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24. zk., 2023ko otsailaren 3a, ostirala

N.º 24, viernes 3 de febrero de 2023


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
578
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EBAZPENA, 2023ko urtarrilaren 12koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita ingurumen-txosten estrategikoa, Mutrikuko (Gipuzkoa) 1. BA «Calogero» (arau subsidiarioak; 2-EU eta 3-EU) Plan Bereziaren Aldaketarena.

RESOLUCIÓN de 12 de enero de 2023, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico de la Modificación del Plan Especial A.R.1. «Calogero» NN.SS. U.E-2 y U.E-3, en Mutriku (Gipuzkoa).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Mutrikuko Udalak, 2022ko abenduaren 9an, Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzan eskabide bat aurkeztu zuen, hasiera emateko Mutrikuko 1. BA «Calogero» (arau subsidiarioak; 2-EU eta 3-EU) Plan Bereziaren Aldaketaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedurari. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha 9 de diciembre de 2022, el Ayuntamiento de Mutriku completó ante la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular la solicitud del inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada de la Modificación del Plan Especial A.R.1. «Calogero» NN.SS. U.E-2 y U.E-3, en Mutriku. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikulua aplikatuta, 2022ko azaroaren 25ean, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien ukitutako administrazio publikoei eta interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Era berean, Mutrikuko Udalari jakinarazi zion hasiera eman ziola prozedurari.

En aplicación del artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, con fecha 25 noviembre de 2022, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. A su vez, se informó al Ayuntamiento de Mutriku del inicio del procedimiento.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri jarri zen Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, horretan interesa zuen orok aukera izan zezan ingurumen-arloan egoki iritzitako oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier persona interesada pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaituta, eta espedientean jasotako dokumentazio teknikoa aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizada la documentación técnica del expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 60. artikuluari jarraikiz, ingurumen-ebaluazioko prozeduraren mende jarriko dira, nahitaez, ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuak, eta horien aldaketak eta berrikuspenak, ingurumen-babes maila handi bat bermatzeko eta garapen jasangarria sustatzeko asmoz.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 60 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, se someterán preceptivamente al correspondiente procedimiento de evaluación ambiental los planes, programas y proyectos, y sus modificaciones y revisiones, que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, con el fin de garantizar un elevado nivel de protección ambiental y de promover un desarrollo sostenible.

Abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 72.2 artikuluan jasotako kasuen artean dago Mutrikuko 1. BA «Calogero» (arau subsidiarioak; 2-EU eta 3-EU) Plan Bereziaren Aldaketa –aurrerantzean, Plana–; izan ere, artikulu horretan ezartzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela ondorio nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin beharra, haiek ingurumenerako ondorio garrantzitsuak ekar litzaketelako.

La Modificación del Plan Especial A.R.1. «Calogero» NN.SS. U.E-2 y U.E-3, en Mutriku (en adelante, el Plan), se encuentra entre los supuestos del artículo 72.2 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 75. artikuluan arautzen da, abenduaren 9ko 10/2021 Legearen II.C eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en el artículo 75, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo II.C de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre.

Planaren dokumentazio teknikoa aztertu ondoren, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak, berau baita eskumena duen organoa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera. Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio adierazgarririk izan dezakeen ala ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen, edo, bete behar ez badu, Plana garatzeko zer kondizio ezarri behar diren ingurumena behar bezala babestearren.

Examinada la documentación técnica del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, se procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 10/2021 Legea, abenduaren 9koa, Euskadiko Ingurumen Administrazioarena; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, hau

Vistos la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Mutrikuko (Gipuzkoa) 1. BA «Calogero» (arau subsidiarioak; 2-EU eta 3-EU) Plan Bereziaren Aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa egitea, jarraian adierazten den moduan:

Primero.– Formular el informe ambiental estratégico de la Modificación del Plan Especial A.R.1. «Calogero» NN.SS. U.E-2 y U.E-3, en Mutriku, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskripzioa: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Planaren xedea da 1. BA «Calogero» arearen Barne Eraberrikuntzako Plan Bereziak (aurrerantzean BEPB) ezarritako antolamendu xehatua aldatzea. Plan hori 2007ko martxoan onetsi zen behin betiko, sustatzaileak emandako informazioaren arabera.

El Plan tiene como objeto modificar la ordenación pormenorizada establecida por el vigente Plan Especial de Reforma Interior del área A.R.1 Calogero (en adelante PERI) aprobado definitivamente, según la información aportada por el promotor, en marzo de 2007.

1.– BA «Calogero» areak 8.387,78 m2-ko azalera du, eta BEPBk 53 etxebizitza eraikitzea ahalbidetzen du, eraikuntza irekiko 5 lurzatitan antolatuta, 7.085 m2(t)-ko eraikigarritasunarekin: horietatik 6.371 m2(t) bizitegi-erabilerarako dira, eta 714 m2(t), garajeetarako.

El área A.R.1 Calogero tiene una superficie de 8.387,78 m2 y el PERI posibilita la construcción de 53 viviendas, a ordenar en 5 parcelas de edificación abierta, con una edificabilidad de 7.085 m2(t), de los que 6.371 m2(t) corresponden a uso residencial y 714 m2(t) a garajes.

Gero, BEPBren aldaketa bat izapidetu zen, eta hirigintzako jarduketa-programa (HJP) bat idatzi zen. Programa hori 2009ko martxoan onetsi zen behin betiko, eta hiru exekuzio-unitate independente zehazten zituen eremua garatzeko. 2021eko ekainean amaitu zen 1-EUren garapena, 2.145,41 m2-ko jarduketa-azalerarekin, eta 2-EU eta 3-EU unitateak exekutatu gabe geratu ziren. Bi unitate horien garapenak dituen arazoak ikusita, BEPB aldatzea erabaki da, 2-EU eta 3-EU unitateei dagokienez. Unitate horiek, guztira, 6.242,37 m2-ko azalera dute, eta horietatik 5.380,92 m2 2-EU unitateari dagozkio eta 861,45 m2, 3-EU unitateari.

Posteriormente se tramitó una modificación del PERI y se redactó un Programa de Actuación Urbanizadora (PAU), que se aprobó definitivamente en marzo de 2009, y que definía tres Unidades de Ejecución independientes para el desarrollo del área. En junio de 2021 concluyó el desarrollo de la UE-1, con una superficie de actuación de 2.145,41 m2, quedado pendientes de ejecución la UE-2 y la UE-3. Ante los problemas que presenta el desarrollo de estas dos unidades, se ha decidido modificar el PERI en lo relativo a las unidades U.E-2 y U.E-3, que suman en conjunto 6.242,37 m2 de superficie, de los que 5.380,92 m2 corresponden a la U.E-2 y 861,45 m2 a la U.E-3.

Planak antolatutako azalera, guztira, lehen adierazitakoa baino pixka bat handiagoa da; izan ere, 1-EU unitatearen zati txiki bat (309,09 m2) atxikitzen zaio eremuari, hiri-espazio libreen zona bati eta espaloi eta espazio libreen zona bati dagokiona.

La superficie total ordenada por el Plan es ligeramente superior a la indicada anteriormente, ya que se adscribe al ámbito una pequeña parte de la U.E-1 (309,09 m2) correspondiente a una zona de espacios libres urbanos y una zona de aceras y espacios libres.

Hauek dira Planak dakartzan aldaketa nagusiak:

Las principales modificaciones que introduce el Plan son:

– Eremuaren goiko zonako etxebizitzak indarrean dagoen plangintzan proposatutakoa baino sestra txikiagoan ezarriko dira (+71 kotan, +75 kotan beharrean), eraikinak mendi-hegalean gehiago integratzeko eta haien profila bateratzeko, eta, horrela, haien ikusizko inpaktua gutxitzeko.

– Las viviendas de la zona superior del ámbito se implantarán en una rasante inferior a la propuesta en el planeamiento vigente (a la cota +71, en vez de la cota +75), al objeto de lograr una mayor integración de los edificios en la ladera y unificar su perfil, reduciendo de esta manera su impacto visual.

– Ezetsi egin da Jose Maria Altzibar eta Txurruka tenientearen kaleen artean indarrean dagoen plangintzan proposatutako ibilgailuen bidea egitea, hura gauzatzeak konplexutasun teknikoa izango lukeelako, baita arrisku geologikoak eta funtzionaltasun zalantzagarria ere, eta, halaber, kostu ekonomiko handia ekarriko lukeelako. Horren ordez, bide bat antolatuko da (e.1.3.1 lurzatia, 805,48 m2-koa), Altzibar kalea eremuaren goiko aldeko etxebizitzen garajeetarako sarbideraino lotuko duena. Barneko konexioa oinezkoentzat izango da, igogailuen eta pasabideen sistema baten bidez, Mutrikuko goiko auzoak futbol-zelaiaren zonarekin lotzeko.

– Se desestima la ejecución del vial rodado propuesto en el planeamiento vigente entre las calles José María Altzibar y Teniente Txurruka, debido a la complejidad técnica que exigiría, no exenta de riesgos geológicos, su dudosa funcionalidad y el alto coste económico que supondría su ejecución. En su lugar, se ordena un vial (parcela e.1.3.1 de 805,48 m2) que conectará la calle Altzibar hasta el acceso a los garajes de las viviendas de la parte superior del ámbito. La conexión interna se resuelve de manera peatonal, mediante un sistema de ascensores y pasarelas que permitirá conectar los barrios altos de Mutriku con la zona del campo de fútbol.

– Espazio libreen (f.1.3.1 lurzatia) zuzkidura bat sortuko da, tokiko sistemarako. Zuzkidura horrek 2.754,11 m2-ko azalera izango du, indarrean dagoen plangintzan aurreikusitako 2.000 m2-en aldean. Horrez gain, espaloien eta oinezkoentzako espazioen f.1.3.2 lurzatia antolatu da, 570,99 m2-ko azalerarekin, eta, horrela, espazio libreen azalera, guztira, 3.325,10 m2-koa izango da.

– Se genera una dotación de espacios libres (parcela f.1.3.1) con destino al sistema local que tendrá una superficie de 2.754,11 m2, frente a los 2.000 m2 previstos en el planeamiento vigente. Adicionalmente, se ordena la parcela f.1.3.2 de Aceras y espacios peatonales, con una superficie de 570,99 m2, definiendo una superficie total de espacios libres de 3.325,10 m2.

– 3-EU unitatearen azalera aldatu egingo da, Beti-Alai lurzatiaren mugekin bat etor dadin, GI-3230 errepidearen ondoko lur-zerrenda bat izan ezik; izan ere, hor lurzatiaren muga atzera eman da, lehendik dagoen espaloia handitzeko. Espazio hori 2-EUn integratuko da. Planak Beti-Alai lurzatiko familia bakarreko etxebizitza finkatzen du, 463 m2(t)-ko eraikigarritasuna esleitzen dio eta gehienez 5 etxebizitza eraikitzeko eskubidea.

– Se modifica la superficie de la U.E-3 para hacerla coincidir con los límites de la parcela Beti-Alai, excepto una franja de terreno junto a la carretera GI-3230 en donde el límite de la parcela se retranquea para ampliar la acera existente. Este espacio se integrará en la U.E-2. El Plan consolida la vivienda unifamiliar de la parcela Beti-Alai, le asigna una edificabilidad de 463 m2(t) y el derecho a edificar un máximo de 5 viviendas.

– Guztira, 53 etxebizitza eraikiko dira, eraikuntza irekiko 4 bizitegi-bloketan banatuta (a.3.2 blokea: 18 etxebizitza; a.3.3 blokea: 12 etxebizitza; a.3.4 blokea: 18 etxebizitza; eta a.3.5 blokea –Beti-Alai etxea–: 5 etxebizitza). Sestra azpian, garaje eta trastelekuetarako zenbait solairu daude antolatuak; guztira, 77 aparkaleku. Sestra azpiko solairuak ez dira hirigintza-aprobetxamendu gisa kontabilizatuko; beraz, eraikigarritasuna bizitegi-erabileratzat hartuko da. Eraikuntza-profila SOT+BS+V+TP izango da a.3.2, a.3.3 eta a.3.4 lurzatietarako, eta SOT+BS+II+TP a.3.5 lurzatirako.

– En total se construirán 53 viviendas, divididas en 4 bloques residenciales de edificación abierta (bloque a.3.2: 18 viviendas; bloque a.3.3: 12 viviendas; bloque a.3.4: 18 viviendas y bloque a.3.5 (villa Beti-Alai): 5 viviendas). Bajo rasante, se organizan varias plantas destinadas a garajes y trasteros, con un total de 77 plazas de aparcamiento. Las plantas bajo rasante no contabilizarán como aprovechamiento urbanístico, por lo que la edificabilidad se considerará toda ella de uso residencial. El perfil edificatorio será de SOT+PB+V+BC para las parcelas a.3.2, a.3.3 y a.3.4, y SOT+PB+II+BC para la parcela a.3.5.

Aukerei dagokienez, ingurumen-dokumentu estrategikoak (aurrerantzean, IDE) aztertzen ditu 0 aukera, hau da, indarrean dagoen plangintza mantentzea, eta 1. aukera, Planak onartutakoa. Ezetsi egin da da 0 aukera; izan ere, 2007. urtetik –indarrean dagoen BEPB onartu zen urtetik, hain zuzen–, ezin izan da eremua garatu 2-EU eta 3-EU unitateei dagokienez.

En relación con las alternativas, el documento ambiental (en adelante, DAE) analiza la alternativa 0, o mantenimiento del planeamiento vigente y la alternativa 1, que es la adoptada por el Plan. Se desestima la alternativa 0 ya que desde el año 2007, en que se aprobó el PERI vigente, no ha sido posible desarrollar el ámbito en lo referido a la UE-2 y UE-3.

Hautatutako aukerak orain arte aurreikusitako jarduketak garatzea ahalbidetu ez duten arazoak konpontzen ditu, eta antolamendu jasangarriago bat proposatzen du, espazio publiko gehiago askatzen duena, irisgarritasuna konpontzen duena eta Mutrikuko goiko auzoak futbol-zelaiaren eremuarekin lotzea ahalbidetzen duena.

La alternativa seleccionada resuelve los problemas que no han permitido hasta la fecha el desarrollo de las actuaciones previstas y propone una ordenación más sostenible, que libera más espacio público, soluciona la accesibilidad y permite conectar los barrios altos de Mutriku con la zona del campo de futbol.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75.3 artikuluarekin bat etorriz, lege horren II.C eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira; hain zuzen ere, planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan propuesto y de conformidad con el artículo 75.3 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo II.C de la citada Ley, a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki alderdi hauek aintzat hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparrua: aurkeztutako agirien arabera, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri eta funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legeetan zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zenbateraino eragiten dien beste plan edo programa batzuei, hierarkizatuta daudenei barne: Planaren antolamendu-eremua bizitegi-erabilera globaleko hiri-lurzoru finkatu bat da, Mutrikuko gunearen hegoaldean kokatua. Aldaketak zenbait aldakuntza txertatzen ditu indarrean dagoen BEPBn, batez ere honako hauekin lotuta: Beti-Alai etxearen lurzatiaren mugaketa egokitzea, proposatutako eraikin berriak beheragoko sestra batean ezartzea eta hasiera batean eremuaren barne-konexiorako proposatutako ibilgailuen bidearen exekuzioa ezestea. Mantendu egingo da 1. BA «Calogero» eremurako indarrean dagoen plangintzan antolatutako eraikuntza-aprobetxamendua, 1-EU unitatean jada gauzatutakoa kenduta. Hala ere, sestrapean antolatutako garaje berriak ez direnez hirigintza-aprobetxamendu gisa zenbatuko, etxebizitza gehiago aurreikusten dira: 53, gehienez. Planaren ezaugarriak kontuan hartuta, ez du ingurumen-ondorio nabarmenik izango beste plan edo programa batzuetan. Ez da aurkitu bateraezintasunik hierarkikoki nagusia den plangintzarekin.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el ámbito de ordenación del Plan es un suelo urbano no consolidado, de uso global residencial, ubicado al sur del núcleo de Mutriku. La modificación introduce cambios en el PERI vigente, relacionados fundamentalmente con la adecuación de la delimitación de la parcela de la villa Beti-Alai, la implantación de las nuevas edificaciones propuestas a una rasante inferior, y la desestimación de la ejecución del vial rodado propuesto inicialmente para la conexión interna del ámbito. Se mantiene el aprovechamiento edificatorio ordenado en el planeamiento vigente para el A.R.1 Calogero, descontando el ya ejecutado en la U.E-1. Sin embargo, puesto que los nuevos garajes ordenados bajo rasante no computarán como aprovechamiento urbanístico, se prevé un mayor número de viviendas, hasta 53. Teniendo en cuenta las características del Plan, este no causará efectos ambientales reseñables sobre otros planes o programas. No se han detectado incompatibilidades con el planeamiento jerárquicamente superior.

c) Plana egokia ote den ingurumen-arloan garapen jasangarria sustatzeko kontuan hartu behar diren alderdiak barnean hartzeko: Plana egokia da garapen jasangarria sustatzeko kontuan hartu behar diren alderdiak barnean hartzeko. Hain zuzen ere, energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko neurriak sar daitezke planean.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible, permitiendo incorporar medidas encaminadas a potenciar el ahorro y la eficiencia energética.

d) Planari loturiko ingurumen-arazo esanguratsuak: Plana exekutatzeak ez du ingurumen-arazo esanguratsurik eragingo, baldin eta afekzio-eremuan egin beharreko jarduketak eta jarduerak gauzatzen badira, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari, lurzoru kutsatuei, kutsadura akustikoari eta kultura-ondarearen babesari dagokienez indarrean dagoen araudia betez.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan: no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos, suelos contaminados, contaminación acústica y protección del patrimonio cultural.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da Europar Batasuneko eta Espainiako ingurumen-arloko legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina jasan dezakeen eremuaren ezaugarriak:

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada:

Aztertutako eremua Mutrikuko herrigunearen hegoaldean dago; mendebaldean, GI-3230 errepideak (Jose Maria Altzibar etorbidea, Mutrikuko hirigunetik igarotzean) mugatzen du, eta ekialdean, berriz, han dauden eraikinek eta GI-638 errepideak (Txurruka tenientearen etorbidea, hirigunearen barruan).

El ámbito de estudio se sitúa al sur del casco urbano del municipio de Mutriku, delimitado al oeste por la carretera GI-3230, que toma el nombre de avenida José María Altzibar a su paso por el casco urbano de Mutriku, y al este por las edificaciones existentes y la carretera GI-638, denominada avenida Teniente Txurruka dentro del casco urbano.

Kokalekutik hurbilen dagoen ur-ibilgua Ondabarro da. Aztertutako eremutik 400 metrora dago, gutxi gorabehera, eta Saturraran ibaiaren adarretako bat da. Ez da ur-punturik identifikatu Planaren xede den eremuan.

El curso de agua más cercano al emplazamiento es el Ondabarro, el cual se localiza aproximadamente a 400 metros del ámbito de estudio y es uno de los afluentes del rio Saturraran. No se han identificado puntos de agua en el área objeto del Plan.

Aztertutako eremuko landaredia zenbait ortuz eta landaredi erruderal nitrofiloz dago osatua, eta Phyllostachys sp. espezie inbaditzailearen presentzia nabarmentzen da. Ez da flora-espezie mehatxaturik identifikatu. Eremuaren ezaugarriak kontuan hartuta, dagoen fauna hiri-inguruneetara eta hiri-periferiako inguruneetara egokitutakoa da, eta, era berean, eremu horretan ez da fauna-espezie mehatxaturik identifikatu.

La vegetación del ámbito de estudio está compuesta por varias huertas y vegetación ruderal nitrófila, donde destaca la presencia de la especie invasora Phyllostachys sp. No consta la presencia de especies de flora amenazada. Atendiendo a las características del ámbito la fauna existente es aquella adaptada a ambientes urbanos y periurbanos, tampoco identificándose ninguna especie de fauna amenazada en el área.

Planaren eremua Euskal Kostaldeko Geoparkearen barruan dago. Hala ere, aurreikusitako jarduketek ez dute eraginik izango espazio horren izendapenean zehaztutako interes-balioetan (Agindua, 2011ko martxoaren 18koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza, Nekazaritza eta Arrantzako sailburuarena, zeinen bidez argitara ematen baita Euskal Kostaldeko Geoparkearen nazioarteko izendapena eta Europako Geoparkeen Sarean zein Unescok lagunduriko Munduko Geoparke Nazionalen Sarean sartu izana.).

El ámbito del Plan se ubica dentro del Geoparque de la Costa Vasca. Sin embargo, las actuaciones previstas no afectan a ninguno de los valores de interés detallados en la designación de este espacio (Orden de 18 de marzo de 2011, de la Consejera de Medio Ambiente, Planificación Territorial, Agricultura y Pesca, por la que se da publicidad a la designación internacional del Geoparque de la Costa Vasca, y su incorporación en la Red Europea de Geoparques y en la Red Mundial de Geoparques Nacionales ayudada por la Unesco).

Ingurunean ez dago beste intereseko lekurik, naturagune babestuei, hezeguneei eta korridore ekologikoei dagokienez. Ez da detektatu, halaber, intereseko habitaten, katalogatutako paisaien eta kultura-ondasun izendatutako kultura-ondareko elementuen presentzia. Nolanahi ere, adierazi behar da Beti-Alai etxeak tokiko babeserako proposamena duela.

En el entorno no se localizan otros lugares de interés referidos a espacios naturales protegidos, humedales ni corredores ecológicos. Tampoco se detecta la presencia de hábitats de interés, paisajes catalogados, ni elementos del patrimonio cultural declarados como Bien Cultural. En todo caso, señalar que la villa Beti-Alai cuenta con propuesta de protección local.

Ingurumen-arriskuei dagokienez, IDEk adierazten du kokalekuaren mendebaldeko muturrean badagoela gainazal bat muturreko higadura-prozesu nabariak dituena –begi hutsez ikus daitezke–. Aitzitik, eremuaren hegoaldea higadura-maila oso baxuekin dago katalogatuta.

En relación con los riesgos ambientales, el DAE indica que en el extremo oeste del emplazamiento, existe una superficie con procesos erosivos extremos evidentes a simple vista. Por el contrario, la zona sur del ámbito, está catalogada con niveles de erosión muy bajos.

Bestalde, Planaren zirriborroaren arabera, azterketa geoteknikorik egin ez den arren: «Mutrikuko lurzoruak ezagutzeari esker, esan daiteke flyschak iparralderantz jotzen duela, itsasorantz, eta horrek esan nahi du arrokaren egitura mota horrek egonkortasun- eta bultzada-arazoak ekarriko dituela seguruenik. Horregatik, zuhurtzat jotzen da egin beharreko urbanizazio-obrak minimizatzea. 1-EU exekutatzean, igeltsuen presentzia eta zailtasun geoteknikoak izan ziren, eta horrek baieztapen hori berresten du».

Por su parte, el borrador del Plan considera que, aunque no se ha realizado un estudio geotécnico: «el conocimiento de los suelos de Mutriku permite afirmar por presencia del flysch en dirección norte, en dirección al mar que seguramente existirán problemas de estabilidad y empujes que conlleva este tipo de estructura de la roca. Razón por la cual se estima prudente minimizar las obras de urbanización a desarrollar. La experiencia de la ejecución de la UE1 con la presencia de yesos y dificultades geotécnicas confirman esta afirmación».

Ez da beste arrisku esanguratsurik detektatu; izan ere, eremuak ez du uholde-arriskurik, ez da identifikatu lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak dituzten edo izan dituzten lurzoruen inbentarioan sartutako lurzatirik, eta akuiferoak kutsatzeko kalteberatasunik gabeko zona gisa dago katalogatuta eremua.

No se detectan otros riesgos significativos, ya que el área no presenta problemas de inundabilidad, no se identifica ninguna parcela incluida en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo y el ámbito está catalogado como una zona sin vulnerabilidad apreciable a la contaminación de acuíferos.

Egoera akustikoari dagokionez, azterlan akustiko bat aurkeztu da, eta, hor adierazten denez, zarata-iturri nagusiak bide-trafikoak sortutakoak dira. 2 metrora egindako mapek erakusten dutenez, gaur egungo agertokian, kanpoan, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuan zehaztutako kalitate akustikoko helburuak (KAH) betetzen dira, etorkizuneko bizitegi-erabilerari eta lehendik dagoen bizitegi-eraikinari dagokienez.

En lo relativo a la situación acústica, se presenta un estudio acústico que señala que las fuentes principales de ruido en el entorno son las originadas por el tráfico viario. Los mapas a 2 metros elaborados, muestran que, en el escenario actual, en el exterior, se cumplen los objetivos de calidad acústica (en adelante OCA) definidos en el Decreto 213/2012 de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, para el uso residencial futuro y el edificio residencial existente.

Deskribatutakoa kontuan hartuta, Planaren garapenak izan ditzakeen ondorioak eraikinen eraikuntza-obrekin eta urbanizazio-obrekin daude lotuak; izan ere, obra horiek lur-mugimenduak beharko dituzte, urbanizazioaren oinarri diren plataformak egiteko, bai eta aurreikusitako sestrapeko solairuak eraikitzeko ere.

Teniendo en cuenta lo descrito, los posibles efectos derivados del desarrollo del Plan están ligados a las obras de construcción de las edificaciones y las obras de urbanización, que requerirán movimientos de tierra para la ejecución de las plataformas sobre las que se asiente la urbanización, así como la construcción de las plantas bajo rasante previstas.

Ekintza horien ondorioz, landaredia desagerraraziko da, emisio atmosferikoak izango dira, hondakinak sortuko dira, makinen joan-etorria egongo da, isurketak, zaratak eta abar izango dira. Horrek eragin diezaieke lurrazaleko urei (kasu honetan, euri-urak biltzeko sistemen bidez zeharkako afekzioak gerta daitezke) eta lurpeko urei, bai eta lurzoruei ere, isurketen ondorioz. Beste inpaktu posible batzuk emisio atmosferikoek eta akustikoek herritarrei eragindako eragozpenekin lotutakoak dira.

Estas acciones darán lugar a la eliminación de la vegetación, emisiones atmosféricas, generación de residuos, trasiego de maquinaria, vertidos, ruidos etc., con las consiguientes posibles afecciones a las aguas superficiales (en este caso se pueden producir afecciones indirectas a través de los sistemas de recogida de aguas pluviales) y subterráneas, y a los suelos por vertidos. Otros posibles impactos son los relacionados con las molestias a la población por emisiones atmosféricas y acústicas.

Garrantzi berezia dute detektatutako mendi-hegalen higadura- eta egonkortasun-arriskuek. Hori da, hain zuzen ere, Jose Maria Altzibar eta Txurruka tenientea kaleen arteko lotunea egitea –indarrean dagoen plangintzan proposatzen baita– ezesteko arrazoietako bat; izan ere, Planaren zirriborroan uste da hori egiteak kostu ekonomiko handia izateaz gain, arrisku geologikoak ere izango lituzkeela. Horren ordez, lehen esan bezala, oinezkoentzako irisgarritasuna konpontzen da igogailuen eta pasabideen sistema baten bidez, Mutrikuko goiko auzoak futbol-zelaiaren eremuarekin lotu ahal izateko. Nolanahi ere, etorkizuneko eraikuntza-proiektuak garapenaren bideragarritasuna bermatuko duten eraikuntza-kondizioak bete beharko ditu, identifikatutako higadura-arriskuei eta egonkortasun-arazoei dagokienez.

Presentan especial relevancia los riesgos erosivos y de estabilidad de las laderas detectados. Este es uno de los motivos por los que se desestima la realización del vial de enlace entre las calles José María Altzibar y Teniente Txurruka, tal como se propone en el planeamiento vigente, ya que en el borrador del Plan se considera que su realización, además de tener un coste económico elevado, no estaría exenta de riesgos geológicos. En su lugar, tal como se ha comentado anteriormente, se resuelve la accesibilidad peatonal mediante un sistema de ascensores y pasarelas que permita conectar los barrios altos de Mutriku con la zona del campo de fútbol. En todo caso, el futuro proyecto constructivo deberá adoptar las condiciones constructivas que aseguren la viabilidad del desarrollo en relación con los riesgos erosivos y problemas de estabilidad identificados.

Proposatzen diren jarduketak eta horien ondorioak mugatuak direnez, uste da inpaktu horiek txikiak izango direla, eta, oro har, aldi baterakoak eta itzulgarriak izango direla, betiere indarrean dagoen legeria betetzen bada, batez ere zaratari, hondakinei eta isurketei buruzkoa, eta obrak horrelako jardueretarako jardunbide egokiak betez egiten badira.

Dado el carácter de las actuaciones que se proponen y de las afecciones que de ellas se derivan, se considera que estos impactos, siempre que se cumpla la legislación vigente y en especial la relativa a ruido, residuos y vertidos, y las obras se desarrollen atendiendo a las buenas prácticas para este tipo de actuaciones, serán de escasa magnitud y, en general, temporales, reversibles y recuperables.

Bestalde, Beti-Alai etxearen gaineko jarduketei dagokienez, ez da aurreikusten kultura-ondarean eraginik izango dutenik, betiere Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzak ezarritako zehaztapenak betetzen badira. Zehazki, egungo itxitura perimetrala, ahal den guztietan, berrerabiltzeari dagokionez. Bestalde, eraikin hori ordezkatzea saihestu beharko da; haren bolumetria, kanpoko irudia eta oinarrizko banaketa tipologiko eta estrukturala gorde beharko da, eta egituraren material generikoa mantendu.

Por otro lado, en relación con las actuaciones sobre la villa Beti-Alai, no se prevén afecciones al patrimonio cultural, siempre que se cumpla con las determinaciones establecidas por la Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco. Concretamente, respecto a la reutilización, siempre que sea posible, del cierre perimetral existente, y, por otro lado, evitando la sustitución de dicha edificación, conservando su volumetría, la imagen exterior y la distribución tipológica y estructural básica, con mantenimiento del material genérico de la estructura.

Ustiapen-fasean, litekeena da etxebizitza kopurua handitzeak berekin ekartzea, besteak beste, eremuko trafikoa eta mugikortasuna handitzea, hondakinen sorrera eta energia-iturrien erabilera areagotzea eta abar.

En la fase de explotación, el aumento de viviendas producirá previsiblemente un incremento en el tráfico y la movilidad de la zona, en la generación de residuos, utilización de fuentes de energía, etc.

Zaratari dagokionez, aurkeztutako azterlan akustikoaren emaitzei erreparatuta, ikusten da aurreikusitako etorkizuneko agertokian kalitate akustikoko helburuak betetzen direla kanpoan, Jose Maria Altzibar kalearen ondoko lurzati berriko gune txiki batean izan ezik, espaloian bertan, gauez. 20 urterako etorkizuneko agertokian, fatxadetan erasotzen duen soinuaren mapan, eguneko aldi guztietarako betetzen dira etorkizuneko eraikineko fatxada guztietan kalitate akustikoaren helburuak. Era berean, KAH horiek betetzen dira 3-EU unitatean lehendik zegoen eraikinaren fatxadetan.

Respecto al ruido, atendiendo a los resultados del estudio acústico presentado, se observa que en el escenario futuro previsto se cumplen los OCA en el exterior, excepto en una pequeña zona de la nueva parcela junto a la calle José María Altzibar, correspondiente a la propia acera, durante el periodo noche. En el mapa de sonido incidente en fachadas del escenario futuro a 20 años, se observa que se cumplen los OCA en todas las fachadas del futuro edificio para todos los periodos del día. De la misma manera, se cumplen los OCA en las fachadas del edificio existente de la U.E. 3.

Hori dela eta, ingurumen-dokumentu estrategikoak planteatzen dituen neurri zuzentzaileak eta jasangarritasunaren aldekoak aplikatuta, eta aurrerago zehazten diren prebentzio-, babes- eta zuzenketa-neurriak ere aplikatuta, ez da espero jarduketek ingurumenean inpaktu adierazgarririk izango dutenik, Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legean aurreikusitakoari jarraikiz, baldin eta eragin-eremuan egiten diren esku-hartzeak eta jarduketak segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez egiten badira, besteak beste.

En consecuencia, con la aplicación de las medidas correctoras y de sostenibilidad que plantea el documento ambiental estratégico y las medidas preventivas, protectoras y correctoras que más adelante se detallan, no se espera que de dichas actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente, en los términos previstos en la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos y contaminación acústica.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Mutrikuko 1. BA «Calogero» (arau subsidiarioak; 2-EU eta 3-EU) Plan Bereziaren Aldaketari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, betiere ezarritako babes- eta zuzenketa-neurriak txertatzen badira Planean.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que Modificación del Plan Especial A.R.1. «Calogero» NN.SS. U.E-2 y U.E-3, en Mutriku se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Babes- eta zuzenketa-neurriak indarrean dauden arauen arabera egikarituko dira, Ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta Planean bertan adierazitakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el documento ambiental estratégico y en el propio Plan.

Aplikatzeko neurrien artean, Plana garatzeko proiektu eta jarduketen ondoriozkoak nabarmendu behar dira, hala obra-faseari nola jardueraren funtzionamendu-faseari lotutakoak.

Entre las medidas a aplicar, destacan las que se derivan de los proyectos y actuaciones para el desarrollo del Plan, relativas tanto a la fase de obras como a la fase de funcionamiento de la actividad.

– Kultura-ondarea babesteko neurriak:

– Medidas relativas a la protección del patrimonio cultural:

• Beti-Alai lurzatiaren perimetro-itxitura atzera emateko, komeni da, ahal den neurrian, itxitura bera edo, gutxienez, haren elementurik esanguratsuenak berrerabiltzea.

• Para la ejecución del retranqueo del cierre perimetral de la parcela Beti-Alai, se recomienda reutilizar, en la medida de lo posible, el mismo cierre, o, al menos, sus elementos más significativos.

• Beti-Alai etxea ordezkatzea jarduketa bateraezina izango litzateke Euskal Kultura Ondarearen Zentroko Zerbitzu Teknikoek ezarritako irizpideekin. Ildo horretan, gomendatzen da Beti-Alai etxean egiten diren esku-hartzeek haren bolumetria, kanpoko irudia eta oinarrizko banaketa tipologiko eta estrukturala errespetatzea, eta egituraren material generikoa mantentzea.

• La sustitución de la villa Beti-Alai sería una actuación incompatible con los criterios establecidos por los Servicios Técnicos del Centro de Patrimonio Cultural Vasco. En este sentido, se recomienda que las intervenciones que se realicen en la villa Beti-Alai respeten su volumetría, la imagen exterior y la distribución tipológica y estructural básica, con mantenimiento del material genérico de la estructura.

Ondare Urbanizatua eta Eraikia Birgaitzeko Jarduketa Babestuei buruzko 317/2002 Dekretuan jasotako «Birgaitzeko esku-hartzeak» izeneko I. eranskinean definitutako «Sendotzea eta/edo Zaintzea eta apaintzea» izeneko esku-hartze kategoriak hartuko dira erreferentziatzat, eta «Zaharberritzea» kategoriako esku-hartzeak ere posible izango dira, goragoko babes-mailetan sartutakoez gain.

Se tomará como referencia las categorías de intervención denominadas «Consolidación y/o Conservación y Ornato», definidas en el Anexo I «Intervenciones de Rehabilitación» contenidas en el Decreto 317/2002 sobre actuaciones protegidas de rehabilitación del Patrimonio Urbanizado y Edificado, siendo también posibles las intervenciones de Restauración, además de las incluidas en los niveles superiores de protección.

• Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legean ezarritakoa ezertan eragotzi gabe, obretan aztarna arkeologikoren bat egon daitekeela pentsarazten duen zerbait aurkitzen bada, lanak eten egingo dira badaezpada, eta berehala jakinaraziko zaio Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Departamentuari. Ondoren, hark erabakiko du zer neurri hartu.

• Sin perjuicio de lo dispuesto en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, en el caso de que en el transcurso de las obras se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico se suspenderán preventivamente los trabajos en la zona y se informará inmediatamente al Departamento de Cultura de la Diputación Foral de Gipuzkoa, que será quien indique las medidas a adoptar.

– Identifikatutako arriskuekin lotutako neurriak:

– Medidas relativas a los riesgos identificados:

• Higadura eta ezegonkortasuna: garapen-proiektuak eremuaren azterketa geoteknikoa barne hartuko du, garapenaren bideragarritasuna bermatuko duten eraikuntza-kondizioak zehaztuko dituena, detektatutako egonkortasun-arazoei eta higadura-arriskuei dagokienez.

• Erosión e inestabilidad: el proyecto de desarrollo incluirá un estudio geotécnico del ámbito que determine las condiciones constructivas que aseguren la viabilidad del desarrollo en relación con los riesgos erosivos y los problemas de estabilidad detectados.

• Ustiaketako zarata: Planean aurreikusitako etorkizuneko hirigintza-garapenak eremu akustiko horretan aplikatzekoak diren kalitate akustikoko helburuak bete beharko ditu, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 31.2 artikuluan xedatutakoaren arabera. Halaber, aipatutako 213/2012 Dekretuaren 43. artikuluan ezarritakoaren arabera, ezingo da baimenik eman etxebizitzak eta ospitale-, hezkuntza- edo kultura-erabilerako eraikinak eraikitzeko, baldin eta, baimena emateko unean, ez badira kalitate akustikoko helburu horiek betetzen kanpoan, salbu eta ez den Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 43. artikuluan salbuetsitako kasuren bat. Plana onesteko, zehazki bermatuko da 213/2012 Dekretuaren 36., 37. eta 45. artikuluak betetzen direla.

• Ruido en explotación: el futuro desarrollo urbanístico previsto en el Plan deberá cumplir los objetivos de calidad acústica que le sean de aplicación a esta área acústica de acuerdo con lo establecido en el artículo 31.2 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Asimismo, conforme a lo establecido en el artículo 43 del citado Decreto 213/2012, no podrá concederse ninguna licencia de construcción de edificaciones destinadas a viviendas, usos hospitalarios, educativos o culturales si, en el momento de concesión de la licencia, se incumplen dichos objetivos de calidad acústica en el exterior, salvo que se esté en alguno de los casos exceptuados en el artículo 43 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Para la aprobación del Plan se garantizará concretamente el cumplimiento de los artículos 36, 37 y 45 del Decreto 213/2012.

Nolanahi ere, eraikinaren barnealdean kalitate akustikoaren helburuak betetzera bideratutako neurriak hartu beharko dira, eraikinaren erabileren eta motaren arabera. Fatxadaren isolamendu horiek behar bezala justifikatuta egon beharko dute eraikuntza-proiektuan.

En todo caso, se adoptarán las medidas orientadas a cumplir con los objetivos de calidad acústica en el interior de la edificación, en función de los usos y el tipo de edificación; estos aislamientos de fachada deberán quedar específicamente justificados en el proyecto de edificación.

– Beste prebentzio-neurri eta zuzenketa-neurri batzuk:

– Otras medidas preventivas y correctoras:

Aurretik adierazitakoari kalterik egin gabe, garapen-proiektuak gauzatzean aplikatu beharreko neurriak loturik egongo dira obrak egiteari, lurrak eta soberakinak kudeatzeari, hondakinak sortu eta kudeatzeari, induskatutako lurzoruak kontrolatzeari, eta urak, airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babesteari buruzko jardunbide egokien eskuliburuarekin. Planak azkenean bere egiten dituen zehaztapenei erantsi beharko zaizkie horiek guztiak. Besteak beste, honako neurri hauek hartu beharko dira:

Sin perjuicio de las anteriores, las medidas a aplicar en la ejecución de los proyectos de desarrollo guardarán relación con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados, protección de las aguas, de la calidad del aire y de la calidad acústica. Deberán incorporarse a las determinaciones que finalmente adopte el Plan. Entre otras, deberán adoptarse las siguientes medidas:

• Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua. Gai hauei lotutako alderdiak izango ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, uretara isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta zarata gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa duten jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea eta abar.

• Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, evitar vertidos a las aguas, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

• Obrak ez ezik, lurzorua erabiltzea eragiten duten eragiketa osagarriak ere, proiektua gauzatzeko behar-beharrezkoa den gutxieneko eremuan egingo dira. Kontratistaren instalazio-eremuak, barne hartuta makinak gordetzeko guneak, obra-etxolak, landare-lurra eta obrako material eta hondakinak aldi batean pilatzeko guneak, ingurumenari ahalik eta gutxien eragiteko irizpideei jarraikiz proiektatuko dira.

• Las obras, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo, se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución. Las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de tierra vegetal y de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental.

• Hondakinak sortu eta kudeatzea: Ekonomia Zirkularrerako Hondakin eta Lurzoru Kutsatuei buruzko apirilaren 8ko 7/2022 Legeak araututakoaren arabera eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutakoaren arabera kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketetatik eratorritakoak barne.

• Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 7/2022, de 8 de abril, de residuos y suelos contaminados para una economía circular y normativas específicas que les sean de aplicación.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko den ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuari jarraituz kudeatu beharko dira sortutako olio erabiliak.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

Obretan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarrean dagoen legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko.

Los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

Mutrikuko Udalari eta Ingurumen Jasangarritasuneko Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak detektatzearen ondoriozko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

Cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Mutriku y a la Viceconsejería de Sostenibilidad Ambiental, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

• Kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erratz-makinak erabiliko dira.

• Los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

• Lurzoruaren eta lurpeko uren babesa: prebentzio- eta zuzenketa-neurriak ezarriko dira obra-faserako, ustekabeko isuriek eragindako eraginak saihesteko, bereziki makinen mantentze-lanetan (material xurgatzaileak erabiltzea, isuriekin kutsatutako lurzoruak kendu eta kudeatzea, eta abar). Pilaketa-eremuak, instalazio osagarriak edo makineria-parkea gainazal iragazgaitzetan kokatuko dira. Ahal dela, iragazgaiztu gabeko eremuetan ez da egingo makineria mantentzeko lanik.

• Protección de los suelos y las aguas subterráneas: se establecerán las medidas preventivas y correctoras para la fase de obras para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante el mantenimiento de maquinaria (utilización de materiales absorbentes, retirada y gestión de tierras afectadas por el vertido, etc.). Las zonas de acopio, instalaciones auxiliares o parque de maquinaria se localizarán en superficies impermeables. Se evitará el mantenimiento de maquinaria en zonas no impermeabilizadas.

• Obrako zarata: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

• Ruido en obras: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Obrak egunez egingo dira.

Se respetará un horario de trabajo diurno.

– Paisaian integratzea: ingurunearen ingurumen-ezaugarriak kontuan izanda, eta garapen berria inguruko paisaian integratzeko asmoz, zenbait eraikuntza-kondizio zehaztuko dira (materialak, koloreak, morfologia, altuerak, bolumenak eta abar), bat etorriko direnak inguruneko eraikinen eta estetikaren tipologiarekin.

– Integración paisajística: teniendo en cuenta las características ambientales del entorno y con el objetivo de integrar el nuevo desarrollo en el paisaje de la zona, se definirán unas condiciones constructivas (materiales, colores, morfología, alturas, volúmenes, etc.) que estén en consonancia con la tipología edificatoria y estética del entorno.

– Obrengatik eragindako eremuak leheneratzea: proiektua gauzatzearen ondorioz eragindako eremu guztiak leheneratuko dira. Hala badagokio, espazio libreetako landareztatze-lanak ahalik eta lasterren egingo dira; horrela, ekidin egingo dira higadura-prozesuak, solidoak drainatze-sarera arrastatzea eta espezie aloktono inbaditzaileen kolonizazioa. Jasangarritasun-irizpideak lehenetsiko dira, espezie inbaditzaileak agertzeko arriskua txikiagoa izan dadin. Landareztatze- eta lorategi-lanetan ez dira inola ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esaterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia eta Cortaderia selloana. Leheneratze-lanetan erabilitako landare-lurrak flora inbaditzaileko propagulurik ez duela bermatuko da.

– Restauración de los espacios afectados por las obras: se restaurarán todas las áreas que hayan sido afectadas por la ejecución del proyecto. En su caso, la revegetación de los espacios libres se realizará lo antes posible, para evitar procesos erosivos, arrastres de sólidos a la red de drenaje y la colonización de especies alóctonas invasoras. Se priorizarán criterios de sostenibilidad, de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de revegetación y ajardinamiento. Se garantizará que la tierra vegetal utilizada en las labores de restauración no contiene propágulos de flora invasora.

– Espezie inbaditzaileen kontrola: identifikatutako flora aloktono inbaditzaileko aleak kendu egingo dira, eta eremuan eta inguruan ez hedatzeko beharrezkoak diren neurriak hartuko dira.

– Control de especies invasoras: se eliminarán los ejemplares de flora alóctona invasora identificados tomando las medidas oportunas que eviten su propagación en el ámbito y su entorno.

– Espazio libreen tratamendua: espazio libreak landareztatzeko, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak aplikatuko dira. Espezie autoktonoak erabiliko dira, hariztien eta baso mistoaren ezaugarriak lehenetsita.

– Tratamiento de los espacios libres: la revegetación de los espacios libres se desarrollará de acuerdo con el «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco. Se emplearán especies autóctonas, primando las características del complejo del robledal-bosque mixto.

– Eraikuntzaren jasangarritasuna: eraikuntza eta eraikingintza jasangarriagoak egiteko behar diren ezaugarriei dagokienez, eraikuntza jasangarrirako gidetan (https://www.ihobe.eus/argitalpenak) jasotako ingurumen-neurri eta -jardunbide egokiak erabiliko dira, eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko, bai eta energia berriztagarrien sustapena ere. Neurri horiek, gutxienez, arlo hauetan izan beharko dute eragina:

– Sostenibilidad en la edificación: en cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en las Guías de Edificación Ambientalmente Sostenibles (https://www.ihobe.eus/publicaciones) con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

* Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

* Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

* Energia. Iturri berriztaezinen bidez energia gutxiago sortzea eta/edo energia horren kontsumoa murriztea.

* Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

* Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa murriztea.

* Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

* Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

* Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

* Atmosfera. Gas, hauts, bero eta argiaren emisioak murriztea.

* Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

* Barne-kalitatea. Barnealdeko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

* Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritako kondizioen arabera, eta betiere Ebazpen honetan ezarritako babes- eta zuzenketa-neurriak hartzen badira, bai eta sustatzaileak planteatutakoak ere –aurrekoen aurkakoak ez izanez gero–, ez da aurreikusten ingurumenean eragin negatibo nabarmenik sortuko denik Mutrikuko 1. BA «Calogero» (arau subsidiarioak; 2-EU eta 3-EU) Plan Bereziaren Aldaketa gauzatzearen ondorioz, eta, beraz, ez da ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik egin behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que la Modificación del Plan Especial A.R.1. «Calogero» NN.SS. U.E-2 y U.E-3, en Mutriku vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Mutrikuko Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Mutriku.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.– Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75.5 artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumen-txosten estrategiko honek indarra galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, baldin eta, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehienezko epean, Mutrikuko 1. BA «Calogero» (arau subsidiarioak; 2-EU eta 3-EU) Plan Bereziaren Aldaketa onesten ez bada. Hala gertatuz gero, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazioaren prozedura, ingurumen-organoari indarraldia luzatzeko eskatu ezean. Kasu horretan, ingurumen-organoak, hala badagokio, ingurumen-txosten estrategikoaren beste indarraldi bat xedatuko du, erregelamenduz ezarritako moduan.

Quinto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 75.5 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Modificación del Plan Especial A.R.1. «Calogero» NN.SS. U.E-2 y U.E-3, en Mutriku, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental del Plan salvo que solicite la prórroga de su vigencia al órgano ambiental. En este supuesto, el órgano ambiental otorgará, en su caso, un nuevo plazo de vigencia del informe ambiental estratégico en los términos que se determinen reglamentariamente.

Vitoria-Gasteiz, 2023ko urtarrilaren 12a.

En Vitoria-Gasteiz, a 12 de enero de 2023.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental