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101. zk., 2022ko maiatzaren 26a, osteguna

N.º 101, jueves 26 de mayo de 2022


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
2277
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EBAZPENA, 2022ko apirilaren 22koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Irungo (Gipuzkoa) Papinea 5.3.14 eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren aldaketari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 22 de abril de 2022, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico de la modificación del Plan Especial de Ordenación Urbana en el ámbito 5.3.14 Papinea, Irun, Gipuzkoa.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Irungo Udalak, 2022ko otsailaren 28an, Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzan eskabide bat aurkeztu zuen, hasiera emateko honako plan honen ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedurari: Irungo Papinea 5.3.14 eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren aldaketa (aurrerantzean, Plana). Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha de 28 de febrero de 2022, el Ayuntamiento de Irun completó ante la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada de la Modificación Plan Especial de Ordenación Urbana en el ámbito 5.3.14 Papinea, Irun (en adelante Plan). La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikulua aplikatuta, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Era berean, Irungo Udalari jakinarazi zitzaion.

En aplicación del artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de Irun.

Halaber, espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egoki jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Erantzuteko legezko epea amaitu eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikuluaren arabera.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 60. artikuluari jarraikiz, ingurumen-ebaluazioko prozeduraren mende jarriko dira, nahitaez, ingurumenean eragin esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuak, eta horien aldaketak eta berrikuspenak, ingurumena babesteko maila handi bat bermatzeko eta garapen jasangarria sustatzeko asmoz.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 60 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, se someterán preceptivamente al correspondiente procedimiento de evaluación ambiental los planes, programas y proyectos, y sus modificaciones y revisiones, que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, con el fin de garantizar un elevado nivel de protección ambiental y de promover un desarrollo sostenible.

Plana abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 72.2 artikuluan jasotako kasuen artean sartzen da; hor ezartzen da zer plan eta programak pasatu behar duen ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua honako hauek zehazteko: ingurumen-eragin esanguratsurik ez duela –ingurumen-txosten estrategikoaren arabera– edo ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar dela, ingurumenean eragin esanguratsua izan dezakeelako.

El Plan se encuentra entre los supuestos del artículo 72.2 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 75. artikuluan arautzen da, abenduaren 9ko 10/2021 Legearen II.C eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en el artículo 75, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo II.C de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarrean dagoen araudian ezarritako alderdiak betetzen dituela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak (huraxe baita organo eskuduna, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen ala ez aztertzen da eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana gauzatzeko, eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 10/2021 Legea, abenduaren 9koa, Euskadiko Ingurumen Administrazioarena; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de régimen jurídico del sector público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Irungo Papinea 5.3.14 eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren aldaketari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa egitea, ondoren adierazitako moduan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la Modificación Plan Especial de Ordenación Urbana en el ámbito 5.3.14 Papinea, Irun, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Plana Papinea izeneko eremuari dagokio; Irungo Alde Zaharraren ondoan dago eta, gaur egun, zenbait baratze eta legezko aurri-egoera duen eraikin baten hondakinak daude han. Eremuak muga hauek ditu: hegoaldean, Urantzu kalea; iparraldean, Pedro de Hirizar kalea; ekialdean, Dunboa kanalaren alboko oinezkoentzako pasealekua; eta mendebaldean, Aitzin Zuloa kalea, zeinak Korrokoitz eremua Papinea kalearekin lotzen duen Urantzu kalearen bidez, bai eta Papinea eta Pedro de Hirizar kaleen artean lehendik dagoen etxadiarekiko mehelin bat ere. Papinea Eremuak 4.980 m2-ko azalera du.

El ámbito del Plan corresponde con el área definida como ámbito de Papinea, situado junto al Casco Antiguo de Irun y ocupado en la actualidad por una serie de huertas y restos de un edificio en situación legal de ruina. El ámbito está limitado al Sur por la c/ Urantzu, al Norte por la c/ Hirizahar, al Este por el paseo peatonal junto al Canal Dunboa y al Oeste por la c/ Aitzin zuloa que une el Ámbito Korrokoitz con la c/ Papinea a través de la c/ Urantzu y por una medianera con la manzana preexistente entre las calles Papinea e Hirizahar. El área de intervención del Ámbito Papinea comprende una superficie de 4.980 m2.

2008ko otsailaren 27an behin betiko onartu zen Hiri Antolamenduko Plan Bereziak arautzen du eremua; plan horrek modua ematen du bizitegi-eremu bat antolatzeko, Alde Zaharraren ezaugarriekin bat etorriz gero. Ondoren, 2015eko otsailaren 28an behin betiko onartu zen Hiri Antolamendurako Plan Orokorraren bidez, aurreko Plan Orokorrean Papinea eremurako zehaztutako hirigintza-zehaztapen orokorrak finkatu ziren, baina hirigintza-eraikigarritasuna areagotzeko aukera eman zen.

La normativa urbanística que regula el ámbito es el Plan Especial de Ordenación Urbana que se aprobó definitivamente con fecha 27 de febrero de 2008 y permitía la ordenación de una zona residencial en correspondencia con las características del entorno de casco viejo. Posteriormente, con el Plan General de Ordenación Urbana aprobado definitivamente el 28 de febrero de 2015 se consolida las determinaciones urbanísticas generales definidas en el anterior Plan General para este ámbito Papinea pero posibilita un incremento de la edificabilidad urbanística.

Papinea 5.3.14 eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren aldaketa honen helburua da Irunen indarrean dagoen HAPOn ezarritako hirigintza-eraikigarritasunaren areagotze hori jasotzea; zehazki, eremuaren antolamendu xehatua egiten du, indarrean dagoen HAPOra egokitzeko. HAPBren aldaketa horretan, alderdi hauek daude zehaztuta: jabetzaren egitura; HAPOn zehaztutako eraikigarritasunak izan beharreko lerrokadurak eta sestrak, hegalak, kotak eta gehieneko inguratzailea; eraikuntza-etapen plana eta urbanizazio-faseak; zortasun aeronautikoen eta Urak uholde-arriskuari buruz adierazitako baldintzen betetze-maila; itsas-lehorreko jabari publikoarekin muga egiteagatik, Itsasertzari buruzko lege propioaren betetze-maila; bideen eta oinezkoentzako eremuen jarraitutasuna; bai eta hirigintzako legeriak eskatzen dituen gainerako xedapenen betetze-maila ere.

El objeto de la presente modificación del Plan Especial de Ordenación Urbana en el ámbito 5.3.14 Papinea es recoger el incremento de edificabilidad establecido en el vigente PGOU de Irun, concretamente desarrolla la ordenación pormenorizada del ámbito para adecuarlo a las determinaciones del PGOU vigente. En esta modificación del PEOU se determinan la estructura de la propiedad, las alineaciones y rasantes, los vuelos, las cotas, la envolvente máxima que deberá acoger la edificabilidad determinada en el PGOU, el plan de etapas de edificación y las fases de urbanización, el cumplimiento de las servidumbres aeronáuticas y de las condiciones de inundabilidad marcadas por Ura, el cumplimiento de la legislación propia de Costas que derive de la colindancia con el Dominio Público Marítimo-Terrestre, la continuidad viaria y del espacio peatonal, así como el cumplimiento del resto de determinaciones exigidas por la legislación urbanística.

Jarraian, Planean proposatutako jarduketak laburbiltzen dira:

A continuación, se resumen las actuaciones propuestas por el Plan:

– Papinea kalearen amaieran legezko aurri egoeran dagoen eraikina (BS+1) eraistea.

– Derribo del edificio declarado en situación legal de ruina situado al final de la c/ Papinea, de PB+1.

– Kanalera ematen duen eraikin-aurrealde bat sortzea, kanalaren bazterrean oinezkoentzako pasealekua osatuz: bereizitako bi eraikin proposatzen ditu; alde batetik, Papinea eta Pedro de Hirizar kaleen artean dagoen etxadia osatzen du 9 etxebizitzako eraikin berri batekin, eta, bestetik, beste etxadi bat sortzen du, beste 82 etxebizitzakoa. Horren alboek Urantzu eta Pedro de Hirizar kaleen lerroari jarraitzen diote, aurrealdetik kanalera Itsasertzen Legean ezarritako tartea dago eta Aitzin zuloa kalea zena desbideratzen da, Korrokoitz kalearen luzapen bihurtuz, Pedro de Hirizar kaleraino.

– Crear un frente edificatorio al canal apoyando el paseo peatonal al borde del mismo: propone dos volúmenes edificatorios separados, por un lado, completa la manzana existente entre la c/ Papinea y c/ Hirizahar con una nueva edificación que acogerá 9 viviendas; y por otro lado crea una nueva manzana con otras 82 viviendas cuyos lados continúan la alineación de la c/ Urantzu y c/ Hirizahar, el frente al canal exigido por la Ley de Costas y desvía la antigua c/ Aitzin zuloa hasta convertirla en una prolongación de la c/ Korrokoitz que llega a la c/ Hirizahar.

– Bi solairuko lurpeko aparkalekua etxadi berri horren azpian eraikitzea.

– Construir el aparcamiento subterráneo de dos plantas bajo esta nueva manzana.

– Ibilgailuentzako bide bat irekitzea, Urantzu kalearekiko perpendikularra, Dunboa kanalaren ondoan.

– Abrir al tráfico un vial perpendicular a la c/ Urantzu junto al Canal Dunboa.

Ingurumen Dokumentu Estrategikoak (IDE) aukera bakar bat proposatzen du 0 aukeraz edo ez jarduteko aukeraz gain. Ingurumen-ikuspegitik, ez da hauteman inpaktu esanguratsurik gaur egungo egoeraren aldean; gainera, hartutako irtenbidea justifikatzeko, 2015ean onartutako HAPOk hirigintza-eraikigarritasuna handitzea ahalbidetu zuela eta horrek hirigintza-kargak hobetzea dakarrela adierazten da.

El documento ambiental estratégico (DAE) propone una única alternativa además de la alternativa 0 o de no actuación. Desde el punto de vista medioambiental no se detectan impactos significativos con respecto a la situación actual, además se justifica la solución adoptada indicando que en el PGOU aprobado en 2015 posibilita el incremento de la edificabilidad urbanística que supone mejorar las cargas que sobre la urbanización recaen.

B) Planaren ezaugarri teknikoak eta ingurumenekoak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75.3 artikuluaren arabera, lege horren II.C eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira Planari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion edo ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características técnicas y ambientales del Plan, y de conformidad con el artículo 75.3 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo II.C de la citada Ley para determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legeetan zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zer neurritan eragiten duen beste plan edo programa batzuetan, hierarkizatuta daudenak barne: Planean, eremuaren antolamendu xehatuaren garapena jasotzen da, indarrean dagoen HAPOren zehaztapenetara egokitze aldera; zehazki, Irunen indarrean dagoen HAPOn adierazitako eraikigarritasunaren handitzea jasotzen da. Plana eraikuntza-obren bidez gauzatuko da. Planaren ezaugarriak kontuan hartuta, ez du ingurumen-eragin nabarmenik izango beste plan edo programa batzuetan. Ez da aurkitu plangintza nagusiarekiko bateraezintasunik.

b) La medida en que el Plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el Plan corresponde con un desarrollo de la ordenación pormenorizada del ámbito para adecuarlo a las determinaciones del PGOU vigente, concretamente recoge el incremento de edificabilidad indicado en el vigente PGOU de Irun. El plan se va a desarrollar mediante las obras de edificación. Teniendo en cuenta las características del Plan, este no causará efectos ambientales reseñables sobre otros planes o programas. No se han detectado incompatibilidades con el planeamiento jerárquicamente superior considerado.

c) Plana egokia al den ingurumen-arloko alderdiak barnean hartzeko, bereziki garapen jasangarriaren sustapena: Plana egokia da garapen jasangarria sustatzera bideratutako ingurumen-alderdiak barnean hartzeko; izan ere, artifizializatutako lurzorua dentsifikatzea bultzatzen du, eta Irungo hiri-sarean aurrez hiri-lurzorutzat kalifikatutako lurzoru bat okupatzea dakar. Egindako proiektuak energia-aurrezpena eta -efizientzia sustatzeko neurriak har ditzake barnean.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible ya que favorece la densificación del suelo artificializado, supone la ocupación de suelo previamente calificado como urbano inserto en el tejido urbano de Irun. El proyecto de desarrollo puede incorporar medidas encaminadas a potenciar el ahorro y la eficiencia energética.

d) Planarekin loturiko ingurumen-arazo esanguratsuak: ingurumenean nolabaiteko inpaktua izan dezaketen jardunek obra-faseekin dute zerikusia batez ere: gerta daitezkeen lur-mugimenduak, makineriaren zirkulazioa, lurzoru-okupazioa, istripuzko isurpenak, uraren kalitatearen gaineko eragina, hondakinak sortzea, soinu-mailen igoera, partikulek eragindako airearen kutsadura eta abar. Dena den, jarduketa horrek ez du aldaketarik izango gaur egungo eraikuntza-premiei dagokienez. Zaratari dagokionez, gaur egun ez dira betetzen etorkizuneko bizitegi-eremu batek egunez, arratsaldez eta gauez bete beharreko kalitate akustikoko helburuak. Etorkizunari begira, eraikin berrien fatxada guztietan aplika daitezkeen kalitate akustikoko helburuak betetzen dira egunez eta arratsaldez; gauez, berriz, 2 dB(A) handiagoak dira Urantzu kalera begira dauden fatxadetan aplikatu beharrekoak. Gainerakoetan, helburuak bete egiten dira.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: las actuaciones que podrían generar algún tipo de impacto sobre el medio son sobre todo las relacionadas con la fase de obras: posibles movimientos de tierra, tránsitos de maquinaria, ocupación del suelo, vertidos accidentales, afección sobre la calidad de las aguas, generación de residuos, incremento de niveles sonoros, emisión de contaminación atmosférica debido a partículas, etc. Sin embargo, esta actuación no se considera que variará con respecto las necesidades constructivas actuales. Respecto al ruido, en el escenario actual no se cumplen las OCA para los periodos día, tarde y noche para un área residencial futura. En el escenario futuro durante los periodos día y tarde se cumplen los OCA aplicables en todas las fachadas de las nuevas edificaciones y durante el periodo noche se incumplen los OCA aplicables en las fachadas orientadas hacia la calle Uranzu en 2 dB(A), cumpliéndose dichos objetivos en el resto de las fachadas.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da Europar Batasuneko edo Espainiako ingurumen-arloko legedia ezartzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina pairatu lezakeen eremuaren ezaugarriak:

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada:

Jarduera-eremua Beraun-Santiago auzoan dago, Irungo Alde Zaharraren ondoan. Gaur egun, lurzati horretan, partzialki asfaltatutako lurrazaleko aparkalekuak eta baratzeak daude. Erabiltzen ez den eraikin bat ere badago. Zehazki, Papinea eremuak Pedro de Hirizar kalea du iparraldean, Dunboa kanala ekialdean, Urantzu kalea hegoaldean eta Korrokoitz eremuko eraikinak mendebaldean.

El ámbito de actuación está localizado en el barrio de Beraun-Santiago, junto al Casco Antiguo del municipio de Irun. Se trata de una parcela ocupada actualmente por espacios de aparcamientos en superficie parcialmente asfaltados, y una zona de huertas. Se conserva también una edificación en desuso. Concretamente, el ámbito Papinea limita al Norte con la c/ Pedro de Irizar, al Este con el Canal Dunboa, al Sur con la c/ Urantzu, y al Oeste por las edificaciones del ámbito Korrokoitz.

Ingurumen-balio garrantzitsurik ez duen hiri-eremua da. Ez dago interes naturaleko elementurik, ezta interes geologikoko ezein puntu edo eremu ere, eta ez du akuiferoen kutsadurarekiko kalteberatasunik.

Se trata de un entorno urbano que carece de valores ambientales relevantes. No se aprecian elementos de interés natural, tampoco coincide con puntos o áreas de interés geológico ni presenta vulnerabilidad a la contaminación de acuíferos.

Plana gauzatzeak zenbait ondorio ditu ingurumenari dagokionez, eta aipagarrienak eremuaren kalitate akustikoarekin lotuta daude; bestalde, sektore hori Oiassoko eta Irungo Erdi Aroko hiriguneko Babes Arkeologikoko Eremuan dago, eta, beraz, Irungo Hiri Antolamenduko Plan Orokorreko Kultura Ondarearen Katalogoak babestuta, dagokion berariazko babes-araubidearen bidez.

Los aspectos ambientales más reseñables derivados del desarrollo del Plan tienen que ver con la calidad acústica del ámbito y que se trata de un sector que se encuentra dentro de la denominada Área de Protección Arqueológica de Oiasso y núcleo medieval de Irun, protegida por el Catálogo de Patrimonio Cultural del Plan General de Ordenación Urbana de Irun, que cuenta con un régimen de protección específico.

Planaren eremuak uholde-arriskua du, baina, Dunboako kanala oso bideratuta dagoenez, ur-masaren lehentasunezko fluxu-eremua kanalera mugatzen da; 10 eta 100 urteko errepikatze-denborako uholdeen eraginpean egon daitezkeen eremuak 20 m2 baino txikiagoak dira eta zubiaren ondoan daude, hego-ekialdeko muturrean; aldiz, ia eremu osoak (% 95 inguru) 500 urteko errepikatze-denborako uholde-arriskua du.

El ámbito del Plan es inundable aunque debido al elevado grado de encauzamiento del canal de Dumboa, la zona de flujo preferente de la masa de agua se restringe al propio canal, las posibles zonas afectadas por avenidas con un periodo de retorno de 10 y 100 años se limitan a superficies menores a los 20 m2 del extremo Sureste junto al puente, mientras que prácticamente la totalidad del área (aproximadamente el 95 % del ámbito) se encuentra afectada por la mancha de inundación de avenidas con periodo de retorno de 500 años.

Aurkeztutako inpaktu akustikoaren azterketaren emaitzen arabera, ez dira betetzen etorkizuneko bizitegi-eremu batek egunez, arratsaldez eta gauez bete beharreko kalitate akustikoko helburuak. Etorkizunari begira, eraikin berrien fatxada guztietan aplika daitezkeen kalitate akustikoko helburuak betetzen dira egunez eta arratsaldez; gauez, berriz, 2 dB(A) handiagoak dira Urantzu kalera begira dauden fatxadetan aplikatu beharrekoak. Gainerakoetan, helburuak bete egiten dira. Inpaktu akustikoaren azterketan, zenbait aukera aztertzen dira kanpoaldean kalitate akustikoko helburuak betetzera bideratutako neurri zuzentzaileak ezartzeko, baina neurri zuzentzaile guztiak baztertu dira, hainbat arrazoirengatik. Egin duten proposamenak 2016ko abenduaren 5ean onartutako Irungo Zarataren Mapari eta 2017ko apirilean behin betiko onartutako Ekintza Planari egiten die erreferentzia. Plan horretan, Papinea eremua babes akustiko bereziko eremuetako baten barruan sartzen da; zehazki, BABE 5 eremuan. Edonola ere, eraikinen barnean kalitate akustikoko helburuak betetzeko isolamendu akustiko zehatzak proposatzen dira.

De acuerdo con el estudio de impacto acústico presentado, en el escenario actual los resultados muestran que no se cumplen las OCA para los periodos día, tarde y noche para un área residencial futura. En el escenario futuro durante los periodos día y tarde se cumplen los OCA aplicables en todas las fachadas de las nuevas edificaciones y durante el periodo noche se incumplen los OCA aplicables en las fachadas orientadas hacia la calle Uranzu en 2 dB(A), cumpliéndose dichos objetivos en el resto de las fachadas. En el estudio de impacto acústico se analizan diferentes posibilidades de establecer medidas correctoras para cumplir los objetivos de calidad acústica en el espacio exterior, pero se descartan las diferentes medidas correctoras por diferentes razones. La propuesta que plantean hace referencia al Mapa de Ruido de Irun aprobado con fecha 5 de diciembre de 2016, y a su Plan de Acción, aprobado definitivamente en abril de 2017, en el que se incluye el ámbito de Papinea dentro de una de las Zonas de Protección Acústica Especial, concretamente en la ZPAE 5. En cualquier caso, se proponen aislamientos acústicos concretos para cumplir los objetivos de calidad acústica en el interior de las edificaciones.

Hala ere, adierazten denez, Urantzu kalea oinezkoentzat jarriz gero, inpaktu akustikoa murriztu eta aplikatzekoak diren kalitate akustikoko helburuak betetzea lor daiteke, eta, beraz, ez litzateke egongo eraikitzeko baimena emateko murrizketarik agertoki horretan.

Aun así, se indica que en el caso de que se peatonalice la calle Uranzu, podría reducirse la afección acústica y lograr que se cumplieran los OCA aplicables, y, por tanto, no existirían restricciones a la concesión de la licencia de edificación en ese escenario.

Proposatutako jarduketak kontuan hartuta, nahiz eta eraikina gehiago aprobetxatzeak baliabide gehiago kontsumitzea eta hondakin gehiago sortzea ekar dezakeen, ez da uste ingurumen-inpaktu handirik egongo denik eremuaren eta ingurunearen gaur egungo egoeraren aldean.

Teniendo en cuenta las actuaciones propuestas, aunque un mayor aprovechamiento de la edificación podría suponer un aumento en los recursos consumidos y los residuos generados, no se considera que supongan afecciones ambientales significativas con respecto a la situación actual del ámbito y su entorno.

Planaren esparruko jarduketen inpaktuak urbanizazio- eta eraikitze-obren ondoriozkoak izango dira. Jarduketa horien ondorioz, giza habitataren kalitatea murriztuko da (zarata, hautsa, bibrazioak, etab.) eta hondakinak sortuko dira, aldi baterako eta eremu jakin batean baino ez bada ere. Hala ere, ez da uste jarduera hori aldatuko denik gaur egungo eraikuntza-premiei dagokienez.

Los impactos de las actuaciones que se enmarcan en el Plan serán los derivados de las obras de urbanización y edificación. Estas actuaciones darán lugar, de forma temporal y localizada, a una disminución de la calidad del hábitat humano (incremento de ruido, polvo, vibraciones, etc.) y la generación de residuos. Sin embargo, esta actuación no se considera que variará con respecto a las necesidades constructivas actuales.

Aurrekoaren ondorioz, kontuan hartuta eremuaren egungo egoera, Planak egiten duen antolamendu-proposamena eta dagozkion neurri prebentibo, babesle eta zuzentzaileen aplikazioa, ez da espero jarduketa horiek eragin esanguratsurik izango dutenik ingurumenean, Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legean xedatutakoari jarraikiz, baldin eta eragin-eremuan egiten diren esku-hartzeak eta jarduketak segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez egiten badira, besteak beste.

En consecuencia con lo anterior, considerando la situación actual del ámbito, la propuesta de ordenación que plantea el Plan, y la aplicación de las medidas preventivas, protectoras y correctoras pertinentes, no se espera que de dichas actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente, en los términos previstos en la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos y contaminación acústica.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Irungo Papinea 5.3.14 eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren aldaketari buruzko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, baldin eta ezarritako neurri babesleak eta zuzentzaileak Planaren aldaketan txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que la Modificación Plan Especial de Ordenación Urbana en el ámbito 5.3.14 Papinea, Irun, se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dagoen araudiaren arabera gauzatuko dira, ebazpen honetan ezarritakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, Ingurumen Dokumentu Estrategikoan eta Planean bertan jasotakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan.

Zaratari dagokionez Planean hartu beharreko erabakien artean, eta Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluak ezartzen duenari jarraikiz, etorkizunean ezingo da hirigintza-garapenik gauzatu eremu batean baldin eta kanpoaldean kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez badira, hargatik eragotzi gabe 43. eta 45. artikuluetan ezarritakoa. Ondorioz, eraikuntza-lizentzia eman aurretik, kanpo-ingurunea babesteko neurri tekniko eta ekonomikoki egokiak hartu behar dira (lurzorutik bi metrora, eraiki gabeko inguruetan; eta altuera orotara leihodun fatxadetan, eraikitako inguruetan), baita, kasu guztietan, kalitate akustikoko helburuak betetzeko beharrezkoak direnak ere, eraikinen barnealdean. Hiriko bideetara ematen duten fatxada guztiak isolatu beharko dira: Dunboa kanalarekiko errepide paralelo berria eta Urantzu kaleko errepidea. CTE-DB-HR arauan zehaztutako D2m nt, Atr parametroaren arabera, fatxada bakoitzean 30 dB(A)-ko isolamendua beharko da; alabaina, aipatutako bi bideetara (bereziki, Urantzu kalera) ematen duten fatxadetako logeletan, 32 dB(A)-koa beharko da, gutxienez. Fatxadaren isolamendu horiek behar bezala justifikatuko dira eraikuntza-proiektuan.

Entre las determinaciones que debe adoptar el plan respecto al ruido y de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, no podrán ejecutarse futuros desarrollos urbanísticos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45. En consecuencia, deberán adoptarse, con anterioridad a la concesión de la licencia de edificación, las medidas técnica y económicamente proporcionadas, encaminadas a proteger, en primera instancia, el ambiente exterior (a 2 m de altura del suelo, en las zonas no edificadas; y en la totalidad de las fachadas con ventana, a todas sus alturas, en la zonas edificadas), así como, en todo caso, las necesarias para cumplir con los objetivos de calidad acústica en el ambiente interior de las edificaciones. Se deberán aislar todas las fachadas orientadas hacia los viales urbanos: nuevo vial paralelo a Canal Dunboa y vial en la calle Uranzu. El aislamiento necesario para cada fachada, según el parámetro D2m nt,Atr, definido en el CTE-DB-HR, será de 30 dB(A), aunque en los dormitorios ubicados en las fachadas orientadas hacia los dos viales citados, especialmente la calle Uranzu, el aislamiento mínimo será de 32 dB(A). Estos aislamientos de fachada deberán quedar específicamente justificados en el proyecto de edificación.

Era berean, Oiassoko eta Irungo Erdi Aroko hiriguneko Babes Arkeologikoko Eremuari dagokionez, obrako eremuen azterketa arkeologiko bat aurkeztea gomendatzen da, Planaren aldaketa behin betiko onartu aurretik.

Asimismo, en relación al Área de Protección Arqueológica de Oiasso y núcleo medieval de Irun se recomienda presentar un estudio arqueológico de las zonas de obras previo a la aprobación definitiva de la modificación del Plan.

Uholde-arriskuari dagokionez, Planak kontuan izan behar du Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Plan Hidrologikoaren araudiko VII. kapituluan eta Euskal Autonomia Erkidegoko Ibaiertzak eta Errekaertzak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Planeko E.2 apartatuko uholdeen babesari buruzko berariazko araudian ezarritakoa. Zehazki, Plan Hidrologikoaren 40. artikuluan, Lurraldearen Arloko Planaren E.2.2 eta E.2.5 apartatuetan eta Jabari Publiko Hidraulikoari buruzko Erregelamenduaren 14 bis artikuluan ezarritakoa aplikatuko da, betiere alde batera utzi gabe eskumena duen administrazio hidraulikoak uztailaren 20ko 1/2001 Legegintzako Errege Dekretuak (zeinak Uraren Legearen testu bategina onartzen baitu) 25.4 artikuluan jasotako txostenean ezarritakoa eta Uraren Euskal Agentziak Uraren ekainaren 23ko 1/2006 Legearen 7.k) artikuluan adierazitako txostenean ezarritakoa.

En relación con el riesgo de inundación, el plan debe tener en cuenta lo establecido en el capítulo VII de la normativa del Plan Hidrológico de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental y en la normativa específica sobre protección contra inundaciones del apartado E.2 del Plan Territorial Sectorial de ordenación de los ríos y arroyos de la Comunidad Autónoma del País Vasco. En concreto, resulta de aplicación lo establecido en el artículo 40 del citado Plan Hidrológico y en los apartados E.2.2 y E.2.5 del citado Plan Territorial Sectorial y en el artículo 14 bis del Reglamento del Dominio Público Hidráulico, sin perjuicio de lo que establezca la administración hidráulica competente en la emisión del informe contemplado en el artículo 25.4 del Real Decreto Legislativo 1/2001, de 20 de julio, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Aguas, así como la Agencia Vasca del Agua en el informe indicado en el artículo 7.k) de la Ley 1/2006, de 23 de junio, de Aguas.

Garapen-proiektuak gauzatzean aplikatuko diren neurriak loturik egongo dira honako gai hauen jardunbide egokien eskuliburuarekin: obrak, lurren eta soberakinen kudeaketa, hondakinen sorkuntza eta kudeaketa, induskatutako lurzoruen kontrola, intereseko balio naturalen babesa, eta uren, airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa. Besteak beste, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek bete beharko dira Planaren ondoriozko obrak egikaritzeko:

Las medidas a aplicar en la ejecución de los proyectos de desarrollo guardarán relación con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados, protección de valores naturales de interés, protección de las aguas, de la calidad del aire y de la calidad acústica. Entre otras, las medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras derivadas del Plan serán:

– Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua. Gai hauei lotutako alderdiak izango ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, ur-isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta zarata gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa duten jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea eta abar.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, evitar vertidos a las aguas, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Planak proposatzen duen antolamenduaren ondoriozko obrak, bai eta lurzoruaren okupazioa dakarten gainerako eragiketa osagarriak ere, proiektua egikaritzeko behar-beharrezkoa den gutxieneko eremuan gauzatuko dira. Kontratistaren instalazio-eremuak, barne hartuta makinak gordetzeko guneak, lan-txabolak, landare-lurra eta obrako material eta hondakinak aldi batean pilatzeko guneak, ingurumenari ahalik eta gutxiena eragiteko irizpideei jarraikiz proiektatuko dira.

– Las obras derivadas de la ordenación que propone el Plan, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo, se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución. Las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de tierra vegetal y de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental.

– Ez da obrako instalazio lagungarririk jarriko (batez ere, makineria-parkea eta garbigunea) uholde-arriskua duten eremuetan, uholdeen errepikatze-denbora edozein dela ere.

– Se evitará la ubicación de instalaciones auxiliares de obra, especialmente el parque de maquinaria y el punto limpio, en zonas afectadas por las manchas de inundabilidad de los diferentes periodos de retorno.

– Hondakinak sortu eta kudeatzea: Ekonomia Zirkularrerako Hondakin eta Lurzoru Kutsatuei buruzko apirilaren 8ko 7/2022 Legeak araututakoaren arabera eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutakoaren arabera kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketetatik eratorritakoak barne.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 7/2022, de 8 de abril, de residuos y suelos contaminados para una economía circular y normativas específicas que les sean de aplicación.

Eraikuntzako eta eraispeneko hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa Arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuaren arabera kudeatuko dira sortutako olio erabiliak.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

Obretan indusketa-soberakinak sortzen badira, baimendutako soberakinen biltegira eraman, eta indarrean dagoen legediaren arabera kudeatuko dira.

En el caso de producirse, los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

Irungo Udalari eta Garapen Jasangarriaren Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak detektatzearen ondoriozko kutsadura-zantzu guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

Cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Irun y a la Viceconsejería de Desarrollo Sostenible, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Lurzoruak eta lurpeko urak babestea: prebentzio-neurriak eta neurri zuzentzaileak ezarriko dira dagokion obra-faserako, istripuzko isurien eragina saihesteko, bereziki makinen mantentze-lanetan (material xurgatzaileak erabiltzea, isuriekin kutsatutako lurzoruak kendu eta kudeatzea, eta abar). Pilaketa-eremuak, instalazio osagarriak eta makineria-parkea gainazal iragazgaitzetan jarriko dira. Makinen mantentze-lanik ez da egingo iragazgaiztu gabeko eremuetan.

– Protección de los suelos y las aguas subterráneas: se establecerán las medidas preventivas y correctoras para la fase de obras para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante el mantenimiento de maquinaria (utilización de materiales absorbentes, retirada y gestión de tierras afectadas por el vertido, etc.). Las zonas de acopio, instalaciones auxiliares o parque de maquinaria se localizarán en superficies impermeables. Se evitará el mantenimiento de maquinaria en zonas no impermeabilizadas.

– Kamioiek obrara sartzeko eta handik irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

– Los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Obretako zarata: zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen soinu-emisioei buruz indarrean dagoen legerian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokio, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisioak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Ruido en obras: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre, y en las normas complementarias.

Eguneko lan-ordutegian egingo dira obrak.

Se respetará un horario de trabajo diurno.

– Euskal Kultura Ondarearen maiatzaren 9ko 6/2019 Legeak ezarritakoa gorabehera, jarduketak egitean aztarna arkeologikoren bat egon daitekeela pentsarazten duen zerbait aurkitzen bada, lanak eten egingo dira badaezpada, eta berehala jakinaraziko zaio Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritzari; hark erabakiko du zer neurri hartu.

– Sin perjuicio de lo dispuesto en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, en el caso de que en el transcurso de las labores se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico se suspenderán preventivamente los trabajos en la zona y se informará inmediatamente la Dirección de Cultura de la Diputación Foral de Gipuzkoa, que será quién indique las medidas a adoptar.

– Paisaian integratzea: ingurunearen ingurumen-ezaugarriak kontuan izanda, eta eraikuntza berria inguruko paisaian integratzeko asmoz, zenbait eraikuntza-baldintza zehaztuko dira (materialak, koloreak, morfologia, altuerak, bolumenak, etab.), bat etorriko direnak inguruneko eraikinen eta estetikaren tipologiarekin.

– Integración paisajística: teniendo en cuenta las características ambientales del entorno y con el objetivo de integrar la nueva edificación en el paisaje de la zona, se definirán unas condiciones edificatorias (materiales, colores, morfología, alturas, volúmenes, etc.) que estén en consonancia con la tipología edificatoria y estética del entorno.

– Obrengatik kaltetutako eremuak leheneratzea: proiektua gauzatzearen ondorioz kaltetutako eremu guztiak leheneratuko dira. Landareztatze-lanak ahalik eta lasterrena egingo dira, higadura-prozesurik ez gertatzeko, solidoak drainatze-sarera ez arrastatzeko eta espezie aloktono inbaditzaileen kolonizaziorik ez gertatzeko. Jasangarritasun-irizpideak lehenetsiko dira, espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua gutxitzearren. Landareztatze- eta lorategi-lanetan, ez dira inola ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esaterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia eta Cortaderia selloana. Leheneratze-lanetan erabilitako landare-lurrak flora inbaditzaileko propagulurik ez duela bermatuko da.

– Restauración de los espacios afectados por las obras: se restaurarán todas las áreas que hayan sido afectadas por la ejecución del proyecto. La revegetación se realizará lo antes posible, para evitar procesos erosivos, arrastres de sólidos a la red de drenaje y la colonización de especies alóctonas invasoras. Se priorizarán criterios de sostenibilidad, de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de revegetación y ajardinamiento. Se garantizará que la tierra vegetal utilizada en las labores de restauración no contiene propágulos de flora invasora.

– Espazio libreen tratamendua: espazio libreak landareztatzeko, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak erabiliko dira. Espezie autoktonoak erabiliko dira.

– Tratamiento de los espacios libres: la revegetación de los espacios libres se desarrollará de acuerdo con el «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco. Se emplearán especies autóctonas.

– Eraikuntzaren jasangarritasuna: eraikuntza eta eraikingintza jasangarriagoak egiteko behar diren ezaugarriei dagokienez, eraikuntza jasangarrirako gidetan jasotako ingurumen-neurri eta -jardunbide egokiak erabiliko dira (https://www.ihobe.eus/argitalpenak), eraikinen aurrezpen eta efizientzia energetikoa eta energia berriztagarrien sustapena bultzatzeko. Neurriok, gutxienez, arlo hauetan izan beharko dute eragina:

– Sostenibilidad en la edificación: en cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en las Guías de Edificación Ambientalmente Sostenibles (https://www.ihobe.eus/publicaciones) con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

• Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

• Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

• Energia. Energia-kontsumoa murriztea eta/edo energia gutxiago sortzea iturri berriztaezinen bidez.

• Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

• Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

• Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

• Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

• Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

• Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

• Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

• Barnealdearen kalitatea. Barneko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

• Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere (aurrekoen aurkakoak ez badira, betiere), ez dela aurreikusten Irungo Papinea 5.3.14 eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren aldaketak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que la Modificación Plan Especial de Ordenación Urbana en el ámbito 5.3.14 Papinea, Irun, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukiaren berri ematea Irungo Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Irun.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Euskadiko Ingurumen Administrazioari buruzko abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75.5 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezkoak dituen ondorioak sortzeari utziko dio, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen denean, Irungo 5.3.14 Papinea eremurako jarduketa-unitatearen Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren aldaketa onartuko ez balitz. Hala gertatuz gero, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazioaren prozedura, ingurumen-organoari indarraldia luzatzeko eskatu ezean. Kasu horretan, ingurumen-organoak, hala badagokio, ingurumen-txosten estrategikoaren beste indarraldi bat emango du, erregelamenduz ezarriko den moduan.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 75.5 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Modificación Plan Especial de Ordenación Urbana en el ámbito 5.3.14 Papinea, Irun, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental del Plan salvo que solicite la prórroga de su vigencia al órgano ambiental. En este supuesto, el órgano ambiental otorgará, en su caso, un nuevo plazo de vigencia del informe ambiental estratégico en los términos que se determinen reglamentariamente.

Vitoria-Gasteiz, 2022ko apirilaren 22a.

En Vitoria-Gasteiz, a 22 de abril de 2022.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental