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217. zk., 2020ko azaroaren 3a, asteartea

N.º 217, martes 3 de noviembre de 2020


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
4641
4641

EBAZPENA, 2020ko irailaren 29koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, Vitoria-Gasteizko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren berrikuspen partzialari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa egiten duena, udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko Armentia toki-erakundean.

RESOLUCIÓN de 29 de septiembre de 2020, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico de la Revisión parcial del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz en la entidad local menor de Armentia.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2020ko maiatzaren 27an, Vitoria-Gasteizko Udalak eskabide bat bete zuen, udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko Armentia toki-erakundean Vitoria-Gasteizko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren berrikuspen partzialari buruzko ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura hasteko, ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoari jarraikiz. Eskaerarekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha 27 de mayo de 2020, el Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz completó ante el órgano ambiental la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada de la Revisión parcial del Plan General de Ordenación Urbana (PGOU) de Vitoria-Gasteiz en la entidad local menor de Armentia, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y un documento ambiental estratégico con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, 2020ko ekainaren 15ean, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien eragindako administrazio publikoei eta pertsona interesdunei. Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki iritzitako ingurumen arloko oharrak egin zitzaten.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha 15 de junio de 2020, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco realizó el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas. Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Kontsulta-izapidea egiteko legez ezarritako epea bukatuta, txostenak jaso dira hainbat erakunderen aldetik, eta haien emaitza espedientean dago jasota.

Finalizado el plazo legal establecido para el trámite de consultas, se han recibido los informes de diversos organismos con el resultado que obra en el expediente.

Jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez analizados los informes recibidos, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, lege horren xedea da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa edo proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; era horretan, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko Armentia toki-erakundean, Vitoria-Gasteizko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren berrikuspen partziala abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan aipatutako kasuetan sartzen da; bertan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

La Revisión parcial del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz en la entidad local menor de Armentia, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikulutik 32. artikulura bitartean araututa dago ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura, V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –eskumena duen organoa baita Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituen lehendakariaren irailaren 6ko 18/2020 Dekretuaren eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera–. Txostenak Planaren proposamenean ingurumen arloko alderdiak sartzearen alde egin, eta Plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien gaineko iritzia ematen du, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren azken zehaztapenen inguruan ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 18/2020 Dekretua, lehendakariarena, irailaren 6koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituena; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko Armentia toki-erakunderako Vitoria-Gasteizko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren berrikuspen partzialaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, Vitoria-Gasteizko Udalak sustatuta, jarraian adierazten diren zehaztapenekin:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la Revisión parcial del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz en la entidad local menor de Armentia, promovido por el Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del plan: objetivos y actuaciones.

Jarduketa-eremua Vitoria-Gasteizko hirigunearen hegoaldean dago eta 44,83 hektarea ditu, hainbat hirigintza-eremuk osatzen duten udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko Armentia toki-erakundeko hiri-bilbearen barruan.

El ámbito de actuación se sitúa al Sur del casco urbano de Vitoria-Gasteiz y se corresponde con 44,83 hectáreas de la trama urbana de la entidad local menor de Armentia, constituido por distintos ámbitos urbanísticos.

HAPOren berrikuspen partzialak (aurrerantzean, Plana) udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko Armentia toki-erakundeko 5 eremuren egiturazko antolamendua eta antolamendu xehatua aldatzen ditu (S-16, UE-ARM1, UE-ARM2, UE-ARM3 eta UE-ARM4), baita zuzeneko jarduketako hiri-lurzoru gehienak ere. Garatu gabe dauden aukera-espazioak aprobetxatuz, tokiko sistemak eta sistema orokorrak (ekipamenduak, berdeguneak eta espazio libreak) berrantolatu nahi ditu, Armentiako hirigune historikoaren zentraltasuna indartzeko, dagoeneko artifizializatuta dauden lurzoruen erabilera intentsiboa lehenesteko, balio agrologiko handiko lurzorua eta lurzoru naturala zainduz, eta paisaiak eta kultura-ondarea kontserbatzeko eta hobetzeko, eta hiriaren segregazioa eta sakabanaketa saihesteko.

La Revisión Parcial del PGOU (en adelante, el Plan) altera la ordenación estructural y pormenorizada de 5 ámbitos de en la entidad local de Armentia (S-16, UE-ARM1, UE-ARM2, UE-ARM3 y UE-ARM4) así como gran parte de los Suelos Urbanos de Actuación Directa. Aprovechando los espacios de oportunidad sin desarrollar, pretende reordenar los sistemas locales y generales (equipamientos, zonas verdes y espacios libres) para reforzar la centralidad del centro histórico de Armentia, priorizar la utilización intensiva de suelos ya artificializados, preservando suelo de alto valor agrológico y suelo natural, conservar y mejorar los paisajes y el patrimonio cultural y evitar la segregación y dispersión urbana.

Honako hauek dira Planak egindako aurreikuspenak eta aldaketak:

Las previsiones y modificaciones introducidas por el Plan son las siguientes:

– Indarreko HAPOn aurreikusten diren garatu beharreko bi eremuak finkatzen dira: mendebaldeko «S-16 Armentia» sektorea eta UE-ARM4 egikaritze-unitatea, gaur egun finkatu gabe dagoen hiri-lurzorua; biak hiri-lurzoru finkatu gisa sailkatu dira.

– Se consolidan los dos ámbitos a desarrollar previstos en el vigente PGOU ya ejecutados: el sector «S-16 Armentia» Oeste y la Unidad de ejecución UE-ARM4, actualmente suelo urbano no consolidado, clasificándolos como suelo urbano consolidado.

– Ali errekaren ondoko korridore berdeari jarraipena ematen zaio herritik igarotzean, Armentia 2 Egikaritze Unitatea (UE-ARM2) aldatuz, hura etena egiteko eta bertako lurzoruak (gaur egun bizitegi-erabilera du) espazio libreen tokiko sistema edo sistema orokor gisa birkalifikatzeko, eta gaur egungo eraikuntza-eskubideak unitatean sartuta dagoen beste lurzati batera lekualdatuz (eraikuntza-dentsitate handiagoarekin). Zehazki, 16. sektoreko ekipamenduko lurzatiaren zati bat Armentia 2 egikaritze-unitate etenean (UE-ARM2) dago, eremuko gaur egungo eraikuntza-eskubideak hartzeko.

– Se da continuidad al corredor verde junto al arroyo Ali a su paso por el pueblo, modificando la Unidad de Ejecución Armentia 2 (UE-ARM2) para hacerla discontinua y recalificar sus suelos (actualmente residencial) como Sistema Local o General de Espacios Libres y trasladando sus derechos edificatorios actuales a otra parcela que se incluya en la unidad (con mayor densidad edificatoria). En concreto, parte de una parcela de equipamiento del Sector 16 se incluye en la unidad de ejecución discontinua Armentia 2 (UE-ARM2), para albergar los derechos edificatorios actuales del ámbito.

– Berdeguneko Tokiko Sistema gisa birkalifikatzen da Armentiako basora sartzeko sotoa (Berdeguneko Sistema Orokorra da gaur egun), sektoreko tokiko sistemen azalera mantentzeko.

– Se recalifica como Sistema Local de Zona Verde el soto de acceso al bosque de Armentia, actualmente Sistema General de Zona Verde para mantener la superficie de Sistemas Locales del Sector.

– Armentia 1 egikaritze-unitatea (UE-ARM1) kendu da eta lurzoru hori jarduketa zuzeneko hiri-lurzoruan sartu da. Lurzoru horien barruan, Berdeguneko Tokiko Sistema gisa birkalifikatu da dagoeneko urbanizatuta dagoen parkea; poligonoko 310. lurzatia finkatu da, eta 11. poligonoko 282. lurzatia (11. poligonoko 283. lurzatiaren ondokoa, UE-ARM1etik kanpo) lurzati tertziario gisa birkalifikatu da, bi lurzatien artean aurreikusitako espazio librea kenduz eta 11. poligonoko 282. lurzatiaren aurrealdean, Ostatu Emaileen kalean, 5 metroko zabalerako espazio libreen zerrenda bat ezarriz.

– Se elimina la Unidad de Ejecución Armentia 1 (UE-ARM1) y se incluye este suelo dentro del suelo urbano de actuación directa. Dentro de esos suelos, se recalifica como Sistema Local de Zona Verde el parque ya urbanizado, se consolida la parcela 310 del polígono y se recalifica la parcela 282 del polígono 11 junto a la parcela 283 del polígono 11 (fuera de la UE-ARM1) como Terciario, suprimiendo el espacio libre previsto entre las dos parcelas por una franja de espacios libres de 5 m de ancho en el frente de la parcela 282 del polígono 11 a la calle Hospitaleros.

B) Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, zehazteko ea planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez.

B) Una vez analizadas las características del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Las características del plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektuetarako esparrua: planak egiturazko antolamendua eta antolamendu xehatua aldatzen ditu hainbat antolamendu-eremutan eta jarduketa zuzeneko hiri-lurzoru gehienetan. Hori onartu eta gero, dagozkion planak, azterlanak eta proiektuak garatu beharko dira. Armentia 1 eta Armentia 2 zuzkidura-jarduketak xehetasun-azterlan baten eta eraikuntza-proiektuen bidez garatuko dira; Armentia 2 Egikaritze Unitatea (UE-ARM2), berriz, Hirigintzako Jarduketa Plan, birpartzelatze-proiektu eta urbanizazio-proiektu baten bidez garatuko da. Aurkeztutako dokumentazioa ikusita, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos: el Plan modifica la ordenación estructural y pormenorizada en varios ámbitos de ordenación y en gran parte de los suelos urbanos de actuación directa. Una vez se apruebe el mismo, se deberán desarrollar los planes, estudios y proyectos correspondientes. Las actuaciones de dotación Armentia 1 y Armentia 2 se desarrollarán a través de un Estudio de Detalle y proyectos de edificación, mientras que la Unidad de Ejecución Armentia 2 (UE-ARM2) se desarrollará a través de un Plan de Actuación Urbanizadora, proyecto de reparcelación y proyecto de urbanización. A la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zer neurritan eragiten duen Planak beste plan edo programa batzuetan, baita hierarkizatuta daudenetan ere: ingurumenaren ikuspegitik, plan honek ez du aipatzeko moduko ondoriorik izango beste plan edo programa batzuetan.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el plan no causará efectos sobre otros planes o programas que sean reseñables desde el punto de vista ambiental.

c) Plana egokia den edo ez ingurumenaren arloko kontsiderazioak integratzeko; batez ere, garapen jasangarria sustatzeko: Planaren bitartez proposatutako birdentsifikazioak lurzoru jada urbanizatuaren erabilera optimizatzen du, eta, ondorioz, ez da artifizializatu gabeko lurzorurik okupatuko; era berean, Ali errekaren ondoko korridore berdeari jarraitutasuna ematea eta mugikortasuna murriztea ahalbidetzen du. Planak neurriak ezartzen ditu, halaber, eragindako eremua paisaian egokitu eta integratzeko eta Planaren ondoriozko jarduketak jasangarriak izateko; hortaz, garapen-proiektuetan txertatu beharko dira neurriok.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: la redensificación propuesta por el Plan optimiza la utilización de un suelo ya urbanizado, evitando así ocupar otros suelos no artificializados, permite asimismo dar continuidad al corredor verde junto al arroyo Ali y la reducción de la movilidad. El Plan también establece medidas, a incorporar a los proyectos de desarrollo, para la adecuación e integración paisajística del ámbito afectado y para la sostenibilidad de las actuaciones derivadas del Plan.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo esanguratsuak: zarata da Planaren eremuak duen arazo nagusia. Izan ere, kalkulatu da, eremuko zenbait zonatan, ezingo direla bete 213/2012 Dekretuan finkatutako kalitate akustikoko helburuak (213/2012 Dekretua, urriaren 16koa, Euskal Autonomia Erkidegoko kutsadura akustikoari buruzkoa). Nolanahi ere, ez da hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari, kutsadura akustikoari, urei eta kultura-ondareari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira ukitutako eremuarekin lotutako esku-hartzeak eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan: el principal problema que presenta el ámbito del Plan es el ruido, ya que se ha estimado que, en algunas zonas del ámbito, no se cumplirán los objetivos de calidad acústica que establece el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco. No obstante, no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos, contaminación acústica, aguas y patrimonio cultural.

e) Plana egokia den ala ez ingurumenaren arloko Batasuneko edo estatuko legedia ezartzeko: Plana egokia da Batasuneko edo estatuko ingurumen-legeak ezartzeko; hain zuzen ere, lehengaien eta energiaren kontsumoari, baliabide hidrikoei, mugikortasunari, hondakinei, klima-aldaketari –berotegi-efektuko gasen emisioei– eta airearen kalitateari (emisio atmosferikoak, zarata, argia) dagokienez.

e) La pertinencia del plan para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente: el plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente y, en concreto, en materia de consumo de materias primas y energía, recursos hídricos, movilidad, residuos, cambio climático -emisión de gases de efecto invernadero- y calidad atmosférica (gases a la atmósfera, ruido, iluminación).

2.– Eraginen eta erasan daitekeen eremuaren ezaugarriak:

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada:

Jarduketa-eremua Vitoria-Gasteizko hirigunearen hegoaldean dago eta 44,83 hektarea ditu, udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko Armentia toki-erakundeko hiri-bilbearen barruan; bertan egoitza-erabilera da nagusi.

El ámbito de actuación se sitúa al Sur del casco urbano de Vitoria-Gasteiz y se corresponde con 44,83 hectáreas de la trama urbana de la entidad local menor de Armentia, cuyo uso predominante es el residencial.

Eremuan bi ur-ibilgu daude: Ali erreka, eremu osoa ekialdetik zeharkatzen duena, eta Perretxin erreka, 16. sektorearen zati bat ipar-mendebaldetik zeharkatzen duena. Bi ur-lasterrak espazio libreetan sartzen dira, eta, beraz, ez zaie zuzenean eragingo. Zentzu horretan, Planak espazio libreen sisteman birkalifikatzen ditu Armentia 2 egikaritze-unitateko (UE-ARM2) Ali errekatik gertu dauden bizitegi-lurzoruak, eta beraz, erreka horretako korridore berdeari jarraipena eta funtzionaltasuna emateko aukera ematen du.

En el ámbito se incluyen dos cursos de agua, el arroyo Ali, que atraviesa todo el ámbito por la zona Este y el arroyo Perretxin que cruza parte del Sector 16 por el Noroeste. Ambos cursos quedan integrados en Espacios Libres por lo que no se verán afectados directamente. A este respecto, el Plan recalifica los suelos residenciales próximos al arroyo Ali de la Unidad de Ejecución Armentia 2 (UE-ARM2) en Sistema de Espacios Libres, permitiendo dar continuidad y funcionalidad al corredor verde de dicho arroyo.

Gainerakoan, eremuan ez dago bestelako ingurumen-balio nabarmenik. Ez dago interes geologikoko tokirik, ez dago naturagune babestuekin kointzidentziarik, natura-intereseko beste espaziorik edo EAEko korridore ekologikoen sareko elementurik. Era berean, ez da hauteman espezie mehatxaturik, ezta Batasunaren intereseko habitatik ere.

No se han detectado en este ámbito otros valores ambientales relevantes. No consta la presencia de lugares de interés geológico, no se presentan coincidencias con espacios naturales protegidos, otros espacios de interés naturalístico o elementos de la red de corredores ecológicos de la CAPV. Tampoco se detectan especies amenazadas, ni hábitats de interés comunitario.

Eremuko landaredi interesgarriena (batez ere Ali errekaren ibaiertzeko landaredia eta erkamezti-orban subatlantikoa) eremuko espazio libreetan dago sartuta. Gainerakoa, erruderal edo nitrofilo gisa hartzen da.

La vegetación de mayor interés del ámbito (fundamentalmente vegetación de ribera del arroyo Ali y mancha de quejigal subatlántico) queda integrada en los Espacios Libres del ámbito. El resto, se caracteriza como ruderal o nitrófila.

Ingurumen-arriskuei dagokienez, jarduketa-eremua lurpeko akuifero baten gainean dago, edo akuiferoak kargatzeko eremu bati dagokio. Hark kutsadurarekiko zaurgarritasun handia du, Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasuneko sailburuaren eta Ingurumen eta Lurralde Politikako sailburuaren 2014ko urtarrilaren 21eko Aginduaren arabera. Agindu hori nekazaritzako nitratoek ura kutsatzeko arriskua duten zonetan ingurune kaltebera izendatutakoei eusteko da.

Respecto a los riesgos ambientales, la zona de actuación o bien está en un área que constituye un acuífero subterráneo o corresponde a un área de recarga de acuíferos, que presenta un alto grado de vulnerabilidad a la contaminación, según la Orden de 21 de enero de 2014, de las Consejeras de Desarrollo Económico y Competitividad y de Medio Ambiente y Política Territorial, por la que se aprueba mantener las zonas declaradas vulnerables a la contaminación de las aguas por los nitratos procedentes de la actividad agraria.

Inpaktu akustikoari buruzko azterlanean lortutako emaitzen arabera, ez dira betetzen kalitate akustikoaren helburuak, ez kanpoaldean, ez Armentia Gaina kalera eta Vitoria-Gasteizen sartzeko biribilgunera orientatuta dauden etorkizuneko eraikinetako fatxadako hartzaileetan, ezta Erromesaren pasealekuko eraikin batzuetan ere. Arazo akustiko gehien sortzen duten kaleetan abiadura 30 km/h-ra murriztea proposatzen da, Armentia Gaina kalean salbu, hirira sartzeko bidea baita. Maila akustikoak murriztea lortu arren, ez da nahikoa eremu osoan kalitate akustikoko helburuak betetzeko; beraz, ez dira betetzen Erromes pasealekutik eta Armentia Gainetik gertu dauden eremu txikietan. Eragin akustikoaren azterketak baztertu egiten ditu beste jarduketa osagarri batzuk, hala nola pantaila akustikoak edo gehieneko lerrokaduren aldaketak, ezin baitira aplikatu. Hortaz, Planean, neurri osagarriak hartu dira, barnealdean aplikagarriak diren kalitate akustikoko helburuak betetzeko.

De acuerdo con los resultados obtenidos en el estudio de impacto acústico, se incumplen los objetivos de calidad acústica (OCAs), tanto en el ambiente exterior como en los receptores situados en fachada en los edificios futuros orientados hacia la calle Alto de Armentia y la rotonda de acceso a Vitoria-Gasteiz y en algunos edificios del Paseo del Peregrino. Se proponen medidas de reducción de la velocidad a 30 km/h de las calles que más conflicto acústico generan, con la excepción de la calle Alto de Armentia por ser vial de entrada a la ciudad. A pesar de conseguir reducir los niveles acústicos, no es suficiente para cumplir los OCA en todo el ámbito, de manera que se incumplen en áreas pequeñas cerca de Paseo del Peregrino y Alto de Armentia. El estudio de impacto acústico descarta otras actuaciones adicionales, como pantallas acústicas o modificaciones de las alineaciones máximas, por no ser posible aplicarlas. Por lo tanto, el Plan opta por desarrollar medidas complementarias para cumplir los objetivos de calidad acústica aplicables en el espacio interior.

Lehenago adierazitakoa aintzat hartuta, eta Planak proposatzen dituen jarduketak eta izango duen eragin-eremua ikusita, ingurumen-baldintzatzaile nagusia eremuaren egoera akustikoa da. Era berean, eremuak akuiferoaren kutsadurarekiko duen urrakortasun handia izan beharko da kontuan. Halaber, Planak proposatzen dituen jarduketen ondoriozko efektuak lotuta daude etxebizitzak eraikitzeko obrak gauzatzearekin. Izan ere, obrek iraun bitartean, lur-mugimenduak eta eraikuntzako hondakinak sortuko dira, eta giza habitataren kalitatea murriztuko da, hau da, zarata, hautsa, bibrazioak eta abar areagotuko dira, ibilgailuen eta makineriaren joan-etorriek sortutako eragozpenak direla eta.

Visto lo anterior, de las actuaciones proyectadas y del ámbito de afección del plan, a priori, se estima que el condicionante ambiental más relevante se refiere a la situación acústica del ámbito. También deberá tenerse en cuenta la alta vulnerabilidad a la contaminación del acuífero que presenta el ámbito. Asimismo, los efectos derivados del desarrollo de las actuaciones que propone el Plan están ligados a la ejecución de las obras de edificación de las viviendas, que darán lugar a movimientos de tierras, la generación de residuos de construcción y a la disminución de la calidad del hábitat humano durante las obras por las molestias derivadas del trasiego de vehículos y maquinaria, como un incremento de ruido, polvo, vibraciones, etc.

Ingurumen-ondorioak baloratzeko, erreferentziatzat hartuko da indarrean dagoen udal-antolamenduan aurreikusitako egoera. Planak Ali errekari dagokion korridore berdearen jarraitutasuna ahalbidetzen du, baita indarrean den plangintzaren eraikigarritasuna mantentzea ere, eraikuntza-dentsitatea areagotuz; horrek esan nahi du hobeto aprobetxatzen dela dagoeneko urbanizazio-prozesu baten pean egon den lurzoru bat. Planak barnean hartzen dituen jarduketek ez dakarte berekin garapen berrietara bideratutako azalera handitzea, ez eta haren ondorio posibleak handitzea ere, besteak beste, segurtasunaren eta osasunaren, ingurumenaren, natura-ondarearen, kultura-ondarearen eta paisaiaren arloetan indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira planaren esku-hartze eta jarduerak.

La valoración de los efectos ambientales debe efectuarse con respecto a la situación prevista en el planeamiento vigente del municipio. El Plan posibilita la continuidad del corredor verde asociado al arroyo Ali y el mantenimiento de la edificabilidad del planeamiento vigente aumentando la densidad edificatoria, lo que supone un mejor aprovechamiento de un suelo que ha sido ya sometido a un proceso de urbanización. Las actuaciones contempladas en el Plan no suponen un incremento de la superficie destinada a nuevos desarrollos, ni un incremento en la magnitud de sus posibles efectos, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, patrimonio natural, patrimonio cultural y paisaje.

Hori guztia kontuan hartuta, eta ingurumen-dokumentu estrategikoan proposatutako neurri prebentibo, babesle eta zuzentzaileak aplikatuta, bai eta aurrerago zehazten direnak ere, ez da espero jarduketa horiek inpaktu nabarmenik sortuko dutenik ingurumenean.

Teniendo en cuenta lo anterior, y con la aplicación de las medidas preventivas, protectoras y correctoras propuestas en el documento ambiental estratégico y las que más a delante se detallan, no se espera que de dichas actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko Armentia toki-erakundean Vitoria-Gasteizko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren berrikuspen partzialari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik izan ez dadin, betiere ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que la Revisión parcial del Plan General de Ordenación Urbana Vitoria-Gasteiz en la entidad local menor de Armentia se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko arauen arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta planean bertan adierazitakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan.

Planak zaratari dagokionez hartu behar dituen zehaztapenen artean, eta Planean aurreikusi den hirigintza-garapenari dagokionez, eremu akustiko horretan aplikatu behar diren kalitate akustikoaren helburuak bete beharko dira, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 31.2 artikuluan xedatutakoaren arabera. Halaber, 213/2012 Dekretuaren 43. artikuluan ezarritakoaren arabera, ezingo da etxebizitzak eta ospitale-, hezkuntza- edo kultura-erabilerako eraikinak eraikitzeko baimenik eman, baldin eta, baimena emateko unean, kanpoan ez badira betetzen kalitate akustikoko helburu horiek, non eta ez dagoen Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 43. artikuluan salbuetsitako kasuren batean.

Entre las determinaciones que debe adoptar el plan respecto al ruido y en lo que respecta al futuro desarrollo urbanístico previsto en el Plan, se deberán cumplir los objetivos de calidad acústica que le sean de aplicación a esta área acústica de acuerdo con lo establecido en el artículo 31.2 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Asimismo, conforme a lo establecido en el artículo 43 del citado Decreto 213/2012, no podrá concederse ninguna licencia de construcción de edificaciones destinadas a viviendas, usos hospitalarios, educativos o culturales si, en el momento de concesión de la licencia, se incumplen dichos objetivos de calidad acústica en el exterior, salvo que se esté en alguno de los casos exceptuados en el artículo 43 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Ondorioz, kasua zein den, eraikuntza-lizentzia eman aurretik, kanpo-ingurunea babestera bideratutako neurri tekniko eta ekonomikoki egokiak hartu behar dira (lurzorutik bi metrora inguru eraiki gabeetan, eta altuera orotara leihodun fatxadetan, inguru eraikietan), baita, edonola ere, eraikinaren barnealdeko kalitate akustikoko helburuak betetzera zuzendutakoak ere, gelaren arabera (egongelak edo logelak) eta eguneko orduaren arabera (goizez, arratsaldez eta gauez). Fatxadaren isolamendu horiek behar bezala justifikatuta egon beharko dira eraikuntza-proiektuan.

En consecuencia, si fuera el caso, deberán adoptarse, con anterioridad a la concesión de la licencia de edificación, las medidas técnica y económicamente proporcionadas, encaminadas a proteger, en primera instancia, el ambiente exterior (a 2 m de altura del suelo, en las zonas no edificadas; y en la totalidad de las fachadas con ventana, a todas sus alturas, en la zonas edificadas), así como, en todo caso, orientadas a cumplir con los objetivos de calidad acústica en el interior de la edificación, en función del tipo de recinto (estancias o dormitorios) y de los periodos de día, tarde y noche; estos aislamientos de fachada deberán quedar específicamente justificados en el proyecto de edificación.

Gainera, honako neurri hauek hartu beharko dira Planaren ondoriozko obrak gauzatzerakoan:

Además, se deberán adoptar las siguientes medidas en la ejecución de las obras derivadas del Plan:

a) Obrako langileek erabili behar duten jardunbide egokien gidaliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, uretara isurketarik ez egitea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, hondakinak kudeatzea eta herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea. Neurri egokiak hartu beharko dira Planaren jarduketetatik hurbil dauden ibilguetan jarduketen garapenak eraginik izan ez dezan.

a) El manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a las aguas, la minimización de producción del polvo y ruido, la gestión de residuos y reducción de las afecciones negativas sobre el sosiego público. Se deberán tomar las medidas oportunas para evitar que los cauces próximos a las actuaciones del Plan puedan verse afectado por el desarrollo de las mismas.

b) Obrak, bai eta lurzorua erabiltzea eragiten duten eragiketa osagarriak ere, proiektua gauzatzeko behar-beharrezkoa den gutxieneko eremuan gauzatuko dira. Ingurumenean ahalik eta eraginik txikiena izateko irizpideetan oinarrituz egingo dira beharrezkoak diren mozte- eta eskokatze-lanak, obra-sarreren irekierak eta kontratistaren instalazio-guneak –makineria-parkea, obra-etxetxoak, obra-materialen eta hondakinen behin-behineko pilaketen eremuak barne–. Inguru iragazgaiztuetan kokatuko dira horiek guztiak.

b) Las obras, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo, se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución. Las labores de tala y desbroces necesarias, la apertura de accesos de obra y las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental situándose en zonas impermeabilizadas.

c) Ibilgailuak eta makinak garbitzeko gailuak egongo dira, baita gurpilak garbitzeko plataformak ere, lokatzik edo hautsik ez hedatzeko, eta kamioiek obretan sartzeko eta obretatik ateratzeko erabiliko dituzten bideak garbi eduki beharko dira, presiozko ura edo erratz-makinak erabilita.

c) Se dispondrá de dispositivos de limpieza de los vehículos y de maquinaria, incluyendo plataformas de lavado de las ruedas para evitar el transporte de barro o polvo y los viales utilizados por los camiones, para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

d) Hondakinak sortzea eta kudeatzea: Hondakin eta zoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legeak araututako moduan eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutako moduan kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketetatik eratorriak eta ebaketak prestatzeko eragiketen ondoriozkoak barne.

d) Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones y los resultantes de las operaciones de preparación de los diferentes tajos, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas que les sean de aplicación.

Eraikuntzako eta eraispeneko hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Obretan indusketa-soberakinak sortzen badira, baimendutako soberakin-biltegira eraman, eta indarreko legediaren arabera kudeatuko dira.

En el caso de producirse, los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

Horretaz gain, obrako hondakinen birziklatzeari dagokionez, eraikuntzan eta eraikingintzan baliabideak beren bizi-ziklo osoan zehar modu efizienteago batean erabiliko direla sustatzeko (bereziki obrak amaitutakoan hondakinak aprobetxatzea), jarraian aipatzen direnak sustatu beharko dira, honako hurrenkera honetan: eraikuntza- eta eraispen-hondakinen prebentzioa, berrerabiltzea, birziklatzea eta beste balorizazio-modu batzuk, eta, hala badagokio, ezabatze-eragiketen trataera egokia. Horretarako, bermatu egin beharko da obra-proiektuaren eraikuntza- eta eraispen-hondakinak gai honi buruzko arauen arabera sortu eta kudeatzen direla.

Además, en cuanto al reciclaje de residuos de obra, con el fin de impulsar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y, en especial, en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, debe fomentarse, por este orden: la prevención, reutilización, reciclado y otras formas de valorización, de los residuos de construcción y demolición, y, en su caso, que los destinados a operaciones de eliminación reciban un tratamiento adecuado, debiendo asegurarse la conformidad de la producción y gestión de los residuos de construcción y demolición del proyecto de obras con la normativa, en esta materia.

Induskatutako lurzoruen kontrola: Vitoria-Gasteizko Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

Control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

e) Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora.

e) De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/ 2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/ 2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Eguneko lan-ordutegian egingo dira obrak.

Se respetará un horario de trabajo diurno.

f) Lorategi-jarduketetan, Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak erabiliko dira. Eskuliburua Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak sortu zuen.

f) Las actuaciones de ajardinamiento tendrán en cuenta las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco.

g) Ahalmen inbaditzaileko espezie aloktonoak kentzeko eta lur-mugimenduen bidez hedatzea ekiditeko behar diren neurriak hartuko dira; betelanetan, landareztatze-lanetan eta urbanizazioko lorategi-lanetan erabiliko diren mailegu-lurren eta landare-lurren jatorria eta osaera kontrolatu beharko da.

g) Se adoptarán medidas para eliminar y evitar la propagación de especies alóctonas con potencial invasor durante los movimientos de tierras y mediante el control de la procedencia y composición de los materiales de préstamo y la tierra vegetal a emplear en los rellenos, la revegetación y el ajardinamiento de la urbanización.

h) Biodibertsitate autoktonoa sustatzeko jarduerak bultzatuko dira, jasangarritasun-irizpideak lehenetsiz jarduera horietan, horrela, espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua murrizteko. Horretarako, Eusko Jaurlaritzak egindako «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendio eta neurriak kontuan hartuko dira. Gidan aukerak ematen dira, birlandatu beharreko ingurunearen arabera, eta ahalmen inbaditzailea duten espezie aloktonoak identifikatzen ditu, landaketa horietan ez erabiltzeko.

h) Se potenciarán las actuaciones encaminadas a fomentar la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad, y de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. A tal fin se utilizarán las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Gobierno Vasco, que aporta alternativas según los ambientes a revegetar y, especialmente, identifica especies alóctonas con potencial invasor que han de ser en todo caso evitadas en las plantaciones.

i) Eraikingintza eta eraikuntza jasangarrienerako behar diren ezaugarriei dagokienez, «EAEko etxebizitzen eraikingintza jasangarriaren gida» argitalpeneko gomendioak erabiliko dira, eraikinen energia-aurrezpena eta efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

i) En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se deberán considerar las recomendaciones de la «Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible para la vivienda en la CAPV», con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kopurua murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortzen den energiaren kontsumoa eta/edo sorkuntza murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko Armentia toki-erakunderako Vitoria-Gasteizko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren berrikuspen partzialak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que la Revisión parcial del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz en la entidad local menor de Armentia vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no es necesario que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Vitoria-Gasteizko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarra galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, baldin eta, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko epean, onartzen ez bada udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko Armentia toki-erakunderako Vitoria-Gasteizko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren berrikuspen partziala. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Revisión parcial del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz en la entidad local menor de Armentia, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko irailaren 29a.

En Vitoria-Gasteiz, a 29 de septiembre de 2020.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental