Kontsulta

Kontsulta erraza

Zerbitzuak


Azken aldizkaria RSS

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

248. zk., 2022ko abenduaren 29a, osteguna

N.º 248, jueves 29 de diciembre de 2022


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
5750
5750

EBAZPENA, 2022ko urriaren 31koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Vitoria-Gasteizko (Araba) ekialdeko hedapenaren 7. sektoreko Hiri Antolamenduko Plan Partzialaren 3. aldaketa puntualaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 31 de octubre de 2022, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula el informe ambiental estratégico de la 3.ª modificación puntual del Plan Parcial de Ordenación Urbana del sector n.º 7, en la expansión este de Vitoria-Gasteiz (Álava).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2022ko uztailaren 21ean, Vitoria-Gasteizko Udalak eskabide bat aurkeztu zuen Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzan, Gasteizko ekialdeko hedapenaren 7. sektoreko Hiri Antolamenduko Plan Partzialaren (aurrerantzean, Plana) 3. aldaketa puntualaren ingurumen-txosten estrategikoa egin zedin, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu zituen, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan ezarritako edukiarekin.

Con fecha 21 de julio de 2022, el Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz completó ante la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco la solicitud para la emisión del informe ambiental estratégico de la 3.ª Modificación puntual del plan parcial de ordenación urbana del sector n.º 7 en la expansión este de Vitoria-Gasteiz (en adelante Plan), en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikulua aplikatuta, 2022ko abuztuaren 17an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien eragindako administrazio publikoei eta interesdunei. Jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Era berean, Vitoria-Gasteizko Udalari prozedura hasi zela jakinarazi zitzaion.

En aplicación del artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, con fecha 17 de agosto de 2022, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. A su vez, se informó al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz del inicio del procedimiento.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri jarri zen Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, horretan interesa zuen orok aukera izan zezan ingurumenaren arloan egoki iritzitako oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier persona interesada pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Erantzuteko legezko epea amaituta eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikuluaren arabera.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 60. artikuluari jarraikiz, ingurumen-ebaluazioko prozeduraren mende jarriko dira, nahitaez, ingurumenean eragin nabarmenak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuak, eta horien aldaketak eta berrikuspenak, ingurumena babesteko maila handi bat bermatzeko eta garapen jasangarria sustatzeko asmoz.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 60 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, se someterán preceptivamente al correspondiente procedimiento de evaluación ambiental los planes, programas y proyectos, y sus modificaciones y revisiones, que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, con el fin de garantizar un elevado nivel de protección ambiental y de promover un desarrollo sostenible.

Plana abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 72.2 artikuluan jasotako kasuen artean sartzen da; hor ezartzen da zer plan eta programak pasatu behar duen ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua, hauek zehazteko: ingurumen-eragin nabarmenik ez duela –ingurumen-txosten estrategikoaren arabera– edo ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar dela, ingurumenean eragin nabarmena izan dezakeelako.

El Plan se encuentra entre los supuestos del artículo 72.2 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikuluan arautzen da, aipatu legearen II.C eranskinean ezarritako irizpideei jarraikiz, bai eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikulutik 32. artikulura ere, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideei jarraikiz.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en el artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo II.C de la citada Ley, y en los artículos 29 a 32 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de esa misma Ley.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarrean dagoen araudian ezarritako alderdiak betetzen dituela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak (huraxe baita organo eskuduna, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean eragin nabarmenak izan ditzakeen ala ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana gauzatzeko eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Lurzoruari eta Hirigintzari buruzko ekainaren 30eko 2/2006 Legearen eta Lurzoruari eta Hirigintzari buruzko ekainaren 30eko 2/2006 Legea garatzen duten premiazko neurriei buruzko ekainaren 3ko 105/2008 Dekretuaren esparruan egin dira funtsezko izapideak.

La tramitación sustantiva se hace en el marco de la Ley 2/2006, de 30 de junio, de Suelo y Urbanismo del País Vasco y del Decreto 105/2008, de 3 de junio, de medidas urgentes en desarrollo de la Ley 2/2006, de 30 de junio, de Suelo y Urbanismo.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 10/2021 Legea, abenduaren 9koa, Euskadiko Ingurumen Administrazioarena; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horiek horrela, honako hau

Vistos la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de régimen jurídico del sector público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Gasteizko ekialdeko hedapenaren 7. sektoreko Hiri Antolamenduko Plan Partzialaren 3. aldaketa puntualaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, ondoren zehazten den moduan:

Primero.– Formular el informe ambiental estratégico de la 3.ª modificación puntual del plan parcial de ordenación urbana del sector n.º 7 en la expansión este de Vitoria-Gasteiz, en adelante el Plan, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

3. aldaketa puntualak arau-esparrua ezarri nahi du, aplikatu beharreko eraikuntza-ordenantza berriak, alegia; bertan, honako parametro hauek zehazten dira: Vitoria-Gasteizko HAPOko 7. sektorean bizitegi-kalifikazioa duten 3 lurzatien okupazioa, atzeraemanguneak, lerrokadurak, altuerak, hegalak, partzelazio-baldintzak eta abar.

El objetivo de esta 3.ª modificación puntual es establecer el marco normativo, es decir las nuevas ordenanzas de edificación aplicables, donde se definen los siguientes parámetros: ocupación, retranqueos, alineaciones, alturas, vuelos, condiciones de parcelación, etc. de las 3 parcelas con calificación residencial del sector 7 del PGOU de Vitoria-Gasteiz pendientes de desarrollar.

Araudia egokitzen da, HAPOren OA-7 ordenantzan zehaztutakoen antzeko etxebizitzak (etxebizitza kolektibo txikiak, Lorategi Hiriko etxeak bezalakoak) aipatutako 7. sektoreko 3 etxaditan gauzatzeko, OA-8 ordenantzako etxe moten ordez (familia bakarreko etxebizitza atxikiak, hainbat mailatakoak eta lorategi pribatudunak). Hori, hain zuzen ere, sektore horretako jatorrizko Plan Partzialean dago jasota, baina Planaren 2. aldaketa puntualean zehaztu zen, eta 2009ko martxoaren 27an onartu zen behin betiko (2009ko ekainaren 19ko ALHAO).

Adaptación de normativa que se realiza para materializar en 3 manzanas del citado sector 7 el desarrollo de tipologías de viviendas similares a las definidas en la ordenanza OR-7 (modelo de vivienda colectiva de pequeño volumen, propio de Ciudad Jardín) del PGOU como alternativa a la tipología OR-8 (vivienda unifamiliar adosada, desarrollada en varios niveles, con jardín privado) contemplada en el Plan Parcial original de dicho sector, pero ya definida en la 2.ª modificación puntual de dicho Plan aprobado definitivamente el 27 de marzo de 2009 (BOTHA de 19 de junio de 2009).

3. aldaketak ez du 2. aldaketan aurreikusitako etxebizitza kopurua aldatzen (Plan Partzialean planteatutakoak handitzen zituen), eta, beraz, hasierako Plan Partzialean ezarritako gehieneko eraikigarritasunari eusten zaio. Era berean, ez du aldatzen solairu eraikigarrien gehieneko kopurua (sotoa+B+2+e); izan ere, 2. aldaketa onartu zenean, solairu batetik bi izatera igaro zen.

Esta 3.ª modificación no modifica el número de viviendas prevista en la 2.ª modificación (que ampliaba las planteadas en el Plan Parcial) manteniéndose la edificabilidad máxima establecida en el Plan Parcial inicial. Tampoco modifica el número máximo de plantas edificables (sótano+B+2+e), que ya fue ampliado de 1 a 2 con la aprobación de la 2.ª modificación.

Aldaketa honek gauzatzeko dauden sektoreko 3 bizitegi-lurzatiei eragiten die. Hauek dira lurzati horien azalerak, eraikigarritasunak eta gehieneko etxebizitza kopurua: RU-2 (azalera: 3.100,89 m2; gehieneko eraikigarritasuna: 1.950 m2; gehieneko etxebizitza kopurua: 19); RU-5 (azalera: 3.505,34 m2; gehieneko eraikigarritasuna: 2.400 m2; gehieneko etxebizitza kopurua: 23); eta RU-9 (azalera: 3.020,93 m2; gehieneko eraikigarritasuna: 2.100 m2; gehieneko etxebizitza kopurua: 20).

La presente modificación afecta a las 3 parcelas residenciales del sector pendientes de desarrollar, cuyas: superficies, edificabilidades y número de viviendas máximos son las siguientes: RU-2 (Superficie 3.100,89 m2, Edificabilidad máxima 1.950 m2, n.º Max viviendas:19); RU-5 (Superficie 3.505,34 m2, Edificabilidad máxima 2.400 m2, n.º Max viviendas: 23); y RU-9 (Superficie 3.020,93 m2, Edificabilidad máxima 2.100 m2, n.º Max viviendas: 20).

Ingurumen-dokumentu estrategikoak (IDE) 0. aukera aurkezten du –ez jardutekoa–; 1. aukerak –hautatuak–, baina, bizitegi-erabilerako etxadien gainean gauzatu beharreko etxebizitzaren tipologiari baino ez dio eragiten, eta aplikatu beharreko eraikuntza-ordenantza berriak ezartzen ditu (okupazioa, atzeraemanguneak, lerrokadurak, altuerak, hegalak, partzelazio-baldintzak, etab.). Horrela, aldatu egiten dira eraikuntza eta erabilerak arautzen dituzten ordenantzak, bai eta xehetasun-azterketak ere, bizitegi-lurzatiei dagokienez.

El documento ambiental estratégico (DAE) presenta la alternativa 0 o de no actuación y la alternativa 1, la elegida, que, como se ha indicado, afecta únicamente a la tipología de la vivienda a desarrollar sobre manzanas de uso residencial y establece las nuevas ordenanzas de edificación aplicables (ocupación, retranqueos, alineaciones, alturas, vuelos, condiciones de parcelación, etc.). De esta manera, se modifican las Ordenanzas Reguladoras de la Edificación y usos, así como la figura de Estudios de Detalle, en lo que afecta a las parcelas residenciales.

B) Planaren ezaugarri teknikoak eta ingurumenekoak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75.3 artikuluaren arabera, lege horren II.C eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira Planari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion edo ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características técnicas y ambientales del Plan, y de conformidad con el artículo 75.3 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo II.C de la citada Ley para determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki alderdi hauek aintzat hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak proiektuetarako esparrua ezartzen duen neurria: proposatutako planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legerian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos: el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak beste plan edo programa batzuetan nolako eragina duen, hierarkizatuta daudenak barne: Plana garatzeko proposatu diren jarduketak eta aurkeztu den dokumentazioa aztertuta, ez da hauteman ingurumen-eragin nabarmenik, ez eta beste plan edo programa batzuekiko bateraezintasunik ere.

b) La medida en que el Plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: teniendo en cuenta las actuaciones propuestas para el desarrollo del plan, a la vista de la documentación presentada, no se detectan efectos ambientales reseñables o incompatibilidades con otros planes o programas.

c) Planaren egokitasuna ingurumenaren arloko alderdiak integratzeari dagokionez, bereziki, garapen jasangarriaren sustapena: Plana egokitzat jotzen da garapen jasangarria sustatzeko ingurumen-alderdiak integratzeari dagokionez. Planaren eremua hiri-lurzoru finkatua da, eta, beraz, Planak ez dakar berekin lurzoru natural berriak erabiltzea; gainera, aurreikusitako garapenean energia-aurrezpena eta efizientzia indartzeko neurriak sar daitezke.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible. El ámbito del Plan es un suelo urbano consolidado, por lo que el Plan no implica la utilización de nuevos suelos naturales; además, el desarrollo previsto puede incorporar medidas encaminadas a potenciar a potenciar el ahorro y la eficiencia energética.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo nabarmenak: aurreko puntuetan adierazitakoari jarraituz eta aintzat hartuta bai eremuaren ingurumen-ezaugarriak bai Planaren irismena, ez da hauteman Plana gauzatuz gero ingurumen-arazo nabarmenik egongo litzatekeenik, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ibilguen zaintzari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez egiten badira eremuarekin lotutako jarduketak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: atendiendo a lo expuesto en los puntos anteriores y considerando las características ambientales del ámbito y el alcance del Plan, no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan siempre y cuando las actuaciones que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos y contaminación acústica.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da Europar Batasuneko edo Espainiako ingurumen-legeria txertatzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina jasan dezakeen eremuaren ezaugarriak:

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada:

Aldaketaren jarduketa-eremua bat dator Vitoria-Gasteizko HAPOko 7. sektorearen (Salburua) mugaketarekin. Sektore horrek muga hauek ditu: iparraldean, Salburuko KBE-HBBE (ES2110014); hegoaldean, Brusela hiribidea eta N-104 errepidea; mendebaldean, 8. sektorea; eta ekialdean, Elorriagako herrigune txikia.

El ámbito de actuación de la modificación se corresponde con la delimitación del Sector 7 (Salburua) del PGOU de Vitoria-Gasteiz. Dicho sector limita al norte con ZEPA-ZEC de Salburua (ES2110014), al sur con Avenida de Bruselas y la carretera N-104, al oeste con el sector 8 y al este con el núcleo de entidad menor de Elorriaga.

Sektoreak 103.074 m2-ko azalera du guztira, eta sestra gaineko gehieneko bizitegi-azalera eraikigarria 15.600 m2-koa da.

El sector tiene una superficie total de 103.074 m2 con una superficie edificable residencial máxima sobre rasante de 15.600 m2.

Gaur egun, sektorea oso-osorik urbanizatua dago, eta lorategi pribatua duten dentsitate txikiko etxebizitzekin partzialki gauzatua. Honako hauek falta dira: aldaketa honek eraginpean hartzen dituen 3 bizitegi-lurzatiak, eta hirugarren sektoreko erabilerarako eta ekipamenduetarako lurzatiak.

Actualmente el sector está urbanizado en su totalidad y parcialmente desarrollado con viviendas de baja densidad con jardín privado, a falta de: las 3 parcelas residenciales a las que afecta la presente modificación, y las parcelas destinadas a uso terciario y de equipamiento.

Ingurumenari dagokionez, azpimarragarriena da eremuak Salburuko KBE-HBBEarekin (ES2110014) egiten duela muga iparraldean, baina ingurune antropizatua duen eta hirigintza-garapena onartuta zegoen eremu batean. Eremua aipatu KBE-HBBEaren babes-eremu periferikoaren barruan dago.

Ambientalmente, lo más destacable es que el ámbito linda al norte con la ZEPA-ZEC de Salburua (ES2110014), aunque en una zona con un entorno ya antropizado y en el cual ya estaba aprobado el desarrollo urbanístico. El ámbito se encuentra dentro de la zona periférica de protección de la citada ZEPA-ZEC.

Eremua uren kutsadurarekiko kalteberatasun-maila handiko eremu batean dago, akuiferoa kargatzeko eremua delako. Era berean, nitratoekin ura kutsatzeko arriskuan dagoen eremu batean dago, Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasuneko sailburuaren eta Ingurumen eta Lurralde Politikako sailburuaren 2014ko urtarrilaren 21eko Aginduaren arabera. Agindu hori nekazaritzako nitratoek ura kutsatzeko arriskua duten zonetan ingurune kaltebera izendatutakoei eusteko da.

El ámbito se encuentra en una zona con alto grado de vulnerabilidad a la contaminación de las aguas por tratarse del área de recarga de acuífero. Así mismo, se encuentra en una zona declarada vulnerable a la contaminación de las aguas por los nitratos según la Orden de 21 de enero de 2014, de las Consejeras de Desarrollo Económico y Competitividad y de Medio Ambiente y Política Territorial, por la que se aprueba mantener las zonas declaradas vulnerables a la contaminación de las aguas por los nitratos procedentes de la actividad agraria.

Aldaketaren eremua ere interes hidrogeologikoko eremu batean dago sartuta (inbentarioko kodea: V06GIS.URA0410G).

El ámbito de la modificación también está incluido en una zona de interés hidrogeológico inventariada con el código V06GIS.URA0410G.

Faunari dagokionez, geoEuskadin argitaratutako kartografiaren arabera, Salburuko KEB-HBBEa interes bereziko eremu gisa identifikatuta dago bisoi europarrarentzat (Mustela lutreola), Arabako Foru Aldundiak azaroaren 7ko 322/2003 Foru Aginduaren bidez onartutako kudeaketa-planaren arabera. Haren bidez, Arabako Lurralde Historikoan Mustela lutreola bisoi europarra Kudeatzeko Plana onartu zen (2003ko abenduaren 5eko ALHAO). Gainera, Errekaleor ibaia, sektoreko zati txiki batean dagoena, Araban uhalde-enararen (Riparia riparia) banaketa naturaleko eremu gisa identifikatuta dago 3. eremuaren barruan, Zadorra ibaiaren eta haren ibaiadarren erdiko tartea (Vitoria-Gasteiz, Arrazua-Ubarrundia eta Burgeluko udal-mugarteak), Diputatuen Kontseiluaren martxoaren 7ko 22/2000 Foru Dekretuaren bidez, «Uhalde-enara (Riparia riparia)» hegaztiaren Kudeaketa Plana onartzekoa, espezie mehatxatua baita eta hori babesteak neurri espezifikoak eskatzen baititu (2000-03-27ko ALHAO).

En lo que a fauna se refiere, según la cartografía publicada en Geoeuskadi, la cercana ZEPA-ZEC de Salburua aparece identificada como área de interés Especial para el visón europeo (Mustela lutreola) según el Plan de Gestión aprobado por la Diputación Foral de Araba mediante ORDEN FORAL 322/2003, de 7 de noviembre, por la que se aprueba el Plan de Gestión del Visón Europeo Mustela lutreola en el Territorio Histórico de Álava (BOTHA 5-12-2003). Además, el rio Errekaleor, que se encuentra en un pequeño tramo incluido en el sector, está identificado como área de distribución natural del avión zapador (Riparia riparia) en Álava dentro de la Zona 3: Tramo medio del río Zadorra y sus afluentes (términos municipales de Vitoria-Gasteiz, Arrazua-Ubarrundia y Elburgo) mediante Decreto Foral 22/2000, del Consejo de Diputados de 7 de marzo, que aprueba el Plan de Gestión del ave «Avión Zapador (Riparia riparia)», como especie amenazada y cuya protección exige medidas específicas (BOTHA 27-03-2000).

Era berean, aldaketa honen eremua Ingurumen eta Lurralde Politikako sailburuaren 2016ko maiatzaren 6ko Aginduak mugatzen duen «Salburua sektorea» izeneko abifaunaren babes-eremuaren barnean dago. Agindu horren bidez, arriskupean dauden hegazti-espezieen ugalketa, elikadura, sakabanatze eta kontzentrazioko lehentasunezko eremuak mugatu ziren, eta abifaunaren babes-eremuak, non goi-tentsioko aireko linea elektrikoetan ez elektrokutatzeko edo talka ez egiteko neurriak aplikatuko baitira, argitaratu.

Así mismo, el ámbito de la presente modificación se encuentra dentro de una zona de protección para la avifauna denominado «Sector Salburua», delimitada mediante ORDEN de 6 de mayo de 2016, de la Consejera de Medio Ambiente y Política Territorial, por la que se delimitan las áreas prioritarias de reproducción, alimentación, dispersión y concentración de las especies de aves amenazadas y se publican las zonas de protección para la avifauna en las que serán de aplicación las medidas para la salvaguarda contra la colisión y la electrocución en las líneas eléctricas aéreas de alta tensión.

Vitoria-Gasteizko udalerriaren zati handi bat EAEko Korridore Ekologikoen Sarean sartuta dago, Gasteizko Eraztun Berde gisa, eta plan honen eremuan, Errekaleor ibaiari dagokion lotura-eremua du.

Buena parte del municipio de Vitoria-Gasteiz se encuentra incluida en la Red de Corredores ecológicos de la CAPV como Anillo Verde de Vitoria-Gasteiz, y en el ámbito del presente Plan cuenta con el área de enlace correspondiente al rio Errekaleor.

Egoera akustikoari dagokionez, Planaren egoera akustiko globalaren azterketa kualitatiboa egin da, eta, zonarako dauden zarata-mapen azterketaren arabera, A motako antolamendu-eremuari aplikatzekoak diren kalitate akustikoko helburuak bete dira: nagusiki bizitegi-erabilerarako diren lurralde-sektoreak. Etorkizuneko hirigintza-garapenetan, kanpo-espazioen KAHak 60 dB(A) izango dira, goizez eta arratsaldez, eta 50 dB(A) gauez. Azterketa horretan jasotakoaren arabera, ez da aurreikusten Planaren eremuari eragingo dion zarata-foku berririk. Halaber, ez da aurreikusten 20 urteko epean egungo fokuen funtzionamendu-baldintzak nabarmen handituko direnik.

En lo que a la situación acústica se refiere, se ha realizado un análisis cualitativo de la situación acústica global del Plan y, según el análisis de los mapas de ruido existentes para la zona, se cumplen los objetivos de calidad acústica aplicables al ámbito de ordenación tipo A: sectores del territorio destinados a usos predominantemente residencial, siendo los OCA para el espacio exterior de futuros desarrollos urbanísticos 60 dB(A) para los periodos mañana y tarde, y 50 dB(A) para el periodo de noche. Según lo recogido en ese análisis no se prevén nuevos focos de emisión de ruido que afecten al ámbito del Plan. Tampoco se prevé que en un horizonte a 20 años las condiciones de funcionamiento de los focos actuales se incrementen de manera significativa.

Eragin akustikoari buruzko azterlanean, gainera, bermatzen da etxebizitzen barruko zarata-maila ez dela inolaz ere 30 dB(A) baino handiagoa izango egunez eta arratsaldez, ezta 20 dB(A) ere gauez, kontuan hartuta fatxadaren gutxieneko isolamenduak 30 dB(A) izan behar duela (HR oinarrizko dokumentuaren 2.1 taulan ezarritakoaren arabera). Balio horiek, nolanahi ere, 40 dB(A)-ko mugatik behera egongo dira goizez eta arratsaldez, eta 30 dB(A)-tik behera, gauez. Logelen barruko kalitate akustikoko helburuen 5. taulan daude ezarrita.

En el estudio de impacto acústico se recoge además que se garantiza que el nivel de ruido interior en las viviendas no excederá en ningún caso los 30 dB(A) en periodos de día y tarde, ni los 20 dB(A) en periodo nocturno, teniendo en cuenta que el aislamiento mínimo de fachada debe ser de 30 dB(A) (en base a lo establecido en la tabla 2.1 del DB-HR). Valores que estarán, en cualquier caso, por debajo del límite de 40 dB(A) para los periodos de día y de tarde, y de 30 dB(A) para el periodo nocturno, establecidos en la tabla 5 objetivos de calidad acústica en el interior de dormitorios.

Ingurumen-arriskuei dagokienez, aztergai dugun eremu osoa akuiferoen kalteberatasunagatiko arrisku-eremua da.

En lo que a los riesgos ambientales se refiere, todo el ámbito objeto de estudio es zona de riesgo por vulnerabilidad de acuíferos.

Planaren eremuaren barruan, Errekaleor ibaiaren inguruan, sute-arrisku handia dago, bai eta uholde-arriskua ere; dena den, haren ingurunea berdegunea denez, ez da ondorio nabarmenik aurreikusten.

Dentro del ámbito del Plan, en el entorno del rio Errekaleor, existe un alto riesgo de incendio, así como riesgo de inundabilidad, aunque al tratarse el entorno del mismo de una zona verde no se prevén efectos significativos.

Aintzat hartu dira 3. aldaketaren ezaugarriak, eta kontuan izan da aldaketa horrek aplikatu beharreko eraikuntza-ordenantzak baino ez dituela aldatzen, parametro hauek zehazten baitituzte: okupazioa, atzeraemanguneak, lerrokadurak, altuerak, hegalak, partzelazio-baldintzak eta abar. Horrenbestez, ondorioztatu da proposatutako aldaketak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, 7. sektoreko Plan Partzialaren indarreko antolamenduari dagokionez.

Atendiendo a las características de esta 3.ª modificación y considerando que esta únicamente modifica las ordenanzas de edificación aplicables, las cuales definen los siguientes parámetros: ocupación, retranqueos, alineaciones, alturas, vuelos, condiciones de parcelación, etc. se concluye que la modificación propuesta presenta una afección no significativa al medio ambiente con respecto a la ordenación vigente del Plan Parcial del sector 7.

Beraz, espero diren ondorioak etxebizitza berriak eraikitzeko obrak egitearekin egongo dira lotuta: hondakinak, lur-mugimenduak eta soberakinak sortzea; makinak joan-etorrian ibiltzea; lurpeko fluxuei eragitea; istripuzko isurketengatik lurzoruari eta urari eragitea; emisio atmosferikoek eta akustikoek eragozpenak sortzea; baliabideak kontsumitzea, eta abar. Dena den, eragin horiek, indarrean dagoen antolamenduarekin sortuko liratekeenen aldean, ez dira oso desberdinak izango.

Los efectos principales esperados serán, por tanto, los ligados a la ejecución de las obras de edificación de las nuevas viviendas que darán lugar a la: producción de residuos, movimientos de tierras y generación de sobrantes, trasiego de maquinaria, afección a flujos subterráneos, afección al suelo y/o acuífero por vertidos accidentales, molestias por emisiones atmosféricas y acústicas, consumo de recursos, etc. Aunque estos impactos no serán significativamente diferentes de los que se generarían con la ordenación vigente.

Laburbilduz, kontuan hartuta eremuaren ezaugarriak, proposatutako jarduketak eta egungo Planarekin sortzen diren kalteak, uste da ondorioak txikiak izango direla, eta, gehienak, aldi baterakoak, itzulgarriak eta konpongarriak, betiere indarrean dagoen legeria betetzen bada, eta, bereziki, lurzorua babesteari eta lurpeko urak, zaratarekin, hondakinekin eta isurketekin kutsatzeko arriskua duten eremuak babesteari buruzkoa, eta obrak horrelako jarduketetarako jardunbide egokiak betez egiten badira, behar-beharrezkoa den azalera baino gehiagori eragin gabe.

En resumen, atendiendo a las características del ámbito y las actuaciones propuestas, y considerando los impactos que se producen con el actual Plan, se considera que siempre que se cumpla la legislación vigente y, en especial, la relativa a la protección del suelo, a la protección de las zonas declaradas vulnerables a la contaminación de las aguas subterráneas, al ruido, a residuos y vertidos; y las obras se desarrollen atendiendo a las buenas prácticas para este tipo de actuaciones, no afectando a más superficie de la estrictamente necesaria, las afecciones serán de escasa magnitud, y, en su mayoría, temporales, reversibles y recuperables.

3.– Ebazpen honetan, honako babes- eta zuzenketa-neurri hauek ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Gasteizko ekialdeko hedapenaren 7. sektoreko Hiri Antolamenduko Plan Partzialaren 3. aldaketa puntualari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik izan ez dakion, betiere, ezarritako babes- eta zuzenketa-neurriak txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que la 3.ª modificación puntual del plan parcial de ordenación urbana del sector n.º 7 en la expansión este de Vitoria-Gasteiz, se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Babes- eta zuzenketa-neurriak indarrean dauden arauen arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta Planean bertan adierazitakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el documento ambiental estratégico y en el propio Plan.

Aplikatzeko neurrien artean, Plana gauzatzeko proiektu eta jarduketen ondoriozkoak nabarmendu behar dira, hala obra-faseari nola jardueraren funtzionamendu-faseari lotutakoak. Besteak beste, neurri hauek hartu beharko dira:

Entre las medidas a aplicar, destacan las que se derivan de los proyectos y actuaciones para el desarrollo del Plan, relativas tanto a la fase de obras como a la fase de funcionamiento de la actividad. Entre otras, deberán adoptarse las siguientes medidas:

Planaren ondoriozko eragin posibleak minimizatzeko, lurzoruaren zehaztapen eraldatzaileen garapena, ahal den neurrian, garapen berria hartzeko baldintza onak dituzten eta dagoeneko artifizializatuta dauden lurzatietako eremuetara mugatu beharko da.

Para minimizar las posibles afecciones derivadas del Plan, el desarrollo de las determinaciones transformadoras de suelo se deberá circunscribir, en la medida de lo posible, a las zonas ya artificializadas de las parcelas que presentan buenas condiciones para acoger el nuevo desarrollo.

Nolanahi ere, eremuan aurreikusitako jarduketak bateragarria izan beharko du indarreko Ebroko Demarkazio Hidrografikoaren Plan Hidrologikoaren araudian xedatutakoa betetzearekin, betiere alde batera utzi gabe administrazio hidrauliko eskudunak Uraren Legearen testu bategina onartzen duen uztailaren 20ko 1/2001 Legegintzako Errege Dekretuaren 25.4 artikuluan aipatutako txostenean ezarritakoa.

En su caso, se deberá garantizar la compatibilidad de la actuación prevista en el ámbito con el cumplimiento de lo establecido en la normativa del Plan Hidrológico de la Demarcación Hidrográfica del Ebro vigente sin perjuicio de lo que establezca la administración hidráulica competente en la emisión del informe contemplado en el artículo 25.4 del Real Decreto Legislativo 1/2001, de 20 de julio, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Aguas.

Zaratari dagokionez Planean hartu beharreko erabakien artean, eta Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluak ezartzen duenari jarraikiz, etorkizunean ezingo da hirigintza-garapenik gauzatu eremu batean baldin eta kanpoaldean kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez badira, hargatik eragotzi gabe aipatu arauaren 43. eta 45. artikuluetan ezarritakoa.

Entre las determinaciones que debe adoptar el Plan respecto al ruido y de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, no podrán ejecutarse futuros desarrollos urbanísticos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45 de dicha norma.

Garapen-proiektuak gauzatzean aplikatuko diren neurriak loturik egongo dira honako gai hauen jardunbide egokien eskuliburuarekin: obrak, lurren eta soberakinen kudeaketa, hondakinen sorkuntza eta kudeaketa, induskatutako lurzoruen kontrola, intereseko balio naturalen babesa, eta uren, airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa. Besteak beste, honako babes- eta zuzenketa-neurri hauek bete beharko dira Planaren ondoriozko obrak egiteko:

Las medidas a aplicar en la ejecución de los proyectos de desarrollo guardarán relación con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados, protección de valores naturales de interés, protección de las aguas, de la calidad del aire y de la calidad acústica. Entre otras, las medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras derivadas del Plan serán:

– Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua. Gai hauei lotutako alderdiak izango ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, ur-isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta zarata gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa duten jardunak minimizatzea eta hondakinak kudeatzea.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, evitar vertidos a las aguas, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Planak proposatzen duen antolamenduaren ondoriozko obrak, bai eta lurzoruaren okupazioa dakarten gainerako eragiketa osagarriak ere, proiektua gauzatzeko behar-beharrezkoa den gutxieneko eremuan egingo dira. Kontratistaren instalazio-eremuak, barne hartuta makinak gordetzeko guneak, obra-etxolak, landare-lurra eta obrako material eta hondakinak aldi batean pilatzeko guneak, ingurumenari ahalik eta gutxien eragiteko irizpideei jarraikiz proiektatuko dira.

– Las obras derivadas de la ordenación que propone el Plan, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo, se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución. Las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de tierra vegetal y de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental.

– Hondakinak sortu eta kudeatzea: Ekonomia zirkularrerako hondakin eta lurzoru kutsatuei buruzko apirilaren 8ko 7/2022 Legeak aurreikusitakoaren arabera eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutakoaren arabera kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketetatik eratorritakoak barne. Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak. Olio erabiliak Industrian erabilitako olioen kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 7/2022, de 8 de abril, de residuos y suelos contaminados para una economía circular y normativas específicas que les sean de aplicación. Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición. La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

– Lurzoruak eta lurpeko urak babestea: prebentzio- eta zuzenketa-neurriak ezarriko dira dagokion obra-faserako, istripuzko isurien eragina saihesteko, bereziki makinen mantentze-lanetan (material xurgatzaileak erabiltzea, isuriekin kutsatutako lurzoruak kendu eta kudeatzea, etab.). Pilaketa-eremuak, instalazio osagarriak eta makinen parkea gainazal iragazgaitzetan jarriko dira. Ahal dela, iragazgaiztu gabeko eremuetan ez da egingo makineria mantentzeko lanik. Kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

– Protección de los suelos y las aguas subterráneas: se establecerán las medidas preventivas y correctoras para la fase de obras para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante el mantenimiento de maquinaria (utilización de materiales absorbentes, retirada y gestión de tierras afectadas por el vertido, etc.). Las zonas de acopio, instalaciones auxiliares o parque de maquinaria se localizarán en superficies impermeables. Se evitará el mantenimiento de maquinaria en zonas no impermeabilizadas. Los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

Arreta berezia jarriko da saneamendu-sarea gauzatzean eta sare orokorrarekin lotzean; izan ere, beharrezkoak diren neurriak hartu beharko dira ur beltzen isuriak edo ihesak eragozteko.

Se pondrá especial atención en la ejecución de la red de saneamiento y su entronque con la red general, cuando deberán tomarse las medidas pertinentes para evitar cualquier fuga o vertido de aguas fecales al terreno.

– Obretako zarata: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen soinu-emisioei buruz indarrean dagoen legerian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokio, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisioak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Ruido en obras: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre, y en las normas complementarias.

– Euskal Kultura Ondarearen maiatzaren 9ko 6/2019 Legean ezarritakoa gorabehera, jarduketak egiterakoan aztarna arkeologikoren bat egon daitekeela pentsarazten duen zerbait aurkitzen bada, lanak eten egingo dira badaezpada, eta berehala jakinaraziko zaio Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritzari; hark erabakiko du zer neurri hartu.

– Sin perjuicio de lo dispuesto en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, en el caso de que en el transcurso de las labores se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico se suspenderán preventivamente los trabajos en la zona y se informará inmediatamente la Dirección de Cultura de la Diputación Foral de Álava, que será quién indique las medidas a adoptar.

– Paisaian integratzea: ingurunearen ingurumen-ezaugarriak kontuan izanda, eta eraikuntza posible berria inguruko paisaian integratzeko asmoz, zenbait eraikuntza-baldintza zehaztuko dira (materialak, koloreak, morfologia, altuerak, bolumenak, etab.), bat etorriko direnak inguruneko eraikinen eta estetikaren tipologiarekin.

– Integración paisajística: teniendo en cuenta las características ambientales del entorno y con el objetivo de integrar las posibles nuevas edificaciones en el paisaje de la zona, se definirán unas condiciones edificatorias (materiales, colores, morfología, alturas, volúmenes, etc.) que estén en consonancia con la tipología edificatoria y estética del entorno.

– Obrengatik kaltetutako eremuak leheneratzea: proiektua gauzatzearen ondorioz kaltetutako eremu guztiak leheneratuko dira. Landareztatze-lanak ahalik eta lasterren egingo dira, higadura-prozesurik ez gertatzeko, solidoak drainatze-sarera ez arrastatzeko, eta espezie aloktono inbaditzaileen kolonizaziorik ez gertatzeko. Jasangarritasun-irizpideak lehenetsiko dira, espezie inbaditzaileak agertzeko arriskua txikiagoa izan dadin. Landareztatze- eta lorategi-lanetan ez dira inola ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esaterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia eta Cortaderia selloana. Leheneratze-lanetan erabilitako landare-lurrak flora inbaditzaileko propagulurik ez duela bermatuko da.

– Restauración de los espacios afectados por las obras: se restaurarán todas las áreas que hayan sido afectadas por la ejecución del proyecto. La revegetación se realizará lo antes posible, para evitar procesos erosivos, arrastres de sólidos a la red de drenaje y la colonización de especies alóctonas invasoras. Se priorizarán criterios de sostenibilidad, de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de revegetación y ajardinamiento. Se garantizará que la tierra vegetal utilizada en las labores de restauración no contiene propágulos de flora invasora.

– Espazio libreen tratamendua: espazio libreak landareztatzeko, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak ezarriko dira. Espezie autoktonoak erabiliko dira.

– Tratamiento de los espacios libres: la revegetación de los espacios libres se desarrollará de acuerdo con el «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el entonces Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco. Se emplearán especies autóctonas.

– Eraikuntzaren jasangarritasuna: eraikingintza eta eraikuntza jasangarriagoetarako beharrezkoak diren ezaugarriei dagokienez, Ihobe Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Jarduketarako Sozietate Publikoak argitaratutako eraikuntza jasangarrirako gidetan jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira eraikinen energia-aurrezpena eta efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek alderdi hauetan eragin beharko dute, gutxienez:

– Sostenibilidad en la edificación: en cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en las Guías de Edificación Ambientalmente Sostenibles publicadas por Ihobe, Sociedad Pública de Gestión Ambiental del Gobierno Vasco, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

• Materialak. Berriztagarriak ez diren lehengaien kontsumoa murriztea.

• Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

• Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortutako energia kopurua eta/edo kontsumoa murriztea.

• Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

• Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa murriztea.

• Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

• Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

• Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

• Atmosfera. Gas, hauts, bero eta argi gutxiago igortzea.

• Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

• Barneko kalitatea. Barneko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

• Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta, betiere, sustatzaileak proposatutako babes- eta zuzenketa-neurriak hartzen badira, ez dela aurreikusten Gasteizko ekialdeko hedapenaren 7. sektoreko Hiri Antolamenduko Plan Partzialaren 3. aldaketa puntualak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, Planak ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras planteadas por el promotor, no se prevé que la 3.ª modificación puntual del plan parcial de ordenación urbana del sector n.º 7 en la expansión este de Vitoria-Gasteiz vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, el Plan no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Vitoria-Gasteizko Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.– Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75.5 artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarra galduko du, eta berezko dituen ondorioak sortzeari utziko dio, baldin eta, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko epean, Gasteizko ekialdeko hedapenaren 7. sektoreko Hiri Antolamenduko Plan Partzialaren 3. aldaketa puntuala onartzen ez bada. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazioaren prozedura, non eta ez zaion ingurumen-organoari indarraldia luzatzeko eskatzen. Kasu horretan, ingurumen-organoak, hala badagokio, ingurumen-txosten estrategikoaren beste indarraldi bat xedatuko du, erregelamenduz ezarritako moduan.

Quinto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 75.5 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la 3.ª Modificación puntual del plan parcial de ordenación urbana del sector n.º 7 en la expansión este de Vitoria-Gasteiz en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental del Plan salvo que solicite la prórroga de su vigencia al órgano ambiental. En este supuesto, el órgano ambiental otorgará, en su caso, un nuevo plazo de vigencia del informe ambiental estratégico en los términos que se determinen reglamentariamente.

Vitoria-Gasteiz, 2022ko urriaren 31.

En Vitoria-Gasteiz, a 31 de octubre de 2022.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental