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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

66. zk., 2021eko apirilaren 6a, asteartea

N.º 66, martes 6 de abril de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
1920
1920

EBAZPENA, 2021eko martxoaren 5ekoa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez Zarauzko 13-2 OR-Iñurritza sektoreari buruzko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren aldaketa puntualari buruzko ingurumen-adierazpen estrategikoa formulatzen baita.

RESOLUCIÓN de 5 de marzo de 2021, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula la Declaración Ambiental Estratégica de la modificación puntual del Plan General de Ordenación Urbana relativa al sector 13-2 OR-Iñurritza en Zarautz.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Zarauzko Udalak, 2019ko urtarrilaren 31n, hasieran onartu zuen Zarauzko 13-2 OR-Iñurritza sektoreari buruzko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren aldaketa puntuala.

El Ayuntamiento de Zarautz, aprobó inicialmente la modificación puntual del Plan General de Ordenación Urbana relativa al sector 13-2 OR-Iñurritza, en Zarautz el 31 de enero de 2019.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 21. artikuluan eta planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen duen urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 12. artikuluan ezarritakoari jarraikiz, Zarauzko Udalak, 2019ko otsailaren 15ean, planaren jendaurreko informazioaren izapidea bete zuen, plana bera eta haren ingurumen-azterketa estrategikoa 45 egunez jendaurrean jarrita (2019ko otsailaren 14ko GAO, 31. zk.), eragindakoek egoki ikusten zituzten alegazioak egin zitzaten, beren interesak defendatzeko. Udalak adierazi du alegazio bakarra jaso dela, eta erantzun egin zaiola.

En orden a lo establecido en el artículo 21 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre y del artículo 12 del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el 15 de febrero de 2019 el Ayuntamiento de Zarautz sometió a información pública el Plan, junto con su estudio ambiental estratégico, durante un plazo de 45 días (Boletín Oficial de Gipuzkoa n.º 31, de 14 de febrero de 2019), a fin de que quienes se considerasen afectados pudieran alegar lo que estimasen oportuno en defensa de sus intereses. El Ayuntamiento señala que se ha recibido una única alegación a la cual se ha dado respuesta.

Era berean, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 22. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, Zarauzko Udalak kontsulta egin zien eragindako administrazio publikoei eta interesdunei, zeinak aurretik ere kontsultatuak izan baitziren arauaren 19. artikuluan ezarritakoaren arabera, eta 45 eguneko epea eman zien egoki iritzitako txostenak eta alegazioak aurkez zitzaten. Horien ondorioak espedientean daude jasota.

Asimismo, en aplicación de lo dispuesto en el artículo 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, el Ayuntamiento de Zarautz consultó a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas que habían sido previamente consultadas de conformidad con el artículo 19 de la norma, dando un plazo de 45 días para la emisión de los informes y alegaciones que se estimaran pertinentes, con el resultado que obra en el expediente.

Ingurumen-organoak uren eta natura-ondarearen alorrean eskumena duten erakundeei eskatutako txostenak eta organo substantiboari eskatutako dokumentazioa espedienteari gehitu ondoren, 2021eko otsailaren 5ean, Zarauzko Udalak, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzaren aurrean, eskaera bete zuen 13-2 OR-Iñurritza sektoreari buruzko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren aldaketa puntualari buruzko ingurumen-adierazpen estrategikoa egiteko.

Tras la incorporación al expediente de varios informes solicitados por el órgano ambiental a los organismos competentes en materia de aguas y patrimonio natural, así como de diversa documentación requerida al órgano sustantivo, con fecha 5 de febrero de 2021, el Ayuntamiento de Zarautz completa ante la Dirección de Administración Ambiental su solicitud para la Declaración Ambiental Estratégica de la modificación puntual del Plan General de Ordenación Urbana relativa al sector 13-2 OR-Iñurritza.

Jasotako txostenak eta espedientean dagoen gainerako dokumentazioa aztertu ondoren, erabaki da ingurumen-organoak nahikoa judizio-elementu dituela ebazpen hau emateko.

A la vista de los informes recibidos y del resto de documentación que obra en el expediente se determina que el órgano ambiental dispone de los suficientes elementos de juicio para emitir la presente Resolución.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren xedea da planek eduki beharreko oinarriak ezartzea, plan horiek ingurumenean ondorio adierazgarriak izan ditzaketenean; horretarako, ingurumenaren babes maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzea helburu hartuta.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben los planes que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko eraginen analisia, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legean ezarritakoa aplikatuz, administrazio publiko batek onartutako planetan beharrezkoa izango da ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egitea, baldin eta lege-mailako xedapen batek ebaluazioa egin eta onartzea eskatzen badu planak ingurumenaren gainean izan daitezkeen ondorio esanguratsuengatik.

En aplicación de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, serán objeto de una evaluación ambiental estratégica ordinaria los planes que se aprueben por una administración pública y cuya elaboración y aprobación venga exigida por una disposición legal, cuando puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Halaber, otsailaren 27ko 3/1998 Legearen 46.1 artikuluan ezarritakoari jarraituz, ingurumen-inpaktuaren gaineko baterako ebaluazio bat egin behar da, hau da, aipatutako legearen I. eranskineko A) apartatuan jasotako planen ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar da, baldin eta ebaluatu beharreko plan horiek ingurumenean ondorio adierazgarriak eragiteko modukoak badira.

Asimismo, según lo estipulado en el artículo 46.1 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, procede realizar una evaluación conjunta de impacto ambiental, entendida como evaluación ambiental estratégica, en relación con los planes contemplados en el apartado A) del Anexo I de dicha ley, toda vez que entre dichos planes que pueden tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 17. artikuluan eta hurrengoetan eta Planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzeko urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 8. artikuluan eta hurrengoetan adierazitakoaren arabera, bai Zarauzko Udalak bai Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak beharrezkoa den guztia xedatu dute Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura aurrera eraman ahal izateko ingurumen-azterketa estrategiko baten bidez, zeinaren irismena aurrez ezarri den kontsulta publikoen eta eraginpeko administrazio publikoek eta herritar interesdunek parte hartzeko prozeduraren bitartez.

En aplicación de lo dispuesto en el artículo 17 y siguientes de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, así como en los artículos 8 y siguientes del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, tanto el Ayuntamiento de Zarautz, como la Dirección de Administración Ambiental, han dispuesto lo necesario para llevar a cabo el procedimiento de evaluación ambiental estratégica del Plan, mediante la elaboración de un estudio ambiental estratégico, cuyo alcance se ha determinado previamente, mediante la celebración de consultas públicas y mediante la participación en el procedimiento de las administraciones públicas afectadas y de las personas interesadas.

Zarauzko 13-2 OR-Iñurritza sektoreari buruzko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren aldaketa puntualari buruzko ingurumen-ebaluazio estrategikoaren espedientean dauden dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-azterketa estrategikoa zuzena dela eta indarrean dagoen araudian aurreikusitako alderdietara egokitzen dela, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (organo eskuduna da, Euskal Herriko ingurugiroa babesteko lege orokorrari buruzko otsailaren 27ko 3/1998 Legearen, eta Lehendakariaren irailaren 6ko 18/2020 Dekretuaren arabera –Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituena, eta sail bakoitzaren egitekoak eta jardun arloak finkatzen dituena–), Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuarekin bat etorriz, ingurumen-adierazpen estrategiko hau ematen du. Adierazpenak aldeko balorazioa egiten du ingurumen-alderdiak Planaren proposamenean sartzeari buruz, eta planak ingurumenean izango dituen inpaktu esanguratsuen aurreikuspenari buruz, azkenean onartzen den planean sartu behar diren azken zehaztapenak barne, ingurumen-ondorioetarako.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental estratégica de la Modificación puntual del Plan General de Ordenación Urbana relativa al sector 13-2 OR-Iñurritza, en Zarautz, y a la vista de que el estudio ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, y el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar la presente declaración ambiental estratégica, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos del Plan sobre el medio ambiente, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse al Plan que finalmente se apruebe, a los solos efectos ambientales.

Hala, orain arte azaldutako guztiari jarraikiz, espedientean jasotako txostenak aztertuta, eta aplikatu beharreko legeak eta arauak ikusita (3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Herriko ingurugiroa babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 211/2012 Dekretua, urriaren 16koa, planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen duena; 18/2020 Dekretua, irailaren 6koa, lehendakariarena, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituena eta horien egitekoak eta jardun arloak zehazten dituena; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen eta Lurralde Politika Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzekoa; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzkoa; aplikatzekoak diren gainerako arauak), honako hau

Así, en virtud de todo lo hasta aquí expuesto, una vez analizados los informes obrantes en el expediente y vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Zarauzko 13-2 OR-Iñurritza sektoreari buruzko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren aldaketa puntualaren (aurrerantzean, Planaren aldaketa) ingurumen-adierazpen estrategikoa egitea, honako baldintza hauetan:

Primero.– Formular la declaración ambiental estratégica de la Modificación puntual del Plan General de Ordenación Urbana relativa al sector 13-2 OR-Iñurritza, en Zarautz, en adelante, Modificación del Plan, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren aldaketak «13-2 OR-Iñurritza eremua» izeneko jarduketa-eremu integratua (hiri-lurzoru finkatugabea) zehaztu eta antolatzen du.

A) La Modificación del Plan define y ordena el área de actuación integrada (suelo urbano no consolidado) «Área 13.2 – OR Iñurritza».

Proposatzen da, alde batetik, eremuan dauden zuzkidurak finkatzea (ikastola, pilota-lekua, erabilera soziokulturala), eta, bestetik, aurreikusten da eremu osoaren hiri-berroneratzearekin eta hiri-birkualifikazioarekin lotutako jarduketa berriak egitea. Jarduketa horien ondorioz, bizitegi- eta zuzkidura-erabilerarako eraikigarritasuna handitu egingo da. Zehazki, jarduketa hauek proposatu dira:

Se propone por una parte la consolidación de las dotaciones existentes en el área (Ikastola, frontón, uso socio-cultural) y por otra se prevé la realización de nuevas actuaciones asociadas a la regeneración y recualificación urbana del conjunto del ámbito, que implican el aumento de la edificabilidad destinada a uso residencial y dotacional en el mismo. En concreto se proponen las siguientes actuaciones:

– Egungo irakaskuntza-ekipamendua (Salbatore Mitxelena ikastola), Iñurritza ibaiaren ezkerreko ertzean kokatua, handitu eta hobetzea, egungo kokapenari eutsiz; horretarako, esku-hartzeak egingo dira gaur egun dituen gabezia pragmatikoak eta eraikuntza-arlokoak konpondu ahal izateko, ekipamendua indartuz eta haren balioa nabarmenduz. 450 m2 (t)-tan handituko da eta jolastoki estali bat eta aldagelak egingo dira.

– Ampliación y mejora del equipamiento docente actual (Salbatore Mitxelena ikastola), situado en la margen izquierda del río Iñurritza, manteniéndolo en su situación actual, con intervenciones que le permitan subsanar sus carencias pragmáticas y constructivas actuales, potenciándolo y poniéndolo en valor. La ampliación supone 450 m2 (t) y la creación de un patio cubierto y unos vestuarios.

– Etxetxiki kaleko 12. zenbakian, ikastolaren ondoan kokatuta dagoen eta hirugarren adinerako zerbitzuetarako erabiltzen den udal-ekipamenduko eraikina sendotzea eta hobetzea.

– Consolidación y mejora del edificio de equipamiento municipal ubicado en Etxetxiki 12, colindante a la ikastola y destinado a servicios para la tercera edad.

– Ibaiaren eskuineko ertzean, bizitegi-garapen berri bat antolatzea, dentsitate adierazgarriko eraikuntza irekien motakoa. Proposatzen da:

– En la margen derecha del río, ordenación de un nuevo desarrollo residencial, de tipología edificación abierta de cierta densidad. Se propone:

– Bizitegi-erabilera 18.000 m2(t)-ra handitzea (indarreko HAPOn 11.000 m2(t) esleitzen zaizkio). 180 etxebizitza-unitate egingo dira eta hirugarren sektoreko erabilerarako 274 m2(t) sortuko dira beheko solairuan.

– Ampliación de uso residencial hasta 18.000 m2(t) (en el PGOU vigente se le asignan 11.000 m2(t)). Se ejecutarán 180 unidades de vivienda y se generarán 274 m2(t) de uso terciario en planta baja.

– Aurreikusten da sestra azpiko bi aparkaleku-solairu sortzea, guztira, 337 ibilgailurentzako. Lekuetako 130 publikoak izango dira.

– Previsión de la creación dos plantas de aparcamiento bajo rasante, 337 plazas en total, 130 con carácter público.

– 4.000 m2 (t)-ko zuzkidura-ekipamendu (hotel) bat sortzen laguntzea.

– Propiciar la creación de un equipamiento dotacional hotelero de 4.000 m2 (t).

– Bizitegi-garapen berrian integratutako plaza urbano handi bat sortzea.

– Creación de una gran plaza urbana integrada en el nuevo desarrollo residencial.

– Oinezkoen eta ibilgailu ez-motordunen irisgarritasuna eta komunikazioa egokitzea eta hobetzea, propio sortutako ibilbideekin.

– Adecuación y mejora de la accesibilidad y comunicación peatonal y no motorizada, mediante la ejecución de recorridos específicos al efecto.

– Bide-sarea hobetzea Gipuzkoa kalearen eta N-634 errepidearen artean biribilgune bat eginez.

– Mejora en la trama viaria con la creación de una rotonda en el cruce entre Gipuzkoa kalea y la N-634.

– Iñurritza itsasadarrari balioa itzultzea, eremurako proposatutako berroneratzearen eta birkualifikazioaren testuinguruan, uholdeak saihesteko beharrezkoak diren jarduketak eginez. Era berean, aurreikusten du itsasadarraren ertzean ibai-pasealeku bat egitea eta Iñurritzako belardiko zuhaiztia osatzea eta espazio publiko funtzionalei jarraipena ematea, zuhaitzak eta lorategiak dituzten espazio handiak uztartuz.

– Recuperación del valor de la ría Iñurritza, en el contexto de la regeneración y recualificación propuesta para el área, acometiendo las actuaciones necesarias para evitar inundaciones. Prevé así mismo la creación de un paseo fluvial que acompaña a la ría, complementando la arboleda de la pradera de Iñurritza en una continuidad de espacios públicos funcionales mediante la concatenación de grandes espacios arbolados y ajardinados.

Zarauzko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren aldaketa puntuala 13. Hirigintza Eremuaren (San Pelaio-Iñurritza) barnean sartzen da. Eremu horrek 51.131 m2-ko azalera du eta bi eremutan banatuta dago:

La modificación puntual del Plan General de Ordenación Urbana de Zarautz se enmarca en el Ámbito Urbanístico 13 – San Pelaio-Iñurritza, cuya superficie total es de 51.131 m2 y está dividido en dos áreas:

– 13-1 eremua: Antolamendu Xehatuko eremua –OD San Pelaio– (30.795 m2).

– Área 13-1: Ámbito de Ordenación definida –OD San Pelaio– (30.795 m2).

– 13-2 OR-Iñurritza eremua (27.141 m2). Horren barnean honako hauek sartzen dira: Maria Etxetxiki kaleko 12. zenbakian dagoen eraikina eta udalaren titulartasuneko frontoia, Salbatore Mitxelena ikastetxearen egungo lurzatia eta 6 etxebizitza, Nafarroa kaleko 68 eta 70 zenbakietan daudenak.

– Área 13.2 OR-Iñurritza (27.141 m2). Incluye el edificio de Maria Etxetxiki 12 y el frontón de titularidad municipal, la actual parcela del colegio Salbatore Mitxelena y 6 viviendas repartidas en los números 68 y 70 de Nafarroa Kalea.

13-2 OR-Iñurritza da jarduketa-eremua, eta bertako lursailek eta eraikinek osatutako eremuak muga hauek ditu: iparraldean, Nafarroa eta Gipuzkoa kaleak; hegoaldean, trenbidea (ETS-RFV); ekialdean, A-8 autobiderako sarbidea; eta mendebaldean, Zelaieta eremua.

El ámbito de actuación queda delimitado por el área 13.2 OR-Iñurritza que comprende los terrenos y edificaciones limitados al norte por Nafarroa kalea y Gipuzkoa kalea, al sur por el ferrocarril (ETS-RFV), al este por el acceso a la autopista A-8 y al oeste por la zona Zelaieta.

Eremua antolamendu xehatuko bi esparrutan zatitzen da. Esparru horiek garapen eta kudeaketa independenteak dituzte:

El área se divide en dos ámbitos de ordenación definida, con desarrollo y gestión independientes:

– 13.2. A – Ikastola (Iñurritza ibaiaren ezkerraldea).

– 13.2. A – Ikastola (margen izquierda del río Iñurritza).

– 13.2. B – Eguzki izarra (Iñurritza ibaiaren eskuinaldea).

– 13.2. B – Eguzki izarra (margen derecha del río Iñurritza).

Eremua lau samarra da; ezkerreko ertzean, kotak +4,5 eta +3,7 artekoak dira, eskuineko ertzean, batez besteko kota +3,5 ingurukoa da. Antolamendu xehatuko bi eremuak (Ikastola eta Eguzki izarra, alegia) Iñurritza ibaiak bereizten ditu; ibaia iparraldetik hegoaldera doa. Eremuaren hego-mendebaldean Euskotrenen tren-geralekua dago, eta, harekin lotuta, bidegorri bat.

El área es sensiblemente llana; en la margen izquierda las cotas oscilan entre +4,5 y +3,7, en la margen derecha la cota media del terreno es aproximadamente +3,5. Los dos ámbitos de ordenación definida, Ikastola y Eguzki izarra, quedan separados por el río Iñurritza que discurre de norte a sur. Al suroeste del ámbito se encuentra el apeadero de ferrocarril de Euskotren y en conexión con este un carril bici.

Eremuan, erabilera bereizgarri nagusiak etxebizitza kolektiboa, irakaskuntza-ekipamendua eta ekipamendu soziokulturala dira.

El uso característico predominante en el ámbito es vivienda colectiva y equipamiento docente y socio-cultural.

Iñurritza errekaren estuarioan eta estuarioaren bi alboetan dagoen itsas lerroan, toki txiki batean, dibertsitate handia dago. Dunak, padurak eta itsaslabarren multzo horrek bereziki erakargarri bihurtzen du paisaia, eta, halaber, askotariko flora eta fauna espezieak biltzen ditu.

El estuario de la regata Iñurritza y la franja costera existente a ambos lados del mismo albergan, en un espacio reducido, una gran diversidad. La conjunción de dunas, marismas y acantilados hace que el paisaje sea especialmente atractivo y que se reúnan en este lugar especies florísticas y faunísticas de diversa índole.

Eremu hori Iñurritza ibaiaren ertzetan dago, eta hurbil ditu ES2120009 Iñurritza KBE Kontserbazio Bereziko Eremua (Natura 2000 Sareko lekua) eta ES212013 Iñurritzako biotopoa (Plan Berezia du). Toki horiek eremutik 40 m-ra daude ibaian behera, eta interes handia dute, landare eta fauna espezie garrantzitsuak dituztelako (bereziki, abifaunari dagokionez).

El área se localiza a orillas del río Iñurritza y muy próximo a la Zona Especial de Conservación ZEC Iñurritza ES2120009, espacio perteneciente a la Red Natura 2000, y al biotopo de Iñurritza ES212013 que cuenta con un Plan Especial. Dichos espacios, situados 40 m aguas abajo del ámbito, presentan un elevado interés porque tienen especies vegetales y faunísticas, en especial de avifauna, relevantes.

Planaren aldaketaren xede den eremua Iñurritzako itsasadarraren hezegunearen barnean dago (hezegunea EAEko hezeguneen Lurralde Plan Sektorialaren II. multzoaren barnean sartuta dago, A1G3 kodea). LPSk hiri-eremu gisa zonakatzen du eremua.

El área objeto de la Modificación del Plan forma parte de la Zona Húmeda Ría de Iñurritza (incluida dentro del grupo II del Plan Territorial Sectorial de Zonas Húmedas de la CAPV, código A1G3). El PTS zonifica el área como zona urbana.

Arriskuei dagokienez, eremua Zarautz ES017-GIP-ORI-01 Uholde-arrisku handiko eremuan (UAHE) dago (II. multzoa); 2020ko urriaren 6ko sarrera-data duen eta aipatutako UAHEren arriskugarritasun- eta arrisku-kartografia kontuan hartzen dituen URAren txostenaren arabera, Iñurritza ibaiaren ezkerreko ertzean dagoen ikastetxerako proposatuko diren jarduketak uholde-arriskuko zonatik kanpo daude. Ibaiaren eskuineko ertzean proposatutako jarduketak, ordea, 500 urteko errepikatze-denbora duten uholde-arriskuko zonetan daude; horregatik, Kantauri Ekialdeko demarkazio hidrografikoaren Espainiako zatiaren Plan Hidrologikoaren araudian –uholde-arriskuko zonetan erabilera mugatzeari buruzkoa– jasotakoa bete beharko dute (40. eta 41. artikulua).

En relación con los riesgos, el área se localiza en el Área de Riesgo Potencial Significativo por Inundación (ARPSI) Zarautz ES017-GIP-ORI-01 (grupo II); de acuerdo con el informe de URA con fecha de entrada de 6 de octubre de 2020, que tiene en cuenta la cartografía de peligrosidad y de riesgo de la citada ARPSI, las actuaciones propuestas en el centro escolar situado en la margen izquierda del río Iñurritza se localizan fuera de la zona inundable. Sin embargo, las actuaciones propuestas en la margen derecha del río se localizan sobre zonas inundables con un periodo de retorno de 500 años, por lo que deberán cumplir con la normativa del Plan Hidrológico de la parte española de la demarcación hidrológica del Cantábrico Oriental relativa a las limitaciones de uso en zonas inundables (artículos 40 y 41).

Eremua akuiferoen kalteberatasun handiko zona batean dago; uren maila freatikoa ia gainazalera iristen da.

El ámbito se sitúa en una zona de alta vulnerabilidad de los acuíferos; el nivel freático de las aguas casi alcanza la superficie.

Ingurumen-azterketa estrategikoaren arabera, gaur egun eta hemendik 20 urtera, kalitate akustikoko helburuak (KAH) gainditzen dira eta gaindituko dira proiektatutako eraikin berrien fatxadetan. Foku nagusia errepideko eta trenbideko zirkulazioa da.

De acuerdo con el EsAE, en la actualidad y en el escenario futuro de 20 años, se superan los objetivos de calidad acústica (OCAs) en las fachadas de los nuevos edificios proyectados. Los principales focos son en tráfico viario y el ferroviario.

Eusko Jaurlaritzaren Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren arabera, ez da identifikatzen ondare arkeologikoko eta arkitektonikoko elementu babesturik.

De acuerdo con la Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco, no se identifican elementos de patrimonio arqueológico ni arquitectónico protegidos.

Eremuan ez dago lurzorua kutsa dezaketen jarduerak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan sartutako lurzatirik.

En el ámbito no hay parcelas que se encuentren en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades potencialmente contaminantes del suelo.

B) Ingurumen-adierazpen estrategiko hau bat dator ingurumen-azterketa estrategikoaren ondorio nagusiekin, eta uste da nahikoa justifikatu dela aplikagarriak zaizkion ingurumen-irizpideak integratzea.

B) La presente declaración ambiental estratégica se muestra de acuerdo con las principales conclusiones del estudio ambiental estratégico y considera que se ha justificado suficientemente la integración de los criterios ambientales que le son de aplicación.

Planaren aldaketaren ingurumen-azterketa estrategikoa ingurumen-organoaren eskakizunei erantzunez eta ingurumen-ebaluazioaren alorrean indarrean den araudiak eskatzen dituen zabaltasuna, xehetasun-maila eta zehaztapen-maila ziurtatuz egin da. Planifikazio-prozesua aurrera eramaten den bitartean ingurumen-eragin posibleak kontuan hartzen direla bermatzeko, uste da behar besteko zorroztasunez heldu zaiela ingurumen-izapidean adierazitako irizpide guztiei.

El estudio ambiental estratégico de la Modificación del Plan se ha elaborado dando respuesta a los requerimientos del órgano ambiental y asegurando la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación requeridos por la normativa vigente en materia de evaluación ambiental. Se considera que todos los aspectos señalados en la tramitación ambiental se han abordado de manera suficientemente rigurosa para asegurar que se han tenido en cuenta las posibles repercusiones en el medio ambiente durante el proceso de planificación.

C) Plana izapidetzen den bitartean, ez da ingurumen-ebaluazio estrategikoaren hedapenik eskatzen duen jarduketa berririk sartu, eta ez dira hasierako proposamenak aldatu.

C) Durante la tramitación del Plan no se han añadido nuevas actuaciones, ni modificado las propuestas iniciales, por lo que no se requiere una ampliación de la evaluación ambiental estratégica.

D) Indarreko araudiaren arabera hartuko dira neurri babesleak, zuzentzaileak, konpentsatzaileak eta jarraipenekoak, baita hurrengo apartatu hauetan xedatutakoaren arabera eta, aurrekoa galarazten ez dutenetan, ingurumen-azterketa estrategikoan aurreikusitakoaren arabera ere.

D) Las medidas protectoras, correctoras, compensatorias y de seguimiento se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en los apartados siguientes y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo previsto en el estudio ambiental estratégico.

Gainera, neurri babesle eta zuzentzaile hauek proposatzen dira:

Se propone las siguientes medidas preventivas y correctoras adicionales:

D.1.– Jabari Publiko Hidraulikoa (JPH) babesteko neurriak:

D.1.– Medidas destinadas a la protección del Dominio Público Hidráulico (DPH):

Uraren Euskal Agentziaren 2020ko urriaren 6ko txostenaren arabera, Iñurritza ibaiaren ertzak naturalizatzeko proiektuak aztertu beharko du aukerarik ote dagoen, ibaiaren eskuineko ertzaren behealdeko metrorako proposatutako harri-lubetaren ordez, bioingeniaritzako beste konponbide batzuk proposatzeko.

De acuerdo con el informe de la Agencia Vasca del Agua del 6 de octubre de 2020, el proyecto de naturalización de las márgenes del río Iñurritza deberá estudiar la posibilidad de sustituir la piel de escollera propuesta para el metro inferior de la margen derecha del río por otras soluciones de bioingeniería.

Dena den, arroko organismoaren aldez aurreko baimena beharko da, baldin eta Jabari Publiko Hidraulikoari eragin diezaioketen jarduketak egin nahi badira, edo hari lotutako babes-eremuetan egin nahi badira jarduerok (zortasun- eta zaintza-eremuak). Organismo horrek obren ezaugarriak eta eraginak aztertuko ditu, eta, hala badagokio, dagozkion aginduak ezarriko ditu.

En todo caso, cualquier otra actuación que pueda afectar al DPH o se sitúe en sus zonas de protección asociadas (servidumbre y policía) requerirá de la previa autorización del organismo de cuenca, donde se analizarán de manera particularizada las características y afecciones de las obras y se establecerán en su caso las correspondientes prescripciones.

D.2.– Uholde-arriskuak murrizteko neurriak:

D.2.– Medidas destinadas a disminuir los riesgos de inundabilidad:

Plan Hidrologikoaren 40. artikuluan eta Euskal Autonomia Erkidegoko Ibaiak eta Errekak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Planeko E.2 apartatuko uholdeen aurkako babesari buruzko berariazko araudian xedatutakoarekin bat etorri beharko du garapenak. Uraren Euskal Agentziaren 2020ko iraileko txostenean adierazten denez, uholde-arriskuko zaintza-eremuan, lehentasunezko fluxu-eremutik kanpo, ezin izango da baimendu edozein motatako materialen edo hondakinen metaketarik, ez eta lursailaren egungo sestra aldatzen duen eta ura husteko ahalmena nabarmen murrizten duen betelanik ere. Hala, xehetasun-azterketa hidrauliko bat aurkeztu beharko da, jarduketak, gauzatuko bada, behar dituen neurri zuzentzaileak zehaztu eta justifikatzeko. Neurriok, edonola ere, ingurumen-irizpideen araberakoak izango dira, eta ez dute eremuko uholde-arriskua areagotuko.

El desarrollo cumplirá con lo dispuesto en el artículo 40 del Plan Hidrológico y en la normativa específica sobre protección contra inundaciones del apartado E.2 del Plan Territorial Sectorial de ordenación de los ríos y arroyos de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Tal y como señala el informe de la Agencia Vasca del Agua de septiembre de 2020, en la zona de policía inundable, fuera de la zona de flujo preferente, no podrán ser autorizables los acopios de materiales o residuos de todo tipo, ni rellenos que modifiquen la rasante actual del terreno y supongan una reducción significativa de la capacidad de desagüe. En este sentido, será necesario la presentación de un estudio hidráulico de detalle que defina y justifique las medidas correctoras necesarias para hacer factible la actuación, las cuales deberán ser, en todo caso, ambientalmente asumibles y no agravar la inundabilidad y el riesgo preexistente en el entorno.

Bestalde, Plan Hidrologikoaren 41. artikuluarekin bat, eremuan proposatutako jarduketa batzuk (hotela eraikitzea) jabari publiko hidraulikoaren zaintza-eremutik kanpo daudenez, lurralde-antolamenduan eta hirigintzan eskumena duten administrazioen ardura da OR Iñurritza jarduketan proposatzen diren erabilera eta jarduerentzako baimenak ematea, eta zaintza-eremutik kanpo dagoen uholde-arriskuko eremu horretan 40. artikuluan xedatzen diren mugak betetzen direla kontrolatzea.

Por otra parte, tal y como establece el artículo 41 del Plan Hidrológico, dado que parte de las actuaciones propuestas en el ámbito (construcción del hotel) se sitúan fuera de la zona de policía del DPH, corresponde a las administraciones competentes en materia de ordenación del territorio y urbanismo autorizar los distintos usos y actividades propuestos en la OR lñurritza, así como velar por el cumplimiento de las limitaciones establecidas en el artículo 40 en esta zona inundable exterior a la zona de policía.

Urbanizatu behar diren eremu berrietako drainatze-sistemari dagokionez, Plan Hidrologikoan (44.1 artikulua) eta EAEko Ibaiak eta Errekak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Planean (E.4 apartatua) ezarritakoaren arabera, proposatutako hirigintza-garapenak eteten duen arroan drainatze-sistema gehiegi ez aldatzeko, komenigarritzat jotzen da drainatze jasangarriko sistemak jartzea (zoladura iragazkorrak erabiltzea, landare-estaldurak, areka hobetuak etab.), ur-emaria lehengo egoerari dagokion balioa baino handiagoa bada, konpentsatu ahal izateko edo kalterik ez eragiteko.

Respecto al drenaje de las nuevas áreas a urbanizar, en virtud de lo establecido en el Plan Hidrológico (artículo 44.1) y en el PTS de Ordenación de los Ríos y Arroyos de la CAPV (apartado E.4), se considera conveniente que con el fin de evitar una excesiva alteración del drenaje en la cuenca interceptada por el desarrollo urbanístico propuesto se introduzcan sistemas de drenaje sostenible (pavimentos permeables, cubiertas vegetadas, cunetas mejoradas, etc.) que garanticen que el eventual aumento de escorrentía respecto del valor correspondiente a la situación preexistente pueda ser compensado o sea irrelevante.

D.3.– Zaraten eraginak gutxitzeko neurriak:

D.3.– Medidas destinadas a aminorar los efectos derivados del ruido:

Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluak ezartzen duenari jarraikiz, ezin izango dira gauzatu garapen berriak kanpoko ingurunean kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez badira, hargatik eragotzi gabe dekretu horren 43. eta 45. artikuluetan xedatutakoa.

Conforme a lo establecido en el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, no podrán ejecutarse futuros desarrollos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45 del citado Decreto.

D.4.– Uren kalitatearen gaineko eragina murrizteko neurriak:

D.4.– Medidas destinadas a disminuir la afección a la calidad de las aguas:

Urbanizazio-proiektuan aurreikusi eta zehaztuko dira Iñurritza ibaira ahalik eta solido gutxien arrastatzeko ezarriko diren neurriak, hala ibaiaren ertzak naturalizatzeko obretarako, nola gainerako urbanizazio-obretarako Askotariko dispositiboak jarriko dira, hala nola jalkitze-tangak, ibilguan bertan instalatutako uhertasunaren kontrako hesiak, iragazkiak, gurpilak garbitzeko dispositiboak jalkitze-tangei lotuta, etab.

El proyecto de urbanización preverá y detallará el establecimiento de medidas para minimizar el arrastre de sólidos al río Iñurritza, tanto durante las obras naturalización de las márgenes del mismo, como durante el resto de las obras de urbanización. Se colocarán dispositivos tales como decantadores, barreras antiturbidez instaladas en el propio cauce, filtros, dispositivos de lavado de ruedas conectados a decantadores, etc.

Eremuan dauden saneamendu-kolektoreei lotzen zaizkien isurketek Gipuzkoako Ur Kontsortzioa SAren isurketei buruzko erregelamendua bete beharko dute.

Los vertidos que se conecten a los colectores de saneamiento existentes en el ámbito deberán cumplir con el reglamento de vertidos del Consorcio de Aguas de Gipuzkoa – Gipuzkoako Ur Kontsortzioa, S.A.

D.5.– Proposatutako lanen ekologia- eta paisaia-integraziorako neurriak:

D.5.– Medidas para la integración ecológica y paisajística del desarrollo propuesto:

Planaren aldaketari buruzko hirigintza-araudiak espresuki txertatu beharko ditu, eremua garatzeko baldintzatzaile gisa, Iñurritza ibaia berriz naturalizatzeko jarduerak, Iñurritza ibaiaren ertzak berroneratzeko planean proposatzen diren moduan (ingurumen-azterketa estrategikoaren II. eranskina).

La normativa urbanística de la modificación del Plan deberá incluir de forma expresa, como condicionante para el desarrollo del ámbito, la ejecución de las actuaciones de renaturalización de la regata Iñurritza propuestas en el plan de restauración de las márgenes del río Inurritza (Anexo II del estudio ambiental estratégico).

Oro har, bertako baldintza bioklimatikoetara egokitutako eta mantentze-lan txikia behar duten landare espezie autoktonoak erabiliko dira, garapen-proiektuetan sartzen diren eremuen paisaia-integrazioa lortzeko eta berdeguneak diseinatzeko. Bereziki saihestuko da prozesu inbaditzaileak sor ditzaketen espezieak erabiltzea. Landatzeko modulu heterogeneoak erabiliko dira zuhaitz- eta zuhaixka-espezieen osaerari dagokionez, eta landareak irregularki jarriko dira, landare-formazioak ahalik eta naturalenak izateko.

En general las propuestas de integración paisajística de los diferentes ámbitos y el diseño de las zonas verdes que se incluyan en los proyectos de desarrollo incluirán especies vegetales autóctonas adaptadas a las condiciones bioclimáticas de la zona y que requieran un mínimo mantenimiento. Se evitará especialmente emplear especies introducidas susceptibles de generar procesos invasivos. Se emplearán módulos de plantación heterogéneos en cuanto a la composición de especies arbóreas y arbustivas y las plantas se dispondrán irregularmente, con el objetivo de alcanzar la mayor naturalidad posible de las formaciones vegetales.

Iñurritza ibaiaren ertzak berriro landareztatzeko, marearen eragina duten ibaiertzetako zuhaitz eta zuhaixka espezieen bertako barietateak erabiliko dira. Dena den, birnaturalizazioaren eraginpeko gainazal osoa landareztatzea proposatuko da, ibilgutik hurbilen dagoen ezponden zatia barne.

En la revegetación de las márgenes del río Iñurritza se utilizarán variedades locales de especies arbóreas y arbustivas propias de las riberas fluviales con influencia mareal. En todo caso, se propondrá la revegetación de toda la superficie afectada por la renaturalización, incluida la parte de los taludes más cercana al cauce.

Eusko Trenbide Sarearen (ETS) trenbideko ezpondan proposatzen den parke linealari dagokionez, kontuan izan beharko da trenbidearen eragin-eremuaren barruan egin behar den edozein obrak edo jarduketak, lanen gauzatze materialaren aurretik, Eusko Trenbide Sareak (ETS) eman beharreko administrazio-baimena beharko duela.

En relación con el parque lineal que se propone en el talud de la vía de Eusko Trenbide Sarea (ETS), se deberá tener en cuenta que cualquier obra o actuación a desarrollar dentro de la zona de afección del ferrocarril, previamente a su ejecución material, requerirá autorización administrativa a otorgar por Eusko Trenbide Sarea (ETS).

Oro har, kontuan hartuko dira Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak egindako Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua argitalpenean eta Espezie apaingarriak hautatzeko gidan jasotako gomendioak eta neurriak.

En general, se tendrán en cuenta las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles» y en la «Guía para la selección de especies ornamentales», elaborados por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda Gobierno Vasco.

Nolanahi ere, ingurumena eta paisaia lehengoratzeko lanak egingo dira garapenak eragindako eremu guztietan.

En todo caso, se llevará a cabo una restauración ambiental y paisajística que abarque todas las zonas afectadas por la ejecución del desarrollo.

D.6.– Faunaren gaineko eragina murrizteko neurriak:

D.6.– Medidas destinadas a disminuir la afección a la fauna:

Hirigintza- eta eraikuntza-proiektuek kontuan hartu beharko dituzte kontserbazioaren xede diren fauna-espezieen baldintza ekologikoak eta kumeak hazteko garai kritikoak. Era berean, proiektu horiek fauna mehatxatuaren edo intereseko faunaren gainean egon daitezkeen eraginen jarraipen-programa bat eduki beharko dute, eta, hala dagokionean, zuzenketa-neurri egokiak ezarri beharko dituzte.

Los proyectos de urbanización y edificación deberán tener en cuenta los requerimientos ecológicos y los periodos críticos de cría de las especies de fauna objeto de conservación. Asimismo, dichos proyectos deberán incluir un programa de seguimiento de las posibles afecciones sobre fauna amenazada o de interés y, en su caso, establecer las medidas correctoras oportunas.

D.7.– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriaren aldeko neurriak:

D.7.– Medidas para una edificación y construcción sostenible:

Eraikuntza eta eraikingintza jasangarriagoak egiteko behar diren ezaugarriei dagokienez, Ihoberen Eraikuntza jasangarrirako gidan jasotako ingurumen-neurri eta -jardunbide egokiak erabiliko dira, eraikinen aurrezki eta efizientzia energetikoa eta energia berriztagarrien sustapena bultzatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible, se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en las Guías de Edificación Ambientalmente Sostenible de Ihobe con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

a) Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

a) Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

b) Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortutako energia-kantitatea eta/edo energia-kontsumoa murriztea.

b) Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

c) Edateko ura. Azpiegiturak hobetzea eta edateko uraren kontsumoa murriztea.

c) Agua potable. Mejora de las infraestructuras y reducción del consumo de agua potable.

d) Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

d) Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

e) Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

e) Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

f) Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

f) Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

D.8.– Plana gauzatzeko aurreikusitako proiektuak egiten diren bitartean balio naturalak babesteko neurri orokorrak:

D.8.– Medidas generales para la protección de los valores naturales durante la ejecución de los proyectos de desarrollo del plan previstos:

Oro har, aurreikusitako lanetan, ingurumen-balioak mantentzea bermatzen duten neurri guztiak aplikatu beharko dira. Bereziki, honako hauek:

En general, en el desarrollo previsto se deberán aplicar todas aquellas medidas que garanticen el mantenimiento de los valores ambientales. En particular:

– Obrako langileek izan behar dituzten jardunbide egokien gidaliburua: jardunbide egokien kontrola egingo da obrak egiten diren bitartean; horretarako, gidak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: jarduera-esparrua, lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, ibilguetara isurketarik ez egitea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea eta abar.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra: se llevará a cabo un control de buenas prácticas durante el desarrollo de las obras; para ello, el manual contendrá como mínimo aspectos relacionados con la delimitación del ámbito de actuación, con los periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a cauces, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obretan eta garbiketa-kanpainan sortutako hondakinak kudeatzeko, hondakin eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta arau espezifikoetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuak jasotzen dituzten ontziek 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak beteko dituzte (833/1988 Errege Dekretua, uztailaren 20koa, Hondakin toxikoei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko Erregelamendua onartzen duena).

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos.

Olio erabiliak kudeatzeko, hauetan xedatutakoa beteko da: Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretua, eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretua.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

Obretan indusketa-soberakinak sortzen badira, baimendutako soberakin-biltegira eraman, eta indarreko legediaren arabera kudeatuko dira.

En el caso de generarse sobrantes de excavación durante las obras, estos serán trasladados al depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Jabari Publiko Hidraulikoa babestea: ahalik eta gehien murriztuko da makineriaren eta ibilgailuen zirkulazioa ibilguaren inguruetan, makinek ibilgutik kanpo lan egingo dute eta ibilgutik ibiltzea saihestuko da une oro. Saihestuko da ibilguaren inguruetan materialak metatzea eta obra-instalazio osagarriak jartzea.

– Protección del Dominio Público Hidráulico: se restringirá al máximo la circulación de maquinaria y vehículos en las proximidades del cauce, la maquinaria trabajará desde fuera del cauce, evitando en todo momento el tránsito por el mismo. Se evitarán los acopios de materiales y la ubicación de instalaciones auxiliares de obra en las inmediaciones del cauce.

– Lurzoruak eta lurpeko urak babestea: prebentzio-neurriak eta neurri zuzentzaileak ezarriko dira dagokion obra-faserako, ustekabeko isurien eragina saihesteko, bereziki makinen mantentze-lanetan (obrako instalazio osagarriak iragazgaiztea, material xurgatzaileak erabiltzea, etab.).

– Protección de los suelos y las aguas subterráneas: se establecerán las medidas preventivas y correctoras para la fase de obras para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante el mantenimiento de maquinaria (impermeabilización de instalaciones auxiliares de obra, utilización de materiales absorbentes, etc.).

– Indusketa kontrolatzea: Zarauzko Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaie lurzoru-kutsaduraren zantzu oro, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

– Control de la excavación: cualquier indicio de contaminación del suelo deberá ser comunicado al Ayuntamiento de Zarautz y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Espezie inbaditzaileen kontrola: obrak egin bitartean espezie inbaditzaileak hedatzea ekiditeko eta kentzeko neurriak ezarriko dira, bereziki Iñurritza ibaiaren eskuineko ertzean dauden Arundo donax aleetarako, zeinak landare-hondakin gisa deuseztatu eta kudeatuko diren. Neurriak ezarriko dira, halaber, ale horiek, eta, ondorioz, haien errizomak dauden lurrak modu bereizian kudeatzeko.

– Control de especies invasoras: se establecerán medidas para erradicar y evitar la dispersión de especies invasoras durante las obras, en particular de los ejemplares de Arundo donax, situados en la margen derecha del río Iñurritza, que deberán eliminarse y gestionarse como residuo vegetal, y en la gestión diferenciada de las tierras que soportan estos ejemplares y, en consecuencia, sus rizomas.

Gainera, kontrol-neurriak hartu beharko dira landare-espezie inbaditzailerik ez dadin sartu mugitutako eta landaredirik gabeko lursailen bidez (prestatutako gainazaletan segituan landatzea eta ereitea, landare-lurren pilaketen babesa, eta abar).

Además, se deberán adoptar medidas de control para evitar que los terrenos removidos y desprovistos de vegetación constituyan una vía de entrada para especies vegetales invasoras (plantación y siembra inmediata de superficies preparadas, protección de acopios de tierra vegetal, etc.).

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta soinu-emisioei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisioak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Errege Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Asimismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Ondare arkeologikoa babestea: lur-mugimenduak egin bitartean arkeologia-aztarnak agertzen badira, lanak bertan behera utziko dira, eta, berehala, Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritzari jakinaraziko zaio; hain zuzen, zuzendaritza horrek zehaztuko du zer neurri hartu behar diren.

– Protección del patrimonio arqueológico: en caso de que durante el movimiento de tierras surgieran indicios de restos arqueológicos, se suspenderán los trabajos y se informará inmediatamente a la Dirección de Cultura de la Diputación Foral de Gipuzkoa que será quien indique las medidas que se deban adoptar.

E) Ingurumen-jarraipenaren plana.

E) Plan de seguimiento ambiental.

Ingurumen-azterketa estrategikoak ikuskatze-programa egoki bat deskribatzen du, Planaren aplikazio egokia bermatzeko eta, hala badagokio, aurreikusitakoak ez diren beste ingurumen-efektu batzuk antzemateko. Hainbat kontrol proposatzen dira, Planaren esparrukoa den proiektuaren obra-faserako; jarraipen-adierazleen arabera gauzatu beharreko jarduketa batzuk dira kontrol horiek.

El estudio ambiental estratégico describe un correcto programa de supervisión destinado a garantizar la correcta aplicación del Plan y la detección, en su caso, de efectos ambientales distintos a los previstos. Se proponen diferentes controles, para la fase de obras del proyecto del que es marco el Plan; estos controles consisten en una serie de actuaciones a llevar a cabo en función de los indicadores de seguimiento.

Ingurumen-azterketa estrategikoan proposatutako kontrolez gain, urbanizazio-proiektuak kontrolak gehituko ditu Iñurritzako ibaiaren uretan. Kontrol horiek obrak hasi aurretik egingo dira, eta astero, obrak egin bitartean; gutxienez parametro hauek aztertuko dira: solido esekiak, pH-a, olioak eta koipeak eta hidrokarburoak. Obrak hasi aurreko egoera erreferentzia gisa hartuta, uren kalitatea aldatu egin dela antzemanez gero, kalitate hori berreskuratzeko egoki irizten zaien neurri zuzentzaile osagarriak ezarriko dira.

Además de los controles propuestos en el EsAE, el proyecto de urbanización incluirá controles en las aguas del río Iñurritza, de forma previa al inicio de las obras y semanalmente durante la ejecución de las obras, analizándose, al menos, los siguientes parámetros: sólidos en suspensión, pH, aceites y grasas e Hidrocarburos. En caso de detectarse alteración de la calidad de las aguas, con respecto a la situación previa a las obras, se establecerán las medidas correctoras complementarias que se consideren oportunas para su restablecimiento.

F) Planaren ondoriozko proiektuen ingurumen-ebaluaziorako gidalerro orokorrak.

F) Directrices generales para la evaluación ambiental de los proyectos derivados del Plan.

Planaren ondoriozko proiektuen ingurumen-ebaluazioan, aintzat hartuko dira lurraldearen baldintzatzaileak eta ingurumen-azterketa estrategikoan adierazitako ingurumen-irizpideak.

En la evaluación ambiental de los proyectos que se deriven del Plan se tendrán en cuenta tanto los condicionantes del territorio, como los criterios ambientales indicados en el Estudio Ambiental Estratégico.

Besteak beste, honako alderdi hauek azpimarratu behar dira: lurraldearen lotura ekologikoa; lehentasuna ematea jada artifizializatutako lurzoruak erabiltzeari; ingurumen-baliabideen erabilera jasangarria; habitatak eta espezieak zaintzea eta hobetzea; lurraldean egiten diren esku-hartzeetan paisaia modu egokian integratzea; arrisku naturalak minimizatzea, eta lehentasuna ematea kalteen prebentzioari, ez konpentsazioari.

Entre otros aspectos, se debe incidir en la conectividad ecológica del territorio, la priorización de utilización de suelos ya artificializados, el uso sostenible de los recursos ambientales, la preservación y mejora de los hábitats y las especies, la adecuada integración paisajística de las intervenciones sobre el territorio, la minimización de los riesgos naturales y priorizar la prevención de los daños frente a su compensación.

Bigarrena.– Bi urteko gehieneko epea ezartzea, Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren aldaketa puntuala, Zarauzko 13-2 OR-Iñurritza sektoreari buruzkoa, onartzeko, ingurumen-adierazpen estrategiko hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen denetik aurrera. Epe hori igarota, proiektua onartu ez bada, ingurumen-adierazpen estrategiko honen indarraldia amaituko da, eta hortik aurrera ez da eraginkorra izango. Kasu horretan, sustatzaileak berriro hasi beharko du Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren izapidea, non eta ez den ingurumen-adierazpen estrategikoaren epea luzatzea adosten. Hori guztiori, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 27. artikuluarekin bat etorriz.

Segundo.– Imponer un plazo máximo de dos años para la aprobación de la Modificación puntual del Plan General de Ordenación Urbana relativa al sector 13-2 OR-Iñurritza, en Zarautz, a contar desde la publicación de la presente declaración ambiental estratégica en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Transcurrido dicho plazo sin haberse procedido a la aprobación del mismo, la presente declaración ambiental estratégica perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios. En tal caso, el promotor deberá iniciar nuevamente el trámite de evaluación ambiental estratégica del Plan, salvo que se acuerde la prórroga de la vigencia de la declaración ambiental estratégica. Y todo ello de acuerdo con lo establecido en el artículo 27 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Hirugarrena.– Zarauzko Udalari jakinaraztea ebazpen honen edukia.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Zarautz.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko martxoaren 5a.

En Vitoria-Gasteiz, a 5 de marzo de 2021.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental