Kontsulta

Kontsulta erraza

Zerbitzuak


Azken aldizkaria RSS

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

58. zk., 2021eko martxoaren 23a, asteartea

N.º 58, martes 23 de marzo de 2021


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
1684
1684

EBAZPENA, 2021eko otsailaren 22koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, Bilboko Basurtuko ospitalean UPV/EHUko Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea antolatzeko Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren (HAPB) ingurumen-txosten estrategikoa formulatzen duena.

RESOLUCIÓN de 22 de febrero de 2021, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana (PEOU) para la ordenación de la Facultad de Medicina y Enfermería de la UPV/EHU en el Hospital de Basurto, Bilbao.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2020ko azaroaren 18an, Bilboko Udalak eskabidea osatu zuen ingurumen-organoaren aurrean, Bilboko Basurtuko ospitalean UPV/EHUko Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea antolatzeko Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren (HAPB) ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu zituen, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha 18 de noviembre de 2020, el Ayuntamiento de Bilbao completó ante el órgano ambiental la solicitud para la emisión del informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana (PEOU) para la ordenación de la facultad de Medicina y Enfermería de la UPV/EHU en el hospital de Basurto, Bilbao, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, 2020ko abenduaren 2an Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien eraginpeko administrazio publikoei eta pertsona interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Era berean, Bilboko Udalari izapidearen hasieraren berri eman zitzaion.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, con fecha 2 de diciembre de 2020, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de Bilbao el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotako agiriak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egokitzat jotzen zituen oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaitu, eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, lege horren xedea da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; era horretan, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatze aldera.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Bilboko Basurtuko ospitalean UPV/EHUko Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea antolatzeko Hiri Antolamenduko Plan Berezia, aurrerantzean HAPB, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan sartzen da; bertan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

El Plan Especial de Ordenación Urbana para la ordenación de la facultad de Medicina y Enfermería de la UPV/EHU en el hospital de Basurto, Bilbao, en adelante el PEOU, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikulutik 32. artikulura bitartean dago araututa, V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau eman du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak, Planak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzeko eta, ondorioz, zehazteko ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen, edo, bestela, Plana zer baldintzatan garatu behar den ingurumena behar bezala babesteko. Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritza horretarako organo eskuduna da, hala ezarrita baitago dekretu hauetan: Lehendakariaren 18/2020 Dekretua, irailaren 6koa, Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituena eta haien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituena; eta 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos y el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 18/2020 Dekretua, irailaren 6koa, lehendakariarena, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituena eta haien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituena; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Bilboko Basurtuko Ospitaleko UPV/EHUko Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea antolatzeko Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren (HAPB) ingurumen-txosten estrategikoa egitea, jarraian adierazten diren baldintzetan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana (PEOU) para la ordenación de la facultad de Medicina y Enfermería de la UPV/EHU en el hospital de Basurto, Bilbao, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del plan: objetivos y actuaciones.

Honako hauek dira UPV/EHUko Medikuntza eta Erizaintza Fakultateko Hiri Antolamenduko Plan Bereziak dituen helburuak:

Los objetivos que persigue el Plan Especial de Ordenación Urbana de la Facultad de Medicina y Enfermería de la UPV/EHU son los siguientes:

– Esparruaren antolamendu xehatua ezartzea, honako hauek zehazten direla: erabilera berriak (Fakultate berrirako irakaskuntza-ekipamendua, Ospitalea handitzeko osasun-ekipamendua, espazio libreak eta berdeguneak, bideak...), eraikin berrien lerrokatzeak, sestrak eta bolumetriak; bai eta lehendik dauden zenbait eraikin finkatzea ere.

– Establecer la ordenación pormenorizada del ámbito con la definición de nuevos usos (equipamiento docente para la nueva Facultad, equipamiento sanitario para la ampliación del Hospital, espacios libres y zonas verdes, vialidad...), alineaciones, rasantes y volumetría de las nuevas edificaciones y consolidación de algunas edificaciones existentes.

– Esparruaren ipar-ekialderantz espazio publiko berri bat irekitzea, Fakultate berriaren eta Basurtuko Ospitalearen arteko topagune-atari izan dadin.

– Abrir un nuevo espacio público hacia el noreste del ámbito que sirva de espacio de encuentro y antesala tanto de la nueva Facultad como del Hospital de Basurto.

– Eraikin berriak antolatzea, Basurtuko Ospitalea osatzen duen multzo monumentalarekin bat etor daitezen, hura nabarmendu eta balioesten dutela. Proposamenak fatxada berri bat emango dio Ospitaleari iparralderantz, eraikin berriak tarteko direla.

– Ordenar nuevas edificaciones que dialoguen con el conjunto monumental que constituye el Hospital de Basurto, que lo realce y lo ponga en valor. La propuesta dotará de una nueva fachada del Hospital hacia el norte con nuevas edificaciones.

– Eraikin berri bat antolatzea Ospitalearen ipar-mendebaldeko muturrean kokatutako energia sortzeko planta dagoen tokian, etorkizunean planta handitu ahal izateko, hain zuzen ere, energia elektrikoa, beroa eta hotza, eman diezaien bai handitu nahi den Ospitaleari eta bai fakultate berriari.

– Ordenar una nueva edificación en la zona donde se localiza la planta de generación de energía en el suelo situado en el extremo noroeste del Hospital de forma que se posibilite la futura ampliación de la planta, para dotar de energía eléctrica, calor y frío, tanto a la ampliación del Hospital como a la nueva facultad.

Laburbilduz, Plan Berezirako esparru bat zedarritzea proposatzen da, honako hauek barnean hartuko dituena: Fakultate berria ezartzeko lurzorua, Basurtuko ospitalearen handitzea –osasungintzarako erabiliko diren eraikin berriak barne– eta ospitaleko energia sortzeko planta handitzea.

En resumen, se propone la delimitación de un ámbito para el Plan Especial que incluya los suelos para la implantación de la nueva facultad, la ampliación del hospital de Basurto con nuevas edificaciones de uso sanitario y la ampliación de la planta de generación energética del hospital.

Proposatutako jarduketen laburpena:

Resumen de las actuaciones propuestas:

– Eraikuntza berriak ezartzea. Lehendik dauden eraikinak ordeztea eta erietxea inguratzen duen hormaren zati bat eraistea.

– Implantación de nuevas edificaciones. Sustitución de edificaciones existentes y demolición de parte del muro perimetral del hospital.

– Espazioa berrantolatzea Kaputxino kale aldera, oinezkoentzako ibilbideari segimena emateko.

– Reordenación del espacio hacia la calle Capuchinos para dar continuidad al recorrido peatonal.

– Ospitalea eta kogenerazio-planta kokatuta dagoen eraikina handitzea.

– Ampliación del Hospital y del edificio de la planta de cogeneración.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluari jarraikiz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, zehazteko planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar ote duen.

B) Una vez analizadas las características del plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektuetarako esparrua: Planak ez du esparrurik ezartzen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa egin beharko zaien proiektuentzat. HAPBn bertan 49 MW-ra mugatzen du, gehienez, kogenerazio-plantaren potentzia.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos: el Plan no establece el marco para proyectos sometidos a EIA. Incluso en el PEOU limita la potencia de la planta de cogeneración un máximo de 49 MW.

b) Planak zer neurritan eragiten dien beste plan edo programa batzuei, hierarkizatuta daudenei barne: ingurumen-ikuspegitik, ez da aurkitu aintzat hartzeko moduko bateraezintasunik beste plan edo programa batzuekin.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: desde el punto de vista ambiental, no se encuentran incompatibilidades relevantes con otros planes o programas.

c) Plana egokia den ingurumen arloan garapen jasangarria sustatzeko kontuan hartu beharreko alderdiak osatzeko: Plana egokia da garapen jasangarria sustatzeko irizpideak har ditzan barnean. Ez dakar lurzoru berririk okupatzea, hiri-lurzoruan eragiten baitu. Eraikin berrien eraikuntzak nabarmen lagunduko du energia aurreztera eta energia-efizientzia lortzera bideratutako jardunbideak erabiltzen.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible. No supone la ocupación de nuevo suelo, ya que incide en un suelo urbano. La construcción de los nuevos edificios propiciará el empleo de prácticas encaminadas a potenciar el ahorro y eficiencia energética.

d) Planari loturiko ingurumen-arazo adierazgarriak: ez da hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere, besteak beste, kulturari, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari, kutsadura akustikoari eta urei dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira eraginpeko eremuarekin lotutako esku-hartzeak eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, cultura, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos, contaminación acústica y aguas.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da ingurumen arloko legedia txertatzeko –Europakoa nahiz Espainiakoa–.

e) Asimismo, el plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina jasan lezakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Ingurumen Dokumentu Estrategikoak aztertutako Planaren eremua erabat urbanizatuta dagoen ingurune batean dago, Basurtu auzoan, izen bereko ospitalearen inguruan. Bilboko Hiri Antolamenduko Plan Orokorrak (HAPO) –1995ean onartu zen behin betiko– hiri-lurzoruko Ekipamenduen Sistema Orokor gisa sailkatzen du eremua. HAPOren arabera, esparru horretarako erabilera xehatua ekipamendu publikoa da.

El ámbito del Plan analizado por el Documento Ambiental Estratégico se localiza en un entorno totalmente urbanizado, en el barrio de Basurto, alrededor del Hospital del mismo nombre. La zona está clasificada por el Plan General de Ordenación Urbana (PGOU) de Bilbao, aprobado definitivamente en 1995, como Sistema General de Equipamientos en suelo urbano. Según el PGOU, el uso pormenorizado para este ámbito es de equipamiento público.

Ez da eremu jarraitua, etenak dituena baizik. Gaur egun, alde batetik, bi aparkaleku eta Medikuntza Fakultatearen eraikina daude bertan (1. azpieremua) eta, bestetik ospitaleko kogenerazio-plantari dagozkion eraikin bat eta beste hainbat instalazio (2. azpieremua).

Se trata de un ámbito discontinuo, sobre el que actualmente se ubican por un lado dos aparcamientos y un edificio que alberga la Facultad de Medicina (subámbito-1) y por otro un edificio y varias instalaciones pertenecientes a la planta de cogeneración del Hospital (subámbito-2).

Jarraian deskribatzen dira eraginpeko ingurunearen ezaugarriak eta baldintzatzaileak:

Se describen a continuación las características y condicionantes del medio afectado:

– Eremu urbanizatua da, azaleraren parte handi batean hainbat eraikuntza ditu, horien artean, eraikinak eta aparkalekuak. Eremuaren ipar-ekialdeko aparkalekuan, hainbat zuhaitz eta zuhaixka apaingarri daude (ereinotzak, aligustreak, sahatsak, magnolioak, etab.), horietako batzuk tamaina handikoak, zein bere esparru eta lorategi-parterretan atonduta.

– Se trata de un ámbito urbanizado y construido en buena parte de su superficie, con presencia de edificios y aparcamientos. En el aparcamiento situado al noreste del ámbito destacar la presencia de ejemplares arbóreos y arbustivos ornamentales (laureles, aligustres, sauces, magnolios, etc.), algunos de gran porte, y dispuestos en alcorques y parterres ajardinados.

– Erreferentziako esparruan, ez da topatu ez naturagune babesturik, ez Europar Batasunaren intereseko habitatik, ez ibai-ibilgurik, ez hezegunerik. Espezie babesturik eta Euskadiko korridore ekologikoen sareko elementurik ere ez da hauteman planaren xede den eremuan.

– En el ámbito de referencia no se detectan espacios naturales protegidos, ni hábitats de interés comunitario, ni cursos fluviales o zonas húmedas. Tampoco se detecta la presencia de especies protegidas, ni de elementos de la red de corredores ecológicos del País Vasco.

– Eremuan ez da ur-masa handirik, ez-eta ur-ibilgu txikiagorik ere. Ibaizabal ibaia 200 m iparralderago eta HAPBren esparruko kota baino 30 m beherago igarotzen da.

– El ámbito no coincide con ninguna masa de agua ni con cursos de agua de menor entidad. El Ibaizabal discurre 200 m al norte y 30 m por debajo de la cota del ámbito del PEOU.

– Esandako esparruan ez dago EAEko lurzorua kutsa dezaketen jarduerak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan jasotako lursailik.

– En el ámbito no se localizan parcelas recogidas en el inventario de suelos que han soportado actividades potencialmente contaminantes del suelo de la CAPV.

– Ingurumen-arriskuei dagokienez, hizpide dugun esparruak ez du uholde-arriskurik, Kantauri Ekialdeko Mugape Hidrografikoko Uholde Arrisku Handiko Eremuen arriskugarritasun- eta arrisku-mapen arabera, betiere EAEko Barne Arroen eremuaren barruan. Bestalde, akuiferoak kutsatzeko arriskua ere apala da.

– Por lo que respecta a los riesgos ambientales, el ámbito no presenta riesgo de inundación, de acuerdo con los Mapas de peligrosidad y riesgo de las Áreas de Riesgo Potencial Significativo de Inundación de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental en el ámbito de las Cuencas Internas de la CAPV. Por otra parte, la vulnerabilidad a la contaminación de acuíferos es baja.

– Esparrua Bilboko ikuspen-arroaren barruan dago. EAEko Paisaia Berezien eta Apartekoen Katalogo Irekiaren Aurreproiektuaren arabera (2005), paisaia-balio oso apala duen arroa da eta, ohikotasunaren ikuspegitik, berriz, oso ohikotzat har daitekeena. Ez dator bat paisaia katalogatuekin.

– El ámbito pertenece a la cuenca visual Bilbao. Según el Anteproyecto del Catálogo Abierto de Paisajes Sobresalientes y Singulares (CPSS) de la CAPV (2005), se trata de una cuenca con un valor paisajístico muy bajo y un paisaje caracterizado (según cotidianeidad) como muy cotidiano. No coincide con paisajes catalogados.

– Kultura-ondareari dagokionez, Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren txostenaren arabera, Basurtuko Ospitalea, esparruarekin mugakide dena, legez babestuta dago Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legearen abaroan. Urtarrilaren 10eko 2/2012 Dekretuan jasota dagoen ondasun kulturala da, zeinak Kultur Ondasun Kalifikatu gisa sailkatzen baitu, EAEtik igarotzen den Donejakue Bidearen pasabidean kokatutako Monumentu Multzoaren kategorian. Monumentu Multzo izendapen horren barruan, Basurtuko Ospitaleak maila ertaineko babesa du, Donejakue Bideari atxikitako ondasun higiezin gisa.

– Por lo que respecta al patrimonio cultural, de acuerdo con el informe de la Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco, el Hospital de Basurto, colindante con el ámbito, se encuentra protegido legalmente al amparo de la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco. Se trata de un bien cultural recogido en el Decreto 2/2012, de 10 de enero, por el que se califica como Bien Cultural Calificado, con la categoría de Conjunto Monumental, el Camino de Santiago a su paso por la Comunidad Autónoma del País Vasco. Dentro de esta declaración de Conjunto Monumental, el Hospital de Basurto posee un grado de protección media, como bien inmueble afecto al Camino.

Bestalde, oraindik indarrean dagoen Bilboko HAPOren Babes Katalogoak «C» babes mailako elementu gisa dauka jasota Basurtuko Ospitalea. Hala ere, HAPOren berrikuspena egitean, «A» babes maila proposatu da erietxe horrentzat (kultura-intereseko ondasun deklaratutako eraikinak), eta bertako esku-hartzearen araubidea urtarrilaren 10eko 2/2012 Dekretuan ezarritakoari lotu zaio.

Por su parte, el Catálogo de Protección del todavía vigente PGOU de Bilbao, recoge el Hospital como un elemento de nivel de protección «C». Sin embargo, actualmente, la revisión del PGOU propone que tenga un nivel de protección «A» (Edificios declarados Bienes de Interés Cultural), remitiendo su régimen de intervención al establecido en el propio Decreto 2/2012, de 10 de enero.

Horrenbestez, 2/2012 Dekretuak Donejakue Bideari atxikitako ondasun higiezinentzat ezarritako esku-hartze araubidea aplikatuz, babes bereziko eta ertaineko maila duten kasuan, jarraian adierazten den babes-ingurune hau zehazten da: «Donejakue Bideari atxikitako babes bereziko eta ertaineko ondasunen kasuan, 15 metroko babes-ingurunea ezartzen da, ondasunari berari eta inguruko espazio libreei eragiten diela».

Por consiguiente, en aplicación del régimen de intervención establecido por el Decreto 2/2012 para los bienes inmuebles afectos al Camino, con nivel o grado de protección especial y media, se determina el siguiente entorno de protección: «Para los bienes de protección especial y media afectos al Camino se establece un entorno de protección de 15 metros, que afectará al propio bien y a los espacios libres circundantes.»

– Eremutik hurbilen dauden zarata-guneak dira A-8 autobidea, hark Basurtuko auzoarekin duen lotunea, Zunzunegi kaletik, eta eremua inguratzen duten tokiko errepideak (Gurtubay, Kaputxinoak, Olabeaga eta Montevideo kaleak).

– Los focos de ruido más cercanos al ámbito son la A-8, el enlace de la misma con el barrio de Basurto a través de la calle Zunzunegi y el viario local que circunda el ámbito (calles Guturbay, Capuchinos, Olabeaga y Montevideo).

Aurkeztutako azterlan akustikoaren arabera, esparrua E motako eremu akustikoan dago (batez ere, osasungintza-, irakaskuntza- edo kultura-erabilerako eremu edo sektoreak), eta, egungo agertokian, gainditu egiten dira kanpo-espazioko kalitate akustikoaren helburuak.

De acuerdo con el estudio acústico presentado, el ámbito se localiza en un área acústica tipo E (áreas/sectores del territorio destinados a uso predominantemente sanitario, docente o cultural), en la que se superan los objetivos de calidad acústica en el espacio exterior en el escenario actual.

Bestalde, Planak antolatzen duen eremua Bilboko Udalak onartutako Babes Akustiko Bereziko Eremu (BABE) baten barruan dago. BABE horretako eremu-planean, zarata murrizteko xedearekin gauzatuko diren hainbat jarduketa ezartzen dira, bai eta eraikinen barruan noiznahi aplikatzekoak diren kalitate akustikoko helburuak betetzeko behar diren isolamendu-balioak ere.

Por otra parte, el ámbito que ordena el Plan se encuentra incluido dentro de una Zona de Protección Acústica Especial (ZPAE) aprobada por el Ayuntamiento de Bilbao. En el plan zonal de esta ZPAE se establecen actuaciones que se llevarán a cabo para la reducción del ruido, estableciendo además los valores de aislamiento necesarios para que se cumplan los OCA aplicables en el interior de los edificios en cualquier momento.

Gainera, esparrua bat dator, partzialki bada ere, Bizkaiko Foru Aldundiaren titulartasuneko errepideen zortasun akustikoaren eremuarekin.

Además, el ámbito coincide parcialmente con la zona de servidumbre acústica de las carreteras de titularidad Foral de Bizkaia.

Ondorioz, inpaktu esanguratsuenak, hasteko eta behin, eraikin berrien urbanizazio- eta eraikuntza-obren faseari lotutakoak izango dira, hau da, hondakinak sortuko dituzten lanak, eraikinak eraistearen ondoriozkoak, soberakinak sortzearen ondoriozkoak, kultura-ondarea kaltetzeko arriskua, zuhaitz-landaredia kaltetzeko arriskua, ustekabeko isuriak izateko arriskua eta, horien guztien ondorioz, emisio atmosferikoen eta akustikoen ondoriozko eragozpenak, etab. Hori guztia, batez ere, osasungintza- eta bizitegi-erabilera duen hiri-ingurune batean.

En consecuencia, los impactos más significativos serán, a priori, los relacionados con la fase de obras de urbanización y construcción de los nuevos edificios, que darán lugar a producción de residuos, incluidos los derivados de la demolición de edificios, generación de sobrantes, riesgo de afección al patrimonio cultural, afección a la vegetación arbolada, riesgo de vertidos accidentales y las consiguientes molestias sobre la población por emisiones atmosféricas y acústicas, etc., todo ello en un entorno urbano con predominio de usos sanitario y residencial.

Era berean, kontuan eduki behar da zaratak ustiapen-fasean izango duen eragina; izan ere, aurkeztutako dokumentazioaren arabera, ez dira beteko kalitate akustikoaren helburuak eraikin berrien kanpoaldean.

Asimismo, se debe tener en cuenta la afección por ruido en fase de explotación, puesto que, de acuerdo con la documentación presentada, se incumplirán los objetivos de calidad acústica en el exterior de las nuevas edificaciones.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Basurtuko ospitalean UPV/EHUko Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea antolatzeko Hiri Antolamenduko Plan Bereziari (HAPB) ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, betiere, ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que el Plan Especial de Ordenación Urbana (PEOU) para la ordenación de la facultad de Medicina y Enfermería de la UPV/EHU en el hospital de Basurto, se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dagoen araudiaren arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta HAPBn bertan adierazitakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio PEOU.

Besteak beste, kultura-ondarearentzat eragin kaltegarririk egon ez dadin, eta espedientean jasotako txostenen arabera, jarraian adierazten diren gogoeta hauek hartuko dira kontuan:

Entre otras, a fin de evitar afecciones al Patrimonio Cultural y de acuerdo con los informes obrantes en el expediente, se tomarán en consideración las siguientes consideraciones:

– Ospitalearen mugen barruan dagoen osasungintza-ekipamenduari dagokion eraikuntza-gorputzari egoki irizten zaio, lerrokatzeei eta eraikuntza-alturari dagokienez. Etorkizuneko eraikuntzak, Ospitalearen harmonia ez ezik, haren hirigintza- eta arkitektura-egitura ere errespetatu beharko ditu, jatorrizko arkitektura bereizi eta nabarmenduz, harekin lehiatu gabe.

– El cuerpo edificatorio correspondiente al equipamiento sanitario ubicado dentro de los límites del Hospital se considera adecuado en cuanto a alineaciones y altura edificatoria. La futura edificación deberá respetar también la armonía, la estructura urbanística y arquitectónica del Hospital, diferenciando y relazando la arquitectura original y sin competir con ella.

– Basurtuko Ospitalearen perimetro-itxitura (horma) ospitale-multzoaren parte da; beraz, babestuta dago eta ezin da eraitsi, Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 67/2019 Legean baimendutako kasuetan izan ezik. Bere funtzionaltasuna zaindu eta bermatu behar da, eta trazadura aldatzeko (estuguneetan) edo hutsarte berriak irekitzeko aukera ematen duten aldaketa partzialak egin ahal izango dira, baldin eta 1. azpieremutik ospitalera beste sarbide bat egin behar dela uste bada.

– El cierre perimetral (muro) del Hospital de Basurto forma parte del conjunto hospitalario, por tanto, queda protegido y su derribo no está permitido su derribo salvo en los casos permitidos en la Ley 67/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco. Se debe conservar y garantizar su funcionalidad y se permiten modificaciones parciales que permitan modificaciones del trazado (en puntos de estrechamiento) o la apertura de nuevos huecos si se considera necesario un nuevo acceso al hospital desde el subámbito-1.

– Xehetasunez definitu beharko dira itxituraren trazadura berrirako erabilitako antolamendua, tratamendua, altura eta materialak; horman hutsarteak ireki behar diren ala ez zehaztuko da.

– Han de definirse con detalle la ordenación, tratamiento, altura y materiales utilizados para el nuevo trazado del cierre; se definirá la necesidad o no de apertura de huecos en el muro.

– Horretarako premia argi eta garbi justifikatzen ez bada, ez da aurrera eramango farmaziaren ondoko horma-zatia kentzeko proposamena.

– En el caso de no existir una clara justificación de la necesidad de la misma, no se desarrollará la propuesta de eliminación del tramo de muro adyacente a la farmacia.

– Ez zaio nahikoa irizten Kaputxino kalearekiko paraleloan dagoen osasungintza-eraikina bereizten duen itxitura-hormaren gutxieneko distantziari. Osasungintza-ekipamenduko eraikina gehiago bereizi beharko da itxituratik. Teknikoki ezinezkoa baldin bada, eraikina hormatik aldentzea ahalbidetuko duten bereizte-aukerak bilatuko dira.

– Se considera insuficiente la distancia mínima del muro de cierre que separa el edificio sanitario paralelo a la calle Capuchinos. El edificio equipamental sanitario deberá separarse más del cierre. En el caso de no ser posible técnicamente, se buscarán alternativas de separación que permitan distanciar la edificación del muro.

– 2. azpieremuaren itxitura mantendu egin beharko da, halakorik balego.

– Deberá conservarse el cierre del subámbito 2 en el caso de que exista.

– Gomendio gisa, honako hau proposatu da: irakaskuntza-ekipamenduko eraikinaren aldeetako baten altura jaistea, edota Ospitalearen egungo itxituratik 15 metro urruntzea puntu eta solairu guztietan, era horretan ospitale-multzoaren ingurune-balioak arriskuan jartzea eta argiztapen urriko pasabide estuak sortzea saihesteko.

– Como recomendación se propone que, o bien se baje la altura de una de las zonas del edificio de equipamiento docente, o bien se aleje 15 m en todos los puntos y sus plantas desde el actual cierre del Hospital, con el fin de evitar poner en peligro los valores ambientales del conjunto hospitalario y la creación de pasos estrechos poco iluminados.

– Era berean, gomendatzen da etorkizuneko eraikuntza-proiektuan beste mekanismo osagarri batzuk ere jaso daitezela, hala nola iragazkortasuna beheko solairuko eraikigarritasuna arintzen laguntzeko, edo material neutroak, kristaldunak, eta abar erabiltzea Ospitalearen perspektiba mantentzeko eta haren arkitektura nabarmentzeko.

– Asimismo, se recomienda que el futuro proyecto de edificación contemple otro tipo de mecanismos adicionales como permeabilidad para ayudar a descongestionar la edificabilidad en planta baja, o la utilización de materiales neutros, acristalados, etc. A fin de mantener la perspectiva del Hospital y realzar su arquitectura.

Hona hemen HAPBetik eratorritako proiektuak egikaritzeko hartu beharreko beste neurri batzuk:

Otras medidas que deben adoptarse para la ejecución de los proyectos derivados del PEOU, son:

– Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua. Gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, uretara eginiko isuriak saihestea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, hondakinak kudeatzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea, etab. Behar diren neurriak hartuko dira jardueren garapenak eraginik izan ez dezan Planaren eremutik hurbil dauden ibilguetan.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, evitar vertidos a las aguas, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc. Se deberán tomar las medidas oportunas para evitar que el cauce próximo al ámbito del Plan pueda verse afectado por el desarrollo de las actuaciones.

– Kamioiek obran sartzeko edo obratik irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira, presiozko ura, erratz-makinak edo, hala badagokio, dekantazio-putzura konektatutako gurpilak garbitzeko gailuak erabiliz.

– Los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión, barredoras mecánicas o, en su caso, dispositivos de lavado de ruedas conectados a balsa de decantación.

– Hondakin eta zoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legeak araututako moduan eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutako moduan kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketetatik eratorriak eta ebaketak prestatzeko eragiketen ondoriozkoak barne.

– Los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones y los resultantes de las operaciones de preparación de los diferentes tajos se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas que les sean de aplicación.

– Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan (eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko dena) xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

– Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

– Obretan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarrean dagoen legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

– Los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Gainera, obrako hondakinak birziklatzeari dagokionez, eraikuntzan eta eraikingintzan baliabideak beren bizi-ziklo osoan zehar modu efizienteago batean erabiliko direla sustatzeko –bereziki obrak amaitutakoan hondakinak aprobetxatzea–, jarraian aipatzen direnak sustatu beharko dira, honako hurrenkera honetan: eraikuntza- eta eraispen-hondakinen prebentzioa, berrerabiltzea, birziklatzea eta beste balorizazio modu batzuk, eta, hala badagokio, ezabatze-eragiketen trataera egokia. Horretarako, bermatu egin beharko da obra-proiektuaren eraikuntza- eta eraispen-hondakinak gai honi buruzko arauen arabera sortu eta kudeatzen direla.

– Además, en cuanto al reciclaje de residuos de obra, con el fin de impulsar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y, en especial, en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, debe fomentarse, por este orden: la prevención, reutilización, reciclado y otras formas de valorización, de los residuos de construcción y demolición, y, en su caso, que los destinados a operaciones de eliminación reciban un tratamiento adecuado, debiendo asegurarse la conformidad de la producción y gestión de los residuos de construcción y demolición del proyecto de obras con la normativa, en esta materia.

– Induskatutako lurzoruen kontrola: Bilboko Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautematearen ondoriozko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Bilbao y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora. Eguneko lan-ordutegian egingo dira obrak.

– De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias. Se respetará un horario de trabajo diurno.

– Aurreikusitako erabilerarekin lotuta, kanpoko kalitate akustikoko helburuak betetzeko behar diren neurriak hartuko dira; Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluak ezartzen duenari jarraikiz, ezingo da etorkizuneko garapen urbanistikorik garatu kanpo-inguruneko kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez diren lekuan, hargatik eragotzi gabe aipatutako arauko 43. eta 45. artikuluetan ezarritakoa.

– Se tomarán las medidas necesarias para que se cumplan los objetivos de calidad acústica en el ámbito exterior relacionados con el uso previsto; en aplicación del artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, no podrán ejecutarse futuros desarrollos urbanísticos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45 de la citada norma.

– Lorategi-jarduketetan, «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak erabiliko dira. Eskuliburua Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak sortu zuen.

– Las actuaciones de ajardinamiento tendrán en cuenta las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco.

– Ahalmen inbaditzaileko espezie aloktonoak kentzeko eta lur-mugimenduen bidez hedatzea ekiditeko behar diren neurriak hartuko dira; betelanetan, landareztatze-lanetan eta urbanizazioko lorategi-lanetan erabiliko diren mailegu-lurren eta landare-lurren jatorria eta osaera kontrolatu beharko da.

– Se adoptarán medidas para eliminar y evitar la propagación de especies alóctonas con potencial invasor durante los movimientos de tierras y mediante el control de la procedencia y composición de los materiales de préstamo y la tierra vegetal a emplear en los rellenos, la revegetación y el ajardinamiento de la urbanización.

– IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoaren lehentasunetako bat zen, 17. lehentasuna, eraikingintzan eta eraikuntzan baliabideak euren bizi-ziklo osoan modu efizienteagoan erabiltzea eta, bereziki, ziklo-amaieran hondakinak aprobetxatzea. Horrenbestez, kontuan hartu beharko dira «EAEko etxebizitzen eraikingintza jasangarriaren gidan (industria-eraikinak)» jasotako gomendioak. (Eusko Jaurlaritza, 2015), eraikinetan energia-aurrezpena eta energiaren efizientzia areagotzeko eta energia berriztagarriak bultzatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

– Conforme a la prioridad establecida en el IV Programa Marco Ambiental 2020, prioridad 17, respecto a fomentar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y en especial en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, deberán considerarse las recomendaciones de la «Guía de edificación ambientalmente sostenible (Edificios industriales) en la Comunidad Autónoma del País Vasco». Gobierno Vasco-2015, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kopurua murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Berriztagarriak ez diren iturrietatik sortutako energia kontsumoa eta/edo sorkuntza murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritako baldintzen arabera, eta Ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak zein sustatzaileak planteatutakoak –aurrekoen aurkakoak ez direnak– hartzen badira, ez da aurreikusten Bilboko Basurtuko ospitalean UPV/EHUko Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea antolatzeko Hiri Antolamenduko Plan Bereziak ondorio kaltegarri esanguratsurik eragingo duenik ingurumenean; ondorioz, Plan horrek ez du ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que el Plan Especial de Ordenación Urbana (PEOU) para la ordenación de la facultad de Medicina y Enfermería de la UPV/EHU en el hospital de Basurto de Bilbao, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Bilboko Udalari jakinaraztea ebazpen honen edukia.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Bilbao.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.– Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarraldia galduko du eta dagozkion efektuak sortzeari utziko dio, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean Basurtuko Ospitalean UPV/EHUko Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea antolatzeko Hiri Antolamenduko Plan Berezia (HAPB) onartzen ez bada. Kasu horretan, berriro hasi beharko da HAPBren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Quinto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación Plan Especial de Ordenación Urbana (PEOU) para la ordenación de la facultad de Medicina y Enfermería de la UPV/EHU en el hospital de Basurto, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del PEOU.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko otsailaren 22a.

En Vitoria-Gasteiz, a 22 de febrero de 2021.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental