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231. zk., 2020ko azaroaren 20a, ostirala

N.º 231, viernes 20 de noviembre de 2020


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
5001
5001

EBAZPENA, 2020ko urriaren 29koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, Basauriko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren berrikuspenaren ingurumen-adierazpen estrategikoa egiten duena.

RESOLUCIÓN de 29 de octubre de 2020, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula la declaración ambiental estratégica de la revisión del Plan General de Ordenación Urbana de Basauri.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Ingurumen Administrazioaren zuzendariak, 2016ko urtarrilaren 22ko Ebazpenaren bidez, irismen-dokumentua egin zuen, Basauriko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren berrikuspenaren (aurrerantzean, HAPOren berrikuspena) ingurumen-azterketa estrategikoari buruz.

Mediante Resolución de fecha de 22 de enero de 2016, el Director de Administración Ambiental formuló el documento de alcance del Estudio ambiental estratégico de la revisión del Plan General de Ordenación Urbana de Basauri, en adelante, la Revisión del PGOU.

2018ko uztailaren 18an (Bizkaiko Aldizkari Ofiziala, 138. zenbakia), Basauriko Udalak HAPOren berrikuspena jendaurrean jarri zuen 3 hilabeterako, iragarkia argitaratu eta hurrengo egunetik hasita, egokitzat jotako alegazioak aurkezteko aukera emateko, hala xedatuta baitago abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 21. artikuluan eta urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 12. artikuluan.

Con fecha de 18 de julio de 2018 (BOB n.º 138), el Ayuntamiento de Basauri sometió la revisión del PGOU al trámite de información pública durante un plazo de 3 meses, a contar desde el día siguiente al de la publicación, comprimiendo con lo dispuesto en el artículo 21 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, y del artículo 12 del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, en orden a la presentación de cuantas alegaciones se estimasen oportunas.

Era berean, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 22. artikuluan eta Planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen duen urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 12. artikuluan ezarritakoa aplikatuta, Basauriko Udalak eraginpeko administrazio publikoei eta herritar interesdunei kontsulta egiteko izapidea bete zuen, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 22. artikuluaren arabera, egokitzat jotako txostenak eta alegazioak aurkezteko aukera izan zezaten.

Asimismo, en aplicación de lo dispuesto en el artículo 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental y del artículo 12 del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Ayuntamiento de Basauri realizó el trámite de consulta a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, de acuerdo con el artículo 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con el fin de que pudieran emitir los informes y alegaciones que considerasen pertinentes.

Basauriko Udalak ohartarazten duenez, behin jendaurreko informazioaren eta kontsultaren izapideak amaituta, zenbait txosten jaso dira, eta administrazio-espedientean jasota dago haien edukia eta emaitza. Alegazio eta txosten horiek kontuan hartuko dira HAPOren berrikuspenaren behin betiko bertsioa idazteko orduan.

El Ayuntamiento de Basauri hace constar que, una vez culminados los trámites de información pública y consulta mencionados, se han recibido varios informes con el resultado y contenido que consta en el expediente administrativo. Dichas alegaciones e informes serán tenidos en cuenta en la redacción de la versión definitiva de la revisión del PGOU.

2020ko urriaren 16an, Basauriko Udalak HAPOren berrikuspenaren ingurumen-adierazpen estrategikoaren eskabidea osatu zuen, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorrean zein abenduaren 9ko 21/2013 Legean ezarritakoari jarraikiz.

Con fecha de 16 de octubre de 2020, el Ayuntamiento de Basauri completa la solicitud de declaración ambiental estratégica de la revisión del PGOU, de conformidad con lo dispuesto tanto en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, como en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumen-efektu nabarmenak izan ditzaketen planen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea, eta ingurumenaren babes-maila handia bermatzea, garapen jasangarri bat sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir los planes que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Halaber, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko eraginen analisia, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos, derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.1 artikuluan xedatutakoa aplikatuz, ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar zaie administrazio publiko batek abian jarritako edo onetsitako planei, baldin eta lege-xedapen batek edo erregelamenduzko xedapen batek beharturik prestatu eta onartu badira, betiere ingurumen-eraginaren ebaluazioa egitera legez behartutako proiektuak baimentzeko esparrua ezartzen badute eta arlo jakin batzuei erreferentzia egiten badiete, hala nola lurralde-antolamenduari.

En aplicación de lo dispuesto en el artículo 6.1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, serán objeto de una evaluación ambiental estratégica ordinaria los planes que se adopten o aprueben por una administración pública y cuya elaboración y aprobación venga exigida por una disposición legal o reglamentaria, cuando establezcan el marco para la autorización de proyectos legalmente sometidos a evaluación de impacto ambiental y se refieran a determinadas materias, entre las que se encuentra la ordenación del territorio.

Ildo horretan, adierazi behar da Basauriko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren berrikuspena (aurrerantzean, HAPOren berrikuspena) Lurzoru eta Hirigintzari buruzko ekainaren 30eko 2/2006 Legean xedatutako betekizunetako bat dela.

En este sentido, debe señalarse que la revisión del Plan General de Ordenación Urbana de Basauri, en adelante, la Revisión del PGOU viene exigida en la Ley 2/2006, de 30 de junio, de Suelo y Urbanismo.

Halaber, otsailaren 27ko 3/1998 Legeak 46.1 artikuluan ezarritakoari jarraituz, ingurumen-inpaktuaren gaineko baterako ebaluazio bat egin behar da, hau da, aipatu legearen I. eranskineko A. apartatuan jasotako planen ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar da, baldin eta ebaluatu beharreko plan horiek eta haien aldaketak ingurumenean ondorio adierazgarriak eragiteko modukoak badira.

Asimismo, según lo estipulado en el artículo 46.1 de la citada Ley 3/1998, de 27 de febrero, procede realizar una evaluación conjunta de impacto ambiental, entendida como evaluación ambiental estratégica, en relación con los planes contemplados en el apartado A del Anexo I de dicha ley, toda vez que, entre dichos planes, así como sus modificaciones que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Gainera, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 17. artikuluan eta hurrengoetan eta Planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzeko urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 8. artikuluan eta hurrengoetan adierazitakoaren arabera, bai Basauriko Udalak, organo substantibo gisa, bai Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak, ingurumen organo gisa, beharrezko den guztia xedatu dute HAPOren berrikuspenaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura burutu ahal izateko, ingurumen-ikerketa estrategiko baten bidez, zeinaren irismena aurrez ezarri baita, kontsulta publikoen eta eraginpeko administrazio publikoen eta interesdunen parte-hartze prozeduraren bitartez.

En aplicación, asimismo, de lo dispuesto en el artículo 17 y siguientes de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, así como en los artículos 8 y siguientes del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, tanto el Ayuntamiento de Basauri, como órgano sustantivo, como la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco, como órgano ambiental, han dispuesto lo necesario para llevar a cabo el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de la revisión del PGOU, mediante la elaboración de un estudio ambiental estratégico, cuya alcance se ha determinado previamente, mediante la celebración de consultas públicas y mediante la participación en el procedimiento de las administraciones públicas afectadas y de las personas interesadas.

HAPOren berrikuspenaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren espedientean dauden dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-azterketa estrategikoa zuzena dela eta indarrean dagoen araudian aurreikusitako alderdietara egokitzen dela, irismen-dokumentuan jasotzen diren zehaztapenak barne, ingurumen-adierazpen estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (organo eskuduna da, otsailaren 27ko 3/1998 Legearen, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen eta lehendakariaren irailaren 6ko 18/2020 Dekretuaren arabera –Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituena, eta sail bakoitzaren egitekoak eta jardun arloak finkatzen dituena–), Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuarekin bat etorriz. Adierazpenak aldeko balorazioa egiten du ingurumen-alderdiak HAPOren berrikuspenaren proposamenean sartzeari buruz, eta horrek ingurumenean izango dituen inpaktu esanguratsuen aurreikuspenari buruz, azkenean onartzen den planean sartu behar diren azken zehaztapenak barne, ingurumen-ondorioetarako.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental estratégica de la revisión del PGOU y, a la vista de que el estudio ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, incluyendo los términos recogidos en el documento de alcance, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, con la Ley 21 /2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental con el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar la presente declaración ambiental estratégica, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta de la revisión del PGOU y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos del mismo sobre el medio ambiente, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse al Plan que finalmente se apruebe, a los solos efectos ambientales.

Orain arte azaldutako guztiari jarraikiz, espedientean jasotako txostenak aztertuta, eta aplikatu beharreko legeak eta arauak ikusita, hau da, 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Herriko ingurugiroa babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 211/2012 Dekretua, urriaren 16koa, planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen duena; 18/2020 Dekretua, irailaren 6koa, lehendakariarena, Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortzekoa, ezabatzekoa eta aldatzekoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzekoa; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena; eta aplikatzekoak diren gainerako arauak, honako hau

Así, en virtud de todo lo hasta aquí expuesto, una vez analizados los informes obrantes en el expediente y vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de protección del medio ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Basauriko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren berrikuspenaren (aurrerantzean, HAPOren berrikuspena) ingurumen-adierazpen estrategikoa egitea, jarraian zehazten den moduan:

Primero.– Formular la declaración ambiental estratégica de la revisión del Plan General de Ordenación Urbana de Basauri, en adelante la Revisión del PGOU, en los términos que se recogen a continuación:

A) HAPOren berrikuspena helburu honekin planteatzen da: Basauri udalerriaren behar eta gaitasun errealetara ahalik eta gehien egokitzen den lurralde-antolamendu eredu bat finkatzea eta plangintza orokorra indarrean dagoen hirigintza- eta ingurumen-araudira egokitzea.

A) La Revisión del PGOU se plantea con el objetivo de consolidar un modelo de ordenación territorial los más adecuado posible a las necesidades y capacidades reales del municipio de Basauri y adaptar el planeamiento general a la normativa urbanística y medioambiental en vigor.

HAPOren jarduera-esparrua Basauri udalerria bera da; udalerria Bilbo Handia eskualdean dago, Nerbioi eta Ibaizabal ibaien elkargunean, eta arautu beharreko eremuak 7,16 km2 ditu.

El ámbito de actuación del PGOU es el propio municipio de Basauri, situado en la comarca del Gran Bilbao, en la confluencia de los ríos Nervión e Ibaizabal y la superficie a ordenar abarca 7,16 km2 de suelo.

HAPOren berrikuspenaren helburuen artean, honako hauek azpimarratu behar dira:

Entre los objetivos de la Revisión del PGOU cabe destacar:

– Interes natural handieneko baliabideak eta eremuak babestea.

– Proteger los recursos y espacios de mayor interés natural.

– Berdegune irekien sistema koherente bat kontserbatzea eta sortzea, herritarren osasunari eta natura-ingurunearen osasunari begira.

– Conservar y generar un sistema coherente de espacios verdes abiertos, fundamental para la salud de los habitantes y para la salud del medio natural.

– Jarraitutasun ekologikoa sustatzea eremu babestuen eta planteamendu berriarekin sortuko diren berdeguneen artean.

– Propiciar la continuidad ecológica entre las áreas protegidas y las zonas verdes existentes como resultado del nuevo planeamiento.

– Hiri-eredu orekatua lortzea, hiri-eremuak hobetuz eta lurzoruaren kontsumoa optimizatuz.

– Conseguir un modelo urbano equilibrado, mejorando los espacios urbanos y optimizando el consumo del suelo.

– Eremu zaharkituak, degradatuak edo irisgarritasun-arazoak dituztenak berroneratzeko neurriak erraztea.

– Facilitar medidas de regeneración de áreas obsoletas, degradas o con problemas de accesibilidad.

– Ingurumen-arriskuak kontrolatzea, bai garapen berrietan, bai dagoeneko abian dauden garapenen berroneratzean.

– Controlar los riesgos ambientales en los nuevos desarrollos y en la regeneración de los existentes.

– Kutsatuta egon daitezkeen lurzoruak lehengoratzea, baita kutsagarriak izan daitezkeen jardueren kokaguneak ere.

– Recuperar los suelos potencialmente contaminados y los emplazamientos con actividades potencialmente contaminantes.

– Udalerriaren ingurumen-politikari buruzko sentsibilizazioa sustatzea herritarren nahiz instituzioen artean.

– Fomentar la sensibilización ciudadana y de las instituciones sobre la política ambiental del municipio.

Helburuok lortzeko, jarduera nagusi hauek proposatzen ditu HAPOren berrikuspenak:

Para la consecución de estos objetivos, las principales actuaciones que propone esta Revisión del PGOU son:

– Lurzoru urbanizaezin gisa sailkatzea indarrean dagoen planteamenduan lurzoru urbanizagarri gisa sailkatzen diren sektore hauek:

– Reclasificar a Suelo No urbanizable, sectores de Suelo Urbanizable en el planeamiento vigente:

– 4. sektorea - Uriarte.

– Sector 4 - Uriarte.

– 8. sektorea - Pagobieta. «Nekazaritza nahiz Abeltzaintza eta Landazabala» kategoriakoa izango da.

– El sector 8 - Pagobieta, pasa a la categoría de Agroganadera y Campiña.

– 9. sektorea - Goiri. «Nekazaritza nahiz Abeltzaintza eta Landazabala» eta «Basoa» kategoriatakoa izango da.

– Sector 9 - Goiri, pasa a las categorías de Agroganadera y Campiña y a Forestal.

– Bizitegi-proposamena honako hauetan egiten da:

– Su propuesta residencial se concreta en:

– «Laminados Velasco» eremua: eremuak 89.534 m2-ko azalera du; indarrean dagoen plangintzan, industria-erabilerarako hiri-lurzoru gisa sailkatzen da, eta, HAPOren proposamenarekin, aldiz, eremuak gehienbat bizitegi-erabilera izatea planteatzen da, beheko solairuetako saltokiekin eta dagozkion espazio libre eta ekipamenduekin. Dentsitate handiko etxebizitza-garapena planteatzen da (81,09 etxebizitza/Ha.); guztira, 733 etxebizitza.

– Ámbito «Laminados Velasco»: el ámbito tiene una superficie de 89.534 m2; en el planeamiento vigente se trata de un suelo urbano de uso industrial y con la propuesta del PGOU se plantea el uso residencial como predominante en todo el ámbito, con locales comerciales en planta baja y con sus respectivos espacios libres y equipamientos. Se plantea un desarrollo residencial de densidad alta (81,09 viv. /ha) y un total de 733 viviendas.

– «La Basconia» eremua: eremuak 149.314 m2-ko azalera du; gaur egun, hiri-lurzoru industriala da, eta erabilera mistoa planteatzen da: bizitegi-erabilera eta industria-erabilera. Hala ere, bizitegi-erabilerako eremua txikiagoa izango da, hots, egungo okupazioa finkatu baizik ez da egingo. Etxebizitza-garapenaren dentsitatea 4,02 etxebizitza/Ha. izatea proposatzen da, alegia, 60 bat etxebizitza. Interes arkitektoniko txikiagoko eremuetan, Espazio Libreen Sistema Orokor berri bat sortzea proposatzen da, ibaiertza babestuko duena, baita ekipamendu bat sortzea ere. Eremuak bi azpieremu ditu: alde batetik, AOR Basconia Norte dago, eta horrek ere bi azpieremu ditu; NorEste eta NorOeste. Lehena bizitegi-erabilerarako da (398 etxebizitza), eta bigarrena, gehienbat erabilera tertziarioetarako, baita industria-erabileretarako ere. Bestetik, AOR Basconia Sur dago, Arcelorren instalazioak daudena, eta industria-erabilerarako dena. HAPOren proposamenak bitan banatzen du eremua: SurEste (182 etxebizitza, bizitegi-erabilerarako) eta SurOeste (erabilera mistoa: nagusiki industria-erabilera eta, horrez gain, erabilera tertziarioa). Antolamendu xehatua Barne Erreformarako Plan Berezi baten (BEPB) edo Birgaitzeko Plan Berezi baten (BPB) bidez egingo da.

– Ámbito «La Basconia»: el ámbito tiene una superficie de 149.314m2, actualmente es un suelo urbano industrial y se plantea el uso mixto residencial-industrial, aunque el uso residencial aparece en menor medida, únicamente consolidando el espacio que ocupa actualmente este uso en el ámbito original. Se propone un desarrollo residencial de 4, 02 viv. /ha. de densidad, lo que supone unas 60 viviendas. En las zonas de menor interés arquitectónico se propone la creación de un nuevo Sistema General de Espacios Libres que sirva de protección a la ribera del río y la creación de un equipamiento. El ámbito se divide en dos áreas: AOR Basconia Norte, que a su vez se divide en NorEste y NorOeste, de manera que en el primero se ubican los usos residenciales (398 viviendas) y en el segundo los terciarios de manera predominante y los industriales y AOR Basconia sur, que alberga las instalaciones de Arcelor y está calificado de uso industrial. La propuesta del PGOU divide el ámbito en SurEste (182 viviendas calificándolo como uso residencial) y SurOeste (uso mixto: industrial predominante y terciario. La ordenación pormenorizada se efectuará mediante un Plan Especial de Reforma Interior (PERI) o de Rehabilitación (ARI).

– «K» eremua, San Fausto: une honetan, Barne Erreformarako Plan Berezi bat egiten ari da, dentsitate ertaineko etxebizitza-garapenarekin (52,62 etxebizitza/Ha.), hau da, 277 etxebizitzarekin.

– Área «K» San Fausto: en la actualidad se está redactando un Plan Especial de Reforma interior, con un desarrollo residencial de densidad media (52,62 viv. /ha.), lo que supone 277 viviendas.

– Uriarte eremua: eremua finkatzea planteatzen da, bizitegi-erabilerarako kalifikatuta. Eremuak 42.124 m2-ko azalera du, dentsitate txikiko etxebizitza-garapenarekin (16,85 etxebizitza/Ha.), hau da, 71 etxebizitzarekin.

– Ámbito Uriarte: se plantea la consolidación del ámbito calificándolo como uso residencial; tiene una superficie de 42.124m2, con un desarrollo residencial de baja densidad (16,85 viv. /ha.), con un total de 71 viviendas.

– Halaber, indarrean dagoen plangintzan jasota dauden exekuzio-unitate guztiak garatzea planteatzen da; horretarako, bideragarritasun zalantzazkoena dutenak ikuskatuko dira, eta, hala, dentsitate handiko etxebizitza-garapen bat lortuko da (264,44 etxebizitza/Ha.), 443 etxebizitzakoa.

– Así mismo, se plantea el desarrollo de todas las unidades de ejecución recogidas en el planeamiento vigente, revisando las que presentan una viabilidad más dudosa, lo que dará lugar a un desarrollo residencial de alta densidad (264,44 viv. /ha.), con 443 viviendas.

– Bestalde, jarduketa isolatu guztiak garatzea planteatzen da; horretarako, bideragarritasun zalantzazkoena dutenak ikuskatu, eta finkatutzat hartuko dira; hala, 4.627 m2-ko azalera izango du eremuak, eta dentsitate handiko etxebizitza-garapena (432,20 etxebizitza/Ha.), hau da, 200 etxebizitza.

– Por otra parte, se plantea el desarrollo de todas las actuaciones aisladas, revisando las que presentan una viabilidad más dudosa, considerándolas consolidadas; la superficie resultante es de 4.627 m2, con un desarrollo residencial de alta densidad (432,20 viv. /ha), lo que supone 200 viviendas.

– Proposamenak lurzoru urbanizaezinean:

– Propuestas en suelo no urbanizable:

– Landa-nukleo bakarra mantenduko da: Finaga.

– El único núcleo que se mantendrá como rural será Finaga.

– Zabalandiko landa-nukleoa hiri-lurzoru finkatu bilakatuko da.

– El núcleo rural de Zabalandi pasará a ser suelo urbano consolidado.

– Lapatza, Luzarre, Atxikorre, Iruaretxeta eta Etxerreko landa-nukleoak lurzoru urbanizaezin bilakatuko dira, antolamendu-kategoria hauekin:

– Los núcleos rurales de Lapatza, Luzarre, Atxikorre, Iruaretxeta y Etxerre pasarían a ser Suelo No Urbanizable, con las siguientes categorías de ordenación:

– Luzarre: Babes Bereziko Eremua eta Nekazaritza eta Abeltzaintza eta Landazabaleko Eremua.

– Luzarre se categoriza como Zona de Especial Protección y Agroganadera y Campiña.

– Atxikorre: Nekazaritza eta Abeltzaintza eta Landazabaleko Eremua.

– Atxikorre se categoriza como Agroganadera y Campiña.

– Iruaretxeta: Nekazaritza eta Abeltzaintza eta Landazabaleko Eremua.

– Iruaretxeta se categoriza como Agroganadera y Campiña.

– Etxerre: Nekazaritza eta Abeltzaintza eta Landazabaleko Eremua. Zati txiki bat, Babes Bereziko Eremua (ek, Etxerre urmaeleko ur-lamina).

– Etxerre se categoriza como Agroganadera y Campiña y una pequeña parte como Zona de Especial Protección (la correspondiente a la lámina de agua de la charca de Etxerre).

– Babes bereziko kategorian sartu dira udalerriko natura-balio guztiak. Hauek nabarmentzen dira: natura-landaredia duten basoak, lehentasunezko habitatak eta Nerbioi nahiz Ibaizabalen ibaiertzak, bisoi europarrarentzat lehentasunezko banaketa-eremuak dira-eta.

– Se han incluido en la categoría de Especial protección, todos los valores naturales del municipio, destacando, los bosques de vegetación natural, los hábitats prioritarios y las márgenes del río Nerbioi e Ibaizabal por estar consideradas como zonas de distribución preferente para el visón europeo.

– Etxerre urmaeleko ur-lamina babes bereziko lurzoru urbanizaezin izatetik ingurumen-hobekuntzako lurzoru urbanizaezin izatera igaro da, hezeguneen LAPren arabera.

– La lámina de agua de la balsa de Etxerre pasa SNU de especial protección y su entorno a SNU de Mejora Ambiental, de acuerdo con lo establecido en el PTS de zonas húmedas.

– Espazio Libreen Sistema Orokorra.

– Sistema General de Espacios Libres.

– Basozelai parkea. Jabetza publikoko azalera soilik (azalera osoaren % 21) mantenduko da Espazio Libreen Sistema Orokorrean, kudeaketa errazteko helburuarekin. Gainerakoa, ordea, sailkapenetik kanpo utziko dira.

– Parque de Parque Basozelai. Se opta por mantener en el Sistema General de Espacios Libres únicamente la superficie de propiedad pública (21% del total) con el fin de facilitar su gestión y se desclasifica el resto.

– Iruaretxeta-Pagobieta parkea. Jabetza pribatuko lursailak Espazio Libreen Sistema Orokorraren sailkapenetik kanpo utziko dira, eta jabetza publikoko lursailak eta babes bereziko basoen kategoriaren antzeko ezaugarriak izateagatik babestu beharrekoak soilik mantenduko dira.

– Parque Iruaretxeta-Pagobieta. Se desclasifican como Sistema General de Espacios Libres los terrenos de propiedad privada, manteniendo únicamente los de propiedad pública y los que se recomiendan proteger por presentar características similares a la categoría forestal de especial protección.

– «La Basconia» eremuan, ibaiertzaren luzera osoan Espazio Libreen Sistema Orokor bat sortzea proposatzen da.

– En el ámbito «La Basconia» se propone un Sistema General de Espacios Libres a lo largo de la ribera del río comprendido en el ámbito.

– Azpiegituren Sistema Orokorra.

– Sistema General de Infraestructuras.

– EAEko trenbide-sare berriaren LAPrekin bat etorriz, lurzoru-erreserba bat egin da Azpiegituren Sistema Orokorretarako; 31.875 m2 inguru. Udalerriaren iparraldeko muturretik igarotzen da, mendebaldetik ekialdera, Basconia eremuaren iparraldean. Lurzoru urbanizaezinean dago, espazio libreetan, eta kasuren batean, babes berezikoan.

– En cumplimiento de lo establecido por el PTS de la nueva red ferroviaria de la CAPV, se incorpora una reserva de suelo para SG de infraestructuras, con una superficie de unos 31.875 m2, que, con dirección oeste-este, atraviesa el extremo norte del municipio, al norte del ámbito Basconia y se ubica sobre suelo no urbanizable, espacios libres, en algún caso, de especial protección.

B) Ingurumen-adierazpen estrategiko hau bat dator ingurumen-azterketa estrategikoaren ondorio nagusiekin, eta uste da nahikoa justifikatu dela Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren 2016ko urtarrilaren 22ko Ebazpenaren bidez emandako irismen-dokumentuan aurkeztutako ingurumen-irizpideak integratzea.

B) La presente declaración ambiental estratégica se muestra de acuerdo con las principales conclusiones del estudio ambiental estratégico y considera que se ha justificado suficientemente la integración de los criterios ambientales que se presentaron en el documento de alcance emitido mediante Resolución de fecha de 22 de enero de 2016, por del director de Administración Ambiental.

Ingurumen-organo honek emandako irismen-dokumentuan eskatutako sakonera, xehetasun-maila eta espezifikazio-gradua bermatuz egin da HAPOren berrikuspenaren ingurumen-azterketa estrategikoa. Planifikazio-prozesuan ingurumen-eragin posibleak kontuan hartzen direla bermatzeko, uste da nahikoa zorrozki heldu zaiela ingurumen-izapidean adierazitako irizpide guztiei.

El estudio ambiental estratégico de la Revisión del PGOU se ha realizado asegurando la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación requerido en el documento de alcance emitido por este órgano ambiental. Se considera que todos los aspectos señalados en la tramitación ambiental se han abordado de manera suficientemente rigurosa para asegurar que se han tenido en cuenta las posibles repercusiones en el medio ambiente durante el proceso de planificación.

C) HAPOren berrikuspena izapidetzean, ez da gehitu jarduketa berririk, ingurumen-ebaluazio estrategikoa zabaltzea eskatzen duenik, eta ez da atzeman HAPOren jarduketarik, birdefinitu edo kendu behar denik.

C) Durante la tramitación de la Revisión del PGOU, no se han añadido nuevas actuaciones que requieran una ampliación de la evaluación ambiental estratégica, ni se ha detectado ninguna actuación del mismo que deba ser redefinida o suprimida.

D) Indarreko araudiaren arabera hartuko dira neurri babesleak, zuzentzaileak, konpentsatzaileak eta segimendukoak, baita hurrengo apartatu hauetan xedatutakoaren arabera eta, aurrekoa galarazten ez dutenetan, ingurumen-azterketa estrategikoan aurreikusitakoaren arabera ere.

D) Las medidas protectoras, correctoras, compensatorias y de seguimiento se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en los apartados siguientes y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo previsto en el estudio ambiental estratégico.

Oro har, ingurumen-balioen babesa lehenetsiko duten neurriak aplikatu beharko dira, hau da, jarduketak gauzatzean, proposamen zehatzak aztertu beharko dira eta ingurumen-balioak mantentzen direla bermatzeko neurriak landu beharko dira. Orokorrean, ingurumen-azterketa estrategikoan ezarritako neurriei, besteak beste, hauek gehitu beharko zaizkie:

En general, se deberán aplicar todas aquellas medidas que prioricen la protección de los valores ambientales; es decir, a la hora de llevar a la práctica las actuaciones, se deberá analizar las propuestas concretas y elaborar las medidas que garanticen el mantenimiento de los valores ambientales. A modo genérico, a las medidas establecidas en el estudio ambiental estratégico, entre otras, se deberá añadir las siguientes:

– Egin beharreko urbanizazio-obretan, jardunbide egokien eskuliburuan jasotako neurriak hartu beharko dira obretan, lurren eta soberakinen kudeaketan, hondakinen sorkuntzan eta kudeaketan, induskatutako lurzoruen kontrolean, uraren eta airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesean. Bereziki, honako hauek:

– En las obras de urbanización que se acometan, se adoptarán las medidas relativas al manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados y protección de la calidad del agua, del aire y de la calidad acústica. En particular:

– Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua. Alderdi hauei loturiko alderdiak behintzat hartuko ditu barnean: lanaldiak, makineria, behin-behineko desbideratzeak, isurketen prebentzioa, ahalik eta hauts eta zarata gutxiena sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa duten jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea, eta abar.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a los mismos, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

– Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak kudeatzeko, Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoa bete beharko da.

– Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

– Hondakin arriskutsuak jasotzen dituzten ontziek 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak beteko dituzte (833/1988 Errege Dekretua, uztailaren 20koa, Hondakin toxikoei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko Erregelamendua onartzekoa).

– Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos.

– Olio erabiliak, berriz, industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

– La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisioak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Errege Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Asimismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Urak babestea: urbanizazio- eta eraikuntza-proiektuek neurriak aurreikusi beharko dituzte uretara ahalik eta solido gutxien iristeko (adibidez, jalkitze-tangak, sedimentuentzako tranpak edo iragazkiak). Halaber, ibaiertzak eta bertako landaredia lehengoratzea sustatu beharko dute landarerik gabeko eremuetan edo espezie inbaditzaileak daudenetan, ibilguen 5 metroko zortasun-eremuei dagokienez, gutxienez ere.

– Protección de las aguas: los proyectos de urbanización y de edificación preverán el establecimiento de medidas para minimizar el arrastre de sólidos a las aguas, tales como decantadores, trampas de sedimentos o filtros. Así mismo, deberán promover la recuperación de las márgenes y su vegetación potencial a aquellas zonas que estén sin vegetación o con presencia de especies invasoras, como mínimo en la zona de servidumbre de cauces de 5m.

E) Ingurumen-jarraipenaren plana.

E) Plan de seguimiento ambiental.

Ingurumen-azterketa estrategikoak ikuskatze-programa bat deskribatzen du, HAPOren berrikuspenean bilduriko zehaztapenen aplikazio egokia bermatzeko eta, hala badagokio, aurreikusitakoak ez diren beste ingurumen-efektu batzuk hautemateko. Udalak, ingurumen-jarraipenaren kontrol-organo den aldetik, lortutako emaitzen jarraipena egingo du bi urtean behin, eta, lortutako balioen arabera, hainbat xede zehaztuko ditu HAPOren berrikuspenaren indarraldian betetzeko.

El estudio ambiental estratégico describe un programa de supervisión destinado a garantizar la correcta aplicación de las determinaciones recogidas en la Revisión del PGOU y la detección, en su caso, de efectos ambientales distintos a los previstos. El Ayuntamiento, como órgano de control del seguimiento ambiental, llevará el seguimiento de los resultados obtenidos bienalmente y en función de los valores obtenidos, establecerá metas a alcanzar en el periodo de vigencia de la Revisión del PGOU.

F) HAPOren berrikuspenaren ondoriozko planen eta proiektuen ingurumen-ebaluaziorako arau orokorrak.

F) Directrices generales para la evaluación ambiental de los planes y proyectos derivados de la revisión del PGOU.

HAPOren berrikuspenaren ondoriozko planen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioan, aintzat hartuko dira lurraldearen baldintzatzaileak eta Ingurumen Administrazioaren zuzendariak 2016ko urtarrilaren 22an emandako Ebazpenaren bidez eginiko irismen-dokumentuan adierazten diren ingurumen-irizpideak.

En la evaluación ambiental de los planes y proyectos que se deriven de la Revisión del PGOU, se tendrán en cuenta los condicionantes del territorio, así como los criterios ambientales indicados en el documento de alcance emitido, mediante Resolución de 22 de enero de 2016, por el Director de Administración Ambiental.

Besteak beste, honako alderdi hauek azpimarratu behar dira: lehendik artifizializatutako lurzoruen erabilera lehenestea; naturagune babestuen kontserbazioa; Batasunaren intereseko habitatak errespetatzea, eta prebentzioa lehenestea kontserbazioaren aurretik.

Entre otros aspectos, se debe incidir en la priorización de utilización de suelos ya artificializados, la conservación de los espacios naturales protegidos, respetar los hábitats de interés comunitario y priorizar la prevención de los daños frente a su compensación, entre otros.

Bigarrena.– Bi urteko gehieneko epea ezartzea, Basauriko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren berrikuspena onartzeko, ingurumen-adierazpen estrategiko hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen denetik aurrera. Epe hori igarota, proiektua onartu ez bada, ingurumen-adierazpen estrategiko honen indarraldia amaituko da, eta ez da gehiago eraginkorra izango. Kasu horretan, sustatzaileak berriro hasi beharko du Basauriko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren berrikuspenaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren izapidea, non eta ez den ingurumen-adierazpen estrategikoaren indarraldia luzatzea erabakitzen. Hori guztiori, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 27. artikuluarekin bat etorriz.

Segundo.– Imponer un plazo máximo de dos años para la aprobación de la revisión del Plan General de Ordenación Urbana de Basauri, a contar desde la publicación de la presente declaración ambiental estratégica en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Transcurrido dicho plazo sin haberse procedido a la aprobación del mismo, la presente declaración ambiental estratégica perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios. En tal caso, el promotor deberá iniciar nuevamente el trámite de evaluación ambiental estratégica de la revisión del Plan General de Ordenación Urbana de Basauri, salvo que se acuerde la prórroga de la vigencia de la declaración ambiental estratégica. Y todo ello de acuerdo a lo establecido en el artículo 27 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Hirugarrena.– Basauriko Udalari jakinaraztea ebazpen honen edukia.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Basauri.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko urriaren 29a.

En Vitoria-Gasteiz, a 29 de octubre de 2020.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental