Egoitza elektronikoa

Kontsulta

Kontsulta erraza

Zerbitzuak


Azken aldizkaria RSS

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

237. zk., 2023ko abenduaren 14a, osteguna


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da

BESTELAKO XEDAPENAK

GOBERNANTZA PUBLIKO ETA AUTOGOBERNU SAILA
5553

115/2023 EBAZPENA, abenduaren 5 ekoa, Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendariarena, zeinaren bidez argitara ematen baita Garraioetako, Mugikortasuneko eta Hiri Agendako Ministerioarekin, Geografia Institutu Nazionalaren eta Geografia Informazioko Zentro Nazionala organismo autonomoaren bidez sinatutako hitzarmena, Euskal Autonomia Erkidegoko aireko irudien eta ortoargazkien estaldura lortzekoa (2023. hegaldia).

Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak sinatu egin du aipatutako hitzarmena, eta, publikotasun egokia emateko, hau

EBAZTEN DUT:

Artikulu bakarra.– Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzea Garraioetako, Mugikortasuneko eta Hiri Agendako Ministerioarekin, Geografia Institutu Nazionalaren eta Geografia Informazioko Zentro Nazionala organismo autonomoaren bidez sinatutako hitzarmena, Euskal Autonomia Erkidegoko aireko irudien eta ortoargazkien estaldura lortzekoa (2023. hegaldia). Hitzarmen hori ebazpen honen eranskin gisa agertzen da.

Vitoria-Gasteiz, 2023ko abenduaren 5a.

Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendaria,

MARÍA BEGOÑA OTALORA ARIÑO.

ERANSKINA, JAURLARITZAREN IDAZKARITZAKO ETA LEGEBILTZARRAREKIKO HARREMANETARAKO ZUZENDARIAREN ABENDUAREN 5EKO 115/2023 EBAZPENARENA
HITZARMENA, GARRAIOETAKO, MUGIKORTASUNEKO ETA HIRI AGENDAKO MINISTERIOAREN (GEOGRAFIA INSTITUTU NAZIONALAREN ETA GEOGRAFIA INFORMAZIOKO ZENTRO NAZIONALA ERAKUNDE AUTONOMOAREN BIDEZ) ETA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAREN (LURRALDE PLANGINTZA, ETXEBIZITZA ETA GARRAIO SAILAREN BIDEZ) ARTEKOA, EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO AIREKO IRUDIEN ETA ORTOARGAZKIEN ESTALDURA LORTZEKO (2023KO HEGALDIA)
PARTE-HARTZAILEAK

Alde batetik, Lorenzo García Asensio jauna, Geografia Informazioko Zentro Nazionaleko (aurrerantzean, CNIG) presidentea, Garraioen, Mugikortasunaren eta Hiri Agendaren Ministerioari atxikita dagoena Geografia Institutu Nazionalaren Zuzendaritza Nagusiaren bitartez, maiatzaren 4ko 310/2021 Errege Dekretuaren bidez (maiatzaren 21eko BOE) onartutako CNIGren Estatutuaren 3. artikuluan ezarritakoaren arabera, eta Geografia Institutu Nazionalaren (aurrerantzean, IGN) zuzendari nagusia, uztailaren 27ko 980/2018 Errege Dekretuaren bidez (uztailaren 28ko BOE) izendatu zelako, eta irailaren 9ko TMA/1007/2021 Aginduaren (2021eko irailaren 25eko BOE, 230. zk.) bosgarren xedapenaren (Jarduteko Hitzarmen eta Protokolo Orokorrak) 1.D) apartatuaren arabera, gastuetarako kreditu jakin batzuk administratzeko eta eskumenak eskuordetzeko mugak ezartzeari buruzkoa.

Eta, bestetik, Ignacio María Arriola López jauna, Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioetako sailburua (egoitza soziala: Donostia kalea 1, Vitoria-Gasteiz), Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen urtarrilaren 19ko 11/2021 Dekretuak ematen dizkion eskumenak erabiliz. Lehendakariaren irailaren 7ko 20/2020 Dekretua betez xedatzen da haren izendapena.

AZALTZEN DUTE:

Lehenengoa.– Institutu Geografiko Nazionalak, Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendako idazkariordearen bidez Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agentziako Ministerioari atxikitako zuzendaritza-organoak, besteak beste, helburu hauek ditu: lurraldea behatzeko plan nazionalak zuzentzea eta garatzea, aplikazio geografiko eta kartografikoarekin; fotogrametria- eta teledetekzio-sistemak aprobetxatzea; lurraren eredu digitalak ekoiztea, eguneratzea eta ustiatzea; eta erreferentziako informazio geografikoaren alderdi topografikoen datu-baseak ekoiztea, eguneratzea eta ustiatzea.

Geografia Informazioko Zentro Nazionala organismo autonomoaren (CNIG) xedea –Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendako Ministerioari atxikia, Geografia Institutu Nazionalaren Zuzendaritza Nagusiaren bitartez– besteak beste, gizarteak eskatzen dituen geografia-lanak ekoiztea eta garatzea da, alde batetik, teknologia aurreratuetan eta ikerketa- eta garapen-programetan oinarritutako proiektuak egiteko, eta, bestetik, zientzia eta teknika geografikoen esparruan laguntza teknikoa emateko. Hori guztia Geografia Institutu Nazionalaren Zuzendaritza Nagusiarekin bat datorren esparru estrategiko batean, 1989rako Estatuko Aurrekontu Orokorrei buruzko abenduaren 28ko 37/1988 Legearen (abenduaren 29ko BOE eta CNIG sortzekoa) 122.2 artikuluan eta maiatzaren 4ko 310/2021 Errege Dekretuaren bidez (maiatzaren 21eko BOE) onartutako CNIGaren Estatutuaren 4. eta 5. artikuluetan ezarritakoaren arabera.

Bigarrena.– Ildo horretan, CNIGren Estatutuaren 5.5 a) artikuluak jasotzen duenez, organismo autonomo horrek bete beharreko eginkizunen artean dago «Estatuko eta nazioarteko beste administrazio publiko eta erakunde batzuekin beharrezkoak diren hitzarmenak, akordioak eta kontratuak kudeatzea», eta 8.2 d) artikuluan ezarritakoaren arabera, Kontseilu Errektoreak Hitzarmen hau sinatzea onartu du CNIGren izenean, 2023ko martxoaren 16an.

Hirugarrena.– Euskal Autonomia Erkidegoari dagokio, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorreko Lurralde Plangintzaren eta Hiri Agendaren Zuzendaritzaren bidez, lurralde-antolamenduaren, lurralde-politikaren eta hirigintzaren plangintza eta garapena egitea, hiria berroneratzeko programak egitea, eta Euskal Autonomia Erkidegoan kartografiaren eta informazio geografikoko sistemen arloko politikak planifikatzeko, garatzeko eta kudeatzeko eskumenak baliatzen ditu.

Laugarrena.– Alde bien interesekoa da, Sistema Kartografiko Nazionala arautzen duen azaroaren 23ko 1545/2007 Errege Dekretuan aurreikusitako administrazioen arteko lankidetzaren esparruan, informazio geografikoaren arloko jarduketak koordinatzea, sinatzen duten administrazio publikoen beharrak ase daitezen, informazio kartografiko eta geografikoaren ekoizpena modu koordinatu eta efizientean bermatu dadin, eta hainbat iturritako datu geografikoak modu koherentean konbinatu ahal izan daitezen, Sistema Kartografiko Nazionaleko kideek partekatu ahal izateko. Sistema horri atxiki zitzaion Euskal Autonomia Erkidegoa, 2021eko maiatzaren 17an sinatutako Hitzarmenaren bidez.

Bosgarrena.– Euskal Autonomia Erkidegoko lurralde osoko hegaldi fotogrametrikoa eta hainbat ortoargazki-estaldura lortzeko elkarlanean aritu nahi dute alderdiek, Espainiako Aireko Ortoargazkien Plan Nazionalaren (PNOA) esparruan.

Seigarrena.– IGNk eta CNIGk, Kartografia-Sistema Nazionala arautzen duen azaroaren 23ko 1545/2007 Errege Dekretuaren 2. artikuluko 2b) apartatuko sistema kartografiko nazionalaren helburuak betez, eta administrazio publikoekin ezarritako akordioak errespetatuz, PNOAren esparruan sortutako estaldura fotogrametrikoak eta produktu nominalak izan ditzakete. Akordiook hauexek dira bereziki: jarduteko protokolo orokorra, Nekazaritza Bermatzeko Espainiako Funtsaren (Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura Ministerioaren Erakunde Autonomoa), Geografia Institutu Nazionalaren eta Geografia Informazioko Zentro Nazionalaren (Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioaren Erakunde Autonomoa) artekoa, informazio geografikoa trukatzeko (2022ko uztailaren 13an sinatua).

Alde horretatik, aldeen interesekoa da Hitzarmen honen xede diren estaldurek, Estatuko Administrazio Orokorrak garatu beharreko baldintza nominalez gain, Eusko Jaurlaritzak zehaztu eta finantzatutako hobekuntza teknikoak ere izatea. Era berean, Eusko Jaurlaritzak indarrak batu nahi ditu Estatuko Administrazio Orokorrarekin, bi administrazioen artean alderdi bakoitzak banaka lor litzakeenak baino produktu hobeak lortzeko.

Hain zuzen, Eusko Jaurlaritzak Estatuko Administrazio Orokorraren produktu nominalak hobetu nahi ditu, bere eskumen-eremuko berezko zereginei aplikatu ahal izateko, honako zeregin hauen bidez:

– PNOA hegaldiaren bereizmena hobetzea, pixel bakoitzeko 22 cm izatetik pixel bakoitzeko 18 cm izatera pasatuz.

– Ortoargazkiaren bereizmena hobetzea, 25 cm/pixeleko oinarrizko ortoargazkitik 15 cm/pixeleko ortoargazki zorrotzera pasatuz.

PNOA hegaldiaren eta PNOA ortoargazkien bereizmena hobetzeari dagokionez, IGNk eta CNIGek, Sistema Kartografiko Nazionalaren helburuak betez (1545/2007 Errege Dekretuaren 2. artikuluaren 2.b apartatua) eta administrazio publikoekin ezarritako akordioak errespetatuz, PNOAren esparruan sortutako estaldura fotogrametrikoak eta produktu nominalak izan ditzakete.

Zehazki, Estatuko Administrazio Orokorrak hegaldi fotogrametrikoa (HF) egiteko erabili behar dituen baldintza nominalek 22 cm-ko pixel-tamaina dute lurrean (GSD), eta Euskal Autonomia Erkidegoari, berriz, 18 cm-ko GSD batekin egitea interesatzen zaio.

HF edo harrapaketa, hirugarren klausulan adierazten den bezala, IGNk egingo du, Euskal Autonomia Erkidegoak eskatutako hobekuntza txertatuta. Aurrekoan oinarrituta, Euskal Autonomia Erkidegoak bere gain hartzen du 18 cm-ko GSDa duen HF balioaren eta 22 cm-ko GSDa duen hegaldi horren balioaren arteko aldetik eratorritako gastua. Era berean, Euskal Autonomia Erkidegoak bere gain hartzen du 18 cm-ko GSDa duen HFtik eratorritako ortoargazki zorrotzaren balioaren eta 22 cm-ko GSDa duen hegaldi baten ondoriozko oinarrizko ortoargazkiaren balioaren arteko aldetik eratorritako gastua.

Zazpigarrena.– Hitzarmen honek jarraipena ematen dio administrazioen arteko ekintza koordinatuari. Hitzarmen honen aurrekaritzat dira jada amaituta dauden antzeko hitzarmenak, bi alderdiek azken urteetan Espainiako Ortofotografia Espainolaren Plan Nazionalaren (AOPN) esparruan garatu dituztenak. Hitzarmen horien ondorioz, EAEn aireko ortoargazkien hegaldiak egin ziren 2005, 2007, 2008, 2014, 2017 eta 2020an.

Zortzigarrena.– Estatuko Administrazio Orokorrak, Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioak, Informazio Geografikoko Zentro Nazionala erakunde autonomoak eta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailak ez dute merkaturatzeko bokaziorik, eta, nolanahi ere, ez dute egiten Hitzarmen honen bidez lankidetzan aritzen diren jardueren ehuneko 20 edo gehiago merkatu irekian.

Horregatik guztiagatik, alderdiek uste dute komenigarria dela Hitzarmen honetan ezarritako lankidetzarekin jarraitzea, honako klausula hauen arabera:

KLAUSULAK

Lehenengoa.– Hitzarmenaren xedea.

Hitzarmen honen xedea da IGNk, CNIGk eta Euskal Autonomia Erkidegoak Euskal Autonomia Erkidego osoan PNOA Irudiko estaldura berriak lortzeko egin behar dituzten baterako jarduerak definitzea.

Bigarrena.– Hitzarmenaren jarduketak.

– Lurrean batez beste 18 cm-ko pixel-tamainako aireko argazkien estaldura lortzea (GSD). Atzitze horrek hobekuntza dakar Estatuko Administrazio Orokorraren PNOA25 espezifikazio nominalari dagokionez (22 cm-ko batez besteko GSDarekin).

– 22 cm/pixel eta 18 cm/pixel arteko hegaldi fotogrametriko hobetuaren kalitate-kontrola.

– Ortoargazki hobetua sortzea, 25 cm/pixeleko oinarrizko ortofototik 15 cm/pixeleko ortoargazki zorrotzera pasatuta.

– Sortutako ortoargazkien kalitate-kontrola.

Hitzarmen honen bederatzigarren klausulan ezartzen den Jarraipen Batzordea arduratuko da Lan Plana ezartzeaz, eta egin beharreko zereginak zehaztuko ditu hitzarmenean ezarritako gehieneko aurrekontuaren arabera.

Ekoizpen-lanak Aireko Ortoargazkien Plan Nazionalerako itundutako zehaztapen teknikoen arabera egingo dira.

Hirugarrena.– IGN-ren betebeharrak.

IGNk, bere eskumenen arabera, honako eragiketa hauek egiteko interesa du, eta honako jarduketa hauek egiteko konpromisoa hartzen du:

– Hegaldi fotogrametrikoa (VF) atzitzea, bereizmen hobetuarekin, 22 cm-ko GSDtik 18 cm-ko GSDra.

– 22 cm/pixel eta 18 cm/pixel arteko hegaldi fotogrametriko hobetuaren kalitate-kontrola.

– Ortoargazkien kalitate-kontrola egitea.

Laugarrena.– CNIG-ren betebeharrak.

CNIGk, bere eskumenen arabera, honako eragiketa hauek egiteko interesa du, eta honako jarduketa hauek egiteko konpromisoa hartzen du:

– Ortoargazkiaren bereizmena hobetzea, 25 cm/pixeleko oinarrizko ortoargazkitik 15 cm/pixeleko ortoargazki zorrotzera pasatuz.

– Hitzarmen honen eremuan sortutako datuak Euskal Autonomia Erkidegoan banatzea, bereziki:

• 2023an egindako 18 cm-ko pixel-tamainako hegaldi fotogrametrikoaren kopia digitala.

• Behin-behineko ortoargazki ireki eta azkarren kopia digitala, 15 cm-koa, aurreko hegalditik ekarria, COG formatuan, 1:5000 eskalan.

• PNOA25 kalitatea duten 15 cm-ko pixel-tamainako behin betiko oinarrizko ortoargazkien kopia digitala.

• Aurreko hegaldi fotogrametrikotik sortutako gainerako produktuak; horien artean daude, besteak beste, erkidegoaren mosaikoa, COG formatuko 1: 25.000 eskalako behin betiko ortoargazkietatik lortua, eta hegaldiaren kalitate-kontroleko txostenak.

Produktuak AOPN zehaztapen aplikatzeko modukoen arabera eta I. eranskinaren arabera entregatuko dira.

Bosgarrena.– Euskal Autonomia Erkidegoaren betebeharrak.

Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorreko Lurralde Plangintzaren eta Hiri Agendaren Zuzendaritzak bere gain hartzen du CNIGek eta IGNk sortu beharreko produktuak hobetzeko gastuak ordaintzeko konpromisoa, honako alderdi hauetan:

– PNOA hegaldiaren bereizmena hobetzea, pixel bakoitzeko 22 cm-ko HF izatetik pixel bakoitzeko 18 cm-ko HF izatera pasatuz.

– 22 cm/pixel eta 18 cm/pixel arteko hegaldi hobetuaren kalitate-kontrola.

– Ortoargazkiaren bereizmena hobetzea, 25 cm/pixeleko oinarrizko ortoargazkitik 15 cm/pixeleko ortoargazki zorrotzera pasatuz.

– Sortutako ortoargazki hobetuen kalitate-kontrola.

Sigarrena.– Lanak egiteko egutegia.

Alderdiek adostu dute egutegi hau orientatzailea dela eta malgua izan beharko dela, egin beharreko lanen izaera bera dela eta. Izatez, lan horiek baldintza meteorologikoen araberakoak izango dira.

Nolanahi ere, Hitzarmenaren xede diren lanak osorik egingo dira, eta, behar izanez gero, ordainketak egiteko aldiak aldatuko dira, Hitzarmen honi dagokion gehigarriaren bidez.

Hitzarmen honen xede diren lan fotogrametrikoek honako denbora-banaketa hau dute:

(Ikus .PDF)

(Ikus .PDF)

Zereginen zenbatekoa urteka honela banatzen da:

– Gehikuntza, 18 cm-ko hegaldiaren bereizmena hobetzearen ondorioz: lanen % 100 gauzatu zen 2023an.

– Hegaldiaren kalitate-kontrola handitzea, bereizmena hobetzeagatik: lanen % 100 2023an gauzatu zen.

– Gehikuntza, 15 cm-ko ortoargazkiaren kalitate geometrikoa hobetzearen ondorioz: lanen % 100 egin da 2024an.

– Ortoargazkien kalitate-kontrola, kalitatea hobetzeagatik: lanen % 100 egin ziren 2024an.

Zazpigarrena.– Hitzarmenaren finantzaketa.

Alderdiek honela finantzatuko dute Hitzarmen honen xedea:

IGNk honako lan hauek aurkeztuko ditu, eta hori guztia honela baloratuko da:

(Ikus .PDF)

Beraz, Hitzarmen honetan, IGNk bere gain hartuko ditu lanak; lanon balioa: ehun eta hogeita hemezortzi mila berrehun eta hogeita bi euro eta hirurogeita hiru zentimo, % 21eko BEZa barne (138.222,63 euro).

CNIGk honako lan hauek egingo ditu, eta hori guztia honela baloratuko da:

(Ikus .PDF)

Beraz, Hitzarmen honetan, CNIGk berrogeita hamasei mila eta berrehun euro eta berrogeita bat zentimoko balioa duten lanak ekarriko ditu, % 21eko BEZa barne (56.200,41 euro).

Eusko Jaurlaritzak bere gain hartuko du PNOA hegaldiaren bereizmena eta haren kalitate-kontrol hobetua hobetzeko gastua, ortoargazkien bereizmena hobetzekoa (oinarrizko ortoargazkia 25 cm/pixelekoa izatetik 15 cm/pixelekoa izatera igaroko da) eta PNOA hegaldiko ortoargazkien kalitate-kontrola hobetzekoa. Hori guztia honela baloratuko da:

(Ikus .PDF)

1.– Oharra:

– HFrako kostua 16,90 €/km2 dela kalkulatzen da 18 cm-ko GSD batekin egiten bada. 7.233 km2-ko azalera baterako 122.237,70 euro.

– HVFrako kostua 11,16 €/km2 dela kalkulatzen da 22 cm-ko GSDarekin egiten bada. 7.233 km2-ko azalera baterako 80.720,28 euro.

– Bien arteko kostu-aldea 5,74 €/km2 da. Hortaz, 7.233 km2-ko azalerarako, 41.517,42 euro, eta Eusko Jaurlaritzak bere gain hartzen du.

2.– Oharra:

– Behin betiko ortoargazkirako (behin-behinekoak barne), 14,36 €/km2 kostua kalkulatu da, 25 cm-ko pixel-tamainarekin egiten bada. 7.233 km2-ko azalerarako, 103.865,88 euro.

– Behin betiko ortoargazkirako (behin-behinekoak barne) 22,13 €/km2 kostua kalkulatu da, 15 cm-ko pixeleko tamainarekin egiten bada. 7.233 km2-ko azalerarako, 160.066,29 euro.

– Bien arteko kostu-aldea 7,77 €/km2 da. Hortaz, 7.233 km2-ko azalerarako, 56.200,41 euro, eta Eusko Jaurlaritzak bere gain hartzen du.

Beraz, Eusko Jaurlaritzarentzat, Hitzarmen honek ehun eta bost mila hirurehun eta hamabi euro eta berrogeita zortzi zentimoko (105.312,48 euro) konpromiso ekonomikoa dakar berekin, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren Lurralde Plangintzaren eta Hiri Agendaren Zuzendaritzaren urteko partida hauen kargura:

– 2023. urtekoa: 1000811000 1.43130.43000 2023/001123 – 42.313,05 euro.

– 2024. urtekoa: 1000811000 1.43130.43000 2023/001123 – 62.999,43 euro.

Aurreko zenbateko guztiek Balio Erantsiaren gaineko Zerga (BEZ) barne hartzen dute.

Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorreko Lurralde Plangintzaren eta Hiri Agendaren Zuzendaritzak bere gain hartuko ditu lehen adierazitako gastuak.

Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorreko Lurralde Plangintzaren eta Hiri Agendaren Zuzendaritzak honela ordainduko ditu zenbatekoak:

– 2023ko urtekoa, 2023ko azaroaren 15etik aurrera entregatu beharko da, urte horri dagozkion produktuak entregatu ondoren, Hitzarmen honetan aurreikusitakoaren arabera.

– 2024ko urtekoa, 2024ko azaroaren 15etik aurrera entregatu beharko da, urte horri dagozkion produktuak entregatu ondoren, Hitzarmen honetan aurreikusitakoaren arabera.

Ordainketak dagokion faktura aurkeztu ondoren egingo dira, eta Eusko Jaurlaritzako Lurralde Informazioko Zerbitzuak Hitzarmen honetan aurreikusitako zehaztapenei eta entregei buruzko faktura (I. eranskinean zehaztuta daude).

Ordainketa BBVAren ES350182 2370 46 0200201065 kontuan egingo da, Informazio Geografikoko Zentro Nazionalaren izenean.

Zortzigarrena.– Informaziorako sarbidea eta lortutako emaitzen titulartasuna.

Hitzarmen honetan agertzen diren alderdien ekarpenetatik lankidetza-araubidean batera sortutako informazio berria jabetza intelektual partekatuko araubidearen menekoa izango da. Alderdiek askatasunez erabili ahal izango dute informazio hori euren eskumenen esparruan, eta gaitasuna izango dute informazio hori bitarteko telematikoen edo konbentzionalen bidez erakusteko eta argitaratzeko. Argitalpen horrek jabekidea aipatzeko betebeharra ekarriko du.

Alderdi bakoitzak Hitzarmen hau gauzatzearen ondoriozko informazioa eta produktuak banatu ahal izango ditu, modu konbentzionalean edo Internet bidez, edo bere kabuz edo hirugarrenen bidez merkaturatu ahal izango ditu, bai digitalki bai paperean, zuzenean edo jatorrizkoetatik eratorritako produktu gisa.

Erakundeek banaka finkatu ahal izango dute koproduzitutako informazioaren lizentzia-araubidea, baita datuak hirugarrenei banaka lagatzeko aukera ere.

Hitzarmen hau sinatu duen edozein alderdik Hitzarmen hau gauzatzearen ondoriozko produktuak modu konbentzionalean edo Internet bidez, bere kabuz edo hirugarrenen bidez banatuz gero, eta balioztatze-prozesua amaitu aurretik egiten bada, kalitate-kontrolaren bidez, Hitzarmen honen hirugarren klausulan ezarritakoaren arabera, argi eta garbi adierazi beharko du banatzen den informazio geografikoa behin-behinekoa dela.

Hitzarmen honen xede ez den baina lanak egiten diren bitartean alderdietako edozeinek eman dezakeen informazioari dagokionez, titulartasuna aldatu gabe dagoela ulertuko da, eta informazio hori ematen duen administrazioari dagokio banaka. Hala ere, beste alderdiak libreki erabili ahal izango du informazio hori bere eskumenen esparruan, baita bitarteko telematikoen edo konbentzionalen bidez erakusteko eta argitaratzeko gaitasuna ere. Argitaratze horrek berekin ekarriko du, nolanahi ere, titulartasuna administrazio jabearena dela aipatzeko betebeharra.

Bederatzigarrena.– Jarraipen-batzordea.

Hitzarmena eraginkorra denean, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen 48.8 artikuluan ezarritakoaren arabera, Jarraipen Batzorde bat eratuko da, alde bakoitzeko ordezkariz osatua, banaketa honen arabera:

– IGNren bi ordezkari, IGNren zuzendariak izendatuak; horietako bat IGNren Eskualde Zerbitzuko ordezkari bat da.

– GIZNren ordezkari bat, GIZNren lehendakariak izendatua.

– Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorreko Lurralde Plangintzaren eta Hiri Agendaren Zuzendaritzako hiru ordezkari.

Jarraipen Batzordearen funtzionamendua Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legeak arautuko du, eta alderdietako batek eskatzen duenean egin beharko da bilera, eta, gutxienez, urtean behin.

Jarraipen Batzordea honako hauetaz arduratuko da:

– Hitzarmen hau gauzatzean, aplikatzean edo interpretatzean sor daitezkeen gatazkak edo eztabaidak ebaztea.

– Hitzarmena gauzatzeari buruzko txostenak idaztea, Hitzarmena sinatu duten aldeei zuzenduta.

– Lan-plana ezartzea eta betetzen dela gainbegiratzea.

– Hitzarmen honen luzapenak proposatzea, egin beharreko lanak hala eskatzen badu.

– Jarraipen Batzordeak kideen aho bateko adostasunez baino ez ditu hartuko erabakiak. Jarraipen Batzordearen erabakiak eta bileren edukia akta idatzietan jasoko dira beti, kideek behar bezala sinatuta.

Hamargarrena.– Indarraldia.

Hitzarmen hau alderdien sinadurarekin burutzen da, eta estatuko sektore publikoko Lankidetza Organo eta Tresnen Estatuko Erregistroan inskribatzen den egunetik aurrera izango du eragina, eta 2024ko abenduaren 31ra arte egongo da indarrean. BOEn argitaratuko da. Hitzarmenaren xede diren lanak ezin izan badira amaitu Hitzarmenaren indarraldia baino lehen, alderdiek hura luzatzea erabaki ahal izango dute, urtebeteko aldietan, gehienez ere 4 urtera arte, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen 49. artikuluaren arabera.

Hamaikagarrena.– Hitzarmena azkentzea eta suntsiaraztea.

Hitzarmen hau iraungi egingo da Hitzarmenaren xedea osatzen duten jarduketak betetzen direnean edo suntsiarazteko arrazoiak daudenean (Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen 51.1 artikulua).

Hitzarmen hau suntsiarazteko arrazoi izango dira:

a) Hitzarmenaren indarraldia amaitzea eta hura luzatzeko erabakirik ez hartzea.

b) Sinatzaile guztien ahobatezko akordioa.

c) Sinatzaileetako batek bere gain hartutako betebehar edo konpromisoak ez betetzea. Diru-ekarpenik egin bada, ekarpen horiek ekarpena egin dituen administrazioari itzuliko zaizkio.

Halakoetan, alderdietako edozeinek errekerimendu bat jakinarazi ahalko dio bereak bete ez dituen alderdiari. Betetzeko epea hilabetekoa izango da, edo betebehar eta konpromisoen izaeragatik beharrezkoa den epea. Errekerimenduan, bete gabekotzat jotzen diren betebeharrak edo konpromisoak adieraziko dira. Errekerimendu hori Jarraipen Batzordeari helaraziko zaio.

Errekerimenduan adierazitako epea igarotakoan ez-betetzeak bere horretan jarraitzen badu eta alderdiek ez badute hori zuzentzeko akordiorik lortu, errekerimendua egin zuen alderdiak beste alderdi sinatzaileari eta Jarraipen Batzordeari jakinaraziko die Hitzarmena suntsiarazteko arrazoia gertatu dela, eta Hitzarmena amaitutzat joko da.

d) Hitzarmenaren deuseztasuna deklaratzen duen erabaki judiziala.

e) Helburuak betetzeko gerora sortutako ezintasuna, dagokion alderdiak gutxienez hiru hilabete lehenago idatziz jakinarazita, ezertan eragotzi gabe martxan dauden jarduerak amaitzea.

Aurrekoez bestelako edozein arrazoi, hitzarmenean edo beste lege batzuetan aurreikusita badago. (Urriaren 1eko 40/2015 Legearen 51.2 artikulua).

Alderdietako batek Hitzarmen honetan hartutako betebeharretako edozein betetzen ez badu, besteak Hitzarmena suntsiarazteko ahalmena izango du, suntsiarazpen horretatik legez eratortzen diren ondorioekin, alderdiek bete gabe dituzten eskubide eta betebeharrak kontuan izanda beti ere.

Hitzarmena suntsiarazten bada, eta gauzatzen ari diren jarduketak badaude, alderdiek, Jarraipen Batzordeak proposatuta, jarduketak jarraitzea eta amaitzea erabaki ahal izango dute, amaitzeko epe luzaezin bat ezarrita, gehienez ere 3 hilabetekoa.

Hitzarmena suntsiarazteak ez du sortuko alderdien arteko kontraprestazio-betebeharrik, salbu eta ordaintzeke dauden betebeharrak likidatzea eta, hala badagokio, bidezkoak diren zenbatekoak itzultzeko betebeharra.

Hitzarmen hau aldatu ahal izango da, alderdietako edozeinek proposatuta, Hitzarmenaren eranskin bat sinatuz. Eranskin hori Hitzarmena amaitu aurretik formalizatuko da.

Hamabigarrena.– Jurisdikzioa.

Hitzarmen hau administrazio-Hitzarmena da, eta Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen 47. artikuluak eta hurrengoek arautzen dute.

Hitzarmen honetatik eratorritako betebeharrak interpretatzean edo ez betetzean sor daitezkeen auziak, horretarako sortutako Jarraipen Batzordeak ezin izan baditu ebatzi, administrazioarekiko auzien jurisdikzioaren bidez ebatziko dira, Administrazioarekiko Auzien Jurisdikzioa arautzen duen uztailaren 13ko 29/1998 Legean araututako moduan.

Ados daudela frogatzeko, Hitzarmen honen bi ale sinatu dituzte, 2023ko azaroaren 3an.

Geografia Institutu Nazionaleko zuzendaria eta Geografia Informazioko Zentro Nazionaleko lehendakaria,

LORENZO GARCÍA ASENSIO.

Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioetako sailburua,

IGNACIO MARÍA ARRIOLA LÓPEZ.

(Ikus .PDF)

Azterketa dokumentala