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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

124. zk., 2022ko ekainaren 28a, asteartea

N.º 124, martes 28 de junio de 2022


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO
2940
2940

ERABAKIA, 2021eko abenduaren 16koa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko Gobernu Kontseiluarena, berrestea UPV/EHUko irakasle ikertzaileen negoziazio mahaiaren akordioa, doktore aurreko kontratua eta Espainiako Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza sistemara sartzeko kontratua duten aldi baterako ikertzaileen araudia egokitzeari buruzkoa.

ACUERDO de 16 de diciembre de 2021, del Consejo de Gobierno de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, por el que se ratifica el Acuerdo de la Mesa Negociadora del personal docente e investigador de la UPV/EHU, sobre adaptación normativa del personal investigador temporal bajo la modalidad de contrato predoctoral y de contrato de acceso al Sistema Español de Ciencia, Tecnología e Innovación.

Abenduaren 21eko 6/2001 Lege Organikoak, Unibertsitateei buruzkoak (ikertzaileak, zientzialariak edo teknikariak kontratatzeari buruzkoa, Ikerketa Zientifiko eta Teknikoaren Sustapen eta Koordinazio Orokorrari buruzko apirilaren 14ko 13/1986 Legearekin bat etorriz), ezarri zuen unibertsitate publikoek egin ahal zituztela 17. artikuluko 1. paragrafoan araututako kontratuak, baldin eta ikerlariak, zientzialariak edo teknikariak aldi baterako kontratatzeko laguntza edo dirulaguntza publikoak jasotzen bazituzten, langile propioekin gauzatu ezin diren ikerketarako programa edo proiektu berezi berriak garatzeko.

La Ley Orgánica 6/2001, de 21 de diciembre, de Universidades, sobre contratación de personal investigador, científico o técnico conforme a la Ley 13/1986, de 14 de abril, de Fomento y Coordinación General de la Investigación Científica y Técnica, estableció que las Universidades públicas podían celebrar los contratos reglados en su artículo 17, apartado 1, cuando fueran beneficiarias de ayudas o subvenciones públicas para la contratación temporal de personal investigador, científico o técnico, para el desarrollo de nuevos programas o proyectos singulares de investigación que no se pudieran llevar a cabo con personal propio.

Euskal Unibertsitate Sistemari buruzko otsailaren 25eko 3/2004 Legea, Euskal Herriko Unibertsitateko irakasle eta ikertzaileen araubideari buruzko martxoaren 4ko 40/2008 Dekretua eta Euskal Herriko Unibertsitateko irakasle eta ikertzaileen ordainsariei buruzko martxoaren 4ko 41/2008 Dekretua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeak arautzen ditu, besteak beste, aldi baterako kontrataturiko ikertzaileen kategoriak (13/1986ko Legean aurreikusitako modalitateak) eta modalitate horiei dagozkien ordainsariak. Bestalde, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko irakasle-ikertzaileen II. Hitzarmen Kolektiboa 2010eko abenduaren 31ko Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu zen, aipatutako dekretuetan araututakoaren ildotik.

La publicación en el Boletín Oficial del País Vasco de la Ley 3/2004, de 25 de febrero, del Sistema Universitario Vasco; del Decreto 40/2008, de 4 de marzo, sobre régimen del personal docente e investigador de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea; y del Decreto 41/2008, de 4 de marzo, de retribuciones del personal docente e investigador de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, regulan, entre otras, las categorías de personal investigador contratado de forma temporal en referencia a las modalidades previstas en la Ley 13/1986, y las correspondientes retribuciones para dichas modalidades. Por su parte, el II Convenio Colectivo del personal laboral docente e investigador de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea se publicó en el Boletín Oficial del País Vasco de 31 de diciembre de 2010, en la línea de lo regulado en los citados Decretos.

Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzari buruzko ekainaren 1eko 14/2011 Legeak (2011ko ekainaren 2ko BOEn argitaratua) indargabetu egiten du 13/1986 Lege hori, eta ikertzaileen lan-modalitate espezifikoak ezartzen ditu 20.1 artikuluan. Horrela, gainditu egiten da ordura arte indarrean zegoen araubide juridikoa, eta 20.2 artikuluan aitortzen da unibertsitate publikoek ikertzaileak kontratatzeko aukera, lege horretan bertan aurreikusitako modalitate espezifikoetan, bai funtsak jasotzen dituztenean, betiere funts horien xedea ikertzaileak kontratatzea bada, bai I+G+b programak garatzeko; horien artean daude doktorego aurreko kontratua eta zientzia, teknologia eta berrikuntzako Espainiako sisteman sartzeko kontratua.

La Ley 14/2011, de 1 de junio, de la Ciencia, la Tecnología y la Innovación, publicada en el BOE de 2 de junio de 2011, deroga la citada Ley 13/1986, estableciendo en su artículo 20.1 las modalidades de trabajo específicas del personal investigador. Se supera, de este modo, el régimen jurídico vigente hasta ese momento, y se reconoce en el artículo 20.2 la posibilidad de contratación de personal investigador por las universidades públicas en las modalidades específicas previstas en la misma Ley, tanto cuando sean perceptoras de fondos cuyo destino incluya la contratación de personal investigador, como para el desarrollo de sus programas propios de I+D+i, entre las cuales se encuentra el contrato predoctoral y el contrato de acceso al sistema español de ciencia tecnología e innovación.

Gaur egun, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko Irakasle-ikertzaileen II. Hitzarmen Kolektiboak 32.3 artikuluan adierazten duenez, dagoeneko indargabetuta dagoen 13/1986 Legearen 17 b) artikuluan ezarritakoaren arabera kontratatutako ikertzaileen ordainsariak, praktiketako lan-modalitatean prestakuntza zientifiko eta teknikorako kontratatutako langile gisa, dagokion deialdian ezarritakoak izango dira, aurretik aipatutako 2008ko martxoaren 4ko 13.2 artikuluan aurreikusitakoaren antzera.

Actualmente, el II Convenio Colectivo del Personal Docente e Investigador de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea señala en su artículo 32.3 que las retribuciones del Personal Investigador contratado conforme a lo establecido en el artículo 17 b) de la, ya derogada, Ley 13/1986, como personal contratado para su formación científica y técnica, en la modalidad de trabajo en prácticas, serán las establecidas en la correspondiente convocatoria, en términos análogos a lo previsto en el artículo 13.2 del Decreto 41/2008, de 4 de marzo, citado anteriormente.

Deskribatutakoaren antzeko egoera ematen da, urtarrilaren 27ko 63/2006 Errege Dekretuan prestakuntza bidean dauden ikertzaileentzako aurreikusitako laguntzen 3. eta 4. urteetarako 32. 4 artikuluan jasotakoa ikusita. Xedapen hori aldatu egin zen doktoratu aurreko kontratuaren figura berria indarrean sartu ondoren (Zientzia Legearen 21. artikuluan araututakoa, 4. xedapen iragankorrari dagokionez), eta prestakuntza bidean dauden doktore aurreko ikertzaileen estatutua onartzen duen martxoaren 1eko 103/2019 Errege Dekretuak formalki indargabetu du.

Análoga situación a la descrita se produce a la vista de lo recogido en el artículo 32.4 para los años 3.º y 4.º de las ayudas al personal investigador en formación previstas en el Real Decreto 63/2006, de 27 de enero. Dicha disposición se vio desplazada tras la entrada en vigor de la nueva figura del contrato predoctoral, regulada en el artículo 21 de la Ley de la Ciencia, y ha sido formalmente derogada por el Real Decreto 103/2019, de 1 de marzo, por el que se aprueba el Estatuto del personal investigador predoctoral en formación.

Testuinguru horretan, arlo horretan eskumenak dituzten herri-administrazioek ikertzaileak prestatzeko laguntzak ematen dituzte, norgehiagoka-erregimenean, eta, ondorioz, doktorego aurreko kontratuak eta unibertsitateetan sartzeko kontratuak formalizatzen dituzte, Zientziaren Legearekin bat etorriz. Era berean, UPV/EHUk kontratu-modalitate horiek erabiltzen ditu I+G+b programak gauzatzeko. UPV/EHUk doktorego aurreko eta sarbideko kontratuak hitzartzeko orduan, alde handiak daude horien ordainsarietan, dagokion programan ematen diren laguntzen zenbatekoaren arabera ezarri baitira. kontratuetan ezarrita baitaude, dagokion programan ematen diren laguntzen zenbatekoaren arabera.

En este contexto normativo, las distintas Administraciones públicas con competencias en la materia, vienen financiando la concesión de ayudas, en régimen de concurrencia competitiva, para la formación del personal investigador, con la consiguiente formalización, de conformidad con la Ley de la Ciencia, de contratos predoctorales y de acceso por las Universidades. Asimismo, la UPV/EHU también utiliza estas modalidades contractuales, para la ejecución de sus programas propios de I+D+i. A la hora de concertar la UPV/EHU los correspondientes contratos predoctorales y de acceso, se constatan importantes divergencias en las retribuciones de los mismos, establecidas en los contratos en función del importe objeto de las ayudas que se conceden en el respectivo programa.

Erabaki hau sinatu duten aldeek uste dute arestian adierazitako egoera ez dela konpontzen oraingo Hitzarmen Kolektiboaren 32.3 artikuluaren edukiaren bidez, eta badakite aurreikuspen horiek ekainaren 1eko 14/2011 Legearen 22.1 d) artikuluak gainditu dituela.

Las partes firmantes del presente acuerdo consideran que la situación reflejada anteriormente no se solventa con el tenor actual de los artículos 32.3 y 32.4 del Convenio Colectivo, y son conscientes de que estas previsiones han sido superadas por la citada Ley 14/2011, de 1 de junio.

Orain arte azaldutakoagatik guztiagatik, UPV/EHUko Administrazioak proposatu die sindikatuei beharrezko negoziazioa egitea indarrean dagoen Hitzarmen Kolektiboaren interpretaziotik, indarralditik eta aplikaziotik eratorritako gaiak aztertu eta erabakitzeko, bai eta lan-arlokoak ere, Zientziaren Legearen arabera kontratatutako ikertzaileei, doktorego aurreko kontratuei eta zientzia, teknologia eta berrikuntzaren Espainiako sisteman sartzeko kontratuei eragiten dietenak; eta testua testuaren edukiari eragin diezaioketen arau-aldaketa guztietara egokitzeko.

Por todo lo hasta ahora expuesto, la Administración de la UPV/EHU propone a las fuerzas sindicales llevar a cabo la negociación precisa para el examen y resolución de las cuestiones derivadas de la interpretación, vigencia y aplicación del vigente Convenio Colectivo, así como de aquellas de carácter laboral, que afecten al personal investigador contratado en conformidad con la Ley de la Ciencia, contratos predoctorales y de acceso al sistema español de ciencia, tecnología e innovación; y para adaptar su texto a todos aquellos cambios normativos que pudieran afectar al contenido del mismo.

Hori guztia kontuan hartuta, UPV/EHUko Ikerketaren arloko errektoreordeak hala proposatuta, bere karguagatik UPV/EHUko errektorearen 2021eko urtarrilaren 28ko Ebazpenaren bidez eman zaizkion eskumenak baliatuta (gobernu taldearen egitura eta funtzionamendu arloak zehazteko eta eskumenak eskuordetzeko erabakia), sindikatuen gehiengoarekin negoziatu eta akordioa lortu ondoren, eta aplikatu beharreko araudiarekin bat etorriz, Gobernu Kontseiluak honako hau

Por ello, a propuesta de la Vicerrectora de Investigación de la UPV/EHU, en virtud de la competencia que por razón de su cargo le otorga la Resolución del 28 de enero de 2021 de la Rectora de la UPV/EHU sobre estructura y determinación de las áreas de funcionamiento de su equipo de gobierno y de delegación de competencias, previa negociación y acuerdo alcanzado con la mayoría de las fuerzas sindicales y de conformidad con la normativa aplicable, el Consejo de Gobierno

ERABAKI DU:
ACUERDA:

Lehenengoa.– Onestea UPV/EHUko irakasle-ikertzaileen negoziazio mahaiaren akordioa, doktore aurreko kontratua eta Espainiako zientzia, teknologia eta berrikuntza sistemara sartzeko kontratua duten aldi baterako ikertzaileen araudia egokitzeari buruzkoa

Primero.– Aprobar el Acuerdo de la Mesa Negociadora del personal docente e investigador de la UPV/EHU, sobre adaptación normativa del personal investigador temporal bajo la modalidad de contrato predoctoral y de contrato de acceso al sistema español de ciencia, tecnología e innovación.

Bigarrena.– Erabaki hau 2022ko urtarrilaren 1ean jarriko da indarrean, Xedapen Iragankorrean aurreikusitakoaren arabera.

Segundo.– El presente Acuerdo entrará en vigor el 1 de enero de 2022, según lo previsto en su Disposición Transitoria.

Leioa, 2021eko abenduaren 16a.

Leioa, a 16 de diciembre de 2021.

Errektorea,

La Rectora,

EVA FERREIRA GARCÍA.

EVA FERREIRA GARCÍA.

Idazkari nagusia,

El Secretario General,

AITOR ZURIMENDI ISLA.

AITOR ZURIMENDI ISLA.

AKORDIO PROPOSAMENA, UPV/EHUKO IRAKASLE-IKERTZAILEEN NEGOZIAZIO MAHAIARENA, DOKTORE AURREKO KONTRATUA ETA ESPAINIAKO ZIENTZIA, TEKNOLOGIA ETA BERRIKUNTZA SISTEMARA SARTZEKO KONTRATUA DUTEN ALDI BATERAKO IKERTZAILEEN ARAUDIA EGOKITZEARI BURUZKOA
PROPUESTA DE ACUERDO DE LA MESA NEGOCIADORA DEL PERSONAL DOCENTE E INVESTIGADOR DE LA UPV/EHU, SOBRE ADAPTACIÓN NORMATIVA DEL PERSONAL INVESTIGADOR TEMPORAL BAJO LA MODALIDAD DE CONTRATO PREDOCTORAL Y DE CONTRATO DE ACCESO AL SISTEMA ESPAÑOL DE CIENCIA, TECNOLOGÍA E INNOVACIÓN

I.– Unibertsitateen abenduaren 21eko 6/2001 Lege Organikoak, hamahirugarren xedapen gehigarrian (ikertzaileak, zientzialariak edo teknikariak Ikerketa Zientifiko eta Teknikoaren Koordinazio Orokorrari eta Sustapenari apirilaren 14ko 13/1986 Legearen arabera kontratatzeari buruzkoa), zera ezarri zuen, Unibertsitateen abenduaren 21eko 6/2001 Lege Organikoan unibertsitateetarako langileak kontratatzeko aurreikusitako aukerak ulertzen zirela, aipatutako apirilaren 14ko 13/1986 Legearen 17. artikuluan ezarritakoa eragotzi gabe. Hain zuzen ere, haren 17. artikuluak (Enplegua gehitzeko eta haren kalitatea hobetzeko lan merkatua erreformatzeko premiazko neurriei buruzko uztailaren 9ko 12/2001 Legearen zazpigarren xedapen gehigarriak emandako idazketan) 2. atalean ezartzen zuen unibertsitate publikoek 1. atalean araututako kontratuak egin zitzaketela ikertzaileak, zientzialariak edo teknikariak aldi baterako kontratatzeko, laguntza edo dirulaguntza publikoen onuradunak zirenean, haien langileekin egin ezin zitezkeen ikerketa programa berriak edo proiektu bakanak garatzeko.

I.– La Ley Orgánica 6/2001, de 21 de diciembre, de Universidades, en su disposición adicional decimotercera, sobre contratación de personal investigador, científico o técnico conforme a la Ley 13/1986, de 14 de abril, de Fomento y Coordinación General de la Investigación Científica y Técnica, estableció que las posibilidades de contratación de personal previstas para las Universidades públicas en la Ley Orgánica 6/2001, de 21 de diciembre, de Universidades, se entendían sin perjuicio de lo establecido en el artículo 17 de la citada Ley 13/1986, de 14 de abril. Efectivamente, su artículo 17 (en la redacción dada por la disposición adicional séptima de la Ley 12/2001, de 9 de julio, de medidas urgentes de reforma del mercado de trabajo para el incremento del empleo y la mejora de su calidad), establecía en su apartado 2 que las Universidades públicas podían celebrar los contratos reglados en su apartado 1 cuando fueran beneficiarias de ayudas o subvenciones públicas para la contratación temporal de personal investigador, científico o técnico, para el desarrollo de nuevos programas o proyectos singulares de investigación que no pudieran llevar a cabo con personal propio.

2004ko martxoaren 12an, Euskal Unibertsitate Sistemaren otsailaren 25eko 3/2004 Legea argitaratu zen EHAAn, eta 2008ko martxoaren 18an, Aldizkari Ofizial berean argitaratu zen martxoaren 4ko 40/2008 Dekretua, Euskal Herriko Unibertsitateko irakasle eta ikertzaileen araubideari buruzkoa. Dekretu horrek, besteak beste, aldi baterako kontratatutako ikertzaileen kategoriak arautzen ditu 6. artikuluan, apirilaren 14ko 13/1986 Legean aurreikusitako modalitateak aipatuz. Era berean, urte bereko martxoaren 17ko EHAAn Euskal Herriko Unibertsitateko irakasle eta ikertzaileen ordainsariei buruzko martxoaren 4ko 41/2008 Dekretua argitaratu zen, modalitate horiei dagokien erregulazioa barne hartuta.

Con fecha 12 de marzo de 2004, se publicó en el BOPV la Ley 3/2004, de 25 de febrero, del Sistema Universitario Vasco, y el 18 de marzo de 2008 se publicó en el mismo Boletín Oficial el Decreto 40/2008, de 4 de marzo, sobre régimen del personal docente e investigador de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, Decreto que regula, entre otras cuestiones, las categorías de personal investigador contratado de forma temporal en su artículo 6, en referencia a las modalidades previstas en la Ley 13/1986, de 14 de abril. A su vez, en el BOPV de 17 de marzo de ese año se publicó el Decreto 41/2008, de 4 de marzo, de retribuciones del personal docente e investigador de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, con la correspondiente regulación en este aspecto para dichas modalidades.

Bestalde, Euskal Herriko Unibertsitateko lan kontratudun irakasle eta ikertzaileen II. Hitzarmen Kolektiboa 2010eko abenduaren 31ko EHAAn argitaratu zen, 40/2008 Dekretuan eta 41/2008 Dekretuan araututakoarekin bat etorrita.

Por su parte, el II Convenio Colectivo del personal laboral docente e investigador de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea se publicó en el BOPV de 31 de diciembre de 2010, en la línea de lo regulado en el Decreto 40/2008 y en el Decreto 41/2008.

Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren ekainaren 1eko 14/2011 Legea (2011ko ekainaren 2ko BOEn argitaratu zena) mugarri garrantzitsua izan da unibertsitateko ikertzaileen erregulazioan; izan ere, Ikerketa Zientifiko eta Teknikoaren Koordinazio Orokorrari eta Sustapenari buruzko apirilaren 14ko 13/1986 Legea indargabetu du, eta 20.1 artikuluan ikertzaileen lan modalitate espezifikoak ezarri ditu. Horrela, arestian adierazitako araubide juridikoa gainditzen da, eta 20.2 artikuluan unibertsitate publikoei ikertzaileak kontratatzeko aukera aitortzen zaie, Lege horretan bertan aurreikusitako modalitate espezifikoetan, bai ikertzaileak kontratatzea xede duten funtsak jasotzen dituztenean, bai I+G+B programa propioak garatu nahi direnean; modalitateen artean daude, besteak beste, doktoratu aurreko kontratua eta Espainiako zientzia, teknologia eta berrikuntza sisteman sartzeko kontratua.

La Ley 14/2011, de 1 de junio, de la Ciencia, la Tecnología y la Innovación, publicada en el BOE de 2 de junio de 2011, ha constituido un importante hito en la regulación del personal investigador universitario, al derogar la Ley 13/1986, de 14 de abril, de Fomento y Coordinación General de la Investigación Científica y Técnica, estableciendo en su artículo 20.1 las modalidades de trabajo específicas del personal investigador. Se supera, de este modo, el régimen jurídico antes expuesto, reconociéndose en el artículo 20.2 la posibilidad de contratación de personal investigador por las universidades públicas en las modalidades específicas previstas en la misma Ley, tanto cuando sean perceptoras de fondos cuyo destino incluya la contratación de personal investigador, como para el desarrollo de sus programas propios de I+D+i, entre las cuales se encuentra el contrato predoctoral y el contrato de acceso al sistema español de ciencia tecnología e innovación.

II.– Sartzeko kontratuari dagokionez, aipatutako Zientziaren Legearen 22. artikuluak zehazten du egin beharreko lana izango dela, batez ere, ikerlanak egitea, ikertzaileak laneko hobekuntza eta espezializazio maila altua lor dezan, bere lan esperientzia sendotzeari begira. Era berean, 1 d) atalean ezartzen du kontratu horren ordainsaria ezingo dela izan antzeko jarduerak egiten dituzten ikertzaileei dagokiena baino txikiagoa.

II.– En lo que se refiere al contrato de acceso, el artículo 22 de la citada Ley de la Ciencia precisa que el trabajo a desarrollar consistirá primordialmente en la realización de tareas de investigación, orientadas a la obtención por el personal investigador de un elevado nivel de perfeccionamiento y especialización profesional, que conduzcan a la consolidación de su experiencia profesional. Igualmente, establece en su apartado 1 d) que la retribución de este contrato no podrá ser inferior a la que corresponda al personal investigador que realice actividades análogas.

Euskal Herriko Unibertsitateko irakasle eta ikertzaileen II. Hitzarmen Kolektiboak 32.3 artikuluan adierazten duenez, dagoeneko indargabetutako Ikerketa Zientifiko eta Teknikoaren Koordinazio Orokorrari eta Sustapenari buruzko apirilaren 14ko 13/1986 Legearen 17.b) artikuluan ezarritakoaren arabera zientzia eta teknologiaren arloan prestakuntza jasotzeko praktiketako lanen modalitatean kontratutako ikertzaileen ordainsariak dagozkion deialdian ezarritakoak izango dira, lehen aipatutako martxoaren 4ko 41/2008 Dekretuaren 13.2 artikuluan aurreikusitakoaren antzeko baldintzetan.

Actualmente, el II Convenio Colectivo del Personal Docente e Investigador de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea señala en su artículo 32.3 que las retribuciones del Personal Investigador contratado conforme a lo establecido en el artículo 17 b) de la, ya derogada, Ley 13/1986, de 14 de abril, de Fomento y Coordinación General de la Investigación Científica y Técnica, como personal contratado para su formación científica y técnica, en la modalidad de trabajo en prácticas, serán las establecidas en la correspondiente convocatoria, en términos análogos a lo previsto en el artículo 13.2 del Decreto 41/2008, de 4 de marzo, citado anteriormente.

UPV/EHU araudia eguneratzeko askotariko lanak egiten ari da, eta horien artean daude aldi baterako langileen kontratazioaren erregulazioa, zeina UPV/EHUko Gobernu Kontseiluak onartu baitzuen 2008ko uztailaren 16ko bileran, eta 2008ko azaroaren 26ko EHAAn argitaratu baitzen. Horren helburua zen erregulazio hori eguneratzea eta egokitzea, unibertsitate arloan izandako lege berrietara ez ezik, ikertzaileen kontratazioaren arlo espezifikoan emandako berritasunetara ere, Zientziaren Legeak ezarritako modalitate espezifikoen arabera; hartara, UPV/EHUn ikertzaileak kontratatzeko sistemari segurtasun juridiko handiagoa emango zaio alderdi guztietan, ordainsarien gaia ere barne hartuta.

La UPV/EHU se encuentra inmersa en diversos trabajos de actualización normativa, que abarcan la regulación de la contratación del personal investigador temporal, aprobada por el Consejo de Gobierno de la UPV/EHU en sesión de 16 de julio de 2008 y publicada en el BOPV de 26 de noviembre de 2008, con el objeto no solo de actualizarla y adecuarla a las novedades legislativas producidas en el ámbito de la investigación universitaria, sino también en el más específico de la contratación de personal investigador de conformidad con las modalidades específicas instauradas por la Ley de la Ciencia, con el fin de dotar de mayor seguridad jurídica, siempre deseable, al sistema de contratación del personal investigador en la UPV/EHU en todos sus aspectos, incluyendo los retributivos.

Arau testuinguru horretan, gaian eskumena duten administrazio publikoak, zientzia, teknologia eta berrikuntza sistema finantzatzeko agenteak diren neurrian (hala, Ekonomia, Industria eta Lehiakortasun Ministerioaren Estatuko Ikerketa Agentzia, eta Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza Saila), ikertzaileen prestakuntzarako laguntzak finantzatzen ari dira beren programa eta deialdien esparruan, beren aurrekontuen kargura eta lehia bidezko araubidean, eta horrenbestez, unibertsitateak sartzeko kontratuak formalizatzen ari dira, Zientziaren Legearen 20.5 artikuluan ezarritakoarekin bat etorrita. Era berean, UPV/EHUk kontratu modalitate hori ere erabiltzen du, Zientziaren Legearen 20.2 b) artikuluaren babesean, I+G+B programa propioak egiteko.

En este contexto normativo, las distintas Administraciones públicas con competencias en la materia, en tanto que agentes de financiación del sistema de ciencia, tecnología e innovación (así, la Agencia Estatal de Investigación del Ministerio de Economía, Industria y Competitividad, el Departamento de Educación del Gobierno Vasco) vienen financiando en el marco de sus propios programas y convocatorias con cargo a sus respectivos presupuestos la concesión de ayudas, en régimen de concurrencia competitiva, para la formación del personal investigador, con la consiguiente formalización, de conformidad con el artículo 20.5 de la Ley de la Ciencia, de contratos de acceso por las Universidades. Asimismo, la UPV/EHU también utiliza esta modalidad contractual, al amparo del artículo 20.2 b) de la Ley de la Ciencia, para la ejecución de sus programas propios de I+D+i.

Hori dela eta, UPV/EHUk sartzeko kontratuak hitzartzeko orduan, desberdintasun nabarmenak ematen dira horien ordainsarietan, zeinak kontratuetan ezarrita baitaude dena delako programan emandako laguntzen zenbatekoaren arabera.

Por este motivo, a la hora de concertar la UPV/EHU los correspondientes contratos de acceso, se constatan importantes divergencias en las retribuciones de los mismos, establecidas en los contratos en función del importe objeto de las ayudas que se conceden en el respectivo programa.

Erabaki hau sinatu duten aldeek uste dute arestian adierazitako egoera ez dela konpontzen oraingo Hitzarmen Kolektiboaren 32.3 artikuluaren edukiaren bidez, eta badakite aurreikuspen horiek ekainaren 1eko 14/2011 Legearen 22.1 d) artikuluak gainditu dituela.

Las partes firmantes del presente acuerdo consideran que la situación reflejada anteriormente no se solventa con el tenor actual del artículo 32.3 del Convenio Colectivo, y son conscientes de que estas previsiones han sido superadas por el artículo 22.1 d) de la citada Ley 14/2011, de 1 de junio.

Hain zuzen, modalitate horretan kontratatutako ikertzailearen ikerketa jarduera laneko hobekuntza eta espezializazio maila handia lortzera bideratuta dago, eta horrek haren lan esperientzia sendotzera eraman behar du, eta, zentzu horretan, aldeak bat datoz modalitate horren exekuzioan hainbat etapa bereizteari dagokionez, eta, jardueraren helburua zein den ahaztu gabe, etapa horietan desberdintasun objektiboak hauteman daitezke, justifikatzen dutenak, hain justu, etapa bakoitzerako Hitzarmen Kolektiboan bertan gaur egun dauden kontratu erreferente batzuk identifikatu ahal izatea, ordainsariei begira.

En efecto, la actividad investigadora para la que el personal investigador es contratado bajo esta modalidad está dirigida a la obtención de un elevado nivel de perfeccionamiento y especialización profesional que ha de conducir a la consolidación de su experiencia profesional, y, en este sentido, las partes coinciden en que cabe apreciar distintas etapas en la ejecución de esta modalidad que, sin perder de vista el objetivo al cual está dirigida, permiten apreciar la existencia de diferencias objetivas que justifican que, para cada una de ellas, puedan identificarse, a efectos retributivos, algunos de los referentes contractuales existentes en la actualidad en el propio Convenio Colectivo.

Hala, sarrerako etapan, ikerketa jarduerak ikertzaileak doktore ondoko ikerketa prestakuntza osatzera bideratuta egon behar du, atxikita dagoen ikertaldearen proiektuen testuinguruan ikerlanetan lagunduz. Horrenbestez, horrelakoetan, ikertaldearen barruan ezarritako jarraibideak, plangintza eta akordioak bete beharko ditu. Sendotzeko etapan, jarduera modu independentean egin behar da; hortaz, kontratatutako pertsonak gai izan behar du bere ikerketa lerroak lideratzeko, beste ikertzaile batzuk prestatzeko eta lehia bidezko finantzaketa erakartzeko, ikerketa jarduera egin ahal izateko. Azkenik, etapa singularrean, egin beharreko jarduerak ikertzailearen laneko hobekuntza eta espezializazio maila handia utzi behar du agerian.

Así, en la etapa de incorporación, la actividad investigadora ha de orientarse a que el investigador o investigadora complete la formación investigadora posdoctoral, colaborando en tareas investigadoras en el marco de proyectos del grupo de investigación al que esté adscrito o adscrita, y debiendo seguir, en consecuencia, las instrucciones, planificación y acuerdos que se adopten en el seno del mismo. En la etapa de consolidación, la actividad a desarrollar ha de tender a realizarse de manera independiente, de tal modo que la persona contratada sea capaz de liderar sus propias líneas de investigación, formar a otros investigadores e investigadoras y atraer financiación competitiva para el desarrollo de su actividad investigadora. Finalmente, en la etapa singular, la actividad a desarrollar ha de evidenciar un elevado nivel de perfeccionamiento y especialización profesional.

III.– Deskribatutakoaren antzeko egoera ematen da, 32. 4 artikuluan jasotakoa ikusita, urtarrilaren 27ko 63/2006 Errege Dekretuan prestakuntza bidean dauden ikertzaileentzako aurreikusitako laguntzen 3. eta 4. urteetarako.

III.– Análoga situación a la descrita se produce a la vista de lo recogido en el artículo 32.4 para los años 3.º y 4.º de las ayudas al personal investigador en formación previstas en el Real Decreto 63/2006, de 27 de enero.

Erregelamenduzko xedapen hori aldatu egin zen doktoratu aurreko kontratuaren figura berria indarrean sartu ondoren (Zientzia Legearen 21. artikuluan araututakoa, 4. xedapen iragankorrari dagokionez), eta prestakuntza bidean dauden doktore aurreko ikertzaileen estatutua onartzen duen martxoaren 1eko 103/2019 Errege Dekretuak formalki indargabetu du. Hala, langile horiek, ikerlanak egiten hasten direnetik, doktore aurreko kontratuaren modalitatean hasten dira, eta haien ordainsarien araubidea aipatutako xedapenetan ezartzen da.

Dicha disposición reglamentaria se vio desplazada tras la entrada en vigor de la nueva figura del contrato predoctoral, regulada en el artículo 21 de la Ley de la Ciencia, en relación con su disposición transitoria 4.ª, y ha sido formalmente derogada por el Real Decreto 103/2019, de 1 de marzo, por el que se aprueba el Estatuto del personal investigador predoctoral en formación. Así, este personal, desde el primer momento en que realiza tareas investigadoras, lo hace bajo la modalidad del contrato predoctoral, quedando establecido su régimen retributivo en las disposiciones citadas.

Horren harira, martxoaren 1eko 103/2019 Errege Dekretuak gutxieneko ordainsari batzuk ezartzen ditu 7. artikuluan, Legearen 21 d) artikuluan ezarritakoa garatuz, dagokion deialdian aurreikusitako zenbatekoa albo batera utzita. Horrek agerian uzten du, sarrerako kontratuaren kasuan bezala, Hitzarmen Kolektiboaren 32.4 artikuluan jasotako aurreikuspenaren gabezia, zientzia, teknologia eta berrikuntza sistemaren finantzaketa eragileen eta UPV/EHUren beraren deialdietan ematen diren egoerak konpontzeko garaian, kontratu modalitate horren formalizazioari begira.

En este sentido, el Real Decreto 103/2019, de 1 de marzo, establece unos mínimos retributivos en su artículo 7, en desarrollo de lo establecido en el artículo 21 d) de la Ley, con independencia del importe previsto en la correspondiente convocatoria, lo cual pone de manifiesto, al igual que en el caso del contrato de acceso, la insuficiencia de la previsión contenida en el artículo 32.4 del Convenio Colectivo a la hora de solventar las situaciones existentes ante las distintas convocatorias de los agentes de financiación del sistema de ciencia, tecnología e innovación, así como de la propia UPV/EHU, para la formalización de esta modalidad contractual.

Erabaki honen alde sinatzaileek irizten diote konponbide egokiena, sartzeko kontratuetan bezala, gutxieneko ordainsari erreferente bat kontsideratzea dela doktore aurreko kontratu modalitate horretan zerbitzuak ematen dituzten langileentzat, eta erreferente egokiena, hain zuzen, estatuko administrazio orokorraren lan kontratudun langileen hitzarmen bakarrean jasotako ordainsari taularen lan kontratudun langileen 1. talderako finkatutako soldata dela, martxoaren 1eko 103/2019 Errege Dekretuaren 7. artikuluaren 1. atalak kontratuaren iraupen urte bakoitzerako ezarritako portzentajeetan. Ordainsari erreferente hori egindakotzat hartuko da datozen urteetan egingo diren eguneratzeekiko.

Las partes firmantes del presente acuerdo consideran que la solución más adecuada, al igual que en el contrato de acceso, pasa por considerar un referente retributivo mínimo para el personal que preste servicios bajo esta modalidad de contrato predoctoral, y que el más adecuado es el salario fijado para el Grupo 1 de personal laboral de la tabla salarial recogida en el convenio único de personal laboral de la Administración General del Estado, en los porcentajes que, para cada año de duración del contrato, establece el apartado 1 del artículo 7 del Real Decreto 103/2019, de 1 de marzo. Las actualizaciones de dicho referente retributivo que se produzcan serán igualmente aplicables en los sucesivos años de duración del contrato predoctoral.

IV.– Indarreko Hitzarmen Kolektiboaren 6. artikuluak –1. eta 12. atalak– ematen dizkion funtzioen eta zereginen artean, Batzorde Parekideak hitzarmenaren interpretazioan, indarraldian eta aplikazioan sor daitezkeen arazoak aztertzeko eta konpontzeko eskumena du, bai eta haren aplikazio eremuan dauden langileei eragin diezaieketen lan arazoak aztertzeko eta konpontzeko eskumena ere. Horrez gain, beharrezkoa den negoziazioa abiaraziko du, hitzarmenaren testuaren edukian eragina izan dezaketen arau aldaketa guztietara egokitzeko.

IV.– En el marco de las funciones y cometidos que le atribuye el artículo 6, apartados 1 y 12, del vigente Convenio Colectivo, la Comisión Paritaria está facultada para el examen y resolución de cuantas cuestiones se deriven de la interpretación, vigencia y aplicación del Convenio, así como de aquellas de carácter laboral que afecten al personal incluido en su ámbito de aplicación, y también para llevar a cabo la negociación precisa para adaptar su texto a todos aquellos cambios normativos que pudieran afectar al contenido del mismo.

Edonola ere, UPV/EHUk, negoziazioan indar sindikal guztien parte-hartzea erraztearren, eta beraiek horrela eskatuta, komenigarria ikusten du beharrezko arau egokitzapenak Negoziazio Mahaian egitea, irakasle-ikertzaileen kolektiboko langileen ordezkari guztiak parte hartuz, adostasun zabalena lortzeko.

No obstante, la UPV/EHU, en aras de facilitar la participación en la negociación de todas las fuerzas sindicales, y a petición de estas, considera conveniente que las adaptaciones normativas necesarias se lleven a cabo en el seno de la Mesa Negociadora con toda la representación de los y las trabajadores del colectivo del personal docente e investigador, al objeto de facilitar el mayor consenso posible.

Orain arte azaldutako guztiagatik, Zientziaren Legearen 21 d) eta 22 d) artikuluak ikusita, sindikatuetako eta unibertsitate administrazioko ordezkariek honako hau erabaki dute:

Por todo lo hasta ahora expuesto, a la vista de los artículos 21 d) y 22 d), ambos de la Ley de la Ciencia, los y las representantes de las centrales sindicales y de la Administración universitaria alcanzan el siguiente

ERABAKIA
ACUERDO

Lehenengoa.– Izaera.

Primero.– Naturaleza.

Erabaki honek, behin Gobernu Kontseiluak, hala badagokio, berretsita, indarrean den UPV/EHUko Irakasle-ikertzaileen Hitzarmen Kolektiboa osatzen duten xedapenen izaera bera izango du.

El presente Acuerdo gozará, una vez ratificado por el Consejo de Gobierno, en su caso, del mismo carácter que las disposiciones integrantes del vigente Convenio Colectivo del Personal Docente e Investigador de la UPV/EHU.

Erabaki honen interpretazioan sor daitezkeen desadostasunak Jarraipen Batzorde Parekideak konponduko ditu, erabaki honen zortzigarren atalean ezarritakoaren arabera hartutako akordio baten bidez.

Las discrepancias que pudieran surgir en la interpretación de este Acuerdo se resolverán por la Comisión Paritaria de Seguimiento, mediante acuerdo alcanzado en su seno, de conformidad con el apartado octavo de este Acuerdo.

Bigarrena.– Langileen arloa.

Segundo.– Ámbito personal.

Erabaki hau aplikatuko zaie doktore aurreko kontratupean eta Espainiako zientzia, teknologia eta berrikuntza sistemara sartzeko kontratupean UPV/EHUrako zerbitzuak ematen dituzten aldi baterako ikertzaile guztiei. Kontratu modalitate horiek Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren ekainaren 1eko 14/2011 Legeak ezartzen ditu. Aplikazioa erabaki honen seigarren atalean aurreikusitakoaren arabera egingo da, haren xedapen iragankorra ezertan eragotzi gabe.

El presente Acuerdo es de aplicación a la totalidad del personal investigador de carácter temporal que preste servicios para la UPV/EHU bajo las modalidades de contrato predoctoral y contrato de acceso al sistema español de ciencia, tecnología e innovación, establecidos por la Ley 14/2011, de 1 de junio, de la Ciencia, la Tecnología y la Innovación, de conformidad con lo previsto en el apartado sexto del presente Acuerdo, y sin perjuicio de su disposición transitoria.

Hirugarrena.– Araudi orokorra egokitzea.

Tercero.– Adaptación normativa general.

UPV/EHUko Irakasle-ikertzaileen II. Hitzarmen Kolektiboaren 21.2 artikuluan aldi baterako ikertzaileen praktiketako kontratuari egindako erreferentziaren ordez, doktore aurreko kontratua eta Espainiako Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza Sistemara sartzeko kontratua aipatuko dira.

La referencia realizada al contrato en prácticas del personal investigador temporal en el artículo 21.2 del II Convenio Colectivo del Personal Docente e Investigador de la UPV/EHU queda realizada al contrato predoctoral y al contrato de acceso al Sistema Español de Ciencia, Tecnología e Innovación.

Laugarrena.– Doktore aurreko kontratuari buruzko araudia egokitzea.

Cuarto.– Adaptación normativa sobre el contrato predoctoral.

1.– UPV/EHUko Irakasle-ikertzaileen II. Hitzarmen Kolektiboaren 25.1 b) artikuluan prestakuntza bidean dauden doktore aurreko ikertzaileen estatutua onartzen duen urtarrilaren 27ko 63/2006 Errege Dekretuari egiten zaizkion erreferentzien ordez, aipatuko dira, batetik, Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren ekainaren 1eko 14/2011 Legearen 21. artikulua (BOE, 2011ko ekainaren 2koa), eta bestetik, prestakuntza bidean dauden doktore aurreko ikertzaileen estatutua onartzen duen martxoaren 1eko 103/2019 Errege Dekretua (BOE, 2019ko martxoaren 15ekoa). Era berean, Hitzarmen Kolektiboaren 32.4 artikuluan langile horiei egindako erreferentzien ordez, ekainaren 1eko 14/2011 Legearen 21 d) artikulua eta martxoaren 1eko 103/2019 Errege Dekretuaren 7. artikulua aipatuko dira.

1.– Las referencias contenidas en el artículo 25.1 b) del II Convenio Colectivo del Personal Docente e Investigador de la UPV/EHU al Real Decreto 63/2006, de 27 de enero, por el que se aprueba el Estatuto del personal investigador predoctoral en formación, quedan realizadas al artículo 21 de la Ley 14/2011, de 1 de junio, de la Ciencia, la Tecnología y la Innovación (BOE de 2 de junio de 2011), y al Real Decreto 103/2019, de 1 de marzo, por el que se aprueba el Estatuto del personal investigador predoctoral en formación (BOE de 15 de marzo de 2019). Asimismo, la referencia que se realiza en el artículo 32.4 del Convenio Colectivo sobre dicho personal queda realizada al artículo 21 d) de la Ley 14/2011, de 1 de junio, y al artículo 7 del Real Decreto 103/2019, de 1 de marzo.

Hitzarmen Kolektiboan urtarrilaren 27ko 63/2006 Errege Dekretuan prestakuntza bidean dauden ikertzaileei egindako erreferentzia guztien ordez, ekainaren 1eko 14/2011 Legearen 21. artikulua, eta Lege horrekin bat datozen artikuluak, eta martxoaren 1eko 103/2019 Errege Dekretua aipatuko dira.

Cualesquiera otras referencias realizadas en el Convenio Colectivo al personal investigador en formación contemplado en el Real Decreto 63/2006, de 27 de enero, quedan realizadas al artículo 21 de Ley 14/2011, de 1 de junio, y concordantes de dicha Ley, y al Real Decreto 103/2019, de 1 de marzo.

2.– Doktore aurreko kontratua UPV/EHUk formalizatuko du, prestakuntza bidean dauden doktore aurreko ikertzaileek aldi berean egin ditzaten, alde batetik, ikerlanak proiektu espezifiko eta berritzaile batean; eta, bestetik, doktorego programaren barruan dauden jarduerak, doktoregoko unibertsitate titulu ofiziala lortzeko beharrezkoak diren gaitasunak eskuratu ditzaten.

2.– El contrato predoctoral se formalizará por la UPV/EHU para la realización simultánea por parte del personal investigador predoctoral en formación, por un lado, de tareas de investigación en un proyecto específico y novedoso y, por otro, del conjunto de actividades, integrantes del programa de doctorado, conducentes a la adquisición de las competencias y habilidades necesarias para la obtención del título universitario oficial de Doctorado.

3.– Espainiako edo Europako Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza Sistemaren finantzaketa autonomikoen eragile publikoek dagokion deialdian, ebazpenean edo antzeko bitartekoan, bai eta UPV/EHUren berezko deialdietan ere, kontratu modalitate horretan ikertzaileen kontratazioa finantzatzeko finkatuko duten zenbatekoa hartuko da kontuan. Gutxieneko ordainsari erreferente gisa estatuko administrazio orokorraren lan kontratudun langileen hitzarmen bakarrean jasotako ordainsari taularen lan kontratudun langileen 1. talderako finkatutako soldata, martxoaren 1eko 103/2019 Errege Dekretuaren 7. artikuluaren 1. atalak kontratuaren iraupen urte bakoitzerako ezarritako portzentajeetan. Gutxieneko hori urtero eguneratuko da, eta ondorioak izango ditu soldatan, deialdiaren data zein den albo batera utzita.

3.– Se estará al importe con el que se financie la contratación de personal investigador bajo esta modalidad contractual en la correspondiente convocatoria, resolución o instrumento análogo de los agentes públicos de financiación autonómicos, del Sistema Español de Ciencia, Tecnología e Innovación, o del europeo, así como en el caso de convocatorias propias de la UPV/EHU. Se tomará como referente retributivo mínimo el salario fijado para el Grupo 1 de personal laboral de la tabla salarial recogida en el convenio único de personal laboral de la Administración General del Estado, en los porcentajes que, para cada año de duración del contrato, establece el apartado 1 del artículo 7 del Real Decreto 103/2019, de 1 de marzo. Este mínimo se actualizará y repercutirá anualmente en el salario con independencia de la fecha de convocatoria.

4.– Kontratu modalitate horretan ikertzaileak kontratatzen direnean UPV/EHUko deialdien testuinguruan, deialdi horiek finantzatzen badira Espainiako edo Europako Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza sistemaren finantzaketa publikoko eragileek horretarako emandako dirulaguntzen kargura edo eragile pribatuek emandako laguntzen kargura, bada, laguntza horiek emateko xedapenean, erabakian edo hitzarmenean ezarritakoaren arabera ordainduko da.

4.– En los casos en los que la contratación del personal investigador contratado bajo esta modalidad contractual se efectúe en el marco de convocatorias de la UPV/EHU, financiadas con cargo a subvenciones concedidas a la misma para dicho fin por agentes públicos de financiación del Sistema Español de Ciencia, Tecnología e Innovación, o del europeo, o con cargo a ayudas provenientes de agentes privados, será retribuido de conformidad con lo establecido en la correspondiente disposición, resolución o convenio de otorgamiento de las mismas.

Edonola ere, errespetatu egingo da gutxieneko ordainsari erreferente gisa estatuko administrazio orokorraren lan kontratudun langileen hitzarmen bakarrean jasotako ordainsari taularen lan kontratudun langileen 1. talderako finkatutako soldata, martxoaren 1eko 103/2019 Errege Dekretuaren 7. artikuluaren 1. atalak kontratuaren iraupen urte bakoitzerako ezarritako portzentajeetan.

En cualquier caso, se respetará como referente retributivo mínimo el salario fijado para el Grupo 1 de personal laboral de la tabla salarial recogida en el convenio único de personal laboral de la Administración General del Estado, en los porcentajes que, para cada año de duración del contrato, establece el apartado 1 del artículo 7 del Real Decreto 103/2019, de 1 de marzo.

Bosgarrena.– Espainiako Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza Sistemara sartzeko kontratuari buruzko araudia egokitzea.

Quinto.– Adaptación normativa sobre el contrato de acceso al Sistema Español de Ciencia, Tecnología e Innovación.

1.– UPV/EHUko Irakasle-ikertzaileen II. Hitzarmen Kolektiboaren 25.1 artikuluan Ikerketa Zientifiko eta Teknikoaren Koordinazio Orokorrari eta Sustapenari buruzko apirilaren 14ko 13/1986 Legearen 17.1 b) artikuluari egindako erreferentzien ordez, Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren ekainaren 1eko 14/2011 Legearen 22. artikulua aipatuko da (BOE, 2011ko ekainaren 2koa). Era berean, Hitzarmen Kolektiboaren 32.3 artikuluan apirilaren 14ko 13/1986 Legearen 17.1 b) artikuluari egindako erreferentziaren ordez, ekainaren 1eko 14/2011 Legearen 22.1 d) artikulua aipatuko da.

1.– Las referencias contenidas en el artículo 25.1 a) del II Convenio Colectivo del Personal Docente e Investigador de la UPV/EHU al artículo 17.1 b) de Ley 13/1986, de 14 de abril, de Fomento y Coordinación General de la Investigación Científica y Técnica, quedan realizadas al artículo 22 de la Ley 14/2011, de 1 de junio, de la Ciencia, la Tecnología y la Innovación (BOE de 2 de junio de 2011). Asimismo, la referencia que se realiza en el artículo 32.3 del Convenio Colectivo al artículo 17.1 b) de la Ley 13/1986, de 14 de abril, queda realizada al artículo 22.1 d) de la Ley 14/2011, de 1 de junio.

Hitzarmen Kolektiboan apirilaren 14ko 13/1986 Legearen 17.1 b) artikuluan aurreikusitako ikertzaileei egindako erreferentzia guztien ordez, ekainaren 1eko 14/2011 Legearen 22. artikulua eta Lege horrekin bat datozen artikuluak aipatuko dira.

Cualesquiera otras referencias realizadas en el Convenio Colectivo al personal investigador contemplado en el artículo 17.1 b) de Ley 13/1986, de 14 de abril, quedan realizadas al artículo 22 de Ley 14/2011, de 1 de junio, y concordantes de dicha Ley.

2.– UPV/EHUk formalizatuko du Espainiako Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza Sisteman sartzeko kontratua, eta horren bidez egingo diren ikerlanak ikertzaileen laneko hobekuntza eta espezializazio maila handia lortzera bideratuko dira, haien lan esperientzia sendotze aldera. Zeregin horiek sartzeko kontratua gauzatzeko etapa hauetakoren batean egin ahal izango dira: sarrerakoa, sendotzekoa eta singularra.

2.– El contrato de acceso al Sistema Español de Ciencia, Tecnología e Innovación se formalizará por la UPV/EHU para la realización de tareas de investigación, orientadas a la obtención por el personal investigador de un elevado nivel de perfeccionamiento y especialización profesional, que conduzcan a la consolidación de su experiencia profesional. Dichas tareas podrán realizarse a lo largo de alguna o algunas de las siguientes etapas de ejecución del contrato de acceso: de incorporación, de consolidación y singular.

3.– Etapa bakoitzari dagozkion ikerketa jardueren edukia eta antzeko jarduerak egiten dituzten irakasle-ikertzaileen indarreko kontratu modalitateak aintzat hartuta, Espainiako Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza Sistemara sartzeko kontratua honela ordainduko da:

3.– En consideración al contenido de las actividades investigadoras correspondientes a cada etapa y a las modalidades contractuales de personal docente e investigador vigentes que realizan actividades análogas, el contrato de acceso al Sistema Español de Ciencia, Tecnología e Innovación se retribuirá de la forma siguiente:

a) Sarrerako etapan, ikerketa jarduera ikertzaileak doktore ondoko ikerketako prestakuntza osatzera bideratuta egongo da, atxikita dagoen ikertaldearen proiektuen testuinguruan ikerlanetan lagunduz. Horrenbestez, horrelakoetan, ikertaldearen barruan ezarritako jarraibideak, plangintza eta akordioak bete beharko ditu. Erreferentziako ordainsariak UPV/EHUk irakasle atxikien (irakasle doktore laguntzailea) kontratu modalitaterako ezarritakoak izango dira.

a) En la etapa de incorporación, la actividad investigadora se orientará a que el investigador o investigadora complete la formación investigadora posdoctoral, colaborando en tareas investigadoras en el marco de proyectos del grupo de investigación al que esté adscrito o adscrita, y debiendo seguir en consecuencia las instrucciones, planificación y acuerdos que se adopten en el seno del mismo. Las retribuciones de referencia serán las establecidas en la UPV/EHU para la modalidad contractual de profesorado adjunto (profesorado ayudante doctor).

b) Sendotzeko etapan, jarduera modu independentean egin behar da; hortaz, kontratatutako pertsonak gai izan beharko du bere ikerketa lerroak lideratzeko, beste ikertzaile batzuk prestatzeko eta lehia bidezko finantzaketa erakartzeko, ikertzen jarraitu ahal izateko. Edonola ere, etapa horretara sartu ahal izateko, bost urte igaro beharko dira, doktore titulua eskuratu denetik. Erreferentziako ordainsariak UPV/EHUk irakasle agregatuen (irakasle doktore kontratatua) kontratu modalitaterako ezarritakoak izango dira.

b) En la etapa de consolidación, la actividad a desarrollar tenderá a realizarse de manera independiente, de tal modo que la persona contratada sea capaz de liderar sus propias líneas de investigación, formar a otros investigadores e investigadoras y atraer financiación competitiva para el desarrollo de su actividad investigadora. En cualquier caso, para acceder a esta etapa deberán haber trascurrido al menos cinco años desde la fecha de obtención del título de doctor o doctora. Las retribuciones de referencia en esta etapa serán las establecidas en la UPV/EHU para la modalidad contractual de profesorado agregado (profesorado contratado doctor).

c) Etapa singularrean, jarduerak ikertzailearen laneko hobekuntza eta espezializazio maila handia utzi behar du agerian. Ordainsariak dagokion deialdian aurreikusitakoak izango dira, eta etapa honetan kontratatutako langileei ez zaie inola ere ordainduko irakasle agregatuen kontratu modalitaterako aurreikusitakoa baino zenbateko gordin txikiagoarekin.

c) En la etapa singular, la actividad a desarrollar ha de evidenciar un elevado nivel de perfeccionamiento y de especialización profesional. Las retribuciones serán las previstas en la correspondiente convocatoria, sin que en ningún caso el personal contratado en esta etapa pueda ser retribuido con un importe bruto inferior al previsto para la modalidad contractual de profesorado agregado.

4.– Espainiako Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza Sisteman sartzeko kontratuan, berariaz aipatuko da kontratuaren exekuzio etaparen bat, bai eta hari dagozkion ordainsariak ere.

4.– En el contrato de acceso al Sistema Español de Ciencia, Tecnología e Innovación se hará referencia expresa a alguna de las etapas de ejecución del contrato indicadas, así como a las retribuciones correspondientes.

Bi urtetik gorako iraupena duten kontratuen kasuan, sarrerako etapatik sendotzeko etapara aldatzeko aukera aurreikusiko da bigarren urtean gainditu delako, eta dagokion kontratu aldaketa egingo da, aldi berean baldintza hauek ematen direnean: 1) doktore titulua eskuratu zenetik gutxienez bost urte igaro izana; eta, 2) UNIBASQek edo ANECAk emandako ikerketa tarte baten (seiurtekoa edo ikertramo) ebaluazio positiboa edukitzea.

En el caso de contratos con una duración superior a 2 años se contemplará la opción de cambio de la etapa de incorporación a la etapa de consolidación al superar el segundo año, con el correspondiente cambio de etapa de ejecución del contrato, cuando concurran los siguientes requisitos simultáneamente: 1) hayan trascurrido al menos cinco años desde la fecha de obtención del título de doctor o doctora; y 2) estar en posesión de una evaluación positiva de un tramo de investigación (sexenio o ikertramo) concedido por UNIBASQ o ANECA.

5.– Kontratu modalitate horretan ikertzaileak kontratatzen direnean UPV/EHUko deialdien testuinguruan, deialdi horiek finantzatzen badira Espainiako edo Europako Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza sistemaren finantzaketa publikoko eragileek horretarako emandako dirulaguntzen kargura edo eragile pribatuek emandako laguntzen kargura, kasu horiek salbuespentzat hartuko dira, eta laguntzak emateko dena delako xedapenean, erabakian edo hitzarmenean ezarritakoa beteko da, langile horien ordainsari eta lege araubideari dagokionez. Salbuespenezko deialdi horiek erabaki honen Jarraipen Batzorde Parekidean baloratuko dira, eta, hala behar bada, Gobernu Kontseiluaren oniritzia jaso beharko dute.

5.– En los casos en los que la contratación del personal investigador bajo esta modalidad contractual se efectúe en el marco de convocatorias de la UPV/EHU financiadas con cargo a subvenciones concedidas a la universidad para dicho fin por agentes de financiación del Sistema Español de Ciencia, Tecnología e Innovación, o del europeo, o con cargo a ayudas provenientes de agentes privados, lo cual se considerarán circunstancias excepcionales, se estará a lo dispuesto en la correspondiente disposición, resolución o convenio de otorgamiento de aquellas en lo que respecta al régimen jurídico y retributivo de dicho personal. Estas convocatorias excepcionales se valorarán en la Comisión Paritaria de Seguimiento de este acuerdo y deberán ser informadas favorablemente, en su caso, por el Consejo de Gobierno.

Edonola ere, errespetatu egingo da gutxieneko ordainsari erreferente gisa sarrerako etaparako 3. puntuko a) atalean ezarritakoa.

En cualquier caso, se respetará como referente retributivo mínimo el establecido, para la etapa de incorporación, en el apartado a) del punto 3.

Seigarrena.– Eraginkortasuna.

Sexto.– Eficacia.

Erabaki honek UPV/EHUko Gobernu Kontseiluak berresten duen egunetik aurrera izango du eragina, eta berrespen horretatik aurrera, erabakian aipatzen diren eta formalizatzen diren lan kontratuei aplikatuko zaie.

El presente acuerdo será efectivo a partir de la fecha en que sea ratificado, en su caso, por el Consejo de Gobierno de la UPV/EHU, y será de aplicación a los contratos de trabajo objeto del mismo que se formalicen a partir de dicha ratificación.

Edonola ere, erabakiaren aplikazioa, behin berretsita, indarrean den ekitaldi bakoitzean aurrekontu kreditu nahikoa eta egokia izatearen baldintzapean geratuko da.

En cualquier caso, la aplicación del acuerdo, una vez ratificado, quedará condicionada a la existencia de crédito presupuestario adecuado y suficiente para cada ejercicio de vigencia.

Zazpigarrena.– Indarraldia.

Séptimo.– Vigencia.

Erabaki hau UPV/EHUko Irakasle-ikertzaileen II. Hitzarmen Kolektiborako aurreikusitako indarraldi araubide berberaren menpe dago.

El presente Acuerdo queda sujeto al mismo régimen de vigencia previsto para el II Convenio Colectivo del Personal Docente e Investigador de la UPV/EHU.

Zortzigarrena.– Erabakiaren jarraipena.

Octavo.– Seguimiento del acuerdo.

Jarraipen Batzorde Parekide bat eratzen da, eta haren egitekoa izango da erabaki honen interpretazioan, indarraldian eta aplikazioan sortutako gorabehera guztiak aztertzea eta konpontzea. Batzorde hori honako hauek osatuko dute: sindikatu sinatzaile bakoitzaren ordezkari titular batek eta sindikatuen ordezkaritza osoaren baliokidea izango den UPV/EHUko ordezkari kopuru batek. Gainera, sindikatu bakoitzak eta administrazioak berak bileretara aholkularitza emango dien pertsona bat eraman ahal izango dute.

Se constituye una Comisión Paritaria de Seguimiento, a la que le corresponderá el examen y resolución de cuantas cuestiones se deriven de la interpretación, vigencia y aplicación del presente Acuerdo. Esta Comisión estará integrada por una persona titular en representación de cada Central Sindical firmante y un número de representantes de la UPV/EHU equivalente al conjunto de la representación de las centrales sindicales. Cada central sindical y la propia Administración podrán contar, además, con una persona que les asesore en las reuniones.

XEDAPEN IRAGANKORRA.– 2022ko urtarrilean 1ean indarrean diren lan kontratuak eguneratzea.
DISPOSICIÓN TRANSITORIA.– Actualización de contratos de trabajo en vigor a 1 de enero de 2022.

1.– 2022ko urtarrilaren 1etik aurrera, hala dagokionean, data horretan indarrean dauden doktore aurreko kontratuen ordainsariak eguneratuko dira, baldin eta sinatu baziren prestakuntza bidean dauden doktore aurreko ikertzaileen estatutua onartzen duen martxoaren 1eko 103/2019 Errege Dekretua indarrean sartu ondoren. Eguneratze hori erabaki honen laugarren atalaren 3. puntuan ezarritakoaren arabera egingo da.

1.– A partir del 1 de enero de 2022 se actualizarán, cuando corresponda, las retribuciones de los contratos predoctorales que se encuentren vigentes a dicha fecha y hayan sido suscritos a partir de la entrada en vigor del Real Decreto 103/2019, de 1 de marzo, por el que se aprueba el Estatuto del personal investigador predoctoral en formación. La actualización se realizará de conformidad con lo establecido en el punto 3 del apartado cuarto del presente Acuerdo.

Era berean, aurreko paragrafoan aipatutako kontratuak amaitzean, 2022ko urtarrilaren 1a baino lehen jasotako ordainsariak erregularizatuko dira. Horretarako, aipatutako laugarren atalaren 3. puntuaren gutxieneko ordainsari erreferentearen aplikazioaren eta prestakuntza bidean dauden doktore aurreko ikertzaileen estatutua onartzen duen martxoaren 1eko 103/2019 Errege Dekretua indarrean sartu ondoren jasotako soldataren arteko diferentzia sartuko da kitapenean, aurreko paragrafoaren arabera egindako eguneratzea aintzat hartuta.

Asimismo, a la finalización de los contratos a los que se refiere el párrafo anterior, se regularizarán las retribuciones percibidas con anterioridad al 1 de enero de 2022. A estos efectos, el finiquito incluirá la diferencia resultante entre la aplicación del referente retributivo mínimo del citado punto 3 del apartado cuarto y el salario percibido tras la entrada en vigor del Real Decreto 103/2019, de 1 de marzo, por el que se aprueba el Estatuto del personal investigador predoctoral en formación, teniendo en cuenta la actualización que se haya realizado conforme al párrafo anterior.

Prestakuntza bidean dauden doktore aurreko ikertzaileen estatutua onartzen duen martxoaren 1eko 103/2019 Errege Dekretua indarrean sartu aurretik sinatu ziren eta 2022ko urtarrilaren 1ean indarrean dauden kontratuei dagokienez, jasotako ordainsariak kontratua amaitzean erregularizatuko dira. Horri begira, erabaki honen laugarren atalaren 3. puntuan ezarritako gutxieneko ordainsari erreferentearen aplikazioaren eta kontratuan benetan jasotako soldataren arteko diferentzia sartuko da kitapenean.

Para los contratos suscritos antes de la entrada en vigor del Real Decreto 103/2019 de 1 de marzo, por el que se aprueba el Estatuto del personal investigador predoctoral en formación, que sigan vigentes a fecha 1 de enero de 2022, las retribuciones percibidas se regularizarán a la finalización del contrato. A estos efectos, el finiquito incluirá la diferencia resultante entre la aplicación del referente retributivo mínimo establecido en el punto 3 del apartado cuarto de este Acuerdo y el salario realmente percibido durante su ejecución.

2.– 2022ko urtarrilaren 1etik aurrera, hala dagokionean, data horretan indarrean diren Espainiako Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza Sistemara sartzeko kontratuen ordainsariak eguneratuko dira. Eguneratze hori erabaki honen bosgarren atalaren 3. puntuan ezarritakoaren arabera egingo da, eta izan izango du ekarri, edonola ere, kontratu horietan jasotzen den soldata jaistea.

2.– A partir del uno de enero de 2022 se actualizarán, según corresponda, las retribuciones de los contratos de acceso al Sistema Español de Ciencia, Tecnología e Innovación vigentes a dicha fecha. La actualización se realizará mediante la aplicación de lo establecido en el punto 3 del apartado quinto del presente Acuerdo y, en cualquier caso, no podrá suponer la reducción del salario recogido en dichos contratos.

LEHENENGO XEDAPEN GEHIGARRIA.– Berrikuspena.
DISPOSICIÓN ADICIONAL PRIMERA.– Revisión.

Zortzigarren atalean aipatutako batzorde parekidearen aldez aurreko erabakiarekin, erabaki honen laugarren atalaren 3. puntuan aurreikusitako ordainsari erreferentea aldatu ahal izango da, eta 2023ko urtarrilaren 1etik aurrera irakasle atxikiari dagokion ordainsariaren % 95 izatera pasatuko da, betiere horren aplikaziorako aurrekontu kreditu nahikoa eta egokia bada eta unibertsitate gaietan eskumena duen Eusko Jaurlaritzako Saila ados badago.

Previo acuerdo de la comisión paritaria a la que se hace mención en el apartado octavo, podrá modificarse el referente retributivo previsto en el punto 3 del apartado cuarto de este Acuerdo. Dicho referente pasará a ser, a partir del 1 de enero de 2023, el 95 % de la retribución correspondiente a la figura de profesorado adjunto, siempre y cuando cuente con crédito presupuestario suficiente y adecuado para su aplicación y con la conformidad del departamento competente en materia de universidades del Gobierno vasco.

Era berean, doktore aurreko kontratuen ordainsariei dagokienez, administrazioak Negoziazio Mahaia berriro deitzeko konpromisoa hartzen du, akordio hau sinatu eta gutxienez bi hilabete eta gehienez bi urte igaro ondoren, eta izan izango du ekarri, edonola ere, kontratu horietan jasotzen den soldata jaistea.

Asimismo, la Administración adquiere el compromiso de convocar nuevamente la Mesa Negociadora en lo relativo a las retribuciones de los contratos predoctorales en un plazo mínimo de dos meses y máximo de dos años desde la firma del presente Acuerdo, y, en cualquier caso, no se podrá reducir el referente.

BIGARREN XEDAPEN GEHIGARRIA
DISPOSICIÓN ADICIONAL SEGUNDA.

Erabaki honen alde sinatzaileek II. Hitzarmen Kolektiboaren 22., 23. eta 24. artikuluak negoziatzen hasteko konpromisoa hartzen dute, erabaki hau sinatu aurretik administrazioak aurkeztuko dituen artikuluetatik abiatuta; era berean, beharrezkoa izanez gero, ikertzaileen beste figura batzuei buruz ere negoziatuko da, eta horretarako jardueren egutegi bat finkatuko dute. Konpromiso hori eraginkorra izango da erabaki hau Gobernu Kontseiluak berresten duenean.

Las partes firmantes del presente Acuerdo se comprometen a iniciar la negociación de los artículos 22, 23 y 24 del II Convenio Colectivo, a partir del articulado que ha de ser entregado por la Administración con anterioridad a la firma de este Acuerdo; así como otras figuras de personal investigador, en su caso, estableciendo para ello el calendario de actuaciones que consideren oportuno a tal efecto. Este compromiso será efectivo una vez que el presente Acuerdo sea ratificado por el Consejo de Gobierno.

Adostasun horren erakusgarri, dokumentu hau sinatzen dute, Leioan, 2021eko abenduaren 9an.

Lo que en prueba de conformidad firman en Leioa, a 9 de diciembre de 2021.


Azterketa dokumentala


Análisis documental