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90. zk., 2021eko maiatzaren 10a, astelehena

N.º 90, lunes 10 de mayo de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
2620
2620

EBAZPENA, 2021eko apirilaren 9koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Zumaiako (Gipuzkoa) 17-Artadi hirigintza-eremuko 17/3 egikaritze-unitateko 4.B eta 4.C lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 9 de abril de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas 4.B y 4.C de la UE 17/3, del AU 17-Artadi, en Zumaia (Gipuzkoa).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2021eko otsailaren 16an, Zumaiako Udalak eskabidea aurkeztu zuen ingurumen-organoan Zumaiako 17-Artadi hirigintza-eremuko 17/3 egikaritze-unitateko 4.B eta 4.C lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko (aurrerantzean, Plana) ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola Planaren aldaketaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha de 16 de febrero de 2021, el Ayuntamiento de Zumaia presentó ante el órgano ambiental la solicitud para la emisión del informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas 4.B y 4.C de la UE 17/3, del AU 17-Artadi, en adelante el Plan, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador de la Modificación del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, administrazio publikoei eta interesdunei kontsulta-izapidea egin zitzaien, eta jasotako erantzunen emaitzak espedientean sartu dira. Era berean, izapidearen hasieraren berri eman zitzaion Zumaiako Udalari.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procedió a realizar el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de Zumaia el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egokitzat jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaitu, eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Zumaiako 17-Artadi hirigintza-eremuko 17/3 egikaritze-unitateko 4.B eta 4.C lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Berezia (aurrerantzean, Plana) abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan sartzen da; bertan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

El Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas 4.B y 4.C de la UE 17/3, del AU 17-Artadi, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikulutik 32. artikulura bitartean dago araututa, V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (eskumena duen organoa da, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana garatzeko eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Zumaiako 17-Artadi hirigintza-eremuko 17/3 egikaritze-unitateko 4.B eta 4.C lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, ondoren adierazitako eran:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas 4.B y 4.C de la UE 17/3, del AU 17-Artadi, en Zumaia, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Planaren xedea da eraikuntza-helburuak eguneratzea eta doitzea, eta AU Artadi eremuko 17/3 egikaritze-unitateko 4.B eta 4.C lurzatien eremuan indarrean dagoen plangintzaren antolamendu xehatua zehaztea. Horretarako, hirigintza-eremu berri bat mugatzen da, 4.B eta 4.C lurzatiei dagokiena, aldameneko lurzatietan jada garatutako tipologietara egokitutako hirigintza-eraikigarritasun, profil, lerrokadura eta sestrarekin. Horrela, eremu berriaren guztizko azalera 754,88 m2-koa izango da (394,36 m2 4.B lurzatian eta 360,55 m2 4.C lurzatian), eta gauzatu nahi den jarduketa gehienez 10 etxebizitza hartzeko helburuarekin planteatu da, A.4 Dentsitate baxuko Bizitegi Guneen kalifikazio xehatuaren berezko etxebizitza-erabileren barruan.

El objeto del Plan es actualizar y ajustar los objetivos edificatorios y concretar la ordenación pormenorizada del planeamiento vigente en el ámbito de las parcelas 4.B y 4.C de la UE 17/3 del AU 17-Artadi. Para ello, se delimita un nuevo ámbito urbanístico, el correspondiente a las parcelas 4.B y 4.C, con una edificabilidad urbanística, perfil, alineaciones y rasantes adaptada a las tipologías ya desarrolladas en las parcelas colindantes. De esta forma, la superficie total del nuevo ámbito será de 754,88 m2 (394,36 m2 de la parcela 4B y 360,55 m2 de la parcela 4C) y la actuación que se pretende llevar a cabo ser plantea con el objetivo de albergar un máximo de 10 viviendas, dentro de los usos de vivienda característicos de la calificación pormenorizada A.4 Zonas Residenciales de Baja Densidad.

Aurreikusitako helburuak lortzeko eta garatu beharreko eraikin-tipologia posibleak aintzat hartuta, honako irizpide hauek aurreikusi dira antolamendu xehatua definitzeko:

Para la consecución de los objetivos previstos y teniendo en cuenta las posibles tipologías edificatorias a desarrollar, se han previsto los siguientes criterios para la definición de la ordenación pormenorizada:

– Aldameneko lurzatietan egindako jarduketen antzekoak, herri-arkitekturara eta herri-arkitekturara hurbiltzeko irizpideekin eta tipologia, estalki eta material tradizionalak errespetatuz.

– Actuaciones similares a las ya realizadas en las parcelas colindantes, con criterios de acercamiento a la arquitectura popular y vernácula y respetando tipologías, cubiertas y materiales tradicionales.

– Aurreikusitako zokaloaren jarraipena garajeetarako erdisotoko solairuetan, Gorostiagako hegaletik plataformaren edo kokagunearen edo hirigune-esparruko harresiaren irakurketa ahalbidetzeko.

– Continuación del zócalo previsto las plantas semisótano destinadas a garajes, que permita una lectura de plataforma o asentamiento o muralla de recinto del casco desde la falda de Gorostiaga.

– Gehieneko lerrokatzeak definitzen dira, non eraikuntzaren mugimendu-arloak inskribatzen baitira, eraikinak okupatzen duten lurzoruaren definizio zehatza proiektuetan ordezkatuz.

– Se definen alineaciones máximas en las que se inscriben las «áreas de movimiento de la edificación», delegando en los proyectos la concreta definición de la ocupación de suelo de los edificios.

– Erdisotoko solairuetan, nahitaezko lerrokadurak zehazten dira bidera, aipatutako zokalo jarraitua konfiguratzeko.

– Se definen alineaciones obligatorias hacia el vial, en las plantas semisótano, para configurar el referido zócalo continuo.

– Eremuaren mugetako jatorrizko aldapak errespetatu egin beharko dira.

– Se deberán respetar las rasantes originales en los linderos del ámbito.

B) Proposatutako Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, hain zuzen ere zehazteko ea Planaren aldaketak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez.

B) Una vez analizadas las características del Plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si la Modificación del Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektuetarako esparrua: planak aurreikusten du antolamendu xehatuaren araubidea berregokitzea. Aurkeztutako dokumentuak ikusita, Planaren aldaketak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos: el Plan prevé el reajuste del régimen de ordenación pormenorizada. A la vista de la documentación presentada, la Modificación del Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zenbateraino eragiten duen beste plan edo programa batzuetan, bai eta hierarkizatuta daudenetan ere: planak lurzatian garatzen duen antolamendu xehatua indarreko legerian ezarritakoarekin bateragarria izateko baldintzarekin garatu da. Planaren xede den eremuaren kokapena eta ezaugarriak direla eta, ez da hauteman sektore- zein lurralde-antolamendu konkurrentearekiko bateraezintasunik.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el Plan desarrolla la ordenación pormenorizada de la parcela bajo criterios de compatibilidad con respecto a lo previsto en la ordenación vigente. Atendiendo a la localización y características del ámbito objeto del Plan, no se detecta ninguna incompatibilidad con el planeamiento sectorial y territorial concurrente.

c) Plana egokia den edo ez ingurumen-kontsiderazioak integratzeko, bat eginik bereziki garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin: plan hau garatuz, hiri-lurzorua hobeto aprobetxatuko da, eta haren okupazio iraunkorra sustatuko. Gainera, aurkeztu den dokumentazioan, obretarako ingurumen-jardunbide egokien eskuliburua aurkitzen da. Hori dela eta, Plana egokia da ingurumen-kontsiderazioak integratzeko, garapen jasangarria sustatzearren.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: mediante el desarrollo del presente Plan se producirá un mejor aprovechamiento del suelo urbano, propiciando la ocupación sostenible del mismo. Además, en la documentación aportada se contempla la existencia de un manual de buenas prácticas ambientales en obra. Por todo ello, se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo esanguratsuak: ingurumen-inpaktu nagusiak Planari lotutako proiektuen obra-fasean gertatzen diren jarduketei lotutakoak izango dira. Horiek guztiek giza habitataren kalitatea murriztea ekarriko dute, kutsadura atmosferikoa areagotuko dutelako, bai partikulen igorpenagatik, bai zaratengatik, eta hondakin gehiago sortuko direlako.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan: los principales impactos sobre el medio ambiente estarán asociados a las diferentes actuaciones que se produzcan en la fase de obras de los proyectos asociados al Plan. Todas estas actuaciones determinarán una disminución de la calidad del hábitat humano debido al incremento de la contaminación atmosférica, ya sea debida a la emisión de partículas o al incremento de los niveles sonoros y un aumento en la generación de residuos.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da Europako nahiz Espainiako legedia txertatzeko, ingurumenaren arloan.

e) Asimismo, el plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina jasan dezakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Planaren antolamenduaren xede den eremua Zumaiako udal-mugartearen hego-ekialdean dago, San Migel de Artadi landa-auzoan, elizaren eta eskola zaharren lursailaren hegoaldean, ekipamendu horien eta 17-Artadi hirigintza-eremuko 17.3 egikaritze-unitateko gainerako bizitegi-lurzatien garapen berriak hartzen dituen kanpoko bide berri baten artean hegoalderantz jaisten den mendi-hegalean.

El ámbito objeto de ordenación del Plan está localizado en la zona sureste del término municipal de Zumaia, en el barrio rural de San Miguel de Artadi, al sur de la iglesia y de la parcela de las antiguas escuelas, en la ladera que desciende hacia el sur entre estos equipamientos y un nuevo vial exterior sobre el que se asientan los nuevos desarrollos del resto de parcelas residenciales de la unidad de ejecución UE 17.3 del área urbanística 17-Artadi.

4.B eta 4.C lurzati pribatuak barne hartzen dituen jarduketa-eremuak hauek ditu mugakide: iparraldean, 17.3 egikaritze-eremuaren lursailak, zehazki 4.D lurzatia; mendebaldean eta ekialdean, 17.3 egikaritze-eremuko beste bizitegi-lurzatia batzuk, zehazki 4.A eta 4.E lurzatiak; azkenik, hegoaldean, bide berriarekin muga egiten duten lurzatiak, non baitaude kokatuak 17-2 eta 17-3 egikaritze-eremuetan jada egikaritutako bizitegi berriak.

El ámbito de la actuación, que engloba a las parcelas privadas 4.B y 4.C, limita, por el norte con terrenos de la propia UE 17.3, concretamente de la parcela 4.D; hacia el oeste y este el ámbito limita con otras parcelas residenciales de la UE 17.3, concretamente con las parcelas 4.A y 4.E; finalmente, hacia el sur, las parcelas limitan con el nuevo vial sobre el que se asientan los nuevos desarrollos residenciales ya ejecutados en las UE 17-2 y 17-3.

Lurzatien barnealdean, iparraldean induskatutako ezponda bat dago, 4.D lurzatitik bereizten duena, eta plataforma nahiko lau bat, eremua hegoaldetik inguratzen duen bidearen antzeko kotan. Eremuaren topografia nahiko erregularra da, baina lurzatiak aprobetxatu dira aldameneko bizitegi-lurzatien urbanizazioan sortutako lur-soberakinak eta materialak uzteko.

El interior de las parcelas está configurado por un talud excavado en su parte septentrional que lo separa de la parcela 4.D, y una plataforma relativamente llana en cota similar al vial que rodea el ámbito por el sur. La topografía del ámbito es bastante regular, aunque se han aprovechado las parcelas para el depósito de excedentes de tierras y materiales generados en la urbanización de las parcelas residenciales colindantes.

Lurzatian ez da identifikatu babestutako edo inbentariatutako habitat edo elementu natural berezirik, eta inguruan ere ez da intereseko landaredirik hauteman.

En la parcela no se han identificado la presencia de hábitats o de elementos naturales singulares protegidos o inventariados, tampoco se ha observado ningún tipo de vegetación de interés en su entorno.

Horrenbestez, ziurta daiteke inpaktu adierazgarrienak giza habitataren kalitatearen gainekoak izango direla, Planari loturiko eraikuntza-proiektua gauzatzearen ondorioz. Obra-fase horretan, adierazgarrienak izango dira hondakinak sortzea, airearen kalitateari erasatea eta kutsadura akustikoa eragitea.

Por todo ello, se puede asegurar que los impactos más reseñables serán los relacionados con la afección sobre la calidad del hábitat humano, asociados a las actuaciones que se desarrollarán como consecuencia de la realización del proyecto de edificación asociado al desarrollo del Plan. Los más importantes tendrán que ver con la generación de residuos y con las afecciones a la calidad del aire y a la contaminación acústica que se producirán en esta fase de obras.

3.– Neurri babesleak eta zuzentzaileak honako hauen arabera gauzatuko dira: indarreko araudia, ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko txostena, eta, aurrekoari kalterik egin gabe, ingurumen-dokumentu estrategikoa eta Planean jasotakoa. Honako hauek dira Planari loturiko proiektuak betetzeko hartu behar diren neurri nagusiak:

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con las que se establezcan en el presente informe, que sirve de base para la formulación del Informe Ambiental Estratégico y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan. Las principales medidas que deben adoptarse para la ejecución de los proyectos asociados al Plan, se exponen a continuación:

– Proiektua gauzatzean, obrako langileek jardunbide egokien gida bat erabil dezaten ahalegindu behar da. Jardunbide egokien gidaliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, gehieneko okupazio-azalera, landaredian duen eragina kontrolatzea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, hondakinak kudeatzea eta ez botatzea, olio-isuriengatik edo lur-arrasteengatik lurzorua edo urak kutsatzea eta herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea.

– Se deberá procurar que en la ejecución del proyecto se utilice un Manual de buenas prácticas por parte del personal de obra. Dicho manual contendrá, como mínimo, aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, superficie máxima de ocupación, control de afección a la vegetación, la minimización de producción del polvo y ruido, la gestión de residuos, evitar vertidos de residuos, contaminación del suelo o aguas por derrames de aceites o arrastres de tierras y reducción de las afecciones negativas sobre el sosiego público.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuentzako ontzietarako, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (Hondakin Toxiko eta Arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia onartzen du dekretu horrek); itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Olio erabiliak, berriz, Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta isuri akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen isuri akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-isuriak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

– Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Eraikigintza eta eraikuntza jasangarria:

– Edificación y construcción sostenible:

IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoaren lehentasunetako bat zen (2017rako lehentasuna) eraikingintzan eta eraikuntzan baliabideak euren bizi-ziklo osoan modu efizienteagoan erabiltzea eta ziklo-amaieran hondakinak aprobetxatzea. Horrenbestez, kontuan izan beharko dira EAEko etxebizitza-arloko eraikingintza eta birgaikuntza jasangarriko gidan jasotako gomendioak (Eusko Jaurlaritza, 2015), eraikinetan energia-aurrezpena eta energiaren efizientzia areagotzeko eta energia berriztagarriak bultzatzeko.

Conforme a la prioridad establecida en el IV Programa Marco Ambiental 2020, prioridad 17, respecto a fomentar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y en especial en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, deberán considerarse recomendaciones contenidas en la Guía de Edificación y Rehabilitación Sostenible para la Vivienda en la Comunidad Autónoma del País Vasco. Gobierno Vasco-2015, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables.

Ezarri beharreko neurriek jardun-eremu hauetan izan behar dituzte ondorioak, aplikagarritasunaren arabera, kasu zehatz bakoitzerako:

Las medidas a implementar deberán incidir en las siguientes áreas de actuación, en función de su aplicabilidad, para el caso concreto:

Iturri berriztaezinen bidez sortutako energia-kantitatea eta/edo -kontsumoa murriztea.

Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

Lehengai berriztaezin gutxiago kontsumitzea.

Reducción del consumo de materias primas no renovables.

Materialak garraiatzeko prozesuak murriztea.

Reducción de los procesos de transporte de materiales.

Hondakin solido gutxiago sortzea.

Reducción en la generación de residuos sólidos.

Lurzoruaren okupazioa murriztea.

Reducción en la ocupación del suelo.

Edateko ur gutxiago kontsumitzea.

Reducción del consumo de agua potable.

Ur gris gutxiago sortzea.

Reducción en la generación de aguas grises.

Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

Pertsonen garraio-prozesu gutxiago egitea eta mugikortasuna hobetzea.

Reducción de los procesos de transporte de personas y mejora de la movilidad de las mismas.

Barneko airearen kalitatea hobetzea.

Mejora de la calidad del aire interior.

Konforta eta osasuna hobetzea.

Mejora del confort y de la salud.

Bigarrena.– Ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritako baldintzen arabera, eta baldin eta hartzen badira bai ebazpen honetan ezarritako neurri babesleak eta zuzentzaileak bai sustatzaileak proposatutakoak –aurrekoen aurkakoak ez direnak–, ez da aurreikusten ingurumenean ondorio kaltegarri esanguratsurik eragingo duenik Zumaiako 17-Artadi hirigintza-eremuko 17/3 egikaritze-unitateko 4.B eta 4.C lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Bereziak; ondorioz, Plan horrek ez du ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que el Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas 4.B y 4.C de la UE 17/3, del AU 17-Artadi, en Zumaia, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no deberá someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Zumaiako Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Zumaia.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko horrek indarraldia galduko du eta dagozkion efektuak sortzeari utziko dio, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean onartzen ez bada Zumaiako 17-Artadi hirigintza-eremuko 17/3 egikaritze-unitateko 4.B eta 4.C lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Berezia. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del el Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas 4.B y 4.C de la UE 17/3, del AU 17-Artadi, en Zumaia, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko apirilaren 9a.

En Vitoria-Gasteiz, a 9 de abril de 2021.

Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental