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189. zk., 2021eko irailaren 21a, asteartea

N.º 189, martes 21 de septiembre de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
4824
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EBAZPENA, 2021eko abuztuaren 20koa, Ingurumen Jasangarritasuneko sailburuordearena, Vitoria-Gasteizko HAPOaren aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzen duena, 37. poligonoko 158. eta 166. partzelen hirigintza-parametroak birdefinitzeko (Mercedes Benz).

RESOLUCIÓN de 20 de agosto de 2021, de la Viceconsejera de Sostenibilidad Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico de la Modificación del PGOU de Vitoria-Gasteiz para redefinir los parámetros urbanísticos de las parcelas 158 y 166 del polígono 37 (Mercedes Benz).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2021eko ekainaren 11n, Vitoria-Gasteizko Udalak eskaera egin zion ingurumen-organoari Vitoria-Gasteizko HAPOaren aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa egiteko, 37. poligonoko 158. eta 166. partzelen hirigintza-parametroak birdefinitzeko (Mercedes Benz), aurrerantzean Plana, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Eskabide harekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukiarekin.

Con fecha 11 de junio de 2021, el Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz completó ante el órgano ambiental la solicitud para la emisión del informe ambiental estratégico de la Modificación del PGOU de Vitoria-Gasteiz para redefinir los parámetros urbanísticos de las parcelas 158 y 166 del polígono 37 (Mercedes Benz), en adelante el Plan, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, 2021eko ekainaren 25ean, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien administrazio publiko ukituei eta interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri jarri zen Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdunek aukera izan zezaten ingurumen-arloan egoki iritzitako oharrak egiteko.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, con fecha 25 de junio de 2021, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que las personas interesadas pudieran realizar las observaciones de carácter ambiental que considerasen oportunas.

Legezko erantzun-epea amaitu eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar adina judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, lege horren xedea da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa edo proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; era horretan, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Vitoria-Gasteizko HAPOaren aldaketa 37. poligonoko 158. eta 166. partzelen hirigintza-parametroak birdefinitzeko (Mercedes Benz) abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan sartzen da; bertan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

La Modificación del PGOU de Vitoria-Gasteiz para redefinir los parámetros urbanísticos de las parcelas 158 y 166 del polígono 37 (Mercedes Benz) se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ondoren, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak (eskumena duen organoa da, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio adierazgarririk izan dezakeen ala ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edo, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana garatzeko eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Hauek guztiak aztertu dira: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; eta 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena; eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Vitoria-Gasteizko HAPOaren aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, 37. poligonoko 158. eta 166. partzelen hirigintza-parametroak birdefinitzeko (Mercedes Benz), jarraian jasotzen diren baldintzetan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la Modificación del PGOU de Vitoria-Gasteiz para redefinir los parámetros urbanísticos de las parcelas 158 y 166 del polígono 37 (Mercedes Benz), en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Planaren xedea da hirigintza-parametroak zehaztea trenbidearen lehengo ST-4 sektore iragankorraren iparraldean (P.37-158) eta hegoaldean (P.37-166) kokatutako partzeletan, Mercedes-Benz enpresaren egungo eta etorkizuneko instalazioen funtzionaltasuna eta jarraitutasuna bermatzeko gaur egun kontsolidatuta dagoen eremuaren barruan.

El Plan tiene por objeto la definición de los parámetros urbanísticos en las parcelas localizadas al norte (P.37-158) y sur (P.37-166) del antiguo Sector Transitorio ST-4 de la vía férrea, con la finalidad de garantizar la funcionalidad y continuidad de las actuales y futuras instalaciones de la empresa Mercedes-Benz dentro del ámbito actualmente consolidado.

B) Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, Panak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak:

1.– Características del Plan:

Planaren arabera, okupazioa % 50etik % 80ra igoko da, eta eraikigarritasuna 0,50 m2c/m2s-tik 1,4 m2c/m2s-ra igoko da, enpresaren instalazioak handitu ahal izateko. Horren ondorioz, okupazio-azalera 136.069 m2s handituko da, eta guztizko eraikigarritasuna 419.473 m2c handituko da, honako aurreikuspen hauekin:

El Plan contempla el incremento de la ocupación del 50 % al 80 % y un incremento de la edificabilidad del 0,50 m2c/m2s a 1,4 m2c/m2s para permitir la ampliación de las instalaciones de la empresa, lo que se traduce en un aumento de la superficie de ocupación de 136.069 m2s, y un incremento de la edificabilidad total de 419.473 m2c, con las siguientes previsiones:

– Trenbidearen iparraldean (P.37-158 partzela) bi maila beharko dira, gehi beste bat ekoizpen-lerroko instalazio batzuetan; beraz, 2,25 maila kontabilizatuko dira.

– Al norte de la línea férrea (parcela P.37-158) se requerirán dos niveles, más uno adicional en algunas de las instalaciones de la línea de producción, por tanto, se contabilizarán 2,25 niveles.

– Trenbidearen hegoaldean (P37-166 partzela) instalazio gehienek maila bat baino ez dute behar, gehi beste bat logistika- eta bulego-eraikinetan; beraz, 1,2 maila kontabilizatuko dira.

– Al sur de la línea férrea (parcela P37-166) la mayoría de las instalaciones únicamente requieren de un nivel, más uno adicional en edificios logísticos y de oficinas, por lo que se contabilizarán 1,2 niveles.

Antolamenduak ez du eskatzen hiri-lurzorua birsailkatzea, baina berekin dakar kalifikazio global eta xehatuan aldatzea 3.237 m2-ko azalera duen eremu bat P-37-158 partzelaren hegoaldean, zeina gaur egun garraio-lurzoru industrial gisa sailkatuta baitago –trenbide-sarea, ekoizpen-lurzorura aldatzen dena–. Aldaketa horri esker, erabiltzen ez den trenbide-eremu zahar bat gehituko zaio industria-partzelari.

La ordenación no requiere reclasificar el suelo urbano, pero implica la modificación en la calificación global y pormenorizada de un área de 3.237 m2 de superficie al sur de la parcela P-37-158, actualmente clasificada como suelo de transporte –red de ferrocarril, que se modifica a suelo productivo–- industrial. Con esta modificación se incorpora a la parcela industrial una antigua área ferroviaria en desuso.

Era berean, Planak gaineko pasabide bat aurreikusten du trenbidea igarotzeko eta P37-158 eta P37-166 partzelak lotzeko.

Asimismo, el Plan contempla un paso superior para salvar la vía férrea y conectar las dos parcelas P37-158 y P37-166.

Partzelen okupazioa eta eraikigarritasuna handitzeak berekin ekarriko ditu eraikuntza-proiektuak, lantegia handitzeko eta, hala badagokio, ekoizpen-lerroak eraldatzeko eta/edo zabaltzeko.

El aumento de la ocupación y de la edificabilidad de las parcelas llevará aparejados proyectos de edificación, para la ampliación de la factoría y, en su caso, para la transformación y/o ampliación de las líneas de producción.

2.– Eragina jasan lezakeen eremuaren ezaugarriak:

2.– Características del área probablemente afectada:

Aldaketaren eremuak 593.207 m2-ko azalera du, Mercedes Benz enpresaren instalazioek kontsolidatuta. Oto hiribidearen (iparraldean) eta Areatza kalearen (hegoaldean) artean dago, trenbidearen bi aldeetan.

El ámbito de la modificación tiene una superficie de 593.207 m2, consolidada por las instalaciones de la empresa Mercedes Benz. Se localiza entre la Avenida de los Huetos, al norte, y la calle Las Arenas, al sur, a ambos lados de la línea férrea.

Lursail antropizatuak dira, hirigunetik urrun, hiri-ingurune industrial batean eta azpiegiturez inguratuta; beraz, ez dute balio natural edo kultural aipagarririk. Leku hori EAEn kutsatuta egon daitezkeen lurzoruen inbentarioan sartuta dago, industria-lurzoruaren kalifikazioa du, eta lurpeko urak kutsatzeko arrisku handia du interes hidrogeologikoko eremu batean.

Se trata de terrenos antropizados, alejados del núcleo urbano, en un entorno urbano industrial y rodeado de infraestructuras, por lo que no presentan valores naturalísticos o culturales reseñables. El emplazamiento se encuentra incluido en el Inventario de Suelos Potencialmente Contaminados de la CAPV, con la calificación de industrial y presenta alta vulnerabilidad a la contaminación de las aguas subterráneas en un ámbito de interés hidrogeológico.

3.– Aurreikus daitezkeen ingurumen-ondorioak:

3.– Efectos ambientales previsibles:

Plana egikaritzearen ondoriozko ingurumen-ondorioak eraikinak handitzeko obren fasetik eratorritakoak izango dira (ustekabeko isurketak, hauts- eta zarata-emisioak, hondakinak sortzea) eta, hala badagokio, egungo produkzio-lerroak eraldatzetik edo handitzetik eratorritakoak (hondakinen ekoizpena, hondakin-uren bolumena, atmosferara egindako isurketak eta zarata handitu ahal izatea).

Los efectos ambientales derivados de la ejecución del Plan serán los derivados de la fase de obras de ampliación de los edificios (posibles vertidos accidentales, emisiones de polvo y ruido, generación de residuos) y, en su caso, los que se puedan derivar de la transformación o ampliación de las líneas de producción actuales (posible incremento en la producción de residuos, en el volumen de aguas residuales, de las emisiones a la atmósfera y de ruido).

Ondorioz, ingurumen-dokumentu estrategikoak planteatzen dituen neurri zuzentzaileak eta jasangarritasun-neurriak eta aurrerago zehazten diren prebentzio- eta babes-neurriak eta neurri zuzentzaileak aplikatuta, ez da espero jarduketek ingurumenean ondorio adierazgarririk izango dutenik, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean aurreikusitakoari jarraikiz.

En consecuencia, y con la aplicación de las medidas correctoras y de sostenibilidad que plantea el documento ambiental estratégico y las medidas preventivas, protectoras y correctoras que más adelante se detallan, no se espera que de las actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente, en los términos previstos en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Adierazi den bezala, Planak ez dakar berekin artifizializatu gabeko lurzoruak birsailkatzea edo okupatzea. Beste plan batzuetan ere ez du eraginik.

Tal y como se ha indicado, el Plan no implica la reclasificación u ocupación de suelos no artificializados. Tampoco tiene incidencia sobre otros planes.

4.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta 37. poligonoko 158. eta 166. partzelen (Mercedes Benz) hirigintza-parametroak birdefinitzeko Vitoria-Gasteizko HAPOaren aldaketari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik izan ez dadin, betiere ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira.

4.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras, en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que la Modificación del PGOU de Vitoria-Gasteiz para redefinir los parámetros urbanísticos de las parcelas 158 y 166 del polígono 37 (Mercedes Benz) se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko araudiaren arabera gauzatuko dira, ingurumen-txosten estrategikoak formulatzen duen ebazpenean adierazitakoarekin bat, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, ingurumen-agiri estrategikoan eta esparruaren antolamendurako planetan jasotakoarekin bat etorriz.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con las que se establezcan en esta Resolución por la que se formula el informe ambiental estratégico y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el documento ambiental estratégico y en los planes que ordenan el ámbito.

Plana garatzeko proiektuetan eta jarduketetan aplikagarriak diren ingurumen-arloko baimenak edo prozedurak alde batera utzi gabe, honako hauek izango dira Planaren ondoriozko obrak gauzatzeko neurri babesle eta zuzentzaileak:

Sin perjuicio de las autorizaciones o procedimientos de carácter ambiental que, en su caso, sean de aplicación a los proyectos y actuaciones de desarrollo del Plan, las medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras derivadas del mismo serán:

Lurzoruaren kutsadura kontrolatzea.

Control de la contaminación del suelo.

– Lurzorua kutsa dezaketen jarduerak dituzten edo izan dituzten partzelak daudenez, eta, beraz, ingurumenerako eta/edo lurzoruarekin kontaktu zuzena izateagatik hartzaile potentzialetarako arriskutsuak izan daitezkeenez, kontuan hartu beharko da Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legean eta aipatutako 4/2015 Legea garatzen duen abenduaren 26ko 209/2019 Dekretuan ezarritakoa. Zehazki, jarduketek partzelen barruan lur-mugimenduak egitea badakarte, aipatutako ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 13. artikuluan eta 25. artikuluaren 1.c) apartatuan xedatutakoari jarraituko zaio.

– Dada la presencia de parcelas que soportan o han soportado actividades potencialmente contaminantes del suelo y que por lo tanto pueden suponer un riesgo para el medio ambiente y/o los potenciales receptores por contacto directo con el suelo, deberá tenerse en cuenta lo establecido en la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo y el Decreto 209/2019, de 26 de diciembre, por el que se desarrolla la citada Ley 4/2015. En particular, en el caso de que las actuaciones impliquen movimientos de tierras dentro de las parcelas se atenderá a lo dispuesto en el artículo 13 y en el apartado 1.c) del artículo 25 de la citada Ley 4/2015, de 25 de junio.

– Vitoria-Gasteizko Udalari eta Garapen Jasangarriko Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko. Lurzoruak eta lurpeko urak babestea.

– Cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz y a la Viceconsejería de Desarrollo Sostenible, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo. Protección de los suelos y las aguas subterráneas.

Lurzoruak eta lurpeko urak babestea.

Protección de los suelos y las aguas subterráneas.

– Prebentzio-neurriak eta neurri zuzentzaileak ezarriko dira dagokion obra-faserako, istripuzko isurien eragina saihesteko, bereziki makinen mantentze-lanetan (material xurgatzaileak erabiltzea, isuriekin kutsatutako lurzoruak kendu eta kudeatzea, etab.). Pilaketa-eremuak, instalazio osagarriak edo makinen parkea azalera iragazgaitzetan kokatuko dira. Makinen mantentze-lanik ez da egingo iragazgaiztu gabeko eremuetan.

– Se establecerán las medidas preventivas y correctoras para la fase de obras para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante el mantenimiento de maquinaria (utilización de materiales absorbentes, retirada y gestión de tierras afectadas por el vertido, etc.). Las zonas de acopio, instalaciones auxiliares o parque de maquinaria se localizarán en superficies impermeables. Se evitará el mantenimiento de maquinaria en zonas no impermeabilizadas.

Hondakinak sortu eta kudeatzea.

Producción y gestión de residuos.

– Obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta arau espezifikoetan xedatutakoa beteko da.

– Los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

– Eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak kudeatzeko, Eraikuntzako eta eraispeneko hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoa bete beharko da.

– Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

– Hondakin arriskutsuak jasotzen dituzten ontziek 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak beteko dituzte (833/1988 Errege Dekretua, uztailaren 20koa, Hondakin toxikoei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko Erregelamendua onartzen duena).

– Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos.

– Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuari jarraituz kudeatu beharko dira sortutako olio erabiliak.

– La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

– Obretan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarrean dagoen legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

– Los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

Airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestea.

Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica.

– Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora. Halaber, egunez lan egingo da.

– De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias. Asimismo, se respetará un horario de trabajo diurno.

– Kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erratz-makinak erabiliko dira.

– Los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

Jasangarritasuna eraikingintzan.

Sostenibilidad en la edificación.

Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriagoetarako beharrezko ezaugarriei dagokienez, Eraikuntza iraunkorrerako gidan (https://www.ihobe.eus/argitalpenak) jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en las Guías de Edificación Ambientalmente Sostenibles (https://www.ihobe.eus/publicaciones) con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

– Materiales. reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortzen den energiaren kontsumoa eta/edo sorkuntza murriztea.

– Energía. reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

– Atmósfera. reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta, betiere, ebazpen honetan ezarritako babes- eta zuzenketa-neurriak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten 37. poligonoko 158. eta 166. partzelen (Mercedes Benz) hirigintza-parametroak birdefinitzeko Vitoria-Gasteizko HAPOaren aldaketak ondorio kaltegarri esanguratsurik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que la Modificación del PGOU de Vitoria-Gasteiz para redefinir los parámetros urbanísticos de las parcelas 158 y 166 del polígono 37 (Mercedes Benz) vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Vitoria-Gasteizko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.– Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-txosten estrategiko honek indarraldia galduko du, eta berezko dituen ondoreak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean ibilgailu motordunak hornitzeko instalazioak ezartzeko plan berezia onartzen ez bada. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Quinto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial para la implantación de las instalaciones de suministro de vehículos a motor, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko abuztuaren 20a.

En Vitoria-Gasteiz, a 20 de agosto de 2021.

(Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzaren titularra ordezteko, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren lehenengo xedapen gehigarriaren d) letran ezarritako araubidea aplikatuz.)
(En suplencia de la persona titular de la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, en aplicación del régimen establecido en la Disposición Adicional Primera, apartado d, del Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente).

Ingurumen Jasangarritasuneko sailburuordea,

La Viceconsejera de Sostenibilidad Ambiental,

AMAIA BARREDO MARTÍN.

AMAIA BARREDO MARTÍN.


Azterketa dokumentala


Análisis documental