoetatik» enpresetara transferitzea.

Dirulaguntzen Erregimena Arautzen duen 2023ko abenduaren 21eko 20/2023 Legeak (DEAL) 7.2.a) artikuluan eskatzen du hainbat printzipioren arabera egiteko lege horrek ezartzen duen dirulaguntzen kudeaketa eta esleipena; besteak beste, publizitate-printzipioaren arabera. Era berean, DEALen 8.3 artikuluak ezartzen du Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu behar direla dirulaguntza edo diruz lagundutako programa mota bakoitzaren oinarri arautzaileak.

Hori guztia dela eta, hau

EBAZTEN DUT:

Lehenengoa.– Onartzea «Smart Industry-Teknologia Kuantikoak» laguntza-programari dagozkion oinarri arautzaileak eta deialdia, 2025. urterako. Haien edukia atxikita dago ebazpen honen eranskinean.

Bigarrena.– Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian osorik argitaratzea, 2025. urterako, «Smart Industry-Teknologia Kuantikoak» programaren oinarri arautzaileak onartzen dituen ebazpen hau.

Hirugarrena.– Ebazpen honen kontra, aukeran, berraztertzeko errekurtsoa jarri ahal izango zaio SPRI-Enpresen Garapenerako Euskal Agentziaren Zuzendaritza Nagusiko titularrari, hilabeteko epean, ebazpen hau argitaratzen den egunaren biharamunetik kontatzen hasita, edo administrazioarekiko auzi-errekurtsoa administrazioarekiko epaitegietan, bi hilabeteko epean, ebazpen hau argitaratzen den egunaren biharamunetik kontatzen hasita.

AZKEN XEDAPEN BAKARRA

Ebazpen honek eragina izango du Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik hasita.

Bilbao, 2025eko urriaren 28a.

SPRI-Enpresa Garapenerako Euskal Agentziako zuzendari nagusia,

JON ANSOLEAGA UGARTE.

ERANSKINA
2025 «SMART INDUSTRY – TEKNOLOGIA KUANTIKOAK» LAGUNTZEN PROGRAMAKO OINARRI ARAUTZAILEAK

SPRI-Enpresen Garapenerako Euskal Agentziak (SPRI), zeina baita Eusko Jaurlaritzako Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasunaren Sailaren menpeko erakunde publikoa, hainbat ekintza gauzatzen ditu industria, lehiakortasuna, enpresen arteko lankidetza, ikerketa eta enpresen garapena eta abar sustatzeko Euskal Autonomia Erkidegoan (EAE).

«Smart Industry – Teknologia Kuantikoak» programa tresna bat da, bat datorrena Euskadi 2025 Eraldaketa Digitalerako Estrategian (EEDE2025) definitutako jardute-politikekin.

Azkenik, aipatu behar da programa hau jasota dagoela SPRIren Dirulaguntzen Plan Estrategikoan, 2025-2028 aldirako. Programa hori Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasuneko sailburuaren 2025eko urtarrilaren 24ko Aginduaren bidez onetsi zen, eta erakundearen gardentasun-atarian argitaratuta dago, eta planaren helburu hau lortzen laguntzen du: «Smart Industry kontzeptuari lotutako teknologiak gehitzeko proiektuak lantzeko garapen esperimentaleko proiektuak bultzatzea, bereziki teknologia kuantikoaren arloan. Proiektuek garapen esperimentaleko fasean egon behar dute "hornitzaile teknologikoek" inplementatuta ("I+G arloko agentea": Zientzia Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareko eragileak, ingeniaritzak/aholkularitza-enpresak edo telekomunikazioetako operadoreak) eta enpresetara zuzenduta. Erakusteko efektua izan beharko dute, eta, horrenbestez, I+G arloko proiektuen emaitzak merkatura transferitzea bizkortu EIKT arloan.»

1. artikulua.– Xedea.

Programaren helburua da babestea eta sustatzea teknologia kuantikoak ezartzeko eta transferentzia teknologikoa egiteko garapen esperimentaleko proiektuak, teknologia berri horien heltze-prozesua, aplikazioa eta esplotazioa sustatzeko, ekosistema kuantikoa indartzeko eta lehiakortasun teknologiko eta industriala hobetzeko. «Hornitzaile Teknologikoek» ezarri beharko dituzte proiektuak (I+Gko agenteek; esateko, Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareko eragileek; Ingeniariak/aholkulariek). Proiektuak frogatu egin beharko dira, eta aukera eman beharko dute teknologia kuantikoetako proiektuen emaitzak merkatura transferitzeko prozesua azkartzeko eta Euskadiko ekosistema kuantikoari ekarpena egiteko.

2. artikulua.– Definizioak.

Programa honen helburuetarako, definizio hauek ezarri dira:

1.– Garapen esperimentaleko proiektuak: zientzia, teknologia, enpresa edo beste arlo bateko ezagutzak eta teknikak eskuratzea, konbinatzea, konfiguratzea eta erabiltzea, produktu, prozesu edo zerbitzu berriak edo hobetuak prestatzeko; kasu horretan, adibidez, produktu, prozesu edo zerbitzu berrien definizio kontzeptualeko, plangintzako eta dokumentazioko jarduerak jaso ditzake.

Garapen esperimentalean, prototipoak sortu, frogatu, proiektu pilotuak egin, produktu, prozesu edo zerbitzu berriak edo hobetuak probatu eta balioztatu ahal izango dira, funtzionamenduko baldintza errealak adierazten dituzten inguruneetan, betiere helburu nagusia bada funtsean finkatuta ez dauden produktu, prozesu edo zerbitzuei hobekuntza tekniko berriak eskaintzea; horretan jasota egon daiteke komertzialki erabil daitezkeen prototipoen edo proiektu pilotuen garapena, azken produktu komertzialaren kasuan beharrezkoa denean eta horren fabrikazioa erakusteko eta balioztatzeko helburu esklusiboetarako garestiegia denean.

Garapen esperimentalean ez dira sartzen produktuetan, ohiko edo aldizkako aldaketak, produkzio-lerroetan, fabrikazio-prozesuetan, lehendik dauden zerbitzuetan eta egiten ari diren beste eragiketa batzuetan egindakoak, nahiz eta aldaketa horiek hobekuntzak ekar ditzaketen.

2.– Erakusteko efektua: erakusteko efektua da enpresek edo hornitzaileek I+G arlotik eratorritako teknologia ikustea Euskadiko enpresetan funtzionamenduan.

3. artikulua.– Laguntzen izaera.

1.– Dirulaguntza horiek norgehiagoka-prozedura baten bidez emango dira, emandako dokumentazioaren eta 13. artikuluan ezarritako irizpideen eta prozeduraren arabera.

2.– Programa honen bidez ematen diren laguntzak izango dira itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak.

3.– Programa honen barruan emandako dirulaguntzek ez dute lotura zuzenik esportatutako kopuruekin, banaketa sare bat sortu eta ustiatzearekin, edo esportazio jarduerarekin lotutako beste gastu arrunt batzuekin.

4.– Arau honetan jasotako laguntzak edo dirulaguntzak Salbuespenen 651/2014 Erregelamendu Orokorrean (EB), 2014ko ekainaren 26ko 187. EBAOn argitaratutakoan (651/2014 araudia), 25. artikuluan, ikerketa- eta garapen-proiektuetarako laguntzetan xedatutakoaren mende daude. 1.2 artikuluaren arabera, erregelamendua ez da kasu hauetan aplikatuko: a) erregelamendu honetako III. kapituluaren 1. (15. artikuluaren kasuan izan ezik), 2., 3., 4., 7 (44 artikuluaren kasuan izan ezik) eta 10. ataletan aurreikusitako erregimenetan, estatuko dirulaguntzen urteko batez besteko gastua 150 milioi EURO baino gehiagokoa bada; indarrean sartu eta sei hilabetera, Batzordeak erabaki dezake ea erregelamendu hori aplikatzen jarraituko zaien epe luzeagoan dirulaguntzen erregimen horiei, Batzordeko estatu-kideak igorritako ebaluazio-plana aztertu ondoren, erregimen hori indarrean sartzen denetik 20 egun balioduneko epean; b) 1. artikuluko, 2. ataleko, a) hizkian aurreikusitako erregimenen aldaketetan, erregelamendu honen araberako dirulaguntzen erregimenaren bateragarritasunari eragin ezin diezaioketen edo onartutako ebaluazio-planaren edukian eragin handia izan ezin dezaketen aldaketak ez direnean; c) esportazioarekin lotutako jarduerentzako dirulaguntzetan, zehazki esportatutako kopuruekin lotutako dirulaguntza zuzenetan, banaketa-sarea ezartzeko eta martxan jartzeko dirulaguntzetan edo esportazio-jarduerarekin lotutako beste gastu arrunt batzuentzako dirulaguntzetan; d) inportatutako produktuen ordez produktu nazionalak erabili behar diren dirulaguntzetan.

4. artikulua.– Baliabide ekonomikoak.

1.– Dirulaguntza-programa honen helburura bideratutako 2025eko baliabide ekonomikoak 2.000.000 euro dira, eta etorriko dira SPRI-Enpresen Garapenerako Euskal Agentziaren aurrekontuetan horretarako ezarri diren aurrekontu-zuzkiduretatik. SPRIren aurrekontuak Euskal Autonomia Erkidegoko 2025eko Aurrekontu Orokorretan sartuta daude.

2.– Funtsen izaera mugatua dela eta, dirulaguntza soilik emango zaie baloraziorik handiena lortu duten eskaerei, 7, 8 eta 9 artikuluetan ezarritako mugekin eta baldintzekin. Proposamenak modu ordenatuan sailkatuko dira 13. artikuluan ezarritako irizpideen arabera, eta programaren aurrekontua agortu arte emango dira dirulaguntzak.

3.– Behin aurrekontu-kreditua bukatuta, ezingo da beste dirulaguntzarik eman; hori dela eta, ezetsi egingo dira aurkeztu eta hurrengo posizioetan sailkatuta dauden eskaerak.

5. artikulua.– Erakunde onuradunak eta baldintza hori lortzeko eskakizunak.

1.– Jarduera ekonomikoa egiten duten pertsona juridikoek (enpresaren neurria edozein izanda ere) eskuratu ahal izango dituzte programa honetan aurreikusitako laguntzak, hala eskatzen badute, baldin eta oinarri hauetan eskatzen ezaugarriak betetzen badituzte, haien egoera ekonomiko bateratua aintzat hartuta, eta aurkezten badituzte 6. artikuluan zehaztutako eta diruz lagun daitezkeen jarduerak gauzatzeko proiektuak.

Hori guztia, baldin eta:

a) Euskal Autonomia Erkidegoan jarduera-zentro bat badute. Hain zuzen ere, aurkeztutako proiektuak zentro horretan izan beharko du inpaktua, eta bertan egin beharko da diruz laguntzekoa den jarduera; eta

b) Alta emanda badaude Euskadiko Ekonomia Jardueren Gaineko Zergaren dagokion epigrafean.

2.– Ezingo dute deialdi honetan aurkezten diren dirulaguntzarik jaso:

a) Zuzenean edo zeharka, oinarri hauetan jasotako dirulaguntzaren xede diren arloetan zerbitzuak eskaintzen dituzten informatika aholkularitzako eta ingeniaritzako enpresetan parte hartzen dutenek, edo haien gobernu-organoetan erabakitzeko gaitasuna dutenek.

b) Sektore publikoren batekoak diren erakundeek edo sektore publikoaren parte direnek, aplikagarriak diren sailkapen instituzionalaren araudien arabera.

c) DEALen 13. artikuluan aurreikusitako egoeraren batean daudenek.

Zehazki, aintzat hartuko da ea eskatzaileek betetzen dituzten zerga-betebeharrak, Gizarte Segurantzako betebeharrak eta dirulaguntzen itzulketen betebeharrak Ekonomia eta Ogasun Kontseilariak 2023ko otsailaren 13an emandako aginduak ezarritako kasuetan. Hala, ulertuko da eguneratuta daudela dirulaguntzen itzulketen betebeharren ordainketan baldin eta zorrak zatikatuta edo atzeratuta eta bermatuta badaude edo adostu bada bertan behera uztea itzultzeko dagokion ebazpenaren inpugnazioa.

d) 30.000 eurotik gorako dirulaguntzen kasuan soilik, ordainketa-epeak betetzen ez dituztenek; hain zuen ere merkataritza-eragiketetan berankortasunaren aurka egiteko neurriak ezartzen dituen abenduaren 29ko 3/2004 Legeak aurreikusten dituenak.

e) Europako Batzordeak laguntza bat legez kanpokoa dela edo barne-merkatuarekin bateraezina dela erabaki ondoren, laguntzak errekuperatzeko agindu baten mende daudenek.

f) Krisian dauden enpresa edo entitateak badira, aintzat hartuta nola definitzen diren horretarako krisian dauden eta enpresa arlokoak ez diren enpresen berregituraketako eta salbamenduko Estatuko laguntzei buruzko arauetan(2014/C 249/01).

g) LGTBIfobia egin, bultzatu edo sustatzen dutenek, bihurketa-terapiak sustatu edo egitea barne, trans pertsonen berdintasun erreal eta eragingarrirako eta LGTBI pertsonen eskubideak bermatzeko otsailaren 28ko 4/2023 Legearen arabera.

3.– Laguntza-eskaera aurkezten den unetik hasi eta azken ordainketara arte bete beharko dira aurreko ataletan laguntzen onuradun izateko aipatutako eskakizunak.

4.– Aurreko paragrafoetan aurreikusitako alderdiak honela egiaztatuko dira:

a) SPRIk ofizioz egiaztatuko du ea betetzen diren honako eskakizun hauek:

– Euskal Autonomia Erkidegoan jarduera-zentro bat izatea (industriakoa edo horri lotutako zerbitzuetakoa, edo beste jarduera ekonomiko batzuekin lotutakoa).

– Alta emanda egotea Euskadiko Ekonomia Jardueren Gaineko Zergaren epigrafe industrialean.

– Egunean izatea zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekiko betebeharrak.

Dena den, eskatzaileak aurka egin dezake. Hala bada, kasu bakoitzean eskumena duen organoaren administrazio-ziurtagiri positiboak eman beharko ditu.

b) Gainerako baldintzak erantzukizunpeko adierazpenaren bidez egiaztatuko dira, eta adierazpen horrek bete beharko du eskaerak prozesatzeko aplikatiboan txertatzeko garaian Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen 2015eko urriaren 1eko 39/2015 Legearen 69. artikulua, baita DEALen 13.9 artikuluan aurreikusitako eskakizunak ere. Hala badagokio, egiaztatu ahal izango da ea egokiak diren erantzukizunpeko adierazpenaren bidez egiaztatutako baldintzak.

c) 30.000 eurotik gorako laguntza-eskaeren kasuan, enpresa-ziurtagiria edo, hala badagokio, ROACen izena emandako auditorearen ziurtagiria, edo Adostutako Prozeduren Txostena ordaintzeko epe legalei lotuta, Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 39/2003 Lege Orokorraren (DLO) 13.3 bis artikulua betetzeari dagokionez, agindu horrek zehaztutako baldintzetan.

6. artikulua.– Diruz lagundu daitezkeen jarduerak.

651/2014 Erregelamenduaren 6. artikuluan ezarritakoaren arabera, dirulaguntzen izaera pizgarria bermatzeko, Programarako eskaera aurkeztu ondoren hasitako proiektuek soilik jaso ahal izango dute dirulaguntza.

Diruz lagundu daitezkeen jarduerak izango dira teknologia kuantikoak ezartzeko proiektuak eta frogatzeko efektua dutenak. Hori guztia 2. artikuluan definitutako terminoetan. Horrenbestez, proiektu horiek merkaturako transferentzia azkartu eta ekarpena egingo diote Euskadiko ekosistema kuantikoari. Proiektuek lotura izan beharko dute honako arlo hauetakoren batekin:

1.– Konputazio kuantikoa.

Adibideak:

– Esperimentazioa konputazio kuantikoko plataformetan (hardwarea edo hodeia).

– Arazo industrialei, logistikoei edo finantzarioei aplikatutako algoritmo kuantikoak garatzea.

2.– Komunikazio kuantikoak.

Adibideak:

– Gakoen banaketa kuantikorako sareak ezartzea (QKD).

– Hardware kuantikoa garatzea edo ezartzea komunikazio seguruetarako.

– Komunikazio kuantikoak integratzea telekomunikazioen sareetan.

– Azpiegiturak egokitzea eraso kuantikoekiko erresistenteak diren teknologiei.

3.– Simulazio kuantikoa.

Adibideak:

– Propietate aurreratuak dituzten materialak simulatzea, teknologia kuantikoak erabilita.

– Simulazio kuantikoko tresnak garatzea diseinu molekularrerako edo farmako berrientzat.

4.– Metrologia eta Sentsorika Kuantikoa.

Adibideak:

– Sentsore kuantikoak ezartzea neurri ultrazehatzentzat.

– GPSaren mendekoak ez diren nabigazio-sistema autonomoak.

5.– Kriptografia postkuantikoa.

Adibideak:

– Sistema kriptografikoak estandar postkuantikoetara migratzea (NIST PQC).

– Sistema klasikoen eta postkuantikoen arteko elkarreragingarritasunaren probak egitea.

– Eraso kuantikoekiko erresistenteak diren tresnak eta zifratze-liburutegiak garatzea.

Jarduketa horiek hainbat arlotan aplikatuko dira, besteak beste: logistikan eta ibilbideen optimizazioan, finantzetan (arriskuen modelaketa), Adimen Artifizialean (Quantum Machine Learning), defentsan eta sistema kritikoetan, kimika konputazionalean (molekula konplexuen simulazioa), etab.

Proiektua, bestalde, laguntza-eskaera aurkeztu ondoren hasi beharko da, eta gehienez ere 16 hilabete luzatuko da.

Ez da diruz lagunduko eguneraketarik edo mantentze-lanik, SPRIn lehenago aurkeztu denik eta SPRIren laguntzen aurreko deialdietan aurkeztu denik eta SPRIren edo euskal sektore publikoaren programa honen edo beste edozein programaren laguntza jaso duten proiektuetan egindakorik.

Nolanahi ere, diruz lagundu daitezkeen jarduerek, diruz lagundu daitezkeen gastuek eta horien intentsitateak bete beharko dute 651/2014 Erregelamenduaren 25. artikuluak ezarritakoa.

Inola ere ez da diruz lagunduko Europar Batasuneko kide diren beste herrialde batzuetara edo hirugarren herrialdeetara esportatzea; eta, ondorioz, Programa honen testuinguruan diruz lagundutako dirulaguntzek ezingo dute zuzenean lotuta egon esportatutako kantitateekin, banaketa-sare bat martxan jarri eta ustiatzearekin, edo esportazio-jarduerarekin lotutako beste ohiko gastu batzuekin.

Programa honen barruan emandako dirulaguntzek ezingo dute baldintzatu inportatutako produktuen ordez bertako produktuak erabiltzea.

7. artikulua.– Diruz lagun daitezkeen gastuak.

1.– Diruz lagun daitezkeen gastutzat hartuko dira ondorengo kontzeptu hauek, aurreko puntu batean deskribatutako diruz lagundu daitezkeen jarduerekin lotuak:

– Hornitzaile Teknologikoak eskainitako orduen gastuak (I+Gko agenteak; esateko, Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareko eragileek), eta baldintza hauek betetzen dituztenak.

– 651/2014 (EB) Erregelamenduan zehaztutako moduan Garapen Esperimentalaren esparruan teknologia kuantikoen arloko I+G jarduerak egiten dituzten erakundeek egin behar dituzte.

– Enpresa eskatzailearekin edo eskatzaileekin akzio edo partaidetzen bidez loturarik ez duten (ez zuzenean, ez zeharka) erakundeek egindakoak izango dira.

– Hardware eta lizentzietako gastuak.

– Enpresa onuradunaren barneko langileen gastuak, diruz lagundutako proiektuari egoztekoak direnak, gehienez 30 euro/orduko balioa duen kostu hautagarria onartuko delarik.

2.– Diruz lagun daitezkeen kontzeptuek ez dituzte gehieneko hauek gainditu behar:

– Hornitzaile teknologikoaren ordu-dedikazioko gastuak: gehienezko kopururik gabe.

– Hardwarean eta lizentzietan egiten diren gastuak: gehienez 150.000 euro.

– Enpresa onuradunaren barneko langileen gastuak: gehienez 20.000 euro.

3.– Diruz lagun daitezkeen gastuek Laguntza Eskaera SPRIn aurkezten denetik aurrera eta proiektua gauzatzeko epean sortuak eta fakturatuak izan behar dute.

8. artikulua.– Diruz lagun daitezkeen gastuei aplikagarri zaizkien eskakizunak.

Diruz lagun daitezkeen gastuak baloratzeko, kontuan izango dira irizpide hauek:

1.– Lotura zuzena izango dute programa honen helburu den jarduerarekin.

2.– Deskontuak eta antzekoak izanez gero, gastua gutxitu egingo da.

3.– Gastu hautagarriaren balioespena izango da kutxako irizpidearen araberakoa.

4.– Fakturan aplikatutako balio erantsiaren gaineko zerga ez da gastu hautagarria izango.

5.– DEALen 30.1 artikuluan aurreikusten den moduan, diruz lagundu daitezkeen gastuak eskuratzeko kostua ezingo da inolaz ere izan merkatuaren balioa baino altuagoa. Alde horretatik, irizten bada ezen, antzeko proiektuen batez besteko gastuekin alderatuta, proiektuaren gastu-aurrekontua handiegia dela, murriztu egingo da diruz lagun daitezkeen gastuen oinarria, gastu egokitzat eta proportzionatutzat jotzen den zenbatekoaren arabera.

6.– DEALen 31.1 artikuluan ezarritakoaren arabera, ulertuko da onuradun batek azpikontratatu edo kontratatu egiten duela baldin eta hirugarren batekin adosten badu osorik edo zati batean gauzatzea dirulaguntzaren xede den jarduera. Kontzeptu horretatik kanpo geratzen da onuradunak diruz lagundutako jarduera bere kabuz gauzatzeko egin beharreko gastuen kontratazioa. Hori horrela, azpikontratazioa edo hirugarrenen kontratazioa iritsi ahal izango da diruz lagundutako jardueraren zenbatekoaren % 100era, eta diruz lagundutako jardueren azpikontrataziorako edo hirugarren kontrataziorako aplikagarri izango dira aipatutako artikuluetan jasotako gainerako aurreikuspenak.

7.– DEALen 30.3 artikuluan aurreikusitakoa betez, diruz lagun daitekeen gastuaren zenbatekoak gainditu egiten baditu sektore publikoko kontratazioaren arloan indarrean dagoen araudiak kontratu txikirako ezarritako kopuruak, eta betiere hirugarrengoen kontratazioren bat baldin badago, onuradunak gutxienez hiru hornitzaileren eskaintzak eskatu beharko ditu lana egiteko, zerbitzua emateko edo ondasuna entregatzeko konpromisoa hartu aurretik, salbu eta, bere ezaugarriak bereziak izateagatik, merkatuan ez badago lana egiteko, zerbitzua emateko edo ondasuna entregatzeko behar beste erakunde, edo gastua dirulaguntza eman baino lehen egin bada.

Dirulaguntzaren justifikazioan edo eskaeran aurkeztutako eskaintzen artean aukeratzeko, kontuan hartuko dira efizientzia- eta ekonomia-irizpideak, eta abantailarik handienak dituen proposamen ekonomikoa aukeratzen ez bada, espresuki justifikatu beharko da memoria batean.

8.– Nolanahi ere, oinarri hauen testuinguruan diruz lagun daitezkeen gastutzat hartuko dira DEALeko 30. artikuluarekin bat datozenak.

9. artikulua.– Laguntzen modalitatea eta zenbatekoa.

Deialdi honen xede diren laguntzak dirulaguntza gisa emango dira, honako ehuneko hauetan, eta aintzat hartuta zer oinarri diruz lagundu daitekeen onartutako diruz lagun daitezkeen gastuetan:

– Oro har, proiektuan onartutako diruz lagun daitezkeen gastuen % 25.

– Gehi proiektuan onartutako diruz lagun daitezkeen gastuen % 15 gehiago, lankidetza efektiboa garatzen denean enpresa baten eta ikerketa organismo baten edo batzuen artean eta ezagutzaren zabalkundea egiten denean, betiere beren gain hartzen badute (azpikontratista gisa) diruz lagundu daitezkeen kostuen % 10 eta garatutako ikerketaren emaitzak argitaratzeko eskubidea gordetzen badute. (Adibidez: Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareko eragileak).

Proiektuen dirulaguntza-muga 150.000 eurokoa izango da proiektu bakoitzeko.

2025ean, diruz lagundu daitekeen jarduera bat edo gehiago egiteko ekitaldian zehar, enpresek, gehienez ere, 200.000na euroko dirulaguntza jasoko dute.

10. artikulua.– Laguntzak metatzea eta mugak.

1.– Dirulaguntza horiek bateragarriak izango dira proiektu edo jarduketa horri esleitutako bestelako dirulaguntzekin, baldin eta laguntza-neurri horiek diruz lagundu daitezkeen beste kostu batzuentzat badira edo laguntza-neurriek bat egiten badute diruz lagundu daitezkeen kostuekin, erabat zein partzialki, eta ez badute gainditzen aplikagarria den dirulaguntzen intentsitaterik edo zenbatekorik altuena; betiere, Batzordearen 651/2014 Erregelamenduan ezarritakoaren arabera.

Batasunaren finantzaketa, Batasuneko instituzioek, agentziek, enpresa komunek edo beste organo batzuek modu zentralean kudeatzen dutena, ez badago zuzenean edo zeharka estatu-kidearen kontrolpean, eta estatuko dirulaguntzekin uztartzen bada, azken horiek hartuko dira kontuan jakiteko ea errespetatzen diren jakinarazpen-atalaseak eta dirulaguntzaren intentsitate gorenak; betiere, diruz lagundu daitezkeen kostuei esleitutako finantzaketa publikoaren zenbateko osoa ez bada Europako araudi aplikagarrian ezarritako finantzaketa-ehunekoak baino altuagoa.

2.– Laguntzaren zenbatekoa ez da inola ere izango erakunde onuradunak garatzeko asmoa duen jardueraren kostua baino handiagoa, soilik laguntza hori aintzat hartuta edo edozein administraziok edo horien sektore publikoek xede bererako emandako beste laguntza batzuk gehituta. Baldin eta beste laguntza publiko batzuk eta programa honen bidez emandakoa metaturik lortzen den zenbatekoak gainditu egiten badu kostu hori, murriztu egingo da programa honetan araututako laguntzaren zenbatekoa jardueraren gehiegizko finantzaketa saihesteko behar den neurrian.

11. artikulua.– Dirulaguntzaren eskaera eta dokumentazioa ematea.

1.– Dirulaguntzak jasotzeko baldintzak betetzen dituzten erakundeek dirulaguntza-eskaera bete beharko dute SPRIren webgunean dagoen aplikazio informatikoaren bitartez. Ondoz ondoko pantailak ditu aplikazioak, eta eskatzaileek haietan ikusi ahal izango dute zer informazio eskatuko zaien, oinarri hauen arabera.

2.– Dirulaguntza-eskaera hori izenpe elektroniko aurreratuaren bidez (ziurtagiri elektroniko errekonozitu batekin) sinatu beharko du erakundea ordezkatzeko nahikoa ahalorde duen pertsona batek.

3.– SPRIk kontsultatu egingo du ea betetzen diren zerga-betebehar guztiak eta Gizarte Segurantzako betebeharrak, eta enpresa alta emanda dagoen Jarduera Ekonomikoen Zergan. Nolanahi ere, eskatzaileak uko egin diezaioke horri, eta, kasu horretan, dagokion dokumentazio egiaztagarria entregatu beharko du.

4.– Laguntza-eskaeran, erakunde eskatzailearen eta bere legezko ordezkariaren identifikazio-datuak jaso beharko dira.

5.– Laguntza-eskaerarekin batera, agiri eta informazio hauek aurkeztu behar dira:

a) Erantzukizunpeko adierazpena, oinarri arautzaile hauen eranskinean ageri den normalizatutako ereduaren edukiaren arabera egina.

b) Dirulaguntzei buruzko informazioa, proiektu hori bera gauzatzeko beste erakunde publiko zein pribatu batzuei eskatutako edo/eta haiek emandakoa, bertan adieraziz laguntza hori noiz eskatu zen, eta, hala badagokio, zein organismok eman zuen, zein programaren baitan eta laguntzaren zenbatekoa.

c) Legezko ordezkariaren notario-ahalordea, salbu eta laguntza-eskaera eskatzailearen ordezkariak sinatu badu, pertsona juridikoaren ordezkariaren ziurtagiriaren bidez. Ziurtagiriak indarrean egon behar du eta agintaritza ziurtatzaile batek emandakoa izango da.

d) Identifikazio Fiskaleko Txartela, salbu eta laguntza-eskaera eskatzailearen ordezkariak sinatu badu. Ziurtagiriak indarrean egon behar du, agintaritza ziurtatzaile batek emandakoa izango da eta aukera eman beharko du IFZ zenbakiari eta eskatzailearen izen sozialari buruzko datua egiaztatu ahal izateko. Langile autonomo baten kasuan, nahikoa izango da laguntza-eskaera aitortutako agintaritza ziurtatzaile batek igorritako pertsona fisikoaren ziurtagiri bidez sinatzea. Ziurtagiriak indarrean egon beharko du eta eskatzailearen izen-abizenak eta NAN zenbakiari buruzko datua egiaztatzea ahalbidetu beharko du.

e) 30.000 eurotik gorako laguntza-eskaeren kasuan, enpresa-ziurtagiria edo, hala badagokio, ROACen izena emandako auditorearen ziurtagiria, edo Adostutako Prozeduren Txostena ordaintzeko epe legalei lotuta DLOko 13.3 bis artikulua betetzeari dagokionez, agindu horrek zehaztutako baldintzetan.

f) Hainbat hornitzaileren eskaintzak, DEALen 30.3 artikuluan ezarritakoaren arabera.

g) Proiektuaren memoria, eta honako hauek barnean dituela:

– Hornitzaile teknologikoaren eskaintza teknikoa.

– Eskaintza ekonomikoa, helburuak, eginkizunak, kostuak eta dedikazioa zehaztuz, eta barnean sartuz hornitzaile teknologikoaren gastuen banakapena, eta hardwareko eta lizentzietako inbertsioak.

– Proiektuaren laburpen exekutiboa (gehienez, 2 orrialde).

– Proiektuaren deskribapena termino teknologikoetan. Proiektuaren berrikuntza teknologikoaren maila eta azken aurrerapenen egoerak arlo kuantikoan duen aurrerapen-mailari egiten dion ekarpena, bai eta proposatutako ikuspegiaren sendotasuna eta bideragarritasun teknikoa ere.

– Zer jarduera garatu behar duten proiektu-eragileek.

– Proiektuaren testuingurua. Helburu orokor eta espezifikoak.

– Gauzatu beharreko jardueren xehetasuna.

– Beharrezko baliabideak: eskainitako orduak, baliabide materialak, teknologikoak, etab.

– Plangintza eta kronograma.

– Hardwarean eta lizentzietan egindako inbertsioen deskribapena.

– Zer hobekuntza ekarri ahal dizkion enpresari teknologia hori ezartzeak edo zer arazo konpon ditzakeen.

– Proiektuak produktu, zerbitzu edo prozesu berriak sortzeko eta/edo eduki teknologikoa duten enpresa berriak sortzeko duen inpaktuaren justifikazioa. Zer gaitasun duen proiektuak beste bezero edo sektore ekonomiko batzuetan kopiatua izateko. Proiektuaren arrakasta-adierazleak edo helburuak betetzea.

– Proiektuko lan-taldea (proiektuan inplikatuta dauden pertsonen CV xehea barne). Proiektuaren lantaldean teknologia kuantikoak ezartzeko adituak daudela justifikatzeko txostena.

– Euskadiko ekosistema kuantikoaren gaineko trakzio-efektua. Zer aukera eskaintzen duen proiektuak lankidetza berriak sortzeko, ezagutza transferitzeko edo zer potentzial duen BasQ estrategiarekin (Eusko Jaurlaritzak eta hiru foru-aldundiek sustatuta) lotutako inbertsioak sortzeko.

– Zer emaitza espero diren enpresa onuradunarentzat eta proiektuan parte hartzen duten eragileentzat, onurei dagokienez.

6.– Posta elektronikoko kontu moduan, jakinarazpenen abisuak bidaltzeko, bakarrik onartuko da programaren onuradun gisa azaltzen den enpresari dagokiona.

7.– Laguntza-eskaera, aurkeztu beharreko dokumentazioarekin batera, hautatutako hizkuntza ofizialean aurkez daiteke. Era berean, dirulaguntzak eskatzetik etorritako jardueretan, eta prozedura osoan, entitate eskatzaileak zer hizkuntza aukeratzen duen, hizkuntza hori erabiliko da, Euskararen Erabilera Normalizatzeko Oinarrizko 10/1982 Legearen, azaroaren 24koan, ezarritakoaren arabera.

12. artikulua.– Laguntza-eskaerak aurkezteko epea.

Oinarri hauek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu, eta biharamunean hasiko da laguntza-eskaerak aurkezteko epea, eta 2025eko abenduaren 9an bukatuko da. Dena den, eskatzaileei zuzendutako arreta teknikoa 2025eko abenduaren 12ko 15:00etan amaituko da (Espainiako penintsulako ordua).

13. artikulua.– Esleitzeko prozedura, ebaluazio-organoa eta irizpideak.

1.– Laguntzen eskaerak organo kudeatzaileak kudeatuko ditu.

1.1.– Dirulaguntza-eskaeren ebaluazioaren proposamena. Espedientea osatuta zer unetan dagoen aintzat hartuta, erakunde kudeatzaileak banan-banan aztertuko ditu epean aurkeztutako eskaerak, eta egiaztatuko du ea betetzen diren programa honetan ezarritako baldintzak. Programan parte hartzeko ezarritako eskakizunak betetzen ez dituzten eskaerak ezetsi egingo dira SPRIren Zuzendaritza Nagusiak banan-banan emandako ebazpen bidez, eta enpresa eskatzaileei ezespen horren berri emango zaie.

1.2.– Dirulaguntza-eskaeren ebaluazioa. Ebaluazio-organoak artikulu hauetan ezarritako irizpideak aplikatuz baloratuko ditu eskaerak, eta txosten bat igorriko du egindako ebaluazioaren emaitza zehazteko. Espedientea eta ebaluazio-organoaren txostena ikusita, organo-kudeatzaileak formulatuko du SPRIko Zuzendaritza Nagusiari zuzendutako ebazpen-proposamena.

Honako hauek osatutako dute ebaluazio-organoa:

a) Guillermo Unamuno, Eraldaketa Digitalaren Arloko Smart&Cyber Saileko arduraduna, izango da organoaren presidentea eta berdinketak erabakiko ditu bere botoarekin. Presidentea kanpoan denean, presidenteordeak ordeztu ahal izango du.

b) Asier Horas, Eraldaketa Digitalaren Arloko teknikaria, izango da presidenteordea. Ordezkoa Jon Churruca izango da, Eraldaketa Digitalaren Arloko teknikaria.

c) Leire Fernández, Eraldaketa Digitalaren Arloko teknikaria. Ordezkoa Yolanda Mariscal izango da, Eraldaketa Digitalaren Arloko teknikaria.

Ebaluazio-organoaren funtzionamenduari dagokionez, Sektore Publikoko Erregimen Juridikoari buruzko 2015eko urriaren 1eko 40/2015 Legean xedatutakoa aplikatuko da.

2.– Proiektuak ebaluatzeko, honako irizpide eta puntuazio hauek aplikatuko dira:

– Proiektuaren potentzial teknologikoa.

Zein den proiektuaren berrikuntza teknologikoaren maila, eta zer ekarpen egiten dion azken aurrerapenen egoerak arlo kuantikoan duen aurrerapen-mailari, eta zein den proposatutako ikuspegiaren sendotasuna eta bideragarritasun teknikoa. 40 puntu, gehienez. 20 puntu lortu beharko dira gutxienez.

– Proiektuaren inpaktua.

Zer onura-maila espero duen enpresa onuradunak proiektua gauzatzearen eta teknologia hori aplikatzearen ondorioz. Produktu, zerbitzu edo prozesu berriak sortzeko eta/edo eduki teknologikoa duten enpresa berriak sortzeko aurreikuspenak. Zer gaitasun duen proiektuak beste bezero edo sektore ekonomiko batzuetan kopiatua izateko. 30 puntu, gehienez.

– Euskadiko ekosistema kuantikoaren gaineko trakzio-efektua.

Zer potentzial duen proiektuak lankidetza berriak sortzeko, zer aukera eskaintzen dituen ezagutza transferitzeko, edo zer potentzial duen BasQ estrategiarekin (Eusko Jaurlaritzak eta hiru foru-aldundiek sustatuta) lotutako inbertsioak sortzeko. 30 puntu, gehienez.

Irizpide bakoitzak gehieneko puntuazioa du. Zehaztutako irizpideak zenbateraino betetzen diren aztertuko da puntuazioa emateko. Gutxienez 60 puntuko puntuazio globala gainditzen ez duten jardueren laguntza-eskaerei ezezkoa emango zaie.

Dirulaguntzak esleituko zaizkie baloraziorik handiena lortu duten eskaerei, harik eta programa honen aurrekontua agortu arte, eta proposamenak modu ordenatuan antolatuko dira artikulu honetan ezarritako irizpideen arabera. Baliteke deialdia finantzatzeko zuzkidura ekonomiko osoa ez izatea nahikoa sailkatutako azken proposamenari eman dakiokeen dirulaguntzaren % 100era iristeko. Kasu horretan, soilik esleituko zaio aurrekontuari geratzen zaion zenbatekoa.

3.– Ebazpena SPRIko Zuzendaritza Nagusiko titularrak egingo du eta erakunde eskatzaileari jakinaraziko zaio gehienez ere 10 egun balioduneko epean, igortzen denetik zenbatzen hasita. Ebazpenaren aurka, berraztertze-errekurtsoa aurkeztu ahalko zaio SPRIren zuzendari nagusiari, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkideari buruzko urriaren 1eko 39/2015 Legean ezarritako epean eta moduan.

4.– Ebazteko epea. Ebazteko epea, gehienez ere, 6 hilabetekoa izango da agiri guztiak aurkezten diren egunetik kontatzen hasita. Aipatutako epean ebazpenik ematen ez bada, ezetsi egin dela ulertuko da.

5.– Ebazpenen berri ematean, jakinaraziko da zenbateko dirulaguntza emango den, eta jarduera hori garatzeko beharrezkoa den beste edozein baldintza ere adieraziko da; baita, hala dagokionean, zergatik ez den emateen.

6.– Ebazpena SPRIren webgunean eta EHAAn argitaratuko da, denek izan dezaten emandako laguntzen berri.

14. artikulua.– Dirulaguntzaren justifikazioa.

1.– Diruz lagundu daitekeen jarduera amaitu eta 90 egun naturaleko gehieneko epearen barnean, onuradunek justifikatu beharko dute proiektua burutu dutela, SPRIren webguneko likidazio-eskaeraren inprimakiak betez.

2.– Eskaera hori sinadura elektronikoaren bidez sinatu beharko du erakundea ordezkatzeko ahalorde nahikoa duen pertsona batek.

3.– Likidazio-eskaeran, erakunde eskatzailearen eta bere legezko ordezkariaren identifikazio-datuak jaso beharko dira.

4.– Likidazio-eskaerarekin batera, agiri hauek aurkeztu behar dira.

a) Memoria ekonomikoa, fakturak xehatuta eta kostu hauen zehaztapenekin: hornitzaile teknologikoarenak, hardware eta lizentzienak eta bertako pertsonalaren kostua.

b) Gastu eta inbertsio hautagarrien fakturak eta finantza-erakundeak ordaindu izanaren egiaztagiriak.

c) Jarduerak, dirulaguntzarekin ez ezik, funts propioekin edo beste dirulaguntza edo baliabide batzuekin ere finantzatu badira, diruz lagundutako jardueretan bideratutako funts horien zenbatekoa, jatorria eta aplikazioa egiaztatu beharko dira.

d) Memoria deskriptiboa. Egindako lanak ziurtatu eta informazio hau jaso beharko du:

– Proiektuko eragileek garatutako jarduerak.

– Proiektuaren testuingurua. Helburu orokor eta espezifikoak.

– Garatutako jardueren xehetasuna.

– Erabilitako baliabideak: eskainitako orduak, baliabide materialak, teknologikoak, etab.

– Plangintza eta kronograma.

– Hasierako planak izandako desbideratzeak.

– Potentzial teknologikoari dagokionez lortutako lorpenen deskribapena: lortutako garapen teknologikoen deskribapena.

– Hardwarean eta lizentzietan egindako inbertsioen azalpena eta frogak (pantaila atzemateak, argazkiak...). Proiektuaren xede-fakturak jasotzen dituen laburpen-koadroa, diruz lagundu daitezkeen kontzeptuen arabera bereizita.

– Bai enpresa onuradunak, bai proiektuan parte hartzen duten eragileek proiektuaren ondorioz lortutako hobekuntzak eta onurak.

– Proiektuak produktu, zerbitzu edo prozesu berriak sortzeko eta/edo eduki teknologikoa duten enpresa berriak sortzeko aurreikuspenei dagokienez lortutako emaitzen deskribapena. Proiektuak beste bezero edo sektore ekonomiko batzuetan kopiatua izateko duen gaitasuna. Proiektuaren arrakasta-adierazleak edo helburuak betetzea.

– Proiektua gauzatzearekin sortu diren balizko lankidetza berrien, ezagutza transferitzeko aukeren edo BasQ estrategiarekin lotutako inbertsioen deskribapena.

e) Finantza-erakundearen egiaztagiriaren fotokopia, kontu korrontearen titulartasuna onuradunaren izenean dagoela frogatzeko eta zenbakia zein den zehazteko (IBAN).

f) Bertako langileen dedikazioaren eta kostuaren ziurtagiria, enpresaren legezko ordezkariak digitalki sinatua.

g) Ez da fakturarik aintzat hartuko, baldin eta ez badituzte betetzen abenduaren 29ko 3/2004 Legean (merkataritza-eragiketetan berankortasunaren aurka egiteko neurriak ezartzen dituena) aurreikusitako ordainketa-epeak, edota benetako ordainketa-data likidazio-eskaera baino beranduagorako bada.

15. artikulua.– Laguntza- edota likidazio-eskaerak zuzentzea.

1.– Laguntza- edota likidazio-eskaerak ez badaude behar bezala beteta puntu guztietan edo ez bada eskatutako dokumentazio osoa ekartzen, SPRIk 10 egun balioduneko epea emango dio erakundearen legezko ordezkariari akatsa zuzentzeko edo beharrezko agiriak helarazteko.

2.– Laguntza-eskaeraren kasuan, epe horretan akatsa zuzendu ez bada, eskaera ukatuko da, helburu horretarako agindutako ebazpen baten bidez.

16. artikulua.– Laguntza ordaintzea.

1.– Dirulaguntzaren ordainketa aldi bakar batean egingo da, likidazio-eskaera eta justifikazio-dokumentazioa aurkeztu ondoren.

2.– Baldin eta gastu hautagarria dirulaguntza emateko ebazpenean onartutako aurrekontuan adierazitakoa baino txikiagoa bada, dirulaguntza proportzionalki egokituko zaio gastuari, 9. artikuluan ezarritako irizpideen arabera.

3.– SPRIk Oinarri hauetan eskatzen diren justifikazio-dokumentuak behar bezala jasotakoan ordainduko dizkio dirulaguntzak erakunde onuradunari.

17. artikulua.– Erakunde onuradunen betebeharrak.

Oinarri hauen arabera emango diren dirulaguntzen onuradun izango diren erakundeek bete beharko dituzte honako artikulu hauetan ezarritako betebeharrak: DEALen 14. eta 42. artikuluetan jasotakoak, eta, zehazki eta xede mugatzailerik gabe, hauek:

a) Dirulaguntzaren esleipena oinarritzen duen jarduera egitea edo egoera horretan egotea.

b) Eskakizunak eta baldintzak betetzen direla egiaztatzea SPRIri, eta dirulaguntzak jasotzeko edo gozatu ahal izateko beharrezkoa den jarduera egitea.

c) Emandako laguntza onartzea. Horrekin lotuta, dirulaguntza eman izanaren jakinarazpena jaso den dataren ondoren hamar egun balioduneko epean, erakunde onuradunak ez badio SPRIren aurrean laguntzari espresuki uko egiten, ulertuko da onartuta geratu dela.

d) Emandako laguntza bideratzea Euskal Autonomia Erkidegoko jarduera-zentro batean proiektua garatzera eta bertan inpaktua izaten saiatzera.

e) SPRIk beharrezkotzat jotako dokumentazio osagarria eska dezakeela eta SPRIk izendatutako langileek, bere edozein instalaziotan, beharrezkotzat eta egokitzat jotako egiaztapen guztiak egin ditzaketela onartzea. Horien guztien helburua izango da emandako laguntzaren xede den proiektua gauzatu dela eta eskatutako baldintzak bete direla egiaztatzea.

f) Faktura osoak gordetzea, eta SPRIren eta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren esku jartzea bost urtez, diruz lagun daitezkeen gastuak gauzatzen direnetik aurrera.

g) Hala badagokio, baimentzea SPRIk egin beharreko egiaztapen-jarduketak, edo baimentzea Eusko Jaurlaritzako Kontrol Ekonomikorako Bulegoari, Euskadiko Kontu Publikoen Auzitegiari edo estatuko zein erkidegoko beste edozein kontrol-organo eskudunei egin dezatela egin beharreko beste edozein egiaztapen eta kontrol finantzario jasotako dirulaguntzen gainean, aurretik aipatutako zeregin horiek egiteko beharrezkoa den edozein informazio emanez.

h) SPRIri berehala jakinaraztea ea eskatu edo jaso duten laguntzarik edo dirulaguntzarik edota beste edozein diru-sarrerarik edo baliabiderik beste administrazio edo erakunde publiko edo pribatu batzuetatik hemen araututako dirulaguntzen xede berbererako.

Jakin eta berehala jakinarazi beharko da, eta, nolanahi ere, jasotako funtsei emandako aplikazioa justifikatu baino lehen edo justifikatzeko unean.

i) SPRIri jakinaraztea ea aldatu den dirulaguntza emateko garaian kontuan hartutako edozein gorabehera objektibo zein subjektibo.

Jakin eta berehala jakinarazi beharko da, eta, nolanahi ere, jasotako funtsei emandako aplikazioa justifikatu baino lehen edo justifikatzeko unean.

j) Esleipenaren ebazpena eman aurretik eta ordaintzerako unean, egiaztatzea egunean daudela zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzakoak zein dirulaguntzen itzulketei lotutako betebeharrak, Euskal Autonomia Erkidegoan ogasun-arloko eskumenak dituen administrazioaren saileko titularrak emandako aginduan ezartzen den moduan.

k) Erakundearen izaera juridikoa dela, eta, kontu- liburuek hala ezarriz gero, diligentzia-erregistroak eta behar bezala ikustatutako gainerako dokumentuak aurkeztea pertsona onuradunari dagokion merkataritzako legediak eta sektoreko legediak ezartzen duen terminoetan, baita dirulaguntzen oinarri arautzaileek eskatzen dituzten kontu-egoerak eta erregistroak ere, egiaztatzeko eta kontrolatzeko jarduketak behar bezala egin daitezkeela bermatzeko.

l) Jasotako funtsen aplikazioaren dokumentu justifikatzaileak gordetzea, dokumentu elektronikoak barne, egiaztatzeko eta kontrolatzeko jarduketak egin ahal izateko.

m) Hedapen-neurri hauek ezartzea dirulaguntza jasoko duen programaren, jardueraren, inbertsioaren edo jarduketaren izaera publikoari publizitate egokia eman ahal izateko, DEALen 27. artikuluaren arabera.

n) Jendaurrean zabaltzeko prestatzen diren dokumentuetan, karteletan, propagandan eta argitalpenetan, SPRIren logotipoa eta esaldi hau jaso beharko dira: «SPRIk diruz lagundua», esteka honetan eskuragarri dagoen formatuaren arabera: https://www.spri.eus/es/logo/

ñ) Bi hizkuntza ofizialak erabiltzea diruz lagundutako jarduerarekin lotutako ekintzen argitalpenean, iragarkietan eta publizitatean.

o) Itzultzea garatutako jardueraren edo jarduketaren gaineko diruz lagundutako kostuaren soberakina edo jasotako funtsak, DEALen 35.4 eta 36. artikuluetan jasota dauden kasuetan.

p) Hizkerak eta irudiek ikuspegi intersekzionala errespetatzea, eta, batez ere, kontuan hartzea sexu- eta genero-genero ikuspegia, dirulaguntza jasoko duen jarduerak edo proiektuak eskatzen dituen dokumentu eta material guztietan. Bermatzea hizkuntzaren eta irudien erabilera ez-sexista, diruz lagundutako proiektua gauzatu bitartean sortzen diren dokumentu eta euskarri guztietan.

q) Herritarren hizkuntza eskubideak bermatzea, eta, batez ere, euskara erabiltzea diruz lagundutako jarduketarekin lotutako argitalpenetan, iragarkietan eta publizitatean.

r) DEALen 30.2 artikuluan aurreikusitakoaren arabera, dirulaguntza jasotzen duena enpresa bat baldin bada, operazio komertzialetan egindako diruz lagundu daitezkeen gastuak ordaindu beharko dira aplikagarria den sektoreko araudian aurreikusitako ordainketa-epeetan, edo, hala badagokio, merkataritzako operazioetan berankortasunaren aurka egiteko neurriak ezartzen dituen 2004ko abenduaren 29ko 3/2004 Legean ezarritako epeetan.

s) Onuraduna baldin badago DEALen 48.1 artikuluan aurreikusita dauden egoeraren batean, deslokalizaziorik ez egitea.

t) Dirulaguntza jaso dezaketen programa, jarduera, inbertsio edo jardueren finantzaketaren izaera publikoaren publizitate egokia ematea, gardentasunari buruzko legerian ezarritakoaren arabera.

18. artikulua.– Dirulaguntzak aldatzea eta epeak zabaltzea.

1.– Aurreikusita dago ezen dirulaguntza ematen duen organoak erabaki ahal izango duela, aldez aurretik aldi bereko egoeraren balorazio zirkunstantziatua eginda, ofizioz edo interesdunak eskatuta aldatzea emandako laguntza edo bere baldintzak, baldin eta baldintza hauek betetzen badira:

a) Alde baten instantziari erantzunez gero, pertsona onuradunak jakin bezain pronto komunikatzea, eta, nolanahi ere, jasotako funtsei emandako aplikazioaren justifikazioaren aurretik, DEALen 14.e artikuluan jasotako betebeharra betez.

b) Zenbatekoa ez handitzea.

c) Egindako jarduera edo jokabidea edo egingo dena oinarri arautzaileen xedearen barruan egotea.

d) Aldaketa justifikatzen duten baldintzak ez izatea onuradunaren borondatearen araberakoak.

e) Aldaketa sustatu duten elementu eta baldintza berriak hasieran eman izan balira, dirulaguntza ukatzeko modukoak ez izatea eta aldaketa ez izatea hasieran onartutako proiektua erabat aldatzeko bezain handiak.

f) Ez urratzea hirugarrengoen eskubiderik.

2.– Onuradunak jaso badu emandako dirulaguntza osoa edo partziala, eta aldaketarekin zenbatekoa txikitzen bada, DEALen 40. artikuluan aurreikusitakoa jarraituko da.

3.– Halaber, programaren kudeatzaileak luzatu ahal izango du jarduerak gauzatzeko epea, baldin eta erakunde eskatzaileek hala eskatu eta behar bezala justifikatzen badute; luzapen horren ondorioz, gehienez, beste 12 hilabetez atzeratu ahal izango da (hau da, 28 hilabetez) diruz lagundu daitekeen jarduera egiteko gehieneko epea (16 hilabetekoa da epe hori).

19. artikulua.– Ez-betetzeak eta itzulketak.

1.– Ikusiko balitz erakunde onuradunak ez duela bete oinarri hauetan, aplikatzekoak diren gainerako arauetan eta laguntzen ebazpenean ezarritako baldintzetakoren bat, galdu egingo du emandako laguntza eskuratzeko eskubidea, eta SPRIri itzuli beharko dizkio ordura arte kobratu dituen laguntzen diru kopuruak gehi dirulaguntzen arloko legezko berandutze-interesak, eta, beharrezkoa balitz, legezko jarduketak abiaraziko dira diru kopuru horiek itzul ditzan.

2.– Edonola ere, honako hau izango da ez-betetzea artikulu honetan aurrez ikusitako eraginetarako:

a) Laguntza-eskaeran eta dokumentazio osagarrian jasotako ekintzak aldatzea SPRIren baimenik gabe. Halaber, ez betetzea izango da SPRIri ez jakinaraztea proiektuaren exekuzioan gertatutako aldaketak, baldin eta aldatu egiten badituzte laguntza emateko aztertu ziren baldintzak. Posible da aldaketak baimentzea, betiere erakunde onuradunak baimena eskatu badio SPRIri, eta justifikatu baditu aldaketa horiek, ahal dela, proiektuan aplikatu baino lehen, eta, betiere, ez badute aldatzen programa honek lagundutako jardueren eta lortu nahi dituen helburuen izaera.

b) Diruz lagun daitezkeen gastuak ez justifikatzea epe barruan edo ez betetzea programa honetan eta laguntza emateko ebazpenean jasotako eskakizunak.

c) Diruz lagundutako proiektua betetzeko epeak gainditzea, aldatzeko baimena edo luzapena eman ez bada.

d) Laguntza eskuratzea nahiz eta ez bete programa honetan ezarritako baldintza eta eskakizunak edo laguntza emateak berekin zekartzan baldintzak.

e) Ez onartzea programan edo laguntza emateko ebazpenean aurreikusitako kontrol-neurriak, edo haien garapena oztopatzea.

f) Proiektua beste zerbaitera desbideratzea, edo ez betetzea laguntzak emateko ebazpenean ezarritako beste edozein betebehar.

g) DEALeko 35.4 eta 36 artikuluetan jasotako kausak.

3.– SPRIko zuzendari nagusiari dagokio hastea ez-betetzea egiaztatzeko espedientea, eta hura izapidetu eta ebaztea.

4.– SPRIko Zuzendaritza Nagusiaren titularrari dagokio abiaraztea, izapidetzea eta ebaztea dirua itzultzeko prozedura.

5.– Ez badira betetzen deialdi honetan eta aplikatzekoak diren gainerako arauetan jasotako betekizunak (DEALeko 51. artikuluaren arabera, enpresa-deslokalizazioaren aitorpena barne) edo, hala badagokio, dirulaguntza emateko ebazpenean ezartzen direnak, dirulaguntza ezeztatu egingo da ez-betetze espedientea ireki ondoren, eta SPRIri itzuli beharko zaizkio dirulaguntza edo dirulaguntzen arloko berandutze-interesak. Itzulketa horiek Zuzenbide Publikoaren diru-sarrerak izango dira, DEALen eta 698/1991 Dekretuaren II. tituluan ezarritakoaren arabera, nahiz eta horrek ez duen eragotziko kasuan kasuko ekintza legalak abiaraztea eta dagozkion zigorrak ezartzea. SPRIren Zuzendaritza Nagusiko titularrari dagokio dirulaguntza ezeztatzeko –eta, hala badagokio, partzialki edo guztiz itzularazteko– espedienteak abiarazi eta ebaztea.

6.– Egiaztatzen bada onuradunaren jarduketak konpromisoak asebetetzen dituela, ezarritako baldintzak partzialki betetzen badira, dirulaguntza espeziean entregatuko da partzialki, edo, hala badagokio, partzialki itzuliko da, eta kalkulatzerakoan kontuan hartuko da zer jarduera-proportzio bete den, guztizkoaren gainean. Nolanahi ere, espeziean emandako dirulaguntza partzialaren zenbatekoa, onuradunak jasotzeko eskubidea duena, bat etorriko da emandako dirulaguntzaren zenbateko behar bezala justifikatuarekin, justifikazioa egiaztatu eta erakunde esleitzaileak onartu ondoren.

7.– Halaber, gainfinantzaziorik badago ordainketaren ostean beste laguntza batzuk jaso direlako, itzuli beharko da programak helburu duen jardueraren kostua gainditzen duen laguntza-zatia, 10. artikuluan araututakoari jarraiki. Kasu horretan, ebazpen batean adieraziko da laguntza-zati hori itzuli behar dela; bestalde, ebazpen horrek deklaratuko du hori, eta adostuko du zenbat diru itzuli behar den.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA

Programa honi araudi hau aplikatuko zaio:

1.– DLO eta DAO, dirulaguntzekin lotutako oinarrizko legeriari dagokionez.

2.– Dirulaguntzen Erregimena Arautzen duen 2023ko abenduaren 21eko 20/2023 Legea.

3.– 2003ko abenduaren 17ko Dirulaguntzen 38/2003 Lege Orokorra eta, aplikagarria denean, 2003ko abenduaren 17ko 38/2003 Legearen Erregelamendua onartzen duen 2006ko uztailaren 21eko 887/2006 Errege Dekretua.

4.– Abenduaren 17ko 698/1991 Dekretua, zeinaren bidez arautzen baita Euskal Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorren kargura emandako dirulaguntzen berme eta ordainketen araubide orokorra, eta zeinetan finkatzen diren berorren kudeaketan parte hartzen duten erakunde laguntzaileen baldintzak, erregimena eta betebeharrak.

5.– Europako Batzordearen 651/2014 Erregelamendua, 2014ko ekainaren 17koa, zenbait laguntza-kategoria barne merkatuarekin bateragarritzat jotzen dituena Itunaren 107 eta 108. artikuluak aplikatuz.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA

Datu Pertsonalak Babesteari eta Eskubide Digitalak Bermatzeari buruzko abenduaren 5eko 3/2018 Lege Organikoan (aurrerantzean, DBLO), Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2016ko apirilaren 27ko Datuak Babesteko 2016/679 Erregelamendu Orokorrean (aurrerantzean, DBEO) eta datu pertsonalak babesteko gainerako araudi aplikagarrian ezarritakoarekin bat etorriz, jakinarazten da ezen SPRIk tratatuko dituela emandako datuak, eta haren Tratamendu Jardueren Erregistroan sartuko direla.

Tratamendu horren helburua, deialdiaren interes publikoan eta parte hartzeko eskabidean oinarritua, da eskatutako laguntzaren espedientea kudeatzea. Datu pertsonalak tratatzeko oinarri juridikoa da SPRIk duen interes publikoa, SPRI-Enpresa Garapenerako Euskal Agentzia sortzeko estatutuetan ezarritako helburuak betetzeko.

Informazio hori gaian eskumena duen Administrazio Publikoari eta SPRI Taldeko enpresei laga ahal izango zaie.

Datuak gorde egingo dira harik eta laguntza emateko espedientea erabat izapidetu arte eta legez eska daitekeen epean, legezko betebeharrak bete ahal izateko.

Interesdun guztiek eskubidea izango dute datuak zuzentzeko edo ezabatzeko, tratamendua mugatzeko, datuen eramangarritasunari aurka egiteko, edo ez izateko tratamendu automatizatuan soilik oinarritutako erabaki baten xede; halaber datuak babesteko araudi aplikagarrian aurreikusitako beste edozein eskubide ere izango dute, eskubide horiek aplikagarriak direnean, honako helbide elektroniko honetara idatziz bidalita: lopd@spri.eus. Era berean, interesdunak Datuak Babesteko gure ordezkariarekin harremanetan jarri ahal izango dira, idatzizko komunikazioaren bidez, helbide elektroniko honetan: dpd@spri.eus

Horrez gain, interesa duen edonork edozein erreklamazio mota aurkeztu ahal izango du dagokion kontrol Agintaritzan. SPRIren kasuan, Datuen Babeserako Euskal Agintaritza da: www.avpd.euskadi.eus. SPRIren Datu Pertsonalen Babesari buruzko informazio gehigarria eta xehea kontsultatzeko, https://www.spri.eus/es/aviso-legal/ helbideko Pribatutasun Politikara jo dezakezu.

AZKEN XEDAPENETAKO HIRUGARRENA

SPRI-Enpresen Garapenerako Euskal Agentziak oinarri hauei buruz hartzen dituen erabaki guztiak administratiboak dira, eta, beraz, administrazioarekiko auzien jurisdikzioa da jurisdikzio eskuduna.

ERANSKINA
ERANTZUKIZUNPEKO ADIERAZPENAREN EREDU NORMALIZATUAREN EDUKIA

[Izen-abizenak] jaunak/andreak, [...] zenbakidun NANa indarrean duenak, [pertsona juridiko eskatzailearen izena] ordezkatzen du, [...] IFZ zenbakia duena eta egoitza soziala [helbidea] helbidean duena, eta

HONAKO HAU ADIERAZTEN DU HAREN ERANTZUKIZUNPEAN:

I.– Baldintzak betetzen dituela, programa honen xede den laguntza jasotzeko indarrean dagoen araudiak ezartzen dituenak; zehazki, honako hauek:

(i) Jarduera-zentro bat duela Euskal Autonomia Erkidegoan. Hain zuzen ere, aurkeztutako proiektuak zentro horretan izango du inpaktua, eta bertan egingo da diruz laguntzekoa den jarduera.

(ii) Alta emanda dagoela Euskadiko Ekonomia Jardueren Gaineko Zergaren dagokion epigrafean.

(iii) Konpromisoa hartzen duela enpresa ez deslokalizatzeko, DEALen 49. artikuluan adierazitako baldintzetan.

(iv) Konpromisoa hartzen duela ez gainfinantzatzeko, DEALen 9.4h) artikuluan adierazitako baldintzetan.

(v) Ez duela parte hartzen, ez zuzenean, ez zeharka, oinarri hauetan jasotako dirulaguntzaren xede diren arloetan zerbitzuak eskaintzen dituzten informatika-aholkularitzako eta ingeniaritzako enpresetan, eta ez duela gaitasunik ere horien gobernu-organoetan erabakitzeko.

(vi) Ez izatea sektore publikoren batekoak diren edo sektore publikoaren parte diren erakundeak, aplikagarriak diren sailkapen instituzionalaren araudien arabera.

(vii) Ez dagoela DEALen 13. artikuluan aurreikusitako egoeraren batean; hau da:

a) Ez duela zigorrik jaso epai irmo baten bidez dirulaguntza edo laguntza publikoak jasotzeko aukera galtzeko; edo ez duela zigorrik jaso prebarikazioarekin, funtzionario-eroskeriarekin, ondasun publikoak bidegabe erabiltzearekin, influentzia-trafikoarekin, iruzurrekin eta legearen aurkako ordainarazpenekin lotutako delituengatik edo delitu urbanistikoengatik.

b) Borondatezko konkurtso-aitorpena eskatu izana, prozeduraren batean kaudimengabetzat aitortu izana, konkurtsoan aitortuta egotea (hitzarmen bat eragingarri bihurtu denean izan ezik), esku-hartze judizial baten mende egotea edo 2003ko uztailaren 9ko 22/2003 Konkurtso Legeak xedatutakoaren arabera ezgaituta egotea, konkurtsoa kalifikatzeko epaian ezarritako ezgaitze-aldia amaitu gabe egonda.

c) Kausaren batean errudun deklaratua izateagatik, Administrazioarekin egindako edozein kontraturen suntsiarazpen irmoa eragin izana.

d) Pertsona fisikoa, merkataritza-sozietateetako administratzaileak edo beste pertsona fisiko batzuen legezko ordezkariak direnak sartuta egotea honako lege hauek jasotako kasuren batean bateraezintasuneko erregimenari dagokionez: Administrazio Publikoen zerbitzura dauden langileen bateraezintasunei buruzko 1984ko abenduaren 26ko 53/1984 Legea eta Kargudun Publikoen Interes Gatazkak eta Jokabide Kodea Arautzen dituen 2014ko ekainaren 26ko 1/2014 Legea, edo Hauteskunde Erregimen Orokorreko 1985eko ekainaren 19ko 5/1985 Lege Organikoan xedatutako hautetsia izatea, gai horiek arautzen dituen araudi autonomikoan edo lege horretan ezarritako baldintzen arabera.

e) Egunean ez izatea zerga-betebeharrak edo Gizarte Segurantzarekiko betebeharrak, indarrean dauden xedapenek ezartzen dituztenak; araudiak zehazten duen moduan.

f) Zerga-egoitza erregelamenduz zerga-paradisu gisa kalifikatutako herrialde edo lurralde batean izatea.

g) Ez izatea egunean dirulaguntzak itzultzeko betebeharrarekin lotutako ordainketak, araudiak zehazten dituen baldintzetan.

h) Epai irmo baten bidez, zigor gisa, galdu izana dirulaguntzak jasotzeko aukera, lege honen edo hala ezartzen duten beste lege batzuen arabera. Zehatzago esanda, ezin izango dute eduki dirulaguntzen onuradun edo erakunde kolaboratzaile izaera, baldin eta sexu-arrazoiarekin lotutako jarduera baztertzailea egin badute edo sexu-arrazoiengatiko bazterkeria egiteagatik edo emakumeen eta gizonen berdintasunari buruzko araudia ez betetzeagatik zigor administratiboa edo penala jaso badute, zigor horretan ezarritako aldian zehar. Honako enpresa hauek ere ezingo dute jaso laguntzarik edo dirulaguntzarik: Estatuko araudiaren arabera berdintasun-plan bat izan behar dutenek baina ez dutenek; eta 50 langile baino gehiago izanik, sexu-jazarpena do sexu-arrazoiengatiko jazarpena prebenitzeko eta hari aurre egiteko neurriak ezarri izana ziurtatzen ez duten enpresek, emakumeen eta gizonen berdintasunari buruzko Estatuko legediak ezarritako baldintzetan.

i) Pertsona fisikoa edo juridikoa, pribatua edo publikoa, administrazio-bidean ebazpen irmo bidez zehatua egotea ekonomia zirkularrerako kutsatutako lurzoruei eta hondakinei buruzko 2022ko apirilaren 8ko 7/2022 Legean edo Euskadiko Ingurumen Administrazioaren 2021eko abenduaren 9ko 10/2021 Legean aurreikusitako arau-hauste larri edo oso larriengatik, dagozkion neurri zuzentzaileak abian jarri eta isuna ordaindu arte.

j) Ez bete izana desgaitasuna duten pertsonen mesedetan lanpostuak erreserbatzeko legez ezarritako kuota, frogatu gabe neurri alternatiboak abian jarri hori bete ahal izateko direla.

(viii) Erabaki ondoren Europako Batzordeak laguntza bat legez kanpokoa dela edo barne-merkatuarekin bateraezina dela, ez egotea laguntzak errekuperatzeko agindu baten mende.

(ix) Ez duela LGTBIfobiarik egin, bultzatu edo sustatzen, bihurketa-terapiak sustatu edo egitea barne, trans pertsonen berdintasun erreal eta eragingarrirako eta LGTBI pertsonen eskubideak bermatzeko otsailaren 28ko 4/2023 Legearen arabera.

(x) Ez izatea krisian dagoen enpresa edo entitatea, krisian dauden enpresak Salbatzeko eta Berregituratzeko Estatuko Dirulaguntzei buruzko Jarraibide komunitarioen arabera (DOUE 2014/C 249/01).

II.–

○ Indarrean dagoen araudian jasotako eskakizunak betetzen ditut.

○ Egiazkoak eta osoak dira eskaera honetako datu guztiak eta aurkeztutako dokumentazio guztian jasotakoak. Horrekin lotuta, dagokion erantzukizuna hartuko dut neure gain (Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkideari buruzko 2015eko urriaren 1eko 39/2015 Legeko 28.7 artikulua).

III.– Baldin eta erantzukizunpeko adierazpen edo komunikazio batean gehitutako edozein datu edo informazio guztiz zuena ez bada, faltsua bada edo hutsak baditu, edo haiek administrazio eskudunari aurkezten ez bazaizkio, ezingo da gauzatu eraginpeko eskubidea edo jarduera, gertakari horien berri izaten den unetik bertatik; gainera, dagozkion erantzukizun penalak, zibilak edo administratiboak ezarriko zaizkio, 2015eko urriaren 1eko 39/2015 Legearen 69. artikuluko 4. atalean ezarritakoaren arabera.

[ ] Goian jasotako adierazpenen edukia onartzea.


Azterketa dokumentala