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210. zk., 2021eko urriaren 21a, osteguna

N.º 210, jueves 21 de octubre de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
5376
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EBAZPENA, 2021eko irailaren 17koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baitira Donostiako Parte Zaharreko eta Portuko Monumentu Multzoa babesteko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa eta ingurumen-azterketa estrategikoaren irismen-dokumentua.

RESOLUCIÓN de 17 de septiembre de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico y documento de alcance del estudio ambiental estratégico del Plan Especial de Protección del Conjunto Monumental de la Parte Vieja y Puerto de Donostia / San Sebastián.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2021eko maiatzaren 24an, Donostiako Udalak Donostiako Parte Zaharreko eta Portuko Monumentu Multzoa babesteko Plan Bereziaren (aurrerantzean, Plana) ingurumen-txosten estrategikoa egiteko eskabidea aurkeztu zion ingurumen-organoari, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Eskabide harekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha 24 de mayo de 2021, el Ayuntamiento de San Sebastián completó ante el órgano ambiental la solicitud para la emisión del informe ambiental estratégico del Plan Especial de protección del conjunto monumental de la Parte Vieja y Puerto de Donostia / San Sebastián (en adelante Plan), en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, 2021eko ekainaren 8an Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien ukituriko administrazio publikoei eta interesdunei, eta espedientean bildu dira jasotako erantzunen emaitzak. Halaber, espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egokitzat jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, con fecha 8 de junio de 2021, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaitu, eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea da helburua; era horretan, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Donostiako Parte Zaharreko eta Portuko Monumentu Multzoa babesteko Plan Berezia abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan aipatutako kasuetan sartzen da; bertan dago ezarrita zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren plan eta programak, hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera; edo plan edo programen gaineko ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin beharra, ingurumenerako eragin nabarmenak izan ditzakeelako.

El Plan Especial de protección del conjunto monumental de la Parte Vieja y Puerto de Donostia / San Sebastián se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (eskumena duen organoa da, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzen da, eta, beraz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana garatzeko eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Hauek guztiak aztertu dira: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen Ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; eta 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena; eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Donostiako Parte Zaharreko eta Portuko Monumentu Multzoa babesteko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea. Plan horrek ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta izan behar du, ingurumenaren gaineko ondorio esanguratsuak izan baititzake, jarraian adierazten diren terminoetan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de protección del conjunto monumental de la Parte Vieja y Puerto de Donostia / San Sebastián, determinando que el citado plan debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque no puede descartarse que pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Planaren helburua apirilaren 16ko 68/2019 Dekretuaren agindua ezartzea da. Dekretu horren bidez, Donostiako (Gipuzkoa) Parte Zaharra kultura-ondasun izendatzen da, Monumentu Multzo kategoriarekin, eta haren babes-araubidea ezartzen da.

El objetivo del Plan es implementar el mandato del Decreto 68/2019, de 16 de abril, por el que se califica como bien cultural, con la categoría de conjunto Monumental, la Parte Vieja de San Sebastián (Gipuzkoa), y se establece su régimen de protección.

Donostian indarrean dagoen egitura-plangintza Hiri Antolamenduko Plan Orokorra da, 2010eko ekainaren 25ean onartu zena behin betiko (GAO, 222. zk., 2010eko azaroaren 19koa). Plan horrek Parte Zaharraren eta Portuaren plangintza xehatua finkatzen du, 1995eko abenduaren 20ko udal-ebazpenaren bidez behin betiko onartutako Parte Zaharra-Portua Birgaitzeko Plan Bereziak arautzen duen eran.

El planeamiento estructural vigente de San Sebastián es el Plan General de Ordenación Urbana del municipio, aprobado definitivamente con fecha 25 de junio de 2010 (BOG n.º 222, del 19 de noviembre de 2010), que consolida el planeamiento pormenorizado del ámbito de la Parte Vieja y el Puerto, regulado por el Plan Especial de Rehabilitación de la Parte Vieja-Puerto, aprobado definitivamente mediante resolución municipal de 20 de diciembre de 1995.

Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legearen babesean onartutako apirilaren 16ko 68/2019 Dekretuak Donostiako Parte Zaharraren eta Portuaren ondare-balioa eta interes publikoa aitortzen ditu, eta legitimatu egiten du horiek osatzen dituzten elementuei berariazko babes-araubidea aplikatzea. Alde horretatik, txosten honen xede den Planak Monumentu Multzo horretarako zehaztutako babes-araudiaren preskripzioetara egokitzen du udal hirigintza-araudia.

El citado Decreto 68/2019, de 16 de abril, aprobado al amparo de la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, reconoce el valor patrimonial e interés público de la Parte Vieja y el Puerto donostiarras, legitimando la aplicación de un régimen específico de protección a sus elementos constituyentes. En este sentido, el Plan objeto de este informe, adecúa la normativa urbanística municipal a las prescripciones del régimen de protección que se determina para dicho Conjunto Monumental.

Planaren eremuak, funtsean, apirilaren 16ko 68/2019 Dekretuak ezarritako mugaketa hartzen du bere baitan, eta bat dator indarrean dagoen Donostiako HAPOren bitartez definitutako CE.03 (Parte Zaharra) eta CE.02 (Portua) eremuen mugen baturarekin, 165.917 m2-ko azalerarekin. Ingurumen-dokumentu estrategikoaren arabera, mugaketa horrek zonifikazio xehatuaren araberako doikuntza txikiak izango ditu ondoz ondoko faseetan.

El ámbito del Plan comprende básicamente la delimitación que establece el Decreto 68/2019, de 16 de abril, y se ajusta a la suma de las delimitaciones de los ámbitos CE.03 (Parte Vieja) y CE.02 (Puerto) definidos por el vigente PGOU de San Sebastián, con una superficie de 165.917 m2. De acuerdo con el documento ambiental estratégico, esta delimitación incorporará en fases sucesivas ligeros ajustes dictados por la zonificación pormenorizada.

Beraz, hiri-antolamendua funtsean zehaztuta dagoenez eta, hain zuzen ere, hori denez babestu beharrekoa, Planak garatu eta zehaztu egiten ditu Parte Zaharreko eta Portuko ondare eraikia babesteko araubidearen oinarrizko alderdiak, apirilaren 16ko 68/2019 Dekretuan ezarritakoak. Alde horretatik, garrantzi berezia du e) Planaren Hirigintza Arauak dokumentuak, non jasoko baita apirilaren 16ko 68/2019 Dekretua betez eta zehaztuz ezarriko den babes-araubidea.

Por lo tanto, estando la ordenación urbana del ámbito básicamente determinada, y que es precisamente objeto de protección, el Plan desarrolla y detalla los aspectos básicos del régimen de protección del patrimonio edificado de la Parte Vieja y el Puerto, establecidos en el Decreto 68/2019, de 16 de abril. En este sentido, presenta especial relevancia el documento e) Normas Urbanísticas del Plan, que contendrá el régimen de protección que se establezca en cumplimiento y detalle del Decreto 68/2019, de 16 de abril.

Jarraian, proposatutako babes-araubidearen punturik esanguratsuenak laburbiltzen dira:

A continuación, se resumen los aspectos más relevantes del régimen de protección que se propone:

– Babes-kategoriak modu xehatuan zonakatzea eta harmonizatzea, 68/2019 Dekretuarekin bat etorriz.

– Establecimiento de una zonificación pormenorizada y armonización de las categorías de protección de acuerdo con el Decreto 68/2019.

– Erabileren partikularizazioa doitzea, gaur egun finkatutzat jotzen diren eta bizitegi-erabilerarekin gatazka funtzionalen eragiletzat hartzen diren erabilerak moderatzeko.

– Ajustes de la particularización de usos para moderar los usos que actualmente se consideran como ya implantados y generadores de conflictos funcionales con el residencial, regulado como característico.

– Eremuan dauden 296 eraikinak finkatzea, eta lurzoru publikoaren gaineko harresiaren oinean ezarri diren eraikuntza autonomoak antolamenduz kanpokotzat jotzea.

– Consolidación de las 296 edificaciones existentes en el ámbito, y declaración como fuera de ordenación de las construcciones autónomas que se han implantado al pie de la muralla sobre suelo público.

– Bizitegi-sarea berritzeko proposamenak, planteatutako esku-hartze moten eskakizunak modulatuz; hala nola, alde babestuei eragiten dieten etxebizitza-eraikinetako esku-hartze puntualak, barne-erreformak, lokalen erreformak, eraikinen inguratzaileari edo irisgarritasunari eragiten dioten elementu komunen erreformak, bai eta erreforma integralak ere.

– Propuestas de renovación del tejido residencial, modulando las exigencias de los tipos de intervención planteados, como intervenciones puntuales en edificios de vivienda que afecten a sus partes protegidas, reformas interiores, de locales, de elementos comunes afectando a la envolvente o accesibilidad de los edificios, así como reformas integrales.

– Elementu babestuen estalki lauen babesa kentzea, eta, horien ordez, estalki inklinatuak jartzeko aukera arautzea.

– Exclusión de la protección de las cubiertas planas de los elementos protegidos, regulando la posibilidad de sustituirlas por cubiertas inclinadas.

– Identifikatutako elementu degradatzaileenak ordeztea; besteak beste, keak erauzteko hodiak (kanpoko fatxadei atxikitakoak), atzeraemanguneak hartzen dituzten eraikuntzak, edo bide publikoko eraikuntza desegokiak. Instalazioetan ageriko elementuak eta fatxadetan kableak jartzea debekatzea planteatzen da, bai eta harresiari erantsitako eraikuntza batzuk borondatez berreraikitzeko modua arautzea ere.

– Sustitución de los elementos más degradantes identificados, como los conductos de extracción de humos adosados a fachadas exteriores, las construcciones que invaden las franjas de retranqueo o las construcciones inadecuadas en la vía pública. Se plantea prohibir la implantación de elementos vistos de las instalaciones y cableado en fachadas, así como regular la forma de llevar a cabo la reedificación voluntaria de algunas edificaciones asociadas a la muralla.

– Olanak eta publizitate-kartelak jartzeko modua arautzen da, bai eta igogailuetako kasetoiak jartzeko modua ere, bizitegi-eraikinen bizigarritasuna hobetu ahal izateko.

– Se regula la implantación de toldos y carteles publicitarios, así como la colocación de los casetones de los ascensores, que posibilite una mejora de la habitabilidad de las edificaciones residenciales.

– Urgulleko eskoletako partzela handitzeko proposamenak.

– Propuestas de ampliación de la parcela escolar de las escuelas de Urgull.

– Etorkizunean, Lasta Kaian lurrazpiko aparkaleku bat egitea planteatzen da. Lurpeko sarbidea izango luke, eta sarbide hori udaletxearen eta Klub Nautikoaren eraikinaren artetik igaroko litzateke.

– Se plantea un futuro aparcamiento subterráneo en el Muelle de la Lasta, cuyo acceso también subterráneo discurriría entre el Ayuntamiento y el edificio del Club Náutico.

– Trinitate plaza partzialki estaltzea planteatzen da.

– Se plantea la cubrición parcial de la plaza de la Trinidad.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, honako hau zehaztu da: lege horren V. eranskineko 2.f.2 puntua aplikatzeagatik kultura-ondarean izan daitezkeen eraginengatik ukituta gera daitekeen eremuaren balioa eta kalteberatasuna kontuan hartuta, ezin da baztertu Donostiako Parte Zaharreko eta Portuko Monumentu Multzoa babesteko Plan Bereziak ondorio esanguratsuak izatea ingurumenean, nahiz eta prebentzio-, babes-, zuzenketa- edo konpentsazio-neurriak aplikatu.

B) Una vez analizadas las características del Plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se determina que, considerando el valor y la vulnerabilidad del área probablemente afectada a causa de los posibles efectos en el patrimonio cultural en aplicación del punto 2.f.2.º del Anexo V de dicha ley, no se puede descartar que el Plan Especial de protección del conjunto monumental de la Parte Vieja y Puerto de Donostia / San Sebastián pueda dar lugar a efectos significativos sobre el medio ambiente, aún con la aplicación de medidas preventivas, protectoras, correctoras o compensatorias.

Bigarrena.– Donostiako Parte Zaharreko eta Portuko Monumentu Multzoa babesteko Plan Bereziaren irismenari buruzko dokumentua egitea, ingurumen-ondorioetarako soilik, ondoren adierazitako moduan:

Segundo.– Formular únicamente a efectos ambientales, el documento de alcance del Plan Especial de protección del conjunto monumental de la Parte Vieja y Puerto de Donostia / San Sebastián, en los términos que se recogen a continuación:

Ingurumen-azterlan estrategikoak gutxieneko eduki hau izan beharko du: abenduaren 9ko 21/2013 Legearen IV. eranskinean ezarritakoa eta plan eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura arautzen duen urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren II. eranskinean ezarritakoa (aipatutako dekretuaren I. eranskinean jasotakoa ere kontuan hartuta).

El estudio ambiental estratégico deberá incorporar el contenido mínimo establecido en el Anexo IV de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, y en el Anexo II del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, teniendo en cuenta lo recogido en el Anexo I del mencionado Decreto.

Eremuaren ezaugarriak eta garatu nahi diren jarduketak kontuan izanda, honako gai hauek jasoko dira, besteak beste:

Considerando las características del ámbito y las actuaciones que pretenden desarrollarse, se recogerán, entre otras, las siguientes cuestiones:

1.– Planari aplika dakizkiokeen ingurumen-helburu estrategikoak, printzipioak eta jasangarritasun-irizpideak.

1.– Los objetivos ambientales estratégicos, principios y criterios de sostenibilidad aplicables al plan.

Plana egiteko funtsezko oinarritzat hartuko dira IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 delakoaren helburu estrategikoak eta jarduketa-ildoak. Horrez gain, arau hauetan bildutako irizpideak jaso beharko dira: EAEko Ingurumena Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura arautzen duen urriaren 16ko 211/2012 Dekretua; eta EAEko Natura Kontserbatzeko Legearen testu bategina onartzen duen apirilaren 15eko 1/2014 Legegintzako Dekretua.

Se tomarán como base fundamental para la elaboración del Plan, los objetivos estratégicos y líneas de actuación del IV Programa Marco Ambiental 2020. Además, deberán recogerse los criterios contenidos en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, en el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación estratégica de planes y programas y en el Decreto Legislativo 1/2014, de 15 de abril, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de conservación de la naturaleza del País Vasco.

Era berean, ingurumena babesteko, kontuan hartuko dira Planari aplikagarri zaizkion lurralde-antolamenduko planetan eta plan sektorialetan finkatutako irizpide, helburu eta zehaztapenak.

Asimismo, se considerarán los criterios, objetivos y determinaciones de protección ambiental fijados en los planes de ordenación territorial y planes sectoriales que resulten de aplicación al Plan.

Zehazki, Plana gidatzeko, garapen jasangarriko printzipio hauek hartu beharko dira kontuan:

Específicamente, los principios de desarrollo sostenible que deberán regir el Plan serán los siguientes:

a) Lurzorua zentzuz eta intentsitatez erabiltzea, eta lehendik ere artifizialduta dauden lurzoruen erabilera intentsiboa lehenestea.

a) Utilizar racional e intensivamente el suelo y priorizar la utilización intensiva de suelos ya artificializados.

b) Paisaiak eta kultura-ondarea kontserbatu eta hobetzea.

b) Conservar y mejorar los paisajes y el patrimonio cultural.

c) Baliabide naturalen kontsumo jasangarria sustatzea: ura, energia, lurzorua eta materialak.

c) Fomentar el uso sostenible de recursos naturales: agua, energía, suelo y materiales.

d) Energiaren aurrezkia eta energia berriztagarrien eraginkortasuna eta erabilera sustatzea, baita kogenerazioa ere.

d) Fomentar el ahorro energético, la eficiencia y el uso de energías renovables y la cogeneración.

e) Aire garbia bermatzea, eta zarata eta argi-kutsadura handien eraginpean bizi diren biztanleen kopurua murriztea.

e) Garantizar un aire limpio y la reducción de la población expuesta a niveles altos de ruido y a contaminación lumínica.

f) Klima-aldaketarekiko kalteberatasuna murrizten laguntzea, kaltea arintzeko neurriak eta egokitzeko neurriak integratuz.

f) Favorecer la reducción de la vulnerabilidad al cambio climático mediante la integración de medidas de mitigación y adaptación.

g) Arrisku naturalak murriztea.

g) Minimizar los riesgos naturales.

h) Lurzoru kutsatuaren kudeaketa hobetzea, eragileen eta lurzoruaren erabiltzaile potentzialen berme juridikoa eta jarduera sendotuz.

h) Mejorar la gestión del suelo contaminado, reforzando la garantía jurídica y la actuación de agentes y potenciales usuarios del suelo.

2.– Eremu geografikoa eta ingurumen-arlo esanguratsuak.

2.– Ámbito geográfico y áreas ambientalmente relevantes.

Planaren eremua bat dator Donostian indarrean dagoen HAPOk zehaztutako CE.03 (Parte Zaharra) eta CE.02 (Portua) eremuen mugaketen baturarekin, eta bat dator, era berean, apirilaren 16ko 68/2019 Dekretuak Parte Zaharreko eta Portuko Monumentu Multzorako ezartzen duen mugaketarekin. 165.917 m2-ko azalera duten lursailak hartzen ditu. Iparraldean Urgull mendia dago, ekialdean San Juan kalea, hegoaldean Boulevarda eta Ijentea kalea, eta mendebaldean Kontxako badia.

El ámbito del Plan se corresponde con la suma de las delimitaciones de los ámbitos CE.03 (Parte Vieja) y CE.02 (Puerto) definidos por el vigente PGOU de San Sebastián, y ajustados con la delimitación que establece el Decreto 68/2019, de 16 de abril, para el Conjunto Monumental de la Parte Vieja-Puerto. Comprende unos terrenos de 165.917 m2 de superficie, limitados al norte por el monte Urgull, al este con la calle San Juan, al sur con el Boulevard y la calle Ijentea, y al oeste con la bahía de la Concha.

– Eremuko material litologikoak, batez ere, azaleko metaketa alubialak eta alubial-kolubialak dira, eta, horiekin batera, kotarik altuenetan, honakoak txandakatzen dira: hareharri silizeoak eta mikrokonglomeratuak, bai eta kareharri hareatsuak, hareharriak, lutitak eta, tarteka, tuparriak ere. Ikuspegi geomorfologikotik, eremuko lursailak sistema antropogenikoan sartzen dira, eta erliebe nabarmenki laua du, nahiz eta iparraldeko mugan malda handiak dituen. Eremua Ipar Antiklinorioko jabari hidrogeologikoan dago; zehazki, Zumaia-Irun lurpeko ur-masan eta sektore Kuaternarioan. Metaketa alubialen, alubial-kolubialen, eta banku potenteetan estratifikatutako hareharri silizeoen interes hidrogeologikoko kokalekuetan dago eremua. Oinarrian dituen akuiferoek kutsadurarekiko kalteberatasun txikia dute.

– Los materiales litológicos del ámbito corresponden fundamentalmente con depósitos superficiales aluviales y aluvio-coluviales, junto a los que se alternan también, en las cotas más altas, areniscas silíceas y microconglomerados, así como calizas arenosas, areniscas, lutitas y localmente margas. Desde el punto de vista geomorfológico, los terrenos del ámbito se incluyen en el sistema antropogénico y presenta un relieve eminentemente llano, aunque con pronunciadas pendientes en su límite norte. El ámbito se ubica en el dominio hidrogeológico Anticlinorio Norte, concretamente sobre la masa de agua subterránea Zumaia-Irun y el sector Cuaternario. El ámbito se ubica sobre los emplazamientos de interés hidrogeológico de los depósitos aluviales y aluvio-coluviales y areniscas silíceas estratificadas en bancos potentes. Los acuíferos sobre los que se asienta presentan una vulnerabilidad baja a la contaminación.

– Eremua Donostiako badiako Interes Geologikoko Lekuan dago (89. IGL). Mendebaldean Ulia mendiak mugatzen du, eta ekialdean Urgull mendiak eta Urumea ibaiak. Eremuaren barruan, Konstituzio plazan, beharrezko behaketa-puntua identifikatzen da.

– El área se engloba en el Lugar de Interés Geológico (LIG n.º 89) de la Bahía de Donostia, delimitado al oeste por el monte Ulia y al este por el monte Urgull y el río Urumea. Dentro del ámbito, en la plaza de la Constitución, se identifica el punto de observación necesaria.

– Eremua Urumearen Unitate Hidrologikoan sartzen da, batez ere Urumearen kostaldeko drainadurako arroan. Mugatutako eremuak portuaren ingurua hartzen du bere baitan; hain zuzen ere, hortxe kokatzen da Getaria-Higer kostaldeko ur-masa; beraz, Portuko lurrak Itsas Lehorreko Jabari Publikoko eremuan sartzen dira.

– El ámbito se incluye en la Unidad Hidrológica del Urumea, fundamentalmente en la cuenca del Urumea drenaje costa. El ámbito delimitado comprende la zona del puerto en la que se inserta la masa de agua costera Getaria-Higer, por lo que los terrenos del Puerto se incluyen en la zona de dominio Público Marítimo Terrestre.

– Eremuko landaredi potentzialaren seriea kostaldeko hareatzetako landaredia da, nahiz eta gaur egun erabat urbanizatuta dagoen eta ez duen landaredirik. Ez da identifikatzen Batasunaren Intereseko Habitatik, ezta espezie mehatxaturik ere.

– La serie de vegetación potencial en el ámbito es la vegetación de arenales costeros, aunque actualmente se encuentra completamente urbanizado y carece de vegetación. No se identifica ningún Hábitat de Interés Comunitario ni especies amenazadas.

– Azterketaren xede den eremuan espero diren fauna-komunitateak hiri-inguruetako espezieak dira. Eremuaren zati bat Kosta-Ulia-Jaizkibel sektorearen babes-eremuan sartzen da; hain zuzen ere, hegazti-faunarentzat arriskutsuak diren linea elektrikoen gunean.

– Las comunidades faunísticas esperables en el ámbito de estudio son especies asociadas a áreas urbanas. Parte del ámbito se incluye en la zona de protección del sector Costa-Ulia-Jaizkibel correspondiente al riesgo de las líneas eléctricas para la avifauna.

– Azterketa-eremuak ez dio eragiten Natura-ondarearen eta Biodibertsitatearen abenduaren 13ko 42/2007 Legean eta EAEko Natura Babesteko Legearen testu bategina onartzen duen apirilaren 15eko 1/2014 Legegintzako Dekretuan ezarritako eremu babestu bakar bati ere.

– El ámbito de estudio no coincide con ningún espacio protegido en los términos establecidos por la Ley 42/2007, de 13 de diciembre, del Patrimonio Natural y de la Biodiversidad y el Decreto Legislativo 1/2014, de 15 de abril, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Conservación de la Naturaleza del País Vasco.

– Eremua ez da sartzen EAEko igarobide ekologikoen sareak eta azpiegitura berdeak zehaztutako egiturazko elementuetan.

– El ámbito no se incluye en ninguno de los elementos estructurales definidos por la infraestructura verde y la red de corredores ecológicos de la CAPV.

– Azterketa-eremuaren baldintzatzaile nagusia da Donostiako Hirigune Historikoaren Esparru Arkeologikoan sartuta dagoela oso-osorik (Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria, 54. zk., 1996ko martxoaren 15ekoa), Erdi Aroko (zehazki, XII. mendeko) hiribilduari dagokion eremuan. Beste alde batetik, eremuaren mugaketa bat dator Monumentu Multzoaren kategoriako Kultura Ondasun deklaratutako gunearekin (68/2019 Dekretua, apirilaren 16koa). Horren arabera, babes bereziko, babes ertaineko, oinarrizko babeseko eta babes morfologikoko erregimena esleitzen zaie 14, 13, 260 eta 13 elementuri, hurrenez hurren. Bi eraikin ez datoz bat.

– El principal condicionante del ámbito de estudio es que se encuentra inserto en su totalidad en la Zona Arqueológica del Casco Histórico de Donostia-San Sebastián (Boletín Oficial del País Vasco n.º 54, de 15 de marzo de 1996) correspondiente con la antigua villa medieval del s. XII. Por otro lado, la delimitación del ámbito coincide con la zona declarada como Bien Cultural en la categoría de Conjunto Monumental (Decreto 68/2019, de 16 de abril), en el cual se asigna el régimen de protección especial, protección media, protección básica y protección morfológica a 14, 13, 260 y 13 elementos, respectivamente. Se consideran discordantes dos edificios.

– Ingurumen-arriskuei dagokienez, eremuan 20069 00785 partzela dago identifikatuta. Partzela hori sartuta dago lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan. Gainera, Getaria-Higer ur-masa Donostia-Urumea Uholde Arrisku Handiko Eremu (UAHE) gisa identifikatzen da (ES017-GIP-URU-03 kodea), eta portuko lursailek uholde-arriskua dute, 500 urteko errepikatze-denborako uraldietarako.

– En lo que respecta a los riesgos ambientales, en el ámbito se identifica la parcela 20069 00785 incluida en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo. Además, la masa de agua Getaria-Higer se identifica como el Área con Riesgo Potencial Significativo de Inundación (ARPSI) Donostia-Urumea (código ES017-GIP-URU-03), siendo los terrenos del Puerto inundables para avenidas con periodo de retorno de 500 años.

– Zarata-foku nagusiak bideak eta oinezkoentzako kaleak dira, eta, identifikatu denagatik, urriaren 16ko 213/2012 Dekretuan ezarritako kalitate akustikoko helburuak gainditzen dira, eremuaren bizitegi-izaerako tipologia akustikoa kontuan hartuta.

– Los principales focos de ruido son el viario local y las calles peatonales, identificándose superaciones de los objetivos de calidad acústica establecidos por el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de acuerdo con la tipología acústica de índole residencial del ámbito.

3.– Jarduketak egiteko eremu desegokiak.

3.– Ámbitos inapropiados para la localización de actuaciones.

Planaren xede den eremuan ez da hauteman jarduketak egiteko desegokia den eremurik, betiere ingurumen-araudi aplikagarria betetzen bada, batik bat, honako gai hauei buruz: naturaren eta kultura-ondarearen kontserbazioa, lurzoru kutsatuak eta kutsadura akustikoa.

En el ámbito del Plan no se han detectado áreas inapropiadas para la localización de las actuaciones, siempre y cuando se respete la normativa ambiental que resulta de aplicación y en particular, la relativa a las siguientes materias: conservación de la naturaleza y el patrimonio cultural, suelos contaminados y contaminación acústica.

4.– Egindako kontsultei emandako erantzunen ingurumen-azterketa laburra.

4.– Breve análisis ambiental de las respuestas a las consultas realizadas.

Jarraian, ingurumenari buruzko alderdirik garrantzitsuenak laburbiltzen dira –eragindako administrazio publikoei eta pertsona interesdunei egindako kontsulten izapidean jasotako txostenetan agertzen dira alderdi horiek–:

A continuación, se recogen los aspectos ambientales más relevantes contenidos en los informes recibidos en el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas:

Kultura-ondareari dagokionez:

En relación con el patrimonio cultural:

– Deklaratutako ondarean izan daitekeen eragina baloratu ahal izateko, planaren dokumentuaren xehetasun-mailak eraikin babestu guztietan onar daitezkeen esku-hartzeak arautzen dituen dokumentuen maila bera izan behar du.

– Al objeto de poder valorar la afección que se puede producir sobre el patrimonio declarado, el nivel de detalle del documento del plan debe ser el de un documento que regule las intervenciones admisibles en todos los edificios protegidos.

– Kontuan hartuko dira Donostiako Parte Zaharra Kultura Ondasun deklaratzen duen apirilaren 16ko 68/2019 Dekretuaren III. eranskinean (babes-araubidea) ezarritako aginduak.

– Se tendrán en cuenta las prescripciones establecidas en el Anexo III (Régimen de protección) al Decreto 68/2019, de 16 de abril, por el que califica como Bien Cultural la Parte Vieja de San Sebastián.

Kutsatutako lurzoruei dagokienez:

En relación a suelos contaminados:

– 20069-00785 kodearekin inbentariatutako lurzatia identifikatu da; izan ere, erregaien txikizkako salmenta egin izan da bertan, lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan jasota dagoen moduan. Beraz, lurzoruaren kalitate-adierazpena izapidetu beharko da, baldin eta Lurzorua ez kutsatzeko eta kutsatutakoa garbitzeko 4/2015 Legearen 23. artikuluan aurreikusitako kasuren bat gertatzen bada.

– Se ha identificado la parcela inventariada con el código 20069-00785 por haber soportado la venta al por menor de carburantes que se encuentra incluida en el Inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo. Por tanto será necesario la tramitación de una Declaración de calidad de suelo en el caso de que se dé alguna de las situaciones incluidas en el artículo 23 de la Ley 4/2015 para la prevención y corrección de la contaminación del suelo

5.– Ingurumen-azterketa estrategikoan kontuan hartu beharreko funtsezko alderdien definizioa eta irismena.

5.– Definición y alcance de los aspectos fundamentales a considerar en el estudio ambiental estratégico.

Planaren xedea da Donostiako udalaren hirigintza-araudia Parte Zaharreko Monumentu Multzoaren babes-araubidearen aginduetara egokitzea, 68/2019 Dekretuan ezarritako moduan. Beraz, egingo den ingurumen-ebaluazioa katalogatutako kultura-ondarearen gaineko jarduketa-proposamenetako efektu espezifikoetan oinarrituko da.

El Plan tiene como objeto adecuar la normativa urbanística municipal de San Sebastián a las prescripciones del régimen de protección del Conjunto Monumental de la Parte Vieja establecidas en el Decreto 68/2019. Por lo tanto, la evaluación ambiental que se realice se centrará en los efectos específicos de las propuestas de actuación en el patrimonio cultural catalogado.

Ingurumen-azterketa estrategikoak abenduaren 9ko 21/2013 Legearen IV. eranskinean ezarritako gutxieneko edukia izan beharko du, eta haren osagarri erabiliko da, halaber, planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen duen urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren II. eranskinean jasotakoa.

El estudio ambiental estratégico tendrá el contenido mínimo establecido en el Anexo IV de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre de evaluación ambiental, que deberá completarse con lo recogido en el Anexo II del Decreto 211/2012, de 16 de octubre por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas.

Aurrekoarekin bat etorriz, garatuko diren apartatuek eskema metodologiko hau bete beharko dute:

De acuerdo con lo anterior, los apartados que se desarrollen deberán responder al siguiente esquema metodológico:

1.– Proposatutako planaren deskribapena.

1.– Descripción del Plan propuesto.

1.1.– Plangintzaren esparrua eta helburuak.

1.1.– Marco y objetivos de la planificación.

1.2.– Planaren irismena, edukia eta garapena.

1.2.– Alcance, contenido y desarrollo del Plan.

1.3.– Plangintza-aukerak.

1.3.– Alternativas de planificación.

2.– Ingurumenaren ezaugarriak.

2.– Caracterización del medio ambiente.

2.1.– Ingurumen-egoeraren deskribapena.

2.1.– Descripción de la situación ambiental.

2.2.– Laburpena: ingurumen-alderdi esanguratsuak.

2.2.– Síntesis: aspectos ambientales relevantes.

3.– Ingurumen-efektuak.

3.– Efectos ambientales.

4.– Prebentzio, zuzenketa eta konpentsaziorako neurriak.

4.– Medidas preventivas, correctoras y compensatorias.

5.– Ingurumena zaintzeko programa.

5.– Programa de vigilancia ambiental.

6.– Ingurumen-laburpena.

6.– Síntesis ambiental.

7.– Laburpen ez-teknikoa.

7.– Resumen no técnico.

Ebaluatuko den dokumentuaren ezaugarriak kontuan hartuta, ingurumen-azterketa estrategikoak (aurrerantzean, IAE edo Azterketa) hainbat gai landu behar ditu, ahalik eta zabalen eta xeheen; modu honetan, zehazki:

Dadas las características del documento que se evalúa, se estima que el estudio ambiental estratégico, en adelante el EsAE o Estudio, debe profundizar en los siguientes aspectos con la amplitud y nivel de detalle que se expresa a continuación:

5.1.– Planaren deskribapena.

5.1.– Descripción del Plan.

Deskribatuko da zer alderdik konfiguratzen duten Plana, eta argi eta garbi identifikatuko da Plana gauzatzeak etorkizunean eragin ditzakeen ekintzetatik zeinek izan ditzaketen ondorio kaltegarriak ingurumenean. Hori guztia, honako apartatu hauetan adierazitako egiturarekin eta xehetasunekin:

Se describirán los distintos aspectos que configuran el Plan, y se identificarán con claridad cuáles de las acciones a las que dará lugar la ejecución del Plan, en el futuro, pueden tener efectos adversos sobre el medio ambiente. Todo ello con la estructura y el detalle indicados en los apartados siguientes:

5.1.1.– Plangintzaren esparrua eta helburuak.

5.1.1.– Marco y objetivos de la planificación.

a) Azterketan, Planaren helburu zehatzei buruzko laburpen txiki bat jasoko da. Gainera, azterlanak labur-labur jaso beharko du nola hartu diren kontuan, Planaren elaborazioa egitean, ebazpen honetako 1. apartatuan jaso diren ingurumena babesteko helburuak eta printzipio eta irizpide jasangarriak.

a) El Estudio contendrá un breve resumen de los objetivos concretos que persigue el Plan. Además, se reflejará de forma sucinta la manera en que los objetivos de protección ambiental y los principios y criterios de sostenibilidad recogidos en el apartado 1 de esta Resolución se han tenido en cuenta durante la elaboración del Plan.

b) Hierarkikoki Plana baino maila handiagoa duten planak edo programak identifikatuko dira. Azaletik deskribatuko dira Planaren xedearekin edo esparruarekin zerikusia duten plan edo programa horien zehaztapenak eta aurreikuspenak, bai eta ingurumena babesteko planari aplikatzen zaizkion irizpide, helburu eta zehaztapenak ere. Adierazi beharko da zer erreferentzia eta data duten hierarkoki Plana baino maila handiagoa duten plan edo programen onespen-egintzek, eta zehaztuko da ea plan edo programa horiek ingurumen-ebaluazio estrategikoaren mende jarri diren.

b) Se identificarán los planes o programas jerárquicamente superiores al Plan. Se describirán someramente las determinaciones y previsiones de dichos planes o programas que guarden relación con el objeto o el ámbito del Plan, así como los criterios, objetivos y determinaciones de protección ambiental que resulten de aplicación al mismo. Se aportará la referencia al acto de aprobación y fecha de los planes o programas jerárquicamente superiores al Plan y se explicitará si dichos planes o programas se han sometido o no a evaluación ambiental estratégica.

c) Deskribatu egingo dira indarrean dagoen antolamenduaren zein alderdi eta zehaztapen aldatuko diren Planaren bitartez.

c) Se describirán los aspectos y las determinaciones concretas de la ordenación vigente que se van a modificar con el Plan.

d) Hala badagokio, hierarkoki Plana baino maila handiagoa duten planen ingurumen-adierazpen estrategikoetan finkatutako irizpideak eta zehaztapenak jasoko dira, bai eta horiek garatzeko beste tresna batzuetan ezarritakoak ere, baldin eta ebaluazioaren xede den Planaren eremuan edo xedean aplikatzekoak badira. Ingurumen-adierazpen estrategikoen erreferentzia aurkeztuko da, zehaztuta zer aldizkari ofizialetan argitaratu diren, eta kontsulta-gunerako esteka txertatuta.

d) En su caso, se recogerán los criterios y determinaciones que se hayan establecido en la declaración ambiental estratégica de los planes jerárquicos superiores al Plan y otros instrumentos de desarrollo del mismo que resulten de aplicación al ámbito u objeto del Plan objeto de evaluación. Se aportará la referencia a las declaraciones ambientales estratégicas, con indicación del Boletín Oficial en que han sido publicados y el enlace al sitio donde pueden ser consultadas.

e) Adieraziko da ingurumena babesteko zer irizpide, helburu eta zehaztapen finkatzen diren arauetan eta Planarekin hierarkia-harremanik ez duten beste plan eta programa batzuetan (erkidegokoak, estatukoak, autonomia-erkidegokoak edo tokikoak), baldin eta aplikatu beharrekoak badira.

e) Se explicitarán los criterios, objetivos y determinaciones de protección ambiental fijados en las normas y otros planes y programas que no guarden relación jerárquica con el Plan, de diferentes ámbitos (comunitario, estatal, autonómico o local), cuando resulten de aplicación.

Zehazki, eta beste batzuen artean, honako plan eta arau hauek hartuko dira kontuan:

En particular, y entre otros, se tendrán en cuenta los siguientes planes y normativa:

– EAEko Lurralde Antolamenduaren Gidalerroak (LAG).

– Directrices de Ordenación Territorial de la CAPV (DOT).

– Donostialdea - Bidasoa Beheko Eremu Funtzionalaren Lurralde Plan Partziala.

– Plan Territorial Parcial del Área Funcional de Donostialdea-Bajo Bidasoa.

– Itsasertza Babesteko eta Antolatzeko Lurralde Plan Sektoriala.

– Plan Territorial Sectorial de Protección y Ordenación del Litoral.

– Lurzorua ez kutsatzeko eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legea, 23. eta 31.4 artikuluak.

– Artículo 23 y 31.4 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– 213/2012 Dekretua, urriaren 16koa, EAEko hots-kutsadurari buruzkoa.

– Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la CAPV.

5.1.2.– Planaren irismena, edukia eta garapena.

5.1.2.– Alcance, contenido y desarrollo del Plan.

a) Planaren irismenak ezin hobeto definituta geratu behar du. Planaren aplikazioaren ondorioz planteatzen diren ekintzen deskribapen zehatz bat garatuko du azterlanak, baldin eta ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenak izan baditzakete, betiere eremuaren garapenerako beharrezkoak diren jarduketa guztiak aintzat hartuta.

a) El alcance del Plan debe quedar perfectamente definido. El Estudio desarrollará una descripción detallada de las acciones que se plantean como consecuencia de la aplicación del Plan, y que puedan tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta todas las actuaciones necesarias para el desarrollo del ámbito.

Deklaratutako ondarean izan daitekeen eragina baloratu ahal izateko, planaren dokumentuaren xehetasun-mailak, besteak beste, eraikin babestu guztietan onar daitezkeen esku-hartzeak arautzen dituen dokumentuen maila bera izan behar du.

Al objeto de poder valorar la afección que se puede producir sobre el patrimonio declarado, el nivel de detalle del documento del plan deber ser el de un documento que, entre otros, regule las intervenciones admisibles en todos los edificios protegidos.

Kontuan hartu beharko dira Donostiako Parte Zaharra Kultura Ondasun deklaratzen duen apirilaren 16ko 68/2019 Dekretuaren III. eranskinean (babes-araubidea) ezarritako aginduak.

Se deberán considerar las prescripciones establecidas en el Anexo III (Régimen de protección) del Decreto 68/2019, de 16 de abril, por el que se califica como Bien Cultural la Parte Vieja de San Sebastián.

Informazio hori argi eta garbi identifikatu beharko da, eta, horretarako, ekarpen kartografiko batean oinarritzea gomendatzen da, islatutako informaziora egokitutako eskala batean.

Esta información deberá quedar claramente identificada para lo que se recomienda el apoyo con una aportación cartográfica en una escala adecuada a la información reflejada.

b) Aurreikuspen bat egingo da, Planeko proposamenak gauzatzeko erabiliko diren proiektu eta jarduketen ezaugarriei buruz.

b) Se realizará una previsión sobre la naturaleza de los proyectos y actuaciones mediante los que se ejecutarán las propuestas del Plan.

Hala badagokio, Planaren barnean egonik ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa egitera behartutako planak edo proiektuak identifikatu beharko ditu IAEk, garapenaren baldintzak ezartzeko eta, hala badagokio, proiektuak gauzatzean sortutako eraginak gutxitzeko gidalerroak ezartzeko.

En su caso, el EsAE deberá identificar aquellos planes o proyectos sometidos a evaluación ambiental de los que el Plan es marco para establecer los condicionantes de desarrollo y, en su caso, establecer las directrices para la minimización de las afecciones en el momento de desarrollo de estos.

c) Deskribatu eta lokalizatuko da Planeko zer ekintzak eragin diezaiokeen ingurumenari, eta hierarkizatuko dira eraginik handiena dutenetik gutxiago dutenetara, kontuan hartuz haien kokapen zehatza, izaera, tamaina, baliabide naturalen kontsumoa eta deklaratutako kultura-ondarearengan izan dezaketen eragina. Horrela deskribatutako Plan-ekintza bakoitzari kode bat esleituko zaio. Kode hori azterketaren hurrengo apartatuetan erabiliko da, baldin eta aipatu behar bada.

c) Se describirán y localizarán las acciones del Plan que pueden dar lugar a efectos sobre el medio ambiente, y se jerarquizarán desde las más relevantes a las menos, considerando su ubicación precisa, naturaleza, magnitud, consumo de recursos naturales y posible afección al patrimonio cultural declarado. A cada una de las acciones del Plan así descritas se le asignará un código que se utilizará en los siguientes apartados del Estudio en los que sea necesaria su referencia.

d) Plana onartu ondoren, haren garapena zehaztu eta plangintzaren geroagoko faseak aipatuko dira, bai eta Planaren zehaztapenak ezartzeko tresnak ere. Era berean, aurreikusiko da garapen-tresna eta/edo proiektu horiek ingurumen-ebaluazioaren mende egon daitezkeela.

d) Se detallará el desarrollo del Plan a partir de su aprobación, mencionándose las fases posteriores de la planificación, así como los instrumentos en los que se concretarán las determinaciones del Plan. Igualmente se aportará una previsión del posible sometimiento a evaluación ambiental de los citados instrumentos y/o proyectos de desarrollo.

e) Nolanahi ere, Plana garatzeko zenbat denbora aurreikusten den erantsiko da, eta, hala badagokio, aurreko apartatuan azaldutako ekintzetarako denbora-aurreikuspena zehaztuko da.

e) En cualquier caso, se incorporará una previsión temporal para el desarrollo del Plan que, si resulta pertinente, se detallará para las distintas acciones descritas en el apartado anterior.

f) Epigrafe honetan biltzen den informazioa kartografikoki islatuko da dagokion eskalan, eta lurraldearen erabilera islatuko du, bai eta ingurumen-ondorio nabarmenak ekar ditzaketen Planaren aurreikuspen eta jarduketak ere. Informazio kartografikoa atxiki beharko da, gutxienez hauek jasoko dituena: eremuaren mugaketa eta jarduketen kokapena, pdf eta shape formatuetan.

f) La información recogida en este epígrafe tendrá un reflejo cartográfico a escala adecuada, reflejando el uso del territorio, así como las previsiones y actuaciones del Plan que puedan dar lugar a efectos ambientales significativos. Deberá incluirse información cartográfica que refleje, al menos, la delimitación del ámbito y la localización de las actuaciones, en formatos pdf y shape.

5.1.3.– Plangintza-aukerak.

5.1.3.– Alternativas de planificación.

a) Azaletik deskribatuko dira Plana formulatzeko prozesuan kontuan hartu diren aukera guztiak. Aukera horiek bideragarriak izan behar dute teknikoki eta ingurumenaren aldetik, eta hauei buruzkoak izan daitezke: kokalekua, garapen teknikoa, aldi baterako garapena, kudeaketa, antolamendua, baliabide naturalen erabilera edo beste edozein alderdi. Era berean, 0. aukera edo esku ez hartzeko aukera ere hartuko da kontuan; kasu horretan, honako hau izango da erreferentzia: jarduketa-eremuaren alderdi garrantzitsuek izan dezaketen bilakaera Planaren proposamenak aplikatu ezean.

a) Se describirán de forma somera las distintas alternativas que se hayan contemplado en el proceso de formulación del Plan. Dichas alternativas deben ser técnica y ambientalmente viables y pueden referirse a aspectos de localización, de desarrollo técnico, de desarrollo temporal, de gestión, de ordenación, de utilización de recursos naturales o a cualquier otro aspecto. Se contemplará la alternativa 0, o de no intervención, que tendrá como referencia la probable evolución de los aspectos relevantes del ámbito de actuación en caso de no aplicación de las propuestas del Plan.

b) Aukera horien irismena deskribatuko da, eta zehaztuko da zer alde dagoen aukera bakoitzaren arabera Planean jasotako proiektuen eta ekintzen artean, 5.1.2.b apartatuan deskribatutako proiektuekin eta 5.1.2.c apartatuan deskribatutako ekintzekin alderatuta.

b) Se describirá el alcance de dichas alternativas, explicitándose las diferencias entre los proyectos y las acciones del Plan derivadas de cada una de las alternativas, en comparación con los proyectos descritos en el apartado 5.1.2.b y con las acciones descritas en el apartado 5.1.2.c.

c) Laburpen bat ere jasoko da azaltzeko zergatik baztertu diren aztertutako plangintza-aukerak eta zergatik onartu den azkenean proposatutako aukera.

c) Se incluirá un resumen de los motivos por los que se han descartado las alternativas de planificación consideradas y se ha elegido la alternativa finalmente propuesta.

d) Aztertutako aukerak kartografikoki jasoko dira.

d) Las diferentes alternativas consideradas se recogerán de forma cartográfica.

5.2.– Ingurumenaren ezaugarriak.

5.2.– Caracterización del medio ambiente.

Azterlanak deskribatu beharko du zein diren ingurumenak gaur egun duen egoeraren ezaugarri nagusiak, Planak eragindako eremuan. Deskribapen horretan, elementu abiotikoen eta biotikoen ezaugarriak aztertuko dira, bai elementu bakoitzaren ikuspuntu sektorialetik, bai beren interakzioen ikuspuntutik, eta ingurumenaren egungo egoeraren ikuspegi integratua emango da.

El Estudio deberá describir los aspectos relevantes de la situación actual del medio ambiente en el ámbito afectado por el Plan. Esta caracterización estará referida a los elementos abióticos y los bióticos, tanto desde el punto de vista sectorial de cada tipo de elemento, como desde el punto de vista de sus interacciones, dando una perspectiva integrada de la situación actual del medio ambiente.

Planaren eraginpeko esparrua, antolamendu-esparru osoa izateaz gain, esparru horren ingurunerik hurbilena ere izango da, eta ingurune hori mugatuko da Planaren ekintzek ingurumen-ondorio garrantzitsuak izan ditzaketen eremuetara.

Por ámbito de afección del Plan debe entenderse, además de la totalidad del ámbito de ordenación, el entorno más cercano al mismo, limitado a las zonas en las que las acciones del Plan pudieran tener efectos ambientales relevantes.

Ingurumenaren kalitatearen gaineko alderdiei buruzko informazioa azterlanetan edo bestelako erreferentzia-dokumentuetan oinarrituta dagoenean, emandako datuen iturria identifikatuko da, eta adieraziko da zein den titulua, urtea, egilea, eta, hala badagokio, zer esteka balia daitekeen lana bere osotasunean kontsultatzeko.

Cuando la información sobre los distintos aspectos de la calidad del medio esté basada en estudios u otros documentos de referencia, se identificará la fuente de los datos aportados, con indicación del título, año, autoría y, en su caso, enlace al lugar donde puede ser consultado el trabajo en su integridad.

Azterketak eskalako planoak jasoko ditu, ingurunearen aldagaiak islatzeko modukoak.

El Estudio incluirá planos a escala adecuada que reflejen las diferentes variables del medio.

5.2.1.– Ingurumen-egoeraren deskribapena.

5.2.1.– Descripción de la situación ambiental.

Honako hauek izango dira, gutxienez, ingurumenaren arloan aintzat hartuko diren alderdiak:

Los aspectos ambientales que se tendrán en cuenta serán al menos los siguientes:

a) Ingurune fisikoa. Zenbait faktore hartuko dira kontuan; hala nola, arroka ama eta zorupea, horien iragazkortasuna, masak eta ur-puntuak, faktore klimatikoak eta lurzoru-mota.

a) El medio físico. Se tendrán en cuenta factores tales como el tipo de roca madre y subsuelo, su permeabilidad, las masas y los puntos de agua, los factores climáticos y el tipo de suelo.

b) Natura-ondarea. Natura- eta ekologia-intereseko elementuen berri emango da, halakorik balego; esate baterako, kostaldeko ur-masa eta Interes Geologikoko Lekua, besteak beste. Egungo elementuen kontserbazio-egoerari buruzko datuak emango dira, baita interes maila, kalteberatasuna, egungo presio eta mehatxuak ere, Plana gauzatzean areagotu daitezkeenak.

b) Patrimonio natural. Se hará constar la presencia de elementos de interés naturalístico y ecológico, como es el caso de la masa de agua costera y el Lugar de Interés Geológico, entre otros. Se aportarán datos sobre el estado de conservación que presentan los diferentes elementos presentes, grado de interés, vulnerabilidad, presiones y amenazas actuales y que puedan verse intensificadas con la ejecución del Plan.

c) Paisaia. Paisaia-pertzepzioaren ikuspegitik interesgarria den elementurik ba ote dagoen aztertuko da.

c) Paisaje. Se analizará si existen elementos de interés desde el punto de vista de la percepción paisajística.

d) Ingurumen-arriskuak eta -arazoak. Arriskuei buruz jaso ahal izan diren datu guztiak emango dira, kontuan hartuta, besteak beste, lurpeko uren kalteberatasuna, uholde-arriskua, arrisku geoteknikoak, klima-aldaketak eragindako arriskuak edo aipatzeko moduko beste edozein ingurumen-arrisku.

d) Riesgos y problemas ambientales. Se aportarán todos los datos que se hayan podido recabar en relación con riesgos tales como vulnerabilidad a la contaminación de las aguas subterráneas, inundabilidad, riesgos geotécnicos, riesgos derivados del cambio climático o cualquier otro riesgo ambiental digno de mención.

Orobat, airearen, uraren edo lurzoruaren kalitateari dagokionez hautemandako ingurumen-arazoak deskribatuko dira, egoera akustikoa barne. Kutsagarriak izan daitezkeen iturriak eta kutsagarriak izan daitezkeen jarduerak jasan dituzten lurzoruak identifikatuko dira, eta baliabide naturalen erabilgarritasuna aztertuko da, bereziki urarena.

Asimismo, se describirán los problemas ambientales detectados en relación con la calidad del aire, del agua o del suelo, incluyendo la situación acústica. Se identificará la presencia de fuentes potencialmente contaminantes y de suelos que hayan soportado actividades potencialmente contaminantes, y se analizará la disponibilidad de los recursos naturales, especialmente de agua.

Hala dagokionean, aipatutako ingurumen-arrisku eta -arazoen eraginpean egon daitezkeen eremuko guneak identifikatu eta lokalizatuko dira.

Cuando proceda, se identificarán y localizarán las zonas del ámbito que puedan estar especialmente expuestos a los citados riesgos y problemas ambientales.

e) Kultura-ondarea. Hautemandako elementu bakoitzaren garrantzia, kalteberatasuna, tresna eta babes-maila zehaztuko dira. Era berean, kultura-ondasunari kalifikazioa eta babesa eman dion arau-xedapenaren erreferentzia aipatuko da.

e) Patrimonio cultural. Se indicará para cada uno de los elementos detectados su importancia, vulnerabilidad, instrumento y grado de protección. Se aportará asimismo la referencia de la disposición normativa por la que se otorga calificación y protección al bien cultural.

Alde horretatik, kultura-ondasunen babesa zehazteko, kontuan izango dira Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzak ezarritako irizpideak, ebazpen honen 4. atalean jasotakoak.

En este sentido, para la definición de la protección de los bienes culturales se tendrán en cuenta los criterios establecidos por la Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco recogidos en el apartado 4 de esta Resolución.

f) Apartatu honetan, gainera, egon daitezkeen beste ingurumen-baldintzatzaile batzuk landuko dira, baldin eta Planaren ingurumen-ebaluaziorako garrantzitsuak badira, hala nola mugikortasunari eta garraioari buruzko alderdiak, irisgarritasun-baldintzak, baliabide berriztagarrien eta berriztaezinen kontsumoari lotutako beharrak (ura, energia, etab.), jendea bizi den eremuen presentzia eta kaltetua izan daitekeen biztanleria, eta abar.

f) En este apartado se tratarán, además, otros condicionantes ambientales que pudieran existir, siempre que sean relevantes para la evaluación ambiental del Plan, tales como aspectos relativos a la movilidad y el transporte, las condiciones de accesibilidad, las necesidades en relación con el consumo de recursos renovables y no renovables (agua, energía, etc.), la presencia de zonas habitadas y población que puede resultar afectada, etc.

5.2.2.– Laburpena: ingurumen-alderdi esanguratsuak.

5.2.2.– Síntesis: aspectos ambientales relevantes.

Aurreko apartatuan azaldutako deskribapen eta datuak oinarri hartuta, ingurumenaren egungo egoera aztertuko da Planaren eraginpeko esparruan, eta labur-labur jasoko da zein diren Planeko jarduketen ondoriozko elementu, prozesu, arazo eta ingurumen-arrisku garrantzitsuenak ingurumen-ebaluazioko prozesuan. Arreta jarri beharko zaie ingurumenaren ikuspegitik interesgarriak diren gune, elementu edo egoerei, bai eta eragina jasateko arriskua duten alderdiei ere; horretarako, kontuan hartuko dira Planean jasota dauden jarduketen ondoriozko proiektuen eta ekintzen kokapena eta ezaugarriak.

A partir de las descripciones y datos expuestos en el apartado anterior, se analizará la situación actual del medio ambiente en el ámbito de afección del Plan y se recogerán de forma sucinta los elementos, procesos, problemas y riesgos ambientales más significativos derivados de las actuaciones del Plan que resulten relevantes para el proceso de evaluación ambiental. Se deberá poner el foco en las zonas, elementos o situaciones de interés desde el punto de vista ambiental y en aquellos aspectos con probabilidad de resultar afectados teniendo en cuenta la localización y las características de los proyectos y acciones que se derivarán de las actuaciones que introduce el Plan.

Ingurumenaren aldetik problematikoak diren eta gerora proposamenak gauzatzean zaindu beharko diren eremuak detektatu beharko ditu ingurumen-azterketa estrategikoak.

El estudio ambiental estratégico deberá detectar los ámbitos problemáticos desde el punto de vista ambiental con los que conciliar el desarrollo de las propuestas.

Eremuaren ingurumen-diagnostiko egoki bat egin beharko da haren harrera-gaitasuna, arrisku-guneak, eremu hauskor edo kalteberak eta abar ebaluatzeko. Apartatu hau idazteko, txosten honen 2. apartatuan aipatu diren ingurumen-arlo garrantzitsuak eta aplikatu beharreko araudietan arlo horietarako ezartzen diren mugaketak hartuko dira kontuan, gutxienez.

Se deberá realizar un adecuado diagnóstico ambiental del ámbito que permita evaluar la capacidad de acogida del mismo, las zonas de riesgo y las áreas frágiles o vulnerables. Para la redacción de este apartado se tendrán en consideración, al menos, las áreas ambientalmente relevantes citadas en el apartado 2 de este informe y las limitaciones que para dichas áreas se establecen en las normativas que resultan de aplicación.

Planak planteatzen dituen jarduketen garapena baldintzatu ahal duten beste alderdi batzuk honako hauek dira: kultura-ondare diren elementuen presentziarekin eta kutsatutako lurzoruen presentziarekin lotutakoak, eta EAEko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretua aplikatzearen ondoriozko mugaketekin zerikusia dutenak. Bi alderdi horiek azterketan jorratuko dira. Etorkizuneko garapen-arlorik balego, justifikatu egin beharko litzateke arau honen 37. artikulua zuzen aplikatu dela.

Otros aspectos que pueden condicionar el desarrollo de las actuaciones que plantea el Plan son los relacionados con la presencia de elementos del patrimonio cultural, suelos contaminados y las limitaciones derivadas de la aplicación del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la CAPV, aspectos que serán objeto de análisis en el Estudio. En caso de que hubiera áreas de futuro desarrollo, se deberá justificar la correcta aplicación del artículo 37 de esta norma.

5.3.– Proposatutako Planaren ingurumen-ondorioak.

5.3.– Efectos ambientales del Plan propuesto.

a) Apartatu honetan, Planaren ekintzek ingurumen-kalitateari buruzko elementuetan (5.2 apartatuan deskribatutakoak) izan ditzaketen ondorioak identifikatu beharko dira, eta horien ezaugarriak deskribatu eta baloratu beharko dira. Planaren ondorioak identifikatu eta horien ezaugarriak deskribatzeko, aztertuko da zer-nolako interakzioa dagoen lanean aurreikusitako ekintzen eta eragin ditzaketen ingurumen-elementuen ezaugarri espezifikoen artean, bai eta zer ingurumen-arazo eta -arrisku sortu edo areagotu daitekeen ere.

a) En este apartado se deberán identificar, caracterizar y valorar los efectos previsibles de las acciones del Plan sobre los elementos de la calidad del medio ambiente descritos en el apartado 5.2 La identificación y caracterización de los efectos del Plan derivará del estudio de las interacciones entre las acciones previstas en el mismo y las características específicas de los elementos ambientales que pueden resultar afectados, así como de los problemas y riesgos ambientales que se puedan originar o que puedan resultar agravados e intensificados.

Ezaugarrien deskribapenean, argi eta garbi zehaztu beharko da zer-nolako ondorioak dauden, honako hauek bereizita: zeharkako ondorioak, metatze-ondorioak, ondorio sinergikoak, epe labur, ertain eta luzerako ondorioak, ondorio iraunkorrak eta aldi baterako ondorioak.

La caracterización explicitará el tipo de efecto de que se trate, distinguiendo entre efectos secundarios, acumulativos, sinérgicos, a corto, medio y largo plazo, permanentes y temporales.

Azterketaren 5.1.2.c apartatuan identifikatutako ekintza guzti-guztien ingurumen-ondorioak deskribatuko dira, eta espresuki aipatuko da apartatu horretan ekintzei esleitutako kodea.

Se describirán los efectos ambientales derivados de todas y cada una de las acciones identificadas en el apartado 5.1.2.c del Estudio, con referencia expresa al código asignado a las acciones en dicho apartado.

Azterlanak bereziki aztertu beharko ditu jarduketa-proposamen berriei lotutako ekintzen ingurumen-eraginak. Nolanahi ere, kontuan hartu beharko dira dagoeneko finkatuta dauden jarduketen eta aurreikusitako jarduketa berrien arteko konbinazioaren ondorio metatzaile eta sinergikoak.

El Estudio deberá incidir particularmente los efectos ambientales de las acciones asociadas a las nuevas propuestas de actuación. En cualquier caso, se deberán tener en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos que pudieran derivarse de la acción combinada de las actuaciones ya consolidadas con las nuevas actuaciones previstas.

Hala dagokionean, zehaztu egingo da zer ondorio dakarren zenbait ekintzaren konbinazioak. Gainera, ingurumen-ondorio guzti-guztiak bereizi beharko dira, baldin eta biztanleriaren, giza osasunaren edo ondasun materialen gainean ondorio kaltegarri eta nabarmenak izan baditzakete.

Se explicitarán, cuando proceda, los efectos derivados de la combinación de varias acciones. Igualmente se singularizará cualquier efecto de carácter ambiental que pueda tener consecuencias adversas y relevantes sobre la población, la salud humana o los bienes materiales.

Deskribatutako Planaren ondorio bakoitzari, berriz, kode bat emango zaio. Kode hori azterlanaren hurrengo apartatuetan erabiliko da, horren erreferentzia behar bada.

A cada uno de los efectos del Plan así descritos se le asignará un código que se utilizará en los siguientes apartados del Estudio en los que sea necesaria su referencia.

Besteak beste, Kultura Ondareko elementuetan izandako ondorioak aztertuko dira. Alde horretatik, Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legea eta 68/2019 Dekretuaren zehaztapenak betetzen direla ziurtatu beharko da, dekretu horren III. eranskinean (babes-araubidea) ezarritako aginduak kontuan hartuta.

Entre otros aspectos, se abordará el análisis de las afecciones sobre elementos del Patrimonio Cultural. En este sentido, se deberá asegurar el cumplimiento de la Ley 6/2019, de 9 de mayo, del Patrimonio Cultural Vasco y las determinaciones del Decreto 68/2019, considerando las prescripciones establecidas en el Anexo III (Régimen de protección) del citado Decreto.

Planaren bitartez hirigintza-garapen berriak sortzen badira, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuan xedatutakoa beteko da.

En el caso de que del Plan se deriven nuevos desarrollos urbanísticos, se estará a lo dispuesto en el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

b) Identifikatu eta kodetutako ondorioak baloratzeko, puntu hauek hartuko dira kontuan, besteak beste:

b) Para la valoración de cada efecto identificado y codificado se tendrán en cuenta, entre otros, los siguientes aspectos:

– Gertatzeko probabilitatea, iraupena, maiztasuna eta itzulgarritasuna.

– La probabilidad de ocurrencia, duración, frecuencia y reversibilidad.

– Ondorioen larritasuna eta irismen espaziala.

– La magnitud y el alcance espacial de los efectos.

– Eragina jasan lezakeen eremuaren balioa eta kalteberatasuna, honako hauek kontuan hartuta:

– El valor y la vulnerabilidad del área probablemente afectada atendiendo a:

– Ezaugarri berezirik ote dagoen naturan, kulturan eta paisaian.

– La existencia de especiales características naturales, culturales y paisajísticas.

– Aurkako ingurumen-baldintzarik ote dagoen, betiere, baldintza horiek airearen, uraren edo lurzoruaren kalitate-estandarrak edo muga-balioak gaindituko badituzte.

– La existencia de condiciones ambientales desfavorables, de manera que se puedan llegar a superar los estándares de calidad o valores límite en aire, agua o suelo.

– Planak zenbateraino sorrarazi edo areagotu ditzakeen ingurumen-arriskuak.

– La medida en la que el Plan puede generar o intensificar los riesgos ambientales.

Ahal den guztietan, efektuak edo ondorioak zenbatetsiko dira, datu neurgarriak erabilita, Planean aurreikusitako jarduketak eta proiektuak gauzatzearen ondorioz deskribatu diren ingurumen-faktoreen egoera-aldaketei buruzkoak. Hala badagokio, ondorio edo efektu horien iragarpenean dagoen ziurgabetasun-maila adieraziko da.

Siempre que sea posible, se cuantificarán los efectos mediante datos mensurables de las variaciones en el estado de los factores ambientales descritos como consecuencia de la ejecución de las actuaciones y proyectos previstos en el Plan. En su caso, se señalará el grado de incertidumbre en la predicción de esos efectos.

c) Halaber, ahal den neurrian, ondorioak kartografia bidez lokalizatuko dira, eta, orobat, saiatuko da adierazten planaren edo programaren zein fasetan gerta daitezkeen ondorio horiek.

c) Asimismo, siempre que sea posible, se localizarán cartográficamente los efectos y se intentará, asimismo, vincularlos a las distintas fases del plan o programa en las que es previsible que se produzcan.

d) Adieraziko da ea detektaturiko efektu horren sorburu-ekintzak eskatzen duen ala ez Planaren zehaztapenak beste plan eta programa batzuetan txertatzea, eta kasu bakoitzean zehaztuko da zein den eraginpeko plangintza-tresna.

d) Se indicará si la acción que dará lugar al efecto detectado requiere la incorporación de las determinaciones del Plan a otros planes y programas, explicitándose en cada caso el instrumento de planificación afectado.

e) Hala deskribatutako ingurumen-ondorio edo efektuak hierarkizatu egingo dira, haien garrantzi erlatiboa nabarmenduta.

e) Se jerarquizarán los efectos ambientales así descritos, poniendo de relieve su importancia relativa.

5.4.– Prebentzio, zuzenketa eta konpentsaziorako neurriak.

5.4.– Medidas preventivas, correctoras y compensatorias.

a) Apartatu honetan deskribatuko da zer neurri aurreikusten diren 5.3 apartatuan deskribatutako ingurumen-ondorio kaltegarriak prebenitzeko, murrizteko eta, hala badagokio, konpentsatzeko. Hartuko diren neurriek bermatu egin beharko dute ez dela ingurumen-ondorio esanguratsurik sortuko, Planaren ekintzak garatzearen eta etorkizunean gauzatzearen ondorioz. Horien helburua izango da natura-baliabideak, natura- eta kultura-ondarea babestea, natura-arriskuak prebenitzea eta hautemandako ingurumen-arazoen aurrean hobetu eta egokitzea.

a) En este apartado se describirán las medidas previstas para prevenir, reducir y, en su caso, compensar los efectos ambientales adversos descritos en el apartado 5.3. Las medidas que se adopten deberán garantizar que no se producirán efectos ambientales significativos derivados del desarrollo y futura ejecución de las acciones del Plan. Tendrán como objetivo la protección de los recursos naturales, el patrimonio natural y cultural, la prevención de los riesgos naturales y la mejora y adaptación ante los problemas ambientales detectados.

b) Proposatutako neurriek koherenteak izan beharko dute aurreikusitako ingurumen-ondorioekin. Neurriak deskribatu egingo dira, eta 5.3 apartatuan identifikatutako ondorio edo efektuekin –prebenitu, zuzendu edo konpentsatu nahi direnekin– lotuko dira. Bereziki, eta beste zenbaiten artean, neurri hauek zehaztuko dira:

b) Las medidas propuestas deberán ser coherentes con los efectos ambientales previstos. Las medidas se describirán y se pondrán en relación con cada uno de los efectos que se pretende prevenir, corregir o compensar, identificados en el apartado 5.3. En particular, y entre otras, se detallarán las siguientes medidas:

– Ur-ingurunea babesteko neurriak: obra-fasean neurriak proposatuko dira lurrazaleko eta lurpeko uren kalitatea ez dadin murriztu.

– Medidas relativas a la protección del medio hídrico: se propondrán medidas en fase de obras para evitar la disminución de la calidad de las aguas superficiales y subterráneas.

– Sortutako hondakinak behar bezala kudeatzeko neurriak ezarriko dira, gaiaren inguruan indarrean dagoen araudiaren arabera.

– Se establecerán medidas para la gestión adecuada de los residuos generados, de acuerdo con la normativa vigente en la materia.

– Kultura Ondareari dagokionez, bermatu beharko da Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legea eta apirilaren 16ko 68/2019 Dekretua betetzen direla. Azken horren bitartez, Donostiako (Gipuzkoa) Parte Zaharra Kultura Ondasun izendatzen da, Monumentu Multzo kategoriarekin, eta haren babes-araubidea ezartzen da.

– En relación con el Patrimonio Cultural, se deberá asegurar el cumplimiento de la Ley 6/2019, de 9 de mayo, del Patrimonio Cultural Vasco y el Decreto 68/2019, de 16 de abril, por el que se califica como Bien Cultural con la categoría de Conjunto Monumental, la Parte Vieja de San Sebastián (Gipuzkoa), y se establece su régimen de protección.

– Eremuan kutsagarriak izan daitezkeen jarduerak jasaten dituen edo jasan dituen lurzati bat dagoenez, eta, hortaz, jarduera horiek etorkizuneko erabiltzaileentzat eta/edo ingurumenarentzat arriskutsuak izan daitezkeenez, lurzorua ez kutsatzeko eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legean adierazitakoa izan beharko da kontuan.

– Dada la ubicación en el ámbito de una parcela que soporta o ha soportado actividades potencialmente contaminantes y que por lo tanto pueden suponer un riesgo para los futuros usuarios y/o el medio ambiente, se estará a lo dispuesto en la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Azkenik, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legeak eskatzen duenez, ingurumen-azterketa estrategikoak barnean hartuko ditu klima-aldaketaren gaineko eragina apaltzeko eta hartara egokitu ahal izateko neurriak. Ondorio horietarako, erreferentzia gisa erabil daiteke «Euskadiko Hirigintzaren Plangintzari buruzko eskuliburua klima-aldaketa arintzeko eta klima-aldaketara egokitzeko».

– Finalmente, tal y como exige la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el estudio ambiental estratégico incluirá medidas para mitigar su incidencia sobre el cambio climático y permitir la adaptación al mismo. A estos efectos, se puede utilizar como referencia el «Manual de Planeamiento Urbanístico en Euskadi para la mitigación y adaptación al Cambio Climático».

c) Adieraziko da proposatutako neurriak Planaren zein zatitan txertatu diren, eta espresuki adieraziko da Planaren zein dokumentu teknikotan jaso diren.

c) Se indicará en qué parte del Plan han quedado integradas las medidas propuestas, incluyendo una referencia expresa al documento técnico del Plan en el que se hayan recogido.

d) Hala badagokio, prebentziorako, zuzenketarako eta konpentsaziorako neurriak proposatuko dira, horiek aplikatzea komenigarria edo egingarria denean, bai plangintzaren geroagoko fase edo etapetan, bai Plana gauzatzeko diseinatzen diren etorkizuneko proiektuetan.

d) En su caso, se propondrán medidas preventivas, correctoras o compensatorias cuya aplicación resulte conveniente o factible en fases o etapas posteriores de la planificación, o bien en los futuros proyectos que se diseñen para la ejecución del Plan.

e) Kostu ekonomikoren bat dakarten prebentzio eta zuzenketarako neurrien aurrekontua ere jasoko da, eta horiek gainbegiratzeaz arduratuko den eragilea edo pertsona zein den adieraziko da.

e) Se incluirá un presupuesto de las medidas preventivas y correctoras que lleven asociado un coste económico y se indicará el agente o persona responsable de su supervisión.

5.5.– Ingurumena zaintzeko programa.

5.5.– Programa de vigilancia ambiental.

a) Azterketan, ingurumena zaintzeko programa bat garatuko da, eta, bertan, Plana aplikatzeak dakartzan ondorioak berrikusteko aurreikusitako neurriak deskribatuko dira. Neurri horien helburua alderdi hauek kontrolatzea izango da:

a) El Estudio desarrollará un programa de vigilancia ambiental en el que se describan las medidas previstas para la supervisión de los efectos de la aplicación del Plan. Dichas medidas estarán dirigidas al control de los siguientes aspectos:

– Gainbegiratzea ea behar bezala aplikatu ote diren Planak ingurumenean izan ditzakeen ondorio kaltegarriak prebenitzeko, murrizteko edo zuzentzeko aurreikusita dauden neurriak.

– Supervisar la correcta implementación de las medidas previstas para prevenir, reducir o corregir los efectos adversos del Plan sobre el medio ambiente.

– Ingurumen-elementu garrantzitsuen bilakaera zaintzea, baita Plana martxan jarri aurretik zeuden ingurumen-arazoen bilakaera ere.

– Vigilar la evolución de los elementos ambientales relevantes, así como en la evolución de los problemas ambientales existentes con anterioridad a la implantación del Plan.

– Plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-ondorioak egiaztatzea, aurreikusi gabeko efektu kaltegarriak azkar identifikatzeko eta horiek saihestu edo zuzentzeko neurri egokiak hartu ahal izateko.

– Comprobar los efectos ambientales que se deriven de la ejecución del Plan, con objeto de identificar con prontitud los efectos adversos no previstos y permitir llevar a cabo las medidas adecuadas para evitarlos o corregirlos.

– Aztertzea ea prebentziorako eta zuzenketarako neurri osagarririk hartu behar den, Plana egikaritzeko aurreikusitako garapen-tresnetan eta proiektuetan.

– Detectar la necesidad de adoptar medidas preventivas y correctoras adicionales en los instrumentos de desarrollo y en los proyectos previstos para ejecutar el Plan.

b) Jarraipen-neurriak identifikatu egingo dira, eta neurri horiek bat etorri beharko dute 5.4 apartatuan jasotako babes-, zuzenketa- eta konpentsazio-neurriekin.

b) Las medidas de seguimiento se identificarán y guardarán correspondencia con las medidas protectoras, correctoras y compensatorias recogidas en el apartado 5.4.

c) Ingurumena zaintzeko programak jaso beharko du zer adierazle proposatzen diren azterketan, baita datuak biltzeko zer proposamen zehatz egiten den kasu bakoitzean ere, aldizkakotasunari eta erabiliko diren metodoei dagokienez.

c) El programa de vigilancia ambiental deberá recoger los indicadores que se propongan en el Estudio y una propuesta concreta de la periodicidad y de los métodos que se utilizarán para la recogida de datos, en cada uno de los casos.

5.6.– Ingurumen-laburpena.

5.6.– Síntesis ambiental.

a) Ingurumenari buruzko alderdiak Planean nola txertatuko diren deskribatuko da. Xehetasunez aztertuko da nola hartu diren kontuan eta nola betearazi diren azterketaren 5.1.1 apartatuan ingurumena babesteko finkatutako irizpideak, helburuak eta zehaztapenak.

a) Se describirá la integración de los aspectos ambientales en el Plan. Se analizará detalladamente cómo se han tenido en consideración y cómo se ha dado cumplimiento a los criterios, objetivos y determinaciones de protección ambiental descritos en el apartado 5.1.1.

b) Aztertuko da zenbateko probabilitatea dagoen Planak etorkizunean ingurumenean ondorio esanguratsuak izateko, eta behar diren argudioak emango dira honako hau egiaztatze aldera: proposatutako babes-, zuzenketa- eta/edo konpentsazio-neurriak Planean txertatuz gero, oso arrisku txikia dagoela ondorio esanguratsu horiek gertatzeko eta, beraz, ez dagoela eragozpenik plana garatzeko. Ondorio hori bermatzeko, azterketaren gainerako apartatuetan jasotako informazioei buruzko erreferentziak erabiliko dira.

b) Se analizará el grado de probabilidad con que el Plan pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente en el futuro y se argumentará lo suficiente para acreditar que, con la incorporación al Plan de las medidas protectoras, correctoras y/o compensatorias propuestas, es muy poco probable que puedan tener lugar dichos efectos significativos y que, en consecuencia, no existen objeciones al desarrollo del Plan. Con objeto de sustanciar esta conclusión, se utilizarán las referencias pertinentes a las informaciones recogidas en el resto de los apartados del Estudio.

5.7.– Laburpen ez-teknikoa.

5.7.– Resumen no técnico.

a) Azterketak bere baitan jasoko du emandako informazioaren laburpen ez-tekniko bat, ebaluazio-prozesuan jorratutako gaietako prestakuntza espezifikorik ez duten pertsonek erraz ulertzeko moduan idatzita.

a) El Estudio contendrá un resumen no técnico de la información facilitada, redactado en términos de fácil comprensión para las personas que no tengan una formación específica en las diversas materias desarrolladas en el proceso de evaluación.

b) Laburpen horrekin batera, gainera, egindako ebaluazioa hobeto ulertzen lagunduko duen informazio grafikoa ere erantsi beharko da; edo, bestela, informazio hori erraz eskuratzeko behar diren erreferentziak jaso beharko dira.

b) Este resumen deberá acompañarse de la información gráfica pertinente que ayude a la mejor comprensión de la evaluación realizada, o recoger las referencias necesarias para un acceso sencillo a dicha información.

5.8.– Jendaurreko informaziorako izapideak eta kontsultak.

5.8.– Trámites de información pública y consultas.

Urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 12. artikuluan eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 21. artikuluan ezarritakoaren ondorioetarako, organo sustatzaileak jendaurrean jarriko du Planaren hasierako bertsioa, bai eta ingurumen-azterketa estrategikoa ere, gutxienez 45 eguneko epean.

A los efectos de lo dispuesto en el artículo 12 del Decreto 211/2012 de 16 de octubre y en el artículo 21 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, el órgano promotor someterá la versión inicial del Plan junto con el estudio ambiental estratégico a información pública, por un plazo no inferior a 45 días.

Era berean, kontuan hartuta urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 12. artikuluak eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 22. artikuluak zer xedatzen duten eragindako administrazio publikoei eta interesdunei egin beharreko kontsultei buruz, erakunde eta pertsona interesdunen zerrenda hau hartuko da kontuan:

Asimismo, a los efectos de lo dispuesto en el artículo 12 del Decreto 211/2012 de 16 de octubre y en el artículo 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, sobre las consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, se tendrá en cuenta la siguiente relación de organismos y personas interesadas:

– Gipuzkoako Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetza.

– Subdirección de Salud Pública y Adicciones de Gipuzkoa.

– Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritza.

– Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco.

– Eusko Jaurlaritzako Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritza.

– Dirección de Puertos y Asuntos Marítimos del Gobierno Vasco.

– Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritza Nagusia.

– Dirección General de Cultura de la Diputación Foral de Guipúzcoa.

– Gipuzkoako Itsasertz Mugartea.

– Demarcación de Costas de Guipúzcoa.

– IHOBE, Eusko Jaurlaritzako Ingurumenaren Kudeaketarako Sozietate Publikoa.

– IHOBE – Sociedad Pública Gestión del Gobierno Vasco.

– Gipuzkoako Ekologistak Martxan elkartea.

– Ekologistak Martxan Gipuzkoa.

– Eguzkizaleak Elkartea (Eguzki).

– Recreativa Eguzkizaleak (Eguzki).

– Parte Zaharrean Bizi Auzo Elkartea.

– Parte Zaharrean Bizi Auzo Elkartea.

– Asociación Áncora para la Conservación del Patrimonio Elkartea.

– Asociación Áncora para la Conservación del Patrimonio.

5.9.– Dokumentazioa aurkezteko jarraibideak.

5.9.– Instrucciones para presentar la documentación.

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 24.1 artikuluan aurreikusitakoaren arabera, organo substantiboak ingurumen-ebaluazio estrategikoaren espediente osoa igorriko dio ingurumen-organoari, honako hauek barnean hartuta: planaren edo programaren azken proposamena, ingurumen-azterketa estrategikoa, informazio publikoaren eta kontsulten emaitzak, eta laburpen-dokumentu bat, planaren edo programaren azken proposamenean honako alderdi hauek nola txertatu diren azaltzen duena: ingurumen-alderdiak, ingurumen-azterketa estrategikoa eta hori irismen-agirira nola egokitzen den, egindako kontsulten emaitza, eta kontsulta horiek nola hartu diren aintzat.

De acuerdo con lo previsto en el artículo 24.1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el órgano sustantivo remitirá al órgano ambiental el expediente de evaluación ambiental estratégica completo, integrado por la propuesta final de plan o programa, el estudio ambiental estratégico, el resultado de la información pública y de las consultas y un documento resumen en el que el promotor describa la integración en la propuesta final del plan o programa de los aspectos ambientales, del estudio ambiental estratégico y de su adecuación al documento de alcance, del resultado de las consultas realizadas y cómo estas se han tomado en consideración.

Ingurumen-adierazpen estrategikoa eskatzeko eta dokumentazioa entregatzeko, nahitaez bete beharko dira Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean horri buruz dauden jarraibideak, esteka honetan jasotzen direnak:

La solicitud de la declaración ambiental estratégica y la entrega de la documentación se realizarán siguiendo las instrucciones que al respecto figuran en la página Web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, en el siguiente enlace:

Eskabidearekin batera aurkeztu beharreko dokumentazioa gidaliburuaren arabera egin eta aurkeztu beharko da. Gidaliburua ingurumen-organoaren webgunean dago eskuragarri, esteka honetan:

La documentación que acompaña la solicitud se elaborará y presentará de acuerdo a la guía de presentación de la documentación disponible en la página web del órgano ambiental en el siguiente enlace:

Hirugarrena.– Ebazpen honen berri ematea Donostiako Udalari.

Tercero.– Comunicar la presente Resolución al Ayuntamiento de San Sebastián.

Laugarrena.– Ebazpen hau Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean argitaratzeko agindua ematea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en la página web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko irailaren 17a.

En Vitoria-Gasteiz, a 17 de septiembre de 2021.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental