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231. zk., 2023ko abenduaren 4a, astelehena

N.º 231, lunes 4 de diciembre de 2023


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

GOBERNANTZA PUBLIKO ETA AUTOGOBERNU SAILA
DEPARTAMENTO DE GOBERNANZA PÚBLICA Y AUTOGOBIERNO
5401
5401

AGINDUA, 2023ko azaroaren 14koa, Gobernantza Publiko eta Autogobernuko sailburuarena, zeinaren bidez arautzen baita Euskal Autonomia Erkidegoko Sektore Publikoko ahalordeen erregistro elektronikoa, zuzenbide publikoari lotuta dituen prozeduretarako.

ORDEN de 14 de noviembre de 2023, de la Consejera de Gobernanza Pública y Autogobierno, por la que se regula el registro electrónico de apoderamientos del Sector Público de la Comunidad Autónoma de Euskadi en sus procedimientos sujetos al derecho público.

Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legeak 5. artikuluan dioenez, jarduteko gaitasuna duten interesdunek aukera dute ordezkari bidez jarduteko, eta, interesdunak espresuki aurkakorik adierazi ezean, ordezkariarekin gauzatuko dira administrazio-jarduketak.

La Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas en su artículo 5 señala que los interesados con capacidad de obrar podrán actuar por medio de representante, entendiéndose con este las actuaciones administrativas, salvo manifestación expresa en contra del interesado.

Hala, bai jarduteko gaitasuna duten pertsona fisikoek, bai pertsona juridikoek, beren estatutuetan aurreikusia badute, beste batzuen ordezkari gisa jardun ahal izango dute administrazio publikoen aurrean.

Así, las personas físicas con capacidad de obrar y las personas jurídicas, siempre que ello esté previsto en sus Estatutos, podrán actuar en representación de otras ante las Administraciones Públicas.

Zehazki, ordezkaritza egiaztatu beharko da beste pertsona baten izenean eskaerak egiteko, erantzukizunpeko adierazpenak edo komunikazioak aurkezteko, errekurtsoak jartzeko, akzioetan atzera egiteko eta eskubideei uko egiteko. Ordezkariak, bestalde, inolako egiaztapenik gabe egin ditzake izapide hutsa diren egintza eta kudeaketak.

En concreto, para formular solicitudes, presentar declaraciones responsables o comunicaciones, interponer recursos, desistir de acciones y renunciar a derechos en nombre de otra persona, deberá acreditarse la representación. Sin embargo, para los actos y gestiones de mero trámite se presumirá aquella representación.

Prozedura izapidetzeko eskumena duen organoak, bere aldetik, administrazio-espedienteari gehitu beharko dizkio ordezkaritzaren egiaztagiria eta ahalordeen egiaztagiriak, une horretan aitortuak dituenak. Ondorio horietarako, egiaztagiritzat joko da agiri elektroniko bat, egiaztatzen duena zein izan den ahalordeen erregistro elektronikoan kontsultatzearen emaitza.

Por su parte, el órgano competente para la tramitación del procedimiento deberá incorporar al expediente administrativo acreditación de la condición de representante y de los poderes que tiene reconocidos en dicho momento. El documento electrónico que acredite el resultado de la consulta al registro electrónico de apoderamientos correspondiente tendrá la condición de acreditación a estos efectos.

Ordezkaritza ez egiaztatzeak edo nahikoa ez egiaztatzeak, gainera, ez du eragotziko dena delako egintza gauzatutzat hartzea, baldin eta hamar eguneko epean ordezkaritza egiaztatzen bada edo akatsa zuzentzen bada; izan ere, administrazio-organoak epe hori eman beharko du, edo, inguruabarrek eskatuz gero, epe luzeagoa.

También establece que la falta o insuficiente acreditación de la representación no impedirá que se tenga por realizado el acto de que se trate, siempre que se aporte aquella o se subsane el defecto dentro del plazo de diez días que deberá conceder al efecto el órgano administrativo, o de un plazo superior cuando las circunstancias del caso así lo requieran.

Aipatutako legearen 6. artikuluak ahalordeen erregistro elektronikoak arautzen ditu, zeinetan inskribatu beharko baitira, gutxienez, ahalorde orokorrak, administrazio-prozedura bateko interesdunak ordezkari baten alde apud acta ematen dituenak, ordezkariak bere izenean jardun dezan administrazio publikoen aurrean, aurrez aurre edo elektronikoki. Era berean, jasota geratu beharko da ea ahalordea askiesten den.

El artículo 6 de la citada Ley regula los registros electrónicos de apoderamientos, en los que deberán inscribirse, al menos, los de carácter general otorgados apud acta, presencial o electrónicamente, por quien ostente la condición de interesado en un procedimiento administrativo a favor de representante, para actuar en su nombre ante las Administraciones Públicas. También deberá constar el bastanteo realizado del poder.

Halaber, martxoaren 30eko 203/2021 Errege Dekretuak, sektore publikoak bitarteko elektronikoen bidez jarduteko eta funtzionatzeko erregelamendua onesten duenak, laugarren atalean arautzen du nola egiaztatu ordezkari bidez jarduten dela.

Asimismo, por su parte el RD 203/2021 de 30 de marzo por el que se aprueba el Reglamento de actuación y funcionamiento del sector público por medios electrónicos, en su sección cuarta, regula la acreditación en la actuación por medio de representante.

Administrazio Elektronikoari buruzko otsailaren 21eko 21/2012 Dekretuak ordezkarien erregistroa sortu zuen, eta orain arte indarrean egon da. Dekretu hori indargabetu egin du ekainaren 20ko 91/2023 Dekretuak, herritarrei arreta integral eta multikanala ematekoa eta zerbitzu publikoak bitarteko elektronikoz irispidean izatekoa.

El Decreto 21/2012, de 21 de febrero, de Administración Electrónica creó el registro de representantes, que se encuentra vigente hasta la fecha, decreto que ha quedado derogado por el Decreto 91/2023, de 20 de junio, de atención integral y multicanal a la ciudadanía y acceso a los servicios públicos por medios electrónicos.

Ekainaren 20ko 91/2023 Dekretuak –herritarrei arreta integral eta multikanala ematekoa eta zerbitzu publikoak bitarteko elektronikoz irispidean izatekoa– interesdunek beste pertsona batzuei beren izenean Administrazioaren aurrean jarduteko ematen dieten ordezkaritza arautzen du, hau da, ordezkari bidez jardutea, ordezkaritzarako gaikuntzaren figura, funtsean kudeaketa-jarduerak modu jarraituan eta profesionalean egiteko pentsatua; eta ahalordetzeen erregistro elektronikoa.

El Decreto 91/2023, de 20 de junio, de atención integral y multicanal a la ciudadanía y acceso a los servicios públicos por medios electrónicos, regula la representación que las personas interesadas otorguen a otras personas para actuar en su nombre ante la Administración, es decir, la actuación por medio de representante, la figura de la habilitación para la representación, pensada fundamentalmente para el desempeño continuado y profesional de actividades de gestión; y el registro electrónico de apoderamientos.

91/2023 Dekretuaren azken xedapenetako lehenengoak ezartzen duenez, dekretua indarrean jarri eta sei hilabeteko epean, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrean herritarren arretarako eskumena duen organoak agindu bidez arautuko ditu ahalorde-emateak, horiek akreditatzeko moduak, ahalordeen aldaketak eta errebokatzeak eta ahalordeen erregistro elektronikoak ongi funtzionatzeko beharrezkoak diren gainerako alderdiak.

La disposición final primera del Decreto 91/2023, establece que, en el plazo de seis meses a partir de la entrada en vigor del Decreto, el órgano competente en atención a la ciudadanía de la Administración general de la Comunidad Autónoma de Euskadi regulará mediante Orden el otorgamiento de los apoderamientos, sus formas de acreditación, la modificación y revocación de los poderes y el resto de las cuestiones necesarias para el funcionamiento del registro electrónico de apoderamientos.

Beharrezkoa da, beraz, Herrizaingo, Justizia eta Herri Administrazioko sailburuaren 2012ko abenduaren 14ko Agindua eguneratzea, zeinaren bidez arautzen baita Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren Ordezkarien Erregistro Elektronikoa, eta funtzionario gaituen erregistroa sortzen eta arautzen baita, arau hauetara egokitu dadin:

Es necesario, por lo tanto, proceder a la actualización de la Orden de 14 de diciembre de 2012 de la Consejera de Interior, Justicia y Administración Pública, por la que se regula el Registro electrónico de representantes de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi y por la que se crea y regula el Registro de personal funcionario habilitado para su adecuación a las siguientes normas:

– 39/2015 Legea.

– Ley 39/2015.

– 91/2023 Dekretua.

– Decreto 91/2023.

– 203/2021 Errege Dekretua.

– Real Decreto 203/2021.

Horretarako, agindu honen bidez, alderdi eta figura hauek arautzen dira:

A tal fin, mediante la presente Orden se regulan los siguientes aspectos y figuras:

– Xedapen orokorrak.

– Disposiciones generales.

– Borondatezko ahalordetzeak:

– Los apoderamientos voluntarios:

• apud acta borondatezko ahalordetzeak.

• Los apoderamientos voluntarios apud acta.

• Agiri publiko bidez edo notarioak legitimatutako sinaduradun agiri pribatu bidez emandako borondatezko ahalordetzeak.

• Los apoderamientos voluntarios concedidos mediante documento público o documento privado de firma notarialmente legitimada.

– Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoko ahalordeen erregistro elektronikoko gainerako ordezkaritza-figurak, Zuzenbide Publikoari lotuta dituen prozeduretarako dauzkanak:

– Las otras figuras de representación del registro electrónico de apoderamientos del Sector Público de la Comunidad Autónoma de Euskadi en sus procedimientos sujetos al Derecho Público:

• Legezko ordezkariak.

• Representantes legales.

• Pertsona baimenduaren ordezkaritzak.

• Las representaciones de persona autorizada.

• Erakunde gaituak.

• Entidades habilitadas.

Ahalordeen erregistro elektronikoa bakarra izango da Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publiko osorako, Zuzenbide Publikoari lotuta dituen prozeduretan. Bestalde, 2022ko apirilaren 13ko Aginduaren bidez, Gaitutako Funtzionarioen Erregistroa arautu zen. Erregistro hori arduratzen da, erabakitzen diren zerbitzuetan edo prozeduretan, kopia autentikoak emateaz eta interesdunen identifikazioaz edo sinadura elektronikoaz.

El registro electrónico de apoderamientos será único para todo el Sector Público de la Comunidad Autónoma de Euskadi en sus procedimientos sujetos al Derecho Público. Por su parte, el Registro de Funcionarios Habilitados (encargado de la expedición de copias auténticas y de la identificación o firma electrónica de las personas interesadas, en aquellos servicios y procedimientos que se determine) ya fue regulado mediante Orden 13 de abril de 2022.

Agindu hau bat dator 39/2015 Legearen 129. artikuluko erregulazio onaren printzipioekin. Hala, arauak bete egiten ditu premia-, efikazia-, eta proportzionaltasun-printzipioak, segurtasun juridikoarena eta gardentasun- eta efizientzia-printzipioak.

Esta Orden se ajusta a los principios de buena regulación contenidos en el artículo 129 de la Ley 39/2015. Así, la norma da cumplimiento a los principios de necesidad, eficacia, proporcionalidad, seguridad jurídica, transparencia y eficiencia.

Hura idazteko, Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendariaren uztailaren 28ko 78/2023 Ebazpenari jarraitu zaio. Ebazpen horren bidez, lege-proiektuak, dekretuak, aginduak eta ebazpenak egiteko jarraibideak onartzen dituen erabakia argitaratzea xedatzen da.

En su redacción, se ha seguido la Resolución 78/2023, de 28 de julio, del Director de la Secretaría del Gobierno y de Relaciones con el Parlamento, por la que se dispone la publicación del Acuerdo por el que se aprueban las directrices para la elaboración de proyectos de Ley, Decretos, Órdenes y Resoluciones.

Era berean, bete egin da Xedapen Orokorrak Egiteko Prozedurari buruzko ekainaren 30eko 6/2022 Legeak ezartzen duen prozedura eta dagozkion nahitaezko txostenak egin dira.

Asimismo, se ha seguido el procedimiento de la Ley 6/2022, de 30 de junio, del Procedimiento de Elaboración de las Disposiciones de Carácter General y se han emitido los informes preceptivos correspondientes.

Hori dela eta, bat etorriz Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituen eta haien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituen lehendakariaren irailaren 6ko 18/2020 Dekretuaren 7.1 artikuluaren e), f) eta m) apartatuek emandako eskumenekin, eta Gobernantza Publiko eta Autogobernu Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen urtarrilaren 19ko 8/2021 Dekretuaren 3. artikuluari loturik,

Por todo ello, en virtud de las competencias que me atribuye el artículo 7.1, apartados e), f) y m) del Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, en relación con el artículo 3 del Decreto 8/2021, de 19 de enero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Gobernanza Pública y Autogobierno,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
XEDAPEN OROKORRAK
DISPOSICIONES GENERALES

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

1.– Aginduak arautzen du zer funtzionamendu-betekizun eta -baldintza bete behar dituen Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoko ahalordeen erregistro elektronikoak bere prozeduretan, prozedura horiek zuzenbide publikoari lotuta daudenean.

1.– La Orden regula los requisitos y condiciones de funcionamiento del registro electrónico de apoderamientos del Sector Público de la Comunidad Autónoma de Euskadi, en sus procedimientos sujetos al derecho público.

2.– Agindu honetan, erregistro esango zaio Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoko ahalordeen erregistro elektronikoari zuzenbide publikoari lotuta dituen prozeduretan.

2.– En esta Orden, se denominará registro al registro electrónico de apoderamientos del Sector Público de la Comunidad Autónoma de Euskadi en sus procedimientos sujetos al derecho público.

3.– Zuzenbide publikoari lotuta dituen prozeduretan, Euskal Autonomia Erkidegoko Sektore Publikoko ahalordeen erregistro elektronikoa ez da erregistro publikoa.

3.– El registro electrónico de apoderamientos del Sector Público de la Comunidad Autónoma de Euskadi en sus procedimientos sujetos al derecho público no tiene carácter de registro público.

2. artikulua.– Aplikazio-eremua.

Artículo 2.– Ámbito de aplicación.

1.– Agindu hau honako hauei aplikatuko zaie:

1.– Esta Orden se aplicará a:

a) Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorra.

a) La Administración general de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

b) Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Instituzionala. Administrazio instituzional hori osatzen dute: zuzenbide pribatuko organismo autonomoak eta erakunde publikoak, ahalordeen erregistro elektronikorik ez dutenak zuzenbide publikoari lotutako prozeduretarako. Gaur egun dauden organismo autonomoak eta zuzenbide pribatuko erakunde publikoak, eta dekretu hau indarrean jartzen denetik aurrera eratzen direnak.

b) La Administración Institucional de la Comunidad Autónoma de Euskadi, integrada por los Organismos autónomos y Entes públicos de derecho privado que no cuenten con un registro electrónico de apoderamientos particular en sus procedimientos sujetos al derecho público. Tanto los Organismos autónomos y Entes públicos de derecho privado actualmente existentes, así como los que se constituyan una vez inicie su vigencia el presente Orden.

c) Euskal Autonomia Erkidegoko Sektore Publikoko ente instrumentalak, barne harturik hala gaur egun dauden sozietate publikoak eta haien fundazio eta partzuergoak nola dekretu hau indarrean jartzen denetik aurrera eratzen direnak, zuzenbide publikoari lotuta dituzten prozeduretan.

c) Los entes instrumentales del Sector Público de la Comunidad Autónoma de Euskadi, abarcando tanto las sociedades públicas como sus fundaciones y consorcios, actualmente existentes, así como aquellos que se constituyan una vez inicie su vigencia el presente Decreto, en sus procedimientos sujetos al derecho público.

d) Administrazio-agintaritza independenteak, Euskal Sektore Publikoari buruzko maiatzaren 12ko 3/2022 Legearen 10. artikuluan arautzen direnak eta agintaritza horietako bakoitzaren sorrera-legean arautzen direnak, zuzenbide publikoari lotuta dituzten prozeduretan.

d) Las autoridades administrativas independientes reguladas en el artículo 10 de la Ley 3/2022, de 12 de mayo, del Sector Público Vasco, y en su respectiva Ley de creación, en sus procedimientos sujetos al derecho público.

e) Nortasun juridikorik gabeko enteak, pertsona juridikoak eta pertsona fisikoak, aurreko apartatuetan adierazitako erakundeekin dituzten harremanetan.

e) Las personas físicas, jurídicas y entes sin personalidad jurídica, en sus relaciones con las entidades incluidas en los apartados anteriores.

2.– Agindu honen ondorioetarako, Administrazio terminoak artikulu honetako 1. paragrafoko a), b), c) eta d) apartatuetan adierazten diren organoak eta entitateak biltzen ditu.

2.– A los efectos de esta Orden, el término Administración engloba los órganos y entidades incluidos en los apartados a), b), c) y d) del párrafo 1 de este artículo.

3.– Agindu honen ondorioetarako, pertsonatzat joko dira artikulu honetako 1. paragrafoko e) apartatuan aipatzen direnak.

3.– A los efectos de esta Orden, se entiende por personas las citadas en el apartado e) del párrafo 1 de este artículo.

4.– Agindu honen ondorioetarako, honela ulertu behar dira honako hauek:

4.– A los efectos de esta Orden, se entiende por:

a) «Ahalorde-emaile»: bere ordezkaritza beste norbaiti ematen dion pertsona.

a) «Persona poderdante»: la que otorga su representación a otra.

b) «Ahalordedun»: beste norbait ordezkatzen duen pertsona.

b) «Persona apoderada»: la que representa a otra.

c) «Ahalordetze»: pertsona batek beste norbait ordezkatzea.

c) «Apoderamiento»: la representación de una persona por otra.

5.– Agindu honen ondorioetarako, ulertuko da funtzionarioei egiten zaien aipamen orok barnean hartzen dituela karrerako eta bitarteko funtzionarioak.

5.– A los efectos de esta Orden, toda referencia al personal funcionario se entenderá realizada tanto para el personal funcionario de carrera como para el personal funcionario interino.

3. artikulua.– Organo eskudunak.

Artículo 3.– Órganos competentes.

1.– Zuzenbide publikoari lotuta dituen prozeduretan, herritarrentzako arretaren eta zerbitzu digitalen arloko eskumena duen organoak kudeatuko du Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoko ahalordeen erregistro elektronikoa.

1.– El órgano competente en materia de atención a la ciudadanía y servicios digitales gestionará el registro electrónico de apoderamientos del Sector Público de la Comunidad Autónoma de Euskadi en sus procedimientos sujetos al derecho público.

2.– Herritarrentzako arretaren eta zerbitzu digitalen arloko eskumena duen organoak, gutxienez, eginkizun hauek izango ditu:

2.– El órgano competente en materia de atención a la ciudadanía y servicios digitales tendrá la responsabilidad, al menos, de estas funciones:

a) Kudeatzea ahalordeen erregistro elektronikoaren euskarri den aplikazio informatikoa, eta haren mantentze-lan ebolutiboak egitea.

a) Gestionar la aplicación informática que da soporte al registro electrónico de apoderamientos y su mantenimiento evolutivo.

b) Kudeatzea zer baimen- eta profil-mota duten aplikazioko erabiltzaileek.

b) Gestionar los tipos de autorizaciones y perfiles de los usuarios de la aplicación.

c) Onartzea zer ahalordetze-eredu inskriba daitekeen.

c) Aprobar los modelos de poderes inscribibles.

d) Ahalordeen erregistro elektronikoaren arloan laguntzea.

d) Prestar asistencia en materia del registro electrónico de apoderamientos.

e) Inskribatze-, aldatze-, ezerezte edo ukatze-espedienteak izapidetzea, erregistratzea, ixtea eta artxibatzea; horretarako, egiaztatuko da zer dokumentazio aurkezten den, notario-ahalordeak barne, halakorik aurkezten bada.

e) Tramitar, registrar, cerrar y archivar los expedientes de inscripción, modificación, cancelación o denegación, comprobando la documentación aportada, incluidos los poderes notariales que puedan presentarse.

3.– Ordezkaritzaren xede diren izapideak egiteko eskumena duten organoek egiaztatu beharko dute ea egokiak diren inskribatzen diren ordezkaritzak.

3.– Corresponderá a los órganos competentes en la tramitación de expedientes objeto de representación comprobar la adecuación a los mismos de las posibles representaciones inscritas.

4. artikulua.– Ahalordeen erregistro elektronikoaren irismena.

Artículo 4.– Alcance del registro electrónico de apoderamientos.

1.– Ahalordeen erregistro elektronikoa zerbitzu elektroniko arruntetako bat da, euskarria ematen diena Euskal Autonomia Erkidegoko Sektore Publikoko ordezkaritza-figurei, zuzenbide publikoarekin lotuta dituzten prozeduretan.

1.– El registro electrónico de apoderamientos es uno de los servicios electrónicos comunes que da soporte a las figuras de representación del Sector Público de la Comunidad Autónoma de Euskadi en sus procedimientos sujetos al derecho público.

2.– Ordezkatu ahal izango dira Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoko Zerbitzu eta Prozedura Katalogoan jasotako zerbitzuak eta prozedurak, edozein delarik haien digitalizazio-maila.

2.– Podrán ser objeto de representación los servicios y procedimientos del Catálogo de Servicios de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi, con independencia de su nivel de digitalización.

3.– Herritarren arretaren eta zerbitzu digitalen arloko organo eskuduneko titularrak, ebazpen bidez, baimena eman ahal izango die beste administrazio batzuei ahalordeen erregistro elektronikoko zerbitzuak eta azpiegiturak erabil ditzaten.

3.– La persona titular del órgano competente en materia de atención a la ciudadanía y servicios digitales, mediante Resolución, podrá autorizar la utilización de los servicios e infraestructuras del registro electrónico de apoderamientos a otras Administraciones públicas.

5. artikulua.– Ahalordeen erregistro elektronikoaren elkarreragingarritasuna.

Artículo 5.– Interoperabilidad del registro electrónico de apoderamientos.

1.– Ahalordeen erregistro elektronikoa guztiz elkarreragingarria izango da gainerako administrazio publikoek dituzten erregistro baliokideekin. Interkonexioa eta bateragarritasun informatikoa bermatuko dira, eta errespetatuko dira hala urtarrilaren 8ko 4/2010 Errege Dekretua, zeinaren bidez arautzen baita Segurtasun Eskema Nazionala Administrazio Elektronikoaren esparruan nola Elkarreragingarritasunari buruzko Arau Teknikoak.

1.– El registro electrónico de apoderamientos será plenamente interoperable con los registros equivalentes pertenecientes al resto de administraciones públicas. Se garantizará la interconexión y compatibilidad informática y se respetará el Real Decreto 4/2010, de 8 de enero, por el que se regula el Esquema Nacional de Interoperabilidad en el ámbito de la Administración Electrónica y las normas técnicas de interoperabilidad.

2.– Ahalordeen erregistro elektronikoaren bidez, egiaztatu ahal izango da nork ordezkatzen duen nor administrazio publikoen aurrean hirugarren baten izenean jarduten denean; horretarako, kontsultak egingo zaizkie antzeko beste administrazio-erregistro batzuei, hala nola a) merkataritza-erregistroari, b) jabetza-erregistroari eta c) notario-protokoloei.

2.– El registro electrónico de apoderamientos permitirá comprobar la representación de quienes actúen ante las administraciones públicas en nombre de un tercero, mediante la consulta a otros registros administrativos similares, tales como: a) el registro mercantil, b) el registro de la propiedad, y c) los protocolos notariales.

3.– Ordezkaritza-ahalordea inskribatzeko, errebokatzeko, luzatzeko edo uko egiteko eskaerak edozein erregistrotara zuzendu ahal izango dira. Ordezkaritza-ahalorde hori, berriz, inskribatuta geratuko da ahalordeak ondorioak dituen administrazio edo erakundeko erregistroan.

3.– Las solicitudes de inscripción, de revocación, de prórroga o de renuncia del poder de representación podrán dirigirse a cualquier registro. Este poder de representación quedará inscrito en el registro de la Administración u organismo ante el que tenga efectos el poder y surtirá efecto desde la fecha en la que se produzca dicha inscripción.

6. artikulua.– Ahalordetzeak eta ordezkaritza-figurak.

Artículo 6.– Apoderamientos y figuras de representación.

1.– Ahalordetze eta ordezkaritza-figura hauek inskribatu ahalko dira ahalordeen erregistro elektronikoan:

1.– En el registro electrónico de apoderamientos se podrán inscribir las siguientes apoderamientos y figuras de representación:

a) Borondatezko ahalordetzeak: apud acta borondatezko ahalordetzeak eta agiri publiko bidez edo notarioak legitimatutako sinaduradun agiri pribatu bidez emandako borondatezko ahalordetzeak.

a) Los apoderamientos voluntarios: los apoderamientos voluntarios apud acta y los apoderamientos voluntarios concedidos mediante documento público o documento privado de firma notarialmente legitimada.

b) Beste ordezkaritza-figura batzuk: legezko ordezkariak, pertsona baimenduaren ordezkaritzak eta entitate gaituak.

b) Otras figuras de representación: los representantes legales, las representaciones de persona autorizada y las entidades habilitadas.

2.– Borondatezko ahalordetzeak hirugarren pertsonei ematen zaizkienak dira, administrazio-prozedura batean interesdun denak ahalordedun baten alde, haren izenean jarduteko.

2.– Los apoderamientos voluntarios son los otorgados a terceras personas por quien ostente la condición de interesado en un procedimiento administrativo a favor de una persona apoderada, para actuar en su nombre.

3.– Ahalordeen erregistro elektronikoan inskribatzen diren borondatezko ahalordetzeek bat etorri beharko dute hiru tipologia hauetakoren batekin:

3.– La inscripción de los apoderamientos voluntarios en el registro electrónico de apoderamientos corresponderá a una de estas tres tipologías:

a) Ahalorde orokor bat, ahalordedunak ahalorde-emailearen izenean jardun ahal izan dezan edozein administrazio-jarduketatan eta edozein administrazioren aurrean.

a) Un poder general para que la persona apoderada pueda actuar en nombre de la persona poderdante en cualquier actuación administrativa y ante cualquier Administración Pública.

b) Ahalorde bat, ahalmena ematen duena ahalorde-emailearen izenean jardun ahal izateko edozein jarduketatan Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoko sektore publikoaren aurrean, hark zuzenbide publikoari lotuta dituen prozeduretan.

b) Un poder que faculta para realizar cualquier actuación en nombre de la persona poderdante ante el Sector Público de la Comunidad Autónoma de Euskadi en sus procedimientos sujetos al derecho público.

c) Ahalorde bat, ahalordedunak ahalorde-emailearen izenean jardun ahal izan dezan Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoaren aurrean, hark zuzenbide publikoari lotuta dituen prozeduretan, prozedura batean edo batzuetan, edo, hala badagokio, jarduketa-alor batean edo batzuetan, zeinak ahalordean zehaztuko baitira, soilik jarduketa edo izapide jakin batzuk egiteko.

c) Un poder para que la persona apoderada pueda actuar en nombre de la persona poderdante ante el Sector Público de la Comunidad Autónoma de Euskadi en sus procedimientos sujetos al derecho público en uno o varios procedimientos o, en su caso, en una o varias áreas de actuación que serán especificados en el poder, únicamente para realizar determinadas actuaciones y trámites.

7. artikulua.– Ahalordeen erregistro elektronikoko inskripzioen edukia.

Artículo 7.– Contenido de las inscripciones en el registro electrónico de apoderamientos.

1.– Ahalordeen erregistro elektronikoan egiten diren inskripzioek, gutxienez, informazio hau jasoko dute:

1.– Las inscripciones que se realicen en el registro electrónico de apoderamientos contendrán al menos la siguiente información:

a) Ahalorde-emailearen edo ordezkatuaren kasuan:

a) En el caso de la persona poderdante o representada:

1.a Pertsona fisikoa bada: izen-abizenak eta nortasun-agiri nazionala (NAN) edo atzerritarraren identifikazio-zenbakia (AIZ) eta sexua.

1.º Si es una persona física: nombre y apellidos, y documento nacional de identidad (DNI) o número de identificación de extranjero (NIE) y sexo.

2.a Pertsona juridikoa bada: sozietate-izena eta identifikazio fiskaleko zenbakia (IFZ) edo agiri baliokidea.

2.º Si es una persona jurídica: denominación o razón social, y número de identificación fiscal (NIF) o documento equivalente.

b) Ahalordedunaren, ordezkariaren eta, hala badagokio, baimenduaren kasuan:

b) En el caso de la persona apoderada, representante y, en su caso, autorizada:

1.a Pertsona fisikoa bada: izen-abizenak eta nortasun-agiri nazionala (NAN) edo atzerritarraren identifikazio-zenbakia (AIZ) eta sexua.

1.º Si es una persona física: nombre y apellidos, y documento nacional de identidad (DNI) o número de identificación de extranjero (NIE) y sexo.

2.a Pertsona juridikoa bada: sozietate-izena eta identifikazio fiskaleko zenbakia (IFZ) edo agiri baliokidea.

2.º Si es una persona jurídica: denominación o razón social, y número de identificación fiscal (NIF) o documento equivalente.

c) Zein den ahalordearen, ordezkaritzaren eta baimenaren indarraldia.

c) Periodo de vigencia del poder, representación y autorización.

d) Zer datatan eman den ahalordea.

d) Fecha de otorgamiento.

e) Zein den erregistro-zenbakia eta zer datatan inskribatu zen erregistroan.

e) Número de registro y fecha de inscripción en el registro.

f) Zein diren harremanetarako datuak.

f) Datos de contacto.

g) Zer tipologiatako ahalordea den.

g) Tipología de apoderamiento.

2.– Ahalordedun gisa diharduena pertsona juridikoa denean, erantzukizunez deklaratu beharko du ezen pertsona juridikoaren estatutuek aukera ematen dutela hirugarrenak ordezkatzeko administrazio publikoen aurrean.

2.– Cuando quien actúe como persona apoderada sea una persona jurídica, deberá declarar responsablemente, que los Estatutos de la persona jurídica contemplan la posibilidad de representar a terceros ante las administraciones públicas.

3.– Erregistroari emandako datuak egiaztatzeko, elkarreragingarritasunean oinarritutako kontsulta automatizatua egingo da, Datu Pertsonalak Babesteko eta Eskubide Digitalak Bermatzeko abenduaren 5eko 3/2018 Lege Organikoaren zortzigarren xedapen gehigarriaren arabera.

3.– Los datos aportados al registro serán comprobados mediante consulta automatizada basada en interoperabilidad, en virtud de la Disposición Adicional Octava de Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos Personales y garantía de los derechos digitales.

8. artikulua.– Ahalordeen erregistro elektronikora sartzea.

Artículo 8.– Accesos al registro electrónico de apoderamientos.

1.– Ahalordeen erregistro elektronikora sartzeko, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoko egoitza elektronikora jo beharko da (https://www.euskadi.eus/egoitza-elektronikoa).

1.– Se accederá al registro electrónico de apoderamientos desde la sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi (https://www.euskadi.eus/sede-electronica).

2.– Ahalordeen erregistro elektronikora sartu eta ahalordeak inskribatzeko, aldatzeko edo ezeztatzeko, herritarrek beti erabili beharko dute ziurtagiri elektroniko kualifikatua.

2.– El acceso al registro electrónico de apoderamientos por parte de la ciudadanía para inscribir, modificar o cancelar los poderes requerirá siempre certificado electrónico cualificado.

Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren sinadura elektronikorako politikak zehaztuko du nola erabiliko diren identifikatzeko eta autentifikatzeko bitartekoak, betiere Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren segurtasun-sistemen esparruan.

La política de firma electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi determinará la utilización de los medios de identificación y autentificación, que se realizará siempre en el marco de los sistemas de seguridad de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

3.– Erregistrora sartzeko, langile publikoek egiaztatu egin beharko dute erregistrora sartu behar dutela beren eginkizunak betetzeko; horretarako, erregistro-kudeaketaren arloko organo eskudunaren baimen espresua izan beharko dute. Organo horrek ezarriko du zer erabiltzaile-profil behar diren, erantzukizunen eta egin beharreko lan zehatzen arabera.

3.– Para acceder al registro, el personal público deberá obtener una autorización expresa del órgano competente en la gestión del registro previa acreditación de la necesidad del acceso al registro para el cumplimiento de sus funciones. Este órgano establecerá los perfiles de persona usuaria necesarios en función de las responsabilidades y tareas concretas que tenga que realizar.

9. artikulua.– Ahalordeen erregistro elektronikoa kontsultatzea.

Artículo 9.– Consulta al registro electrónico de apoderamientos.

Ahalordeen erregistro elektronikoa publikoa ez denez, pertsona eta organo hauek soilik kontsultatu eta eskuratu ahal izango dute ahalordeei buruzko informazioa (kasuan kasu, elektronikoki edo aurrez aurre):

Dado que el registro electrónico de apoderamientos no tiene carácter público, solo podrán consultar y acceder a la información de los apoderamientos -electrónica o presencialmente, según corresponda- las siguientes personas y órganos:

a) Interesdunak, behar bezala identifikatuta: ahalorde-emaileak, ahalordedunak, legezko ordezkariak, pertsona baimenduak, entitate gaituak.

a) Las personas interesadas, debidamente identificadas: las personas poderdantes, las personas apoderadas, las personas representantes legales, las personas autorizadas, las entidades habilitadas.

b) Herritarrentzako arretaren eta zerbitzu digitalen arloan eskumena duten organoak.

b) El órgano competente en materia de atención a la ciudadanía y servicios digitales.

c) Ordezkatzen den prozedurako organo eskudunak.

c) El órgano competente del procedimiento objeto de representación.

10. artikulua.– Ahalordetzeak eta ordezkaritzak ofizioz ezereztea.

Artículo 10.– Cancelación de oficio de los apoderamientos y las representaciones.

1.– Herritarrei arreta emateko ardura duen unitateak ofizioz ezereztuko ditu ahalordetzeak eta ordezkaritzak, honako kasu hauetan:

1.– La unidad responsable de atención a la ciudadanía procederá de oficio a la cancelación de los apoderamientos y las representaciones en los siguientes supuestos:

a) Ordezkaria, ahalorde-emailea edo baimendua hiltzen denean (jasota geratu behar da inguruabar hori).

a) Fallecimiento de la persona representante, poderdante o autorizada, con constancia de tal hecho.

b) Ordezkariaren, ahalorde-emailearen edo baimenduaren nortasuna azkentzen denean (jasota geratu behar da inguruabar hori).

b) Extinción de la personalidad de la persona representante, poderdante o autorizada, con constancia de tal hecho.

c) Arrazoizko zalantzak daudenean ahalordeen, ordezkaritzen eta baimenen indarraldiari edo baliozkotasunari buruz.

c) Si existen dudas fundadas sobre la vigencia o validez de los apoderamientos, representaciones y autorizaciones.

d) Ordezkaritzaren edo baimenaren eraginkortasunik eza ekar dezaketen beste inguruabar batzuk gertatzen direnean.

d) Otras circunstancias que puedan determinar la ineficacia de la representación o autorización.

2.– Honako kasu hauetan ezereztuko dira ahalordeen erregistro elektronikoan inskribatutako ahalordetzeak eta ordezkaritzak:

2.– Los apoderamientos y representaciones inscritos en el registro electrónico de apoderamientos se cancelarán en los siguientes casos:

a) Indarraldia amaitzen denean.

a) Cuando finalice el período de vigencia.

b) Zehaztutako gehieneko balio-epea igarotzen denean.

b) Cuando transcurra la validez determinada máxima.

c) Kasuan-kasuan, ahaldunak, legezko ordezkariak edo baimenduak ahalordea onartu behar badute eta ez badute egiten erregistroan inskribatzen denetik 20 egun balioduneko epean.

c) En cada caso, cuando la persona apoderada, la persona representante legal o la persona autorizada deban aceptar el poder y no lo hagan en el plazo de 20 días hábiles desde su inscripción en el registro.

3.– Ezerezteak ahalordeen erregistro elektronikoan sartu eta berehala izango ditu ondorioak.

3.– La cancelación surtirá efectos desde su incorporación al registro electrónico de apoderamientos.

11. artikulua.– Datu pertsonalak babestea.

Artículo 11.– Protección de datos personales.

1.– Datu pertsonalak tratatzeko orduan, datu pertsonalak babesteari buruzko egungo araudia bete beharko da:

1.– Los datos personales se tratarán según las exigencias de la normativa actual en materia de protección de datos personales:

a) Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2016/679 (EB) Erregelamendua, 2016ko apirilaren 27koa, datu pertsonalen tratamenduari dagokionez pertsona fisikoen babesari eta datu horien zirkulazio askeari buruzkoa.

a) El Reglamento (UE) 2016/679 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 27 de abril de 2016, relativo a la protección de las personas físicas en lo que respecta al tratamiento de sus datos personales y a la libre circulación de estos datos.

b) 3/2018 Lege Organikoa, abenduaren 5ekoa, Datu Pertsonalak Babesteari eta Eskubide Digitalak Bermatzeari buruzkoa.

b) La Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos Personales y garantía de los derechos digitales.

Arau bi horietan ezarritakoa betetzeko, ahalorde-emailea edo ahalordeduna pertsona fisikoa denean, Erregelamenduaren 6.1. e) artikuluaren oinarrian erabakiko da zer tratamendu baimendu erabili behar den datuak tratatzeko eta ahalordeen erregistro elektronikoak egokiro funtziona dezan.

Para cumplir con lo establecido en estas dos normas, cuando la persona poderdante o la persona apoderada sea persona física, el tratamiento automatizado de sus datos que resulte necesario para el adecuado funcionamiento del registro electrónico de apoderamientos se fundamentará en el artículo 6.1. e) del Reglamento.

2.– Web-helbide honetan jaso eta argitaratzen da zer jarduera erregistratzen den «Ahalordeen erregistro elektronikoko» datu pertsonalak babesteko: https://www.euskadi.eus/informazio-klausulak/web01-sedepd/eu/gardentasuna/090800-capa1-eu.shtml.

2.– El registro de actividades de tratamiento de protección de datos personales «registro electrónico de apoderamientos», se recoge y publica en la dirección web https://www.euskadi.eus/clausulas-informativas/web01-sedepd/es/transparencia/090800-capa1-es.shtml.

12. artikulua.– Argitaratzea eta informatzea.

Artículo 12.– Publicación e información.

Gutxienez ere, honako hauek argitaratuko dira Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoko egoitza elektronikoan (https://www.euskadi.eus/egoitza-elektronikoa):

En la sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi https://www.euskadi.eus/sede-electronica se publicarán, al menos:

a) Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoko Zerbitzu Katalogoa, eta ahalordea emateko aukera duten izapide eta prozedura guztien zerrenda.

a) Catálogo de Servicios de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi y la relación de los trámites y procedimientos que pueden ser objeto de apoderamiento.

b) Ahalordeen erregistro elektronikoa erabiltzeko gida.

b) Una guía de uso del registro electrónico de apoderamientos.

c) Borondatezko ahalordetzeak inskribatzeko, aldatzeko, uko egiteko eta ezerezteko ereduak.

c) Los modelos de inscripción, modificación, renuncia y cancelación de un apoderamiento voluntario.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
BORONDATEZKO AHALORDETZEAK
APODERAMIENTOS VOLUNTARIOS
1. atala
Sección 1.ª
Apud acta emandako borondatezko ahalordetzeak
Apoderamientos voluntarios concedidos apud acta

13. artikulua.– Apud acta emandako borondatezko ahalordetzeak ematea, eta haiek egiaztatzea.

Artículo 13.– Otorgamiento y acreditación de los apoderamientos voluntarios concedidos apud acta.

1.– Agindu honen 6.3 artikuluan arautzen den aukeraz baliatzeko –borondatezko ahalordetzeak emateko aukeraz baliatzeko–, interesduna administrazio-egoitzan agertu behar da; era berean, interesdunak edozein bitarteko erabili ahal du, baldin eta bitarteko hori zuzenbidean baliozkoa bada eta modu fidagarrian erakusten badu ahalordetze hori existitzen dela.

1.– Los apoderamientos voluntarios regulados en el artículo 6.3 de esta Orden podrán otorgarse mediante comparecencia de las personas interesadas en sede administrativa y por cualquier medio válido en Derecho que deje constancia fidedigna de su existencia.

Bide hauetakoren bat erabiliz egin beharko da apud acta borondatezko ahalordetzeak emateko agerraldia:

La comparecencia para otorgar los apoderamientos voluntarios concedidos apud acta podrá llevarse a cabo a través de alguno de los siguientes medios:

a) Ahalorde-emailearen agerraldi elektronikoa, horretarako onartutako identifikazio- eta sinadura-sistemetako bat erabilita.

a) Por comparecencia electrónica de la persona poderdante, mediante el uso de alguno de los sistemas de identificación y firma admitidos al efecto.

Ahaldunak bide beretik onartu beharko du borondatezko ahalordetzea, eta ezin izango da onartu beste bide batetik onartzea, erregistroan inskribatzen denetik 20 egun balioduneko epean.

La persona apoderada deberá aceptar el apoderamiento voluntario por el mismo medio y no será admisible la aceptación por otro medio, en el plazo de 20 días hábiles desde su inscripción en el registro.

b) Ahalorde-emailea bera agertzea erregistro-gaietan laguntzeko bulegoetan, eta bere burua identifikatuta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoko funtzionario gaitu baten aurrean.

b) Por comparecencia presencial de la persona poderdante, en las oficinas de asistencia en materia de registros, ante personal funcionario habilitado de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi frente al que deberá identificarse.

Ahalordedunak onartu egin beharko du borondatezko ahalordetzea, aukera hauetariko batez baliatuta: 1) modu berean, modu presentzialean, erregistro-gaietan laguntzeko bulegoetan bertaratuta; edo 2) agerraldi elektroniko bidez, horretarako onartutako identifikazio- eta sinadura-sistemetako bat erabilita, erregistroan inskribatzen denetik 20 egun balioduneko epean.

La persona apoderada deberá aceptar el apoderamiento voluntario, mediante una de estas dos opciones: 1) por el mismo modo, de manera presencial en las oficinas de asistencia en materia de registros; o bien, 2) por comparecencia electrónica mediante el uso de alguno de los sistemas de identificación y firma admitidos al efecto, en el plazo de 20 días hábiles desde su inscripción en el registro.

2.– Legez edo erregelamenduz administrazio publikoekiko harremanak bitarteko elektronikoen bidez izatera behartuta dauden pertsonek eta erakundeek, nolanahi ere, artikulu honen 1.a) apartatuan aurreikusitako bidea erabili beharko dute: elektronikoa.

2.– Las personas y entidades obligadas legal o reglamentariamente a relacionarse por medios electrónicos con las administraciones públicas, en todo caso, deberán utilizar el cauce previsto en el apartado 1.a) del presente artículo, es decir, el electrónico.

3.– Harremanak bitarteko elektronikoen bidez izatera behartuta ez dauden pertsona fisikoek soilik izango dute aukera artikulu honen 1.b) apartatuan aurreikusitako bide presentziala erabiltzeko.

3.– Solo podrán utilizar el cauce presencial, previsto en el apartado 1.b) del presente artículo, las personas físicas no obligadas a relacionarse por medios electrónicos.

4.– Pertsona fisikoek zein juridikoek aukera izango dute apud acta borondatezko ahalordetzearen bidez ahalordetu eta ordezkatzeko.

4.– Tanto las personas físicas como las personas jurídicas podrán otorgar y representar mediante apoderamiento voluntario apud acta.

5.– Izapide edo prozedura bat kudeatzen duen unitateak uste badu inskribatutako borondatezko ahalordetzeak ez duela behar besteko gaitasun juridikorik egin nahi den tramitea egiteko, interesdunari eskatu ahal izango dio informazio gehiago aurkezteko.

5.– Cuando la unidad gestora de un trámite o procedimiento valore que el apoderamiento voluntario inscrito no dispone de la capacidad jurídica necesaria para el trámite pretendido, podrá requerir a la persona interesada para que presente información adicional.

14. artikulua.– Apud acta emandako borondatezko ahalordetzeak inskribatzea. Inskribatzearen ondorioak eta irismena.

Artículo 14.– Inscripción, efectos y alcance de los apoderamientos voluntarios concedidos apud acta.

1.– Apud acta borondatezko ahalordetzeak automatikoki inskribatuko dira ahalordeen erregistro elektronikoan.

1.– La inscripción de los apoderamientos voluntarios apud acta en el registro electrónico de apoderamientos será automática.

2.– Borondatezko ahalordetzeek ondorioak izango dituzte, baldin eta ahalordedunak onartzen baditu 13. artikuluaren 1. apartatuko a) eta b) letretan deskribatutako bitartekoren baten bidez.

2.– Los apoderamientos voluntarios surtirán efecto cuando la persona apoderada lo acepte por alguno de los medios descritos en los apartados a) y b) del apartado 1 del artículo 13.

3.– Ahalordeen erregistro elektronikoan inskribatzen diren ahalordetzeek ondorioak izango dituzte honako hauetan:

3.– Los apoderamientos inscritos en el registro electrónico de apoderamientos surtirán efecto en:

a) 6.3.a) artikuluan jasotako ahalorde orokorrek: edozein administrazio-jarduketatan eta edozein administrazioren aurrean.

a) Los poderes generales recogidos en el artículo 6.3.a): para cualquier actuación administrativa y ante cualquier Administración.

b) 6.3.b) artikuluan jasotako edozein jarduketa egikaritzeko ahalordeek: Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoko Zerbitzu Katalogoan sartutako prozeduren izapide guztietan.

b) Los poderes para realizar cualquier actuación recogidos en el artículo 6.3.b): para todos los trámites de los procedimientos que se incluyan en el Catálogo de Servicios de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

c) 6.3.c) artikuluan jasotako ahalordeek: emandako ahalordeak espresuki aipatzen dituen izapide eta prozeduretan.

c) Los poderes recogidos en el artículo 6.3.c): para los trámites y procedimientos a los que expresamente se refiera el poder otorgado.

15. artikulua.– Apud acta emandako borondatezko ahalordetzeen inskripzioaren indarraldia.

Artículo 15.– Vigencia de la inscripción de los apoderamientos voluntarios concedidos apud acta.

1.– Erregistroan inskribatutako borondatezko ahalordetzeek, gehienez ere, bost urteko indarraldia izango dute inskribatzen diren datatik aurrera.

1.– Los apoderamientos voluntarios inscritos en el registro tendrán una vigencia determinada máxima de cinco años a contar desde la fecha de inscripción.

2.– Emandako borondatezko ahalordetzearen indarraldia amaitu baino lehen, ahalorde-emaileak edozein unetan luzatu ahal izango du ahalordea. Ahalordedunak, berriz, borondatezko ahalordetzearen indarraldia amaitu baino lehenago onartu beharko du luzapena.

2.– La persona poderdante podrá prorrogar el poder en cualquier momento antes de la finalización del plazo de vigencia del apoderamiento voluntario otorgado. Por su parte, la persona apoderada deberá aceptar la prórroga, antes de la finalización del plazo de vigencia del apoderamiento voluntario otorgado.

3.– Ahalorde-emaileak egindako luzapenek, gehienez ere, bost urteko indarraldia izango dute luzapena inskribatzen den egunetik aurrera.

3.– Las prórrogas otorgadas por la persona poderdante tendrán una vigencia determinada máxima de cinco años a contar desde la fecha de inscripción de la prórroga.

4.– Borondatezko ahalordetzeak luzatzeko eta ahalordedunek luzapen horiek onartzeko, agindu honen 13. artikuluaren 1. apartatuko a) eta b) letretan ahalordeak emateko aurreikusitako bide berberak erabiliko dira.

4.– Las prórrogas de los apoderamientos voluntarios otorgados y la correspondiente aceptación de la persona apoderada se llevarán a cabo por los mismos medios previstos para el otorgamiento de los apoderamientos previstos en los apartados a) y b) del apartado 1 del artículo 13 de esta Orden.

5.– Ahalordedunak ez badu luzapena onartzen erregistroan inskribatzen denetik 20 egun balioduneko epean, luzapena ofizioz ezereztuko da, eta agindu honen 17.1 artikuluan ezarritakoa aplikatuko da.

5.– Si la persona apoderada no acepta la prórroga en el plazo de 20 días hábiles desde su inscripción en el registro, la prórroga quedará cancelada de oficio y se aplicará lo establecido en el artículo 17.1. de esta Orden.

16. artikulua.– Apud acta emandako borondatezko ahalordetzeak aldatzea.

Artículo 16.– Modificación del apoderamiento voluntario inscrito concedido apud acta.

1.– 6.3.a) artikuluko borondatezko ahalordetzeak ezin izango dira aldatu.

1.– No podrán ser modificados los apoderamientos voluntarios del artículo 6.3.a).

2.– Ahalordeen erregistro elektronikoan eman eta inskribatutako borondatezko ahalordetze elektronikoak, 6.3.b) artikuluan eta 6.3.c) artikuluan aipatzen direnak, berriz, aldatu ahal izango dira.

2.– Los apoderamientos voluntarios otorgados e inscritos en el registro electrónico de apoderamientos del artículo 6.3.b) y 6.3.c) podrán modificarse.

3.– 6.3.b) artikuluan eta 6.3.c) artikuluan aipatutako borondatezko ahalordetzeetan, honako hauek zabaldu edo murriztu ahal izango dira:

3.– En los apoderamientos voluntarios del artículo 6.3.b) y del artículo 6.3.c) se podrán ampliar o reducir:

a) Jarduketak eta izapideak.

a) Las actuaciones y trámites.

b) Ahalordean zehaztutako prozedurak.

b) Los procedimientos especificados en el poder.

c) Ahalordea egikaritzeko epea.

c) El plazo de ejercicio del poder.

4.– Ahalorde-emaileak aldatu ahal izango ditu ahalordeen erregistro elektronikoan inskribatutako borondatezko ahalordetzeak, 6.3.b) eta 6.3.c) artikuluetakoak.

4.– Los apoderamientos voluntarios otorgados e inscritos en el registro electrónico de apoderamientos del artículo 6.3.b) y 6.3.c) podrán modificarse por la persona que los otorgó, es decir, la persona poderdante.

5.– Ahalordeduna, berriz, ezin izango da aldatu. Aldaketa hori formalizatzeko, baliorik gabe utzi beharko da lehendik dagoen ahalordetzea, eta borondatezko beste ahalordetze bat eman.

5.– No se admitirá la modificación de la persona apoderada. Para formalizar este cambio, se deberá revocar el poder existente y se deberá otorgar un nuevo apoderamiento voluntario.

6.– Borondatezko ahalordetzeak aldatzeko eta aldaketak onartzeko, haiek emateko aurreikusitako bide berberak erabili ahal izango dira, 13. artikuluaren 1. apartatuko a) eta b) letretan araututakoaren arabera.

6.– La modificación de los apoderamientos voluntarios y la aceptación de la modificación podrá realizarse por los mismos medios previstos para el otorgamiento en base a lo regulado en los apartados a) y b) del apartado 1 del artículo 13.

7.– Ahalordedunak ez badu onartzen borondatezko ahalordetzeen aldaketa erregistroan inskribatu eta 20 egun balioduneko epean, ofizioz ezereztuko da eskatutako ahalordetzearen aldaketa. Hala ere, horrek ez du ezeztatuko borondatezko ahalordetzea, zeina aldatzeko eskatu baita, eta indarrean jarraituko du aldaketarik gabe.

7.– Si la persona apoderada no acepta la modificación del apoderamiento voluntario en el plazo de 20 días hábiles desde su inscripción en el registro, se cancelará de oficio la modificación del apoderamiento solicitada. No obstante, este hecho no supondrá la cancelación del apoderamiento voluntario cuya modificación se había solicitado, el cual continuará vigente sin modificación.

17. artikulua.– Apud acta emandako borondatezko ahalordetzearen inskripzioa ezereztea, errebokatzea eta hari uko egitea.

Artículo 17.– Cancelación, revocación y renuncia de la inscripción de apoderamiento voluntario concedido apud acta.

1.– Ahalordeen erregistro elektronikoan inskribatutako borondatezko ahalordetzeak ezereztu egingo dira, agindu honen 10. artikuluan jasotako kasuetako bat betetzen baldin bada.

1.– Los apoderamientos voluntarios inscritos en el registro electrónico de apoderamientos se cancelarán cuando se cumpla alguno de los supuestos recogidos en el artículo 10 de la presente Orden.

2.– Emandako borondatezko ahalordetzearen balio-epea amaitu aurretik, ahalordetzea ematen duen pertsonak (ahalorde-emaileak) edozein unetan errebokatu ahal izango du borondatezko ahalordetzea, hura emateko aurreikusitako bide berberak erabiliz eta 13.1 artikuluan araututakoaren arabera.

2.– En cualquier momento antes de la finalización del plazo de validez del apoderamiento voluntario otorgado, la persona que otorga el poder (la persona poderdante), podrá revocar el poder por los mismos medios previstos para el otorgamiento en base a lo regulado en el artículo 13.1.

Errebokatze horrek ondorioak izango ditu ahalordeen erregistro elektronikoan sartu eta berehala.

Esta revocación surtirá efectos desde su incorporación al registro electrónico de apoderamientos.

3.– Ahalordedunak edozein unetan aurkeztu ahal izango dio Administrazioari ahalordetzeari uko egiteko eskaera, eta ahalordea emateko aurreikusitako bide berberak erabili ahal izango ditu horretarako, 13. artikuluaren 1. apartatuaren a) eta b) letretan araututakoaren arabera, eta honako egokitzapen hauek eginda:

3.– La persona apoderada podrá presentar a la Administración su renuncia al apoderamiento en cualquier momento, y podrá llevarse a cabo por los mismos medios previstos para el otorgamiento, en base a lo regulado en los apartados a) y b) del apartado 1 del artículo 13, con la siguiente adaptación:

a) Ahalordedunak harreman elektronikoak izatera behartuta ez dagoen pertsona fisiko bat ordezkatzen badu, erantzukizunpeko adierazpena egin beharko du nahitaez, non adieraziko baitu ahalorde-emaileari jakinarazi diola ahalordeari uko egin izana.

a) En el caso de que la persona apoderada represente a una persona física no obligada a relacionarse electrónicamente, será indispensable incorporar una declaración responsable de haber comunicado la renuncia del poder a la persona poderdante.

Uko egiteak automatikoki izango ditu ondorioak. Dena den, erantzukizunpeko adierazpena aurkeztea ezinbestekoa den kasuetan, uko egiteak ez du ondoriorik izango adierazpen hori sartu arte.

La renuncia surtirá efectos automáticamente. Sin embargo, en los casos en que sea indispensable incorporar la declaración responsable, la renuncia no producirá efectos hasta que se incorpore dicha declaración.

2. atala
Sección 2.ª
Agiri publiko bidez edo notarioak legitimatutako sinaduradun agiri pribatu bidez emandako borondatezko ahalordetzeak
Apoderamientos voluntarios concedidos mediante documento público o documento privado de firma notarialmente legitimada

18. artikulua.– Inskriba daitezkeen borondatezko ahalordetzeak, agiri publiko bidez edo notarioak legitimatutako sinaduradun agiri pribatu bidez emandakoak.

Artículo 18.– Apoderamientos voluntarios concedidos mediante documento público o documento privado de firma notarialmente legitimada inscribibles.

Ahalordeen erregistro elektronikoan, honako borondatezko ahalordetze hauek inskribatu ahal izango dira:

Podrán inscribirse en el registro electrónico de apoderamientos los siguientes apoderamientos voluntarios:

a) Agiri publiko bidez emandako ahalordetzeak, ahalordedunari ahalmena ematen diotenak Administrazioaren aurrean administrazio-jarduketak egiteko.

a) Los apoderamientos otorgados mediante documento público que faculten a la persona apoderada para realizar actuaciones administrativas ante la Administración.

b) Agiri pribatu bidez emandako ahalordetzeak, baldin eta herritarrentzako arretaren eta zerbitzu digitalen arloko organo eskudunak onetsitako ahalorde-ereduaren araberakoak badira eta notarioak legitimatutako sinadura badute.

b) Los apoderamientos otorgados mediante documento privado que se ajusten al modelo de poder inscribible aprobado por el órgano competente en atención a la ciudadanía y servicios digitales que dispongan de firma notarialmente legitimada.

19. artikulua.– Agiri publiko bidez edo notarioak legitimatutako sinadura duen agiri pribatu bidez emandako borondatezko ahalordetzeak inskribatzea eta egiaztatzea.

Artículo 19.– Inscripción y acreditación de los apoderamientos voluntarios concedidos mediante documento público o documento privado de firma notarialmente legitimada.

1.– Agiri publiko bidez emandako borondatezko ahalordetzeen kasuan –18. artikuluko a) eta b) letretan jasota daude–, honako bide hauetakoren bat erabili beharko da inskripzioa egiteko:

1.– Para los apoderamientos voluntarios indicados en el artículo 18.a) y b) de la presente Orden, la inscripción podrá llevarse a cabo a través de alguno de los siguientes medios:

a) Ahalorde-emailearen edo ahalordedunaren agerraldi elektronikoa, horretarako onartutako identifikazio- eta sinadura-sistemetako bat erabilita. Agiri hauek erantsi beharko dira:

a) Por comparecencia electrónica de la persona que otorga el poder o la persona apoderada mediante el uso de alguno de los sistemas de identificación y firma admitidos al efecto. Se deberán adjuntar los siguientes documentos:

1.a Agindu honen 18.a) artikuluan aipatutako borondatezko ahalordetzeen kasuan: ahalordetze-agiria, inskribatzeko eskatzen dena.

1.º En el caso de los apoderamientos voluntarios del artículo 18.a) de esta Orden: el documento de apoderamiento cuya inscripción se solicita.

2.a Agindu honen 18.b) artikuluan aipatutako borondatezko ahalordetzeen kasuan: ahalorde-eredua, ahalorde-emailearen sinadura notarioak legitimatuta.

2.º En el caso de los apoderamientos voluntarios del artículo 18.b) de esta Orden: el modelo de poder con la firma de la persona poderdante legitimada notarialmente.

Ahalorde-emailearen agerraldia aurrez aurrekoa baldin bada, ezinbestekoa izango da ahalordedunak borondatezko ahalordetzea onartzea. Hura onartzeko epea, gehienez ere, 20 egun baliodunekoa izango da, ahalordetzea erregistroan inskribatzen denetik aurrera.

Cuando la comparecencia de la persona poderdante sea electrónica, será imprescindible que la persona apoderada acepte el apoderamiento voluntario, obligatoriamente por el mismo medio. El plazo máximo para su aceptación será de 20 días hábiles desde la inscripción del apoderamiento en el registro.

b) Ahalorde-emailea edo ahalordeduna aurrez aurre agertzea erregistro-gaietan laguntzeko bulegoetan, zeinetan bere burua identifikatu beharko baitu Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoko funtzionario gaituen aurrean. Agiri hauek erantsi beharko dira:

b) Por comparecencia presencial de la persona que otorga el poder o la persona apoderada en las oficinas de asistencia en materia de registros, en que deberá identificarse ante el personal funcionario habilitado de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi. Se deberán adjuntar los siguientes documentos:

1.a Agindu honen 18.a) artikuluan aipatutako borondatezko ahalordetzeen kasuan: ahalordetze-agiria, inskribatzeko eskatzen dena.

1.º En el caso de los apoderamientos voluntarios del artículo 18.a) de la Orden: el documento de apoderamiento cuya inscripción se solicita.

2.a Agindu honen 18.b) artikuluan aipatutako borondatezko ahalordetzeen kasuan: ahalorde-eredua, ahalorde-emaileren sinadura notarioak legitimatuta.

2.º En el caso de los apoderamientos voluntarios del artículo 18.b) de la Orden: el modelo de poder, con firma de la persona poderdante legitimada notarialmente.

Ahalorde-emailearen agerraldia aurrez aurrekoa denean, ezinbestekoa izango da ahalordedunak onartzea borondatezko ahalordetzea. Hura onartzeko epea, gehienez ere, 20 egun baliodunekoa izango da, ahalordetzea erregistroan inskribatzen denetik aurrera. Ahalordea onartzeko, bi bide hauetako bat erabili ahal izango du: a) erregistro-gaietan laguntzeko bulegoetan bertaratuta; edo, b) agerraldi elektronikoa, horretarako onartutako identifikazio- eta sinadura-sistemetako bat erabiliz.

Cuando la comparecencia de la persona poderdante sea presencial, será imprescindible que la persona apoderada acepte el apoderamiento voluntario. El plazo máximo para su aceptación será de 20 días hábiles desde la inscripción del apoderamiento en el registro. Para aceptarlo, podrá utilizar una de estas dos vías: a) de manera presencial en las oficinas de asistencia en materia de registros; o b) de manera electrónica, mediante el uso de alguno de los sistemas de identificación y firma admitidos al efecto.

2.– Legez edo erregelamenduz administrazio publikoekiko harremanak bitarteko elektronikoen bidez izatera behartuta dauden pertsonek eta erakundeek, nolanahi ere, artikulu honen a) apartatuan adierazitako bidea erabili beharko dute.

2.– Las personas y entidades obligadas legal o reglamentariamente a relacionarse por medios electrónicos con las Administraciones Públicas deberán utilizar, en todo caso, el cauce previsto en el apartado a) de este artículo.

Harremanak bitarteko elektronikoen bidez izatera behartuta ez dauden pertsona fisikoek soilik daukate eskubidea agerraldi presentziala erabiltzeko, b) apartatuan aurreikusitako bidea baita.

Solo tienen derecho a usar el cauce de comparecencia presencial previsto en el apartado b) las personas físicas no obligadas a relacionarse por medios electrónicos.

3.– Ahalordedunak notarioak legitimatutako sinadura duen dokumentu publikoa edo pribatua aurkezten duenean, ahalordea askietsi dela ere jaso beharko da.

3.– Cuando la persona apoderada aporte documento público o privado con firma notarialmente legitimada, será necesario que también conste el bastanteo realizado del poder.

4.– Izapide edo prozedura bat kudeatzen duen unitateak uste badu inskribatutako ahalordetzeak ez duela behar besteko gaitasun juridikorik egin nahi den tramitea egiteko, interesdunari eskatu ahal izango dio informazio gehiago aurkezteko.

4.– Cuando la unidad gestora de un trámite o procedimiento valore que el apoderamiento inscrito no conlleva la capacidad jurídica necesaria para el trámite pretendido, podrá requerir a la persona interesada la presentación de información o documentación adicional.

20. artikulua.– Agiri publiko bidez edo notarioak legitimatutako sinaduradun agiri pribatu bidez emandako borondatezko ahalordetzeen ondorioak eta irismena.

Artículo 20.– Efectos y alcance de los apoderamientos voluntarios concedidos mediante documento público o documento privado de firma notarialmente legitimada.

1.– Ahalordedunak inskribatzen badu ahalordea, ahalordetzeak ondorioak izango ditu behin herritarrentzako arretaren eta zerbitzu digitalen arloko organo eskudunak inskripzioa egiaztatu eta baieztatu eta gero. Herritarren arretaren eta zerbitzu digitalen organo eskudunak ahalordetzeak ukatuko ditu, edo, hala badagokio, errekerimenduak egingo ditu, atzemandako akatsak, asko jota, 10 egun balioduneko epean zuzen daitezen. Epe hori, berriz, inskripzioaren hurrengo egunetik hasita kontatuko da.

1.– Cuando la persona apoderada sea quien inscriba el apoderamiento, este surtirá efectos una vez que el órgano competente en atención a la ciudadanía y servicios digitales verifique y compruebe la documentación. La denegación o, en su caso, eventuales requerimientos de subsanación de los defectos advertidos se llevarán a cabo por el órgano competente en atención a la ciudadanía y servicios digitales, en un plazo no superior a 10 días hábiles contados a partir del siguiente al de la fecha de la inscripción.

2.– Ahalorde-emaileak inskribatzen badu ahalordea, ezinbestekoa izango da ahaldunak onartzea, 19.1 artikuluaren apartatuetan deskribatutako bitartekoren bat erabiliz, eta ahalordetzeak onarpen horretatik aurrera izango ditu ondorioak.

2.– Cuando la persona poderdante sea quién inscriba el apoderamiento, será imprescindible que la persona apoderada lo acepte por alguno de los medios descritos en los apartados del artículo 19.1, y este surtirá efectos a partir de esta aceptación.

3.– Ahalordeen erregistro elektronikoan inskribatutako ahalordetzeek ondorioak izango dituzte emandako ahalordean adierazitako izapide eta prozeduretan.

3.– Los apoderamientos inscritos en el registro electrónico de apoderamientos surtirán efecto en los trámites y procedimientos expresados en el poder otorgado.

Ahalordea bada edozein jarduketa egiteko Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren aurrean, ahalordetzeak ondorioak izango ditu Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren Zerbitzu Katalogoan sartutako prozeduretako izapide guztietan.

Si se trata de un poder para realizar cualquier actuación ante la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi, el apoderamiento surtirá efecto para todos los trámites de los procedimientos que se incluyan en el Catálogo de Servicios de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

4.– Hala pertsona fisikoek nola pertsona juridikoek aukera izango dute agiri publiko bidez edo agiri pribatu bidez ahalordea emateko eta inor ordezkatzeko.

4.– Podrán otorgar y representar mediante apoderamiento voluntario concedido mediante documento público o documento privado tanto las personas físicas como las personas jurídicas.

21. artikulua.– Agiri publiko bidez edo notarioak legitimatutako sinaduradun agiri pribatu bidez emandako borondatezko ahalordetzeen inskripzioen indarraldia.

Artículo 21.– Vigencia de la inscripción de los apoderamientos voluntarios concedidos mediante documento público o documento privado de firma notarialmente legitimada.

1.– Erregistroan inskribatutako borondatezko ahalordetzeek, agiri publiko bidez edo notarioak legitimatutako sinaduradun agiri pribatu bidez emandakoek, bost urteko indarraldia izango dute gehienez ere, inskripzioa egiten den egunetik aurrera.

1.– Los apoderamientos voluntarios concedidos mediante documento público o documento privado de firma notarialmente legitimada inscritos en el registro tendrán una vigencia determinada máxima de cinco años a contar desde la fecha de inscripción.

Inskripzioa egiteko unean agiri publiko bidez edo notarioak legitimatutako sinaduradun agiri pribatu bidez emandako borondatezko ahalordetzearen balio-epea laburragoa bada, azken epe hori gailenduko da.

Si el plazo de validez del apoderamiento voluntario concedido mediante documento público o documento privado de firma notarialmente legitimada en el momento de la inscripción es inferior, prevalecerá este último plazo.

2.– Ahalorde-emaileak edo ahalordedunak luzatu ahal izango du borondatezko ahalordetzearen indarraldia, baldin eta indarrean badago agiri publiko bidez edo notarioak legitimatutako sinaduradun agiri pribatu bidez emandako borondatezko ahalordetzea; hau da, edozein unetan luzatu ahalko du epea, betiere amaituta ez badago borondatezko ahalordetzearen indarraldia.

2.– La persona poderdante o la persona apoderada podrá prorrogar el plazo de vigencia del apoderamiento voluntario otorgado siempre que el poder emitido mediante documento público o documento privado de firma notarialmente legitimada mantenga su vigencia; es decir, que podrá prorrogar el plazo en cualquier momento antes de la finalización del plazo de vigencia del apoderamiento voluntario otorgado.

3.– Ahalorde-emaileak egindako luzapenek, gehienez ere, bost urteko indarraldia izango dute luzapena inskribatzen den egunetik aurrera. Nolanahi ere, agiri publiko bidez edo notarioak legitimatutako sinaduradun agiri pribatu bidez emandako ahalordearen balio-epeak beti izango du epe horrek baino indar handiagoa.

3.– Las prórrogas otorgadas por la persona poderdante tendrán una vigencia determinada máxima de cinco años a contar desde la fecha de inscripción de la prórroga. Este plazo quedará en todo caso subordinado al plazo de validez de los apoderamientos concedidos mediante documento público o documento privado de firma notarialmente legitimada.

4.– Borondatezko ahalordetzeak luzatzeko, agindu honen 19.1 artikuluan ahalordeak emateko ezartzen diren bide berberak erabili beharko dira.

4.– La prórroga de los apoderamientos voluntarios otorgados se llevará a cabo por los mismos medios previstos para el otorgamiento de los apoderamientos, establecidos en el artículo 19.1 de esta Orden.

5.– 19.1 artikuluan jasotako borondatezko ahalordetzea bada, ahalordedunak onartu egin behar du ahalorde hori luzatzea. Ahalordedunak ez badu onartzen luza dadila ahalordea erregistroan inskribatzen denetik 20 egun balioduneko epean, luzapena ofizioz ezereztuko da, eta agindu honen 23. artikuluan ezarritakoa aplikatuko da.

5.– Cuando se trate de un apoderamiento voluntario establecido en el artículo 19.1, la persona apoderada debe aceptar la prórroga de dicho apoderamiento. Si no acepta la prórroga en el plazo de 20 días hábiles desde su inscripción en el registro, la prórroga quedará cancelada de oficio y se aplicará lo establecido en el artículo 23 de esta Orden.

6.– Ahalorde-emailearen eta ahalordedunaren ardura izango da eskatzea inskripzioa egokitu dadila, baldin eta aldatzen bada agiri publiko bidez edo notarioak legitimatutako sinaduradun agiri pribatu bidez emandako borondatezko ahalordetzearen balio-epea. Inskripzioa egokitu arren, inoiz ere ez da gaindituko bost urteko gehieneko indarraldia, zeina inskripzioaren datatik aurrera hasiko baita kontatzen.

6.– Será responsabilidad tanto de la persona poderdante como de la persona apoderada solicitar la adecuación de la inscripción cuando haya sido modificado el plazo de validez del apoderamiento voluntario concedido mediante documento público o documento privado de firma notarialmente legitimada. En ningún caso la adecuación de la inscripción puede dar lugar a superar el periodo de vigencia máximo de cinco años a contar desde la fecha de inscripción.

22. artikulua.– Agiri publiko bidez edo notarioak legitimatutako sinaduradun agiri pribatu bidez emandako borondatezko ahalordetzea aldatzea.

Artículo 22.– Modificación del apoderamiento voluntario concedido mediante documento público o documento privado de firma notarialmente legitimada inscrito.

Ez da onartuko ezer aldatzerik agiri publikoz edo notario bidez legitimaturiko sinaduradun agiri pribatu bidez emandako borondatezko ahalordetzeetan, salbu eta agindu honen 21.6 artikuluan jasotako kasuan.

No se admitirá modificación alguna de los apoderamientos voluntarios concedidos mediante documento público o documento privado de firma notarialmente legitimada, a excepción del caso recogido en el artículo 21.6 de la presente Orden.

23. artikulua.– Agiri publiko bidez edo notarioak legitimatutako sinaduradun agiri pribatu bidez emandako borondatezko ahalordetzea ezereztea eta errebokatzea, eta hari uko egitea.

Artículo 23.– Cancelación, revocación y renuncia del apoderamiento voluntario concedido mediante documento público o documento privado de firma notarialmente legitimada inscrito en el registro.

1.– Ahalordeen erregistro elektronikoan inskribatutako borondatezko ahalordetzeak, agiri publiko bidez edo notarioak legitimatutako sinaduradun agiri pribatu bidez emandakoak, ezereztu egingo dira, agindu honen 10. artikuluan jasotako kasuetako bat betetzen baldin bada.

1.– Los apoderamientos voluntarios concedidos mediante documento público o documento privado de firma notarialmente legitimada inscritos en el registro electrónico de apoderamientos se cancelarán cuando se cumpla alguno de los supuestos recogidos en el artículo 10 de la presente Orden.

2.– Hala ahalorde-emaileak nola ahalordedunak edozein unetan eskatu ahalko dute ezereztu dadila erregistratutako borondatezko ahalordetzearen inskripzioa, haren indarraldia amaitu aurretik.

2.– Tanto la persona poderdante como la persona apoderada podrán solicitar la cancelación de los apoderamientos voluntarios registrados, en cualquier momento antes de que finalice su vigencia.

Halaber, ahalorde-emailearen edo ahalordedunaren ardura izango da ezerezteko eskaera izapidetzea, baldin eta ahalorde-ematea amaitu bada errebokatu delako, uko egin zaiolako edo beste edozein inguruabar gertatu delako.

Asimismo, será responsabilidad de la persona poderdante o persona apoderada tramitar la cancelación cuando el apoderamiento haya finalizado por revocación, renuncia o cualquier otra causa.

III. KAPITULUA
CAPÍTULO III
AHALORDEEN ERREGISTRO ELEKTRONIKOKO BESTE ORDEZKARITZA-FIGURA BATZUK
OTRAS FIGURAS DE REPRESENTACIÓN DEL REGISTRO ELECTRÓNICO DE APODERAMIENTOS
1. atala
Sección 1.ª
Legezko ordezkariak
Representantes legales

24. artikulua.– Legezko ordezkaritzak inskribatzea.

Artículo 24.– Inscripción de las representaciones legales.

1.– Ahalordeen erregistro elektronikoan, inskribatu ahal izango dira hala pertsona juridikoen legezko ordezkariak nola errentak esleitzeko araubideko erakundeen legezko ordezkariak.

1.– Se podrá incorporar en el registro electrónico de apoderamientos a representantes legales de las personas jurídicas y las entidades de atribución de rentas.

2.– Elektronikoki formalizatuko dira legezko ordezkaritzak ahalordeen erregistro elektronikoan inskribatzeko tramite guztiak, hala nola inskribatzeko, onartzeko eta ezerezteko izapideak. Izapide horietako bat ere ezin izango da egin aurrez aurre erregistro-gaietan laguntzeko bulegoetan.

2.– Todos los trámites relativos a la inscripción de las representaciones legales en el registro electrónico de apoderamientos (tales como inscripción, aceptación y cancelación) se formalizarán de forma electrónica. Ninguno de esos trámites se podrá realizar de forma presencial, ante las oficinas de asistencia en materia de registro.

3.– Bi modu hauetako batean inskribatu ahal izango da legezko ordezkaritza:

3.– La inscripción de las representaciones legales podrá realizarse por alguna de estas dos formas:

a) Pertsona juridikoak edo entitateak ahalordeen erregistro elektronikoan inskribatu ahal izango du nor diren legezko ordezkariak, horretarako onartutako identifikazio- eta sinadura-sistemetako bat erabiliz.

a) La persona jurídica o entidad podrá inscribir a las personas representantes legales, ante el registro electrónico de apoderamientos, mediante el uso de alguno de los sistemas de identificación y firma admitidos al efecto.

Legezko ordezkariak modu berean onartu beharko du ordezkaritza. Hura onartzeko epea, gehienez ere, 20 egun baliodunekoa izango da, erregistroan inskribatzen denetik aurrera.

La persona representante legal deberá aceptar la representación por el mismo medio. El plazo máximo para su aceptación será de 20 días hábiles desde la inscripción en el registro.

b) Legezko ordezkaria legezko ordezkari gisa inskribatu ahal izango da egoitza elektronikoko ahalordeen erregistro elektronikoan, horretarako onartutako identifikazio- eta sinadura-sistemetako bat erabiliz.

b) La persona representante legal se podrá inscribir como representante legal, ante el registro electrónico de apoderamientos, mediante el uso de alguno de los sistemas de identificación y firma admitidos al efecto.

4.– Bi kasuetan, eskabidearekin batera, justifikatu beharko da hura legezko ordezkaria dela.

4.– En ambos casos, junto con la solicitud, se deberá justificar la condición de representante legal.

25. artikulua.– Legezko ordezkaritzen ondorioak eta irismena.

Artículo 25.– Efectos y alcance de las representaciones legales.

1.– Ahalordeen erregistro elektronikoko legezko ordezkaritzek ondorioak izango dituzte behin herritarrentzako arretaren eta zerbitzu digitalen arloko organo eskudunak legezko ordezkaritza egiaztatu eta baieztatu eta gero.

1.– Las representaciones legales del registro electrónico de apoderamientos surtirán efecto una vez que el órgano competente en atención a la ciudadanía y servicios digitales verifique y compruebe la documentación acreditativa de la representación legal.

2.– Organo eskudunak, gehienez ere, 10 egun balioduneko epea izango du egiaztatze- eta baieztatze-lanak egiteko, inskripzio-eskaera aurkeztu eta hurrengo egunetik hasita.

2.– El órgano competente tendrá un plazo máximo de 10 días hábiles para realizar la verificación y comprobación, contados a partir del siguiente a la fecha de inscripción.

3.– Ahalordeen erregistro elektronikoan inskribatutako legezko ordezkaritzek ondorioak izango dituzte Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoko Zerbitzu Katalogoan sartzen diren prozedura guztietan.

3.– Las representaciones legales inscritas en el registro electrónico de apoderamientos surtirán efecto para todos los procedimientos que se incluyan en el Catálogo de Servicios de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

4.– Legezko ordezkaritzak, bestalde, pertsona fisiko bati edo batzuei eman ahal izango zaizkie.

4.– Las representaciones legales podrán ser otorgadas a una o varias personas físicas.

26. artikulua.– Legezko ordezkaritzen inskripzioen indarraldia.

Artículo 26.– Vigencia de la inscripción de las representaciones legales.

1.– Zer indarraldi zehazten den legezko ordezkaritzak erregistroan inskribatzen direnean, ordezkaritzek indarraldi hori izango dute. Indarraldia, gehienez ere, bost urtekoa izango da, inskripzio-datatik kontatzen hasita; hala ere, legezko ordezkaritzaren balio-epea gailenduko da, azken hori laburragoa bada.

1.– Las representaciones legales inscritas en el registro tendrán la vigencia que se establezca en el momento de la inscripción. La vigencia máxima será de cinco años a contar desde la fecha de inscripción; no obstante, prevalecerá el plazo de validez de la representación legal si este fuera inferior.

2.– Pertsona juridikoaren, erakundearen edo legezko ordezkariaren ardura izango da ahalordeen erregistro elektronikoko legezko ordezkaritza egokitzea balio-epeak izan ditzakeen aldaketetara.

2.– Será responsabilidad de la persona jurídica, entidad o representante legal adecuar la representación legal del registro electrónico de apoderamientos a las posibles modificaciones del plazo de validez de las representaciones legales.

3.– Legezko ordezkaritzaren balio-epea amaitu aurretik, pertsona juridikoak, erakundeak edo legezko ordezkariak edozein unetan luzatu ahal izango du indarraldia. Luzapenek, gehienez ere, bost urteko indarraldia izango dute, luzapenaren inskripzioa egiten den egunetik hasita. Hala ere, legezko ordezkaritzaren balio-epea laburragoa bada, azken hori gailenduko da.

3.– En cualquier momento antes de la finalización del plazo de validez de las representaciones legales, la persona jurídica, entidad o representante legal, podrá prorrogar la vigencia. Dichas prórrogas tendrán una validez determinada máxima de cinco años a contar desde la fecha de inscripción de la prórroga. No obstante, prevalecerá el plazo de validez de la representación legal si este fuera inferior.

4.– Pertsona juridikoak edo erakundeak eskatzen badu legezko ordezkaritza luzatzeko, legezko ordezkariak onartu beharko du ordezkaritza hori luzatzea. Luzapena onartzen ez bada erregistroan inskribatzen denetik 20 egun balioduneko epean, ofizioz ezereztuko da, eta agindu honen 27.1 artikuluan ezarritakoa aplikatuko da.

4.– Cuando la persona jurídica o entidad sea quien solicite la prórroga de la representación legal, la persona representante legal debe aceptar la prórroga de dicha representación. Si no acepta la prórroga en el plazo de 20 días hábiles desde su inscripción en el registro, la prórroga quedará cancelada de oficio y se aplicará lo establecido en el artículo 27.1 de esta Orden.

27. artikulua.– Legezko ordezkaritzak ezereztea.

Artículo 27.– Cancelación de las representaciones legales.

1.– Ahalordeen erregistro elektronikoan inskribatutako legezko ordezkaritzak ezereztu egingo dira, agindu honen 10. artikuluan jasotako kasuetako bat betetzen baldin bada.

1.– Las representaciones legales inscritas en el registro electrónico de apoderamientos se cancelarán cuando se cumpla alguno de los supuestos recogidos en el artículo 10 de la presente Orden.

2.– Pertsona juridikoek, entitateek edo legezko ordezkariek edozein unetan eskatu ahal izango dute ezerez dadila erregistratutako legezko ordezkaritzen inskripzioa. Halaber, beraien ardura izango da ezerezteko eskaera izapidetzea, baldin eta legezko ordezkaritza amaitu bada uko egin zaiolako, errebokatu delako edo beste edozein inguruabar gertatu delako.

2.– Las personas jurídicas, entidades o representantes legales podrán solicitar en cualquier momento la cancelación de las representaciones legales registradas. Además, tendrán la responsabilidad de tramitar la solicitud de cancelación cuando la representación legal haya finalizado por renuncia, revocación o cualquier otra causa.

Hala ere, pertsona juridikoak edo erakundeak behartuta egongo dira ordezkaritzak ezereztera, haiek eginkizunak betetzeari uzten dietenean.

No obstante, las personas jurídicas o entidades estarán obligadas a cancelar las representaciones de quienes ya no desempeñen las funciones para las que fueron autorizadas.

2. atala
Sección 2.ª
Pertsona baimenduaren ordezkaritzak
Representaciones de persona autorizada

28. artikulua.– Baimen-emaileak eta baimenduak.

Artículo 28.– Personas autorizantes y autorizadas.

1.– Baimen-emaileek, pertsona juridikoek eta ekonomia-jarduerak egiten dituzten eta errentak esleitzeko araubidean dauden erakundeek baimena eman ahal izango diete pertsona fisikoei baimendu modura izapideak egin ditzaten pertsona juridikoaren edo erakundearen kontura.

1.– Las personas autorizantes, personas jurídicas y entidades en atribución de rentas que realicen actividades económicas, podrán autorizar a personas físicas como personas autorizadas, para que realicen trámites por cuenta de la persona jurídica o entidad.

2.– Baimendutako pertsonek lotura profesionala izan beharko dute pertsona juridikoarekin edo erakundearekin, edo zerikusia izan beharko dute haren jarduerarekin edo lanbidearekin.

2.– Las personas autorizadas deberán estar vinculadas profesionalmente o ligadas a la actividad u ocupación de las personas jurídicas o entidad.

29. artikulua.– Pertsona baimenduaren ordezkaritzak inskribatzea.

Artículo 29.– Inscripción de las representaciones de persona autorizada.

1.– Elektronikoki formalizatuko dira pertsona baimenduak ahalordeen erregistro elektronikoan inskribatzeko izapide guztiak, hala nola inskribatzeko, onartzeko eta ezerezteko tramiteak. Izapide horietako bat ere ezin izango da egin aurrez aurre erregistro-gaietan laguntzeko bulegoetan.

1.– Todos los trámites relativos a la inscripción de las personas autorizadas en el registro electrónico de apoderamientos (tales como inscripción, aceptación y cancelación) se formalizarán de forma electrónica. Ninguno de esos trámites se podrá realizar de forma presencial, ante las oficinas de asistencia en materia de registro.

2.– Baimendutako pertsonak bide bera erabiliz onartu beharko du ordezkaritza. Hura onartzeko epea, gehienez ere, 20 egun baliodunekoa izango da, erregistroan inskribatzen denetik aurrera.

2.– La persona autorizada deberá aceptar la representación, por el mismo medio. El plazo máximo para su aceptación será de 20 días hábiles desde la inscripción en el registro.

30. artikulua.– Pertsona baimenduaren ordezkaritzen ondorioak eta irismena.

Artículo 30.– Efectos y alcance de las representaciones de persona autorizada.

1.– Pertsona baimenduaren ordezkaritzak automatikoki inskribatuko dira ahalordeen erregistro elektronikoan.

1.– La inscripción de las representaciones de persona autorizada en el registro electrónico de apoderamientos será automática.

2.– Pertsona baimenduaren ordezkaritzak ondorioak izango ditu pertsona horrek agerraldi elektronikoaren bidez ordezkaritza espresuki onartzen duen egunetik aurrera.

2.– Las representaciones de persona autorizada surtirán efecto desde la fecha de aceptación explícita de la persona autorizada por comparecencia electrónica.

3.– Ahalordeen erregistro elektronikoan inskribatutako pertsona baimenduen ordezkaritzek soilik izango dituzte ondorioak emandako ordezkaritzan espresuki aipatzen diren izapide eta prozeduretan.

3.– Las representaciones de persona autorizada inscritas en el registro electrónico de apoderamientos solo surtirán efecto para los trámites y procedimientos a los que expresamente se refiera la representación otorgada.

Ordezkaritza, berriz, edozein jarduketa egiteko bada, ondorioak izango ditu Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoko Zerbitzu Katalogoan sartutako prozeduren izapide guztietan.

Si se trata de una representación para realizar cualquier actuación, la representación surtirá efecto para todos los trámites de los procedimientos que se incluyan en el Catálogo de Servicios de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

4.– Jarduteko gaitasuna duten pertsona fisiko bat edo batzuk izan ahal izango dira pertsona baimenduak, baldin eta lotura profesionala badute pertsona juridikoarekin edo erakundearekin, edo zerikusia badute haren jarduerarekin edo lanbidearekin.

4.– Las personas autorizadas podrán ser una o varias personas físicas con capacidad de obrar, vinculadas profesionalmente o ligadas a la actividad u ocupación de las personas jurídicas o entidad.

5.– Baimen-emaileek beren gain hartuko dute baimentzen dituzten pertsonek egindako jarduketen ondoriozko erantzukizuna.

5.– Las personas autorizantes asumirán las responsabilidades de las actuaciones realizadas con tal carácter por aquellas a las que autoricen.

31. artikulua.– Pertsona baimenduaren ordezkaritzen inskripzioen indarraldia.

Artículo 31.– Vigencia de la inscripción de las representaciones de persona autorizada.

1.– Erregistroan inskribatutako pertsona baimenduaren ordezkaritzek zer indarraldi duten inskripzioa egiten denean, indarraldi hori izango dute. Indarraldia, gehienez ere, bost urtekoa izango da, inskripzioa egiten den egunetik aurrera.

1.– Las representaciones de persona autorizada inscritas en el registro tendrán la vigencia que se establezca en el momento de la inscripción. La vigencia máxima será de cinco años a contar desde la fecha de inscripción.

2.– Pertsona juridikoak edo erakundeak edozein unetan luzatu ahal izango ditu pertsona baimenduaren ordezkaritzak, baina soilik balio-epea amaitu aurretik luzatuz gero. Pertsona juridikoak edo erakundeak emandako luzapenek, gehienez ere, bost urteko indarraldia izango dute, luzapena inskribatzen den datatik aurrera.

2.– La persona jurídica o entidad podrá prorrogar las representaciones de persona autorizada, en cualquier momento antes de finalizar el plazo de validez. Las prórrogas otorgadas por la persona jurídica o entidad tendrán una validez máxima de cinco años a contar desde la fecha de inscripción de la prórroga.

3.– Baimendutako pertsonak bide bera erabili beharko du luzapena onartzeko. Luzapena onartzen ez bada erregistroan inskribatzen denetik 20 egun balioduneko epean, ofizioz ezereztuko da, eta agindu honen 33.1 artikuluan ezarritakoa aplikatuko da.

3.– La persona autorizada deberá aceptar la prórroga, por el mismo medio. Si no acepta la prórroga en el plazo de 20 días hábiles desde su inscripción en el registro, la prórroga quedará cancelada de oficio y se aplicará lo establecido en el artículo 33.1 de esta Orden.

32. artikulua.– Pertsona baimenduaren ordezkaritzak aldatzea.

Artículo 32.– Modificación de las representaciones de persona autorizada.

1.– Baimen-emaileak aldatu ahal izango du nori ematen dion baimena eta nor inskribatzen duen ahalordeen erregistro elektronikoan.

1.– Las representaciones de persona autorizada otorgadas e inscritas en el registro electrónico de apoderamientos podrán modificarse por la persona autorizante.

2.– Honako hauek handitu edo murriztu ahal izango dira:

2.– Se podrán ampliar o reducir:

a) Ordezkatzeko zehaztutako prozedurak.

a) Los procedimientos especificados en la representación.

b) Ordezkaritza egikaritzeko epea.

b) El plazo de ejercicio de la representación.

3.– Baimenduak ez badu onartzen ordezkaritza aldatzea hura erregistroan inskribatu eta 20 egun balioduneko epean, ofizioz ezereztuko da eskatutako aldaketa. Hala ere, horren ondorioz ez da ezeztatuko ordezkaritza, aldatzeko eskatu dena, eta indarrean jarraituko du aldaketarik gabe.

3.– Si la persona autorizada no acepta la modificación de la representación en el plazo de 20 días hábiles desde su inscripción en el registro, se cancelará de oficio la modificación de la representación solicitada. No obstante, este hecho no supondrá la cancelación de la representación cuya modificación se había solicitado, el cual continuará vigente sin modificación.

33. artikulua.– Pertsona baimenduaren ordezkaritzak ezereztea eta errebokatzea, eta haiei uko egitea.

Artículo 33.– Cancelación, revocación y renuncia de las representaciones de persona autorizada.

1.– Ahalordeen erregistro elektronikoan inskribatutako pertsona baimenduen ordezkaritzak ezereztu egingo dira, agindu honen 10. artikuluan jasotako kasuetako bat betetzen baldin bada.

1.– Las representaciones de persona autorizada inscritas en el registro electrónico de apoderamientos se cancelarán cuando se cumpla alguno de los supuestos recogidos en el artículo 10 de la presente Orden.

2.– Baimen-emaileek edozein unetan eskatu ahal izango dute erreboka daitezela pertsona baimenduen erregistratutako ordezkaritzak. Halaber, haien ardura izango da ezerezteko eskaera izapidetzea, baldin eta bien arteko lotura amaitzen bada uko egin zaiolako, errebokatu delako edo beste edozein inguruabar gertatu delako.

2.– Las personas autorizantes podrán solicitar en cualquier momento que se revoquen las representaciones de persona autorizada registradas. Además, tendrán la responsabilidad de tramitar la solicitud de cancelación cuando la vinculación entre ambas haya finalizado por renuncia, revocación o cualquier otra causa.

Hala ere, ordezkatzeko baimenduta daudenek beren eginkizunak betetzeari uzten dietenean, agindu-emaileak behartuta egongo dira ordezkaritzak ezereztera.

No obstante, las personas autorizantes estarán obligadas a cancelar las representaciones de quienes ya no desempeñen las funciones para las que fueron autorizadas.

3.– Pertsona baimenduek edozein unetan aurkeztu ahal izango dute uko egiteko eskaera. Uko-egite hori automatikoki jakinaraziko zaio baimena eman duen pertsona juridikoari edo erakundeari.

3.– Las personas autorizadas podrán presentar su renuncia en cualquier momento. Esta renuncia será comunicada a la persona jurídica o entidad autorizante de forma automática.

Baimendutako pertsonak inskripzioari uko egiten badio, horrek automatikoki izango ditu ondorioak.

La renuncia de la inscripción de persona autorizada surtirá efectos automáticamente.

3. atala
Sección 3.ª
Entitate gaituak
Entidades Habilitadas

34. artikulua.– Administrazioak hirugarrenak gaitzea.

Artículo 34.– Habilitación de terceros por la Administración.

1.– Administrazioak, oro har edo berariaz, pertsona fisiko edo juridiko baimenduak gaitu ahal izango ditu transakzio elektroniko jakin batzuk egin ditzaten interesdunen ordezkari gisa.

1.– La Administración podrá habilitar con carácter general o específico a personas físicas o jurídicas autorizadas para que realicen determinadas transacciones electrónicas en representación de las personas interesadas.

2.– Gaikuntza horretan, zehaztu beharko da zer baldintza eta betebeharretan konprometitzen diren era horretako ordezkaritza hartzen dutenak. Gaituz gero, ordezkaritza baliozkotzat joko da, non eta aplikatzekoa den araudiak ez duen besterik aurreikusten.

2.– Dicha habilitación deberá especificar las condiciones y obligaciones a las que se comprometen quienes así adquieran la condición de representantes. La habilitación determinará la presunción de validez de la representación salvo que la normativa de aplicación prevea otra cosa.

3.– Herritarrei arreta emateko eskumena duen administrazio-organoaren titularraren organo eskudunak emandako ebazpenaren edo harekin formalizatutako hitzarmenaren bidez formalizatuko da gaikuntza, arlo horretan eskumena duen administrazio-organoak kasuan kasuko administrazio-prozedurak ebazteko baimena eman eta eskaera justifikatua egin ondoren.

3.– La habilitación se formalizará mediante resolución dictada o convenio formalizado con el órgano competente de la persona titular del órgano administrativo competente en atención a la ciudadanía, previa autorización y solicitud justificada del órgano administrativo competente en la materia para resolver los procedimientos administrativos de que se trate.

4.– Gaikuntzan, berriz, honako hau zehaztu beharko da:

4.– En la habilitación se deberá especificar lo siguiente:

a) nor gaitzen den.

a) las personas habilitadas.

b) zer baldintza bete behar den ordezkari gaitu izendatzeko.

b) las condiciones para la designación de representante habilitado.

c) zer prozedura eta izapide gaituko diren.

c) los procedimientos y los trámites objeto de la habilitación.

5.– Baimendutako funtzionarioek ahalordeen erregistro elektronikoan inskribatu beharko dute zer pertsona gaitzen den, eta erregistratuko dute zer izapide eta prozeduratan jardun dezaketen ordezkari gisa.

5.– El personal funcionario autorizado inscribirá en el registro electrónico de apoderamientos a las personas habilitadas, y registrará los trámites y procedimientos en los que pueden actuar como representantes.

6.– Gaikuntzak, gehienez ere, lau urteko indarraldia izango du, eta ebazpenean azaltzen den datatik aurrera zenbatzen hasiko da indarraldi hori, edo hitzarmena formalizatzen den egunetik aurrera. Kasu bietan, indarraldia behin baino ezingo da luzatu, eta gehienez ere lau urterako.

6.– La habilitación tendrá una vigencia determinada máxima de cuatro años a contar desde la fecha de la resolución o desde la fecha de la formalización del convenio. Prorrogable, en ambos casos, una única vez por una duración máxima de cuatro años.

7.– Agindu honen 10. artikuluan arautzen diren kasuetan ezereztuko dira gaikuntzak.

7.– Las habilitaciones se cancelarán en los casos regulados en el artículo 10 de la presente Orden.

8.– Administrazioak edozein unetan eskatu ahal izango die gaitutako erakundeei ordezkaritza egiazta dezatela. Ordezkaritzak baliozkoak izateko, Administrazioak onartutako eredu normalizatuak erabili behar dira. Hala ere, interesduna beti agertu ahal izango da bere kabuz prozeduran.

8.– La Administración podrá requerir, en cualquier momento, a las entidades habilitadas que acrediten la representación. Serán válidas las otorgadas a través de los modelos normalizados aprobados por la Administración. No obstante, la persona interesada podrá comparecer siempre por sí misma en el procedimiento.

9.– Pertsona gaituek, berriz, jarduketa bakoitzerako behar den ordezkaritza izan beharko dute. Ordezkaritza nahikorik ez badago, erantzukizunak eskatuko dira.

9.– Las personas habilitadas deberán ostentar la representación necesaria para cada actuación. La falta de suficiente representación dará lugar a la exigencia de las responsabilidades que correspondan.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA
DISPOSICIÓN DEROGATORIA

Indargabetuta geratzen da hala Herrizaingo, Justizia eta Herri Administrazioko sailburuaren 2012ko abenduaren 14ko Agindua, zeinaren bidez Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoko Ordezkarien Erregistro Elektronikoa arautu baitzen eta Gaitutako Funtzionarioen Erregistroa sortu eta arautu baitzen, nola ahalordeen erregistroaren arloko beste edozein xedapen, baldin eta agindu honen aurkakoa bada.

Queda derogada la Orden de 14 de diciembre de 2012, de la Consejera de Interior, Justicia y Administración Pública, por la que se regula el Registro electrónico de representantes de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi y por la que se crea y regula el Registro de funcionarios habilitados y cualquier otra disposición en materia de registro de apoderamientos que se oponga a esta Orden.

AZKEN XEDAPENA.– Indarrean jartzea.
DISPOSICIÓN FINAL.– Entrada en vigor.

Agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean jarriko da indarrean.

La presente Orden entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2023ko azaroaren 14a.

En Vitoria-Gasteiz, a 14 de noviembre de 2023.

Gobernantza Publiko eta Autogobernuko sailburua,

La Consejera de Gobernanza Pública y Autogobierno,

OLATZ GARAMENDI LANDA.

OLATZ GARAMENDI LANDA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental