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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

79. zk., 2021eko apirilaren 23a, ostirala

N.º 79, viernes 23 de abril de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
HEZKUNTZA SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
DEPARTAMENTO DE EDUCACIÓN
2342
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AGINDUA, 2021eko apirilaren 14koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumeneko sailburuarena eta Hezkuntzako sailburuarena, zeinaren bidez Eskolako Agenda 2030 programa garatzeko Euskal Autonomia Erkidegoko unibertsitateaz kanpoko ikastetxeei eman beharreko dirulaguntzen oinarri arautzaileak ezarri eta deialdia egiten baita 2021-2022ko ikasturterako.

ORDEN de 14 de abril de 2021, de la Consejera de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente y el Consejero de Educación, por la que se establecen las bases reguladoras y se convoca el otorgamiento de subvenciones a centros escolares no universitarios ubicados en la Comunidad Autónoma del País Vasco, para el desarrollo del programa de Agenda Escolar 2030, en el curso escolar 2021-2022.

Nazio Batuen arabera, arazo ekosozialak desagerraraztea, besteak beste pobrezia bere forma eta dimentsio guztietan, eta baliabide naturalen neurrigabeko erabilera, ezinbesteko baldintza da garapen jasangarria lortzeko. Horretarako, gizarte eredu iraunkorra, inklusiboa eta ekitatiboa ahalbidetu behar da, guztiontzako aukera gehiago sortuz, desberdinkeriak murriztuz, bizi-maila duinak lortuz, gizarte-garapen ekitatibo eta inklusiboa eta baliabide naturalen eta ekosistemen antolamendu integratua eta iraunkorra sustatuz.

Según Naciones Unidas, la erradicación de los problemas ecosociales, entre ellos la pobreza en todas sus formas y dimensiones y el uso desproporcionado de recursos naturales, es una condición indispensable para lograr un desarrollo sostenible. Para ello, se debe posibilitar un modelo de sociedad sostenible, inclusiva y equitativa, generando más oportunidades para todos, reduciendo desigualdades, consiguiendo niveles de vida dignos, promoviendo un desarrollo social equitativo e inclusivo y una ordenación integrada y sostenible de los recursos naturales y de los ecosistemas.

2015eko irailaren 25ean, Nazio Batuen Erakundearen Batzar Nagusiak aho batez onartu zuen Garapen Jasangarrirako 2030 Agenda. Ekintza-plan unibertsal, integral eta eraldatzaile bat da, giza garapena gizarte, ekonomia eta ingurumenaren alorretan bultzatzea helburutzat duena. Garapen Jasangarrirako 17 helburuek eta horiek garatzen dituzten 169 helmugek izaera integratua eta zatiezina dute, eta garapen jasangarriaren hiru dimentsioak hartzen dituzte barnean (soziala, ekonomikoa eta ingurumenekoa).

El 25 de septiembre de 2015, la Asamblea General de la Organización de las Naciones Unidas aprobó por unanimidad la Agenda 2030 para el Desarrollo Sostenible. Se trata de un plan de acción universal, integral y transformador cuyo objetivo es impulsar el desarrollo humano en los ámbitos social, económico y medioambiental. Los 17 Objetivos de Desarrollo Sostenible y las 169 metas que los desarrollan tienen un carácter integral e indivisible y abarcan las tres dimensiones del desarrollo sostenible (social, económico y medioambiental).

Euskal Autonomia Erkidegoak bere gain hartu du 2030 Agendan ezarritako erronka, Euskadi Basque Country 2030 Agenda finkatuz. Gobernuaren programaren eta garapen jasangarriarekin loturiko helburuen arteko lerrokatze eta ekarpen maila islatzen du honek.

Euskadi asume el reto marcado en la Agenda 2030, consolidando la Agenda Euskadi Basque Country 2030, que refleja el grado de alineamiento y contribución entre el Programa de Gobierno y los objetivos relacionados con el desarrollo sostenible.

Horrez gain, Jasangarritasunerako Udalerrien Sarearen 2020rako Plan Estrategikoan oinarritutako Tokiko 2030 Agendak lurralde-estrategia jasangarri, sozial, adimendun, orekatu eta parte-hartzailea sustatzea du helmuga. Tokiko 2030 Agendak eskolen parte-hartzea eta eskoletako proiektuen garapena ahalbidetzen du.

Además, la Agenda Local 2030, basada en el Plan Estratégico 2020 de la Red de Municipios para la Sostenibilidad, tiene como objetivo promover una estrategia territorial sostenible, social, inteligente, equilibrada y participativa que posibilite la participación de las escuelas y el desarrollo de proyectos escolares.

Halaber, euskal gizarte justuagoa eta jasangarriagoa lortzeko helburuarekin, 2030erako Jasangarritasunerako Hezkuntza Estrategiak hezkuntza eraldatzaile bat garatzeko zimenduak ezartzen ditu. Estrategia horren xedea elkarlanean oinarritzea da. Eragile guztiei lekua emango die, elkarrekintzan aritu daitezen, helburu argi batekin: Euskal Autonomia Erkidegoan bizi diren pertsona guztien arteko konplizitatea lortzea, gure bizimodutik kultura berri bateranzko trantsizioa lortzeko. 2030erako Jasangarritasunerako Hezkuntza Estrategian, ekintzarako hezkuntzaren lehenengo helmugan, jarduera-lerroetako bat da hezkuntza-esparru ezberdinetan eragile dinamizatzaileek eta berritzaileek jasangarritasunerako hezkuntzaren arloan daukaten rola sustatzea, eta proposutariko bigarren ekintza «Eskolako Agenda 2030» berria diseinatzea da.

Asimismo, con el objetivo de lograr una sociedad vasca más justa y sostenible, la Estrategia de Educación para la Sostenibilidad 2030 establece los cimientos para el desarrollo de una educación transformadora, cuyo objetivo es la colaboración. Da cabida a todos los agentes para que interactúen y tiene un objetivo claro: lograr la complicidad de todas las personas que viven en Euskadi para lograr una transición de nuestras formas de vida hacia una nueva cultura. En la primera meta de la Estrategia de Educación para la Sostenibilidad 2030, educación para la acción, una de las líneas de actuación es promover el papel de los agentes dinamizadores e innovadores en los diferentes ámbitos educativos en materia de educación para la sostenibilidad y la segunda acción propuesta es el diseño de la nueva «Agenda Escolar 2030».

Honekin batera, Heziberri 2020 Planaren, 4. artikuluak, Oinarrizko Hezkuntzaren Xedeak izenburua duenak, c atalean horrela dio: ikasleak helduarorako eta bizitza oso baterako prestatzea, gizabanako diren aldetik; bizikidetza armoniatsua garatzearekin eta gizarte justu eta zuzenago bat eraikitzearekin konprometituak; eta natura zaintzearekin eta garapen jasangarriarekin konprometituak.

Junto con esto, en el artículo 4 del Plan Heziberri 2020, titulado Misión de la Educación Básica, señala en su apartado c: la preparación del alumnado para la vida adulta y para una vida plena como individuo; comprometidos con el desarrollo de una convivencia armoniosa y la construcción de una sociedad más justa e íntegra; y comprometidos con la conservación de la naturaleza y el desarrollo sostenible.

Aurrekoa kontuan hartuta, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailak eta Hezkuntza Sailak Eskolako Agenda 2030 (EA2030) programa garatzeko ezinbesteko jotzen dute ikastetxeei dirulaguntzak ematea jasangarritasunerako hezkuntzako berariazko proiektuei ekiteko. Proiektu horiek, batetik, ikastetxeko hezkuntza- eta curriculum-proiektuetan jasangarritasun-ikuspegia sendotuko dute, eta, bestetik, ikasleak eta hezkuntza-komunitateak garapen jasangarrian konprometitzeko gaituko dituzten kontzientzia, gaitasuna, ezagupena, balioak eta eraldatzeko ekimenak garatzen lagunduko dute.

Teniendo en cuenta lo anterior, el Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente y el Departamento de Educación consideran imprescindible para el desarrollo del programa Agenda Escolar 2030 (AE2030) conceder subvenciones a los centros escolares para acometer proyectos específicos de educación para la sostenibilidad. Estos proyectos consolidarán la perspectiva de sostenibilidad en los proyectos educativos y curriculares del centro y contribuirán a desarrollar la conciencia, la capacidad, el conocimiento, los valores y las iniciativas de transformación que capaciten al alumnado y a la comunidad educativa para comprometerse en el desarrollo sostenible.

Horrez gain, laguntza hau jasota dago Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren 2021., 2022. eta 2023. urteetarako Dirulaguntzen Plan Estrategikoan, zeina Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumeneko sailburuaren 2021eko martxoaren 17ko Aginduaren bidez onartu baitzen Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 8.1 artikuluan eskatzen den bezala, eta arau horretan jasotako edukiaren arabera. Bestalde, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailak eta Hezkuntza Sailak egokitzat jotzen dute eskola-programetan jasangarritasunerako hezkuntza sartzea eta ikastetxeek eta irakasleek ingurumenaren arloan egiten duten lana sustatzea eta aitortzea.

Asimismo, esta ayuda se encuentra incluida en el Plan Estratégico de Subvenciones del Departamento de Desarrollo económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para los años 2021, 2022 y 2023, aprobado por Orden de 17 de marzo de 2021, de la Consejera de Desarrollo económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, tal y como exige el artículo 8.1 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, y con el contenido recogido en dicha norma. El Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente y el Departamento de Educación consideran oportuno incluir la educación para la sostenibilidad en los programas escolares e impulsar y reconocer el trabajo que los centros educativos y el profesorado desarrollan en materia de medio ambiente.

Ondorioz, Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituen eta horien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituen lehendakariaren irailaren 6ko 18/2020 Dekretuak, eta Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuak (EHAA, 47. zk., 2021/03/05), eta Hezkuntza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 71/2021 Dekretuak (EHAA, 47. zk., 2021/03/05) ematen diguten eskumenaz baliatuz, eta bat etorriz Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuan xedatutakoarekin, Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorrean ezarritakoarekin eta Euskal Autonomia Erkidegoaren Aurrekontu Orokorren kontura ematen diren dirulaguntzei eta laguntzei aplikatzekoak zaizkien gainerako xedapenekin, honako hau,

En virtud de la competencia que nos otorga el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente (BOPV n.º 47, 05-03-2021), y Decreto 71/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Educación (BOPV n.º 47, de 05-03-2021), y de acuerdo con lo dispuesto en el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, en la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones y demás disposiciones aplicables a las subvenciones y ayudas con cargo a los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma del País Vasco,

EBAZTEN DUGU:
RESOLVEMOS:

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

1.– Agindu honen xedea hau da: Euskal Autonomia Erkidegoko unibertsitateaz kanpoko ikastetxeei dirulaguntzak ematea, norgehiagoka-prozeduraren bidez, 2021-2022 ikasturtean Eskolako Agenda 2030 (EA2030) programa garatzeko.

1.– Es objeto de la presente Orden regular la concesión de subvenciones, por el procedimiento de concurrencia competitiva, a centros escolares no universitarios ubicados en la Comunidad Autónoma del País Vasco para el desarrollo del programa de Agenda Escolar 2030 (AE2030) durante el curso escolar 2021-2022.

2.– Diruz lagundu daitezkeen proiektuen jarduera-eremua Euskal Autonomia Erkidegoa izango da.

2.– El ámbito de actuación de los proyectos subvencionables será la Comunidad Autónoma del País Vasco.

2. artikulua.– Hezkuntza-proiektua.

Artículo 2.– Proyecto educativo.

1.– Euskadi Basque Country 2030 Agendan oinarrituta, arazo ekosozial lokalen eta globalen ebazpenean esku hartzeko behar diren gaitasunak eta konpromisoak garatzeko EA2030 ingurumen-hezkuntza proiektu bat egingo da garapen iraunkorrerako helburuetan (GIH) oinarrituta, ikastetxeko eta tokiko ekintza eraldatzaileak sustatzen dituena.

1.– En base a la Agenda Euskadi Basque Country 2030, para el desarrollo de las capacidades y compromisos necesarios para intervenir en la resolución de problemas ecosociales locales y globales, se llevará a cabo un proyecto de educación ambiental AE2030, dentro del marco de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS), que promueva acciones transformadoras en el centro y en el entorno.

2.– EA2030 programa garatzeko, ikastetxeei Ingurugelaren aholkularitza, laguntza teknikoa eta prestakuntza eskainiko zaie. Deialdi honetarako, proiektu bakoitzari esleituko zaio, gutxienez, Ingurugelako aholkulari bat.

2.– Para el desarrollo del programa AE 2030 se ofrecerá a los centros el asesoramiento, la asistencia técnica y la formación de Ingurugela. A efectos de esta convocatoria, se asignará a cada proyecto, al menos, un asesor o asesora de Ingurugela correspondiente.

3.– Proiektuak, ikastetxeko hezkuntza- eta curriculum-proiektuetan eta ikastetxeko urteko planaren barruan txertatu behar dira, era berean ikastetxeko gainerako proiektuekiko elkarlana sustatu behar du. Urtetik urtera, proiektuaren ondorioz hartutako konpromisoak eta erabakiak izango dira erreferente ikastetxearen jasangarritasun irizpideak osatzen joateko.

3.– Los proyectos deberán integrarse en los proyectos educativos, curriculares y en el plan anual del centro, así como promover la colaboración con otros proyectos del centro. Anualmente los compromisos y decisiones adoptados como consecuencia del proyecto serán el referente para ir conformando los criterios de sostenibilidad del centro.

4.– Ikastetxeetan gutxienez etapetako batek parte hartuko du proiektuan, eta etapa horretako irakasle eta ikasle guztiek parte hartu beharko dute.

4.– En los centros educativos participará en el proyecto al menos una de las etapas, debiendo estar implicado todo el profesorado y alumnado de dicha etapa.

5.– Proiektua ikastetxearena da, eta zuzendaritza-taldearen erantzukizuna izango da. Proiektuaren lanak koordinatzeko eta gauzatzeko, gutxienez koordinatzaile bat izendatuko da. Koordinatzailea aukeratzerakoan, lehentasuna emango zaio behin betiko langile izateari edo ikastetxean gutxienez bi ikasturte egin izanari, bai eta haren funtzionamendua ondo ezagutzeari, sentsibilizatzeari eta prozesua dinamizatzeko eta gidatzeko gaitasuna izateari ere. Era berean, ikastetxeak bermatuko dizkio koordinatzaileari:

5.– El proyecto es del centro y será responsabilidad del equipo directivo. Para la coordinación y ejecución de los trabajos del proyecto se designará al menos un coordinador/a. A la hora de elegir al coordinador/a se priorizará que sea personal definitivo o lleve al menos dos cursos en el centro, que conozca bien su funcionamiento y que tenga capacidad para dinamizar y liderar el proceso. Asimismo, el centro garantizará al coordinador/a:

a) EA2030 proiektuen koordinatzaileei berariaz zuzendutako prestakuntza-ikastaroetan parte hartzea.

a) Participar en cursos de formación dirigidos específicamente a los/as coordinadores/as de proyectos AE2030.

b) Proiektua koordinatzeko denbora eta baliabideak, informatikoak barne, izatea.

b) Tiempo y medios, también los informáticos, para la coordinación del proyecto.

c) Ingurugelak egokitzat jotzen dituen koordinazio-bileretan parte hartzea, beste ikastetxe batzuekin batera.

c) Participar, junto con otros centros educativos, en las reuniones de coordinación que Ingurugela estime oportunas.

d) Gutxienez astean 3 orduko dedikazioa esleitzea koordinaziorako.

d) Una dedicación mínima de 3 horas semanales para la coordinación.

6.– Koordinatzaileak beste irakasle batzuen laguntza izango du, eta talde gidari bat osatuko dute. Talde hori izango da proiektuaren dinamizatzailea, eta parte-hartzaile kopurua ikastetxearen tamainaren proportzioaren arabera ezarriko da. Talde horretan irakasleek baino ez dute parte hartuko, eta EA2030 proiektuaren koordinatzaileak zuzendu eta gainbegiratuko du. Ez da gehieneko osagai-kopururik ezarriko, baina gutxienez honako hauek izan beharko dute:

6.– El coordinador o coordinadora estará asistido por otros profesores o profesoras y constituirán el Grupo Motor. Este grupo será el dinamizador del proyecto y el número de participantes estará proporcionalmente relacionado con el tamaño del centro. En este grupo únicamente participará personal docente, estando dirigido y supervisado por la persona coordinadora del proyecto AE2030. No se establecerá un número máximo de componentes en el mismo, pero si deberá estar integrado como mínimo por:

a) Proiektuaren koordinatzailea.

a) El/la coordinador/a del proyecto.

b) Irakasle bat proiektuan parte hartzen duen etapa bakoitzeko.

b) Un/a profesor/a por cada etapa participante en el proyecto.

Irakasleak borondatez aurkeztuko dira Talde Gidarira. Gutxieneko parte-hartzea betetzen ez bada, ikastetxeak ezarriko du hautagaiak hautatzeko jarraitu beharreko prozedura.

El profesorado se presentará de forma voluntaria al Grupo Motor. En caso de no cubrirse el mínimo de participación, será el centro quien establezca el procedimiento a seguir para la elección de los/las candidatos/as.

7.– «Ostadar Zirkulua» eratuko da, eta bertan ikastetxeko estamentu guztiek, familiek, irakasle ez diren langileek, irakasleek eta ikasleek izan dezakete ordezkaritza. Talde horren eginkizuna ikastetxeak GJHen esparruan definitu duen ingurumen-hezkuntzako proiektua babestea eta haren jarraipena egitea izango da. Talde hori ikastetxearen tamainaren arabera eratuko da, eta ikasleek gehiengoa osatzen dutela bermatuko da.

7.– Se constituirá el «Círculo Iris», donde podrán estar representados todos los estamentos del centro, familias, personal no docente, docentes y alumnado. La función de este grupo será apoyar y hacer el seguimiento del proyecto de Educación Ambiental que el centro haya definido, dentro del marco de los ODS. Este grupo se constituirá en función del tamaño del centro y se asegurará que el alumnado conforme la mayoría.

8.– Proiektua abian jarri eta garatzeko, ezinbestekoa izango da Ikasleen Batzarra sortzea. Batzar hori klase bakoitzean hautatutako ekoordezkariek osatuko dute. Batzarraren eginkizunak honako hauek dira:

8.– Para poner en marcha y desarrollar el proyecto, será imprescindible la creación de la Asamblea del Alumnado, formada por los ecodelegados y ecodelegadas elegido/as en cada clase. Las funciones de esta Asamblea son las siguientes:

a) Proiektua martxan jartzea, hartutako konpromisoetatik eta hobetzeko proposamenetatik abiatuta.

a) Poner en marcha el proyecto, partiendo de los compromisos adquiridos y las propuestas de mejora.

b) Gela bakoitzaren proposamenak bildu eta aztertzea.

b) Recoger y analizar las propuestas de las diferentes aulas.

c) Batzarrean egindako proposamenak idaztea eta zabaltzea, ekoordezkari bakoitzaren bitartez.

c) Redactar y difundir a través de cada ecodelegado/a, las propuestas realizadas en la asamblea.

d) Proiektuaren jarraipena eta ebaluazioa egitea.

d) Realizar el seguimiento y evaluación del proyecto.

Batzarrak talde hauek definitu ahal izango ditu bere jardunerako:

Para su funcionamiento la asamblea podrá definir los siguientes grupos:

a) Erraztaileak. Batzarrak hautatuko ditu bere kideen artetik, eta biltzarraren bilerak dinamizatuko dituzte. Era berean, batzarra beste estamentu batzuetan ordezkatuko dute (Talde Gidaria, Ostadar Zirkulua, Udaletxea...).

a) Facilitadores: elegidos por la asamblea de entre sus miembros y que dinamizarán las reuniones de la misma. Así mismo, representarán a la asamblea en otros estamentos (Grupo Motor, Círculo Iris, Ayuntamiento...).

b) Brigada Berdea: ikastetxearen arabera eginkizun espezifikoak dituzten ikasleen taldea (instalazioak gainbegiratzea, jardunbide egokiak).

b) Brigada Verde: grupo de alumnado con funciones específicas según el centro (supervisión de instalaciones, buenas prácticas...).

c) Beste batzuk.

c) Otros.

9.– Proiektua bi eremutan garatuko da: ikastetxean eta herri mailan. Proiektua aurrera eramateko Ingurugelak eredu bat proposatuko du. Era berean, proiektuan parte hartzen duten etapek proiektua garatu bitartean antolatzen diren foroetan parte hartuko dute (eskola barnekoan, eskolen artekoan eta udal-foroetan).

9.– El proyecto se desarrollará en dos ámbitos: el escolar y el local. Asimismo, el centro participará en los foros internos, interescolares y municipales que se organicen durante el desarrollo del proyecto.

3. artikulua.– Baliabide ekonomikoak.

Artículo 3.– Recursos económicos.

Xede horretarako, milioi bat (1.000.000) euro bideratuko dira gehienez, 21.0.1.05.42.0100.4.454.99.44210.007/P aurrekontu-aplikazioaren kargura.

A este fin se destinará un total máximo de un millón (1.000.000) de euros con cargo a la aplicación presupuestaria 21.0.1.05.42.0100.4.454.99.44210.007/P

4. artikulua.– Erakunde onuradunak.

Artículo 4.– Entidades beneficiarias.

Agindu honetan jasotako laguntzak jaso ahal izango dituzte Euskal Autonomia Erkidegoan dauden unibertsitateaz kanpoko ikastetxe publiko eta itunpeko ikastetxe pribatu guztiek.

Podrán acceder a las ayudas contempladas en la presente Orden todos los centros escolares públicos y privados concertados de niveles no universitarios ubicados en la Comunidad Autónoma del País Vasco.

5. artikulua.– Betekizunak.

Artículo 5.– Requisitos.

1.– Erakunde onuradunak egunean izan beharko ditu zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak, bai eta dirulaguntzak itzultzeko betebeharrak ere.

1.– La entidad beneficiaria deberá estar al corriente del cumplimiento de las obligaciones tributarias y de Seguridad Social, así como en el pago de obligaciones por reintegro de subvenciones.

Baldintza horiek eskatuko dira bai onuradun izateko, bai izaera horri eusteko emandako dirulaguntza likidatu arte; beraz, baldintza horiek betetzen direla egiaztatuko da kontzesioa egiten den unean eta ordainketak agintzean.

Estos requisitos serán exigidos tanto para acceder a la condición de beneficiario como para mantenerse en ella hasta la liquidación de la subvención concedida, por lo que se verificará su respectivo cumplimiento en el momento de efectuar la concesión y en el de realizar los pagos.

2.– Ezin izango dira dirulaguntza honen onuradun izan dirulaguntza edo laguntza publikoa eskuratzea eragozten duen edozein debeku edo zehapen administratibo edo penal duten erakundeak, Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/2005 Legearen azken xedapenetako seigarrenean ezarritakoa barne.

2.– No podrán ser beneficiarias de esta subvención las entidades incursas en cualquier prohibición o en sanción administrativa o penal que conlleve la imposibilidad de obtención de subvención o ayuda pública, incluida la establecida en la Disposición Final sexta de la Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la Igualdad de Mujeres y Hombres.

3.– Halaber, ezin izango dira dirulaguntzen onuradun izan Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13. artikuluko 2. eta 3. ataletan jasotako gorabeheraren batean dauden entitateak. Aintzat hartuko da gorabehera horiek gertatzen diren ala ez, Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13. artikuluaren 4. ataletik 6.era bitartean ezarritakoaren arabera, eta gorabehera bakoitzerako ezarritako muga izango dute.

3.– Asimismo, no podrán ser beneficiarias de subvención las entidades en quienes concurra cualquiera de las circunstancias previstas en los apartados 2 y 3 del artículo 13 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones. La apreciación de estas circunstancias se llevará a cabo en el modo establecido en los apartados 4 a 6 del antedicho artículo 13 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones y tendrán el alcance que para cada una se establece.

6. artikulua.– Erakunde eskatzailearen betekizun jakin batzuk egiaztatzea.

Artículo 6.– Acreditación de determinados requisitos de la entidad solicitante.

1.– Parte hartzeko eskabidearekin batera, baimena emango zaio organo kudeatzaileari ofizioz egiazta dezan laguntzak eskatzen dituzten erakundeek zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak betetzen dituztela, behar beste aldiz.

1.– La solicitud de participación comportará el consentimiento para que el órgano instructor compruebe de oficio la acreditación del cumplimiento de las obligaciones tributarias y frente a la Seguridad Social por parte de las entidades solicitantes de las ayudas tantas veces como fuera necesario.

Hala ere, erakunde eskatzaileak berariaz uka dezake baimen hori, eta, kasu horretan, betebehar horiek betetzen dituela egiaztatzen duen ziurtagiria aurkeztu beharko du.

No obstante, la entidad solicitante podrá denegar expresamente el consentimiento, debiendo aportar entonces la certificación del cumplimiento de las citadas obligaciones.

2.– Eskabideetan aukera egongo da laguntza eskatzen duen erakundeak berariaz baimena eman diezaion organo kudeatzaileari gainerako datuak edo dokumentuak eskuratu edo egiaztatzeko, hargatik eragotzi gabe Administrazio Publikoak esleituta dituen egiaztatze-, kontrol- eta ikuskatze-ahalmenak.

2.– Las solicitudes incluirán la posibilidad de que la entidad solicitante de la ayuda consienta expresamente que el resto de los datos o documentos sean obtenidos o verificados por el órgano gestor, sin perjuicio de las facultades de comprobación, control e inspección que tiene atribuidas la Administración Pública.

3.– Azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaren testu bategina aplikatuz, betebehar hauek egiaztatuko dira, eskabidean jasotako erantzukizunpeko adierazpen baten bidez:

3.– En aplicación del Texto Refundido del Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, mediante una declaración responsable incluida en la solicitud, se acreditarán las siguientes obligaciones:

a) Laguntza edo dirulaguntza publikoak eskuratzea eragozten duen zehapen administratibo edo penalik ez izatea, ez eta horretarako ezgaitzen duen legezko debekurik ere.

a) No hallarse sancionada administrativa o penalmente con la pérdida de la posibilidad de obtención de ayudas o subvenciones públicas ni estar incursa en ninguna prohibición legal que inhabilite para ello.

b) Erakunde eskatzaileak ez dauka Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13.2 eta 13.3 artikuluetan jasotako debekurik, eta, bereziki, dirulaguntzak itzultzeko betebeharren ordainketan egunean egoteari dagokionez.

b) La entidad solicitante no se halla incursa en ninguna de las prohibiciones recogidas en el artículo 13.2 y 13.3 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, y en especial en cuanto a estar al corriente en el pago de obligaciones por reintegro de subvenciones.

c) Erakunde eskatzailea ez dago sartuta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak eta haren erakunde autonomoek emandako izaera bereko laguntzen edo dirulaguntzen esparruan hasi eta oraindik izapidetzen ari den ezein itzultze- edo zehapen-prozeduratan. Erantzuna baiezkoa bada, dagokion prozedura edo prozedurak identifikatuko dira.

c) La entidad solicitante no se encuentra incursa en ningún procedimiento de reintegro o sancionador que, habiéndose iniciado en el marco de ayudas o subvenciones de la misma naturaleza concedidas por la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi y de sus organismos autónomos, se halle aún en tramitación. En caso afirmativo, se identificará el procedimiento o procedimientos de que se trate.

d) Erakunde eskatzaileak adierazten du eskola-klaustroa eta ordezkaritza-organo gorena (OOG) informatuta daudela, ados daudela eta onartzen dituztela EA2030 proiektuak ikastetxearen barne-antolaketan izan ditzakeen ondorioak.

d) La entidad solicitante manifiesta que tanto el claustro escolar como el órgano máximo de representación (OMR) están informados, muestran su conformidad y asumen las repercusiones que el proyecto AE2030 pueda tener para la organización interna del centro.

e) Era berean, erakunde eskatzaileak adierazten du egiazkoak direla eskabidean eta harekin batera doan dokumentazioan jasotako datuak, eta betetzen dituela agindu honetan ezarritako betekizunak laguntza hauen onuradun izateko.

e) Así mismo, la entidad solicitante manifiesta que son ciertos los datos contenidos en la solicitud y documentación que le acompaña, y que cumple con los requisitos establecidos en la presente Orden para ser beneficiaria de estas ayudas.

7. artikulua.– Diruz lagun daitezkeen gastuak.

Artículo 7.– Gastos subvencionables.

1.– Diruz lagundu ahal izango dira EA2030 proiektuaren garapenari zuzenean lotutako gastuak, Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 31. artikuluan ezarritakoarekin bat etorriz.

1.– Se consideran subvencionables los gastos directamente relacionados con el desarrollo del proyecto AE2030, de conformidad a con lo establecido en el artículo 31 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

2.– Eskolaz kanpoko ingurumen-hezkuntzako zentroetarako jarduerak, egonaldiak eta bisitak, bai eta ingurumen-ondarea ezagutzeko egiten direnak ere, Euskal Autonomia Erkidegoaren barruan egin beharko dira, dirulaguntza jaso ahal izateko.

2.– Las actividades, estancias y visitas a centros de educación ambiental extraescolar y las que se realicen para conocer el patrimonio ambiental deberán realizarse dentro de la Comunidad Autónoma del País Vasco para ser subvencionables.

3.– Ingurumen-hezkuntzarekin zerikusia duten GIHez gain, emandako dirulaguntzaren guztizkoaren% 20 bideratu ahal izango da beste GIH batzuetara.

3.– A parte de los ODS relacionados con la educación ambiental, se podrá destinar hasta un 20 % del total de la subvención concedida a otros ODS.

8. artikulua.– Diruz lagundu ezin diren gastuak.

Artículo 8.– Gastos no subvencionables.

Gastu hauek ez dira diruz lagunduko:

No serán subvencionables los siguientes gastos:

a) EA2030 proiektuarekin zuzenean lotuta ez daudenak.

a) Aquellos no relacionados directamente con el proyecto AE2030.

b) Proiektua itunpeko ikastetxe pribatuetan planifikatzeko eta garatzeko irakasleek erabiltzen dituzten orduen kostua.

b) Coste de las horas que el profesorado emplee en la planificación y el desarrollo del proyecto en centros privados concertados.

c) Ingurumen-hezkuntzako jarduerekin zuzenean lotuta ez dauden materialak, tresnak, altzariak edo bestelako inbertsio-gastuak. Zalantzarik izanez gero, argibideak eskatuko dira, baloratzeko.

c) Materiales, herramientas, mobiliario u otros gastos de inversión que no estén relacionados directamente con las actuaciones de Educación Ambiental. En caso de duda, se solicitarán aclaraciones para su valoración.

9. artikulua.– Eskabideak aurkeztea.

Artículo 9.– Presentación de solicitudes.

1.– Eskabideak aurkezteko epea hilabetekoa izango da, agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera.

1.– El plazo de presentación de solicitudes será de un mes a contar desde el día siguiente al de la publicación de la presente Orden en el Boletín Oficial del País Vasco.

2.– Eskabide-orria sailaren webgunean egongo da eskuragarri, eta www.euskadi.eus/zerbitzuak/0038408 bitarteko beraren bidez aurkeztuko da. Ikastetxe bakoitzeko laguntza bat baino ez da emango; beraz, ikastetxe batek eskabide bat baino gehiago aurkezten badu, azkena joko da baliozkotzat, eta hura bakarrik izapidetuko da.

2.– El formulario de solicitud estará disponible dentro de la web del Departamento y se presentará por el mismo medio www.euskadi.eus/servicios/0038408. No se concederá más de una ayuda por centro escolar, por lo que en caso de que un centro presente más de una solicitud se dará por válida la presentada en último lugar, siendo únicamente esta la que se tramite.

3.– Erakunde eskatzaileek euskaraz edo gaztelaniaz aurkeztu ahal izango dituzte eskabidea eta dokumentazioa, nahi duten eran. Era berean, prozedura osoan zehar, erakunde eskatzaileak hautatutako hizkuntza erabiliko da, Euskararen Erabilera Normalizatzeko azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legearen 5.2.a) eta 6.1 artikuluetan ezarritakoaren arabera.

3.– Las entidades solicitantes podrán presentar la solicitud, junto con la documentación que se acompañe, en euskera o castellano, a su elección. Así mismo, a lo largo del procedimiento se utilizará el idioma elegido por la entidad solicitante, tal y como establecen los artículos 5.2.a) y 6.1 de la Ley 10/1982, de 24 de noviembre, básica de normalización del uso del Euskera.

4.– Agindu honetan aipatzen diren dirulaguntzak jaso nahi dituzten erakunde eskatzaileek eskabidea bete beharko dute (onlineko inprimakia). Hona hemen eskabidearen edukia:

4.– Las entidades solicitantes que deseen optar a la concesión de subvenciones a que se refiere la presente Orden deberán rellenar la instancia de solicitud (formulario online), cuyo contenido será el siguiente:

– Ikastetxearen eta haren legezko ordezkariaren datuak.

– Datos del centro y su representante legal.

– Jakinarazteko eta komunikatzeko kanalak eta hizkuntza.

– Canales e idioma de notificación y comunicación.

– Abisuak jasotzeko datuak.

– Datos para recibir avisos.

– Proiektuaren datuak (proiektuaren izenburua, koordinazioa, Talde Gidaria, proiekturako aurreikusitako dedikazio-orduak, parte-hartzaileak eta aurreikusitako jarduerak).

– Datos del proyecto (título del proyecto, coordinación, Grupo Motor, horas previstas de dedicación al proyecto, participantes y actividades previstas).

– Datu ekonomikoak (eskatutako dirulaguntza, diru-sarrerak eta aurreikusitako gastuak).

– Datos económicos (subvención solicitada e ingresos y gastos previstos).

– Erantzukizunpeko adierazpenak eta baimenak.

– Declaraciones responsables y autorizaciones.

Xede bererako beste administrazio publiko edo erakunde pribatu batzuetatik laguntzak jasoz gero, eskabidean adierazi beharko dute.

En el caso de recibir ayudas para el mismo objeto de otras Administraciones Públicas o entidades privadas, deberán indicarlo en la solicitud.

5.– Sailaren webgunearen barruan, ikastetxe publikoek eskuragarri izango dute «AE2030erako ordezkaritzaren eskuordetza-dokumentua». Dokumentu hau erabiliko da soilik zentroaren legezko ordezkaria (zuzendaria) ez bada gainerako administrazio-izapideak Nire karpetaren bidez kudeatzen dituena, eskaeraz gain.

5.– Dentro de la web del Departamento estará disponible para los centros públicos el «Documento de delegación de la representación para AE2030». Este documento solo se utilizará en el caso de que la persona representante legal del centro (director/a) no sea quien gestione el resto de los trámites administrativos a través de Mi carpeta, aparte de la solicitud.

10. artikulua.– Aurkeztutako eskabidearen akatsak konpontzea.

Artículo 10.– Subsanación de defectos de la solicitud presentada.

Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritzak eskabidean akatsen edo zehaztugabetasunen bat aurkitzen badu, erakunde eskatzaileari jakinaraziko dio, eta akatsa edo zehaztugabetasuna zuzentzeko hamar eguneko epea emango dio. Jakinarazpenean, adieraziko da ezen, erakundeak zuzenketa egin ezean, eskabideari uko egin diola ulertuko dela, betiere aldez aurretik ebazpena emanda, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 21. artikuluan jasotakoari jarraituz.

Si la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático advirtiera en la solicitud presentada la existencia de algún defecto o inexactitud, lo comunicará a la entidad solicitante, concediéndole un plazo de diez días para que proceda a su subsanación, con indicación de que, si así no lo hiciera, se le tendrá por desistida de su petición, previa resolución que deberá ser dictada en los términos previstos en el artículo 21 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

Eskabidea aurrez aurre aurkezten bada, elektronikoki aurkeztu behar dela adieraziko zaio erakunde eskatzaileari. Horretarako, zuzenketa egin den eguna hartuko da eskaeraren aurkezpen-datatzat.

En el caso de que la solicitud se presentase presencialmente, se indicará a la entidad solicitante la necesidad de su presentación electrónica. A estos efectos, se considerará como fecha de presentación de la solicitud aquella en la que haya sido realizada la subsanación.

11. artikulua.– Laguntzak kudeatzeko organoa.

Artículo 11.– Órgano de gestión de las ayudas.

Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko Ingurumen Jasangarritasuneko Sailburuordetzako Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritzari dagokio deialdi honetan aurreikusitako laguntzak kudeatzeko lanak egitea.

Corresponde a la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático de la Viceconsejería de Sostenibilidad Ambiental del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente la realización de las tareas de gestión de las ayudas previstas en la presente convocatoria.

12. artikulua.– Balorazio-epaimahaia.

Artículo 12.– Tribunal de valoración.

1.– Eskabideak balorazio-epaimahai batek aztertuko ditu, eta honako hauek osatuko dute epaimahaia:

1.– El estudio de las solicitudes será realizado por un tribunal de valoración que estará formado por:

– Ingurumen Hezkuntza, Prestakuntza eta Sentsibilizazioko Zerbitzuko arduraduna edo haren ordezkoa, batzordeburu lanak egingo dituena.

– El responsable del servicio de Educación, Formación y Sensibilización Ambiental o la persona que le sustituya en calidad de suplente, quién realizará las tareas de Presidencia.

– Ingurumen Jasangarritasuneko Sailburuordetzako bi teknikari, Natura Ondare eta Klima Aldaketaren zuzendariak izendatuak. Sailburuordetza horretan antzinatasun handiena duen pertsonari dagozkio idazkaritzaren berezko zereginak.

– Dos técnicos/as de la Viceconsejería de Sostenibilidad Ambiental designados/as por el Director de Patrimonio Natural y Cambio Climático, correspondiendo a la persona de mayor antigüedad en dicha Viceconsejería las tareas propias de la Secretaría.

2.– Balorazio-epaimahaiaren osaera izenduna, aurreko apartatuan aurreikusitakoaren arabera, EHAAn argitaratuko da, hala ezarrita baitago azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuak onartutako Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginaren 49. artikuluan.

2.– La composición nominativa del tribunal de valoración, conforme a lo previsto en el apartado anterior, se publicará en el BOPV siguiendo lo establecido en el artículo 49 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, aprobado por Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre.

3.– Balorazio-epaimahai horrek egingo duen balorazio-aktan, hau jasoko du: onartutako eskabideak, ukatutako eskabideak eta horren justifikazioa, eman beharreko gehieneko kopurua eta eskabide bakoitzarentzat proposatutako kopurua. Horrez gain, horren proposamena helaraziko dio Natura Ondare eta Klima Aldaketaren zuzendariari.

3.– Este tribunal de valoración elaborará un acta de valoración que incluirá: solicitudes aceptadas, solicitudes denegadas y su justificación, cantidad máxima a conceder y cantidad propuesta de cada una de las solicitudes, y elevará una propuesta al Director de Patrimonio Natural y Cambio Climático.

13. artikulua.– Dirulaguntzak esleitzeko eta kuantifikatzeko irizpideak.

Artículo 13.– Criterios de adjudicación y cuantificación de las subvenciones.

1.– Programa garatzeko dirulaguntza eskatzen duten ikastetxe publiko eta itunpeko pribatu guztiek jasoko dute dirulaguntza, baldin eta agindu honetan jarritako baldintza guztiak betetzen badituzte.

1.– Todos los centros públicos y privados concertados que soliciten subvención para desarrollar el programa y que cumplan todos los requisitos especificados en esta Orden serán subvencionados.

2.– Dirulaguntza bakoitzaren gehieneko zenbatekoak ezin izango du erakundeak eskatutakoa gainditu, ezta ondorengo gehieneko kopuruak ere:

2.– La cuantía individualizada de cada subvención no podrá superar la cantidad solicitada por la entidad ni los siguientes importes máximos:

– 5.000 euro, Eskola Jasangarriaren Ziurtagiria indarrean duten ikastetxeentzat.

– 5.000 euros, en el caso de centros con Certificado de Escuela Sostenible en vigor.

– 3.000 euro, gainerako ikastetxeentzat.

– 3.000 euros, en el caso de los demás centros escolares.

3.– Ezarritako gehiengoak kontuan harturik, irizpide hauekin egingo da dirulaguntzaren kalkulua:

3.– Con los topes máximos establecidos, la cuantía de la subvención se calculará en base a los siguientes criterios:

a) Ikastetxe bakoitzak, EA2030 proiektua garatzeko, 750 euroko gutxieneko kopurua jasoko du.

a) Cada centro recibirá para el desarrollo del proyecto de Agenda Escolar 2030 una cantidad mínima de 750 euros.

b) Horretaz gain, Eskola Jasangarriaren Ziurtagiria indarrean duten ikastetxeei 1.000 euro gehiago esleituko zaie. Puntu hori ofizioz egiaztatuko da.

b) Además, a los centros que tengan el Certificado de Escuela Sostenible en vigor se les asignarán 1.000 euros adicionales. Este extremo se verificará de oficio.

c) Aurreko bi ataletan adierazitako zenbatekoak deialdiaren guztizko zenbatekoari kendu ondoren lortzen den zenbatekoa proportzionalki banatuko da, jarraian adierazten den formulari jarraikiz lortutako puntuazioaren arabera:

c) La cuantía obtenida tras deducir del importe total de la convocatoria las cantidades señaladas en los dos apartados anteriores se distribuirá proporcionalmente a la puntuación obtenida de acuerdo a la siguiente fórmula:

– Ikastetxe bakoitzari 2021-2022ko ikasturtean EA2030 proiektuan parte hartuko duten 2 urtetik gorako ikasleak beste puntu emango zaizkio.

– Se asignarán a cada centro escolar tantos puntos como el número de alumnos y alumnas mayores de 2 años que vayan a participar en el proyecto AE2030 en el curso 2021-2022.

– Aurreko puntuazio horri batu egingo zaio ikastetxeak duen bekadun kopurua bider bi egin ondoren lortzen den zenbatekoa, estatistika-dokumentu ofizialaren arabera, eskabide-epea amaitzen den unean.

– A la puntuación anterior se sumará el número resultante de multiplicar por 2 el número de becarias y becarios del centro según la estadística oficial en el momento de la finalización del plazo de solicitud.

– Ikastetxe bakoitzari emandako puntuazioa faktore konstante batez biderkatuko da, eta, faktore hori lortzeko, banatzeko gelditzen den guztizkoa zatituko da ikastetxe guztiei emandako puntuen baturaz.

– La puntuación asignada a cada centro se multiplicará por un factor constante que se obtendrá dividiendo la cuantía total del excedente objeto de reparto entre la suma total de puntos otorgados al total de los centros.

– Lehen banaketaren ondoren soberakinik badago, 2. atalean adierazitako gehieneko zenbatekoak edo eskatutako dirulaguntzaren zenbateko osoa lortu ez duten ikastetxeen artean banatuko da. Kasu horretan, faktore konstantea lortzeko, soberakina ikastetxe horiei emandako puntu guztien baturarekin zatituko da.

– En caso de existir sobrante tras el primer reparto, este se distribuirá entre los centros que no hayan alcanzado bien los importes máximos señalados en el apartado 2, bien la cuantía de la subvención solicitada. En este supuesto, el factor constante se obtendrá de dividir el sobrante entre la suma total de puntos otorgados a dichos centros.

– Soberakina dagoen bitartean, aurreko epigrafean adierazitako prozeduraren arabera banatuko da.

– Mientras exista sobrante, este se repartirá atendiendo al procedimiento indicado en el epígrafe anterior.

14. artikulua.– Dirulaguntzaren bateragarritasuna.

Artículo 14.– Compatibilidad de la subvención.

Agindu honetan ezarritako mugak alde batera utzi gabe, deialdi honen xede diren dirulaguntzak bateragarriak dira edozein administraziok edo beste erakunde publiko edo pribatuk proiektu bererako ematen dituen beste dirulaguntza, laguntza, diru-sarrera edo baliabideekin, betiere horrek diruz lagundutako proiektuaren gainfinantzaketarik eragiten ez badu.

Sin perjuicio de los límites establecidos en la presente Orden, las subvenciones objeto de esta convocatoria son compatibles con aquellas otras subvenciones, ayudas, ingresos u otros recursos que, para el mismo proyecto, pudieran ser otorgadas por cualesquiera administraciones u otra entidad pública o privada, siempre que de ello no se derive sobrefinanciación del proyecto subvencionado.

Proiektua amaitu eta oinarri hauetako 17.b artikuluan aurreikusitako justifikazio-kontu sinplifikatua aurkeztu ondoren, gainfinantzaketarik egon dela egiaztatzen bada, agindu honen babesean emandako dirulaguntzaren zenbatekoa murriztu egingo da, hautemandako gainfinantzaketaren baliokidea den zenbatekoan.

Una vez finalizado el proyecto y presentada la cuenta justificativa simplificada prevista en el artículo 17.b de las presentes bases si se constatara la existencia de sobrefinanciación, se reducirá el importe de la subvención concedida al amparo de la esta Orden en el importe equivalente a la sobrefinanciación detectada.

15. artikulua.– Dirulaguntza emateko ebazpena.

Artículo 15.– Resolución de concesión.

1.– Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko Natura Ondare eta Klima Aldaketaren zuzendariak, horretarako eratutako balorazio-epaimahaiak egindako proposamena ikusita, eta epaimahaiaren balorazio-aktaren bidez, ikastetxe interesdunei dirulaguntzak ematea ebatziko du, agindu honek ondorioak sortzen dituenetik gehienez ere sei hilabeteko epean. Ebazpen hori telematikoki jakinaraziko zaie ikastetxeei, jendeak horren berri izan dezan; dena den, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko da, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 41. eta 45. artikuluetan ezarritakoarekin bat etorriz. Ebazpen horretan, dirulaguntza jaso dezaketen proiektuak zehaztuko dira, bai eta horien zenbatekoa ere, eta adieraziko da zer proiektu baztertu nahi diren eta zergatik.

1.– El Director de Patrimonio Natural y Cambio Climático del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, a la vista de la propuesta elaborada por parte del tribunal de valoración constituido al efecto, a través del acta de valoración del tribunal, resolverá la concesión de las subvenciones a los centros escolares interesados en el plazo máximo de seis meses desde que la presente Orden surta efectos. Esta resolución será notificada telemáticamente a los centros sin perjuicio de que a efectos de general conocimiento se publique en el Boletín Oficial del País Vasco, de acuerdo a lo establecido en los artículos 41 y 45 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas. En esta resolución se determinarán los proyectos susceptibles de obtener subvención, así como la cuantía de la misma, con indicación de los proyectos que se propone sean rechazados y el motivo de tal propuesta.

2.– Aurreko paragrafoan aipatutako ebazpenak ez dio amaiera ematen administrazio-bideari, eta, beraren aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkeztu ahal izango diote erakunde interesdunek Ingurumeneko Jasangarritasuneko sailburuordeari, hilabeteko epean, ebazpena argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 121. eta 122. artikuluen arabera.

2.– La resolución a la que se refiere el párrafo anterior no pone fin a la vía administrativa y contra la misma las entidades interesadas podrán interponer recurso de alzada ante la Viceconsejera de Sostenibilidad Ambiental, en el plazo de un mes contado a partir del día siguiente al de la publicación, de conformidad con los artículos 121 y 122 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

3.– 1. paragrafoan adierazitako epea igaro eta ebazpenik jakinarazi ez bada, ikastetxe interesdunek dirulaguntzaren eskabidea ezetsi zaiela ulertu ahal izango dute, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 25.1.a) artikuluan ezarritakoa betetzeko.

3.– Transcurrido el plazo señalado en el párrafo 1 sin haberse notificado resolución alguna, los centros escolares interesados podrán entender desestimada su solicitud de subvención a los efectos de lo establecido en el artículo 25.1.a) de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

4.– Erakunde onuradunei dirulaguntzak emateko eta, hala badagokio, ordaintzeko, ezinbestekoa izango da amaituta egotea Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak eta haren erakunde autonomoek emandako izaera bereko dirulaguntzen esparruan hasi eta oraindik izapidetzen ari den edozein itzulketa- edo zehapen-prozedura.

4.– La concesión y, en su caso, el pago de las subvenciones a las entidades beneficiarias de estas quedará condicionado a la terminación de cualquier procedimiento de reintegro o sancionador que, habiéndose iniciado en el marco de las subvenciones de la misma naturaleza concedidas por Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi y sus organismos autónomos, se halle todavía en tramitación.

16. artikulua.– Erakunde onuradunen betebeharrak.

Artículo 16.– Obligaciones de las entidades beneficiarias.

Agindu honetan araututako dirulaguntzen erakunde onuradunek Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaren 50.2 artikuluan eta Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 46 eta 14. artikuluetan xedatutako betebeharrak bete beharko dituzte, eta, zehazki, honako hauek:

Las entidades beneficiarias de las subvenciones reguladas en la presente Orden deberán cumplir las obligaciones dispuestas en el artículo 50.2 del Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, así como las señaladas en el artículo 46 y el 14 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, y en concreto las siguientes:

a) Dirulaguntza onartzea. Dirulaguntzaren esleipendun diren ikastetxeek ez badiote berariaz uko egiten dirulaguntzari 15. artikuluan aipatutako jakinarazpen telematikoa egin eta hurrengo egunetik Aurrera hamar eguneko epean, dirulaguntza osorik onartzen dutela ulertuko da.

a) Aceptar la subvención. Siempre que los centros escolares adjudicatarios de la subvención no renuncien expresamente a la misma en el plazo de diez días a partir del día siguiente a la notificación telemática citada en el artículo 15, se entenderá que esta queda aceptada en todos sus términos.

b) Kontrol Ekonomikorako Bulegoak eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiak laguntzen zertarakoa fiskalizatzeko eskatzen dieten informazio guztia ematea.

b) Facilitar cualquier información que les sea requerida por la Oficina de Control Económico y el Tribunal Vasco de Cuentas, en el ejercicio de sus funciones de fiscalización del destino de las ayudas.

c) Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritzari jakinaraztea helburu bererako dirulaguntzak, laguntzak, diru-sarrerak edo bestelako baliabideak eskatu eta, hala badagokio, eskuratu direla beste edozein administrazio edo erakunde publiko zein pribatutatik.

c) Comunicar a la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático la solicitud y, en su caso, la obtención de subvenciones, ayudas, ingresos u otros recursos para la misma finalidad procedentes de cualesquiera administraciones o entes tanto públicos como privados.

d) Hedapen-kartel eta material guztietan, bai eta publizitatean ere, Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren eta Hezkuntza Sailaren logotipoak sartzea.

d) Incluir en todos los carteles y materiales de difusión, así como en cuanta publicidad se realice, los logotipos del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente y del Departamento de Educación del Gobierno Vasco.

e) Genero-ikuspegia txertatzea egiten diren dokumentu eta ekintzetan, eta hizkuntzaren eta irudiaren erabileran diskriminazio-elementuak saihestea.

e) Incorporar la perspectiva de género en los documentos y acciones que se realicen y evitar elementos de discriminación en el uso del lenguaje y de la imagen.

f) Aurkeztutako dokumentazioan jasotako informazio teknikoa eta pedagogikoa erabiltzeko eskubidea ematea Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailari eta Hezkuntza Sailari, doan eta modu ez-esklusiboan, bi sailetako informazio-sistemetan erabiltzeko eta txertatzeko, bai eta informazio hori zabaltzeko eta/edo argitaratzeko ere, edozein bitarteko eta formatu bibliografiko, ikus-entzunezko, informatiko edo teknikaren erabilera ahalbidetzen duen guztietan. Nolanahi ere, jabetza intelektualaren eskubideak errespetatuko dira.

f) Ceder, con carácter gratuito y no exclusivo al Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente y al Departamento de Educación el derecho a la utilización de la información técnica y pedagógica contenida en la documentación presentada para su uso e incorporación en los sistemas de información de ambos Departamentos, así como su divulgación y/o publicación en cualesquiera medios y formatos bibliográficos, audiovisuales, informáticos o que permita el uso de la técnica. En cualquier caso, se respetarán los derechos de propiedad intelectual.

g) Ikastetxeak, bere antolaketa-autonomiaren esparruan, proiektuaren koordinazioaz arduratuko den pertsonaren eta proiektuaren Talde Gidariaren pertsonen ordutegiak egokituko direla bermatu beharko du, proiektuan duten funtzioarekin bateragarri egiteko. Ikastetxe publikoen kasuan, Hezkuntza Sailak irakaskuntza-etapa eta -modalitate bakoitzerako ematen dituen ikasturte-hasierako zirkularretan adierazitako araudia beteko da beti.

g) El centro, en el ámbito de su autonomía organizativa, deberá garantizar la adaptación de los horarios de la persona a cargo de la coordinación del proyecto y de las personas del Grupo Motor del proyecto para compatibilizarlos con su función en el mismo. En el caso de centros públicos siempre se cumplirá la normativa expresada en las circulares de comienzo de curso que el Departamento de Educación emite para las diferentes etapas y modalidades de enseñanza.

17. artikulua.– Dirulaguntzaren justifikazioa.

Artículo 17.– Justificación de la subvención.

1.– Ikastetxe onuradunek 2022ko ekainaren 17a baino lehen justifikatu beharko dute emandako dirulaguntza, https://www.euskadi.eus/nirekarpeta URLaren bidez, eta, horretarako, sailaren webgunean (www.euskadi.eus/zerbitzuak/0038408) eskuragarri dagoen dokumentazio hau aurkeztu beharko dute:

1.– Los centros escolares beneficiarios deberán justificar la subvención concedida con anterioridad al 17 de junio de 2022, a través de la url https://www.euskadi.eus/micarpeta aportando para ello la siguiente documentación, que estará disponible en la web del departamento (www.euskadi.eus/servicios/0038408):,

a) «Proiektuaren memoria»: ikastetxean Eskolako Agenda 2030 proiektuaren garapena deskribatzen duen dokumentua. Dokumentu horrek informazio hau jasoko du:

a) «Memoria del proyecto»: Documento descriptivo del desarrollo del proyecto AE2030 en el centro. Dicho documento contendrá la siguiente información:

– Zentroaren datuak.

– Datos del centro.

– Proiektuaren datu orokorrak.

– Datos generales del proyecto.

– I. blokea: Eskolako Agenda 2030 programaren faseak.

– Bloque I: realización de las fases del programa Agenda Escolar 2030.

– Antolaketa eta plangintza.

– Organización y planificación.

– Motibazioa eta sentsibilizazioa.

– Motivación y sensibilización.

– Diagnostikoa.

– Diagnóstico.

– Esku-hartze plana.

– Plan de intervención.

– Hezkuntzkomunikazioa.

– Educomunicación.

– II. blokea: Eskolako Agenda 2030 programaren ondorioak ikastetxean.

– Bloque II: Efectos del programa AE2030 sobre el centro.

– III. blokea: Eskolako Agenda 2030 programarekiko gogobetetzea.

– Bloque III: Satisfacción respecto al programa AE2030.

– IV. blokea: Eskolako Agenda 2030aren eta Tokiko Agenda 2030aren arteko sinergiak/Udal-jasangarritasuna.

– Bloque IV: Sinergias entre la AE2030 y la Agenda Local 2030 / La sostenibilidad municipal.

b) «Kontu justifikatzailea»: justifikazio ekonomikoa justifikazio-kontu sinplifikatuko administrazio-prozeduraren bidez egingo da, eta bertan jasoko dira ikastetxeari dagozkion datuak, proiektuaren datuak eta ikasleek eta irakasleek bertan duten parte-hartzea. Gainera, proiektuaren behin betiko diru-sarreren eta gastuen zerrenda sailkatua jasoko du (faktura-zenbakia, jaulkitzailea, kontzeptua, data eta zenbatekoa identifikatuta).

b) «Cuenta Justificativa»: la justificación económica se realizará mediante procedimiento administrativo de cuenta justificativa simplificada, y contendrá los datos correspondientes al centro escolar, datos del proyecto y la participación del alumnado y profesorado en el mismo. Además, recogerá la relación clasificada de los ingresos y gastos definitivos del proyecto (identificando el número de factura, el emisor, el concepto, la fecha y el importe).

Inprimaki honen bidez, irakasleek (koordinatzailea eta Talde Gidaria) Eskolako Agenda 2030 proiektuari urtean zehar eskainitako ordu-kopurua jakinaraziko dute, bai eta proiektuak izandako aldaketak ere; hau da, aurrekontuan jasotako jarduera, jarduera horretan izandako aldaketak eta arrazoiak adieraziko dira.

A través de este formulario se comunicará el número de horas anuales dedicadas por el profesorado (coordinador/a y Grupo Motor) al proyecto AE2030; así como las modificaciones que el proyecto hubiera podido sufrir, indicando para ello la actividad presupuestada, la variación o variaciones en dicha actividad y el motivo de dicha variación.

2.– Dirulaguntza ematen duen organoak, % 10eko ausazko laginketa sistematikoko tekniken bidez, egoki iritzitako egiaztagiriak egiaztatuko ditu, dirulaguntza behar bezala aplikatu dela egiaztatzeko. Horretarako, hautatutako gastuen egiaztagiriak bidaltzeko eskatu ahal izango dio erakunde onuradunari.

2.– El órgano gestor comprobará, a través de las técnicas de muestreo aleatorio sistemático de una muestra del 10 %, los justificantes que estime oportunos y que permitan obtener evidencia razonable sobre la adecuada aplicación de la subvención, a cuyo fin podrá requerir a la entidad beneficiaria la remisión de los justificantes de gasto seleccionados.

3.– Justifikazio-epea amaitu eta entitateak ez baditu dagozkion agiriak aurkeztu, edo aurkeztutako justifikazioan akatsik, zehaztasunik eza edo argibideren bat behar duela ikusten badu organo kudeatzaileak, hamar eguneko epea emango zaio dagozkion agiriak aurkezteko. Gainera, jakinaraziko zaio epe hori igaro eta errekerimenduari erantzun ez badio, justifikatzeko betebeharra ez duela bete ulertuko dela, Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginaren 53. artikuluan eta oinarri hauetako 21. artikuluan ezarritako ondorioekin.

3.– Si vencido el plazo de justificación la entidad no hubiese presentado los correspondientes documentos, o si el órgano gestor de las ayudas observara en la Justificación presentada algún defecto, inexactitud o si necesitara alguna aclaración sobre la misma, se le requerirá para que aporte en el plazo de diez días los documentos oportunos, comunicándole que transcurrido el mismo sin atender al requerimiento, se entenderá incumplida la obligación de justificar con las consecuencias que se establecen en el artículo 53 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, y en los términos del artículo 21 de estas bases reguladoras.

4.– Organo kudeatzaileak proiektua bisitatzea erabaki dezake, Ingurugeletako aholkulariekin batera, diruz lagundutako proiektua bertan ezagutzeko.

4.– El órgano gestor podrá acordar una visita al proyecto, en compañía del asesor/a de Ingurugela, con el fin de conocer el proyecto subvencionado «in situ».

18. artikulua.– Dirulaguntza ordaintzea.

Artículo 18.– Pago de la subvención.

Emandako dirulaguntza bi fasetan ordainduko da:

El abono de la subvención concedida se realizará en dos fases:

– Emandako zenbatekoaren % 81 dirulaguntza onartu ondoren ordainduko da, agindu honen 16. artikuluan ezarritakoaren arabera.

– El 81 % de la cantidad concedida se hará efectivo una vez aceptada la subvención conforme a lo establecido en el artículo 16 de la presente Orden.

– Gainerako % 19a emandako dirulaguntza likidatu ondoren ordainduko da, diruz lagundutako jarduera eta haren benetako kostua epe barruan justifikatu ondoren, 17.1.b) artikuluan adierazitako moduan.

– El segundo abono del 19 % restante se efectuará tras la liquidación de la subvención concedida, una vez justificada en plazo la realización de la actuación subvencionada y su efectivo costo, en los términos señalados en el artículo 17.1.b).

19. artikulua.– Irakasleek Hezkuntza Berriztatzeko proiektuan parte hartu dutela egiaztatzea.

Artículo 19.– Certificación de la participación del profesorado en proyecto de Innovación Educativa.

1.– Ikaskuntzaren eta Hezkuntza Berrikuntzaren zuzendariak ofizioz ziurtatuko du irakasle koordinatzaileen eta Talde Gidariaren parte-hartzea Eskolako Agenda 2030 proiektuetan, baldin eta balorazio positiboa jaso badute eta proiektua garatzeko gutxienez 30 ordu erabili badituzte.

1.– La Directora de Aprendizaje e Innovación Educativa certificará de oficio la participación del profesorado coordinador y del Grupo Motor en los proyectos de AE2030 que reciban una valoración positiva y que acrediten un mínimo de 30 horas utilizadas en el desarrollo del proyecto.

2.– Ziurtagiri hori ikastetxeko zuzendaritzak abalatutako datuetan oinarrituko da. Datu horiek agindu honen 17. artikuluan aipatutako justifikazio-izapidean jasoko dira, eta bertan proiektua koordinatzeaz arduratuko den pertsona eta Talde Gidariko pertsonak jasoko dira («Kontu justifikatzailea»).

2.– Dicha certificación se basará en los datos avalados por la dirección del centro, que se recogerán en el trámite de justificación citado en el artículo 17 de la presente Orden, donde constan la persona a cargo de la coordinación del proyecto y las personas del Grupo Motor («Cuenta Justificativa»).

3.– Pertsona berari ez zaio inoiz ere 90 ordu baino gehiagoko ziurtagiririk emango, ikasturte berean, honako kontzeptu hauentarako: prestakuntza-proiektuak eta hezkuntza berritzeko proiektuak edo ekintzak, Eskolako Agenda 2030 edo osasunerako hezkuntza eta sustapena

3.– En ningún caso se certificará a una misma persona, y en el mismo curso académico, más de 90 horas en concepto de proyectos de formación y proyectos o acciones de innovación educativa, programas de AE2030 o Promoción y Educación para la salud.

20. artikulua.– Dirulaguntzaren baldintzak aldatzea.

Artículo 20.– Alteración de las condiciones de la subvención.

Dirulaguntza emateko orduan kontuan hartu ziren baldintzak aldatzen badira ezertan, baina, hori bai, laguntzen xedea bete bada hala ere, edo beste edozein erakunde publiko zein pribatutatik bestelako dirulaguntza edo laguntzarik jaso bada, baliteke dirulaguntzak emateko ebazpena aldaraztea horrek. Horretarako, Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritzak dagokion likidazio-ebazpena emango du, emandako dirulaguntzaren kopurua doitzeko, eta, hala badagokio, lortutako gehiegizko zenbatekoa itzultzeko.

Toda alteración de las condiciones tenidas en cuenta para la concesión de la subvención, siempre que se entienda cumplido el objetivo de esta, y, en su caso, la obtención concurrente de otras subvenciones y ayudas concedidas por cualquier otra entidad pública o privada podrá dar lugar a la modificación de la resolución de concesión de las subvenciones. A estos efectos la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático dictará la oportuna resolución de liquidación, en la que se reajustarán los importes de las subvenciones concedidas, pudiendo suponer, en los casos que así procediese, la devolución de los importes recibidos en exceso.

21. artikulua.– Emandako datuen kudeaketa.

Artículo 21.– Gestión de los datos aportados.

Datu pertsonalak babesteari eta eskubide digitalak bermatzeari buruzko 3/2018 Lege Organikoaren arabera eta Europako Parlamentuaren 2016/679 Erregelamendu Orokorraren arabera (datuak babesteari buruzkoa da), erakunde eskatzaileei jakinarazten zaie ematen dituzten datuak fitxategi batean bilduko direla. Fitxategi horren helburua da dirulaguntzen deialdi hau eta gaiarekin lotutako beste edozein administrazio-espediente ere kudeatzea. Fitxategi honen arduraduna Natura Ondare eta Klima Aldaketaren Zuzendaritza da. Datuak irispidean izateko, zuzentzeko, ezerezteko eta datuon tratamenduaren aurka egiteko eskubideaz sail bereko Zerbitzu Zuzendaritzan baliatu ahal izango da. Horretarako, helbide honetara jo beharko da: Donostia kalea 1, 01010 Vitoria-Gasteiz (Araba).

De conformidad con la Ley Orgánica 3/2018, de Protección de Datos de Carácter Personal y garantía de los derechos digitales, y el Reglamento General de Protección de Datos 2016/679 del Parlamento Europeo, se informa a las entidades solicitantes que los datos que faciliten serán incluidos en un fichero con la finalidad de gestionar la presente convocatoria de subvenciones y cualquier otro expediente administrativo relacionado con la materia. Es responsable de este fichero la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático. Los derechos de acceso, rectificación, cancelación y oposición se podrán ejercer ante la Dirección de Servicios del propio Departamento, dirigiéndose para ello a la calle Donostia-San Sebastián 1; 01010 de Vitoria-Gasteiz (Álava).

22. artikulua.– Ez-betetzeak eta itzulketa-prozedura.

Artículo 22.– Incumplimientos y procedimiento de reintegro.

1.– Onuradunak jasotako dirulaguntza eskatu eta eman zen xederako erabiltzen ez badu, dirulaguntza eskatu zen jarduera egiten ez badu, eskatu zen helburu zehatzetarako izan dela justifikatzen ez badu edo, oro har, azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuan, Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 37. artikuluan, agindu honetan edo emakida-erabakian ezarritako betekizunak betetzen ez baditu, itzuli egin beharko ditu bai emandako eta jasotako diru-kopuruak, bai dirulaguntzen arloan aplikatu beharreko berandutze-interesak, hala ezarrita baitago arau horretan eta Euskal Autonomia Erkidegoaren Aurrekontu Orokorren kontura ematen diren dirulaguntzen bermeei eta haiek itzultzeari buruzko erregimen orokorra arautzen duen abenduaren 17ko 698/1991 Dekretuan.

1.– En el supuesto que la entidad beneficiaria no utilice la subvención para el destino específico para el que se solicitó y concedió, no realice la actuación que dio origen a la subvención, no justifique su aplicación a los fines determinados para los que se interesó o, en general, incumpla las obligaciones establecidas en el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, en el artículo 37 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, en esta Orden o en la resolución de concesión, vendrá obligada a reintegrar la cuantía concedida y percibida, además del interés de demora aplicable en materia de subvenciones, siguiendo el procedimiento establecido al efecto, en dicha norma y en el Decreto 698/1991, de 17 de diciembre, por el que se regula el régimen general de garantías y reintegros de las subvenciones con cargo a los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

2.– Jardueraren zati bat betetzen ez bada, eta Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 37.2 artikuluari jarraikiz, honela jokatuko da dirulaguntzaren justifikazioa aztertu ondoren, agindu honen 17. artikuluan agertzen den bezala:

2.– En el caso de incumplimiento parcial de la actuación, y atendiendo al artículo 37.2 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, se procederá de la siguiente forma tras el estudio de la Justificación de la subvención, tal y como figura en el artículo 17 de la presente Orden:

a) Dirulaguntzaren xede diren jarduerak zati batean betetzen ez badira, laguntzaren zati bat itzuli beharko da, lortu ez diren helburuen gastuari dagokion ehunekoan, edo justifikatu gabeko jarduera egin beharko da.

a) El incumplimiento parcial de la realización de las actividades objeto de subvención, dará lugar al reintegro parcial de la ayuda en el porcentaje correspondiente al gasto de los objetivos no alcanzados, o la actuación no justificada.

b) Baimendu gabeko aldaketak eginez gero, desbideratutako zenbatekoei dagokien laguntza itzuliko da.

b) La realización de modificaciones no autorizadas, supondrá la devolución de la ayuda correspondiente a las cantidades desviadas.

3.– Natura Ondare eta Klima Aldaketaren Zuzendaritzari dagokio itzulketa-espedientea hastea, eta gainerako laguntza izapidetzeko erabiltzen diren bitarteko elektroniko berberen bidez jakinaraziko du. Dokumentu horretan, espedientearen oinarria, itzultzeko modua, epeak eta errekurtsoa agertuko dira.

3.– La incoación del expediente de reintegro corresponderá a la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático, que lo notificará a través de los mismos medios electrónicos por los que se tramita el resto de la ayuda. En dicho documento, figurará la fundamentación de dicho expediente, modo de reintegro, plazos y recurso.

23. artikulua.– Errekurtsoak.

Artículo 23.– Recursos.

Agindu honek amaiera ematen dio administrazio-bideari, eta, beronen aurka, aukerako berraztertze-errekurtsoa aurkez dakioke Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumeneko sailburuari edo Hezkuntzako sailburuari, hilabeteko epean, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera; bestela, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa aurkez daiteke Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusian, bi hilabeteko epean, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera.

Contra la presente Orden, que agota la vía administrativa, podrá interponerse recurso potestativo de reposición ante la Consejera de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente y/o el Consejero de Educación en el plazo de un mes a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco, o recurso contencioso-administrativo ante el Tribunal Superior de Justicia del País Vasco en el plazo de dos meses a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Agindu hau honako hauetan xedatutakoaren mende dago: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea; Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legea; azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaren bidez onartutako Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginaren VI. titulua eta VII. tituluko III. kapitulua, eta Dirulaguntzei buruzko 38/2003 Legea eta azken horren erregelamendua onesten duen 887/2006 Errege Dekretuan jasotako oinarrizko erregulazioa.

Esta Orden se sujeta a lo dispuesto en la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas; la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público; el Título VI y Capítulo III del Título VII del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, aprobado por el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, y a la regulación básica recogida en la Ley 38/2003, General de Subvenciones y en el Real Decreto 887/2006, por el que se aprueba el Reglamento de esta última.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

La presente Orden surtirá efecto el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko apirilaren 14a.

En Vitoria-Gasteiz, a 14 de abril de 2021.

Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumeneko sailburua,

La Consejera de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente,

MARÍA ARANZAZU TAPIA OTAEGUI.

MARÍA ARANZAZU TAPIA OTAEGUI.

Hezkuntzako sailburua,

El Consejero de Educación,

JOKIN BILDARRATZ SORRON.

JOKIN BILDARRATZ SORRON.


Azterketa dokumentala


Análisis documental