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80. zk., 2021eko apirilaren 26a, astelehena

N.º 80, lunes 26 de abril de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
2375
2375

EBAZPENA, 2021eko martxoaren 17koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Ermuko Ureta II industria-sektorearen plan partzialari buruzko ingurumen-adierazpen estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 17 de marzo de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula la Declaración Ambiental Estratégica del Plan Parcial del sector industrial Ureta II de Ermua.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Ermuko Udalak 2019ko urriaren 15eko osoko bilkuran hasierako onarpena eman zion Ureta II industria-sektorearen plan partzialari.

El Plan Parcial del sector industrial Ureta II fue aprobado inicialmente por el pleno del Ayuntamiento de Ermua el 15 de octubre de 2019.

Orduko Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak, 2020ko martxoaren 4ko Ebazpenaren bidez, Ermuko Ureta II industria-sektorearen plan partzialaren ingurumen-azterketa estrategikoaren irismeneko dokumentua formulatu zuen.

Mediante Resolución de 4 de marzo de 2020 la entonces Dirección de Administración Ambiental formuló el documento de alcance del estudio ambiental estratégico del Plan Parcial del sector industrial Ureta II de Ermua.

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 22. artikuluan eta planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen duen urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 12. artikuluan ezarritakoa aplikatuta, Ermuko Udalak, 2020ko ekainaren 16an, eraginpeko administrazio publikoei eta herritar interesdunei kontsulta egiteko izapidea bete zuen, egokitzat jotako oharrak eta iradokizunak egin zitzaten; hainbat erakunderen txostenak jaso ziren izapidean.

En aplicación de lo dispuesto en el artículo 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, y del artículo 12 del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, con fecha de 16 de junio de 2020 el Ayuntamiento de Ermua realizó el trámite de consulta a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el fin de que pudieran formular las observaciones y sugerencias que considerasen oportunas; en el trámite se recibieron varios informes de diferentes organismos.

Era berean, Ermuko Udalak plan partzialaren jendaurreko informazioaren izapidea abiarazi zuen, 45 egun baliodunez (EHAA, 117. zenbakia), iragarkia argitaratu eta hurrengo egunetik kontatzen hasita; horrela, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 21. artikuluan eta urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 12. artikuluan ezarritakoa bete zen, egokitzat jotako bezainbeste alegazio aurkezteko aukera ematearekin lotuta.

Simultáneamente, el Ayuntamiento de Ermua sometió el Plan Parcial al trámite de información pública durante un plazo de 45 días hábiles (BOPV n.º 117), a contar desde el día siguiente al de la publicación, en cumplimiento de lo dispuesto en el artículo 21 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre y del artículo 12 del Decreto 211/2012 de 16 de octubre, en orden a la presentación de cuantas alegaciones se estimasen oportunas.

2021eko martxoaren 10ean, Ermuko Udalak plan partzialaren ingurumen-adierazpen estrategikoaren eskabidea osatu zuen, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorrean zein abenduaren 9ko 21/2013 Legean ezarritakoari jarraikiz.

Con fecha de 10 de marzo de 2021, el Ayuntamiento de Ermua completa la solicitud de declaración ambiental estratégica del Plan Parcial, de conformidad con lo dispuesto tanto en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, como en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Eskabidearekin batera, dokumentu hauek aurkeztu ziren:

La solicitud se acompaña de los siguientes documentos:

– Ureta II industria-sektorearen plan partzialaren testu bategina. Planak hainbat eranskin ditu, horien artean, eragin akustikoari buruzko azterketa.

– Texto refundido del Plan parcial del sector industrial Ureta II, que consta de varios anexos entre los que se encuentra el estudio de impacto acústico.

– Plan partzialaren ingurumen azterketa estrategikoa, 2020ko apirilekoa.

– Estudio Ambiental Estratégico del Plan Parcial, fechado en abril de 2020.

– Eraginpeko administrazio publikoei eta pertsona interesdunei kontsulta egiteko izapidean jasotako txostenen hitzez hitzezko kopia.

– Copia literal de los informes recibidos en el trámite de consulta a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas.

– Kontsultarako eta informazio publikorako izapideen emaitzei buruzko agiri teknikoa, eta ingurumen-azterketa estrategikoa egiterakoan kontuan hartu diren moduei buruzkoa.

– Documento técnico sobre el resultado de los trámites de consulta y de información pública y de cómo se han tenido en cuenta en la elaboración del estudio ambiental estratégico.

Ermuko Udalak ohartarazten duenez, behin jendaurreko informazioaren eta entzunaldiaren izapideak amaituta, ez zen alegaziorik jaso; bai, ordea, txostenak, administrazio-espedientean jasotako emaitza eta edukiarekin. Gainera, txosten horiek kontuan hartu dira plan partzialaren behin betiko bertsioa idaztean.

El Ayuntamiento de Ermua hace constar que, una vez culminados los trámites de información pública y audiencia, no se han recibido alegaciones y se han recibido varios informes con el resultado y contenido que consta en el expediente administrativo, y que dichos informes han sido tenidos en cuenta en la redacción de la versión definitiva del Plan Parcial.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren xedea da planek eduki beharreko oinarriak ezartzea, plan horiek ingurumenean ondorio adierazgarriak izan ditzaketenean; horretarako, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzea helburu hartuta.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben los planes que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, ingurumenaren gaineko eraginen analisia plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legean ezarritakoa aplikatuz, administrazio publiko batek onartutako planetan beharrezkoa izango da ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egitea, baldin eta lege-mailako xedapen batek ebaluazioa egin eta onartzea eskatzen badu planak ingurumenaren gainean izan daitezkeen ondorio esanguratsuengatik.

En aplicación de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, serán objeto de una evaluación ambiental estratégica ordinaria los planes que se aprueben por una administración pública y cuya elaboración y aprobación venga exigida por una disposición legal, cuando puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Halaber, otsailaren 27ko 3/1998 Legearen 46.1 artikuluan ezarritakoari jarraikiz, ingurumen-inpaktuaren gaineko baterako ebaluazio bat egin behar da; hau da, aipatu legearen I. eranskineko A apartatuan bildutako planen ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar da, baldin eta ebaluatu behar diren planek eta haien aldaketak ingurumenean ondorio adierazgarriak eragiteko modukoak badira.

Asimismo, según lo estipulado en el artículo 46.1 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, procede realizar una evaluación conjunta de impacto ambiental, entendida como evaluación ambiental estratégica, en relación con los planes contemplados en el apartado A del Anexo I de dicha ley, toda vez que entre dichos planes que pueden tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Halaber, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 17. artikuluan eta hurrengoetan eta planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzeko urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 8. artikuluan eta hurrengoetan adierazitakoaren arabera, bai Ermuko Udalak, bai Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak beharrezkoa den guztia xedatu dute planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura aurrera eraman ahal izateko ingurumen-azterketa estrategiko baten bidez, zeinaren irismena aurrez ezarri den kontsulta publikoen eta eraginpeko administrazio publikoen eta herritar interesdunen parte-hartze prozeduraren bitartez.

En aplicación, asimismo, de lo dispuesto en el artículo 17 y siguientes de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, así como en los artículos 8 y siguientes del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, tanto el Ayuntamiento de Ermua, como la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, han dispuesto lo necesario para llevar a cabo el procedimiento de evaluación ambiental estratégica del Plan, mediante la elaboración de un estudio ambiental estratégico, cuyo alcance se ha determinado previamente, mediante la celebración de consultas públicas y mediante la participación en el procedimiento de las administraciones públicas afectadas y de las personas interesadas.

Ermuko Ureta II industria-sektorearen plan partzialaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-azterketa estrategikoa egokia dela, indarrean dagoen araudiari egokitzen zaiola eta irismeneko dokumentuan jasotako baldintzak betetzen dituela, ingurumen-adierazpen estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –organo eskuduna otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera, zeinaren bidez ezartzen baita Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala–. Adierazpen horretan, ingurumen-arloko alderdiak plan partzialaren proposamenean sartzearen alde egiten da, eta plan horrek dakartzan ingurumen-efektu nabarmenen aipamena jasotzen da, azkenean onartuko den planean sartu beharreko azken zehaztapenak barnean direla ingurumen-ondorioetarako bakarrik.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental estratégica del Plan Parcial del sector industrial Ureta II de Ermua, y a la vista de que el estudio ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, incluyendo los términos recogidos en el documento de alcance, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar la presente declaración ambiental estratégica, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan Parcial y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos del mismo sobre el medio ambiente, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse al Plan que finalmente se apruebe, a los solos efectos ambientales.

Orain arte ezarritakoari jarraikiz, espedienteko txostenak aztertu dira eta honako hauek guztiak ikusi dira: Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legea; planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura arautzen duen urriaren 16ko 211/2012 Dekretua; Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretua; Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea; Sektore Publikoaren Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legea, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horiek horrela, bada, honako hau

Así, en virtud de todo lo hasta aquí expuesto, una vez analizados los informes obrantes en el expediente y vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Ermuko Ureta II industria-sektorearen plan partzialaren ingurumen-adierazpen estrategikoa formulatzea, jarraian zehazten den moduan:

Primero.– Formular la declaración ambiental estratégica del Plan Parcial del sector industrial Ureta II de Ermua, en los términos que se recogen a continuación:

A) Plan partzialaren helburua da Ureta II lurzoru urbanizagarri sektorizatu industrialaren antolamendu xehatua ezartzea, Ermuko udalerrian indarrean den plangintza orokorra garatzeko. Plan partzialak eraikin berrien oinarrizko ezaugarriak, bide-sarearen eta zerbitzuen ebazpena, eta espazio libreetara bideratutako gainazalen esleipena zehazten ditu. Plan partzialak bost lurzati eraikigarri antolatzen ditu, baimendutako eraikinak kokatzeko. Horrenbestez, handitu egin behar da Areitio gaineko eremu horretan gaur egun dagoen industria-lurzorua. Lurzoru horren ehuneko handi bat finkatuta dago, eta komunikazio- eta zerbitzu-azpiegiturez gain, aire zabaleko aparkaleku bat du kamioientzat.

A) El objetivo del Plan Parcial es establecer la ordenación pormenorizada del sector de suelo urbanizable sectorizado industrial S.U.S. Ureta II, en desarrollo del planeamiento general vigente del municipio de Ermua. El Plan Parcial define las características básicas de las nuevas edificaciones, la resolución de la red viaria y los servicios, así como la asignación de superficies destinadas a espacios libres. El Plan Parcial ordena cinco parcelas edificables donde se pueden ubicar las edificaciones permitidas, lo que supone la ampliación del actual suelo industrial existente en esa zona del alto de Areitio, que se encuentra consolidado en un alto porcentaje, y que cuenta, además de las infraestructuras de comunicaciones y servicios, con un aparcamiento al aire libre para camiones.

2018ko martxoan onartutako Uretako eremuen berrantolaketari buruzko HAPOren aldaketa puntualean ezarritako zehaztapenekin bat etorriz, Ureta II sektoreko lursailak lurzoru urbanizagarri sektorizatuak dira, eta 148.750 m2-ko azalera dute.

De conformidad con las determinaciones establecidas en la Modificación Puntual del PGOU relativa a la reordenación de los ámbitos de Ureta, aprobado en marzo de 2018, los terrenos incluidos en el sector Ureta II tienen la condición de suelo urbanizable sectorizado, y cuentan con una superficie de 148.750 m2.

Eremua Ureta hegoaldeko hegalean dago, eta haren topografia nahiko irregularra eta konplexua da. Eremuak malda handiak ditu sektorearen iparraldean eta ekialdean.

El ámbito se asienta en la ladera sur de la zona de Ureta, y la topografía del mismo es bastante irregular y compleja. El ámbito presenta pendientes acusadas en las zonas norte y este del sector.

Lurzatiak urbanizatzeko, honako obra hauek egingo dira nagusiki:

Principalmente se desarrollarán obras de urbanización de las parcelas:

• Jarduera ekonomikoetarako eraikinak, 5 lurzatitan banatuta. Baimendutako gehieneko altuera beheko solairuan eta lehen solairuan finkatzen da, eta 10 metrokoa izango da gehienez.

• Edificaciones para actividades económicas, distribuidas en 5 parcelas. La altura máxima permitida se fija en planta baja y planta primera, con un máximo de 10 m de altura.

• 470 aparkaleku eraikitzea.

• Construcción de 470 plazas de aparcamiento.

• Ibilgailuentzako sarbideak; horietako bat oinezkoentzat izango da.

• Viales de acceso rodado, siendo uno de ellos exclusivamente peatonal.

• Plan partzialak espazio libreetarako 85.537,72 m2-ko azalera aurreikusten du.

• El Plan Parcial prevé una superficie de 85.537,72 m2 de espacios libres.

Ingurunearen ezaugarriak eta jarduketen ingurumen-ondorioak.

Caracterización del medio y efectos ambientales de las actuaciones.

– Sektorea ez dago kokatuta ingurumenaren ikuspegitik garrantzitsua den eremu batean. Era berean, ez dago elementu natural interesgarrien presentziarik; aitzitik, nabarmen eraldatutako lursaila da, iragan hurbilean lurren zabortegi gisa erabili delako edo haren baso-ustiapenagatik, Pinus radiata landaketetan baso-soilketa metodo bidezko erauzketa eginez.

– El sector no forma parte de ningún ámbito relevante desde el punto de vista medioambiental. Tampoco se caracteriza por una amplia presencia de elementos naturales de interés, sino más bien por ser un terreno manifiestamente alterado, bien sea por su uso parcial como vertedero de tierras en un pasado cercano o por su explotación silvícola mediante la extracción por el método de matarrasa en plantaciones de Pinus radiata.

– Nabarmendu behar da sektorean intereseko landaredia duen azalera txiki bat dagoela, hostozabalen baso mistoa, eremuaren ipar-mendebaldeko muturrean. Flora inbaditzailearen presentzia handia (Buddleja davidii), Panpa-lezka (Cortaderia selloana) eta beste batzuk, hala nola sasiakazia (Robinia pseudoacacia).

– Únicamente destacar que en el sector se conserva una pequeña superficie con vegetación de interés, bosque mixto de frondosas, situada en el extremo noroccidental del ámbito. Alta presencia de flora invasora (Buddleja davidii), plumero de la Pampa (Cortaderia selloana) y otras como la falsa acacia (Robinia pseudoacacia).

– Kontuan hartu behar da eremuan hainbat erreka-buru daudela, eta horien kontserbazio-egoera nabarmen hobetu daitekeela, arestian aipatutako erabilerak direla eta.

– Se debe tener en cuenta la existencia de varias cabeceras de arroyos localizadas en el ámbito, cuyo estado de conservación, afectado por los usos anteriormente citados, es manifiestamente mejorable.

– AP-8 errepideko zortasun akustikoko eremua sektorean sartzen da.

– La zona de servidumbre acústica de la carretera AP-8 se adentra en el sector.

Bidalitako dokumentazioaren arabera, honako hauek dira ingurumenean eragina izan dezaketen ekintzak, garrantziaren arabera antolatuta:

De acuerdo con la documentación remitida, las acciones que pueden dar lugar a efectos sobre el medio ambiente, ordenadas según su grado de relevancia, son las siguientes:

• Bideak eta lurzatiak urbanizatzeko lur-mugimenduak.

• Movimientos de tierras para urbanización viales, parcelas.

• Espazio libreak leheneratzeko lur-mugimenduak.

• Movimientos de tierras para restauración espacios libres.

• Espazio libreen paisaia leheneratzea eta integratzea.

• Restauración e integración paisajística de espacios libres.

• Urbanizatu aurretik, landaredia moztea eta garbitzea.

• Tala y desbroce de vegetación de forma previa a urbanización.

• Bide-sistema eta oinezkoentzako guneak egitea.

• Ejecución de sistema viario y zonas peatonales.

• Eraikinak egitea.

• Ejecución de edificaciones.

• Lehendik zeuden eraikin prekarioak eraistea.

• Demolición de edificaciones precarias preexistentes.

• Ustiapen-fasean dauden instalazioetarako sarbidea.

• Acceso a instalaciones en fase de explotación.

• Ustiapen-fasean dauden jarduera ekonomikoak.

• Actividades económicas en fase de explotación.

Jarduketak garatu ondoren sor daitezkeen ondorio kaltegarrien artean, honako hauek nabarmendu behar dira:

Entre los posibles efectos adversos que puedan generarse tras el desarrollo de las actuaciones destacar:

– Landarediaren sastrakak kentzea: intereseko landaredia duten zuhaiztiak desagertu daitezke.

– Desbroce de la vegetación: que supondrá la desaparición de bosquetes con vegetación de interés.

– Lur-mugimenduak: aldi baterako ondorioak dituzte Beko-errota errekaren egoera ekologikoan, paisaian, kalitate atmosferikoan eta kalitate akustikoan.

– Movimientos de tierra: con efectos temporales sobre el estado ecológico del arroyo Beko-errota, el paisaje, la calidad atmosférica y calidad acústica.

– Bi fase horiek gauzatzean espezie inbaditzaileak heda daitezke, bereziki espezie inbaditzaile ugari dauden eremutik abiatuta.

– La ejecución de ambas fases puede conllevar la propagación de especies invasoras, especialmente a partir del área identificada con presencia abundante de especies invasoras.

– Sektoreko merkataritza-jardueren kokapenak eragindako mugikortasun motorizatu pribatuaren hazkundeak modu negatiboan eragingo du hainbat alderditan, hala nola airearen kalitatean eta kalitate akustikoan, eremuan bertan nahiz sarbideetan.

– El incremento de la movilidad motorizada privada inducida por la localización de actividades comerciales en el sector tendrá un efecto negativo en variables como la calidad atmosférica, la calidad acústica, etc. tanto en el ámbito como en sus accesos.

– Artifizializatutako azalera handitzean areagotu egingo dira gainazaleko jariatze-urak ere, eta ur horiek Beko-errota errekan metatuko dira, eta Ego ibaian gero.

– El incremento de la superficie artificializada, generará un incremento de la escorrentía superficial que se acumulará en el arroyo Beko-errota y, posteriormente, en el río Ego.

– Emandako emaitzek berresten dute, gaur egungo egoeran, kalitate akustikoaren helburu murriztaileenak eguneko hiru aldietan (eguna, arratsaldea eta gaua) betetzen direla, 2 eta 4 metroko altueran. Egoera ez da aldatuko etorkizunean.

– Los resultados aportados confirman que en la situación actual los objetivos de calidad acústica más restrictivos se cumplen en los tres periodos diarios (día, tarde y noche) a 2 y 4 m de altura. La situación no se prevé que cambie a futuro.

B) Ingurumen-adierazpen estrategiko hau bat dator ingurumen-azterketa estrategikoaren ondorio nagusiekin, eta uste da nahikoa justifikatu dela Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren 2020ko martxoaren 4ko Ebazpenaren bidez emandako irismen-dokumentuan aurkeztutako ingurumen-irizpideak integratzea. Ebazpen horren bidez, Ermuko Ureta II industria-sektorearen plan partzialaren ingurumen-azterketa estrategikoaren irismeneko dokumentua egin zen.

B) La presente declaración ambiental estratégica se muestra de acuerdo con las principales conclusiones del estudio ambiental estratégico y considera que se ha justificado suficientemente la integración de los criterios ambientales que se presentaron en el documento de alcance emitido mediante Resolución de fecha de fecha 4 de marzo de 2020 del Director de Administración Ambiental, mediante la cual se formuló el documento de alcance del estudio ambiental estratégico del Plan Parcial del sector industrial Ureta II de Ermua.

Ingurumen-organo honek emandako irismeneko dokumentuan eskatutako sakonera, xehetasun-maila eta espezifikazio-gradua bermatuz egin da plan partzialaren ingurumen-azterketa estrategikoa. Planifikazio-prozesuan ingurumen-eragin posibleak kontuan hartzen direla bermatzeko, uste da nahikoa zorrozki heldu zaiela ingurumen-izapidean adierazitako irizpide guztiei.

El estudio ambiental estratégico del Plan Parcial se ha realizado asegurando la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación requerido en el documento de alcance emitido por este órgano ambiental. Se considera que todos los aspectos señalados en la tramitación ambiental se han abordado de manera suficientemente rigurosa para asegurar que se han tenido en cuenta las posibles repercusiones en el medio ambiente durante el proceso de planificación.

C) Plan partziala izapidetzean, ez da gehitu ingurumen-azterketa estrategikoa zabaltzeko eskatzen duen jarduketa berririk, eta ez da atzeman birdefinitu edo kendu behar den planaren jarduketarik.

C) Durante la tramitación del Plan Parcial no se han añadido nuevas actuaciones que requieran una ampliación de la evaluación ambiental estratégica, ni se ha detectado ninguna actuación del Plan Parcial que deba ser redefinida o suprimida.

D) Indarreko araudiaren arabera hartuko dira neurri babesleak, zuzentzaileak, konpentsatzaileak eta jarraipenekoak, baita hurrengo apartatu hauetan xedatutakoaren arabera eta, aurrekoa galarazten ez dutenetan, ingurumen-azterketa estrategikoan aurreikusitakoaren arabera ere.

D) Las medidas protectoras, correctoras, compensatorias y de seguimiento se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en los apartados siguientes y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo previsto en el estudio ambiental estratégico.

Oro har, ingurumen-balioen babesa lehenetsiko duten neurriak aplikatu beharko dira, hau da, jarduketak gauzatzean, proposamen zehatzak aztertu beharko dira eta ingurumen-balioak mantentzen direla bermatzeko neurriak landu beharko dira. Orokorrean, ingurumen-dokumentu estrategikoan zehaztutako neurriak ezarriko dira, eta horiei honako hauek gehitu beharko zaizkie:

En general, se deberán aplicar todas aquellas medidas que prioricen la protección de los valores ambientales; es decir, a la hora de llevar a la práctica las actuaciones, se deberá analizar las propuestas concretas y elaborar las medidas que garanticen el mantenimiento de los valores ambientales. A modo genérico, se implantarán las medidas establecidas en el documento ambiental estratégico, a las que se deberá añadir las siguientes:

– Lurzorua zentzuz eta modu intentsiboan erabiltzeko ahalegina egingo da.

– Se procurará la utilización racional e intensiva del suelo.

– Hala ere, urbanizazio-obrek dirauten bitartean lurra kutsatzen duten jarduerak edo instalazioak izan dituen beste lekurik aurkitzen bada, edo lurzorua kutsatzen duten gaien zantzu argirik bada, kasu horietarako ekainaren 25eko 4/2015 Legean ezarritakoa beteko da.

– En el caso de que en el transcurso de las obras de urbanización se detecten emplazamientos que hayan soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, o cuando se den indicios fundados de la existencia de sustancias contaminantes del suelo, se actuará según lo dispuesto para estos casos en la citada Ley 4/2015, de 25 de junio.

– Oro har, zuzeneko okupaziorik aurreikusten ez den eremuetan, ez da kenduko bertako landaretza autoktonoa.

– Con carácter general, se deberá evitar el desbroce de la vegetación autóctona en aquellas áreas donde no se prevea una ocupación directa.

– Jardunbide egokien eskuliburuan jasotako neurriak hartu beharko dira obretan, lurren eta soberakinen kudeaketan, hondakinen sorkuntzan eta kudeaketan, induskatutako lurzoruen kontrolean, uraren eta airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesean. Bereziki, honako hauek:

– Se adoptarán las medidas relativas al manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados y protección de la calidad del agua, del aire y de la calidad acústica. En particular:

– Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua. Gutxienez, hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea, etab.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a los mismos, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obretan eta garbiketa-kanpainan sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta arau espezifikoetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuak jasotzen dituzten ontziek 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak beteko dituzte (833/1988 Errege Dekretua, uztailaren 20koa, Hondakin toxikoei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko Erregelamendua onartzen duena).

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos.

Olio erabiliak kudeatzeko, hauetan xedatutakoa beteko da: Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretua, eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretua.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta soinu-emisioei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisioak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Errege Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Asimismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Urak babestea: Urbanizazio- eta eraikuntza-proiektuek neurriak aurreikusi beharko dituzte lurrazaleko uretara ahalik eta solido gutxien iristeko (adibidez, jalkitze-tangak, sedimentuentzako tranpak edo iragazkiak).

– Protección de las aguas: Los proyectos de urbanización y de edificación preverán el establecimiento de medidas para minimizar el arrastre de sólidos a las aguas superficiales, tales como decantadores, trampas de sedimentos o filtros.

– Eraikuntza jasangarrienerako beharrezkoak diren ezaugarriei dagokienez, «Ingurumenaren aldetik jasangarria den eraikuntzarako gida. Industria Eraikinak» gidan jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira, eraikinen aurrezki eta efizientzia energetikoa eta energia berriztagarrien sustapena bultzatzeko xedez. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

– En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en la «Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible. Edificios Industriales» con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

• Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

• Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

• Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortutako energia-kantitatea eta/edo energia-kontsumoa murriztea.

• Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

• Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

• Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

• Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

• Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

• Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

• Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

• Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

• Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

– Behar diren neurriak jarriko dira eragindako lurzoruen ezaugarri edafikoak mantentzeko. Landareztatu behar diren azaleretan eta ezpondetan, ahal dela, landare-lurra erabiliko da. Era berean, saihestu egingo da lur-mugimenduek espezie inbaditzaileen hedapena sustatzea. Horrez gain, diseinu-irizpideak erabiliko dira erosio-arriskuak minimizatzeko.

– Se establecerán las medidas necesarias para mantener las características edáficas de los suelos afectados. Se procurará que la tierra vegetal pueda utilizarse en taludes y superficies a revegetar. A su vez, se evitará, que los movimientos de tierra pudieran favorecer la expansión de especies invasoras. Además de incluir criterios de diseño para minimizar los riesgos de erosión.

– Kultur ondareari dagokionez, Euskal Kultur Ondareari buruzko 7/1990 Legean ezarritakoa hartuko da kontuan. Lur-mugimenduak egiten badira eta horiek egitean arkeologia-izaerako aztarnaren bat aurkitzen bada, berehala jakinaraziko zaio kultur ondarearen arloko Bizkaiko Foru Aldundiko sail eskudunari, eta behar diren neurriak hartuko ditu hark.

– En relación con el patrimonio cultural se atenderá a lo establecido en la Ley 7/1990 de Patrimonio Cultural Vasco. En caso de que se realicen movimientos de tierras y durante los mismos se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico, se informará inmediatamente al Departamento con competencias en Patrimonio Cultural de la Diputación Foral de Bizkaia, que determinará las medidas oportunas a adoptar.

– Hirigintza-garapen berriek saneamendu-sare bereizleak izan behar dituzte (euri-urak eta ur beltzak). Eremu sortu berrietan, saneamenduko biltodietara lotzen diren isurketek Bilbao Bizkaia Ur Partzuergoaren isurketen erregelamendua bete beharko dute.

– Los nuevos desarrollos urbanísticos deben tener redes de saneamiento separativas (pluviales y fecales). En los ámbitos de nueva creación, los vertidos que se conecten a los colectores de saneamiento deberán cumplir el reglamento de vertidos del Consorcio de Aguas Bilbao Bizkaia.

E) Ingurumen-jarraipenaren plana.

E) Plan de seguimiento ambiental.

Ingurumen-azterketa estrategikoak ikuskatze-programa bat deskribatzen du, Plan Partzialean bilduriko zehaztapenen aplikazio egokia bermatzeko eta, hala badagokio, aurreikusitakoak ez diren beste ingurumen-efektu batzuk hautemateko. Programa hori gehiago zehaztu beharko da, eta hainbat aldagaitarako kontrol-parametroak identifikatu, zaintzaren aldizkakotasunerako, atalase-balio jakinetarako, etab.

El estudio ambiental estratégico describe un programa de supervisión destinado a garantizar la correcta aplicación de las determinaciones recogidas en el Plan Parcial y la detección, en su caso, de efectos ambientales distintos a los previstos. Dicho Programa deberá ser detallado en mayor medida, identificando parámetros de control para las diferentes variables, periodicidad de la vigilancia, valores umbrales determinados, etc.

F) Planaren ondoriozko proiektuen ingurumen-ebaluaziorako gidalerro orokorrak.

F) Directrices generales para la evaluación ambiental de los proyectos derivados del Plan.

Planaren ondoriozko planen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioan, aintzat hartuko dira lurraldearen baldintzatzaileak eta Ingurumen Administrazioaren zuzendariak 2020ko martxoaren 4an emandako Ebazpenaren bidez eginiko irismen-dokumentuan adierazten diren ingurumen-irizpideak. Eragina izan behar du, besteak beste, jada artifizial bihurtutako lurzoruen erabilerari lehentasuna ematerakoan, ingurumen-baliabideen erabilera jasangarrian, hiri-eremuko berdegune eta ibai-tarteen kalitatea hobetzean, eta espezie inbaditzaileen erauzketan. Arreta berezia jarriko zaio Buddleja davidii espezie inbaditzailea desagerrarazi eta kontrolatzeari, oso hedatuta baitago eremuan.

En la evaluación ambiental de los planes y proyectos que se deriven del Plan se tendrán en cuenta los condicionantes del territorio, así como los criterios ambientales indicados en el documento de alcance emitido mediante Resolución 4 de marzo de 2020, del Director de Administración Ambiental. Entre otros aspectos se debe incidir en la priorización de utilización de suelos ya artificializados, el uso sostenible de los recursos ambientales, mejorar la calidad de las zonas verdes y de los tramos fluviales en zona urbana, erradicación de especies invasoras. Se prestará especial atención a la erradicación y control de la especie invasora Buddleja davidii, muy extendida en el ámbito.

Bigarrena.– Ureta II industria-sektorearen plan partziala onartzeko, bi urteko gehieneko epea ezartzen da, ingurumen-adierazpen estrategiko hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen denetik aurrera. Epe hori igarota, proiektua onartu ez bada, ingurumen-adierazpen estrategiko honen indarraldia amaituko da, eta hortik aurrera ez da eraginkorra izango. Kasu horretan, sustatzaileak berriro hasi beharko du Ureta II industria-sektorearen plan partzialaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren izapidea, non eta ez den ingurumen-adierazpen estrategikoaren epea luzatzea adosten. Hori guztiori, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 27. artikuluarekin bat etorriz.

Segundo.– Imponer un plazo máximo de dos años para la aprobación del Plan Parcial del sector industrial Ureta II, a contar desde la publicación de la presente declaración ambiental estratégica en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Transcurrido dicho plazo sin haberse procedido a la aprobación del mismo, la presente declaración ambiental estratégica perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios. En tal caso, el promotor deberá iniciar nuevamente el trámite de evaluación ambiental estratégica del Parcial del sector industrial Ureta II, salvo que se acuerde la prórroga de la vigencia de la declaración ambiental estratégica. Y todo ello de acuerdo con lo establecido en el artículo 27 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Hirugarrena.– Ermuko Udalari jakinaraztea ebazpen honen edukia.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Ermua.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko martxoaren 17a.

En Vitoria-Gasteiz, a 17 de marzo de 2021.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental