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Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

200. zk., 2020ko urriaren 9a, ostirala

N.º 200, viernes 9 de octubre de 2020


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

EUSKO LEGEBILTZARRA
PARLAMENTO VASCO
4155
4155

ERABAKIA, 2020ko irailaren 24koa, Eusko Legebiltzarraren Osoko Bilkurarena, Eusko Legebiltzarraren Erregelamendua aldatzekoa.

ACUERDO de 24 de septiembre de 2020, del Pleno del Parlamento Vasco, de modificación del Reglamento del Parlamento Vasco.

2020ko irailaren 24an egindako osoko bilkuran hartu zen erabakia betez, agintzen dut Eusko Legebiltzarraren Aldizkari Ofizialean argitara dadila Eusko Legebiltzarraren Erregelamenduaren aldaketa.

En ejecución del acuerdo adoptado por el pleno ordinario celebrado el día 24 de septiembre de 2020, se ordena la publicación de la modificación del Reglamento del Parlamento Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko irailaren 24a.

En Vitoria-Gasteiz, a 24 de septiembre de 2020.

Eusko Legebiltzarreko lehendakaria,

La Presidenta del Parlamento Vasco,

BAKARTXO TEJERIA OTERMIN.

BAKARTXO TEJERIA OTERMIN.

Eusko Legebiltzarrak, 2020ko irailaren 24an egindako osoko bilkuran, Eusko Legebiltzarraren Erregelamendua aldatzea onetsi du, idazki honekin batera doakizun testuaren arabera.

El Pleno del Parlamento Vasco, en la sesión celebrada el día 24 de septiembre de 2020, ha aprobado la modificación del Reglamento del Parlamento Vasco, con arreglo al texto del anexo adjunto.

Eta horrela jasota geratzeko, eta erabakitakoa bete dadin, ziurtagiri hau egiten dut Eusko Legebiltzarreko lehendakariaren oniritziarekin, Gasteizen, 2020ko irailaren 24an.

Y para que así conste, y en orden a su ejecución, expido la presente certificación con el visto bueno de la presidenta del Parlamento Vasco, en Vitoria-Gasteiz, a 24 de septiembre de 2020.

Mahaiko lehen idazkaria,

El Secretario Primero de la Mesa,

IÑIGO ITURRATE IBARRA.

IÑIGO ITURRATE IBARRA.

Ontzat emana, Eusko Legebiltzarreko lehendakaria,

Visto Bueno, la Presidenta del Parlamento Vasco,

BAKARTXO TEJERIA OTERMIN.

BAKARTXO TEJERIA OTERMIN.

ERANSKINA
ANEXO
EUSKO LEGEBILTZARRAREN ERREGELAMENDUA ALDATZEA
MODIFICACIÓN DEL REGLAMENTO DEL PARLAMENTO VASCO
ZIOEN AZALPENA
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS

SARS-CoV-2 birusak sortutako krisi sanitario, ekonomiko eta sozialak erronka bat ekarri die parlamentu guztiei. Parlamentarismoan bere hastapenetatik finkatu eta batzar legegileen erregelamenduetan islatutako zenbait printzipio, hala nola bilkuren presentzialtasuna edo parlamentarien botoa eskuordetzeko ahalmena, zalantzan jarri dira.

La crisis sanitaria, económica y social provocada por el virus SARS-CoV-2 ha supuesto un reto para todos los parlamentos. Principios asentados en el parlamentarismo desde sus inicios y reflejados en los reglamentos de las asambleas legislativas, como el carácter presencial de las sesiones o la prohibición de delegar el voto de las parlamentarias y parlamentarios, han sido puestos en cuestión.

Beharrezkoa izan da berriro aztertzea ukiezinak ziruditen gai horiek guztiak, orain arte parlamentarien presentzia eta ordezkarien arteko interakzioa, debatea eta eztabaida bermatuko zukeen prozedura baten bidez, legegintza-ganberen borondatea eratzeko funtsezko elementutzat jo izan zituztenak.

Ha sido necesario un replanteamiento de todas estas cuestiones que parecían intocables, y que hasta ahora habían hecho de la presencia de las parlamentarias y parlamentarios y de la interacción entre los representantes, a través de un procedimiento que garantizara el debate y la discusión, un elemento esencial para la formación de la voluntad de las cámaras legislativas.

Alabaina, printzipio horietatik harago, Legebiltzarraren zentraltasunak, euskal herritarren ordezkaritza-erakunde gisa, gailendu beharra dauka krisi-garaietan. Legebiltzarra funts-funtsezko zerbitzua da eta hor egon behar du zabalik, jardunean eta aurrera eramanez bere legegintza-egitekoa, kontrola eta bultzada, parlamenturik gabe ezin daitekeelako demokraziarik izan. Herritarrek beren ordezkaritza izan beharra daukate, eta sistema demokratikoaren printzipio hori, oinarrizkoa eta fundatzailea, ezin daiteke zalantzan jarri osasun-larrialdi batengatik.

Ahora bien, más allá de estos principios, el carácter central del Parlamento, como institución representativa de la ciudadanía vasca, debe prevalecer en tiempos de crisis. El Parlamento es un servicio esencial y debe permanecer abierto, activo y ejerciendo sus funciones legislativa, de control e impulso, ya que sin parlamento no es posible la democracia. La ciudadanía debe ser representada, y este principio, básico y fundacional del sistema democrático, no puede ser puesto en cuestión por una emergencia sanitaria.

Horregatik dakargu Ganberaren Erregelamenduaren erreforma hau, izatez urgentziazkoa izanez, esku-hartze txiki-txiki bat egin asmo duena gaurdaino behar bezala jardun duen testu batean. Aldaketa-proposamenak egokitu egin nahi du teknologia berrien erabilera dugun ezohiko egoerak eragindako beharrizan berrietara, egoera horrek eragotzi egiten duelako legebiltzarkideak lekuz aldatzea edo esparru itxi eta edukiera mugatukoetan biltzea.

Es por ello que se plantea esta reforma del Reglamento de la Cámara, que procura, dado su carácter de urgencia, una intervención mínima en un texto que hasta la fecha ha funcionado correctamente. La propuesta de modificación procura adecuar el uso de las nuevas tecnologías a las necesidades provocadas por una situación extraordinaria que impide el desplazamiento o la reunión de las parlamentarias y parlamentarios en espacios cerrados y de aforo limitado.

Proposatzen dugu, hain zehatz, 75 bis artikulu berria gehitzea, jasotzen baitu bilera telematikoak edo ez-presentzialak deitu ahal izatea egokitzat jo daitezkeen baliabide teknikoak baliatuz.

Se propone, en concreto, la adición de un nuevo artículo 75 bis, que recoge la posibilidad de convocar reuniones telemáticas o no presenciales empleando los medios técnicos que se consideren oportunos.

Beste alde batetik, proposatzen da beste idazkera bat ematea 89.1 artikuluari, boto-eskuordetza egin daitekeen kasuak gehituko dituena.

Por otra parte, se propone una nueva redacción del artículo 89.1, que amplíe los supuestos en los que es posible la delegación del voto.

Dena ere egongo da nola Bozeramaileen Batzarraren hala Legebiltzarreko Mahaiaren kontrolaren pean, eta Mahaia izango da azken erabakia hartuko duena salbuespenezko egoerei aurre egiteko egokitzat jotzen dituen neurriak arrazoituta hartzeko.

Todo ello sometido al control tanto de la Junta de Portavoces como de la Mesa del Parlamento, en quien recae la decisión final para la adopción motivada de las medidas que considere oportunas para hacer frente a situaciones excepcionales.

1. artikulua.– Aldatu egingo da 75. artikulua, honela idatzita geratuko delarik:

Artículo 1.– Se modifica el artículo 75 que queda redactado de la siguiente manera:

«75. artikulua

«Artículo 75

1.– Legebiltzarraren osoko bilkurak jendaurrekoak izango dira, salbu eta isilpekoak izatea erabakitzen denean, 76. artikuluan ezartzen denari lotuz.

1.– Las sesiones del Pleno serán públicas, salvo que se acuerde el carácter secreto para las mismas, conforme a lo que se establece en el artículo 76.

2.– Batzordeen bilkurak ateak itxita egingo dira. Hala ere, Jaurlaritzako kideek ahalmena izango dute batzordeen bilkuretara joateko eta bilkuretan hitz egiteko. Gizarte-hedabideetako ordezkariak ere egon ahal izango dira bilkuran, nortasuna behar bezala egiaztatuta.

2.– Las sesiones de las comisiones se celebrarán a puerta cerrada. No obstante, los miembros del Gobierno tendrán acceso a las sesiones y podrán hacerse oír en ellas. Podrán asistir, además, las representantes y los representantes debidamente acreditados de los medios de comunicación social.

3.– Bilkura parlamentarioak jarraitzea posible egiteko beharrezkoak diren neurri teknikoak hartu ahal izango ditu Legebiltzarreko Mahaiak, 76. artikuluaren aplikazioak ezartzen dituen mugekin».

3.– Con las limitaciones que se derivan de la aplicación del artículo 76, la Mesa de la Cámara podrá acordar las medidas técnicas pertinentes para posibilitar el seguimiento de las sesiones parlamentarias».

2. artikulua.– 75 bis artikulu berria erantsiko da, honela idatzia:

Artículo 2.– Se añade un nuevo artículo 75 bis del siguiente tenor:

«75 bis artikulua

«Artículo 75 bis

Legebiltzarreko Mahaiak, Bozeramaileen Batzarrarekin ados jarrita, erabaki ahal izango du, arrazoituta, osoko bilkurak edo batzordeetako bilkurak modu ez-presentzialean edo telematikoan egitea, bi talde parlamentariok edo Legebiltzarreko kideen bostenak eskaturik, ezohiko inguruabarrek legebiltzarkideak Ganberan normaltasunez egotea galarazten dutenean».

La Mesa del Parlamento, de acuerdo con la Junta de Portavoces, podrá acordar, motivadamente, la celebración de sesiones plenarias o de comisión no presenciales o telemáticas, a petición de dos grupos parlamentarios o de la quinta parte de los miembros del Parlamento, cuando circunstancias extraordinarias impidan la normal presencia de las parlamentarias y parlamentarios en la Cámara».

3. artikulua.– Aldatu egingo da 89.1 artikulua, honela idatzita geratuko delarik:

Artículo 3.– Se modifica el artículo 89.1 que queda redactado de la siguiente manera:

«89.1 artikulua

«Artículo 89.1

1.– Pertsonala eta beste inoren esku ezin utzizkoa da legebiltzarkideen botoa, honako kasuotan izan ezik:

1.– El voto de las parlamentarias y parlamentarios es personal e indelegable, salvo en los siguientes supuestos:

a) Legebiltzarkideek atsedenaldi bat izango dute erditzearen ondoren amatasun edo aitatasunagatik. Atsedenaldi horren iraupena Ganberako Mahaiaren erabakiz ezarriko da. Aldi horretan, bozeramailearen edo beste legebiltzarkide baten esku utzi ahal izango dute beren botoa.

a) Las parlamentarias y parlamentarios dispondrán de un periodo de descanso por maternidad o paternidad posteriores al parto. La duración de este descanso será establecida por acuerdo de la Mesa de la Cámara. Durante este periodo, podrán delegar su voto en la portavoz o el portavoz o en otra parlamentaria o parlamentario.

b) Haurdunaldi, amatasun, aitatasun, ospitaleratze edo gaixotasun larriaren arrazoiengatik osoko bilkuretako eztabaidetan eta bozketetan egoterik ez duten legebiltzarkideek beste legebiltzarkide baten esku utzi ahal izango dute beren botoa.

b) Las parlamentarias y parlamentarios que con motivo de embarazo, maternidad, paternidad, ingreso hospitalario o enfermedad grave no puedan cumplir su deber de asistir a los debates y votaciones del pleno podrán delegar su voto en otra parlamentaria o parlamentario.

c) Legebiltzarkideak Ganberan normaltasunez egotea galarazten duten salbuespenezko egoeretan, Mahaiak, arrazoituta eta Bozeramaileen Batzarrari entzunik, boto-eskuordetza baimendu ahal izango du.

c) En situaciones excepcionales que impidan la normal presencia de las parlamentarias y parlamentarios en la Cámara, la Mesa, motivadamente y oída la Junta de Portavoces, podrá autorizar la delegación del voto.

Boto-eskuordetza Legebiltzarreko Mahaiari zuzendutako idazkiaren bitartez egingo da. Idazkian, boto-eskuordetza egiten duenaren eta jasotzen duenaren izenak adieraziko dira, baita eskuordetza hori zein eztabaida eta bozketatan baliatzekoa den edo, hala badagokio, eskuordetzak zenbat iraungo duen. Mahaiak, eskaria izapidetzea onartzearekin batera, eskuordetzako botoa erabiltzeko prozedura eta gehieneko denbora ezarriko ditu».

La delegación de voto debe realizarse mediante escrito dirigido a la Mesa del Parlamento, en el cual deben constar los nombres de la persona que delega el voto y de la que recibe la delegación, así como los debates y las votaciones donde debe ejercerse o, en su caso, el periodo de duración de la delegación. La Mesa, al admitir a trámite la solicitud, establecerá el procedimiento para ejercer el voto delegado y el tiempo máximo».

4. artikulua.– Azken paragrafo bat gehituko zaio 93. artikuluari:

Artículo 4.– Se añade un último párrafo al artículo 93:

«Haurdunaldi, amatasun, aitatasun, ospitaleratze edo gaixotasun larriaren kasuetan, baita legebiltzarkideak Ganberan normaltasunez egotea galarazten duten salbuespenezko egoeretan ere, Mahaiak, arrazoituta, baimendu ahal izango du botoa telematikoki ematea, erabakitzen duen prozeduraren bidez, Bozeramaileen Batzarrari entzunik, zeinak boto-emailearen nortasuna eta botoaren adiera bermatuko duen».

«En los casos de embarazo, maternidad, paternidad, ingreso hospitalario o enfermedad grave, así como en situaciones excepcionales que impidan la normal presencia de las parlamentarias y parlamentarios en la Cámara, la Mesa, motivadamente, podrá autorizar la emisión del voto telemáticamente, por el procedimiento que determine, oída la Junta de Portavoces, y que garantizará la identidad del votante y el sentido del voto».

AZKEN XEDAPENA
DISPOSICIÓN FINAL

Aldaketa hau Eusko Legebiltzarraren Aldizkari Ofizialean argitaratu eta hurrengo egunean sartuko da indarrean.

Esta modificación entrará en vigor al día siguiente de su publicación en el Boletín Oficial del Parlamento Vasco.


Azterketa dokumentala


Análisis documental