Egoitza elektronikoa

Kontsulta

Kontsulta erraza

Zerbitzuak


Azken aldizkaria RSS

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

96. zk., 1999ko maiatzaren 24a, astelehena


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da

Bestelako Xedapenak

Herri-Kontuen Euskal Epaitegia
2223

ERABAKIA, 74/1998, irailaren 21ekoa, Herri-Kontuen Euskal Epaitegiaren Lehendakariarena, Barakaldoko Udalaren 1995eko Kontu Orokorraren gaineko Fiskalizazio Txostena argitara ematen duena.

Herri-Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 1998ko martxoaren 27an egindako bilkuran, Barakaldoko Udalaren 1995eko Kontu Orokorraren gaineko Fiskalizazio Txostena oniritzi duelarik,

ERABAKI DUT:

Barakaldoko Udalaren 1995eko Kontu Orokorraren gaineko Fiskalizazio Txostena argitara ematea, Erabaki honen eraskin gisara ageri dena.

Vitoria-Gasteizen, 1998ko irailaren 21ean.

HKEEren Lehendakaria,

RAFAEL ITURRIAGA NIEVA.

ERANSKINA

BARAKALDOKO UDALA LEGEZKOTASUNAREN 1995-KO KONTU OROKORRAREN GAINEKO

FISKALIZAZIO TXOSTENA

SARRERA

Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren (TVCP / HKEE) otsailaren 5eko 1/1988 Legearen eta Udalbatzak onetsitako lan-programaren arabera, 1995eko ekitaldiari dagokion Barakaldoko Udalaren Kontu Orokorraren fiskalizazioa egin da, hautatze-probaren bidez indarrean dagoen legeria betetzen den ebaluatzeko, fondo publikoetako kudeaketa-gaietan (1/1988 Legearen 9.4-a artikulua) aurrekontuen, kontabilitatearen, langileen, kontratazioaren, hirigintzaren eta dirulaguntzen alorretan.

Auzitegi honetako lanerako planaren arabera, alde batetik, ez da Udalaren Kontua fiskalizatu, aurkeztutako dokumentazio finantzarioa, aplikatzeko kontabilitate-printzipioen menpe jartzerakoan (1/1988 Legearen 9.4-c artikulua); bestetik, ez da ekonomiako eta eraginkortasuneko irizpideetan oinarritutako gastu publikoen gauzatzearen arrazionaltasuna fiskalizatu (1/1988 Legearen 9.4-b artikulua); eta azkenik, ez da fiskalizatu, eman daitezkeen beste hainbat alderdiren legezko arautegira egokitzea ere.

Egindako berrikuspenen ondorioak, txosten honen I eta II ataletan adierazten dira. Txosten honek, legezkotasuna betetzeari buruzko iritzia adierazten du, udal-administrazioaren egoera finantzarioa baloratzen du administrazio berak aurkeztutako datuetatik abiatuz, erregulazio orokorra eta hirigintza-gaietan jarduketak deskribatzen ditu, eta barne-kontroleko sistemaren hobekuntzarako zenbait gomendio ematen ditu.

102.561 biztanleetako Udal honek, bere kudeaketa, zuzenean eta toki-erakunde autonomoen (TEA), elkarte publikoen, mankomunitateen eta III.5, III.6 eta III.7 ataletan adierazten diren patzuergoen bidez egiten du.

Iritziari buruzko sailean egiten diren atal argigarrien gaineko aipamenak, Herri Kotuen Euskal Epaitegiaren Txostenaren argitaraldi osotuan kaleratu diren ondorioen eraskinetan barne-hartutako informazio gehigarriari dagozkio.

I.– Legea betetzeari buruzko iritzia.

Aukeratutako jarduketen azterketaren ondorioz ikus daiteke, eragin mugatuarekin, 1995eko ekitaldian zehar Barakaldoko Udalaren jarduera ekonomikoa eta administratiboa, legezko arautegira egokitzen dela gehienbat. Halere, ondoren aipatuko ditugunak bete gabe uztearen ondorioz, Auzitegi honek, Salbuespenak dituen Iritzia eman behar du.

Salbuespenak:

– Aurrekontu eta Kontabilitate Arloa:

* Udalak, 1995eko azaroaren 20an eta 1997ko apirilaren 28an onetsitako aurrekontua eta Kontu Orokorra onesteko legeak ezarritako epeak gainditu egin ditu, FAko 2/1991 15.2 eta 63.4 artikuluak bete gabe utziz.

– Langile-arloa:

* 1995erako udaleko langileen ordainsariak %3,5 gehi urteko 25.000 PTAko zenbateko lineal baterakorra igo ziren, erabakitakoaren arabera, sektore publiko osoarentzako 1995erako Estatuaren Aurrekontu Orokorretako 41/1994 Legearen 18 artikuluak zehazten duen %3,5en muga izan arren.

* Euskal Funtzio Publikoko 6/1989 Legearen (EFPL) 77 eta ondorengo artikuluetan zehaztutako eta Euskal Administrazio Publikoetako Funtzionarien ordainketen 207/1990 Dekretuan, Udaleko langileen ordainketak ez dira garatutako ordainketa-egiturara egokitzen.

– Kontratazio-arloa:

Kontratazio-arloan, kontratu-mota bakoitzean ezarri daitezkeen lege-prozedurak egiaztatu ditugu, 19 espedienteetako lagin baten bidez. Espediente hauek, 3.512 milioi pezetako erosketa- eta inbertsio-esleipenei dagozkie. Bertan, ondorengo atal hauek utzi dira bete gabe (ikus A.6):

* Erakunde Autonomoen kontratazioa, Kiroletako Udal Institutuarena (KUI) izan ezik, beharrezko administrazio-espedienterik gabe egin da, publizitateko eta konkurrentziako oinarrizko printzipioak bete gabe utziz. KUIri dagokionez, 1995ean 54 milioi pezetako gastua izan zuen larrialdi-zerbitzuaren kontratazioa, 1990ean publizitaterik eta konkurrentziarik gabe esleitu zen; esleipena gaur egun arte luzatuz.

* 456 milioi pezetako hiru espedientetan, ez dago kontratisten gaitasunaren kreditaziorik, APKLako 20. artikulua bete gabe utziz.

* 604 milioi pezetagatik esleitutako hiru obra-espedientetan, ez dago Zuinketaren Egiaztaketa Aktarik, APKLako 142. artikulua bete gabe utziz.

* 829 milioi pezetako bi espedientetan ez dago behin-betiko harrera-aktarik, behin-behineko harreran zenbait arazo sortu arren, RCEko 172. artikulua bete gabe utziz.

* 50 milioi pezetako aurrekontuarekin 1994an esleitutako espazio publikoen eta hiri-altzarien mantenimenduko eta berritzeko espedientean, 1995erako, kontratuan ez dauden 50 milioi pezetako obrak sartu dira, APKLako 11. artikulua bete gabe utziz. Gehitze honek, lizitazio berria jasan beharreko kontratuaren aldaketa nagusia eragin du.

* 62 milioi pezetagatik esleitutako bi espedientetan, ez da behin-betiko fidantza eratu, APKLako 37. artikulua bete gabe utziz.

– Hirigintza-arloa:

Lurzoruaren Erregimenari eta Hirigintza Antolakuntzari buruzko ekainaren 26ko Legearen Testu Bateratua den 1/1992 Legegintzako Errege Dekretuaren zati garrantzitsu bat deuseztzat aitortu zuen, 1997ko martxoaren 20ko Konstituzio Auzitegiaren epaiak eragin dezakeen zalantza juridikoaren ondorio gisa, auzitegi honek, gai hau atal honetatik atera eta zehatz batean sartzea erabaki du (II.2).

II.– Barne-kontroleko sistemei eta kudeaketa-prozedurei buruzko iritziak.

II.1.– Kudeaketa-Adierazleak eta finantza-egoera.

Etorkizuneko inbertsio-programak finantzatzeko gaitasunari loturiko udaletxe baten finantza-egoera, ondorengo aldagarri hauek baldintzatzen dute: aurrezki gordinak, aurrezki garbiak, altxortegi soberakinak eta zorpetzeak.

Ondorengo taula honek, azken bost ekitaldietan Udalak likidatutako magnitude nagusien eboluzioa erakusten du:

Milioi-PTA

MAGNITUDEA 1992 1993 1994 1995 1996

Diru-sarrera arruntak (1. kapitulutik 5.era) 6431 6.518 7.078 7.120 7.522

(-)Gastu arruntak (1, 2 eta 4 kapituluak) 5.300 5.970 5.578 5.984 6.560

(=)AURREZKI GORDINA 1.131 548 1.500 1.136 962

(-)Finantza-gastuak (3. kapitulua) 258 283 236 266 246

(=)EMAITZA ARRUNTA 873 265 1.264 870 716

(-)Maileguen amortizazioa (9. kap) 408 414 426 476 373

= AURREZKI GARBIA 465 (149) 838 394 343

Inbertsioak (6, 7 eta 8 kapituluak, garbiak) 450 1.223 743 755 498

Zorpetzea 2.994(*) 2.497 2.072 2.962 2.912

Altxortegi Soberakina(**) 1.053(*) 124 (24) 441 523

Gastu Orokorretarako soberakina (***) (166) (359) 180 328

(*) Erabili gabeko maileguetatik 2.147 milioi pezeta kenduak. 1993tik aurrera, maileguak, erabilitakoaren arabera erregistratzen dira.

(**) Metatutako superabiten / defiziten zenbatekoa.

(***) 1992an ez zen magnitude hau kalkulatzen.

Ondoren, finantza-egoera zuzen ulertzeko beharrezko zenbait ratio edo koziente aurkezten dira:

TALDEKO

ADIERAZLE OROKORRAK ZENBAKITZAILEA IZENDATZAILEA 1994 1995 BATEZ.(*)

Biz. bakoitzeko diru-sarrera (PTA) Onartutako eskubideak Biztanle-kopurua 72.659 83.248 95.961

Biz. bakoitzeko pres. fisk. (PTA) 1, 2 eta 3 kap. ait. eskub. Biztanle-kopurua 30.236 31.532 39.502

Biz. bakoitzeko gast. (PTA) Obligazio onartuak Biztanle-kopurua 71.606 74.005 92.404

Inbertsio-indizea 6. eta 7. kap. oblig. onar. Obligazio onartuak %15 %11 %15

Dirulaguntzen menpe 4. eta 7. kap. oblig. onar. Onartutako eskubideak %55 %45 %46

Aurrezki gordinaren indizea Aurrezki gordina Diru-sarrera arruntak %21 %16 %18

Aurrezki garbiaren indizea Aurrezki garbia Diru-sarrera arruntak %12 %6 %7

Likidezia(**) Kobratzeko zain + diruzain. Ordaintzeko zain 0,63 1,6 1,4

(*) 1995ean , 50.000 biztanle baino gehiagoko EAEko Udalek likidatutako zenbatekoen batezbestekoari dagokio.

(**) Erabili gabeko maileguei dagozkion kobratzeko dagoen saldoa zenbakitzailetik deskontatua.

Zorpetzea (milioiak) Zorpetzea – 2.994 2.497 2.072 2.962 2.912 – <P>Zorpetzea / biztanle ( P T A ) & # 9 ; Z o r p e t zea Biztanle-kop 29.192 24.346 20.193 28.890 28.393 54.081 <P>Finantza-karga osoa (%) 3 eta 9 kap. Oblig. onar. Diru-sar. arruntak %10 %11 %9 %10 %8 %12

Finantza-karga / bizt. (PTA) 3 eta 9 kap. Oblig. onar. Bizt.anle-kop. 6.494 6.796 6.464 7.235 6.035 9.469

(*) 1995ean , 50.000 biztanle baino gehiagoko EAEko Udalek likidatutako zenbatekoen batezbestekoari dagokio.

Partaidetza handiena duten Erakunde Autonomoen eta Elkarte Publiko zorpetzea kontuan hartuz gero, "biztanle bakoitzeko zorpetze" ratioa, 28.890 PTAra pasako litzateke.

* Aurrezki gordina eta aurrezki garbia asko jaitsi dira, gastu arruntak %7,3 igo direlako, eta diru-sarrera arruntak aurreko ekitaldiko mailan jarraitu duelako. Maileguen interesen gastuak %13 igotzen dira gutxi gora-behera (birfinantzaketek, maileguen merkatzea eragin duten arren) zorpetzearen hazkuntzaren ondorioz.

* Zorpetzea, 892 milioi pezetatan hazi da urtean zehar. Ondorioz, 1994ko inbertsio-maila mantendu da, eta, 1994ko Gastu Orokorretarako Altxortegi Soberakina (359 milioi pezetan negatiboa) finantzatu ahal izan da. * 1995eko ekitaldiaren amaieran 180 milioi pezetakoa zen Gastu Orokorretarako Altxortegi Soberakina, eta Udalak sortutako aurrezki garbia ez dira nahikoak, etorkizunean inbertsio handia mantentzeko.

Udalak, gastu arruntaren eboluzioa (1996an %10 hazi da berriz) eta zorpetzearen aldaketa kontrolatu behar ditu. Zorpetzearen gehikuntzak, karga finantzarioa handituko luke eta, 50.000 biztanle baino gehiagoko herrietako Udaletxe-multzoaren batezbestetik urrun egon arren, aurrezki garbiaren murrizketa berria eragingo luke.

II.2.– Hirigintza.

Erreferentzia gisa balio zuen estatu-mailako araudiaren zatirik handiena baliogabetu ondoren, hirigintzako gaietan EAEko arautegi eskasak, esparru honen fiskalizazioa deskribapen-moduan egitea eragin du 1995ean, Epaitegi Konstituzionalak orain baliorik gabe utzitako estatu-mailako araudia aplikatzeagatik legez kanpokoak izan zitezkeen egoerak bereziki azpimarratu gabe.

Ondoren, arautze orokorra eta 1995eko ekitaldian Udalaren hirigintzako jarduketa nagusiak adieraziko dira.

II.2.1.– Arautze orokorra.

1995ean, EAEren berezko arautegiak, hirigintza-gaietan alderdi zatikatuak aztertzen ditu; arautegi bateratzaile gisa, ekainaren 26ko 1/1992 Errege Dekretu Arautzailea hartzen du. Dekretu honen bidez, Lurzoruaren Erregimenari eta Hirigintza Antolamenduari buruzko Legearen Testu Bateratua onetsi da (1/1992 EDA), eta bereak egiten ditu, beste hainbaten artean, Administrazioa, partikularrek, urbanizazio- eta eraikuntza-lanak egiteko adierazitako epeak ez betetzeari aurre egiteko beharrezko tresnez hornitzeko helburua, higiezin-merkatua arautzean eragiteko lurzoruko ondare publikoak handitzeko helburua, eta lurzoru azalera urbanizagarriak babes ofizialeko etxebizitzak eraikitzera zuzentzeko helburua. (ekainaren 30eko 17/1994 Legea, etxebizitza-arloan, eta planeamenduko eta hirigintza-kudeaketako tresnak tramitatzeko arloan premiazko neurriena. Bertan, udal-planeamenduari ondorengo baldintzak ezarri zaizkio: Administrazioak tasa ditzakeen etxebizitzak egitera zuzendutako lurzorua zehazki kalifikatzeko beharra; %20 hiri-lurzoruko exekuzio-unitateen bidez; eta programatutako lurzoru urbanizagarrian, eta urbanizatzeko gai denean %65).

Aztergai dugun alorrean eragina duten ondorengo gertakarien artean honako hauek azpimarra daitezke:

– Eusko Legebiltzarraren otsailaren 20ko 1/1997 Legeak, probintzia-hiriburu diren edo 50.000 biztanletik gora dituzten udalerriek udal-aurrekontuetan eta lurzoruaren udal-ondarerako destinoarekin egin behar duten zenbatekoen kontsignazioa arautzen du. (Diru-sarreren I eta II kapituluetan kontsignatutako guztiaren %5, udal-ondareko lurzorua eratzeko, zaintzeko eta hedatzeko erabiliko da, eta diru-sarreren I eta II kapituluetan kontsignatutako guztiaren %5, hiri-plangintzan aurreikusitako urbanizazioetan, hornidura publikoetan eta barne-erreformako lanetan erabiliko da).

– 1997ko martxoan, Konstituzio Auzitegiak (KA), martxoaren 20ko 61/1997 epaian, 1997ko apirilaren 25eko BOEn, 1/1992 Legegintzako Errege Dekretuaren zati handi bat deuseztzat aitortu du. KAk, estatuko legegileak egindako elkarte autonomo guztietako botere-organoak osatu aurretik, hiri-legegintzaren indargabetzea deuseztzat aitortu du eta baliorik gabe utzi du, izan ere, gai horretan jadanik ez du eskuduntzarik. Beraz, eta 1997ko martxoaren 20ko epaiaren argitalpenaren ondoren, legeria autonomikoa onesten ez den bitartean, ondorengo Dekretu hauek aplikatu beharko lirateke gehigarri gisa: apirilaren 9ko 1346/1976 Legegintzako Errege Dekretua, Lurzoruaren Erregimenari eta Hirigintza Antolamenduari, eta euren arau osagarriei eta garapenekoei buruzko Legearen Testu Bateratua onesten duena; martxoaren 14ko 3/1980 LED, lurzoruaren sorrerari eta hirigintza-kudeaketaren arintasunari buruzkoa; urriaren 16ko 16/1981 LED, plan orokorren egokitzapenari buruzkoa; eta 1/1992 LED, deuseztzat eta konstituziokontrakoa ez aitortzearen atalean.

KAren epaiak ez ditu 1/1992 LEDan jasotako hirigintza-kudeaketako tresnak deuseztzat jo. Bertan adierazten du, estatuak ez duela arau hauek beste hainbat Administrazio publikoei ezartzeko titulurik, hirigintza-arloan, Elkarte Autonomoek eskuduntza osoa dute eta.

1/1992 LEDaren zenbait agindu baliogabetzeak, toki-erakundeetan izan zitzakeen ondorioak (beste hainbaten artean, eskuragarria den hirigintzako aprobetxamenduarekin lotutakoa), KAren irizpidearen arabera baloratu beharko dira, 1994ko uztailaren 9ko BOEn, ekainaren 16ko 179/1994 epaian bezala. KA honen arabera, berraztergarriak ez diren egoera finkatu gisa hartu behar dira; ez bakarrik, ebazpen judizialen bidez behin-betiko erabakitako egoerak, baizik eta, aurka egin gabeko gainerako guztiak ere, hau da, jadanik ordaindutako errekurtsoa aurkeztu gabeko kuotak, edo erreklamaziorik edo baliabide administratiboak edo judizialak ez dituzten sortutakoak eta oraindik ordaindu gabekoak.

– Eusko Legebiltzarreko apirilaren 25eko 3/1997 Legeak, hirigintzako ekintzaren ondorioz sortutako gainbalioetan Komunitatearen partaidetza erabakitzen duenak, 1/1992 LEDaren baliogabetzeari aurre egin nahi dio, eta Eusko Legebiltzarreko ekainaren 30eko 17/1994 Legea berretsi, etxebizitzako, eta planeamenduko eta hirigintza-kudeaketako tresnak bideratzeko Neurri Urgenteena. Lurzoruaren eta Elkargo profesionalen alorretan neurri liberalizatzaileetako 3/1997 Legeak, partikularrak eskura dezakeen hiri-aprobetxamendua %85ean ezartzen du, apirilaren 14ko 7/1997 Legean adierazitako %90etik urrunduz.

II.2.2.– Udalaren hiri-jarduketak.

– Planeamendua.

Barakaldoko Udalaren Plan Orokorra, txosten hau egin den egunean oraindik ez da onartu.1995ean zehar Arau Ordezkatzaileak (AAOO) indarrean daude. Arau hauen testu bateratua, behin-betiko 1992ko irailaren 9an onetsi zen, isiltasun administratiboaren bidez, Eusko Jaurlaritzak eta Foru Aldundiak proposatutako zuzenketak, legeak adierazitakoa baino beranduago heldu zirelako. Beraz, ez dira aztertu udal-inbertsioak, Plan berriko azterketa ekonomikora eta finantzierora sartzearen egokitzapena. Bateratutako testu horri ezarritako zenbait errekurtso, erabaki gabe daude.

Gainera, ondorengo arau ordezkatzaileetako ondorengo aldaketen aurkako errekurtsoak aurkeztu dira, eta ebazpenaren zain daude:

* "El Pasaje" izeneko ibarrean zabortegia jartzeko (hasierako onespena: 92.7.30).

* Hiri-lurzoru industrialari eta Kareagako sektorearen mugei buruz (behin-behineko onespena: 92.6.5 eta 92.7.30).

* "Murrieta" 16 zenbakidun exekuzio-unitatean (behin-behineko ebazpena: 93.12.10).

* Bide-komunikazioko sistema orokorrean, Ugarten (behin-behineko onespena: 92.7.30).

– Aurrekontuetako Obligazioak.

1995eko ekitaldian, Udalak, ohiko aurrekontuan, Lurzoruaren Udal Ondarerako, bere balioaren %5aren baliokidea kontsignatu behar zuen. Obligazio hau, 1/1992 LEDean arautu zen (281 artikulua). Era berean, aurrekontuaren %5, hirigintza-planeamenduan aurreikusitako urbanizazioak, hornidura publikoak eta barne-erreformako lanak egiteko erabili behar zuen. Udalak ez zituen obligazio hauek bete.

– Erregistroak.

Hirigintza-arloko legeriak, Udalak eratu gabeko zenbait erregistro eskatzen zituen: urbanizatu gabeko oinetxeak eta lurrak, hiri-aprobetxamenduko erregistroa eta gainerako udal-ondasunetatik banatutako lurzoruaren udal-ondarearen erregistroa (1/1992 LEDaren 197 eta 276, 227 eta ondorengoak, artikulua eta ondorengoak).

– Besterentzeak.

1995ean zehar, ez zen inbertsioen besterentze aipagarririk eman; halere, aurrekontuari, aurreko ekitaldietako besterentzeei dagozkien 42 milioi pezeta atxiki zaizkio. Diru-kopuru hau batez ere, desjabetzeak ordaintzeko erabili da. Ekitaldiaren amaieran, inbertsio-proiekturik finantzatzera zuzendu ez diren aurreko ekitaldietan egindako benetako inbertsioak besterentzeko, aurrekontu-kanpoko 20 milioi pezeta geratu dira.

– Planeamendua burutzea.

1995ean zehar, ondorengo hirigintza-jarduketak egin dira:

* "Murrieta" izeneko 16 zenbakidun EUko konpentsazio-proiektua onetsi. Ez da konpentsazio-batzordea eratu, jabea bakarra delako.

* 1995ean zehar, URBAN izeneko Planaren jarduketa-eremuan dauden lurretatik bereizteko lizentzia eman da. Ez da bereizketa honen jatorriari buruzko informe juridikorik aurkitu.

* Herriko Plazan lurpeko aparkalekurako Plan Bereziaren behin-betiko onespena. 1995eko maiatzaren 2an, Herriko Plazan berdegune gisa kalifikatutako zonan aparkalekuaren beharra justifikatzen duen Plan Berezia behin-betiko onetsi zen, korporazioaren nahian oinarrituz. Bestalde, proiektuaren, obren eta aparkaleku horren esplotazioa, lurralde-esparru zabalagoa hartzen zuen proiektuari esleitu zitzaion 1995ean. Lurralde-eremu berri honek, komunikazioko toki-sistema hartzen zuen. Sistema honek, plan berezi berria eta ekipamenduko sistema orokorra behar zituen. Era berean, ekipamenduko sistema berri honek, Arau Ordezkatzaileak aldatzea eskatzen zuen zorupea, aparkaleku gisa erabiltzea onesteko. Bi jarduketak (Arau Ordezkatzaileen aldaketak eta Plan Bereziak) obren esleipenaren ondoren egin ziren (ikus A.6).

* Bestalde, Udalak ez du onartu, lurrak trukatzeko eskaera. Eskaera hau, partikular batek egin zuen, 1992ko maiatzaren 6an Udalarekin sinatutako hitzarmenean oinarrituz. Hitzarmen hau Udalbatzak baliorik gabe utzi zuen 1996ko apirilaren 19an, Udalaren interesen aurkakoa zelako. Lur horiek, bide gisa erabiltzen ari dira, eta 1997ko ekainean, euren besterentze-espedientea hasi da.

* Eusko Jaurlaritzako eta Bizkaiko Foru Aldundiko Ekonomi eta Ogasun, eta Garraio, Herrilan eta Ingurugiro Sailek eskatuta Europako Batasunak, Barakaldo hiria, URBAN Programan (degradatutako espazioen suspertzea) sartu du. Barakaldoko Udalarentzako programa horren kostua 3.160 milioi pezetakoa da, %50 Europako Batasunak ordainduko duelarik, eta gainerakoa bertako erakundeek. URBAN programa osoa beteko dela ziurtatzeko, 1996ko otsailaren 10ean hitzarmen bat sinatu zen MOPTMA, Eusko Jaurlaritza, BFA, Bilbao Ria 2.000 erakundeekin eta Barakaldoko Udalarekin; beste hainbat konpromisoen artean, Barakaldoko Udalak, Plan horren barruan dagozkion hirigintza-aprobetxamenduak jarriko ditu, bai eta Plan horietatik ondorioztatutako jarduketa publikoek sortutako lizentzien, tasen, zergen eta gainerako kargen zenbatekoa ere.

– Hirigintza-aprobetxamendua.

1995ean zehar, hiri-lurreko eta lurzoru urbanizagarriko hirigintza-aprobetxamendua likidatu da, aplikatutako balioa, batezbesteko aprobetxamenduaren %85 delarik, Arau Ordezkatzaileen arabera.

1995ean zehar Udalak, hirigintza-aprobetxamendu gisa likidatutako diru-sarrerak, ondorengo hauek dira:

Milioi-PTA

KONTZEPTUA ZENBATEKOA

EU 21, Landabeko 49

EU 31, Burtzeña 49

EU 16, Murrieta 26

Lekubarri, 3, Lutxana 2

GUZTIRA126

21 zenbakidun gauzatze-unitatearen birpartzelazioari dagokion aprobetxamendua, 35 eta 14 milioi ordaindu behar duten bi promotoreren artean banatu da. 35 milioi pezetak abalatuak daude eta erregistratzeko zain, eta gainerako 14 milioi pezetak ordaindu eta erregistratu egin dira, baina proiektu zehatz baten finantziazioari esleitzeko itxaroten. Gauza bera gertatzen da, Lekubarri 3ko 3 etxebizitza eraikitzeagatik hirigintza-aprobetxamenduaren konpentsazio ekonomikoaren 2 milioi pezetakin gertatzen dena.

1994an egindako Burtzeñako 31-B zenbakidun EUko birpartzelazioari dagozkien 49 milioi pezetako aprobetxamenduak, erregistratzeko daude.

Txosten hau egin den egunean, 26 milioi pezetagatik, 1995ean onetsitako "Murrieta" 16 zenbakidun EUko konpentsazio-proiektuari dagokion hirigintza-aprobetxamendua errekurrituta dago, lursail-zati bat lehenago jadanik Udalaren lagapenaren xede eta trukeko xede izan zela pentsatzen delako. Udalean ez da aurkitu, planteatutako alegazioa justifikatuko duen hitzarmenik.

Aurrekontu-kanpoko errubriketan, 17 milioi pezetagatik aurreko ekitaldietako beste hainbat aprobetxamendu erregistratu dira, inbertsio-proiektu baten finantziazioari esleitzeko zain.

– Besteak.

1995ean zehar, Udalak, zentro komertzial bateko promotoreei, eraikitzaileei, arkitektoei eta aparejadoreei jarritako zigorren bidez, 414 milioi pezeta bildu ditu, aurreko ekitaldietan Barakaldoko hirigintza-arautegia ez betetzearen ondorioz (eraikin-bolumen handiegia). Isun hauek, Euskal Herriko Auzitegi Nagusian errekurtsoa aurkeztu dituzte, eta ebazpenaren zain daude.

II.3.– Beste hainbat iritzi eta gomendio.

1.– Aurrekontua eta kontabilitatea.

1.1.– 1995eko azaroaren 20an onetsitako 1995erako aurrekontuan ez dago "Barakaldo Antzokia, S.A." izeneko Udal Elkartearen behin-behineko finantziazio-taula, 2/1995 FAko 6. artikuluan adierazten den bezala.

Aurrekontua, ekitaldia hasi aurretik onetsi behar da, kudeaketa-tresna honek duen kontrolatzeko funtzioa gauzatu ahal izateko.

1.2.– 1997ko apirilaren 28an onetsitako 1995eko ekitaldirako

Barakaldoko Udalaren Kontu Orokorrak ez ditu sartzen bateratutako emaitzetako balantzea eta kontua, zerbitzu publikoetako kostua eta errendimendua justifikatzeko memoria, programatutako helburuak noraino bete diren erakusten duen memoria, altxortegiko kontua eta Erakunde Autonomiadunen kontaketaren akta (Toki Erakundeen Aurrekontuetako martxoaren 21eko 2/1991 FAren 62. artikulua, eta abenduaren 1eko 124/1992 FDaren V titulua, zeinen bidez onesten da Toki Erakundeen Kontabilitate Instrukzioa eta honekin bat datozen gainerakoak).

Indarrean dagoen arautegia betetzea, eta kudeaketa operatiboko kontrol minimoa egiteko aukera emango duten Helburuak, Ekintzak eta Adierazleak zuzen mugatzea, eta hauen guztien jarraipen egokia egitea gomendatzen da.

1.3.– Ekitaldiaren amaieran jaso gabeko obra-gastuen eta -ziurtapenen fakturak, ondorengo ekitaldiko gastuen barne sartzen dira. Udalak egindako likidazioetatik ondorioztatzen ez diren diru-sarrerak, kobratzeko unean erregistratzen dira, batez ere Ur Partzuergoaren eta Bizkaiko Foru Aldundiaren likidazioen bidezko diru-sarrerak (ondasun higiezinen eta jarduera ekonomikoen gaineko zergak).

Operazio hauen erregistro egokiak, haiek zenbatzea eskatzen du, bere sorrera-unea kontuan hartuz, faktura noiz jasotzen den eta kobratzeko unea kontuan hartu gabe.

1.4.– Udalak, 1989ko abenduaren 31ko datarekin, garai horretatik eguneratu ez den ondasunen eta udal-eskubideen inbentarioa egin zuen. Inbentario hau, ez eguneratzearen ondorioz, ez zen ondare-kontabilitatean sartu, 1993an eramaten hasi zenean.

Ondasun guztien balorazio homogeneoa egin behar da, kostu eta amortizazio indibidualizatuak lortuz eta hobekuntza kapitalizagarriak sartuz. 1.5.– Aurrekontuaren gauzatze osoa %82koa izan arren, Inbertsio Errealetako kapituluaren gauzatze baxua nabarmentzen da (%47), inbertsio gehienak, ekitaldiaren azken hiruhilekoan tramitatzeagatik, RGCEren 56.2 artikuluan adierazitakoa kontuan hartu gabe.

Obra-kontratuen esleipena, ekitaldiko lehenengo seihilekoan egin behar da, ekitaldiaren amaieran, espedienteen bideratze aurreratua erabiliz, prozedura azkartzeko eta obraren programazio egokia egiteko.

2.– Pertsonala.

2.1.– Udal-enplegatuen jarduera pribaturako bateragarritasunari buruz Udalak ezarritako kontrol bakarra zinpeko aitorpena da, Udalean alta ematerako unean bateraezintasuneko kausan ez egotea.

Langileek, gutxienez aitorpen hori aldizka eguneratu beharko luketela uste dugu.

2.2.– Administrazioaren azken Enplegu Eskaintza, 1995eko ekitaldiaren aurrekoa, 1993an egin zen; aukeraketa-frogak eta lanean hasteak, 1996an eta 1997an zehar egin ziren. 1995eko AEEa, 1996ko martxoaren 6an argitaratu zen, eta aukeraketa-frogak 1997an deitu dira.

Aukeraketa-prozesuak azkartzea gomendatzen dugu, iragaitzazko denboraldirik ez egoteko.

2.3.– Udalak ez du zerga-arautegia bete, bere langileei espezie bidez ordaindutakoak (bitzitza-aseguruak, maileguak eta gizarte-fondoa) ez baititu aitortu eta atxikitu, pertsona fisikoen errentari buruzko zergari dagozkionak alegia.

Indarrean dagoen arautegia betetzeko, Udalak Foru Ogasunari, haien enplegatuen ordainketa guztien berri eman behar dio.

2.4.– Behin-behineko langileak kontratatzeko kasu gehienetan INEMera jotzen da.

Publitzitate-printzipioa betetzeko eta kontratazio-mota hau azkartzeko, aldizka eguneratutako lan-poltsak ezarri beharko lirateke.

2.5.– 1995eko abenduaren 18an argitaratutako Lanpostuen zerrendak ez du postu bakoitzarentzako ezarri daitekeen erregimen juridikoa zuzen bereizten, Euskal Funtzio Publikoko 6/1989 Legearen 14 artikulua bete gabe utziz.

Zenbait lanposturen lan-izaera zehazten den arren, egokia iruditzen zaigu harreman juridikoa bezalako alderdia, lanpostu guztietarako jasotzea.

2.6.– Udalak ez du, Toki Jardunbidearen Oinarrien Legearen 90.3 artikuluan bildutako Langileen Erroldarik; honekin, pertsonaleko kudeaketaren jarraipen egokia zailtzen delarik.

Erregistro hori egin behar da, indarrean dagoen arautegia betetzearren.

2.7.– Udala, fondo publikoak ematen jarraitzen ari zaio Elkarkidetzari, funtzionarien sistema osagarrietarako pentsioen legezkotasuna zalantzan jarriz.

Kontuan hartu behar dira, gai honetan gertatutako ebazpen judizialak, eta txosten honen datan oraindik ebatzi gabeko errekurtsoak.

3.– Kontratazio-espedienteak.

3.1.– 44 milioi pezetagatik esleitutako "El Carmen" izeneko frontoia estaltzeko lanen espedientean ez dago aurre-zuinketako aktarik, APKLako 129. artikulua bete gabe utziz. Bestalde, "Goya" izeneko bertakoentzako ibilgailuen aparkalekua eraikitzeko eta esplotatzeko lanak, urte eta erdi baino atzerapen handiagoarekin hasi ziren, aparkaleku horretako sarrerekin lotutako gauzatze-proiektuan sortutako arazoen ondorioz. Era berean, "Herriko Plaza" izeneko aparkalekuko obrak urte bateko atzerapenarekin hasi ziren.

Obra ondo egitea bermatzeko, proiektuak gainbegiratu eta zuzen zuinkatu behar dira.

3.2.– 1.009 milioi pezetagatik bost espediente esleitu dira, aukeraketa-irizpideen aurre-azterketarik egon gabe. Honen ondorioz, Lanpostuen Katalogazioan eta Balorazioan, eta Hiri Antolaketako Plan Nagusia Egiterakoan adibidez, eskaintza garestienari esleituko zaio, egindako aukeraketa zuzen justifikatua egon gabe.

Aukeraketa-irizpideak aztertu behar dira, esleipenaren objektibotasuna bermatzeko, Administrazio Publikoen Kontratu Legeak adierazten duen bezala.

3.3.– 723 milioi pezetako hiru obretan ez da epea bete, justifikaziorik eta zigorrik ezarri gabe.

Gauzatze-epea ez betetzea, zerbitzu publikoak zuzen eskaintzeko nahitaezko elementua da, batez ere, epearen murrizketa esleipen-irizpidea izaten denean.

3.4.– 1989an esleitutako udal-instalazioak garbitzeko kontratuak, eta 1988an esleitutako bide-garbitasuneko zerbitzu publikoko kudeaketa-kontratuak, txosten hau egindako egunean indarrean jarraitzen dute. Luzapen gehiegi ez egitea gomendatzen da, konkurrentziako sustapena bermatzeko.

3.5.– 47 milioi pezetagatik hardwarea erosteko kontratua, publizitaterik gabeko negoziatutako prozeduraren bidez esleitu zen, esleipenduna, gaitasuna duen bakarra dela adierazten duen nahikoa justifikatu gabeko txosten teknikoaren arabera.

3.6.– "Los Hermanos" izeneko udal-frontoiaren eraikuntzarako espedientean onetsi gabeko aldaketak egin dira, 14 milioi pezetagatik. Eta "Los Hermanos" izeneko ibilgailuen aparkalekuari buruzko espedientean, eraikitako aparkaleku-kopurua handitu egin da, Udalak aurretik onetsi gabe.

Aldaketek, kontratu nagusiek bezala, kontratazio-arautegiak eskatutako baldintza guztiak bete behar dituzte.

3.7.– Erakunde Autonomoek egindako kontratazioan ez dira kontratazio administratiboak eskatutako legezko printzipioak bete.

Udalaren interesak hobeto kudeatzeko, Erakunde Autonomoen eta Elkarte Publikoen espediente guztiak udal-teknikariek ikuskatzea gomendatzen da, dokumentu-tipoak eskainiz Udalaren kudeaketa, indarrean dagoen legezkotasunera egokitzeko.

Bestalde, ondasun arrunten eta zerbitzuen zenbait erosketa, Udalak esleitu beharko lituzke; udal honek bideratutako espedienteetan, erakunde hauei erantzuteko beharra erantsiz; era honetara gardentasun handiagoa, erosteko baldintza hobeak eta udal-jardueraren normalkuntza lortuko lirateke.

3.8.– Udalak 1993an, likidazioan zegoen enpresa baten industria-pabilioia erostea erabaki zuen. Erosketa 1995ean egin zen 105 milioigatik. Prezio honek jasandako balorazioa 1991n egin zen, eta une hartan 97 milioikoa zen, 82 eraikuntzaren balioarenak eta gainerakoak lurzoruarenak. Txosten hau egin denean, pabilioi horri ez zaio erabilerarik eman oraindik eta asko hondatzen ari da.

3.9.– Azkenik gogoratu nahi dugu, maiatzaren 18ko Administrazio Publikoen Kontratu 13/1995 Legearen 58. artikuluak adierazten duela, egindako kontratuei buruzko dokumentazioa, Herri Kontuen Euskal Erakundeari bidaltzeko beharra bete egin behar dela.

4.– Dirulaguntzak.

4.1.– Gizarte-zerbitzuetako eremuan jarduera zehatzetarako Irabazi-asmorik gabeko elkarteei emateko dirulaguntzak arautzen dituzten oinarriek ez dute irizpide objektiborik jasotzen eman beharreko diru-kopurua zehazteko, ez eta zenbateko maximorik zehazten ere. 1995ean dirulaguntza hauen zenbatekoa 18 milioi pezetakoa izan da.

4.2.– 1995ean 8 milioira igo diren birgaitze-lanetarako hirigintzako dirulaguntzak, 1991ko udalbatzaren ebazpenak arautzen ditu, eta hura emateko urteko deialdia ez da onetsi.

Dirulaguntza-mota bakoitzerako, alderdi hauek barne-arauen bidez erregulatzea gomendatzen da, dirulaguntzaren helburuak betetzeko justifikazio- epea eta -modua barne. Era berean, publizitate egokia eman beharko litzateke, BAOean eta gehien saltzen den egunkarian argitaratuz.

4.3.– Udalak, bertako talde-politiko bakoitzari hilean ehun mila pezeta ordaindu dizkio, kide bakoitzeko hogeita bost mila pezeta erantsiz, Antolaketa Arautegiaren eta Toki Korporazioetako Funtzionamenduaren 27. artikuluak aurreikusi eta onetsi gabe.

5.– Besteak.

5.1.– Elkarkidetzarekiko zorpetzeak, merkatukoaren gainetik dagoen interes-tipoa dauka.

Kredituen baldintzen birnegoziazioari arreta berezia eskaini behar zaio, merkatukoetara egokitzearren.

III.– KONTUAK

III.1.– 1995eko ekitaldiko aurrekontu-likidazioa.

A.– AURREKONTUAREN LIKIDAZIOA / 1995 EKITALDIA Milioi-PTA

AURREKONTUA EXEKUZ.

DIRU-SARRERAK HASIERAN ALDATUA B. BETIKO ESKUBIDEAK KOBRANTZ. ZORDUNAK (+,-)

1.– Zerga zuzenak 1.674 – 1.674 1.658 1.576 82 (16)

2.– Zeharkako zergak 350 – 350 156 79 77 (194)

3.– Tasak eta beste hainbat diru-sarrera 1.025 26 1.051 1.420 984 436 369

4.– Transferentzia arruntak 3.540 367 3.907 3.813 3.813 – (94)

5.– Ondarezko diru-sarrerak 114 54 168 73 72 1 (95) 6.– Inbertsioak besterentzea – – – 42 42 – 42

7.– Kapital-dirulaguntzak – 41 41 55 55 – 14

8.– Finantza-aktiboen aldaketa 15 1.105 1.120 12 12 – (1.108)

9.– Finantza-pasiboen aldaketa – 985 985 1.309 1.309 – 324

DIRU-SARRERAK GUZTIRA 6.718 2.578 9.296 8.538 7.942 596 (758)

AURREKONTUA EXEKUZ.

GASTUAK HASIERAN ALDATUA B. BETIKO ESKUBID. ORDAIN. HARTZEKOD. (+,-)

1.– Langile-gastuak 2.906 100 3.006 2.760 2.760 – 246 <P>2.– Erosketak eta zerbitzuak 1.835 496 2.331 1.977 1.719 258 354

3.– Finantza-gastuak 268 – 268 266 266 – 2

4.– Transferentzia arruntak 1.172 221 1.393 1.247 1.180 67 146

6.– Benetako inbertsioak 36 1.743 1.779 837 810 27 942 7.– Kapital-dirulaguntzak – – – – – – –

8.– Finantza-aktiboen aldaketa 15 18 33 27 27 – 6

9.– Finantza-pasiboen aldaketa 486 – 486 476 476 – 10 GASTUAK GUZTIRA 6.718 2.578 9.296 7.590 7.238 352 1.706 DIFERENTZIA DIRU-SARRERAK – – – 948 704 244 948

ETA GASTUAK

B.– AURREKONTU ITXIEN ALDAKETAK - 1995EKO EKITALDIA Milioi-PTA

HASIERAKO ESKUBIDEAK KOBRATZEAK ZORDUNAK

SALDOA OBLIGAZIOAK. ORDAINKETAK HARTZEKODUNAK BALIOGABETZ

Hasierakoa (185) (185) (185) – –

Zordunak 958 818 341 477 140

Hartzekodunak 538 515 515 – 23

AURREKONTU ITXIAK 477 117

C.– HITZARTUTAKO EKITALDIKO AURREKONTUAREN EMAITZAK Milioi-PTA

Ekitaldiko aurrekontuaren emaitza 831

Altxortegi-soberakinekin finantzatutako obligazioak –

Finantziazio-desbideratzeak (+,-) (670)

HITZARTUTAKO EKITALDIKO AURREKONTUAREN EMAITZA 161

D.– ALTXORTEGI-SOBERAKINA Milioi-PTA

Altxortegi-soberakina 441

Gastuetarako soberakina kaltetutako finantziazioarekin (261)

GASTU OROKORRETARAKO ALTXORTEGI-SOBERAKINA 180

E.– ZORPETZEA Milioi-PTA

Zorpetzea 2.962

III.2.– Diruraintza gaindikina 1995.

Milioi-PTA

KONTZEPTUA ZENBATEKOA

KOBRATZEKO DAUDEN ZORDUNAK:

Diru-sarreretako aurrekontuetakoa, arrunta 596

Diru-sarreretako aurrekontuetakoa, itxiak 477

Aurrekontuetakoak ez diren beste hainbat operazioetakoak 100

(Kobratzeko zalantzazko saldoak) (740)

(Aplikatzeko dauden diru-sarrerak) (8)

ZORDUNAK GUZTIRA (A) 425

ORDAINTZEKO DAUDEN HARTZEKODUNAK:

Gastuen aurrekontukoa, arrunta 352

Gastuen aurrekontukoa, itxiak –

Aurrekontuetakoak ez diren beste hainbat operazioetakoak(*) 371

Diru-sarreretako aurrekontuetakoa 5

HARTZEKODUNAK GUZTIRA (B) 728

ALTXORTEGIKO FONDO LIKIDOAK (C) 744

ALTXORTEGI-SOBERAKINA (D=A-B+C) 441

GASTUETARAKO SOBERAKINA KALTETUTAKO FINANTZIAZIOAREKIN (E) 261

GASTU OROKORRETARAKO SOBERAKINA (D-E) 180

(*) Altxortegi-soberakina kalkulatzeko, aurrekontuko 120 milioi pezetako diru-sarrera zenbatzen da. Udalak, diru-kopuru hau aurrekontutik kanpoko diru-sarrera gisa hartu du.

III.3.– Finantza-egoerak.

1995 eta 1994ko abenduaren 31ko EGOERA-BALANTZEA Milioi-PTA

AKTIBOA 1995 1994 PASIBOA 1995 1994

IBILGETUA: 2.469 1.825 BEREZKO FONDOAK: (295) (506)

Erabilera orokorreko ondarea 1.270 767 Ondarea (843) (853)

Inmateriala 17 21 Esleitutako ondarea – –

Materiala 479 456 Aurreko ekitaldietako emaitzak 746 51

Uneko materiala 641 545 Erabilera orokorreko ondarea (586) (399)

Finantzari 62 36 Emaitza positiboak 388 695

DIRU-SARRERAK: 259 198

ZORDUNAK: 373 633 HARTZEKODUNAK: 3.697 3.038

Ekitaldi arrunta 596 366 Epe luzea 2.697 1.605

Ekitaldi itxiak 477 593 Epe motza 1.000 1.433

Batzuk 41 59

Hornidurak (741) (385)

FINANTZA-KONTUAK: 819 272

Aldi baterako finantza-inbertsioak(*) 575 33

Bankukoak ez diren beste kontuak 1 12

Altxortegia 243 227

GUZTIRA AKTIBOA 3.661 2.730 GUZTIRA PASIBOA 3.661 2.730

(*) Altxorraren letretako 501 milioi pezeta barne

GASTUAK 6.370 5.709 DIRU-SARRERAK 7.064 7.014

Lansariak eta soldatak 2.165 2.159 Zerbitzu-prestaketak 695 690

Gastu sozialak 600 555 Zerga zuzenak 1.657 1.836

Kanpoko zerbitzuak 1.365 1.583 Zeharkako zergak 156 295

Zergak eta besteak 607 11 Dirulaguntzak 3.810 3.828

Emandako dirulaguntzak 1.247 1.272 Diru-sarrera gehigarriak 746 365

Amortizazio-hornidurak 32 20

Behin-behineko aldaketak 354 109

ESPLOTAZIO-MOZKINAK 694 1.305

Finantza-gastuak 266 235 Interesen diru-sarrera 51 69

FINANTZA-EMAITZAK 215 166

Kapital-dirulaguntzak 9 133

KAPITAL-DIRULAGUNTZAK 9 133

OHIKO MOZKIN AKTIBOAK 488 1.272

Aurreko ekitaldietako gastuak 141 189 Aurreko ekitaldietako diru-sarrerak 23 –

AURREKO EKITALDIETAKO GALERAK 118 189

Ohizkanpoko galerak – 412 Ohizkanpoko mozkinak 17 24

OHIZKANPOKO MOZKINAK 17 – OHIZKANPOKO EMAITZA NEGAT. – 388

EKITALDIKO EMAITZAK 388 695

III.4.– Finantza-pasiboak.

Ondorengo taulan adierazten dira, erakunde mailegari bakoitzaren arabera, 9. kapituluko diru-sarrerak eta gastuak, mailegu bakoitzean ordaintzeko geratzen den zati nagusia eta bere amortizazio-baldintzak.

Milioi-PTA

& # 9 ; E m a n d a k o % Amortizazio-baldintzak Saldoa Saldoa Erab.gabeko Bankua Zenbateko Interesa Gabealdi. Noiztik Noiz arte 95.1.1 Berriak Birfinanz. Amort. 95.12.31 sald.

8 25 mibor+0,1 hiruhileko 1996 2005 – – 825 – 825 – <P>Banco S a n t a n d e r & # 9 ;300 mibor+0,1 hiruhileko 1996 2005 – – – – – 300 <P>BFA (FROM) 718 8 1986 1995 72 – – 72 – – <P>BFA (CTU) 346 – 1988 1997 105 – – 27 78 – Elkarkidetza 270 8 1990 2004 241 – – 11 230 – <P>E J 19 – 1995 2014 – 19 – – 19 –

GUZTIRA 2.072 1.366(*) – 476 2.962 623

(*) Aurrekontuetatik kanpo erregistratutako 38 milioi pezeta sartzen ditu aplikatzeko zain dagoen diru-sarrera gisa, eta Eusko Jaurlaritzako 19 milioiak ez daude aurrekontuetan erregistratuak, ondarean bakarrik.

1995eko abenduaren 31ko saldotik 373 milioiren ordainketa epe motzean amaitzen da.

1993, 1994 eta 1995eko ekitaldietan adostutako zergen partaidetzan likidazio negatiboen ondorioz Bizkaiko Foru Aldundiarekiko 1.097 milioiko zorrak ez dira zorpetze-zifran sartzen, 2000. urtera arte datorren ekitaldietako ekarpenekin orekatuko dira.

III.5.– Tokiko erakunde autonomoak.

Erakunde hauen magnitude garrantzitsuenak ondorengo hauek dira:

Milioi-PTA

AZKEN EKITALDIKO ALTXORTEGIKO GAINERATIK

ERAKUNDEA AURREK. ZORPETZEA EMAITZA SOBERAKIN OROKOR.

Arteagabeitia haur-eskola 87 – (1) 1 1

Talleres Usoa-Lantegiak 326 – 19 19

Udal Euskaltegia 115 – (8) 6 6

Kirolaren Udal Institutua 311 – (3) 3 3

Inguralde garapen osorako patronatua 113 – (27) (23) (33)

GUZTIRA 952 – (48) 6 (4)

III.6.– Elkarte partaidetzadunak.

Udalak fiskalizatu gabeko elkarteetan partaidetza duen magnitude garrantzitsuenak eta partaidetza garrantzitsuenak ondorengo hauek dira:

Milioi-PTA

% AKTIBO BEST BEREZKO EKITALDIKO

ELKARTEA PARTE HART. FINKO ZIRKUL. ZORPET. PASIBOAK FONDOAK EMAITZA

Barakaldo Antzokia, SB %100 25 45 14 42 16 (2)

Era berean, Udalak, Aparcamiento disuasorio de camiones de Vizcaya, S.A. eta Mercabilbao, S.A. elkarteen kapitalean parte hartu du, %0,76 eta %0,5arekin.

III.7.– Mankomunitateak eta patzuergoak.

Udala, beste hainbat erakunderekin batera, Ur Patzuergoko, Ezkerraldeko Zabor Mankomunitateko eta Bizkaiko Garraio Patzuregoko kide da. Erakunde hauen magnitude garrantzitsuenak ondorengo hauek dira:

Milioi-PTA

HASIERAKO EKITALDIKO ALTXORTEGI G.OROKORREN

ERAKUNDEA AURREKONTUA ZORPET. EMAITZA SOBERAKINA SOBERAKINA

Bilbo Handiko Ur Patzuergoa (*) 8.650 7.906 1.098 4.891 4.063 <P>Ezkerraldeko Zabor Mankomunitatea 354 – (12) 18 18

Bizkaiko Garraio Patzuergoa (**) 30.404 53.000 (24.766) (2.819) (2.842)

GUZTIRA 39.408 60.906 (23.680) 2.090 1.239

(*) 24 udalez osatutako patzuergoa

(**) Eusko Jaurlaritzak eta Bizkaiko Foru Aldundiak finantzatu dute. Bertan gainera, Bizkaiko 10 udalek hartzen dute parte.


Azterketa dokumentala