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73. zk., 2023ko apirilaren 18a, asteartea

N.º 73, martes 18 de abril de 2023


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

HEZKUNTZA SAILA
DEPARTAMENTO DE EDUCACIÓN
1852
1852

AGINDUA, 2023ko apirilaren 3koa, Hezkuntzako sailburuarena, zeinaren bidez deitzen baitira Irale programaren 2023ko udako eta 2023-2024 ikasturteko ikastaroak eta ezartzen baita ikastarook egiteko plazak esleitzeko prozedura.

ORDEN de 3 de abril de 2023, del Consejero de Educación, por la que se convocan los cursos de formación del programa Irale en el verano de 2023 y en el curso escolar 2023-2024, y se establece el procedimiento para la adjudicación de las plazas para la realización de dichos cursos.

1994ko urtarrilaren 28ko Aginduaren bidez (1994-02-11ko EHAA) berritu zuen Hezkuntza Sailak IRALE programa osoa, eta antolamendu-arau berriak ezarri zizkion. Agindu horrek araudi nagusia eskaini dio Irale programaren eguneroko jardunari, eta horren arabera antolatzen dira, gaur egun ere, programaren hainbat atal eta prozedura.

Mediante la Orden de 28 de enero de 1994 (BOPV de 11 de febrero de 1994), el Departamento de Educación renovó todo el programa Irale y estableció nuevas normas organizativas, que han proporcionado una reglamentación general para la actividad diaria del programa Irale, y, actualmente, son muchos los apartados y procedimientos del programa que se organizan en función de ella.

Apurka-apurka, premia berriak agertu dira EAEko eskola-munduan. Ondorioz, Irale programaren 1994ko moldaera hura premia berri horietara egokituz joan da hainbat xehetasunetan. Aldaketa xumeak edo oso xumeak izan dira egokitze-lan horietariko asko. Aldaketa horiek eta beste hainbat ez dira bat-batean egin, apurka-apurka baizik, eta, normalean, egoera berriaren ezaugarriak eta haien araberako lehentasun nagusiak kasuan kasuko solaskideekin eztabaidatuz, zehaztuz eta adostuz.

En el ámbito escolar de la CAV, paulatinamente, han ido surgiendo nuevas necesidades. Consecuentemente, aquella versión de 1994 del programa Irale se ha ido adaptando en muchas de sus particularidades a esas nuevas necesidades. Muchas de esas adaptaciones han sido cambios de poca o escasa importancia. Todos esos y otros cambios no se han realizado de modo repentino, sino progresivamente, y se ha venido deliberando, concretando y acordando con los interlocutores correspondientes las características de cada nueva situación y sus principales prioridades.

Irale programaren urteetako ibilbide oparoari esker, euskal hezkuntzan aurrerapauso handiak eman dira euskararen ezagutzaren eta erabileraren normalizazioan. Hala ere, urteak joan urteak etorri, premia berriak sortu dira irakasleen hizkuntza-gaikuntzan izan den aldaketa tipologikoaren ondorioz, eta Iralek, laguntza zerbitzu den aldetik, ahalik eta ongien erantzun beharko die etorkizunean ere irakasleen berariazko premia berri horiei, orain arte egin duen bezalaxe.

Gracias a la fructífera trayectoria de los últimos años del programa Irale, se han producido grandes avances en el conocimiento y normalización del euskera en el sistema educativo vasco. Sin embargo, con el paso del tiempo, el cambio tipológico en la capacitación lingüística del profesorado ha hecho que surjan nuevas necesidades, e Irale, como servicio de apoyo, deberá seguir dando la mejor respuesta posible a esas nuevas necesidades específicas del profesorado, tal y como lo ha realizado hasta ahora.

2010eko uztailaren 6ko Dekretuak (2010-07-16ko EHAA) onartzen du Euskal Autonomia Erkidegoko unibertsitateaz kanpoko irakasle funtzionarioen lan-baldintzak arautzen dituen akordioa, eta, bertan jasotzen denez, oraindik badaude premiak euskararen eta euskarazko irakaskuntzan: besteak beste, hezkuntza-erronka berriei erantzuteko material egokiak sortzea, eta euskara irakatsi eta eskolak euskaraz ematen dituzten irakasleak didaktikan gaitzea.

El Decreto de 6 de julio de 2010 (BOPV de 16-07-2010), por el que se aprueba el Acuerdo Regulador de las condiciones de trabajo del personal funcionario docente no universitario de la Comunidad Autónoma Vasca, recoge que siguen existiendo necesidades en torno a la enseñanza de y en euskera, como son la creación de materiales adecuados a los nuevos retos educativos y la capacitación didáctica del profesorado que imparte clases de y en euskera.

Horri guztiari aurre egiteko, hezkuntza-arloan identifikatutako premietara moldatu da urte hauetan Irale programa, eta euskarazko irakaskuntzan kalitatezko euskara bermatzen duten alderdi didaktikoetan eta materialetan sakondu du.

Para hacer frente a esta situación, estos últimos años el programa Irale se ha adaptado a las necesidades identificadas en el sector de la educación y ha profundizado en los aspectos didácticos y materiales que garanticen un euskera de calidad en la enseñanza en euskera.

Irale programa, prestakuntza-arloan eragile den aldetik, bete-betean lotzen zaio Heziberri 2020 proiektuaren Hezkuntza Sistema Hobetzeko Planaren lehenengo ildo estrategikoari: irakasleen etengabeko prestakuntzari, hain zuzen ere. Irale programaren eskaintza nagusia goi-mailako ikastaroak dira, bai eskola-orduz kanpokoak, bai eskola-ordu barnekoak. Nagusiki, ikastaro horiek izan dira programaren berrikuntza nagusia, eta, neurri batean, baliagarri izan daitezke ikastetxeetan egiten diren berrikuntza-proiektuei eta bertako hezkuntza-eredu pedagogikoei erantzuteko. Beraz, Irale programaren helburuak, neurri handi batean, horretara bideratzen dira.

El programa Irale, siendo un agente del sector de la formación, está plenamente implicado en la primera línea estratégica del Plan de Mejora del Sistema Educativo del proyecto Heziberri 2020, es decir, en la formación continua del profesorado. La oferta principal del programa Irale son los cursos de nivel superior dentro y fuera del horario lectivo. Principalmente, esos cursos han sido la innovación fundamental en el programa, y, en cierta medida, pueden ser un recurso útil para dar respuesta a los proyectos de renovación de los centros y a sus modelos educativo-pedagógicos. Por ello se han convertido, en gran medida, en el enfoque principal de los objetivos del programa Irale.

Era berean, Heziberri 2020 proiektuaren bigarren ildo estrategikoari jarraikiz, etengabeko prestakuntzak ez ditu azken xedetzat irakasle eta eskoletako langileak hartzen, ikasleak baizik, eta, alde horretatik, irakasleek konpromisoz eta arduraz jokatu behar dute, delako prestakuntza hori praktikan jarri eta aurretiaz ezarritako helburuak ikasturtez ikasturte betetzeko.

Asimismo, siguiendo la segunda línea estratégica del proyecto Heziberri 2020, la formación continua no tiene como fin último el personal docente y escolar, sino el alumnado, y en este sentido, el profesorado debe actuar con compromiso y responsabilidad para poner en práctica dicha formación y cumplir los objetivos marcados con anterioridad curso a curso.

Hori guztia dela eta, hau

En su virtud, por todo lo anterior,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

Agindu honen xedea da Irale programaren 2023ko udako eta 2023-2024 ikasturteko ikastaroen deialdia egitea, bai lanorduz kanpokoak, bai lanordu barnekoak, eta, ikastarook egiteko plazak lehia-araubidean esleitzeko prozedura ezartzea. Deialdi hau ikastaro horiek egin nahi dituzten unibertsitateaz kanpoko irakaskuntza arautuko ikastetxe publiko eta itunpeko ikastetxe pribatuetako langileentzat da.

La presente Orden tiene por objeto convocar los cursos del programa Irale en el verano de 2023 y en el curso escolar 2023-2024, tanto dentro como fuera de horario laboral, para el personal de los centros docentes públicos y privados concertados de enseñanza reglada no universitaria, y establecer, el procedimiento para la adjudicación de las plazas, en régimen de concurrencia competitiva.

2. artikulua.– Irale programaren 2023-2024 ikasturteko helburuak.

Artículo 2.– Objetivos del programa Irale del curso 2023-2024.

1.– Oraindik euskaldundu gabe dauden irakasleak euskalduntzea.

1.– Euskaldunización del profesorado aún no euskaldunizado.

2.– Euskaldundutako irakasleen euskara-gaikuntza hobetzea.

2.– Mejora de la capacitación idiomática en euskera del profesorado ya euskaldunizado.

3.– Euskarazko ikasmaterial berrien hizkuntza-kalitatea bermatzea.

3.– Garantizar la calidad lingüística de los nuevos materiales didácticos en euskera.

4.– Curriculumaren euskal dimentsioa zabaltzea.

4.– Difusión de la dimensión vasca del currículum.

5.– Irakaskuntza-jardunean, euskarazko ahozko komunikazioa lantzea.

5.– Trabajar la comunicación oral en euskara en la práctica docente.

I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
ESKAINITAKO IKASTAROAK ETA BALDINTZAK
CURSOS OFERTADOS Y CONDICIONES

3. artikulua.– Eskaintzen diren ikastaroak.

Artículo 3.– Cursos que se ofertan.

1.– Ikastaroak lanorduetan nahiz lanorduz kanpo eskaintzen dira (I. eranskina). Hau da ikastaro bakoitzeko plaza-kopurua:

1.– Se ofrecen cursos dentro y fuera del horario laboral según se señala en el Anexo I. El número de plazas en cada curso es el siguiente:

a) Lanordu barneko ikastaroak (C1, 2.HE edo baliokidea dutenentzat):

a) Cursos dentro del horario laboral (para quienes tengan el certificado C1, PL2 o equivalente):

R300 ikastaroa: 436 plaza.

Curso R300: 436 plazas.

R400 ikastaroa: 40 plaza.

Curso R400: 40 plazas.

R600 ikastaroa: 120 plaza.

Curso R600: 120 plazas.

R900 ikastaroa: 75 plaza.

Curso R900: 75 plazas.

R ikastaroren batean plaza hutsik geratuz gero, gainerako R ikastaroetarako esleitutako plazak emendatuko dituzte, betiere deialdian ezarritako baldintzak betetzen badituzte eskatzaileek, taldeak osatzeko aukera baldin badago, dagoeneko osatutako taldeetan txertatu ahal badira, eta horretarako bidea nahiz baliabideak baldin badaude. Plazen emendatze hori lurralde historikoen artean ere gerta daiteke.

Las plazas no cubiertas en alguno de los cursos R, acrecerán las plazas asignadas para el resto de los cursos R, siempre y cuando las personas solicitantes cumplan los requisitos que se recogen en esta convocatoria, puedan integrarse en los grupos ya creados, y haya suficientes recursos. El acrecimiento de las plazas puede darse entre los diferentes territorios históricos.

b) Lanordu barneko ikastaroak (1.HE eta 2.HE lortzeko):

b) Cursos dentro del horario laboral (para conseguir el PL1 y el PL2):

U2 ikastaroa: 45 plaza.

Curso U2: 45 plazas.

U3 ikastaroa: 70 plaza.

Curso U3: 70 plazas.

3000 ikastaroa: 40 plaza.

Curso 3000: 40 plazas.

4000 ikastaroa: 50 plaza.

Curso 4000: 50 plazas.

5000 ikastaroa: 60 plaza.

Curso 5000: 60 plazas.

c) Lanorduz kanpoko ikastaroak (1.HE eta 2.HE lortzeko):

c) Cursos fuera del horario laboral (para conseguir el PL1 y el PL2):

A ikastaroak: 150 plaza.

Cursos A: 150 plazas.

E ikastaroak: 200 plaza.

Cursos E: 200 plazas.

Lanorduz kanpoko ikastaroetan, bete gabe geratzen diren plazek eskaera eskaintza baino handiagoa gertatu den lanorduz kanpoko ikastaroetako plazak emendatuko dituzte. Dena dela, 2023ko aurrekontuetan kreditu egokia eta nahikoa egotearen mende egongo da lanorduetatik kanpoko plaza-kopurua.

En el caso de los cursos fuera de horario laboral, las plazas que queden sin cubrir aumentarán las asignadas a aquellos cursos fuera de horario laboral en los que la demanda sea superior a la oferta. En cualquier caso, el número de plazas fuera del horario laboral estarán condicionadas a la existencia de crédito adecuado y suficiente en los presupuestos del año 2023.

A eta E ikastaroak euskaltegi zein barnetegietan egin ahal izango dira, aurrez aurreko edota autoikaskuntzako modalitateetan. Barnetegien kasuan, Iralek klaseak bakarrik lagunduko ditu diruz, ez egonaldi-gastuak.

Los cursos A y E se podrán realizar en euskaltegis o barnetegis, presenciales o en modalidad de Autoaprendizaje. En el caso de los barnetegis, Irale solo subvencionará las clases, no los gastos de estancia.

2.– I. eranskinean jasotzen da ikastaro bakoitza nori dagoen bideratuta.

2.– Las personas a las que va dirigido cada curso son las contempladas en el artículo siguiente en relación con el Anexo I.

3.– II. eranskinean jasotzen dira ikastaroak eta haien ezaugarriak.

3.– Los cursos y sus características se recogen en el Anexo II.

4. artikulua.– Gehieneko ordutegi-liberazioko aldiak U2, U3, 3000, 4000 eta 5000 ikastaroetan.

Artículo 4.– Periodos máximos de liberación horaria en los cursos U2, U3, 3000, 4000 y 5000.

Kontuan hartu behar da irakasle batek kontsumituta daukan urteko kreditua kalkulatzeko aintzat hartzen direla bizitza osoan hizkuntza-eskakizunak egiaztatzeko egin dituen liberaziodun ikastaro guztiak.

Hay que tener en cuenta que para el cálculo del crédito anual que cada persona tiene consumido se tienen en cuenta todos los cursos con liberación que ha realizado a lo largo de su vida para acreditar el perfil lingüístico.

Lanorduetan eskainitako ikastaro hauetan (U2, U3, 3000, 4000 eta 5000) parte hartu ahal izateko, eskatzaileak ez ditu agortuta izango jarraian zehazten diren gehieneko ordutegi-liberazioko aldiak:

Para participar en los siguientes cursos ofrecidos dentro del horario laboral: U2, U3, 3000, 4000 y 5000, será requisito que la persona solicitante no haya agotado los periodos máximos de liberación que se señalan a continuación:

1.– Ikastetxe publikoetako irakasleek 3 urte izango dute guztira: horietatik gehienez 2 urte 1.HE lortzeko, eta gehienez 2 urte 2.HE lortzeko.

1.– El personal docente de centros docentes públicos dispone de 3 años en total, de ellos 2 años como máximo para la obtención del PL1, y 2 años como máximo para la obtención del PL2.

2.– Ikastetxe publikoetako Hezkuntza Bereziko lan-kontratudun hezitzaileek 3 urte izango dute guztira, salbu HLEA badute.

2.– El personal educativo laboral de Educación Especial de centros docentes públicos dispone de 3 años en total, salvo en el caso de disponer del HLEA:

a) Guztizko 3 urte horietatik, gehienez 2 urte 1.HE lortzeko, eta gehienez 2 urte HLEA edo 2.HE lortzeko.

a) De los 3 años totales, 2 años como máximo para la obtención del PL1, y 2 años como máximo para la obtención del HLEA o del PL2.

b) HLEA izanez gero, gehienez urtebete izango dute 2.HE eskuratzeko.

b) En caso de estar en posesión del HLEA, se dispondrá de 1 año como máximo para la obtención del PL2.

3.– Itunpeko ikastetxe pribatuetako irakasle finkoek guztira 2 urte izango dute 2.HE eskuratzeko.

3.– El personal docente fijo de centros docentes privados concertados dispondrá de 2 años en total para la obtención del PL2.

5. artikulua.– Gehieneko ordu-kreditua eskola-orduz kanpoko A eta E ikastaroetarako.

Artículo 5.– Crédito de horas máximo para los cursos fuera del horario lectivo A y E.

Ikastetxe publikoetako eta itunpeko ikastetxe pribatuetako irakasleek eta Hezkuntza Bereziko hezitzaileek 2.550 ordu izango dituzte guztira; horietatik, gehienez 1.700 ordu 1.HE lortzeko, eta gehienez 1.700 ordu 2.HE lortzeko.

El personal docente y educativo de Educación Especial de centros públicos y de centros docentes privados dispone de 2.550 horas en total, de ellas 1.700 horas como máximo para la obtención del PL1, y 1.700 horas como máximo para la obtención del PL2.

6. artikulua.– Ikastaroak non emango diren.

Artículo 6.– Lugar de impartición de los cursos.

1.– Toki hauetan emango dira lanordu barneko ikastaroak:

1.– Los cursos dentro del horario laboral se impartirán en los lugares siguientes:

a) U2, U3, 3000, 4000 eta 5000 ikastaroak HABEk izendatzen dituen ikasketa-elkarteetan emango dira.

a) Los cursos U2, U3, 3000, 4000 y 5000 se impartirán en las asociaciones de enseñanza que HABE designe.

b) R ikastaroak Iraleko irakastegietan emango dira.

b) Los cursos R se impartirán en los centros Irale.

2.– Toki hauetan emango dira lanorduz kanpoko ikastaroak:

2.– Los cursos fuera del horario laboral se impartirán en los lugares siguientes:

A eta E ikastaroak HABEk izendatzen dituen ikasketa-elkarteetan emango dira.

Los cursos A y E se impartirán en las asociaciones de enseñanza que HABE designe.

7. artikulua.– Ikastaro amaierako azterketak.

Artículo 7.– Exámenes a la finalización del curso.

Jarraian zehazten diren azterketak egin beharko dituzte ikastaro hauetan onartu diren pertsonek, ikastaroa amaitu eta gero:

Las personas admitidas a los siguientes cursos deberán realizar, a su finalización, los exámenes que se señalan a continuación:

1.– U2 eta 3000 ikastaroak amaituta, 1.HEko azterketa egin beharko dute.

1.– Una vez finalizados los cursos U2 y 3000, deberán realizar el examen del PL1.

2.– U3 eta 5000 ikastaroak amaituta, 2.HEko edo HLEAko azterketa egin beharko dute.

2.– Una vez finalizados los cursos U3 y 5000, deberán realizar el examen del PL2 o del HLEA.

3.– 4000 ikastaroa amaituta, HLEAko azterketa egin beharko dute ikastetxe publikoetako Hezkuntza Bereziko lan-kontratudun hezitzaileek.

3.– Una vez finalizado el curso 4000, el personal educativo laboral de Educación Especial de centros públicos deberá realizar el examen del HLEA.

8. artikulua.– A eta E ikastaroak, doakotasun-baldintzak, nahitaezko gutxieneko bertaratzea eta gutxieneko hori ez betetzearen ondorioak prezioa ordaintzean.

Artículo 8.– Cursos A y E, condiciones de gratuidad, asistencia mínima obligatoria y efectos de su incumplimiento en el abono del precio.

1.– Udako A eta E ikastaroetan, % 80koa da nahitaezko gutxieneko bertaratzea, eta, ikasturtean zehar egiten diren ikastaroetan, % 75ekoa.

1.– En los cursos A y E de verano, la asistencia mínima obligatoria es del 80 % y en los cursos que se realizan durante el curso escolar la asistencia mínima obligatoria es del 75 %.

2.– Nahitaezko gutxieneko bertaratzea betetzen bada, ikaslearentzat doan izango da ikastaroa egitea.

2.– Si se cumple la asistencia mínima obligatoria la realización del curso será gratuita para el alumno o alumna.

3.– Nahitaezko gutxieneko bertaratzea betetzen ez bada, ikastaroaren kostuaren % 50 ordaindu beharko du ikasleak. Ikasleari ordaintzea dagokion zatia ikasle horrek parte hartzen duen Irale programako hurrengo A edo E ikastaroan ordaindu beharko du.

3.– En el caso de que no se cumpla la asistencia mínima obligatoria, el alumno o alumna deberá abonar el 50 % del coste del curso. El pago de la parte que corresponde abonar al alumno o alumna lo deberá este hacer efectivo en el siguiente curso A o E del programa Irale en el que participe dicho alumno o alumna.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
ESKAINITAKO PLAZAK ESLEITZEKO PROZEDURA
PROCEDIMIENTO DE ADJUDICACIÓN DE LAS PLAZAS OFERTADAS

9. artikulua.– Ikastaroen hartzaileak.

Artículo 9.– Personas destinatarias de los cursos.

Deialdi honetan jasotzen diren baldintzak eta eskakizunak betez gero, orokorrak edo ikastaroari berariaz dagozkionak, talde hauen parte diren pertsonek eska ditzakete ikastaroak, zeinak I. eranskinean «X» batez zehazten baitira talde bakoitzarentzat:

Siempre que se cumplan las condiciones y requisitos que, con carácter general o específico del curso, se contemplan en esta convocatoria, pueden solicitar los cursos que, para cada colectivo se indican con una «X» en el Anexo I, las personas que forman parte de los siguientes colectivos:

1.– Ikastetxe publikoetako irakasleak eta Hezkuntza Bereziko hezitzaileak.

1.– Personal docente y personal educativo de Educación Especial de centros docentes públicos.

2.– Itunpeko ikastetxe pribatuetako irakasleak, Hezkuntza Bereziko lan-kontratudun hezitzaileak eta 0-3 bitarteko haurren irakasle edo hezitzaileak.

2.– Personal docente de centros privados concertados, personal laboral educativo de Educación Especial y personal docente y educativo de 0-3 años.

3.– Hezkuntza Saileko Hezkuntza Ikuskaritzako eta irakaskuntzaren laguntza-zerbitzuetako langileak.

3.– Personal de los servicios de apoyo a la docencia y de la Inspección de Educación del Departamento de Educación.

4.– Haurreskolak Partzuergoko hezitzaileak.

4.– Personal educativo del consorcio Haurreskolak.

10. artikulua.– Parte hartzeko eskakizunak.

Artículo 10.– Requisitos de participación.

1.– Ikastaro horiek egin nahi dituenak, I. eranskinean ikastaro bakoitzerako adierazitako taldekoa izateaz gain, 2022-2023 ikasturtean, deialdi honetako eskabide-epea ireki baino lehen, gutxienez egun batez lan egindakoa izan behar du. Lan hori bat etorri beharko da deialdi honetan parte hartzen duen langileen taldeari esleitutako lanarekin.

1.– Para realizar cualquiera de los cursos, además de pertenecer al colectivo señalado para cada curso en el Anexo I, será requisito haber trabajado por lo menos un día, en el curso 2022-2023, con anterioridad a la apertura del plazo de solicitudes de la presente convocatoria. Dicho trabajo habrá de corresponder con el atribuido al colectivo de personal desde el que se participa en esta convocatoria.

2.– R ikastaroa lortu eta egin ahal izateko, aurrekoaz gain, eskakizun hauek ere bete beharko dira:

2.– Para obtener y realizar los cursos R, será necesario, además del anterior:

a) Kasuaren arabera, ikastetxeko zuzendaritzaren, laguntza-zerbitzuaren edo Hezkuntza Ikuskaritzaren baimena izatea.

a) Tener autorización, según corresponda, de la dirección del centro docente, del servicio de apoyo o de la Inspección de Educación.

b) Hezkuntza Saileko bitarteko langileek eta aldi baterako lan-kontratudun langileek plaza lortu ahal izango dute, baldin eta ikasturte osoko lanpostu bat esleitzen bazaie 2020ko ekainaren 1eko Aginduak arautzen duen Ikasturtearen Hasierako Esleipen-Prozeduran (EHAA, 2020-06-10).

b) El personal interino y laboral temporal del Departamento de Educación podrá obtener plaza condicionada a la adjudicación de un puesto de curso completo en el Procedimiento de Adjudicación de Inicio de curso regulado por la Orden de 1 de junio de 2020 (BOPV de 10-06-2020).

c) Ikastetxeetako langileek plaza lortu ahal izango dute baldin eta lanpostu horretan ordezkotza bermatzen bada.

c) El personal de los centros docentes podrá obtener plaza condicionada a que se garantice la sustitución de su puesto de trabajo.

d) Aurretik R ikastaro bera ez egin izana.

d) No haber realizado con anterioridad el mismo curso R.

e) Deialdia argitaratzen denerako egiaztatua izatea 2.HE, C1 edo baliokidea, edo enplegu publikorako hautaketa- eta betetze-prozeduretarako apirilaren 3ko 47/2012 Dekretuan aurreikusitako salbueste-egoera.

e) Tener acreditado para la fecha de publicación de la convocatoria el PL2, C1 o equivalente, o el supuesto de exención contemplado en el Decreto 47/2012, de 3 de abril, para los procedimientos de selección y provisión de empleo público.

Ikastaroan hasi aurretik egiaztatuko da b) eta c) baldintzak betetzen direla.

El cumplimiento de las condiciones b) y c) se acreditará con carácter previo a la incorporación al curso.

3.– U2, U3, 3000, 4000 eta 5000 ikastaroak egin ahal izateko, 1. puntuan adierazitakoez gain, honako hauek ere bete beharko dira:

3.– Para realizar los cursos U2, U3, 3000, 4000 y 5000, será necesario, además de los señalado en el punto 1:

a) Kasuaren arabera, ikastetxeko zuzendaritzaren, laguntza-zerbitzuaren edo Hezkuntza Ikuskaritzaren baimena izatea.

a) Tener autorización, según corresponda, de la dirección del centro docente, del servicio de apoyo o de la Inspección de Educación.

b) Hezkuntza Saileko bitarteko langileek eta aldi baterako lan-kontratudun langileek plaza lortu ahal izango dute, baldin eta ikasturte osoko lanpostu bat esleitzen bazaie 2020ko ekainaren 1eko Aginduak arautzen duen Ikasturtearen Hasierako Esleipen-Prozeduran (EHAA, 2020-06-10).

b) El personal interino y laboral temporal del Departamento de Educación podrá obtener plaza condicionada a la adjudicación de un puesto de curso completo en el Procedimiento de Adjudicación de Inicio de curso regulado por la Orden de 1 de junio de 2020 (BOPV de 10-06-2020).

c) Ikastetxeetako langileek plaza lortu ahal izango dute baldin eta lanpostu horretan ordezkotza bermatzen bada.

c) El personal de los centros docentes podrá obtener plaza condicionada a que se garantice la sustitución de su puesto de trabajo.

d) 4. artikuluan ezarritako gehieneko ordutegi-liberazioko epeak ez gainditzea.

d) No exceder los plazos de liberación horaria establecidos como máximos en el artículo 4.

e) U2 ikastarorako, beharrezkoa izango da, gainera, III. eranskinean aipatutako sarrera-proba gainditzea.

e) Para el curso U2, será necesario superar además la prueba de acceso a que se refiere el Anexo III.

f) U3 ikastarorako, beharrezkoa izango da deialdia argitaratzen denerako egiaztatua izatea 1.HE edo baliokidea, edo enplegu publikorako hautaketa- eta betetze-prozeduretarako apirilaren 3ko 47/2012 Dekretuan aurreikusitako salbueste-egoera. Nolanahi ere, U2 ikastaroa egiteko liberatua dagoenak U3 ikastarorako eskabidea egiteko aukera izango du (paperean, aplikazioan ezin izango baitu), nahiz eta eskabidea egiteko momentuan 1.HE egiaztatuta ez izan.

f) Para el curso U3, será necesario tener acreditado para la fecha de publicación de la convocatoria el PL1, o equivalente, o el supuesto de exención contemplado en el Decreto 47/2012, de 3 de abril, para los procedimientos de selección y provisión de empleo público. En cualquier caso, quien esté liberado para cursar U2 podrá realizar la solicitud para el curso U3 (en soporte papel, ya que no podrá hacerlo en la aplicación), aunque en el momento de realizar la solicitud no tenga acreditado el PL1.

g) 3000 ikastarorako, beharrezkoa izango da III. eranskinean aipatutako sarrera-proba gainditzea.

g) Para el curso 3000, será necesario superar la prueba de acceso a que se refiere el Anexo III.

h) 4000 ikastarorako, Hezkuntza Bereziko hezitzaileek deialdia argitaratzen den egunerako egiaztatua izan beharko dute 1.HE edo baliokidea, edo enplegu publikorako hautaketa- eta betetze-prozeduretarako apirilaren 3ko 47/2012 Dekretuan aurreikusitako salbueste-egoera.

h) Para el curso 4000, el personal educativo de Educación Especial deberá tener acreditado para la fecha de publicación de la convocatoria el PL1, o equivalente, o el supuesto de exención contemplado en el Decreto 47/2012, de 3 de abril, para los procedimientos de selección y provisión de empleo público.

i) 5000 ikastarorako, beharrezkoa izango da deialdia argitaratzen denerako egiaztatua izatea 1.HE edo baliokidea, edo enplegu publikorako hautaketa- eta betetze-prozeduretarako apirilaren 3ko 47/2012 Dekretuan aurreikusitako salbueste-egoera.

i) Para el curso 5000, será necesario tener acreditado para la fecha de publicación de la convocatoria el PL1, o equivalente, o el supuesto de exención contemplado en el Decreto 47/2012, de 3 de abril, para los procedimientos de selección y provisión de empleo público.

Ikastaroan hasi aurretik egiaztatuko da b) eta c) baldintzak betetzen direla.

El cumplimiento de las condiciones b) y c) se acreditará con carácter previo a la incorporación al curso.

4.– Lanorduz kanpo eskaintzen diren A eta E ikastaroak egiteko, 1. apartatuan zehaztuaz gain, beharrezkoa izango da 5. artikuluan ezarritako gehieneko orduak ez gainditzea.

4.– Para realizar los cursos A y E, ofrecidos fuera del horario laboral, además de lo señalado en el apartado 1, será necesario no exceder las horas establecidas como máximas en el artículo 5.

11. artikulua.– Eskabideak aurkeztea.

Artículo 11.– Presentación de solicitudes.

1.– Eskabideak (VIII. eranskina) aurkezteko epea 15 egun baliodunekoa izango da, agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera.

1.– Las solicitudes (Anexo VIII) deberán presentarse en el plazo de 15 días hábiles contados a partir del día siguiente a la publicación de la presente Orden en el Boletín Oficial del País Vasco.

2.– Eskabideak non eta nola aurkeztu:

2.– Lugar y forma de presentación de las solicitudes:

a) Funtzionarioek:

a) Para el personal funcionario:

Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen 39/2015 Legearen 14.2.e) artikuluaren arabera, eskabideak, eta horiekin aurkeztu beharreko dokumentazioa, soilik baliabide elektronikoak erabilita aurkeztuko dituzte, helbide honetan:

De conformidad con el artículo 14.2.e) de la Ley 39/2015, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, las solicitudes, junto con la documentación requerida, se presentarán, únicamente, de forma electrónica a través de:

https://www.hezigunea.euskadi.eus > izapideak langileen sailarekin > irale ikastaroak

https://www.hezigunea.euskadi.eus > trámites con personal > cursos irale

b) Itunpeko ikastetxe pribatuetako langileek:

b) Para el personal de los centros privados concertados:

Eskabideak, eta horiekin aurkeztu beharreko dokumentazioa, aurrez aurre aurkeztu ahalko dituzte Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailaren lurralde-ordezkaritzetan zein Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen 39/2015 Legearen 16. artikuluan zehaztutako erregistroetako edozeinetan; edo, baliabide elektronikoak erabilita, helbide honetan:

Podrá presentar la solicitud, así como la documentación requerida, presencialmente en las Delegaciones Territoriales del Departamento de Educación del Gobierno Vasco o en cualquiera de los Registros señalados en el artículo 16 de la Ley del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas; o electrónicamente a través de:

https://www.hezigunea.euskadi.eus > izapideak langileen sailarekin > irale ikastaroak

https://www.hezigunea.euskadi.eus > trámites con personal > cursos irale

12. artikulua.– Eskabideez gain aurkeztu beharreko dokumentazioa.

Artículo 12.– Documentación a presentar además de la solicitud.

1.– R300 ikastaroa eskatzeko, eskatzaileek galdetegi bat bete beharko dute (IV. eranskina) eskabidea egiteko unean, adierazteko euskarazko komunikazio-konpetentziaren zer arlotan hobetu nahi duten.

1.– Para solicitar el curso R300, las personas solicitantes deberán cumplimentar un cuestionario (Anexo IV) en el momento de realizar la solicitud, mediante el cual expresarán qué campos de la competencia comunicativa desearían mejorar.

2.– R400, R600 eta R900 ikastaroak eskatzeko:

2.– Para solicitar los cursos R400, R600 y R900:

a) Eskabideaz gain, ikastaroan garatu beharreko proiektuaren memoria labur bat aurkeztu beharko da Hezkuntza Ordezkaritzan, banaka edo taldean. Memoria labur horiek prestatu ahal izateko, Iralek horrexetarako diseinatutako gidak eskuratu ahal izango dira Hezkuntza Sailaren web-orrian: https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara.

a) Además de la solicitud, será necesario presentar en la Delegación de Educación, individualmente o en grupo, una breve memoria del proyecto a desarrollar durante el curso. Para poder preparar esas memorias breves, se podrán adquirir las guías expresamente diseñadas por Irale en la web de Educación: https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara

Proiektuaren memoria aurkezteko azken eguna Hezkuntza Sailaren web-orrian argitaratuko da.

El último día para presentar la memoria del proyecto se publicará en la página web de Educación.

R400, R600 eta R900 ikastaroetako proiektua egitean, beste egile batzuen testuak, irudiak eta beste erabili nahi izanez gero, ikasleak izango du dagozkion baimenak eskuratzeko ardura. Baimenak eskuratuta izan beharko ditu proiektuaren txostena aurkezten duenerako.

A la hora de realizar el proyecto de los cursos R400, R600 o R900, en caso de tener la intención de utilizar textos, imágenes y demás de otros autores, será la persona cursillista la responsable de obtener las autorizaciones pertinentes. Las autorizaciones deberán obtenerse para la fecha de presentación del informe de proyecto.

R400 ikastaroa eskatzen duenak konpromisoa hartzen du ikastaroan sortutako lana EIMAra bidaltzeko ikastaroa amaitu baino lehen, egokitasuna onesteko. Esteka honen bitartez bidali beharko du:

La solicitud para el curso R400 implica el compromiso de remitir a EIMA (valoración de la idoneidad) el material creado, antes de la finalización del curso, a través del siguiente enlace:

b) R400, R600 eta R900 ikastaroetan eskatzaileak onartu ahal izateko, nahitaezkoa izango da haien ikastetxeak betetako dokumentu bat eranstea (V., VI. eta VII. eranskinak). Dokumentu horren bidez, ikastetxeek adieraziko dute ikastaro horiek lantzeak ikastetxearen beraren premiei erantzuten diela, eta ikastaroa bat datorrela ikastetxeko hezkuntza- edo hizkuntza-proiektuarekin.

b) Para admitir a las personas solicitantes en los cursos R400, R600 y R900, al realizar la solicitud, será imprescindible adjuntar un documento a cumplimentar por el centro correspondiente (anexos V, VI y VII). Mediante ese documento, los centros manifestarán que lo trabajado en dichos cursos responde a las necesidades del propio centro y que se ajusta a su proyecto educativo y/o lingüístico.

13. artikulua.– Eskabideak zuzentzea.

Artículo 13.– Subsanación de solicitudes.

Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 68. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, eskabidean edo harekin batera aurkeztutako dokumentazioan (halakorik aurkeztu bada) forma-akatsak edo omisioak atzemanez gero, interesdunari jakinaraziko zaio gehienez 10 egun balioduneko epea duela akatsa zuzendu edo falta den agiria ekartzeko. Ohartaraziko zaio, halaber, hala egin ezean, eskabidean atzera egin duela ulertuko dela, ebazpena aipatutako legearen 21. artikuluan aurreikusitako baldintzetan eman aurretik.

De conformidad con lo previsto en el artículo 68 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, si se advirtiesen defectos formales u omisiones en la solicitud o en la documentación que, en su caso, deba acompañarla, se notificará a la persona interesada para que en el plazo máximo de diez días hábiles subsane la falta o aporte el documento requerido, indicándose que, si así no lo hiciera se le tendrá por desistida de su solicitud previa resolución que deberá ser dictada en los términos previstos en el artículo 21 de la citada ley.

14. artikulua.– Plazak esleitzeko irizpideak.

Artículo 14.– Criterios para la adjudicación de las plazas.

1.– R ikastaroetako plazak esleitzean, arau hauei jarraituko zaie:

1.– En la adjudicación de las plazas de los cursos R se seguirán las siguientes reglas:

a) Inori ezingo zaio esleitu R ikastaro bat baino gehiago.

a) Ninguna persona será adjudicataria de más de un curso R.

b) Hurrenkera honetan esleituko dira plazak: R900, R600, R400 eta, azkenik, R300.

b) Las plazas se adjudicarán en el siguiente orden: R900, R600, R400 y, finalmente, R300.

c) Lehentasun-hurrenkera hau ezarriko da eskatzaileen artean: lehenenik, karrerako funtzionarioak zein langile finkoak, eta, bigarrenik, bitarteko funtzionarioak zein aldi baterako langileak.

c) Se establecerá el siguiente orden de prioridad entre las personas solicitantes: en primer lugar, tanto el personal funcionario de carrera como fijo, y en segundo lugar, tanto personal funcionario interino como temporal.

d) Ikastaro bakoitzean, lehentasunezko irizpide hauen arabera egingo da esleipena, hurrenkera honetan:

d) Dentro de cada curso, la adjudicación se realizará conforme a los siguientes criterios preferentes, por este orden:

Euskara-eskolak ematen dituztenak edo eskolak euskaraz ematen dituztenak.

Quienes impartan clases de o en euskera.

Gaztelania-eskolak edo atzerriko hizkuntza batekoak ematen dituztenak.

Quienes impartan clases de castellano o de alguna lengua extranjera.

R ikastaro gutxiago egin dituztenak.

Quienes hayan realizado menos cursos R.

Ondoren, hurrenkera honetan esleituko dira 2023an duten adinaren arabera: 56 urte edo gutxiago, 57 urte, 58 urte eta horrela hurrenez hurren, plazak agortu arte.

A continuación, se adjudicarán por el siguiente orden en función de la edad en 2023: 56 años o inferior, 57 años, 58 años y así sucesivamente hasta agotar las plazas.

Lehenago 2.HE, C1 edo baliokidea, edo enplegu publikorako hautaketa- eta betetze-prozeduretarako apirilaren 3ko 47/2012 Dekretuan aurreikusitako salbueste-egoera lortu izana lehenetsiko da.

Se priorizará haber obtenido con anterioridad el PL2, C1 o equivalente, o el supuesto de exención contemplado en el Decreto 47/2012, de 3 de abril, para los procedimientos de selección y provisión de empleo público.

e) R400 ikastaroan, aurreko d) hizkian adierazitako irizpideak baino lehen, jarraian adierazitako lehentasun-hurrenkera hau aplikatuko da ikastaroan garatuko den proiektuaren arloaren arabera:

e) En el curso R400 con anterioridad a los criterios señalados en la letra d) anterior, se aplicará el siguiente orden de prioridad en función del área sobre la que trate el proyecto a desarrollar durante el curso:

Lanbide Heziketa.

Formación Profesional.

Haur, Lehen eta Bigarren Hezkuntzako ikastetxeetan, Hezkuntza Sailaren lehentasun-ildoen baitako «Euskara: gaitasuna eta erabilera» ataleko ekimen eta zereginekin lotutako materialak.

En los centros de Educación Infantil, Primaria y Secundaria, los materiales relacionados con iniciativas y funciones del apartado «Euskara: gaitasuna eta erabilera» de entre las líneas de prioridad del Departamento de Educación.

Batxilergoan eta DBHn, euskarazko material gutxi duten irakasgaiak.

Bachillerato y ESO, asignaturas con escasez de material en euskera.

Euskal kulturarekin lotura duten eskola-materialak.

Materiales escolares relacionados con la cultura vasca.

Hezkuntzako web-orrian argitaratuko da lehentasunezko arloen zerrenda (https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara):

El listado de las áreas prioritarias se publicará en la página web de Educación (https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara):

Lanbide Heziketako lehentasunezko arloen zerrenda.

Listado de las áreas prioritarias en Formación Profesional.

«Euskara: gaitasuna eta erabilera» ataleko lan-ildoen zerrenda.

Listado de las líneas de trabajo incluidas en el apartado «Euskara: gaitasuna eta erabilera».

Irakasgai eta arlo bakoitzean, memoriaren balorazioan lortutako puntuazio onenaren hurrenkerari jarraikiz esleituko dira plazak.

Dentro de cada asignatura y área las plazas se adjudicarán por el orden derivado de la mejor puntuación obtenida en la valoración de la memoria.

f) R600 eta R900 ikastaroen kasuan, lehentasun-irizpide hau ezarriko da: eskatzaileak ikasturte osoko plaza izatea 2023-2024 ikasturterako baimena eman zuen ikastetxean.

f) En el caso de los cursos R600 y R900, se establecerá como criterio de prioridad que las personas solicitantes obtengan una plaza para todo el curso 2023-2024 en el mismo centro que dio consentimiento a la realización del curso.

Lehentasuna emango zaie ikastetxeko edo mintegietako proiektuei, eta taldeak bultzatu edo babestutako proiektu bat garatzeari.

Se dará prioridad a los proyectos de centro, seminarios o a que se desarrolle un proyecto impulsado o apoyado por el grupo.

2.– U ikastaroetako plazak eta 3000, 4000 eta 5000 ikastaroetakoak esleitzean, arau hauei jarraituko zaie:

2.– En la adjudicación de las plazas de los cursos U y las del 3000, 4000 y 5000 se seguirán las siguientes reglas:

Lehenik, aurreko ikasturtean U2 ikastaroa egin dutenei esleituko zaizkie U3 eta U2 ikastaroetako plazak.

En primer lugar, se realizarán las adjudicaciones de las plazas en U3 y U2 a quienes el curso anterior han realizado U2.

3.– Eskabideak aurkeztu diren hurrenkeraren arabera esleituko dira gainerako ikastaroen plazak (A eta E), harik eta dauden plazak amaitu arte.

3.– La adjudicación de las plazas de los demás cursos (A y E) se realizará por orden de presentación de la solicitud hasta agotar las plazas disponibles.

15. artikulua.– R400, R600 eta R900 ikastaroetarako memoriaren balorazioa.

Artículo 15.– Valoración de la memoria para los cursos R400, R600 y R900.

1.– Aipatutako ikastaroetarako aurkeztu behar diren memoriak 0 eta 10 puntu artean baloratuko ditu 16. artikuluan jasotzen den balorazio-batzordeak. Baremazio-atal bakoitzean gehieneko puntuazioaren erdia gutxienez eskuratu duten memoriak baino ez dira onartuko.

1.– Las memorias que se han de presentar para los cursos señalados serán valoradas entre 0 y 10 puntos por la Comisión de Valoración contemplada en el artículo 16. Únicamente se aceptarán aquellas memorias que hayan obtenido como mínimo la mitad de la puntuación máxima en cada apartado de la baremación.

2.– Batzorde horrek irizpide eta baremo hauen arabera emango ditu puntuak ikastaro bakoitzean:

2.– Dicha comisión asignará los puntos conforme a los siguientes criterios y baremos en cada curso:

a) R400 ikastaroko memoria baloratzeko:

a) Para la valoración de la memoria del curso R400:

Hizkuntzaren gutxieneko kalitatea (zuzentasuna, egokitasuna...): 3 puntu.

La calidad mínima del idioma (corrección, idoneidad...): 3 puntos.

Lanaren deskripzioaren zehaztasuna eta egingarritasuna: 4 puntu.

La precisión en la descripción del trabajo y la factibilidad: 4 puntos.

Proiektuaren aplikagarritasuna: irakaskuntza-sistemaren curriculumeko premiei bete-betean erantzuten dien ala ez, eta IKTen erabilera indartzen duen ala ez: 3 puntu.

La aplicabilidad del proyecto: si responde plenamente o no a las necesidades del currículum del sistema de enseñanza y si refuerza el uso de las TIC: 3 puntos.

b) R600 ikastaroko memoria baloratzeko:

b) Para la valoración de la memoria del curso R600:

Lanaren deskripzioaren zehaztasuna: 4 puntu.

La precisión en la descripción del trabajo: 4 puntos.

Proiektuaren aplikagarritasuna eta ezartzeko modua: curriculumaren euskal dimentsioa irakaskuntza-arloan edota ikastetxean berariaz lantzen duen ala ez, eta IKTen erabilera indartzen duen ala ez: 4 puntu.

Aplicabilidad del proyecto y forma de implementarlo: si trabaja específicamente la dimensión curricular vasca en la materia o en el centro y si refuerza el uso de las TIC: 4 puntos.

Hizkuntzaren gutxieneko kalitatea (zuzentasuna, egokitasuna...): 2 puntu.

La calidad mínima del idioma (corrección, idoneidad...): 2 puntos.

c) R900 ikastaroko memoria baloratzeko:

c) Para la valoración de la memoria del curso R900:

Lanaren deskripzioaren zehaztasuna: 4 puntu.

La precisión en la descripción del trabajo: 4 puntos.

Proiektuaren aplikagarritasuna eta ezartzeko modua: euskarazko ahozko adierazkortasuna eta elkarrekintza irakaskuntzan edota ikaskuntzan berariaz lantzen duen ala ez, eta IKTen erabilera indartzen duen ala ez: 4 puntu.

Aplicabilidad del proyecto y forma de implementarlo: si trabaja específicamente la expresividad e interacción oral en euskera en la enseñanza y/o en el aprendizaje y si refuerza el uso de las TIC: 4 puntos.

Hizkuntzaren gutxieneko kalitatea (zuzentasuna, egokitasuna...): 2 puntu.

La calidad mínima del idioma (corrección, idoneidad...): 2 puntos.

16. artikulua.– Balorazio-batzordea.

Artículo 16.– Comisión de Valoración:

Honela osatuko da R400, R600 eta R900 ikastaroetako memorien balorazio-batzordea:

La composición de la Comisión de Valoración de las memorias de los cursos R400, R600 y R900 será la siguiente:

– Batzordeburua: Amaia Agirre Pinedo Ikaskuntzaren eta Hezkuntza Berrikuntzaren zuzendaria edo haren ordezkoa.

– Amaia Agirre Pinedo, Directora de Aprendizaje e Innovación Educativa o su suplente, como presidenta de la comisión.

– Joseba Ibarretxe Berritzegune Nagusiko koordinatzailea edo haren ordezkoa.

– Joseba Ibarretxe, coordinador del Berritzegune central o su suplente.

– Ordezkari bat Iraleren irakaskuntza-zentro bakoitzetik: Amaia Angulo, Dolaretxeko Iraletik; Maite Ruiz de Egino, Artazugoikoko Iraletik; Amaia Artola, Donostiako Iraletik; Ane Sarasketa, Eibarko Iraletik, eta Josune Erauskin, Gasteizko Iraletik.

– Una persona representante de cada centro de enseñanza de Irale: Amaia Angulo, del centro de Irale Dolaretxe; Maite Ruiz de Egino, del centro de Irale Artazugoiko; Amaia Artola, del centro de Irale de San Sebastián; Ane Sarasketa, del centro de Irale de Eibar; y Josune Erauskin, del centro de Irale de Gasteiz.

– Idazkaria: Izaskun Kuartango Euskara Zerbitzuko irale programaren arduraduna edo haren ordezkoa.

– Izaskun Kuartango, responsable del programa Irale del Servicio de Euskera o su suplente, como secretaria.

17. artikulua.– Prozeduran parte hartzeko eskabideak ez onartzeko ebazpena.

Artículo 17.– Resolución de inadmisión de solicitudes para la participación en el procedimiento.

1.– Hezkuntzako lurralde-ordezkari bakoitzak ebazpena emango du prozeduran onartu ez diren eskabideen zerrenda ontzat emateko; bertan adieraziko du, halaber, eskabidea ze ikastarotarako ez den onartu eta zein diren ez-onartzearen arrazoi zehatzak, eskakizunak ez betetzeak edo eskabidea behar bezala ez aurkezteak eraginda.

1.– Cada Delegada Territorial de Educación dictará resolución aprobando la relación de solicitudes inadmitidas a la participación en el procedimiento con indicación del curso en el que resulta inadmitida la solicitud y el concreto motivo o motivos de dicha inadmisión por incumplimiento de requisitos o incorrecta presentación de la solicitud.

Epean aurkeztu diren eta eskabide onartu gabeen zerrendan agertzen ez diren eskabideak prozeduran onartu direla ulertuko da.

Las solicitudes presentadas en plazo que no figuren en la relación de solicitudes inadmitidas se entenderán admitidas al procedimiento.

2.– Hezkuntza Sailaren web-orrian (https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara/) argitaratuko da prozeduran parte hartzeko onartu ez diren eskabideen zerrenda. Jarraian adierazitako ikastaroak egiteko datak ere bertan zehaztuko dira:

2.– La relación de solicitudes inadmitidas a la participación en el procedimiento serán publicadas en la página web del Departamento de Educación (https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara/). Las fechas de realización de los siguientes cursos también serán publicadas en dicha página web:

a) A eta E ikastaroak egiteko.

a) Para la realización de los cursos A y E.

b) Karrerako funtzionarioek eta itunpeko ikastetxeetako irakasleek U eta R ikastaroak egiteko.

b) Para la realización de los cursos U y R, por funcionarios de carrera y personal docente de centros concertados.

c) Karrerako funtzionarioek eta itunpeko ikastetxeetako irakasleek 3000, 4000 eta 5000 ikastaroak egiteko.

c) Para la realización de los cursos 3000, 4000 o 5000, por funcionarios de carrera y personal docente de centros concertados.

d) Bitarteko funtzionarioek U ikastaroak eta R ikastaroko lehenengo txanda egiteko.

d) Para la realización de los cursos U y el primer turno del curso R, por funcionarios interinos.

e) Bitarteko funtzionarioek R ikastaroko bigarren txanda eta 3000, 4000 eta 5000 ikastaroak egiteko.

e) Para la realización de los cursos del segundo turno de R y los cursos 3000, 4000 y 5000, por funcionarios interinos.

3.– Prozeduran ez onartua izatearen aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkez dakioke Hezkuntzako sailburuordeari, hilabeteko epean, ez onartzeko ebazpenaren argitalpena jakinarazten den egunetik hasita.

3.– Contra la inadmisión al procedimiento podrá interponerse recurso de alzada ante la Viceconsejera de Educación en el plazo de un mes desde la notificación de la publicación de la resolución de inadmisión.

18. artikulua.– Plazen behin-behineko esleipenen ebazpena.

Artículo 18.– Resolución de adjudicación provisional de las plazas.

1.– Hezkuntzako lurralde-ordezkari bakoitzak ebazpena emango du ikastaro bakoitzeko plazen esleipenen behin-behineko zerrendak ontzat emateko.

1.– Cada Delegada Territorial de Educación dictará la resolución por la que se apruebe las relaciones provisionales de adjudicación de las plazas de cada curso.

Ebazpen horretan berariaz jasoko da bitarteko irakasleei plazak esleitu ahal izateko, ezinbestekoa izango dela ikasturte osorako izendapena lortzea.

Dicha resolución recogerá expresamente que la adjudicación de plazas a funcionarios interinos está condicionada a la obtención de nombramiento para curso completo.

2.– Hezkuntza Sailaren web-orrian argitaratuko dira zerrendak (https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara/). Zehazki, zerrenda hauek argitaratuko dira:

2.– Las relaciones serán publicadas en la página web del Departamento de Educación (https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara/). Concretamente se publicarán los siguientes listados:

a) A eta E ikastaroak egiteko.

a) Para la realización de los cursos A y E.

b) Karrerako funtzionarioek eta itunpeko ikastetxeetako irakasleek U eta R ikastaroak egiteko.

b) Para la realización de los cursos U y R, por funcionarios de carrera y personal docente de centros concertados.

c) Karrerako funtzionarioek eta itunpeko ikastetxeetako irakasleek 3000, 4000 eta 5000 ikastaroak egiteko.

c) Para la realización de los cursos 3000, 4000 o 5000, por funcionarios de carrera y personal docente de centros concertados.

d) Bitarteko funtzionarioek eta aldi baterako langileek U ikastaroak eta R ikastaroko lehenengo txanda egiteko.

d) Para la realización de los cursos U y el primer turno del curso R, por funcionarios interinos y personal temporal.

e) Bitarteko funtzionarioek R ikastaroko bigarren txanda eta 3000, 4000 eta 5000 ikastaroak egiteko.

e) Para la realización de los cursos del segundo turno de R y los cursos 3000, 4000 y 5000, por funcionarios interinos.

3.– Ebazpen horren aurka, erreklamazioa aurkeztu ahal izango dute interesdunek lau eguneko epean, argitaratzen denetik aurrera.

3.– Contra dicha resolución las personas interesadas podrán presentar reclamación en un plazo de cuatro días desde la publicación.

Idatziz aurkeztuko zaizkio erreklamazioak Ikaskuntzaren eta Hezkuntza Berrikuntzaren Lurralde Burutzari, posta elektronikoz nahiz ohiko postaz.

Las reclamaciones se presentarán por escrito ante la Jefatura Territorial de Aprendizaje e Innovación Educativa bien por correo electrónico bien por correo ordinario.

19. artikulua.– Behin-behinean esleitutako plazari uko egitea.

Artículo 19.– Renuncia a la plaza provisionalmente adjudicada.

1.– Aurreko artikuluan zehaztutako 4 eguneko epean plazaren behin-behineko esleipena lortu dutenek uko egin diezaiokete plazari.

1.– En el plazo de cuatro días señalado en el artículo anterior quienes han obtenido adjudicación provisional de plaza pueden renunciar a ella.

2.– Idatziz aurkeztuko zaio uko-egitea Ikaskuntzaren eta Hezkuntza Berrikuntzaren Lurralde Burutzari, posta elektronikoz nahiz ohiko postaz.

2.– Dicha renuncia se formalizará por escrito ante la Jefatura Territorial de Aprendizaje e Innovación Educativa bien por correo electrónico bien por correo ordinario.

20. artikulua.– Plazen behin betiko esleipenen ebazpena eta erreserba-zerrenda.

Artículo 20.– Resolución de adjudicación definitiva de las plazas y lista de reserva.

1.– Hezkuntzako lurralde-ordezkari bakoitzak ebazpena emango du ikastaro bakoitzeko plazen esleipenen behin betiko zerrendak ontzat emateko.

1.– Cada Delegada Territorial de Educación dictará la resolución por la que se aprueben las relaciones definitivas de adjudicación de las plazas de cada curso.

Ebazpen horretan berariaz jasoko da bitarteko irakasleei eta aldi baterako langileei plazak esleitu ahal izateko, ezinbestekoa izango dela ikasturte osorako izendapena lortzea eta deialdi honetan ikastaro bakoitzerako zehaztutako baldintzak betetzea.

Dicha resolución recogerá expresamente que la adjudicación de plazas a funcionarios interinos y personal temporal está condicionada a la obtención de nombramiento para curso completo y al cumplimiento de los requisitos para cada curso recogidos en esta convocatoria.

2.– Hezkuntza Sailaren web-orrian argitaratuko dira zerrendak: (https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara/). Zehazki, zerrenda hauek argitaratuko dira:

2.– Las relaciones serán publicadas en la página web del Departamento de Educación: (https://www.euskadi.eus/hezkuntza-euskara/). Concretamente se publicarán los siguientes listados:

a) A eta E ikastaroak egiteko.

a) Para la realización de los cursos A y E.

b) Karrerako funtzionarioek eta itunpeko ikastetxeetako irakasleek U eta R ikastaroak egiteko.

b) Para la realización de los cursos U y R, por funcionarios de carrera y personal docente de centros concertados.

c) Karrerako funtzionarioek eta itunpeko ikastetxeetako irakasleek 3000, 4000 eta 5000 ikastaroak egiteko.

c) Para la realización de los cursos 3000, 4000 o 5000, por funcionarios de carrera y personal docente de centros concertados.

d) Bitarteko funtzionarioek eta aldi baterako langileek U ikastaroak eta R ikastaroko lehenengo txanda egiteko.

d) Para la realización de los cursos U y el primer turno del curso R, por funcionarios interinos y personal temporal.

e) Bitarteko funtzionarioek R ikastaroko bigarren txanda eta 3000, 4000 eta 5000 ikastaroak egiteko.

e) Para la realización de los cursos del segundo turno de R y los cursos 3000, 4000 y 5000, por funcionarios interinos.

3.– Ebazpen horrek barne hartuko du ikastaro bakoitzerako erreserba-zerrenden onarpena. Baldin eta, ikastaroa hasi baino lehen, plazaren esleipendun gertatu den pertsona batek baja ematen badu, erreserba-zerrendarekin esleituko da plaza hori.

3.– Dicha resolución incluirá la aprobación de listas de reserva para cada curso. En el caso de que con anterioridad del comienzo del curso una de las personas adjudicatarias de plaza causara baja se adjudicará la plaza con la lista de reserva.

4.– Behin betiko ebazpenaren aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkeztu ahal izango diote interesdunek Hezkuntzako sailburuordeari, hilabeteko epean, argitaratzen denetik aurrera.

4.– Contra la resolución definitiva las personas interesadas podrán interponer recurso de alzada ante la Viceconsejera de Educación en el plazo de un mes desde la publicación.

21. artikulua.– Gehieneko liberazio-aldiari eragiten dion ikastaroari uko egitea mediku-bajagatik.

Artículo 21.– Renuncia por baja médica a curso sujeto a periodo máximo de liberación.

1.– Zenbait ikastarotan, pertsonak ordutegiaren gehieneko liberazio-aldiak ez gainditzearen mende dago parte-hartzea; bada, kasu horietan, mediku-bajagatik ikastaroari uko eginez gero ikastaroa gauzatzen ari den datetan, ikastaroaren esleipena ez da zenbatuko 6. artikuluan aipatzen den ordutegiaren gehieneko liberazio-aldiaren ondorioetarako.

1.– En los cursos cuya participación está sujeta a que la persona no exceda los periodos máximos de liberación horaria, en el caso de renuncia al curso por baja médica durante las fechas de su realización, la adjudicación del curso no computará a efectos del periodo máximo de liberación horaria a que se refiere el artículo 6.

2.– Aurreko 1. apartatuan xedatutakoa aplikatu ahal izateko, arau hauek bete beharko dira:

2.– La aplicación de lo dispuesto en el apartado 1 anterior requiere el cumplimiento de las siguientes reglas:

a) Interesdunak mediku-bajagatiko uko-egite eskabidea aurkeztea bere lantokiari dagokion lurralde-ordezkaritzako Ikaskuntzaren eta Hezkuntza Berrikuntzaren Unitatean. Laneko bajaren mediku-agiriak erantsiko zaizkio eskabide horri.

a) Que la persona interesada presente su solicitud de renuncia por baja médica a la Unidad de Aprendizaje e Innovación Educativa de la Delegación Territorial correspondiente a su centro de trabajo. A dicha solicitud adjuntará los justificantes médicos de la baja laboral.

b) Baja gertatzen den ikasturtean aurkeztu beharko da eskabidea, eta, betiere, ikastaroa amaitzeko zehaztutako eguna baino lehen edo, 1.HE eta 2.HE ikastaroen kasuan, azterketetarako zehaztutako eguna baino lehen.

b) La solicitud deberá presentarse en el curso escolar en el que transcurre la baja y antes de la fecha señalada para la finalización del curso o, en el caso de los cursos PL1 y PL2 antes de la fecha señalada para los exámenes.

3.– Ikastaroa esleitzeak ez dezan eraginik izan gehieneko liberazio-aldiaren zenbaketan, eskakizun hauek ere bete beharko dira:

3.– Para que la adjudicación del curso no tenga efectos en el cómputo del periodo máximo de liberación se habrán de cumplir, además, los siguientes requisitos:

a) Irale programaren barnean, behin baino ez zaio onartuko pertsona bakoitzari ikastaroa ez zenbatzea gehieneko liberazio-aldiaren ondorioetarako.

a) El no cómputo del curso a efectos del periodo máximo de liberación dentro del programa Irale solo se concederá una vez para cada persona.

b) Osasun Ikuskaritzak ontzat eman behar du mediku-baja.

b) La baja médica deberá contar con el visto bueno de la Inspección de Salud.

c) U2 edo U3 ikastaroetan, baja-aldia 60 eta 109 eskola-egun bitartekoa bada, soilik eskatu ahal izango da urte erdiko liberazio-aldia ez zenbatzea. Baja-aldia gutxienez 110 eskola-egunekoa bada, onartuko zaio ikastaro osoa ez zenbatzea, eta aukera emango zaio ikastaroa hurrengo deialdian egiteko.

c) En los cursos U2 o U3, si el periodo de baja es de 60 a 109 días lectivos, solo se podrá solicitar el no cómputo de un periodo de liberación de medio año. Si el periodo de baja es al menos de 110 días lectivos, se le concederá el no cómputo del curso completo, y se le ofrecerá la posibilidad de realizar el curso en la convocatoria siguiente.

d) 3000, 4000 eta 5000 ikastaroetan, baja-aldia gutxienez 30 eskola-egunekoa izan beharko da ikastaroa ez zenbatzea onartzeko.

d) En los cursos 3000, 4000 y 5000, el periodo de baja deberá prolongarse al menos 30 días lectivos para la concesión del no cómputo del curso.

e) R ikastaroetan, baja-aldiak eskola-egunen % 40 gutxienez hartu beharko du ikastaroa ez zenbatzea onartzeko.

e) En los cursos R, el periodo de baja deberá abarcar el 40 % de los días lectivos para la concesión del no cómputo del curso.

f) Sailak ez dio ez zenbatzea onartuko ikastaro amaieran dagokion maila edo hizkuntza-eskakizuna gainditu duen inori, nahiz eta ez zenbatua izateko eskakizun guztiak bete.

f) El Departamento no concederá el no cómputo a nadie que al final del curso haya aprobado el correspondiente nivel o perfil lingüístico, aunque cumpla todos los requisitos para que no sea computado.

4.– Gehieneko liberazio-aldiaren ondorioetarako ikastaroa ez zenbatzeak berarekin dakar hurrengo ikasturtean liberatua izateko lehentasuna galtzea.

4.– La concesión de que no sea computado el curso a efectos del periodo máximo de liberación conlleva la pérdida de prioridad para ser liberado el curso siguiente.

22. artikulua.– HABEk izendatutako ikasketa-elkarteetan emandako ikastaroetan matrikulatzea.

Artículo 22.– Matriculación en los cursos impartidos en las asociaciones de enseñanza designadas por HABE.

1.– Jarraian adierazitakoaren arabera egingo dute matrikula ikasketa-elkarte batean emango diren ikastaroetan plaza eskuratu dutenek:

1.– Las personas que hayan obtenido plaza en cursos impartidos en una asociación de enseñanza formalizarán la matrícula conforme a lo siguiente:

a) Hautatutako ikastaroaren arabera, plaza lortu dutenek https://www.hezigunea.euskadi.eus web-orrian izango dute eskura ikasketa-elkarteen zerrenda, bertatik aukeratu ahal izateko.

a) Según el curso elegido, las personas que hayan obtenido plaza tendrán a su disposición en la web https://www.hezigunea.euskadi.eus el listado para poder seleccionar la asociación de enseñanza.

b) Plaza esleitu zaienei matrikula-fitxa bana bidaliko die Hezkuntza Sailak, esleipendunak, bidalketa horretan zehazten den epean, matrikula egin dezan ikasketa-elkartean. Hezkuntza Sailaren web-orrian argitaratuko dira datak:

b) El Departamento de Educación remitirá a la persona adjudicataria de la plaza la ficha de matrícula, al objeto de que esta formalice la matrícula en la asociación de enseñanza en el plazo que se le indique en dicha remisión. Las fechas se concretarán en la página web del Departamento de Educación:

Udako ikastaroetarako fitxa bidaltzea.

Remisión de ficha para los cursos de verano.

Ikasturtean zehar egiteko ikastaroetarako fitxa bidaltzea.

Remisión de ficha para los cursos durante el curso escolar.

c) Pertsona bakoitzak Hezkuntza Sailak emandako matrikula-fitxa aurkeztuko du aukeratutako ikasketa-elkartean. Onartzen badute, ikastetxe horretan matrikulatua geldituko da.

c) Cada persona presentará en la asociación de enseñanza seleccionada la ficha de matrícula proporcionada por el Departamento de Educación. En caso de ser admitida, quedará matriculada en dicho centro.

d) Baldin eta esleipendunak, Hezkuntza Sailaren web-orrian zehaztutako bidaltze-datatik bost eguneko epean, matrikula-fitxarik jasotzen ez badu, dagokion Hezkuntzako Ordezkaritzako Euskara Atalera jo beharko du.

d) En el caso de no recibir la ficha de matrícula, en un plazo de 5 días desde la fecha de remisión señalada en la página web del Departamento de Educación, la persona adjudicataria de la plaza deberá dirigirse a la Unidad de Euskera de la Delegación de Educación correspondiente.

23. artikulua.– Datu pertsonalen babesa.

Artículo 23.– Protección de datos de carácter personal.

Datu pertsonalak tratatu eta izen honetako tratamenduari dagokion jardueran sartuko dira. Irakasleen prestakuntza.

Sus datos de carácter personal serán tratados e incorporados a la actividad de tratamiento denominada: Formación profesorado.

– Arduraduna: Ikaskuntzaren eta Hezkuntza Berrikuntzaren Zuzendaritza, Hezkuntza Saila.

– Responsable: Dirección de Aprendizaje e Innovación Educativa, Departamento de Educación.

– Helburua: Irakasleen prestakuntzarako jarduerak. Irakasleen hizkuntza-gaikuntza, Irale programa. Euskal Autonomia Erkidegoko unibertsitateaz kanpoko Irakasleen Etengabeko Prestakuntzarako Plana (Prest Gara Plana). Jardueren jarraipena.

– Finalidad: actividades de formación del profesorado. Capacitación idiomática del profesorado, programa Irale. Participación de actividades de perfeccionamiento del profesorado no universitario de la CAPV en las actividades de formación (Plan Prest Gara). Seguimiento de las actividades.

– Legitimazioa:

– Legitimación:

• Tratamendua beharrezkoa da, interes publikoaren aldeko eginkizunen bat betetzeko edo tratamenduaren arduradunari emandako botere publikoak betetzeko jardunean.

• Tratamiento necesario para el cumplimiento de una misión realizada en interés público o en el ejercicio de poderes públicos conferidos al responsable del tratamiento.

– Hartzaileak:

– Destinatarios:

• Autonomia Erkidegoko beste organo batzuk.

• Otros órganos de la Comunidad Autónoma.

• Euskaltegiak, buletina, HABE.

• Euskaltegis, boletín, HABE.

– Eskubideak: eskubidea duzu datuak irispidean izateko, datuak zuzentzeko eta ezerezteko, bai eta informazio gehigarrian adierazitako beste eskubide batzuk ere.

– Derechos: Usted tiene derecho a acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos que se recogen en la información adicional.

– Informazio gehigarria: gure web-orrian kontsulta dezakezu datuen babesari buruzko informazio gehigarri eta zehaztua:

– Información adicional: puede consultar la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en nuestra página web:

Araudia:

Normativa:

• 3/2018 Lege Organikoa, abenduaren 5ekoa, Datu Pertsonalak Babestekoa eta Eskubide Digitalak Bermatzekoa. (https://www.boe.es/boe_euskera/dias/2018/12/06/pdfs/BOE-A-2018-16673-E.pdf)

– Ley orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos Personales y garantía de los derechos digitales (https://boe.es/buscar/pdf/2018/BOE-A-2018-16673-consolidado.pdf)

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Agindu honek amaiera ematen dio administrazio-bideari, eta, beronen aurka, aukerako berraztertzeko errekurtsoa aurkeztu ahalko zaio Hezkuntzako sailburuari, hilabeteko epean, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik hasita; bestela, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa aurkeztu ahalko da Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusian, bi hilabeteko epean, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik hasita.

Contra la presente Orden, que agota la vía administrativa, podrá interponerse recurso potestativo de reposición ante el consejero de Educación, en el plazo de un mes a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco, o recurso contencioso-administrativo ante el Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, en el plazo de dos meses a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Agindu honek EHAAn argitaratzen den egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

La presente Orden surtirá efectos el día de su publicación en el Boletín.

Vitoria-Gasteiz, 2023ko apirilaren 3a.

En Vitoria-Gasteiz, a 3 de abril de 2023.

Hezkuntzako sailburua,

El Consejero de Educación,

JOKIN BILDARRATZ SORRON.

JOKIN BILDARRATZ SORRON.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental