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252. zk., 2021eko abenduaren 20a, astelehena

N.º 252, lunes 20 de diciembre de 2021


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

GIPUZKOAKO FORU ALDUNDIA
DIPUTACIÓN FORAL DE GIPUZKOA
6305
6305

5/2021 FORU ARAUA, abenduaren 3koa, Gipuzkoako A-15 eta N-1 errepideetan salgaien garraioan aritzen diren ibilgailu astunek errepidea erabiltzeagatik ordaindu beharreko kanona ezartzen duena.

NORMA FORAL 5/2021, de 3 de diciembre, de implantación de un canon por uso para los vehículos pesados de transporte de mercancías en las carreteras A-15 y N-I en Gipuzkoa.

GIPUZKOAKO DIPUTATU NAGUSIAK
EL DIPUTADO GENERAL DE GIPUZKOA

Jakinarazten dut Gipuzkoako Batzar Nagusiek onartu dutela «5/2021 Foru Araua, abenduaren 3koa, Gipuzkoako A-15 eta N-1 errepideetan salgaien garraioan aritzen diren ibilgailu astunek errepidea erabiltzeagatik ordaindu beharreko kanona ezartzen duena»; eta nik aldarrikatu eta argitara dadin agintzen dut, aplikagarria zaien herritar guztiek, partikularrek nahiz agintariek, bete eta betearazi dezaten.

Hago saber que las Juntas Generales de Gipuzkoa han aprobado y yo promulgo y ordeno la publicación de la siguiente «Norma Foral 5/2021, de 3 de diciembre, de implantación de un canon por uso para los vehículos pesados de transporte de mercancías en las carreteras A-15 y N-I en Gipuzkoa», a los efectos de que todos los ciudadanos y ciudadanas, particulares y autoridades a quienes sea de aplicación, la guarden y hagan guardarla.

Donostia, 2021eko abenduaren 3a.

San Sebastián, a 3 de diciembre de 2021.

Diputatu nagusia,

El Diputado General,

MARKEL OLANO ARRESE.

MARKEL OLANO ARRESE.

HITZAURREA
PREÁMBULO

Urriaren 3ko 7/2002 Foru Arauaren bidez onetsi zen bide azpiegituren erabilera kanona, Gipuzkoako lurralde osoan exijitu daitekeena, Bidegi Gipuzkoako Azpiegituren Agentzia SA foru sozietate publikoak (aurrerantzean Bidegi SA) kudeatu eta administratu beharreko errepideen eraikuntza, ustiaketa, mantentze eta artapen gastuak ordaintzeko. Gaur egun, hauek dira bide azpiegitura horiek: AP-8 Bizkaiko Golkoko autobidea, AP-1 Vitoria-Gasteiz–Irun autobidea Eibartik, Gipuzkoako zatian, eta A-636 autobidea, Beasain–Durango, Kanpanzarren barrena.

Por Norma Foral 7/2002, de 3 de octubre, se aprobó el canon de utilización de infraestructuras viarias exigible en todo el territorio de Gipuzkoa a fin de sufragar los gastos de construcción, explotación, mantenimiento y conservación de aquellas vías cuya gestión y administración se encomendasen a la sociedad pública foral «Bidegi Gipuzkoako Azpiegituren Agentzia-Agencia Guipuzcoana de Infraestructuras, S.A.» (en adelante, Bidegi, S.A.). Dichas infraestructuras son a día de hoy la AP-8 «Autopista del Cantábrico», la AP-1 «Autopista Vitoria-Gasteiz–Irun por Eibar», a su paso por el Territorio Histórico de Gipuzkoa y la autovía A-636 «de Beasain a Durango por Kanpanzar».

Halaber, martxoaren 29ko 1/2011 Foru Arauaren bidez, Gipuzkoako Lurralde Historikoko araubideari gehitu zitzaion 2006ko maiatzaren 17ko Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2006/38/EE Zuzentaraua, zeinaren bidez aldatzen baita 1999ko ekainaren 17ko Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 1999/62/EE Zuzentaraua, salgaiak garraiatzen dituzten ibilgailu astunei zenbait azpiegitura erabiltzeagatik kargak aplikatzeari buruzkoa.

Asimismo, por Norma Foral 1/2011, de 29 de marzo, se incorporó al derecho del Territorio Histórico de Gipuzkoa la Directiva 2006/38/CE del Parlamento Europeo y del Consejo, de 17 de mayo de 2006, por la que se modifica la Directiva 1999/62/CE del Parlamento Europeo y del Consejo, de 17 de junio de 1999, relativa a la aplicación de gravámenes a los vehículos pesados de transporte de mercancías por la utilización de determinadas infraestructuras.

Aipatutako zuzentarauaren transposizioaren bidez, Gipuzkoako Lurralde Historikoan bide azpiegiturak erabiltzeagatiko kargak zehazteko irizpideak ezarri ziren, eta ekainaren 6ko 1/2006 Foru Dekretu Arauemailearen bidez onartutako Gipuzkoako Errepide eta Bideen Foru Arauaren indarreko testu bateginaren VII. tituluan txertatu ziren. Gero, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2011ko irailaren 27ko 2011/76/EB Zuzentaraua onetsi zen, arlo horretako araudia osatzeko.

Mediante la transposición de la citada directiva, se establecieron los criterios para la determinación de los gravámenes por la utilización de infraestructuras viarias en el Territorio Histórico de Gipuzkoa, que quedaron incorporados en el Título VII del vigente texto refundido de la Norma Foral de Carreteras y Caminos de Gipuzkoa, aprobado por Decreto Foral Normativo 1/2006, de 6 de junio. Con posterioridad, se aprobó la Directiva 2011/76/UE del Parlamento Europeo y del Consejo, de 27 de septiembre de 2011, que completó la regulación en esta materia.

Ondoren, abenduaren 15eko 7/2016 eta azaroaren 12ko 6/2018 foru arauen bidez, Gipuzkoako Lurralde Historikoko A-15 eta N-I gaitasun handiko errepideetako tarte jakin batzuk erabiltzeagatik salgaiak garraiatzeko ibilgailu astunek ordaindu beharreko kanona arautu zen. Arau-xedapen horiek deuseztatu egin ditu Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiak 2018ko apirilaren 9ko eta 2020ko maiatzaren 5eko epaien bidez.

Posteriormente, por las normas forales 7/2016, de 15 de diciembre y 6/2018, de 12 de noviembre, se reguló para los vehículos pesados de transporte de mercancías el canon de utilización de determinados tramos de las carreteras de alta capacidad A-15 y N-I del Territorio Histórico de Gipuzkoa. Dichas disposiciones normativas han sido anuladas por sentencias del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco de 9 de abril de 2018 y de 5 de mayo de 2020, respectivamente.

Foru arau honek N-I eta A-15 errepideetako kanona arautzen du; eta, behin ezarrita, Gipuzkoako errepideen lehentasunezko intereseko sare osoa erabileragatiko ordainketa sistema baten mende egongo da. Sare hori autobideek eta gaitasun handiko errepideek (AP-8, AP-1, A-15, N-I eta A-636) osatzen dute, eta «Gipuzkoako biribilgunea» izeneko eraztuna osatzen dute.

La presente norma foral regula el canon en las carreteras N-I y A-15 de manera que, una vez implantado, todo el conjunto de la Red de Interés Preferente de carreteras de Gipuzkoa compuesta por autopistas y vías de alta capacidad (AP-8, AP-1, A-15, N-I y A-636), que conforman el anillo conocido como «rotonda de Gipuzkoa», estará sujeto a un sistema de pago por uso.

Kanonak salgaiak garraiatzeko 3,5 tonatik gorako baimendutako gehieneko masa duten ibilgailu astunei soilik eragingo die.

El canon afectará exclusivamente a los vehículos pesados de más de 3,5 toneladas de masa máxima autorizada destinados al transporte de mercancías.

Kanonaren zenbatekoak azpiegitura kostuak berreskuratzeko printzipioa oinarri hartuta ezarri dira. Zehazki, kanonak zerikusia izango du azpiegitura egiteko kostuekin eta ustiaketa kostuekin, kanona kudeatzeko kostuekin eta sarea garatu, hobetu eta mantentzeko kostuekin, egitura konpontzekoak barne. Horiek horrela, lortu nahi da erabilerak eragindako narriadura arintzea eta zerbitzu maila ezin hobeari eustea.

Las cuantías del canon se determinan en base al principio de recuperación de los costes de infraestructura. En particular, la cuantía del canon está directamente relacionada con los costes de construcción de la infraestructura y con los costes de explotación, gestión del canon, desarrollo y mejora de la red y mantenimiento, incluida la reparación estructural. De esta manera, se pretende paliar el deterioro sufrido por el uso y mantener un nivel óptimo de servicio.

Zenbateko horiek ez dira aldatzen ibilgailuaren emisioaren EURO kategoriaren arabera, praktikan ez baita bideragarria bereizketa hori sartzea, lotutako ibilgailuaren emisioen EURO kategoria modu frogagarrian bermatzen duten gailuen ezarpen eta erabilera urria dela eta; salbuespen hori aplikazioko zuzentarauan bertan onartu eta araututa dago.

Las citadas cuantías no varían en función de la categoría EURO de emisión del vehículo, al no ser viable en la práctica introducir dicha diferenciación, debido a la escasa implantación y utilización de dispositivos que garanticen de manera fehaciente la categoría EURO de emisiones del vehículo asociado, excepción reconocida y regulada en la propia directiva de aplicación.

Bildutako funtsak azpiegiturara itzuliko dira, ustiapeneko, kanonaren kudeaketako, sarearen garapen eta hobekuntzako eta mantentze lanetako kostuak ordaintzeko, egituraren konponketa barne.

Los fondos recaudados revertirán en la propia infraestructura para sufragar los costes de explotación, gestión del canon, desarrollo y mejora de la red y mantenimiento, incluida la reparación estructural.

Bestalde, Sektore Publikoko Kontratuei buruzko azaroaren 8ko 9/2017 Legearen berrogeita hirugarren xedapen gehigarrian eta Gipuzkoako Lurralde Historikoko Zergei buruzko martxoaren 8ko 2/2005 Foru Arau Orokorraren lehen xedapen gehigarrian ezarritakoaren arabera, zergaz kanpoko ondare-prestazio publikoaren izaera juridikoa du kanonak.

Por otra parte, en virtud de lo establecido en la disposición adicional cuadragésima tercera de la Ley 9/2017, de 8 de noviembre, de Contratos del Sector Público; y en la disposición adicional primera de la Norma Foral 2/2005, de 8 de marzo, General Tributaria del Territorio Histórico de Gipuzkoa, el canon tiene la naturaleza jurídica de prestación patrimonial de carácter público no tributario.

Nabarmendu behar da 1999/62/EE Zuzentarauaren 7 nonies artikuluaren arabera, azpiegitura bakoitzeko tasen araubide berria aplikatu baino sei hilabete lehenago, gutxienez, Batzordeari behar den informazioa bidali behar zaiola, Batzordeak nahitaezko irizpena eman dezan hura jaso eta sei hilabeteko epean. Beraz, foru arauaren aplikazioa aipatutako txostenaren mende dago.

Es preciso destacar que a tenor del artículo 7 nonies de la Directiva 1999/62/CE, al menos seis meses antes de la aplicación de un nuevo régimen de tasas por infraestructura hay que enviar a la Comisión la información necesaria para que esta pueda emitir su preceptivo dictamen en un plazo de seis meses desde su recepción, por lo que la aplicación de la norma foral está supeditada al citado informe.

Kanona ordaindu behar duten errepideetan zirkulatzen duten ibilgailuak errepidean dauden arkupeetan identifikatuko dira, eta egindako ibilbideei dagokien zenbatekoa egotziko zaie.

Los vehículos que circulen por las carreteras sujetas a pago del canon serán identificados en los distintos pórticos situados sobre la vía, imputándoseles el importe correspondiente a los trayectos realizados.

Ordaindu behar duten ibilgailuak behar bezala identifikatzeko, free flow sistemak beharrezko elementuak ditu, ibilgailua identifikatu eta sailkatu ahal izateko, gelditu beharrik gabe.

Al objeto de la correcta identificación de vehículos obligados al pago, el sistema free flow dispone de los elementos necesarios que permiten, sin necesidad de detenerse, la identificación y clasificación del vehículo.

Arau erregulatzaileak datuen tratamenduari buruzko xedapen espezifikoak jasotzen ditu, interes publikoko eta lortu nahi den helburu legitimoarekiko proportzionala den helburu bat betetzeko, hala xedatzen baitute, alde batetik, Datuak Babesteko Erregelamendu Orokorrak –2016/679 Erregelamendua (EB), Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, 2016ko apirilaren 27koa, datu pertsonalen tratamenduari dagokionez pertsona fisikoen babesari eta datu horien zirkulazio askeari buruzko arauak ezartzen dituena– eta, bestetik, Datu Pertsonalak Babesteko eta eskubide digitalak bermatzeko abenduaren 5eko 3/2018 Lege Organikoak.

En los términos exigidos en el Reglamento general de protección de datos –Reglamento (UE) 2016/679 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 27 de abril de 2016, relativo a la protección de las personas físicas en lo que respecta al tratamiento de datos personales y a la libre circulación de estos datos-, y en la Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos Personales y garantía de los derechos digitales, la norma reguladora incluye disposiciones específicas relativas a su tratamiento, en cumplimiento de un objetivo de interés público y proporcional al fin legítimo perseguido.

Foru arau honek free flow sistemak lortu eta sortutako informazio pertsonalaren kudeaketari buruzko zehaztapenak errespetatzen ditu; eta, horretarako, datu pertsonalen tratamenduaren eraginpean dauden agertokiak identifikatzen ditu, eta Datuak Babesteko Erregelamendu Orokorra betez arlo horretan eskatzen diren edukiak deskribatzen ditu.

Esta norma foral es respetuosa con las especificaciones relativas a la gestión de la información personal obtenida y generada por el sistema free flow, identificando a tal efecto los escenarios que se encuentran afectados por el tratamiento de datos personales y describiendo a lo largo de su articulado los contenidos exigidos en esta materia en cumplimiento del Reglamento general de protección de datos.

Foru arau honek N-I eta A-15 gaitasun handiko errepideen kanona kobratzeko puntuak ezartzen ditu Gipuzkoako Lurralde Historikoan egiten duten ibilbide osoan, eta errepide horietan ez dago karga horretatik salbuetsitako tarterik I., II. eta III. eranskinetan adierazten den bezala. Horrela, zehatz-mehatz betetzen dira Auzitegi Gorenak eta Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiak ezarritako irizpideak, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2011ko irailaren 27ko 2011/76/EB Zuzentarauan aurreikusitako diskriminaziorik ezaren printzipioaren «zeharkako diskriminazioa» alderdiari dagokionez.

La presente Norma Foral, establece los puntos de cobro del canon de las vías de alta capacidad N-l y A-15 en la totalidad de su recorrido por el Territorio Histórico de Gipuzkoa, sin que existan en dichas vías tramos exentos de dicho gravamen, como se refleja en sus anexos I, II y III. De esta forma se cumple escrupulosamente con los criterios establecidos por el Tribunal Supremo y el Tribunal Superior de Justicia del País Vasco en relación con el principio de no discriminación en su vertiente de «discriminación indirecta», previsto en la Directiva 2011/76/UE del Parlamento Europeo y del Consejo, de 27 de septiembre de 2011.

Foru arauak 17 artikulu ditu, bi titulutan banatuta, xedapen gehigarri bat eta bi azken xedapen.

La norma foral se estructura en 17 artículos, distribuidos en dos títulos, una disposición adicional y dos disposiciones finales.

Lehenengo tituluak kanonaren kobrantza arautzen du, eta bigarren titulua sistemak lortutako datuen tratamenduari buruzkoa da.

El Título Primero aborda la regulación del cobro del canon y el Título Segundo se refiere al tratamiento de los datos obtenidos por el sistema.

Xedapen gehigarri bakarrak baimena ematen dio Diputatuen Kontseiluari kobrantzaren hasiera data zehazteko, baina betiere 2023ko martxoaren 31 baino lehen hasi beharko du, kontuan hartuta Batzordearen nahitaezko irizpena lortzeko behar den denbora (sei hilabeteko epea du irizpen hori emateko, azpiegitura bakoitzeko tasen bidesari araubide berri bat aplikatzeari buruzko beharrezko informazio guztia jasotzen duenetik aurrera), bai eta araudi berriak eskatzen dituen kobrantza sistemen beharrezko egokitzapen teknologikoak ere.

La disposición adicional única autoriza al Consejo de Gobierno Foral para determinar la fecha de inicio de cobro, que no podrá ser posterior al 31 de marzo de 2023, en atención al tiempo necesario para la obtención del preceptivo dictamen de la Comisión (que dispone de un plazo de seis meses para su emisión, desde la recepción de toda la información necesaria relativa a la aplicación de un nuevo régimen de peaje de tasas por infraestructura) y a las necesarias adaptaciones tecnológicas en los sistemas de cobro que la nueva regulación requiere.

Amaitzeko, azken xedapenetako lehenengoak Diputatuen Kontseiluari ahalmena ematen dio foru arau hau garatu eta aplikatzeko beharrezkoak diren xedapen guztiak eman ditzan, eta bigarrenak, berriz, indarrean sartzea arautzen du.

Y, por último, las disposiciones finales se refieren, la primera, a facultar al Consejo de Gobierno Foral para dictar cuantas disposiciones sean necesarias para el desarrollo y aplicación de esta norma foral, y la segunda, a la entrada en vigor.

I. TITULUA
TÍTULO I
KANONAREN KOBRANTZA ARAUTZEA
REGULACIÓN DEL COBRO DEL CANON

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

Foru arau honen xedea da Gipuzkoako Foru Aldundiaren titulartasuneko N-I eta A-15 gaitasun handiko errepideak erabiltzeagatik ordaindu beharreko kanona arautzea.

La presente norma foral tiene por objeto regular el canon de utilización de las carreteras de alta capacidad N-I y A-15 de titularidad de la Diputación Foral de Gipuzkoa.

2. artikulua.– Kanonaren izaera.

Artículo 2.– Naturaleza del canon.

Gipuzkoako Foru Aldundiaren titulartasuneko N-I eta A-15 gaitasun handiko errepideak erabiltzeko kanonak zergaz kanpoko ondare-prestazio publikoaren izaera juridikoa du.

El canon de utilización de las carreteras de alta capacidad N-I y A-15 de titularidad de la Diputación Foral de Gipuzkoa tiene naturaleza jurídica de prestación patrimonial de carácter público no tributario.

3. artikulua.– Ordainpeko ibilgailuak.

Artículo 3.– Vehículos sujetos al pago.

Gipuzkoako Errepide eta Bideei buruzko Foru Arauaren testu bateginean ibilgailu astun gisa definitutakoei aplikatuko zaie kanona, hau da: ibilgailu motordunei edo ibilgailu artikulatuen multzoei, baldin eta salgaiak errepidez garraiatzeko bakarrik erabiltzen badira eta 3,5 tonatik gorako baimendutako gehieneko masa badute.

El canon será de aplicación a los definidos como vehículos pesados en el texto refundido de la Norma Foral de Carreteras y Caminos de Gipuzkoa, es decir, vehículos de motor o conjunto de vehículos articulados, destinados o utilizados exclusivamente para el transporte de mercancías por carretera y con una masa máxima autorizada superior a 3,5 toneladas.

4. artikulua.– Sistemaren definizioa.

Artículo 4.– Definición del sistema.

Ibilgailuak detektatzeko, identifikatzeko eta haiei kanona egozteko ezarriko den bidesari sistema dinamikoa izango da, teleordainketa edo free flow motakoa, ibilgailuak gelditu gabe.

Para la detección, identificación e imputación del canon a los vehículos se implantará un sistema obligatorio de canon dinámico free flow, sin detención de vehículos.

5. artikulua.– Erabiltzaileen betebeharrak.

Artículo 5.– Obligaciones de las personas usuarias.

1.– Gipuzkoako Foru Aldundiaren titulartasuneko N-I eta A-15 gaitasun handiko errepideak, kanona ordaindu beharrekoak, erabiltzen dituzten pertsonek dagokien zenbatekoa ordaindu beharko dute 3. artikuluan aipatutako ibilgailuekin zirkulatzen badute.

1.– Las personas usuarias que circulen con los vehículos mencionados en el artículo 3 por las carreteras de alta capacidad N-I y A-15 de titularidad de la Diputación Foral de Gipuzkoa sujetas al pago del canon tienen la obligación de abonar el importe que les corresponda.

2.– Gainera, free flow motako nahitaezko bidesari sistema bat denez, erabiltzaileek hura baldintza operatiboetan erabiltzea ahalbidetzen duten baliabide teknikoak eduki behar dituzte; edo, bestela, matrikula ordainbide batekin lotzea ahalbidetzen duen informazioa eman beharko dute.

2.– Al tratarse de un sistema de peaje free flow obligatorio, las personas usuarias deberán disponer, además, de los medios técnicos que posibiliten su uso en condiciones operativas, o deberán facilitar la información que permita asociar la matrícula con un medio de pago.

6. artikulua.– Arkupeak eta ibilbideak esleitzea.

Artículo 6.– Pórticos y asignación de tránsitos.

1.– N-I eta A-15 errepideetan instalatutako arkupeak ibilgailuak identifikatzeko eta sailkatzeko gailu teknologikoak dira, ibilgailuak gelditu beharrik gabe funtzionatzen dutenak.

1.– Los pórticos instalados en las carreteras N-I y A-15 son los dispositivos tecnológicos de identificación y clasificación de vehículos, sin necesidad de detenerse.

2.– 3. artikuluan zehaztutako ibilgailuak arkupeetatik igarotzen badira, I. eranskinean zehaztutako ibilbide luzerak esleituko zaizkie.

2.– El paso de los vehículos definidos en el artículo 3 por los pórticos determinará la asignación a los mismos de las longitudes de tránsito que se detallan en el Anexo I.

7. artikulua.– Ibilgailuen sailkapena.

Artículo 7.– Clasificación de vehículos.

1.– Foru arau honek ezarritako kanonaren ondorioetarako, honela sailkatuko dira ibilgailuak edo ibilgailu multzo artikulatuak:

1.– A los efectos del canon establecido por la presente norma foral, la clasificación de los vehículos o conjunto de vehículos articulados es la siguiente:

a) 1. motako ibilgailu astunak: 3,5 tonatik gorako eta 12 tonatik beherako baimendutako gehieneko masa.

a) Pesados 1: masa máxima autorizada superior a 3,5 toneladas e inferior a 12 toneladas.

b) 2. motako ibilgailu astunak: 12 tona edo gehiagoko baimendutako gehieneko masa.

b) Pesados 2: masa máxima autorizada igual o superior a 12 toneladas.

2.– Ibilgailu mota bakoitza bi kategorietako batean sailkatzeko, sistemak, irizpide bolumetrikoen bidez (luzera, zabalera eta altuera), ibilgailuaren bolumenaren eta baimendutako gehieneko masaren arteko korrelazioa ezarriko du.

2.– Para la clasificación de cada tipo de vehículo en una de las dos categorías, el sistema establecerá, mediante criterios volumétricos (longitud, anchura y altura), una correlación entre el volumen y la masa máxima autorizada (MMA) del vehículo.

Baimendutako gehieneko masaren (BGM) eta bolumenaren arteko korrelazioa zuzena ez bada, baimendutako gehieneko masa (BGM) lehenetsiko da; eta, behar izanez gero, aplikatutako tarifa 10 egun balioduneko gehieneko epean birkalkulatuko da, kanona kudeatzen duen enpresak edo, hala badagokio, Bidegi SA enpresak korrelazio okerra egiaztatzen duenetik aurrera.

Si la correlación entre la masa máxima autorizada (MMA) y el volumen no es correcta, primará la masa máxima autorizada (MMA); y se procederá, si fuera el caso, al recálculo de la tarifa aplicada en el plazo máximo de 10 días hábiles desde la constatación por parte de la empresa gestora del canon, o en su caso, Bidegi, S.A., de la incorrecta correlación.

3.– Bolumen antzekoa baina baimendutako gehieneko masa desberdina duten ibilgailuen korrelaziorako, erabiltzaileen matrikularen eta kategoriaren aukerako erregistro bat gaituko du Bidegi SAk.

3.– Para la correlación de vehículos de similar volumen, pero masa máxima autorizada diferente, se habilitará por Bidegi, S.A. un registro optativo de la matrícula y categoría por parte de las personas usuarias.

4.– Trafiko Burutza Nagusia erakunde autonomoaren Ibilgailuen Erregistroko datu baseetan kontsulta egitea ere sailkapenerako baliozko bitartekotzat joko da.

4.– La consulta a bases de datos del Registro de Vehículos del organismo autónomo Jefatura Central de Tráfico se considerará asimismo un medio válido de clasificación.

8. artikulua.– Kanonaren gehieneko zenbatekoak.

Artículo 8.– Cuantías máximas del canon.

1.– Kanonaren gehieneko zenbatekoak (BEZa barne) honako hauek izango dira:

1.– Las cuantías máximas del canon (IVA incluido) a aplicar serán las siguientes:

a) 1. motako ibilgailu astunak: 0,22 euro/km.

a) Pesados 1: 0,22 euros/km.

b) 2. motako ibilgailu astunak: 0,28 euro/km.

b) Pesados 2: 0,28 euros/km.

2.– 1. eta 2. motako ibilgailu astunen ibilbide luzerei dagozkien gehieneko zenbatekoak II. eta III. eranskinetan daude jasota, hurrenez hurren.

2.– Las cuantías máximas correspondientes a las longitudes de tránsito correspondientes a los vehículos pesados 1 y a los vehículos pesados 2 son las contenidas en los anexos II y III, respectivamente.

3.– Kanonaren zenbatekoak foru arau mailako xedapen bidez zehaztuko dira.

3.– Las cuantías del canon se determinarán por disposición con rango de norma foral.

9. artikulua.– Ordainbideak.

Artículo 9.– Medios de pago.

1.– Ordainbide hauek ezartzen dira behartutako ibilgailuek kanona ordain dezaten:

1.– Se establecen los siguientes medios de pago para el abono del canon por parte de los vehículos obligados:

a) TAG gailua.

a) Dispositivo TAG.

b) Bidegi SAren webgunearen bidez edo, hala badagokio, garatzen diren beste sistema telematiko batzuen bidez, erregistro telematikoak etorkizunean onartzen duen banku txartela edo beste ordainketa bide batzuk adierazita.

b) Registro telemático a través del sitio web de Bidegi, S.A. u otros sistemas telemáticos que, en su caso, se desarrollen, con indicación de la tarjeta bancaria u otros medios de pago que el registro telemático admita en el futuro.

c) AP-8 autobideko edo AP-1 autobideko bidesari bideratuan, Diputatuen Kontseiluak erabaki bidez zehazten duenean, erabiltzen den banku txartela.

c) Tarjeta bancaria utilizada en el peaje canalizado de la autopista AP-8 o de la autopista AP-1 que determine el Consejo de Gobierno Foral mediante acuerdo.

Txartel hori free flow sisteman kobratzeko erabiliko da soilik ibilgailuak ez badu beste ordainbiderik lotuta igarotzeko unean.

Dicha tarjeta se utilizará para efectuar el cobro en el sistema free flow únicamente cuando el vehículo no tenga otro medio de pago asociado en el momento de efectuar el tránsito.

2.– Inola ere ez da onartuko eskudirutan ordaintzea.

2.– En ningún caso será aceptado el pago en metálico como medio de abono.

10. artikulua.– Kanona ordainaraztea, kudeatzea eta biltzea.

Artículo 10.– Exacción, gestión y recaudación del canon.

Bidegi SA foru sozietate publikoari dagokio kanona ordainaraztea, kudeatzea eta biltzea.

Corresponde a la Sociedad Pública Foral Bidegi, S.A. la exacción, gestión y recaudación del canon.

Dena den, Bidegi SAk hirugarren baten esku utzi ahal izango du kanonaren kobrantza kudeatzea.

No obstante, Bidegi, S.A. podrá encomendar a un tercero la gestión del cobro del canon.

11. artikulua.– Kanona ez ordaintzea.

Artículo 11.– Impago del canon.

1.– Bide azpiegitura erabiltzen den unean kanona ordaintzen ez bada, kanona kudeatzen duen erakundeak dagozkion izapideak egingo ditu kobratzeko, eta 3 euroko kudeaketa errekargua erantsiko dio.

1.– Si no se abonase el canon en el momento en que se utilice la infraestructura viaria, se realizarán los trámites pertinentes por parte de la entidad gestora del canon para su cobro, incrementado con un recargo de gestión de 3 euros.

Arkupetik igarotako datatik bi hilabete igaro badira eta zorra ordaindu ez bada, kanona ordainarazteaz arduratzen den erakunde kudeatzaileak Gipuzkoako Foru Aldundiari igorriko dio salaketa, zehapen espedientea ireki dezan eta, Gipuzkoako Lurralde Historikoko Diru Bilketako Erregelamenduan ezarritako prozeduraren arabera, ordaintzeke dagoen zorra eska dezan, ordaindu gabeko kudeaketa errekargua barne dela.

Transcurridos dos meses desde la fecha del tránsito sin que haya sido abonada la deuda, la entidad gestora encargada de la exacción del canon remitirá denuncia a la Diputación Foral de Gipuzkoa para que proceda a la incoación del expediente sancionador y a la exigencia, conforme a los procedimientos establecidos en el Reglamento de Recaudación del Territorio Histórico de Gipuzkoa, de la deuda pendiente de pago, que incluirá el recargo de gestión no abonado.

2.– Gertaera horiek egiaztatzeko, azpiegituran instalatutako edozein sistema edo bitarteko tekniko, mekaniko edo irudi-erreproduzitzaile erabili ahal izango da, ibilgailuak garbi identifikatzen dituena. Irudi hori frogabidea izango da salaketan.

2.– Para acreditar tales hechos podrá utilizarse cualquier sistema o medio técnico, mecánico o de reproducción de imagen instalado en la infraestructura que identifique claramente a los vehículos. Dicha imagen constituirá medio de prueba en la denuncia.

12. artikulua.– Kanona ez ordaintzeagatiko arau-haustea.

Artículo 12.– Infracción por impago del canon.

1.– Arau-hauste arina izango da kanona eta haren kudeaketa errekargua ez ordaintzea arkupetik igarotzen den egunetik bi hilabeteko epean.

1.– Constituye infracción leve el hecho de no abonar el canon y su recargo de gestión en el plazo de dos meses desde la fecha del tránsito.

Arau-hauste hori Gipuzkoako Errepide eta Bideen Foru Arauaren testu bateginean edo etorkizunean hura ordezten duen arauan xedatutakoaren arabera zehatuko da.

Tal infracción será sancionada conforme a lo dispuesto en el texto refundido de la Norma Foral de Carreteras y Caminos de Gipuzkoa o norma que la sustituya en el futuro.

2.– Arau-haustearen erantzulea ibilgailuaren titularra edo epe luzeko errentaria izango da, baldin eta Trafikoko Burutza Nagusia erakunde autonomoaren Ibilgailuen Erregistroan jasota badago.

2.– Será responsable de la infracción la persona titular del vehículo o la persona arrendataria a largo plazo, en el supuesto de que constase en el Registro de Vehículos del organismo autónomo Jefatura Central de Tráfico.

13. artikulua.– Biltzen den diruaren erabilera.

Artículo 13.– Uso de los fondos recaudados.

Bildutako funtsak honako kostu hauek estaltzeko erabiliko dira: ohiko eta ezohiko kontserbazio kostuak, eragiketakoak, kanona kobratzeko sistema mantentzekoak, araudi edo teknologia berrietara egokitzekoak eta foru arau honen xede diren bideak hobetzeko proiektuetakoak.

Los fondos recaudados se destinarán a cubrir los costes de conservación ordinaria y extraordinaria, los de operación, mantenimiento del sistema de cobro de canon, los de adaptación a las nuevas regulaciones o tecnologías y a los proyectos de mejora de las vías objeto de la presente norma foral.

II. TITULUA
TÍTULO II
SISTEMAK ESKURATUTAKO DATUEN TRATAMENDUA
TRATAMIENTO DE DATOS OBTENIDOS POR EL SISTEMA

14. artikulua.– Datu pertsonalen tratamendua.

Artículo 14.– Tratamiento de datos personales.

1.– Free flow sistema kudeatzeko, kanona ordaindu behar duen ibilgailuaren titulartasunari lotutako datu pertsonalak tratatu behar dira, foru arau honen arabera, haren kobrantza kudeatzeko helburuarekin.

1.– La gestión del sistema free flow requiere el tratamiento de datos personales vinculados a la titularidad del vehículo obligado al pago del canon conforme a la presente norma foral, y con la finalidad de gestionar su cobro.

Tratamendu horren helburua da sistema horren mendeko bide azpiegituraren erabilerari dagokion kanona ordaindu behar duten ibilgailuak hautatzea; eta, zehazki: kanona kobratzeko prozesuak gauzatzea, fakturak igortzea, ez-ordaintzeak eta ondorio arau-hausleak kudeatzea; egindako kudeaketarekin bat ez etortzeagatik, desadostasunagatik edo akatsengatik erreklamaziorik izanez gero egiaztatzea, eta bide zati hori erabiltzen duten eta ordainketari lotuta ez dauden ibilgailuak baztertzea.

Dicho tratamiento tiene por objeto seleccionar los vehículos obligados al pago del canon correspondiente al uso de la infraestructura viaria sometida a dicho sistema y, en concreto: la ejecución de los procesos de cobro del canon, emisión de facturas, gestión de impagos y consecuencias infractoras; verificación en caso de reclamaciones por discrepancia, disconformidad o error con la gestión efectuada, así como exclusión de vehículos no sujetos al pago que utilizan este tramo viario.

2.– Lortutako datu pertsonalak ez dira erabiliko foru arau honetan aurreikusitako helburuetarako ez diren beste batzuetarako.

2.– Los datos personales obtenidos no se utilizarán para finalidades distintas de las previstas en esta norma foral.

3.– Azpiegituraren erabilerari eta/edo zerbitzuaren kalitateari buruzko estatistikak egiteko, artikulu honen lehen zenbakian identifikatutako helburuetarako bildutako informazio pertsonal guztia ezabatuko da.

3.– Para la elaboración de estadísticas relativas al uso de la infraestructura y/o calidad del servicio, será eliminada cualquier información personal que haya sido recabada para las finalidades identificadas en el número uno del presente artículo.

4.– Artikulu honetan deskribatutako tratamenduen arduraduna Gipuzkoako Foru Aldundiko bide azpiegituren arloko departamentu eskuduna da.

4.– El responsable de los tratamientos descritos en este artículo es el departamento de la Diputación Foral de Gipuzkoa competente en materia de infraestructuras viarias.

15. artikulua.– Bildutako datu pertsonalak.

Artículo 15.– Datos personales recabados.

1.– Aurreko artikuluan identifikatutako helburuak lortzeko, hauek dira behar diren datu pertsonalak: free flow sistemako arkupeak zeharkatzen dituen ibilgailuaren matrikularen irudia; lotutako ordainbidea; zirkulazioari lotutako eguna eta ordua, eta ibilgailuaren titularraren identifikazioa; free flow sisteman alta ematea edo erregistratzea; AP-8 eta AP-1 autobideetako bidesari kanalizatuko kobrantza-geltokietan erabilitako banku-txartela, 9.1.c) artikuluan ezarritakoaren arabera; eta informazioaren titularrek eskatzen dituzten fakturak egiteko behar diren datuak.

1.– Para la consecución de las finalidades identificadas en el artículo anterior, los datos personales necesarios son: la imagen de la matrícula del vehículo que atraviesa los pórticos del sistema free flow; el medio de pago vinculado; la fecha y hora vinculada al tránsito y la identificación de la persona titular del vehículo; el alta o registro en el sistema free flow; la tarjeta bancaria utilizada en las estaciones de cobro de peaje canalizado de las autopistas AP-8 y AP-1, de acuerdo con lo establecido en el artículo 9.1.c); y los datos necesarios para la emisión de las facturas que soliciten las personas titulares de la información.

2.– Gainera, pertsonalak ez diren beste datu batzuk ere bildu ahal izango dira, hala nola matrikulazio herrialdea, ibilgailuaren marka eta modeloa, kategoria eta fitxa teknikoa.

2.– Además, podrá recabarse información adicional que no constituye datos personales, como es la relativa al país de matriculación, la marca y modelo del vehículo, su categoría y su ficha técnica.

3.– Datu pertsonalak ez zaizkie hirugarrenei jakinaraziko, ez eta irispidean jarriko ere, salbu eta legez eska daitekeen arauren bat betetzen denean edo zerbitzuari euskarria emateko denean.

3.– Los datos no serán comunicados o de acceso a terceros, salvo en el cumplimiento de una norma legalmente exigible o para dar soporte al servicio.

16. artikulua.– Datu pertsonalak gordetzeko epeak.

Artículo 16.– Períodos de conservación de los datos personales.

1.– Ordaindu beharrik ez duten ibilgailuei buruzko datuak aldi baterako tratatuko dira, bide-ardatza erabiltzearen ondoriozko kanona ordaindu beharra baztertzeko beharrezkoa den denboran.

1.– Los datos relativos a los vehículos no obligados al pago serán objeto de un tratamiento temporal durante el tiempo estrictamente necesario para descartar la obligación de pago del canon derivado del uso del eje viario.

2.– Ordaintzeko betebeharra duten ibilgailuei buruz bildutako datuak kanona kobratzeko behar-beharrezkoa den denboran gordeko dira; eta, prebentzioz, urtebeteko epean, ordaintzeko betebeharra sortzen den egunetik zenbatzen hasita, sor daitekeen erreklamazioari erantzuteko. Une horretan blokeatu egingo dira, legez dagozkion akzio administratibo edo judizialen preskripzio epean.

2.– Los datos recabados relativos a los vehículos obligados al pago se conservarán durante el tiempo estrictamente necesario para realizar el cobro del canon y, preventivamente, durante el período de un año a partir de la fecha de generación de la obligación de pago, para atender a la reclamación que pudiera derivarse, momento en que pasarán a bloqueo durante el plazo de prescripción de las acciones administrativas o judiciales que legalmente correspondieran.

17. artikulua.– Zilegitasun titulua.

Artículo 17.– Título de licitud.

Datuak Babesteko Erregelamendu Orokorraren 6.1.e) artikuluan xedatutakoaren arabera, garatutako jarduerak sortutako eta bildutako datu pertsonalak tratatzeko gaitzen duen oinarri juridikoa edo zilegitasun titulua honakoa da: datu pertsonal horien tratamenduaren arduraduna den Gipuzkoako Foru Aldundiari emandako botere publikoak erabiltzea eta interes publikoa betetzea.

En virtud de lo dispuesto en el artículo 6.1.e) del Reglamento general de protección de datos, la base jurídica o título de licitud habilitante para el tratamiento de los datos personales recabados y generados por la actividad desarrollada es el cumplimiento del interés público y el ejercicio de poderes públicos conferidos a la Diputación Foral de Gipuzkoa, responsable del tratamiento de dichos datos personales.

XEDAPEN GEHIGARRIA.– Diputatuen Kontseiluari baimena ematea.
DISPOSICIÓN ADICIONAL.– Autorización al Consejo de Gobierno Foral.

Diputatuen Kontseiluari baimena ematen zaio kanonaren kobrantza noiz hasiko den zehazteko, foru arau honen arabera. Data hori ezingo da izan 2023ko martxoaren 31 baino geroagokoa.

Se autoriza al Consejo de Gobierno Foral para que determine la fecha de inicio del cobro del canon de acuerdo con la presente norma foral. Dicha fecha no podrá ser posterior al 31 de marzo de 2023.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA.– Erregelamenduz garatzea.
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA.– Desarrollo reglamentario.

Diputatuen Kontseiluari ahalmena ematen zaio foru arau hau garatzeko eta aplikatzeko beharrezkoak diren xedapenak eman ditzan.

Se faculta al Consejo de Gobierno Foral para dictar cuantas disposiciones sean necesarias para el desarrollo y aplicación de esta norma foral.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA.– Indarrean jartzea.
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA.– Entrada en vigor.

Foru arau hau Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean argitaratu eta biharamunean jarriko da indarrean.

La presente norma foral entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial de Gipuzkoa.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental