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36. zk., 2020ko otsailaren 21a, ostirala

N.º 36, viernes 21 de febrero de 2020


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
1020
1020

EBAZPENA, 2020ko urtarrilaren 14koa, Ingurumen Administrazioko zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baitira Ermuko (Bizkaia) AGE-01 «Okin Zuri» antolamendu geroratuko eremuko Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren irismen-dokumentua eta ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 14 de enero de 2020, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico y el documento de alcance del Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito de ordenación diferida AOD-01 «Okin Zuri», en Ermua (Bizkaia).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2019ko ekainaren 4an, Ermuko Udalak ingurumen-organoari eskaera egin zion Ermuko (Bizkaia) AGE-01 «Okin Zuri» antolamendu geroratuko eremuko Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren (aurrerantzean, Planaren) ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura izapidetzen hasteko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Eskaerarekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha 4 de junio de 2019, el Ayuntamiento de Ermua completó ante el órgano ambiental la solicitud para el inicio de la tramitación del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito de ordenación diferida AOD-01 «Okin Zuri», en Ermua (en adelante el Plan), en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y un documento ambiental estratégico con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua betetzeko, 2019ko ekainaren 30ean, eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei kontsulta egiteko izapidea hasi zuen Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak, eta egoki ikusten zituzten oharrak egiteko eskatu zien, ingurumen-organo horrek ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan ohar horiek oinarri hartuta. Zehazki, honako hauei egin zitzaien kontsulta: Kultura Ondarearen Zuzendaritzari; Osasun Publikoaren eta Mendekotasunen Zuzendaritzari; Natura Ondarearen eta Klima Aldaketaren Zuzendaritzari; URA Uraren Euskal Agentziari; IHOBE Ingurumen Jarduketarako Sozietate Publikoari –Eusko Jaurlaritzako erakundeak guztiak ere–; Kultura Zuzendaritzari, Ingurumen Zuzendaritza Nagusiari; Azpiegituren eta Lurralde Garapenaren Zuzendaritzari –Bizkaiko Foru Aldundiko erakundeak guztiak ere–; eta Ekologistak Martxan Bizkaia elkarteari eta Eguzkizaleak aisia-elkarteari, interesdunak izaki.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha 30 de junio de 2019, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, solicitando que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto se consultó a Dirección de Patrimonio Cultural; Dirección de Salud Pública y Adicciones; Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático; Agencia Vasca del Agua Ura; Sociedad Pública de Gestión Ambiental Ihobe, todas ellas organismos del Gobierno Vasco; Dirección de Cultura; Dirección General de Medio Ambiente; y Dirección de Infraestructuras y Desarrollo Territorial, todas ellas organismos de la Diputación Foral de Bizkaia; las asociaciones Ekologistak Martxan Bizkaia y Recreativa «Eguzkizaleak», consideradas como interesadas.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki ikusten zituzten ingurumen-arloko oharrak egiteko aukera izan zezaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea igaro ostean, zenbait txosten jaso dira, eta espedientean jasota dago horien emaitza.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido varios informes, con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen planen, programen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, beste helburu batzuen artean, plangintza-prozesuaren lehen faseetan ingurumenaren gaineko ondorioen analisia txertatzea, alternatibarik egokienak hautatzeko, jardueren metatze- eta sinergia-efektuak aintzat hartuta.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Zehazki, Ermuko AGE-01 «Okin Zuri» antolamendu geroratuko eremuari dagokion Hiri Antolamenduko Plan Berezia abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2.c artikuluaren kasuen artean sartzen da; horretan xedatzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo baduela eraginik, eta ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar dela. Kasu horretan, ingurumen-azterketa estrategikoaren irismen-agiria egin behar da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritakoaren arabera egindako kontsulten emaitzak kontuan hartuta, eta ez da beharrezkoa izango 19. artikuluan araututako kontsultak egitea.

El Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito de ordenación diferida AOD-01 «Okin Zuri», en Ermua, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2.c de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que sí los tiene y debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria, elaborándose, en este caso, el documento de alcance del estudio ambiental estratégico, teniendo en cuenta el resultado de la consultas realizadas de acuerdo con lo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, y no siendo preciso realizar posteriormente las consultas reguladas en el artículo 19.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean dago araututa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de dicha Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (eskumena duen organoa otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera) ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, zeinak Planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten baitu eta Plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena jasotzen baitu, baita sartu behar diren azken oharrak ere, soilik ingurumen arlokoak.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzkoa, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección de Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Ermuko «Okin Zuri» AGE-01. antolamendu geroratuko eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, Ermuko Udalak sustatuta, baldintza hauetan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito de ordenación diferida AOD-01 «Okin Zuri», en Ermua, promovido por el Ayuntamiento de Ermua, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del plan: objetivos y actuaciones.

Planaren xedea udalerriko hiri-lurzoru finkatu gabean hiru zona desberdin biltzen dituen eremuaren antolamendu xehakatua definitzea da, Ermuko Hiri Antolamendurako Plan Orokorrak (aurrerantzean HAPO) planteatzen dituen zehaztapenei jarraituz.

El Plan tiene por objeto la definición de la ordenación pormenorizada de un ámbito que engloba tres zonas diferentes en suelo urbano no consolidado del municipio, siguiendo las determinaciones que plantea el vigente Plan General de Ordenación Urbana de Ermua (en adelante PGOU).

Antolamenduaren xede den espazio garrantzitsuena HAPOk AGE-01 «OKIN ZURI» izenarekin identifikatzen duenarekin bat dator (1. irudia). Eremu horrek 13.094 m2-ko azalera hartzen du, eta Ermuko hirigunearen iparraldeko muturrean dago, Okin Zuri auzoan. Gaur egun, zenbait enpresak (Chatarrería Abelleira, Algoba eta Industrias Agga) hartzen dute eremu hori, baita lurpeko aparkaleku batek ere. Plataforma horren gainean kirol-eremu bat eta haurrentzako jolasen eremu bat daude.

El espacio de mayor entidad objeto de ordenación se corresponde con el que el PGOU identifica como AOD-01 «Okin Zuri» Zona 1 (Figura 1), ocupa una superficie de 13.094 m2, y se localiza en el extremo norte del núcleo urbano de Ermua, en el barrio de Okin Zuri. Actualmente este ámbito está ocupado por varias empresas (Chatarrería Abelleira, Algoba e Industrias Agga), así como por un aparcamiento subterráneo sobre cuya plataforma se dispone una zona deportiva y de juegos infantiles.

Eremua osatzen duten beste bi eremuak txikiak dira (1. irudia), Ermuko hirigunean daude, hirigune historikoan, eta Santiago elizari atxikitako parrokia-aretoei (2. eremua, 156 m2-ko azalera) eta Erdikokale kaleko 5. zenbakian kokatutako bizitegi-eraikin bati (3. eremua, 125 m2-ko azalera duena) dagozkie.

Las otras dos áreas que componen el ámbito son de reducida extensión (Figura 1), se localizan en el centro urbano de Ermua, en su casco histórico, y se corresponden con los salones parroquiales adosados a la Iglesia de Santiago (Zona 2, con una superficie de 156 m2) y con un edificio residencial ubicado en la calle Erdikokale n.º 5 (Zona 3, con una superficie de 125 m2).

Proposatzen den antolamenduarekin, jarduketa hauek egin nahi dira:

La ordenación propuesta conlleva el desarrollo de las siguientes actuaciones:

– 1. eremuan (2. irudia): Lehendik dauden industria eraikinak kentzea eta 11 eraikin berri eraikitzea aurreikusten da (10 etxebizitza-eraikin eta ekipamendu publikoko bat), guztira 170 etxebizitza hartuko dituztenak. Gainera, Okin Zuriko lurpeko aparkalekuaren egungo plataformaren gainean espazio zentral bat sortuko da plaza moduan, Espazio Libreen Sistema Orokor gisa jasota geratuko dena. Egungo sestra azpiko aparkaleku erabilera finkatu egiten da.

– En la zona 1 (Figura 2): se prevé la eliminación de los edificios industriales existentes y la construcción de 11 nuevas edificaciones (10 residenciales y una de equipamiento público), que acogerán un total de 170 viviendas. Además, se generará un espacio central, a modo de plaza, sobre la actual plataforma del aparcamiento subterráneo de Okin Zuri, que quedará recogido como Sistema General de Espacios Libres. Se consolida el actual uso de aparcamiento bajo rasante.

Ibilgailuentzako eta oinezkoentzako sarbide bat jarriko da, auzo hori Zubiaurre etorbidearekin eta La Cantera lurzoru hiritargarriaren ondoko eremuarekin lotzeko.

Se dispondrá un acceso rodado y peatonal que conecte este barrio tanto con la Avenida Zubiaurre, como con el ámbito contiguo de suelo urbanizable La Cantera.

– 2. eremuan: Santiago elizari atxikitako parrokia-areto guztiak eraistea planteatzen da. Beheko solairuan atari bat gordeko da eta eraikin txiki bat egingo da elizaren eta atariaren ondoan. Parrokiako aretoak eraistean sortzen diren gainazalak Espazio Libreen Tokiko Sistemarako erabiliko dira, eta oinezkoentzako ibilbideak zabaltzeko aukera emango dute, Hirigune Historikoaren erdigunea Valdespinako Markesaren parkearekin lotuz.

– En la zona 2: se plantea el derribo de la totalidad de los salones parroquiales adosados a la Iglesia de Santiago. Se conservará un atrio en la planta baja y se ejecutará una pequeña edificación anexa a la iglesia y al atrio. Las superficies generadas con el derribo de los salones parroquiales se destinarán a Sistema Local de Espacios Libres, y permitirán ampliar los recorridos peatonales, conectando el centro del Casco Histórico con el parque Marqués de Valdespina.

– 3. eremuan: Erdikokale kaleko 5. zenbakiko eraikinaren eraikigarritasuna eta egungo bolumena mantentzen dira. Eraikin horretan lau etxebizitza eta bi lokal daude. Antolamendu berriak eraikin hori parrokiako areto berriak hartuko dituen ekipamendu pribatu bihurtzea proposatzen du.

– En la zona 3: se mantiene la edificabilidad y el volumen actual del edificio de la calle Erdikokale n.º 5, en el que se ubican cuatro viviendas y dos locales. La nueva ordenación propone que esta edificación pase a ser un equipamiento privado que acogerá los nuevos salones parroquiales.

Errepide nagusiak, lurpeko aparkalekua, saneamendu sareko Debabarreneko kolektorea eta ubideen kanalizazioa mantentzea planteatzen da.

Se plantea mantener las principales carreteras, el aparcamiento subterráneo existente, el colector del Bajo Deba de la red de saneamiento, así como la canalización de los cauces.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, Planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Las características del plan, considerando en particular:

a) Planak eremuaren hirigintza-antolamendu xehearen zehaztapenak ezartzen ditu, eta hiritartze-, eraikuntza- eta eraispen-proiektuen bidez garatuko da.

a) El Plan establece las determinaciones de ordenación urbanística pormenorizada del ámbito y se desarrollará a través de proyectos de urbanización, edificación y derribo.

Planak ez die Natura 2000 Sareko espazioei eragiten, ezta Ondare naturalari eta biodibertsitateari buruzko oinarrizko legeriak edo Euskal Autonomia Erkidegoko natura zaintzeko legeria aplikatuz emandako arau-xedapen orokorrek edo nazioarteko hitzarmenek eragindako ingurumen-babeserako erregimenen bat duten eremuei ere. Baina litekeena da zenbait baldintzatzaile egotea, besteak beste, kokapen, ezaugarri, dimentsio edo funtzionamenduari dagokionez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legerian zerrendatutako kategorietako batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko, behin alternatiben analisia egin ostean (horretan ere baloratu behar da ubideen estaldurak kentzea).

El Plan no afecta a espacios Red Natura 2000 ni a espacios con algún régimen de protección ambiental, derivado de convenios internacionales o disposiciones normativas de carácter general dictadas en aplicación de la legislación básica sobre patrimonio natural y biodiversidad, o de la legislación sobre conservación de la naturaleza de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Sin embargo, no puede descartarse que el Plan no vaya a contener condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos, una vez se haya completado el análisis de alternativas, en el que también debe valorarse la supresión de las coberturas de los cauces.

Ez da bateraezintasunik aurkitu Planaren eta bestelako lurralde-plan edo plan sektorial elkartuen artean.

No se han observado incompatibilidades de este Plan con los planes territoriales y sectoriales concurrentes.

b) Planaren xedea egokia da garapen jasangarria sustatzera bideratutako ingurumen-irizpideak txertatzeko, batik bat hiritartzean, eraikingintzan eta eraikuntzan, baliabideen erabilera-efizientzian eta baliabideen kontsumoa murriztean eta aprobetxamendua areagotzean, eraikinen energia-aurrezkian eta -efizientzian, energia berriztagarrien sustapenean, ingurunearen eta biodibertsitate autoktonoaren kalitatearen sustapena eta espezie inbaditzaileak sartzeko arriskuaren murrizketan.

b) El objetivo del Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible, en especial referido a la urbanización, edificación y construcción, en materia de eficiencia en el uso de los recursos y en la reducción y aprovechamiento de los residuos; en materia de ahorro y eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables, así como en el fomento de la calidad de los medios y de la biodiversidad autóctona y reducción del riesgo de introducción de especies invasoras.

c) Plana egokia da Europako edo Espainiako ingurumen-legedia ezartzeko, zehazki, hondakinen, klima-aldaketaren, airearen kalitatearen (emisio atmosferikoak, zarata, argia) eta biodibertsitatearen arlokoari dagokionez.

c) El plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente y, en concreto, en materia de residuos, cambio climático, calidad del aire (gases a la atmósfera, ruido, iluminación) y biodiversidad.

2.– Ondorioen eta eragina jasan dezakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Ziurrenik eraginpean geratuko den eremuaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta planteatutako proposamenak ikusita, ikusi da ez dela aztertu Berano errekako azken tarte estalia atari zabalera ateratzeari dagokion alternatiba, EAEko Ibaien eta Erreken Lurralde Plan Sektorialaren araudiko hirugarren epigrafean eskatutakoarekin bat etorriz, eta EAEko administrazio eskudunak –Ura– ere bere txostenean adierazi duen moduan. Horrenbestez, alternatiba guztien azterketaren emaitza ikusita, litekeena da plana ez izatea ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazioaren pean dagoen eta, beraz, ingurumenean eragin negatibo nabarmenak izan ditzakeen proiektu baten esparrua.

Analizadas las características del área probablemente afectada, y vistas las propuestas planteadas, se observa que no se ha analizado la alternativa consistente en sacar a cielo abierto el último tramo cubierto de Berano erreka, conforme a lo exigido en el epígrafe tercero de la normativa del Plan Territorial Sectorial de los Ríos y Arroyos de la CAPV y también señalado por la Administración autonómica competente –Ura–, en su informe. En consecuencia, no puede descartarse que, a la vista del resultado del análisis de todas las alternativas, el plan no vaya a ser marco de un proyecto legalmente sometido a evaluación de impacto ambiental y, por tanto, pueda conllevar efectos negativos significativos sobre el medio ambiente.

Bigarrena.– Horregatik guztiagatik, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritako baldintzen arabera, egindako kontsulten emaitza ikusita eta V. eranskinean ezarritako irizpideekin bat etorriz, zera ondorioztatu da: Ermuko AGE-01 «Okin Zuri» antolamendu geroratuko eremuko Hiri Antolamendurako Plan Bereziak ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar du, ezin baita baztertu plan hori ezartzeak ingurumenean ondorio nabarmenik ez duela.

Segundo.– Por todo lo anterior, de acuerdo con los términos establecidos en el documento ambiental estratégico y en esta Resolución y teniendo en cuenta el resultado de las consultas realizadas y de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V, se concluye que el Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito de ordenación diferida AOD-01 «Okin Zuri», en Ermua, debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria ya que no puede descartarse que su implantación no pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Hirugarrena.– Ermuko AGE-01 «Okin Zuri» antolamendu geroratuko eremuko Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-azterketa estrategikoari buruzko irismen-dokumentua egitea, ingurumen-ondorenetarako bakarrik eta honako baldintza hauetan:

Tercero.– Formular, únicamente a efectos ambientales, el documento de alcance del estudio ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito de ordenación diferida AOD-01 «Okin Zuri», en Ermua, en los términos recogidos a continuación:

Ingurumen-azterlan estrategikoak gutxieneko eduki hau hartu beharko du barne: abenduaren 9ko 21/2013 Legearen IV. eranskinean eta, plan eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura arautzen duen urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren II. eranskinean ezarritakoa (I. eranskinean jasotakoa ere kontuan hartuz).

El estudio ambiental estratégico deberá incorporar el contenido mínimo establecido en el Anexo IV de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, y en el Anexo II del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, teniendo en cuenta lo recogido en el Anexo I del mencionado Decreto.

Eremuaren ezaugarriak eta garatu nahi diren jarduketak kontuan izanda, honako gai hauek jasoko dira, besteak beste:

Considerando las características del ámbito y las actuaciones que pretenden desarrollarse, se recogerán, entre otras, las siguientes cuestiones:

A) Ingurumen-helburu estrategikoak, printzipioak eta jasangarritasun-irizpide aplikagarriak.

A) Los objetivos ambientales estratégicos, principios y criterios de sostenibilidad aplicables.

Batez ere IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 delakoaren helburu estrategikoetan eta jarduera-ildoetan oinarrituko da Plana. Horrez gain, arau hauetan bildutako irizpideak jaso beharko ditu: Euskal Herriko Ingurumena Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra, urriaren 16ko 211/2012 Dekretua eta Euskal Autonomia Erkidegoko Natura Kontserbatzeko Legearen testu bategina onartzen duen apirilaren 15eko 1/2014 Legegintzako Dekretua.

Principalmente se tomarán como base fundamental para la elaboración del Plan los objetivos estratégicos y líneas de actuación del IV Programa Marco Ambiental 2020. Además, deberán recogerse los criterios contenidos en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, en el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, y en el Decreto Legislativo 1/2014, de 15 de abril, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Conservación de la Naturaleza del País Vasco.

Zehazki, garapen jasangarriko printzipio hauek zuzenduko dute Plana:

Específicamente, los principios de desarrollo sostenible que deberán regir el Plan serán los siguientes:

a) Lurzorua zentzuz eta intentsitatez erabiltzea eta lehendik ere artifizialduta dauden lurzoruen erabilera intentsiboa lehenestea, balio agrologiko handiko lurzorua eta lurzoru naturala hiritartzetik babestuz.

a) Utilizar racional e intensivamente el suelo y priorizar la utilización intensiva de suelos ya artificializados, preservando de la urbanización el suelo de alto valor agrológico y el natural.

b) Lurzoruaren zigilatzea murriztea, lurzorua modu jasangarriagoan erabiliz eta albait funtzio gehien manten ditzan sustatuz.

b) Reducir el sellado del suelo, mediante un uso más sostenible del mismo y que mantenga tantas funciones como sea posible.

c) Habitatak eta espezieak, natura-ingurunea eta konektagarritasun ekologikoa zaintzea eta hobetzea.

c) Preservar y mejorar los hábitats y las especies, el medio natural y la conectividad ecológica.

d) Paisaia- eta kultura-ondarea kontserbatu eta hobetzea.

d) Conservar y mejorar los paisajes y el patrimonio cultural.

e) Natura-baliabideen kontsumo jasangarria sustatzea: ura, energia, lurzorua eta materialak.

e) Fomentar el uso sostenible de recursos naturales: agua, energía, suelo y materiales.

f) Energia-aurrezpena, efizientzia eta energia berriztagarrien erabilera eta kogenerazioa sustatzea.

f) Fomentar del ahorro energético, la eficiencia y el uso de energías renovables y la cogeneración.

g) Aire garbia bermatzea, baita zarata eta argi-kutsadura handien mende bizi diren biztanleen kopurua murriztea ere.

g) Garantizar un aire limpio y la reducción de la población expuesta a niveles altos de ruido y a contaminación lumínica.

h) Ur-masen egoera ekologiko ona lortzea, baita baliabidearen erabilera jasangarria ere.

h) Alcanzar un buen estado ecológico de las masas de agua y un uso sostenible del recurso.

i) Klima-aldaketaren aurreko zaurgarritasuna murrizten laguntzea, kaltea arintzeko neurriak eta egokitzeko neurriak integratuz.

i) Favorecer la reducción de la vulnerabilidad al cambio climático mediante la integración de medidas de mitigación y adaptación.

j) Arrisku naturalak minimizatzea.

j) Minimizar los riesgos naturales.

k) Lurzoru kutsatuaren kudeaketa hobetzea, berme juridikoa eta eragileen nahiz lurzoruaren erabiltzaile potentzialen jarduera indartuta.

k) Mejorar la gestión del suelo contaminado, reforzando la garantía jurídica y la actuación de agentes y potenciales usuarios del suelo.

B) Ingurumen-ebaluazioaren esparru geografikoa.

B) Ámbito geográfico objeto de evaluación ambiental.

Planaren eremu nagusia Ermuko hirigunearen iparraldeko muturrean dago, Okin Zuri - AGE-01 «OKIN ZURI» auzoan, 1. eremuan, eta 13.094 m2-ko azalera du. Gaur egun, zenbait enpresak (Chatarrería Abelleira, Algoba eta Industrias Agga) hartzen dute eremu hori, baita lurpeko aparkaleku batek ere. Plataforma horren gainean kirol-eremu bat eta haurrentzako jolasen eremu bat daude.

El ámbito principal del Plan se sitúa en el extremo norte del núcleo urbano de Ermua, en el barrio de Okin Zuri – AOD-01 «Okin Zuri» Zona 1 – y ocupa una superficie de 13.094 m2. Actualmente este ámbito está ocupado por varias empresas (Chatarrería Abelleira, Algoba e Industrias Agga), así como por un aparcamiento subterráneo sobre cuya plataforma se dispone una zona deportiva y de juegos infantiles.

Eremua osatzen duten beste bi eremuak txikiak dira, Ermuko hirigunean daude, hirigune historikoan, eta Santiago elizari atxikitako parrokia-aretoei (2. eremua, 156 m2-ko azalera) eta Erdikokale kaleko 5. zenbakian kokatutako bizitegi-eraikin bati (3. eremua, 125 m2-ko azalera duena) dagozkie.

Las otras dos áreas que componen el ámbito son de reducida extensión y se localizan en el centro urbano de Ermua, en su casco histórico, y se corresponden con los salones parroquiales adosados a la Iglesia de Santiago (Zona 2, con una superficie de 156 m2) y con un edificio residencial ubicado en la calle Erdikokale n.º 5 (Zona 3, con una superficie de 125 m2).

Ingurumenaren aldetik garrantzitsuak diren eremuak. Jarduketak egiteko desegokiak diren eremuak.

Áreas ambientalmente relevantes. Ámbitos inapropiados para la localización de actuaciones.

Natura-ingurunea babestu, zaindu eta hobetzeko, ekosistemen eta beren zerbitzuen galera eta erresilientziaren murrizketa mugatuz, etorkizuneko jarduketak hartuko dituen lurzoruaren antolamenduak kontuan hartu behar ditu planaren eremuan dagoen kapital naturala eta ingurumen-arriskuak dituzten guneak erabakiak hartzeko prozedura osoan zehar. Hau da, ingurumen-eremu garrantzizkotzat hartuko ditu, eta desegokiak izango dira jarduketak hartzeko, baldin eta jarduketok ingurune fisikoa zuzenean eraldatzen badute, eta elementu nabarmen horientzako arriskutsuak izan badaitezke edo horietan hauteman diren arriskuak larriagotu baditzakete.

La necesidad de proteger, conservar y mejorar el medio natural, limitando la perdida de ecosistemas y sus servicios y la reducción de la resiliencia implica que la ordenación del suelo para la futura localización de actuaciones considere el capital natural existente en el ámbito del plan, además de los espacios con riesgos ambientales, durante todo el proceso de toma de decisión, como áreas ambientalmente relevantes, inapropiadas para la localización de actuaciones que conlleven transformaciones directas del medio físico y no garanticen suficientemente que no van a comprometer dichos elementos destacados o que no van a agravar los riesgos, que en ellos se han apreciado.

Ingurumen-eremu garrantzitsuak:

Áreas ambientales relevantes:

– Aparteko natura-balioak dituzten eremuak: natura-ondarearen eta biodibertsitatearen gaineko oinarrizko legeria edo natura kontserbatzearen gaineko legeria aplikatuz emandako arau-xedapen orokorren edo nazioarteko hitzarmenen ondorio diren ingurumen-babeserako araubideren bat duten inguru guztiak eta lurralde- nahiz hirigintza-plangintzaren ondorio den araubideren bat duten natura-inguruneak.

– por sus valores naturalísticos sobresalientes: todos los espacios los espacios con algún régimen de protección ambiental, derivado de convenios internacionales o de disposiciones normativas de carácter general dictadas en aplicación de la legislación básica sobre patrimonio natural y biodiversidad, o de la legislación sobre conservación de la naturaleza, así como los espacios naturales con algún régimen de protección derivado del planeamiento territorial y urbanístico.

Kasu berezi honetan, Planaren eraginpean zuzenean dagoen eremua ez da Natura 2000 Sareko natura-espazio babestua, ezta inbentarioan sartutako gune babestua edo natura interesekoa ere. Ez da, halaber, EAEko Korridore Ekologikoen Sareko egiturazko elementua, eta ez du katalogatutako paisaia-baliorik.

En este caso particular, el ámbito directamente afectado por el Plan no coincide con espacios naturales protegidos de la Red Natura 2000 ni con otras zonas protegidas o de interés naturalístico inventariadas. Tampoco coincide con ningún elemento estructural de la Red de Corredores Ecológicos de la CAPV ni presenta valores paisajísticos catalogados.

1. eremuaren –Okin Zuri– ekialdeko muturrean baino ez da ikusten zuhaitz-landarediko orban txiki bat, harizti azidofiloa eta harizti / baso misto atlantikoa, egoera degradatuan.

Solo en el extremo más oriental de la zona 1 –Okin Zuri– se observa una pequeña mancha de vegetación arbolada, de robledal acidófilo y robledal-bosque mixto atlántico, en estado degradado.

– Kultura-balio garrantzitsuak dituzten eremuak: ondare historiko-arkitektonikoaren zati izateagatik kalifikatuta edo inbentariatuta dauden eremuak edo ondasunak, eta ustezko arkeologia-eremuak.

– por sus valores culturales relevantes: áreas o bienes calificados o inventariados por constituir parte del patrimonio histórico-arquitectónico, así como las zonas de presunción arqueológica.

Euskal Kultura Ondareari buruzko 6/2019 Legearen arabera, Babes Ondasunen Planaren eremuan, zehazki, Planaren eremuan, 2. eta 3. zonak daude; horietan Santiago Elizari atxikitako parrokia-aretoak daude, baita Erdikokale kaleko 5. zenbakiko etxea ere, eta azken horretan kokatuko dira, eraikina egokitu ondoren. Horiek Ermuko hirigune historikoko gune arkeologikoan daude (1994-09-09ko Agindua, EHAA, 194 zk., 1994-10-11koa), babes ertaineko kultura-ondasun deklaratuta, monumentu multzoaren kategoriarekin.

Se detectan en el ámbito del Plan Bienes de Protección según la Ley de, según la Ley 6/2019 de Patrimonio Cultural Vasco; en concreto, en el ámbito del Plan, las zonas 2 y 3 –donde se localizan, tanto los salones parroquiales, adosados a la Iglesia de Santiago, como la Casa Erdikokale n.º 5, donde se prevén albergar, una vez acondicionado el edificio– se sitúan en la Zona Arqueológica del casco Histórico de Ermua (Orden del 09-09-1994, BOPV n.º 194, 11-10-1994), declarada como Bien Cultural de Protección Media, con la categoría de Conjunto Monumental.

Gainera, bi eraikinak –Santiago eliza eta Erdikokale etxea, 5. zk. Monumentu Adierazpenaren proposamena duten elementu arkitektonikoak dira eta Euskal Kultura Ondarearen Inbentario Orokorrean sartu beharreko elementuak dira. Zehazki, Erdikokale kaleko 5. zenbakiko eraikina (3. eremua) interes kulturaleko eraikina da, XIX. mendekoa, eta «zaharberritze- / berritze-babesaren maila du, fatxada mantenduz», Ermuko HAPOren arabera.

Además, ambos edificios –la Iglesia de Santiago y la Casa Erdikokale n.º 5– son elementos arquitectónicos que cuentan con una propuesta de Declaración Monumental, como elementos a incluir en el Inventario General del Patrimonio Cultural Vasco. En concreto, el edificio Erdikokale n.º 5 (Zona 3), es un edificio de interés cultural, del siglo XIX cuyo «nivel de protección es de rehabilitación/renovación con mantenimiento de fachada», según el PGOU de Ermua.

– Bertan detektatzen diren egungo edo etorkizuneko ingurumen-arriskuengatik.

– por sus riesgos ambientales, actuales o futuros, que se detectan en ellas.

Planaren esparrua bat dator lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan sartzen diren bi kokalekurekin. 48034 – 00060, 48034 – 00061 eta 48034 – 00062 gisa kodetutako kokalekuak dira, alegia. Hirurak jardunean dauden industria jarduerei dagozkie. Ingurumen-dokumentu estrategikoak ikerketa historiko bat egin du, eta ondorioztatu du kokaleku horietako edozein bertan behera uzteak lurzoruaren kalitatea deklaratzeko prozedura hastea ekarri behar duela, kasu horretan, esplorazio-ikerketa batekin hasita. Ingurumen-dokumentu estrategikoak lurzoru horiek behar bezala kudeatzeko jarraitu beharreko prozedura adierazten du.

El ámbito del Plan es coincidente con emplazamientos incluidos en el Inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo. Se trata de los emplazamientos codificados como 48034 – 00060, 48034 – 00061 y 48034 – 00062. Los tres corresponden a actividades industriales en activo. El DAE incorpora un estudio histórico que concluye que el cese de cualquiera de estas actividades en estos emplazamientos debe implicar el inicio del procedimiento de declaración de calidad de suelo, comenzando en este caso por una investigación exploratoria. El DAE señala el procedimiento a seguir para la correcta gestión de estos suelos.

Gainera, Planaren eremuaren zati bat Ego ibaiaren lehentasunezko fluxu-eremu batekin lotuta dago, baita uholde-arriskua duen 10 urteko itzulera-aldiko uholde-arriskuko eremu batekin ere. Eremu hori Uholde Arrisku Handiko Eremuaren edo Mallabia-Eibar UAHEaren zati da, nahiz eta arrisku horrek 1. eremuari eragiten ez dion, kanalizatuta dagoelako eta gainezka egiten ez duelako.

Además, El ámbito del Plan colinda parcialmente con una zona de flujo preferente del río Ego, así como con una zona con riesgo de inundación para la avenida de 10 años de periodo de retorno, formando parte del Área con Riesgo Potencial Significativo de Inundación o ARPSI Mallabia-Eibar, pese a no verse afectada por este riesgo la zona 1, por estar canalizado y no desbordar.

Bestalde, 2. eta 3. eremuetan oso eragin marjinala du uholdeak izateko arriskua duen eremu batek, 500 urteko errepikatze-denborako uraldirako, aire zabalean doan ur-tartearen ondo-ondoan kokatuta –estalkia estutu egin delako–, eta ez du arriskuan jartzen parrokiako instalazioak lekuz aldatzeko aurreikusitako jarduera.

Por su parte, en las zonas 2 y 3 incide muy marginalmente una zona con riesgo de inundación para la avenida de 500 de periodo de retorno, situada inmediatamente aguas arriba del tramo que discurre a cielo abierto –debido al estrechamiento que supone la cobertura– y no compromete la actuación prevista, de traslado de las instalaciones parroquiales.

Planeko egungo eta etorkizuneko zarata-iturri nagusia BI-2301 errepidea da, 1. eremua mendebaldetik mugatzen duena. 1. eremu horretako azaleraren zati bat azpiegitura horren zor akustikoaren eremuan dago. Kalitate akustikoaren helburuak gainditu egiten dira kanpoan, lurzoruaren gainetik, 2 m-ra, eta aurreikusitako BR-05 eraikinaren hego-mendebaldeko leihoa duen fatxadan.

El principal foco de ruido presente y futuro en el ámbito del Plan es la carretera BI-2301 que delimita la zona 1 por su lado Oeste. Parte de la superficie de esta zona 1 se encuentra en la zona de servidumbre acústica de esta infraestructura. Se superan los objetivos de calidad acústica en el exterior a 2 m sobre el terreno y en la fachada con ventana suroeste de la edificación BR-05 prevista.

Bestalde, 3. eremua N-634 errepidearen zortasun akustikoko eremuaren barruan dago. Bi bideak Bizkaiko Foru Aldundiak kudeatzen ditu.

Por su parte, la zona 3 está incluida en la zona de servidumbre acústica de la carretera N-634. Ambos viales están gestionados por la Diputación Foral de Bizkaia.

C) Aurretiazko kontsultetako erantzunen ingurumen-azterketa laburra.

C) Breve análisis ambiental de las respuestas a las consultas previas.

Eragindako herri-administrazioei eta herritar interesdunei egindako kontsulten fasean, zenbait txosten eta ekarpen jaso ditugu. Jarraian, horien edukiaren laburpena aurkeztuko dugu, ingurumen-azterketa estrategikoaren edukia antolatzen duten apartatuen arabera antolatuta, irismenari, xehetasun-mailari eta espezifikotasun-mailari dagokienez.

Durante la fase de consultas realizadas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas se han recibido distintos informes y aportaciones, cuyo contenido se resume seguidamente, ordenado conforme a los apartados que configuran el contenido del estudio ambiental estratégico y determinan su alcance, nivel de detalle y su grado de especificidad.

– Planarentzat garrantzitsua den edozein ingurumen-arazo, ingurumen-garrantzi bereziko guneak barne –naturaguneak eta espezie babestuak, adibidez–, orobat Natura Sareko espazioak.

– Cualquier problema ambiental que sea relevante para el plan, incluidas las zonas con especial relevancia medioambiental, como espacios naturales y especies protegidas, así como los espacios de la Red Natura.

Planaren esparruan lau lursail daude, 48034-00060, 48034-00061 eta 48034-00062 kodeekin. Horiek zenbait jarduera jasan dituzte, hala nola orotariko produktu metalikoak fabrikatzeko jarduerak, txatarraren handizkako merkataritza eta hirugarrenen konturako ingeniaritza mekaniko orokorra, hurrenez hurren.

En el ámbito del plan se encuentran cuatro parcelas, con los códigos 48034-00060, 48034-00061 y 48034-00062, que han soportado las actividades de fabricación de otros productos metálicos diversos, comercio al por mayor de chatarra e ingeniería mecánica general por cuenta de terceros respectivamente.

Lursail horiek historikoki kutsagarriak izan daitezkeen jarduerak izan dituzte, eta, beraz, arriskutsuak izan daitezke etorkizuneko erabiltzaileentzat eta/edo ingurumenerako. Hori dela eta, lurzoruaren kalitateari buruzko ikerketa egin behar da lehenik eta behin, lurzoruaren kalitatearen azterketa bat egin behar da lurzoruaren kutsadurarekin lotutako arriskurik izango ez dela bermatzeko, ezarritako erabileren arabera, ez langileentzat ez erabiltzaileentzat. Bigarrenik, bertan utzitako hondakinak, eraikinak eta hondeatuko diren lurrak egoki kudeatuko direla bermatu beharko da, indarrean den hondakinen arloko legedia betez, kokaleku horietan edozein esku-hartze egin aurretik.

La existencia de estas parcelas, que han soportado históricamente actividades potencialmente contaminantes y que por lo tanto pueden suponer un riesgo para los futuros usuarios y/o el medio ambiente, exige, en primer lugar y antes de que se proceda a cualquier intervención sobre el ámbito, la realización de una investigación de la calidad del suelo, que garantice que no existen riesgos asociados a la contaminación del suelo para las personas tanto trabajadores como usuarios de la nueva utilización del terreno de acuerdo a los usos establecidos y, en segundo lugar, la gestión adecuada de los residuos abandonados, edificaciones y posibles tierras a excavar de acuerdo a la legislación vigente en materia de residuos, sea previa a cualquier intervención sobre dichos emplazamientos.

Gainera, lurzoruaren kalitate-adierazpena izapidetu beharko da, baldin eta Lurzorua ez kutsatzeko eta kutsatutakoa garbitzeko 4/2015 Legearen 23. artikuluan aurreikusitako kasuren bat gertatzen bada.

Además, en caso de que se dé alguna de las situaciones incluidas en el artículo 23 de la Ley 4/2015 para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, deberá tramitarse una Declaración de calidad de suelo.

Planaren esparruan dagoen kultura-ondareari dagokionez, bai parrokia-aretoak, Santiago Elizari atxikiak, bai Erdikokale kaleko 5. zenbakiko etxea, eraikina egokitu ondoren bertan sartzea aurreikusten dena, Ermuko hirigune historikoko gune arkeologikoan daude (94/9/09ko Agindua, EHAA, 194.zk.a, 1994-10-11), babes ertaineko kultura-ondasun deklaratuta, monumentu multzoaren kategoriarekin.

En cuanto al Patrimonio cultural existente en el ámbito del Plan, tanto los salones parroquiales, adosados a la Iglesia de Santiago, como la Casa Erdikokale n.º 5, donde se prevén albergar una vez acondicionado el edificio, se sitúan en la Zona Arqueológica del casco Histórico de Ermua (Orden del 09-09-1994, BOPV n.º 194, 11-10-1994) declarada como Bien Cultural de Protección Media, con la categoría de Conjunto Monumental.

Halaber, bi eraikinak Monumentu Adierazpenaren proposamena duten elementu arkitektonikoak dira eta Euskal Kultura Ondarearen Inbentario Orokorrean sartu beharreko elementuak dira.

Asimismo, ambos edificios son elementos arquitectónicos que cuentan con una propuesta de Declaración Monumental, como elementos a incluir en el Inventario General del Patrimonio Cultural Vasco.

Beraz, gomendatzen da Santiago Elizan egiten diren esku-hartzeak –parrokia-aretoak eraistea, elizari eta elizari atxikitako sakristia txiki bat eraikitzea–, Erdikokale kaleko 5. zk-ko etxean, esaterako, zaharberritze kontserbatzailekoak izatea, Zaharberritzeko eta Birgaitzeko Jarduketa Babestuei buruzko 317/2002 Dekretuan jasotako 1. eranskinean («Zaharberritzeko esku-hartzeak») zehazten den bezala.

Por tanto, se recomienda que las intervenciones que se realicen en la Iglesia de Santiago –el derribo de los salones parroquiales, así como la construcción de una pequeña sacristía anexa a la iglesia y el atrio–, como en la Casa Erdikokale n.º 5 sean las de Restauración Conservadora, tal y como se define en el Anexo 1 «Intervenciones de Rehabilitación» contenidas en el Decreto 317/2002 sobre actuaciones protegidas de rehabilitación del Patrimonio Urbanizado y Edificado.

Bi eraikin horietan egin beharreko obra guztietarako azterketa arkeologikoa egin beharko da.

Cualquier obra que se vaya a realizar en estos dos edificios deberá contar con un estudio arqueológico.

Planaren eremuak partzialki (1. eremua) Ego ibaiaren lehentasunezko fluxu-eremu batekin eta 10 urteko errepikatze-denborako uholde-arriskua duen eremu batekin muga egiten duen arren (Mallabia-Eibar uholde-arrisku handiko eremua edo UAHE), arrisku horrek ez du eraginik izango, ibaia kanalizatuta dagoelako eta gainezka egiten ez duelako.

Pese a que el ámbito del Plan colinda parcialmente (zona 1) con una zona de flujo preferente del río Ego, así como con una zona con riesgo de inundación para la avenida de 10 años de periodo de retorno, formando parte del Área con Riesgo Potencial Significativo de Inundación o ARPSI Mallabia-Eibar, no se ve afectada por este riesgo, al estar el río canalizado y no desbordar.

2. eta 3. eremuetan ere ez da arriskuan jartzen parrokiako instalazioak lekuz aldatzeak ekarriko duen jarduketa, uholde-arriskuaren eragin marjinala dela-eta, 500 urteko errepikatze-denbora baitu.

Tampoco en las zonas 2 y 3 se ve comprometida la actuación que supondrá el traslado de las instalaciones parroquiales, por la incidencia marginal del riesgo de inundación, de 500 años de periodo de retorno.

– Prebentzio-, zuzenketa- eta konpentsazio-neurriak deskribatzea.

– Descripción de las medidas preventivas, correctoras y compensatorias.

Plan bereziak ingurumena eta paisaia leheneratzeko plan zehatza ezarri dezan eskatzen da, zuhaitz eta zuhaixka espezie autoktonoak erabiliz eta inbaditzaile izan daitezkeen flora aloktonoko espezieak kontrolatzeko eta/edo erauzteko neurriak hartuz.

Se solicita que el plan especial incorpore un plan de restauración ambiental y paisajística detallado, utilizando especies arboladas y arbustivas autóctonas, así como adoptando medidas de control y/o erradicación de especies de flora alóctona con potencial invasor.

– Planaren esparruan garatuko diren planen, programen eta proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluaziorako gidalerro orokorrak.

– Directrices generales para la evaluación de impacto ambiental de los planes, programas y proyecto que se desarrollen en el marco del plan.

Berano errekaren estaldura kentzen bada, eremua garatuko duen obra-proiektuak xehetasun-azterketa hidrauliko bat izan beharko du, egungo eta etorkizuneko egoera aztertzeko, Lehentasunezko Fluxuaren Eremua eta urak har ditzakeen gainerako eremuak (100 eta 500 urteko errepikatze-denbora) definituta, Kantauri Ekialdeko Mugape Hidrografikoaren Plan Hidrologikoaren 1. eranskineko 14. gehigarriko («Azterlan hidraulikoak egiteko irizpide teknikoak») irizpideak kontuan hartuta. Ibilgu berri horrek 500 urteko errepikatze-denborako uholdea husteko gai izan beharko du.

De eliminarse la cobertura de Berano erreka, el proyecto de obras que desarrolle el ámbito deberá incorporar un Estudio Hidráulico de detalle que analice la situación actual y futura a partir de la definición de la Zona de Flujo Preferente y el resto de las zonas inundables (100 y 500 años de periodo de retorno), teniendo en cuenta los criterios del Apéndice 14 «Criterios técnicos para la elaboración de estudios hidráulicos» del Anexo 1 del Plan Hidrológico de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental. Este nuevo cauce deberá ser capaz de desaguar la avenida de 500 años de período de retorno.

– Alternatiben ebaluazioaren deskribapena.

– Descripción de la evaluación de alternativas.

Uraren Euskal Agentziak jotzen du beharrezkoa dela Berano errekako azken zati estalia atari zabalera ateratzeko alternatiba aztertzea, egungo estaldurak kentzeko eta errekaren ingurumen-egoera hobetzeko egin behar den analisiaren beharra kontuan hartuta, EAEko Ibaien eta Erreken Lurralde Plan Sektorialaren 3. epigrafeari jarraiki.

La Agencia Vasca del Agua estima necesario el análisis de la alternativa consistente en sacar a cielo abierto el último tramo cubierto de Berano erreka, en atención a la necesidad de análisis que debe hacerse para la supresión de coberturas existentes y de mejora del estado ambiental del arroyo, de conformidad con el epígrafe 3 del Plan Territorial Sectorial de los Ríos y Arroyos de la CAPV.

Bestalde, Berano errekaren ubidea ahal den neurrian desagerraraztea ere proposatzen da.

Por otro lado, también se propone eliminar, en la medida de lo posible, el encauzamiento del arroyo Berano.

Gainera, gogorarazten da Plan Bereziaren ondorioz egindako obrek Uraren Euskal Agentziaren baimena izan beharko dutela, ubideen antolakuntza-aldean baitaude.

Además, se recuerda que las obras que se deriven del Plan Especial deberán contar con autorización de la Agencia Vasca del Agua, por estar situadas en la zona de policía de cauces.

D) Ingurumen-azterketa estrategikoan kontuan hartu beharreko funtsezko alderdien definizioa eta irismena.

D) Definición y alcance de los aspectos fundamentales a considerar en el estudio ambiental estratégico.

Ingurumen-azterketa estrategikoak Ingurumen Ebaluazioari buruzko Legearen (21/2013, abenduaren 9koa) IV. eranskinean ezarritako edukia bildu beharko du, eta hori urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren (planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen duena) II. eranskinean jasotzen denarekin osatu beharko da.

El estudio ambiental estratégico deberá incorporar el contenido establecido en el Anexo IV de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre de evaluación ambiental, que deberá completarse con lo recogido en el Anexo 11 del Decreto 211/2012, de 16 de octubre por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas.

Aurrekoarekin bat etorriz, garatzen diren apartatuek honako eskema metodologiko honi erantzun behar diote:

De acuerdo con lo anterior, los apartados que se desarrollen deberán responder al siguiente esquema metodológico:

1.– Edukia, helburuak eta egokiak diren beste plan eta programa batzuekiko harremanak.

1.– Contenido, objetivos y relaciones con otros planes y programas pertinentes.

2.– Ingurumenaren gaur egungo egoera.

2.– Situación actual del medio ambiente.

3.– Ingurumenean egon daitezkeen ondorio esanguratsuak.

3.– Efectos significativos en el medio ambiente.

4.– Prebentzio-, zuzenketa- eta konpentsazio-neurriak.

4.– Medidas preventivas, correctoras y compensatorias.

5.– Alternatibak hautatzeko prozesua.

5.– Proceso de selección de alternativas.

6.– Ingurumena zaintzeko programa.

6.– Programa de vigilancia ambiental.

7.– Laburpen ez-teknikoa.

7.– Resumen no técnico.

Ebaluatzen den dokumentuaren ezaugarriak direla-eta, uste da ingurumen-azterketa estrategikoak –aurrerantzean, azterketa– behean azaltzen diren alderdietan sakondu behar duela, adierazten den zabaltasun- eta zehaztasun-mailarekin:

Dadas las características del documento que se evalúa, se estima que el estudio ambiental estratégico, en adelante el Estudio, debe profundizar en los siguientes aspectos con la amplitud y nivel de detalle que se expresa a continuación:

1.– Edukiak, helburuak eta harremanak beste plan zein programekin.

1.– Contenido, objetivos y relaciones con otros planes y programas.

Azterketan Planaren helburu nagusien laburpen txikia jasoko da. Horrez gain, indarrean den ordenamenduari dagokionez, Plana garatzearen ondorioz aurreikusten diren jarduketa berrien deskribapen xehatua jasoko da.

El Estudio contendrá un breve resumen de los objetivos principales del Plan. Asimismo, desarrollará una descripción detallada de las nuevas actuaciones que se plantean, como consecuencia del desarrollo del Plan, con respecto a la ordenación vigente.

Azterketak espezifikoki justifikatu beharko du Ebazpen honetako 2.A apartatuan jasotako ingurumena babesteko helburuak eta jasangarritasun-printzipio eta -irizpideak Planean txertatu direla. Justifikazio horrek identifikatu egin beharko ditu Planean hartu diren neurri/irizpide zehatzak eta uztardura-maila, helburu bakoitza betetzeko. Gainera, behar izatekotan, zehaztu egin beharko da helburu horiek zer neurritan inplementatzen diren Planean, adierazleen laguntzarekin.

El Estudio deberá justificar de forma específica la manera en que los objetivos de protección ambiental y los principios y criterios de sostenibilidad recogidos en el apartado A, de esta Resolución, se han implementado en el Plan. Dicha justificación deberá identificar las medidas/criterios concretos y grado de vinculación adoptados en el Plan para cumplir cada uno de esos objetivos. Adicionalmente, en su caso, deberá especificarse en qué medida se implementan dichos objetivos en el Plan, apoyándose para ello en el uso de indicadores.

Bestalde, ingurumen-azterketa estrategikoak hierarkikoki goi-mailakoak diren lurralde- eta sektore-antolamenduko planekin bateragarria dela dioen azterketa bat aurkeztu beharko du. Zehazki, besteak beste, honako plan hauek hartuko dira kontuan:

Por otro lado, el estudio ambiental estratégico deberá aportar un análisis de la compatibilidad con los planes de ordenación territorial y sectorial jerárquicamente superiores. En particular, y entre otros, se tendrán en cuenta los siguientes planes:

– Ermuko Hiri Antolamendurako Plan Orokorra.

– Plan General de Ordenación Urbana de Ermua.

– Kantauri Ekialdeko Mugape Hidrografikoaren Espainiako zatiko Plan Hidrologikoa (2015-2021).

– Plan Hidrológico de la parte española de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental (2015-2021).

– Kantauri Ekialdeko Mugape Hidrografikoaren Uholde Arriskua Kudeatzeko Plana (2015-2021).

– Plan de Gestión del Riesgo de inundación de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental (2015-2021).

– EAEko ibaiak eta errekak antolatzeko Lurralde Plan Sektoriala.

– El Plan Territorial Sectorial de ordenación de ríos y arroyos de la CAPV.

Halaber, identifikatu egingo dira eremuari aplikatu beharreko gainerako planei dagokienez izan daitezkeen bigarren mailako ondorioak eta eragin metagarriak eta sinergikoak. Hemen identifikatutako ondorioak, halakorik izanez gero, planaren eraginak identifikatu eta baloratzeko apartatuan ebaluatuko dira. Xedea helburu komunak lortzea da, eta horrez gain, Planaren jarduketarako alternatibak aztertzea, baldin eta beste planen helburu eta jarduketa-ildoekiko gainjartze, gatazka edo bateraezintasunak agertzen badira.

Asimismo, se identificarán los posibles efectos secundarios, acumulativos y sinérgicos que puedan surgir con el resto de planes aplicables al ámbito de afección. Los efectos así identificados se evaluarán, en su caso, en el apartado de identificación y valoración de impactos del Plan. La finalidad será promover la consecución de objetivos comunes y, evaluar las posibles alternativas de actuación del Plan en los casos en los que se puedan presentar solapamientos, conflictos o incompatibilidades con los objetivos y líneas de actuación de los otros planes.

Halaber, ingurumen-azterketa estrategikoaren 4. apartatuan, «Planak izan dezakeen garapena», planaren zehaztapenak garatzeko zer plan baliatuko den zehaztu beharko da, eta, behar denean, aurreikuspenak betetzeko aurreikusitako proiektuak. Beti zehaztu beharko da aipatu planek edo proiektuek zer eremutan izango duten eragina.

Asimismo, en el apartado 4 «Desarrollo previsible del Plan» del estudio ambiental estratégico se deberán especificar los planes a través de los cuales se van a desarrollar las determinaciones del Plan y, en su caso, los proyectos previstos para la ejecución de sus previsiones. En todos los casos se detallará el ámbito al que afectan los planes o proyectos.

2.– Egungo ingurumen-egoera.

2.– Situación actual del medio ambiente.

Azterketak ingurumenaren egungo egoeraren alderdi garrantzitsuak deskribatu beharko ditu, Planarengatik eragin nabarmenak jasan ditzaketen eremuen ingurumen-ezaugarriak zehaztuta eta plana aplikatu ezean gune horiek izan dezaketen bilakaera azalduta, klima-aldaketa ere kontuan izanik.

El Estudio deberá describir los aspectos relevantes de la situación actual del medio ambiente, detallando las características ambientales de las zonas que puedan verse afectadas de manera significativa por el Plan y su probable evolución, en caso de que no se llevara a cabo el Plan, teniendo en cuenta el cambio climático.

Eremuaren ingurumen-diagnostiko egoki bat egin beharko da haren harrera-gaitasuna, arrisku-eremuak, eremu hauskor edo kalteberak eta abar ebaluatzeko. Gutxienez ingurumenaren aldetik garrantzitsuak diren eremuak (2.B apartatuan identifikatu direnak) hartuko dira kontuan.

Se deberá realizar un adecuado diagnóstico ambiental del ámbito que permita evaluar la capacidad de acogida del mismo, las zonas de riesgo y las áreas frágiles o vulnerables, considerando, al menos, las áreas ambientalmente relevantes identificadas en el apartado B.

Eremu garrantzitsu horiez gain, eremuaren barruan detektatzen diren ingurumen-arloko beste elementu batzuk ere hartu beharko dira kontuan ingurumen-azterketa estrategikoan:

Además de esas áreas relevantes, deberán considerarse, en el estudio ambiental estratégico, otros elementos del medio, que se detectan dentro del ámbito:

– Berano erreka, ekialdean 1. eremuaren perimetroarekin muga egiten duena. Partzialki lurperatutako eremutik igarotzen da. Aire zabalean doan tartea berreskuratzea aurreikusten da.

– El arroyo Berano que limita al Este con el perímetro de la zona 1. Este discurre por el ámbito parcialmente soterrado. Está prevista la recuperación del tramo que discurre a cielo abierto.

Horrez gain, lurraldearen ingurumen-unitate homogeneoak definituko dira, horien paisaia-ezaugarrien eta baliabide naturalen azterketa integratutik abiatuta.

Igualmente, se llevará a cabo una definición de las unidades ambientales homogéneas del territorio a partir del análisis integrado de sus características paisajísticas y de los recursos naturales.

Lehen aipatutako ingurumen-alderdiak era kartografikoan adierazi beharko dira, Planarekiko proportzioa duen eskalan.

Los aspectos ambientales mencionados anteriormente deberán representarse de forma cartográfica, a una escala proporcionada al carácter del Plan.

Ingurumenaren gaur egungo egoeraren deskribapena ingurumen-adierazleen erabileran bermatu beharko da; horretarako, Ingurumen Esparru Programaren adierazleen oinarrizko panelean jasotakoak erabili ahal izango dira, baita lurraldeari eta ingurumenari buruz Eustat-ek dituenak ere, eta Ebazpen honetako aurreko apartatuetan adierazitako ingurumen-helburuen bilakaerari buruzko informazio garrantzitsua eman dezaketen beste batzuk.

La descripción de la situación actual del medio ambiente deberá apoyarse en el uso de indicadores ambientales, pudiendo utilizarse a tal efecto los recogidos en el panel básico de indicadores del Programa Marco Ambiental, así como los del Eustat referidos al territorio y al medio ambiente, y cuantos otros puedan ofrecer información relevante sobre la evolución de los objetivos ambientales señalados en los apartados anteriores de esta Resolución.

Aipatutako adierazleei buruzko datuak izan beharko ditu azterketak edo, halakorik ez badu, alderdi berak adierazten dituzten beste adierazle batzuei buruzkoak, eta kasu bakoitzean datu zehatzak lortzeko egon litezkeen zailtasunak justifikatu beharko ditu. Era berean, proposatzen diren beste adierazle batzuei buruzko datuak jaso beharko ditu azterketak, oro har, ingurumen-zaintzako programa aplikatzeko erreferentziazko ingurumen-egoera zehaztuta gera dadin.

El Estudio deberá incorporar los datos referentes a los indicadores citados o, en su defecto, a otros indicadores representativos de los mismos aspectos, justificando las posibles dificultades encontradas para obtener los datos precisos en cada caso. Igualmente, el Estudio deberá incorporar datos referentes a otros indicadores que se propongan, de forma que, en su conjunto, quede definida una situación ambiental de referencia para la aplicación del programa de vigilancia ambiental.

3.– Ingurumenean gerta daitezkeen efektu esanguratsuak.

3.– Efectos significativos en el medio ambiente.

Apartatu honetan, ingurumenean eragin ditzakeen ondorio adierazgarriak aztertu beharko dira, honako alderdi hauek barne hartuta: biodibertsitatea, biztanleria, giza osasuna, fauna, flora, lurra, ura, airea, kultura-ondarea, ondare historikoa barne, klima-faktoreak, klima-aldaketan izan dezakeen eragina –bereziki, Planari lotutako karbono-aztarnaren ebaluazio egokia–, ondasun materialak, kultura-ondarea eta paisaia; faktore horien arteko interakzioa ere kontuan izan behar da, eragindako ekosistemek eskainitako ingurumen-zerbitzuak ere ebaluatuz. Efektu horiek barne hartu behar dituzte zuzeneko eta zeharkako ondorioak, metaketak, sinergiak, epe labur, ertain eta luzerako eraginak, ondorio iraunkorrak eta aldi baterakoak, positiboak eta negatiboak.

En este apartado se deberán analizar los probables efectos significativos en el medio ambiente, incluidos aspectos como la biodiversidad, la población, la salud humana, la fauna, la flora, la tierra, el agua, el aire, el patrimonio cultural, incluido el patrimonio histórico, los factores climáticos, su incidencia en el cambio climático, en particular una evaluación adecuada de la huella de carbono asociada al Plan, los bienes materiales, el patrimonio cultural, el paisaje y la interrelación entre estos factores y evaluando, para su toma en consideración, los servicios ambientales prestados por los ecosistemas afectados. Estos efectos deben comprender los efectos directos e indirectos, acumulativos, sinérgicos, a corto, medio y largo plazo, permanentes y temporales, positivos y negativos.

Planaren aplikazioaren ondorioz planteatzen diren ekintzen deskribapen zehatz bat garatuko du azterketak, eta horiek lotura izan beharko dute planaren eraginpean geratzen den eremuan indarrean den hirigintza-antolamenduan eragindako aldaketekin edo zehaztapenekin, baldin eta ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenak izan baditzakete, betiere, eremuaren garapenerako beharrezkoak diren jarduketa guztiak aintzat hartuta.

El Estudio desarrollará una descripción detallada de las acciones que se plantean como consecuencia de la aplicación del Plan, asociadas a las modificaciones o pormenorizaciones que introduce el plan con respecto a la ordenación urbanística vigente en el ámbito de afección y que puedan tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta todas las actuaciones necesarias para el desarrollo del ámbito.

Horrela identifikatutako ekintza bakoitzerako, espero izatekoak diren ingurumen-ondorio gertagarriak deskribatuko dira, eta, hala behar denean, ingurumen-ondorio kaltegarri jakin bat gertagaitza dela justifikatu beharko da. Eta, identifikatutako inpaktu guztietatik berariaz nabarmendu beharko dira garrantzitsutzat hartzen direnak.

Para cada una de las acciones así identificadas se describirán los probables efectos ambientales esperados, justificándose, cuando sea necesario, que un determinado efecto ambiental adverso no resultará probable. Y, de los impactos identificados, se deberán señalar expresamente los considerados como significativos.

Ingurumen-azterketa estrategikoak justifikatu egin beharko du Planak nola beteko dituen 213/2012 Dekretuan ezarritako kalitate akustikoaren helburuak (213/2013 Dekretua, urriaren 16koa, Euskal Autonomia Erkidegoko kutsadura akustikoari buruzkoa).

El estudio ambiental estratégico deberá justificar cómo el Plan logrará el cumplimiento de los objetivos de calidad acústica establecidos en el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

4.– Prebentzio-, zuzentze- eta konpentsazio-neurriak.

4.– Medidas preventivas, correctoras y compensatorias.

Aurreko apartatuan identifikatu diren ondorio esanguratsu bakoitzarentzat, ondoriook prebenitzeko, zuzentzeko edo, hala badagokie, konpentsatzeko aurreikusitako neurriak deskribatuko dira, eta, behar izanez gero, klima-aldaketan izan dezaketen eragina arintzeko eta horretara egokitu ahal izateko. Ahal den heinean, proposatutako neurrietako bakoitza zer garapen-tresnatan txertatuko den zehaztuko da.

Para cada uno de los efectos significativos identificados en el apartado anterior se describirán las medidas previstas para su prevención, corrección o, en su caso, compensación, incluyendo en su caso, aquellas para mitigar su incidencia sobre el cambio climático y permitir su adaptación al mismo. Se especificará, en la medida de lo posible, el instrumento de desarrollo en el que se implementará cada una de las medidas propuestas.

Horrez gain, ingurumen-azterketa estrategikoak ingurumen-ebaluazioa behar duten planen eta proiektuen aurreikuspena egin beharko du, eta plan hori izango da etorkizunean onartu eta baimentzeko esparrua –hala nola: Bizitegi- eta merkataritza-eremuetako hiritartze-proiektuak, hektarea bateko edo gehiagoko azalera dutenak eta guztiz edo zati batean ingurumen-eremu sentikorretan dagoenean, eta, hala badagokio, plan eta proiektu horiek garatzeko unean eraginak minimizatzeko jarraibideak ezartzea.

Además, el estudio ambiental estratégico deberá identificar la previsión de planes y proyectos sometidos a evaluación ambiental de los que el Plan es el marco para su futura aprobación y autorización – como por ej.: proyectos de urbanizaciones de zonas residenciales y comerciales con una superficie igual o superior a 1 hectárea que se sitúen en todo o en parte en zonas ambientalmente sensibles- y, en su caso, establecer las directrices para la minimización de las afecciones en el momento de desarrollo de dichos planes y proyectos.

Prebentzio- eta zuzentze-neurrien artean, jabari publiko hidraulikoa babesteari buruzkoak aurreikusiko dira. Horiek zehazteko, ebazpen honen aurreko apartatuetan aipatu diren planetan ezarritako irizpideak hartuko dira kontuan, besteak beste: EAEko Ibaien eta Erreken Ertzak Antolatzeko Lurralde Plan Sektoriala eta Kantauri Ekialdeko Plan Hidrologikoa (2015-2021).

Entre las medidas preventivas y correctoras, se preverán las relativas a la protección del dominio público hidráulico. Para su definición se tendrán en cuenta, entre otros, los criterios establecidos en los planes citados en apartados anteriores de esta Resolución, en concreto: PTS de ordenación de ríos y arroyos de la CAPV, el Plan Hidrológico del Cantábrico Oriental (2015-2021).

Gainera, potentzialki kutsagarriak ziren jarduerak izan dituzten iraganean eta, beraz, etorkizuneko erabiltzaileentzat eta/edo ingurumenarentzat arriskutsuak izan daitezkeen lursailak daudenez, gauza bera egin beharko da lurzoruaren kalitateari buruzko adierazpena egitean, Plan hau behin betiko onartu aurretik, Lurzorua ez kutsatzeko eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legeari jarraiki.

Además, dada la presencia de parcelas en el ámbito, que han soportado históricamente actividades potencialmente contaminantes y que por lo tanto pueden suponer un riesgo para los futuros usuarios y/o el medio ambiente, deberá hacerse lo propio en atención a emitir la correspondiente declaración de la calidad del suelo, con anterioridad a la aprobación definitiva de este Plan, de conformidad con la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

Halaber, neurri egokiak ezarri beharko dira eremuko kalitate akustikoa ziurtatzeko.

También, deberán establecerse las medidas oportunas para asegurar la calidad acústica del ámbito.

Era berean, planaren garapena paisaian integratzeko irizpideak zehaztuko dira, erabili beharreko espezieak eta birlandatu beharreko gainazalak ezarriz, eta Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak egindako «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendio eta neurriak kontuan hartuz. Ildo horretan, landareztatze- eta lorategi-lanetan ez dira inola ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esaterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana eta abar. Orobat, espezie horiek kentzeko eta lur-mugimenduen bidez hedatzea ekiditeko behar diren neurriak hartuko dira, betelanetan, birlandaketan eta urbanizazioko lorategietan erabiliko diren mailegu-materialen eta landare-lurraren jatorria eta osaera kontrolatuz.

De igual forma, se definirá criterios para la integración paisajística del desarrollo del plan, estableciendo las especies a emplear y superficies a revegetar, y que considere las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda Gobierno Vasco. En este sentido, en ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de revegetación y ajardinamiento. Así mismo, se adoptarán medidas para eliminar y evitar la propagación de estas especies durante los movimientos de tierras y mediante el control de la procedencia y composición de los materiales de préstamo y la tierra vegetal a emplear en los rellenos, la revegetación y el ajardinamiento de la urbanización.

5.– Alternatibak hautatzeko prozesua.

5.– Proceso de selección de alternativas.

Alternatibak hautatzeko prozesuaren laburpen arrazoitu bat hartuko du barnean eta, horretan, bideragarritasun teknikoa, ekonomikoa eta ingurumen-arlokoa justifikatuko dira, baita Planaren helburuekiko bat-etortzea eta proportzionaltasuna ere, bereziki, Ebazpen honetako aurreko apartatuetan jasotako ingurumen-helburuekiko.

Se incluirá un resumen motivado del proceso de selección de las alternativas, que justifique su viabilidad técnica, económica y ambiental, y su congruencia y proporcionalidad con los objetivos del Plan y en especial con los objetivos ambientales recogidos en anteriores apartados de esta Resolución.

Ingurumen-azterketa estrategikoak barnean hartu behar du ezer ez egitearen alternatiba. Kasu horretan, Planaren eremuak gaur egungo egoeran jarraituko luke (0. alternatiba). Plana aplikatu ez eta gaur egungo egoeran jarraituz gero, aztertu beharko da zein izango litzatekeen arlo garrantzitsuen eboluzio gertagarriena.

El estudio ambiental estratégico debe incluir la alternativa de no intervención, en la que el ámbito del Plan continuaría en la situación actual (alternativa 0). Se deberá analizar la probable evolución de los aspectos relevantes en caso de no aplicación del Plan, en la situación actual sin desarrollo de las propuestas.

Halaber, alternatiben azterketak Berano errekaren azken zatiaren estaldura kentzeko alternatiba baloratu beharko du.

Así mismo, el análisis de alternativas deberá valorar la posibilidad de supresión de la cobertura del último tramo de Berano erreka.

Proposatutako soluzioa justifikatu beharko da, eta jarduketen dimentsioari eta hedadurari ez ezik, aipamena egin beharko die horietako bakoitzerako dauden soluzio tekniko guztiei ere.

Deberá justificarse la solución propuesta, la cual deberá referirse tanto a la dimensión y extensión de las actuaciones, como a las distintas soluciones técnicas existentes para cada una de ellas.

Alternatibak baloratzeko prozesuan, horietako bakoitzak Ebazpen honen B apartatuan aipatzen diren elementuetan eta eremuetan sor ditzakeen inpaktuak zehaztuko dira. Azterketa horretan ebaluazioa egiteko modua deskribatuko da, baita aurkitutako zailtasunak ere; esate baterako, eskatutako informazioa biltzean beharbada aurkitzen diren gabezia teknikoak, edo ezagutza- eta eskarmentu-falta.

En este proceso de valoración de alternativas se deberá tener en cuenta de forma concreta los impactos que podría generar cada una de ellas sobre los elementos y áreas citados en el apartado B de esta Resolución. En este análisis se describirá la manera en que se realizó la evaluación, incluidas las dificultades halladas, tales como deficiencias técnicas o falta de conocimientos y experiencia que pudieran haberse encontrado a la hora de recabar la información requerida.

Apartatua bukatzeko, hautatutako alternatiba argudiatu beharko da, eta, nolanahi ere, bermatu egin beharko da hautatutako alternatiba bideragarria dela, teknikoki eta ingurumenaren aldetik, eta ingurumenaren ondare- eta ingurumen-osagaiei albait kalte txikiena eragiteko ahalegina egin beharko da.

El apartado concluirá con una justificación de la alternativa elegida, debiendo garantizar en cualquier caso la viabilidad técnica y ambiental de la solución adoptada y procurar la menor afección posible a los componentes ambientales y patrimoniales del medio.

6.– Ingurumena zaintzeko programa.

6.– Programa de vigilancia ambiental.

Azterketak ingurumena zaintzeko programa bat garatuko du, eta, bertan, Plana aplikatzeak dakartzan ondorioak berrikusteko aurreikusitako neurriak deskribatuko dira. Ingurumena zaintzeko programan, adierazleak deskribatuko dira eta, behar izanez gero, ondorio garrantzitsuenen erreferentzia-balioak, bai positiboak bai negatiboak.

El Estudio desarrollará un programa de vigilancia ambiental en el que se describan las medidas previstas para la supervisión de los efectos de la aplicación del Plan. En el programa de vigilancia ambiental se describirán los indicadores y, en su caso, los valores de referencia de los efectos más significativos, tanto positivos como negativos.

Ingurumena zaintzeko programak Azterketan proposatzen diren adierazleak jaso beharko ditu, ebazpen honetako D apartatua betetzeko, baita, kasu bakoitzean, datuak biltzeko erabiliko diren aldizkakotasunari eta metodoei buruzko proposamen zehatz bat ere.

El programa de vigilancia ambiental deberá recoger los indicadores que se propongan en el Estudio, para el cumplimiento del apartado D de esta Resolución y una propuesta concreta de la periodicidad y de los métodos que se utilizarán para la recogida de datos, en cada uno de los casos.

7.– Laburpen ez-teknikoa.

7.– Resumen no técnico.

Azterketak barnean hartuko du aurreko epigrafeen arabera emandako informazioaren laburpen ez-tekniko bat, herritarrek oro har ulertzeko moduko eta aztertutako alderdi guztiak lantzen dituen informazio zehatzarekin, baita informazio grafikoarekin ere, dokumentu autoaskia eta azterketarekiko berarekiko independentea izan dadin.

El Estudio incluirá un resumen de carácter no técnico de la información facilitada en virtud de los epígrafes precedentes, que contenga información concisa en términos comprensibles por el público en general, que trate todos los aspectos analizados y que contenga asimismo información gráfica, con el fin de que pueda constituir un documento autosuficiente e independiente del propio Estudio.

E) Hasierako onespenaren ondoren sustatzaileak kontsultatu beharko dituen eraginpeko administrazio publikoak eta publiko interesduna.

E) Identificación de las Administraciones públicas afectadas y del público interesado que deberá ser consultado por el promotor, después de la aprobación inicial.

Ebazpen honetako kontsulten izapidea betetzeko erabilitako zerrenda huraxe hartuko da gai honen eraginpeko administrazio publikoen eta pertsona interesdunen zerrenda osatzeko, halaxe xedatzen baitute 211/2012 Dekretuak, urriaren 16koak, 12. artikuluan, eta 21/2013 Legeak, abenduaren 9koak, 22. artikuluan. Ingurumen-organoak, Ebazpen honetako aurreko apartatuetan aipatu bezala, organismo eta erakunde hauei egin die kontsulta:

A los efectos de lo dispuesto en el artículo 12 del Decreto 211/2012 de 16 de octubre y del artículo 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, el listado de las Administraciones públicas afectadas y del público interesado es el realizado para el trámite de consultas y administraciones afectadas para la elaboración de esta Resolución. El órgano ambiental, tal y como se ha mencionado en apartados anteriores de esta Resolución, ha realizado consultas a los siguientes organismos y entidades.

Eusko Jaurlaritza:

Gobierno Vasco:

– Kultura Ondarearen Zuzendaritza.

– Dirección de Patrimonio Cultural.

– Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritza.

– Dirección de Salud Pública y Adicciones.

– Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritza.

– Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático.

– Uraren Euskal Agentzia, Ura.

– Agencia Vasca del Agua Ura.

– Ihobe, Ingurumen Jarduketarako Sozietate Publikoa.

– Sociedad Pública de Gestión Ambiental Ihobe.

Bizkaiko Aldundia:

Diputación de Bizkaia:

– Kultura Zuzendaritza.

– Dirección de Cultura.

– Ingurumeneko Zuzendaritza Nagusia.

– Dirección General de Medio Ambiente.

– Azpiegitura eta Lurralde Garapen Zuzendaritza.

– Dirección de Infraestructuras y Desarrollo Territorial.

Herritar interesdunak:

Público interesado:

– Ekologistak Martxan Bizkaia Elkartea.

– Ekologistak Martxan Bizkaia.

– Eguzki. Eguzkizaleak aisialdirako elkartea.

– Eguzki. Recreativa «Eguzkizaleak».

F) Jendaurreko informazioaren eta kontsulten modalitateak, iraupena eta epeak zehaztea.

F) Definición de las modalidades, la amplitud y los plazos de información pública y consultas.

Organo substantiboak, edo, hala badagokio, sustatzaileak (aztergai dugun kasu honetan biak bat datoz) Plan honen hasierako bertsioa eta ingurumen-azterketa estrategikoa jendaurrean jarriko ditu, gutxienez, 45 egunez. Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 19. artikuluan ezarritakoaren arabera, gutxienez, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak kontsultatutako erakundeen iritzia jaso beharko du.

El órgano sustantivo, o en su caso el promotor (en el caso que nos ocupa ambos coinciden), someterá la versión inicial de este Plan junto con el estudio ambiental estratégico a información pública, por un plazo no inferior a 45 días. Al menos, se deberá recabar la opinión de los organismos a los que ha consultado la Dirección de Administración Ambiental de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 19 de la Ley 21 /2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 17. artikuluaren arabera, gehienez ere hamabost hilabeteko epea izango da Azterketa eta arauaren 21. eta 22. artikuluetan aurreikusitako kontsultak egiteko eta informazio publikoaren prozedura betetzeko, irismen-dokumentu hau erakunde sustatzaileari jakinarazten zaion egunetik zenbatzen hasita.

De acuerdo con el artículo 17 de la Ley 21 /2013, de 9 de diciembre, el plazo máximo para la elaboración del Estudio, y para la realización de la información pública y de las consultas previstas en los artículos 21 y 22 de la norma, será de quince meses a contar desde la notificación al órgano promotor de este documento de alcance.

G) Dokumentazioa aurkezteko jarraibideak.

G) Instrucciones para presentar la documentación.

1.– Ingurumen-adierazpen estrategikoaren eskaerarekin batera aurkeztutako dokumentuek koherentzia egokia errespetatu beharko dute, haien artean nahiz aurretik aurkeztutakoekin, hartara erabakia hartu behar duten administrazio-organoen lana erraztuz, eta ez eragotziz.

1.– Los documentos que acompañen a la solicitud de declaración ambiental estratégica deberán guardar la debida coherencia, tanto entre sí como con los presentados con anterioridad, de forma que no se impida y que se facilite la labor de los órganos administrativos que deban pronunciarse.

2.– Arreta berezia jarri beharko da kasu bakoitzean dokumentu teknikoen atalak haien artean erlazionatzea ahalbidetzen duten datuak adieraztean (esaterako, atal batean proiektuko ekintzak deskribatzen badira eta, beste batean, ekintza horiek eragindako ingurumen-inpaktuak, bi kasuetan ekintzak izen berarekin aipatu beharko dira).

2.– Se deberá poner especial cuidado en indicar en cada caso los datos que permitan relacionar entre sí los distintos apartados de los documentos técnicos (así, por ejemplo, si se describen en un apartado las acciones del plan y en otro apartado los impactos ambientales producidos por dichas acciones, en ambos casos las acciones deberán tener la misma denominación).

3.– Beharrezkoa izanez gero, datuak zein iturritatik lortu diren adierazi beharko da.

3.– Deberán especificarse las fuentes de obtención de datos, cuando proceda.

4.– Igorritako fitxategi bakoitza ez da 30MB baino gehiagokoa izango. Igorri beharreko dokumentazioak 30 MB baino gehiago pisatzen badu, zenbait artxibotan zatituko da.

4.– Cada fichero remitido no podrá superar los 30MB. En caso de que la documentación a remitir pesara más de 30 MB habría que dividirla en varios archivos.

5.– Planaren, programaren edo proiektuaren dokumentazio grafikoa eta kartografikoa sartu behar da hala eskatzen duten ataletan. Planoak pdf formatuan entregatu beharko dira, geoerreferentziatuta.

5.– Se deberá incorporar documentación gráfica y cartográfica del plan, programa o proyecto en los apartados en que sea necesario. Los planos deberán entregarse en formato pdf y estos deberán estar georreferenciados.

6.– Analisi tekniko egokia errazteko, bistaratzeko pdf formatuko artxiboez gain, planoen kopia gehigarri bat entregatu beharko da shape formatuan (ahal dela, UTM30N ETRS89 erreferentzia-sistema erabilita), 10 Mb-koa baino gutxiagokoa izan beharko dena.

6.– Además de los archivos en formato pdf para su visualización, para facilitar la correcta labor de análisis técnico se presentará una copia adicional de los planos en formato shape (preferiblemente utilizando el sistema de referencia UTM30N ETRS89) que no deberán superar los 10Mb.

7.– Plano guztiak zenbakiarekin eta izenburuarekin identifikatu behar dira. Halaber, honako hauek adierazi beharko dira: irudikatutako datuak zuzen interpretatzeko behar diren azalpenak eta sinboloak; eskala grafikoa eta zenbakizkoa, inprimatzeko formatua adierazita; sinadura eta noiz egin den.

7.– Todos los planos deberán identificarse con un número y un título. Contendrán, asimismo, una leyenda y la simbología necesaria para la correcta interpretación de los datos representados, escala gráfica y numérica con indicación de los formatos de impresión, firma y fecha de realización.

8.– Jatorrizko eskalatik murriztutako planoak aurkeztuz gero, planoan jatorrian adierazitako eskala zuzendu beharko da, horretan oinarrituz egindako neurketek zalantzarik sor ez dezaten.

8.– Si se presentaran planos en formato reducido a partir de la escala original, deberá corregirse la escala originalmente indicada en el plano, de forma que las mediciones efectuadas sobre el mismo resulten inequívocas.

9.– Testuetan zehar aipatutako eranskin, irudi, plano edo argazki guztiak aurkeztu beharko dira dokumentazioarekin batera. Erreferentzia horiek argi eta garbi jarri behar dira, kasuan kasuko elementua erraz aurkitzeko moduan.

9.– Deberán incorporarse a la documentación todos los anexos, figuras, planos o fotografías cuya referencia aparezca en los textos. Dicha referencia deberá ser lo bastante clara para encontrar dichos elementos con facilidad.

10.– Informazio jakin bat dokumentuko apartaturen baten zuzenketa gisa aurkeztekotan, eta aldi berean espedientean zuzendu nahi den apartatua mantentzen bada, informazio berriak adierazi beharko ditu zuzenketaren ondorioz jatorrizko dokumentuan ezeztatutzat edo ordezkatutzat jo beharreko kapituluak, orrialdeak, epigrafeak, apartatuak, lerrokadak, esaldiak, koadroak, irudiak, planoak eta abar. Aurreko informazioren bat osatzen edo zuzentzen duen informazioak egoera horren berri eman beharko du hasieran. Eskaera bat zuzentzeko aipatutako jarraibideak betetzen ez badira, izapide gehigarri bat eska dakieke, kontraesanezko edo inkongruenteak izan daitezkeen alderdiak argitzeko, eta gerta liteke horrek atzerapena eragitea prozeduraren ebazpenean.

10.– Cuando determinada información se presente como subsanación o corrección de alguno de los apartados de los documentos, y al mismo tiempo se mantenga en el expediente el apartado que se pretenda subsanar o corregir, la nueva información deberá explicitar los capítulos, páginas, epígrafes, apartados, párrafos, frases, cuadros, figuras, planos, o cualquier otro elemento del documento original que deba considerarse anulado o sustituido mediante la subsanación o corrección. La documentación que complete o subsane otra anterior deberá explicitar tal circunstancia al inicio de la misma. Cuando no se sigan las instrucciones citadas para la subsanación de una solicitud, ello podrá requerir un trámite adicional para la aclaración de los aspectos que resulten contradictorios o incongruentes, con el consiguiente retraso en la resolución del procedimiento.

11.– Agiriak karpetatan jasota entregatu beharko dira, eta, legeriak dokumentu horren edukia nola deskribatzen duen, bada antzeko titulua jarri beharko zaie karpetei.

11.– Los distintos documentos deberán agruparse en carpetas tituladas de forma similar a como se describe el contenido de dicho documento en la legislación.

12.– Informazio jakin bat separata moduan aurkeztekotan, izenburua eta erreferentzia eman beharko zaizkio, dagokion legerian zehazten den agiriaren edukian aipatutako apartaturen bati atxiki ahal izateko.

12.– Cuando determinada información se presente como una separata, deberá titularse y referenciarse, de forma que permita su adscripción a alguno de los apartados señalados en contenido del documento descrito en la legislación correspondiente.

13.– Gainera, bestelako karpeta gehigarri batzuk ere aurkeztu ahal izango dira izaera orokorreko planoz eta informazioz hornituta, plano eta informazio horiek apartatu batzuen helburuetarako baliagarriak badira. Ingurumen-organoaren zerbitzu teknikoek kontuan har dezaten karpeta gehigarrietan bildutako elementuetako edozein, elementu horrek behar bezala erreferentziatuta egon beharko du aurkezten diren dokumentu guztietan.

13.– Además, podrán presentase aparte otras carpetas adicionales que contengan planos u otra información que, por su carácter general, pueda servir a los propósitos de varios de los apartados. Para que los servicios técnicos del órgano ambiental tengan en cuenta cualquiera de los elementos recogidos en carpetas adicionales, dicho elemento deberá encontrarse debidamente referenciado en los diversos documentos que se presenten.

14.– Ingurumen-adierazpen estrategikoaren eskaera IKS-eem sistemaren bidez aurkeztu beharko da, aplikatu behar diren eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza sailaren webgunean eskura daitezkeen fitxak eta formularioak erabilita, zehazki, helbide honetan: http://www.euskadi.eus/informazioa/ingurumenari-buruzko-izapide-elektronikoen-gida/web01-a2inguru/eu/

14.– La solicitud de la Declaración Ambiental Estratégica deberá presentarse mediante el sistema IKS-eem, utilizándose las fichas y formularios que resulten de aplicación y que están disponibles en la página web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, concretamente en la siguiente dirección: http://www.ingurumena.ejgv.euskadi.eus/r49-orokorra/es/contenidos/informacion/guia_iks/es_def/index.shtml

15.– Dokumentu bat .pdf formatuan aurkezten denean, gehienez 30 MB izango ditu eta bilaketak egiteko aukera eman beharko du. Dokumentu handiagoak zatitu egin beharko dira, sisteman sartuko badira.

15.– Cuando un documento se presente en formato.pdf, debe ocupar un máximo de 30 MB y debe permitir búsquedas. Los documentos de mayor extensión deberán dividirse para su incorporación al sistema.

16.– Aurkeztutako dokumentazio guztiaren aurkibide oso bat txertatuko da, adierazitako ataletako bakoitza zer orrialdetan dagoen zehaztuta. Aurkibidea aurkeztean pdf dokumentu baterako, adierazitako orrialde-zenbakia bat etorriko da orrialde hori aurkitzeko irakurketa programaren «Joan orrialde honetara» eremuan adierazi behar denarekin.

16.– Se incorporará un índice completo de toda la documentación presentada, con indicación de la página en la que se encuentra cada uno de los apartados indicados. Cuando se presente un índice para un documento.pdf, el número de página consignado coincidirá con el número que se utilice en el comando «Ir a la página» del programa de lectura, para acceder a la página en cuestión.

17.– Organo sustatzaileak, datuak igortzean, datu pertsonalak babesteari buruzko araudia betetzen duela bermatu beharko du beti.

17.– El órgano promotor deberá garantizar, en todo momento en sus trasmisiones de datos, el cumplimiento de la normativa sobre protección de datos de carácter personal.

Laugarrena.– Ebazpen hau Ermuko Udalari jakinaraztea.

Cuarto.– Comunicar la presente Resolución al Ayuntamiento de Ermua.

Bosgarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean argitara dadila agintzea.

Quinto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco y en la página web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko urtarrilaren 14a.

En Vitoria-Gasteiz, a 14 de enero de 2020.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental