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18. zk., 2021eko urtarrilaren 26a, asteartea

N.º 18, martes 26 de enero de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
383
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EBAZPENA, 2020ko abenduaren 10ekoa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Berangoko AS-2 Ekipamendu Komunitarioko Sistema Orokorraren Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 10 de diciembre de 2020, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana del Sistema General de Equipamiento Comunitario AS-2 en Berango.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2020ko abuztuaren 6an, Berangoko Udalak eskabide bat aurkeztu zuen Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzan; zehazki, Berangoko AS-2 Ekipamendu Komunitarioko Sistema Orokorraren Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzkoa (aurrerantzean, Plana), ingurumen-txosten estrategikoa lortzeko, ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan eta hurrengoetan araututako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozeduraren esparruan. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu zituen, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha 6 de agosto de 2020, el Ayuntamiento de Berango completó ante la Dirección de Administración Ambiental, la solicitud relativa al Plan Especial de Ordenación Urbana del Sistema General de Equipamiento Comunitario AS-2 en Berango, en adelante el Plan, con el fin de obtener el informe ambiental estratégico, en el marco del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada regulado en los artículos 29 y siguientes de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua betez, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak, 2020ko irailaren 17an, kontsulta egin zien eraginpeko administrazio publikoei eta pertsona interesdunei, interesgarria izan zitekeen informazioa biltzeko, Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar den ala ez zehazteko, eta, prozedura hori aplikatzea beharrezkotzat joz gero, haien iritzia jasotzeko, ingurumen-azterketa estrategikoak izan beharko lituzkeen hedadura, xehetasun-maila eta espezifikazio-maila zehazte aldera; emaitzak eta edukia espedienteari atxiki zaizkio. Horrez gain, Bergarako Udalari izapidearen hasieraren berri eman zitzaion.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha 17 de septiembre de 2020, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco consultó a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas a fin de recabar información que pudiera resultar de interés en orden a determinar si resulta o no necesario someter el Plan a evaluación ambiental estratégica ordinaria y, en el caso que se considerase necesaria la aplicación de dicho procedimiento, recabar su opinión en orden a determinar la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación que debería tener el estudio ambiental estratégico correspondiente, con el contenido y resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de Bergara el inicio del trámite.

Legezko erantzun-epea amaitu, eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren xedea da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa edo proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea; era horretan, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatze aldera.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Berangoko AS-2 Ekipamendu Komunitarioko Sistema Orokorraren Hiri Antolamenduko Plan Berezia abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan sartzen da; bertan aurreikusten da zer plan eta programek behar duten ingurumen-organoaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua, honako alderdi hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programaren gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar dela, ingurumenerako eragin nabarmenak izan ditzakeelako.

El Plan Especial de Ordenación Urbana del Sistema General de Equipamiento Comunitario AS-2 en Berango, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikulutik 32. artikulura bitartean dago araututa, V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau eman du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak, zehazteko Planak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez, eta, ondorioz, adierazteko ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen edota, bestela, Planari zer xehetasun erantsi behar zaizkion, ingurumena behar bezala babesteko. Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritza horretarako organo eskuduna da, hala ezarrita baitago dekretu hauetan: 18/2020 Dekretua, irailaren 6koa, Lehendakariarena, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituena eta haien egitekoak eta jardun arloak finkatzen dituena; eta 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente y debe, en consecuencia, someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, a establecer las determinaciones que deben incorporarse al Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 18/2020 Dekretua, irailaren 6koa, Lehendakariarena, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituena eta haien egitekoak eta jardun arloak finkatzen dituena; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Berangoko AS-2 Ekipamendu Komunitarioko Sistema Orokorraren Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, Berangoko Udalak sustatuta, jarraian adierazitako baldintzetan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana del Sistema General de Equipamiento Comunitario AS-2 en Berango, promovido por el Ayuntamiento de Berango, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Plan Bereziaren helburua Ikaza Jauregiaren eta zalditegi zaharren baimendutako erabilerak –higiezinen komunitate-ekipamenduko sistema orokorren kalifikazioaren barnean daude– zabaltzea da, higiezin horiek, gaur egun, laguntza-erabilera soilik baitute baimenduta. Beraz, komunitate-erabileraren barruan baimendutako erabilera guztietara zabalduko zaizkie baimendutako erabilerak. Hauek dira:

El Plan Especial tiene como objetivo ampliar los usos permitidos de los inmuebles Palacio de Icaza y las antiguas caballerizas, incluidos en la calificación de Sistemas Generales de Equipamiento Comunitario, cuyo único uso permitido actual es el Asistencial. Se ampliarán, por tanto, los usos permitidos a todos los usos permitidos dentro del uso comunitario, los cuales se recogen a continuación:

1.– Administrazio publikoa. Udal-administrazioaren eta udalaz gaindiko administrazioaren zerbitzu ofizialak biltzen ditu.

1.– Administración Pública. Comprende los servicios oficiales de la Administración Municipal y Supramunicipal.

2.– Defentsa, Segurtasuna eta Babes Zibila. Defentsarekin, Herritarren Segurtasunarekin eta Babes Zibilarekin zerikusia duten Administrazioaren zerbitzuak dira.

2.– Defensa, Seguridad y Protección Civil. Se refiere a los servicios de la Administración relacionados con la Defensa, la Seguridad ciudadana y la Protección Civil.

3.– Posta eta Telekomunikazioak. Postaren eta telekomunikazioen zerbitzu publikoak dira.

3.– Correos y Telecomunicaciones. Se refiere a los servicios públicos de correos y telecomunicaciones.

4.– Hezkuntza. Irakaskuntzara bideratutako eraikin eta lokalak biltzen ditu, maila guztietan, ofizialak zein partikularrak izan.

4.– Educación. Incluye los edificios y locales destinados a la enseñanza en todos sus grados, tanto los de carácter oficial como particular.

5.– Osasuna. Osasun-instalazioak biltzen ditu, hala nola klinikak, anbulatorioak, ospitaleak eta osasun-zentroak oro har.

5.– Sanidad. Comprende las instalaciones sanitarias como clínicas, ambulatorios, hospitales y centros de salud en general.

6.– Laguntza-zerbitzuak. Adinekoei, haurrei, desgaituei eta abarri gizarte-laguntza emateko erabiltzen diren lokalak biltzen ditu.

6.– Servicios Asistenciales. Comprende los locales para asistencia social a ancianos, niños, personas discapacitadas, etc.

7.– Elkarteen jarduerak. Enpresaburuen, profesionalen, sindikatuen, erlijioen eta oro har elkarteen lokalak hartzen ditu barnean.

7.– Actividades asociativas. Incluye los locales de asociaciones empresariales, profesionales, sindicales, religiosas y asociativas en general.

8.– Jolas- eta kultura-arloa. Aisialdiaz gozatzea eta kulturalki aberastea ahalbidetzen duten jarduerak sartzen dira kategoria honetan. Beraz, zinematografiako, ikuskizunetarako, azoketarako lokalak eta biltzar-jauregiak, liburutegiak, museoak, kasinoak eta abar hartzen ditu barnean.

8.– Recreativo Cultural. Se incluyen en esta categoría las actividades que posibilitan el disfrute del tiempo libre y el enriquecimiento cultural. Por lo tanto, comprende locales de cinematografía, espectáculos, ferias y palacios de congresos, bibliotecas, museos, casinos, etc.

9.– Kirola. Kirola egiteko zelai eta lokalak biltzen ditu, izan ofizialak, pribatuak nahiz merkataritza-izaerakoak.

9.– Deportivo. En él se incluyen los campos y locales destinados a la práctica del deporte, sean de carácter oficial, particular o comercial.

10.– Aire zabaleko olgeta. Aire zabalean, eraikinen beharrik gabe, egiteko jarduerak dira, herritarrek beren aisialdirako, olgetarako eta hedapenerako erabil ditzaten. Hirikoa edo hiritik kanpokoa izan daiteke.

10.– Recreo al aire libre. Se trata de las actividades a desarrollar al aire libre, sin sustento de edificación y con la finalidad de servir al ocio, el recreo y la expansión de la población. Puede tener carácter urbano o extraurbano.

11.– Ikerketa eta Garapena. Oinarrizko ikerketa eta garapena biltzen ditu, natur-zientzien eta tekniken esparruan ez ezik, giza eta gizarte-zientzien esparruan ere aplikatzen eta esperimentatzen direnak, metatutako ezagutzak areagotzeko eta ezagutza horien erabilera hobetzeko.

11.– Investigación y Desarrollo. Comprende la investigación y desarrollo básicos, aplicada y experimental en el campo de las ciencias naturales y técnicas y en el de las ciencias sociales y humanidades, con el propósito de incrementar los conocimientos acumulados y mejorar la utilización de estos.

Egitura-parametroak ez dira aldatzen, ezta eraikigarritasun-parametroak eta bestelako hirigintza-parametroak ere. Ez da urbanizazio-obrarik egin beharko, higiezinen eraberritze integralari dagozkionak izan ezik.

No se modifican los parámetros estructurales, ni de edificabilidad, ni otros parámetros urbanísticos. No será necesario ningún tipo de obras de urbanización, excepto las propias de reforma integral de los propios inmuebles.

B) Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak ere aztertu dira, Planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Las características del plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektuetarako esparrua: Aurkeztutako dokumentazioa ikusita, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zenbateraino eragiten duen beste plan edo programa batzuetan, bai eta hierarkizatuta daudenetan ere: Planaren irismena eta eremua kontuan hartuta, ez da hauteman sektore- zein lurralde-antolamendu konkurrentearekiko bateraezintasunik.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: teniendo en cuenta el alcance y el ámbito del plan, no se detecta ninguna incompatibilidad con el planeamiento sectorial y territorial concurrente.

c) Plana egokia den edo ez ingurumen-alderdiak integratzeko, bereziki garapen jasangarria sustatzeko helburuari begira: Plana egokia da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-alderdiak txertatzeko; bereziki, erabilitako baliabide eta bitartekoen erabileran efizientzia handiagoz eraikitzeari dagokionez; horrek isolamendu hobea ahalbidetuko du, bai eta energia-aurrezpen eta -efizientzia handiagoak izatea eta eraikinak inguruko paisaian integratzea ere, beste ingurumen-helburu batzuen artean.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: el Plan resulta pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible, en especial en lo referido a la edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos y los medios empleados, lo que repercutirá en un mejor aislamiento, un mayor ahorro y eficiencia energética y a la integración de los edificios en el paisaje del entorno, entre otros objetivos de índole ambiental.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo esanguratsuak: Planaren irismena eta Planaren eraginpeko eremuaren ezaugarriak kontuan hartuta, ez da aurreikusi Plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-ondorio adierazgarririk, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, kultura-ondareari, ingurumenari, urei, hondakinen kudeaketari, natura-ondareari, paisaiari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira ukitutako eremuarekin lotutako esku-hartzeak eta jarduketak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan: teniendo en cuenta el alcance del Plan y las características del ámbito afectado por el mismo, no se prevé que el Plan suponga efectos ambientales reseñables derivados de las actuaciones que plantea el Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, patrimonio cultural, medio ambiente, aguas, gestión de residuos, patrimonio natural, paisaje y contaminación acústica.

e) Plana egokia den ala ez ingurumenaren arloko Batasuneko edo Estatuko legedia ezartzeko: Plana egokia da Batasuneko edo Estatuko ingurumen-legeak ezartzeko; zehazki, lehengaien eta energiaren kontsumoari, hondakinei, klima-aldaketari –berotegi-efektuko gasak– eta airearen kalitateari (emisio atmosferikoak, zarata, argia) dagokienez.

e) La pertinencia del plan para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente: el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente y, en concreto, en materia de consumo de materias primas y energía, de residuos, de cambio climático –emisión de gases de efecto invernadero– y calidad atmosférica (gases a la atmósfera, ruido, iluminación).

2.– Ondorioen eta eragina jasan lezakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Planaren eremua espazio libreen tokiko sistema gisa kalifikatutako hiri-lurzoru finkatu batean dago kokatuta. Hiri-kokagunez, bizitegi-areaz eta azpiegituraz inguratuta dago, eta ez du natura-elementu nabarmenik. Eraikin hauek daude bertan: alde batetik, Ikaza Jauregia, Moreaga kaleko 10. zenbakian; familia bakarreko eraikin isolatua da, 426 m2 hartzen ditu eta 1.199,75 m2-ko azalera eraikia du. Behe-solairua, lehen solairua eta bigarren solairua edo teilatupea ditu, eta gaur egun kontserbazio-egoera txarrean dago. Bestalde, zalditegi zaharrak Moreaga parkeko 1. zenbakian daude; eraikin isolatu batean daude, behe-solairuan, 250 m2-ko azalera okupatu eta eraikia dute, eta kontserbazio-egoera onean daude. Eraikinen ingurunea ere aldatuta dago, Moreaga parkea urbanizatu egin zelako.

El ámbito del plan se ubica en un suelo urbano consolidado calificado como sistema local de espacios libres. Se encuentra rodeada de asentamientos urbanos, áreas residenciales e infraestructuras y no cuenta con elementos naturalísticos destacables. Consta de las siguientes edificaciones, por una parte, el Palacio de Icaza que está situado en la calle Moreaga n.º 10, se trata de un edificio unifamiliar aislado que ocupa 426 m2 y con una superficie construida de 1.199,75 m2. Consta de planta baja, planta primera y planta segunda o bajo cubierta y actualmente presenta estado de conservación malo. Por otra parte, las antiguas caballerizas se encuentran situadas en Moreaga parkea n.º 1, las forma una edificación aislada en planta baja y cuenta con una superficie ocupada y construida de 250 m2 y un buen estado de conservación. El entorno de las edificaciones también se encuentra modificado mediante la urbanización del parque Moreaga.

Hauek dira eragindako ingurunearen ezaugarri eta baldintzatzaile esanguratsuenak:

Las características y condicionantes más destacados del medio afectado se resumen a continuación:

– Erreferentziako esparruan, ez da topatu ez naturagune babesturik, ez natura-intereseko bestelako gunerik, ez Batasunaren intereseko habitatik, ez espezie babesturik.

– En el ámbito de referencia no se detectan espacios naturales protegidos ni otras áreas de interés naturalístico, ni hábitats de interés comunitario, ni especies protegidas.

– Esparrua «Barrika-Galeako paleozabalgune» (GIL 90) deitzen zaion «Interes geologikoko lekuan» dago. Gainazal lau bat da, Kuaternarioan eratua olatuen ondorioz, Punta Galeatik (Getxo) Barrikaraino azaleratzen da, eta interes geomorfologiko oso altua du.

– El ámbito se incluye en el «Lugar de Interés Geológico» identificado como «Paleorrasa de Galea-Barrika (LIG 90)». Se trata de la superficie plana formada durante el Cuaternario por la acción del oleaje que aflora desde Punta Galea, en Getxo, hasta Barrika, y presenta un interés científico geomorfológico muy alto.

– Zalditegi zaharren higiezina jalkin alubialen eta alubio-kolubialen interes hidrogeologikoko gune gisa dago identifikatuta [GZ037-4-26 kodea].

– El inmueble de las antiguas caballerizas se sitúa sobre la Zona de Interés Hidrogeológico de depósitos aluviales y aluvio-coluviales «código GZ037-4-26».

– Ikaza Jauregia akuiferoen kutsadurarekiko kalteberatasun oso altuko gune batean dago; zalditegi zaharren eraikina, berriz, kutsadurarekiko kalteberatasun handiko gunean.

– El Palacio Icaza se ubica en una zona con muy alta vulnerabilidad a la contaminación de acuíferos y la edificación de las antiguas caballerizas en zona de alta vulnerabilidad a la contaminación.

– Berangoko HAPOaren arabera, Ikaza Jauregia interes kulturaleko eraikina da eta babes bereziko araubidearen eraginpean jarri behar da, egon litezkeen eraikuntzako esku-hartzeak eta lurzoruaren erabilerako esku-hartzeak mugatzeko. Horrenbestez, kontserbatu beharreko Eraikinaren kategorian sartu du eta, gainera, monumentu edo monumentu-multzo deklaratzeko eta Euskal Kultura Ondarearen Inbentario Nagusian sartzeko proposamena jaso du.

– El PGOU de Berango identifica el Palacio Icaza como edificio de interés cultural que debe ser sometido a un régimen de especial protección que limite las posibles intervenciones constructivas y de usos del suelo. Así, lo incluye en la categoría de Edificio a conservar y lo propone, además, para ser declarado monumento o Conjunto Monumental e incluirlo en el Inventario General del Patrimonio Cultural Vasco.

– Zaratari dagokionez, komunitate-ekipamenduak baimentzen dituen erabilerak bi higiezinetan handitu ditu Planak eta higiezin horien kalifikazioari eutsi dio; hirigintza-garapen berririk ez dago aurreikusita. Planaren eremua BI-637tik distantzia handira dago; eremu horretan zarata sortzen duen azpiegitura nagusitik, alegia.

– En lo referente al ruido, el Plan amplía los usos permitidos del equipamiento comunitario en dos inmuebles manteniéndose su calificación, no están previstos nuevos desarrollos urbanísticos. El ámbito del Plan queda a una distancia elevada de la BI-637, que es la principal infraestructura generadora de ruido de la zona.

– Planaren eremuko paisaia erabat hiritarra da, hirigune finkatu bati dagokiona, eta «Getxo» ikuseremuan txertatuta dago. Paisaia hori «oso arrunta» gisa kalifikatu da. Arro horren paisaia-balioa «oso baxua» da.

– El paisaje del ámbito del Plan es un paisaje netamente urbano, propio de un casco urbano consolidado, que se inserta en una cuenca visual, «Getxo», cuyo paisaje se califica como «muy cotidiano». El valor paisajístico de esta cuenca se considera «muy bajo».

Kontuan hartuta Planaren garapenak higiezinetan baimendutako erabilera berriak definitzea eta higiezinak berritzeko eta egokitzeko obra osagarriak egitea dakarrela (ez da indusketarik planteatzen), egiturazko ezaugarriak eta behe-solairuaren okupazioa mantenduz, eraginak mota honetako jarduketei dagozkienak izango dira: eraikuntzako hondakinak sortzea, obretan giza habitataren kalitatea murriztea ibilgailuen eta makinen joan-etorriek, zarata areagotzeak, hautsak, bibrazioek eta abarrek eragindako eragozpenengatik.

Teniendo en cuenta que el desarrollo del Plan supone la definición de nuevos usos permitidos en los inmuebles y la realización de obras complementarias para su reforma y adecuación (no se plantean excavaciones) manteniendo las características estructurales y ocupación en planta baja, las afecciones que se generarán serán características de este tipo de actuaciones: la generación de residuos de construcción, disminución de la calidad del hábitat humano durante las obras por las molestias derivadas del trasiego de vehículos y maquinaria, incremento de ruido, polvo, vibraciones, etc.

Uste da baimendutako erabilera berriek ez dutela nabarmen handituko baliabideen kontsumoa eta hondakinen sorrera, ezta egungo egoerarekin alderatuta eragindako mugikortasuna ere. Bestalde, kontuan hartu beharko dira eraikinari emango zaizkion erabilera berriei aplikatu beharreko kalitate akustikoaren helburuak.

Se considera que los nuevos usos permitidos no supondrán un aumento significativo en el consumo de recursos y generación de residuos, así como en la movilidad inducida respecto a la situación actual. Por otra parte, se deberán tener en cuenta los objetivos de calidad acústica aplicables a los nuevos usos a los que se destine la edificación.

Ingurumen-ondorioak baloratzeko, indarrean dagoen udal-antolamenduan aurreikusitako egoera hartuko da erreferentzia gisa. Planak barnean hartzen dituen jarduketek ez dakarte berekin garapen berrietara bideratutako azalera handitzea, ez eta haren ondorio posibleak handitzea ere, besteak beste, segurtasunaren eta osasunaren, ingurumenaren, natura-ondarearen, kultura-ondarearen eta paisaiaren arloetan indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira planaren esku-hartze eta jarduerak.

La valoración de los efectos ambientales debe efectuarse con respecto a la situación prevista en el planeamiento vigente del municipio. Las actuaciones contempladas en el Plan no suponen un incremento de la superficie destinada a nuevos desarrollos, ni un incremento en la magnitud de sus posibles efectos, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, patrimonio natural, patrimonio cultural y paisaje.

Hori guztia kontuan hartuta, eta ingurumen-dokumentu estrategikoan proposatutako neurri prebentibo, babesle eta zuzentzaileak aplikatuta, bai eta aurrerago zehazten direnak ere, ez da espero jarduketa horiek inpaktu nabarmenik sortuko dutenik ingurumenean.

Teniendo en cuenta lo anterior, y con la aplicación de las medidas preventivas, protectoras y correctoras propuestas en el documento ambiental estratégico y las que más a delante se detallan, no se espera que de dichas actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira Berangoko AS-2 Ekipamendu Komunitarioko Sistema Orokorraren Hiri Antolamenduko Plan Bereziak ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Planari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, betiere ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira Planean.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan Especial de Ordenación Urbana del Sistema General de Equipamiento Comunitario AS-2 en Berango pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que este se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko araudiaren arabera gauzatuko dira, Ebazpen honetan ezarritakoaren arabera eta, aurrekoaren aurka ez doan orotan, Ingurumen Dokumentu Estrategikoan eta Planean bertan jasotakoaren arabera. Besteak beste, hauek nabarmendu ditzakegu:

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan. Cabe destacar, entre otras, las siguientes:

– Obrako langileek erabili beharreko jardunbide egokien eskuliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, uretara isurketarik ez egitea, ahalik eta hauts eta zarata gutxien sortzea, hondakinak kudeatzea eta herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jarduerak murriztea.

– El manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a las aguas, la minimización de producción del polvo y ruido, la gestión de residuos y reducción de las afecciones negativas sobre el sosiego público.

– Ibilgailuak eta makinak garbitzeko gailuak egongo dira, bai eta gurpilak garbitzeko plataformak ere, lokatzik edo hautsik ez hedatzeko, eta kamioiek obretan sartzeko eta obretatik ateratzeko erabiliko dituzten bideak garbi eduki beharko dira, presiozko ura edo erratz-makinak erabilita.

– Se dispondrá de dispositivos de limpieza de los vehículos y de maquinaria, incluyendo plataformas de lavado de las ruedas para evitar el transporte de barro o polvo y los viales utilizados por los camiones, para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Hondakinen sorkuntza eta kudeaketa: Obrako hondakinen birziklatzeari dagokionez, eraikuntzan eta eraikingintzan baliabideak beren bizi-ziklo osoan zehar modu efizienteagoan erabil daitezen sustatzeko eta, bereziki, hondakinak beren bizi-zikloaren amaieran aprobetxatzeko, jarraian aipatzen direnak sustatu beharko dira, honako hurrenkera honetan: eraikuntza- eta eraispen-hondakinak prebenitzea, berrerabiltzea, birziklatzea eta beste balorizazio-modu batzuk baliatzea, eta, hala badagokio, ezabatze-eragiketetara bideratutakoek tratamendu egokia jasotzea. Horretarako, bermatu beharko da obra-proiektuaren eraikuntza- eta eraispen-hondakinak arlo horri buruzko arauen arabera sortzen eta kudeatzen direla.

– Producción y gestión de residuos: en cuanto al reciclaje de residuos de obra, con el fin de impulsar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y, en especial, en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, debe fomentarse, por este orden: la prevención, reutilización, reciclado y otras formas de valorización, de los residuos de construcción y demolición, y, en su caso, que los destinados a operaciones de eliminación reciban un tratamiento adecuado, debiendo asegurarse la conformidad de la producción y gestión de los residuos de construcción y demolición del proyecto de obras con la normativa, en esta materia.

Obrak gauzatzean indusketa-soberakinak sortzen badira, soberakinen biltegi baimendu batera eramango dira eta indarreko legediaren arabera kudeatuko dira.

En el caso de producirse, los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Ondare kultural higiezin arkeologikoari dagokionez, Bizkaiko Foru Aldundiko Ondare Kulturalaren Zerbitzuak igorritako txostenaren arabera, kontuan hartu behar da eremu osoa interes arkeologikokoa dela; hortaz, kontrol arkeologiko sakonak egin beharko dira, beharrezkoa izanez gero, Planak eskatzen dituen azpiegiturak sortzeko edo egokitzeko indusketak eta lur-mugimenduak egin baino lehen.

– Con relación al Patrimonio Cultural inmueble de carácter arqueológico, de acuerdo con el informe remitido por el Servicio de Patrimonio Cultura de la Diputación Foral de Bizkaia, hay que considerar que toda el área es de interés arqueológico, por ello, se deberán contemplar exhaustivos controles arqueológicos antes de proceder, en el caso de que fuera necesario, a realizar las excavaciones y movimientos de tierra para crear o adaptar las infraestructuras que requiera el Plan.

– Lorategi-jarduketetan jasangarritasun-irizpideak erabiltzea. Lorategi-jarduketetan, beharrezkoak izanez gero, kontuan hartuko dira «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak. Eskuliburua Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak sortu zuen.

– Ajardinamiento con criterios de sostenibilidad. Las actuaciones de ajardinamiento, si fueran necesarias, tendrán en cuenta las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco.

Landareztatze- eta lorategi-lanetan ez dira, inola ere, inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak erabiliko, hala nola Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana eta beste espezie batzuk. Lur-mugimenduak egitean, neurriak hartuko dira Cortaderia selloana eta izan litezkeen bestelako espezieak kentzeko eta haien hedatzea ekiditeko; bestalde, betelanetan, landareztatze-lanetan eta urbanizazioko lorategi-lanetan, kontrolatu egin beharko dira erabiliko diren mailegu-lurren eta landare-lurren jatorria eta osaera.

En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de revegetación y ajardinamiento. Se adoptarán medidas para eliminar y evitar la propagación de Cortaderia selloana u otras posibles especies presentes en el ámbito durante los movimientos de tierras y mediante el control de la procedencia y composición de los materiales de préstamo y la tierra vegetal a emplear en los rellenos, la revegetación y el ajardinamiento de la urbanización.

– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriagoak izateko ezaugarriei dagokienez, aintzat hartu beharko dira «EAEko etxebizitzen eraikingintza jasangarriaren gida» argitalpenean jasotako gomendioak, eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko xedearekin. Neurri horiek gutxienez alderdi hauetan eragin beharko dute:

– En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se deberán considerar las recomendaciones de la «Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible para la vivienda en la CAPV», con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortzen den energiaren kontsumoa eta/edo sorkuntza murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa murriztea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barneko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

– Hondakinak. Hondakin solido gutxiago sortzea.

– Residuos. Reducción en la generación de residuos sólidos.

– Lurzoruaren erabilera. Lurzoruaren okupazioa murriztea.

– Uso del suelo. Reducción en la ocupación del suelo.

– Mugikortasuna eta garraioa. Materialak garraiatzeko prozesuak murriztea.

– Movilidad y transporte. Reducción de los procesos de transporte de materiales.

– Ekosistemak. Eremu naturalen funtzioak hobetzea eta biodibertsitatea handitzea.

– Ecosistemas. Mejora de las funciones de las áreas naturales y aumento de la biodiversidad.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta betiere Ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten Berangoko AS-2 Ekipamendu Komunitarioko Sistema Orokorraren Hiri Antolamenduko Plan Bereziak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que el Plan Especial de Ordenación Urbana del Sistema General de Equipamiento Comunitario AS-2 en Berango, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no es necesario que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Berangoko Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Berango.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.– Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluan xedatutakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, baldin eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta gehienez lau urteko epean Berangoko AS-2 Ekipamendu Komunitarioko Sistema Orokorraren Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartzen ez bada. Kasu horretan, berriz hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Quinto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial de Ordenación Urbana del Sistema General de Equipamiento Comunitario AS-2 en Berango en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko abenduaren 10a.

En Vitoria-Gasteiz, a 10 de diciembre de 2020.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental