Kontsulta

Kontsulta erraza

Zerbitzuak


Azken aldizkaria RSS

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

199. zk., 2020ko urriaren 8a, osteguna

N.º 199, jueves 8 de octubre de 2020


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
4141
4141

EBAZPENA, 2020ko irailaren 14koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez garatzen baita Alonsotegiko Arbuio 4EU (Bizkaia) Hirigintza Jarduketa Programaren ingurumen-txosten estrategikoa eta ingurumen-azterketa estrategikoaren irismenari buruzko dokumentua.

RESOLUCIÓN de 14 de septiembre de 2020, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico y documento de alcance del estudio ambiental estratégico del Programa de Actuación Urbanizadora UE4 Arbuio en Alonsotegi (Bizkaia).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2020ko otsailaren 19an, Alonsotegiko Udalak eskabidea bete zuen Alonsotegiko Arbuio 4EU (Bizkaia) Hiritartzeko Jarduketa Programari dagokion ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura izapidetzen hasteko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Hirigintza Jarduketa Programaren zirriborroa eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan eskatutakoaren araberako edukia duen ingurumen-dokumentu estrategiko bat atxiki zitzaizkion eskabideari. Gainera, ingurumen-dokumentu estrategikoan, dokumentu hori egin duten pertsonak aipatzen dira, sinatuta dago eta amaiera-data dauka.

Con fecha de entrada 19 de febrero de 2020, el Ayuntamiento de Alonsotegi completó la solicitud de inicio para la tramitación del procedimiento de evaluación estratégica simplificada del Programa de Actuación Urbanizadora UE4 Arbuio en Alonsotegi (Bizkaia), en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó del borrador del Programa de Actuación Urbanizadora y de un documento ambiental estratégico con el contenido exigido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre. Además, el documento ambiental estratégico identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuz, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak zenbait erakunderi eskatu zien egoki ikusten zituzten oharrak egiteko, ingurumen-organo horrek, ohar haiek oinarritzat hartuta, ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan. Era berean, Alonsotegiko Udalari jakinarazi zitzaion izapidea hasita zegoela.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco inició las consultas en las que solicitaba a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico. Del mismo modo, se informó al Ayuntamiento de Alonsotegi del inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen orduko Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek aukera izan zezaten egoki ikusten zituzten ingurumen arloko oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del entonces Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Bukatu da abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea, eta zenbait erantzun jaso dira; espedientean jasota daude horien edukia eta emaitza.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido varios informes, con el contenido y resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren xedea da ingurumenean ondorio adierazgarriak izan ditzaketen planen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea, ingurumenaren babes-maila handia bermatuz, garapen jasangarria sustatze aldera.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Halaber, Euskal Herriko ingurugiroa babesteko 1998ko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek behar bezala bermatuko dute, besteak beste, helburu hau betetzen dela: hautabide egokienak hautatu ahal izateko, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko eraginei buruzko analisia, betiere kontuan izanik jardueren ondoriozko eragin metatzaile eta sinergikoak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección de medio ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada el cumplimiento, entre otros objetivos, de introducir en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Alonsotegiko Arbuio 4EU (Bizkaia) Hirigintza Jarduketa Programa abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuetan sartzen da; bertan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako. Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El Programa de Actuación Urbanizadora UE4 Arbuio en Alonsotegi (Bizkaia) se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente y, en su caso, proponer el contenido del documento de alcance. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Aztertuta geratu dira Hirigintza Jarduketa Programaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak eta dokumentazio teknikoa, eta kontuan hartu da ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdiekin bat datorrela. Horrenbestez, txosten horiek aintzat hartuta, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –ingurumen arloko organo eskuduna den aldetik, otsailaren 27ko 3/1998 Legearen, lehendakariaren irailaren 6ko 18/2020 Dekretuaren (Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituena eta sail bakoitzaren egitekoak eta jardun arloak finkatzen dituena) eta apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren (Ingurumen eta Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena) arabera– judizio-elementu nahikoa dauka, eta, beraz, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, zeinak Hirigintzako Jarduketa Programaren proposamenean ingurumen arloko alderdiak sartzearen alde egiten baitu eta plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena egiten baitu, baita sartu behar diren azken oharrak ere, soilik ingurumen-arlokoak.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Programa de Actuación Urbanizadora, y teniendo en cuenta que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, se constata que, a la vista de los citados informes, el órgano ambiental, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, con el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, cuenta con los elementos de juicio suficientes para elaborar el informe ambiental estratégico y procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Programa de Actuación Urbanizadora y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legea; lehendakariaren irailaren 6ko 18/2020 Dekretua, zeinak Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen eta horien egitekoak eta jardun arloak finkatzen baititu; Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko apirilaren 11ko 77/2017 Dekretua; Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen hirugarren xedapen iragankorra; Sektore Publikoko Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legea, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección de Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Alonsotegiko Arbuio 4EU (Bizkaia) Hirigintza Jarduketa Programari dagokion ingurumen-txosten estrategikoa egitea (aurrerantzean, HJP), Alonsotegiko Udalak sustatua, jarraian zehazten diren baldintzetan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico para el Programa de Actuación Urbanizadora UE4 Arbuio en Alonsotegi (Bizkaia), en adelante PAU, promovido por el Ayuntamiento de Alonsotegi, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

HJParen helburua da Alonsotegiko Arbuio 4 egikaritze-unitatearen prozesu urbanizatzailea ahalbidetzea, 6.735 m2 ingurukoa, indarrean dauden hirigintza-arauetan jarduera ekonomikoetarako hiri-lurzoru finkatu gisa kalifikatuta dauden lurzoru batzuen gainean. Horretarako, HJPak hirigintza-araudia egokitu behar du, lurzatiaren urbanizazioaren lotura eta integrazio egokia konpontzeko: bideak, aparkalekuak, zerbitzu-azpiegitura eta beharrezkoak diren gainerako zehaztapenak.

El PAU tiene por objeto posibilitar el proceso urbanizador de la Unidad de Ejecución 4-Arbuio en Alonsotegi de aproximadamente 6.735 m2 sobre unos suelos calificados en las normas urbanísticas vigentes como suelo urbano consolidado de actividades económicas. Para ello, el PAU debe ajustar la normativa urbanística para resolver la conexión e integración adecuada de la urbanización de la parcela: viales, aparcamientos, infraestructura de servicios y demás determinaciones necesarias.

Proposatutako antolamenduan, bertan dagoen sarreraren ordez sarbide komun berri bat jartzeko asmoa nabarmendu behar da, errepidearekin lotzeko aukera ematen duena, bide-segurtasun handiagoa emanez; era berean, oinezkoentzako espaloi bat sortzea aurreikusten da, Gidako Ama Birjinako etxebizitzen eta Zaramilloko tren-geltokiaren (Gueñes) artean komunikazio segurua ahalbidetzeko; lurzati barruan 4 bide proposatzen dira, eta horietako batek Kadagua ibaiarekiko trazadura paraleloa du.

En la ordenación propuesta destaca la sustitución de la entrada existente por un nuevo acceso común que permite el entronque con la carretera proporcionando más seguridad vial, se contempla crear una acera peatonal que permita una comunicación segura entre el grupo de viviendas de Nuestra Señora de la Guía con la estación del tren de Zaramillo (Güeñes) y, para la viabilidad dentro de la parcela, se plantean 4 viales de los cuales uno de ellos tiene un trazado paralelo al río Kadagua.

HJPak industria-pabiloi berri bat sortzeko esparrua ezartzen du, P4Q Electronics SL enpresak sustatua (osagai eta sistema elektronikoen fabrikazioa).

El PAU establece el marco para la creación de un nuevo pabellón industrial promovido por la empresa P4Q Electronics, S.L. (fabricación de componentes y sistemas electrónicos).

B) Proposatutako programaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, zehazteko HJPak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez.

B) Una vez analizadas las características del programa propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el PAU debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1) Planaren edo programaren ezaugarriak. Honako alderdi hauek hartu dira kontuan:

1) Características del Plan o Programa. Se consideran en particular los siguientes aspectos:

a) Planak edo programak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, HJPak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokionez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legerian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan o programa establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, el PAU no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zer neurritan eragiten duen planak edo programak beste plan edo programa batzuetan, baita hierarkizatuta daudenetan ere: ingurumenaren ikuspegitik, plan honek ez du aipatzeko moduko ondoriorik izango beste plan edo programa batzuetan. Zentzu horretan, Ura Uraren Euskal Agentziak jakinarazi du planak behar bezala errespetatzen dituela EAEko Ibaiak eta Errekak Antolatzeko Lurralde Plan Sektorialaren F3 apartatuan ezarritako atzerapenak (449/2013 Dekretua, azaroaren 19koa, EAEko Kantauriko eta Mediterraneoko isurialdeko Ibaiak eta Errekak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Planaren aldaketa behin betiko onartzen duena). Gainera, Agentziak egokitzat jotzen du Planean aurkeztu den Azterlan Hidraulikoaren berrikuspen-azterketaren emaitza. Bertan ondorioztatzen da ez dela ur-laminaren gainpresio nabarmenik gertatzen eremu horretan, eta proposatutako jarduketekin ez direla areagotuko uholde-arriskua eta ingurunean lehendik dagoen arriskua.

b) La medida en que el plan o programa influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el plan no causará efecto sobre otros planes o programas que, desde el punto de vista ambiental, sea reseñable. A este respecto, la Agencia Vasca del Agua Ura informa de que el plan respeta los retiros establecidos en el apartado F3 del PTS de Ordenación de Ríos y Arroyos de la CAPV (Decreto 449/2013, de 19 de noviembre, por el que se aprueba definitivamente la modificación del Plan Territorial Sectorial de Ordenación de ríos y Arroyos de la CAPV (Vertientes Cantábrica y Mediterránea). Además, la Agencia considera que es correcto el resultado del análisis de la revisión del Estudio Hidráulico presentado en el Plan en el que se concluye que no se producen sobreelevaciones significativas de la lámina de agua en la zona y que con las actuaciones propuestas no se agravará la inundabilidad y el riesgo preexistente en el entorno.

c) Plana edo programa egokia den ala ez ingurumen arloko gogoetak egiteko, bereziki garapen jasangarria sustatu ahal izateko: programaren azken helburuari dagokionez, HJPak eremuaren antolamendua garatzen du hobekuntza-irizpideekin, lurzatiaren garapena ahalbidetzeko helburuarekin. Alde horretatik, egokia da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-irizpideak txertatzea, bereziki honako hauei dagokienez: eraikingintza eta eraikuntza efizienteena baliabideen erabileran; hondakinen kudeaketa, paisaia-integrazioa eta oinezkoen irisgarritasun-baldintzen sustapena eta hobekuntza. Horri dagokionez:

c) La pertinencia del plan o programa para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: en cuanto al objetivo último del programa, el PAU desarrolla la ordenación del ámbito bajo criterios de mejora, a fin de posibilitar el desarrollo de la parcela. En este sentido resulta pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible, en especial en lo referido a la edificación y construcción más eficiente en el uso de recursos, la gestión de los residuos, la integración paisajística y la promoción y mejora de las condiciones de accesibilidad peatonal. A este respecto:

– Eremuaren ezaugarriak eta kokapena kontuan hartuta, garrantzitsutzat jotzen da mugikortasun jasangarria sustatzea hirugarren sektoreko erabileren zonaldera iristeko, garraio pribatua erabili ordez garraiobide jasangarrien erabilera sustatuz.

– Dadas las características y la localización del ámbito, se considera importante impulsar la movilidad sostenible para el acceso a la zona de usos terciarios, de forma que se promueva la utilización de medios de transporte sostenibles frente a la utilización del transporte privado.

– HJPak kontuan izan beharko ditu bultzatzen dituen eraikuntza-egitasmoetan eraikuntza jasangarriko gidetako gomendioak, helburu hauekin: proposatutako eraikinetan energia aurreztea, energia berriztagarrien erabilera sustatzea eta energiaren efizientzia areagotzea.

– El PAU deberá tener en cuenta, para su consideración en los proyectos de edificación que de él se deriven, las recomendaciones de la Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible correspondiente, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios que se proponen y el impulso de las energías renovables, tal como más adelanta se detalla.

– Planak paisaia-integrazioko kasuan kasuko azterketa jaso beharko du, Euskal Autonomia Erkidegoko lurralde-antolamenduan paisaia babestu, kudeatu eta antolatzeari buruzko ekainaren 3ko 90/2014 Dekretuaren 7. artikuluan ezarritakoari jarraituz.

– El Plan deberá considerar el correspondiente estudio de integración paisajística, en aplicación del artículo 7 del Decreto 90/2014, de 3 de junio, sobre protección, gestión y ordenación del paisaje en la ordenación del territorio de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

d) Planarekin edo programarekin lotutako ingurumen-arazo esanguratsuak: jarduketa-proposamenak aztertuta eta lurzatiaren ingurumen-ezaugarriak kontuan hartuta, ezin da bermatu HJPa gauzatzean ingurumen-arazo adierazgarririk gerta ezin daitekeenik. Urbanizazio-lanek ibaiertzeko basoari zuzenean ez eragin arren, ibaiarekiko bide paralelo bat jartzeak (5 metroko distantziara) ibaiertzeko basoaren garapena muga lezake, eta, beraz, garrantzi handiagoko zarata-iturriak (ibilgailuen zirkulazioa, batez ere ibilgailu astunena) ibaira hurbiltzea gerta liteke, eta ibaiko eragozpenak eragitea. Bizkaiko Lurralde Historikoan espezie mehatxatuak kudeatzeko eskumena duen Bizkaiko Foru Aldundiko Natura Ondarearen Zerbitzuak egindako txostenaren arabera, proposatutako jarduerak ondorio nabarmenak izan ditzake ingurumenean, bisoi europarraren (Mustela lutreola) habitatari eragiten baitio; bisoi europarra espezie mehatxatuen EAEko katalogoan dago sartuta, Galzorian dauden espezieen kategorian.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan o programa: analizadas las propuestas de actuación y teniendo en cuenta las características ambientales de la parcela, no pueden descartarse problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del PAU. Aunque el bosque de ribera no se ve directamente afectado por las obras de urbanización, la disposición de un vial de forma paralela al río, a una distancia de 5 m al mismo, podría suponer una limitación al desarrollo del bosque de ribera y puede implicar una aproximación de las fuentes sonoras de mayor entidad (circulación de vehículos, sobre todo de vehículos pesados) al río, con las molestias que ello conlleva a la fauna vinculada al mismo. Según el informe del Servicio de Patrimonio Natural de la Diputación Foral de Bizkaia, órgano competente en la gestión de especies amenazadas en el Territorio Histórico de Bizkaia, la actuación propuesta puede tener evidentes efectos significativos sobre el medio ambiente puesto que afecta al hábitat del visón europeo (Mustela lutreola), especie incluida en el catálogo vasco de especies amenazadas en la categoría en Peligro de Extinción.

e) Planaren edo programaren egokitasuna Europako edo Estatuko legeria ezartzeko: aurreko apartatua kontuan hartuta, ez gaude ziur HJP ingurumen-arloko Europako nahiz Espainiako legeria txertatzeko egokia ote den.

e) Pertinencia del plan o programa para la implantación de la legislación comunitaria o nacional: a la vista del apartado anterior, existen dudas sobre la adecuación del PAU para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2) Ondorioen eta eragina nozitu lezakeen eremuaren ezaugarriak.

2) Características de los efectos y del área probablemente afectada.

«4EU – Arbuio» HJParen aplikazio-eremu geografikoak Gidako Ama Birjinaren auzune zaharrarekin egiten du muga, udalerriaren hego-ekialdean. Azterketaren xede den lurzatiak honako muga hauek ditu: Arkema Química enpresa zegoen orube huts handi bat mendebaldean; Kadagua ibaia iparraldean; Udalari lagatako espazio bat ekialdean; eta BI-6351 errepidea hegoaldean. HJPa garatzen den lurzatia jarduera ekonomikoetarako hiri-lurzoru finkatuan dago kokatuta eta 6.735,00 m2-ko azalera du guztira. Bertan, P4Q Electronics SL enpresa eraikiko da.

El ámbito geográfico de aplicación del PAU «UE4 – Arbuio» se encuentra colindante con la antigua barriada de Nuestra Señora de la Guía, al sureste del municipio. La parcela objeto de estudio limita al oeste con un gran solar vacío donde se encontraba la empresa Arkema Química, al norte con el rio Kadagua, al este con un espacio cedido al Ayuntamiento y al sur con la carretera BI-6351. La parcela donde se desarrolla el PAU se emplaza en suelo urbano consolidado de actividades económicas, tiene una superficie total de 6.735,00 m2. En ella donde se llevará a cabo la edificación de la empresa P4Q Electronics, S.L.

Honako hauek dira ingurumen-ezaugarri nagusiak:

Las características ambientales más relevantes son:

– Eremua ibilguak zaintzeko 100 metroko eremuaren barruan dago.

– el ámbito se encuentra dentro de la zona de policía de cauce de 100 m.

– 100 urteko uholde-arriskuko gunearen eraginpean dago, baina Lehentasunezko Fluxu Gunetik kanpo.

– está afectado por zona inundable de 100 años, pero fuera de Zona de Flujo Preferente.

– Eremuak zuhaitz- eta zuhaixka-zerrenda autoktono batekin egiten du muga Kadagua ibaiaren ertzetan.

– el ámbito es colindante con una franja de vegetación arbórea y arbustiva autóctona en las márgenes del rio Kadagua.

– Eremuan bertan edo ingurunean, fauna-espezie mehatxatuak daude. Besteak beste, ingurumen-dokumentuak honako hauek jasotzen ditu: Bisoi europarra (Mustela lutreola), Igaraba paleartikoa (Lutra lutra), Haitzulo-saguzarra (Miniopterus schreibersii), Miru gorria (Milvus milvus), Sai zuria (Neophron percnopterus), Baso-igel iberiarra (Rana Ibérica) eta Schreiber muskerra (Lacerta schredinegro).

– En el ámbito o entorno se detectan especies de fauna amenazadas. Entre otros, el documento ambiental recoge: Visón europeo (Mustela lutreola), Nutria paleártica (Lutra lutra), Murciélago de cueva (Miniopterus schreibersii), Milano real (Milvus milvus), Alimoche común (Neophron percnopterus), Rana patilarga (Rana ibérica), Lagarto verdinegro (Lacerta schreiberi).

– Eremuak muga egiten du ekainaren 19ko 118/2006 Foru Dekretu bidez onartutako Bizkaiko bisoi europarraren kudeaketa-planak interes bereziko eremu gisa izendatutako espazio batekin. Espezie hori espezie mehatxatuen EAEko katalogoan dago sartuta, Galzorian dauden espezieen kategorian.

– El ámbito es colindante con espacio declarado Área de interés especial por el Plan de gestión del visón europeo en Bizkaia aprobado mediante decreto Foral 118/2006, de 19 de junio, dicha especie se encuentra incluida en el catálogo vasco de especies amenazadas en la categoría en Peligro de Extinción.

3) Lehenago adierazitakoa kontuan hartuta, ingurumen-dokumentu estrategikoan proposatutako neurriak ez dira nahikoak, eta planteatutako jardueren inpaktuen azterketa zehatz batekin osatu behar dira; batez ere, Kadagua ibaiarekin muga egiten duen ibaiertzeko basoan eragina izan badezakete, ekainaren 19ko 118/2006 Foru Dekretu bidez onartutako Bizkaiko Lurralde Historikoan bisoi europarra kudeatzeko planak interes bereziko eremutzat aitortzen duen eremua.

3) A la vista de lo expuesto anteriormente, la propuesta de medidas que se recoge en el Documento Ambiental Estratégico resulta insuficiente y deberá completarse de acuerdo con el análisis detallado de los efectos de las actuaciones planteadas, en especial, si se pueden producir efectos relevantes sobre el bosque de ribera colindante con el río Kadagua, espacio declarado Área de interés especial por el Plan de gestión del visón europeo en Bizkaia aprobado mediante decreto Foral 118/2006, de 19 de junio.

Bigarrena.– Zehaztea, ingurumen-txosten estrategiko honen baldintzen arabera, Alonsotegiko Arbuio 4EU (Bizkaia) Hirigintza Jarduketa Programaren gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar dela, haren gauzatze eta garapenak ingurumenerako eragin nabarmenak ekar ditzaketelako.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, el Programa de Actuación Urbanizadora UE4 Arbuio en Alonsotegi (Bizkaia) debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria, ya que su ejecución y desarrollo pueden tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Hirugarrena.– Alonsotegiko Arbuio 4EU (Bizkaia) Hirigintza Jarduketa Programaren (aurrerantzean, HJP) ingurumen-azterketa estrategikoaren irismenari buruzko dokumentua formulatzea, ingurumen-ondorioetarako soilik eta honako baldintza hauen arabera:

Tercero.– Formular, únicamente a efectos ambientales, el documento de alcance del estudio ambiental estratégico del Programa de Actuación Urbanizadora UE4 Arbuio en Alonsotegi (Bizkaia), en adelante PAU, en los términos recogidos a continuación:

Kontuan izanik eremuaren ezaugarriak eta gauzatu nahi diren jarduketak, gai hauek jasoko dira ingurumen-azterketa estrategikoan:

Teniendo en cuenta las características del ámbito y las actuaciones que pretenden desarrollarse, se recogerán las siguientes cuestiones en el estudio ambiental estratégico:

A) Planari edo programari aplikatuko zaizkion ingurumen-helburu estrategikoak, printzipioak eta jasangarritasun-irizpideak.

A) Los objetivos ambientales estratégicos, principios y criterios de sostenibilidad aplicables al plan o programa.

Ingurumen-azterketa estrategikoak berariaz justifikatu beharko du HJPak nola ezartzen dituen araudietatik, estrategietatik eta oro har onartutako programetatik eratorritako ingurumen-helburuak; nagusiki, 2020rako IV. Ingurumen Esparru Programaren helburu estrategikoak eta jarduketa-ildoak hartuko dira hura egiteko funtsezko oinarri gisa. Zehazki, HJPak politika sektorialetan ingurune naturalaren kontserbazioa modu eraginkorrean nola integratzen duen baloratu beharko da (1.1. jarduketa-lerroa).

El estudio ambiental estratégico deberá justificar de forma específica la manera en la que el PAU implementa los objetivos ambientales emanados de las normativas, estrategias, y programas de general aceptación; principalmente se tomarán como base fundamental para su elaboración los objetivos estratégicos y líneas de actuación del IV Programa Marco Ambiental 2020. En particular, se deberá valorar cómo el PAU integra de un modo efectivo la conservación del medio natural en las políticas sectoriales (línea de actuación 1.1).

Horrez gain, arau hauetan bildutako irizpideak jaso beharko dira: Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra, urriaren 16ko 211/2012 Dekretua eta Euskal Autonomia Erkidegoko Natura Kontserbatzeko Legearen testu bategina onartzen duen apirilaren 15eko 1/2014 Legegintzako Dekretua.

Además, deberán recogerse los criterios contenidos en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, en el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, y en el Decreto Legislativo 1/2014, de 15 de abril, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Conservación de la Naturaleza del País Vasco.

Zehazki, garapen jasangarriko printzipio hauek zuzenduko dute HJParen ingurumen-ebaluazioa:

Específicamente, los principios de desarrollo sostenible que deberán regir la evaluación ambiental del PAU serán:

a) Lurzorua zentzuz eta intentsitatez erabiltzea eta lehendik ere artifizialdurik dauden lurzoruen erabilera intentsiboa lehenestea, balio agrologiko handiko lurzorua eta lurzoru naturala urbanizaziotik babestuz.

a) Utilizar racional e intensivamente el suelo y priorizar la utilización intensiva de suelos ya artificializados, preservando de la urbanización el suelo de alto valor agrológico y el natural.

b) Hiri-segregazioa, hiri-barreiadura eta mugikortasun behartua saihestea, mugikortasun jasangarria bultzatzeko asmoz, garraio pribatua erabili ordez garraiobide jasangarrien erabilera sustatuz.

b) Evitar la segregación y dispersión urbana, así como la movilidad inducida, favoreciendo la movilidad sostenible de forma que se promueva la utilización de medios de transporte sostenibles frente a la utilización del transporte privado.

c) Lurzoruaren zigilatzea murriztea, lurzorua jasangarritasun handiagoz erabiliz eta ahal beste eginkizuni euts diezaion sustatuz.

c) Reducir el sellado del suelo, mediante un uso más sostenible del mismo y que mantenga tantas funciones como sea posible.

d) Habitatak eta espezieak, ingurumen naturala eta konektibitate ekologikoa zaindu eta hobetzea.

d) Preservar y mejorar los hábitats y las especies, el medio natural y la conectividad ecológica.

e) Paisaiak eta kultura-ondarea kontserbatu eta hobetzea.

e) Conservar y mejorar los paisajes y el patrimonio cultural.

f) Baliabide naturalen kontsumo jasangarria sustatzea: ura, energia, lurzorua eta materialak.

f) Fomentar el uso sostenible de recursos naturales: agua, energía, suelo y materiales.

g) Energia aurreztea, efizientzia eta energia berriztagarrien erabilera eta kogenerazioa sustatzea.

g) Fomentar del ahorro energético, la eficiencia y el uso de energías renovables y la cogeneración.

h) Aire garbia bermatzea, bai eta zarata eta argi-kutsadura handien pean bizi diren biztanleen kopurua murriztea ere.

h) Garantizar un aire limpio y la reducción de la población expuesta a niveles altos de ruido y a contaminación lumínica.

i) Klima-aldaketaren aurreko zaurgarritasuna murrizten laguntzea, kaltea arintzeko neurriak eta egokitzeko neurriak integratuz.

i) Favorecer la reducción de la vulnerabilidad al cambio climático mediante la integración de medidas de mitigación y adaptación.

j) Arrisku naturalak minimizatzea.

j) Minimizar los riesgos naturales.

Ingurumen-ebaluazio estrategikoak hau ere baloratu beharko du; proposatutako jarduerek nola integratzen dituzten ingurumen-helburu estrategikoak eta jasangarritasun-irizpideak, aipatu garapen jasangarriko printzipioetatik ondorioztatuak. Horretarako, helburuok betetzeko hartutako neurriak/irizpideak identifikatu beharko ditu.

El estudio de evaluación ambiental estratégica deberá valorar cómo las actuaciones propuestas integran los objetivos ambientales estratégicos y criterios de sostenibilidad que se desprenden de los principios de desarrollo sostenible mencionados, identificando las medidas/criterios concretos que se adoptan para cumplir estos objetivos.

B) Ingurumen-ebaluazioaren esparru geografikoa.

B) Ámbito geográfico objeto de evaluación ambiental.

«4EU – Arbuio» HJParen aplikazio-eremu geografikoak Gidako Ama Birjinaren auzune zaharrarekin egiten du muga, udalerriaren hego-ekialdean. Azterketaren xede den lurzatiak honako muga hauek ditu: Arkema Química enpresa zegoen orube huts handi bat mendebaldean; Kadagua ibaia iparraldean; Udalari lagatako espazio bat ekialdean; eta BI-6351 errepidea hegoaldean. HJPa garatzen den lurzatia jarduera ekonomikoetarako hiri-lurzoru finkatuan dago kokatuta eta 6.735,00 m2-ko azalera du guztira. Bertan, P4Q Electronics SL enpresa eraikiko da.

El ámbito geográfico de aplicación del PAU «UE4 – Arbuio» se encuentra colindante con la antigua barriada de Nuestra Señora de la Guía, al sureste del municipio. La parcela objeto de estudio limita al oeste con un gran solar vacío donde se encontraba la empresa Arkema Química, al norte con el rio Kadagua, al este con un espacio cedido al Ayuntamiento y al sur con la carretera BI-6351. La parcela donde se desarrolla el PAU se emplaza en suelo urbano consolidado de actividades económicas, tiene una superficie total de 6.735,00 m2. En ella donde se llevará a cabo la edificación de la empresa P4Q Electronics, S.L.

Honako hauek dira ingurumen-ezaugarri nagusiak:

Las características ambientales más relevantes son:

– Eremua ibilguak zaintzeko 100 metroko eremuaren barruan dago.

– el ámbito se encuentra dentro de la zona de policía de cauce de 100 m.

– 100 urteko uholde-arriskuko gunearen eraginpean dago, baina Lehentasunezko Fluxu Gunetik kanpo.

– está afectado por zona inundable de 100 años, pero fuera de Zona de Flujo Preferente.

– Eremuak zuhaitz- eta zuhaixka-zerrenda autoktono batekin egiten du muga Kadagua ibaiaren ertzetan.

– el ámbito es colindante con una franja de vegetación arbórea y arbustiva autóctona en las márgenes del rio Kadagua.

– Eremuan bertan edo ingurunean, fauna-espezie mehatxatuak daude. Besteak beste, ingurumen-dokumentuak honako hauek jasotzen ditu: Bisoi europarra (Mustela lutreola), Igaraba paleartikoa (Lutra lutra), Haitzulo-saguzarra (Miniopterus schreibersii), Miru gorria (Milvus milvus), Sai zuria (Neophron percnopterus), Baso-igel iberiarra (Rana Iberica) eta Schreiber muskerra (Lacerta schreiberi).

– En el ámbito o entorno se detectan especies de fauna amenazadas. Entre otros, el documento ambiental recoge: Visón europeo (Mustela lutreola), Nutria paleártica (Lutra lutra), Murciélago de cueva (Miniopterus schreibersii), Milano real (Milvus milvus), Alimoche común (Neophron percnopterus, Rana patilarga (Rana ibérica), Lagarto verdinegro (Lacerta schreiberi).

– Eremuak muga egiten du ekainaren 19ko 118/2006 Foru Dekretu bidez onartutako Bizkaiko bisoi europarraren kudeaketa-planak interes bereziko eremu gisa izendatutako espazio batekin. Espezie hori espezie mehatxatuen EAEko katalogoan dago sartuta, Galzorian dauden espezieen kategorian.

– El ámbito es colindante con espacio declarado Área de interés especial por el Plan de gestión del visón europeo en Bizkaia aprobado mediante Decreto Foral 118/2006, de 19 de junio, dicha especie se encuentra incluida en el catálogo vasco de especies amenazadas en la categoría en Peligro de Extinción.

C) Ingurumenaren aldetik garrantzitsuak diren eremuak. Jarduketak egiteko egokiak ez diren eremuak.

C) Áreas ambientalmente relevantes. Ámbitos inapropiados para la localización de las actuaciones.

Natura-ingurunea babestu, zaindu eta hobetzeko, eta ekosistemen eta beren zerbitzuen galera eta erresilientziaren murrizketa mugatzeko, etorkizuneko jardueretarako lurzoruaren ordenamenduak ingurumenaren aldetik garrantzitsuak diren eremutzat jo behar ditu planaren eremuan lehendik dagoen kapital naturala eta ingurumen-arriskuak dituzten espazioak, erabakiak hartzeko prozesu osoan zehar. Gune horiek, gainera, desegokitzat joko dira ingurunea zuzenean eraldatzen duten jarduerak hartzen badituzte edo bertan garatutako jarduerek ez badute bermatzen elementu nabarmen horiei kalterik egingo ez dietela eta hauteman diren arriskuak larriagotuko ez dituztela.

La necesidad de proteger, conservar y mejorar el medio natural, limitando la pérdida de ecosistemas y sus servicios y la reducción de la resiliencia implica que la ordenación del suelo para la futura localización de actuaciones considere el capital natural existente en el ámbito del plan, además de los espacios con riesgos ambientales, durante todo el proceso de toma de decisión, como áreas ambientalmente relevantes, inapropiadas para la localización de actuaciones que conlleven transformaciones directas del medio físico y no garanticen suficientemente que no van a comprometer dichos elementos destacados o que no van a agravar los riesgos, que en ellos se han apreciado.

Kadagua ibaiak kontsultaren xede den industria-eremu berriaren urbanizazioa eta etorkizuneko eraikuntza garatu nahi den lurzatiarekin egiten du muga; ingurumen-balio handiko lekua da eta Interes Bereziko Eremu gisa dago izendatuta ekainaren 19ko 118/2006 Foru Dekretuak onartutako Bizkaiko bisoi europarraren (Mustela lutreola) Kudeaketa Planaren arabera. Espezie hori espezie mehatxatuen EAEko katalogoan dago sartuta, Galzorian dauden espezieen kategorian.

El río Kadagua, colindante con la parcela en la que se pretende desarrollar la urbanización y la edificación futura del nuevo ámbito industrial sobre la que se consulta, es un espacio de gran valor ambiental que está declarado Área de Interés Especial por el Plan de Gestión del visón europeo (Mustela lutreola) en Bizkaia, aprobado mediante Decreto Foral 118/2006, de 19 de junio. Dicha especie se encuentra incluida en el catálogo vasco de especies amenazadas en la categoría en Peligro de Extinción.

D) Egindako aurretiazko kontsulten erantzunen analisi laburra.

D) Breve análisis de las respuestas a las consultas previas realizadas.

– HJParen ezarpenak eragin ditzakeen ondore esanguratsuei dagokienez, BFAko Natura Ondarearen Zerbitzuak bi gogoeta egin ditu:

– En cuanto a los efectos significativos que se pueden generar con la implantación del PAU, el Servicio de Patrimonio Natural de DFB realiza dos consideraciones:

1) Kadagua ibaiak kontsultaren xede den industria-eremu berriaren urbanizazioa eta etorkizuneko eraikuntza garatu nahi den lurzatiarekin egiten du muga; ingurumen-balio handiko lekua da eta Interes Bereziko Eremu gisa dago izendatuta ekainaren 19ko 118/2006 Foru Dekretuak onartutako Bizkaiko bisoi europarraren Kudeaketa Planaren arabera. Espezie hori espezie mehatxatuen EAEko katalogoan dago sartuta, Galzorian dauden espezieen kategorian. 4EUren HJPa behin betiko onartu aurretik, Natura Ondarearen Zerbitzu honek bisoi europarra kudeatzeko planaren 10. artikuluan ezarritako nahitaezko txostena (eta, hala badagokio, aurretiazko baimena) igorri beharko du. Izan ere, urbanizazio-jarduketa horrek zuzenean edo zeharka eragiten dio Kadaguako bisoi europarra kontserbatzeko interes bereziko eremuari.

1) El río Kadagua, colindante con la parcela en la que se pretende desarrollar la urbanización y la edificación futura del nuevo ámbito industrial sobre la que se consulta, es un espacio de gran valor ambiental que está declarado Área de interés especial-por el Plan de Gestión del visón europeo en Bizkaia, aprobado mediante Decreto Foral 118/2006, de 19 de junio. Dicha especie se encuentra incluida en el catálogo vasco de especies amenazadas en la categoría en Peligro de Extinción. Con carácter previo a la aprobación definitiva, del PAU UE4 deberá ser emitido por este Servicio de Patrimonio Natural el Informe preceptivo (y en su caso la autorización previa) establecido en el artículo 10 del citado Plan de gestión del visón europeo, puesto que dicha actuación urbanizadora afecta de forma directa o indirecta al área de interés especial para la conservación del visón europeo de Kadagua.

2) Hirigintzako jarduketa-programaren Ingurumen Ebaluazio Estrategikoak arrunta izan behar du, eta ez sinplifikatua, ondorio garrantzitsuak eragin baititzake ingurumenean; izan ere, ingurumen-balio eta -potentzial handiko eremu bati eragiten dio, eta bertan, galzorian dauden bi espezie bizi dira gutxienez: bisoi europarra eta igaraba. Ingurumen-ebaluazio horrekin batera, eremu mugakideko urbanizazioaren (Arkema fabrika zaharrean) ingurumen-ebaluazioa egin beharko da, eta dagoeneko eginda dauden txostenetan zehaztutakoa izan beharko da kontuan.

2) La Evaluación Ambiental Estratégica del programa de actuación urbanizadora debe tener carácter ordinario y no simplificada por poder causar efectos significativos sobre el medio ambiente puesto que afecta a un área de elevado valor y potencial ambiental, con presencia al menos de dos especies en peligro de extinción: visón europeo y nutria. Esta evaluación ambiental deberá ser realizada de forma conjunta con la evaluación ambiental de la urbanización del espacio colindante en la antigua fábrica de Arkema y que se deberá tener en cuenta lo establecido en los informes ya emitidos.

Zentzu horretan, Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritzaren ustez ez dira modu egokian ebatzi bi gai hauek:

A este mismo respecto la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático considera que no se han resuelto adecuadamente dos cuestiones:

1) Urbanizazioaren eta Kadagua ibaiaren arteko gertutasuna; hura aztergai dugun eremuaren iparraldetik igarotzen da. Horregatik, beharrezkotzat jotzen du antolamendua berrikustea, egikaritze-unitatearen iparraldean dagoen bidea kentzeko eta, ahal den neurrian, haren urbanizazioa ibaiertzetatik urruntzeko. Nolanahi ere, beharrezkotzat jotzen du Kadagua ibaiaren ibaiertzeko basoa sendotzeko neurri xehatuak ezartzea hura egikaritze-unitatetik igarotzen den zatian, bertako zuhaitz- eta zuhaixka-espezie bidezko landareztatzeak eginez. Nahitaez hartu beharreko neurriak izango dira, Bl-3651 ondoko landaredi autoktonoaren zerrendari eragin ala ez; horiek egikaritze-proiektu gisa zehaztu beharko dira, HJParen garapenarekin modu eraginkorrean lotu ahal izateko.

1) La proximidad de la urbanización a la zona del río Kadagua que discurre al norte de la zona de estudio. Por ello considera necesario que se revise la ordenación para eliminar el vial situado al norte de la UE, alejando en la medida de lo posible su urbanización de las márgenes fluviales. Y que, en todo caso, se establezca de forma pormenorizada medidas de refuerzo del bosque de ribera del río Kadagua a su paso por la UE mediante la realización de revegetaciones en base a especies arboladas y arbustivas autóctonas. Dichas medidas deberán adoptarse independientemente de la afección o no a la franja de vegetación autóctona colindante a la Bl-3651, y habrán de especificarse a nivel de proyecto de ejecución, de modo que su ejecución se vincule de forma efectiva al desarrollo del PAU.

2) Flora aloktono inbaditzailearen presentzia desagerrarazteko eta kontrolatzeko neurriak berariaz zehaztu eta aurreikusi beharko dira HJPan. Horretarako, «Espezie inbaditzaileak desagerrarazteko eta kontrolatzeko protokoloa» idaztea gomendatzen da, hirigintza-dokumentuaren maila guztiekin lotzeko eta, horrela, neurri horiek hartuko direla bermatzeko.

2) Las medidas de erradicación y control sobre la presencia de flora alóctona invasora deben quedar especificadas y presupuestadas expresamente en el PAU, para lo cual se recomienda redactar un «Protocolo de erradicación y control de especies invasoras» que se vincule a todos los niveles al documento urbanístico, de modo que se garantice su adopción.

– Osasun Sailak zenbait zehaztapen proposatu ditu proiektuak garatzeko.

– Por parte del Departamento de Salud, se proponen distintas determinaciones para el desarrollo de los proyectos.

– Larrialdiei Aurre Egiteko eta Meteorologiako Zuzendaritzak lurzatiaren arrisku esanguratsuenak identifikatu ditu.

– Por parte de la Dirección de Atención de Emergencias y Meteorología, se identifica los riesgos más relevantes de la parcela.

URA Uraren Euskal Agentziak jakinarazi du planak behar bezala errespetatzen dituela EAEko Ibaiak eta Errekak Antolatzeko Lurralde Plan Sektorialaren F3 apartatuan ezarritako atzerapenak (449/2013 Dekretua, azaroaren 19koa, EAEko Kantauriko eta Mediterraneoko isurialdeko Ibaiak eta Errekak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Planaren aldaketa behin betiko onartzen duena). Era berean, gogorarazi du behar bezala bete beharko direla HJP honetako obra-baimenean jasotako zehaztapenak eta baldintzak (erreferentzia zenbakia: A0-8-2019-0305).

– La Agencia Vasca del Agua Ura comunica que el plan respeta los retiros establecidos en el apartado F3 del PTS de Ordenación de Ríos y Arroyos de la CAPV (Decreto 449/2013, de 19 de noviembre, por el que se aprueba definitivamente la modificación del Plan Territorial Sectorial de Ordenación de ríos y Arroyos de la CAPV (Vertientes Cantábrica y Mediterránea) y recuerda que se deberán cumplir las determinaciones y condiciones que se recojan en la autorización de obra del presente PAU (n.º ref.: A0-8-2019-0305).

Gainera, Agentziak egokitzat jotzen du Planean aurkeztu den Azterlan Hidraulikoaren berrikuspen-azterketaren emaitza. Bertan ondorioztatzen da ez dela ur-laminaren gainpresio nabarmenik gertatzen eremu horretan, eta proposatutako jarduketekin ez direla uholde-arriskua eta ingurunean lehendik dagoen arriskua areagotuko.

Además, la Agencia considera que es correcto el resultado del análisis de la revisión del Estudio Hidráulico presentado en el Plan en que se concluye que no se producen sobreelevaciones significativas de la lámina de agua en la zona y que con las actuaciones propuestas no se agravará la inundabilidad y el riesgo preexistente en el entorno.

E) Ingurumen-txosten estrategikoan kontuan hartu behar diren funtsezko alderdien definizioa eta irismena.

E) Aspectos fundamentales a considerar y su alcance en el Estudio Ambiental Estratégico.

Ingurumen-azterlan estrategikoak Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen IV. eranskinean ezarritako edukia bildu beharko du, eta hori osatu egin beharko da urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren II. eranskinean jasotzen denarekin (211/2012 Dekretua, planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura arautzen duena).

El estudio ambiental estratégico deberá incorporar el contenido establecido en el Anexo IV de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, que deberá completarse con lo recogido en el Anexo II del Decreto 211/2012, de 16 de octubre por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas.

Aurrekoarekin bat etorriz, garatzen diren apartatuek honako eskema metodologikoari erantzun behar diote:

De acuerdo con lo anterior, los apartados que se desarrollen deberán responder al siguiente esquema metodológico:

1.– Edukia, helburuak eta egokiak diren beste plan eta programa batzuekiko harremanak.

1.– Contenido, objetivos y relaciones con otros planes y programas pertinentes.

2.– Ingurumenaren gaur egungo egoera.

2.– Situación actual del medio ambiente.

3.– Ingurumenean egon daitezkeen ondorio esanguratsuak.

3.– Efectos significativos en el medio ambiente.

4.– Prebentzio-, zuzenketa- eta konpentsazio-neurriak.

4.– Medidas preventivas, correctoras y compensatorias.

5.– Alternatibak hautatzeko prozesua.

5.– Proceso de selección de alternativas.

6.– Ingurumena zaintzeko programa.

6.– Programa de vigilancia ambiental.

7.– Laburpen ez-teknikoa.

7.– Resumen no técnico.

Ebaluatzekoa den dokumentuaren ezaugarriak direla eta, uste dugu ingurumen-azterketa estrategikoak –aurrerantzean, Azterketa– behean azaltzen diren alderdiak landu behar dituela, bakoitzari ondoren adierazten den zabaltasuna eta zehaztasuna emanda:

Dadas las características del documento que se evalúa, se estima que el estudio ambiental estratégico, en adelante el Estudio, debe profundizar en los siguientes aspectos con la amplitud y nivel de detalle que se expresa a continuación:

1) Edukia, helburuak eta beste plan eta programa batzuekiko erlazioak.

1) Contenido, objetivos y relaciones con otros planes y programas.

Azterketak HJParen helburu nagusien laburpen labur bat izango du, eta beste plan eta programa lotuekin dituzten harremanei buruzko analisi labur bat. Gainera, ingurumen-alderdiak HJParen prestaketan nola txertatzen diren azaldu beharko du. Aztertu beharko da HJParen aplikazioak nola laguntzen duen ingurumen-helburuak txertatzen.

El Estudio contendrá un breve resumen de los objetivos principales del PAU, así como un sucinto análisis de sus relaciones con otros planes y programas conexos que puedan incidir. Además, deberá reflejar la integración de los aspectos ambientales en la elaboración del PAU. Se deberá analizar cómo la aplicación del PAU contribuye a la integración de los objetivos ambientales.

HJP hori prestatzean, txostenak era espezifikoan justifikatu beharko du nola hartu diren kontuan Ebazpen honetako hirugarren puntuko A apartatuan jasotako ingurumena babesteko helburuak eta printzipio eta irizpide jasangarriak. Justifikazio hori bai arauetan bai HJPan bertan ezarritako adierazle eta mugen erabileran oinarritutako da.

El Estudio deberá justificar de forma específica la manera en que los objetivos de protección ambiental y los principios y criterios de sostenibilidad recogidos en el apartado A del punto tercero de esta Resolución se han tenido en cuenta durante la elaboración del PAU. Dicha justificación se apoyará en el uso de indicadores y límites, bien establecidos en las normas o bien propuestas en el propio PAU.

Ingurumen-txosten estrategikoak hierarkikoki goi-mailakoak diren lurralde- eta sektore-antolamenduko planekin bateragarria dela dioen azterketa bat aurkeztu beharko du. Zehazki, eta beste batzuen artean, honako plan hauek hartuko dira kontuan:

El estudio ambiental estratégico deberá aportar un análisis de la compatibilidad con los planes de ordenación territorial y sectorial jerárquicamente superiores. En particular, y entre otros, se tendrán en cuenta los siguientes planes:

– Bilbo Metropolitarraren Eremu Funtzionaleko Lurralde Plan Partziala.

– Plan Territorial Parcial del Área Funcional del Bilbao Metropolitano.

– EAEko Jarduera Ekonomikoetarako Lurzorua Sortzeko eta Saltoki Handiak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Plana.

– Plan Territorial Sectorial de creación pública de suelo para actividades económicas y de equipamientos comerciales.

– Alonsotegiko Hiri Antolamenduko Plan Orokorra eta eremuari aplikatu beharreko gainerako udal-planeamendua.

– Plan General de Ordenación Urbana de Alonsotegi y demás planeamiento municipal aplicable al ámbito.

– EAEko Ibai eta Erreken Lurralde Plan Sektoriala.

– Plan Territorial Sectorial de Ríos y Arroyos de la CAPV.

– Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Plan Hidrologikoa.

– Plan Hidrológico de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental.

– Foru Aldundiaren ekainaren 19ko 118/2006 Foru Dekretua. Horren bidez, Bisoi Europarraren, Mustela lutreola (Linnaeus, 1761), Kudeaketa Plana onetsi da, Bizkaiko Lurralde Historikoan, galtzeko arriskuan dagoen espeziea den eta babesteko neurri bereziak behar diren aldetik.

– Decreto Foral de la Diputación Foral 118/2006, de 19 de junio, por el que se aprueba el Plan de Gestión del Visón Europeo, Mustela lutreola (Linnaeus, 1761), en el Territorio Histórico de Bizkaia, como especie en peligro de extinción y cuya protección exige medidas específicas.

Halaber, eremuari aplikatu beharreko gainerako planei dagokienez izan daitezkeen bigarren mailako ondorioak eta eragin metagarriak eta sinergikoak identifikatuko dira. Hemen identifikatutako ondorioak, halakorik izanez gero, HJParen inpaktuak identifikatu eta baloratzeko apartatuan ebaluatuko dira. Denentzako helburuak lortzeko ahalegina egitea izango da xedea, eta horrez gain, beste planen helburu eta jarduketa-ildoak ez errepikatzea, haien artean gatazkarik ez izatea edo, bateraezintasunik agertzen bada, HJPak jarduteko zer beste aukera dituen ebaluatzea.

Asimismo, se identificarán los posibles efectos secundarios, acumulativos y sinérgicos que puedan surgir con el resto de los planes aplicables al ámbito de afección. Los efectos así identificados se evaluarán, en su caso, en el apartado de identificación y valoración de impactos del PAU. La finalidad será promover la consecución de objetivos comunes y, evaluar las posibles alternativas de actuación del PAU en los casos en los que se puedan presentar solapamientos, conflictos o incompatibilidades con los objetivos y líneas de actuación de los otros planes.

2) Ingurumenaren gaur egungo egoera.

2) Situación actual del medio ambiente.

Azterlanak ingurumenaren egungo egoeraren alderdi garrantzitsuak deskribatu beharko ditu, eragin nabarmenak jasan ditzaketen guneen ingurumen-ezaugarriak zehaztuz eta HJPa aplikatu ezean gune horiek izan dezaketen bilakaera azalduz, klima-aldaketa bera ere kontuan izanik.

El Estudio deberá describir los aspectos relevantes de la situación actual del medio ambiente, detallando las características ambientales de las zonas que puedan verse afectadas de manera significativa y su probable evolución en caso de que no se llevara a cabo el PAU, teniendo en cuenta el cambio climático.

HJParen garapen-eremuaren ezaugarriak eta aurreikusitako jarduketak direla-eta, haren garapenak eragina izan dezakeen ingurumeneko elementu guztiak identifikatu beharko dira.

Dadas las características del ámbito de desarrollo del PAU y las actuaciones previstas, deberán identificarse todos los elementos del medio que pudieran ser susceptibles de afección tras el desarrollo del PAU.

Era berean, egon daitekeen edozein ingurumen-arazo garrantzitsu eta eremuaren garapen urbanistikoari buruzko mugapenak identifikatu behar dira, baita ebazpen honetako C apartatuan jasotako edozein gunerekin erlazionatutako arazoak ere.

Asimismo, debe identificarse cualquier problema ambiental existente que sea relevante, y las limitaciones del ámbito para desarrollos urbanísticos, incluyendo en particular los relacionados con cualquiera de las zonas recogidas en el apartado C de esta Resolución.

Horrez gain, lurraldearen ingurumen-unitate homogeneoak definituko dira, horien paisaia-ezaugarrien eta baliabide naturalen azterketa integratutik abiatuta.

Igualmente se llevará a cabo una definición de las unidades ambientales homogéneas del territorio a partir del análisis integrado de sus características paisajísticas y de los recursos naturales.

Lehen aipatutako ingurumen-alderdiak era kartografikoan adierazi beharko dira, HJParekiko proportzioa duen eskalan.

Los aspectos ambientales mencionados anteriormente deberán representarse de forma cartográfica, a una escala proporcionada al carácter del PAU.

Ingurumenaren gaur egungo egoeraren deskribapena ingurumen-adierazleetan bermatu beharko da; horretarako, Ingurumen Esparru Programaren adierazleen oinarrizko panelean jasotakoak erabili ahal izango dira, baita lurraldeari eta ingurumenari buruzko Eustatenak ere, eta txosten honetako aurreko apartatuetan adierazitako ingurumen-helburuen bilakaerari buruzko informazio garrantzitsua eman dezaketen beste batzuk.

La descripción de la situación actual del medio ambiente deberá apoyarse en el uso de indicadores ambientales, pudiendo utilizarse a tal efecto los recogidos en el panel básico de indicadores del Programa Marco Ambiental, así como los del Eustat referidos al territorio y al medio ambiente, y cuantos otros puedan ofrecer información relevante sobre la evolución de los objetivos ambientales señalados en los apartados anteriores de este informe.

Aipatutako adierazleei buruzko datuak izan beharko ditu txostenak, eta, halakorik ez badu, alderdi berak adierazten dituzten beste adierazle batzuei buruzkoak; kasu bakoitzean, datu zehatzak lortzeko egon litezkeen zailtasunak justifikatu beharko ditu. Era berean, proposatzen diren beste adierazle batzuei buruzko datuak jaso beharko ditu txostenak, ingurumen-zaintzako programa aplikatzeko erreferentziako ingurumen-egoera zehaztuta gera dadin.

El Estudio deberá incorporar los datos referentes a los indicadores citados o, en su defecto, a otros indicadores representativos de los mismos aspectos, justificando las posibles dificultades encontradas para obtener los datos precisos en cada caso. Igualmente, el Estudio deberá incorporar datos referentes a otros indicadores que se propongan, de forma que, en su conjunto, quede definida una situación ambiental de referencia para la aplicación del programa de vigilancia ambiental.

3) Ingurumenean egon daitezkeen ondorio esanguratsuak.

3) Efectos significativos en el medio ambiente.

Apartatu honetan ingurumenean eragin ditzakeen ondorio adierazgarriak aztertu beharko dira, alderdi hauek barne: biodibertsitatea, biztanleria, gizakien osasuna, fauna, flora, lurra, ura, airea, kultura-ondarea (ondare historikoa barne), klima-faktoreak, klima-aldaketan izan dezakeen eragina (bereziki, HJPari lotutako karbono-aztarnaren ebaluazio egokia), ondasun materialak, kultura-ondarea eta paisaia. Faktore horien arteko elkarreragina ere kontuan izan behar da, eragindako ekosistemek emandako ingurumen-zerbitzuak ere ebaluatuz. Ondorio horiek barnean hartu behar dituzte albo-ondorioak, metaketak, sinergiak, epe labur, ertain eta luzerako eraginak, ondorio iraunkorrak eta aldi baterakoak, positiboak eta negatiboak.

En este apartado se deberán analizar los probables efectos significativos en el medio ambiente, incluidos aspectos como la biodiversidad, la población, la salud humana, la fauna, la flora, la tierra, el agua, el aire, el patrimonio cultural, incluido el patrimonio histórico, los factores climáticos, su incidencia en el cambio climático, en particular una evaluación adecuada de la huella de carbono asociada al PAU, los bienes materiales, el paisaje y la interrelación entre estos factores y evaluando, para su toma en consideración, los servicios ambientales prestados por los ecosistemas afectados. Estos efectos deben comprender los efectos secundarios, acumulativos, sinérgicos, a corto, medio y largo plazo, permanentes y temporales, positivos y negativos.

HJParen ezarpenak eragin ditzakeen inpaktuak ebaluatzean, Arkemako fabrika zaharreko eremu mugakidearen urbanizazioan eragindako ingurumen-ondorioak ere ebaluatu beharko dira. Ondoko bi industria-lurzatien ezarpenak Kadagua ibaian galzorian dauden bi ugaztun-espezieren habitatean zer nolako ondorioak izan ditzakeen eta izango dituen aztertu beharko da.

La evaluación de los impactos previsibles por la implantación del PAU se deberá hacer de forma conjunta con los efectos ambientales de la urbanización del espacio colindante en la antigua fábrica de Arkema. Se deberá valorar cómo la implantación de ambas parcelas industriales colindantes tienen efectos existentes y futuros sobre hábitat de dos especies de mamíferos en peligro de extinción en el río Kadagua.

Txostenak HJPa aplikatzearen ondorioz sortzen diren ekintzen eta ingurumenean eragin kaltegarriak izan ditzaketenen deskribapen zehatza garatuko du, bai HJParen helburuekin zuzenean lotuta daudenak, bai hura garatzeko beharrezkoak diren jarduketa erantsiak, bereziki zuhaitz-masa naturalen eta interes komunitarioko habitaten gaineko jarduketak.

El estudio desarrollará una descripción detallada de las acciones que se plantean como consecuencia de la aplicación del PAU y que puedan tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente, tanto las directamente relacionadas con los objetivos del PAU, como las actuaciones anejas necesarias para su desarrollo y, en particular, las actuaciones sobre las masas arboladas y hábitats de interés comunitario.

Horrela identifikatutako ekintza bakoitzerako, espero daitezkeen ingurumen-ondorio gertagarriak deskribatuko dira, eta, hala behar denean, ingurumen-ondorio kaltegarri jakin bat gertagaitza dela justifikatu beharko da. Eta identifikatutako inpaktu guztietatik berariaz nabarmendu beharko dira garrantzitsutzat hartutakoak.

Para cada una de las acciones así identificadas se describirán los probables efectos ambientales esperados, justificándose, cuando sea necesario, que un determinado efecto ambiental adverso no resultará probable. Y, de los impactos identificados, se deberán señalar expresamente los considerados como significativos.

Ingurumen-azterketa estrategikoak bermatu beharko du bete egingo direla 213/2012 Dekretuan ezarritako kalitate akustikoaren helburuak (213/2013 Dekretua, urriaren 16koa, Euskal Autonomia Erkidegoko kutsadura akustikoari buruzkoa).

El estudio ambiental estratégico deberá asegurar que se logrará el cumplimiento de los objetivos de calidad acústica establecidos en el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Kutsatuta egon daitezkeen lurzoruei dagokienez, eremuan hautematen bada Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legean edo Lurzorua kutsa dezaketen jarduerak zerrendatu eta lurzoru kutsatuak izendatzeko irizpideak eta estandarrak ezartzen dituen urtarrilaren 14ko 9/2005 Dekretuaren 1. eranskina aldatzen duen azaroaren 2ko PRA/108012017 Aginduan aipatzen diren kutsa dezaketen jardueraren bat, inbentariatu egin beharko da, eta inbentarioan balego bezalako ondoreak sortuko ditu.

En relación con la presencia de suelos potencialmente contaminados, en el hipotético caso de que se conociera que la zona hubiera soportado alguna actividad potencialmente contaminante de las mencionadas en los Anexos de /a Ley 412015 de prevención y corrección de la contaminación del suelo, o de la Orden PRA/108012017, de 2 de noviembre, por la que se modifica el Anexo 1 del Real Decreto 9/2005, de 14 de enero, por el que se establece la relación de actividades potencialmente contaminantes del suelo y los criterios y estándares para la declaración de suelos contaminados, esta debería ser objeto de inventario y las implicaciones son las mismas que si formara parte del mismo.

HJParen proposamenak kontuan hartuta, a priori esanguratsutzat jo daitezke ebazpen honetako C apartatuan zehaztutako ingurumen-balioetan izango diren eraginak, eta bereziki kontuan hartu beharko dira baso naturalen eta Batasunaren intereseko habitaten presentzia edo habitat horiei lotutako mehatxatutako fauna.

Teniendo en cuenta las propuestas del PAU, pueden considerarse significativas, a priori, las afecciones a los valores ambientales detallados en el apartado C de esta Resolución, considerando en particular la presencia en el Sector de bosques naturales y hábitats de interés comunitario, o de fauna amenazada asociada a estos hábitats.

4) Prebentzio-, zuzenketa- eta konpentsazio-neurriak.

4) Medidas preventivas, correctoras y compensatorias.

Aurreko apartatuan identifikatu diren ondorio esanguratsu bakoitzarentzat, ondoriook prebenitzeko, zuzentzeko edo, hala badagokie, konpentsatzeko aurreikusitako neurriak deskribatuko dira, eta, behar izanez gero, klima-aldaketan izan dezaketen eragina arintzeko eta horretara egokitu ahal izateko. Ahal den heinean, zehaztuko da proposatutako neurri bakoitza zer garapen-tresnatan ezarriko den.

Para cada uno de los efectos significativos identificados en el apartado anterior se describirán las medidas previstas para su prevención, corrección o, en su caso, compensación, incluyendo en su caso, aquellas para mitigar su incidencia sobre el cambio climático y permitir su adaptación al mismo. Se especificará, en la medida de lo posible, el instrumento de desarrollo en el que se implementará cada una de las medidas propuestas.

Horrez gain, ingurumen-txosten estrategikoak aurreikuspen hau ere identifikatu beharko du: ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa egitera behartuta dauden proiektuena, Plana etorkizuneko baimenerako marko edo esparru dutenena alegia. Hala badagokio, proiektuak gauzatzean sortutako eraginak gutxitzeko gidalerroak ere ezarriko dira. Zentzu horretan, kontuan izan beharko dira Uraren Euskal Agentziaren HJP honen obra-baimenean jasotzen diren zehaztapenak eta baldintzak, baita Larrialdiei Aurre Egiteko eta Meteorologiako Zuzendaritzaren eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzaren txostenetan jasotakoak ere.

Además, el estudio ambiental estratégico deberá identificar la previsión de los proyectos sometidos a evaluación de impacto ambiental de los que el Plan es el marco para su futura autorización y, en su caso, establecer las directrices para la minimización de las afecciones en el momento de desarrollo de los proyectos. A este respecto se deberá tener en cuenta las determinaciones y condiciones que se recojan en la autorización de obra del presente PAU de la Agencia Vasca del Agua, así como las emitidas en los informes de la Dirección de Atención de Emergencias y Meteorología y la Dirección de Salud Pública y Adicciones.

Prebentzio- eta zuzentze-neurrien artean, babesari buruzkoak aurreikusiko dira eta, egokia izanez gero, proposatutako antolamenduak eraldatutako lurrazala leheneratzekoak. Horrekin lotuta, kontuan hartuko dira bereziki Eusko Jaurlaritzako Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritzak baso naturalei eta zuhaizti autoktonoei eragindako inpaktuak minimizatzeko azaldu dituen irizpideak. Gainera, proposamenak tokiko konektibitate ekologikoko irizpideak txertatu behar ditu, basoko espezieen eta habitaten zatiketari aurre egiteko, eremuaren eta ingurunearen koherentzia ekologikoa handitzeko eta, aldi berean, flora aloktono inbaditzailea desagerrarazteko. Neurri horiek behar bezala jaso beharko dira, HJParen garapenarekin eraginkortasunez lotuta egon daitezen.

Entre las medidas preventivas y correctoras, se preverán las relativas a la protección y, en su caso, restauración de las superficies alteradas por la ordenación propuesta. A este respecto se tendrán en cuenta, en particular, los criterios expuestos por la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático del Gobierno Vasco en relación con la minimización de las afecciones a bosques naturales y ejemplares de arbolado autóctono. Además, la propuesta debe integrar criterios de conectividad ecológica local, a fin de contrarrestar la fragmentación de hábitats y especies silvestres, aumentar la coherencia ecológica del ámbito y su entorno y, a su vez, para la eliminación de la flora alóctona invasora. Estas medidas deberán verse recogidas de forma que se ejecución se vincule de forma efectiva al desarrollo del PAU.

Kalitate akustikoaren helburuetara iristeko behar diren neurriak ezarriko dira, EAEko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuko 40. artikuluan zehaztutakoaren arabera. Behar diren neurriak hartu beharko dira zarata-foku berriek Kadagua ibaiarekin lotutako faunari ahalik eta arazo gutxien eragiteko.

Se establecerán las medidas necesarias para alcanzar los objetivos de calidad acústica, conforme a lo establecido en el artículo 40 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la CAPV. En su caso, se deberá desarrollar las medidas necesarias para minimizar las posibles molestias a la fauna vinculada al río Kadagua por los nuevos focos sonoros.

Azkenik, Ingurumen-ebaluazioari buruzko Legeak (21/2013 Legea, abenduaren 9koa) eskatzen duenez, ingurumen-txosten estrategikoak barnean hartuko ditu hainbat neurri, planak klima-aldaketan izan dezakeen eragina arinduko dutenak eta hartara egokitzera bideratuko dutenak. Xede horrekin, Ihobek egindako gida metodologiko hauek erabili ahal izango dira erreferentzia gisa: «Klima-aldaketara egokitzeko udal-programak egiteko gida. Udalsarea 21 lan-koadernoa» eta «Euskadiko Hirigintzaren Plangintzari buruzko Eskuliburua Klima-aldaketa arintzeko eta Klima-aldaketara egokitzeko (Ihobe)».

Finalmente, tal y como exige la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el estudio ambiental estratégico incluirá medidas para mitigar su incidencia sobre el cambio climático y permitir la adaptación al mismo. A estos efectos, se pueden utilizar como referencia las siguientes guías metodológicas elaboradas por Ihobe: «Guía para la elaboración de programas municipales de adaptación al cambio climático. Cuaderno de trabajo n.º Udalsarea 21» y «Manual de Planeamiento Urbanístico en Euskadi para la mitigación y adaptación al Cambio Climático (Ihobe)».

5) Alternatibak hautatzeko prozesua.

5) Proceso de selección de alternativas.

Hauek hartuko ditu barnean: alternatibak hautatzeko prozesuaren laburpen arrazoitu bat, bideragarritasun teknikoa, ekonomikoa eta ingurumen arlokoa eta HJParen helburuekiko bat-etortzea eta proportzionaltasuna justifikatuko dituena, batez ere txosten honetako aurreko apartatuetan adierazitako ingurumen-helburuekikoak, bereziki intereseko landare-formazioen (ibaiertzeko basoa) babesari, paisaiaren babesari eta arriskuen prebentzioari buruzkoekin.

Se incluirá un resumen motivado del proceso de selección de las alternativas, que justifique su viabilidad técnica, económica y ambiental, y su congruencia y proporcionalidad con los objetivos del PAU y, en especial, con los objetivos ambientales recogidos en anteriores apartados de este informe, en especial con los relativos a la protección de las formaciones vegetales de interés (bosque de ribera), la protección del paisaje, y la prevención de riesgos.

Ingurumen-txosten estrategikoak barnean hartu behar du ezer ez egitearen alternatiba. Bada, aukera horretan, HJParen eremuak gaur egungo egoeran jarraituko luke, indarreko planak ezarritakoari jarraikiz (0. alternatiba). HJPa aplikatu ez eta gaur egungo egoeran jarraituz gero, aztertu beharko da zein izango litzatekeen arlo garrantzitsuen eboluzio gertagarriena.

El estudio ambiental estratégico debe incluir la alternativa de no intervención, en la que el ámbito del PAU continuaría en la situación actual, de acuerdo con el Plan Vigente (alternativa 0). Se deberá analizar la probable evolución de los aspectos relevantes en caso de no aplicación del PAU, en la situación actual sin desarrollo de las propuestas.

Proposatutako soluzioa justifikatu beharko da, eta jarduketen dimentsioari eta hedadurari ez ezik, aipamena egin beharko die horietako bakoitzerako dauden soluzio tekniko guztiei ere.

Deberá justificarse la solución propuesta, la cual deberá referirse tanto a la dimensión y extensión de las actuaciones, como a las distintas soluciones técnicas existentes para cada una de ellas.

Alternatibak baloratzeko prozesu horretan, arreta berezia izango dute ebazpen honetako C apartatuan deskribatutako ingurumen-baldintzatzaileek. Horretarako, ahal den neurrian urbanizazioa ibai-bazterretatik urruntzeko alternatiba bat aurkeztu beharko da.

En este proceso de valoración de alternativas se considerarán en particular los condicionantes ambientales de ámbito descritos en el apartado C de esta Resolución. Para ello, se deberá aportar una alternativa que aleje en la medida de lo posible la urbanización de las márgenes fluviales.

Azterketa horretan ebaluazioa egiteko modua deskribatuko da, bai eta aurkitutako zailtasunak ere; esate baterako, eskatutako informazioa biltzean beharbada aurkitzen diren gabezia teknikoak, edo ezagutza eta eskarmentu falta.

En este análisis se describirá la manera en que se realizó la evaluación, incluidas las dificultades halladas, tales como deficiencias técnicas o falta de conocimientos y experiencia que pudieran haberse encontrado a la hora de recabar la información requerida.

Apartatua bukatzeko, hautatutako aukera argudiatu egin beharko da, eta bermatu egin beharko da hautatutako aukera teknikoki eta ingurumenari dagokionez bideragarria dela, eta ingurumenaren osagaiei ahalik eta afekzio txikiena eragiteko ahalegina egin beharko da.

El apartado concluirá con una justificación de la alternativa elegida, debiendo garantizar en cualquier caso la viabilidad técnica y ambiental de la solución adoptada y procurar la menor afección posible a los componentes ambientales del medio.

6) Ingurumena zaintzeko programa.

6) Programa de vigilancia ambiental.

Azterketak ingurumena zaintzeko programa bat garatuko du eta bertan HJPa aplikatzeak dakartzan ondorioak berrikusteko aurreikusitako neurriak deskribatuko dira. Ingurumena zaintzeko programan adierazleak deskribatuko dira eta, behar izanez gero, ondorio garrantzitsuenen erreferentzia-balioak, bai positiboak bai negatiboak.

El Estudio desarrollará un programa de vigilancia ambiental en el que se describan las medidas previstas para la supervisión de los efectos de la aplicación del PAU. En el programa de vigilancia ambiental se describirán los indicadores y, en su caso, los valores de referencia de los efectos más significativos, tanto positivos como negativos.

Ingurumena zaintzeko programak txostenean Ebazpen honetako A apartatuko helburuak betetzeko proposatzen diren adierazleak jaso beharko ditu. Era berean, kasuan-kasuan datuak zein periodikotasun eta metodologiaren bidez jasoko diren azaltzeko proposamen zehatz bat jaso beharko du.

El programa de vigilancia ambiental deberá recoger los indicadores que se propongan en el Estudio, para el cumplimiento de los objetivos del apartado A de esta Resolución y una propuesta concreta de la periodicidad y de los métodos que se utilizarán para la recogida de datos, en cada uno de los casos.

7) Laburpen ez-teknikoa.

7) Resumen no técnico.

Azterketak barnean hartuko du aurreko epigrafeen arabera emandako informazioaren laburpen ez-tekniko bat, herritarrek oro har ulertzeko moduko eta aztertutako alderdi guztiak lantzen dituen informazio zehatzarekin, baita informazio grafikoarekin ere, dokumentu autoaskia eta azterketarekiko berarekiko independentea izan dadin.

El Estudio incluirá un resumen de carácter no técnico de la información facilitada en virtud de los epígrafes precedentes, que contenga información concisa en términos comprensibles por el público en general, que trate todos los aspectos analizados y que contenga asimismo información gráfica, con el fin de que pueda constituir un documento autosuficiente e independiente del propio Estudio.

F) Oinarrizko organoak kontsultatu beharko dituen eragindako administrazio publikoak eta publiko interesduna identifikatzea.

F) Identificación de las Administraciones públicas afectadas y del público interesado que deberá ser consultado por el órgano sustantivo.

Urriaren 16ko 211/2012 Dekretuak 12. artikuluan eta abenduaren 9ko 21/2013 Legeak 22. artikuluan xedatuaren ondorioetarako, ebazpen honetako kontsulten izapidea betetzeko erabilitako zerrenda hartuko da gai honen eraginpeko administrazio publikoen eta interesdunen zerrenda osatzeko, aipatu abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluaren arabera. Ingurumen-organoak honako hauei egin die kontsulta:

A los efectos de lo dispuesto en el artículo 12 del Decreto 211 /2012 y del artículo 22 de la Ley 21/2013, el listado de las Administraciones públicas afectadas y del público interesado es el realizado para el trámite de consultas y administraciones afectadas en este caso conforme al artículo 30 de la citada Ley 21/2013, de 9 de diciembre. El órgano ambiental ha realizado consultas a:

– Eusko Jaurlaritzako Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritza.

– Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático del Gobierno Vasco.

– Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritza.

– Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco.

– Eusko Jaurlaritzako Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritza.

– Dirección de Salud Pública y Adicciones del Gobierno Vasco.

– Eusko Jaurlaritzako Larrialdiei Aurre Egiteko eta Meteorologiako Zuzendaritza.

– Dirección de Meteorología y Prevención de Emergencias del Gobierno Vasco.

– IHOBE, Eusko Jaurlaritzako Ingurumenaren Kudeaketarako Sozietate Publikoa.

– Ihobe, S.A. Sociedad Pública de Gestión Ambiental del Gobierno Vasco.

– Uraren Euskal Agentzia, URA.

– Agencia Vasca del Agua Ura.

– Bizkaiko Foru Aldundiko Ingurumenaren Zuzendaritza Nagusia.

– Dirección General de Medio Ambiente de la Diputación Foral de Bizkaia.

– Ekologistak Martxan Bizkaia Elkartea.

– Ekologistak Martxan Bizkaia.

G) Jendaurreko informazioaren eta kontsulten modalitateak, iraupena eta epeak zehaztea.

G) Definición de las modalidades, la amplitud y los plazos de información pública y consultas.

Informazioa eskuratzeko eta parte-hartze publikoa izateko eskubidea bermatzeko, organo erabakitzaileak, edo, hala badagokio, sustatzaileak (aztergai dugun kasuan bat datoz bi organoak) jendaurreko informazioaren izapidearen pean jarriko du HJParen hasierako bertsioa, ingurumen-azterketa estrategikoarekin batera, 45 egunez gutxienez. Era berean, eta aurreko izapidearekin batera, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak gutxienez kontsultatutako erakundeen iritzia jaso beharko du, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 19. artikuluan ezarritakoaren arabera.

En orden a garantizar el derecho de acceso a la información y a la participación pública, el órgano sustantivo, o en su caso el promotor (en el caso que nos ocupa ambos coinciden), someterá la versión inicial del PAU junto con el estudio ambiental estratégico a información pública, por un plazo no inferior a 45 días. Asimismo, simultáneamente al trámite anterior, se deberá recabar la opinión de, al menos, los organismos a los que ha consultado la Dirección de Administración Ambiental de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 19 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 17. artikuluaren arabera, gehienez ere hamabost hilabeteko epea izango da Azterketa eta arauaren 21. eta 22. artikuluetan aurreikusitako kontsultak egiteko eta informazio publikoaren prozedura betetzeko, irismen-dokumentu hau erakunde sustatzaileari jakinarazten zaion egunetik aurrera.

De acuerdo con el artículo 17 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, el plazo máximo para la elaboración del Estudio, y para la realización de la información pública y de las consultas previstas en los artículos 21 y 22 de la norma, será de quince meses a contar desde la notificación al órgano promotor de este documento de alcance.

H) Dokumentazioa aurkezteko jarraibideak.

H) Instrucciones para presentar la documentación.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. artikuluaren arabera, kualifikazio profesionala eta goi-mailako hezkuntzari buruzko arauen arabera behar besteko gaitasun teknikoa duten pertsonek egin beharko dute azterketa, eta hark Legearen eskakizunak betetzeko behar den kalitatea izango du. Ingurumen-txosten estrategikoaren egileak identifikatu behar dira, haien titulazioa eta, hala badagokio, lanbide arautua adierazita. Identifikazioak barnean hartuko ditu izen-abizenak eta nortasun-agiri nazionalaren kodea edo helburu berberetarako balio duen beste dokumentu bat. Gainera, amaiera-data eta pertsona horien sinadura jasoko dira. Txostenaren edukien eta informazioaren fidagarritasunaren erantzule izango dira horiek, salbu eta Administrazioak berak frogagarri gisa emandako datuak.

De acuerdo con el artículo 16 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, el Estudio deberá ser realizado por personas que posean la capacidad técnica suficiente de conformidad con las normas sobre cualificaciones profesionales y de la educación superior, y tendrá la calidad necesaria para cumplir las exigencias de la Ley. El estudio ambiental estratégico deberá identificar a dichas personas, indicando su titulación y, en su caso, profesión regulada. La identificación deberá incluir el nombre, apellidos y código del documento nacional de identidad u otro documento que sirva a los mismos fines. Además, deberá constar la fecha de conclusión y la firma de dichas personas, que serán responsables de los contenidos del estudio y de la fiabilidad de la información, excepto en lo que se refiere a los datos recibidos de la administración de forma fehaciente.

Dokumentazioa aurkezteko, honako jarraibide hauek bete beharko dira:

Para la presentación de la documentación se deberá seguir las siguientes instrucciones:

1) Ingurumen-adierazpen estrategikoaren eskaerarekin batera aurkeztutako dokumentuek koherentzia egokia errespetatu beharko dute, haien artean nahiz aurretik aurkeztutakoekin, hartara erabakia hartu behar duten administrazio-organoen lana erraztuz, eta ez eragotziz.

1) Los documentos que acompañen a la solicitud de declaración ambiental estratégica deberán guardar la debida coherencia, tanto entre sí como con los presentados con anterioridad, de forma que no se impida y que se facilite la labor de los órganos administrativos que deban pronunciarse.

2) Arreta berezia jarri beharko da kasu bakoitzean dokumentu teknikoen apartatuak haien artean erlazionatzea ahalbidetzen duten datuak adieraztean (esaterako, apartatu batean planeko ekintzak deskribatzen badira eta beste batean ekintza horiek eragindako ingurumen-inpaktuak, bi kasuetan ekintzak izen berarekin aipatu beharko dira).

2) Se deberá poner especial cuidado en indicar en cada caso los datos que permitan relacionar entre sí los distintos apartados de los documentos técnicos (así, por ejemplo, si se describen en un apartado las acciones del plan y en otro apartado los impactos ambientales producidos por dichas acciones, en ambos casos las acciones deberán tener la misma denominación).

3) Beharrezkoa izanez gero, datuak zein iturritatik lortu diren adierazi beharko da.

3) Deberán especificarse las fuentes de obtención de datos, cuando proceda.

4) Behar den apartatuetan, planaren, programaren edo proiektuaren dokumentazio grafikoa eta kartografikoa gehitu beharko da (gutxienez, Planaren eta aurreikusitako jarduketen informazio kartografikoa aurkeztuko da). Planoak pdf formatuan entregatu beharko dira, geoerreferentziatuta; hau da, pdf-ek eremuko koordenatuak eduki beharko dituzte UTM30N ETRS89 erreferentzia-sistema ofizialean.

4) Se deberá incorporar documentación gráfica y cartográfica del plan, programa o proyecto en los apartados en que sea necesario (al menos, se aportará información cartográfica del ámbito del Plan y de las actuaciones previstas). Los planos deberán entregarse en formato pdf y estos deberán estar georreferenciados, es decir, los pdfs deberán contener las coordenadas del ámbito en el sistema de referencia oficial UTM30N ETRS89.

5) Plano guztiak kodearekin eta tituluarekin identifikatu behar dira. Halaber, honako hauek adierazi beharko dira: irudikatutako datuak zuzen interpretatzeko behar diren azalpenak eta sinboloak; eskala grafikoa eta zenbakizkoa, inprimatzeko formatua adierazita; sinadura eta noiz egin den.

5) Todos los planos deberán identificarse con un código y un título. Contendrán, asimismo, una leyenda y la simbología necesaria para la correcta interpretación de los datos representados, escala gráfica y numérica con indicación de los formatos de impresión, firma y fecha de realización.

6) Jatorrizko eskalatik murriztutako planoak aurkeztuz gero, planoan jatorrian adierazitako eskala zuzendu beharko da, horretan oinarrituta egindako neurketek zalantzarik sor ez dezaten.

6) Si se presentaran planos en formato reducido a partir de la escala original, deberá corregirse la escala originalmente indicada en el plano, de forma que las mediciones efectuadas sobre el mismo resulten inequívocas.

7) Analisi teknikoa behar bezala egin ahal izateko, pantailaratzeko PDF formatuko fitxategiez gain, planoen kopia gehigarri bat entregatu beharko da, shape formatuan (UTM30N ETRS89 erreferentzia-sistema erabilita), eta ezingo da 10 Mb baino gehiagokoa izan. Shape fitxategia ZIP fitxategi batean entregatuko da konprimatuta, dituzten 4 fitxategiek osatuta:.shp,.shx, dbf., prj.

7) Además de los archivos en formato .pdf para su visualización, para facilitar la correcta labor de análisis técnico se presentará una copia adicional de los planos en formato shape (utilizando el sistema de referencia UTM30N ETRS89) que no deberán superar los 10Mb. Este archivo shape se entregará comprimiendo en un único archivo ZIP los archivos 4 archivos que lo conforman:.shp,.shx, dbf., prj.

Lau fitxategiak bilduko dituen «eremua.zip» shape konprimatuaren adibidea:

Ejemplo de un shape comprimido «ambito.zip» conteniendo los 4 archivos:

– eremua_adibidea.shp

– ambito_ejemplo.shp

– eremua_adibidea.shx

– ambito_ejemplo.shx

– eremua_adibidea.dbf

– ambito_ejemplo.dbf

– eremua_adibidea.prj

– ambito_ejemplo.prj

8) Dokumentazioarekin batera aurkeztuko dira testuetan zehar aipaturiko eranskin, irudi, plano edo argazki guztiak. Erreferentzia horiek argi eta garbi jarri behar dira, kasuan kasuko elementua erraz aurkitzeko moduan.

8) Deberán incorporarse a la documentación todos los anexos, figuras, planos o fotografías cuya referencia aparezca en los textos. Dicha referencia deberá ser lo bastante clara para encontrar dichos elementos con facilidad.

9) Informazio jakin bat dokumentuko apartaturen baten zuzenketa gisa aurkeztekotan, eta aldi berean espedientean zuzendu nahi den apartatua mantentzen bada, informazio berriak adierazi beharko du zer kapitulu, orrialde, epigrafe, apartatu, lerrokada, esaldi, koadro, irudi, plano eta abar ezeztatu edo ordezkatu behar diren jatorrizko dokumentuan zuzenketaren ondorioz. Aurreko informazioren bat osatzen edo zuzentzen duen informazioak egoera horren berri eman beharko du hasieran. Eskaera bat zuzentzeko aipatutako jarraibideak betetzen ez badira, tramite gehigarri bat eska daiteke kontraesankorrak edo inkongruenteak izan daitezkeen alderdiak argitzeko, horrek prozeduraren ebazpenean dakarren atzerapenarekin.

9) Cuando determinada información se presente como subsanación o corrección de alguno de los apartados de los documentos, y al mismo tiempo se mantenga en el expediente el apartado que se pretenda subsanar o corregir, la nueva información deberá explicitar los capítulos, páginas, epígrafes, apartados, párrafos, frases, cuadros, figuras, planos, o cualquier otro elemento del documento original que deba considerarse anulado o sustituido mediante la subsanación o corrección. La documentación que complete o subsane otra anterior deberá explicitar tal circunstancia al inicio de la misma. Cuando no se sigan las instrucciones citadas para la subsanación de una solicitud, ello podrá requerir un trámite adicional para la aclaración de los aspectos que resulten contradictorios o incongruentes, con el consiguiente retraso en la resolución del procedimiento.

10) Eskaera IKS-eem sistemaren bidez aurkeztu beharko da, aplika daitezkeen eta Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean eskura daitezkeen fitxak eta inprimakiak erabilita; zehazki, helbide honetan:

10) La solicitud deberá presentarse mediante el sistema IKS-eem, utilizándose las fichas y formularios que resulten de aplicación y que están disponibles en la página web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, concretamente en la siguiente dirección:

11) Dokumentu bat .pdf formatuan aurkezten denean, gehienez 30 MB izango ditu eta bilaketak egiteko aukera eman beharko du. Dokumentu handiagoak zatitu egin beharko dira, sisteman sartuko badira.

11) Cuando un documento se presente en formato .pdf, debe ocupar un máximo de 30 MB y debe permitir búsquedas. Los documentos de mayor extensión deberán dividirse para su incorporación al sistema.

12) Aurkeztutako dokumentazio guztiaren aurkibide osoa txertatuko da, eta zehaztuko da zer orrialdetan dagoen adierazitako apartatu bakoitza. Aurkibidea aurkeztean .pdf dokumentu baterako, adierazitako orrialde-zenbakia bat etorriko da orrialde hori aurkitzeko irakurketa programaren «Joan orrialde honetara» eremuan adierazi behar denarekin.

12) Se incorporará un índice completo de toda la documentación presentada, con indicación de la página en la que se encuentra cada uno de los apartados indicados. Cuando se presente un índice para un documento .pdf, el número de página consignado coincidirá con el número que se utilice en el comando «Ir a la página» del programa de lectura, para acceder a la página en cuestión.

13) Datuak igortzean, organo sustatzaileak beti bermatu beharko du datu pertsonalak babesteari buruzko araudia betetzen dela.

13) El órgano promotor deberá garantizar, en todo momento en sus trasmisiones de datos, el cumplimiento de la normativa sobre protección de datos de carácter personal.

Laugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Alonsotegiko Udalari.

Cuarto.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Alonsotegi.

Bosgarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian eta Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean argitara dadila agintzea.

Quinto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco y en la página web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko irailaren 14a.

En Vitoria-Gasteiz, a 14 de septiembre de 2020.

Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren absentziaz (apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren lehen xedapen gehigarria).
Por ausencia del Director de Administración Ambiental (Disposición Adicional Primera Decreto 77/2017, de 11 de abril).

Ingurumeneko sailburuordea,

La Viceconsejera de Medio Ambiente,

MARIA ELENA MORENO ZALDIBAR.

MARIA ELENA MORENO ZALDIBAR.


Azterketa dokumentala


Análisis documental